Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: To není Indie, to je pražská zácpa

Po otevření tunelu Blanka je to jedna z nejucpanějších pražských ulic. Jmenuje se Svatovítská a propojuje právě Blanku s Vítězným náměstím. Ve stále ucpané ulici se chaoticky proplétají auta mezi tramvajemi a blokují je. Podívejte se, jak to tam vypadá každý den v dopravní špičce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45o68z61e86f 93H82r89i85c11i93š63i10n 4453960630916

Že i někdo počká v zácpě 10-15 min. Tak to není na stěžování ale na chválu.

Běžte to větších měst na 300tis na západ od nás a poznejte co je to zácpa.

0/0
23.8.2016 18:40

J72i46ř67í 11J52u11n31e27k 6771275708963

Docela dobře by stačilo, kdyby na přechodech u kulaťáku byly semafory a řidiči by tak nemuseli pouštět malé skupinky chodců, které se tam pořád courají...

+1/0
21.8.2016 9:11

T69o32m73á10š 13K20a24l25á90t 5619102878171

Co to je za hloupý titulek???? i v Praze vypadá zácpa jinak, tohle je běžný provoz, ne parkoviště...a Kdyby v Indii byl provoz takový, tak si všichni pískají!!

+2/0
19.8.2016 8:42


J14a60n 43D29l64o79u65h54ý 7964289970239

Podekujte cyklofasistum, dopravnim "expertum" z Prahy 6, ze vyrobili ten jednopruhovy nesmysl a snizili kapacitu na polovinu. To same plati pro jugoslavskych partyzanu. Jeden pruh a fronta az dolu k hotelu. Jsou to amateri, co tam na urade nemaji co delat nebot misto lepsi dopravni infrastruktury ji umele zhorsuji v neprospech uplne vsech vcetne chodcu a rezidentu!

+8/−1
19.8.2016 8:25

J98a92n 67F40r68o25l65í29k 6886410715894

Prostě Vám to zařídili.;-D

0/0
20.8.2016 17:46

R10a41d86e48k 75N14o20v45a78k 9924483509870

Poděkujte paní Kolínské. A Suchdolákům.

+3/0
18.8.2016 23:30

P97e23t47r 14V52o71ň13k75a 2857143279563

Pan redaktor v životě neviděl provoz na křižovatce v indii, jinak by tuto spartakiádu k tomu nemohl přirovnávat.

0/0
18.8.2016 22:46

V84i31k45t44o68r 28Š71e87d52i29v33ý 8916261770916

Dobrá zpráva pro milovníky kolon: na Bubenské směrem od Vltavy je už namalovaný jen jeden pruh. Takže i když jedete rovně přes trať někam k Výstavišti, stejně si hezky počkáte s těmi, co odbočují vlevo do Veletržní.

Ale může vás hřát, že vpravo bude krásný cyklopruh, díky kterému se do města vrátí pohoda, dobrá nálada, světlé zítřky ... ;-O

+5/−2
18.8.2016 21:51
Foto

B17r61o43n15i54s27l52a70v 12G28a24b46r68y68š 2242239371

To je fajn, aspoň se cyklisté nebudou motat mezi auty, jak to některé řidiče štve.

+3/−2
18.8.2016 22:16

J69a91n 90D81l73o11u20h74ý 7754619440789

V normalnim meste se cyklo pruh cmara na chodnik nebo se vybuduje "treti" chodnik pro kola. Staci se podivat treba v Hradci Kralove. V praze do uzkych silnic nejaky pomateny cyklofasista rusi pruhy pro auta a maluje pruhy pro kola, kde projede mozna tak 5 kol za hodinu ve spicce a aut v tom samem useku projedou stovky. Pouzitim selskeho rozumu je evidentni ze to nemuze pomoct nikomu. Cyklisti nejsou a nikdy nebudou v Praze nejvetsi objem dopravy, tak jako v Dansku v Kodani, protoze praha neni placka.

+4/0
19.8.2016 8:31
Foto

B89r54o87n73i78s94l23a51v 97G72a39b41r60y43š 2252549811

Dobrým příkladem jsou i Pardubice.

