Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do roku 2020 bude s diesely amen, hlásí Renault

Renault je další značka, která začala vyhlížet konec dieselů. U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jejích prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a50r56e85k 63P67r94š45í57n 3825824633555

rád bych zde uvedl pár myšlenek

1. porovnávat lodní a automobilovou dopravu nemá smysl. O co v celé diskusi ohledně dieselu jde je skutečnost, že dieselové motory produkují emise, které jsou škodlivé pro lidi při vdechování (především NOx a saze). Lodě je vytvářejí sice také, ale uprostřed pacifiku má smysl řešit tak akorát CO2, nikoli však NOx nebo saze.

2. Opravdové hybridy (TSI s dvojspojkovou převodovkou a třetí spojkou připojující elektromotor nepovažuji za hybrid, opravdové hyridy mají tzv power split device, neboli e-cvt a žádné spojky) nemají turbo a většinou ani přímé vstřikování. Tím pádem nevytvářejí saze jako turbobenzíny. Jelikož power split device není kompatibilní s turbomotorem, tak se zřejmě mezi těmito hybridy turbo a (masově) ani přímé vstřikování nikdy nerozšíří. Hybrid je především o tom, že dokáže řídit otáčky motoru nezávisle na rychlosti jízdy, případně ho i za jízdy automaticky vypínat, nízký točivý moment atmosférických jednotek nastavených na atkinsonův cyklus je pak kompenzován točivým momentem elektromotoru a výkonem baterie.

3. V 1 litru benzínu je méně uhlíku než v 1 litru nafty. Tudíž o něco vyšší spotřeba benzínu znamená stejnou produkci CO2 jako u nafty. Spotřebou Ad Blu vzniká rovněž CO2.

4. Hybridní baterie nají prokázaně velkou životnost a jsou poměrně malé, tudíž znečištění způsobené jejich produkcí nebude o nic horší než znečištění způsobené produkcí spotřebních dílů pro dieselový motor (vstřikovací ventily, turba, spojky atd ...), nemluvě o tom, že dieselový motor potřebuje robustnější motorový blok.

Abych to shrnul přestože v produkci CO2 jsou si dnešní hybridy s diesely přibližně rovny, jsou na tom v případě emisí, které prokázaně škodí lidskému draví mnohem lépe.

0/0
20.9.2016 22:46

K27a10r22e85l 98N13o57v70o12t18n14y 2221525229320

Diesely patri do tiraku, nakladaku, traktoru, dalkovych autobusu a lodi, ne do osobnich aut, ani do mestkych autobusu.

0/0
18.9.2016 0:26

T84o29m74á62š 63V44e18j45m65e22l82k63a 8698342459

No, že Renault nebude dělat dieselové motory mi doslova "trhá žíly". Klidně ať přestanou vyrábět auta úplně 

0/−1
14.9.2016 8:16


A44d31a53m 57B17a60r51t65o55n85í13k 1547481485809

Kdyby skončil Renault, taky by to nikomu nevadilo....

+1/−1
12.9.2016 11:47

P50a25t81r22i72k 63S18v11o91b63o19d64a 3559721266485

Pro všechny zastánce velkoobjemových atmosfér odkazuji na srovnání trojlitru superba s 2,0 tsi. Pro staré auto hovoří jen okamžitý nástup chodu a někomu se líbí jadrnější zvuk. JInak v jakékoliv akceleraci (měření GPS) dost významně oturbený 2,0 tsi benzín dává na frakt třílitru (nula na sto, pružnost, cokoliv). A spotřeba je 7,5 nebo 8 vs 12 pro turbo. Emise, to nevím, ale já s tím turbem jezdím rád:)

0/0
12.9.2016 11:00

J86a45r65o72m82í68r 93K15r71á42l 4620289754599

Zkuste stejné porovnání udělat po ujetých 200 tis. km a přiložte i náklady na údržbu.

+1/0
18.9.2016 8:38

T88o68m96á84š 71V66o80t57r61o80u36b29e61k 1920960944944

konečně ty černě dýmající turbokamna skončí a vypadnou z cest...

+2/−8
9.9.2016 15:55

K91a39r46e25l 19J81o74a97c81h31i76m50s39t10á88l 8346412747496

tak nevim já mám naftu a opravdu pane nečoudí

+1/0
11.9.2016 1:04

V67o70j11t58ě66c39h 83M84a46r62h16o11u17l 8768472697873

Ale smrdí a zvuk má jako traktor...

