Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: To není Indie, to je pražská zácpa

Po otevření tunelu Blanka je to jedna z nejucpanějších pražských ulic. Jmenuje se Svatovítská a propojuje právě Blanku s Vítězným náměstím. Ve stále ucpané ulici se chaoticky proplétají auta mezi tramvajemi a blokují je. Podívejte se, jak to tam vypadá každý den v dopravní špičce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58o88z17e14f 14H44r57i67c13i32š43i41n 4323260920356

Že i někdo počká v zácpě 10-15 min. Tak to není na stěžování ale na chválu.

Běžte to větších měst na 300tis na západ od nás a poznejte co je to zácpa.

0/0
23.8.2016 18:40

J46i66ř22í 58J31u42n52e15k 6741405758803

Docela dobře by stačilo, kdyby na přechodech u kulaťáku byly semafory a řidiči by tak nemuseli pouštět malé skupinky chodců, které se tam pořád courají...

+1/0
21.8.2016 9:11

T74o41m77á18š 61K60a62l87á26t 5629622528961

Co to je za hloupý titulek???? i v Praze vypadá zácpa jinak, tohle je běžný provoz, ne parkoviště...a Kdyby v Indii byl provoz takový, tak si všichni pískají!!

+2/0
19.8.2016 8:42

J42a47n 63D52l41o51u11h57ý 7704949760419

Podekujte cyklofasistum, dopravnim "expertum" z Prahy 6, ze vyrobili ten jednopruhovy nesmysl a snizili kapacitu na polovinu. To same plati pro jugoslavskych partyzanu. Jeden pruh a fronta az dolu k hotelu. Jsou to amateri, co tam na urade nemaji co delat nebot misto lepsi dopravni infrastruktury ji umele zhorsuji v neprospech uplne vsech vcetne chodcu a rezidentu!

+8/−1
19.8.2016 8:25

J10a77n 98F67r74o61l97í68k 6276900325564

Prostě Vám to zařídili.;-D

0/0
20.8.2016 17:46

R11a63d23e64k 42N71o57v49a59k 9944773449200

Poděkujte paní Kolínské. A Suchdolákům.

+3/0
18.8.2016 23:30

P67e20t87r 43V38o73ň82k16a 2227833289613

Pan redaktor v životě neviděl provoz na křižovatce v indii, jinak by tuto spartakiádu k tomu nemohl přirovnávat.

0/0
18.8.2016 22:46

V20i27k93t87o90r 97Š72e30d72i30v83ý 8496461440156

Dobrá zpráva pro milovníky kolon: na Bubenské směrem od Vltavy je už namalovaný jen jeden pruh. Takže i když jedete rovně přes trať někam k Výstavišti, stejně si hezky počkáte s těmi, co odbočují vlevo do Veletržní.

Ale může vás hřát, že vpravo bude krásný cyklopruh, díky kterému se do města vrátí pohoda, dobrá nálada, světlé zítřky ... ;-O

+5/−2
18.8.2016 21:51
Foto

B62r15o83n60i27s13l88a39v 50G40a57b38r56y92š 2822289561

To je fajn, aspoň se cyklisté nebudou motat mezi auty, jak to některé řidiče štve.

+3/−2
18.8.2016 22:16

J11a80n 24D20l47o31u65h17ý 7854459470469

V normalnim meste se cyklo pruh cmara na chodnik nebo se vybuduje "treti" chodnik pro kola. Staci se podivat treba v Hradci Kralove. V praze do uzkych silnic nejaky pomateny cyklofasista rusi pruhy pro auta a maluje pruhy pro kola, kde projede mozna tak 5 kol za hodinu ve spicce a aut v tom samem useku projedou stovky. Pouzitim selskeho rozumu je evidentni ze to nemuze pomoct nikomu. Cyklisti nejsou a nikdy nebudou v Praze nejvetsi objem dopravy, tak jako v Dansku v Kodani, protoze praha neni placka.

+4/0
19.8.2016 8:31
Foto

B47r66o59n87i36s48l10a59v 78G44a11b91r23y14š 2572509671

Dobrým příkladem jsou i Pardubice.

