Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Dakarská tatra se našla po 30 letech, slouží v Africe

Kopřivnický výrobce legendárních nákladních vozů s výjimečnými terénními schopnostmi vypátral jeden z prvních soutěžních speciálů, které postavil pro první účast Tatry v pouštním maratonu z Paříže do Dakaru. Auto je stále v provozu a automobilka jedná o jeho dalším osudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M34i20c36h75a47l 70N43a92j59m55a81n 7519693736320

Tak tato tatra je již majetkem továrny. Došlo k její výměně za nový Phoenix 6x6. Tatra bude zrenovovaná do původní podoby pro dakar 86 a následně bude využita jako exponát v novém muzeu v Kopřivnici R^.

0/0
12.9.2016 20:09
Foto

P53a88v47e36l 41J66o27s62e88f 44M29ö88r14t79l 9649621522697

Tatra vy\bředla z problémů a je naděje, že nás bude proslavovat dál. Že majitelem bude "cizák" ani tak nevadí, jen, když to bude dál úspěšný vůz českého původu.[>-]

0/0
12.9.2016 8:37
Foto

V92a61c27l90a73v 45V40a41v47r42a 3837414505727

Tatra?

Jo pěkné kousky uměla Kopřivnice už za totality, jen jedno neuměla. Vyrábět je ve velkém a zásobovat svět. Na tto byli krátcí i komunisti kteří uměli s podniky zacházet a OBCHODOVAT !! Bohužel. Ne z Tatry NIKDY nic nebude jako z celé republiky. Všechno patří cizincům a zisky podniků jdou takřka vesměs do zahraničí. Jak jsem antikomunista, tak se vám mohu jen smát. Zničili jste si těžký průmysl, ale i spotřební, textilní, doly, ocelárny..

A to co uměli komunisti můžete mít jen ve snách.

Budiž pochválena vaše hezká a upravená města (ví Bůh za jaké peníze)

Všudypřítomná lešení po velkých městech a zejména Praze jsou pryč a konečně je vidět ta historická krása.

Jménem občanů žijících dlouhodobě a trvale v zahraničí velmi DĚKUJI.

+2/−4
9.9.2016 3:52
Foto

P57a66v25e13l 83J75o93s56e53f 55M73ö33r77t77l 9809751672817

Jsem z toho "akýsi zmätený", jak říkají Slováci. Takový nesrozumitelný pel-mel. Tatra vyráběla v minulosti na maximum, obchodovala, jak jí bylo dovoleno. A po všech těch novodobých majitelích se zase "našla". Takže budeme doufat.[>-]

0/0
12.9.2016 8:35

R45a20d38a35n 89K68u57b95a62n82t 1103110599150

Jo. Když tam lili pořádný olej a pořádné palivo, není divu, že komponenty vydržely bez újmy. Škoda že nevíme kolik koulí to má.

0/0
8.9.2016 9:48

P67e34t42r 59P34a89v39l73a90t21a 7856580197371

Však Tatra stále žije a už se jim zase daří R^

+4/−1
6.9.2016 18:34
Foto

V35a12c15l57a72v 36V45a87v89r57a 3647654965257

tomu snad nevěříš, leda bys myslel že žije ale nevyrábí to co za komunistů, a osobní Tatru o té se jim může jen zdát.

0/−4
9.9.2016 3:53

L50a61d96i29s64l44a58v 85K65a93l27o58u53s 7205176321770

Jenom je škoda, že něco podobného nevyvinuli pro osobní dopravu, něco jako třeba SUBARU.

0/0
5.9.2016 10:59

J26a41n 21L17u71k34á44š 7457623893262

Minimalne za komunistu existovala Tatra s nastavbou pro prepravu lidi, ale to se vyuzije leda tak v rozvojovych zemich jako Rusko, kde nejsou silnice.

+5/0
5.9.2016 18:22
Foto

M71i45c39h68a55l 79N87a34j26m68a98n 7649273276780

Jeden o koze (o osobních autech) a druhý o voze (o autobusech).

