Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vydělá na jednom autě přes 40 tisíc, Ferrari milion a půl

Automobilka Škoda patří k nejziskovějším, na jednom autě vydělá průměrně 43 tisíc korun. Vyplývá to z analýzy, kterou vytvořilo Centrum pro automobilový výzkum Univerzity Duisburg-Essen. Česká značka tak vydělává na svých vozech lépe než třeba BMW s Mercedesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S80l38a54v59o58m43í45r 28Š74t44ě60p96á60n 1768684862554

40 tisíc škodovka, kolik prodejci??? jaká je skutečná výrobní cena vozu?

0/0
24.8.2016 11:28

J32i87ř75í 59S33c24h74w79a37c95h 8128754828106

ze dvou údajů uvedených ve článku si můžeš trojčlenkou spočítat průměrnou prodejní cenu fabriky a následně i průměrnou výrobní cenu ;-)

0/0
26.8.2016 22:45
Foto

P12a92v18e82l 75M71a28k26o64v66e51c 8738725181

Škodovka je vysoce zisková, protože má nižší mzdové náklady než jiné značky v koncernu. Za stejnou práci berou zaměstnanci škodovky jen necelou třetinu toho, co zaměstnanci v Německu nebo Španělsku...:-(

0/0
23.8.2016 22:28

J13i73ř49í 42S62c53h47w31a85c21h 8578234788796

to Rumuni v Dacii berou ještě méně....a "Jugoši" v Zastavě taky... ;-)

0/0
23.8.2016 22:45
Foto

P31a46v42e51l 91M44a58k14o52v92e92c 8258375161

A v Číně berou ještě méně...:-). A prý jsou země, kde pracují i děti za misku rýže denně...:-(

0/0
24.8.2016 9:12
Foto

M33a18r18t59i51n 66K76o62u56b69e22k 3389617798166

Aby škodovka neměla na autě víc než VW, když jako zadní nápravu dávaj tyč za pár korun a všem je to jedno.

0/0
18.8.2016 23:54

J95i35ř61í 91S47c93h27w33a98c81h 8378584978316

no právě, kdyby to všem jedno nebylo, tak by ji tam (tu tyč) nedávali. ;-)

+6/0
19.8.2016 0:18

J55a48n 46H26á40j97e77k 2136976713225

Jedno to není, má to vliv na cenu a jízdní vlastnosti. Proto pro ty zákazníky, kteří připlatí za silnější motor, tak mají víceprvkovou zadní nápravu. R^

0/0
20.8.2016 11:12

V13l67a89d72i38s62l81a78v 96B55u67r41y32š88e22k 3153846182764

víceprvkovou nápravu přestali dělat proto, protože to zákazníci nechtěli, drtivá většina našich řidičů prý jezdí jako by byli pokakaní, to řekl jejich konstruktér, ale sprostěji, a pak platí za něco, co nevyužijí, je to jako vybavovat auta do Grónska klimatizací, majitel dá prostě přednost tomu, že je to levnější

0/0
20.8.2016 11:55

J23a17n 77H41á10j31e74k 2226316813375

Takže OIII je levnější než OII?

Důvody jsou bohužel jiné.

+1/0
20.8.2016 13:50

V92l37a88d79i44s36l37a60v 69B28u55r79y10š74e87k 3173246372284

to nevím, co je dražší a co levnější, pokud by tam do auta dávali dražší zadní nápravu, tak by to výrobní náklady zvýšilo, nenapadá mě nikdo jinej než zákazník, kdo by ty zvýšené náklady zaplatil, a on nechce platit víc, tak mu tam šoupnou levnější zadní nápravu, protože tu dražší na houby potřebuje, jsem rád, že jste to konečně pochopil

+1/0
20.8.2016 20:32

J91a92n 93H30á58j14e35k 2356886503635

Jak to může zvýšit výrobní náklady, když do OII ji běžně montovali. Tak o jaké zvýšené náklady jde?

