Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Před 20 lety vyrobili první octavii, postavili na ni novou továrnu

První novodobou Škodu Octavii vyrobili 3. září 1996 v novém závodě v Mladé Boleslavi. Octavia vstupovala na trh s cenou 335 700 korun za verzi s benzinovým čtyřválcem 1,6 (55 kW) ve výbavě LX. Podívejte, co tehdy psala MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a60n 89K98l83i37m35a 7690523820342

oktávky asi nebudou tak špatná auta když hodně taxíků po Evropě je značky škoda)

+1/0
8.9.2016 21:55

Z51d81e23n22ě92k 80H80r25u65b10ý 5225208161366

Na snímku č. 5 je nad novinovým článkem "Octavie míří letos hlavně na domácí trh" graf s kurzem CZK vs. USD. V roce 1996 dolar za 26, po dvaceti letech ho máme za 24. To jsme se teda posunuli v tom dohánění světa, že?

0/0
8.9.2016 17:24

M84i73l58a49n 26M30u41s28i15l 4963451452475

To s tím nějak souvisí? :-)

0/0
8.9.2016 17:31

Z95d49e78n57ě36k 91H75r37u43b91ý 5415978241726

No svým způsobem jo, když verze s průměrnou výbavou pořád stojí přes 20 platů...

+1/0
8.9.2016 17:45

P78e86t16r 95M49i83c71h98a62l 2760294351612

No, on dolar od té doby docela oslabil.

0/0
8.9.2016 18:07

R91i32c75h25a75r56d 43B84a75r85t52o85š 4289405989501

Tak tuhle reklamu si naštěstí nepamatuji. Otřesná. Tedy ne že by jiná reklama na inflací financované "plechovky" byla dobrá, ale něco obdobně příšerného si nyní nevybavuji.

0/−2
8.9.2016 15:47

R80o27m51a11n 57P61o41l98á11č94e61k 5746969855

Za mě na auta (vyjma trapáků z Nošovic, kde to staví proti Škodě, ale třeba současná na Tucson už je zase hezká :-)) jsou reklamy na auta jedny z nejlepších. Oproti vložkám, jogurtům atd.

0/0
9.9.2016 8:58

J12a37n 10Ž39á82r14o67v75s64k50ý 8808869134108

Jó, na Havla to bylo málo zápaďácký...

+2/−1
8.9.2016 13:20

A63n20d31r53e72j 58M81a59s77a34r14y39k 9900763246800

ja si myslim ze to stejne byl křáp.... škoda zaspala dobu ješte u 120tek a mozna ted ji trooošku dohani.... i kdyz.... takove SUV uz ma taky kde kdo jen škoda udelala tomu ovace jako kdyby vymysleli kolo.....

0/−7
8.9.2016 10:38

P68e87t89r 83M24i85c87h56a93l 2820144611102

To nám ten čas ale letí. Při tehdejším průměrném platu to bylo hodně drahé auto. Pro nás, zvyklé ještě na socialistické výrobky, to bylo auto jako z jiného světa. A vzhledem k tomu, že některé z těch prvních jezdí dodnes, tak i kvalita byla úplně někde jinde. Známý má taky jednu z prvních s motorem 1,9 SDi. Až se mi nechce věřit, že mu to pořád jezdí a víceméně jen s běžnou údržbou.

+4/0
8.9.2016 10:06

V30í69t 58B40r44z90o73b18o11h47a14t52ý 7590752353521

1.9SDi jezdí většinou i bez běžné údržby ;)

+1/0
8.9.2016 15:13

P22e90t61r 82M55i22c98h23a26l 2490344421952

Že by tam měl jako 20 let stejný olej, původní brzdové desky, kotouče atd.?

+1/0
8.9.2016 16:44
Foto

T77o74m76á96š 76D13v43o80ř60á41k 3335173856666

Jo, i původní benzín...

0/0
9.9.2016 15:12

T49o84m40á63š 19V62l14a81s91á52k 4784549189696

V SDi rozhopádně

0/0
9.9.2016 20:03

M45a24r94e65k 40J22a32n72e36č55k81a 1717906713611

Octavia I, stejně tak Fabia I nebyla úplně špatná auta, ale měli jednu nectnost, po překročení magické hranice 200tkm a čím bohatší výbava byla, tím více se to sralo. Nicméně jediné co šlapalo spolehlivě byla pohonná jednotka, čili motor, vše ostatní akorát tak škoda mluvit, vlastní zkušenost (dvě Fabie I a jedna Octávka I). O tom, že nové Škodovky budou na tom lépe při překročení 200tkm (pokud to motoricky zvládnou bez nějakých problémů) si už iluze opravdu nedělám, ale aspoň to nesežere rez, když už nic :-)

0/0
7.9.2016 23:22

O58n37d75r68e54j 59M37a84r84e24c79e91k 3950828330285

Takhle, nejsem škodovkař, koncern mi moc nevoní ale mám 1,6 octavii první generace. Má nalítáno 300tisíc, měnim jen olej a filtry, plus nějaká údržba a čepy,auto drží perfektně, není s ním problém. Opravy jednoduché. Takový spolehlivý tahoun. Vlastně k tomu nemůžu říct nic záporného. Odveze mi surfy na střeše, písek z pláže a mořská sůl jí taky prolém nedělá. Prostě dříč...

