Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Mejdan lamače mužských srdcí

Škoda 110R je jedno z nejkrásnějších československých aut, nefalšovaný kočkolap sedmdesátých let se stal ikonou. Krásná kupé měla sraz v jihočeských Vodňanech. Dorazilo na něj na 130 aut, a to jak originálních kousků, tak i replik závodního modelu 130RS či tuningových úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75n63d44r84e26j 69M61a95s61a13r12y80k 9960563216430

pro nekoho mozna hezke, pro mne to je odkaz na dobu ktera tady vladla a vsechno zakazovala a narizovala.... dle toho to auto taky tak vypada..... uplne tragicky motor s jeste horsim podvozkem s prisernym interierem .... jako retro hezka vzpominka no radsi bych si ani nevzpomnel .... vyvarilo to snad v kazdem kopci v lete, v zimne v tom byla zima jak v tanku... no proste hruza a des....

+1/−6
23.8.2016 10:05

J92a74n 42K68a72l79a21b78z41a 6372871168449

No hlavně že dnešní vláda přitakávačů a vlezdoprdelků EU nám nic nenařizuje a nenakazuje;-D;-D! Pro mě pořád 100x lepší Š 110R než současná EU pseudoauta. Tyhle starý škodovky budou jezdit klidně dalších 50 let při provádění řádné údržby, ale EU auto je po 10 letech nepoužitelné, neopravitelné, prostě kupa plastu a plechu....

+2/−3
23.8.2016 12:36

J39a91k91u70b 11K81l63í17r 6845948229259

Automobilky v dnešní době vyrábějí a existují i díky těm EU regulacím. Trh je zahlcen auty, takže se musí průběžně hledat cesty, jak stále udržovat výroby a prodeje schopné evropské automobilky mimo jiné i kvůli nemalému počtu pracovních míst. Rozdíl mezi "nařízeními" dnes a tehdy je v tom, že dneska se musejí výrobci vypořádat s přísnějšími regulemi emisí a přísnějšími požadavky na bezpečnost, někdo to zvládá lépe, někdo hůře. Dříve se výrobci (u nás) museli vypořádat hlavně s vědomím, že to moderní relativně zajímavě vybavené a ovladatelné auto prostě vyrábět nebudou, protože působí příliš západně, protože nejsou prostředky na vývoj a výrobu, protože jej prostě socialistický člověk nepotřebuje. Konkrétně škodovka měla docela pěkný a obstojný model 720 připraven do výroby, ale kluci se nahoře usnesli, že se jenom "ocumlá" tisícovka a stačí. Nebo Tatra, mezi válkami jeden z etalonů automobilového vývoje, po válce "výrobce náklaďáků". Tatra 603 vznikla jenom proto, že Rus neposlal Volhy. Ona ta paměť je po čase silně selektivní a to špatné vytěsňuje, to ovšem neznamená, že nebylo.

Mě se erko taky docela líbí, ale nikdy bych si jej nekoupil už jen proto, že za peníze, za které se pohybují zachovalé kousky, si raději koupím o něco málo mladší Mercedes a budu mít auto, které v mnoha ohledech obstojí i v současnosti. Na rozdíl od erka, které bylo automobilovým pravěkem už ve chvíli, kdy jej vůbec začali kreslit, ne tak vyrábět.

0/0
23.8.2016 13:52

J62i63ř89í 39S53c73h93w48a32c13h 8588594798446

srovnávat dnešní "nařízování" EU s tím před 30-60 lety je totálně mimo. EU auta mají dnes i dvacet let a jezdí. A při dobré údržbě budou jezdit za 50 let zrovna tak....opravitelné je úplně všechno....

0/0
23.8.2016 20:30

M94i52r65o53s87l81a54v 61S31i21n19d20e95l74a56r 2355177784292

To si zrovna nemyslim, nova auta skonci, jakmile jim zacnout odchazet elektronicke jednotky, ktere nebude cim nahrazovat. Pokud se k tomu neuvolni data a vetsina jich ani nepatri automobilkam, nebude mozne takovy dil ani replikovat za nejakou pozemskou cenu. Temer cokoliv mechanickeho lze za nejaky, byt i velky, peniz replikovat podle vzoru, ale tady to bude dramaticky narocnejsi...

0/0
23.8.2016 22:35

J53i19ř26í 31S49c86h63w92a66c22h 8368424418896

možnosti replikovat SW na HW budoucnosti mohou být "téměř neomezené"

0/0
24.8.2016 11:24

M65i85r21o51s41l17a40v 69S10i41n77d29e43l77a29r 2905957944782

Tak tech zakazu spis od te doby celkove pribylo. Tehdejsi potiz ale spocivala v tom, ze utocily na zakladni svobody.

