Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Automobilky vs. dodavatelé. Ždímat můžete, ale ne moc

Doby, kdy automobilky vyráběly auta do posledního šroubku ve vlastní režii, je dávno pryč. Výroba dnes stojí na dodavatelích, kteří se i podílejí na vývoji komponentů a jejich celých sestav. Moderní auto je složeno přibližně z pěti tisíc součástek, 75 procent z nich automobilky nakupují od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e14t25r 62B85á67č90a 8765626305685

Nenadarmo je na obrazku skodovka R^:-P

0/0
28.8.2016 13:36

J25i16ř59í 11S81c52h45w97a61c64h 8318544628326

odběratel "ždímá" dodavatele a dodavatel se snaží "pumpnout" odběratele. Tak to je a bude vždycky....

0/0
26.8.2016 20:59

M82a48r85t51i52n 51K27a17r57á16s15e42k 9718933318368

No ono v zasade zdima musite, jinak krachujete.

VW - jedna z nejuspesnejsi automobilek na svete - kdyby platili dodavatelum za dily o 10 % vice nez plati, tak se propadnou do solidni ztraty....

0/0
26.8.2016 14:57


S21t10a28n89i67s47l11a12v 50K26r97e60j79c64a33r 6127696323984

Ano, máte pravdu! Stačí si zjistit počet výrobních firem v Středočeském a Libereckém kraji, které sice nemají v názvu VW ani Škoda ale bez nichž by se tyto finální firmy neobešly. A na druhou stranu. dokázala by VW zaměstnat v ekonomické únosnosti pracovníky těchto firem. Stoupla by zaměstnanost nebo naopak nezaměstnanost. A to nemluvím pouze o ekonomických manažerech, ale i těch jež tyto svými výrobky a svojí prací živý.

0/0
27.8.2016 12:41

D39r27a87h67o47m66í41r 68S52t15r37o24u94h71a62l 4195408952894

A co teprve tehdy, když dodavatel šlohne kopyto a vydírá automobilku. To se vydělává ;-)

+1/0
26.8.2016 12:20

T69o61m34á82š 42C67h68r35a51s24t76n52ý 2811504401963

Nevím tedy jak moc je to ochranářská politika, když spojka na Pajero je u nás (originál díl) za 19,700Kč a v Rusku stojí 8,800Kč a to do toho žel musím počítat těch 50 EUR za air cargo z Vladivostoku do Moskvy ;-D

0/−1
26.8.2016 7:21
Foto

I38v12a18n 91K90o98p17t49a 5817182911557

To ovšem mluvíte o nahradnim dilu. Článek je o prvovýrobě.

+8/0
26.8.2016 7:47

R22a26d94i28m 58P25o53l14á30š85e91k 9766763149169

Náhradní díly jsou předražené.

Jednak tím, že automobilky se snaží co nejvíc zvyšovat ceny oprav, aby lidi tlačily do nákupu nových aut. A jednak tím, že náhradní díly mají sice stejné nebo o trošku větší výrobní náklady než pro automobilku, ale mají mnohonásobně větší logistické náklady - mnoharoční skladování, nutná konzervace toho náhradního dílu atd proti "obyčejnému" doručení dílu na montážní linku automobilky v režimu Just in Time.

+1/−1
26.8.2016 10:08

Z85d19e46n68e87k 52Z56a84j65í58c55e59k 1711336312737

Nevím , jak to bylo ve VW , ale ze zkušenosti z škodovky vím , že smlouvy a nákup se porušují pravidelně .

Dodavatelé jsou tlačeny , dá se říci i vydírány ,Smlouvy? , jak někdo píše se nedodržují , ani ne tak cenově , jako v množství a počtu nasmlouvaných dílů , nikoho nezajímá že je nasmlouváno třeba 400 ks na směnu podélníků , když škodovka jede 430. Je to daleko složitější než si mnozí myslí.

+4/0
26.8.2016 5:39

K76a68r27e12l 41L67a59n35g37r 2242117190538

Ona Skodovka delala i prasarny kdyz se jezdila rally. Potrebovali udelat dily ke kolum v republice dva vyrobci co nemuseli delat atesty mimo firmu a dostal to prazsky podnik diky certifikacim co mel. A panstvo prijelo a sdelilo dame za to tohle a byli odeslani kamsi. To padla kosa na kamen, chteli zakazkovou vyrobu a chteli platit jako za seriovou. Ve finale akceptovali cenu vyrobce jinak by jejich Fabie nejely zavody.

0/−3
26.8.2016 7:29

M92a48r86t78i31n 56H15o40u87b48a 6363161589598

???

a jak dal? jakou prasarnu udelali?

+3/−1
26.8.2016 7:52

D69a71n95i28e63l 37S46c26h15a79c83h22e68r69l 3985690503258

Sry za mínus

0/0
26.8.2016 8:33

J27a16n 33S27o45u69k24u77p 1794114896895

To není žádná prasárna, ale celkem obvyklý požadavek.