+3/0
7.9.2016 21:12
Foto

M32i94c72h44a45l 45N66a75j73m43a76n 7589843806470

Octaviia I generace bylo něco. Po dlouhé době měla škodovka opět větší auto. A pořád je to auto, které i dnes neurazí. Ale zároveň nenadchne.

+1/0
7.9.2016 15:55

V70l41a30d42i25m12í85r 62H20r18u39b20ý 1514601297352

S tou velikostí to je omyl, který hezky ilustruje sílu marketingu. První oktávka byla méně prostorná, než její současnice felicie, což škodovka brzy vyřešila nahrazením felicie o poznání menší fabií. Snaha řadit oktávii o půl třídy výše, kam rozměrově ani motorizacemi nepatří, se táhne škodováckým marketingem prakticky od začátku. Ovšem pokud by oktávie byla střední třída, tak co je potom passat?

+4/0
8.9.2016 13:46

M88i13l37a59n 75M27u37s25i22l 4693981932215

Passat má snad konkurenci v Superbu a A4.

Felicie už byla hoodně zastaralá. Proto možná víc místa..o nějakých bezpečnostních zónách nemohla být řeč..

0/0
8.9.2016 16:46

P82e78t98r 13B75á18č60a 8755506185255

20 let a furt tech kramu po silnici jezdi mraky a jeste k tomu ve trech z ctyr totalne marni ridici.

+3/−9
7.9.2016 15:41
Foto

R46o42m62a35n 16K35o25z25e54l 4177866543574

Prostě auta se vyrábí jinak, než za socialismu, kdy vozy rychle rezly a škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km na generálku....dnes nájezd 300 tisíc km ani nejde poznat, auto je pořád jako nové.

+2/−1
7.9.2016 17:27
Foto

M31i71c53h13a14l 29N54a13j90m51a36n 7399393166750

Tvrzení, že auto je po 300 tis. km jako nové je trošku odvážné. Ale souhlasím s tím, že po 300 tis. km může být pojízdné a bez větších závad.

+2/0
7.9.2016 17:37

J52i68n59d47ř93i21c23h 42Š64k11o18p86e54k 4825491130945

to platí pro auta vyrobená do roku cca 2006.

Pro pidimotůrky s turbem není 300 000 km žádný samozřejmý nájezd

+1/0
7.9.2016 19:33

J33i50n81d14ř64i56c71h 31Š63k22o54p90e35k 4955761280495

za to v ostatních značkách jezdí jen géniové, co ;-D

+2/0
7.9.2016 19:22
Foto

R72o84m57a49n 60K45o17z38e87l 4127956423984

Vy jste už viděl nějaké takové auto na vrakovišti, vyrobené po roce 2006?

0/0
7.9.2016 20:00

P29e51t47r 41M16i87c34h70a86l 2220874261392

V NFS jezdí Oktávky? ;-D

+1/0
8.9.2016 10:30

M98i67l51o38š 15S41a67l15o20š63e54k 7554713141733

Octavia1 RS,černá metalíza,r.v.2002,najeto 188000 km,bez koroze,mazel,jako nová ;-).Je potřeba se trochu starat,lidé se otáčejí pořád................:-)

+3/0
7.9.2016 15:38

A74n75t53o75n88í64n 91S13e52b93e88r87a 7933778840719

To byla událost....

Ne je dneska, kdy chrlí desítky stejných aut po kterých neštěkne ani pes. Rv

0/0
7.9.2016 14:33

V69í32ť30a 46K48r86u58t96i63š 1730924195867

Což je taky dáno tím, že tehdy to bylo "něco". Něco naprosto nedostupného a nepředstavitelného pro v našich končinách normálně vydělávající lidi. Dnes jsou auta této kategorie už i u nás pro spoustu lidí prakticky spotřební zboží, nad kterým prostě tak moc nebádají ...

+5/−1
7.9.2016 14:38
Foto

R91o84m43a82n 60K94o21z68e22l 4377746163644

Je fakt, že u ojetin se tehdy pod 10 tisíc nešlo, snad kromě trabantů.

0/0
7.9.2016 20:03

J97i44n25d53ř73i37c34h 91Š84k32o51p67e34k 4875261560215

a hlavně to auto něco vydrželo, ne jako její následovnice

+1/0
7.9.2016 19:25

M24a70r82t26i59n 18H55a14l43á81š73e13k 2560942548394

Dost mě děsí představa, kdyby tehdy místo Volkswagen, přezval Škodu Renault.

+25/0
7.9.2016 13:36

T83o87m24á80š 20M10o64r83a94v17č62í91k 3257356173945

No vidíte a spoustě lidí vadí, že to vůbec někdo ze zahraničí převzal. Že to není č

0/0
7.9.2016 14:01

T21o10m22á14š 33M47o48r36a69v48č39í54k 3607876373365

české.