Ta tatra pro přepravu lidí se jmenoval lidově Tatrabus a oficiálně Tatra 815 SPO (skříňový přepravník osob). Celkem bylo vyrobeno něco přes 20 ks těchto vozidel.

http://www.avia-club.com/graphics/msgboard/2351/full/tatrabus.jpg

+4/0
5.9.2016 19:12

Z36d41e41n24ě37k 26D65u23f29e13k 2174974788

Tatra nezná bratra a tuplem, když vjede do rerénu;-)

+2/0
5.9.2016 8:27

M26a66r59e18k 63P70o61s48p35í27š92i36l 1915389952461

Když na silnicí mijím Tatru, tak v autě přepínám na vnitřní ventilaci.

+9/−2
4.9.2016 20:47
Foto

R83o26m82a90n 16K20o24z42e54l 4907476553774

No to i u V3S, Liazky, prostě u všech náklaďáků vyrobených do počátku 90.let. Tato tatra také rozhodně pořádně čmoudí.

+4/0
4.9.2016 20:56

P78e60t91r 19N35e84s90v51a16d38b34a 2884825896569

To dělám ať potkám jakékoliv naftové auto a to i osobní.

+5/−3
5.9.2016 8:25

R24o40m46a20n 54P97o86l57á26č60e32k 5486879985

To Vám nezávidím ;-)

+4/0
5.9.2016 9:33

J25i54ř44í 75Z57ý83k21a 9649123131540

mě se to přepíná automaticky ... za každým druhým dieselem.

+1/0
5.9.2016 11:34

M15a88r68t84i46n 80N60e22r37m83u38t 9397247168889

Však to není auto na silnici, ale právě do pouště, na stavby a podobně

0/0
10.9.2016 14:31

J79i44ř47í 73P59u37d17i40l 8500358303438

Víte, tady se ohrnuje nos nad tím, jak se a co dělalo za minulého režimu. Ćím dál více se rozjíždí propaganda, že vlastně se za minulého režimu nedalo tady né žít, ale ani dýchat.Já bych to v porovnání s minulém režimu okomentoval tak, že dnes je propaganda dnešního režimu daleko větší a propracovanější. Většinou tuto propagandu berou za své Ti, co se narodili až po tzv revoluci v roce 89. Pokud si dáte tu práci a porovnáte si třeba potravinářské normy , tak dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo. No a kdo nepracoval před rokem 89 ve škodovce, na Kladně v Poldovce,Liazu, Zetoru ,Tatře podobně, tak nemůže moc srovnávat.Třeba taková Śkoda 130RS, a k tomu Haugland..... A toho bylo víc, Pivovary, cukrovary,rafinérie.....Ano, někdy to šlo ztuha, nebyl takový materiál a suroviny, ale šlo to. Na bezduché odsuzování minula, může přistoupit jen hlupák.

+22/−19
4.9.2016 20:30

J77i11ř86í 39S93c65h58w42a69c12h 8298854458266

K Škodě 130 a Huglandovi: dnes má Škodovka několik desítek soutěžních aut a řidičů v nich, které ovládají své třídy v různých soutěžích.

K pivovarům: oproti tehdejšímu sortimentu dnes může pivař ochutnat z cca 10-20 pivních stylů stovky piv!

Dnešní "propaganda"? Oproti té socialistické naprosto nesrovnatelná, už jen tento tvůj pokus ji tehdy na veřejnosti kritizovat by pro tebe nedopadl moc dobře...;-)

+21/−8
4.9.2016 20:58

J59i18ř63í 77P79u83d47i50l 8520698383808

ač jsem kritizoval různé věci, nikdo mě nezavřel a ani ve straně jsem nebyl.Jo, a ta dnešní škodovka neni škodovka ale VW.......

+8/−8
4.9.2016 21:13

J69i76ř14í 11S39c90h79w31a28c51h 8348644518936

ano kritika "v hospodě u piva" byla tehdy dost běžná....

+8/−2
4.9.2016 23:33

Z97b56y80n25ě65k 66H89l22á86s63n69ý 3214537605659

Ano je to VW, protože Škodovka byla prostě zastaralá a na vývoj nebyly ani prachy , ani čas. :-)

+2/0
7.9.2016 20:57
Foto

V73a98c57l48a23v 43V39a89v45r47a 3767914475697

to nemyslíš vážně

Prachy stát MĚL. Mohl nakoupit a zjednat zahraniční firmy na modernizaci Škodovky. Mohli do toho klidně strkat i ten VW motor i převody, nakonec se to tam dělá i dnes. Prachy byly ale všem byla Škodovka na háku. Dnes jste z ní mohli mít i zisky.

