Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Scania má nový tahač, vyvíjela ho deset let

Švédský výrobce nákladních vozů představil novou generaci tahačů. Novinky řady R a S jsou kompletně novou konstrukcí, na voze v porovnání s předchozí generací údajně nezůstal v podstatě jediný nedotčený díl. Nové tahače mají být úspornější a celkově šetrnější k životnímu prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e41t56r 75O79t68r10u53b26a 6276518892875

Add vytizeni pri preprave dreva. To by musel nekdo vyrobit naves u ktereho se sklopi postranni sloupky a nalozi se kontejner.

0/0
4.9.2016 8:55

V17e34r56o82n82i70k60a 17M29a77r24t81í97n81k97o15v91á 1623983310

A ten se zaveze do lesa... :-)

0/0
9.9.2016 11:56

M61a95r28t68i13n 58V47o73k83o73u92n 9338483383566

5% uspora paliva? Wau, uzasne....nebyl Elona Muska, tak spalujeme naftu jeste 100 let po tom co dojde

0/−8
31.8.2016 22:31


M56i70l56a72n 48M85u17s74i62l 4413921802865

Jakou má Musk souvislost se Scanii?;-D

0/0
2.9.2016 9:19

I11r48e33n63a 52P67l35a20c16h87e78t34k32o85v33á 3544844900427

Má to televizi zabudovanou tak, aby nebyla vidět, když jedou švestky kolem?

+3/0
31.8.2016 20:00

M68a34r51e44k 45V88o59k45á54l 1316654365199

;-DR^

+2/0
31.8.2016 21:04

J76i60ř72í 44N49o38v79o79t12n45ý 8509817768488

Ještě ať je příznivá cena a bude to OK.

0/0
31.8.2016 19:48

P25e98t82r 29M77a50r60e21č61e58k 1143871749918

Automobilová doprava se na globálních emisích CO2 podílí celými dvěma procenty. :-) Takže prsit se pětiprocentním snížením spotřeby je opravdu chvályhodné! :-D Celý ten humbuk se snižováním emisí u aut. A slavné euronormy. Jsou jen záminkou na tahání peněz z kapes lidí.

+12/−1
31.8.2016 17:08

M31a80r88e50k 60S69a56j71d23a 2875150566208

5% spotreby dolu, to jsou realne penize. To ze to prevedou i na objem CO2, to uz bohuzel k dnesni dobe patri - ale myslim, ze potencialni kupec tuto informaci beztak odfiltruje :-)

+7/0
31.8.2016 18:40

V62e66r87o11n61i67k50a 43M46a70r11t86í84n58k64o98v23á 1403613620

Když ušetřím 5000Kč za naftu ale dám 30tis leasingu oproti starému autu co mi jezdí a je zaplacené, tak ta úspora stejně hraje ninimální roli :-)

0/0
9.9.2016 11:59

J86a58n 31J56a98n31e16č91e53k 9850943240306

Má to málo opěrek na nohy kolem volantu :-P

+9/0
31.8.2016 16:07

B40e96d54r72i57c51h 29Z34i58t84k19o 1876620748215

Pětiprocentní úspora znamená, že v typickém ročním provozu ušetří nový tahač asi dva tisíce tun paliva, což představuje pět tun CO2,“ říká Christian Levin.

Tak uz si to opravte, chtel jsem prispet svym skromnym vypoctem k osvete a naprave, ale vidim, ze zde v diskuzi je spousta ctenaru, ktera jaksi prirozene prevysuje inteligenci redaktora clanku.Tak musim ty vnimave pochvalit, avsak autor clanku mezi nimi neni, coz je sokujici.

+7/0
31.8.2016 15:16

K90a71m98i56l 52K92n32a14p 9446416117394

Už jsem taky začal počítat, ale pak mě napadlo podívat se do diskuze:-).

