Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Dakarská tatra se našla po 30 letech, slouží v Africe

Kopřivnický výrobce legendárních nákladních vozů s výjimečnými terénními schopnostmi vypátral jeden z prvních soutěžních speciálů, které postavil pro první účast Tatry v pouštním maratonu z Paříže do Dakaru. Auto je stále v provozu a automobilka jedná o jeho dalším osudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M34i42c47h58a95l 64N36a29j82m20a64n 7299493206420

Tak tato tatra je již majetkem továrny. Došlo k její výměně za nový Phoenix 6x6. Tatra bude zrenovovaná do původní podoby pro dakar 86 a následně bude využita jako exponát v novém muzeu v Kopřivnici R^.

0/0
12.9.2016 20:09
Foto

P75a61v51e66l 24J92o74s84e22f 55M64ö20r42t46l 9439451762537

Tatra vy\bředla z problémů a je naděje, že nás bude proslavovat dál. Že majitelem bude "cizák" ani tak nevadí, jen, když to bude dál úspěšný vůz českého původu.[>-]

0/0
12.9.2016 8:37
Foto

V56a50c49l59a85v 78V74a74v82r81a 3697384255197

Tatra?

Jo pěkné kousky uměla Kopřivnice už za totality, jen jedno neuměla. Vyrábět je ve velkém a zásobovat svět. Na tto byli krátcí i komunisti kteří uměli s podniky zacházet a OBCHODOVAT !! Bohužel. Ne z Tatry NIKDY nic nebude jako z celé republiky. Všechno patří cizincům a zisky podniků jdou takřka vesměs do zahraničí. Jak jsem antikomunista, tak se vám mohu jen smát. Zničili jste si těžký průmysl, ale i spotřební, textilní, doly, ocelárny..

A to co uměli komunisti můžete mít jen ve snách.

Budiž pochválena vaše hezká a upravená města (ví Bůh za jaké peníze)

Všudypřítomná lešení po velkých městech a zejména Praze jsou pryč a konečně je vidět ta historická krása.

Jménem občanů žijících dlouhodobě a trvale v zahraničí velmi DĚKUJI.

+2/−4
9.9.2016 3:52


Foto

P58a27v21e32l 17J68o47s88e58f 57M35ö12r41t54l 9929811482747

Jsem z toho "akýsi zmätený", jak říkají Slováci. Takový nesrozumitelný pel-mel. Tatra vyráběla v minulosti na maximum, obchodovala, jak jí bylo dovoleno. A po všech těch novodobých majitelích se zase "našla". Takže budeme doufat.[>-]

0/0
12.9.2016 8:35

R87a74d92a69n 92K26u75b71a90n48t 1193920249830

Jo. Když tam lili pořádný olej a pořádné palivo, není divu, že komponenty vydržely bez újmy. Škoda že nevíme kolik koulí to má.

0/0
8.9.2016 9:48

P39e55t60r 24P35a21v37l18a15t66a 7906910347821

Však Tatra stále žije a už se jim zase daří R^

+4/−1
6.9.2016 18:34
Foto

V47a30c80l11a42v 94V50a50v25r87a 3347934565447

tomu snad nevěříš, leda bys myslel že žije ale nevyrábí to co za komunistů, a osobní Tatru o té se jim může jen zdát.

0/−4
9.9.2016 3:53

L76a98d78i65s42l50a71v 84K92a78l55o37u46s 7795686351770

Jenom je škoda, že něco podobného nevyvinuli pro osobní dopravu, něco jako třeba SUBARU.

0/0
5.9.2016 10:59

J11a90n 91L33u70k67á18š 7597293433882

Minimalne za komunistu existovala Tatra s nastavbou pro prepravu lidi, ale to se vyuzije leda tak v rozvojovych zemich jako Rusko, kde nejsou silnice.

+5/0
5.9.2016 18:22
Foto

M39i72c88h40a63l 92N40a16j87m35a58n 7829203626370

Jeden o koze (o osobních autech) a druhý o voze (o autobusech).

