Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První mrtvý řidič Tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D30a30n54i54e14l 77M10u62n68z26a42r 1449238382156

tak meli jenom vytahnout tu prodluzovacku ze zastrcky!

0/0
27.9.2016 22:25

I50r36e32n91a 56P69l59a74c43h45e49t91k58o85v47á 3224974230297

kdyz si uzivatel mysli, ze tempomat je autopilot

+1/0
26.9.2016 1:27

H50o65n20z11a 37T83a33r 3949802654942

Ps: Tempomat je v základu, za pokročilý adaptabilní tempomat (autopilot ) se musí připlatit 3 900 Euro

https://www.youtube.com/watch?v=tH1ipC4MBZ0

0/0
8.10.2016 11:47


K22a90t20e35ř46i25n23a 57V64ý80b69o54r20n18á 6640859519

Pojízdné krematorium pro opravdové a zároveň bohaté fandy.

+2/−1
23.9.2016 13:36

P75a30t14r44i30k 93M87a48r40e35k 8932187328736

Tak hlavne aby nemeli baterie od Samsungu , to by teprve byla explozivni jizda. Osobne mne elektro auta nelakaji, ale kdyz se to nekomu libi

+2/0
23.9.2016 5:40

D78a18n47i32e57l 81M32u48n32z97a50r 1589478792206

a co vas laka?

0/0
27.9.2016 22:28

P98a92t71r96i81k 28M59a61r60e91k 8952317858166

Treba V12 ve Ferrari F12

+1/0
28.9.2016 0:07

H88o29n48z41a 16T90a45r 3729842164142

Dobrá volba Ferrari taky dobře hoří.R^

http://www.autoforum.cz/bleskovky/problem-ferrari-s-hrozbou-pozaru-je-vetsi-nez-se-zdalo-zastaveny-byly-i-prodeje-488-gtb/

0/0
9.10.2016 14:44

R28a36d97i16m 93N70e55b18e37l 5416425319209

Kolik je tady řidičů, kteří by se chtěli nechat vozit robotem a připravit se o požitek z řízení a jízdy?:-/ Já tedy určitě ne.

+8/−1
19.9.2016 22:27

K50a55r28e56l 86S40a61r59d45a 3422429787

Já klidně a moc rád. Aspoň bych nepotkával na silnicích idioty, potřebující se předvádět a ohrožující tak životy ostatních řidičů.

+3/−3
20.9.2016 7:43

M11a27r41t88i73n 36K17o65u92š62a 6905614554

Velká otázka je, zda je víc nebezpečný idiot, který rád řídí a většinou to celkem umí, nebo idiot, který se svou směsí nešikovnosti a pohrdání automobilismem svěří řízení stroji, který nikdy nebude umět řešit náhodné situace.

+8/−1
20.9.2016 20:56

H66o30n50z23a 57T74a56r 3969372904602

Jenže ten idiot co to "umí" balancuje na hraně a tím ohrožuje ostatní účastníky provozu více než naprogramovaný automat, který jede podle předpisu a nehledá hranice toho co auto ještě zvládne a co už ne .

Větší nebezpečí v Tesle vidím v tom, že to auto, má velmi výkonný elektropohon. Tak výkonné auto, už potřebuje zkušeného řidiče, aby se nestalo neštěstí .

https://www.youtube.com/watch?v=x9CWdj0_DMo

0/0
8.10.2016 11:20

P71a88t84r53i54k 54M82a93r64e36k 8912537248296

tak ono zalezi jak moc dobre to bude fungovat, jet autem do prace, auto pak poslat pro dite do skoly a pak mne vyzvedne vecer v hospode ... takovy autopilot by se mne docela libil

+3/0
23.9.2016 5:41

K62a15r34e65l 27B87l63á66h11a 1305206211459

Až to bude lépe vypipláno, tak by se mi to líbilo s možností vypnutí. On řídit např. několik set km není pro řidiče žádný požitek.

+1/0
25.9.2016 8:56

S86t67a85n 80N72o36v79á26k 5847505635204

Mně se zdá, že robotů už jezdí na silnicích spousta. Aspoň já jich spoustu potkávám, potože tak blbě by snad neřídila ani teta Běta z Horní Dolní.