0/0
4.9.2016 18:33

T60o57m89á60š 75C85h65r54a60s20t35n65ý 2881414381383

Tak jsem to našel:

https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/08/Engines-and-powertrain.pdf

For a typical longhaultruck that covers 150,000 km a year, this means a reduction of just over2000 litres of diesel and considerably lower fuel costs."

Tedy dvě nádrže na rok. Měl jsem pravdu ;-D

+3/0
31.8.2016 14:47

T72o22m67á46š 55V94a10v80e85r47k70a 7371180922204

Takže úspora vlastně žádná, protože to sežere víc močoviny aby to vyhovělo E6

+1/0
31.8.2016 14:48

L40a55d21i68s75l68a34v 42K12v95a30s60n80i46č42k67a 1213637923405

Nojo, přírodu, životní prostředí, ani vlastní zdraví, si neceníte.

0/0
31.8.2016 16:08

P32e72t63r 83M65a57r18e73č37e24k 1383451669988

Vy máte ponětí o podílu autodopravy na celkových emisích? Úplně stačilo zbavit se olova! Zbytek už jen jen ekobyznys. A prachy do Bruselské kasy. Aby bylo za co pořádat rauty a podporovat Hammas

+2/0
31.8.2016 17:11

J94i20ř76í 72E62r69b47e78n 1653504346447

Jejda, asi byste nechtěl bydlet u křižovatky, modře a šedě zadýmené bezolovnatými exhalacemi naftových motorů.

Mně stačilo, když okolo projela neseřízená multikára. Horší než tisíc scanií...

0/0
1.9.2016 9:37

T29o44m53á79š 59C73h24r62a87s66t90n37ý 2121284591593

No, kdybyste si cenil zdraví, jste pro větší sazové částice, které tělo dokáže odfiltrovat a vykašlat...než pro benzopyreny produkované EURO6 vozidly, které tělo zachytit nedokáže a jdou přímo přes plíce do organismu. Při pokusech na myších se ukázalo, že benzopyreny jsou silně mutagenní a rakovinotvorné.

O tom, že se adBlue rozloží na CO2 a amoniak který, překvapivě, je toxický a zdraví škodlivý, to asi taky nevíte co? ;-D

+3/0
31.8.2016 22:35

T14o86m67á84š 92C80h50r32a90s47t10n32ý 2911524171233

Viz::

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amoniak

https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzo(a)pyren

0/0
31.8.2016 22:37

M59a31r37e73k 30H57r63u63b30y 6147212371288

nemluve o tom, ze rada kamionu zvlaste z vychodu ma odlucovace mimo provoz, ne-li rovnou vymontovane. Co to dela s realnymi emisemi neni treba popisovat.

0/0
1.9.2016 1:33

T48o69m44á20š 86V73a77v82e49r50k48a 7921300872214

A jste si jistý, že to tak je? https://cs.wikipedia.org/wiki/Selektivn%C3%AD_katalytick%C3%A1_redukce

Tady se píše trochu něco jiného - AdBlue NOxy rozloží na vodu a čistý Dusík..

0/0
1.9.2016 9:14

T72o90m69a44s 59A77p76l 4806896853390

pěkny, ale ty 3 patra svetel mi tam nejak nesedí :-/

0/0
31.8.2016 14:45

M55i32l13a63n 88K68r23á13l 8513778651221

me zase jo

0/0
31.8.2016 16:02

P14e77t38r 39V20o79d88i79č98k69a 5528892385

No to určitě aerodynamice velice prospěje, že se v kabině může postavit 2m člověk. Celý ten koncept placatého čumáku je padlý na hlavu, ale evidentně nemá nikdo koule to změnit.

