Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vydělá na jednom autě přes 40 tisíc, Ferrari milion a půl

Automobilka Škoda patří k nejziskovějším, na jednom autě vydělá průměrně 43 tisíc korun. Vyplývá to z analýzy, kterou vytvořilo Centrum pro automobilový výzkum Univerzity Duisburg-Essen. Česká značka tak vydělává na svých vozech lépe než třeba BMW s Mercedesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S65l21a44v20o64m49í38r 30Š82t70ě70p34á30n 1318804982514

40 tisíc škodovka, kolik prodejci??? jaká je skutečná výrobní cena vozu?

0/0
24.8.2016 11:28

J52i14ř69í 88S39c34h25w13a21c92h 8418844748416

ze dvou údajů uvedených ve článku si můžeš trojčlenkou spočítat průměrnou prodejní cenu fabriky a následně i průměrnou výrobní cenu ;-)

0/0
26.8.2016 22:45
Foto

P19a68v81e68l 12M28a24k94o47v85e90c 8528645281

Škodovka je vysoce zisková, protože má nižší mzdové náklady než jiné značky v koncernu. Za stejnou práci berou zaměstnanci škodovky jen necelou třetinu toho, co zaměstnanci v Německu nebo Španělsku...:-(

0/0
23.8.2016 22:28

J98i62ř97í 42S84c73h16w36a27c68h 8368864288166

to Rumuni v Dacii berou ještě méně....a "Jugoši" v Zastavě taky... ;-)

0/0
23.8.2016 22:45
Foto

P52a56v96e45l 18M39a61k64o47v61e77c 8808375571

A v Číně berou ještě méně...:-). A prý jsou země, kde pracují i děti za misku rýže denně...:-(

0/0
24.8.2016 9:12
Foto

M65a83r97t86i68n 96K13o58u93b97e98k 3119357818516

Aby škodovka neměla na autě víc než VW, když jako zadní nápravu dávaj tyč za pár korun a všem je to jedno.

0/0
18.8.2016 23:54

J23i42ř25í 10S17c51h90w88a55c43h 8358664448256

no právě, kdyby to všem jedno nebylo, tak by ji tam (tu tyč) nedávali. ;-)

+6/0
19.8.2016 0:18

J46a63n 14H45á58j69e42k 2696486283315

Jedno to není, má to vliv na cenu a jízdní vlastnosti. Proto pro ty zákazníky, kteří připlatí za silnější motor, tak mají víceprvkovou zadní nápravu. R^

0/0
20.8.2016 11:12

V13l92a61d97i45s16l14a78v 22B33u29r61y79š29e15k 3743946512524

víceprvkovou nápravu přestali dělat proto, protože to zákazníci nechtěli, drtivá většina našich řidičů prý jezdí jako by byli pokakaní, to řekl jejich konstruktér, ale sprostěji, a pak platí za něco, co nevyužijí, je to jako vybavovat auta do Grónska klimatizací, majitel dá prostě přednost tomu, že je to levnější

0/0
20.8.2016 11:55

J42a40n 67H43á57j44e93k 2646756213195

Takže OIII je levnější než OII?

Důvody jsou bohužel jiné.

+1/0
20.8.2016 13:50

V52l92a96d78i13s57l39a89v 19B36u31r86y32š90e26k 3113346252524

to nevím, co je dražší a co levnější, pokud by tam do auta dávali dražší zadní nápravu, tak by to výrobní náklady zvýšilo, nenapadá mě nikdo jinej než zákazník, kdo by ty zvýšené náklady zaplatil, a on nechce platit víc, tak mu tam šoupnou levnější zadní nápravu, protože tu dražší na houby potřebuje, jsem rád, že jste to konečně pochopil

+1/0
20.8.2016 20:32

J94a47n 27H95á84j89e45k 2596136633505

Jak to může zvýšit výrobní náklady, když do OII ji běžně montovali. Tak o jaké zvýšené náklady jde?