Prakticky je mi jedno, kde ten cyklopruh bude. Hlavně aby tam nějaký byl. Ale já konkrétně bych se snažil je umístit na chodník, jak píšete. Přiznám se, že omezovat auta tímto způsobem by mě nenapadlo. Já spíš razím cestu vyhrazených pruhů pro IZS, MHD a taxi. A to ještě ne celodenní, ale třeba jen od 7 do 9 hodin a od 13 do 18 hodin.

Jestliže si zdejší MHD má udržet pověst jednoho z nejlepších systému MHD v Evropě, pak si toto opatření zaslouží.

0/0
19.8.2016 8:50

V24i90k25t36o11r 31Š89e43d34i48v93ý 8456381610956

A proč by měl někde být nějaký cyklopruh?

Pokud je přiměřené budovat pro těch pár cyklistů, co ulicí projedou v létě, (i pro oba dva, co jezdí i v zimě,) samostatný pruh, tak pro auta musí být pruhů aspoň pět a ještě dva pro skútry a motorky.

+2/0
19.8.2016 17:21
Foto

B13r93o13n92i20s71l96a14v 55G79a55b50r12y78š 2192549181

Nechcete toho trochu moc?

0/−1
19.8.2016 21:48

J60o59z45e77f 32H55r32i40c57i66š46i15n 4753210830976

No ale nevím jestli jste zaznamenal ale už tak 10 let se ve větších sériích prodává tzv elektrokolo.

To je věc kde vám už nevadí že Praha není placka. Jezdil jsem do práce na pujčovacím kole v Paříži a jsem jen pro.

Proč nemůžeme použít argument že Praha je velkoměsto a že by konečně lidi měli pochopit že ve velkoměstě se do práce autem nejezdí.

0/0
23.8.2016 18:39

M71i40c27h11a63l 46T73o14m29á27n31e54k 9517439916

to snad ne, ja ze tma jen neco opravuji, :((((

0/0
19.8.2016 11:45
Foto

B31r68o84n90i30s10l46a66v 26G79a47b87r40y48š 2472199731

Vypadá to tam jako v autobazaru. Ti řidiči jsou vážně lamy... ;-D

0/−3
18.8.2016 21:17

P78e39t27r 80B46á23č90a 8585946975135

Za to byt tam pumpicky tak se sesrotuji a pomlati navzajem, protoze by nezvladli ani odbocit.

+1/0
20.8.2016 9:31
Foto

B28r35o14n18i13s25l12a22v 53G51a97b17r51y39š 2792449471

Zase si tolik nefandi. Je na pováženou, když autíčkář vjede pod vlak nebo nedodrží bezpečnou vzdálenost... ;-D

0/0
20.8.2016 10:15
Foto

M66a35r25i87e 78M83e45t76l63i62c13k87á 9471764381512

Tak ve špičce je veselo i v Jugoslávských partyzánů od Podbaby ;-D Tam se už dlouho nebojím, že by mne někdo přejel (teda dneska málem motorkář, kterej si to hrnul po straně, že se vešel) protože to prostě stojí a stojí. Prima zážitek je chtít pak jet busem 180 (Dejvická-Obch.centrum Zličín), vyráží od VŠ a než se jí povede projet Kulaťák na Kafkovu, tak má slušný zpoždění.

0/0
18.8.2016 21:09

M50i67c22h61a21l 83T32o45m32á16n61e35k 9867299726

ted je to o to horsi ze je zavrena korunovacni, takze nikdo to nemuze objet dole na podbabe odbocenim doleva a vyjetim u letenskeho tunelu

0/0
19.8.2016 11:46

T94o83m20á24š 57Z41e77m12a47n 3345338674485

Řešení je nasnadě:

a) zrušit vnitřní přechody na kulaťáku - auta budou moci lépe najíždět a sjíždět z kruháče a lépe se popasují s tramvajemi.

b) Osadit ostatní přechody světly s tlačítkem- aby chodci chodili ve vlnách a ne aby se šourali konstantním proudem. A vrátit na nájezdy a sjezdy 2 pruhy - bez přechodů už zúžení nebude potřeba.

c) Zrušit úpravy Svatovítské, které vedly k omezení kapacity - vrátit 2 pruhy v obou směrech, žádné kličkování okolo autobusů v zastávkách, zrušit třicítku, atd..

d) přeprogramovat semafory u M.Horákové (nebo jak se jmenuje ta jedna ulice s asi 5 názvy).