Co se tyce vlastnosti auta, je otazka s cim se to srovnava, nikdo nikde netvrdi, ze to byl nejaky high-end (coz treba brouk taky nebyl). A celkove to vypovida o systemu, ktery nebyl schopnej motivovat lidi k praci, takze kde kdo spis koukal jak se jen vezt a popripade si uhrat nejakou malou domu. V takovym prostredi se nic moc vybudovat neda.

Skodovky s chladicem vzadu vetsinou varily pri vysokych rychlostech z duvodu nevhodne cirkulace vzduchu, nebo pri poruse. S chladicem vepredu varily jen pri poruse - nebo v dusledku slepe aplikace hospodskych mouder typu "povolte vicko expanzky nebudete varit".

0/0
23.8.2016 22:51

R40o36b34e77r30t 25G65o34r87c 6862493943

Smutné je, že na těch autech bylo a je vidět že jsme je nikdy neuměli vyrábět :-(

0/−5
23.8.2016 8:48

J77a77n 29K40a87l45a83b75z70a 6872831198849

a na Vás je vidět že autům moc nerozumíte....

+4/0
23.8.2016 12:37

J53a30k53u85b 73K74l25í41r 6635118639409

Ale jo. Spartak/Octavia/Felicia, ještě drželi krok se světovým průměrem. MBčko by bylo obstojné, kdyby nepřišlo v době, kdy už bylo zastaralé. No a potom to byl ve škodovce průšvih až do Favorita, který byl konečně světlem na konci tunelu. A i samotný VW přiznal, že je Favorit technicky mile překvapil a napomohl rozhodování VW jestli škodovku koupit, nebo ne. Navíc meziválečná produkce byla v některých případech na světové špičce. Takže zase tak černě bych tu naši schopnost vyrobit auto neviděl. ;)

+2/0
23.8.2016 14:00

P17e89t35r 74P82a52l81e60č46e98k 3510235464402

A co teprve 130 RS, placatější závodní verze s širším zadkem. R^

+1/0
22.8.2016 21:28

J55i22ř28í 17E51r52b25e92n 1763944216477

Jen v Jilemnici před pětadvaceti lety jezdily čtyři + pět dalších bylo z blízkého okolí. Jedna černá, dvě žluté, tři červené, jedna zelená, jedna oranžová a jedna bílá. Postupně byly zmršeny aplikací prvků z favorita a z eMkových stodvacítek, popřípadě zrezly a skončily ve šrotu. Zůstala tu snad jediná...

0/0
22.8.2016 21:08
Foto

P21e33t62r 24P75r65o98c80h54á57z11k87a 3452116582484

Rko je hezké, ale za nejhezčí škodovku pokládám kabriolet Škoda Felicie Super.

+3/0
22.8.2016 19:17

M53i78c40h48a43l 29K13r23e55j58č21a 5258246236403

Hezke to je, ale mne se presto jeste vic libila stara Felicie.

U 110 se nemohu zbavit spatneho pocitu z tech tenkych sloupku ....

+2/0
22.8.2016 18:31

P63e44t38r 69M36i82c83h74a56l 2470584101632

Kdysi jsem ho měl. Ještě začátkem devadesátých let to bylo auto, za kterým se lidi ohlédli.

+1/0
22.8.2016 16:59

J27i29ř16í 51T65e54p32r 4267790985795

VR^[>-]

0/0
22.8.2016 16:26

J91i29ř49í 68N27e54u83m65e41i26s46t52e17r 2402315643691

:-/

0/0
22.8.2016 16:07

J13a83r11o83s28l49a95v 35P51e69l58d68a 0

Uživatel požádal o vymazání
+10/0
22.8.2016 15:01

D89a24n83i45e57l 77S16o42b25o56t12a 9629924686460

To teda :-D

0/0
22.8.2016 16:57

J79a75r98o20m44í88r 62K22r95á97l 4950729794539

Ony ty tisícovky byly o hodně hezčí, než ošizené stovky. :-)

0/0
23.8.2016 9:37

J42a74n 84K35a95l50a12b62z17a 6592621258329

"krásný" je věc názoru a vkusu. Jako veterán to je paskvil, jako atrakce zajímavý.... ale opravit by se to dalo do původního vzhledu a udělat z toho hodnotnýho veterána.

0/0
23.8.2016 12:45

H53o55n80z47a 90R58a12š25í59k 7520587244795

Je to sarkasmus, ze?

0/0
23.8.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.