0/0
20.8.2016 22:01

V51l37a66d13i79s35l64a11v 26B56u45r14y42š25e21k 3523456522404

takže podle vás není víceprvková zadní náprava výrobně draží, tím že ji tam výrobce přestal montovat nic neušetří a nedává ji tam z nějakého neznámého důvodu, ne proto, aby ušetrřil, tak asi jo

+1/0
21.8.2016 8:32

J42a69n 48H32á26j70e35k 2966216873665

Dražší než co? Co už vyráběl? Nebo je LEVNĚJŠÍ, oproti výrobě pro předchozí model?:-)

Podobně je na tom tloušťka skel. Tento fakt není mediálně propírán. Vysledek: nižší hmotnost vozu (což je požadavek pro nižší emise), snížení výrobních nákladů (ono při tom počtu vyrobených vozů, který Škoda dokáže oproti jiným vyrobit, to už má vliv), ale v autě je v létě víc stupňů a v zimě rychleji chladne. Vadí to? Nechť posoudí zákazník. Podobně víceprvková zadní náprava. Rozhodně vhodnější technické řešení. Ale český zákazník ocení o 50 l větší zavazadlový prostor, než vhodnější technické řešení zadní nápravy. Jsme totiž experti pro převážení vzduchu. ;-(

0/0
21.8.2016 8:58

H97o35n36z68a 84T93a29r 3289202904462

Náklady na prvním místě. Také to může být v ceníku jako příplatková výbava . Jak prohlásil jeden Amík dlouhodobě žijící v ČR Na Českých silnicích je vysoká koncentrace závodníků F1 .

V USA zase jezdí přemotorovaná auta na to jaké jsou tam rychlostní limity.

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

0/0
20.8.2016 16:23

V32l98a95d58i43s84l79a73v 47B10u17r71y30š79e12k 3143506412544

nevím jak v USA, ale tady je hodně vysoká koncentrace řidičů, kteří víceprvkovou zadní nápravu zcela jistě nepotřebují a právě těmto plížičům vychází Škodovka vstříc

0/0
20.8.2016 20:38

J38a52n 23H58á58j19e76k 2726406273335

A to může zákazník v konfiguraci vozu ovlivnit?

Pokud nemůže, tak to není o tom, co potřebují nebo nepotřebují. Prostě to tak je.

0/0
21.8.2016 9:01

S26l42a49v95o47m49í36r 66Š37t49ě26p47á50n 1668894622154

samozřejmě výrobce ušetří více než sleví zákazníkovi

0/0
24.8.2016 11:27

J87a81n 88H78á85j64e61k 2926186493465

Analýza je bohužel úplně scestná. Pokud by automobilka vyráběla jen jeden druh vozu a jen a pouze v jedné výbavě, pak by něco spočítat šlo. Takto je to přesně spočítaný nesmysl.

0/−2
18.8.2016 20:51

J49i65ř21í 49S56c23h83w74a31c34h 8428624778826

tady někdo nechápe význam "průměrné hodnoty"

+2/−1
18.8.2016 21:32

J14a15n 21H15á72j90e67k 2556716843585

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

0/−1
19.8.2016 12:25

J37i53ř39í 76S86c12h38w98a88c27h 8718374768906

takže jsem měl pravdu, nechápe.....

Tak po lopatě:

Když prodáš jedno auto se ziskem 5000 Kč a druhé auto se ziskem 95000, tak máš prostě PRůMĚRNÝ ZISK na jedno auto 50 tisíc. To číslo NECHCE nic říkat o zisku na prvním autě ani NIC NETVRDÍ o zisku na tom druhém. Ono jen říká, že PRůMĚRNÝ zisk na obou autech je 50 tisíc. Nic více nic méně!

+2/−1
19.8.2016 13:16

J36a82n 25H41á80j55e28k 2206956813585

Když dám sečtu hrušky a jabka, tak mám marmeládu.

Snažím se Vám ukázat, že i když to vyšlo přesně, je to číslo k ničemu. Podivejte se na celkové vysledky:

3.Škoda Auto: EBIT marže 9,6 %, zisk na vůz 43 000 korun (1 589 eur)

4.BMW: EBIT marže 9,5 %, zisk na vůz 91 000 korun (3 389 eur)

Přepočet zisku na jeden vůz je nesmysl.

