Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e44t25r 86C74h53v58á55t64a76l 4152552680244

No, jsem na to zvědavý ... pohyblivý díl v místě tak silně naméhaném jako je ojnice?? To je zlý sen konstruktéra.... bojím bojím, že to bude spíš "kurvítko" než motoristův sen :-P

+29/0
doporučit
5.9.2016 8:45

T95o19m31á21š 98K96a77p63l92a75n 8603369163313

osobně myslím, že než se tahle technologie dostane do aut v podobě, která nebude poruchová jako první generace turbodieselů, tak už budou všechna auta na elektriku. Ale každý vývoj se cení

+30/−1
doporučit
5.9.2016 1:59

V52á68c32l48a66v 79J87e60b70a11v24ý 8910739373746

Snad to co nejdříve zprovozní a s nižší spotřebou by to konečně mohlo znamenat definitivní konec smradlavých naftových osobáků a snížení rizika rakoviny obyvatel měst. R^

+28/−6
doporučit
5.9.2016 0:16


M95a34r17t56i96n 43Š76i32m37e39k 4170734138515

Motor s proměnlivým kompresním poměrem má kdejaká dotažená ojetina ;-D

+12/0
doporučit
5.9.2016 12:33

O49n36d47r47e36j 13M95a54r65e88c87e36k 3440488300965

Já spotřebu tyu mě to jezdí za 6lirů nebo za 4 řešit nechci. Chci kultivovaný šestiválcový třílitrový motor, který najede s normální udržbou milion, má přijatelnou spotřebu a vydrží. Ne downsizované sra.ky, které umřou po 100K Km...

+10/0
doporučit
5.9.2016 13:35

P16a32v50e87l 95T50o52p79i18n87k74a 5454935198590

Tak můj třináctiletý plně naložený 1,9 traktor s rakví na střeše včera:

Courání kolem Kutné Hory, po 38 k Jihlavě (90-100, přes dědiny 50), po D1 do Brna (140, místy 80...)

- výsledek 5,3.

+10/0
doporučit
5.9.2016 8:08

A16n83t19o31n74í75n 53Š46v34i78h50n68o28s 8678707971382

Š 120 - jednoduchý motor, spotřeba cca. 7 l. Dnes velmi složité a DRAHÉ motory 1,2 spotřeba 5,5 nebo spíše 6 l. Zatím nevidím moc velký pokrok.

+26/−13
doporučit
5.9.2016 8:07

J12a40n 32G83a33z25d54a 6972828673397

Krok správným směrem, ale zatím tudy nikdo neprošel dál. Před Saabem, už opravdu pěkně dávno byly zkoušeny motory s protiběžnými písty. (Písty byly postaveny proti sobě, tj. auto mělo dvě klikovky). Řešit to proměnlivým zdvihem ojnic je elegantní, ekonomicky dosažitelné mnohem více než obě starší řešení, ale nikdo neví, jak dlouho taková ojnice dokáže bezporuchově fungovat.

+7/0
doporučit
5.9.2016 7:51

J47a37n 60K59ř56e38p81e51l34a 4269558306627

Další skvělá věc, bez které auta fungovala a může se rozbít...

+12/−6
doporučit
5.9.2016 4:26

J85a25n 19K54r81p34e21c 5466883464432

hmmmm... preplni se palivem jo? to jako ze se preleje nadrz az to tece na zem?

+3/−1
doporučit
5.9.2016 5:01

J63a86n 75S81t68e64h32l90i18k 9235977956281

Duležité je aby to bylo spolehlivé . Pokud se to za rok nebo dva začne sr.... . Tak to pěkně pohřbí.

+2/−1
doporučit
5.9.2016 8:55

V90a22c89l85a28v 73M21e56d19e68k 5961172165985

pokud by tohle skutečně dokázalo přinést reálné snížení spotřeby o 27%, byl by to zřejmě konec dieselů. Ale zatím těm číslům moc nevěřím.

+2/−1
doporučit
5.9.2016 8:52

J26a57n 55K91r58p89e27c 5956683624982

jo tak v porovnani s atmosferickym 3,5 V(R) 6 by to mohlo byt tech 27% ale to je vcelku zbytecmy udaj, mozna v porovnani s 5,7 HEMI to bude jeste vetsi uspora.

+2/−1
doporučit
5.9.2016 5:05

K82a69t93e63ř21i48n86a 28V89ý63b69o44r34n28á 6250349869

Koukám, že většina (asi žádný) diskutující nepochopil, o co vlastně jde a v čem ta "revoluce" vlastně je. Na to vám (pánové jistě dovolí) budu muset vysvětlit některé základní principy, na kterých fungují spalovací motory. Nebojte, omezíme se jen na problematiku, která s tímto bezprostředně souvisí ;)

