Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Dakarská tatra se našla po 30 letech, slouží v Africe

Kopřivnický výrobce legendárních nákladních vozů s výjimečnými terénními schopnostmi vypátral jeden z prvních soutěžních speciálů, které postavil pro první účast Tatry v pouštním maratonu z Paříže do Dakaru. Auto je stále v provozu a automobilka jedná o jeho dalším osudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M15i69c14h54a45l 55N70a37j85m27a56n 7599113106380

Tak tato tatra je již majetkem továrny. Došlo k její výměně za nový Phoenix 6x6. Tatra bude zrenovovaná do původní podoby pro dakar 86 a následně bude využita jako exponát v novém muzeu v Kopřivnici R^.

0/0
12.9.2016 20:09
Foto

P16a41v36e33l 59J33o64s66e12f 85M27ö68r20t89l 9169921732767

Tatra vy\bředla z problémů a je naděje, že nás bude proslavovat dál. Že majitelem bude "cizák" ani tak nevadí, jen, když to bude dál úspěšný vůz českého původu.[>-]

0/0
12.9.2016 8:37
Foto

V17a46c24l58a25v 72V24a15v43r55a 3427734775707

Tatra?

Jo pěkné kousky uměla Kopřivnice už za totality, jen jedno neuměla. Vyrábět je ve velkém a zásobovat svět. Na tto byli krátcí i komunisti kteří uměli s podniky zacházet a OBCHODOVAT !! Bohužel. Ne z Tatry NIKDY nic nebude jako z celé republiky. Všechno patří cizincům a zisky podniků jdou takřka vesměs do zahraničí. Jak jsem antikomunista, tak se vám mohu jen smát. Zničili jste si těžký průmysl, ale i spotřební, textilní, doly, ocelárny..

A to co uměli komunisti můžete mít jen ve snách.

Budiž pochválena vaše hezká a upravená města (ví Bůh za jaké peníze)

Všudypřítomná lešení po velkých městech a zejména Praze jsou pryč a konečně je vidět ta historická krása.

Jménem občanů žijících dlouhodobě a trvale v zahraničí velmi DĚKUJI.

+2/−4
9.9.2016 3:52


Foto

P51a25v76e23l 57J10o29s91e49f 12M11ö67r27t86l 9599461782337

Jsem z toho "akýsi zmätený", jak říkají Slováci. Takový nesrozumitelný pel-mel. Tatra vyráběla v minulosti na maximum, obchodovala, jak jí bylo dovoleno. A po všech těch novodobých majitelích se zase "našla". Takže budeme doufat.[>-]

0/0
12.9.2016 8:35

R81a82d92a63n 23K57u26b62a19n53t 1883190349380

Jo. Když tam lili pořádný olej a pořádné palivo, není divu, že komponenty vydržely bez újmy. Škoda že nevíme kolik koulí to má.

0/0
8.9.2016 9:48

P18e55t26r 93P23a91v44l73a57t25a 7956210567571

Však Tatra stále žije a už se jim zase daří R^

+4/−1
6.9.2016 18:34
Foto

V54a37c54l96a75v 18V90a94v76r87a 3117284965937

tomu snad nevěříš, leda bys myslel že žije ale nevyrábí to co za komunistů, a osobní Tatru o té se jim může jen zdát.

0/−4
9.9.2016 3:53

L89a74d12i40s77l72a58v 70K69a65l32o86u88s 7175346771660

Jenom je škoda, že něco podobného nevyvinuli pro osobní dopravu, něco jako třeba SUBARU.

0/0
5.9.2016 10:59

J11a10n 67L18u81k97á91š 7427263463232

Minimalne za komunistu existovala Tatra s nastavbou pro prepravu lidi, ale to se vyuzije leda tak v rozvojovych zemich jako Rusko, kde nejsou silnice.

+5/0
5.9.2016 18:22
Foto

M78i38c91h93a94l 50N82a81j22m64a43n 7839973836660

Jeden o koze (o osobních autech) a druhý o voze (o autobusech).

