Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Automobilky vs. dodavatelé. Ždímat můžete, ale ne moc

Doby, kdy automobilky vyráběly auta do posledního šroubku ve vlastní režii, je dávno pryč. Výroba dnes stojí na dodavatelích, kteří se i podílejí na vývoji komponentů a jejich celých sestav. Moderní auto je složeno přibližně z pěti tisíc součástek, 75 procent z nich automobilky nakupují od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e15t51r 17B12á26č91a 8705686165135

Nenadarmo je na obrazku skodovka R^:-P

0/0
28.8.2016 13:36

J52i19ř40í 38S11c52h31w67a14c52h 8878594278636

odběratel "ždímá" dodavatele a dodavatel se snaží "pumpnout" odběratele. Tak to je a bude vždycky....

0/0
26.8.2016 20:59

M74a94r16t31i72n 87K83a87r28á31s85e96k 9128493968828

No ono v zasade zdima musite, jinak krachujete.

VW - jedna z nejuspesnejsi automobilek na svete - kdyby platili dodavatelum za dily o 10 % vice nez plati, tak se propadnou do solidni ztraty....

0/0
26.8.2016 14:57

S58t40a47n62i11s39l37a14v 50K20r87e91j43c94a76r 6557346523364

Ano, máte pravdu! Stačí si zjistit počet výrobních firem v Středočeském a Libereckém kraji, které sice nemají v názvu VW ani Škoda ale bez nichž by se tyto finální firmy neobešly. A na druhou stranu. dokázala by VW zaměstnat v ekonomické únosnosti pracovníky těchto firem. Stoupla by zaměstnanost nebo naopak nezaměstnanost. A to nemluvím pouze o ekonomických manažerech, ale i těch jež tyto svými výrobky a svojí prací živý.

0/0
27.8.2016 12:41

D31r85a48h95o27m29í64r 90S19t51r14o49u80h69a30l 4925578212634

A co teprve tehdy, když dodavatel šlohne kopyto a vydírá automobilku. To se vydělává ;-)

+1/0
26.8.2016 12:20

T61o44m66á12š 80C62h98r91a53s33t54n40ý 2711584221753

Nevím tedy jak moc je to ochranářská politika, když spojka na Pajero je u nás (originál díl) za 19,700Kč a v Rusku stojí 8,800Kč a to do toho žel musím počítat těch 50 EUR za air cargo z Vladivostoku do Moskvy ;-D

0/−1
26.8.2016 7:21
Foto

I96v20a44n 30K43o46p48t28a 5617452691177

To ovšem mluvíte o nahradnim dilu. Článek je o prvovýrobě.

+8/0
26.8.2016 7:47

R31a23d11i28m 43P69o90l91á63š83e66k 9426273369209

Náhradní díly jsou předražené.

Jednak tím, že automobilky se snaží co nejvíc zvyšovat ceny oprav, aby lidi tlačily do nákupu nových aut. A jednak tím, že náhradní díly mají sice stejné nebo o trošku větší výrobní náklady než pro automobilku, ale mají mnohonásobně větší logistické náklady - mnoharoční skladování, nutná konzervace toho náhradního dílu atd proti "obyčejnému" doručení dílu na montážní linku automobilky v režimu Just in Time.

+1/−1
26.8.2016 10:08

Z66d64e20n42e90k 67Z92a33j82í23c90e30k 1241956482497

Nevím , jak to bylo ve VW , ale ze zkušenosti z škodovky vím , že smlouvy a nákup se porušují pravidelně .

Dodavatelé jsou tlačeny , dá se říci i vydírány ,Smlouvy? , jak někdo píše se nedodržují , ani ne tak cenově , jako v množství a počtu nasmlouvaných dílů , nikoho nezajímá že je nasmlouváno třeba 400 ks na směnu podélníků , když škodovka jede 430. Je to daleko složitější než si mnozí myslí.

+4/0
26.8.2016 5:39

K44a91r91e69l 40L32a35n96g11r 2672307220238

Ona Skodovka delala i prasarny kdyz se jezdila rally. Potrebovali udelat dily ke kolum v republice dva vyrobci co nemuseli delat atesty mimo firmu a dostal to prazsky podnik diky certifikacim co mel. A panstvo prijelo a sdelilo dame za to tohle a byli odeslani kamsi. To padla kosa na kamen, chteli zakazkovou vyrobu a chteli platit jako za seriovou. Ve finale akceptovali cenu vyrobce jinak by jejich Fabie nejely zavody.

0/−3
26.8.2016 7:29

M52a11r13t16i36n 80H62o50u12b78a 6483371899278

???

a jak dal? jakou prasarnu udelali?

+3/−1
26.8.2016 7:52

D15a52n49i75e95l 25S43c31h50a34c65h79e44r39l 3235410323478

Sry za mínus

0/0
26.8.2016 8:33

J80a19n 40S21o86u23k87u24p 1844974416235

To není žádná prasárna, ale celkem obvyklý požadavek.

