Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Scania má nový tahač, vyvíjela ho deset let

Švédský výrobce nákladních vozů představil novou generaci tahačů. Novinky řady R a S jsou kompletně novou konstrukcí, na voze v porovnání s předchozí generací údajně nezůstal v podstatě jediný nedotčený díl. Nové tahače mají být úspornější a celkově šetrnější k životnímu prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39e26t44r 60O36t70r69u38b90a 6156858892345

Add vytizeni pri preprave dreva. To by musel nekdo vyrobit naves u ktereho se sklopi postranni sloupky a nalozi se kontejner.

0/0
4.9.2016 8:55

V28e58r81o82n69i47k45a 49M87a78r23t59í91n53k94o73v65á 1443203940

A ten se zaveze do lesa... :-)

0/0
9.9.2016 11:56

M86a42r49t25i38n 98V30o38k60o10u62n 9308523823876

5% uspora paliva? Wau, uzasne....nebyl Elona Muska, tak spalujeme naftu jeste 100 let po tom co dojde

0/−8
31.8.2016 22:31

M76i70l76a23n 61M97u29s60i12l 4833671822755

Jakou má Musk souvislost se Scanii?;-D

0/0
2.9.2016 9:19

I94r72e56n94a 90P13l90a77c42h53e83t49k19o84v48á 1346574706760

Má to televizi zabudovanou tak, aby nebyla vidět, když jedou švestky kolem?

+3/0
31.8.2016 20:00

M14a75r33e96k 52V81o22k74á36l 1396644575549

;-DR^

+2/0
31.8.2016 21:04

J32i34ř65í 13N14o71v27o60t14n54ý 8339857368148

Ještě ať je příznivá cena a bude to OK.

0/0
31.8.2016 19:48

P76e58t94r 12M40a17r63e16č51e97k 1293741829258

Automobilová doprava se na globálních emisích CO2 podílí celými dvěma procenty. :-) Takže prsit se pětiprocentním snížením spotřeby je opravdu chvályhodné! :-D Celý ten humbuk se snižováním emisí u aut. A slavné euronormy. Jsou jen záminkou na tahání peněz z kapes lidí.

+12/−1
31.8.2016 17:08

M75a60r23e84k 97S61a24j53d80a 2445620406208

5% spotreby dolu, to jsou realne penize. To ze to prevedou i na objem CO2, to uz bohuzel k dnesni dobe patri - ale myslim, ze potencialni kupec tuto informaci beztak odfiltruje :-)

+7/0
31.8.2016 18:40

V72e58r52o47n69i48k15a 62M79a33r98t57í93n48k79o36v45á 1383303560

Když ušetřím 5000Kč za naftu ale dám 30tis leasingu oproti starému autu co mi jezdí a je zaplacené, tak ta úspora stejně hraje ninimální roli :-)

0/0
9.9.2016 11:59

J50a10n 90J69a35n34e22č59e94k 9230413710306

Má to málo opěrek na nohy kolem volantu :-P

+9/0
31.8.2016 16:07

B43e14d63r14i37c80h 69Z30i44t52k61o 1646900588805

Pětiprocentní úspora znamená, že v typickém ročním provozu ušetří nový tahač asi dva tisíce tun paliva, což představuje pět tun CO2,“ říká Christian Levin.

Tak uz si to opravte, chtel jsem prispet svym skromnym vypoctem k osvete a naprave, ale vidim, ze zde v diskuzi je spousta ctenaru, ktera jaksi prirozene prevysuje inteligenci redaktora clanku.Tak musim ty vnimave pochvalit, avsak autor clanku mezi nimi neni, coz je sokujici.

+7/0
31.8.2016 15:16

K86a17m52i23l 16K89n20a80p 9886266237574

Už jsem taky začal počítat, ale pak mě napadlo podívat se do diskuze:-).

