Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do roku 2020 bude s diesely amen, hlásí Renault

Renault je další značka, která začala vyhlížet konec dieselů. U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jejích prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a69r77e28k 29P20r47š24í69n 3765104703375

rád bych zde uvedl pár myšlenek

1. porovnávat lodní a automobilovou dopravu nemá smysl. O co v celé diskusi ohledně dieselu jde je skutečnost, že dieselové motory produkují emise, které jsou škodlivé pro lidi při vdechování (především NOx a saze). Lodě je vytvářejí sice také, ale uprostřed pacifiku má smysl řešit tak akorát CO2, nikoli však NOx nebo saze.

2. Opravdové hybridy (TSI s dvojspojkovou převodovkou a třetí spojkou připojující elektromotor nepovažuji za hybrid, opravdové hyridy mají tzv power split device, neboli e-cvt a žádné spojky) nemají turbo a většinou ani přímé vstřikování. Tím pádem nevytvářejí saze jako turbobenzíny. Jelikož power split device není kompatibilní s turbomotorem, tak se zřejmě mezi těmito hybridy turbo a (masově) ani přímé vstřikování nikdy nerozšíří. Hybrid je především o tom, že dokáže řídit otáčky motoru nezávisle na rychlosti jízdy, případně ho i za jízdy automaticky vypínat, nízký točivý moment atmosférických jednotek nastavených na atkinsonův cyklus je pak kompenzován točivým momentem elektromotoru a výkonem baterie.

3. V 1 litru benzínu je méně uhlíku než v 1 litru nafty. Tudíž o něco vyšší spotřeba benzínu znamená stejnou produkci CO2 jako u nafty. Spotřebou Ad Blu vzniká rovněž CO2.

4. Hybridní baterie nají prokázaně velkou životnost a jsou poměrně malé, tudíž znečištění způsobené jejich produkcí nebude o nic horší než znečištění způsobené produkcí spotřebních dílů pro dieselový motor (vstřikovací ventily, turba, spojky atd ...), nemluvě o tom, že dieselový motor potřebuje robustnější motorový blok.

Abych to shrnul přestože v produkci CO2 jsou si dnešní hybridy s diesely přibližně rovny, jsou na tom v případě emisí, které prokázaně škodí lidskému draví mnohem lépe.

0/0
20.9.2016 22:46

K97a11r68e19l 74N59o98v78o67t13n94y 2461785109570

Diesely patri do tiraku, nakladaku, traktoru, dalkovych autobusu a lodi, ne do osobnich aut, ani do mestkych autobusu.

0/0
18.9.2016 0:26

T47o72m45á11š 45V64e62j67m93e24l93k43a 8928742429

No, že Renault nebude dělat dieselové motory mi doslova "trhá žíly". Klidně ať přestanou vyrábět auta úplně 

0/−1
14.9.2016 8:16

A45d36a63m 80B92a22r62t72o48n22í95k 1597621665819

Kdyby skončil Renault, taky by to nikomu nevadilo....

+1/−1
12.9.2016 11:47

P80a50t19r88i76k 96S40v97o34b71o45d43a 3739941796255

Pro všechny zastánce velkoobjemových atmosfér odkazuji na srovnání trojlitru superba s 2,0 tsi. Pro staré auto hovoří jen okamžitý nástup chodu a někomu se líbí jadrnější zvuk. JInak v jakékoliv akceleraci (měření GPS) dost významně oturbený 2,0 tsi benzín dává na frakt třílitru (nula na sto, pružnost, cokoliv). A spotřeba je 7,5 nebo 8 vs 12 pro turbo. Emise, to nevím, ale já s tím turbem jezdím rád:)

0/0
12.9.2016 11:00

J15a13r34o67m67í81r 96K17r45á83l 4980969874489

Zkuste stejné porovnání udělat po ujetých 200 tis. km a přiložte i náklady na údržbu.

+1/0
18.9.2016 8:38

T14o98m11á21š 42V52o34t14r97o45u14b37e38k 1180570784874

konečně ty černě dýmající turbokamna skončí a vypadnou z cest...

+2/−8
9.9.2016 15:55

K77a67r96e90l 55J37o97a23c97h53i12m52s92t97á43l 8196852677456

tak nevim já mám naftu a opravdu pane nečoudí

+1/0
11.9.2016 1:04

V41o62j61t36ě89c10h 15M87a62r40h53o87u58l 8668942317383

Ale smrdí a zvuk má jako traktor...