Prakticky je mi jedno, kde ten cyklopruh bude. Hlavně aby tam nějaký byl. Ale já konkrétně bych se snažil je umístit na chodník, jak píšete. Přiznám se, že omezovat auta tímto způsobem by mě nenapadlo. Já spíš razím cestu vyhrazených pruhů pro IZS, MHD a taxi. A to ještě ne celodenní, ale třeba jen od 7 do 9 hodin a od 13 do 18 hodin.

Jestliže si zdejší MHD má udržet pověst jednoho z nejlepších systému MHD v Evropě, pak si toto opatření zaslouží.

0/0
19.8.2016 8:50

V12i29k38t15o94r 32Š34e85d20i42v59ý 8336401770646

A proč by měl někde být nějaký cyklopruh?

Pokud je přiměřené budovat pro těch pár cyklistů, co ulicí projedou v létě, (i pro oba dva, co jezdí i v zimě,) samostatný pruh, tak pro auta musí být pruhů aspoň pět a ještě dva pro skútry a motorky.

+2/0
19.8.2016 17:21
Foto

B17r90o22n73i35s71l88a72v 10G71a38b96r62y58š 2302409841

Nechcete toho trochu moc?

0/−1
19.8.2016 21:48

J64o92z72e42f 16H72r93i31c63i86š68i61n 4633270670936

No ale nevím jestli jste zaznamenal ale už tak 10 let se ve větších sériích prodává tzv elektrokolo.

To je věc kde vám už nevadí že Praha není placka. Jezdil jsem do práce na pujčovacím kole v Paříži a jsem jen pro.

Proč nemůžeme použít argument že Praha je velkoměsto a že by konečně lidi měli pochopit že ve velkoměstě se do práce autem nejezdí.

0/0
23.8.2016 18:39

M73i34c68h30a51l 28T19o22m55á38n42e66k 9357709376

to snad ne, ja ze tma jen neco opravuji, :((((

0/0
19.8.2016 11:45
Foto

B89r12o73n68i46s14l32a11v 28G28a51b71r83y30š 2202469541

Vypadá to tam jako v autobazaru. Ti řidiči jsou vážně lamy... ;-D

0/−3
18.8.2016 21:17

P70e12t87r 34B60á19č42a 8455826605855

Za to byt tam pumpicky tak se sesrotuji a pomlati navzajem, protoze by nezvladli ani odbocit.

+1/0
20.8.2016 9:31
Foto

B77r39o37n94i91s59l77a59v 88G57a30b88r51y32š 2502129101

Zase si tolik nefandi. Je na pováženou, když autíčkář vjede pod vlak nebo nedodrží bezpečnou vzdálenost... ;-D

0/0
20.8.2016 10:15
Foto

M56a35r90i45e 90M87e94t32l81i12c38k91á 9401334631532

Tak ve špičce je veselo i v Jugoslávských partyzánů od Podbaby ;-D Tam se už dlouho nebojím, že by mne někdo přejel (teda dneska málem motorkář, kterej si to hrnul po straně, že se vešel) protože to prostě stojí a stojí. Prima zážitek je chtít pak jet busem 180 (Dejvická-Obch.centrum Zličín), vyráží od VŠ a než se jí povede projet Kulaťák na Kafkovu, tak má slušný zpoždění.

0/0
18.8.2016 21:09

M45i33c87h90a55l 78T33o51m60á56n95e50k 9237469116

ted je to o to horsi ze je zavrena korunovacni, takze nikdo to nemuze objet dole na podbabe odbocenim doleva a vyjetim u letenskeho tunelu

0/0
19.8.2016 11:46

T19o17m42á88š 57Z68e50m85a51n 3415718194575

Řešení je nasnadě:

a) zrušit vnitřní přechody na kulaťáku - auta budou moci lépe najíždět a sjíždět z kruháče a lépe se popasují s tramvajemi.

b) Osadit ostatní přechody světly s tlačítkem- aby chodci chodili ve vlnách a ne aby se šourali konstantním proudem. A vrátit na nájezdy a sjezdy 2 pruhy - bez přechodů už zúžení nebude potřeba.

c) Zrušit úpravy Svatovítské, které vedly k omezení kapacity - vrátit 2 pruhy v obou směrech, žádné kličkování okolo autobusů v zastávkách, zrušit třicítku, atd..

d) přeprogramovat semafory u M.Horákové (nebo jak se jmenuje ta jedna ulice s asi 5 názvy).