+9/−5
18.8.2016 19:55

L47u58d49ě63k 59J39e22l87í39n75e34k 5157237419640

Nu, město by ale primárně mělo být pro obyvatele, tj. pěší příp. cyklisty, protože osobní automobily, ve kterých ve valné většině sedí jedna osoba, má suplovat MHD. Ať se vám to líbí nebo ne, tak to je. Nezpochybňuji některá vaše opatření, např. přechody, kde se vleče jeden člověk a tři kroky za ním další a za tím další ve vzdálenosti kroků pět, to je opravdu na zamyšlenou. Co se týče zúžení, to je pro řidiče jistě opruz, ale z hlediska bezpečnosti chodců je to nesporné plus, protože přejít jeden jízdní pruh nebo dva, to je kurňa rozdíl. V Plzni také máme podobné vymoženosti a jelikož jsem přespolní a dojíždím OA, tak mě to také štve, ale když si vzpomenu, že bych jako chodec měl jít na nejbližší přechod třeba 150 m, tak také žádná láce. Ale zpět, já sice dojíždím, ale je s podivem a na zamyšlení, kolik mých kolegů "měšťáků" denně jezdí do práce autem (v počtu zmiňované jedné osoby na auto), a to to někteří mají téměř v docházkové vzdálenosti! Toto by mělo být předmětem řešení města, jak řešit. Bohužel, zatím to města řeší, alespoň podle mého názoru, pouze restrikcemi. :-/

+2/−2
18.8.2016 21:07

T42o61m38á24š 38Z75e83m24a52n 3925288364915

Přejít jeden jízdní pruh je to stejné jako jich přejít milion - musíte se ottiž přesvědčit o bezpečnosti před vstupen do každého jednotlivého z nich.. a ne vletět na přechod jako Mojžíš od Rudého moře..

0/0
18.8.2016 21:15

V36i43k58t73o58r 97Š77e83d68i12v84ý 8336681430826

Ano, auto má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+2/0
18.8.2016 21:38

V94i79k47t32o36r 63Š69e81d91i71v39ý 8336181820656

Ano, město má být pro své obyvatele - ... ;-(

;-(

0/0
18.8.2016 21:39

T48o17m46á93š 60Z47e49m90a55n 3485828654645

A ti jezdí i auty.. zvykněte si, už není středověk.

0/−1
18.8.2016 21:50

T77o68m22á53š 52Z25e80m69a97n 3475888684105

ehm, trochu jsem se překouk , omlouvám se.

0/0
18.8.2016 21:51

V79i87k91t65o36r 48Š59e59d28i29v83ý 8606951870436

Tak znovu, s opravou:

Ano, město má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+1/−1
18.8.2016 21:52

J42a97n 41D79l24o86u25h36ý 7934699210649

Mesto tu ma byt pro sve obyvatele. MHD je dopra v Praze na kratke vzdalenosti, jinak je pomala a nekomfortni. Nevim proc bych mel z centra na suchdol se trapit stylem tramvaj-metro-bus za 50 minut, kdyz autem ve spicce tam jsem za 35 minut!!!!! Pokud obyvatele jezdi hlavne autem, mesto ma premyslet jak vyresit vetsi kapacitu silnic a ne ji systematicky snizovat a delat kampane proti tem zlym autum. Ja uz tech blbu z radnice mel po 10 letech od zavedeni zps dost a jedine reseni je pak se odstehovat. Zde me nikdo pruhy nerusi, parkuju zadarmo a pracuji stale v praze ;-)

+2/0
19.8.2016 8:39

J40a49n 66V47a48c55h71u77d48a 7202676567268

Já mám občas taky zácpu,ale z něčeho jiného...8-o

0/0
18.8.2016 18:59

P39e26t27r 19K92r34o67u63ž84e80k 7639142899372

Svatovítska je jediná možnost objíždky

0/0
18.8.2016 18:14

J29o64s11e76f 39Š41o78l48t94e87s 8784278230573

To víte, koncepce města pro chodce a cyklisty prostě auta neřeší. Co si kdo zvolí, to má.