0/−2
13.9.2016 15:30

P38e43t79r 86H31l85a89d45í14k 2166325801460

V Renaultu budou islamisti vyrábět Toyoty s kulometem???

0/0
9.9.2016 15:00

T94o29m28á57š 37V33e90j80m78e85l34k96a 8388442749

Benzín patří do sekačky na trávu.

0/0
14.9.2016 8:17

J30i69r72i 90D40o11m95i96n93i62k 1451848211230

Auto má vonět benzínem a ne páchnout, jako traktor. tatatatatatatatata:-)

+2/−4
9.9.2016 13:01

T62o32m60á14š 98V67o86t81r59o48u23b78e17k 1580570544894

přesně nafta patří do lodí, tanků a popř. náklaďáků

0/−4
9.9.2016 16:04

P92a50v24e25l 43K43u40b49i45š98t31a 7336934902480

a výrobce automobilů by neměli otravovat nereálnými emisními normami. EURO5 by bohatě stačilo. stejně jsou emise způsobené auty jen několik málo % z celkového objemu emisí

+2/0
9.9.2016 17:08

L78a66d26i63s73l92a38v 76K87a47l19o33u76s 7605936461490

S V3S na věčné časy, dokud nás STK nerozdělí.;-D

+1/0
9.9.2016 9:38

J49a72n 51K43o95n97v29a88l29i63n63k67a 5640571641575

Do roku 20 bude nejspíš i s mým dieselem amen ;-D Vrátím se pak k velkoobjemovému benzinu bez turba a bude klid.

0/0
9.9.2016 8:51

J74a98n 49P42o92k80o95r63n73ý 1363769330193

No, teď ještě otázka, jestli budete mít co koupit.

0/0
9.9.2016 12:00

M63a87r50t61i81n 83K31a48r15á81s68e96k 9748533388748

Proc ne? Minimalne dovoz z USA...

0/0
9.9.2016 15:07

J18a33r89o54m75í12r 61K53r13á56l 4670759874689

Pokud bude homologace pro EU.

0/0
18.9.2016 8:39

A69n30t94o78n65i74n 22K15a81d72l42c18e69k 9272799451276

Hlavne at me nesahaji na muj 6.7 Cummins. To bych pak nemel s cim tahat obytny naves:)))

+2/0
9.9.2016 0:53

T37o66m87á64š 13L86u78d42v60í36k 1960587354252

Z ropy se získává mnoho produktů. Od plynů po benzín, naftu a topné oleje. Nejúčinnější jsou topné oleje ale potřebují velký objem a takový motor může vážit několik tun proto se používají v elektrárnách a lodích. Nafta je druhá nejúčinnější ale také potřebuje poměrně velký objem a motor obvykle váží stovky kilogramů a používá se v nákladní dopravě, strojích, vojenské technice. Nejméně účinný z těchto tří je benzínový motor který ale může vážit jen desítky kilogramů. Kdybychom zakázali motory na topné oleje a naftu tak se můžeme vrátit o sto let zpět protože lodě vážící tisíce tun případně nákladní automobily vážící desítky tun na ten benzín prostě nepojedou.

+1/0
9.9.2016 0:26

J55i60n45d22ř48i11c94h 86Š63k62o13p50e26k 4215671420445

samozřejmě že pojedou.

Sice s trochu jinou spotřebou, ale pojedou

+1/0
9.9.2016 7:16

B72o67h38u40s18l98a14v 65B42i25n46k15a 1479256568560

Zkuste si někdy vzít kolo, nebo skůtr, nebo motorku a projeďte se městem nebo okreskou. Diesel je prostě násobně horší než benzín a v tom městě už to prostě tu paseku s našim dýchacím ústrojím udělá. Mrzí mě to kvůli majitelům dieselových aut, ale okecat se to nedá - jsou to prostě dusiči. Chce to rozumný přístup, který nezrujnuje majitele dieselových aut, ale zároveň je z vozového parku postupně vytlačí. Fakt si to zkuste a pak napište.

