Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První mrtvý řidič Tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D33a13n73i93e63l 19M40u81n93z34a19r 1539378502356

tak meli jenom vytahnout tu prodluzovacku ze zastrcky!

0/0
27.9.2016 22:25

I14r39e66n56a 47P57l44a39c53h93e23t70k20o48v50á 1376354216260

kdyz si uzivatel mysli, ze tempomat je autopilot

+1/0
26.9.2016 1:27

H85o91n26z39a 89T70a72r 3659232454522

Ps: Tempomat je v základu, za pokročilý adaptabilní tempomat (autopilot ) se musí připlatit 3 900 Euro

https://www.youtube.com/watch?v=tH1ipC4MBZ0

0/0
8.10.2016 11:47

K25a88t84e29ř23i90n31a 11V41ý29b93o58r78n79á 6920989909

Pojízdné krematorium pro opravdové a zároveň bohaté fandy.

+2/−1
23.9.2016 13:36

P41a65t98r96i36k 50M57a18r74e49k 8952827808446

Tak hlavne aby nemeli baterie od Samsungu , to by teprve byla explozivni jizda. Osobne mne elektro auta nelakaji, ale kdyz se to nekomu libi

+2/0
23.9.2016 5:40

D98a85n37i15e37l 50M95u57n29z35a93r 1919328372236

a co vas laka?

0/0
27.9.2016 22:28

P45a45t90r78i41k 10M23a48r25e73k 8402767538736

Treba V12 ve Ferrari F12

+1/0
28.9.2016 0:07

H93o47n30z95a 30T17a30r 3739512514122

Dobrá volba Ferrari taky dobře hoří.R^

http://www.autoforum.cz/bleskovky/problem-ferrari-s-hrozbou-pozaru-je-vetsi-nez-se-zdalo-zastaveny-byly-i-prodeje-488-gtb/

0/0
9.10.2016 14:44

R43a21d39i15m 15N14e23b44e71l 5396575269519

Kolik je tady řidičů, kteří by se chtěli nechat vozit robotem a připravit se o požitek z řízení a jízdy?:-/ Já tedy určitě ne.

+8/−1
19.9.2016 22:27

K80a31r60e70l 63S73a60r95d32a 3622809157

Já klidně a moc rád. Aspoň bych nepotkával na silnicích idioty, potřebující se předvádět a ohrožující tak životy ostatních řidičů.

+3/−3
20.9.2016 7:43

M96a70r25t16i48n 93K92o87u45š29a 6705174424

Velká otázka je, zda je víc nebezpečný idiot, který rád řídí a většinou to celkem umí, nebo idiot, který se svou směsí nešikovnosti a pohrdání automobilismem svěří řízení stroji, který nikdy nebude umět řešit náhodné situace.

+8/−1
20.9.2016 20:56

H21o59n94z14a 24T25a77r 3949492744692

Jenže ten idiot co to "umí" balancuje na hraně a tím ohrožuje ostatní účastníky provozu více než naprogramovaný automat, který jede podle předpisu a nehledá hranice toho co auto ještě zvládne a co už ne .

Větší nebezpečí v Tesle vidím v tom, že to auto, má velmi výkonný elektropohon. Tak výkonné auto, už potřebuje zkušeného řidiče, aby se nestalo neštěstí .

https://www.youtube.com/watch?v=x9CWdj0_DMo

0/0
8.10.2016 11:20

P45a66t98r89i55k 79M79a40r33e17k 8432887178946

tak ono zalezi jak moc dobre to bude fungovat, jet autem do prace, auto pak poslat pro dite do skoly a pak mne vyzvedne vecer v hospode ... takovy autopilot by se mne docela libil

+3/0
23.9.2016 5:41

K77a45r69e80l 32B19l23á27h59a 1135776561819

Až to bude lépe vypipláno, tak by se mi to líbilo s možností vypnutí. On řídit např. několik set km není pro řidiče žádný požitek.

+1/0
25.9.2016 8:56

S16t84a84n 65N32o11v78á48k 5487135475174

Mně se zdá, že robotů už jezdí na silnicích spousta. Aspoň já jich spoustu potkávám, potože tak blbě by snad neřídila ani teta Běta z Horní Dolní.

