Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Před 20 lety vyrobili první octavii, postavili na ni novou továrnu

První novodobou Škodu Octavii vyrobili 3. září 1996 v novém závodě v Mladé Boleslavi. Octavia vstupovala na trh s cenou 335 700 korun za verzi s benzinovým čtyřválcem 1,6 (55 kW) ve výbavě LX. Podívejte, co tehdy psala MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a88n 10K28l94i95m44a 7360753750122

oktávky asi nebudou tak špatná auta když hodně taxíků po Evropě je značky škoda)

+1/0
8.9.2016 21:55

Z38d21e65n97ě95k 76H37r46u15b35ý 5225668141446

Na snímku č. 5 je nad novinovým článkem "Octavie míří letos hlavně na domácí trh" graf s kurzem CZK vs. USD. V roce 1996 dolar za 26, po dvaceti letech ho máme za 24. To jsme se teda posunuli v tom dohánění světa, že?

0/0
8.9.2016 17:24

M73i97l57a53n 56M53u27s20i37l 4183171252465

To s tím nějak souvisí? :-)

0/0
8.9.2016 17:31

Z25d31e10n54ě75k 40H75r42u74b41ý 5765778181646

No svým způsobem jo, když verze s průměrnou výbavou pořád stojí přes 20 platů...

+1/0
8.9.2016 17:45

P40e13t23r 95M32i95c83h31a97l 2860824291322

No, on dolar od té doby docela oslabil.

0/0
8.9.2016 18:07

R83i28c83h57a90r80d 40B22a24r15t80o45š 4359375119971

Tak tuhle reklamu si naštěstí nepamatuji. Otřesná. Tedy ne že by jiná reklama na inflací financované "plechovky" byla dobrá, ale něco obdobně příšerného si nyní nevybavuji.

0/−2
8.9.2016 15:47

R65o80m74a48n 87P85o16l24á21č84e28k 5626929335

Za mě na auta (vyjma trapáků z Nošovic, kde to staví proti Škodě, ale třeba současná na Tucson už je zase hezká :-)) jsou reklamy na auta jedny z nejlepších. Oproti vložkám, jogurtům atd.

0/0
9.9.2016 8:58

J23a70n 56Ž18á90r24o90v83s84k96ý 8768519254978

Jó, na Havla to bylo málo zápaďácký...

+2/−1
8.9.2016 13:20

A41n59d96r68e81j 33M41a15s18a79r43y97k 9210683456150

ja si myslim ze to stejne byl křáp.... škoda zaspala dobu ješte u 120tek a mozna ted ji trooošku dohani.... i kdyz.... takove SUV uz ma taky kde kdo jen škoda udelala tomu ovace jako kdyby vymysleli kolo.....

0/−7
8.9.2016 10:38

P61e76t29r 90M90i20c88h27a45l 2860164801942

To nám ten čas ale letí. Při tehdejším průměrném platu to bylo hodně drahé auto. Pro nás, zvyklé ještě na socialistické výrobky, to bylo auto jako z jiného světa. A vzhledem k tomu, že některé z těch prvních jezdí dodnes, tak i kvalita byla úplně někde jinde. Známý má taky jednu z prvních s motorem 1,9 SDi. Až se mi nechce věřit, že mu to pořád jezdí a víceméně jen s běžnou údržbou.

+4/0
8.9.2016 10:06

V77í70t 45B69r18z82o61b87o59h80a69t90ý 7170622753731

1.9SDi jezdí většinou i bez běžné údržby ;)

+1/0
8.9.2016 15:13

P92e12t32r 48M79i44c98h32a34l 2160314701782

Že by tam měl jako 20 let stejný olej, původní brzdové desky, kotouče atd.?

+1/0
8.9.2016 16:44
Foto

T32o93m26á59š 20D39v19o96ř37á13k 3855833276126

Jo, i původní benzín...

0/0
9.9.2016 15:12

T95o58m98á82š 57V23l52a52s83á83k 4424259439706

V SDi rozhopádně

0/0
9.9.2016 20:03

M23a45r11e60k 90J18a37n85e53č41k96a 1327666753641

Octavia I, stejně tak Fabia I nebyla úplně špatná auta, ale měli jednu nectnost, po překročení magické hranice 200tkm a čím bohatší výbava byla, tím více se to sralo. Nicméně jediné co šlapalo spolehlivě byla pohonná jednotka, čili motor, vše ostatní akorát tak škoda mluvit, vlastní zkušenost (dvě Fabie I a jedna Octávka I). O tom, že nové Škodovky budou na tom lépe při překročení 200tkm (pokud to motoricky zvládnou bez nějakých problémů) si už iluze opravdu nedělám, ale aspoň to nesežere rez, když už nic :-)

0/0
7.9.2016 23:22

O98n45d64r61e42j 13M73a34r32e73c56e36k 3790198410275

Takhle, nejsem škodovkař, koncern mi moc nevoní ale mám 1,6 octavii první generace. Má nalítáno 300tisíc, měnim jen olej a filtry, plus nějaká údržba a čepy,auto drží perfektně, není s ním problém. Opravy jednoduché. Takový spolehlivý tahoun. Vlastně k tomu nemůžu říct nic záporného. Odveze mi surfy na střeše, písek z pláže a mořská sůl jí taky prolém nedělá. Prostě dříč...

