Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vydělá na jednom autě přes 40 tisíc, Ferrari milion a půl

Automobilka Škoda patří k nejziskovějším, na jednom autě vydělá průměrně 43 tisíc korun. Vyplývá to z analýzy, kterou vytvořilo Centrum pro automobilový výzkum Univerzity Duisburg-Essen. Česká značka tak vydělává na svých vozech lépe než třeba BMW s Mercedesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S68l76a15v69o76m39í43r 66Š54t57ě43p64á42n 1638834552134

40 tisíc škodovka, kolik prodejci??? jaká je skutečná výrobní cena vozu?

0/0
24.8.2016 11:28

J50i70ř92í 38S19c46h47w54a14c29h 8518954428766

ze dvou údajů uvedených ve článku si můžeš trojčlenkou spočítat průměrnou prodejní cenu fabriky a následně i průměrnou výrobní cenu ;-)

0/0
26.8.2016 22:45
Foto

P96a13v94e41l 22M78a42k27o96v87e61c 8328685921

Škodovka je vysoce zisková, protože má nižší mzdové náklady než jiné značky v koncernu. Za stejnou práci berou zaměstnanci škodovky jen necelou třetinu toho, co zaměstnanci v Německu nebo Španělsku...:-(

0/0
23.8.2016 22:28


J29i37ř72í 61S94c93h73w38a69c54h 8408674688316

to Rumuni v Dacii berou ještě méně....a "Jugoši" v Zastavě taky... ;-)

0/0
23.8.2016 22:45
Foto

P32a34v23e24l 58M24a66k66o39v68e51c 8428335171

A v Číně berou ještě méně...:-). A prý jsou země, kde pracují i děti za misku rýže denně...:-(

0/0
24.8.2016 9:12
Foto

M56a23r77t61i83n 90K78o44u47b81e32k 3749357868816

Aby škodovka neměla na autě víc než VW, když jako zadní nápravu dávaj tyč za pár korun a všem je to jedno.

0/0
18.8.2016 23:54

J21i73ř95í 74S62c47h17w20a77c61h 8708434918526

no právě, kdyby to všem jedno nebylo, tak by ji tam (tu tyč) nedávali. ;-)

+6/0
19.8.2016 0:18

J60a50n 30H26á58j89e20k 2546526703495

Jedno to není, má to vliv na cenu a jízdní vlastnosti. Proto pro ty zákazníky, kteří připlatí za silnější motor, tak mají víceprvkovou zadní nápravu. R^

0/0
20.8.2016 11:12

V32l45a23d76i84s43l63a43v 64B60u21r43y56š30e86k 3183166672824

víceprvkovou nápravu přestali dělat proto, protože to zákazníci nechtěli, drtivá většina našich řidičů prý jezdí jako by byli pokakaní, to řekl jejich konstruktér, ale sprostěji, a pak platí za něco, co nevyužijí, je to jako vybavovat auta do Grónska klimatizací, majitel dá prostě přednost tomu, že je to levnější

0/0
20.8.2016 11:55

J32a30n 44H51á93j31e81k 2536196383905

Takže OIII je levnější než OII?

Důvody jsou bohužel jiné.

+1/0
20.8.2016 13:50

V10l29a52d13i22s25l70a95v 11B76u36r78y58š87e98k 3383866682384

to nevím, co je dražší a co levnější, pokud by tam do auta dávali dražší zadní nápravu, tak by to výrobní náklady zvýšilo, nenapadá mě nikdo jinej než zákazník, kdo by ty zvýšené náklady zaplatil, a on nechce platit víc, tak mu tam šoupnou levnější zadní nápravu, protože tu dražší na houby potřebuje, jsem rád, že jste to konečně pochopil

+1/0
20.8.2016 20:32

J13a12n 47H84á87j27e11k 2116716813625

Jak to může zvýšit výrobní náklady, když do OII ji běžně montovali. Tak o jaké zvýšené náklady jde?