0/−1
19.8.2016 13:30

J50i87ř45í 57S77c92h93w36a90c28h 8698534968446

sorry, já to vzdávám.....Rv

0/0
19.8.2016 20:24

J32a13n 63H87á64j42e76k 2436246463185

Dobře, opustíme průměr, prosím o napsání alespoň 1 významu, co nám to číslo říká, k čemu jej lze použít. Děkuji za trpělivost.

0/0
20.8.2016 7:58

P52a24v89e39l 39R26a57t56h27o46u24s91k50ý 6200349761

Rentabilita tržeb. Jedno užití máte v článku, k porovnání s jinými výrobci v odvětví s různými podmínkami. Nebo pro sledování dlouhodobého trendu daného podniku. Kupte si nějaká skripta z ekonomie, tam se dozvíte víc.

0/0
20.8.2016 10:55

J11a85n 71H65á38j27e95k 2576516643325

Pokud by EBIT / počet prodaných výrobků byl smysluplný parametr, tak je v učebnicích a skriptech. Tento parametr tam ale fakt nemůžu najít.

Pokud to chcete ke srovnání výrobců, tak si taky stáhněte počet vyrobených vozů jednotlivých výrobců.

Jsou finanční parametry - platební schopnost a likvidita, zadluženost, rentabilita.

Pokud chci porovnávat podniky, musím porovnávat srovnatelné paremetry.

A ne výnosy podělit počtem prodaných vozů. Když je několik úrovní vozů a podniky které srovnávám, nemají stejné portfolio. Pak mám přesný výsledek nesmyslu.

0/0
20.8.2016 11:10

R40o49m81a16n 73P98o49l34á77č13e95k 5606119215

Ty procenta nejsou problém :-). Tam je jedno jestli prodám mini a nebo limusinu:-)

Částky už trochu jo a je to vidět. viz AUDI vs. Ford...

+1/0
18.8.2016 23:55

J95i78ř96í 18S20c22h76w40a64c75h 8568514798786

částky jsou jen vypočtené procento z průměrné ceny vyráběných aut....

0/0
19.8.2016 0:53

J35a27n 42H87á73j93e27k 2176456393495

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

A to máte řadu City, Fabia, Rapid, Yeti, Octavia a Superb.

Vypočtený průměrný zisk tedy vůbec nic neříká.

0/0
19.8.2016 12:24

V92l11a84s56t73i14m34i69l 53J42a47n98d49á40s52e54k 1102833153582

Říká Vám něco jako aritmetický průměr?

0/0
20.8.2016 1:37

V31l28a69d98i59s70l18a85v 17B93u87r43y66š67e27k 3213906832904

jakej nesmysl, co to je za kraviny, budete vyrábět kolečka, obyčejná stavební kolečka, jedna budou velká, jiná malá, některá natřená a jiná zase pozinkovaná. vyrobíte 1000 koleček za rok, zaplatíte všechny výrobní náklady, daně a účetní vám přinese výsledek účetnictví a tam bude, že vám zůstal milion, který můžete použít jak chcete. A protože jste chodil do základní školy, tak umíte počítat a řeknete si, že jste na každém vyrobeném kolečku vydělal rovných 1000 korun v průměru a vaše analýza scestná nebude

0/0
20.8.2016 12:05

J70a32n 81H35á46j86e28k 2916566313485

A teď mně prosím vysvětlete, co s hodnotou 1000 Kč zisku na jednom kolečku (v průměru) budu dělat.

Pokud to použiji k porovnání, jako v článku, tak co zjistím?

Potřebuje znát nákladovost jednotlivých produktů. Pokud chcete provádět srovnání, tak srovnání relevantních hodnot.

Srovnání přes průměr EBIT / počet vyrobených vozů je k čemu? Co mně to číslo vyjadřuje?

