Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANALÝZA: Automobilky vs. dodavatelé. Ždímat můžete, ale ne moc

Doby, kdy automobilky vyráběly auta do posledního šroubku ve vlastní režii, je dávno pryč. Výroba dnes stojí na dodavatelích, kteří se i podílejí na vývoji komponentů a jejich celých sestav. Moderní auto je složeno přibližně z pěti tisíc součástek, 75 procent z nich automobilky nakupují od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e46t55r 49B20á21č28a 8135146725805

Nenadarmo je na obrazku skodovka R^:-P

0/0
28.8.2016 13:36

J29i82ř39í 45S96c52h42w79a33c32h 8858144988536

odběratel "ždímá" dodavatele a dodavatel se snaží "pumpnout" odběratele. Tak to je a bude vždycky....

0/0
26.8.2016 20:59

M64a30r79t51i65n 53K37a44r44á24s71e32k 9428503168528

No ono v zasade zdima musite, jinak krachujete.

VW - jedna z nejuspesnejsi automobilek na svete - kdyby platili dodavatelum za dily o 10 % vice nez plati, tak se propadnou do solidni ztraty....

0/0
26.8.2016 14:57


S10t54a64n44i17s58l81a57v 63K66r38e85j37c66a79r 6417556943544

Ano, máte pravdu! Stačí si zjistit počet výrobních firem v Středočeském a Libereckém kraji, které sice nemají v názvu VW ani Škoda ale bez nichž by se tyto finální firmy neobešly. A na druhou stranu. dokázala by VW zaměstnat v ekonomické únosnosti pracovníky těchto firem. Stoupla by zaměstnanost nebo naopak nezaměstnanost. A to nemluvím pouze o ekonomických manažerech, ale i těch jež tyto svými výrobky a svojí prací živý.

0/0
27.8.2016 12:41

D89r48a60h47o29m53í83r 48S24t73r73o20u91h72a80l 4315408492644

A co teprve tehdy, když dodavatel šlohne kopyto a vydírá automobilku. To se vydělává ;-)

+1/0
26.8.2016 12:20

T46o15m48á31š 87C98h24r50a17s76t44n39ý 2761464941263

Nevím tedy jak moc je to ochranářská politika, když spojka na Pajero je u nás (originál díl) za 19,700Kč a v Rusku stojí 8,800Kč a to do toho žel musím počítat těch 50 EUR za air cargo z Vladivostoku do Moskvy ;-D

0/−1
26.8.2016 7:21
Foto

I14v48a17n 45K89o32p20t66a 5837882561467

To ovšem mluvíte o nahradnim dilu. Článek je o prvovýrobě.

+8/0
26.8.2016 7:47

R22a55d44i48m 91P90o58l49á51š26e72k 9486143129769

Náhradní díly jsou předražené.

Jednak tím, že automobilky se snaží co nejvíc zvyšovat ceny oprav, aby lidi tlačily do nákupu nových aut. A jednak tím, že náhradní díly mají sice stejné nebo o trošku větší výrobní náklady než pro automobilku, ale mají mnohonásobně větší logistické náklady - mnoharoční skladování, nutná konzervace toho náhradního dílu atd proti "obyčejnému" doručení dílu na montážní linku automobilky v režimu Just in Time.

+1/−1
26.8.2016 10:08

Z70d79e43n96e72k 95Z56a76j82í33c14e73k 1231936802467

Nevím , jak to bylo ve VW , ale ze zkušenosti z škodovky vím , že smlouvy a nákup se porušují pravidelně .

Dodavatelé jsou tlačeny , dá se říci i vydírány ,Smlouvy? , jak někdo píše se nedodržují , ani ne tak cenově , jako v množství a počtu nasmlouvaných dílů , nikoho nezajímá že je nasmlouváno třeba 400 ks na směnu podélníků , když škodovka jede 430. Je to daleko složitější než si mnozí myslí.

+4/0
26.8.2016 5:39

K97a51r77e38l 60L42a94n47g84r 2872557730868

Ona Skodovka delala i prasarny kdyz se jezdila rally. Potrebovali udelat dily ke kolum v republice dva vyrobci co nemuseli delat atesty mimo firmu a dostal to prazsky podnik diky certifikacim co mel. A panstvo prijelo a sdelilo dame za to tohle a byli odeslani kamsi. To padla kosa na kamen, chteli zakazkovou vyrobu a chteli platit jako za seriovou. Ve finale akceptovali cenu vyrobce jinak by jejich Fabie nejely zavody.

0/−3
26.8.2016 7:29

M74a67r40t86i55n 49H86o49u90b82a 6493651789608

???

a jak dal? jakou prasarnu udelali?

+3/−1
26.8.2016 7:52

D25a87n26i44e54l 69S78c73h95a35c73h26e37r83l 3955210843508

Sry za mínus

0/0
26.8.2016 8:33

J81a88n 18S64o72u85k67u54p 1934964176685

To není žádná prasárna, ale celkem obvyklý požadavek.