Ta tatra pro přepravu lidí se jmenoval lidově Tatrabus a oficiálně Tatra 815 SPO (skříňový přepravník osob). Celkem bylo vyrobeno něco přes 20 ks těchto vozidel.

http://www.avia-club.com/graphics/msgboard/2351/full/tatrabus.jpg

+4/0
5.9.2016 19:12

Z88d73e88n29ě82k 69D98u30f10e28k 2384854188

Tatra nezná bratra a tuplem, když vjede do rerénu;-)

+2/0
5.9.2016 8:27

M75a20r97e61k 35P44o91s41p72í38š90i48l 1345529642121

Když na silnicí mijím Tatru, tak v autě přepínám na vnitřní ventilaci.

+9/−2
4.9.2016 20:47
Foto

R67o26m69a33n 24K19o27z52e96l 4627536783174

No to i u V3S, Liazky, prostě u všech náklaďáků vyrobených do počátku 90.let. Tato tatra také rozhodně pořádně čmoudí.

+4/0
4.9.2016 20:56

P91e75t65r 63N74e15s11v66a81d57b62a 2914345256459

To dělám ať potkám jakékoliv naftové auto a to i osobní.

+5/−3
5.9.2016 8:25

R97o80m58a27n 43P28o42l12á68č61e92k 5666919545

To Vám nezávidím ;-)

+4/0
5.9.2016 9:33

J64i71ř90í 22Z34ý80k61a 9349833591460

mě se to přepíná automaticky ... za každým druhým dieselem.

+1/0
5.9.2016 11:34

M63a44r84t67i16n 41N89e92r81m54u26t 9137367458879

Však to není auto na silnici, ale právě do pouště, na stavby a podobně

0/0
10.9.2016 14:31

J59i73ř96í 11P80u48d18i22l 8270848713788

Víte, tady se ohrnuje nos nad tím, jak se a co dělalo za minulého režimu. Ćím dál více se rozjíždí propaganda, že vlastně se za minulého režimu nedalo tady né žít, ale ani dýchat.Já bych to v porovnání s minulém režimu okomentoval tak, že dnes je propaganda dnešního režimu daleko větší a propracovanější. Většinou tuto propagandu berou za své Ti, co se narodili až po tzv revoluci v roce 89. Pokud si dáte tu práci a porovnáte si třeba potravinářské normy , tak dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo. No a kdo nepracoval před rokem 89 ve škodovce, na Kladně v Poldovce,Liazu, Zetoru ,Tatře podobně, tak nemůže moc srovnávat.Třeba taková Śkoda 130RS, a k tomu Haugland..... A toho bylo víc, Pivovary, cukrovary,rafinérie.....Ano, někdy to šlo ztuha, nebyl takový materiál a suroviny, ale šlo to. Na bezduché odsuzování minula, může přistoupit jen hlupák.

+22/−19
4.9.2016 20:30

J10i44ř82í 72S95c98h79w79a82c56h 8438614308136

K Škodě 130 a Huglandovi: dnes má Škodovka několik desítek soutěžních aut a řidičů v nich, které ovládají své třídy v různých soutěžích.

K pivovarům: oproti tehdejšímu sortimentu dnes může pivař ochutnat z cca 10-20 pivních stylů stovky piv!

Dnešní "propaganda"? Oproti té socialistické naprosto nesrovnatelná, už jen tento tvůj pokus ji tehdy na veřejnosti kritizovat by pro tebe nedopadl moc dobře...;-)

+21/−8
4.9.2016 20:58

J73i20ř98í 47P67u63d76i45l 8310868363818

ač jsem kritizoval různé věci, nikdo mě nezavřel a ani ve straně jsem nebyl.Jo, a ta dnešní škodovka neni škodovka ale VW.......

+8/−8
4.9.2016 21:13

J77i96ř54í 32S67c81h44w62a88c57h 8988814298146

ano kritika "v hospodě u piva" byla tehdy dost běžná....

+8/−2
4.9.2016 23:33

Z55b64y14n12ě40k 45H80l76á74s97n22ý 3784277175129

Ano je to VW, protože Škodovka byla prostě zastaralá a na vývoj nebyly ani prachy , ani čas. :-)

+2/0
7.9.2016 20:57
Foto

V63a23c94l45a23v 30V81a35v60r87a 3617264665247

to nemyslíš vážně

Prachy stát MĚL. Mohl nakoupit a zjednat zahraniční firmy na modernizaci Škodovky. Mohli do toho klidně strkat i ten VW motor i převody, nakonec se to tam dělá i dnes. Prachy byly ale všem byla Škodovka na háku. Dnes jste z ní mohli mít i zisky.