0/0
20.8.2016 22:01

V61l20a34d36i69s20l24a14v 26B73u91r44y70š81e54k 3933646912164

takže podle vás není víceprvková zadní náprava výrobně draží, tím že ji tam výrobce přestal montovat nic neušetří a nedává ji tam z nějakého neznámého důvodu, ne proto, aby ušetrřil, tak asi jo

+1/0
21.8.2016 8:32

J31a52n 66H49á98j87e97k 2806676253945

Dražší než co? Co už vyráběl? Nebo je LEVNĚJŠÍ, oproti výrobě pro předchozí model?:-)

Podobně je na tom tloušťka skel. Tento fakt není mediálně propírán. Vysledek: nižší hmotnost vozu (což je požadavek pro nižší emise), snížení výrobních nákladů (ono při tom počtu vyrobených vozů, který Škoda dokáže oproti jiným vyrobit, to už má vliv), ale v autě je v létě víc stupňů a v zimě rychleji chladne. Vadí to? Nechť posoudí zákazník. Podobně víceprvková zadní náprava. Rozhodně vhodnější technické řešení. Ale český zákazník ocení o 50 l větší zavazadlový prostor, než vhodnější technické řešení zadní nápravy. Jsme totiž experti pro převážení vzduchu. ;-(

0/0
21.8.2016 8:58

H24o69n34z29a 24T74a68r 3349612394272

Náklady na prvním místě. Také to může být v ceníku jako příplatková výbava . Jak prohlásil jeden Amík dlouhodobě žijící v ČR Na Českých silnicích je vysoká koncentrace závodníků F1 .

V USA zase jezdí přemotorovaná auta na to jaké jsou tam rychlostní limity.

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

0/0
20.8.2016 16:23

V71l64a21d39i19s13l23a15v 72B17u45r78y74š40e18k 3533836362804

nevím jak v USA, ale tady je hodně vysoká koncentrace řidičů, kteří víceprvkovou zadní nápravu zcela jistě nepotřebují a právě těmto plížičům vychází Škodovka vstříc

0/0
20.8.2016 20:38

J22a43n 45H10á78j77e74k 2466626403285

A to může zákazník v konfiguraci vozu ovlivnit?

Pokud nemůže, tak to není o tom, co potřebují nebo nepotřebují. Prostě to tak je.

0/0
21.8.2016 9:01

S95l67a54v91o35m93í84r 86Š58t87ě76p53á20n 1318174332544

samozřejmě výrobce ušetří více než sleví zákazníkovi

0/0
24.8.2016 11:27

J53a82n 66H24á50j34e58k 2156386283215

Analýza je bohužel úplně scestná. Pokud by automobilka vyráběla jen jeden druh vozu a jen a pouze v jedné výbavě, pak by něco spočítat šlo. Takto je to přesně spočítaný nesmysl.

0/−2
18.8.2016 20:51

J59i41ř38í 76S52c41h87w49a21c30h 8488814598976

tady někdo nechápe význam "průměrné hodnoty"

+2/−1
18.8.2016 21:32

J48a31n 33H65á91j89e56k 2696506903185

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

0/−1
19.8.2016 12:25

J56i61ř80í 26S29c43h30w64a66c75h 8978564488766

takže jsem měl pravdu, nechápe.....

Tak po lopatě:

Když prodáš jedno auto se ziskem 5000 Kč a druhé auto se ziskem 95000, tak máš prostě PRůMĚRNÝ ZISK na jedno auto 50 tisíc. To číslo NECHCE nic říkat o zisku na prvním autě ani NIC NETVRDÍ o zisku na tom druhém. Ono jen říká, že PRůMĚRNÝ zisk na obou autech je 50 tisíc. Nic více nic méně!

+2/−1
19.8.2016 13:16

J66a89n 28H83á42j32e44k 2836646523855

Když dám sečtu hrušky a jabka, tak mám marmeládu.

Snažím se Vám ukázat, že i když to vyšlo přesně, je to číslo k ničemu. Podivejte se na celkové vysledky:

3.Škoda Auto: EBIT marže 9,6 %, zisk na vůz 43 000 korun (1 589 eur)

4.BMW: EBIT marže 9,5 %, zisk na vůz 91 000 korun (3 389 eur)

Přepočet zisku na jeden vůz je nesmysl.

