Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: To není Indie, to je pražská zácpa

Po otevření tunelu Blanka je to jedna z nejucpanějších pražských ulic. Jmenuje se Svatovítská a propojuje právě Blanku s Vítězným náměstím. Ve stále ucpané ulici se chaoticky proplétají auta mezi tramvajemi a blokují je. Podívejte se, jak to tam vypadá každý den v dopravní špičce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32o86z24e69f 76H26r63i56c36i58š16i36n 4233780550886

Že i někdo počká v zácpě 10-15 min. Tak to není na stěžování ale na chválu.

Běžte to větších měst na 300tis na západ od nás a poznejte co je to zácpa.

0/0
23.8.2016 18:40

J13i10ř23í 78J52u98n47e62k 6621695438213

Docela dobře by stačilo, kdyby na přechodech u kulaťáku byly semafory a řidiči by tak nemuseli pouštět malé skupinky chodců, které se tam pořád courají...

+1/0
21.8.2016 9:11

T88o89m72á38š 15K46a27l12á67t 5129722358791

Co to je za hloupý titulek???? i v Praze vypadá zácpa jinak, tohle je běžný provoz, ne parkoviště...a Kdyby v Indii byl provoz takový, tak si všichni pískají!!

+2/0
19.8.2016 8:42

J41a66n 28D34l87o61u52h78ý 7814159600579

Podekujte cyklofasistum, dopravnim "expertum" z Prahy 6, ze vyrobili ten jednopruhovy nesmysl a snizili kapacitu na polovinu. To same plati pro jugoslavskych partyzanu. Jeden pruh a fronta az dolu k hotelu. Jsou to amateri, co tam na urade nemaji co delat nebot misto lepsi dopravni infrastruktury ji umele zhorsuji v neprospech uplne vsech vcetne chodcu a rezidentu!

+8/−1
19.8.2016 8:25

J98a33n 48F61r16o16l82í52k 6676450845774

Prostě Vám to zařídili.;-D

0/0
20.8.2016 17:46

R31a76d61e53k 30N11o36v87a97k 9204413299370

Poděkujte paní Kolínské. A Suchdolákům.

+3/0
18.8.2016 23:30

P73e17t90r 41V17o84ň22k79a 2647463929633

Pan redaktor v životě neviděl provoz na křižovatce v indii, jinak by tuto spartakiádu k tomu nemohl přirovnávat.

0/0
18.8.2016 22:46

V16i94k65t52o37r 73Š31e42d56i66v84ý 8896351600146

Dobrá zpráva pro milovníky kolon: na Bubenské směrem od Vltavy je už namalovaný jen jeden pruh. Takže i když jedete rovně přes trať někam k Výstavišti, stejně si hezky počkáte s těmi, co odbočují vlevo do Veletržní.

Ale může vás hřát, že vpravo bude krásný cyklopruh, díky kterému se do města vrátí pohoda, dobrá nálada, světlé zítřky ... ;-O

+5/−2
18.8.2016 21:51
Foto

B33r69o50n88i90s28l33a41v 97G90a20b60r60y72š 2962669391

To je fajn, aspoň se cyklisté nebudou motat mezi auty, jak to některé řidiče štve.

+3/−2
18.8.2016 22:16

J67a89n 24D16l70o44u70h46ý 7204869800179

V normalnim meste se cyklo pruh cmara na chodnik nebo se vybuduje "treti" chodnik pro kola. Staci se podivat treba v Hradci Kralove. V praze do uzkych silnic nejaky pomateny cyklofasista rusi pruhy pro auta a maluje pruhy pro kola, kde projede mozna tak 5 kol za hodinu ve spicce a aut v tom samem useku projedou stovky. Pouzitim selskeho rozumu je evidentni ze to nemuze pomoct nikomu. Cyklisti nejsou a nikdy nebudou v Praze nejvetsi objem dopravy, tak jako v Dansku v Kodani, protoze praha neni placka.

+4/0
19.8.2016 8:31
Foto

B32r10o16n55i79s87l19a23v 57G12a44b81r63y66š 2602269221

Dobrým příkladem jsou i Pardubice.