To zavinilo vedení státu a jistě se Laurin i Klement v hrobě obracejí protože Němce ani malinko nemilovali. Ti na svou fabriku byli velmi hrdí.

Kam se hrabete na komunisty. Vždyť skoro všechno a velké podniky výhradně vlastní cizinci. Po odchodů kounistů jste je dokázali jen tunelovat a prodat cizincům s vysokou ztrátou. A to se netýká jen škodovky. Rozletěla se fáma že asiati od vás ochotně přebírají trhy a stát jim je ochotně dokonce nabídlo. Víte co dnes stojí bavlněné prádlo a že SEBA jela v Tanvaldě na 3 směny? A Hedva, Kolora, Textilana, Kovral koberce a bytový textil, Ocel z SONP v Kladně šla za dumpingové ceny do USA a Kanady, Škodovky do Kanady, Kašmír z Textolany i do Indie (země původu) všechno srovnáno se zemí doly zabetonované textilní stroje z Chrastavy šly do celého světa, bižu i do Afriky a Jižní Ameriky, Víte kolik se stavělo bytů v Čechách ročně? O podobných statistikách se dnes nesmí psát. To je na indexu. Že to byly králíkárny? Ale to se psal rok kdy byty standartu odpovídaly. Tak jako technická úroveň aut. Škodovek nebo nadčasové Tatry 613. Porovnávat to s dnešními auty v EU je poněkud nespravedlivé.

A je tu dlouho ohlašovaný svobodný a bezcelní trh mezi EU a USA. Už dnes se ví že k tomu nesmí dojít a nedojde.Máte představu kdyby se v Evropě objevilo kvalitní zboží z USA mnohdy i za poloviční ceny ??

Němec by usedl na hrnec a nebylo by do čeho píchnout. Nemyslte?

Tak si někdy zjistěte obchodní bilanci a hlavně co všechno se vyváží z USA od surovin, přes spotřební zboží třeba až ke značně kvalitnějším a neporovnatelně levnějším automobilům. Ví někdo že mezi nejprodávanější 30citkou aut na americkém trhu není jediná evropská značka? Proč asi? Ani na to vám váš tisk nesmí odpovědět.

+2/−2
9.9.2016 4:13

Z78b92y96n21ě89k 71H60l86á82s57n83ý 3304137135149

Ty naivko. Předně prachy nebyly. Jak dopadlo " pozvání " zahraničních odborníků třeba do Tatry jsi už zapoměl? Připomenu, americký manažer přihrával zakázky svému bývalému zaměstnavateli a Tatra zkrachovala. Za to, že skoro všechny velké podniky patří cizincům, poděkujte bolševikům. Ani nejbohatší zelinář totiž nenakradl dost, aby měl na NUTNÉ investice. Jak to dopadlo, když se solidní podnik privatizuje do Českých rukou to jsme viděli třeba na tom SONP Kladno. Já sám jsem "obětí" privatizace do českých rukou. Zapomněl jste, že zmizel kompletně východní trh a současně vypukla světová globalizace, která pustila do USA i Západní Evropy Asijské výrobce. Podle mě chyba, protože to téměř zlikvidovalo například obuvnický a textilní průmysl. TTIP NEPROJDE jsme organizovaní a nedopustíme to. :-)

+1/0
9.9.2016 7:59

P53e90t76r 46G91a38b16r86h86e59l55í37k 9777860272542

stovky piv .... od jednoho majitel .. stejné břečky :-P

čest vyjímkám malých soukromých pivovarů ;-)

+5/−6
5.9.2016 7:45

J76i27ř60í 98S79c21h36w33a56c62h 8688544658706

žádné břečky:

http://ochutnavkovapivnice.cz/historie_ochutnavek/

+2/0
5.9.2016 21:32

L76u51d11ě83k 57N59ě27m45e19c 5915901742514

Je zajímavé, jak lidi zapomínají na samosery, které mezi sebou soutěžily o nejhnusnější pivo. A v té době se opravdu dalo pít jen málokteré pivo.