+1/0
26.8.2016 8:38

M95i54c36h36a71l 85Š11e17v52č58í82k 8313526674

Ono ti po tom soudu otrnulo co? :-)

0/0
26.8.2016 14:21

J24o92s20e87f 35V17o63s23i47c87k59y 4983317806113

Tak nejak mi tohle pripomina Husakovo - Jakesovske "dodavatelsko-odberatelske vztahy" ! Bylo to v kazdem projevu a nikam to nevedlo !

0/0
26.8.2016 2:04

M57i13c28h79a44l 65Š16e41v66č79í19k 8723946874

Interpetovat to jako výhru dodavatele je tedy silné slovo. Chtěli 58 mega kompenzaci, s tím VW nesouhlasil a proto se soudili. Nakonec dostali 13. Což je celkem málo a možná by dostali víc, kdyby si řekli rovnou něco realistického a nemuseli k soudu. Smlouvu na dodávky dílů by dostali tak i tak. Naopak, kdyby neustoupili a dál nezákonně vydírali porušováním smluv, tak by s nimi logicky VW přestal spolupracovat. Sice by mu způsobili škodu, ale je by to zlikvidovalo úplně. Žádná automobilka by s nimi již nechtěla spolupracovat. Dodržování smluv o dodáckách je pro všechny základ.

+3/−1
26.8.2016 1:54

R89o43m46a26n 37P27o64l94á58č58e31k 5756129445

Ono i tohle divadlo jim hodně uškodilo... Moc bych se nedivil, kdyby pak i další automobilky od nich dali ruce pryč.. Pokud si vyšlápli na VW tak, můžou i na ostatní...

+1/−5
26.8.2016 2:56

M47i11c63h31a86l 69Š63e98v82č10í71k 8653656894

To asi ano. Všichni si na ně dají pozor a spíš se jim vyhnou. Vydírat přerušením dodávek proti platným smlouvám a tím úmyslně způsobit svému zákazníkovi škodu, to se asi jen tak nezapomene. Soudit se o výši kompenzace je v pořádku, ale toto je maximálně za hranou. Nic horšího už ani udělat nemůžou.

0/−3
26.8.2016 3:17

M90a18r89t51i57n 80H79o18u50b36a 6353911219248

Tohle "divadlo"jim nrmohlo uškodit. Dohodli se? Dohodli a to se počítá. Co bylo faktickym důvodem k celé situaci se v oboru rychle roznese. I forma dohody te menší firme hraje do karet na trhu.

K té vyokate 13M - ano je to výrazně méně než původních 50. Jak jsem pochopil, není to ale jediný aspekt te dohody. Rozhodne to tedy nelze považovat za neci prohru.

Ostatně větší smlouvy nemůžou byt nici prohra. Musí být win-win.

+4/0
26.8.2016 6:38

I65v12a52n27a 10N20o82v18á 2572432709598

dohodli, ale VW má nově možnost od smlouvy odstoupit. Vychová si nového dodavatele a tohoto pustí k vodě.

+1/−3
26.8.2016 7:32

T50o87m79á25š 38H67r62u65b21ý 6572865645207

A ke kterému datu se to stane?

+3/0
26.8.2016 7:47

V22l53a39d20a 22S72i15m89o54n58i56k 3739793543515

Nevázal bych to na datum, ale na první příležitost ... a ta nastane.

0/−1
26.8.2016 22:22

M33a87r64t72i50n 46H96o71u59b16a 6643751509328

nove pojmenovane, fakticky stejne. nebo se nekdo mysli, ze pri zmene kvality nezmeni vw dodavatele?

0/0
26.8.2016 7:50

M44i50c72h83a64l 44F98r34ý31d92a 1332579153212

Podmínky odstoupení jsou součástí každé smlouvy, to není nic nového, tak to za výhru VW / prohru dodavatele nepovažujte

0/0
26.8.2016 10:25

M77a66r52t32i76n 17H17o64u83b17a 6203671889648

krome tech smluv, ktere uzavira stat, nebo statni organizace :)

ale kazda normalni organizace ma samzorejme na smlouvy pravidla, a ukonceni je nutnoupodminku ve smlouve.

+1/0
26.8.2016 10:37

V73l47a70d35a 18S28i94m51o90n96i38k 3329173813245

Už jsou na listě "on hold" ... :-)

0/0
26.8.2016 22:21

V79l17a16d47i72m50í66r 82Z17a69u39š54k76a 5961502167563

Tak ty smlopuvy nedodržují do puntíku ani automobilky a většinou jsou to ony, kdo si vynucuje ústupky, tudíž ty vztahy nejsou tak křišťálově čisté, jak zde prezentujete a i tento případ bude posuzován individuálně - podle unikajících bdetailů, které se mi tu z novin nedovíme. Nakonce dodavatel nezískal jen tu kompenzaci, ale taky nejspíš lepší podmínky v té nové šestileté smlouvě, což bylo pro VW přijatelnější, než v současné finanční tísni jim to vyplatit najednou.

+3/0
26.8.2016 7:34

M37i44c50h23a82l 64Š67e49v46č39í94k 8263246584

V jaké tísni? Tohle jsou jen drobáky.

0/0
26.8.2016 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.