+3/−1
18.8.2016 18:11

M42a70r64k58é30t21a 67Ž69e84m20l76i59č27k39o72v85á 1814660833513

Tohle je jako zácpa? Děláte si srandu, tohle je už pohodička...

+5/0
18.8.2016 18:08

L81u50k28á55š 66P79a86v96l47u77c24h 5145549509500

Potvrzuji, že semafor do kopce s odbočením k Hradčanské nastavoval imbecil, stejně nesmyslný interval je například na nám Curiových, kde se uměle vytváří odpoledne kolona aut přijíždějících od Čechova mostu do ul. 17 listopadu

+11/0
18.8.2016 18:03

L36u48k91á49š 40P16a18v96l40u90c29h 5645289309640

Poděkujte do Suchdola

+9/−2
18.8.2016 17:59

T25o92m44á56š 72Z89e88m24a40n 3745548864815

Nikoliv, Tohle je úmyslná práce ANO., Zelených a dlaších NIMBYteroristů z radnice Prahy 6 - před jejich zásahem byla Svatovítská výrazně propustnější.

+2/0
18.8.2016 19:46

M87i71l97a45n 23N83o32v45o54t28n91ý 2120501441205

Jsou tam jen nesmyslně nastavená dopravní světla kdy většinu času svítí zelená pro ulici Milady Horákové kde po celou dobu skoro nic nejede, pak to na pár sekund sepne na výjezd z tunelu a na dalších pár sekund konečně na Svatovítskou.

Nechápu proč tuto problematickou křižovatka prostě někdo na dálku manuálně neřídí a světla nespíná tak aby se ta nesmyslná kolona od kulaťáku netvořila.

Jezdím tam denně tak fakt vím o čem mluvím!

+15/0
18.8.2016 17:58

I57v35o 87H66l41o29u57s58e88k 7613158920636

plně souhlasím, ten, toho, kdo programoval světla, bych tam na jeden den pověsil....Rv

+2/0
18.8.2016 18:24

M57a13t34t10e40o 62K19o58u13n56o66v81s17k79y 1920561898383

Ráno je to tam masakr. Tohle, co je teď v tom přenosu, to už je pohoda.

+2/0
18.8.2016 17:55

O79t87a47k78a29r 27F29u98k25a 8551523501864

ty přímé přenosy vypadají všechny stejně. funguje mi zvuk, ale obraz se nespustí. na jiných serverech mi vše funguje ok

0/0
18.8.2016 17:29

M33a32r26k51é90t69a 88Ž76e50m13l57i48č76k84o20v74á 1464490783953

Mně se obraz spouští bez sebemenších problémů.

+1/0
18.8.2016 18:07

P14e25t64r 82P68o64l54á80k 1237425206428

Od otevreni Blanky se neustale dozvidame, ze za spatnou dopravni situaci na "Kulataku" muze prave ona. Prdlajz! Muze za ni neschopnost a hloupost tech lidi, kteri zde vymysleli reseni dopravy( a hlavne sjezdu a vyjezdu prave ze Svatovitske ). To musel vymyslet, a vypujcim si slova klasika, uplny blbec! Na vyjezdu z Kulataku do Svatovitske rozsirena refiz, takze zbyva jeden pruh. Ten je navic prerusen dvema zebrami a ted i semaforem, ktery zapricinil uz totalni kolaps! Co bude po 1. zari, to jsem opravdu zvedav! V kazde civilizovane zemi by na tak frekventovanem miste udelali nadchod, jenze tady radsi udelaji vyse zminena "opatreni" a pak se deje, co se deje. Ovsem muze za to Blanka! Politici a nasi dopravni "experti" samozrejme nic...