+4/0
8.9.2016 23:19

J57i86n56d33ř14i41c43h 32Š49k13o34p61e62k 4705671740285

rozdíl mezi vlivem motorů na benzin a naftu postupně mizí, jak do módy přichází oturbené pidibenzinové motory

0/0
9.9.2016 7:17

M91a33r89t95i84n 47K61a40r55á15s85e58k 9818253478558

No on moderni EURO6 diese a benzin jsou na tom dost podobne...

0/0
9.9.2016 15:08

V92o67j33t20ě18c39h 41M33a16r90h14o73u52l 8138712577703

To jo. Ale jen s tím softwarem od VW...:-)

0/0
13.9.2016 15:33

M86a55r90t65i59n 71K49a93r91á58s36e57k 9728673868868

Myslis ten, ktery se tyka EURO 5 motoru?

0/0
13.9.2016 16:59

S15t69a12n43i63s19l62a91v 66K89r93e42j87c87a51r 6427376873944

Nu v médiích se už několikrát psalo o tom, že Češi si z dieselate nic nedělali a prodeje Škodovek a VW v té době nijak neklesly. Takže u Čechů volba media eco-olovo tolik roli nehraje. Takže Renault v ČR neprorazí ani po roce 2020. To se možná vrátí Zil!!

0/0
15.9.2016 11:08

P69a55v88e42l 94K83u26b26i79š14t75a 7426334262860

problém je se starými diesely. ty nové od EURO5 výše jsou OK.

0/0
9.9.2016 17:10

J46a43n 68K24r17p76e91c 5986983694772

aneb jak vam eurourednik zdrazil auta rozhodnutim od stolu, aby usetril 0,5% skodlivych emisi vypoustenych do ovzdusi.

+3/0
8.9.2016 21:01

M17a16r14t16i92n 29K84a71r27á40s26e36k 9168593478928

Na tech 0,5% jste prisel jak? Ve mestech jsou auta povetsinou hlavni zdrojem znecisteni ovzdusi, proto se to tak resi...

+2/−1
8.9.2016 21:40

J81a86n 90K56r70p25e11c 5516183734232

kdyz uz tak ty nejstarsi auta na ktere nove emisni limity nemaji zadny vliv. na druhou stranu jsou auta nejvetsim producentem malych pevnych castic. zel bohu a nastavenym emisnim limitum jsou tyto castice cim dal mensi - v zavislosti na pouzivanych technologiich kvuli emisnim limitum - a uz je nemusite ani vdechovat protoze prostupuji do tela pres kuzi. nejvetsim zdrojem znecisteni ovzdusi ve mestech je prumysl a lokalni topeniste.

+3/0
8.9.2016 22:02

J79o27s76e55f 89V72a27l75a 9190223733213

jestli Renault nekonci s diesely jenom proto, ze mu nasli v nezavislem svycarskem testu statni zkusebny behem testovaci jizdy na ulici 5x vyssi hodnoty NOx nez srovnatelnemu VW s "podvodnym" motorem ( konkretne byla srovnavana Laguna s Passatem, BMW 3 a Mercedesem C, vsechno diesely 2.0, okolo 120 kW) BMW a Mercedes byly na tom stejne jako VW, ani nahodou, ze by byly lepsi

0/0
8.9.2016 19:44
Foto

J55i57ř60í 98D55v30o16ř62á63k 5695839200228

A jistě se jednalo o stejnou metodiku testu , jaká je nyní platná . A adolfwágen plánuje pro nafťáky asi zářivou budoucnost ?

0/−2
8.9.2016 19:48

J18i22ř17í 90K15l61i97m29e16š 9149535502837

Vážení diskutující naftobijci, poraďte mi prosím jaké auto si mám koupit,myslím to opravdu vážně.Mám 6 let starý Ford S-Max 2.0 tdci 120 kw,automat najeto cca 205000 km bez závad,auto jsme kupovali nové.Menší auto nechci kvůli pohodlí , dětem a kufru-časté dovolené. Spotřeba se pohybuje -město cca 7,3 l /100 km ,dálka ,letos Chorvatsko, cca 6,1l/100 km. Klidně si koupím benzínové auto.

0/0
8.9.2016 18:17

T35o63m88á82š 37C80h18r74a44s97t19n26ý 2541304111203

Tak zase S-Max benzín 2.0? :-)

+1/0
8.9.2016 18:22

J58i20ř43í 66K43l81i59m19e84š 9139595752917

Bohužel větší spotřeba,ale i výkon,což zase tak moc nepotřebuji,160k stačí,dálka by ještě šla ,ale město je cca 9-11 litrů,měl jsem ho půjčený.A menší objem nechci,bojím se životnosti agregátu .

