Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vůbec namaloval Porsche 911. Původního autora z fotky odstřihli

Volkswagen Brouk i Porsche 356 vděčí za své oblé křivky jedinému muži. Ne, není to Ferdinand Porsche. Jmenuje se Erwin Komenda. Geniální designér, který se později s Porscheho rodinným klanem rozkmotřil tak, že jej odstřihli z oficiální fotografie, zemřel před půl stoletím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e18t87r 39F80i47a20l47a 8284522616835

Okopíroval viz:

http://zpravy.idnes.cz/volkswagen-to-je-brouk-a-neni-brouk-vlastne-tatra-fbb-/zpr_archiv.aspx?c=A090728_123244_kavarna_bos

0/0
8.9.2016 17:57

J55a69n 29T69i47c21h33ý 8210842120888

Nakreslil, ne namaloval

0/0
8.9.2016 16:17

M72i54c82h66a57l 10B91a39š48t26a 6564150195364

Na evoluci 356 (obrázek 16) je záď jako vystřižená z Tatry 603 ...

0/0
8.9.2016 15:57


J40o53s74e32f 23M64i53k63i73n 5723344565144

Další spekulaci je Hans Ledwinka

0/0
8.9.2016 14:11

D94a22v51i52d 96R14y15c97h66e36t63s53k88ý 9276591310450

Když Porsche bylo Porsche a ne ten dnešní SUV hnůj, s naftou a povinnými automaty...

+3/0
8.9.2016 9:09

M39a22r24t60i21n 80N79e46b61e88s34k28ý 7896190927332

Přesně tak, Jaguar a Porsche jsou prostě o luxusních, nízkých, výkonných a benzínových autech.

Když vidím Porsche a Jaguar v SUV a na naftu, tvrdím, že svět už se dočista zbláznil.

+3/0
8.9.2016 14:36

V53l86a44d35i74m13í17r 14K30u42b85o47v68ý 9692743357134

SUV zachránilo Porsche od bankrotu.

+3/0
8.9.2016 15:44

M51a36r93t43i89n 44Z11a70c71h 5594520262732

Celá tahle Porsche rodinka je značně podivuhodná a kontroverzní. A ve Vratislavicích ještě ctí svého největšího eSeSáka...zláštní to národ, ti češi...

0/0
8.9.2016 8:53

J47i45ř53í 59E64r73b72e86n 1193644186167

Největším esesákem byl jistý Heinrich Himmler a nejvýznamnějším důstojníkem SS v rámci protektorátu byl Reinhard Heydrich.

Tak jakého Čecha máte na mysli?

+2/0
8.9.2016 9:00

M55a89r48t92i98n 92N29e58b92e85s66k65ý 7396200967102

...ano, ti Češi ,pro které být komunista není žádná ostuda, ač mezi nacismem a komunismem není zjevného rozdílu.

+3/0
8.9.2016 14:38

Z34u13z41a56n61a 14E68r48b11e24n19o19v61á 9409648274395

"Slavná fotka, kde Ferdinand a Ferry Porsche pózují u prototypu modelu 356, kterému říkali Stürmvogel. Komenda přihlíží vpravo..." Asi mám jinou představu o pojmech vpravo a vlevo.

+11/0
8.9.2016 8:37

J34a82r88o20s32l78a60v 58C96h24a54l58u86p92a 8354631745865

Kdyby nebylo pánů rodiny Porsche, možná by Komendu nikdo neznal. Nebýt pána Komendy, zřejmě by dnes nikdo nevěděl, že existovala značka Porsche. Krásný článek.

+1/0
8.9.2016 8:04

D84a60n76i58e92l 85M78u54n96z78a19r 1489418552126

tito panove byli TVURCI-UMELCI!

Jejich predstavy a sny jeste nyni jezdi po svete a budi obdiv kdekoliv!

Bez compujtra a mozna pave ze bez nej! Smekam uctou panove!

