Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do roku 2020 bude s diesely amen, hlásí Renault

Renault je další značka, která začala vyhlížet konec dieselů. U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jejích prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a14r87e29k 94P33r19š15í61n 3525434823795

rád bych zde uvedl pár myšlenek

1. porovnávat lodní a automobilovou dopravu nemá smysl. O co v celé diskusi ohledně dieselu jde je skutečnost, že dieselové motory produkují emise, které jsou škodlivé pro lidi při vdechování (především NOx a saze). Lodě je vytvářejí sice také, ale uprostřed pacifiku má smysl řešit tak akorát CO2, nikoli však NOx nebo saze.

2. Opravdové hybridy (TSI s dvojspojkovou převodovkou a třetí spojkou připojující elektromotor nepovažuji za hybrid, opravdové hyridy mají tzv power split device, neboli e-cvt a žádné spojky) nemají turbo a většinou ani přímé vstřikování. Tím pádem nevytvářejí saze jako turbobenzíny. Jelikož power split device není kompatibilní s turbomotorem, tak se zřejmě mezi těmito hybridy turbo a (masově) ani přímé vstřikování nikdy nerozšíří. Hybrid je především o tom, že dokáže řídit otáčky motoru nezávisle na rychlosti jízdy, případně ho i za jízdy automaticky vypínat, nízký točivý moment atmosférických jednotek nastavených na atkinsonův cyklus je pak kompenzován točivým momentem elektromotoru a výkonem baterie.

3. V 1 litru benzínu je méně uhlíku než v 1 litru nafty. Tudíž o něco vyšší spotřeba benzínu znamená stejnou produkci CO2 jako u nafty. Spotřebou Ad Blu vzniká rovněž CO2.

4. Hybridní baterie nají prokázaně velkou životnost a jsou poměrně malé, tudíž znečištění způsobené jejich produkcí nebude o nic horší než znečištění způsobené produkcí spotřebních dílů pro dieselový motor (vstřikovací ventily, turba, spojky atd ...), nemluvě o tom, že dieselový motor potřebuje robustnější motorový blok.

Abych to shrnul přestože v produkci CO2 jsou si dnešní hybridy s diesely přibližně rovny, jsou na tom v případě emisí, které prokázaně škodí lidskému draví mnohem lépe.

0/0
20.9.2016 22:46

K61a63r35e32l 80N95o51v78o96t69n22y 2721145589700

Diesely patri do tiraku, nakladaku, traktoru, dalkovych autobusu a lodi, ne do osobnich aut, ani do mestkych autobusu.

0/0
18.9.2016 0:26

T31o15m69á49š 37V25e31j51m57e51l10k25a 8698902649

No, že Renault nebude dělat dieselové motory mi doslova "trhá žíly". Klidně ať přestanou vyrábět auta úplně 

0/−1
14.9.2016 8:16

A75d80a32m 79B63a27r49t77o46n91í55k 1237951445759

Kdyby skončil Renault, taky by to nikomu nevadilo....

+1/−1
12.9.2016 11:47

P55a89t73r47i83k 56S82v92o54b63o40d22a 3769801796795

Pro všechny zastánce velkoobjemových atmosfér odkazuji na srovnání trojlitru superba s 2,0 tsi. Pro staré auto hovoří jen okamžitý nástup chodu a někomu se líbí jadrnější zvuk. JInak v jakékoliv akceleraci (měření GPS) dost významně oturbený 2,0 tsi benzín dává na frakt třílitru (nula na sto, pružnost, cokoliv). A spotřeba je 7,5 nebo 8 vs 12 pro turbo. Emise, to nevím, ale já s tím turbem jezdím rád:)

0/0
12.9.2016 11:00

J81a86r42o92m40í49r 34K94r53á80l 4360339564819

Zkuste stejné porovnání udělat po ujetých 200 tis. km a přiložte i náklady na údržbu.

+1/0
18.9.2016 8:38

T12o35m17á81š 94V19o50t31r17o17u92b86e77k 1250320154724

konečně ty černě dýmající turbokamna skončí a vypadnou z cest...

+2/−8
9.9.2016 15:55

K95a65r22e72l 35J62o50a44c15h65i78m93s13t29á58l 8456722617156

tak nevim já mám naftu a opravdu pane nečoudí

+1/0
11.9.2016 1:04

V15o93j84t70ě38c60h 78M34a98r52h71o18u71l 8488172407673

Ale smrdí a zvuk má jako traktor...