Prakticky je mi jedno, kde ten cyklopruh bude. Hlavně aby tam nějaký byl. Ale já konkrétně bych se snažil je umístit na chodník, jak píšete. Přiznám se, že omezovat auta tímto způsobem by mě nenapadlo. Já spíš razím cestu vyhrazených pruhů pro IZS, MHD a taxi. A to ještě ne celodenní, ale třeba jen od 7 do 9 hodin a od 13 do 18 hodin.

Jestliže si zdejší MHD má udržet pověst jednoho z nejlepších systému MHD v Evropě, pak si toto opatření zaslouží.

0/0
19.8.2016 8:50

V69i68k58t98o54r 32Š45e46d97i62v35ý 8796511790416

A proč by měl někde být nějaký cyklopruh?

Pokud je přiměřené budovat pro těch pár cyklistů, co ulicí projedou v létě, (i pro oba dva, co jezdí i v zimě,) samostatný pruh, tak pro auta musí být pruhů aspoň pět a ještě dva pro skútry a motorky.

+2/0
19.8.2016 17:21
Foto

B52r33o75n90i14s14l79a83v 86G53a81b65r54y41š 2512139821

Nechcete toho trochu moc?

0/−1
19.8.2016 21:48

J53o33z50e27f 31H18r76i76c69i19š81i35n 4833420150316

No ale nevím jestli jste zaznamenal ale už tak 10 let se ve větších sériích prodává tzv elektrokolo.

To je věc kde vám už nevadí že Praha není placka. Jezdil jsem do práce na pujčovacím kole v Paříži a jsem jen pro.

Proč nemůžeme použít argument že Praha je velkoměsto a že by konečně lidi měli pochopit že ve velkoměstě se do práce autem nejezdí.

0/0
23.8.2016 18:39

M12i39c39h90a69l 22T17o88m84á71n55e71k 9667899146

to snad ne, ja ze tma jen neco opravuji, :((((

0/0
19.8.2016 11:45
Foto

B55r58o51n35i28s39l24a30v 25G97a23b44r94y97š 2582129201

Vypadá to tam jako v autobazaru. Ti řidiči jsou vážně lamy... ;-D

0/−3
18.8.2016 21:17

P76e43t51r 12B22á22č23a 8415256605415

Za to byt tam pumpicky tak se sesrotuji a pomlati navzajem, protoze by nezvladli ani odbocit.

+1/0
20.8.2016 9:31
Foto

B59r61o14n20i78s14l36a76v 42G16a86b90r87y18š 2232919561

Zase si tolik nefandi. Je na pováženou, když autíčkář vjede pod vlak nebo nedodrží bezpečnou vzdálenost... ;-D

0/0
20.8.2016 10:15
Foto

M77a22r90i36e 68M44e94t32l47i12c42k45á 9381934121782

Tak ve špičce je veselo i v Jugoslávských partyzánů od Podbaby ;-D Tam se už dlouho nebojím, že by mne někdo přejel (teda dneska málem motorkář, kterej si to hrnul po straně, že se vešel) protože to prostě stojí a stojí. Prima zážitek je chtít pak jet busem 180 (Dejvická-Obch.centrum Zličín), vyráží od VŠ a než se jí povede projet Kulaťák na Kafkovu, tak má slušný zpoždění.

0/0
18.8.2016 21:09

M81i70c63h92a12l 64T90o70m80á69n13e88k 9517639926

ted je to o to horsi ze je zavrena korunovacni, takze nikdo to nemuze objet dole na podbabe odbocenim doleva a vyjetim u letenskeho tunelu

0/0
19.8.2016 11:46

T98o29m65á63š 13Z68e15m89a26n 3195868404125

Řešení je nasnadě:

a) zrušit vnitřní přechody na kulaťáku - auta budou moci lépe najíždět a sjíždět z kruháče a lépe se popasují s tramvajemi.

b) Osadit ostatní přechody světly s tlačítkem- aby chodci chodili ve vlnách a ne aby se šourali konstantním proudem. A vrátit na nájezdy a sjezdy 2 pruhy - bez přechodů už zúžení nebude potřeba.

c) Zrušit úpravy Svatovítské, které vedly k omezení kapacity - vrátit 2 pruhy v obou směrech, žádné kličkování okolo autobusů v zastávkách, zrušit třicítku, atd..

d) přeprogramovat semafory u M.Horákové (nebo jak se jmenuje ta jedna ulice s asi 5 názvy).