0/0
20.8.2016 22:01

V50l60a95d68i62s40l51a52v 53B85u76r33y47š58e67k 3363766662224

takže podle vás není víceprvková zadní náprava výrobně draží, tím že ji tam výrobce přestal montovat nic neušetří a nedává ji tam z nějakého neznámého důvodu, ne proto, aby ušetrřil, tak asi jo

+1/0
21.8.2016 8:32

J24a60n 83H13á88j44e97k 2176406743195

Dražší než co? Co už vyráběl? Nebo je LEVNĚJŠÍ, oproti výrobě pro předchozí model?:-)

Podobně je na tom tloušťka skel. Tento fakt není mediálně propírán. Vysledek: nižší hmotnost vozu (což je požadavek pro nižší emise), snížení výrobních nákladů (ono při tom počtu vyrobených vozů, který Škoda dokáže oproti jiným vyrobit, to už má vliv), ale v autě je v létě víc stupňů a v zimě rychleji chladne. Vadí to? Nechť posoudí zákazník. Podobně víceprvková zadní náprava. Rozhodně vhodnější technické řešení. Ale český zákazník ocení o 50 l větší zavazadlový prostor, než vhodnější technické řešení zadní nápravy. Jsme totiž experti pro převážení vzduchu. ;-(

0/0
21.8.2016 8:58

H10o48n19z16a 77T94a82r 3419222564642

Náklady na prvním místě. Také to může být v ceníku jako příplatková výbava . Jak prohlásil jeden Amík dlouhodobě žijící v ČR Na Českých silnicích je vysoká koncentrace závodníků F1 .

V USA zase jezdí přemotorovaná auta na to jaké jsou tam rychlostní limity.

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

0/0
20.8.2016 16:23

V70l82a42d24i68s56l70a89v 76B57u68r75y36š12e65k 3563176342634

nevím jak v USA, ale tady je hodně vysoká koncentrace řidičů, kteří víceprvkovou zadní nápravu zcela jistě nepotřebují a právě těmto plížičům vychází Škodovka vstříc

0/0
20.8.2016 20:38

J33a21n 77H44á84j38e23k 2406796723535

A to může zákazník v konfiguraci vozu ovlivnit?

Pokud nemůže, tak to není o tom, co potřebují nebo nepotřebují. Prostě to tak je.

0/0
21.8.2016 9:01

S45l53a64v58o89m10í70r 74Š75t51ě45p49á96n 1608414712824

samozřejmě výrobce ušetří více než sleví zákazníkovi

0/0
24.8.2016 11:27

J14a21n 47H75á16j57e33k 2536916483565

Analýza je bohužel úplně scestná. Pokud by automobilka vyráběla jen jeden druh vozu a jen a pouze v jedné výbavě, pak by něco spočítat šlo. Takto je to přesně spočítaný nesmysl.

0/−2
18.8.2016 20:51

J85i54ř25í 90S27c33h22w24a20c76h 8228644858426

tady někdo nechápe význam "průměrné hodnoty"

+2/−1
18.8.2016 21:32

J57a22n 87H71á80j82e53k 2656406363685

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

0/−1
19.8.2016 12:25

J34i77ř38í 95S41c15h96w61a23c87h 8308364548316

takže jsem měl pravdu, nechápe.....

Tak po lopatě:

Když prodáš jedno auto se ziskem 5000 Kč a druhé auto se ziskem 95000, tak máš prostě PRůMĚRNÝ ZISK na jedno auto 50 tisíc. To číslo NECHCE nic říkat o zisku na prvním autě ani NIC NETVRDÍ o zisku na tom druhém. Ono jen říká, že PRůMĚRNÝ zisk na obou autech je 50 tisíc. Nic více nic méně!

+2/−1
19.8.2016 13:16

J72a47n 26H60á15j91e55k 2616426583445

Když dám sečtu hrušky a jabka, tak mám marmeládu.

Snažím se Vám ukázat, že i když to vyšlo přesně, je to číslo k ničemu. Podivejte se na celkové vysledky:

3.Škoda Auto: EBIT marže 9,6 %, zisk na vůz 43 000 korun (1 589 eur)

4.BMW: EBIT marže 9,5 %, zisk na vůz 91 000 korun (3 389 eur)

Přepočet zisku na jeden vůz je nesmysl.

