Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Singapuru jezdí samořídící taxíky. Každý obsluhují dva lidi

V Singapuru jako v první zemi na světě začalo jezdit se zákazníky samořídící taxi. Vybraní zástupci veřejnosti si mohou objednat jízdu vozem provozovaným firmou nuTonomy prostřednictvím chytrých telefonů. V testovacím provozu vozí taxíky zákazníky zdarma, v autě sedí kromě řidiče ještě vývojář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a84v11e33l 18V31i49t45v15a15r 7462189416159

Pěkně nafouknutá zpráva. Pokud se nic nezměnilo tak UBER už tuhle službu nabízí. Viz http://ekonomika.idnes.cz/uber-testuje-taxiky-bez-ridice-dz3-/eko-doprava.aspx?c=A160823_2268074_eko-doprava_rny

Google a Volvo testují samoříditelná auta roky = mají roky náskok a zkušeností. A fakt, že na jedno autě je namontováno 6 (slovy šest) lidarů jen potvrzuje, že na tom nejsou se svým softwarem nejlíp. Vždyť jeden obyčejný lidar (skenující jen v linii) stojí přes 100 tisíc kč. To pak takový systém podraží auto skoro 4x.

0/0
28.8.2016 20:05

P18e39t36r 64M34i14c37h19a34l 2140894181392

Jo, do toho bych tak sednul.

+1/0
27.8.2016 17:26

J67o28s38e60f 26Š74e31m19e92l26í36k 7869961920957

Výhoda samořídících taxíků spočívá v tom, že místo jednoho řidiče ho obsluhují dva. ;-)

+8/0
26.8.2016 22:29


Foto

V21a96c65l50a48v 52V34a49v75r41a 3777544785437

mno po těch nejméně dvou smrtích zkušebních řidičů Tesly bych si do toho ani nijak nesedl bez svéprávného řidiče.

0/0
26.8.2016 21:58

M60a96r43t10i90n 80K26a75r53á30s43e20k 9958243228988

Akorat ze Tesla nedela samoriditelna auta....

0/0
29.8.2016 14:25
Foto

V76o36j20t40ě96c36h 47P48a68v85l43í78k 5624281474308

A navíc to nebyli zkušební řidiči.

0/0
5.10.2016 21:08

M51i75c41h29a92l 86S15v21o78b45o53d44a 1179381563195

Jak použití samořídících taxíků sníží počet vozidel ve městě z 900 000 na 300 000?

+3/0
26.8.2016 14:24

M36a75r64t50i43n 47K45a34r58á93s40e14k 9478473228348

No asi se pocita s tim, ze autonomni taxik muze byt v provozu 23 hodin denne, normalni taxikar holt "nonstop" nejezdi, tak to jeho auto nekde v tom meste parkuje...

0/0
26.8.2016 14:27

F81i23l68i30p 81N92a16v88r31á97t61i61l 2827120413404

...a nebo ho předá kolegovi ze stejné taxislužby.

0/0
26.8.2016 22:35

J34o51s86e63f 96Š85e13m39e17l69í97k 7569101730417

BO na jeho jízdu se spotřebují dva lidi, tak jich může jezdit míň. ;-)

+1/0
26.8.2016 22:30
Foto

V32o28j62t92ě68c36h 36P43a68v74l29í45k 5854821504558

Pokud by byly samořídící taxi natolik levná služba, že by se nevyplácelo vlastnit na ježdění po městě (Singapur je jedno velké město) vůbec vlastní vůz, a všichni by jezdili taxíky, celkový počet aut by klesnout mohl - a uvolnilo by se mnoho parkovišť.

Normální auto totiž (v ČR) jezdí v průměru jednu hodinu denně. Autonomní taxi může jezdit víceméně bez přestání, kromě přestávek na čerpání paliva nebo dobíjení, a tedy neblokuje parkovišťě.

V ulicích by ovšem vozů neubylo, ovšem doprava by mohla být hustší a plynulejší. Autonomní vozy jsou digitálně propojené a tak své pohyby mohou optimálně koordinovat.

0/0
5.10.2016 21:14

M61i10c75h22a94l 35Ř70e84z36n64í89č74e32k 1181428307330

Singapur je pro samořídící vozy ideální, protože má dobré počasí, skvělou infrastrukturu a řidiče, kteří mají tendenci dodržovat pravidla silničního provozu

tak to jsou u nás bez šance

+5/0
26.8.2016 9:48

J47i70ř12í 96J18u27ř87i77c50a 2278563651

U nás se k nedodržování předpisů nechá strhnout davem i samořidící vůz.

+9/0
26.8.2016 12:22

J23o45s55e34f 61Š46e95m57e76l66í14k 7469611210607

Když při každém druhém výjezdu bourá elitní plicista Kadlec, co se pak dá čekat od takového neelitního samořiditele?

+2/0
26.8.2016 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.