+1/−1
31.8.2016 14:42

T43o75m76á49š 71C88h53r34a57s27t54n78ý 2841604781783

Jaký návrh co se týče aerodinamiky trucku navrhujete? :-)

+2/0
31.8.2016 14:44

P26e45t43r 17V78o64d66i30č48k66a 5108112155

Co takhle čumák do špičky? To by vymyslelo i dítě v MŠ. Takových konceptů už bylo - úspory to přineslo v řádu desítek procent (u amerických tahačů ověšených cingrlátky prý až 50%) a přesto to nikdo nezačal vyrábět. Sice by to mělo horší manévrovatelnost, ale na druhou stranu by se zvýšila bezpečnost pro řidiče.

0/−5
31.8.2016 14:54

M39i85l79a22n 34M55u91s45i63l 4793871212875

Ze jde o maximalni mnozstvi prepraveneho nakladu s maximalni moznou delkou soupravy by mozna take vymyslelo dite v MS.

+3/0
31.8.2016 15:01

P56e59t83r 59V34o29d19i11č81k33a 5188822595

No je trochu schíza, že EU se snaží tlačit tahače k zakulacení, ale maximální délku nenatáhne.

+1/0
31.8.2016 15:07

M78i19l56a11n 14M87u52s28i27l 4413731662605

Testuji se giga liner soupravy ktere maji 2525cm. Jsou k videni i v CR. :-)

0/0
31.8.2016 15:15

P15e85t42r 62V65o54d95i89č17k16a 5468872425

To je sice hezké, pozitivní vliv to má, ale opět nikdo nekoukal na odpor vzduchu. Táhnout to ty samé škatule.

+1/0
31.8.2016 15:25

M80i90l14a56n 62M71u39s73i76l 4823881612755

Ja myslim, ze vyvojari v automobilkach moc vedi co, jak a proc delaji. U sklopek ktere byvaji kratsi jsou trinapravove tahace s cumakem videt. Ale neni to kvuli bezpecnosti, ani kvuli odporu vzduchu. Je to kvuli posazeni motoru na predni naprave a lepsimu rozlozeni vahy - moznosti vetsimu zatizeni zadnich naprav na tahaci nakladem.

+1/−1
31.8.2016 15:34

M10i68c69h38a28l 19F92r72ý24d33a 1672299663622

Legislativa je stále proti. Tyto soupravy mají výjimku pro testování. V Evropě není obecně infrastruktura vystavěná na tak dlouhé soupravy (poloměry zatáček, šířka silnic, kruhové objezdy...). Je to něco za něco.

0/0
31.8.2016 15:26

M86i69c70h13a20e23l 70K16a60d24e70r78a12v36e85k 8371134538114

Souhlasím,řešení je takzvaný BIG MAX návěs.jedná se o 1,3 metru delší návěs.Je to ideální kompromis mezi stávajícím rozměrem a GIGA LINEREM který je v Evropě s její infrastrukturou k ničemu.Návěsy jsme měl půjčené a je to pohoda.R^

0/0
31.8.2016 15:29

P89e53t36r 30V78o87d37i93č68k66a 5678462375

Aha, takže výrobci za to nemohou. Aby zůstala zachována přepravní kapacita, musel by se natáhnout tahač vpředu a vzadu, ale to předpisy nedovolují. Minimálně MAN už roky volá pro natažení maximální délky, ale úředník asi spí.

+1/0
31.8.2016 15:05

M94i18c52h14a15e78l 78K48a14d92e18r54a67v48e16k 8651864858294

Na konci roku se to rozsekne,já sám se osobně těším na IAA do Hannoveru,tam už by se snad něco mělo začít klubat.

0/0
31.8.2016 15:30

O23n27d76ř19e59j 49Č90a25p82k28a 6111491913774

My na rozdíl od Američanů nemáme limit na délku návěsu, ale na celou soupravu. Takže kamión s čumákem znamená o 2 metry zkrátit návěs a to se z ušetřené nafty nezaplatí.