0/0
4.9.2016 18:33

T87o19m48á47š 61C77h23r88a84s75t98n64ý 2671104211963

Tak jsem to našel:

https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/08/Engines-and-powertrain.pdf

For a typical longhaultruck that covers 150,000 km a year, this means a reduction of just over2000 litres of diesel and considerably lower fuel costs."

Tedy dvě nádrže na rok. Měl jsem pravdu ;-D

+3/0
31.8.2016 14:47

T47o35m78á76š 52V35a52v51e10r35k80a 7201620242464

Takže úspora vlastně žádná, protože to sežere víc močoviny aby to vyhovělo E6

+1/0
31.8.2016 14:48

L89a79d91i59s80l95a89v 83K50v11a72s15n86i52č83k23a 1933917713545

Nojo, přírodu, životní prostředí, ani vlastní zdraví, si neceníte.

0/0
31.8.2016 16:08

P20e48t70r 32M45a67r48e22č79e66k 1603741479848

Vy máte ponětí o podílu autodopravy na celkových emisích? Úplně stačilo zbavit se olova! Zbytek už jen jen ekobyznys. A prachy do Bruselské kasy. Aby bylo za co pořádat rauty a podporovat Hammas

+2/0
31.8.2016 17:11

J29i71ř18í 29E25r17b63e84n 1763134466477

Jejda, asi byste nechtěl bydlet u křižovatky, modře a šedě zadýmené bezolovnatými exhalacemi naftových motorů.

Mně stačilo, když okolo projela neseřízená multikára. Horší než tisíc scanií...

0/0
1.9.2016 9:37

T98o66m85á40š 88C48h17r14a97s29t56n55ý 2911414831193

No, kdybyste si cenil zdraví, jste pro větší sazové částice, které tělo dokáže odfiltrovat a vykašlat...než pro benzopyreny produkované EURO6 vozidly, které tělo zachytit nedokáže a jdou přímo přes plíce do organismu. Při pokusech na myších se ukázalo, že benzopyreny jsou silně mutagenní a rakovinotvorné.

O tom, že se adBlue rozloží na CO2 a amoniak který, překvapivě, je toxický a zdraví škodlivý, to asi taky nevíte co? ;-D

+3/0
31.8.2016 22:35

T26o89m36á34š 30C67h79r75a93s78t84n18ý 2691424441333

Viz::

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amoniak

https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzo(a)pyren

0/0
31.8.2016 22:37

M83a45r10e61k 80H90r28u53b69y 6497642711258

nemluve o tom, ze rada kamionu zvlaste z vychodu ma odlucovace mimo provoz, ne-li rovnou vymontovane. Co to dela s realnymi emisemi neni treba popisovat.

0/0
1.9.2016 1:33

T26o86m40á96š 47V93a50v78e26r79k29a 7901910612134

A jste si jistý, že to tak je? https://cs.wikipedia.org/wiki/Selektivn%C3%AD_katalytick%C3%A1_redukce

Tady se píše trochu něco jiného - AdBlue NOxy rozloží na vodu a čistý Dusík..

0/0
1.9.2016 9:14

T39o46m70a62s 94A71p20l 4916796123270

pěkny, ale ty 3 patra svetel mi tam nejak nesedí :-/

0/0
31.8.2016 14:45

M96i46l65a84n 64K94r63á59l 8173478861701

me zase jo

0/0
31.8.2016 16:02

P75e91t65r 17V14o26d18i68č29k86a 5878162985

No to určitě aerodynamice velice prospěje, že se v kabině může postavit 2m člověk. Celý ten koncept placatého čumáku je padlý na hlavu, ale evidentně nemá nikdo koule to změnit.

