Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Před 20 lety vyrobili první octavii, postavili na ni novou továrnu

První novodobou Škodu Octavii vyrobili 3. září 1996 v novém závodě v Mladé Boleslavi. Octavia vstupovala na trh s cenou 335 700 korun za verzi s benzinovým čtyřválcem 1,6 (55 kW) ve výbavě LX. Podívejte, co tehdy psala MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a12n 51K18l89i23m32a 7210923150832

oktávky asi nebudou tak špatná auta když hodně taxíků po Evropě je značky škoda)

+1/0
8.9.2016 21:55

Z66d21e23n97ě49k 26H53r45u10b15ý 5215118231116

Na snímku č. 5 je nad novinovým článkem "Octavie míří letos hlavně na domácí trh" graf s kurzem CZK vs. USD. V roce 1996 dolar za 26, po dvaceti letech ho máme za 24. To jsme se teda posunuli v tom dohánění světa, že?

0/0
8.9.2016 17:24

M40i55l72a59n 15M42u62s16i22l 4893561232595

To s tím nějak souvisí? :-)

0/0
8.9.2016 17:31


Z26d66e98n60ě56k 34H15r18u62b91ý 5425438841306

No svým způsobem jo, když verze s průměrnou výbavou pořád stojí přes 20 platů...

+1/0
8.9.2016 17:45

P68e75t20r 67M10i37c16h58a67l 2580604871712

No, on dolar od té doby docela oslabil.

0/0
8.9.2016 18:07

R30i60c98h32a51r36d 66B36a77r11t54o63š 4769175919771

Tak tuhle reklamu si naštěstí nepamatuji. Otřesná. Tedy ne že by jiná reklama na inflací financované "plechovky" byla dobrá, ale něco obdobně příšerného si nyní nevybavuji.

0/−2
8.9.2016 15:47

R63o40m26a29n 22P92o39l11á31č56e84k 5526679985

Za mě na auta (vyjma trapáků z Nošovic, kde to staví proti Škodě, ale třeba současná na Tucson už je zase hezká :-)) jsou reklamy na auta jedny z nejlepších. Oproti vložkám, jogurtům atd.

0/0
9.9.2016 8:58

J49a98n 68Ž61á83r57o62v68s89k17ý 6282926907737

Jó, na Havla to bylo málo zápaďácký...

+2/−1
8.9.2016 13:20

A64n13d32r29e24j 80M14a28s44a67r59y37k 9300963106930

ja si myslim ze to stejne byl křáp.... škoda zaspala dobu ješte u 120tek a mozna ted ji trooošku dohani.... i kdyz.... takove SUV uz ma taky kde kdo jen škoda udelala tomu ovace jako kdyby vymysleli kolo.....

0/−7
8.9.2016 10:38

P50e23t68r 78M61i54c94h24a33l 2440244931492

To nám ten čas ale letí. Při tehdejším průměrném platu to bylo hodně drahé auto. Pro nás, zvyklé ještě na socialistické výrobky, to bylo auto jako z jiného světa. A vzhledem k tomu, že některé z těch prvních jezdí dodnes, tak i kvalita byla úplně někde jinde. Známý má taky jednu z prvních s motorem 1,9 SDi. Až se mi nechce věřit, že mu to pořád jezdí a víceméně jen s běžnou údržbou.

+4/0
8.9.2016 10:06

V18í11t 28B12r64z46o27b33o64h38a86t93ý 7300642113111

1.9SDi jezdí většinou i bez běžné údržby ;)

+1/0
8.9.2016 15:13

P56e36t65r 67M95i66c15h34a22l 2220204181182

Že by tam měl jako 20 let stejný olej, původní brzdové desky, kotouče atd.?

+1/0
8.9.2016 16:44
Foto

T95o78m65á20š 77D35v66o41ř35á65k 3605813706846

Jo, i původní benzín...

0/0
9.9.2016 15:12

T84o80m84á40š 88V92l22a75s18á57k 4354539519946

V SDi rozhopádně

0/0
9.9.2016 20:03

M92a88r52e36k 19J24a68n58e30č83k51a 1397446683311

Octavia I, stejně tak Fabia I nebyla úplně špatná auta, ale měli jednu nectnost, po překročení magické hranice 200tkm a čím bohatší výbava byla, tím více se to sralo. Nicméně jediné co šlapalo spolehlivě byla pohonná jednotka, čili motor, vše ostatní akorát tak škoda mluvit, vlastní zkušenost (dvě Fabie I a jedna Octávka I). O tom, že nové Škodovky budou na tom lépe při překročení 200tkm (pokud to motoricky zvládnou bez nějakých problémů) si už iluze opravdu nedělám, ale aspoň to nesežere rez, když už nic :-)

0/0
7.9.2016 23:22

O70n14d85r34e81j 30M53a37r80e30c25e94k 3300708170835

Takhle, nejsem škodovkař, koncern mi moc nevoní ale mám 1,6 octavii první generace. Má nalítáno 300tisíc, měnim jen olej a filtry, plus nějaká údržba a čepy,auto drží perfektně, není s ním problém. Opravy jednoduché. Takový spolehlivý tahoun. Vlastně k tomu nemůžu říct nic záporného. Odveze mi surfy na střeše, písek z pláže a mořská sůl jí taky prolém nedělá. Prostě dříč...