0/0
26.9.2016 21:43

F47r78a96n95t28a 73N75u35d93l93i68s 5315413208127

Nechat se vozit robotem nemusím, ale to zrychlení v Tesle je fakt mazec. Svezl mě jeden majitel S-ka a byl jsem nadšenej. Je to trochu zvláštní, když motor neřve a jen bzučí, ale zatlačí to do sedačky parádně. Ale pořád to má víc much než se mi líbí, tak bych do toho nešel i kdybych na to měl. A chyběl by mi smrad benzínu a řev starejch 8-válců :-)

0/0
27.9.2016 13:00

T96o14m87a64s 43H43a18c94e35k 6784547285277

Cele se mi to zda nejake divne. Nevsiml jsem si ze by hasici pri haseni baraku nejpre hledali privod proudu nez zacnou hasit. Z verim ze kolikrat zasahnou i nedo pod proudem. Nejsem hasis, mozna nekdo z diskutujich hasic je a muze to osvetlit, ale verim ze tohle uz nejak vymyslene maji. Navic v pripade elektrickeho pozaru bych cekal ze budou hasi nejakou penou. A pokud by lezli k ridicovi - v kombineze s prilbou jim je nejakych +/- 400V k smichu.

Spis vidim problem v te stale horici a tezko uhasitelne baterii. Kdo videl na youtube horici LiPol baterii tak vi ze to neni zadna sranda a ten ohen je pomerne dost smerovy, pomalu jak z autogenu, s vysokou teplotou (kolem 1300C). Pokud nevim kdy a kde a jakym smerem vyslehne dalsi vytrysk takoveho plamene pak je ceho se bat, protoze 1300C je dost i na ochranny oblek.

Jak rikam, nejsem hasic, ale ja osobne bych se v ochrannem obleku bal tohodle nez zasahu elektrickym proudem - a mozna to tak bylo, jen se to v novinach prekroutilo :-)

+5/0
18.9.2016 12:20

J43i12ř77í 63Š70t54ě78d18r65a 5690812551437

U kolika zásahu jste si toho nevšiml? "Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu" doslova uvádí:

i) v místnostech domů se odpojí zdroj elektrického proudu v postiženém úseku, při pochybnostech zda je ohrožený úsek vypnut a při požáru nebo zátopě se vypne hlavní domovní přívod,

ii) při požáru celých objektů musí být vypnuto venkovní vedení silového zařízení po vedení v okruhu 30 m,

iii) přípojku nebo přívod vysokého napětí pro obec nebo závod může vypnout osoba v obci nebo v závodě k tomu rozvodným energetických podnikem určená, která rovněž zajistí vypnutý stav v souladu s ČSN 34 3100,

iv) při vypnutí elektrického proudu je třeba zjistit, zda nedošlo k přerušení dodávky elektrického proudu pro důležitá zařízení, která by mohla havarovat, požární čerpadla, nouzové osvětlení evakuačních cest, zařízení nutné k evakuaci lidí a materiálu (výtahy apod.),

v) není-li možno elektrický proud vypnout, musí být o tom vyrozuměn velitel

zásahu.

Myslíte, že někdo bude lit kvanta vody do objektu pod proudem a zároveň se plazit kolem zapnutého silnoproudého rozvaděče?

+5/0
19.9.2016 15:59

M84a51r91t97i63n 49H62a33r82t21i96g 9859294762396

Tak se zkuste hasičů zeptat jak budou postupovat při hašení domu se solárními panely na střeše... Budete se asi dost divit, ale dům dopadne stejně jako ona Tesla...

+2/0
22.9.2016 13:25

P82e70t27r 73H55á58j91e90k 4260152601854

a to rozhodne solarni panely nedaji takovy proud jako baterie....

0/0
29.9.2016 14:39

M40i93l40o43š 15A19d98á57m65e13k 5374240156656

Stacilo si na internetu najit kde se to vypina. Tesla ma nekolik mist, kde se da vypnout rozvody vysokeho napeti.