0/−2
13.9.2016 15:30

P44e18t75r 71H65l46a88d53í71k 2366145861440

V Renaultu budou islamisti vyrábět Toyoty s kulometem???

0/0
9.9.2016 15:00

T51o15m63á27š 10V77e20j94m83e22l55k38a 8518912439

Benzín patří do sekačky na trávu.

0/0
14.9.2016 8:17

J56i16r55i 94D88o89m11i63n84i43k 1481578941260

Auto má vonět benzínem a ne páchnout, jako traktor. tatatatatatatatata:-)

+2/−4
9.9.2016 13:01

T65o33m74á47š 63V11o66t54r53o47u39b29e72k 1590950294434

přesně nafta patří do lodí, tanků a popř. náklaďáků

0/−4
9.9.2016 16:04

P23a54v55e96l 64K80u18b97i53š50t50a 7786834602290

a výrobce automobilů by neměli otravovat nereálnými emisními normami. EURO5 by bohatě stačilo. stejně jsou emise způsobené auty jen několik málo % z celkového objemu emisí

+2/0
9.9.2016 17:08

L24a77d28i87s80l90a86v 89K75a12l62o17u65s 7695276501660

S V3S na věčné časy, dokud nás STK nerozdělí.;-D

+1/0
9.9.2016 9:38

J64a10n 35K13o49n29v10a51l65i48n20k60a 5250751691865

Do roku 20 bude nejspíš i s mým dieselem amen ;-D Vrátím se pak k velkoobjemovému benzinu bez turba a bude klid.

0/0
9.9.2016 8:51

J19a14n 94P41o17k48o52r36n63ý 1783949120733

No, teď ještě otázka, jestli budete mít co koupit.

0/0
9.9.2016 12:00

M52a37r36t98i82n 23K83a35r26á74s57e27k 9458243518768

Proc ne? Minimalne dovoz z USA...

0/0
9.9.2016 15:07

J39a59r35o91m29í56r 65K32r19á59l 4260579974499

Pokud bude homologace pro EU.

0/0
18.9.2016 8:39

A69n34t97o77n23i21n 82K60a42d62l84c61e91k 9382469241706

Hlavne at me nesahaji na muj 6.7 Cummins. To bych pak nemel s cim tahat obytny naves:)))

+2/0
9.9.2016 0:53

T33o10m58á33š 29L68u19d53v95í71k 1130887334952

Z ropy se získává mnoho produktů. Od plynů po benzín, naftu a topné oleje. Nejúčinnější jsou topné oleje ale potřebují velký objem a takový motor může vážit několik tun proto se používají v elektrárnách a lodích. Nafta je druhá nejúčinnější ale také potřebuje poměrně velký objem a motor obvykle váží stovky kilogramů a používá se v nákladní dopravě, strojích, vojenské technice. Nejméně účinný z těchto tří je benzínový motor který ale může vážit jen desítky kilogramů. Kdybychom zakázali motory na topné oleje a naftu tak se můžeme vrátit o sto let zpět protože lodě vážící tisíce tun případně nákladní automobily vážící desítky tun na ten benzín prostě nepojedou.

+1/0
9.9.2016 0:26

J36i36n76d15ř32i28c67h 11Š39k92o77p27e72k 4165671630365

samozřejmě že pojedou.

Sice s trochu jinou spotřebou, ale pojedou

+1/0
9.9.2016 7:16

B84o94h87u91s56l49a25v 50B65i87n33k26a 1499796718180

Zkuste si někdy vzít kolo, nebo skůtr, nebo motorku a projeďte se městem nebo okreskou. Diesel je prostě násobně horší než benzín a v tom městě už to prostě tu paseku s našim dýchacím ústrojím udělá. Mrzí mě to kvůli majitelům dieselových aut, ale okecat se to nedá - jsou to prostě dusiči. Chce to rozumný přístup, který nezrujnuje majitele dieselových aut, ale zároveň je z vozového parku postupně vytlačí. Fakt si to zkuste a pak napište.