To zavinilo vedení státu a jistě se Laurin i Klement v hrobě obracejí protože Němce ani malinko nemilovali. Ti na svou fabriku byli velmi hrdí.

Kam se hrabete na komunisty. Vždyť skoro všechno a velké podniky výhradně vlastní cizinci. Po odchodů kounistů jste je dokázali jen tunelovat a prodat cizincům s vysokou ztrátou. A to se netýká jen škodovky. Rozletěla se fáma že asiati od vás ochotně přebírají trhy a stát jim je ochotně dokonce nabídlo. Víte co dnes stojí bavlněné prádlo a že SEBA jela v Tanvaldě na 3 směny? A Hedva, Kolora, Textilana, Kovral koberce a bytový textil, Ocel z SONP v Kladně šla za dumpingové ceny do USA a Kanady, Škodovky do Kanady, Kašmír z Textolany i do Indie (země původu) všechno srovnáno se zemí doly zabetonované textilní stroje z Chrastavy šly do celého světa, bižu i do Afriky a Jižní Ameriky, Víte kolik se stavělo bytů v Čechách ročně? O podobných statistikách se dnes nesmí psát. To je na indexu. Že to byly králíkárny? Ale to se psal rok kdy byty standartu odpovídaly. Tak jako technická úroveň aut. Škodovek nebo nadčasové Tatry 613. Porovnávat to s dnešními auty v EU je poněkud nespravedlivé.

A je tu dlouho ohlašovaný svobodný a bezcelní trh mezi EU a USA. Už dnes se ví že k tomu nesmí dojít a nedojde.Máte představu kdyby se v Evropě objevilo kvalitní zboží z USA mnohdy i za poloviční ceny ??

Němec by usedl na hrnec a nebylo by do čeho píchnout. Nemyslte?

Tak si někdy zjistěte obchodní bilanci a hlavně co všechno se vyváží z USA od surovin, přes spotřební zboží třeba až ke značně kvalitnějším a neporovnatelně levnějším automobilům. Ví někdo že mezi nejprodávanější 30citkou aut na americkém trhu není jediná evropská značka? Proč asi? Ani na to vám váš tisk nesmí odpovědět.

+2/−2
9.9.2016 4:13

Z25b20y27n28ě63k 17H21l40á28s56n90ý 3114117325559

Ty naivko. Předně prachy nebyly. Jak dopadlo " pozvání " zahraničních odborníků třeba do Tatry jsi už zapoměl? Připomenu, americký manažer přihrával zakázky svému bývalému zaměstnavateli a Tatra zkrachovala. Za to, že skoro všechny velké podniky patří cizincům, poděkujte bolševikům. Ani nejbohatší zelinář totiž nenakradl dost, aby měl na NUTNÉ investice. Jak to dopadlo, když se solidní podnik privatizuje do Českých rukou to jsme viděli třeba na tom SONP Kladno. Já sám jsem "obětí" privatizace do českých rukou. Zapomněl jste, že zmizel kompletně východní trh a současně vypukla světová globalizace, která pustila do USA i Západní Evropy Asijské výrobce. Podle mě chyba, protože to téměř zlikvidovalo například obuvnický a textilní průmysl. TTIP NEPROJDE jsme organizovaní a nedopustíme to. :-)

+1/0
9.9.2016 7:59

P20e88t64r 36G60a34b43r13h45e16l82í73k 9397530242772

stovky piv .... od jednoho majitel .. stejné břečky :-P

čest vyjímkám malých soukromých pivovarů ;-)

+5/−6
5.9.2016 7:45

J28i23ř61í 58S86c93h59w62a98c89h 8328944478536

žádné břečky:

http://ochutnavkovapivnice.cz/historie_ochutnavek/

+2/0
5.9.2016 21:32

L22u28d58ě78k 50N98ě95m89e16c 5885801172804

Je zajímavé, jak lidi zapomínají na samosery, které mezi sebou soutěžily o nejhnusnější pivo. A v té době se opravdu dalo pít jen málokteré pivo.