+3/0
7.9.2016 21:12
Foto

M93i95c47h83a91l 12N34a91j19m74a20n 7159673856340

Octaviia I generace bylo něco. Po dlouhé době měla škodovka opět větší auto. A pořád je to auto, které i dnes neurazí. Ale zároveň nenadchne.

+1/0
7.9.2016 15:55

V56l75a86d84i47m76í62r 10H67r49u20b77ý 1864431807562

S tou velikostí to je omyl, který hezky ilustruje sílu marketingu. První oktávka byla méně prostorná, než její současnice felicie, což škodovka brzy vyřešila nahrazením felicie o poznání menší fabií. Snaha řadit oktávii o půl třídy výše, kam rozměrově ani motorizacemi nepatří, se táhne škodováckým marketingem prakticky od začátku. Ovšem pokud by oktávie byla střední třída, tak co je potom passat?

+4/0
8.9.2016 13:46

M75i21l23a12n 36M28u91s72i96l 4213711512675

Passat má snad konkurenci v Superbu a A4.

Felicie už byla hoodně zastaralá. Proto možná víc místa..o nějakých bezpečnostních zónách nemohla být řeč..

0/0
8.9.2016 16:46

P91e67t66r 46B48á10č59a 8915346925505

20 let a furt tech kramu po silnici jezdi mraky a jeste k tomu ve trech z ctyr totalne marni ridici.

+3/−9
7.9.2016 15:41
Foto

R40o94m78a44n 80K33o46z58e37l 4277436923534

Prostě auta se vyrábí jinak, než za socialismu, kdy vozy rychle rezly a škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km na generálku....dnes nájezd 300 tisíc km ani nejde poznat, auto je pořád jako nové.

+2/−1
7.9.2016 17:27
Foto

M83i96c37h83a23l 86N36a15j21m42a74n 7809523406470

Tvrzení, že auto je po 300 tis. km jako nové je trošku odvážné. Ale souhlasím s tím, že po 300 tis. km může být pojízdné a bez větších závad.

+2/0
7.9.2016 17:37

J43i31n64d50ř27i72c70h 41Š49k56o90p72e73k 4235241500585

to platí pro auta vyrobená do roku cca 2006.

Pro pidimotůrky s turbem není 300 000 km žádný samozřejmý nájezd

+1/0
7.9.2016 19:33

J74i22n62d51ř71i75c77h 46Š66k44o29p61e13k 4635371920985

za to v ostatních značkách jezdí jen géniové, co ;-D

+2/0
7.9.2016 19:22
Foto

R25o16m61a91n 74K80o22z65e86l 4367326243624

Vy jste už viděl nějaké takové auto na vrakovišti, vyrobené po roce 2006?

0/0
7.9.2016 20:00

P91e95t91r 26M16i40c77h95a70l 2540854141602

V NFS jezdí Oktávky? ;-D

+1/0
8.9.2016 10:30

M37i50l78o45š 92S63a79l73o96š17e87k 7654983411493

Octavia1 RS,černá metalíza,r.v.2002,najeto 188000 km,bez koroze,mazel,jako nová ;-).Je potřeba se trochu starat,lidé se otáčejí pořád................:-)

+3/0
7.9.2016 15:38

A85n84t48o55n32í13n 52S33e69b85e57r96a 7243138530609

To byla událost....

Ne je dneska, kdy chrlí desítky stejných aut po kterých neštěkne ani pes. Rv

0/0
7.9.2016 14:33

V75í87ť24a 53K71r85u50t42i67š 1440874935877

Což je taky dáno tím, že tehdy to bylo "něco". Něco naprosto nedostupného a nepředstavitelného pro v našich končinách normálně vydělávající lidi. Dnes jsou auta této kategorie už i u nás pro spoustu lidí prakticky spotřební zboží, nad kterým prostě tak moc nebádají ...

+5/−1
7.9.2016 14:38
Foto

R13o60m16a98n 38K19o85z15e40l 4807566833274

Je fakt, že u ojetin se tehdy pod 10 tisíc nešlo, snad kromě trabantů.

0/0
7.9.2016 20:03

J18i58n45d65ř64i70c53h 55Š22k76o83p87e77k 4985431150865

a hlavně to auto něco vydrželo, ne jako její následovnice

+1/0
7.9.2016 19:25

M86a25r58t44i66n 35H50a97l84á92š67e55k 2450162678684

Dost mě děsí představa, kdyby tehdy místo Volkswagen, přezval Škodu Renault.

+25/0
7.9.2016 13:36

T53o76m91á96š 12M79o26r50a42v89č82í31k 3207606193515

No vidíte a spoustě lidí vadí, že to vůbec někdo ze zahraničí převzal. Že to není č

0/0
7.9.2016 14:01

T98o52m93á40š 35M81o51r33a94v67č78í77k 3847106763695

české.