+4/0
8.9.2016 23:19

J65i58n34d24ř33i23c94h 13Š32k70o64p54e11k 4945121840415

rozdíl mezi vlivem motorů na benzin a naftu postupně mizí, jak do módy přichází oturbené pidibenzinové motory

0/0
9.9.2016 7:17

M44a27r93t45i13n 79K86a61r63á66s40e43k 9838893238168

No on moderni EURO6 diese a benzin jsou na tom dost podobne...

0/0
9.9.2016 15:08

V18o17j57t43ě48c12h 70M10a83r69h84o83u69l 8488702847483

To jo. Ale jen s tím softwarem od VW...:-)

0/0
13.9.2016 15:33

M84a14r61t76i72n 61K77a47r62á69s56e63k 9688473798518

Myslis ten, ktery se tyka EURO 5 motoru?

0/0
13.9.2016 16:59

S48t91a87n54i51s91l41a55v 93K60r43e93j12c90a24r 6957546943984

Nu v médiích se už několikrát psalo o tom, že Češi si z dieselate nic nedělali a prodeje Škodovek a VW v té době nijak neklesly. Takže u Čechů volba media eco-olovo tolik roli nehraje. Takže Renault v ČR neprorazí ani po roce 2020. To se možná vrátí Zil!!

0/0
15.9.2016 11:08

P84a60v38e45l 54K78u94b85i42š24t45a 7256314142410

problém je se starými diesely. ty nové od EURO5 výše jsou OK.

0/0
9.9.2016 17:10

J31a56n 81K40r96p91e71c 5156823214272

aneb jak vam eurourednik zdrazil auta rozhodnutim od stolu, aby usetril 0,5% skodlivych emisi vypoustenych do ovzdusi.

+3/0
8.9.2016 21:01

M83a44r70t54i60n 18K73a48r94á89s19e56k 9428743558168

Na tech 0,5% jste prisel jak? Ve mestech jsou auta povetsinou hlavni zdrojem znecisteni ovzdusi, proto se to tak resi...

+2/−1
8.9.2016 21:40

J98a41n 57K45r22p89e69c 5696673234242

kdyz uz tak ty nejstarsi auta na ktere nove emisni limity nemaji zadny vliv. na druhou stranu jsou auta nejvetsim producentem malych pevnych castic. zel bohu a nastavenym emisnim limitum jsou tyto castice cim dal mensi - v zavislosti na pouzivanych technologiich kvuli emisnim limitum - a uz je nemusite ani vdechovat protoze prostupuji do tela pres kuzi. nejvetsim zdrojem znecisteni ovzdusi ve mestech je prumysl a lokalni topeniste.

+3/0
8.9.2016 22:02

J96o16s23e55f 54V34a36l94a 9600243873623

jestli Renault nekonci s diesely jenom proto, ze mu nasli v nezavislem svycarskem testu statni zkusebny behem testovaci jizdy na ulici 5x vyssi hodnoty NOx nez srovnatelnemu VW s "podvodnym" motorem ( konkretne byla srovnavana Laguna s Passatem, BMW 3 a Mercedesem C, vsechno diesely 2.0, okolo 120 kW) BMW a Mercedes byly na tom stejne jako VW, ani nahodou, ze by byly lepsi

0/0
8.9.2016 19:44
Foto

J36i50ř82í 19D50v21o10ř49á64k 5515859720728

A jistě se jednalo o stejnou metodiku testu , jaká je nyní platná . A adolfwágen plánuje pro nafťáky asi zářivou budoucnost ?

0/−2
8.9.2016 19:48

J35i74ř15í 93K73l11i86m47e93š 9759415802447

Vážení diskutující naftobijci, poraďte mi prosím jaké auto si mám koupit,myslím to opravdu vážně.Mám 6 let starý Ford S-Max 2.0 tdci 120 kw,automat najeto cca 205000 km bez závad,auto jsme kupovali nové.Menší auto nechci kvůli pohodlí , dětem a kufru-časté dovolené. Spotřeba se pohybuje -město cca 7,3 l /100 km ,dálka ,letos Chorvatsko, cca 6,1l/100 km. Klidně si koupím benzínové auto.

0/0
8.9.2016 18:17

T63o31m15á78š 93C90h20r78a30s94t38n79ý 2281584671723

Tak zase S-Max benzín 2.0? :-)

+1/0
8.9.2016 18:22

J58i55ř30í 49K81l29i58m31e11š 9859235112257

Bohužel větší spotřeba,ale i výkon,což zase tak moc nepotřebuji,160k stačí,dálka by ještě šla ,ale město je cca 9-11 litrů,měl jsem ho půjčený.A menší objem nechci,bojím se životnosti agregátu .