0/−2
13.9.2016 15:30

P90e56t57r 70H12l96a44d98í32k 2606155471700

V Renaultu budou islamisti vyrábět Toyoty s kulometem???

0/0
9.9.2016 15:00

T27o52m50á22š 46V35e25j40m16e89l50k48a 8458822549

Benzín patří do sekačky na trávu.

0/0
14.9.2016 8:17

J64i52r84i 97D75o14m28i38n19i73k 1381648271370

Auto má vonět benzínem a ne páchnout, jako traktor. tatatatatatatatata:-)

+2/−4
9.9.2016 13:01

T67o48m98á50š 91V22o10t46r46o30u68b15e97k 1840660164324

přesně nafta patří do lodí, tanků a popř. náklaďáků

0/−4
9.9.2016 16:04

P24a88v43e78l 75K17u70b65i98š23t41a 7476174702970

a výrobce automobilů by neměli otravovat nereálnými emisními normami. EURO5 by bohatě stačilo. stejně jsou emise způsobené auty jen několik málo % z celkového objemu emisí

+2/0
9.9.2016 17:08

L13a47d50i50s97l52a70v 53K28a16l64o38u69s 7165436711120

S V3S na věčné časy, dokud nás STK nerozdělí.;-D

+1/0
9.9.2016 9:38

J51a71n 50K37o92n88v72a91l79i36n22k86a 5140981221965

Do roku 20 bude nejspíš i s mým dieselem amen ;-D Vrátím se pak k velkoobjemovému benzinu bez turba a bude klid.

0/0
9.9.2016 8:51

J17a93n 46P25o65k34o23r52n45ý 1253729200773

No, teď ještě otázka, jestli budete mít co koupit.

0/0
9.9.2016 12:00

M10a58r64t51i39n 95K45a30r70á20s58e76k 9588273268578

Proc ne? Minimalne dovoz z USA...

0/0
9.9.2016 15:07

J66a23r16o52m40í62r 21K95r55á46l 4270589964919

Pokud bude homologace pro EU.

0/0
18.9.2016 8:39

A77n26t62o24n78i76n 56K44a74d12l75c76e46k 9832879471166

Hlavne at me nesahaji na muj 6.7 Cummins. To bych pak nemel s cim tahat obytny naves:)))

+2/0
9.9.2016 0:53

T16o95m93á77š 11L65u66d46v47í46k 1680957914772

Z ropy se získává mnoho produktů. Od plynů po benzín, naftu a topné oleje. Nejúčinnější jsou topné oleje ale potřebují velký objem a takový motor může vážit několik tun proto se používají v elektrárnách a lodích. Nafta je druhá nejúčinnější ale také potřebuje poměrně velký objem a motor obvykle váží stovky kilogramů a používá se v nákladní dopravě, strojích, vojenské technice. Nejméně účinný z těchto tří je benzínový motor který ale může vážit jen desítky kilogramů. Kdybychom zakázali motory na topné oleje a naftu tak se můžeme vrátit o sto let zpět protože lodě vážící tisíce tun případně nákladní automobily vážící desítky tun na ten benzín prostě nepojedou.

+1/0
9.9.2016 0:26

J86i33n78d41ř42i24c43h 47Š49k10o32p47e14k 4765631260375

samozřejmě že pojedou.

Sice s trochu jinou spotřebou, ale pojedou

+1/0
9.9.2016 7:16

B18o17h39u20s61l12a23v 75B59i95n76k41a 1399876488810

Zkuste si někdy vzít kolo, nebo skůtr, nebo motorku a projeďte se městem nebo okreskou. Diesel je prostě násobně horší než benzín a v tom městě už to prostě tu paseku s našim dýchacím ústrojím udělá. Mrzí mě to kvůli majitelům dieselových aut, ale okecat se to nedá - jsou to prostě dusiči. Chce to rozumný přístup, který nezrujnuje majitele dieselových aut, ale zároveň je z vozového parku postupně vytlačí. Fakt si to zkuste a pak napište.

