Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nehodovost v kolonách narostla o pětinu. Chybí značky a slušní řidiči

Kolony aut se staly kvůli opravám dálnice D1, ale i jiných českých silnic, každodenní samozřejmostí. S frontami stojících aut narostl i počet nehod. Nehodovost dojezdu do kolon se za letošní rok zvedla o 20 procent. Na cestách chybí dostatek značek a informačních tabulí. Ale také řidiči, kteří dodržují bezpečnou vzdálenost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R63o90b71i53n 75Ž20i14ž94k23a 2178664696286

I podprůměrnej řidič zvládne dojezd od kolony naprosto bez problémů. Stačí, aby dával pozor. A naopak i nadprůměrný řidič může kolonu zezadu navštívit, když pozor nedává. Jaké z toho plyne ponaučení? NEČUČTE DO MOBILŮ , DEBILOVÉ!

+2/0
8.9.2016 1:27

T39o73m34á62š 22Z83e21m10a35n 3825378924555

Hm vcí passatů a superbů, v zúžaních se začíná víc měřit a přibyly nehody.. čím to ais bude?

Logicky, když řidič neřeší značky, tachometr a další blbosti, tak má víc času na řízení a je v klidu.

když je stresovám nesmysly, tak jede vynervovaný a méně sesoustřeďuje na skutečné řízení a dění na silnici.

+1/0
7.9.2016 22:05

M89a19r54c41e17l 90S53t33a18r31ý 9408534223579

teď ještě jak přimět vypsychlé soutěžící na silnicích, aby nechtěli za každou cenu vyhrát 2-3 minuty v dojezdu a začali se chovat gentlemantsky, jezdit plynule, dodržovat odstup, používat blinkry, neblokovat zrychlováním přejíždějící do jejich pruhu, a podobné prasárny...

0/0
7.9.2016 20:36


P24a28v37e92l 85J95e65ž66e38k 5297452472811

Na dálnici z Prahy do Kralup nějaký blázen s obrovským pickupem agresivně předjíždí zprava - kdy policie tohoto zločince zastaví?

0/0
7.9.2016 18:58

P47e58t62r 64B88á26č82a 8645236855685

a proc se proboha ptate tady? 8-o

0/0
7.9.2016 19:21
Foto

I75v58a77n 73K15o64p12t31a 5687712621857

No pokud, jak je tam obvyklé, jede plny levy pruh a pravy je prazdny tak se mu nedivím a pokutu by zasloužilo i ti v levém.

0/0
7.9.2016 19:36

P16e54t44r 16N58e33s51v26a21d71b53a 2714855586689

Na konec kolony? A to si predstsvujete jak,?

0/0
7.9.2016 18:33

M74a63r95t74i59n 14K51a33r20á46s87e91k 1328644439254

To je zase kravina s tím nárazem do zdi. Pak se mají lidi naučit fyziku, když jim furt někdo a ještě v novinách, kde je přece všechno pravdivé, předhazuje fyzikální nesmysly.

To je jak s těma ženskýma. Jak nemají mít špatný odhad vzdálenosti, když jim furt někdo tvrdí, že todle (12cm) je dvacet centimetrů.

+2/0
7.9.2016 16:22

P23e75t95r 76B57á44č80a 8755166885435

;-D

0/0
7.9.2016 16:25

P52e63t86r 34B11á29č15a 8435566145745

Znacky ty teda opravdu chybi, tech na silncich tolik, ze uz ted je nikdo nesleduje;-D

+6/0
7.9.2016 15:41

J87a35n 12T13a21r95a21b45a 4586926569389

Značky? My máme málo značek na silnicích? Tak to je fakt novinka.

+7/0
7.9.2016 14:26

L37a58d20i62s90l27a29v 24K97a52l24o17u80s 7565596631900

Značky máme. Chybí silnice.;-D

+4/0
7.9.2016 15:22

J13o58s98e68f 18Š10e18m50e55l41í69k 7799931530847

V tom seznamu mi chybí "Postavit v ČR dálnice". Zatím máme tankodromy a velbloudí trenažery.