0/0
8.9.2016 18:35

V42l73a50d37i16s56l77a43v 85B56u93r61y93š14e79k 1759232557524

to nikdy nechápu, 200 tisíc bez závad, mě se to zdá jako pohádka, taky mám TDCi, 4 roky, ale jen 103 kW, jezdím dlouho a slušně, palivo výhradně Verva 100, každý rok značkový servis, teď mám najeto 90 tisíc a prodávám to raději, asi to bude chtít dost oprav, při větším zatížení to signalizuje poruchu motoru, engine malfunction, takže nejspíše odchází turbo nebo DPF, s dieslem končím, už mám objednaný benzín

0/0
8.9.2016 18:43

J29i73ř44í 30K21l40i62m44e72š 9839765182777

jezdím do ACR Ford ,taky pravidelně,kvůli bezplatné asistenční službě do další prohlídky a ochotnému personálu,tankuji u Čepra naftu bez biosložky ,přidávám aditivum Vif. zatím je vše v pořádku,DPF mě časem čeká ,originál Ford repase za cca 14000,- . měním teda i olej v převodovce ,klasický automat Aisin, taky bez problémů. Máme v rodině i dvě Modea 1.8 tdci a 2.2 tdci r.v.2009 s manuální převodovkou a fungují taky bez problémů,nepočítám běžný servis,kotouče,destičky filtry a tak

0/0
8.9.2016 19:50

J19a63n 87S30l87a51d22k11ý 3881392723

Já Passat Variant PD 1,9 TDi. 360 000 Km. Na motoru akorát rozvody, vodní pumpa a klínový řemen. Oleje a filtry nepočítám. R.v. 2000

0/0
8.9.2016 21:31

M97a35r87t86i24n 78K54a87r40á69s81e51k 9968523398968

No ja bych doporucil zustat nejakou chvili u stavajiciho auta, zjevne jde o slusny kousek....

+1/0
8.9.2016 18:59

J52i22ř14í 59K18l48i25m52e40š 9269585872717

Určitě ho nechám u sebe dožít,nebudu ho prodávat,ale nové ,stejně velké auto by se nám hodilo a SUV nechceme.

0/0
8.9.2016 19:53

M42a51r39t44i71n 32K84a52r74á29s93e38k 9888773178378

No jestli uz deti trochu vyrostly, tak ja bych se za sebe do neceho klasicke stredni tridy, superb treba? ten na rodinne pouziti skvely.... jinak z "eko" aut urcite neni spatny prius, navzdory mozna prvni dojmu je to pomerne velke auto (i kdyz oproti smaxu asi o kus mensi)

0/0
8.9.2016 21:45

M21a89r76t58i54n 69K87a83r78á63s59e19k 9448563978298

Ten superb je teda v zakldni benzinove motorizaci podobne vykonny jako ten smax a za 6-7 litru bude jezdit taky bez problemu....

+1/0
8.9.2016 21:47

R66o25b96b28e51r17t 35B30e53r53g76e92r 2205304289

A možná bude konec Renaultu, ne?

+3/0
8.9.2016 18:03

P69e17t24r 28M35i80c39h26a72l 2630544641172

Aspoň znak by měl přežít, jinak lidstvo vyhyne. :-)

+5/0
8.9.2016 18:06

M72a75r17t28i30n 73V71e72s79e88l84ý 8142640565159

chá chacha ten analytik spadl z višně

0/−2
8.9.2016 18:01

I10v91a 93V73a58l45č88í12k30o37v72á 3470379979

A ty jsi letadlo, ne? 8-o

+1/0
8.9.2016 18:10

J34a64r96o51s27l57a77v 45P58o72r45t 7589547899285

Zrušte auta , rozdejte kola , velbloudy , koně , osly a máte vystaráno ekologové , emise vyřešíte pytlíkem na zadku dopravního prostředku .

+4/0
8.9.2016 17:49

P39e23t70r 34M33a25r79e68č80e16k 1713821729868

Přesně tak. Miluju ty co si myslí , že pomocí emisních norem přelstí fyzikální zákony. :-)

+3/0
8.9.2016 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.