+9/−5
18.8.2016 19:55

L93u40d13ě22k 84J22e15l46í59n97e53k 5227307299540

Nu, město by ale primárně mělo být pro obyvatele, tj. pěší příp. cyklisty, protože osobní automobily, ve kterých ve valné většině sedí jedna osoba, má suplovat MHD. Ať se vám to líbí nebo ne, tak to je. Nezpochybňuji některá vaše opatření, např. přechody, kde se vleče jeden člověk a tři kroky za ním další a za tím další ve vzdálenosti kroků pět, to je opravdu na zamyšlenou. Co se týče zúžení, to je pro řidiče jistě opruz, ale z hlediska bezpečnosti chodců je to nesporné plus, protože přejít jeden jízdní pruh nebo dva, to je kurňa rozdíl. V Plzni také máme podobné vymoženosti a jelikož jsem přespolní a dojíždím OA, tak mě to také štve, ale když si vzpomenu, že bych jako chodec měl jít na nejbližší přechod třeba 150 m, tak také žádná láce. Ale zpět, já sice dojíždím, ale je s podivem a na zamyšlení, kolik mých kolegů "měšťáků" denně jezdí do práce autem (v počtu zmiňované jedné osoby na auto), a to to někteří mají téměř v docházkové vzdálenosti! Toto by mělo být předmětem řešení města, jak řešit. Bohužel, zatím to města řeší, alespoň podle mého názoru, pouze restrikcemi. :-/

+2/−2
18.8.2016 21:07

T97o41m15á79š 83Z18e43m26a71n 3405978194755

Přejít jeden jízdní pruh je to stejné jako jich přejít milion - musíte se ottiž přesvědčit o bezpečnosti před vstupen do každého jednotlivého z nich.. a ne vletět na přechod jako Mojžíš od Rudého moře..

0/0
18.8.2016 21:15

V80i46k83t25o33r 88Š76e50d65i90v14ý 8396571550486

Ano, auto má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+2/0
18.8.2016 21:38

V31i22k50t82o49r 60Š90e84d13i17v56ý 8926591240416

Ano, město má být pro své obyvatele - ... ;-(

;-(

0/0
18.8.2016 21:39

T81o85m13á39š 65Z22e24m38a88n 3415528134425

A ti jezdí i auty.. zvykněte si, už není středověk.

0/−1
18.8.2016 21:50

T49o10m50á35š 61Z93e93m59a88n 3255698254885

ehm, trochu jsem se překouk , omlouvám se.

0/0
18.8.2016 21:51

V60i80k17t76o94r 26Š36e34d19i27v35ý 8286891360176

Tak znovu, s opravou:

Ano, město má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+1/−1
18.8.2016 21:52

J83a61n 50D95l56o58u44h12ý 7654309400659

Mesto tu ma byt pro sve obyvatele. MHD je dopra v Praze na kratke vzdalenosti, jinak je pomala a nekomfortni. Nevim proc bych mel z centra na suchdol se trapit stylem tramvaj-metro-bus za 50 minut, kdyz autem ve spicce tam jsem za 35 minut!!!!! Pokud obyvatele jezdi hlavne autem, mesto ma premyslet jak vyresit vetsi kapacitu silnic a ne ji systematicky snizovat a delat kampane proti tem zlym autum. Ja uz tech blbu z radnice mel po 10 letech od zavedeni zps dost a jedine reseni je pak se odstehovat. Zde me nikdo pruhy nerusi, parkuju zadarmo a pracuji stale v praze ;-)

+2/0
19.8.2016 8:39

J29a81n 91V70a43c23h75u60d42a 7302226457358

Já mám občas taky zácpu,ale z něčeho jiného...8-o

0/0
18.8.2016 18:59

P76e17t40r 82K24r16o71u66ž86e74k 7379732729672

Svatovítska je jediná možnost objíždky

0/0
18.8.2016 18:14

J40o26s77e51f 55Š63o59l16t52e27s 8564918140233

To víte, koncepce města pro chodce a cyklisty prostě auta neřeší. Co si kdo zvolí, to má.

