Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Scania má nový tahač, vyvíjela ho deset let

Švédský výrobce nákladních vozů představil novou generaci tahačů. Novinky řady R a S jsou kompletně novou konstrukcí, na voze v porovnání s předchozí generací údajně nezůstal v podstatě jediný nedotčený díl. Nové tahače mají být úspornější a celkově šetrnější k životnímu prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e38t14r 81O26t58r82u86b46a 6476708412705

Add vytizeni pri preprave dreva. To by musel nekdo vyrobit naves u ktereho se sklopi postranni sloupky a nalozi se kontejner.

0/0
4.9.2016 8:55

V41e17r22o32n91i11k57a 76M34a38r26t18í39n32k29o83v90á 1103513100

A ten se zaveze do lesa... :-)

0/0
9.9.2016 11:56

M18a54r18t88i71n 84V55o33k83o15u64n 9418463603626

5% uspora paliva? Wau, uzasne....nebyl Elona Muska, tak spalujeme naftu jeste 100 let po tom co dojde

0/−8
31.8.2016 22:31


M31i18l28a56n 80M23u36s69i98l 4863731862365

Jakou má Musk souvislost se Scanii?;-D

0/0
2.9.2016 9:19

I62r12e55n47a 29P40l62a86c98h33e60t17k54o33v92á 3294734840707

Má to televizi zabudovanou tak, aby nebyla vidět, když jedou švestky kolem?

+3/0
31.8.2016 20:00

M77a69r96e75k 72V52o69k86á80l 1836184115969

;-DR^

+2/0
31.8.2016 21:04

J96i29ř69í 80N59o27v21o15t97n74ý 8329837668498

Ještě ať je příznivá cena a bude to OK.

0/0
31.8.2016 19:48

P36e88t43r 50M35a12r12e18č66e65k 1363811939588

Automobilová doprava se na globálních emisích CO2 podílí celými dvěma procenty. :-) Takže prsit se pětiprocentním snížením spotřeby je opravdu chvályhodné! :-D Celý ten humbuk se snižováním emisí u aut. A slavné euronormy. Jsou jen záminkou na tahání peněz z kapes lidí.

+12/−1
31.8.2016 17:08

M53a80r13e89k 31S62a19j34d63a 2215690556728

5% spotreby dolu, to jsou realne penize. To ze to prevedou i na objem CO2, to uz bohuzel k dnesni dobe patri - ale myslim, ze potencialni kupec tuto informaci beztak odfiltruje :-)

+7/0
31.8.2016 18:40

V65e79r93o73n90i15k13a 43M97a47r42t82í98n94k87o62v14á 1543763320

Když ušetřím 5000Kč za naftu ale dám 30tis leasingu oproti starému autu co mi jezdí a je zaplacené, tak ta úspora stejně hraje ninimální roli :-)

0/0
9.9.2016 11:59

J62a60n 26J71a42n61e13č39e11k 9340323800786

Má to málo opěrek na nohy kolem volantu :-P

+9/0
31.8.2016 16:07

B38e45d38r71i90c44h 76Z90i24t55k42o 1696170328675

Pětiprocentní úspora znamená, že v typickém ročním provozu ušetří nový tahač asi dva tisíce tun paliva, což představuje pět tun CO2,“ říká Christian Levin.

Tak uz si to opravte, chtel jsem prispet svym skromnym vypoctem k osvete a naprave, ale vidim, ze zde v diskuzi je spousta ctenaru, ktera jaksi prirozene prevysuje inteligenci redaktora clanku.Tak musim ty vnimave pochvalit, avsak autor clanku mezi nimi neni, coz je sokujici.

+7/0
31.8.2016 15:16

K30a71m59i65l 91K32n20a14p 9626326417384

Už jsem taky začal počítat, ale pak mě napadlo podívat se do diskuze:-).