0/0
26.9.2016 21:43

F64r87a46n10t98a 32N52u10d35l77i54s 5955723398607

Nechat se vozit robotem nemusím, ale to zrychlení v Tesle je fakt mazec. Svezl mě jeden majitel S-ka a byl jsem nadšenej. Je to trochu zvláštní, když motor neřve a jen bzučí, ale zatlačí to do sedačky parádně. Ale pořád to má víc much než se mi líbí, tak bych do toho nešel i kdybych na to měl. A chyběl by mi smrad benzínu a řev starejch 8-válců :-)

0/0
27.9.2016 13:00

T52o85m63a31s 43H72a72c94e54k 6674847415197

Cele se mi to zda nejake divne. Nevsiml jsem si ze by hasici pri haseni baraku nejpre hledali privod proudu nez zacnou hasit. Z verim ze kolikrat zasahnou i nedo pod proudem. Nejsem hasis, mozna nekdo z diskutujich hasic je a muze to osvetlit, ale verim ze tohle uz nejak vymyslene maji. Navic v pripade elektrickeho pozaru bych cekal ze budou hasi nejakou penou. A pokud by lezli k ridicovi - v kombineze s prilbou jim je nejakych +/- 400V k smichu.

Spis vidim problem v te stale horici a tezko uhasitelne baterii. Kdo videl na youtube horici LiPol baterii tak vi ze to neni zadna sranda a ten ohen je pomerne dost smerovy, pomalu jak z autogenu, s vysokou teplotou (kolem 1300C). Pokud nevim kdy a kde a jakym smerem vyslehne dalsi vytrysk takoveho plamene pak je ceho se bat, protoze 1300C je dost i na ochranny oblek.

Jak rikam, nejsem hasic, ale ja osobne bych se v ochrannem obleku bal tohodle nez zasahu elektrickym proudem - a mozna to tak bylo, jen se to v novinach prekroutilo :-)

+5/0
18.9.2016 12:20

J68i55ř74í 97Š61t25ě43d72r23a 5270362591777

U kolika zásahu jste si toho nevšiml? "Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu" doslova uvádí:

i) v místnostech domů se odpojí zdroj elektrického proudu v postiženém úseku, při pochybnostech zda je ohrožený úsek vypnut a při požáru nebo zátopě se vypne hlavní domovní přívod,

ii) při požáru celých objektů musí být vypnuto venkovní vedení silového zařízení po vedení v okruhu 30 m,

iii) přípojku nebo přívod vysokého napětí pro obec nebo závod může vypnout osoba v obci nebo v závodě k tomu rozvodným energetických podnikem určená, která rovněž zajistí vypnutý stav v souladu s ČSN 34 3100,

iv) při vypnutí elektrického proudu je třeba zjistit, zda nedošlo k přerušení dodávky elektrického proudu pro důležitá zařízení, která by mohla havarovat, požární čerpadla, nouzové osvětlení evakuačních cest, zařízení nutné k evakuaci lidí a materiálu (výtahy apod.),

v) není-li možno elektrický proud vypnout, musí být o tom vyrozuměn velitel

zásahu.

Myslíte, že někdo bude lit kvanta vody do objektu pod proudem a zároveň se plazit kolem zapnutého silnoproudého rozvaděče?

+5/0
19.9.2016 15:59

M30a13r61t87i22n 35H70a58r91t83i27g 9699744442696

Tak se zkuste hasičů zeptat jak budou postupovat při hašení domu se solárními panely na střeše... Budete se asi dost divit, ale dům dopadne stejně jako ona Tesla...

+2/0
22.9.2016 13:25

P42e77t24r 66H22á83j53e60k 4790922791384

a to rozhodne solarni panely nedaji takovy proud jako baterie....

0/0
29.9.2016 14:39

M65i47l34o58š 13A52d22á68m21e16k 5424410236826

Stacilo si na internetu najit kde se to vypina. Tesla ma nekolik mist, kde se da vypnout rozvody vysokeho napeti.

+1/−2
16.9.2016 15:53

P27a83t38r14i33k 27M55a11r94e97k 8592247758346

asi nemeli v telefonech dostatecny datovy plan

0/0
23.9.2016 5:43
Foto

K69a33r67e18l 82H69r33u33š42k80a 2731561158327

A kde to "vysoké napětí" má jako Tesla mít?

0/0
29.9.2016 7:51

V63i98l46é11m 83P94ř10í25h55o56d74a 2344379703487

Koukám, že řidič Tesly se může cítit jako pilot raketového ME-163, který se občas rozpustil v uniklém palivu.