+3/−1
6.9.2016 18:01

M43a71r20t60i16n 71S31t60r73a49k43a 8587868297980

"...dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo." - To je jeden z nebezpečných mýtů, které šíří nostalgici Vašeho typu. Je to právě naopak, používání pesticidů v zemědělství, v provozech byly podmínky, které by dnes znamenaly jeho okamžité uzavření, přítomnost karcinogenních látek v potravinách, kontrola norem velmi slabá nebo žádná... Nostalgií po socialistickém potravinářství může trpět leda kovaný komunista nebo někdo, kdo o tom ví kulové.

+18/−7
5.9.2016 6:40

P93e89t54r 57L36a68n23g 6453457856228

Přesně tak, do výčtu úchylek si dovoluji doplnit veškerou nostalgii po prosperujícím socialistickém hospodářství. Sám jsem v jedné naší automobilce pracoval, a vím jak byla výroba zastaralá, když jsme po převratu jeli na exkurzi do Německa, do automobilky vyrábějící podobné vozy, měli jsme všichni spadlé brady a koukali, jak jsme sto let za opicemi. A to jsme věděli, že naše výroba není výkřik nejmodernějšího technického pokroku, realita však byla ještě o mnoho horší než očekávání.

+9/0
5.9.2016 10:12

K74a21r15e17l 98W92a18t89z74k58o 9166287197676

Možná, ale kolik lidí tou automatizací výroby přišlo o práci? :-(

+1/−3
5.9.2016 21:02

J46i71ř81í 61S56c35h31w90a14c10h 8738154778986

nj už když soudruzi s NDR přišli s "nerozbitnými" skleničkami, tak hrozilo, že skláři "nebudou mít co žrát" ;-)

+2/0
5.9.2016 21:24

K40a37r63e20l 67P96o80d55h12o66r31s34k90y 3505573272425

Nikdo vám nebrání ty propuštěné zaměstnat a řádně zaplatit.

+2/0
6.9.2016 8:35

P42a28v36e45l 64N22o71v40o18t23n44ý 6825506958416

jistě , mohli zůstat a pracovat na sklad, jako koncem 80. hodně soc.podniků, jelikož to bylo neprodejné a jiné zboží chybělo

+2/0
6.9.2016 17:48

P94e36t43r 72P91a84v93l28a26t87a 7536480287381

Dnes už nikdo. Máte problém k tomu stroji sehnat obsluhu.

+2/0
6.9.2016 18:32

J98i85n36d90ř37i42c95h 64B63u56c86h67t78a 6712706473810

Ano, mate pravdu. Když ale řeknete A, řekněte i B. Pestidcidy nebyly pouze problém soc. zemí, ale používaly se všude. To, že je dneska lecos jinak může být dáno i normálním vývojem. Zorvna tak můžete napsat, že nebyl internet a mobily. Budete mít samozřejmě pravdu. A ještě něco. Taktně mlčíme o něčem, čemu se říká embargo. Takže, i kdybyste chtěl a věděl jak vyrobit, nebylo čím. Něco bylo vnuceno z východu a něco zakázáno ze západu. Jde pouze o objektivitu. Že by to šlo dokazují ty TATRY.

+4/−1
6.9.2016 16:50

P20e81t36r 15K73o62r13b77e23l 9146297490182

Problém byl, že "normální vývoj" k nám dorazil o několik let (desítek let) později.

+3/0
6.9.2016 22:00

P72e84t38r 43L53a58n86g 6953817276698

Asi jsem žil v jiné zemi s jinými komouši než vy. Takovou bezduchou glorifikaci minula může napsat jen hlupák odtržený od reality bez schopnosti vidět vše v souvislostech.

+11/−7
5.9.2016 8:52

P34e88t61r 62P19a57v87l53a63t83a 7746350247181

No, je pravda, že pár věcí se podařilo, pár věcí i docela fungovalo. Celkově to ale byl bordel na kolečkách.

Propaganda dnes samozřejmě jede také, ale je průhledná a dost bezzubá.

https://www.novinky.cz/komentare/413705-komentar-ideologicka-nalejvarna-pro-deti-vaclav-klaus-ml.html

+1/0
6.9.2016 18:30

Z58b76y62n16ě97k 97H52l16á76s60n14ý 3504197475809

Tatra byla jedním z mála opravdu dobrých výrobků, ovšem dopadla jak dopadla. Valná většina průmyslu však mlela z posledního. Jedinej odběratel bylo RVHP.

