Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropa sjednotí STK, plánuje se i centrální registr ujetých kilometrů

Od poloviny roku 2018 se v členských zemích EU včetně ČR sjednotí podmínky pro technické kontroly ojetých aut. Česko si od jednotného evropského protokolu Stanic technické kontroly slibuje omezení dovozu aut se stočeným tachometrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L10u10k10a10s 10B10u10c10h10t10a 8109100104107

Ty autolékárničky to je mega masakr. Na tom někdo pěkně vydělává. Jinak to stk by se sjednotit mělo, lidi tu jsou schopni jezdit s uplnym vrakem. I ten autobazar v článku je pro.

0/0
22.8.2016 21:51

L10u10k10a10s 10B10u10c10h10t10a 8109100104107

Aspoň že s tím chce někdo něco dělat. Jedinej autobazar je pro ti podvodům, to je zvláštní.

0/0
22.8.2016 21:46

J10a10n 10K10o10n10v10a10l10i10n10k10a 5100101101105

Ono to ale ve finále nebude jen o registru ujetých km, ale zejména o eko-buzeraci. Další postupný krok k utažení a "normalizaci" automobilismu u nás, další nástroj pro diskriminaci lidí, kteří nemají na nová auta s povinnými eko-kur.ítky. Další nechtěný ale nucený nástroj. EURv

+2/0
18.8.2016 14:20

O10l10d10ř10i10c10h 10Š10t10ě10p10á10n10e10k 7102106106104

Přijde mi docela vtipné , že zrovna AAA brečí nad tím , kolik dají za prověřování stavu ujetých km. Zrovna ti , kteří si to nechají od zákazníka zaplatit a né málo. A zrovna ti , kteří prodávají nejvíce stočených aut.

Vlastní zkušenosti.;-)

+7/0
18.8.2016 4:02

L10i10b10o10r 10M10o10u10č10k10a 1108107105102

zakaznik zaplati pri vykupu a znovu pri nakupu tzv certifikatu

0/0
18.8.2016 7:29

J10i10ř10í 10E10r10b10e10n 1103104106107

Moje vlastní zkušenost je, že stav tachometru koupeného vozu odpovídal ročnímu nájezdu 15-20 tisíc podle databází MDČR.

Ovšem že bylo to auto předražené a koupil jsem ho mnohem dráž než ho předchozí majitelka prodala (120 versus 82 tisíc korun), to je bohužel pravda...

0/0
18.8.2016 8:29

L10u10k10á10š 10K10u10b10ů 5104103100107

? Měl jste si to auto koupit přímo od původního majitele. Tohle je snad princip obchodníků, prodávat tak, aby vydělali. Kdoví, kolik času/práce do toho auta musel bazar investovat, aby někdo jako vy, byl ochoten takové navýšení ceny akceptovat.

0/0
18.8.2016 13:01

J10i10ř10í 10E10r10b10e10n 1103104106107

Marže 30 % je přci jen trochu dost... ;-)

0/0
19.8.2016 19:01

R10o10m10a10n 10P10o10l10á10č10e10k 5106109105

Podle dnešního prohlášení Angely nám to může být jedno...

+1/−1
17.8.2016 23:55

P10e10t10r 10S10t10e10j10s10k10a10l 3109108104106

Pekny priklad jak ma EU vypadat. Ma resit zalezitosti v nadstatim meritku ve prospech obcanu. Je pekne ze Nemci maji prefektni STK, my taky muzeme vybudovat bezvadnou STK. Mezivladni smlouva dokaze propojit oba sytemy, ale proc jeste nebyla podepsana? Proc nikdo nepodepsal smlouvu napr s Francii o zruseni roamingu a s Italii od zruseni mezibankovych poplatku? Proc jsme nepodepsali smlouvu s Rakuskem o bezhranicnim styku? Jedine EU nam to dala. Nikdy by jsme to jinak nedostali, mozna jednu-dve veci, mozna s jednim-dvema staty ale s 28 staty? Asi nikdy. EU

+5/0
17.8.2016 23:06

R10o10m10a10n 10P10o10l10á10č10e10k 5106109105

Ono se nic nevyřeší... Auto se "vyveze" na Ukrajinu a nebo Běloruska a nebo Albánie, kde se "vypere" a pak se vrátí do EU se správnými km...

