Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autosalon v Paříži bude možná poslední. To město totiž auta nenávidí

Pěší a cyklistický ráj, tak bude možná za pár let vypadat centrum Paříže. Zatím ale auta z ulic metropole zmizí jen 25. září. Den bez aut má za cíl upozornit na znečištěné ovzduší a na snahu radnice omezit vjezd starším autům do vybraných oblastí. Spekuluje se, že to bude jeden z hřebíků do rakve slavného autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e21t71r 59M80i65c30h89a56l 2950424941352

Den bez aut, ale místní budou moct jezdit. Takže budou ase plné ulice aut. :-)

0/0
8.9.2016 23:09

J36o95s55e38f 79N45o83v13a20k 5888242456308

Frantíci jsou....Frantíci. Divní.

0/0
7.9.2016 22:36

J80a34n 48D50l83o73u84h84ý 7704279330199

Radnice se snazi vychovavat - takovy nsou nejlepsi - ti co si mysli, ze vedi, co ostatni chteji. Jen tak dal, oni vas v pristich volbach vykopou od korytka. Mesto bez aut je 19. Stoleti a proc by pak mel nekdo bydlet ve meste, kdyz cesta kamkoliv bude trvat neumerne dlouho...

0/0
7.9.2016 7:15

P34e84t82r 57M18a62r13e50č18e84k 1503441819208

Již brzy budou jezdit na velbloudech :-) a vše bude happy.

0/0
7.9.2016 0:24

J22a35k11u38b 11M82a44t44ě45j48ů 5645172551585

akorat ze velbloud vyprdi vic CO2 nez auto :)

0/0
7.9.2016 14:33

P30e50t51r 35M38i15c70h21a97l 2290614791602

A co teprve metanu.

0/0
8.9.2016 23:09

J41o78s72e49f 96Š15o11l63t71e59s 8684878310353

Aniž bych chtěl nějak popírat výhodnost čistého prostředí, měli bychom si uvědomit, že města jsou od toho, aby nám usnadňovala a zpříjemňovala žití svojí snadnou dostupností všeho. Pokud z města odstraníte auta a budete se z něj snažit udělat jakýsi skanzen, nemá smysl bydlet ve městě, ale je lepší si postavit bydlení někde v divočině, tam bude aspoň čistší vzduch.

0/0
6.9.2016 20:10

J88o49s47e18f 53Š54o57l91t86e43s 8984198530153

Upřesnil bych, že nejde jenom o auta, ale celkově individuální dopravu.

0/0
6.9.2016 20:11

J51a23n 13S19k48ý12p82a13l65a 7757252192501

Invex zanikl, Cebit skomírá, MSV je taky jen stínem své někdejší slávy. Doba velkých výstav je pryč.

+2/0
6.9.2016 17:22

J57i66ř77í 91S65c49h82w44a31c57h 8818524368156

a může za to internet, hlavně ten velké výstavy "nenávidí" a bude hlavní příčinou i zániku pařížského autosalónu "nenávist" nějakého magistrátu je proti tomu kapkou v moři. ;-)

0/0
6.9.2016 20:26

K83a86r85e15l 97J94o56a58c30h45i65m78s82t33á16l 8466802427386

auta se na znečistění podílej minimálně podívejte na lode a letadla co je to za hnus požáry domů lesů atd... to je největší zlo na ovzduší;-€

+1/0
6.9.2016 13:21

P44e16t43r 29Š65v17a53r13c 2328178905540

Aniž bych se chtěl extra zastávat ekoloby, tak lokální znečištění ve městech mají na svědomí právě auta.

+2/−1
6.9.2016 14:48

O36n94d74ř76e28j 78Č89a19p21k54a 6111181563554

Na druhou stranu mám takové tušení, že současné "ekologické" trendy (snižování produkce CO2 za každou cenu, "zklidňování" dopravy) čistšímu prostředí nepomáhají, spíš naopak.

0/0
6.9.2016 16:05

J98o70s98e20f 25Š20o10l20t97e70s 8764528650483

V Evropě možná. Jinde je ovšem smog způsoben spalováním všeho, co hoří. Auta zase takový podíl nemají.

0/0
6.9.2016 20:09

P90e51t52r 36M23a53r21e51č87e57k 1383281129528

Pokud v tom městě nejsou nějaké jiné zdroje znečištění tak ano.

0/0
7.9.2016 0:23

J28i33ř61í 42S21c19h60w53a42c32h 8958754438366

problém je v lokálnosti toho znečištění. Pokud někomu soused vypouští do oken kouř ze spálených starých škrpálů a PETek tak toho dotyčného ohrožuje stomilionkrát více než nějaké lodě v Atlantiku a přitom podíl toho souseda na znečištění planety je asi 0,00000000000000000001% hrubým odhadem. ;-)

0/0
6.9.2016 20:38

M84a76r16e51k 35J33a69n30e12č57k80a 1437126873281

Idnes už očividně nemá jiné fotky aut než Škodovek a narve je do každého článku o autech. Diagnóza nebo neskrývaná placená reklama na tyhle přibližovadla? To by jejich předražené ceny i vysvětlovalo ;-)

+1/0
6.9.2016 13:15

M21a62r85e91k 97J67a78n46e24č20k53a 1397396973191

Než se nějaký šťoura ozve upřesním, že zobrazení fotek na hlavní stránce článku a ne utopené ve fotogalerii.