Ta tatra pro přepravu lidí se jmenoval lidově Tatrabus a oficiálně Tatra 815 SPO (skříňový přepravník osob). Celkem bylo vyrobeno něco přes 20 ks těchto vozidel.

http://www.avia-club.com/graphics/msgboard/2351/full/tatrabus.jpg

+4/0
5.9.2016 19:12

Z12d54e15n57ě70k 80D89u19f33e13k 2634204168

Tatra nezná bratra a tuplem, když vjede do rerénu;-)

+2/0
5.9.2016 8:27

M40a70r15e23k 17P82o54s30p88í24š72i53l 1485619472521

Když na silnicí mijím Tatru, tak v autě přepínám na vnitřní ventilaci.

+9/−2
4.9.2016 20:47
Foto

R51o18m80a70n 43K64o62z54e70l 4727186493624

No to i u V3S, Liazky, prostě u všech náklaďáků vyrobených do počátku 90.let. Tato tatra také rozhodně pořádně čmoudí.

+4/0
4.9.2016 20:56

P65e37t98r 81N34e75s26v30a45d75b37a 2174175236399

To dělám ať potkám jakékoliv naftové auto a to i osobní.

+5/−3
5.9.2016 8:25

R41o13m31a28n 51P66o81l94á82č49e72k 5746179595

To Vám nezávidím ;-)

+4/0
5.9.2016 9:33

J51i44ř74í 15Z66ý33k86a 9739713241850

mě se to přepíná automaticky ... za každým druhým dieselem.

+1/0
5.9.2016 11:34

M30a32r15t41i52n 62N36e51r33m23u67t 9507887968959

Však to není auto na silnici, ale právě do pouště, na stavby a podobně

0/0
10.9.2016 14:31

J82i42ř26í 42P61u10d19i69l 8930408623128

Víte, tady se ohrnuje nos nad tím, jak se a co dělalo za minulého režimu. Ćím dál více se rozjíždí propaganda, že vlastně se za minulého režimu nedalo tady né žít, ale ani dýchat.Já bych to v porovnání s minulém režimu okomentoval tak, že dnes je propaganda dnešního režimu daleko větší a propracovanější. Většinou tuto propagandu berou za své Ti, co se narodili až po tzv revoluci v roce 89. Pokud si dáte tu práci a porovnáte si třeba potravinářské normy , tak dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo. No a kdo nepracoval před rokem 89 ve škodovce, na Kladně v Poldovce,Liazu, Zetoru ,Tatře podobně, tak nemůže moc srovnávat.Třeba taková Śkoda 130RS, a k tomu Haugland..... A toho bylo víc, Pivovary, cukrovary,rafinérie.....Ano, někdy to šlo ztuha, nebyl takový materiál a suroviny, ale šlo to. Na bezduché odsuzování minula, může přistoupit jen hlupák.

+22/−19
4.9.2016 20:30

J49i89ř52í 67S41c17h42w31a43c75h 8628394858466

K Škodě 130 a Huglandovi: dnes má Škodovka několik desítek soutěžních aut a řidičů v nich, které ovládají své třídy v různých soutěžích.

K pivovarům: oproti tehdejšímu sortimentu dnes může pivař ochutnat z cca 10-20 pivních stylů stovky piv!

Dnešní "propaganda"? Oproti té socialistické naprosto nesrovnatelná, už jen tento tvůj pokus ji tehdy na veřejnosti kritizovat by pro tebe nedopadl moc dobře...;-)

+21/−8
4.9.2016 20:58

J32i83ř45í 83P92u84d17i70l 8490538563388

ač jsem kritizoval různé věci, nikdo mě nezavřel a ani ve straně jsem nebyl.Jo, a ta dnešní škodovka neni škodovka ale VW.......

+8/−8
4.9.2016 21:13

J62i84ř21í 61S21c11h89w60a85c61h 8798554358436

ano kritika "v hospodě u piva" byla tehdy dost běžná....

+8/−2
4.9.2016 23:33

Z56b75y61n17ě79k 85H56l25á76s35n34ý 3204467765949

Ano je to VW, protože Škodovka byla prostě zastaralá a na vývoj nebyly ani prachy , ani čas. :-)

+2/0
7.9.2016 20:57
Foto

V78a50c98l20a12v 54V56a20v80r63a 3607494345597

to nemyslíš vážně

Prachy stát MĚL. Mohl nakoupit a zjednat zahraniční firmy na modernizaci Škodovky. Mohli do toho klidně strkat i ten VW motor i převody, nakonec se to tam dělá i dnes. Prachy byly ale všem byla Škodovka na háku. Dnes jste z ní mohli mít i zisky.