+4/0
8.9.2016 23:19

J33i88n53d67ř51i55c33h 71Š67k55o93p55e63k 4615891820315

rozdíl mezi vlivem motorů na benzin a naftu postupně mizí, jak do módy přichází oturbené pidibenzinové motory

0/0
9.9.2016 7:17

M19a59r87t62i67n 34K30a64r65á81s28e66k 9168203218838

No on moderni EURO6 diese a benzin jsou na tom dost podobne...

0/0
9.9.2016 15:08

V64o79j86t20ě58c84h 62M83a66r52h15o18u67l 8228972157933

To jo. Ale jen s tím softwarem od VW...:-)

0/0
13.9.2016 15:33

M19a29r38t59i29n 65K63a32r12á85s72e15k 9158603458818

Myslis ten, ktery se tyka EURO 5 motoru?

0/0
13.9.2016 16:59

S71t97a80n12i71s71l34a96v 14K94r24e29j22c95a53r 6837226713964

Nu v médiích se už několikrát psalo o tom, že Češi si z dieselate nic nedělali a prodeje Škodovek a VW v té době nijak neklesly. Takže u Čechů volba media eco-olovo tolik roli nehraje. Takže Renault v ČR neprorazí ani po roce 2020. To se možná vrátí Zil!!

0/0
15.9.2016 11:08

P89a82v33e44l 23K33u86b55i97š88t77a 7616904682350

problém je se starými diesely. ty nové od EURO5 výše jsou OK.

0/0
9.9.2016 17:10

J95a24n 26K13r31p46e93c 5416543344512

aneb jak vam eurourednik zdrazil auta rozhodnutim od stolu, aby usetril 0,5% skodlivych emisi vypoustenych do ovzdusi.

+3/0
8.9.2016 21:01

M43a19r15t42i88n 91K42a63r55á98s47e62k 9668773848268

Na tech 0,5% jste prisel jak? Ve mestech jsou auta povetsinou hlavni zdrojem znecisteni ovzdusi, proto se to tak resi...

+2/−1
8.9.2016 21:40

J18a36n 43K32r59p86e10c 5386663194502

kdyz uz tak ty nejstarsi auta na ktere nove emisni limity nemaji zadny vliv. na druhou stranu jsou auta nejvetsim producentem malych pevnych castic. zel bohu a nastavenym emisnim limitum jsou tyto castice cim dal mensi - v zavislosti na pouzivanych technologiich kvuli emisnim limitum - a uz je nemusite ani vdechovat protoze prostupuji do tela pres kuzi. nejvetsim zdrojem znecisteni ovzdusi ve mestech je prumysl a lokalni topeniste.

+3/0
8.9.2016 22:02

J59o94s51e77f 20V71a88l77a 9490653983843

jestli Renault nekonci s diesely jenom proto, ze mu nasli v nezavislem svycarskem testu statni zkusebny behem testovaci jizdy na ulici 5x vyssi hodnoty NOx nez srovnatelnemu VW s "podvodnym" motorem ( konkretne byla srovnavana Laguna s Passatem, BMW 3 a Mercedesem C, vsechno diesely 2.0, okolo 120 kW) BMW a Mercedes byly na tom stejne jako VW, ani nahodou, ze by byly lepsi

0/0
8.9.2016 19:44
Foto

J28i37ř23í 36D57v60o59ř34á46k 5305689330288

A jistě se jednalo o stejnou metodiku testu , jaká je nyní platná . A adolfwágen plánuje pro nafťáky asi zářivou budoucnost ?

0/−2
8.9.2016 19:48

J90i28ř83í 32K14l13i32m82e91š 9149595562697

Vážení diskutující naftobijci, poraďte mi prosím jaké auto si mám koupit,myslím to opravdu vážně.Mám 6 let starý Ford S-Max 2.0 tdci 120 kw,automat najeto cca 205000 km bez závad,auto jsme kupovali nové.Menší auto nechci kvůli pohodlí , dětem a kufru-časté dovolené. Spotřeba se pohybuje -město cca 7,3 l /100 km ,dálka ,letos Chorvatsko, cca 6,1l/100 km. Klidně si koupím benzínové auto.

0/0
8.9.2016 18:17

T51o93m87á17š 75C69h18r50a24s94t45n59ý 2521774161833

Tak zase S-Max benzín 2.0? :-)

+1/0
8.9.2016 18:22

J14i38ř36í 28K58l29i53m15e54š 9449615752117

Bohužel větší spotřeba,ale i výkon,což zase tak moc nepotřebuji,160k stačí,dálka by ještě šla ,ale město je cca 9-11 litrů,měl jsem ho půjčený.A menší objem nechci,bojím se životnosti agregátu .