0/0
20.8.2016 13:58

V26l33a39d80i28s73l40a85v 95B13u95r48y62š58e53k 3143416812234

číslo nevyjadřuje nic, je spousta čísel, která nic nevyjadřují a přesto jsou zajímavá

0/0
20.8.2016 20:51

J41a62r25o92s44l36a49v 92Š33k22o41d77a 6604648679761

nejvíce na tom vydelava ten, co jezdi na kole :D

0/0
18.8.2016 18:02

M64a13r85e49k 52M79a15l86ý 1862738821280

A to jak?

By mě teda zajímalo, jak uspokojit svoje dopravní nároky s použitím kola. Docela úsměvná představa :-)

0/0
18.8.2016 22:41

K75a92r81e85l 19N43o89v84o11t40n94y 2531775809170

A je to i po odecteni nakladu na opravy v ramci zaruky?

0/0
18.8.2016 15:35

M73a64r34t44i82n 93Š80i87m11e54k 4420694608575

Taky by mě zajímaly detaily ... Ale dle mého ano, páč garance je přenesena na dodavatele dílu

0/0
18.8.2016 16:56

J37a15n 70S52o30u26k39u39p 1544684266735

Jaké detaily? Jsou tam všechny náklady kromě DA a všechny výnosy.

0/0
18.8.2016 17:37

V81l75a34d18i42s70l70a71v 41B32u62r38y10š34e93k 1159802417754

odečtení, přičtení, je to celkový zisk za rok děleno počtem prodaných či vyrobených vozů, nevím jak jinak by se to mdalo spočítat a je úplně jedno, jestli v tom je třeba reklama nebo nějaké opravy či něco jinýho, fabrika, která vydělá milion a prodá milion aut vydělala na jednom autě rovnou jednu korunu

+2/0
18.8.2016 18:06

P72e38t37r 72B34á33č10a 8565646765445

A Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne, tech "ceskych" skatuli nikoliv.

+1/−3
18.8.2016 15:11

M20a65r27t19i21n 15P62a92v22e70l97e87k 5260157525415

Dle vaší logiky je BMW nezajímavé auto a proto má nižší marži než Škodovka - v tom si dovolím nesouhlasit.

+3/0
18.8.2016 15:19

P52e95t31r 34B57á22č91a 8535446545135

To neni moje logika, to jste si ted vycucal z prstu, protoze o BMW jsem vubec nemluvil. A mezi nama s tim taky nesouhlasim.

0/−2
18.8.2016 15:22

M98a83r42t24i16n 93P96a21v96e20l89e22k 5880517875285

To je vaše logika,cit.:"Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne". Podle vás se tedy marže odvozuje od toho jak si kterého auta lidé všímají.BMW má nižší marže než Škodovka a logicky to tedy podle vás znamená,že je méně "povšimnutíhodné".;-)

+2/0
18.8.2016 16:03

D15a74n49i21e67l 81K91r56o60n42e52r 7854964726737

No a proc bych si mel kupovat auto, ktereho si clovek vsimne, kdyz mi je uplne u zadku, jestli si me/meho auta nekdo vsima nebo ne? To jako kdyz si vaseho auta nekdo vsimne, tak to z vas udela borce nebo co? Nechapu...jinak ale majitel skodovky nejsem.

0/0
18.8.2016 15:51

P73e66t12r 63B19á79č56a 8905936285925

Jsem nepsal, ze si ho mate kupovat.

0/0
18.8.2016 16:04

D54a30n61i82e42l 82K69r93o86n77e93r 7424454276907

to plati obecne, sebe jsem uvedl pouzejako priklad...mimochodem...slysel jsem nekdy neco o Red Dot Award?

0/0
18.8.2016 16:11

D84a63n73i51e20l 24K33r45o26n55e86r 7874774486577

jste

0/0
18.8.2016 16:12

P82e55t91r 73B37á70č93a 8765106695265

To si skodovka koupila stejne jako auto roku :-P

0/−3
18.8.2016 16:18

M13a85r95t78i33n 66Š45i27m93e92k 4270514188775

;-D

0/0
18.8.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.