+5/0
8.9.2016 2:59

R48o98m84a24n 21Z24v80ě62ř94i12n16a 9531935517375

všichni přeci vědí že myšlenku vozu s proudnicovým tvarem a motorem vzadu chlazeným vzduchem vnuknul Komedovi a Ledvinkovi při společné návštěvě sám vůdce - včetně dochovaného vůdcova nákresu.

Proto jsou si přeci první poválečné Tatry, brouk i Porsche tolik podobý...

A teď mi to někdo vyvraťte.. ;-)

0/0
8.9.2016 2:18

I26v83a96n 65P77e42t78r57í33k 4944343524

Prví bol prototyp aerodynamickej Tatry s označením V 570 z roku 1933.Ten sa do výroby nikdy nedostal.Do sériovej výroby sa dostala až Tatra 77 v roku 1934.Dá sa povedať že otcami stvoriteľmi boli šéfkonštruktér Hans Ledwinka a inžinier Erich Uberlacker.Inšpirovaný boli Paulom Jarayom.Tatra sa s WV začala súdiť ale súdny proces bol po obsadení Československa nemcami zastavený.

+7/0
8.9.2016 5:12

J33i63ř79í 87E74r22b13e84n 1533354786607

... a po válce vyhraný a VW zaplatil Tatře solidní odškodnění, nebo chcete-li vyrovnání. Díky tomu se taky musel Brouk vyrábět mnohem déle, protože VW neměl na přelomu 50. a 60. let tolik peněz na rozvoj...

+1/0
8.9.2016 5:44

J74i70ř78í 24E62r89b78e35n 1603544506917

Ale ještě tu hraje roli jedna opomíjená drobnost: Škoda 932 z roku 1932. Velká část Komendova designu německého Brouka je okopírovaná právě z této škodovky, která byla ryze českým dílem.

A spousta novinářů se o tom zatvrzele odmítá vůbec zmínit.

0/0
8.9.2016 5:46

P64e43t88r 33D16o30h37n89a25l 6892389385419

Tady máte aerodynamickou Alfu Romeo z roku 1914. A rovnou autobus ;-) http://laughingsquid.com/the-1914-aerodinamica-prototype-an-early-aerodynamic-car/

Prostě nemá smysl řešit, kdo byl v čem rychlejší. Tehdy na aerodynamických karoseriích pracovaly možná i desítky karosáren po celé Evropě a vzhledem k tehdejším technologiím je pochopitelné, že byl ten design podobný. Jinak Komenda udělal prototyp Zündapp T12 už v roce 1931, takže jestli opisoval, tak leda od sebe ;)

0/0
8.9.2016 16:35

J32i28ř78í 80E47r51b71e57n 1283154126717

A co má jako ta alfinka společného s Broukem?

A Zündapp T12 se podobá spíš Tatře V570, s VW Broukem nemá stylisticky společného nic. Na rozdíl od té škodovky.

http://www.skoda-oldtimerclub.de/kategorie/dokumente/skoda_modelle/932_prototyp_kadlomobil_hrdlicka.jpg

0/0
8.9.2016 17:53

J98i42ř70í 14E54r27b72e18n 1383944196787

A fundovaný článek je zde: http://www.jan-tucek.wz.cz/clanky_odborne/skoda_932_automobil_2_2016/boleslavsky%20brouk_932_automobil_2_16.pdf

0/0
8.9.2016 17:54

O23n60d47r14e50j 70S59i80d49o84n 6314676601562

Save, safe, Savo, vsechno jedno.

+4/0
8.9.2016 1:35

P78e16t98r 29F17i24f83k31a 4441311939285

Erwin Komenda zemřel v roce 1966. V roce 2014 to bylo 110 od jeho narození (6.3.1904), ne od jeho smrti. Opravte si to prosím v článku:

"V roce 2014, sto deset let po smrti Komendy, zveřejnila jeho vnučka Iris Steinecková dokumenty, které mají dokládat"

+15/0
8.9.2016 0:20

A21n44t21o65n33í92n 32U68r12b34á90n34e52k 9763438526908

Ale musím říct, že jsem nad tím chvíli přemýšlel, když jsem to uviděl v článku.

+1/0
8.9.2016 1:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.