Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vůbec namaloval Porsche 911. Původního autora z fotky odstřihli

Volkswagen Brouk i Porsche 356 vděčí za své oblé křivky jedinému muži. Ne, není to Ferdinand Porsche. Jmenuje se Erwin Komenda. Geniální designér, který se později s Porscheho rodinným klanem rozkmotřil tak, že jej odstřihli z oficiální fotografie, zemřel před půl stoletím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e93t18r 26F12i44a14l37a 8704592336545

Okopíroval viz:

http://zpravy.idnes.cz/volkswagen-to-je-brouk-a-neni-brouk-vlastne-tatra-fbb-/zpr_archiv.aspx?c=A090728_123244_kavarna_bos

0/0
8.9.2016 17:57

J40a38n 20T94i71c78h48ý 8880512530338

Nakreslil, ne namaloval

0/0
8.9.2016 16:17

M81i24c65h49a25l 34B15a92š28t79a 6894110955774

Na evoluci 356 (obrázek 16) je záď jako vystřižená z Tatry 603 ...

0/0
8.9.2016 15:57

J15o82s38e83f 36M69i57k13i34n 5163244645324

Další spekulaci je Hans Ledwinka

0/0
8.9.2016 14:11

D45a25v75i70d 37R73y81c96h88e60t36s18k10ý 9776191390780

Když Porsche bylo Porsche a ne ten dnešní SUV hnůj, s naftou a povinnými automaty...

+3/0
8.9.2016 9:09

M80a39r11t24i51n 30N50e21b10e16s27k30ý 7596850397402

Přesně tak, Jaguar a Porsche jsou prostě o luxusních, nízkých, výkonných a benzínových autech.

Když vidím Porsche a Jaguar v SUV a na naftu, tvrdím, že svět už se dočista zbláznil.

+3/0
8.9.2016 14:36

V75l13a24d32i42m36í66r 55K50u18b92o77v57ý 9272683787934

SUV zachránilo Porsche od bankrotu.

+3/0
8.9.2016 15:44

M94a36r42t34i31n 30Z73a55c30h 5254720742782

Celá tahle Porsche rodinka je značně podivuhodná a kontroverzní. A ve Vratislavicích ještě ctí svého největšího eSeSáka...zláštní to národ, ti češi...

0/0
8.9.2016 8:53

J68i10ř50í 78E69r11b15e24n 1563474126437

Největším esesákem byl jistý Heinrich Himmler a nejvýznamnějším důstojníkem SS v rámci protektorátu byl Reinhard Heydrich.

Tak jakého Čecha máte na mysli?

+2/0
8.9.2016 9:00

M68a10r21t56i43n 52N88e58b50e65s90k12ý 7966500807932

...ano, ti Češi ,pro které být komunista není žádná ostuda, ač mezi nacismem a komunismem není zjevného rozdílu.

+3/0
8.9.2016 14:38

Z57u86z16a50n81a 74E38r34b76e17n47o97v77á 9879798794935

"Slavná fotka, kde Ferdinand a Ferry Porsche pózují u prototypu modelu 356, kterému říkali Stürmvogel. Komenda přihlíží vpravo..." Asi mám jinou představu o pojmech vpravo a vlevo.

+11/0
8.9.2016 8:37

J32a86r60o72s43l72a80v 30C85h30a28l43u58p76a 8714601335305

Kdyby nebylo pánů rodiny Porsche, možná by Komendu nikdo neznal. Nebýt pána Komendy, zřejmě by dnes nikdo nevěděl, že existovala značka Porsche. Krásný článek.

+1/0
8.9.2016 8:04

D98a60n94i91e85l 35M82u32n65z45a50r 1599728772216

tito panove byli TVURCI-UMELCI!

Jejich predstavy a sny jeste nyni jezdi po svete a budi obdiv kdekoliv!

Bez compujtra a mozna pave ze bez nej! Smekam uctou panove!