+7/−1
7.9.2016 13:50

E93v90a 79H38u25r69t34o82v12a 9524246866268

Přesně, nelepte se autům na zadek!

+4/0
7.9.2016 12:57

M93a42r67t55i77n 35K33a60r88á57s25e76k 1868874309674

Přesně tak, ať ten vocas co předjíždí z prava celou kolonu má dostatek místa na zařazení zpět do levého pruhu, těsně před tím kamionem, na který všichni čekají až konečně předjede kolegu.

0/0
7.9.2016 16:24

L29a48d76i30s70l25a25v 40K90a32l23o86u42s 7395936401240

Je to hustý(doprava). Dnes jízda představovala opět skákání před kufr osobními, dodávkovými i kamionem. Vždy s nutností brzdit a to na trase 30 km 15x. Nejhorší bylo na odboččce na zcela rovném úseku označené 1 km předem si ženská s MPV vzpoměla, že odbočí , přes plné čáry, zebry přímo před kufr, musel jsem ji protroubit.

0/0
7.9.2016 10:53

S92a51r58a 28N49o46v78a 3833432371691

Joo, to většinou pomůže...Rv

0/0
7.9.2016 20:15

T95o28m47á31š 82L80u34d32v56í54k 1290777684142

Jasně problémem jsou značky a řidiči. Trasa Brno - Barcelona. Napočítal jsem celkem 30 x stavební práce nebo jiná omezení.

https://drive.google.com/open?id=0Bx814dG9kYHzY09kWjJzaV8tVUk

https://drive.google.com/open?id=0Bx814dG9kYHzRF9kQThrWHlxdW8

+2/−1
7.9.2016 9:52

J86a60k72u68b 44U30l63r80i36c20h 9790499926118

"V Česku narostl počet takových případů za letošní rok o pětinu, tedy zhruba o 20 procent."

To jsem nevěděl, že se měnily zlomky 

+2/−1
7.9.2016 9:47

D97r39a50h85o80m86í69r 93S14t75r65o59u58h69a18l 4675488312794

1/5=20%

+2/0
7.9.2016 9:52

J58a45k59u28b 20U74l91r49i41c46h 9200209136408

Právě proto...Nechápu jak 1/5 může být ZHRUBA 20%. Autorovi článku uniká význam implikace.

+7/0
7.9.2016 9:58

V40a31c57l24a78v 91M87e26d26e65k 5681912785705

problém s bezpečným odstupem je, že jakmile si ho někde necháte, okamžitě se objeví někdo, kdo se snaží do té mezery nacpat.

+22/0
7.9.2016 9:36
Foto

I15v20a28n 52K41o28p22t51a 5627792321747

A problém? On Vás předjíždí, tedy jede rychleji. Na chvilku uberu plyn a odstup je tam zas. Bez toho aby jste se zdržel.

Na dálnicích i jedničkách většinou jezdím na tempomat, adaptivní. Ten nepřemýšlí o blbostech jen prostě udržuje odstup. A víte co se stalo s dojezdovým časem. Nic. Čas dojezdu do cíle mám stále stejný.

+5/−1
7.9.2016 9:42

M15a94r30e62k 66M64a54l55ý 1282388861190

Adaptivní tempomat je hodně "opatrný", i když se mu nastaví nejmenší možná vzdálenost, kterou má držet. Když je hustý provoz, tak jsem snad jediný, kdo má před sebou takovou velkou mezeru, jinak všichni tak poloviční. Takže je jasné, že časem se mi tam někdo netrpělivý nacpe :-)

+2/0
7.9.2016 10:30

J34a52n 87P70o29k43o61r50n81ý 1233789360353

Tak předjíždění v běžném provozu = OK. Ale pokud šnekuje kolona aut, tak jedou všichni stejnou rychlostí. Tady předjíždět = vychcanost, omezování ostatních, protože ti musí v zájmu bezpečnosti zpomalit a nechat i od toho blba odstup. V konečném důsledku vznikají nebezpečné situace, protože nastává řetězová reakce, kdy ten první zpomalí, ale desátý již musí dupnout na brzdy.

