Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T76o75m54á66š 36K59u27c14h83a34ř 3397281518971

Pro ty, co to tu zesměšňují, takto exploduje při poškození baterie běžného mobilu:

https://www.youtube.com/watch?v=JebU6ZKA9oI

https://www.youtube.com/watch?v=DNxvt8Wco5E

(Ti co mobil nosíte jako já v přední kapse kalhot a máte dobrou představivost, tak se snad raději nedívejte, třeba byste pak už mobil tak blízko svého nádobíčka dávat nechtěli.;-))

Tato baterie (pro hnidopychy akumulátor) má kapacitu cca 3V x 2 Ah = 6 Wh.

Baterie v Tesle má 10 000 x vyšší kapacitu. Kdo z vás bude chtít stát poblíž v okamžiku jejího poškození? Kolk z vás dokáže vlézt do hořícího auta, když pravděpodobně krom hoření dochází k výbuchům jednotlivých článků a efetním projevům zkratů velkých proudů?

Vývojáři nepochybně udělali co mohli, aby baterie v případě havárie napáchala co nejmíň škod, bohužel tato opatření jdou proti nárokům, které jsou na vysoce zatěžovanou baterii kladeny. Navíc je potřeba si uvědomit, že zatímco na zabezpečení třeba nádrže s benzínem už se pracuje víc jak 100 roků, s elektromobily ještě zdaleka tolk zkušeností není. Právě třeba havárie jako je tato, mají velkou šanci pomoci vývojářům to posunout zase o kus dál. Ano, kdo si už nyní koupí elektromobil, musí počítat s tím, že je tak trochu betatesterem. Ale někdo to vyzkoušet musí. :-)

+76/0
doporučit
8.9.2016 19:33

J83o37z83e39f 13K88o51s65t71e37l76a68n52s40k54ý 8545942529706

Tesla produkuje ročne už desaťtisíce elektromobilov, po celom svete ich jazdí takmer 200.000, takže by to bolo zvláštne, keby v týchto autách občas niekto nezomrel. Len je zvláštne, akú pozornosť týmto nehodám média venujú...

+88/−8
doporučit
8.9.2016 18:19

V23o64j81t61ě60c49h 22S13t44r97n54a40d 4444511822735

S dvěma mrtvými je model S stále na špici žebříčku nejbezpečnějších aut. A když už se v něm někdo zabije, píšou o něm noviny po celém světě, to se vám v žádném jiném autě nestane.

+64/−5
doporučit
8.9.2016 19:55


R15i97c16h26a70r20d 20B13a26r89t67o17š 4869585389381

Z článku je tak nějak cítit negativní propaganda výrobců běžných motorových automobilů nebo ropné lobby.

+70/−6
doporučit
8.9.2016 18:37

T86o56m38á42š 11M74r32n88k90a 7859173674266

Rodině řidiče upřímnou soustrast. Jinak měl jsem možnost se Teslou S krátce svézt. Auto na mne udělalo velký dojem. Dost místa na všech sedačkách, na tak prostorné auto neskutečné zrychlení, vnitřek sci-fi, slyšíte jen valící se pneu. Na reálné posouzení kvalit 20 min. vyjížďka samozřejmě nestačí, ale dojem udělalo.

+29/0
doporučit
8.9.2016 18:43

O96t42o 26P69a65l49d55u88s 1353108130534

V jiných značkách se denně zabíjí stovky řidičů a nikomu to nepřijde divné. Asi konkurence.:-/

+27/0
doporučit
12.9.2016 19:27

M78a44r70t81i15n 26K84a69r25á52s86e23k 9498713398748

Nadpis jak noha.... co tak udelat clanek "stotisicy mrtvy ridic VW v Evrope, hasici se bali vybuchu CNG lahve"?

+29/−3
doporučit
8.9.2016 18:58

M26a35r84t12i52n 85J29a56n51d47a 7304197813496

To jej pohřbili na místě?

+17/0
doporučit
8.9.2016 19:08

M60i56l35a88n 32N39o61v17y 4853699310970

No, nevim. Auto jiste bylo "pod proudem", ale potencial proti zemi je nula. Tudiz abych dostal slupku, musel bych se dotknout obou polu akumulatoru naraz. Dotyk jednim i kovovym predmetem (napriklad hydraulickymi nuzkami) zcela bez rizika.

Ac konceptu firmy Tesla neverim (a neverim, ze si do konce zivota elektromobil kooupim), tento clanek je pouze honbou za senzaci.

+16/0
doporučit
9.9.2016 11:00

D11a53v54i12d 29R92y20c79h72e10t24s10k11ý 9916251240390

Ano, nehodě Tesly se věnuje velká pozornost a je třeba se vyhnout zbytečné hysterii. Myslím, že to je bezpečné auto, ale pořád je to totální ekonomický i ekologický nesmysl. Z ceny benzínu je 65% daň a elektro je všemožně dotováno a stejně je to X-krát dražší.

Už jenom to, že elektřina stojí cca 1 Kč/km je zamlčováno a "jezdí to zdarma". Pokud by benzín nebyl zdaněn, jste hluboko pod 1Kč/km, což je trochu vidět na LPG. A benzínové auto stojí 250 tis, ne dva miliony a ujede 1000 km na nádrž s pětiminutovým tankováním, nemusíte řešit životnost baterií...

+21/−3
doporučit
9.9.2016 9:39

J66a94r75o86s75l90a40v 87K60o49s 7986231186487

S tim si EU poradi.Vydaji narizeni, kazdy elektromobil bude muset mit tazne a na kare vozit presepsane mnozstvi pisku s predepsanou velikosti zrna (tzv.europisek).... Nechapu tu senzaci,porad je to jen auto a v nem bohuzel lide umiraji....