+5/0
8.9.2016 2:59

R32o13m27a93n 43Z83v53ě43ř69i61n88a 9171165437575

všichni přeci vědí že myšlenku vozu s proudnicovým tvarem a motorem vzadu chlazeným vzduchem vnuknul Komedovi a Ledvinkovi při společné návštěvě sám vůdce - včetně dochovaného vůdcova nákresu.

Proto jsou si přeci první poválečné Tatry, brouk i Porsche tolik podobý...

A teď mi to někdo vyvraťte.. ;-)

0/0
8.9.2016 2:18

I70v35a26n 63P59e80t43r37í93k 4744473594

Prví bol prototyp aerodynamickej Tatry s označením V 570 z roku 1933.Ten sa do výroby nikdy nedostal.Do sériovej výroby sa dostala až Tatra 77 v roku 1934.Dá sa povedať že otcami stvoriteľmi boli šéfkonštruktér Hans Ledwinka a inžinier Erich Uberlacker.Inšpirovaný boli Paulom Jarayom.Tatra sa s WV začala súdiť ale súdny proces bol po obsadení Československa nemcami zastavený.

+7/0
8.9.2016 5:12

J50i25ř83í 45E70r54b65e46n 1543684426397

... a po válce vyhraný a VW zaplatil Tatře solidní odškodnění, nebo chcete-li vyrovnání. Díky tomu se taky musel Brouk vyrábět mnohem déle, protože VW neměl na přelomu 50. a 60. let tolik peněz na rozvoj...

+1/0
8.9.2016 5:44

J85i24ř16í 61E32r33b45e74n 1253324866787

Ale ještě tu hraje roli jedna opomíjená drobnost: Škoda 932 z roku 1932. Velká část Komendova designu německého Brouka je okopírovaná právě z této škodovky, která byla ryze českým dílem.

A spousta novinářů se o tom zatvrzele odmítá vůbec zmínit.

0/0
8.9.2016 5:46

P33e55t23r 61D50o69h89n98a67l 6452929915539

Tady máte aerodynamickou Alfu Romeo z roku 1914. A rovnou autobus ;-) http://laughingsquid.com/the-1914-aerodinamica-prototype-an-early-aerodynamic-car/

Prostě nemá smysl řešit, kdo byl v čem rychlejší. Tehdy na aerodynamických karoseriích pracovaly možná i desítky karosáren po celé Evropě a vzhledem k tehdejším technologiím je pochopitelné, že byl ten design podobný. Jinak Komenda udělal prototyp Zündapp T12 už v roce 1931, takže jestli opisoval, tak leda od sebe ;)

0/0
8.9.2016 16:35

J76i53ř46í 60E76r20b25e66n 1833334726657

A co má jako ta alfinka společného s Broukem?

A Zündapp T12 se podobá spíš Tatře V570, s VW Broukem nemá stylisticky společného nic. Na rozdíl od té škodovky.

http://www.skoda-oldtimerclub.de/kategorie/dokumente/skoda_modelle/932_prototyp_kadlomobil_hrdlicka.jpg

0/0
8.9.2016 17:53

J36i74ř71í 50E12r84b34e91n 1963654466977

A fundovaný článek je zde: http://www.jan-tucek.wz.cz/clanky_odborne/skoda_932_automobil_2_2016/boleslavsky%20brouk_932_automobil_2_16.pdf

0/0
8.9.2016 17:54

O51n84d13r98e52j 40S28i77d22o68n 6784566911372

Save, safe, Savo, vsechno jedno.

+4/0
8.9.2016 1:35

P64e55t75r 63F65i71f89k88a 4841421249375

Erwin Komenda zemřel v roce 1966. V roce 2014 to bylo 110 od jeho narození (6.3.1904), ne od jeho smrti. Opravte si to prosím v článku:

"V roce 2014, sto deset let po smrti Komendy, zveřejnila jeho vnučka Iris Steinecková dokumenty, které mají dokládat"

+15/0
8.9.2016 0:20

A27n43t18o67n61í79n 87U98r61b34á35n22e67k 9403928536878

Ale musím říct, že jsem nad tím chvíli přemýšlel, když jsem to uviděl v článku.

+1/0
8.9.2016 1:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.