+1/−2
16.9.2016 15:53

P93a59t89r79i77k 50M77a49r34e93k 8522187108846

asi nemeli v telefonech dostatecny datovy plan

0/0
23.9.2016 5:43
Foto

K92a59r74e92l 13H62r32u38š52k76a 2901761298287

A kde to "vysoké napětí" má jako Tesla mít?

0/0
29.9.2016 7:51

V72i79l43é13m 67P89ř63í41h11o45d37a 2194179893697

Koukám, že řidič Tesly se může cítit jako pilot raketového ME-163, který se občas rozpustil v uniklém palivu.

+1/0
15.9.2016 15:22

R45o90m96a18n 24L64a16n37g43e21r 9514424652172

Tak hlavně nehasit vodou ani pěnovými přístroji. A až vyndají černou skříňku, bude svět zase chytřejší. ;-D

0/0
15.9.2016 14:32

J22a87r10o30s59l75a53v 60S49t49e20r30n60w58a39l65d 2927545

do hořícího benzíňáku by taky nikdo nelezl

+5/0
15.9.2016 10:33
Foto

K41a68r16e85l 93M67a15l62ý 6666524980901

No, měl to i s kremací

0/−1
15.9.2016 9:31

F26r56a97n34t87a 57N36u87d57l24i25s 5845513568977

... a bude pohřben i se svým milovaným autem

0/0
27.9.2016 13:03

J92a13r56o97s77l28a95v 10K95o11s 7366931426257

S tim si EU poradi.Vydaji narizeni, kazdy elektromobil bude muset mit tazne a na kare vozit presepsane mnozstvi pisku s predepsanou velikosti zrna (tzv.europisek).... Nechapu tu senzaci,porad je to jen auto a v nem bohuzel lide umiraji....

+17/−2
14.9.2016 7:02

M95i19r11e60k 57S32á62l 1325361698804

to na obrázku je hromádka popela co po vozu s řidičem zbyla?

+7/0
13.9.2016 14:16

O39t14o 96P27a52l30d43u46s 1683218590194

V jiných značkách se denně zabíjí stovky řidičů a nikomu to nepřijde divné. Asi konkurence.:-/

+27/0
12.9.2016 19:27

J54a31n 72C29h55o11b32o61t 5622924728601

Jak velké je napájecí napětí takové Tesly, není to trošku zbytečná hzsterie, vzhledem k tomu, že vůči zemi bude mít ten vůz nulový potenciál?

Proč prostě nezastříkat baterii pěnou, ať dělá, co umí, a zatím se nevěnovat stříhání kabiny?

0/0
12.9.2016 17:08

M14i24c34h93a34l 45J70a75r86o26š 7474230982815

Je to jen moje domněnka, ale z toho, co jsem zatím četl, tak napětí asi bude podobné jako u jejich Powerwallu 350-450V.

Hlavní problém je, že baterie je z mnoha modulů, které jsou (tajemně) propojeny, takže hypoteticky je velká šance, že napětí mezi místy, kterých se rukama držíte, bude větší než 100V.

0/0
13.9.2016 11:28

V52i79l91é56m 72P14ř46í98h55o38d83a 2124169303137

Jestli to stále platí, tak baterie Tesly vypadá takto - hmotnost baterie je 540 kg, napětí baterie je cca 400V. Baterie obsahuje celkem 7104 ks LiIon článků velikosti 18650 v 16 modulech zapojených v sérii. Každý modul obsahuje 6 skupin zapojených do série, přičemž každá skupina je složená ze 74 článků zapojených paralelně. Je ve formě výměnného plochého hliníkového bloku, který je umístěn v podlaze kabiny.

0/0
15.9.2016 15:27

H18o28n45z41a 45T22a38r 3949492224332

Každý článek v tom akuboxu je připojen tenkým drátkem, který zároveň funguje i jako tavná pojistka. je kapalinové oběhové temperování akumulátorů.

Na výběr jsou modely o rozdílné kapacitě akumulátorů od 60 kWh až po

vrcholný model P100D

u Tesly S si můžete vybrat mezi zadním náhonem a pohonem na všechny kola.