+9/−5
18.8.2016 19:55

L49u67d57ě34k 66J45e15l98í62n20e53k 5767117499840

Nu, město by ale primárně mělo být pro obyvatele, tj. pěší příp. cyklisty, protože osobní automobily, ve kterých ve valné většině sedí jedna osoba, má suplovat MHD. Ať se vám to líbí nebo ne, tak to je. Nezpochybňuji některá vaše opatření, např. přechody, kde se vleče jeden člověk a tři kroky za ním další a za tím další ve vzdálenosti kroků pět, to je opravdu na zamyšlenou. Co se týče zúžení, to je pro řidiče jistě opruz, ale z hlediska bezpečnosti chodců je to nesporné plus, protože přejít jeden jízdní pruh nebo dva, to je kurňa rozdíl. V Plzni také máme podobné vymoženosti a jelikož jsem přespolní a dojíždím OA, tak mě to také štve, ale když si vzpomenu, že bych jako chodec měl jít na nejbližší přechod třeba 150 m, tak také žádná láce. Ale zpět, já sice dojíždím, ale je s podivem a na zamyšlení, kolik mých kolegů "měšťáků" denně jezdí do práce autem (v počtu zmiňované jedné osoby na auto), a to to někteří mají téměř v docházkové vzdálenosti! Toto by mělo být předmětem řešení města, jak řešit. Bohužel, zatím to města řeší, alespoň podle mého názoru, pouze restrikcemi. :-/

+2/−2
18.8.2016 21:07

T44o91m53á19š 45Z10e28m83a97n 3445158844945

Přejít jeden jízdní pruh je to stejné jako jich přejít milion - musíte se ottiž přesvědčit o bezpečnosti před vstupen do každého jednotlivého z nich.. a ne vletět na přechod jako Mojžíš od Rudého moře..

0/0
18.8.2016 21:15

V46i46k58t82o69r 75Š12e91d98i70v83ý 8776411120566

Ano, auto má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+2/0
18.8.2016 21:38

V95i88k21t56o29r 65Š51e59d87i62v73ý 8576301820596

Ano, město má být pro své obyvatele - ... ;-(

;-(

0/0
18.8.2016 21:39

T89o60m59á19š 62Z26e61m69a17n 3355468914445

A ti jezdí i auty.. zvykněte si, už není středověk.

0/−1
18.8.2016 21:50

T30o68m41á13š 97Z71e87m18a32n 3575658394945

ehm, trochu jsem se překouk , omlouvám se.

0/0
18.8.2016 21:51

V85i70k30t94o27r 81Š19e49d80i32v27ý 8316491400446

Tak znovu, s opravou:

Ano, město má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+1/−1
18.8.2016 21:52

J28a14n 30D81l73o16u38h28ý 7304699580579

Mesto tu ma byt pro sve obyvatele. MHD je dopra v Praze na kratke vzdalenosti, jinak je pomala a nekomfortni. Nevim proc bych mel z centra na suchdol se trapit stylem tramvaj-metro-bus za 50 minut, kdyz autem ve spicce tam jsem za 35 minut!!!!! Pokud obyvatele jezdi hlavne autem, mesto ma premyslet jak vyresit vetsi kapacitu silnic a ne ji systematicky snizovat a delat kampane proti tem zlym autum. Ja uz tech blbu z radnice mel po 10 letech od zavedeni zps dost a jedine reseni je pak se odstehovat. Zde me nikdo pruhy nerusi, parkuju zadarmo a pracuji stale v praze ;-)

+2/0
19.8.2016 8:39

J94a50n 67V12a93c79h66u39d90a 7492226177638

Já mám občas taky zácpu,ale z něčeho jiného...8-o

0/0
18.8.2016 18:59

P82e94t49r 45K24r81o58u41ž52e89k 7289362829652

Svatovítska je jediná možnost objíždky

0/0
18.8.2016 18:14

J87o56s51e98f 34Š68o33l23t98e22s 8304328500813

To víte, koncepce města pro chodce a cyklisty prostě auta neřeší. Co si kdo zvolí, to má.

