Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Automobilky vs. dodavatelé. Ždímat můžete, ale ne moc

Doby, kdy automobilky vyráběly auta do posledního šroubku ve vlastní režii, je dávno pryč. Výroba dnes stojí na dodavatelích, kteří se i podílejí na vývoji komponentů a jejich celých sestav. Moderní auto je složeno přibližně z pěti tisíc součástek, 75 procent z nich automobilky nakupují od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e34t45r 79B18á24č13a 8785466625105

Nenadarmo je na obrazku skodovka R^:-P

0/0
28.8.2016 13:36

J83i59ř68í 13S77c60h48w30a73c83h 8838654878166

odběratel "ždímá" dodavatele a dodavatel se snaží "pumpnout" odběratele. Tak to je a bude vždycky....

0/0
26.8.2016 20:59

M89a62r61t57i30n 79K38a25r69á37s53e67k 9948873148198

No ono v zasade zdima musite, jinak krachujete.

VW - jedna z nejuspesnejsi automobilek na svete - kdyby platili dodavatelum za dily o 10 % vice nez plati, tak se propadnou do solidni ztraty....

0/0
26.8.2016 14:57

S47t26a35n12i88s91l47a61v 83K14r88e26j30c37a54r 6457396883544

Ano, máte pravdu! Stačí si zjistit počet výrobních firem v Středočeském a Libereckém kraji, které sice nemají v názvu VW ani Škoda ale bez nichž by se tyto finální firmy neobešly. A na druhou stranu. dokázala by VW zaměstnat v ekonomické únosnosti pracovníky těchto firem. Stoupla by zaměstnanost nebo naopak nezaměstnanost. A to nemluvím pouze o ekonomických manažerech, ale i těch jež tyto svými výrobky a svojí prací živý.

0/0
27.8.2016 12:41

D62r54a57h65o33m83í23r 31S25t45r81o72u43h20a35l 4665578622984

A co teprve tehdy, když dodavatel šlohne kopyto a vydírá automobilku. To se vydělává ;-)

+1/0
26.8.2016 12:20

T24o52m10á76š 53C41h63r17a87s25t91n23ý 2771494351593

Nevím tedy jak moc je to ochranářská politika, když spojka na Pajero je u nás (originál díl) za 19,700Kč a v Rusku stojí 8,800Kč a to do toho žel musím počítat těch 50 EUR za air cargo z Vladivostoku do Moskvy ;-D

0/−1
26.8.2016 7:21
Foto

I61v80a91n 51K88o66p75t11a 5787212701787

To ovšem mluvíte o nahradnim dilu. Článek je o prvovýrobě.

+8/0
26.8.2016 7:47

R89a63d79i90m 45P25o45l54á84š11e25k 9126263959969

Náhradní díly jsou předražené.

Jednak tím, že automobilky se snaží co nejvíc zvyšovat ceny oprav, aby lidi tlačily do nákupu nových aut. A jednak tím, že náhradní díly mají sice stejné nebo o trošku větší výrobní náklady než pro automobilku, ale mají mnohonásobně větší logistické náklady - mnoharoční skladování, nutná konzervace toho náhradního dílu atd proti "obyčejnému" doručení dílu na montážní linku automobilky v režimu Just in Time.

+1/−1
26.8.2016 10:08

Z12d67e41n46e83k 57Z54a73j16í73c41e47k 1511306642827

Nevím , jak to bylo ve VW , ale ze zkušenosti z škodovky vím , že smlouvy a nákup se porušují pravidelně .

Dodavatelé jsou tlačeny , dá se říci i vydírány ,Smlouvy? , jak někdo píše se nedodržují , ani ne tak cenově , jako v množství a počtu nasmlouvaných dílů , nikoho nezajímá že je nasmlouváno třeba 400 ks na směnu podélníků , když škodovka jede 430. Je to daleko složitější než si mnozí myslí.

+4/0
26.8.2016 5:39

K62a72r53e17l 34L55a97n41g94r 2502577450788

Ona Skodovka delala i prasarny kdyz se jezdila rally. Potrebovali udelat dily ke kolum v republice dva vyrobci co nemuseli delat atesty mimo firmu a dostal to prazsky podnik diky certifikacim co mel. A panstvo prijelo a sdelilo dame za to tohle a byli odeslani kamsi. To padla kosa na kamen, chteli zakazkovou vyrobu a chteli platit jako za seriovou. Ve finale akceptovali cenu vyrobce jinak by jejich Fabie nejely zavody.

0/−3
26.8.2016 7:29

M75a54r90t36i72n 43H47o74u85b30a 6453881739268

???

a jak dal? jakou prasarnu udelali?

+3/−1
26.8.2016 7:52

D14a76n93i33e29l 28S62c38h72a87c72h83e14r35l 3455950353228

Sry za mínus

0/0
26.8.2016 8:33

J74a97n 60S82o14u73k18u82p 1894954416375

To není žádná prasárna, ale celkem obvyklý požadavek.