Benzínové motory mají tu nectnost, že benzín v nich hoří pouze při určitém poměru se vzduchem. Tato směs se zove stechiometrická a je fyzikálně daná. Proto se benzínový motor (narozdíl od třeba dieselu) ovládá kromě množství dodaného paliva zároveň i vzduchovou přípustí, tedy škrtící klapkou. Aby toho nebylo málo, tak jeho účinnost stoupá s velikostí kompresního poměru. Ten je sice geometricky pořád stejný, ale v praxi ho docílíme pouze při plně otevřené škrtící klapce, tedy při plném zatížení motoru. Většinou ale motor pracuje v režimu zatížení částečného, tedy když je škrtící klapka otevřená (jedete na půl plynu). To má ovšem za důsledek, že motor nasává zároveň i menší množství vzduchu. Píst tedy nemá dostatek vzduchu ke stlačení a reálný kompresní poměr klesá. A s ním i účinnost. Řešení uvedené v článku by mělo tedy geometrický kompresní poměr v takových situacích zvyšovat (a to až do hodnoty 14:1), tím zároveň zvyšovat účinnost motoru při nízkém zatížení a snižovat tak, při srovnatelném výkonu, průměrnou spotřebu.

+2/−2
doporučit
5.9.2016 14:01

T54o27m77á74š 61K65u16c42h62a30ř 3497151118941

Proměnný kompresní poměr i proměnné časování ventilů už mělo být dávno samozřejmostí.

+2/−2
doporučit
5.9.2016 0:24

J52i36ř86í 45N14e27u91m96e29i19s87t25e44r 2562235303731

https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=28310

Tady je poměrně komplexní přehled všech.možných řešení. A slepých uliček.

+1/0
doporučit
5.9.2016 23:58

P42e65t39r 50V51o83ň34k30a 2147863309583

Mě by spíše zajímalo jak to vlastně funguje mechanicky, jelikož ojnice na klice opisuje stále stejný kruhový pohyb, jak by se na klice pohybovalo po kruhové dráze celé to nakreslené vahadlo??? To si nedokážu představit. Buď to maj blbě namalovaný, nebo nevím, ale tak jak je to zobrazený to nemůže fungovat.Rv

+1/0
doporučit
5.9.2016 19:15

V28i47k23y88r 68B26o17h47u81m21i17l 93S56t96r68a85n46s30k58y 9297418566169

Infiniti je značka, která asi většinu "malých českých soukromníků" nechá v klidu, neb na ni prostě /novou/ nemají...

+1/0
doporučit
5.9.2016 10:37

J49i70ř53í 10S52c62h24w98a39c71h 8478114718746

ten kompresní poměr 14:1 u benzínu sice není "revoluční" ale stále velmi velmi výjimečný. U atmosféry (v sérii) ho "umí" asi jen Mazda a u turba snad nikdo, tedy alespoň o nikom dalším jsem neslyšel. Běžně v (neaktualizované) literatuře se lze stále dočíst, že u benzínových motorů se používá kompresní poměr max 13:1 ;-)

+1/0
doporučit
5.9.2016 9:38
Foto

M35i75r39o16s81l90a31v 58S45t93e53i25n47e83r 1825385118273

Změna délky ojnice je možná jedině zdvojením oka, dvě excentrická oka na sobě mohou změnit podle vzájemné polohy celkovou délku mezi ložiskem klikovky a čepem pístu. Něco podobného dělá už automatika na nastavování vůle ventilů, tam se využívá hydrauliky. Takže systém mazání ojnice se zdvojí, což zkomplikuje celou mechaniku, zejména má oko ojnice dvě kluzné plochy- to může mít vliv na spolehlivost a životnost. Ale pro palubní počítač je to maličkost, bez toho dnes ani nenastartujete.

+1/0
doporučit
5.9.2016 9:17

P70a40t72r28i24k 25S63v84o66b21o76d32a 3189951956215

Jedech z nejrevolučnějších..... super obrat.

+1/0
doporučit
5.9.2016 8:57
Foto

P20r54e29m22y58s64l 84K90y34s59e56l37a24k 5405263114709

Jen aby to byla pravda. Těch zpráv o úsporách už tady bylo a nakonec se z toho vyklube třeba Volkswagen :-). Vždyť ty přeplňované dnešní motory také slibují 4.3 a podobné věci, kterých nedosáhly snad ani na okruhu. A nebo musíte jet pod 70 km/h mimo obec...

+1/0
doporučit
5.9.2016 8:30

J30a39r40o11s16l60a23v 51S96t33u19p80k23a 6847579289354

ty jo to budou zase digitalky, jak se to pokazi tak jedine vyhodit.....

+1/0
doporučit
5.9.2016 8:14

P72e38t19r 87F67e16i55g80l 5928643680362

Mam rad technicky pokrok, ale aby to nedopadlo jako s Mazdou RX8 a jejim vankelem...

+1/0
doporučit
5.9.2016 8:00

P69a36v94e75l 60Ř87a65p65e19k 7142926159705

Spalovací motor patří do muzea ještě před parní stroj, neboť na rozdíl od něj se ani neumí roztočit bez pomoci dalšího pohonu, neumí vyvinout sílu již od nulových otáček a nelze jej reverzovat. Nechápu, jak takovou smradlavou třesoucí se ubohost můžeme stále masově produkovat a dokonce považovat za moderní a revoluční.

+3/−12
doporučit
5.9.2016 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.