0/0
8.9.2016 18:35

V49l53a16d58i70s93l52a72v 80B41u13r11y46š72e23k 1979742607404

to nikdy nechápu, 200 tisíc bez závad, mě se to zdá jako pohádka, taky mám TDCi, 4 roky, ale jen 103 kW, jezdím dlouho a slušně, palivo výhradně Verva 100, každý rok značkový servis, teď mám najeto 90 tisíc a prodávám to raději, asi to bude chtít dost oprav, při větším zatížení to signalizuje poruchu motoru, engine malfunction, takže nejspíše odchází turbo nebo DPF, s dieslem končím, už mám objednaný benzín

0/0
8.9.2016 18:43

J95i18ř56í 92K20l82i50m53e13š 9799975332317

jezdím do ACR Ford ,taky pravidelně,kvůli bezplatné asistenční službě do další prohlídky a ochotnému personálu,tankuji u Čepra naftu bez biosložky ,přidávám aditivum Vif. zatím je vše v pořádku,DPF mě časem čeká ,originál Ford repase za cca 14000,- . měním teda i olej v převodovce ,klasický automat Aisin, taky bez problémů. Máme v rodině i dvě Modea 1.8 tdci a 2.2 tdci r.v.2009 s manuální převodovkou a fungují taky bez problémů,nepočítám běžný servis,kotouče,destičky filtry a tak

0/0
8.9.2016 19:50

J42a82n 94S54l13a67d82k36ý 3571462773

Já Passat Variant PD 1,9 TDi. 360 000 Km. Na motoru akorát rozvody, vodní pumpa a klínový řemen. Oleje a filtry nepočítám. R.v. 2000

0/0
8.9.2016 21:31

M78a40r64t95i18n 46K21a19r52á28s78e82k 9918603948748

No ja bych doporucil zustat nejakou chvili u stavajiciho auta, zjevne jde o slusny kousek....

+1/0
8.9.2016 18:59

J30i49ř49í 92K82l17i81m68e63š 9769685932177

Určitě ho nechám u sebe dožít,nebudu ho prodávat,ale nové ,stejně velké auto by se nám hodilo a SUV nechceme.

0/0
8.9.2016 19:53

M76a14r48t70i78n 24K79a28r53á45s66e67k 9878803128628

No jestli uz deti trochu vyrostly, tak ja bych se za sebe do neceho klasicke stredni tridy, superb treba? ten na rodinne pouziti skvely.... jinak z "eko" aut urcite neni spatny prius, navzdory mozna prvni dojmu je to pomerne velke auto (i kdyz oproti smaxu asi o kus mensi)

0/0
8.9.2016 21:45

M98a13r92t17i91n 61K86a18r52á94s70e58k 9948423418768

Ten superb je teda v zakldni benzinove motorizaci podobne vykonny jako ten smax a za 6-7 litru bude jezdit taky bez problemu....

+1/0
8.9.2016 21:47

R26o12b74b24e40r22t 23B45e25r56g75e14r 2815344939

A možná bude konec Renaultu, ne?

+3/0
8.9.2016 18:03

P36e78t15r 63M73i74c86h24a24l 2270394271832

Aspoň znak by měl přežít, jinak lidstvo vyhyne. :-)

+5/0
8.9.2016 18:06

M52a31r32t21i14n 89V51e85s15e87l32ý 8862890565909

chá chacha ten analytik spadl z višně

0/−2
8.9.2016 18:01

I45v85a 81V35a28l10č44í78k88o78v66á 3110389869

A ty jsi letadlo, ne? 8-o

+1/0
8.9.2016 18:10

J60a96r10o93s38l92a93v 33P64o10r91t 7829177309905

Zrušte auta , rozdejte kola , velbloudy , koně , osly a máte vystaráno ekologové , emise vyřešíte pytlíkem na zadku dopravního prostředku .

+4/0
8.9.2016 17:49

P82e75t82r 27M94a78r38e44č13e98k 1823171519428

Přesně tak. Miluju ty co si myslí , že pomocí emisních norem přelstí fyzikální zákony. :-)

+3/0
8.9.2016 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.