+1/0
26.8.2016 8:38

M53i42c50h14a29l 54Š61e91v34č95í78k 8303596784

Ono ti po tom soudu otrnulo co? :-)

0/0
26.8.2016 14:21

J49o55s45e33f 37V70o55s10i56c79k85y 4923647356863

Tak nejak mi tohle pripomina Husakovo - Jakesovske "dodavatelsko-odberatelske vztahy" ! Bylo to v kazdem projevu a nikam to nevedlo !

0/0
26.8.2016 2:04

M80i40c45h89a36l 79Š33e39v40č20í68k 8793406234

Interpetovat to jako výhru dodavatele je tedy silné slovo. Chtěli 58 mega kompenzaci, s tím VW nesouhlasil a proto se soudili. Nakonec dostali 13. Což je celkem málo a možná by dostali víc, kdyby si řekli rovnou něco realistického a nemuseli k soudu. Smlouvu na dodávky dílů by dostali tak i tak. Naopak, kdyby neustoupili a dál nezákonně vydírali porušováním smluv, tak by s nimi logicky VW přestal spolupracovat. Sice by mu způsobili škodu, ale je by to zlikvidovalo úplně. Žádná automobilka by s nimi již nechtěla spolupracovat. Dodržování smluv o dodáckách je pro všechny základ.

+3/−1
26.8.2016 1:54

R84o40m20a60n 18P72o42l77á61č70e69k 5676539845

Ono i tohle divadlo jim hodně uškodilo... Moc bych se nedivil, kdyby pak i další automobilky od nich dali ruce pryč.. Pokud si vyšlápli na VW tak, můžou i na ostatní...

+1/−5
26.8.2016 2:56

M70i28c35h89a35l 15Š52e65v43č40í33k 8973266264

To asi ano. Všichni si na ně dají pozor a spíš se jim vyhnou. Vydírat přerušením dodávek proti platným smlouvám a tím úmyslně způsobit svému zákazníkovi škodu, to se asi jen tak nezapomene. Soudit se o výši kompenzace je v pořádku, ale toto je maximálně za hranou. Nic horšího už ani udělat nemůžou.

0/−3
26.8.2016 3:17

M15a23r67t90i24n 86H71o48u75b41a 6553621549128

Tohle "divadlo"jim nrmohlo uškodit. Dohodli se? Dohodli a to se počítá. Co bylo faktickym důvodem k celé situaci se v oboru rychle roznese. I forma dohody te menší firme hraje do karet na trhu.

K té vyokate 13M - ano je to výrazně méně než původních 50. Jak jsem pochopil, není to ale jediný aspekt te dohody. Rozhodne to tedy nelze považovat za neci prohru.

Ostatně větší smlouvy nemůžou byt nici prohra. Musí být win-win.

+4/0
26.8.2016 6:38

I78v73a29n68a 36N47o68v22á 2832782539358

dohodli, ale VW má nově možnost od smlouvy odstoupit. Vychová si nového dodavatele a tohoto pustí k vodě.

+1/−3
26.8.2016 7:32

T69o28m95á78š 37H20r56u26b72ý 6472125785527

A ke kterému datu se to stane?

+3/0
26.8.2016 7:47

V65l23a31d51a 92S43i72m60o49n86i68k 3219633713775

Nevázal bych to na datum, ale na první příležitost ... a ta nastane.

0/−1
26.8.2016 22:22

M56a92r38t88i47n 88H26o52u51b96a 6143451159378

nove pojmenovane, fakticky stejne. nebo se nekdo mysli, ze pri zmene kvality nezmeni vw dodavatele?

0/0
26.8.2016 7:50

M39i40c71h50a26l 69F34r46ý69d90a 1442809743302

Podmínky odstoupení jsou součástí každé smlouvy, to není nic nového, tak to za výhru VW / prohru dodavatele nepovažujte

0/0
26.8.2016 10:25

M41a36r67t72i47n 77H68o78u19b22a 6403621489708

krome tech smluv, ktere uzavira stat, nebo statni organizace :)

ale kazda normalni organizace ma samzorejme na smlouvy pravidla, a ukonceni je nutnoupodminku ve smlouve.

+1/0
26.8.2016 10:37

V78l54a88d97a 66S32i20m55o96n70i47k 3119533193325

Už jsou na listě "on hold" ... :-)

0/0
26.8.2016 22:21

V47l54a65d24i95m20í24r 38Z40a96u36š68k59a 5311582197623

Tak ty smlopuvy nedodržují do puntíku ani automobilky a většinou jsou to ony, kdo si vynucuje ústupky, tudíž ty vztahy nejsou tak křišťálově čisté, jak zde prezentujete a i tento případ bude posuzován individuálně - podle unikajících bdetailů, které se mi tu z novin nedovíme. Nakonce dodavatel nezískal jen tu kompenzaci, ale taky nejspíš lepší podmínky v té nové šestileté smlouvě, což bylo pro VW přijatelnější, než v současné finanční tísni jim to vyplatit najednou.

+3/0
26.8.2016 7:34

M30i62c67h25a11l 45Š24e52v20č85í39k 8963356464

V jaké tísni? Tohle jsou jen drobáky.

0/0
26.8.2016 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.