+3/0
7.9.2016 21:12
Foto

M34i83c70h48a45l 22N34a72j55m25a35n 7609103886590

Octaviia I generace bylo něco. Po dlouhé době měla škodovka opět větší auto. A pořád je to auto, které i dnes neurazí. Ale zároveň nenadchne.

+1/0
7.9.2016 15:55

V58l53a54d47i52m49í29r 69H74r49u61b71ý 1154921297482

S tou velikostí to je omyl, který hezky ilustruje sílu marketingu. První oktávka byla méně prostorná, než její současnice felicie, což škodovka brzy vyřešila nahrazením felicie o poznání menší fabií. Snaha řadit oktávii o půl třídy výše, kam rozměrově ani motorizacemi nepatří, se táhne škodováckým marketingem prakticky od začátku. Ovšem pokud by oktávie byla střední třída, tak co je potom passat?

+4/0
8.9.2016 13:46

M87i22l98a27n 55M73u29s85i57l 4793221772655

Passat má snad konkurenci v Superbu a A4.

Felicie už byla hoodně zastaralá. Proto možná víc místa..o nějakých bezpečnostních zónách nemohla být řeč..

0/0
8.9.2016 16:46

P93e91t36r 91B69á66č51a 8745336645435

20 let a furt tech kramu po silnici jezdi mraky a jeste k tomu ve trech z ctyr totalne marni ridici.

+3/−9
7.9.2016 15:41
Foto

R15o24m94a98n 82K50o28z78e36l 4767466483114

Prostě auta se vyrábí jinak, než za socialismu, kdy vozy rychle rezly a škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km na generálku....dnes nájezd 300 tisíc km ani nejde poznat, auto je pořád jako nové.

+2/−1
7.9.2016 17:27
Foto

M70i14c83h33a67l 88N72a36j50m13a79n 7569353796450

Tvrzení, že auto je po 300 tis. km jako nové je trošku odvážné. Ale souhlasím s tím, že po 300 tis. km může být pojízdné a bez větších závad.

+2/0
7.9.2016 17:37

J36i77n72d64ř57i64c22h 41Š77k30o12p16e60k 4435511870575

to platí pro auta vyrobená do roku cca 2006.

Pro pidimotůrky s turbem není 300 000 km žádný samozřejmý nájezd

+1/0
7.9.2016 19:33

J52i35n30d65ř81i27c17h 43Š90k17o63p20e24k 4525561700825

za to v ostatních značkách jezdí jen géniové, co ;-D

+2/0
7.9.2016 19:22
Foto

R52o57m14a81n 90K45o58z71e16l 4127646823214

Vy jste už viděl nějaké takové auto na vrakovišti, vyrobené po roce 2006?

0/0
7.9.2016 20:00

P92e98t25r 32M13i10c58h78a54l 2590654311652

V NFS jezdí Oktávky? ;-D

+1/0
8.9.2016 10:30

M57i57l31o63š 77S55a44l77o89š92e83k 7754613891703

Octavia1 RS,černá metalíza,r.v.2002,najeto 188000 km,bez koroze,mazel,jako nová ;-).Je potřeba se trochu starat,lidé se otáčejí pořád................:-)

+3/0
7.9.2016 15:38

A92n75t25o51n59í79n 23S64e93b90e48r56a 7223148960979

To byla událost....

Ne je dneska, kdy chrlí desítky stejných aut po kterých neštěkne ani pes. Rv

0/0
7.9.2016 14:33

V47í60ť34a 86K11r50u51t34i19š 1470424125157

Což je taky dáno tím, že tehdy to bylo "něco". Něco naprosto nedostupného a nepředstavitelného pro v našich končinách normálně vydělávající lidi. Dnes jsou auta této kategorie už i u nás pro spoustu lidí prakticky spotřební zboží, nad kterým prostě tak moc nebádají ...

+5/−1
7.9.2016 14:38
Foto

R40o56m51a20n 86K84o78z44e24l 4707856443924

Je fakt, že u ojetin se tehdy pod 10 tisíc nešlo, snad kromě trabantů.

0/0
7.9.2016 20:03

J36i71n38d97ř32i73c92h 94Š45k24o37p12e69k 4525331890415

a hlavně to auto něco vydrželo, ne jako její následovnice

+1/0
7.9.2016 19:25

M22a46r20t58i63n 44H96a46l34á28š28e62k 2330892488514

Dost mě děsí představa, kdyby tehdy místo Volkswagen, přezval Škodu Renault.

+25/0
7.9.2016 13:36

T18o24m78á94š 21M24o68r19a20v94č41í24k 3177276423545

No vidíte a spoustě lidí vadí, že to vůbec někdo ze zahraničí převzal. Že to není č

0/0
7.9.2016 14:01

T54o81m57á49š 34M43o71r37a41v61č97í54k 3747416213345

české.

