Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autosalon v Paříži bude možná poslední. To město totiž auta nenávidí

Pěší a cyklistický ráj, tak bude možná za pár let vypadat centrum Paříže. Zatím ale auta z ulic metropole zmizí jen 25. září. Den bez aut má za cíl upozornit na znečištěné ovzduší a na snahu radnice omezit vjezd starším autům do vybraných oblastí. Spekuluje se, že to bude jeden z hřebíků do rakve slavného autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e54t93r 22M33i72c58h91a46l 2850354271432

Den bez aut, ale místní budou moct jezdit. Takže budou ase plné ulice aut. :-)

0/0
8.9.2016 23:09

J66o89s57e72f 36N39o69v68a52k 5508282186238

Frantíci jsou....Frantíci. Divní.

0/0
7.9.2016 22:36

J33a60n 22D28l86o22u26h80ý 7534629310849

Radnice se snazi vychovavat - takovy nsou nejlepsi - ti co si mysli, ze vedi, co ostatni chteji. Jen tak dal, oni vas v pristich volbach vykopou od korytka. Mesto bez aut je 19. Stoleti a proc by pak mel nekdo bydlet ve meste, kdyz cesta kamkoliv bude trvat neumerne dlouho...

0/0
7.9.2016 7:15


P22e86t28r 33M71a57r23e82č77e30k 1423301989468

Již brzy budou jezdit na velbloudech :-) a vše bude happy.

0/0
7.9.2016 0:24

J96a17k36u18b 13M74a13t20ě48j96ů 5785282971235

akorat ze velbloud vyprdi vic CO2 nez auto :)

0/0
7.9.2016 14:33

P10e61t23r 36M36i87c23h52a51l 2440804911152

A co teprve metanu.

0/0
8.9.2016 23:09

J35o45s12e27f 91Š29o49l24t19e53s 8444598560803

Aniž bych chtěl nějak popírat výhodnost čistého prostředí, měli bychom si uvědomit, že města jsou od toho, aby nám usnadňovala a zpříjemňovala žití svojí snadnou dostupností všeho. Pokud z města odstraníte auta a budete se z něj snažit udělat jakýsi skanzen, nemá smysl bydlet ve městě, ale je lepší si postavit bydlení někde v divočině, tam bude aspoň čistší vzduch.

0/0
6.9.2016 20:10

J12o48s30e53f 52Š59o10l82t25e17s 8164928200333

Upřesnil bych, že nejde jenom o auta, ale celkově individuální dopravu.

0/0
6.9.2016 20:11

J54a64n 90S37k21ý68p77a73l45a 7787862982571

Invex zanikl, Cebit skomírá, MSV je taky jen stínem své někdejší slávy. Doba velkých výstav je pryč.

+2/0
6.9.2016 17:22

J97i90ř18í 77S76c78h16w20a14c30h 8908384428156

a může za to internet, hlavně ten velké výstavy "nenávidí" a bude hlavní příčinou i zániku pařížského autosalónu "nenávist" nějakého magistrátu je proti tomu kapkou v moři. ;-)

0/0
6.9.2016 20:26

K52a29r94e21l 97J18o26a69c53h61i17m47s86t13á38l 8126502667536

auta se na znečistění podílej minimálně podívejte na lode a letadla co je to za hnus požáry domů lesů atd... to je největší zlo na ovzduší;-€

+1/0
6.9.2016 13:21

P11e11t90r 16Š39v38a24r13c 2228508445100

Aniž bych se chtěl extra zastávat ekoloby, tak lokální znečištění ve městech mají na svědomí právě auta.

+2/−1
6.9.2016 14:48

O98n78d63ř35e53j 50Č67a87p89k41a 6381461553694

Na druhou stranu mám takové tušení, že současné "ekologické" trendy (snižování produkce CO2 za každou cenu, "zklidňování" dopravy) čistšímu prostředí nepomáhají, spíš naopak.

0/0
6.9.2016 16:05

J38o91s13e81f 11Š79o34l83t40e13s 8604228650823

V Evropě možná. Jinde je ovšem smog způsoben spalováním všeho, co hoří. Auta zase takový podíl nemají.

0/0
6.9.2016 20:09

P83e14t13r 28M19a60r18e68č33e76k 1833601829778

Pokud v tom městě nejsou nějaké jiné zdroje znečištění tak ano.

0/0
7.9.2016 0:23

J62i69ř72í 54S59c68h98w31a98c40h 8488644758246

problém je v lokálnosti toho znečištění. Pokud někomu soused vypouští do oken kouř ze spálených starých škrpálů a PETek tak toho dotyčného ohrožuje stomilionkrát více než nějaké lodě v Atlantiku a přitom podíl toho souseda na znečištění planety je asi 0,00000000000000000001% hrubým odhadem. ;-)

0/0
6.9.2016 20:38

M47a59r74e40k 84J83a14n85e37č19k37a 1947616693681

Idnes už očividně nemá jiné fotky aut než Škodovek a narve je do každého článku o autech. Diagnóza nebo neskrývaná placená reklama na tyhle přibližovadla? To by jejich předražené ceny i vysvětlovalo ;-)

+1/0
6.9.2016 13:15

M36a96r50e95k 56J31a70n40e16č62k96a 1827616143721

Než se nějaký šťoura ozve upřesním, že zobrazení fotek na hlavní stránce článku a ne utopené ve fotogalerii.

