Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Mejdan lamače mužských srdcí

Škoda 110R je jedno z nejkrásnějších československých aut, nefalšovaný kočkolap sedmdesátých let se stal ikonou. Krásná kupé měla sraz v jihočeských Vodňanech. Dorazilo na něj na 130 aut, a to jak originálních kousků, tak i replik závodního modelu 130RS či tuningových úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A82n59d38r43e82j 60M26a13s57a73r53y95k 9670593686550

pro nekoho mozna hezke, pro mne to je odkaz na dobu ktera tady vladla a vsechno zakazovala a narizovala.... dle toho to auto taky tak vypada..... uplne tragicky motor s jeste horsim podvozkem s prisernym interierem .... jako retro hezka vzpominka no radsi bych si ani nevzpomnel .... vyvarilo to snad v kazdem kopci v lete, v zimne v tom byla zima jak v tanku... no proste hruza a des....

+1/−6
23.8.2016 10:05

J31a16n 46K11a85l70a98b50z12a 6662621268129

No hlavně že dnešní vláda přitakávačů a vlezdoprdelků EU nám nic nenařizuje a nenakazuje;-D;-D! Pro mě pořád 100x lepší Š 110R než současná EU pseudoauta. Tyhle starý škodovky budou jezdit klidně dalších 50 let při provádění řádné údržby, ale EU auto je po 10 letech nepoužitelné, neopravitelné, prostě kupa plastu a plechu....

+2/−3
23.8.2016 12:36

J66a38k54u95b 74K12l11í44r 6665748539699

Automobilky v dnešní době vyrábějí a existují i díky těm EU regulacím. Trh je zahlcen auty, takže se musí průběžně hledat cesty, jak stále udržovat výroby a prodeje schopné evropské automobilky mimo jiné i kvůli nemalému počtu pracovních míst. Rozdíl mezi "nařízeními" dnes a tehdy je v tom, že dneska se musejí výrobci vypořádat s přísnějšími regulemi emisí a přísnějšími požadavky na bezpečnost, někdo to zvládá lépe, někdo hůře. Dříve se výrobci (u nás) museli vypořádat hlavně s vědomím, že to moderní relativně zajímavě vybavené a ovladatelné auto prostě vyrábět nebudou, protože působí příliš západně, protože nejsou prostředky na vývoj a výrobu, protože jej prostě socialistický člověk nepotřebuje. Konkrétně škodovka měla docela pěkný a obstojný model 720 připraven do výroby, ale kluci se nahoře usnesli, že se jenom "ocumlá" tisícovka a stačí. Nebo Tatra, mezi válkami jeden z etalonů automobilového vývoje, po válce "výrobce náklaďáků". Tatra 603 vznikla jenom proto, že Rus neposlal Volhy. Ona ta paměť je po čase silně selektivní a to špatné vytěsňuje, to ovšem neznamená, že nebylo.

Mě se erko taky docela líbí, ale nikdy bych si jej nekoupil už jen proto, že za peníze, za které se pohybují zachovalé kousky, si raději koupím o něco málo mladší Mercedes a budu mít auto, které v mnoha ohledech obstojí i v současnosti. Na rozdíl od erka, které bylo automobilovým pravěkem už ve chvíli, kdy jej vůbec začali kreslit, ne tak vyrábět.

0/0
23.8.2016 13:52


J48i59ř75í 11S89c66h35w59a48c67h 8488334548296

srovnávat dnešní "nařízování" EU s tím před 30-60 lety je totálně mimo. EU auta mají dnes i dvacet let a jezdí. A při dobré údržbě budou jezdit za 50 let zrovna tak....opravitelné je úplně všechno....

0/0
23.8.2016 20:30

M95i88r39o92s80l93a63v 86S55i17n24d51e71l84a66r 2545857494702

To si zrovna nemyslim, nova auta skonci, jakmile jim zacnout odchazet elektronicke jednotky, ktere nebude cim nahrazovat. Pokud se k tomu neuvolni data a vetsina jich ani nepatri automobilkam, nebude mozne takovy dil ani replikovat za nejakou pozemskou cenu. Temer cokoliv mechanickeho lze za nejaky, byt i velky, peniz replikovat podle vzoru, ale tady to bude dramaticky narocnejsi...

0/0
23.8.2016 22:35

J57i26ř31í 48S73c10h75w95a89c52h 8278704168716

možnosti replikovat SW na HW budoucnosti mohou být "téměř neomezené"

0/0
24.8.2016 11:24

M29i82r15o55s36l80a71v 74S83i71n29d92e75l24a63r 2735817234612

Tak tech zakazu spis od te doby celkove pribylo. Tehdejsi potiz ale spocivala v tom, ze utocily na zakladni svobody.