+1/−1
31.8.2016 14:42

T86o69m98á15š 33C16h38r78a49s57t83n92ý 2611834651413

Jaký návrh co se týče aerodinamiky trucku navrhujete? :-)

+2/0
31.8.2016 14:44

P84e23t26r 68V70o77d95i87č66k93a 5828202825

Co takhle čumák do špičky? To by vymyslelo i dítě v MŠ. Takových konceptů už bylo - úspory to přineslo v řádu desítek procent (u amerických tahačů ověšených cingrlátky prý až 50%) a přesto to nikdo nezačal vyrábět. Sice by to mělo horší manévrovatelnost, ale na druhou stranu by se zvýšila bezpečnost pro řidiče.

0/−5
31.8.2016 14:54

M40i19l39a66n 97M94u94s57i35l 4103191182305

Ze jde o maximalni mnozstvi prepraveneho nakladu s maximalni moznou delkou soupravy by mozna take vymyslelo dite v MS.

+3/0
31.8.2016 15:01

P27e18t71r 55V30o59d75i83č15k70a 5288452315

No je trochu schíza, že EU se snaží tlačit tahače k zakulacení, ale maximální délku nenatáhne.

+1/0
31.8.2016 15:07

M89i80l42a21n 49M95u54s48i40l 4283271942655

Testuji se giga liner soupravy ktere maji 2525cm. Jsou k videni i v CR. :-)

0/0
31.8.2016 15:15

P88e17t15r 84V14o18d47i52č68k34a 5428462435

To je sice hezké, pozitivní vliv to má, ale opět nikdo nekoukal na odpor vzduchu. Táhnout to ty samé škatule.

+1/0
31.8.2016 15:25

M17i35l77a68n 89M92u45s17i23l 4623461842135

Ja myslim, ze vyvojari v automobilkach moc vedi co, jak a proc delaji. U sklopek ktere byvaji kratsi jsou trinapravove tahace s cumakem videt. Ale neni to kvuli bezpecnosti, ani kvuli odporu vzduchu. Je to kvuli posazeni motoru na predni naprave a lepsimu rozlozeni vahy - moznosti vetsimu zatizeni zadnich naprav na tahaci nakladem.

+1/−1
31.8.2016 15:34

M63i68c89h98a90l 75F88r41ý52d69a 1982109623792

Legislativa je stále proti. Tyto soupravy mají výjimku pro testování. V Evropě není obecně infrastruktura vystavěná na tak dlouhé soupravy (poloměry zatáček, šířka silnic, kruhové objezdy...). Je to něco za něco.

0/0
31.8.2016 15:26

M92i61c65h48a94e76l 42K69a76d79e49r34a80v87e52k 8361694308804

Souhlasím,řešení je takzvaný BIG MAX návěs.jedná se o 1,3 metru delší návěs.Je to ideální kompromis mezi stávajícím rozměrem a GIGA LINEREM který je v Evropě s její infrastrukturou k ničemu.Návěsy jsme měl půjčené a je to pohoda.R^

0/0
31.8.2016 15:29

P49e48t56r 52V77o57d52i15č89k46a 5368762155

Aha, takže výrobci za to nemohou. Aby zůstala zachována přepravní kapacita, musel by se natáhnout tahač vpředu a vzadu, ale to předpisy nedovolují. Minimálně MAN už roky volá pro natažení maximální délky, ale úředník asi spí.

+1/0
31.8.2016 15:05

M19i98c82h51a74e66l 68K51a43d85e88r50a74v19e87k 8461154818494

Na konci roku se to rozsekne,já sám se osobně těším na IAA do Hannoveru,tam už by se snad něco mělo začít klubat.

0/0
31.8.2016 15:30

O27n59d24ř32e50j 83Č17a94p89k86a 6951431103734

My na rozdíl od Američanů nemáme limit na délku návěsu, ale na celou soupravu. Takže kamión s čumákem znamená o 2 metry zkrátit návěs a to se z ušetřené nafty nezaplatí.