0/0
7.9.2016 14:01

J95a37n 50J10a12n74e10č24e15k 9970313520546

Co je na tom děsivého? Samozřejmě, velmi pravděpodobně by Renault v ČR sekal jeden low-endový model za druhým a jakási pseudonárodní hrdost by byla ještě níž než teď, ale z pohledu tahouna ekonomiky by rozdíl oproti strategii VW Group nemusel být vůbec žádný. Těžko říct...

0/0
7.9.2016 14:16

P62e88t18r 74Č77e90r56m81á50k 9168455499870

Rozdíl by byl zásadní, Renault to chtěl pouze jako montovnu pro své modely, nejde tedy ani tak o to že by značka zanikla, ale že by se nejednalo o automobilku ale pouze montážní halu - nebyl by tu vývoj, designerské centrum atd...

+5/−1
7.9.2016 15:43

J21a71n 69J20a33n16e78č35e94k 9860833160916

Vždyď to píšu, pseudonárodní hrdost. Ekonomický dopad mohl být klidně pozitivnější i kdyby z toho zbyla pouhá montážní hala.

+1/−3
7.9.2016 16:02

P45e98t97r 97Č34e26r94m80á16k 9598315799810

Čtěte ještě jednou, to právě s hrdostí nijak nesouvisí, bavíme se ryze o tom ekonomickém dopadu. Ten by byl právě zcela jiný, a samozřejmě negativnější.

+4/0
7.9.2016 16:21

J95a80n 53J55a31n14e60č24e63k 9380533940736

Asi budeš velkej machr přes ekonomii, já bych si to tedy takhle jednoznačně odhadnout netroufnul.

0/−6
7.9.2016 16:49

P24e73t29r 67Č11e33r68m85á55k 9568835529810

Na to stačí být trochu gramotný a pochopit rozdíl mezi montovnou a mezi automobilkou s vlastním vývojem. ;-)

+2/0
8.9.2016 11:29

J53i16n14d22ř47i39c51h 20Š96k80o49p65e79k 4555771810705

to by nebyl ani náhodou.

Pokud by tu byla jen montovna lowendu, tak by přínos pro ekonomiku byl mnohem nižší

+4/0
7.9.2016 19:26

P53e12t59r 11V30á61c48l57a97v21e95k 6505348699127

asi vás překvapím ale co vlastně zůstalo ve škodovce za vývoj??? pokud vím tak ve škodovce nakreslí akorát bednu, do které jde VW motor, VW převodovka, VW elektronika a celé se to postaví na platformě , svete div se, VW ;-D;-D;-D

0/0
8.9.2016 21:11

P49e84t16r 17Č58e26r16m65á32k 9148765479270

Skoro kompletní, v česaně se nědělá jen návrh celého auta, škodovka má na starosti vývoj některých typů motorů, převodovek (škodovka patří mezi hlavní dodavatele DSG do celého koncernu) atd. Na to navazují dodavatele - ty také přesidlují své vývojová centra blíže automobilkám, usnadňuje to pak spolupráci.

0/0
9.9.2016 10:50

V45í53t 22B17r72z84o39b49o31h27a32t54ý 7650632483281

Montovali by se tu Twinga a možná když by francouz dal, tak by dovolil výrobu něčeho na způsob Dacia Logan

+1/0
8.9.2016 15:15

M55a68r71e21k 46K26o93ž48d69o33ň 2538478469362

Do dnes jezdím v O1 SLX TDI 66kw. 20 let 290 000 km nalítáno a stále původní spojka, turbo, výfuk. :-) Bohužel, tohle asi dnešní auta nezvládnou.

+10/0
7.9.2016 13:35

J96i53ř24í 30S22c54h97w87a76c49h 8398624278676

dnes si za ekvivalentní cenu ty slaboučký Octy v dýzlu můžeš koupit dvě a ty dohromady dají 600 tisíc km bez problému a na konci cyklu budeš mít místo 20-letého auta jen 10-leté....

+3/0
7.9.2016 13:47

J82a62k91u61b 66F46e76i44f15a35r 7799289586739

a za dalších 10 let budeme ty auta točit za ekvivalentní cenu po roce a všude budou jen jahreswageny ve jménu neustáleho růstu;-D

+1/0
7.9.2016 15:16

J46i49ř41í 91S13c93h30w78a39c44h 8518934298666

zatím nemám vůbec pocit, že by se průměrné stáří aut nějak zkracovalo....;-)

+1/0
7.9.2016 15:19

J90a32k81u83b 97F36e65i17f40a90r 7799989596619

tak jasně, když se sem tahají 10+ let staré ojetiny

0/0
7.9.2016 15:22

J48i87n50d92ř94i34c50h 37Š17k46o59p33e47k 4135321570205

to jako že dnes auta stojí polovinu co před 20 lety ?

A fakt,že čím je auto složitější, tím je dražší na servis (provoz) jsi také započetl ?

0/0
7.9.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.