+3/−1
6.9.2016 18:01

M22a80r43t80i86n 13S78t72r86a48k73a 8677258387110

"...dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo." - To je jeden z nebezpečných mýtů, které šíří nostalgici Vašeho typu. Je to právě naopak, používání pesticidů v zemědělství, v provozech byly podmínky, které by dnes znamenaly jeho okamžité uzavření, přítomnost karcinogenních látek v potravinách, kontrola norem velmi slabá nebo žádná... Nostalgií po socialistickém potravinářství může trpět leda kovaný komunista nebo někdo, kdo o tom ví kulové.

+18/−7
5.9.2016 6:40

P37e69t11r 48L64a90n92g 6633247606138

Přesně tak, do výčtu úchylek si dovoluji doplnit veškerou nostalgii po prosperujícím socialistickém hospodářství. Sám jsem v jedné naší automobilce pracoval, a vím jak byla výroba zastaralá, když jsme po převratu jeli na exkurzi do Německa, do automobilky vyrábějící podobné vozy, měli jsme všichni spadlé brady a koukali, jak jsme sto let za opicemi. A to jsme věděli, že naše výroba není výkřik nejmodernějšího technického pokroku, realita však byla ještě o mnoho horší než očekávání.

+9/0
5.9.2016 10:12

K25a81r38e17l 72W76a79t23z47k81o 9646187457906

Možná, ale kolik lidí tou automatizací výroby přišlo o práci? :-(

+1/−3
5.9.2016 21:02

J68i80ř34í 78S84c20h34w69a93c61h 8468864428516

nj už když soudruzi s NDR přišli s "nerozbitnými" skleničkami, tak hrozilo, že skláři "nebudou mít co žrát" ;-)

+2/0
5.9.2016 21:24

K88a28r26e29l 30P83o87d95h43o79r75s95k87y 3125893292715

Nikdo vám nebrání ty propuštěné zaměstnat a řádně zaplatit.

+2/0
6.9.2016 8:35

P60a65v56e95l 19N68o83v38o50t77n54ý 6865756698846

jistě , mohli zůstat a pracovat na sklad, jako koncem 80. hodně soc.podniků, jelikož to bylo neprodejné a jiné zboží chybělo

+2/0
6.9.2016 17:48

P44e38t33r 29P64a45v87l61a13t71a 7476540137881

Dnes už nikdo. Máte problém k tomu stroji sehnat obsluhu.

+2/0
6.9.2016 18:32

J31i32n78d74ř89i84c31h 85B54u79c59h41t89a 6792156433190

Ano, mate pravdu. Když ale řeknete A, řekněte i B. Pestidcidy nebyly pouze problém soc. zemí, ale používaly se všude. To, že je dneska lecos jinak může být dáno i normálním vývojem. Zorvna tak můžete napsat, že nebyl internet a mobily. Budete mít samozřejmě pravdu. A ještě něco. Taktně mlčíme o něčem, čemu se říká embargo. Takže, i kdybyste chtěl a věděl jak vyrobit, nebylo čím. Něco bylo vnuceno z východu a něco zakázáno ze západu. Jde pouze o objektivitu. Že by to šlo dokazují ty TATRY.

+4/−1
6.9.2016 16:50

P67e19t90r 60K59o78r70b63e35l 9726137530332

Problém byl, že "normální vývoj" k nám dorazil o několik let (desítek let) později.

+3/0
6.9.2016 22:00

P71e23t80r 48L28a54n74g 6223847846638

Asi jsem žil v jiné zemi s jinými komouši než vy. Takovou bezduchou glorifikaci minula může napsat jen hlupák odtržený od reality bez schopnosti vidět vše v souvislostech.

+11/−7
5.9.2016 8:52

P58e82t53r 68P32a54v18l55a68t62a 7786440227381

No, je pravda, že pár věcí se podařilo, pár věcí i docela fungovalo. Celkově to ale byl bordel na kolečkách.

Propaganda dnes samozřejmě jede také, ale je průhledná a dost bezzubá.

https://www.novinky.cz/komentare/413705-komentar-ideologicka-nalejvarna-pro-deti-vaclav-klaus-ml.html

+1/0
6.9.2016 18:30

Z71b53y18n20ě64k 22H27l41á31s17n45ý 3604517605609

Tatra byla jedním z mála opravdu dobrých výrobků, ovšem dopadla jak dopadla. Valná většina průmyslu však mlela z posledního. Jedinej odběratel bylo RVHP.