0/−1
6.9.2016 13:17

J78i54ř84í 92S30c72h12w52a75c97h 8728764418626

dělají to proto, aby se ozval nějaký škoda-alergik a šťoura Janečka a navýšil počet příspěvků v diskuzi a wotogou...;-)

0/0
6.9.2016 20:31

M26a64r16e39k 62M72a42l97ý 1672298921760

Prosím, vysvětlíte mi, co máte na myslí tím "předražená cena"? Děkuji.

+1/0
6.9.2016 13:33

K28a67r77e86l 11V51a80c64h39u81t 9203672489943

To jsou věci ... z IQ ... je naráz -IAQ ! ;-)

+1/0
6.9.2016 12:57

R33a54d73a97n 82K53u38b77a88n96t 1893530989410

30 % Švýcarů nemá auto.

0/0
6.9.2016 10:28

T40o80m85á64š 10C53h54r43a74s87t95n30ý 2951764321433

Ano, jen dodejte, že těch 30% co nemá auto má od vlády v garáži svůj tank. ;-)

+2/0
6.9.2016 11:13

R54a47d89a67n 48K87u34b69a46n48t 1473500789800

Mají doma dlouhé zbraně. Všichni. Tanky ne. ;-)

+1/0
6.9.2016 12:21

T96o57m52á48š 34C58h94r54a67s93t50n88ý 2791844111613

Tak myslel jsem v "tankové hale" v docházkové vzdálenosti od domu ;-)

+2/0
6.9.2016 12:59

J57i60ř54í 54S51c51h62w41a91c51h 8558264288606

Tanky taky.... s pivem, vínem, mlíkem atd....;-)

0/0
6.9.2016 20:41

J15i14ř64í 92T90a48b77á56š52e72k 5470100791949

Zaíd Husajn - nómen ómen :-( .

+1/0
6.9.2016 10:22

J26i58ř18í 48T68a83b90á85š94e33k 5380540941219

pardon - patřilo jinam.

+1/0
6.9.2016 10:23

J55a81k13u78b 35F16e87i46f33a85r 7929619826119

Paříž je odporně špinavé město, byl jsem tam před 2 lety pracovně a doufám nikdy více.

+2/0
6.9.2016 9:55

J18i81ř16í 51T71a66b24á43š43e17k 5570430691299

Jó Paříž - bývalo to hezké městečko. Dnes už bych ho dobrovolně nenavštívil.

+2/0
6.9.2016 9:26
Foto

P18r41e64m46y53s66l 10K70y69s68e73l73a17k 5795343324549

Proč když za chvíli bude všechno elektrické...?

+1/0
6.9.2016 9:03

T16o11m88á77š 23C26h86r82a37s95t22n47ý 2941314911453

Není to málo, Antoníne Pavloviči? Nebude jistější nukleární pohon?

+1/0
6.9.2016 9:37

M68a37r91t31i56n 17K26a10r47á21s47e76k 9968593438188

No tak vyrobit elektricke auto dneska neni problem, jen je to zatim o neco drazsi nez spalovaci auto. Nuklearni pohon v autech je zatim solidni scifi..

0/0
6.9.2016 9:38

T21o61m50á42š 79C51h94r24a76s63t25n69ý 2861324731473

Reálně jsme jej měli v padesátých letech :-) (Ford Nucleon), dnes by klidně mohlo jet na Thorium 232...

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorium_fuel_cycle

0/0
6.9.2016 9:49

D81a37v47i52d 42V10i97k97t83o88r40a 9114784195847

Ford Nucleon se bohužel nikdy nedostal do funkčního stadia, byly jen teoretické úvahy, nějaké konstrukční plány a maketa...

0/0
6.9.2016 9:54

M77a62r14e36k 43M79a58l64ý 1272428761530

No... kromě ceny je tu ještě problém s nízkým dojezdem a pomalým "tankováním".

0/0
6.9.2016 11:19

P91a90v55l23a 24H46r98a94d69i21l90o74v20a 3627511571904

Zatim. Ale to se vyresi.

0/0
6.9.2016 11:52

M20a92r45e67k 78M47a17l81ý 1952408661320

Je to možné, zatím tomu ale nic nenasvědčuje :-)

0/0
6.9.2016 11:58

M72a30r20t65i56n 15K16a38r75á25s63e78k 9238243658718

No mne treba od koupe EV odrazuje jediny parametr a to cena....