+1/0
31.8.2016 16:13

T40o34m97á45š 77P68o11l77á47č62e58k 4167775674

taky u nás ty Scanie a US trucky s čumákem tahají většinou jen cisterny, Sila, sklápěčky nebo šasi na kontejnery

0/0
31.8.2016 16:42

P68e16t10r 18M95a18r26e90č85e58k 1983441789768

A co změnit legislativu, co? :-) Asi není zájem.

+1/0
31.8.2016 17:13

O81n55d98r85e25j 19P49o21d52z67i45m80e71k 8793952647265

Za předpokladu, že yb jezdil 365 dní v roce, 24 hodin denně by se musel pohybovat prum. rychlostí cca 11500 km/h 8-o

0/0
31.8.2016 14:34

F72r25a47n87t88i78š10e34k 82L81u53p75í97n11e97k 8901296316472

Spis to vypada, ze 10 let vyvijeli palubni desku a celni masku. Pri tempu Scanie to ovsem jde a rad s nima jezdim.

0/0
31.8.2016 14:30

M76a43r95t37i56n 26N48o63v36á33k 6383297359691

Fascinuje me, kolik toho jeden tahac za rok sezere- je-li uspora 5% rocne rovna cca 2 mil litru paliva, pak zbylych 95 procent cini 38 MILIONU LITRU.. Bratru mit takovy BEZNY tahac znamena denne natankovat aspon 100 000 litru stavy... A to se vyplati!

+11/0
31.8.2016 13:51

T85o82m95á89š 87C12h54r74a12s42t64n73ý 2221514691543

Běžně tahač žere okolo 35-45l/100km dle motoru a váhy návěsu. Mercedes IV to dokáže srazit až na závratných 32l-35l.

0/0
31.8.2016 14:04
Foto

V60o49j42t29ě30c29h 44P68a31v49l34í51k 5754941634568

Stačí najezdit cca 1000 hodin za den. ;)

+9/0
31.8.2016 14:04

T83o88m25á14š 17C13h26r76a71s73t11n41ý 2621434741773

Jinak, průměrně ujede na nádrž (0,7-1,2t paliva) 2000km, tedy úspora jsou dvě nádrže za rok.

0/0
31.8.2016 14:26

T19o75m83á95š 98C15h49r50a23s73t49n62ý 2601784781483

Chybka. V článku se píše 2 miliony litrů paliva. Chm. No, vezměme si to u "nejvytíženějších":

Takže, průměrný truck dojede na nádrž (cca. 700l nafty) 2000km (průměrováno), spotřeba dělá okolo 35l/100km. Denně dálkový trucker tuto vzdálenost ujede (vč. přestávek to dělá trochu nad 24h). Pokud budem brát že to auto jede min. 260x ročně, tedy je v zápřahu 300 dní v roce, dělá to na vůz nájezd 520.000km ročně a propálí 182 tun paliva (+adBlue). Někde je chyba v článku ;-D

Ps. prošel jsem všechna tisková prohlášení na stránkách výrobce a nikde se 2 milion litrů ročně neuvádí, všude jen 5% úspora ve spotřebě.

+1/0
31.8.2016 14:43

M85a80r84e95k 46V61o50k44á72l 1696554295879

chcete to přepočítat na fotbalová hřiště nebo na feliciie ? ;-D

+2/0
31.8.2016 21:06

M81a35r56t70i25n 75K91a98r63á50s43e47k 9128393668498

Neni trochu chyba v tech usporach? Upravdu usetri za rok taha az 2 000 tun paliva (a z 2000 tun paliva je jen 5 tun CO2?)

+2/0
31.8.2016 13:38

V64á96c92l34a25v 60P77o46u37s26t67k40a 3200351532

Asi nějaká chybička v překladu. To by musel najezdit asi 1,5 milionu kilometrů ročně. :-P

0/0
31.8.2016 13:42

V84á61c68l87a27v 78P47o84u86s78t83k44a 3460461932

pardon, taky tam mám chybu. 150 milionů kilometrů.

+2/0
31.8.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.