Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o44m39á50š 74M41a13t98ě46j 9155248433622

A až si to vyřídíme s diesely, tak se podíváme konečně pořádně na ty benzíny.

Protože:

- limity na CO2 - jsou splněny jen proto, že se počítají přes "portfolio značky" a na jednotlivé kusy se nehledí

- konečně se někdo podívá na to, že moderní turbobenziny produkují microsaze... které jsou u dieselů standardně odchytávány ve filtru pevných částic, ale u benzinu se všichni koukají jinam (VW už hlásil, že benziny dostanou DPF).

A pak se bude EU drbat v hlavě - kde sebrat dostatek lithia na baterie... a protože rozumný pokrok v bateriích nikde (vše je sice za rohem, ale ten roh je asi pohyblivý... páč už několik let je furt stejně daleko) - tak nabídne cestu, kterou je "ještě si připlaťte, abyste se vykoupili z našich nových fyzikálních zákonů, a mohli používat ty staré".

+80/0
doporučit
8.9.2016 12:15

D15a65v44i87d 35P76e63t91r23ž58e82l36a 2696964263440

V USA na to šli chytře (aniž by o tom věděli). Vzhledem k téměř nulovým daním na benzín a s ohledem na ceny benzínu a nafty nikdo neřešil, zda si koupí benzín nebo diesel, resp. nikoho by kvůli spotřebě ani nenapadlo kupovat diesel. Kdežto Evropa sklízí pouze to, co zasela... a zasela vysoké daňové zatížení pohonných hmot...

+56/0
doporučit
8.9.2016 13:27

L20u57k72a17s 65V14o55l28f 4479342868415

Super, vraťte mi 3,0 V6 bez turba a budu spokojený. R^

+43/0
doporučit
8.9.2016 12:04


P11e10t81r 71M79i48c47h70a32l 2150414421522

Diesel v malém autě samozřejmě je nesmysl.

+36/−1
doporučit
8.9.2016 13:18

V55á47c84l56a23v 14K44o86n64í35č56e51k 1359953101205

Jak vidím ty přečipované staré Passaty 18 letých pilotů jakou zanechávají za sebou kouřovou stopu jako Su-27 při plné forsáži tak mám chuť nečekat a zakázat jim to už dnes.

+42/−3
doporučit
8.9.2016 14:34

J26i50ř10í 88S32c89h23m76i20d55t 5310583544225

Mám tak nějak takový pocit, že se to s těmi Euro 5,6,7,...,100 nějak přehání, když vezmeme kolik toho vyprodukuje lodní a letecká doprava, tak mi to nesmyslné honění si trika u aut a sekaček příjde fakt mimo mísu.:-/

Když přihlédnu na větší náročnost výroby a údržby a nižší životnost, což znamená vyšší ekologickou zátěž, tak si nejsem jistý, zda všechna ta opatření jsou v součtu vůbec pro ekologii přínosná:-P

+42/−3
doporučit
8.9.2016 14:25
Foto

R15u26d40o64l20f 66P69o70l33a29n52e53c46k73ý 3343304543515

Když jsem zhruba teď týdnem v některé diskusi psal, že zpřísnění emisních norem vede k neúměrnému zdražování aut, přičemž výsledkem je snížení znečištění ovzduší způsobeného člověkem o 0.00001%, mnozí zastánci zeleného náboženství mě kamenovali. Tak teď to mají přímo od výrobců.

+30/−1
doporučit
8.9.2016 14:59
Foto

D47a60n16i64e40l 52Č30a64p33e17k 4469677826848

Otazka zni, kdo limity vyrabi. V USA jsou zamereny jen na benzin a mozna proto nas EU(potazmo USA) tlaci do nesmyslnych norem.

Je treba videt dve veci: disel ma mozna vetsi problem s NXO, ale jezdi v 1.6 za 3,7 litru/100. To zadny benzinovy motor neumi, 1,4TSI jezdi za 5/100. A 2.0 TSI zere 7,5L.

Takze otazka zni, zda vetsi spotreba nevyprodukuje vice skodlivin nez ta mensi spotreba...? A take spotreba vice paliva vytvari vetsi poptavku a tedy i vyrobu benzinu, coz take tvori ekologickou zatez.

A baterie? Mozna realne setri v aute, ale kolik skodlivin se vyprodukuje jejich vyrobou?

Vse je jen hloupa politika.

+33/−2
doporučit
8.9.2016 14:00

M42a52r30t40i20n 69N85e43b50e54s26k80ý 7466770537492

Konečně někomu došlo, že diesely v malých autech jsou víc problémem, než přínosem.

+22/0
doporučit
8.9.2016 14:29

M52i89c11h78a21l 93V15o50j84á87č44e54k 6423613343651

Taky vám přijde, že Evropa každým novým nařízením zdražuje koncovou cenu kteréhokoliv výrobku? V podstatě je to jen jiný způsob zdanění k získávání peněz na politiku, která to způsobuje... :)

+21/−1
doporučit
8.9.2016 15:17

J46a66k21u93b 53K92r19e83j65s14e19k 4605471595

Diesel má vyšší účinnost...NOx je o ničem horší jsou saze a ty vznikají i u moderních benzin motorů. Bohužel je to tak.Pouze u benzinů to nikdo neřekl nahlas bo se to nehodí. Je to bohužel opravdu politika.Pokud by moderní motor nemusel plnit Eu6 náklady by byly cca o 30% nižší. Stará známá hláška ze SRN osmdesátých let...Nechceme rudé ani zelené. Hlavně by mne zajímalo jestli třeba Bursik ví něco o konstrukci motoru a termodynamických zákonech....asi tma ale Euro 7-8 to zní hezky a odborně....Ekoteror bohužel.