0/0
4.9.2016 18:33

T11o72m42á72š 25C61h13r69a59s59t89n22ý 2201104411473

Tak jsem to našel:

https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/08/Engines-and-powertrain.pdf

For a typical longhaultruck that covers 150,000 km a year, this means a reduction of just over2000 litres of diesel and considerably lower fuel costs."

Tedy dvě nádrže na rok. Měl jsem pravdu ;-D

+3/0
31.8.2016 14:47

T15o83m11á34š 39V45a19v38e74r65k87a 7561280402744

Takže úspora vlastně žádná, protože to sežere víc močoviny aby to vyhovělo E6

+1/0
31.8.2016 14:48

L48a58d15i74s27l81a81v 27K17v13a62s17n70i80č46k55a 1903907713985

Nojo, přírodu, životní prostředí, ani vlastní zdraví, si neceníte.

0/0
31.8.2016 16:08

P78e31t16r 98M64a63r13e97č59e73k 1563501289838

Vy máte ponětí o podílu autodopravy na celkových emisích? Úplně stačilo zbavit se olova! Zbytek už jen jen ekobyznys. A prachy do Bruselské kasy. Aby bylo za co pořádat rauty a podporovat Hammas

+2/0
31.8.2016 17:11

J51i63ř15í 35E23r64b33e65n 1923304756387

Jejda, asi byste nechtěl bydlet u křižovatky, modře a šedě zadýmené bezolovnatými exhalacemi naftových motorů.

Mně stačilo, když okolo projela neseřízená multikára. Horší než tisíc scanií...

0/0
1.9.2016 9:37

T47o57m37á19š 95C65h55r41a95s27t51n15ý 2191634781833

No, kdybyste si cenil zdraví, jste pro větší sazové částice, které tělo dokáže odfiltrovat a vykašlat...než pro benzopyreny produkované EURO6 vozidly, které tělo zachytit nedokáže a jdou přímo přes plíce do organismu. Při pokusech na myších se ukázalo, že benzopyreny jsou silně mutagenní a rakovinotvorné.

O tom, že se adBlue rozloží na CO2 a amoniak který, překvapivě, je toxický a zdraví škodlivý, to asi taky nevíte co? ;-D

+3/0
31.8.2016 22:35

T67o43m56á21š 88C85h39r82a50s65t76n16ý 2751224371843

Viz::

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amoniak

https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzo(a)pyren

0/0
31.8.2016 22:37

M33a36r25e55k 69H49r76u90b93y 6867872331218

nemluve o tom, ze rada kamionu zvlaste z vychodu ma odlucovace mimo provoz, ne-li rovnou vymontovane. Co to dela s realnymi emisemi neni treba popisovat.

0/0
1.9.2016 1:33

T98o25m59á85š 48V97a59v73e64r48k61a 7271540672404

A jste si jistý, že to tak je? https://cs.wikipedia.org/wiki/Selektivn%C3%AD_katalytick%C3%A1_redukce

Tady se píše trochu něco jiného - AdBlue NOxy rozloží na vodu a čistý Dusík..

0/0
1.9.2016 9:14

T87o49m65a82s 89A65p81l 4826486323240

pěkny, ale ty 3 patra svetel mi tam nejak nesedí :-/

0/0
31.8.2016 14:45

M27i66l65a26n 12K96r16á70l 8513508261291

me zase jo

0/0
31.8.2016 16:02

P36e23t76r 21V67o86d63i37č24k81a 5468122545

No to určitě aerodynamice velice prospěje, že se v kabině může postavit 2m člověk. Celý ten koncept placatého čumáku je padlý na hlavu, ale evidentně nemá nikdo koule to změnit.