A když píšete o normách na potraviny, tak buďte rád, že tenkrá nebyla potravinářská chemie a pokuď byla, tak na ní nebyly valuty. To by nás bolševik otrávil. Jinak ty normy nikdo nezakázal, můžete kdykoliv zorganizovat demonstraci před Kauflandem, když bude dost zákazníků, bude i Gothaj jako dřív. A dejte případně vědět, klidně Vás přijdu v Pardubicích podpořit. :-)

+1/0
7.9.2016 21:09

J84o28z10e33f 47H61r20i77c38i52š97i94n 4703720540656

Je normálně na FR číslech.

Jinak podle popisu na zádi jezdí do Mauritánie a do Rumunska. :-)

0/0
4.9.2016 20:16

O85l40d90ř46i80c35h 90K41ř18í31p52a13č 8427627852209

Tatra nezná bratra..

+5/0
4.9.2016 19:42
Foto

M36a43r85t55i32n 36Š29u47f84a31j96z30l 6674179151346

tali-bratra ...

0/0
6.9.2016 21:34
Foto

M50i69c71h42a86l 93N76a51j65m23a22n 7209283346310

Jen pro info, původní podoba tohoto vozu z roku 1985:

http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/175/files/2009/04/tatra334ug7.jpg

+2/0
4.9.2016 18:50

J15a26n 78A56l84e50x57e44j 27Z32a84t22y40k65o 7283981302362

To je rok 1986 a je už po dakarské soutěži.

0/0
4.9.2016 20:40

J74i61n76d48ř72i98c18h 18Š63k49o15p56e71k 4625441720615

jasně, že v pohodě jezdí. To se totiž dělala auta na výdrž a maximální jednoduchost.

Takovou výdrž současné skládačky nezvládnou

+15/−6
4.9.2016 14:26
Foto

M13i44c31h91a92l 83N50a72j21m59a29n 7259743266500

Ona to taková sláva s dakarskými tatrami z 90. let nebyla. Trpěli spousty menších nedostatků a neustále se řešily drobné závady. V roce 1988 kdy na dakaru startovalo přes 20 tater, muselo francouzské zastoupení vyslat speciální servisní kamion (Tatra 8x8 "TOTAL"), který udržoval všechny tatry při životě.

+1/−8
4.9.2016 17:58

J23i12ř19í 69E81r10b68e17n 1933504776957

No u ostatních značek to bylo ještě horší. Třeba stohlavý servisní tým pro tři ostré soutěžní vozy Porsche mluví za vše. Ve srovnání s nimi byly Tatry a LIAZy, které si posádky servisovaly samy, etalonem spolehlivosti!!

Příště by to chtělo znát souvislosti ;-)

+13/0
4.9.2016 18:16
Foto

M41i81c10h91a29l 56N25a55j87m69a17n 7589853596970

Jenže to porsche jelo na celkové vítězství. A valná většina z těch tater měla jedinou ambici - dojet do cíle.

Neříkám, že tatry byly nespolehlivé plechovky, ale také to nebyl vzor totální spolehlivosti, který zvládal dakar bez ztráty kytičky.

0/−9
4.9.2016 18:24

V59á96c98l48a81v 49N45o49v76o22t66n76ý 6296302436392

A Tatra snad nevyhrála?

+8/0
4.9.2016 20:22
Foto

M72i46c68h93a84l 50N52a69j38m24a27n 7899253126700

Ano, tatra vyhrála v roce 88. V tom samém roce další soutěžní tatra odstoupila z důvodu katastrofické kvality listových per.

Ale bavíme se o těch dalších 20 doprovodných tatrách, které bylo nutné udržovat při životě......

V následujících letech 89 a 90, měl zakoupeny tatry pořadatel a opět byla nutnost je všechny servisovat (Tatra 8x8 s českou posádkou), u těchto aut také nebyla kvalita na nejvyšší úrovni (viz. vzpomínky Josefa Kaliny).

0/0
5.9.2016 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.