+3/−1
18.8.2016 18:11

M74a73r63k49é14t70a 78Ž50e14m29l51i23č68k97o41v16á 1634950703553

Tohle je jako zácpa? Děláte si srandu, tohle je už pohodička...

+5/0
18.8.2016 18:08

L45u44k64á78š 65P80a74v70l64u22c35h 5325129589910

Potvrzuji, že semafor do kopce s odbočením k Hradčanské nastavoval imbecil, stejně nesmyslný interval je například na nám Curiových, kde se uměle vytváří odpoledne kolona aut přijíždějících od Čechova mostu do ul. 17 listopadu

+11/0
18.8.2016 18:03

L23u21k87á68š 11P88a89v21l58u98c41h 5945609739450

Poděkujte do Suchdola

+9/−2
18.8.2016 17:59

T62o59m31á58š 76Z39e19m83a82n 3335948184845

Nikoliv, Tohle je úmyslná práce ANO., Zelených a dlaších NIMBYteroristů z radnice Prahy 6 - před jejich zásahem byla Svatovítská výrazně propustnější.

+2/0
18.8.2016 19:46

M90i92l29a21n 20N16o28v93o74t36n68ý 2660551331155

Jsou tam jen nesmyslně nastavená dopravní světla kdy většinu času svítí zelená pro ulici Milady Horákové kde po celou dobu skoro nic nejede, pak to na pár sekund sepne na výjezd z tunelu a na dalších pár sekund konečně na Svatovítskou.

Nechápu proč tuto problematickou křižovatka prostě někdo na dálku manuálně neřídí a světla nespíná tak aby se ta nesmyslná kolona od kulaťáku netvořila.

Jezdím tam denně tak fakt vím o čem mluvím!

+15/0
18.8.2016 17:58

I78v33o 85H23l95o29u58s74e10k 7523808620146

plně souhlasím, ten, toho, kdo programoval světla, bych tam na jeden den pověsil....Rv

+2/0
18.8.2016 18:24

M36a14t45t15e79o 14K29o64u79n29o84v54s55k50y 1870321618913

Ráno je to tam masakr. Tohle, co je teď v tom přenosu, to už je pohoda.

+2/0
18.8.2016 17:55

O31t16a13k15a58r 46F81u22k65a 8411283281684

ty přímé přenosy vypadají všechny stejně. funguje mi zvuk, ale obraz se nespustí. na jiných serverech mi vše funguje ok

0/0
18.8.2016 17:29

M38a53r23k67é69t89a 63Ž85e50m13l50i97č13k10o68v49á 1774700513483

Mně se obraz spouští bez sebemenších problémů.

+1/0
18.8.2016 18:07

P59e59t56r 11P31o55l97á33k 1677485866468

Od otevreni Blanky se neustale dozvidame, ze za spatnou dopravni situaci na "Kulataku" muze prave ona. Prdlajz! Muze za ni neschopnost a hloupost tech lidi, kteri zde vymysleli reseni dopravy( a hlavne sjezdu a vyjezdu prave ze Svatovitske ). To musel vymyslet, a vypujcim si slova klasika, uplny blbec! Na vyjezdu z Kulataku do Svatovitske rozsirena refiz, takze zbyva jeden pruh. Ten je navic prerusen dvema zebrami a ted i semaforem, ktery zapricinil uz totalni kolaps! Co bude po 1. zari, to jsem opravdu zvedav! V kazde civilizovane zemi by na tak frekventovanem miste udelali nadchod, jenze tady radsi udelaji vyse zminena "opatreni" a pak se deje, co se deje. Ovsem muze za to Blanka! Politici a nasi dopravni "experti" samozrejme nic...