A když píšete o normách na potraviny, tak buďte rád, že tenkrá nebyla potravinářská chemie a pokuď byla, tak na ní nebyly valuty. To by nás bolševik otrávil. Jinak ty normy nikdo nezakázal, můžete kdykoliv zorganizovat demonstraci před Kauflandem, když bude dost zákazníků, bude i Gothaj jako dřív. A dejte případně vědět, klidně Vás přijdu v Pardubicích podpořit. :-)

+1/0
7.9.2016 21:09

J68o96z81e33f 37H12r76i34c11i40š80i63n 4563830700926

Je normálně na FR číslech.

Jinak podle popisu na zádi jezdí do Mauritánie a do Rumunska. :-)

0/0
4.9.2016 20:16

O77l68d20ř56i10c65h 11K30ř72í45p26a60č 8467337712139

Tatra nezná bratra..

+5/0
4.9.2016 19:42
Foto

M56a94r10t64i95n 21Š83u35f93a28j16z78l 6824579691576

tali-bratra ...

0/0
6.9.2016 21:34
Foto

M59i23c66h91a40l 14N59a12j94m61a60n 7909843256870

Jen pro info, původní podoba tohoto vozu z roku 1985:

http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/175/files/2009/04/tatra334ug7.jpg

+2/0
4.9.2016 18:50

J77a68n 76A16l61e82x15e95j 66Z83a83t61y81k59o 7313461242742

To je rok 1986 a je už po dakarské soutěži.

0/0
4.9.2016 20:40

J67i11n32d65ř78i71c52h 45Š97k69o44p59e92k 4505781390385

jasně, že v pohodě jezdí. To se totiž dělala auta na výdrž a maximální jednoduchost.

Takovou výdrž současné skládačky nezvládnou

+15/−6
4.9.2016 14:26
Foto

M20i16c50h18a74l 54N26a10j18m55a52n 7779513736250

Ona to taková sláva s dakarskými tatrami z 90. let nebyla. Trpěli spousty menších nedostatků a neustále se řešily drobné závady. V roce 1988 kdy na dakaru startovalo přes 20 tater, muselo francouzské zastoupení vyslat speciální servisní kamion (Tatra 8x8 "TOTAL"), který udržoval všechny tatry při životě.

+1/−8
4.9.2016 17:58

J45i26ř26í 24E65r21b88e15n 1633254836457

No u ostatních značek to bylo ještě horší. Třeba stohlavý servisní tým pro tři ostré soutěžní vozy Porsche mluví za vše. Ve srovnání s nimi byly Tatry a LIAZy, které si posádky servisovaly samy, etalonem spolehlivosti!!

Příště by to chtělo znát souvislosti ;-)

+13/0
4.9.2016 18:16
Foto

M61i17c90h43a81l 51N31a21j40m73a65n 7929563156650

Jenže to porsche jelo na celkové vítězství. A valná většina z těch tater měla jedinou ambici - dojet do cíle.

Neříkám, že tatry byly nespolehlivé plechovky, ale také to nebyl vzor totální spolehlivosti, který zvládal dakar bez ztráty kytičky.

0/−9
4.9.2016 18:24

V70á25c98l67a55v 95N28o23v75o33t64n73ý 6266302106852

A Tatra snad nevyhrála?

+8/0
4.9.2016 20:22
Foto

M92i89c18h63a91l 26N22a69j35m30a61n 7839713596330

Ano, tatra vyhrála v roce 88. V tom samém roce další soutěžní tatra odstoupila z důvodu katastrofické kvality listových per.

Ale bavíme se o těch dalších 20 doprovodných tatrách, které bylo nutné udržovat při životě......

V následujících letech 89 a 90, měl zakoupeny tatry pořadatel a opět byla nutnost je všechny servisovat (Tatra 8x8 s českou posádkou), u těchto aut také nebyla kvalita na nejvyšší úrovni (viz. vzpomínky Josefa Kaliny).

0/0
5.9.2016 8:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.