0/−1
19.8.2016 13:30

J36i80ř71í 36S30c13h70w86a84c43h 8838364688946

sorry, já to vzdávám.....Rv

0/0
19.8.2016 20:24

J11a14n 61H93á40j71e33k 2756276243335

Dobře, opustíme průměr, prosím o napsání alespoň 1 významu, co nám to číslo říká, k čemu jej lze použít. Děkuji za trpělivost.

0/0
20.8.2016 7:58

P66a50v66e58l 85R22a76t25h73o43u17s48k91ý 6400559941

Rentabilita tržeb. Jedno užití máte v článku, k porovnání s jinými výrobci v odvětví s různými podmínkami. Nebo pro sledování dlouhodobého trendu daného podniku. Kupte si nějaká skripta z ekonomie, tam se dozvíte víc.

0/0
20.8.2016 10:55

J84a60n 90H32á15j91e24k 2476316393325

Pokud by EBIT / počet prodaných výrobků byl smysluplný parametr, tak je v učebnicích a skriptech. Tento parametr tam ale fakt nemůžu najít.

Pokud to chcete ke srovnání výrobců, tak si taky stáhněte počet vyrobených vozů jednotlivých výrobců.

Jsou finanční parametry - platební schopnost a likvidita, zadluženost, rentabilita.

Pokud chci porovnávat podniky, musím porovnávat srovnatelné paremetry.

A ne výnosy podělit počtem prodaných vozů. Když je několik úrovní vozů a podniky které srovnávám, nemají stejné portfolio. Pak mám přesný výsledek nesmyslu.

0/0
20.8.2016 11:10

R70o21m23a12n 15P54o21l96á46č29e30k 5366579705

Ty procenta nejsou problém :-). Tam je jedno jestli prodám mini a nebo limusinu:-)

Částky už trochu jo a je to vidět. viz AUDI vs. Ford...

+1/0
18.8.2016 23:55

J58i52ř30í 66S96c23h11w10a26c38h 8908654338106

částky jsou jen vypočtené procento z průměrné ceny vyráběných aut....

0/0
19.8.2016 0:53

J60a58n 51H20á63j82e54k 2546626293145

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

A to máte řadu City, Fabia, Rapid, Yeti, Octavia a Superb.

Vypočtený průměrný zisk tedy vůbec nic neříká.

0/0
19.8.2016 12:24

V43l46a28s57t57i65m39i64l 74J43a43n71d27á63s41e18k 1682203953732

Říká Vám něco jako aritmetický průměr?

0/0
20.8.2016 1:37

V24l88a87d96i84s70l78a26v 93B87u14r96y67š46e92k 3793646802684

jakej nesmysl, co to je za kraviny, budete vyrábět kolečka, obyčejná stavební kolečka, jedna budou velká, jiná malá, některá natřená a jiná zase pozinkovaná. vyrobíte 1000 koleček za rok, zaplatíte všechny výrobní náklady, daně a účetní vám přinese výsledek účetnictví a tam bude, že vám zůstal milion, který můžete použít jak chcete. A protože jste chodil do základní školy, tak umíte počítat a řeknete si, že jste na každém vyrobeném kolečku vydělal rovných 1000 korun v průměru a vaše analýza scestná nebude

0/0
20.8.2016 12:05

J79a34n 35H68á34j27e24k 2796926983505

A teď mně prosím vysvětlete, co s hodnotou 1000 Kč zisku na jednom kolečku (v průměru) budu dělat.

Pokud to použiji k porovnání, jako v článku, tak co zjistím?

Potřebuje znát nákladovost jednotlivých produktů. Pokud chcete provádět srovnání, tak srovnání relevantních hodnot.

Srovnání přes průměr EBIT / počet vyrobených vozů je k čemu? Co mně to číslo vyjadřuje?