+17/−2
doporučit
14.9.2016 7:02

V25l79a54s84t74a 11S48v27o37b97o11d76a 4609419354

Je to stejné jako fotovoltatika na střeše, to taky nikdo nechce hasit, protože to nelze vypnout.

+12/0
doporučit
11.9.2016 15:34

J87o40z24e47f 76M28r73v55á20ň 8345612247249

V severní smyčce na Ringu udělal tovární jezdec koenigsegg měsíc zpátky z jednoho ze sedmi vyrobených kusů plechovku... Opakuji na světě bylo jen 7 těchto aut. V bulváru ani slovo. Někdo rozflakne teslu S o strom, a je z toho úvodní článek na 2 dny... GASS H8RS

+21/−4
doporučit
8.9.2016 21:31

P68e53t20r 66Š63a61p98o29v55a16l49o22v 3907493678763

Bohužel se asi nikdy nebude psát o tom, kolika nehodám tyto pokročilé systémy zabrání. To se jen těžko zjistí, přestože je podle mého názoru bilance pozitivní.

+11/0
doporučit
9.9.2016 5:56

T84o97m40á97š 62V72a18l84d75e40r 7303500349

Opět Tesla nedá někomu spát. A existují i elektromobily jiných značek. A také bourají, hoří. A čtete o nich snad tady? Totéž se dá napsat i o konvečních vozidlech se spalovacím motorem.

+19/−4
doporučit
8.9.2016 21:19

D43a59n22i85e34l 57K83u87t44á22č 3987414156419

jednou mi shořela maličká (700mAh) lithiová baterie z modelu RC vrtulníku, taktak jsem ji stihl vynést z domu na zahradu. kdo nezažil, neuvěří. tohle ničím neuhasíte než pískem. Obávám se, že na hašení Tesly by toho písku padlo opravdu hodně. Ledaže by hasiči měli nějaký fígl.

+10/0
doporučit
8.9.2016 20:45

L33a73ď34k85a 77K16o77l35a35ř31í26k 4612954444353

Bylo prokázáno, že řidič jel příliš rychle. Pak je jedno, v jakém autě sedí.

+9/0
doporučit
9.9.2016 4:14
Foto

J89á33c41h57y93m 21L55u36k36e66š 2909821873492

Proč je tohle vůbec ve zprávách? Ten člověk jel 155. kdyby jel v benzinovém autě, byl by z toho obrovský fireball.

+14/−3
doporučit
9.9.2016 14:20

P85a41v65o56l 40K84u20b51r53a51n 6449550180342

NO ... prijde mi to "kapánek" naháňanie senzácie. V popiske v galérii máte, že vodič "uhořel". Ak si ale pozriete fotografie nehody z iných zdrojov, vidíte, že horeli iba batérie vypadnuté z auta na ceste, samotné auto nehorelo ani batérie, ktoré ostali v aute nehoreli. Takže vodič jaksi "uhořet" nemohol ... Rv

+8/0
doporučit
9.9.2016 12:06

T90o69m71á61š 49T62ř54í88s67k83a 7205296774465

Všichni tu řeší jak je tesla revoluční/zbytečná, ale nikdo tu neřeší to, že řidič jel zcela určitě jako prase a zemřel by v jakémkoliv autě, když ho nedokázalo ochránit to, které má nejlepší možné hodnocení na crash testech... ;-O!!

+9/−1
doporučit
9.9.2016 0:41

M97i29r86e32k 89S84á49l 1885591148644

to na obrázku je hromádka popela co po vozu s řidičem zbyla?

+7/0
doporučit
13.9.2016 14:16

R58a24d48i78m 88N23e48b12e31l 5456655939399

Kolik je tady řidičů, kteří by se chtěli nechat vozit robotem a připravit se o požitek z řízení a jízdy?:-/ Já tedy určitě ne.

+8/−1
doporučit
19.9.2016 22:27

F43i35l94i96p 73G81a45j21d17o72š 4528340642222

Neskutečné, jakou negativní pozornost věnují všechna média této značce. Proč? Protože předběhla dobu? :D směšné...

+13/−6
doporučit
8.9.2016 22:44

T65o33m83a11s 19H66a96c89e47k 6154197775697

Cele se mi to zda nejake divne. Nevsiml jsem si ze by hasici pri haseni baraku nejpre hledali privod proudu nez zacnou hasit. Z verim ze kolikrat zasahnou i nedo pod proudem. Nejsem hasis, mozna nekdo z diskutujich hasic je a muze to osvetlit, ale verim ze tohle uz nejak vymyslene maji. Navic v pripade elektrickeho pozaru bych cekal ze budou hasi nejakou penou. A pokud by lezli k ridicovi - v kombineze s prilbou jim je nejakych +/- 400V k smichu.

Spis vidim problem v te stale horici a tezko uhasitelne baterii. Kdo videl na youtube horici LiPol baterii tak vi ze to neni zadna sranda a ten ohen je pomerne dost smerovy, pomalu jak z autogenu, s vysokou teplotou (kolem 1300C). Pokud nevim kdy a kde a jakym smerem vyslehne dalsi vytrysk takoveho plamene pak je ceho se bat, protoze 1300C je dost i na ochranny oblek.

Jak rikam, nejsem hasic, ale ja osobne bych se v ochrannem obleku bal tohodle nez zasahu elektrickym proudem - a mozna to tak bylo, jen se to v novinach prekroutilo :-)

+5/0
doporučit
18.9.2016 12:20

J71a26r55o11s41l34a56v 87S63t88e52r25n77w68a53l51d 2517945

do hořícího benzíňáku by taky nikdo nelezl

+5/0
doporučit
15.9.2016 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.