+1/0
26.8.2016 8:38

M63i43c17h51a30l 47Š71e30v39č81í49k 8133656274

Ono ti po tom soudu otrnulo co? :-)

0/0
26.8.2016 14:21

J52o68s17e11f 78V59o18s69i90c22k43y 4983127856493

Tak nejak mi tohle pripomina Husakovo - Jakesovske "dodavatelsko-odberatelske vztahy" ! Bylo to v kazdem projevu a nikam to nevedlo !

0/0
26.8.2016 2:04

M39i31c30h11a18l 54Š65e41v82č87í73k 8743956394

Interpetovat to jako výhru dodavatele je tedy silné slovo. Chtěli 58 mega kompenzaci, s tím VW nesouhlasil a proto se soudili. Nakonec dostali 13. Což je celkem málo a možná by dostali víc, kdyby si řekli rovnou něco realistického a nemuseli k soudu. Smlouvu na dodávky dílů by dostali tak i tak. Naopak, kdyby neustoupili a dál nezákonně vydírali porušováním smluv, tak by s nimi logicky VW přestal spolupracovat. Sice by mu způsobili škodu, ale je by to zlikvidovalo úplně. Žádná automobilka by s nimi již nechtěla spolupracovat. Dodržování smluv o dodáckách je pro všechny základ.

+3/−1
26.8.2016 1:54

R34o93m93a64n 60P15o10l81á20č45e33k 5666729305

Ono i tohle divadlo jim hodně uškodilo... Moc bych se nedivil, kdyby pak i další automobilky od nich dali ruce pryč.. Pokud si vyšlápli na VW tak, můžou i na ostatní...

+1/−5
26.8.2016 2:56

M72i52c28h60a31l 90Š17e61v48č94í20k 8613216844

To asi ano. Všichni si na ně dají pozor a spíš se jim vyhnou. Vydírat přerušením dodávek proti platným smlouvám a tím úmyslně způsobit svému zákazníkovi škodu, to se asi jen tak nezapomene. Soudit se o výši kompenzace je v pořádku, ale toto je maximálně za hranou. Nic horšího už ani udělat nemůžou.

0/−3
26.8.2016 3:17

M28a36r14t63i77n 44H95o27u78b47a 6963841679288

Tohle "divadlo"jim nrmohlo uškodit. Dohodli se? Dohodli a to se počítá. Co bylo faktickym důvodem k celé situaci se v oboru rychle roznese. I forma dohody te menší firme hraje do karet na trhu.

K té vyokate 13M - ano je to výrazně méně než původních 50. Jak jsem pochopil, není to ale jediný aspekt te dohody. Rozhodne to tedy nelze považovat za neci prohru.

Ostatně větší smlouvy nemůžou byt nici prohra. Musí být win-win.

+4/0
26.8.2016 6:38

I85v95a43n44a 34N91o88v64á 2362512829888

dohodli, ale VW má nově možnost od smlouvy odstoupit. Vychová si nového dodavatele a tohoto pustí k vodě.

+1/−3
26.8.2016 7:32

T77o85m98á83š 12H49r29u80b54ý 6162815555327

A ke kterému datu se to stane?

+3/0
26.8.2016 7:47

V76l12a92d14a 30S75i63m72o30n64i14k 3599853683315

Nevázal bych to na datum, ale na první příležitost ... a ta nastane.

0/−1
26.8.2016 22:22

M30a91r84t30i73n 10H57o95u43b75a 6963761139228

nove pojmenovane, fakticky stejne. nebo se nekdo mysli, ze pri zmene kvality nezmeni vw dodavatele?

0/0
26.8.2016 7:50

M21i14c50h21a67l 32F97r83ý43d60a 1862209673222

Podmínky odstoupení jsou součástí každé smlouvy, to není nic nového, tak to za výhru VW / prohru dodavatele nepovažujte

0/0
26.8.2016 10:25

M81a48r96t43i28n 98H88o69u85b17a 6543731799678

krome tech smluv, ktere uzavira stat, nebo statni organizace :)

ale kazda normalni organizace ma samzorejme na smlouvy pravidla, a ukonceni je nutnoupodminku ve smlouve.

+1/0
26.8.2016 10:37

V27l17a52d71a 51S61i26m23o91n91i63k 3699463853405

Už jsou na listě "on hold" ... :-)

0/0
26.8.2016 22:21

V96l19a16d86i75m57í46r 42Z77a77u23š52k34a 5951942477863

Tak ty smlopuvy nedodržují do puntíku ani automobilky a většinou jsou to ony, kdo si vynucuje ústupky, tudíž ty vztahy nejsou tak křišťálově čisté, jak zde prezentujete a i tento případ bude posuzován individuálně - podle unikajících bdetailů, které se mi tu z novin nedovíme. Nakonce dodavatel nezískal jen tu kompenzaci, ale taky nejspíš lepší podmínky v té nové šestileté smlouvě, což bylo pro VW přijatelnější, než v současné finanční tísni jim to vyplatit najednou.

+3/0
26.8.2016 7:34

M63i80c76h89a87l 45Š58e50v97č88í55k 8433726814

V jaké tísni? Tohle jsou jen drobáky.

0/0
26.8.2016 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.