0/0
20.8.2016 13:58

V45l85a51d33i39s28l57a40v 60B71u93r60y47š80e54k 3383736582264

číslo nevyjadřuje nic, je spousta čísel, která nic nevyjadřují a přesto jsou zajímavá

0/0
20.8.2016 20:51

J48a37r14o38s37l93a88v 62Š28k71o67d55a 6974328939471

nejvíce na tom vydelava ten, co jezdi na kole :D

0/0
18.8.2016 18:02

M67a21r25e23k 62M60a16l50ý 1172178401740

A to jak?

By mě teda zajímalo, jak uspokojit svoje dopravní nároky s použitím kola. Docela úsměvná představa :-)

0/0
18.8.2016 22:41

K30a53r71e85l 16N43o81v11o18t81n22y 2941455399940

A je to i po odecteni nakladu na opravy v ramci zaruky?

0/0
18.8.2016 15:35

M21a88r14t47i61n 25Š85i17m70e61k 4420134848765

Taky by mě zajímaly detaily ... Ale dle mého ano, páč garance je přenesena na dodavatele dílu

0/0
18.8.2016 16:56

J96a87n 30S85o57u87k97u27p 1944694916875

Jaké detaily? Jsou tam všechny náklady kromě DA a všechny výnosy.

0/0
18.8.2016 17:37

V22l45a59d39i13s28l26a30v 21B38u27r13y92š22e14k 1669642247534

odečtení, přičtení, je to celkový zisk za rok děleno počtem prodaných či vyrobených vozů, nevím jak jinak by se to mdalo spočítat a je úplně jedno, jestli v tom je třeba reklama nebo nějaké opravy či něco jinýho, fabrika, která vydělá milion a prodá milion aut vydělala na jednom autě rovnou jednu korunu

+2/0
18.8.2016 18:06

P11e78t26r 40B83á34č74a 8595816165235

A Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne, tech "ceskych" skatuli nikoliv.

+1/−3
18.8.2016 15:11

M71a18r76t69i36n 73P71a21v32e39l84e67k 5550857595125

Dle vaší logiky je BMW nezajímavé auto a proto má nižší marži než Škodovka - v tom si dovolím nesouhlasit.

+3/0
18.8.2016 15:19

P82e64t75r 92B59á40č55a 8475866425295

To neni moje logika, to jste si ted vycucal z prstu, protoze o BMW jsem vubec nemluvil. A mezi nama s tim taky nesouhlasim.

0/−2
18.8.2016 15:22

M28a55r78t52i66n 48P14a24v55e93l25e51k 5770927915135

To je vaše logika,cit.:"Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne". Podle vás se tedy marže odvozuje od toho jak si kterého auta lidé všímají.BMW má nižší marže než Škodovka a logicky to tedy podle vás znamená,že je méně "povšimnutíhodné".;-)

+2/0
18.8.2016 16:03

D31a71n93i57e83l 96K73r72o76n26e40r 7294214776317

No a proc bych si mel kupovat auto, ktereho si clovek vsimne, kdyz mi je uplne u zadku, jestli si me/meho auta nekdo vsima nebo ne? To jako kdyz si vaseho auta nekdo vsimne, tak to z vas udela borce nebo co? Nechapu...jinak ale majitel skodovky nejsem.

0/0
18.8.2016 15:51

P31e49t41r 52B91á75č60a 8415116175805

Jsem nepsal, ze si ho mate kupovat.

0/0
18.8.2016 16:04

D44a55n87i49e33l 25K66r47o52n26e25r 7484714436577

to plati obecne, sebe jsem uvedl pouzejako priklad...mimochodem...slysel jsem nekdy neco o Red Dot Award?

0/0
18.8.2016 16:11

D14a79n89i31e72l 94K44r26o92n30e37r 7614494206547

jste

0/0
18.8.2016 16:12

P20e61t55r 76B26á39č26a 8875766175145

To si skodovka koupila stejne jako auto roku :-P

0/−3
18.8.2016 16:18

M54a39r78t14i34n 91Š80i58m28e55k 4600204848185

;-D

0/0
18.8.2016 16:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.