To zavinilo vedení státu a jistě se Laurin i Klement v hrobě obracejí protože Němce ani malinko nemilovali. Ti na svou fabriku byli velmi hrdí.

Kam se hrabete na komunisty. Vždyť skoro všechno a velké podniky výhradně vlastní cizinci. Po odchodů kounistů jste je dokázali jen tunelovat a prodat cizincům s vysokou ztrátou. A to se netýká jen škodovky. Rozletěla se fáma že asiati od vás ochotně přebírají trhy a stát jim je ochotně dokonce nabídlo. Víte co dnes stojí bavlněné prádlo a že SEBA jela v Tanvaldě na 3 směny? A Hedva, Kolora, Textilana, Kovral koberce a bytový textil, Ocel z SONP v Kladně šla za dumpingové ceny do USA a Kanady, Škodovky do Kanady, Kašmír z Textolany i do Indie (země původu) všechno srovnáno se zemí doly zabetonované textilní stroje z Chrastavy šly do celého světa, bižu i do Afriky a Jižní Ameriky, Víte kolik se stavělo bytů v Čechách ročně? O podobných statistikách se dnes nesmí psát. To je na indexu. Že to byly králíkárny? Ale to se psal rok kdy byty standartu odpovídaly. Tak jako technická úroveň aut. Škodovek nebo nadčasové Tatry 613. Porovnávat to s dnešními auty v EU je poněkud nespravedlivé.

A je tu dlouho ohlašovaný svobodný a bezcelní trh mezi EU a USA. Už dnes se ví že k tomu nesmí dojít a nedojde.Máte představu kdyby se v Evropě objevilo kvalitní zboží z USA mnohdy i za poloviční ceny ??

Němec by usedl na hrnec a nebylo by do čeho píchnout. Nemyslte?

Tak si někdy zjistěte obchodní bilanci a hlavně co všechno se vyváží z USA od surovin, přes spotřební zboží třeba až ke značně kvalitnějším a neporovnatelně levnějším automobilům. Ví někdo že mezi nejprodávanější 30citkou aut na americkém trhu není jediná evropská značka? Proč asi? Ani na to vám váš tisk nesmí odpovědět.

+2/−2
9.9.2016 4:13

Z70b13y89n57ě59k 38H41l18á41s72n70ý 3814467185849

Ty naivko. Předně prachy nebyly. Jak dopadlo " pozvání " zahraničních odborníků třeba do Tatry jsi už zapoměl? Připomenu, americký manažer přihrával zakázky svému bývalému zaměstnavateli a Tatra zkrachovala. Za to, že skoro všechny velké podniky patří cizincům, poděkujte bolševikům. Ani nejbohatší zelinář totiž nenakradl dost, aby měl na NUTNÉ investice. Jak to dopadlo, když se solidní podnik privatizuje do Českých rukou to jsme viděli třeba na tom SONP Kladno. Já sám jsem "obětí" privatizace do českých rukou. Zapomněl jste, že zmizel kompletně východní trh a současně vypukla světová globalizace, která pustila do USA i Západní Evropy Asijské výrobce. Podle mě chyba, protože to téměř zlikvidovalo například obuvnický a textilní průmysl. TTIP NEPROJDE jsme organizovaní a nedopustíme to. :-)

+1/0
9.9.2016 7:59

P37e11t63r 22G65a17b21r80h45e32l88í98k 9657790522282

stovky piv .... od jednoho majitel .. stejné břečky :-P

čest vyjímkám malých soukromých pivovarů ;-)

+5/−6
5.9.2016 7:45

J45i31ř64í 16S31c43h61w86a48c63h 8708184358486

žádné břečky:

http://ochutnavkovapivnice.cz/historie_ochutnavek/

+2/0
5.9.2016 21:32

L30u17d48ě34k 53N62ě96m37e68c 5525581322534

Je zajímavé, jak lidi zapomínají na samosery, které mezi sebou soutěžily o nejhnusnější pivo. A v té době se opravdu dalo pít jen málokteré pivo.

