Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Automobilky vs. dodavatelé. Ždímat můžete, ale ne moc

Doby, kdy automobilky vyráběly auta do posledního šroubku ve vlastní režii, je dávno pryč. Výroba dnes stojí na dodavatelích, kteří se i podílejí na vývoji komponentů a jejich celých sestav. Moderní auto je složeno přibližně z pěti tisíc součástek, 75 procent z nich automobilky nakupují od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e33t35r 64B48á81č42a 8215776405595

Nenadarmo je na obrazku skodovka R^:-P

0/0
28.8.2016 13:36

J63i96ř74í 11S88c12h80w87a70c73h 8108224588616

odběratel "ždímá" dodavatele a dodavatel se snaží "pumpnout" odběratele. Tak to je a bude vždycky....

0/0
26.8.2016 20:59

M62a38r55t46i23n 52K59a45r82á11s96e50k 9368733908728

No ono v zasade zdima musite, jinak krachujete.

VW - jedna z nejuspesnejsi automobilek na svete - kdyby platili dodavatelum za dily o 10 % vice nez plati, tak se propadnou do solidni ztraty....

0/0
26.8.2016 14:57


S80t73a23n85i87s63l39a68v 35K47r89e34j25c83a89r 6217756133854

Ano, máte pravdu! Stačí si zjistit počet výrobních firem v Středočeském a Libereckém kraji, které sice nemají v názvu VW ani Škoda ale bez nichž by se tyto finální firmy neobešly. A na druhou stranu. dokázala by VW zaměstnat v ekonomické únosnosti pracovníky těchto firem. Stoupla by zaměstnanost nebo naopak nezaměstnanost. A to nemluvím pouze o ekonomických manažerech, ale i těch jež tyto svými výrobky a svojí prací živý.

0/0
27.8.2016 12:41

D53r86a74h63o86m98í28r 23S73t14r48o74u17h96a97l 4915358972724

A co teprve tehdy, když dodavatel šlohne kopyto a vydírá automobilku. To se vydělává ;-)

+1/0
26.8.2016 12:20
Foto

T72o98m97á85š 21C75h61r34a30s98t20n84ý 2731334871473

Nevím tedy jak moc je to ochranářská politika, když spojka na Pajero je u nás (originál díl) za 19,700Kč a v Rusku stojí 8,800Kč a to do toho žel musím počítat těch 50 EUR za air cargo z Vladivostoku do Moskvy ;-D

0/−1
26.8.2016 7:21
Foto

I85v16a19n 36K85o69p49t65a 5647852711827

To ovšem mluvíte o nahradnim dilu. Článek je o prvovýrobě.

+8/0
26.8.2016 7:47

R37a26d90i63m 23P13o39l85á54š11e63k 9876353749969

Náhradní díly jsou předražené.

Jednak tím, že automobilky se snaží co nejvíc zvyšovat ceny oprav, aby lidi tlačily do nákupu nových aut. A jednak tím, že náhradní díly mají sice stejné nebo o trošku větší výrobní náklady než pro automobilku, ale mají mnohonásobně větší logistické náklady - mnoharoční skladování, nutná konzervace toho náhradního dílu atd proti "obyčejnému" doručení dílu na montážní linku automobilky v režimu Just in Time.

+1/−1
26.8.2016 10:08

Z23d62e28n73e51k 28Z58a22j84í26c71e85k 1131586422307

Nevím , jak to bylo ve VW , ale ze zkušenosti z škodovky vím , že smlouvy a nákup se porušují pravidelně .

Dodavatelé jsou tlačeny , dá se říci i vydírány ,Smlouvy? , jak někdo píše se nedodržují , ani ne tak cenově , jako v množství a počtu nasmlouvaných dílů , nikoho nezajímá že je nasmlouváno třeba 400 ks na směnu podélníků , když škodovka jede 430. Je to daleko složitější než si mnozí myslí.

+4/0
26.8.2016 5:39

K34a14r77e95l 13L17a55n70g70r 2922117910848

Ona Skodovka delala i prasarny kdyz se jezdila rally. Potrebovali udelat dily ke kolum v republice dva vyrobci co nemuseli delat atesty mimo firmu a dostal to prazsky podnik diky certifikacim co mel. A panstvo prijelo a sdelilo dame za to tohle a byli odeslani kamsi. To padla kosa na kamen, chteli zakazkovou vyrobu a chteli platit jako za seriovou. Ve finale akceptovali cenu vyrobce jinak by jejich Fabie nejely zavody.

0/−3
26.8.2016 7:29

M52a31r10t21i71n 36H12o45u21b29a 6643771149168

???

a jak dal? jakou prasarnu udelali?

+3/−1
26.8.2016 7:52

D51a26n36i36e22l 79S38c82h56a77c92h15e16r56l 3135570273668

Sry za mínus

0/0
26.8.2016 8:33

J37a42n 94S70o74u40k32u39p 1834234846235

To není žádná prasárna, ale celkem obvyklý požadavek.