0/0
7.9.2016 14:01

J87a60n 61J37a54n93e30č96e76k 9110473670126

Co je na tom děsivého? Samozřejmě, velmi pravděpodobně by Renault v ČR sekal jeden low-endový model za druhým a jakási pseudonárodní hrdost by byla ještě níž než teď, ale z pohledu tahouna ekonomiky by rozdíl oproti strategii VW Group nemusel být vůbec žádný. Těžko říct...

0/0
7.9.2016 14:16

P81e38t16r 85Č72e18r50m41á98k 9278735519510

Rozdíl by byl zásadní, Renault to chtěl pouze jako montovnu pro své modely, nejde tedy ani tak o to že by značka zanikla, ale že by se nejednalo o automobilku ale pouze montážní halu - nebyl by tu vývoj, designerské centrum atd...

+5/−1
7.9.2016 15:43

J63a58n 26J24a44n78e82č16e35k 9550653140106

Vždyď to píšu, pseudonárodní hrdost. Ekonomický dopad mohl být klidně pozitivnější i kdyby z toho zbyla pouhá montážní hala.

+1/−3
7.9.2016 16:02

P60e61t60r 71Č32e95r14m34á58k 9328915679110

Čtěte ještě jednou, to právě s hrdostí nijak nesouvisí, bavíme se ryze o tom ekonomickém dopadu. Ten by byl právě zcela jiný, a samozřejmě negativnější.

+4/0
7.9.2016 16:21

J32a70n 92J88a42n86e85č12e40k 9700803610656

Asi budeš velkej machr přes ekonomii, já bych si to tedy takhle jednoznačně odhadnout netroufnul.

0/−6
7.9.2016 16:49

P68e84t94r 56Č82e49r80m72á57k 9888805369930

Na to stačí být trochu gramotný a pochopit rozdíl mezi montovnou a mezi automobilkou s vlastním vývojem. ;-)

+2/0
8.9.2016 11:29

J77i47n26d14ř35i33c55h 42Š56k22o23p45e23k 4785281960295

to by nebyl ani náhodou.

Pokud by tu byla jen montovna lowendu, tak by přínos pro ekonomiku byl mnohem nižší

+4/0
7.9.2016 19:26

P89e78t19r 65V37á28c39l11a49v51e85k 6385738819227

asi vás překvapím ale co vlastně zůstalo ve škodovce za vývoj??? pokud vím tak ve škodovce nakreslí akorát bednu, do které jde VW motor, VW převodovka, VW elektronika a celé se to postaví na platformě , svete div se, VW ;-D;-D;-D

0/0
8.9.2016 21:11

P62e47t19r 47Č85e35r44m56á16k 9338225729800

Skoro kompletní, v česaně se nědělá jen návrh celého auta, škodovka má na starosti vývoj některých typů motorů, převodovek (škodovka patří mezi hlavní dodavatele DSG do celého koncernu) atd. Na to navazují dodavatele - ty také přesidlují své vývojová centra blíže automobilkám, usnadňuje to pak spolupráci.

0/0
9.9.2016 10:50

V21í68t 70B62r74z37o97b11o26h37a50t28ý 7850122853801

Montovali by se tu Twinga a možná když by francouz dal, tak by dovolil výrobu něčeho na způsob Dacia Logan

+1/0
8.9.2016 15:15

M68a14r81e39k 11K81o74ž68d80o21ň 2938548319132

Do dnes jezdím v O1 SLX TDI 66kw. 20 let 290 000 km nalítáno a stále původní spojka, turbo, výfuk. :-) Bohužel, tohle asi dnešní auta nezvládnou.

+10/0
7.9.2016 13:35

J42i24ř55í 57S89c79h80w33a62c46h 8828204468206

dnes si za ekvivalentní cenu ty slaboučký Octy v dýzlu můžeš koupit dvě a ty dohromady dají 600 tisíc km bez problému a na konci cyklu budeš mít místo 20-letého auta jen 10-leté....

+3/0
7.9.2016 13:47

J67a28k98u33b 58F74e46i28f40a42r 7799399936119

a za dalších 10 let budeme ty auta točit za ekvivalentní cenu po roce a všude budou jen jahreswageny ve jménu neustáleho růstu;-D

+1/0
7.9.2016 15:16

J81i63ř43í 52S78c23h94w35a72c38h 8218164108456

zatím nemám vůbec pocit, že by se průměrné stáří aut nějak zkracovalo....;-)

+1/0
7.9.2016 15:19

J51a44k56u89b 45F64e11i61f21a69r 7959559656249

tak jasně, když se sem tahají 10+ let staré ojetiny

0/0
7.9.2016 15:22

J83i22n76d60ř84i78c51h 98Š12k39o41p32e24k 4425541700215

to jako že dnes auta stojí polovinu co před 20 lety ?

A fakt,že čím je auto složitější, tím je dražší na servis (provoz) jsi také započetl ?

0/0
7.9.2016 19:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.