+1/0
15.9.2016 15:22

R74o44m37a28n 52L45a52n97g59e71r 9884594832122

Tak hlavně nehasit vodou ani pěnovými přístroji. A až vyndají černou skříňku, bude svět zase chytřejší. ;-D

0/0
15.9.2016 14:32

J63a57r27o93s91l11a58v 96S75t29e75r18n23w75a91l82d 2557985

do hořícího benzíňáku by taky nikdo nelezl

+5/0
15.9.2016 10:33
Foto

K83a57r96e53l 54M14a68l79ý 6656494740211

No, měl to i s kremací

0/−1
15.9.2016 9:31

F33r20a96n60t97a 38N80u41d35l22i51s 5975253608207

... a bude pohřben i se svým milovaným autem

0/0
27.9.2016 13:03

J39a68r59o24s13l71a14v 11K85o58s 7186521576237

S tim si EU poradi.Vydaji narizeni, kazdy elektromobil bude muset mit tazne a na kare vozit presepsane mnozstvi pisku s predepsanou velikosti zrna (tzv.europisek).... Nechapu tu senzaci,porad je to jen auto a v nem bohuzel lide umiraji....

+17/−2
14.9.2016 7:02

M36i60r83e84k 51S18á78l 1565241478214

to na obrázku je hromádka popela co po vozu s řidičem zbyla?

+7/0
13.9.2016 14:16

O51t29o 85P42a58l81d91u44s 1743108290514

V jiných značkách se denně zabíjí stovky řidičů a nikomu to nepřijde divné. Asi konkurence.:-/

+27/0
12.9.2016 19:27

J46a12n 16C31h33o47b52o54t 5802664158741

Jak velké je napájecí napětí takové Tesly, není to trošku zbytečná hzsterie, vzhledem k tomu, že vůči zemi bude mít ten vůz nulový potenciál?

Proč prostě nezastříkat baterii pěnou, ať dělá, co umí, a zatím se nevěnovat stříhání kabiny?

0/0
12.9.2016 17:08

M38i66c56h16a81l 62J24a31r48o71š 7834840712525

Je to jen moje domněnka, ale z toho, co jsem zatím četl, tak napětí asi bude podobné jako u jejich Powerwallu 350-450V.

Hlavní problém je, že baterie je z mnoha modulů, které jsou (tajemně) propojeny, takže hypoteticky je velká šance, že napětí mezi místy, kterých se rukama držíte, bude větší než 100V.

0/0
13.9.2016 11:28

V14i66l72é77m 57P93ř84í24h80o77d30a 2844409143687

Jestli to stále platí, tak baterie Tesly vypadá takto - hmotnost baterie je 540 kg, napětí baterie je cca 400V. Baterie obsahuje celkem 7104 ks LiIon článků velikosti 18650 v 16 modulech zapojených v sérii. Každý modul obsahuje 6 skupin zapojených do série, přičemž každá skupina je složená ze 74 článků zapojených paralelně. Je ve formě výměnného plochého hliníkového bloku, který je umístěn v podlaze kabiny.

0/0
15.9.2016 15:27

H65o53n45z54a 57T75a12r 3759192814592

Každý článek v tom akuboxu je připojen tenkým drátkem, který zároveň funguje i jako tavná pojistka. je kapalinové oběhové temperování akumulátorů.

Na výběr jsou modely o rozdílné kapacitě akumulátorů od 60 kWh až po

vrcholný model P100D

u Tesly S si můžete vybrat mezi zadním náhonem a pohonem na všechny kola.

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

0/0
8.10.2016 11:38

V77a79c78l61a26v 44V78a29v80r78a 3767324725307

Ano, v Evropě bájná Tesla. V USA mají mrtvé řidiče nejméně dva.

Tesla jak známo, je vysoce prodělečný podnik - firma jež na každém prodaném voze prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) a žije v podsatě ze sponzorování několika bank a dalších sponzorů, kteří si nemohou dovolit je dnes po takovém zadlužení odstřihnout od svých milodarů.

Letos se Tesla chystala vyrobit a prodat snad 50,000 aut, což je v porovnání s ostatní výrobou aut v celé USA pakatel. Nic.

To vyrobí samotný Ford za 2 měsíce, a vyrábí ty v Ameice ještě kolos GM, Chrysler, Toyota,Honda, Kia, Hyundai, Nissan, ba i VW něco málo a Mercedes nějaké SUV.

Vozy s pohonem na baterie - elektromobily prodává už léta i Nissan, GM (Volt), Ford i Chrysler, nicméně rozumný člověk ví že elektromobily nejsou dosud dovyvinuté natolik aby to rozumný člověk koupil. Akologická Kalifornie je ovšem jiný případ. Vyrábět elektroauta je neekonomické. A kdo ví jestli někdy bude.