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

0/0
8.10.2016 11:38
Foto

V50a82c32l38a82v 58V30a72v57r52a 3687164295677

Ano, v Evropě bájná Tesla. V USA mají mrtvé řidiče nejméně dva.

Tesla jak známo, je vysoce prodělečný podnik - firma jež na každém prodaném voze prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) a žije v podsatě ze sponzorování několika bank a dalších sponzorů, kteří si nemohou dovolit je dnes po takovém zadlužení odstřihnout od svých milodarů.

Letos se Tesla chystala vyrobit a prodat snad 50,000 aut, což je v porovnání s ostatní výrobou aut v celé USA pakatel. Nic.

To vyrobí samotný Ford za 2 měsíce, a vyrábí ty v Ameice ještě kolos GM, Chrysler, Toyota,Honda, Kia, Hyundai, Nissan, ba i VW něco málo a Mercedes nějaké SUV.

Vozy s pohonem na baterie - elektromobily prodává už léta i Nissan, GM (Volt), Ford i Chrysler, nicméně rozumný člověk ví že elektromobily nejsou dosud dovyvinuté natolik aby to rozumný člověk koupil. Akologická Kalifornie je ovšem jiný případ. Vyrábět elektroauta je neekonomické. A kdo ví jestli někdy bude.

Každý kdo aspoň týden pojezdil v elektromobilu, ví, že jeho pohled jako magnet přitahuje v tom autě přístroj kde se ukazuje na jak dlouho a na kolik km má v autě "šťávu" a jestli dojede bezpečně domů k nabíječce. Běda, pokud ho zastaví někde na dálnici ucpaný provoz, nebo nehoda. Volt od GM si však baterii může dobít pomocí nabíjecího malého motorku na benzín. Tuto možnost nemá žádný jiný prodávaný elektromobil. Chevy Volt se vyrábí léta.

A jak dlouho vydrží baterie než se vyhodí jako nepotřebná? Záruku 7 let dává na Volta GM ale ta výdrž baterie úměrně s roky provozu klesá. A Tesla není výjimka.

Až podraží benzín, přijdou ke slovu vodíkové palivové články, (přímé spalování vodíku je nesmysl) a kdoví co přijde po nich.

+15/−13
12.9.2016 16:09

P24a15v67o95l 19K31u38b49r72a78n 6979120810622

Píšete nezmysly - viete o tom?

+7/−6
13.9.2016 13:37

M69i24c83h52a43l 49J63a63r76o26š 7544340812425

Musíte ho omluvit, ještě si ani neposbíral věci, co mu rozházela Hermína.

+2/−1
13.9.2016 19:36

R71o60m48a21n 25L72a31n17g69e98r 9394904942102

Ne, nepíše. Ale o tom vy nemáte ani ponění, co? ;-D

+7/0
15.9.2016 14:46

L20u53d40ě80k 76J67e13l43í67n26e71k 5797147599380

Já bych spíše ohledně té výroby položil otázku: "Kolik aut vámi vyjmenovaných značek stojí ladem ve skladech a kolik je neprodaných Tesel?" To, že firmy vyrábějí na sklad, snad přece ještě neznamená, že jsou veleúspěšné.

+2/−1
14.9.2016 15:25

P50a50t83r48i94k 76M21a40r85e85k 8182407618536

no jestli jim ze 2 milion aut zustane na skladu 200,000 tak je to porad lepsi nez prodat jenom 50 tisic

Tesla je neco jako apple, umi prodavat a ma kolem sebe jakysi mytus ze je to neco lepsiho

nevim, ale jestli Teslu 95D nebo Porsche Panamera 4s, tak opravdu radeji to Porsche ;)

+3/−1
23.9.2016 5:49

J83a22k52u54b 62H53e33g85e72n57b23a39r38t 9925314489454

Tesla není zatím zisková, protože investuje do masivních výrobních prostředků, které jiné automobilky již mají, a nemůže je jednoduše koupit, protože její automobily nemají standardní součásti jako spalovací motory a převodovky, takže musí vyvinout vlastní výrobní zařízení.