0/−1
19.8.2016 13:30

J45i80ř21í 65S12c29h24w87a31c92h 8558834278786

sorry, já to vzdávám.....Rv

0/0
19.8.2016 20:24

J71a24n 13H71á53j37e85k 2426496173445

Dobře, opustíme průměr, prosím o napsání alespoň 1 významu, co nám to číslo říká, k čemu jej lze použít. Děkuji za trpělivost.

0/0
20.8.2016 7:58

P36a14v34e44l 22R72a44t79h60o94u33s84k95ý 6200689161

Rentabilita tržeb. Jedno užití máte v článku, k porovnání s jinými výrobci v odvětví s různými podmínkami. Nebo pro sledování dlouhodobého trendu daného podniku. Kupte si nějaká skripta z ekonomie, tam se dozvíte víc.

0/0
20.8.2016 10:55

J47a32n 37H27á63j97e80k 2436766513885

Pokud by EBIT / počet prodaných výrobků byl smysluplný parametr, tak je v učebnicích a skriptech. Tento parametr tam ale fakt nemůžu najít.

Pokud to chcete ke srovnání výrobců, tak si taky stáhněte počet vyrobených vozů jednotlivých výrobců.

Jsou finanční parametry - platební schopnost a likvidita, zadluženost, rentabilita.

Pokud chci porovnávat podniky, musím porovnávat srovnatelné paremetry.

A ne výnosy podělit počtem prodaných vozů. Když je několik úrovní vozů a podniky které srovnávám, nemají stejné portfolio. Pak mám přesný výsledek nesmyslu.

0/0
20.8.2016 11:10

R88o31m58a12n 41P13o30l74á24č88e53k 5196309215

Ty procenta nejsou problém :-). Tam je jedno jestli prodám mini a nebo limusinu:-)

Částky už trochu jo a je to vidět. viz AUDI vs. Ford...

+1/0
18.8.2016 23:55

J83i47ř38í 17S60c83h30w48a20c21h 8898804388336

částky jsou jen vypočtené procento z průměrné ceny vyráběných aut....

0/0
19.8.2016 0:53

J90a66n 69H83á54j58e12k 2916916813745

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

A to máte řadu City, Fabia, Rapid, Yeti, Octavia a Superb.

Vypočtený průměrný zisk tedy vůbec nic neříká.

0/0
19.8.2016 12:24

V48l46a90s97t86i48m45i65l 55J63a90n54d56á41s25e39k 1142543963142

Říká Vám něco jako aritmetický průměr?

0/0
20.8.2016 1:37

V31l95a35d94i28s35l55a49v 57B91u10r72y68š36e97k 3623286162734

jakej nesmysl, co to je za kraviny, budete vyrábět kolečka, obyčejná stavební kolečka, jedna budou velká, jiná malá, některá natřená a jiná zase pozinkovaná. vyrobíte 1000 koleček za rok, zaplatíte všechny výrobní náklady, daně a účetní vám přinese výsledek účetnictví a tam bude, že vám zůstal milion, který můžete použít jak chcete. A protože jste chodil do základní školy, tak umíte počítat a řeknete si, že jste na každém vyrobeném kolečku vydělal rovných 1000 korun v průměru a vaše analýza scestná nebude

0/0
20.8.2016 12:05

J48a14n 76H15á50j90e12k 2216736953645

A teď mně prosím vysvětlete, co s hodnotou 1000 Kč zisku na jednom kolečku (v průměru) budu dělat.

Pokud to použiji k porovnání, jako v článku, tak co zjistím?

Potřebuje znát nákladovost jednotlivých produktů. Pokud chcete provádět srovnání, tak srovnání relevantních hodnot.

Srovnání přes průměr EBIT / počet vyrobených vozů je k čemu? Co mně to číslo vyjadřuje?