+1/−1
31.8.2016 14:42

T31o15m42á54š 27C42h21r62a34s80t92n17ý 2471464631213

Jaký návrh co se týče aerodinamiky trucku navrhujete? :-)

+2/0
31.8.2016 14:44

P82e26t89r 70V29o38d68i22č54k23a 5948832935

Co takhle čumák do špičky? To by vymyslelo i dítě v MŠ. Takových konceptů už bylo - úspory to přineslo v řádu desítek procent (u amerických tahačů ověšených cingrlátky prý až 50%) a přesto to nikdo nezačal vyrábět. Sice by to mělo horší manévrovatelnost, ale na druhou stranu by se zvýšila bezpečnost pro řidiče.

0/−5
31.8.2016 14:54

M98i44l30a63n 70M79u91s72i25l 4333171152655

Ze jde o maximalni mnozstvi prepraveneho nakladu s maximalni moznou delkou soupravy by mozna take vymyslelo dite v MS.

+3/0
31.8.2016 15:01

P12e41t83r 13V29o50d10i26č40k64a 5558402355

No je trochu schíza, že EU se snaží tlačit tahače k zakulacení, ale maximální délku nenatáhne.

+1/0
31.8.2016 15:07

M91i45l30a10n 13M47u36s68i34l 4463721532765

Testuji se giga liner soupravy ktere maji 2525cm. Jsou k videni i v CR. :-)

0/0
31.8.2016 15:15

P65e70t48r 66V91o81d65i62č36k36a 5388502925

To je sice hezké, pozitivní vliv to má, ale opět nikdo nekoukal na odpor vzduchu. Táhnout to ty samé škatule.

+1/0
31.8.2016 15:25

M53i83l77a67n 79M73u32s45i87l 4553511252305

Ja myslim, ze vyvojari v automobilkach moc vedi co, jak a proc delaji. U sklopek ktere byvaji kratsi jsou trinapravove tahace s cumakem videt. Ale neni to kvuli bezpecnosti, ani kvuli odporu vzduchu. Je to kvuli posazeni motoru na predni naprave a lepsimu rozlozeni vahy - moznosti vetsimu zatizeni zadnich naprav na tahaci nakladem.

+1/−1
31.8.2016 15:34

M69i78c96h76a94l 21F59r52ý83d38a 1762729713732

Legislativa je stále proti. Tyto soupravy mají výjimku pro testování. V Evropě není obecně infrastruktura vystavěná na tak dlouhé soupravy (poloměry zatáček, šířka silnic, kruhové objezdy...). Je to něco za něco.

0/0
31.8.2016 15:26

M74i71c65h18a90e59l 19K92a51d89e65r66a97v31e40k 8771244958514

Souhlasím,řešení je takzvaný BIG MAX návěs.jedná se o 1,3 metru delší návěs.Je to ideální kompromis mezi stávajícím rozměrem a GIGA LINEREM který je v Evropě s její infrastrukturou k ničemu.Návěsy jsme měl půjčené a je to pohoda.R^

0/0
31.8.2016 15:29

P71e22t85r 64V58o40d27i90č50k69a 5558102935

Aha, takže výrobci za to nemohou. Aby zůstala zachována přepravní kapacita, musel by se natáhnout tahač vpředu a vzadu, ale to předpisy nedovolují. Minimálně MAN už roky volá pro natažení maximální délky, ale úředník asi spí.

+1/0
31.8.2016 15:05

M17i98c57h73a31e46l 60K64a20d75e37r17a20v38e22k 8371224168234

Na konci roku se to rozsekne,já sám se osobně těším na IAA do Hannoveru,tam už by se snad něco mělo začít klubat.

0/0
31.8.2016 15:30

O80n31d10ř61e87j 16Č17a77p73k68a 6681331953884

My na rozdíl od Američanů nemáme limit na délku návěsu, ale na celou soupravu. Takže kamión s čumákem znamená o 2 metry zkrátit návěs a to se z ušetřené nafty nezaplatí.