+4/−1
7.9.2016 11:16
Foto

I91v67a71n 21K27o78p94t43a 5557262811317

Souhlasím, ale to je trochu jiný problém.

0/0
7.9.2016 16:51

Z94d13e12ň37k33a 24V85e81s40e42l17á 8759345807420

"Na chvilku uberu plyn a odstup je tam zas." - A v ten moment se zase najde někdo, kdo se před Vás potřebuje za každou cenu vecpat. A tak pořád dokola... :-/ Rv

+4/0
7.9.2016 12:59
Foto

I46v70a33n 33K80o51p35t40a 5717862831167

Jak jsem psal, tempomat jen udržuje tu vzdálenost. Nezastavím ani výrazně nezpomalím. Na dojezdovém čase žádná změna. A pokud Vás předjel, tedy jede rychleji, a zařadil se před Vás, činí tak zcela správně, jelikož u nás se jezdí vpravo.

0/0
7.9.2016 17:09

Z20d18e24ň89k96a 70V87e96s47e57l48á 8549885637490

Ach jo... Dojezdový čas nechte dojezdovým časem. Důležitější snad je, že jen co si vytvoříte bezpečnou vzdálenost, tak se před vás někdo nasáčkuje, čímž opět vytvoří nebezpečnou situaci, ne?

0/0
7.9.2016 17:38
Foto

I53v60a34n 64K45o92p96t61a 5957832911587

No tak si ji zase vytvořím, bez toho abych slapal na brzdu. V cem vidíte problém? Ze Vas někdo predjel? Nebo zakážeme předjíždění? Vždyť je to všude stejný, i v Německu vas predjedou a vy se musíte přizpůsobit. O tom přizpůsobování (adaptaci) to je, ne o tom ze se pred vas někdo zařadí.

0/0
7.9.2016 19:34

Z49d53e77ň71k64a 45V40e79s70e32l27á 8269785627920

Myslím, že jsem to napsala dostatečně jasně. Zkuste si to přečíst ještě jednou a třeba pochopíte, o co mi jde. ;-)

0/0
8.9.2016 8:40
Foto

I98v90a20n 12K77o79p71t38a 5397152661177

No tak Vás někdo předjede. V čem je ten problém. Vždyť Vás to nijak nezpomaluje. A pokud jedete těch 90-100 kmh zas tolik aut Vás nepředjíždí.

A pokud dodržujete bezpečnou vdálenost (ca. vzdálenost 2-3 patníků) tak ani to zařazení před Vás nevytváří nijak zvlášť nebezpečnou situaci, místa dost.

0/0
8.9.2016 10:11

Z81d39e33ň58k37a 71V60e27s51e78l55á 8969225417590

Mně je vážně ukradený, že mě někdo předjede. Ale je fakt na nic, že jen co si člověk vytvoří bezpečnou vzdálenost, tak se mezi něj a to auto před ním nasáčkuje nějaký hňup a tím pádem bezpečnou vzdálenost zruší.

Jinak - nevím, kde jezdíte, ale jet po dálnici 90 - 100 km/h, tak vás předjíždí co chvilu někdo.

0/0
8.9.2016 17:40

J33o97s11e25f 66K65o85c25o17u77r35e43k 4797918115316

Problém je, že prostě nerespektujete jeho bezpečnou vzdálenost, naperete se tam a zrovna ten před vámi to zašlápne. Mohu se zeptat v jakém vozidle že to máte ten tempomat?

