Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Singapuru jezdí samořídící taxíky. Každý obsluhují dva lidi

V Singapuru jako v první zemi na světě začalo jezdit se zákazníky samořídící taxi. Vybraní zástupci veřejnosti si mohou objednat jízdu vozem provozovaným firmou nuTonomy prostřednictvím chytrých telefonů. V testovacím provozu vozí taxíky zákazníky zdarma, v autě sedí kromě řidiče ještě vývojář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a55v18e30l 89V24i33t38v29a47r 7172639946309

Pěkně nafouknutá zpráva. Pokud se nic nezměnilo tak UBER už tuhle službu nabízí. Viz http://ekonomika.idnes.cz/uber-testuje-taxiky-bez-ridice-dz3-/eko-doprava.aspx?c=A160823_2268074_eko-doprava_rny

Google a Volvo testují samoříditelná auta roky = mají roky náskok a zkušeností. A fakt, že na jedno autě je namontováno 6 (slovy šest) lidarů jen potvrzuje, že na tom nejsou se svým softwarem nejlíp. Vždyť jeden obyčejný lidar (skenující jen v linii) stojí přes 100 tisíc kč. To pak takový systém podraží auto skoro 4x.

0/0
28.8.2016 20:05

P70e94t89r 57M13i24c41h79a60l 2570494941352

Jo, do toho bych tak sednul.

+1/0
27.8.2016 17:26

J25o46s84e29f 79Š48e55m48e12l28í26k 7939861600257

Výhoda samořídících taxíků spočívá v tom, že místo jednoho řidiče ho obsluhují dva. ;-)

+8/0
26.8.2016 22:29
Foto

V43a69c64l52a61v 18V90a85v56r62a 3857504455507

mno po těch nejméně dvou smrtích zkušebních řidičů Tesly bych si do toho ani nijak nesedl bez svéprávného řidiče.

0/0
26.8.2016 21:58

M93a59r80t94i88n 18K90a44r27á37s25e48k 9808683758728

Akorat ze Tesla nedela samoriditelna auta....

0/0
29.8.2016 14:25
Foto

V62o25j62t26ě45c89h 92P95a43v27l33í60k 5384661924968

A navíc to nebyli zkušební řidiči.

0/0
5.10.2016 21:08

M19i97c17h67a45l 98S97v51o33b98o52d36a 1379221363315

Jak použití samořídících taxíků sníží počet vozidel ve městě z 900 000 na 300 000?

+3/0
26.8.2016 14:24

M19a82r98t70i87n 29K15a13r66á83s60e70k 9848403158598

No asi se pocita s tim, ze autonomni taxik muze byt v provozu 23 hodin denne, normalni taxikar holt "nonstop" nejezdi, tak to jeho auto nekde v tom meste parkuje...

0/0
26.8.2016 14:27

F43i27l39i82p 61N17a37v63r27á20t91i45l 2477650683304

...a nebo ho předá kolegovi ze stejné taxislužby.

0/0
26.8.2016 22:35

J90o12s50e54f 67Š32e19m89e91l13í11k 7609471360667

BO na jeho jízdu se spotřebují dva lidi, tak jich může jezdit míň. ;-)

+1/0
26.8.2016 22:30
Foto

V92o93j91t92ě19c82h 52P69a11v55l44í52k 5764361684658

Pokud by byly samořídící taxi natolik levná služba, že by se nevyplácelo vlastnit na ježdění po městě (Singapur je jedno velké město) vůbec vlastní vůz, a všichni by jezdili taxíky, celkový počet aut by klesnout mohl - a uvolnilo by se mnoho parkovišť.

Normální auto totiž (v ČR) jezdí v průměru jednu hodinu denně. Autonomní taxi může jezdit víceméně bez přestání, kromě přestávek na čerpání paliva nebo dobíjení, a tedy neblokuje parkovišťě.

V ulicích by ovšem vozů neubylo, ovšem doprava by mohla být hustší a plynulejší. Autonomní vozy jsou digitálně propojené a tak své pohyby mohou optimálně koordinovat.

0/0
5.10.2016 21:14

M10i25c40h79a82l 88Ř59e91z20n17í49č90e57k 1161768267890

Singapur je pro samořídící vozy ideální, protože má dobré počasí, skvělou infrastrukturu a řidiče, kteří mají tendenci dodržovat pravidla silničního provozu

tak to jsou u nás bez šance

+5/0
26.8.2016 9:48

J52i98ř51í 55J72u58ř47i48c41a 2498983321

U nás se k nedodržování předpisů nechá strhnout davem i samořidící vůz.

+9/0
26.8.2016 12:22

J79o41s62e32f 47Š11e44m17e56l83í13k 7439981810117

Když při každém druhém výjezdu bourá elitní plicista Kadlec, co se pak dá čekat od takového neelitního samořiditele?

+2/0
26.8.2016 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.