0/0
6.9.2016 12:52

M39a25r79e38k 11M72a16l48ý 1402848231530

Ano, to vám věřím. Jiný zase požaduje i ten dojezd a možnost natankovat/nabít rychle a kdekoliv, jako je to teď s klasickým autem. Pokud by vás takových (co jim dojezd a možnosti nabíjení vyhovují) bylo větší množství, tak by se EV vyplatilo vyrábět ve velkém a i ta cena by šla dolů rychleji. Protože EV je údajně jednodušší než klasické auto...

+3/0
6.9.2016 12:59

J47a40n 27F16r42o72l96í90k 6806190625574

Nebylo by od věci napřed to vyřešit a pak omezovat spalovací auta? A teď nemyslím Muskovo řešení spočívající ve výrobě Tesly z hliníku. Kdyby se spalováky vyráběly takto klesla by spotřeba o dva litry na stovku. ;-)

0/0
6.9.2016 12:07

M44a28r25t93i38n 66K53a63r80á45s52e79k 9598383318988

Co pro obri cast aut vubec nevadi, navic se ty parametry se rok od roku zlepsuji..

0/0
6.9.2016 12:20

M23a70r34e70k 90M62a90l45ý 1972568461500

Vadí-nevadí je vcelku jedno. Je to otrava pořád hlídat jestli mám nabito a když ne, tak přemýšlet, kde nabiju a co za tu dobu budu dělat, abych se nenudil. Ale ano, pomalu se to zlepšuje, ale i tak prodejná čísla říkají, čemu automobilový zákazník dává přednost.

0/0
6.9.2016 12:54

M27a74r89t29i61n 32K93a81r57á21s19e73k 9418593728118

No prodejni cisla zatim rikaji predevsim to, ze EV se moc neprodavaji, nejspis je to kvuli jeijch vysoke cene, coz jsem psal od zacatku, ze je hlavni problem...

+1/0
6.9.2016 13:17

M86a46r56e14k 50M96a77l19ý 1842908651810

Nejspíš... lze se o tom dohadovat, co je příčinou nízkých prodejů. Bude to nejspíš kombinace vysoké ceny a nevyhovujících užitných vlastností.

Úpřimně, pokud by cena EV byla, řekněme o 100 tis. vyšší u auta v cene kolem půl mega, tak to problém není, protože samotný provoz a předpokládám i servis je u EV levnější. Ale musel by mít ty vlastnosti, které dnes má spalovák. Pak bych si ho i koupil :-)

0/0
6.9.2016 13:32

M37a79r95t80i29n 12K45a16r54á33s27e37k 9448493518118

Tak samozrejme taky zalezi auto od auta, clovek od cloveka. My mame doma auta 2, pricemz jedno (male) jezdi vyhradne kratke vzdalenosti, na ktere by stacilo i llibovolne dnesni EV s dojezdem do 150 km, nabijeni doma ze zasuvky apod. Druhe auto bych asi jen tak za EV nevymenil, protoze casto jezdime autem na dovolene, nabo pracovne delsi cesty po republice - tam by me i znacne vylepsene EV dost omezovaly....

+1/0
6.9.2016 13:37

M60a59r39e41k 89M88a57l60ý 1102418101300

Přesně tak, různí lidé, různé požadavky. Taky máme druhé auto, které jezdí v režimu, že by jej EV v pohodě nahradilo. A tady právě ta cena je ještě důležitější než u hlavního auta v rodině.

+1/0
6.9.2016 13:43

M96a80r43t69i65n 21K53a76r24á37s53e39k 9248653568628

No proto tvrdim, ze ta hlavni brzda je cena - tech aut, ktere by EV nahradily bez jakekoli ztraty komfortu (i spise s navysenim komfortu - znam dost holed co by mnohem radsi doma strcily auto do zasuvky, nez jely na pumpu) jsou po svete spousty, co treba muze byt v procentech jen relativne malo (10-20%), ale je to porad neskutecne velke mnozstvi aut. Postupne se zlepsovanim baterek a rovojem infrastruktury pro EV bude mozne pohodlne nahradit cim dal vetsi mnozstvi aut...

+1/0
6.9.2016 13:48

M29a29r69t11i55n 75K58a35r61á34s90e48k 9318453808868

No to je poznat treba v norsku, kde kvuli ruznym danim a dostacim stoji EV dost podobne jako spalovak - EV tam patri mezi nejrpodavanejsi modely. Jinak samo, EV nemaji na to nahradit v blizke dobe 100%, protoze, jak sam pisete, na to nemaji parametry...

+1/0
6.9.2016 13:40

M12a25r19e73k 88M57a70l32ý 1942738851320

Ano, o EV je zájem prakticky jenom tam, kde je podporovaný buď dotacemi nebo úlevami na dani, viz. teď Dánsko a obrovský pokles zájmu o Teslu při zrušení daňových výhod.

Já bych byl pro neřešit elektromobilitu "násilím". Ono, pokud technologie je životaschopná a nabídne parametry, o které zákazník stojí, nemám strach o to, že by EV upadly do zapomnění (i bez zvýhodnění).

0/0
6.9.2016 14:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.