Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Singapuru jezdí samořídící taxíky. Každý obsluhují dva lidi

V Singapuru jako v první zemi na světě začalo jezdit se zákazníky samořídící taxi. Vybraní zástupci veřejnosti si mohou objednat jízdu vozem provozovaným firmou nuTonomy prostřednictvím chytrých telefonů. V testovacím provozu vozí taxíky zákazníky zdarma, v autě sedí kromě řidiče ještě vývojář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a26v87e52l 27V55i18t89v31a62r 7362189566659

Pěkně nafouknutá zpráva. Pokud se nic nezměnilo tak UBER už tuhle službu nabízí. Viz http://ekonomika.idnes.cz/uber-testuje-taxiky-bez-ridice-dz3-/eko-doprava.aspx?c=A160823_2268074_eko-doprava_rny

Google a Volvo testují samoříditelná auta roky = mají roky náskok a zkušeností. A fakt, že na jedno autě je namontováno 6 (slovy šest) lidarů jen potvrzuje, že na tom nejsou se svým softwarem nejlíp. Vždyť jeden obyčejný lidar (skenující jen v linii) stojí přes 100 tisíc kč. To pak takový systém podraží auto skoro 4x.

0/0
28.8.2016 20:05

P64e44t98r 33M49i98c33h22a39l 2270474831422

Jo, do toho bych tak sednul.

+1/0
27.8.2016 17:26

J41o30s74e27f 50Š77e78m41e63l13í11k 7429941810837

Výhoda samořídících taxíků spočívá v tom, že místo jednoho řidiče ho obsluhují dva. ;-)

+8/0
26.8.2016 22:29

V82a81c34l64a81v 42V36a11v53r36a 3407124425767

mno po těch nejméně dvou smrtích zkušebních řidičů Tesly bych si do toho ani nijak nesedl bez svéprávného řidiče.

0/0
26.8.2016 21:58

M86a70r14t42i23n 75K69a56r45á85s40e77k 9338113408978

Akorat ze Tesla nedela samoriditelna auta....

0/0
29.8.2016 14:25
Foto

V90o53j27t48ě38c57h 91P82a12v10l15í29k 5304891194748

A navíc to nebyli zkušební řidiči.

0/0
5.10.2016 21:08

M45i63c75h42a95l 98S81v15o24b35o45d48a 1349141183355

Jak použití samořídících taxíků sníží počet vozidel ve městě z 900 000 na 300 000?

+3/0
26.8.2016 14:24

M69a55r44t86i83n 92K47a39r77á31s40e23k 9708493358548

No asi se pocita s tim, ze autonomni taxik muze byt v provozu 23 hodin denne, normalni taxikar holt "nonstop" nejezdi, tak to jeho auto nekde v tom meste parkuje...

0/0
26.8.2016 14:27

F75i64l41i68p 34N97a11v90r71á22t34i12l 2217530573974

...a nebo ho předá kolegovi ze stejné taxislužby.

0/0
26.8.2016 22:35

J90o79s58e74f 55Š32e90m52e26l46í63k 7739681680447

BO na jeho jízdu se spotřebují dva lidi, tak jich může jezdit míň. ;-)

+1/0
26.8.2016 22:30
Foto

V73o10j90t71ě68c71h 48P10a71v54l53í24k 5714681444278

Pokud by byly samořídící taxi natolik levná služba, že by se nevyplácelo vlastnit na ježdění po městě (Singapur je jedno velké město) vůbec vlastní vůz, a všichni by jezdili taxíky, celkový počet aut by klesnout mohl - a uvolnilo by se mnoho parkovišť.

Normální auto totiž (v ČR) jezdí v průměru jednu hodinu denně. Autonomní taxi může jezdit víceméně bez přestání, kromě přestávek na čerpání paliva nebo dobíjení, a tedy neblokuje parkovišťě.

V ulicích by ovšem vozů neubylo, ovšem doprava by mohla být hustší a plynulejší. Autonomní vozy jsou digitálně propojené a tak své pohyby mohou optimálně koordinovat.

0/0
5.10.2016 21:14

M33i72c42h31a90l 89Ř60e98z53n73í88č52e86k 1431368327130

Singapur je pro samořídící vozy ideální, protože má dobré počasí, skvělou infrastrukturu a řidiče, kteří mají tendenci dodržovat pravidla silničního provozu

tak to jsou u nás bez šance

+5/0
26.8.2016 9:48

J76i59ř12í 29J81u88ř35i51c78a 2868293111

U nás se k nedodržování předpisů nechá strhnout davem i samořidící vůz.

+9/0
26.8.2016 12:22

J17o28s82e80f 28Š40e10m35e46l53í83k 7489911270947

Když při každém druhém výjezdu bourá elitní plicista Kadlec, co se pak dá čekat od takového neelitního samořiditele?

+2/0
26.8.2016 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.