+1/0
7.9.2016 15:02
Foto

I25v43a66n 23K98o31p19t14a 5177792891687

No na to mohu říct jediné. Jako řidič musíte mít přehled i o tom co se děje za Vámi, a na viditelnost před Vámi, takže když vidím blba co takhle předjíždí a mám pocit že to bude muse ̈t narvat předem mne (kvůli čemukoli v protisměru nebo v mém pruhu) tak už dopředu trochu zvolním, udělám víc místa. Když se zařazuje, tak počítám s tím že se něco ve předu může stát. U nás se jezdí dost stylem " vidím dva metry před kapotu " Málokdy to někdo zašlápne vepředu bezdůvodně.

problémem v kolonách je i to, že u nás řidiči nedělají to co bez jakéhokoliv předpisu dělají třeba řidiči v německu. Rovnají se v pruhu při nějakém intenzivním (nouzovém) brždění cik, cak. Jeden co nejvíc doprava druhý doleva. Obvykle se na dálnici či jedničkách ty dvě auta v nejhorším případě vedle sebe vejdou. Pak samozřejmě se srovnají a vytvoří záchranou uličku, pravda jako vše není to stoprocentní pravidlo.

V jakém autě? Jde o škodovku.

0/0
7.9.2016 17:04

P14e88t88r 10V27o23ň87k55a 2757873209883

"A problém? On Vás předjíždí, tedy jede rychleji. Na chvilku uberu plyn a odstup je tam zas. Bez toho aby jste se zdržel."

Problém je v tom, že to není jeden, ale všichni kteří Vás dojedou, nejdříve si to reálně vyzkoušejte, nejlépe na trase Chomutov - Karlovy Vary, pak se uvidí jak často budete ubírat plyn a uhýbat vlevo, aby Vás ten předjíždějící mamlas nesundal ze silnice, nebo se přizpůsobíte ostatním a pojedete nalepen na zadku toho před Vámi.;-D;-D;-D

0/0
7.9.2016 19:40

P51e36t86r 87V16o26ň38k19a 2237463549373

* samozřejmě ..... uhýbat vpravo ;-)

0/0
7.9.2016 19:42
Foto

I60v31a77n 24K66o86p69t95a 5857202841207

Tu trasu reálně jezdím a nemam s tim problém.

0/0
7.9.2016 20:09

E58v83a 87H10u40r41t10o49v54a 9554346576938

Tak si ho udělám znovu. Tyhle "řidiče" už tak nějak "ignoruju". Horší je, když se mi někdo nalepí na kufr a nehodlá mě předjet. A to je den co den téměř celou dobu jízdy, kdy mám někoho za sebou. Vozím děti a fakt nechci, aby mi někdo zaparkoval v kufru.

+1/0
7.9.2016 13:00

J31a26n 11B62a61r58t90á51č43e71k 6655905190419

Hlavně chybí selský rozum, který lidé často ztrácí díky novým technologiím, různým asistentům atp., protože přestávají myslet a řídit. Další problém je zatuchlý čárkový systém a nekoncepční práce policie páchnoucí odérem VB držená u života starými strukturami, nekoncepční bodový systém atp. a dopravní experti jako SNB Huml.

+8/0
7.9.2016 9:19

D19r10a50h91o64m25í12r 77S57t41r49o19u81h15a53l 4865168752534

Co je špatného na tom, že když je někdo víckrát po sobě chycen, že v obci jede sedmdesát, tak mu vezmou řidičák?

+2/−3
7.9.2016 9:39

J65a71n 64B53a94r33t58á35č28e16k 6505255430499

V tomto konkrétním případě, v jaké obci a za jakých okolností? V sousedním Německu to není ani bodováno, natož brán řidičák. U nás platila 60 kdy byla většina aut bez posilovačů brzd, svítila asymetrickými žárovkami 40/45W, V noci od 23-5 se mohlo ještě rychleji. Jinak příspěvek jsem nevztahoval jen k rychlosti.

+7/−3
7.9.2016 9:54

D32a68n40i54e15l 42S91c78h29a48c53h30e21r49l 3195450893838

Co to melete, že v Německu neměří a nebodují překročení rychlosti v obci?!

