- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zdvojené systémy kritických věcí jsou běžné, toto bylo přecenění techniky, kdyby tam byl další prvek hlídající vzdálenost, nebylo by tolik problémů. BMW používá úplně jiný systém hlídání vzdálenosti, ušetřených pár dolarů za snímač se nevyplatilo :-(
Ať se tomu říká autopilot nebo řízení s asistencí, je to pořád stejný problém. Buď se na to člověk můžete stoprocentně spolehnout a vypnout koncentraci na řízení a třeba si i schrupnout nebo v opačném případě bude z neustálé kontroly "autopilota" unavenější než kdyby sám řídil. Je to stejný pocit jako když si sednete jako spolujezdec vedle někoho, kdo řídí špatně nebo riskantně.
Přesně tak. Sledovat dopravu a ještě sledovat co na to kompjůtr? Díky ne.
No já bych byl s tím hodnocením Tesly opatrný - zatím prakticky všechny nehody, které kdy byly nahlášené, byly způsobené řidičem, který se nevěnoval řízení nebo dělal ještě větší zhůvěřilosti. Vzhledem k tomu, že má Tesla ke každé nehodě velmi detailní data (kamerové a radarové záznamy), tak se pak pravda ukáže. I u toho smrťáku je otázkou, nakolik je vina na autě, když řidič místo sledování vozovky koukal na harryho pottera na DVD (přineseném, na interním právě kvůli bezpečnostním důvodům toto nelze).
Každopádně stále platí, že je Tesla nejbezpečnější auto historie a i kdyby nakrásně nějaké jedno selhalo, stále je tu na každé takové selhání stovky a tisíce jiných případů, kdy naopak nehodě zabránilo, díky svým o několik řádů rychlejším reakcím.
Takže si říkejte co chcete, ale do 10 let se nebude IMO smět v EU prodávat auto, které by nemělo aktivní ochranu před nehodou, vedení v pruzích atd. A do 20 let budou postupně neautomatická auta ze silnic postupně vyřazována.
To co předpovídáte je dosti nepravděpodobné.
Masové nasazení autopilota v dopravě vyžaduje 100% spolehlivost. Nikoliv 99,9 %. To je u automatu nepřijatelná chybovost.
Takové spolehlivosti nebylo dosaženo ani v letectví ani za 100 let co se to řeší a stále v kabině musí sedět pilot. To je přitom letecká doprava pro automatické řízení asi 100x jednodušší než jízda v silničním provozu.
Větší či menší asistence se jistě v autech prosadí. To nepochybně.
Autopilot Tesly samozřejmě není bezchybný, ale neustále se vyvíjí a už teď je statisticky bezpečnější než lidský řidič
Statistika je vám k prdu, když to s vámi ten bezchybný autopilot napálí do kamionu, jen proto, že měl bílou plachtu.
Možná jako řidič uděláte více chyb, ale jsou to VAŠE chyby. Nikoliv chyby stroje na který spoléháte. To je pro jejich vnímání velmi podstatné.
V 80.letech nám profesor říkal, že počítač nikdy nebude umět řídit auto, že i ta nejhorší řidička bude vždy lepší. Tak bych netvrdil že tyhle chyby nevychytají
No uvidíme.
Silniční provoz má nekonečné množství variant situací a je velmi nepravděpodobné, že je programétoři dokáží všechny pokrýt. Další otázka je, za jakou cenu se jim to podaří.
Slepa ulicka v akci
Do tohohle auta bych NIKDY v zivote nevlezl, ZABIJI
Slepá větev vývoje tyhle autopiloti. Nikdy bych nesvěřil svůj život do rukou kompjůtru.
Takže metro v Norimberku je tabu?
Dneska jsem u Humpolce nasel Benzinu osazenou 4 stojanama pro Teslu...prijde mi to nerozum..za tech 40minut,co se to dobije-proste neni v okoli moznost hezke prochazky;p
Asi je načase se vrátit ke klasickému tempomatu.