+29/−2
18.8.2016 17:24

J61i60n55d11ř41i82c27h 41B97u16c79h12t61a 6162546463230

Já chápu, že se něco nepovede a realita je jiná než sny architekta, ale je to úplně stejné jako když se "revitalizuje" park a architekt udělá cestičky podle svých představ. Takže pak máme cestičky pro architekta a vyšlapaná v trávě pro lidi. To nejlepší je, že tam co lidi chodí před tím ty cestičky byly. O řešení okolí stanice metra Nádraží Veleslavín, by se daly psát další litanie. Chybějící pohyblivé schody pro turisty na letiště, chybějící podchod na vlakové nádraží, výjezd z autobusového nádraží přímo před závorami atd. Myslím, že to jsou opravdu naschvály, jinak bych musel konstatovat, že jde o totální diletantismus od radnice po architekty a zpět. ;-(8-oRv

+2/0
18.8.2016 17:43

P71a86v69e75l 78O18b78d95r22ž45á24l91e39k 6276124258142

ad Veleslavín - podchod je připravený, jenže se zpozdila přestavba samotného nádraží (díky odporu obyvatel Prahy 6). Totéž eskalátory - z Veleslavína se mělo jezdit na letiště vlakem, nečekalo se, že by tam mnoho lidí vystupovalo.

+2/0
18.8.2016 18:43
Foto

M46a52r53i66e 18M93e53t19l50i53c78k53á 9481244101612

Na druhou stranu - pokud někdo není letenkový turista, tak nemá právo na eskalátor? Někdy je děs pozorovat "normální" cestující jak zvládají to množství schodů, ono ne každému je dvacet.....

0/0
18.8.2016 21:01

T20o95m60á26š 70Z81e51m75a14n 3285468124495

Je tam výtah..

+1/0
18.8.2016 21:16

J67i87ř77í 85P57r69ů12š91a 7555622915269

V zásadě máte pravdu ale také současně mystifikujete. Ano prodloužení podchodu až na zastávku je řešení (nadchod je nesmysl z metra x schodů na povrch a dalších x nahoru a zase dolů) Ale dva pruhy do Svatovítské ve směru od "kulaťáku" nenacpete zkus se někdy podívat na šířku mezi tramvajovou zástavku (nelze zkrátit) a rohem budovy vpravo.

0/0
18.8.2016 17:45

J65a38n 64P10i51t73r31á24k 4399295319503

Tak to pozor, na Svatovítské bylo vždy dost místa na dva pruhy. Dokonce historicky byly dva pruhy ve směru dolů. Ježe pak přišla "geniální" rekonstrukce a to co x desítek let fungovalo zničily během půl roku. Protože stavěli podle norem a nařízení. Deme.ti. Stačilo jen rozšířit most což ostatně udělali a dole dodělat jeden pruh a dnešní objem dopravy by se tam krásně vešel. Tedy po tom co by ještě nahoře trochu poštelovali interval semaforu.

+5/0
18.8.2016 18:32

Š98i42m64o10n77-61E88r57i51c68h 81J64e11l67í89n54e96k 5690632423683

Důkazem vyspělosti společnosti není, že každý chudák vlastní osobní automobil, ale že každý boháč využívá hromadné dopravy. Takže ne, v civilizovaných zemích vážně ne.

+2/−4
18.8.2016 19:13

P10e14t52r 86P75o61l54á25k 1867205476668

Pane Jelinku, muzete si dal lhat do kapsy, ale opravdu to tak neni! Tak vyvinuty system MHD jako mame my a tak masove pouzivani najdete malokde na svete. Ja, zrejme na rozdil od vas, po svete jezdim hodne a tak to proste je. Ale vsechny lidi do MHD nenacpete a dokud jezdi auta, tak je potreba resit dopravu s rozumem. A ne na zaklade hloupych vykriku do tmy jako je ten vas. Protoze pak to vypada, jak to vypada.

+5/0
18.8.2016 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.