Koho zajímá, že před 50 lety jezdili žebřináky?

+2/−3
7.9.2016 10:06

J59a25n 64B74a46r44t95á95č41e65k 6755585500909

Jak to napsat polopaticky - ne vždy je rychlost snížená na 50 (nedejbože 40 či 30) potřeba s hlediska besip, ale jen pro nenáročné bezpracné získávání čárek a pokut, Němci mají sankci za tento konrétní přestupek nižší a odkazem na dobu před námi poukazuji, že předci nebyli tak zpovykaní a používali hlavu. Jinak posuňte si časovou osu, 60 byla změněna na 50 až na podzim 1997 novelou vyhlášky 99/89.

+5/0
7.9.2016 11:31

D34a75n41i82e83l 56S60c70h21a72c92h44e14r51l 3125470853198

Pokuty za překročení rychlosti v obci do 10 km/h - 15 eur

od 11 do 15 km/h - 25 eur

od 16 do 20 km/h - 35 eur

od 21 do 25 km/h - 80 eur a 1 bod

od 26 do 30 km/h - 100 eur a 1 bod

od 31 do 40 km/h - 160 eur a 2 body

od 41 do 50 km/h - 200 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení

od 51 do 60 km/h - 280 eur, 2 body a 2 měsíce zákaz řízení

od 61 do 70 km/h - 480 eur, 2 body a 3 měsíce zákaz řízení

Více na: http://www.autorevue.cz/autem-do-nemecka-sazebnik-pokut-a-nektere-zvlastnosti-z-predpisu

0/0
7.9.2016 11:35
Foto

I69v59a40n 82K34o66p93t92a 5197182451597

A proto nemci s oblibou měří na dálnici hned za Rozvadovem? Nekoncepční? O tom omezeni na 110kmh si také myslím své. Myslím ze spousta cechu dal nez na první sjezd nedojela když vidim jak projedou celništěm a slapnou na plyn. Tak celkem bezpracné.

0/0
7.9.2016 12:12
Foto

I22v53a89n 12K38o86p72t76a 5627152371987

V německu překročení v obci 16-20 kmh, pokuta 35€. Překročení o 21 a více kmh 80€ + 1 bod ̈. Překročení dvakrát do roka = zákaz řízení. Překročení o 31kmh = zákaz řízení na 1 měsíc, 160€ a 2 body. Tolik k překročení v obci v D.

Najděte si Bussgeldkatalog.

Mimo obec je automaticky zákaz řízení na 1 měsíc při překročení o 40kmh.

Pokud při rychlosti vyšší než 130kmh budete mít odstup méně než 3/10 z poloviny rychlosti (při 131kmh tedy méně než 19,65m) máte také automaticky zákaz na 1 měsíc + 240€ + 2 body.

+2/0
7.9.2016 10:11

M54a53r11e53k 10M90a54l38ý 1282888481790

Před pár lety jsem za překročení rychlosto platil v DE 60 eur, ale bylo to mimo obec o 22 km/h. To mi přišlo i v absolutní výši menší pokuta než v ČR...

Ale v té obci je to přísnější, kolega byl měsíc bez řidičáku, chytil ho stacionár v obci.

0/0
7.9.2016 10:34

J40a92k91u17b 26F89e63i51f61a75r 7229809906249

Prostě je těch kolon moc. Není trasa v ČR aby na ní nebylo omezení, řidiči jsou unavení, nepozorní, někteří nervózní. Není se čemu divit.

Stávající infrastruktura je v zoufalém stavu a ani kapacitně nestačí a nic nového se nestaví kvůli eiám, ekopošukům a občanským sdružením prostejicím proti všemu a všem.

+10/0
7.9.2016 9:19

V48a73c59l22a41v 17M54e13d83e79k 5221912485195

no, není nad to, kdy jedete pod 80 celou cestu, protože od konce jednoho zúžení se 2 kamiony předjíždí, až dokud nezačne zúžení druhé

+1/0
7.9.2016 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.