Co se tyce vlastnosti auta, je otazka s cim se to srovnava, nikdo nikde netvrdi, ze to byl nejaky high-end (coz treba brouk taky nebyl). A celkove to vypovida o systemu, ktery nebyl schopnej motivovat lidi k praci, takze kde kdo spis koukal jak se jen vezt a popripade si uhrat nejakou malou domu. V takovym prostredi se nic moc vybudovat neda.

Skodovky s chladicem vzadu vetsinou varily pri vysokych rychlostech z duvodu nevhodne cirkulace vzduchu, nebo pri poruse. S chladicem vepredu varily jen pri poruse - nebo v dusledku slepe aplikace hospodskych mouder typu "povolte vicko expanzky nebudete varit".

0/0
23.8.2016 22:51

R83o82b70e78r66t 89G28o79r27c 6672953133

Smutné je, že na těch autech bylo a je vidět že jsme je nikdy neuměli vyrábět :-(

0/−5
23.8.2016 8:48

J88a53n 44K98a64l83a48b39z22a 6892841518479

a na Vás je vidět že autům moc nerozumíte....

+4/0
23.8.2016 12:37

J76a53k16u10b 80K36l77í45r 6565538869469

Ale jo. Spartak/Octavia/Felicia, ještě drželi krok se světovým průměrem. MBčko by bylo obstojné, kdyby nepřišlo v době, kdy už bylo zastaralé. No a potom to byl ve škodovce průšvih až do Favorita, který byl konečně světlem na konci tunelu. A i samotný VW přiznal, že je Favorit technicky mile překvapil a napomohl rozhodování VW jestli škodovku koupit, nebo ne. Navíc meziválečná produkce byla v některých případech na světové špičce. Takže zase tak černě bych tu naši schopnost vyrobit auto neviděl. ;)

+2/0
23.8.2016 14:00

P21e35t88r 45P62a90l57e26č74e26k 3140315794632

A co teprve 130 RS, placatější závodní verze s širším zadkem. R^

+1/0
22.8.2016 21:28

J18i97ř73í 31E71r92b85e37n 1283234736727

Jen v Jilemnici před pětadvaceti lety jezdily čtyři + pět dalších bylo z blízkého okolí. Jedna černá, dvě žluté, tři červené, jedna zelená, jedna oranžová a jedna bílá. Postupně byly zmršeny aplikací prvků z favorita a z eMkových stodvacítek, popřípadě zrezly a skončily ve šrotu. Zůstala tu snad jediná...

0/0
22.8.2016 21:08
Foto

P27e85t69r 34P53r96o89c21h28á72z23k49a 3752366922934

Rko je hezké, ale za nejhezčí škodovku pokládám kabriolet Škoda Felicie Super.

+3/0
22.8.2016 19:17

M30i11c37h12a78l 10K71r69e47j81č31a 5258536356973

Hezke to je, ale mne se presto jeste vic libila stara Felicie.

U 110 se nemohu zbavit spatneho pocitu z tech tenkych sloupku ....

+2/0
22.8.2016 18:31

P69e32t87r 28M40i39c15h91a60l 2340884521892

Kdysi jsem ho měl. Ještě začátkem devadesátých let to bylo auto, za kterým se lidi ohlédli.

+1/0
22.8.2016 16:59

J35i60ř81í 94T65e91p43r 4977220465705

VR^[>-]

0/0
22.8.2016 16:26

J47i84ř97í 63N16e24u67m94e73i47s24t79e53r 2472745623891

:-/

0/0
22.8.2016 16:07

J95a44r51o54s21l29a78v 21P31e49l29d87a 1439644711207

Ten kousek s predkem z tisicovky je vazne krasny kousek.

+10/0
22.8.2016 15:01

D51a56n91i53e16l 37S53o19b30o56t25a 9879454116510

To teda :-D

0/0
22.8.2016 16:57

J27a26r79o17m25í11r 29K92r73á78l 4830939924289

Ony ty tisícovky byly o hodně hezčí, než ošizené stovky. :-)

0/0
23.8.2016 9:37

J75a85n 14K59a17l43a95b28z70a 6452881168969

"krásný" je věc názoru a vkusu. Jako veterán to je paskvil, jako atrakce zajímavý.... ale opravit by se to dalo do původního vzhledu a udělat z toho hodnotnýho veterána.

0/0
23.8.2016 12:45

H44o90n71z62a 33R84a47š76í69k 7260837634935

Je to sarkasmus, ze?

0/0
23.8.2016 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.