0/0
8.9.2016 18:35

V36l33a63d78i87s19l64a45v 39B53u97r24y77š75e33k 1479722617354

to nikdy nechápu, 200 tisíc bez závad, mě se to zdá jako pohádka, taky mám TDCi, 4 roky, ale jen 103 kW, jezdím dlouho a slušně, palivo výhradně Verva 100, každý rok značkový servis, teď mám najeto 90 tisíc a prodávám to raději, asi to bude chtít dost oprav, při větším zatížení to signalizuje poruchu motoru, engine malfunction, takže nejspíše odchází turbo nebo DPF, s dieslem končím, už mám objednaný benzín

0/0
8.9.2016 18:43

J25i98ř87í 74K32l38i20m32e50š 9829615412177

jezdím do ACR Ford ,taky pravidelně,kvůli bezplatné asistenční službě do další prohlídky a ochotnému personálu,tankuji u Čepra naftu bez biosložky ,přidávám aditivum Vif. zatím je vše v pořádku,DPF mě časem čeká ,originál Ford repase za cca 14000,- . měním teda i olej v převodovce ,klasický automat Aisin, taky bez problémů. Máme v rodině i dvě Modea 1.8 tdci a 2.2 tdci r.v.2009 s manuální převodovkou a fungují taky bez problémů,nepočítám běžný servis,kotouče,destičky filtry a tak

0/0
8.9.2016 19:50

J41a48n 86S70l81a80d64k68ý 3511472733

Já Passat Variant PD 1,9 TDi. 360 000 Km. Na motoru akorát rozvody, vodní pumpa a klínový řemen. Oleje a filtry nepočítám. R.v. 2000

0/0
8.9.2016 21:31

M84a37r13t80i53n 30K66a81r82á36s59e12k 9488573408498

No ja bych doporucil zustat nejakou chvili u stavajiciho auta, zjevne jde o slusny kousek....

+1/0
8.9.2016 18:59

J77i85ř24í 62K76l22i90m82e38š 9879615652907

Určitě ho nechám u sebe dožít,nebudu ho prodávat,ale nové ,stejně velké auto by se nám hodilo a SUV nechceme.

0/0
8.9.2016 19:53

M95a65r73t60i23n 89K93a34r38á77s30e25k 9798573798808

No jestli uz deti trochu vyrostly, tak ja bych se za sebe do neceho klasicke stredni tridy, superb treba? ten na rodinne pouziti skvely.... jinak z "eko" aut urcite neni spatny prius, navzdory mozna prvni dojmu je to pomerne velke auto (i kdyz oproti smaxu asi o kus mensi)

0/0
8.9.2016 21:45

M45a48r23t50i40n 86K81a36r84á96s71e46k 9308523648678

Ten superb je teda v zakldni benzinove motorizaci podobne vykonny jako ten smax a za 6-7 litru bude jezdit taky bez problemu....

+1/0
8.9.2016 21:47

R10o89b85b69e85r51t 35B67e45r24g48e18r 2935464959

A možná bude konec Renaultu, ne?

+3/0
8.9.2016 18:03

P64e20t11r 91M49i48c25h59a19l 2830464751252

Aspoň znak by měl přežít, jinak lidstvo vyhyne. :-)

+5/0
8.9.2016 18:06

M28a57r14t85i23n 61V24e88s71e20l94ý 8932220545149

chá chacha ten analytik spadl z višně

0/−2
8.9.2016 18:01

I26v47a 73V42a47l10č17í36k29o59v24á 3290849399

A ty jsi letadlo, ne? 8-o

+1/0
8.9.2016 18:10

J75a85r48o75s19l49a87v 20P61o93r42t 7329167919105

Zrušte auta , rozdejte kola , velbloudy , koně , osly a máte vystaráno ekologové , emise vyřešíte pytlíkem na zadku dopravního prostředku .

+4/0
8.9.2016 17:49

P16e97t36r 92M21a43r70e20č14e38k 1253201309848

Přesně tak. Miluju ty co si myslí , že pomocí emisních norem přelstí fyzikální zákony. :-)

+3/0
8.9.2016 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.