0/0
17.8.2016 23:57

P10e10t10r 10M10i10c10h10a10l 2100104101102

To by se mohlo vyplatit leda u nějakých prémiovek, ne u masové produkce. Navíc, chtěl bych vidět dobrodruha, který si koupí auto dovezené z Albánie. :-)

0/0
18.8.2016 11:11

V10a10c10l10a10v 10M10e10d10e10k 5101102105105

no jestli vy budete kupovat auto s Ukrajinskou historií, tak prosím, ale většina obyvatel to předpokládám neudělá. Navíc pokud bude v evropském registru pod VIN uveden stav tachometru před půl rokem, několikaměsíční pobyt na Ukrajině na tom nic nezmění.

0/0
18.8.2016 12:20

J10i10ř10í 10S10c10h10m10i10d10t 5100103104105

Každé auto vybavit GPS a sledovat, byl by zápis ujetých kilometrů, vědělo by se kde auto je reálně v danou chvíli, sloužilo by to při nehodách, vědělo by se jak auta jely, jak rychle, kdo brzdil a jak intenzivně, atd. nestačilo by tedy přepsat tachometr, musel byste vyměnit i GPS identifikaci vozu nebo to přepsat na tom centrálním registru;-)v podstatě by to vyřešilo i uvádění kradených aut na trh;-)

0/−4
17.8.2016 22:53

J10o10s10e10f 10Š10o10l10t10e10s 8104108100103

A co když se vám omylem namotá alobal okolo antény na GPS? Auto nepojede? ;-D;-D

0/0
17.8.2016 22:56

J10a10n 10T10a10r10a10b10a 4106106109109

To už jste pravdaláskafízl hodně za čarou i na dnešní dobu. Do toho kde kdo je v reálném čase nebo kdy byl, nikomu nic není.

+4/0
17.8.2016 22:58

V10a10c10l10a10v 10M10e10d10e10k 5101102105105

mýtné brány to na dálnicích a silnicích 1. třídy dělají už teď, takže se schováte jen na nějakých okreskách.

0/0
18.8.2016 12:22

J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100

tak to si raději koupím auto stočené ze 700t km na 70t km, než abych měl v autě takovou bonzkrabičku

0/0
17.8.2016 23:20

P10e10t10r 10M10i10c10h10a10l 2100104101102

Nevěru manželce taky hlásíš online? ;-D

0/0
18.8.2016 11:16

P10e10t10r 10S10p10a10t10z10i10e10r10e10r 7104102105104

Toto mají dobře vymyšlené v Belgii...tam každé auto má svou "kartu" a pokud jedete do servisu nebo i jen do obchodu pro náhradní díl...tak tuto kartu musíte mít sebou...s tím také musíte mít záznam o najetých km...pokud jí nemáte, tak vám nic neprodají nebo vás nevezmou do servisu. Neříkám, že by se nedokázal najít způsob jak to obejít. Ale v tom je vidět rozdíl v jejich myšlení. Oni jsou za to rádi, protože si tím budují jistotu. Tady u nás by mnoho lidí dělalo cokoliv, jen aby to obešlo. Když to přeženu, tak my tu nadáváme na naší etnickou menšinu, jací to jsou zloději atd....ale proti západnímu myšlení se vlastně od nich zas tak nelišíme..:D

0/0
17.8.2016 22:07

J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100

8-o to tam fakt mají? Zajímavý systém. Z toho by se daly dělat zajímavé statistiky.

0/0
17.8.2016 22:24

J10a10n 10T10a10r10a10b10a 4106106109109

Na to není třeba žádná karta. Auto má VIN a to zvládne jedna cloudová databáze centrálního úřadu i bez papírové kartičky. Navíc je to tak trochu pláč na špatném hrobu, stejné auto s dementním řidičem může být po 50000km v horším stavu než identické s,250 000km a řidičem-nedebilem. Tacho jako mosla je nesmysl, nakonec proto je vyčuránkové stáčejí.

+1/0
17.8.2016 23:04

J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100

a proč to píšete jako reakci na můj příspěvek?