+16/−2
doporučit
8.9.2016 16:13

V16i51l20é83m 64B56a65r13á73k 4486467799556

Takže podíl evropských aut na celkových emisích CO2 ve výši 0,001 se sníží na 0,00077 (na 0,077 %), v poměru k celkovým světovým emisím CO2. Z toho také plyne, že miliardy a miliardy eur vrážené do vývoje technických nesmyslů typu hybridních hybridů jsou vynakládány naprosto nesmyslně. Nedávno byl v televizi díl Simpsonů ukazující elektromobil, který volal "nejezdím rychle ani daleko a kdo mě řídí, toho ostatní považují za homosexuála", a to je asi jediný pořad v "bedně", kterému se dá věřit. Jak se tohle šílenství dá zatrhnout?

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

+10/0
doporučit
8.9.2016 15:53

L32u35k40á10š 87S30t60u44d79e66n59ý 1958587797279

Když vidím jak se valí černý dým z pár let starých passatů, tak se tomu nedivím.

+12/−1
doporučit
8.9.2016 15:13

O23n17d83ř53e12j 35F81r92a43n57c 4959761108

Však je taky v autě velikosti Renaultu Clio diesel naprosto zbytečný. Do takhle malých aut se dávat nikdy neměly.

+11/−1
doporučit
8.9.2016 14:08

P42a92v72e56l 72S47o86b58o34t13k30a 5400854

Každá technologie je na něco dobrá.

Supr je vrtačka nebo šroubovák s akumulátorem, páječka na plyn, osobní auto na benzín nebo vlak na elektřinu.

Oproti tomu tank, traktor nebo nákladní auto na benzín je nesmysl o elektřině nemluvě, a podobné to bude i u nafty a osobních aut.

+9/0
doporučit
8.9.2016 14:12

O25n36d84ř60e87j 15Š76i48m88e65k 7634915761

Do roku 2020 bude s Renaultem amen

+26/−10
doporučit
8.9.2016 14:12

K30a49r41e96l 51N91o52v60á11k 6854932128324

Však jo, nafta patří do kamen :-)

+9/−1
doporučit
8.9.2016 17:31

J21a91n 68V88a13š62á23t26k19o 7551177823699

Já už to říkal dávno, diesely jsou drahé, náročné, složité, úspora minimální... Škoda, že se víc neprosazuje zemní plyn, kdyby byl větší výběr aut, hned bych do toho šel...

+6/0
doporučit
8.9.2016 16:23

T90o10m61á52š 36K18u64c95h27a46ř 3267371608381

Už 2020? to bych se docela divil. V naší staré O1 má za sebou cca půl milionu a rozhodně se nezdá, že by to mínil zabalit. Jedině snad , kdybych to někde ošklivě opřel. ;-)

+13/−6
doporučit
8.9.2016 12:38

V87l35a24d49i90m57í65r 93M83i78k10s61a 3103781595209

To rád čtu a slyším. Hrkavý zvuk (zejména ráno tlučou kladívka do klády obzvláště silně) a při přidání mraky černého kouře! Spi sladce ty podvodná parto!

+7/−1
doporučit
8.9.2016 14:28

V93a33c24l81a10v 51M98e57d59e84k 5471352935545

Diesel do Clia byla blbost vždy

+5/0
doporučit
8.9.2016 16:33
Foto

J52a61r52o34m35í89r 94Č15e26c34h 1133958267812

Jasne,protoze pokud to pujde takto dale,tak budeme 2020 jezdit na velbloudech v islamskem chalifatu.At ted vazne,vsechny motory na fosilni paliva nejsou eko,at uz na naftu nebo benzin.Auta na baterie je zcestna myslenka,pro mestky provoz a rozvoz zbozi beru.Jinak pro mezimestke trasy a normalni jezdeni spatne a navic v soucasne dobe je auto komercne nevyrobytelne pro zakaznika za prijatelnou cenu.Pokud nekdo bude argumentovat Teslou,bez dotaci je to auto mrtve ,i tak si ho muze koupit jen horni vrstva,pokud se ho pri neustalem zpozdovani vyroby a technickych neresti docka.

+7/−2
doporučit
8.9.2016 13:53

V52á73c18l84a45v 16M52i91k23u77l37i45c36a 8653889151204

Jak říká můj kamarád Aleš: "Nafta patří do traktoru" :-)

+12/−7
doporučit
8.9.2016 14:09

L40u10b39o36š 48O19b75r53u69č25a 6881174886771

Pocitam ze moje jednickova dieselova oktavka bude tou dobou spokojene jezdit ale soucasne benzinove motory budou uz na skladce ;)

+14/−9
doporučit
8.9.2016 15:19

T13o35m26á15š 85L76u61d88v86í12k 1590477734952

Jestli si někdo myslí že benzínové auto se spotřebou 15 litrů je ekologičtější než naftové se spotřebou 8 litrů je blázen. To že to tak je podle norem EURO znamená jen to že o ekologii nejde.

+6/−2
doporučit
8.9.2016 16:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.