+1/0
31.8.2016 16:13

T42o83m93á83š 81P31o33l74á62č84e60k 4287745204

taky u nás ty Scanie a US trucky s čumákem tahají většinou jen cisterny, Sila, sklápěčky nebo šasi na kontejnery

0/0
31.8.2016 16:42

P48e30t38r 81M80a48r32e20č27e98k 1913641249638

A co změnit legislativu, co? :-) Asi není zájem.

+1/0
31.8.2016 17:13

O94n29d13r53e26j 76P35o64d21z80i15m63e94k 8483642917575

Za předpokladu, že yb jezdil 365 dní v roce, 24 hodin denně by se musel pohybovat prum. rychlostí cca 11500 km/h 8-o

0/0
31.8.2016 14:34

F41r73a79n75t61i89š29e68k 53L55u32p66í94n90e26k 8171696786422

Spis to vypada, ze 10 let vyvijeli palubni desku a celni masku. Pri tempu Scanie to ovsem jde a rad s nima jezdim.

0/0
31.8.2016 14:30

M81a16r11t96i84n 83N18o56v76á26k 6523827549341

Fascinuje me, kolik toho jeden tahac za rok sezere- je-li uspora 5% rocne rovna cca 2 mil litru paliva, pak zbylych 95 procent cini 38 MILIONU LITRU.. Bratru mit takovy BEZNY tahac znamena denne natankovat aspon 100 000 litru stavy... A to se vyplati!

+11/0
31.8.2016 13:51

T50o60m89á43š 86C43h39r83a84s71t31n13ý 2971264891873

Běžně tahač žere okolo 35-45l/100km dle motoru a váhy návěsu. Mercedes IV to dokáže srazit až na závratných 32l-35l.

0/0
31.8.2016 14:04
Foto

V55o35j69t31ě20c51h 39P75a94v91l52í43k 5514511114718

Stačí najezdit cca 1000 hodin za den. ;)

+9/0
31.8.2016 14:04

T76o41m54á40š 36C73h81r44a13s97t31n38ý 2751814841913

Jinak, průměrně ujede na nádrž (0,7-1,2t paliva) 2000km, tedy úspora jsou dvě nádrže za rok.

0/0
31.8.2016 14:26

T66o87m70á26š 22C32h24r97a31s23t48n94ý 2891954411423

Chybka. V článku se píše 2 miliony litrů paliva. Chm. No, vezměme si to u "nejvytíženějších":

Takže, průměrný truck dojede na nádrž (cca. 700l nafty) 2000km (průměrováno), spotřeba dělá okolo 35l/100km. Denně dálkový trucker tuto vzdálenost ujede (vč. přestávek to dělá trochu nad 24h). Pokud budem brát že to auto jede min. 260x ročně, tedy je v zápřahu 300 dní v roce, dělá to na vůz nájezd 520.000km ročně a propálí 182 tun paliva (+adBlue). Někde je chyba v článku ;-D

Ps. prošel jsem všechna tisková prohlášení na stránkách výrobce a nikde se 2 milion litrů ročně neuvádí, všude jen 5% úspora ve spotřebě.

+1/0
31.8.2016 14:43

M70a58r35e66k 70V58o61k81á52l 1346284225309

chcete to přepočítat na fotbalová hřiště nebo na feliciie ? ;-D

+2/0
31.8.2016 21:06

M10a10r23t16i60n 75K62a80r83á59s53e26k 9558193228358

Neni trochu chyba v tech usporach? Upravdu usetri za rok taha az 2 000 tun paliva (a z 2000 tun paliva je jen 5 tun CO2?)

+2/0
31.8.2016 13:38

V86á54c17l65a87v 67P26o55u28s30t17k36a 3880731872

Asi nějaká chybička v překladu. To by musel najezdit asi 1,5 milionu kilometrů ročně. :-P

0/0
31.8.2016 13:42

V14á12c77l30a23v 34P87o39u29s77t61k86a 3980801492

pardon, taky tam mám chybu. 150 milionů kilometrů.

+2/0
31.8.2016 13:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.