0/0
7.9.2016 14:01

J26a28n 33J32a51n18e84č17e98k 9180123750526

Co je na tom děsivého? Samozřejmě, velmi pravděpodobně by Renault v ČR sekal jeden low-endový model za druhým a jakási pseudonárodní hrdost by byla ještě níž než teď, ale z pohledu tahouna ekonomiky by rozdíl oproti strategii VW Group nemusel být vůbec žádný. Těžko říct...

0/0
7.9.2016 14:16

P28e86t34r 82Č25e55r91m22á36k 9438715359670

Rozdíl by byl zásadní, Renault to chtěl pouze jako montovnu pro své modely, nejde tedy ani tak o to že by značka zanikla, ale že by se nejednalo o automobilku ale pouze montážní halu - nebyl by tu vývoj, designerské centrum atd...

+5/−1
7.9.2016 15:43

J11a44n 10J48a64n41e23č22e15k 9910373860106

Vždyď to píšu, pseudonárodní hrdost. Ekonomický dopad mohl být klidně pozitivnější i kdyby z toho zbyla pouhá montážní hala.

+1/−3
7.9.2016 16:02

P90e66t86r 41Č26e79r75m79á75k 9798545949680

Čtěte ještě jednou, to právě s hrdostí nijak nesouvisí, bavíme se ryze o tom ekonomickém dopadu. Ten by byl právě zcela jiný, a samozřejmě negativnější.

+4/0
7.9.2016 16:21

J54a83n 57J89a84n61e95č82e16k 9500173590526

Asi budeš velkej machr přes ekonomii, já bych si to tedy takhle jednoznačně odhadnout netroufnul.

0/−6
7.9.2016 16:49

P70e62t39r 23Č94e96r94m25á64k 9358345939260

Na to stačí být trochu gramotný a pochopit rozdíl mezi montovnou a mezi automobilkou s vlastním vývojem. ;-)

+2/0
8.9.2016 11:29

J90i59n87d35ř63i55c53h 95Š85k38o63p24e16k 4755901270835

to by nebyl ani náhodou.

Pokud by tu byla jen montovna lowendu, tak by přínos pro ekonomiku byl mnohem nižší

+4/0
7.9.2016 19:26

P26e79t80r 72V19á23c49l62a83v56e98k 6535898589337

asi vás překvapím ale co vlastně zůstalo ve škodovce za vývoj??? pokud vím tak ve škodovce nakreslí akorát bednu, do které jde VW motor, VW převodovka, VW elektronika a celé se to postaví na platformě , svete div se, VW ;-D;-D;-D

0/0
8.9.2016 21:11

P94e68t69r 46Č93e80r85m60á16k 9568835339750

Skoro kompletní, v česaně se nědělá jen návrh celého auta, škodovka má na starosti vývoj některých typů motorů, převodovek (škodovka patří mezi hlavní dodavatele DSG do celého koncernu) atd. Na to navazují dodavatele - ty také přesidlují své vývojová centra blíže automobilkám, usnadňuje to pak spolupráci.

0/0
9.9.2016 10:50

V97í88t 31B14r96z79o18b54o22h52a80t46ý 7470712793971

Montovali by se tu Twinga a možná když by francouz dal, tak by dovolil výrobu něčeho na způsob Dacia Logan

+1/0
8.9.2016 15:15

M53a51r95e78k 40K28o47ž15d53o32ň 2128398289732

Do dnes jezdím v O1 SLX TDI 66kw. 20 let 290 000 km nalítáno a stále původní spojka, turbo, výfuk. :-) Bohužel, tohle asi dnešní auta nezvládnou.

+10/0
7.9.2016 13:35

J26i35ř88í 73S63c94h35w94a55c19h 8498774828256

dnes si za ekvivalentní cenu ty slaboučký Octy v dýzlu můžeš koupit dvě a ty dohromady dají 600 tisíc km bez problému a na konci cyklu budeš mít místo 20-letého auta jen 10-leté....

+3/0
7.9.2016 13:47

J87a10k56u19b 16F62e62i14f86a53r 7449789516259

a za dalších 10 let budeme ty auta točit za ekvivalentní cenu po roce a všude budou jen jahreswageny ve jménu neustáleho růstu;-D

+1/0
7.9.2016 15:16

J59i74ř77í 78S36c47h36w55a56c73h 8188834728586

zatím nemám vůbec pocit, že by se průměrné stáří aut nějak zkracovalo....;-)

+1/0
7.9.2016 15:19

J95a85k39u62b 45F31e26i53f75a92r 7339659216219

tak jasně, když se sem tahají 10+ let staré ojetiny

0/0
7.9.2016 15:22

J47i44n39d83ř53i19c44h 79Š41k70o51p44e88k 4425521820115

to jako že dnes auta stojí polovinu co před 20 lety ?

A fakt,že čím je auto složitější, tím je dražší na servis (provoz) jsi také započetl ?

0/0
7.9.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.