Pokud jde o mrtvé řidiče, přinejmenším modely S mají naježděno přes jeden a půl miliardy kilometrů, takže by bylo divné, kdyby se alespoň pár řidičů nezabilo, když třeba v USA je průměrný nájezd na jedno úmrtí asi desetkrát nižší.

+8/−1
15.9.2016 2:57

H68o71n77z28a 58T55a51r 3989322974222

Tvrdit že automobilka která maximum svých finančních prostředku přesouvá do investic je ztrátový podnik je Mimo mísu.

---Tesla motors Staví gigatovárnu_1 na akumulátory .

https://www.tesla.com/en_EU/gigafactory?redirect=no

---Tesla motors buduje celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic Supercharger

https://www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no

---Tesla motors připravuje do výroby další modely elektromobilů

https://www.tesla.com/en_EU/model3

---Tesla motors vyrábí uložiště el. energie

https://www.tesla.com/en_EU/powerwall

0/0
23.9.2016 23:42

A53l94e67š 37Z50e89l82i14n29k35a 1504162156

dobré a čichl jste někdy k účetnictví? Víte jak dlouho se odepisují takové investice ?

+1/0
28.9.2016 0:39

H64o77n35z35a 65T48a28r 3189472494492

Kdyby při těch milionech najetých kilometrů, co už Tesly najezdily. Nebyl žádný mrtvy, tak to by byla revoluce v dopravě. Prostě dokonalý automobil .

Volt od GM má spalovací motor mechanicky spojený s poháněnou nápravou takže to je podobné technické řešení jako Verze plug- in- hybrid Prius T.

Asi vám uniklo, že existuje BMW i3 rex a právě ten má palubní generátor na výrobu el energie .

Elektromobil je v koloně aut mnohem efektivnější, protože když stojí má minimální spotřebu el. energie.

Ford studie energetické navrtanosti elektromobilu

http://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

Akumulátory po ukončení své životnosti v elektromobilu Budou použity ke stabilizaci energetické sítě, až pak budou recyklovávány

http://www.hybrid.cz/bmw-bosch-postavili-obri-28mwh-baterii-pro-energetiku

0/0
23.9.2016 23:42

F68r82a34n35t66a 10N54u40d54l20i41s 5765893858877

No a? Najděte si, kolik "vydělává" třeba VW na jednom autě a budete se divit.

0/0
27.9.2016 13:06

V47l19a27s28t19a 27S64v72o63b80o29d26a 4439829794

Je to stejné jako fotovoltatika na střeše, to taky nikdo nechce hasit, protože to nelze vypnout.

+12/0
11.9.2016 15:34

J14a16n 54C27h67o67b64o56t 5462294798191

Ano, stejně jako tato fotovoltaika - jaké je napětí na výstupu celého systému kolektorů, opravdu bývá více, než nízké násobky 12V? Že z toho mají hasiči strach, už jsem četl, ale nená jmi jasné proč, jestli se FV opravdu spojuje do nějakého vyššího napětí, než řekněme 48V?

+3/0
12.9.2016 17:10

M60i94c32h10a45l 49C76h10a18l90u28p40a 6318130209703

Taky jsem něco takového četl. Myslím, že jo, prostě je to víc panelů a propojuje se to. Kolik tam je napětí nevím, ale možná to mohou být i stovky Voltů a pak se to transformuje. Lít na to vodu fakt nebude moc bezpečné.

0/0
13.9.2016 21:24

L54a47d83i21s56l74a15v 35Ž32e71n27í30š82e61k 6796984398178

Nechci tady příliš zabíhat do detailů, samotné články vyrábějí napětí stejnosměrné, a jednotlivě i napětí malé, které transformovat pochopitelně nejde... k tomu slouží měniče, které ze stejnosměrného vyrábí proud střídavý, o stejných hodnotách, jako je normálně v domácí síti , tedy 230/400V , problémem je ovšem v tom, že články vyrábějí proud kdykoli jsou dostatečně osvíceny ...

+1/0
13.9.2016 22:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.