+1/0
26.8.2016 8:38

M38i71c80h81a78l 59Š67e52v11č13í17k 8103706154

Ono ti po tom soudu otrnulo co? :-)

0/0
26.8.2016 14:21

J22o39s22e13f 53V78o97s97i82c88k52y 4603247406753

Tak nejak mi tohle pripomina Husakovo - Jakesovske "dodavatelsko-odberatelske vztahy" ! Bylo to v kazdem projevu a nikam to nevedlo !

0/0
26.8.2016 2:04

M98i75c81h66a37l 96Š12e44v54č14í46k 8523416494

Interpetovat to jako výhru dodavatele je tedy silné slovo. Chtěli 58 mega kompenzaci, s tím VW nesouhlasil a proto se soudili. Nakonec dostali 13. Což je celkem málo a možná by dostali víc, kdyby si řekli rovnou něco realistického a nemuseli k soudu. Smlouvu na dodávky dílů by dostali tak i tak. Naopak, kdyby neustoupili a dál nezákonně vydírali porušováním smluv, tak by s nimi logicky VW přestal spolupracovat. Sice by mu způsobili škodu, ale je by to zlikvidovalo úplně. Žádná automobilka by s nimi již nechtěla spolupracovat. Dodržování smluv o dodáckách je pro všechny základ.

+3/−1
26.8.2016 1:54

R77o80m17a92n 66P72o38l42á90č52e38k 5696409885

Ono i tohle divadlo jim hodně uškodilo... Moc bych se nedivil, kdyby pak i další automobilky od nich dali ruce pryč.. Pokud si vyšlápli na VW tak, můžou i na ostatní...

+1/−5
26.8.2016 2:56

M90i39c28h44a37l 76Š11e37v35č42í42k 8183206934

To asi ano. Všichni si na ně dají pozor a spíš se jim vyhnou. Vydírat přerušením dodávek proti platným smlouvám a tím úmyslně způsobit svému zákazníkovi škodu, to se asi jen tak nezapomene. Soudit se o výši kompenzace je v pořádku, ale toto je maximálně za hranou. Nic horšího už ani udělat nemůžou.

0/−3
26.8.2016 3:17

M66a97r16t35i66n 57H14o18u44b66a 6573661479668

Tohle "divadlo"jim nrmohlo uškodit. Dohodli se? Dohodli a to se počítá. Co bylo faktickym důvodem k celé situaci se v oboru rychle roznese. I forma dohody te menší firme hraje do karet na trhu.

K té vyokate 13M - ano je to výrazně méně než původních 50. Jak jsem pochopil, není to ale jediný aspekt te dohody. Rozhodne to tedy nelze považovat za neci prohru.

Ostatně větší smlouvy nemůžou byt nici prohra. Musí být win-win.

+4/0
26.8.2016 6:38

I83v38a38n67a 66N22o52v25á 2842122249648

dohodli, ale VW má nově možnost od smlouvy odstoupit. Vychová si nového dodavatele a tohoto pustí k vodě.

+1/−3
26.8.2016 7:32

T48o50m55á74š 59H58r61u43b74ý 6912465125137

A ke kterému datu se to stane?

+3/0
26.8.2016 7:47

V81l83a82d94a 60S85i70m38o43n52i95k 3149743513975

Nevázal bych to na datum, ale na první příležitost ... a ta nastane.

0/−1
26.8.2016 22:22

M51a50r22t14i20n 12H19o63u61b69a 6173971149138

nove pojmenovane, fakticky stejne. nebo se nekdo mysli, ze pri zmene kvality nezmeni vw dodavatele?

0/0
26.8.2016 7:50

M90i91c91h36a64l 83F38r68ý30d34a 1252539353142

Podmínky odstoupení jsou součástí každé smlouvy, to není nic nového, tak to za výhru VW / prohru dodavatele nepovažujte

0/0
26.8.2016 10:25

M96a58r69t84i17n 63H90o34u78b41a 6903101719298

krome tech smluv, ktere uzavira stat, nebo statni organizace :)

ale kazda normalni organizace ma samzorejme na smlouvy pravidla, a ukonceni je nutnoupodminku ve smlouve.

+1/0
26.8.2016 10:37

V31l35a53d87a 66S35i51m60o14n77i20k 3669683823305

Už jsou na listě "on hold" ... :-)

0/0
26.8.2016 22:21

V87l87a66d76i14m66í12r 98Z31a90u49š21k66a 5221592447633

Tak ty smlopuvy nedodržují do puntíku ani automobilky a většinou jsou to ony, kdo si vynucuje ústupky, tudíž ty vztahy nejsou tak křišťálově čisté, jak zde prezentujete a i tento případ bude posuzován individuálně - podle unikajících bdetailů, které se mi tu z novin nedovíme. Nakonce dodavatel nezískal jen tu kompenzaci, ale taky nejspíš lepší podmínky v té nové šestileté smlouvě, což bylo pro VW přijatelnější, než v současné finanční tísni jim to vyplatit najednou.

+3/0
26.8.2016 7:34

M22i18c47h94a79l 37Š85e98v62č45í54k 8913736494

V jaké tísni? Tohle jsou jen drobáky.

0/0
26.8.2016 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.