+1/0
26.8.2016 8:38

M27i98c11h18a29l 54Š66e73v79č14í23k 8473526424

Ono ti po tom soudu otrnulo co? :-)

0/0
26.8.2016 14:21

J30o94s87e18f 70V46o21s75i72c51k80y 4503947146813

Tak nejak mi tohle pripomina Husakovo - Jakesovske "dodavatelsko-odberatelske vztahy" ! Bylo to v kazdem projevu a nikam to nevedlo !

0/0
26.8.2016 2:04

M94i25c97h43a60l 93Š14e97v37č57í90k 8523866324

Interpetovat to jako výhru dodavatele je tedy silné slovo. Chtěli 58 mega kompenzaci, s tím VW nesouhlasil a proto se soudili. Nakonec dostali 13. Což je celkem málo a možná by dostali víc, kdyby si řekli rovnou něco realistického a nemuseli k soudu. Smlouvu na dodávky dílů by dostali tak i tak. Naopak, kdyby neustoupili a dál nezákonně vydírali porušováním smluv, tak by s nimi logicky VW přestal spolupracovat. Sice by mu způsobili škodu, ale je by to zlikvidovalo úplně. Žádná automobilka by s nimi již nechtěla spolupracovat. Dodržování smluv o dodáckách je pro všechny základ.

+3/−1
26.8.2016 1:54

R28o56m27a42n 61P12o44l94á15č23e75k 5156329375

Ono i tohle divadlo jim hodně uškodilo... Moc bych se nedivil, kdyby pak i další automobilky od nich dali ruce pryč.. Pokud si vyšlápli na VW tak, můžou i na ostatní...

+1/−5
26.8.2016 2:56

M65i48c14h70a69l 96Š19e97v48č19í81k 8833256964

To asi ano. Všichni si na ně dají pozor a spíš se jim vyhnou. Vydírat přerušením dodávek proti platným smlouvám a tím úmyslně způsobit svému zákazníkovi škodu, to se asi jen tak nezapomene. Soudit se o výši kompenzace je v pořádku, ale toto je maximálně za hranou. Nic horšího už ani udělat nemůžou.

0/−3
26.8.2016 3:17

M60a59r78t93i34n 53H53o94u62b18a 6423121479988

Tohle "divadlo"jim nrmohlo uškodit. Dohodli se? Dohodli a to se počítá. Co bylo faktickym důvodem k celé situaci se v oboru rychle roznese. I forma dohody te menší firme hraje do karet na trhu.

K té vyokate 13M - ano je to výrazně méně než původních 50. Jak jsem pochopil, není to ale jediný aspekt te dohody. Rozhodne to tedy nelze považovat za neci prohru.

Ostatně větší smlouvy nemůžou byt nici prohra. Musí být win-win.

+4/0
26.8.2016 6:38

I20v84a66n54a 70N76o41v88á 2532302819898

dohodli, ale VW má nově možnost od smlouvy odstoupit. Vychová si nového dodavatele a tohoto pustí k vodě.

+1/−3
26.8.2016 7:32

T23o30m17á18š 59H77r85u46b44ý 6552435805807

A ke kterému datu se to stane?

+3/0
26.8.2016 7:47

V78l82a70d84a 94S37i67m58o19n87i63k 3519373233485

Nevázal bych to na datum, ale na první příležitost ... a ta nastane.

0/−1
26.8.2016 22:22

M65a70r15t58i22n 44H39o33u86b54a 6573641259108

nove pojmenovane, fakticky stejne. nebo se nekdo mysli, ze pri zmene kvality nezmeni vw dodavatele?

0/0
26.8.2016 7:50

M64i63c50h84a72l 90F92r69ý13d57a 1912249403142

Podmínky odstoupení jsou součástí každé smlouvy, to není nic nového, tak to za výhru VW / prohru dodavatele nepovažujte

0/0
26.8.2016 10:25

M42a52r65t32i63n 46H80o72u49b84a 6683461499598

krome tech smluv, ktere uzavira stat, nebo statni organizace :)

ale kazda normalni organizace ma samzorejme na smlouvy pravidla, a ukonceni je nutnoupodminku ve smlouve.

+1/0
26.8.2016 10:37

V82l40a47d71a 51S57i53m33o23n65i63k 3329553943675

Už jsou na listě "on hold" ... :-)

0/0
26.8.2016 22:21

V56l65a97d13i34m90í43r 87Z35a11u78š28k90a 5241642257363

Tak ty smlopuvy nedodržují do puntíku ani automobilky a většinou jsou to ony, kdo si vynucuje ústupky, tudíž ty vztahy nejsou tak křišťálově čisté, jak zde prezentujete a i tento případ bude posuzován individuálně - podle unikajících bdetailů, které se mi tu z novin nedovíme. Nakonce dodavatel nezískal jen tu kompenzaci, ale taky nejspíš lepší podmínky v té nové šestileté smlouvě, což bylo pro VW přijatelnější, než v současné finanční tísni jim to vyplatit najednou.

+3/0
26.8.2016 7:34

M50i43c85h72a20l 30Š71e82v59č18í39k 8983676414

V jaké tísni? Tohle jsou jen drobáky.

0/0
26.8.2016 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.