+3/−1
6.9.2016 18:01

M35a70r39t74i37n 87S54t34r60a81k11a 8627928487750

"...dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo." - To je jeden z nebezpečných mýtů, které šíří nostalgici Vašeho typu. Je to právě naopak, používání pesticidů v zemědělství, v provozech byly podmínky, které by dnes znamenaly jeho okamžité uzavření, přítomnost karcinogenních látek v potravinách, kontrola norem velmi slabá nebo žádná... Nostalgií po socialistickém potravinářství může trpět leda kovaný komunista nebo někdo, kdo o tom ví kulové.

+18/−7
5.9.2016 6:40

P73e12t46r 13L55a95n12g 6803607406368

Přesně tak, do výčtu úchylek si dovoluji doplnit veškerou nostalgii po prosperujícím socialistickém hospodářství. Sám jsem v jedné naší automobilce pracoval, a vím jak byla výroba zastaralá, když jsme po převratu jeli na exkurzi do Německa, do automobilky vyrábějící podobné vozy, měli jsme všichni spadlé brady a koukali, jak jsme sto let za opicemi. A to jsme věděli, že naše výroba není výkřik nejmodernějšího technického pokroku, realita však byla ještě o mnoho horší než očekávání.

+9/0
5.9.2016 10:12

K89a30r18e61l 22W56a98t88z36k26o 9186877427296

Možná, ale kolik lidí tou automatizací výroby přišlo o práci? :-(

+1/−3
5.9.2016 21:02

J79i23ř68í 35S46c70h59w23a31c63h 8668164558766

nj už když soudruzi s NDR přišli s "nerozbitnými" skleničkami, tak hrozilo, že skláři "nebudou mít co žrát" ;-)

+2/0
5.9.2016 21:24

K57a32r88e78l 44P10o97d33h26o97r68s53k63y 3145223592645

Nikdo vám nebrání ty propuštěné zaměstnat a řádně zaplatit.

+2/0
6.9.2016 8:35

P23a13v82e74l 81N42o55v23o69t76n75ý 6985546938166

jistě , mohli zůstat a pracovat na sklad, jako koncem 80. hodně soc.podniků, jelikož to bylo neprodejné a jiné zboží chybělo

+2/0
6.9.2016 17:48

P11e32t41r 13P36a39v53l42a30t56a 7966700657921

Dnes už nikdo. Máte problém k tomu stroji sehnat obsluhu.

+2/0
6.9.2016 18:32

J17i55n10d70ř97i52c12h 72B11u74c89h43t64a 6732326323330

Ano, mate pravdu. Když ale řeknete A, řekněte i B. Pestidcidy nebyly pouze problém soc. zemí, ale používaly se všude. To, že je dneska lecos jinak může být dáno i normálním vývojem. Zorvna tak můžete napsat, že nebyl internet a mobily. Budete mít samozřejmě pravdu. A ještě něco. Taktně mlčíme o něčem, čemu se říká embargo. Takže, i kdybyste chtěl a věděl jak vyrobit, nebylo čím. Něco bylo vnuceno z východu a něco zakázáno ze západu. Jde pouze o objektivitu. Že by to šlo dokazují ty TATRY.

+4/−1
6.9.2016 16:50

P71e13t62r 52K40o71r19b33e34l 9696707610272

Problém byl, že "normální vývoj" k nám dorazil o několik let (desítek let) později.

+3/0
6.9.2016 22:00

P83e71t88r 30L61a31n74g 6383557516138

Asi jsem žil v jiné zemi s jinými komouši než vy. Takovou bezduchou glorifikaci minula může napsat jen hlupák odtržený od reality bez schopnosti vidět vše v souvislostech.

+11/−7
5.9.2016 8:52

P38e30t65r 23P91a73v78l19a97t32a 7356660137491

No, je pravda, že pár věcí se podařilo, pár věcí i docela fungovalo. Celkově to ale byl bordel na kolečkách.

Propaganda dnes samozřejmě jede také, ale je průhledná a dost bezzubá.

https://www.novinky.cz/komentare/413705-komentar-ideologicka-nalejvarna-pro-deti-vaclav-klaus-ml.html

+1/0
6.9.2016 18:30

Z75b82y90n47ě73k 81H41l20á83s90n27ý 3534447225119

Tatra byla jedním z mála opravdu dobrých výrobků, ovšem dopadla jak dopadla. Valná většina průmyslu však mlela z posledního. Jedinej odběratel bylo RVHP.