+29/−2
18.8.2016 17:24

J56i14n26d94ř83i57c75h 15B98u67c90h21t96a 6752706783520

Já chápu, že se něco nepovede a realita je jiná než sny architekta, ale je to úplně stejné jako když se "revitalizuje" park a architekt udělá cestičky podle svých představ. Takže pak máme cestičky pro architekta a vyšlapaná v trávě pro lidi. To nejlepší je, že tam co lidi chodí před tím ty cestičky byly. O řešení okolí stanice metra Nádraží Veleslavín, by se daly psát další litanie. Chybějící pohyblivé schody pro turisty na letiště, chybějící podchod na vlakové nádraží, výjezd z autobusového nádraží přímo před závorami atd. Myslím, že to jsou opravdu naschvály, jinak bych musel konstatovat, že jde o totální diletantismus od radnice po architekty a zpět. ;-(8-oRv

+2/0
18.8.2016 17:43

P23a15v79e15l 10O18b37d27r11ž85á17l10e33k 6316694898242

ad Veleslavín - podchod je připravený, jenže se zpozdila přestavba samotného nádraží (díky odporu obyvatel Prahy 6). Totéž eskalátory - z Veleslavína se mělo jezdit na letiště vlakem, nečekalo se, že by tam mnoho lidí vystupovalo.

+2/0
18.8.2016 18:43
Foto

M37a43r37i15e 58M51e65t30l29i98c25k96á 9901574671782

Na druhou stranu - pokud někdo není letenkový turista, tak nemá právo na eskalátor? Někdy je děs pozorovat "normální" cestující jak zvládají to množství schodů, ono ne každému je dvacet.....

0/0
18.8.2016 21:01

T19o43m89á96š 37Z76e98m26a86n 3555408734285

Je tam výtah..

+1/0
18.8.2016 21:16

J90i66ř67í 88P36r84ů55š50a 7195842985319

V zásadě máte pravdu ale také současně mystifikujete. Ano prodloužení podchodu až na zastávku je řešení (nadchod je nesmysl z metra x schodů na povrch a dalších x nahoru a zase dolů) Ale dva pruhy do Svatovítské ve směru od "kulaťáku" nenacpete zkus se někdy podívat na šířku mezi tramvajovou zástavku (nelze zkrátit) a rohem budovy vpravo.

0/0
18.8.2016 17:45

J62a43n 86P17i28t84r88á25k 4519655519593

Tak to pozor, na Svatovítské bylo vždy dost místa na dva pruhy. Dokonce historicky byly dva pruhy ve směru dolů. Ježe pak přišla "geniální" rekonstrukce a to co x desítek let fungovalo zničily během půl roku. Protože stavěli podle norem a nařízení. Deme.ti. Stačilo jen rozšířit most což ostatně udělali a dole dodělat jeden pruh a dnešní objem dopravy by se tam krásně vešel. Tedy po tom co by ještě nahoře trochu poštelovali interval semaforu.

+5/0
18.8.2016 18:32

Š55i34m40o15n60-16E41r64i19c89h 54J79e34l39í33n68e40k 5930632923803

Důkazem vyspělosti společnosti není, že každý chudák vlastní osobní automobil, ale že každý boháč využívá hromadné dopravy. Takže ne, v civilizovaných zemích vážně ne.

+2/−4
18.8.2016 19:13

P21e38t54r 45P81o98l48á22k 1887395756248

Pane Jelinku, muzete si dal lhat do kapsy, ale opravdu to tak neni! Tak vyvinuty system MHD jako mame my a tak masove pouzivani najdete malokde na svete. Ja, zrejme na rozdil od vas, po svete jezdim hodne a tak to proste je. Ale vsechny lidi do MHD nenacpete a dokud jezdi auta, tak je potreba resit dopravu s rozumem. A ne na zaklade hloupych vykriku do tmy jako je ten vas. Protoze pak to vypada, jak to vypada.

+5/0
18.8.2016 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.