0/0
17.8.2016 23:28

J10a10n 10B10a10r10t10á10č10e10k 6105105100109

To raději to co je u nás, než tento echtsocialistický model. Zkusím o tom něco pohledat, ale neumím si něco takového představit. Nicméně asi není rozumné brát si inspiraci po národu kráčejícího mílovými kroky k chalifátu.

+2/0
17.8.2016 22:38

L10i10b10o10r 10M10o10u10č10k10a 1108107105102

na druhou stranu, to auto je muj majetek, co je komu po tom , jak s nim zachazim? to, ze pro nekoho vozidlo predstavuje celozivotni uspory? to pro nekoho jineho muze predstavovat iPhone ... a ten ma nejakou kartu?

0/0
18.8.2016 7:31

V10a10c10l10a10v 10M10e10d10e10k 5101102105105

to pokud by se mělo zavádět u nás, tak budou servisy řvát, jako dnes řvou hospodští kvůli EET

0/0
18.8.2016 12:24

J10i10ř10í 10P10u10d10i10l 8100108103108

;-D já bych upřednostnil po třech letech nechat auta sešrotovat, omladil by se auto park a byla by práce a žádná starost se stočenejma km !!

0/0
17.8.2016 21:54

B10l10a10ž10e10j 10M10o10t10y10č10k10a 8107107105100

stočený jsou i po roce;-)

0/0
17.8.2016 22:43

J10a10r10o10s10l10a10v 10Š10k10o10d10a 6104108109101

Ja mam na audi 477tkm a kazdej kdo si toho vsimne, tak remcá. Ja si to snad necham stocit jen tak pro dobrej pocit. Lidi zavidej a stve je to, ze mi to tak jede.

0/0
17.8.2016 19:37
Foto

R10o10m10a10n 10K10o10z10e10l 4107106103104

Lidi asi mají zažité ještě z dob Š 105/120, že po 100 tisících km je motor už hotový a musí na generálku. Neuvědomují si, že dnes se auta vyrábí jinak a vydrží násobky.

0/0
17.8.2016 20:55

J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100

jak která auta. V posledních letech se bohužel objevila spousta motorů s konstrukčními a materiálovými nedostatky, které mají na svědomí poměrně velkou úmrtnost motorů a to i před dosažením zmíněné mety. Ať je to vlivem špatných rozvodů (některá TSI), slabých stěn válců (některé BMW), vadných pístů/kroužků/čepů/atp. (některé TSI a Ecoboosty), nebo nevhodným vstřikováním paliva, recirkulací spalin vedoucích k zakarbonování motoru, zejména sání (THP)

+2/0
17.8.2016 21:14

J10a10n 10T10a10r10a10b10a 4106106109109

Hmmm, no hezky jste zopakoval otřepaná klišé. Na řadě vyjmenovaných motorů rozumní řidiči bez potíží točí statistice km, řadu necitovaných postihla smrt daleko dříve.

0/−3
17.8.2016 23:08

J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100

prý klišé. To vyprávějte pojišťovně zabývající se pojišťováním rizik spojených s drahou opravou automobilu. Některé motory (např. některé TSI) Vám ani nepojistí. Ani ne tak kvůli rozvodům, ale kvůli obrovské spotřebě oleje způsobené vadnými pístními kroužky a velkému riziku zadření. Netvrdím, že to potká každý motor, ale je jich dost na to, aby se to bralo jen za anomálii.

+1/0
17.8.2016 23:24

M10i10l10a10n 10J10i10ř10i10k10o10v10s10k10ý 3100105106101

co tak motor koncernu VW 1,2 HTP, chtěl bych vidět rozumného řidičem který s ním bez potíží bude točit statisíce km.....;-D

0/0
18.8.2016 6:53

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

v internetovém bazaru jsem viděl HTP s nájezdem přes 500 000.....

0/0
18.8.2016 14:34
Foto

R10o10m10a10n 10K10o10z10e10l 4107106103104

Viděl jste už Fabii na vrakovišti (kromě totálky)? Já ne.

0/0
18.8.2016 15:42

L10u10b10o10š 10M10a10š10í10n 9109106107108

A není to trochu pozdě?