0/−1
6.9.2016 13:17

J13i26ř77í 77S25c12h79w32a75c75h 8288584138586

dělají to proto, aby se ozval nějaký škoda-alergik a šťoura Janečka a navýšil počet příspěvků v diskuzi a wotogou...;-)

0/0
6.9.2016 20:31

M84a39r74e58k 65M23a21l43ý 1882508371270

Prosím, vysvětlíte mi, co máte na myslí tím "předražená cena"? Děkuji.

+1/0
6.9.2016 13:33

K97a68r36e25l 78V39a89c14h47u77t 9273332209133

To jsou věci ... z IQ ... je naráz -IAQ ! ;-)

+1/0
6.9.2016 12:57

R18a81d63a26n 31K48u30b43a65n35t 1243640799420

30 % Švýcarů nemá auto.

0/0
6.9.2016 10:28

T95o91m82á87š 36C86h84r81a62s48t59n48ý 2281224541463

Ano, jen dodejte, že těch 30% co nemá auto má od vlády v garáži svůj tank. ;-)

+2/0
6.9.2016 11:13

R61a56d34a55n 20K12u60b35a34n15t 1773760359700

Mají doma dlouhé zbraně. Všichni. Tanky ne. ;-)

+1/0
6.9.2016 12:21

T89o64m74á20š 71C51h84r44a45s82t26n33ý 2981104761713

Tak myslel jsem v "tankové hale" v docházkové vzdálenosti od domu ;-)

+2/0
6.9.2016 12:59

J10i11ř30í 21S87c62h17w54a86c84h 8898314618126

Tanky taky.... s pivem, vínem, mlíkem atd....;-)

0/0
6.9.2016 20:41

J80i17ř15í 36T77a68b82á53š12e81k 5930750221889

Zaíd Husajn - nómen ómen :-( .

+1/0
6.9.2016 10:22

J71i92ř78í 61T34a56b43á77š74e15k 5590120121669

pardon - patřilo jinam.

+1/0
6.9.2016 10:23

J64a84k65u94b 23F83e80i44f25a93r 7739979126269

Paříž je odporně špinavé město, byl jsem tam před 2 lety pracovně a doufám nikdy více.

+2/0
6.9.2016 9:55

J57i28ř38í 92T85a93b65á24š90e20k 5680360541469

Jó Paříž - bývalo to hezké městečko. Dnes už bych ho dobrovolně nenavštívil.

+2/0
6.9.2016 9:26
Foto

P38r39e31m28y66s80l 85K46y96s37e80l98a15k 5895583624669

Proč když za chvíli bude všechno elektrické...?

+1/0
6.9.2016 9:03

T60o57m40á60š 26C85h30r18a26s71t98n69ý 2741834531563

Není to málo, Antoníne Pavloviči? Nebude jistější nukleární pohon?

+1/0
6.9.2016 9:37

M35a97r86t64i51n 79K45a45r71á80s40e65k 9158943608338

No tak vyrobit elektricke auto dneska neni problem, jen je to zatim o neco drazsi nez spalovaci auto. Nuklearni pohon v autech je zatim solidni scifi..

0/0
6.9.2016 9:38

T42o57m11á75š 95C15h77r22a44s96t58n64ý 2231474371623

Reálně jsme jej měli v padesátých letech :-) (Ford Nucleon), dnes by klidně mohlo jet na Thorium 232...

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorium_fuel_cycle

0/0
6.9.2016 9:49

D95a55v57i63d 59V75i12k18t77o94r25a 9544154895527

Ford Nucleon se bohužel nikdy nedostal do funkčního stadia, byly jen teoretické úvahy, nějaké konstrukční plány a maketa...

0/0
6.9.2016 9:54

M20a76r47e45k 41M36a51l80ý 1392918191510

No... kromě ceny je tu ještě problém s nízkým dojezdem a pomalým "tankováním".

0/0
6.9.2016 11:19

P17a81v85l79a 57H42r13a12d19i48l12o68v81a 3807971661284

Zatim. Ale to se vyresi.

0/0
6.9.2016 11:52

M20a61r67e39k 17M16a53l46ý 1102908311680

Je to možné, zatím tomu ale nic nenasvědčuje :-)

0/0
6.9.2016 11:58

M13a76r34t67i66n 60K11a94r18á44s95e71k 9858493118378

No mne treba od koupe EV odrazuje jediny parametr a to cena....