A když píšete o normách na potraviny, tak buďte rád, že tenkrá nebyla potravinářská chemie a pokuď byla, tak na ní nebyly valuty. To by nás bolševik otrávil. Jinak ty normy nikdo nezakázal, můžete kdykoliv zorganizovat demonstraci před Kauflandem, když bude dost zákazníků, bude i Gothaj jako dřív. A dejte případně vědět, klidně Vás přijdu v Pardubicích podpořit. :-)

+1/0
7.9.2016 21:09

J56o94z25e61f 58H24r20i16c95i40š59i90n 4613620940586

Je normálně na FR číslech.

Jinak podle popisu na zádi jezdí do Mauritánie a do Rumunska. :-)

0/0
4.9.2016 20:16

O14l85d79ř85i47c83h 89K80ř68í71p27a46č 8747947482389

Tatra nezná bratra..

+5/0
4.9.2016 19:42
Foto

M66a17r51t36i19n 14Š54u35f65a76j94z17l 6234909781576

tali-bratra ...

0/0
6.9.2016 21:34
Foto

M87i41c22h67a64l 35N62a71j15m43a92n 7859953726400

Jen pro info, původní podoba tohoto vozu z roku 1985:

http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/175/files/2009/04/tatra334ug7.jpg

+2/0
4.9.2016 18:50

J10a90n 30A34l53e21x67e48j 98Z41a53t29y70k88o 7813661772922

To je rok 1986 a je už po dakarské soutěži.

0/0
4.9.2016 20:40

J69i57n42d81ř79i73c40h 53Š78k31o75p21e67k 4385921450935

jasně, že v pohodě jezdí. To se totiž dělala auta na výdrž a maximální jednoduchost.

Takovou výdrž současné skládačky nezvládnou

+15/−6
4.9.2016 14:26
Foto

M25i92c65h34a46l 30N92a23j36m21a16n 7919823326750

Ona to taková sláva s dakarskými tatrami z 90. let nebyla. Trpěli spousty menších nedostatků a neustále se řešily drobné závady. V roce 1988 kdy na dakaru startovalo přes 20 tater, muselo francouzské zastoupení vyslat speciální servisní kamion (Tatra 8x8 "TOTAL"), který udržoval všechny tatry při životě.

+1/−8
4.9.2016 17:58

J25i92ř36í 24E97r28b20e56n 1933104416457

No u ostatních značek to bylo ještě horší. Třeba stohlavý servisní tým pro tři ostré soutěžní vozy Porsche mluví za vše. Ve srovnání s nimi byly Tatry a LIAZy, které si posádky servisovaly samy, etalonem spolehlivosti!!

Příště by to chtělo znát souvislosti ;-)

+13/0
4.9.2016 18:16
Foto

M72i87c72h24a36l 34N94a66j73m21a67n 7339373496680

Jenže to porsche jelo na celkové vítězství. A valná většina z těch tater měla jedinou ambici - dojet do cíle.

Neříkám, že tatry byly nespolehlivé plechovky, ale také to nebyl vzor totální spolehlivosti, který zvládal dakar bez ztráty kytičky.

0/−9
4.9.2016 18:24

V53á62c34l60a95v 98N98o95v74o12t77n47ý 6746142456712

A Tatra snad nevyhrála?

+8/0
4.9.2016 20:22
Foto

M34i14c84h30a34l 62N95a78j67m86a65n 7129133356130

Ano, tatra vyhrála v roce 88. V tom samém roce další soutěžní tatra odstoupila z důvodu katastrofické kvality listových per.

Ale bavíme se o těch dalších 20 doprovodných tatrách, které bylo nutné udržovat při životě......

V následujících letech 89 a 90, měl zakoupeny tatry pořadatel a opět byla nutnost je všechny servisovat (Tatra 8x8 s českou posádkou), u těchto aut také nebyla kvalita na nejvyšší úrovni (viz. vzpomínky Josefa Kaliny).

0/0
5.9.2016 8:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.