0/0
17.8.2016 19:28

J10i10ř10í 10Z10ý10k10a 9109103101100

lepší začít pozdě, než vůbec

+3/0
17.8.2016 19:30

J10a10n 10P10e10k10a 5103103103

Kdeopak, auta jsou kšeft navždy, a řada polí je stále ještě neoraných! Tolik lobbyistů, kteří nám v nesmyslné honbě za CO2 ničí auta nutí nás naprosto neekologicky kupovat nové vozy (které se musí vyrobit - nespadnou z čistého nebe), a emisní i jiné hodnoty plní jen na papíře V

+3/−2
17.8.2016 19:10

J10a10n 10P10e10k10a 5103103103

Pane Štěpánku, máte k tomu něco? Děkuji...

0/0
17.8.2016 19:23

M10a10r10t10i10n 10K10ř10í10ž 9103102100107

Centrální registr ujetých kilometrů mi zní jako dobrý nápad. Myslím, pro spoustu autobazaru to bude znamenat konec podnikání. AAAni mi to není líto.

+2/0
17.8.2016 18:51

M10i10r10e10k 10T10u10r10e10č10e10k 4103102100102

V Kanade STK neexistuje. :-) Jenom test na emise jednou za dva roky. Zadna povinna vybava, lekarnicka, nahradni zarovky, atd., nic. Zadna povinnost zimni pneumatiky, na "all season" jsem jezdil 10 let a nikdy jsem nemel sebemensi problem v zime. Denni svetla nemusi byt zapnute. Nerikam ze to je spravne, ale tak to tam je. R^

+8/0
17.8.2016 18:38

O10n10d10ř10e10j 10L10o10š10o10t10h 9100102104102

No jo no, každá země má svoje specifika a nikde to není dokonalé.

0/0
17.8.2016 18:55

M10i10l10a10n 10Z10e10i10d10l10e10r 2102101106109

Nemuzete srovnavat americky kontinent s Evropou. V USA STK v plosne podobe take neexistuje,zalezi stat od statu. Na druhou stranu je ale kladen velky duraz na vyrobce v podobe rizika sankci z potencialnich civilnich zalob a snazi se vyrabet "neznicitelne" vozy.

Take servis poskytovan vyrobcem/prodejcem ( a neni bezplatny)

Samozrejme, variantu STK potrebujete, kdyz auto prodavate

0/0
17.8.2016 19:05

T10o10m10á10š 10P10r10c10h10a10l 1108103103100

Dokud budou lidi upřednostňovat číslo na tachometru před reálným stavem auta, bude se stáčet jako o život.

Málokdo je ochoten uznat, že 10 let staré auto bude mít najeto přes 300tis.km, zejména pokud jde o nějaký populární model s turbodieselem. Ne, opravdu není každé druhé auto v bazaru po dědovi nebo starém panu doktorovi, který s tím jel každý den 10km do práce, nebo jen o víkendu do kostela.

+2/−1
17.8.2016 18:35

O10n10d10ř10e10j 10L10o10š10o10t10h 9100102104102

Pokud bych já koupil nové auto a za 10 let ho prodal, tak bude mít najeto 120-150 000. Jen souhlasím s tím, že ty nájezdy u nafty jsou vyšší, ale to moc nezkoumám, protože auto v naftě si nikdy kupovat nebudu.

+1/0
17.8.2016 18:57

M10a10r10t10i10n 10K10ř10í10ž 9103102100107

Je to individuální. Já po deseti letech budu mít tak 400 až 500 tisíc. A to je proti 150 tisícům sakra rozdíl. Takové auto bude neprodejné narozdil od toho Vašeho.

0/0
17.8.2016 22:34

B10l10a10ž10e10j 10M10o10t10y10č10k10a 8107107105100

nemusíte se bát, jestli to projde tak bude mít v bazarech polovina aut právě okolo 400 000km a jak se budou prodávat;-)

0/0
17.8.2016 22:46

I10v10a10n 10B10u10b10l10a 3102105105104

Protože nejde přidat plus, jen poznamenám, že jak je auto zhuntované se pozná jinak než podle ujetých km.

0/0
17.8.2016 19:01

M10a10r10t10i10n 10K10ř10í10ž 9103102100107

To je pravda, ale když někdo stoci 200 000km tak je to podvod. Některé opotřebení je přímo uměrné najezdu.

0/0
17.8.2016 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.