+3/−1
18.8.2016 18:11

M11a53r78k91é23t27a 89Ž21e88m81l16i86č10k26o51v59á 1494740213243

Tohle je jako zácpa? Děláte si srandu, tohle je už pohodička...

+5/0
18.8.2016 18:08

L78u81k48á49š 86P48a40v68l95u36c25h 5905419759390

Potvrzuji, že semafor do kopce s odbočením k Hradčanské nastavoval imbecil, stejně nesmyslný interval je například na nám Curiových, kde se uměle vytváří odpoledne kolona aut přijíždějících od Čechova mostu do ul. 17 listopadu

+11/0
18.8.2016 18:03

L98u20k36á23š 64P74a76v67l68u91c46h 5675179719480

Poděkujte do Suchdola

+9/−2
18.8.2016 17:59

T72o54m20á35š 13Z28e14m39a14n 3745868314255

Nikoliv, Tohle je úmyslná práce ANO., Zelených a dlaších NIMBYteroristů z radnice Prahy 6 - před jejich zásahem byla Svatovítská výrazně propustnější.

+2/0
18.8.2016 19:46

M62i65l24a55n 34N85o51v49o23t61n56ý 2490111231785

Jsou tam jen nesmyslně nastavená dopravní světla kdy většinu času svítí zelená pro ulici Milady Horákové kde po celou dobu skoro nic nejede, pak to na pár sekund sepne na výjezd z tunelu a na dalších pár sekund konečně na Svatovítskou.

Nechápu proč tuto problematickou křižovatka prostě někdo na dálku manuálně neřídí a světla nespíná tak aby se ta nesmyslná kolona od kulaťáku netvořila.

Jezdím tam denně tak fakt vím o čem mluvím!

+15/0
18.8.2016 17:58

I56v50o 80H32l96o56u63s70e79k 7163728210946

plně souhlasím, ten, toho, kdo programoval světla, bych tam na jeden den pověsil....Rv

+2/0
18.8.2016 18:24

M80a31t48t76e53o 60K15o12u77n90o42v30s29k98y 1590911638843

Ráno je to tam masakr. Tohle, co je teď v tom přenosu, to už je pohoda.

+2/0
18.8.2016 17:55

O11t14a34k81a63r 92F63u33k67a 8981943431494

ty přímé přenosy vypadají všechny stejně. funguje mi zvuk, ale obraz se nespustí. na jiných serverech mi vše funguje ok

0/0
18.8.2016 17:29

M60a74r56k67é90t23a 78Ž95e50m18l75i78č58k47o12v77á 1574130773263

Mně se obraz spouští bez sebemenších problémů.

+1/0
18.8.2016 18:07

P30e71t16r 69P97o67l54á23k 1297915166178

Od otevreni Blanky se neustale dozvidame, ze za spatnou dopravni situaci na "Kulataku" muze prave ona. Prdlajz! Muze za ni neschopnost a hloupost tech lidi, kteri zde vymysleli reseni dopravy( a hlavne sjezdu a vyjezdu prave ze Svatovitske ). To musel vymyslet, a vypujcim si slova klasika, uplny blbec! Na vyjezdu z Kulataku do Svatovitske rozsirena refiz, takze zbyva jeden pruh. Ten je navic prerusen dvema zebrami a ted i semaforem, ktery zapricinil uz totalni kolaps! Co bude po 1. zari, to jsem opravdu zvedav! V kazde civilizovane zemi by na tak frekventovanem miste udelali nadchod, jenze tady radsi udelaji vyse zminena "opatreni" a pak se deje, co se deje. Ovsem muze za to Blanka! Politici a nasi dopravni "experti" samozrejme nic...