0/0
6.9.2016 12:52

M45a75r58e55k 52M23a21l80ý 1562838771740

Ano, to vám věřím. Jiný zase požaduje i ten dojezd a možnost natankovat/nabít rychle a kdekoliv, jako je to teď s klasickým autem. Pokud by vás takových (co jim dojezd a možnosti nabíjení vyhovují) bylo větší množství, tak by se EV vyplatilo vyrábět ve velkém a i ta cena by šla dolů rychleji. Protože EV je údajně jednodušší než klasické auto...

+3/0
6.9.2016 12:59

J79a36n 21F42r21o79l50í45k 6346440245244

Nebylo by od věci napřed to vyřešit a pak omezovat spalovací auta? A teď nemyslím Muskovo řešení spočívající ve výrobě Tesly z hliníku. Kdyby se spalováky vyráběly takto klesla by spotřeba o dva litry na stovku. ;-)

0/0
6.9.2016 12:07

M47a64r32t11i26n 70K67a30r65á51s18e63k 9248713228608

Co pro obri cast aut vubec nevadi, navic se ty parametry se rok od roku zlepsuji..

0/0
6.9.2016 12:20

M62a23r85e19k 76M33a29l37ý 1182838381730

Vadí-nevadí je vcelku jedno. Je to otrava pořád hlídat jestli mám nabito a když ne, tak přemýšlet, kde nabiju a co za tu dobu budu dělat, abych se nenudil. Ale ano, pomalu se to zlepšuje, ale i tak prodejná čísla říkají, čemu automobilový zákazník dává přednost.

0/0
6.9.2016 12:54

M68a60r91t20i41n 44K40a15r57á87s79e40k 9228203538248

No prodejni cisla zatim rikaji predevsim to, ze EV se moc neprodavaji, nejspis je to kvuli jeijch vysoke cene, coz jsem psal od zacatku, ze je hlavni problem...

+1/0
6.9.2016 13:17

M83a13r78e96k 18M37a83l70ý 1302378141700

Nejspíš... lze se o tom dohadovat, co je příčinou nízkých prodejů. Bude to nejspíš kombinace vysoké ceny a nevyhovujících užitných vlastností.

Úpřimně, pokud by cena EV byla, řekněme o 100 tis. vyšší u auta v cene kolem půl mega, tak to problém není, protože samotný provoz a předpokládám i servis je u EV levnější. Ale musel by mít ty vlastnosti, které dnes má spalovák. Pak bych si ho i koupil :-)

0/0
6.9.2016 13:32

M41a13r72t17i85n 38K56a95r90á25s53e82k 9378813548148

Tak samozrejme taky zalezi auto od auta, clovek od cloveka. My mame doma auta 2, pricemz jedno (male) jezdi vyhradne kratke vzdalenosti, na ktere by stacilo i llibovolne dnesni EV s dojezdem do 150 km, nabijeni doma ze zasuvky apod. Druhe auto bych asi jen tak za EV nevymenil, protoze casto jezdime autem na dovolene, nabo pracovne delsi cesty po republice - tam by me i znacne vylepsene EV dost omezovaly....

+1/0
6.9.2016 13:37

M35a16r77e63k 23M75a23l33ý 1802598761600

Přesně tak, různí lidé, různé požadavky. Taky máme druhé auto, které jezdí v režimu, že by jej EV v pohodě nahradilo. A tady právě ta cena je ještě důležitější než u hlavního auta v rodině.

+1/0
6.9.2016 13:43

M33a17r48t20i16n 35K44a26r84á16s32e36k 9808963288928

No proto tvrdim, ze ta hlavni brzda je cena - tech aut, ktere by EV nahradily bez jakekoli ztraty komfortu (i spise s navysenim komfortu - znam dost holed co by mnohem radsi doma strcily auto do zasuvky, nez jely na pumpu) jsou po svete spousty, co treba muze byt v procentech jen relativne malo (10-20%), ale je to porad neskutecne velke mnozstvi aut. Postupne se zlepsovanim baterek a rovojem infrastruktury pro EV bude mozne pohodlne nahradit cim dal vetsi mnozstvi aut...

+1/0
6.9.2016 13:48

M86a34r23t79i54n 38K65a94r30á36s16e28k 9368593838158

No to je poznat treba v norsku, kde kvuli ruznym danim a dostacim stoji EV dost podobne jako spalovak - EV tam patri mezi nejrpodavanejsi modely. Jinak samo, EV nemaji na to nahradit v blizke dobe 100%, protoze, jak sam pisete, na to nemaji parametry...

+1/0
6.9.2016 13:40

M78a78r44e66k 18M14a71l30ý 1552208871500

Ano, o EV je zájem prakticky jenom tam, kde je podporovaný buď dotacemi nebo úlevami na dani, viz. teď Dánsko a obrovský pokles zájmu o Teslu při zrušení daňových výhod.

Já bych byl pro neřešit elektromobilitu "násilím". Ono, pokud technologie je životaschopná a nabídne parametry, o které zákazník stojí, nemám strach o to, že by EV upadly do zapomnění (i bez zvýhodnění).

0/0
6.9.2016 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.