0/0
20.8.2016 13:58

V93l24a37d27i50s64l12a68v 23B89u25r96y71š90e81k 3873156272754

číslo nevyjadřuje nic, je spousta čísel, která nic nevyjadřují a přesto jsou zajímavá

0/0
20.8.2016 20:51

J84a48r32o42s45l27a28v 30Š54k36o32d44a 6754618369151

nejvíce na tom vydelava ten, co jezdi na kole :D

0/0
18.8.2016 18:02

M57a40r18e56k 97M25a46l60ý 1802338161140

A to jak?

By mě teda zajímalo, jak uspokojit svoje dopravní nároky s použitím kola. Docela úsměvná představa :-)

0/0
18.8.2016 22:41

K23a68r13e96l 92N97o20v26o70t81n91y 2101315449570

A je to i po odecteni nakladu na opravy v ramci zaruky?

0/0
18.8.2016 15:35

M41a89r55t49i44n 45Š84i33m56e95k 4690774688115

Taky by mě zajímaly detaily ... Ale dle mého ano, páč garance je přenesena na dodavatele dílu

0/0
18.8.2016 16:56

J71a60n 22S20o23u16k84u33p 1354504766515

Jaké detaily? Jsou tam všechny náklady kromě DA a všechny výnosy.

0/0
18.8.2016 17:37

V19l43a75d47i18s35l62a67v 15B70u35r82y71š68e38k 1449552107324

odečtení, přičtení, je to celkový zisk za rok děleno počtem prodaných či vyrobených vozů, nevím jak jinak by se to mdalo spočítat a je úplně jedno, jestli v tom je třeba reklama nebo nějaké opravy či něco jinýho, fabrika, která vydělá milion a prodá milion aut vydělala na jednom autě rovnou jednu korunu

+2/0
18.8.2016 18:06

P50e25t98r 31B79á88č17a 8375716175635

A Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne, tech "ceskych" skatuli nikoliv.

+1/−3
18.8.2016 15:11

M14a71r92t35i50n 57P19a86v44e24l11e94k 5110357385485

Dle vaší logiky je BMW nezajímavé auto a proto má nižší marži než Škodovka - v tom si dovolím nesouhlasit.

+3/0
18.8.2016 15:19

P54e77t49r 77B35á27č57a 8105936445535

To neni moje logika, to jste si ted vycucal z prstu, protoze o BMW jsem vubec nemluvil. A mezi nama s tim taky nesouhlasim.

0/−2
18.8.2016 15:22

M67a29r28t35i95n 96P16a30v20e78l43e86k 5860467235875

To je vaše logika,cit.:"Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne". Podle vás se tedy marže odvozuje od toho jak si kterého auta lidé všímají.BMW má nižší marže než Škodovka a logicky to tedy podle vás znamená,že je méně "povšimnutíhodné".;-)

+2/0
18.8.2016 16:03

D14a49n29i97e94l 50K50r61o59n31e39r 7384864246917

No a proc bych si mel kupovat auto, ktereho si clovek vsimne, kdyz mi je uplne u zadku, jestli si me/meho auta nekdo vsima nebo ne? To jako kdyz si vaseho auta nekdo vsimne, tak to z vas udela borce nebo co? Nechapu...jinak ale majitel skodovky nejsem.

0/0
18.8.2016 15:51

P40e16t13r 50B67á25č88a 8145976935145

Jsem nepsal, ze si ho mate kupovat.

0/0
18.8.2016 16:04

D28a68n21i90e62l 41K22r38o53n59e74r 7454584266787

to plati obecne, sebe jsem uvedl pouzejako priklad...mimochodem...slysel jsem nekdy neco o Red Dot Award?

0/0
18.8.2016 16:11

D65a74n73i67e77l 42K95r85o12n79e83r 7944544726247

jste

0/0
18.8.2016 16:12

P44e30t13r 89B32á80č50a 8685686975265

To si skodovka koupila stejne jako auto roku :-P

0/−3
18.8.2016 16:18

M58a69r41t64i70n 54Š34i87m59e24k 4400394268715

;-D

0/0
18.8.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.