+1/0
31.8.2016 16:13

T71o58m97á72š 66P55o77l45á85č61e45k 4587575474

taky u nás ty Scanie a US trucky s čumákem tahají většinou jen cisterny, Sila, sklápěčky nebo šasi na kontejnery

0/0
31.8.2016 16:42

P11e14t62r 37M62a41r29e72č17e47k 1683661249688

A co změnit legislativu, co? :-) Asi není zájem.

+1/0
31.8.2016 17:13

O86n95d50r52e40j 27P48o79d23z63i54m59e45k 8443442477255

Za předpokladu, že yb jezdil 365 dní v roce, 24 hodin denně by se musel pohybovat prum. rychlostí cca 11500 km/h 8-o

0/0
31.8.2016 14:34

F39r58a68n75t68i16š40e69k 63L68u97p51í60n14e10k 8401186576892

Spis to vypada, ze 10 let vyvijeli palubni desku a celni masku. Pri tempu Scanie to ovsem jde a rad s nima jezdim.

0/0
31.8.2016 14:30

M21a92r27t39i97n 31N90o97v82á12k 6953847389681

Fascinuje me, kolik toho jeden tahac za rok sezere- je-li uspora 5% rocne rovna cca 2 mil litru paliva, pak zbylych 95 procent cini 38 MILIONU LITRU.. Bratru mit takovy BEZNY tahac znamena denne natankovat aspon 100 000 litru stavy... A to se vyplati!

+11/0
31.8.2016 13:51

T32o38m17á55š 92C28h89r19a81s76t58n50ý 2371624591543

Běžně tahač žere okolo 35-45l/100km dle motoru a váhy návěsu. Mercedes IV to dokáže srazit až na závratných 32l-35l.

0/0
31.8.2016 14:04
Foto

V29o36j85t53ě36c32h 21P28a70v53l76í17k 5574661664838

Stačí najezdit cca 1000 hodin za den. ;)

+9/0
31.8.2016 14:04

T69o81m38á74š 91C84h25r39a10s11t20n50ý 2801574931383

Jinak, průměrně ujede na nádrž (0,7-1,2t paliva) 2000km, tedy úspora jsou dvě nádrže za rok.

0/0
31.8.2016 14:26

T47o37m82á68š 97C83h42r98a27s87t84n48ý 2501814601243

Chybka. V článku se píše 2 miliony litrů paliva. Chm. No, vezměme si to u "nejvytíženějších":

Takže, průměrný truck dojede na nádrž (cca. 700l nafty) 2000km (průměrováno), spotřeba dělá okolo 35l/100km. Denně dálkový trucker tuto vzdálenost ujede (vč. přestávek to dělá trochu nad 24h). Pokud budem brát že to auto jede min. 260x ročně, tedy je v zápřahu 300 dní v roce, dělá to na vůz nájezd 520.000km ročně a propálí 182 tun paliva (+adBlue). Někde je chyba v článku ;-D

Ps. prošel jsem všechna tisková prohlášení na stránkách výrobce a nikde se 2 milion litrů ročně neuvádí, všude jen 5% úspora ve spotřebě.

+1/0
31.8.2016 14:43

M19a73r79e54k 34V83o62k43á21l 1556534345219

chcete to přepočítat na fotbalová hřiště nebo na feliciie ? ;-D

+2/0
31.8.2016 21:06

M70a47r22t59i48n 68K30a82r97á85s85e49k 9388573138108

Neni trochu chyba v tech usporach? Upravdu usetri za rok taha az 2 000 tun paliva (a z 2000 tun paliva je jen 5 tun CO2?)

+2/0
31.8.2016 13:38

V76á88c27l49a94v 41P16o76u48s13t62k74a 3490561512

Asi nějaká chybička v překladu. To by musel najezdit asi 1,5 milionu kilometrů ročně. :-P

0/0
31.8.2016 13:42

V39á17c87l55a50v 71P87o11u22s40t41k20a 3870931142

pardon, taky tam mám chybu. 150 milionů kilometrů.

+2/0
31.8.2016 13:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.