Diskuze

Do roku 2020 bude s diesely amen, hlásí Renault

Renault je další značka, která začala vyhlížet konec dieselů. U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jejích prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

rád bych zde uvedl pár myšlenek

1. porovnávat lodní a automobilovou dopravu nemá smysl. O co v celé diskusi ohledně dieselu jde je skutečnost, že dieselové motory produkují emise, které jsou škodlivé pro lidi při vdechování (především NOx a saze). Lodě je vytvářejí sice také, ale uprostřed pacifiku má smysl řešit tak akorát CO2, nikoli však NOx nebo saze.

2. Opravdové hybridy (TSI s dvojspojkovou převodovkou a třetí spojkou připojující elektromotor nepovažuji za hybrid, opravdové hyridy mají tzv power split device, neboli e-cvt a žádné spojky) nemají turbo a většinou ani přímé vstřikování. Tím pádem nevytvářejí saze jako turbobenzíny. Jelikož power split device není kompatibilní s turbomotorem, tak se zřejmě mezi těmito hybridy turbo a (masově) ani přímé vstřikování nikdy nerozšíří. Hybrid je především o tom, že dokáže řídit otáčky motoru nezávisle na rychlosti jízdy, případně ho i za jízdy automaticky vypínat, nízký točivý moment atmosférických jednotek nastavených na atkinsonův cyklus je pak kompenzován točivým momentem elektromotoru a výkonem baterie.

3. V 1 litru benzínu je méně uhlíku než v 1 litru nafty. Tudíž o něco vyšší spotřeba benzínu znamená stejnou produkci CO2 jako u nafty. Spotřebou Ad Blu vzniká rovněž CO2.

4. Hybridní baterie nají prokázaně velkou životnost a jsou poměrně malé, tudíž znečištění způsobené jejich produkcí nebude o nic horší než znečištění způsobené produkcí spotřebních dílů pro dieselový motor (vstřikovací ventily, turba, spojky atd ...), nemluvě o tom, že dieselový motor potřebuje robustnější motorový blok.

Abych to shrnul přestože v produkci CO2 jsou si dnešní hybridy s diesely přibližně rovny, jsou na tom v případě emisí, které prokázaně škodí lidskému draví mnohem lépe.

0 0
možnosti
KN

Diesely patri do tiraku, nakladaku, traktoru, dalkovych autobusu a lodi, ne do osobnich aut, ani do mestkych autobusu.

0 0
možnosti
TV

No, že Renault nebude dělat dieselové motory mi doslova "trhá žíly". Klidně ať přestanou vyrábět auta úplně 

0 1
možnosti
AB

Kdyby skončil Renault, taky by to nikomu nevadilo....

1 1
možnosti
PS

Pro všechny zastánce velkoobjemových atmosfér odkazuji na srovnání trojlitru superba s 2,0 tsi. Pro staré auto hovoří jen okamžitý nástup chodu a někomu se líbí jadrnější zvuk. JInak v jakékoliv akceleraci (měření GPS) dost významně oturbený 2,0 tsi benzín dává na frakt třílitru (nula na sto, pružnost, cokoliv). A spotřeba je 7,5 nebo 8 vs 12 pro turbo. Emise, to nevím, ale já s tím turbem jezdím rád:)

0 0
možnosti
JK

Zkuste stejné porovnání udělat po ujetých 200 tis. km a přiložte i náklady na údržbu.

1 0
možnosti
TV

konečně ty černě dýmající turbokamna skončí a vypadnou z cest...

2 8
možnosti
KJ

tak nevim já mám naftu a opravdu pane nečoudí

1 0
možnosti
PH

V Renaultu budou islamisti vyrábět Toyoty s kulometem???

0 0
možnosti
TV

Benzín patří do sekačky na trávu.

0 0
možnosti
JD

Auto má vonět benzínem a ne páchnout, jako traktor. tatatatatatatatata:-)

2 4
možnosti
TV

přesně nafta patří do lodí, tanků a popř. náklaďáků

0 4
možnosti
LK

S V3S na věčné časy, dokud nás STK nerozdělí.;-D

1 0
možnosti
JK

Do roku 20 bude nejspíš i s mým dieselem amen ;-D Vrátím se pak k velkoobjemovému benzinu bez turba a bude klid.

0 0
možnosti
JP

No, teď ještě otázka, jestli budete mít co koupit.

0 0
možnosti