+29/−2
18.8.2016 17:24

J43i50n81d54ř71i40c67h 78B84u88c60h95t58a 6132146553610

Já chápu, že se něco nepovede a realita je jiná než sny architekta, ale je to úplně stejné jako když se "revitalizuje" park a architekt udělá cestičky podle svých představ. Takže pak máme cestičky pro architekta a vyšlapaná v trávě pro lidi. To nejlepší je, že tam co lidi chodí před tím ty cestičky byly. O řešení okolí stanice metra Nádraží Veleslavín, by se daly psát další litanie. Chybějící pohyblivé schody pro turisty na letiště, chybějící podchod na vlakové nádraží, výjezd z autobusového nádraží přímo před závorami atd. Myslím, že to jsou opravdu naschvály, jinak bych musel konstatovat, že jde o totální diletantismus od radnice po architekty a zpět. ;-(8-oRv

+2/0
18.8.2016 17:43

P55a20v94e26l 27O29b88d68r86ž68á33l68e64k 6756574128682

ad Veleslavín - podchod je připravený, jenže se zpozdila přestavba samotného nádraží (díky odporu obyvatel Prahy 6). Totéž eskalátory - z Veleslavína se mělo jezdit na letiště vlakem, nečekalo se, že by tam mnoho lidí vystupovalo.

+2/0
18.8.2016 18:43
Foto

M45a18r65i56e 15M27e44t98l40i40c20k20á 9211944621972

Na druhou stranu - pokud někdo není letenkový turista, tak nemá právo na eskalátor? Někdy je děs pozorovat "normální" cestující jak zvládají to množství schodů, ono ne každému je dvacet.....

0/0
18.8.2016 21:01

T60o73m81á20š 89Z25e31m91a85n 3845708444205

Je tam výtah..

+1/0
18.8.2016 21:16

J29i22ř12í 92P88r67ů95š89a 7145492925599

V zásadě máte pravdu ale také současně mystifikujete. Ano prodloužení podchodu až na zastávku je řešení (nadchod je nesmysl z metra x schodů na povrch a dalších x nahoru a zase dolů) Ale dva pruhy do Svatovítské ve směru od "kulaťáku" nenacpete zkus se někdy podívat na šířku mezi tramvajovou zástavku (nelze zkrátit) a rohem budovy vpravo.

0/0
18.8.2016 17:45

J27a86n 87P77i58t75r73á69k 4699145129743

Tak to pozor, na Svatovítské bylo vždy dost místa na dva pruhy. Dokonce historicky byly dva pruhy ve směru dolů. Ježe pak přišla "geniální" rekonstrukce a to co x desítek let fungovalo zničily během půl roku. Protože stavěli podle norem a nařízení. Deme.ti. Stačilo jen rozšířit most což ostatně udělali a dole dodělat jeden pruh a dnešní objem dopravy by se tam krásně vešel. Tedy po tom co by ještě nahoře trochu poštelovali interval semaforu.

+5/0
18.8.2016 18:32

Š91i77m29o85n73-69E30r55i10c88h 20J28e18l26í31n37e66k 5180562343883

Důkazem vyspělosti společnosti není, že každý chudák vlastní osobní automobil, ale že každý boháč využívá hromadné dopravy. Takže ne, v civilizovaných zemích vážně ne.

+2/−4
18.8.2016 19:13

P60e72t38r 43P23o37l18á96k 1747495256208

Pane Jelinku, muzete si dal lhat do kapsy, ale opravdu to tak neni! Tak vyvinuty system MHD jako mame my a tak masove pouzivani najdete malokde na svete. Ja, zrejme na rozdil od vas, po svete jezdim hodne a tak to proste je. Ale vsechny lidi do MHD nenacpete a dokud jezdi auta, tak je potreba resit dopravu s rozumem. A ne na zaklade hloupych vykriku do tmy jako je ten vas. Protoze pak to vypada, jak to vypada.

+5/0
18.8.2016 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.