Každý kdo aspoň týden pojezdil v elektromobilu, ví, že jeho pohled jako magnet přitahuje v tom autě přístroj kde se ukazuje na jak dlouho a na kolik km má v autě "šťávu" a jestli dojede bezpečně domů k nabíječce. Běda, pokud ho zastaví někde na dálnici ucpaný provoz, nebo nehoda. Volt od GM si však baterii může dobít pomocí nabíjecího malého motorku na benzín. Tuto možnost nemá žádný jiný prodávaný elektromobil. Chevy Volt se vyrábí léta.

A jak dlouho vydrží baterie než se vyhodí jako nepotřebná? Záruku 7 let dává na Volta GM ale ta výdrž baterie úměrně s roky provozu klesá. A Tesla není výjimka.

Až podraží benzín, přijdou ke slovu vodíkové palivové články, (přímé spalování vodíku je nesmysl) a kdoví co přijde po nich.

+15/−13
12.9.2016 16:09

P59a56v87o35l 30K51u57b55r64a94n 6369380370952

Píšete nezmysly - viete o tom?

+7/−6
13.9.2016 13:37

M49i38c56h89a28l 78J23a16r61o64š 7434500652585

Musíte ho omluvit, ještě si ani neposbíral věci, co mu rozházela Hermína.

+2/−1
13.9.2016 19:36

R34o91m43a79n 25L93a11n86g76e54r 9674344132232

Ne, nepíše. Ale o tom vy nemáte ani ponění, co? ;-D

+7/0
15.9.2016 14:46

L84u52d33ě87k 47J39e90l34í87n57e53k 5597237969900

Já bych spíše ohledně té výroby položil otázku: "Kolik aut vámi vyjmenovaných značek stojí ladem ve skladech a kolik je neprodaných Tesel?" To, že firmy vyrábějí na sklad, snad přece ještě neznamená, že jsou veleúspěšné.

+2/−1
14.9.2016 15:25

P53a83t64r91i32k 63M31a24r20e43k 8352197728826

no jestli jim ze 2 milion aut zustane na skladu 200,000 tak je to porad lepsi nez prodat jenom 50 tisic

Tesla je neco jako apple, umi prodavat a ma kolem sebe jakysi mytus ze je to neco lepsiho

nevim, ale jestli Teslu 95D nebo Porsche Panamera 4s, tak opravdu radeji to Porsche ;)

+3/−1
23.9.2016 5:49

J87a65k24u65b 37H63e38g75e95n21b74a34r45t 9435894309114

Tesla není zatím zisková, protože investuje do masivních výrobních prostředků, které jiné automobilky již mají, a nemůže je jednoduše koupit, protože její automobily nemají standardní součásti jako spalovací motory a převodovky, takže musí vyvinout vlastní výrobní zařízení.

Pokud jde o mrtvé řidiče, přinejmenším modely S mají naježděno přes jeden a půl miliardy kilometrů, takže by bylo divné, kdyby se alespoň pár řidičů nezabilo, když třeba v USA je průměrný nájezd na jedno úmrtí asi desetkrát nižší.

+8/−1
15.9.2016 2:57

H95o20n42z91a 89T74a11r 3499902694412

Tvrdit že automobilka která maximum svých finančních prostředku přesouvá do investic je ztrátový podnik je Mimo mísu.

---Tesla motors Staví gigatovárnu_1 na akumulátory .

https://www.tesla.com/en_EU/gigafactory?redirect=no

---Tesla motors buduje celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic Supercharger

https://www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no

---Tesla motors připravuje do výroby další modely elektromobilů

https://www.tesla.com/en_EU/model3

---Tesla motors vyrábí uložiště el. energie

https://www.tesla.com/en_EU/powerwall

0/0
23.9.2016 23:42

A88l62e38š 65Z17e45l32i43n86k31a 1594682246

dobré a čichl jste někdy k účetnictví? Víte jak dlouho se odepisují takové investice ?

+1/0
28.9.2016 0:39

H57o72n88z67a 85T29a41r 3929182464252

Kdyby při těch milionech najetých kilometrů, co už Tesly najezdily. Nebyl žádný mrtvy, tak to by byla revoluce v dopravě. Prostě dokonalý automobil .

Volt od GM má spalovací motor mechanicky spojený s poháněnou nápravou takže to je podobné technické řešení jako Verze plug- in- hybrid Prius T.

Asi vám uniklo, že existuje BMW i3 rex a právě ten má palubní generátor na výrobu el energie .

Elektromobil je v koloně aut mnohem efektivnější, protože když stojí má minimální spotřebu el. energie.

Ford studie energetické navrtanosti elektromobilu

http://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

Akumulátory po ukončení své životnosti v elektromobilu Budou použity ke stabilizaci energetické sítě, až pak budou recyklovávány

http://www.hybrid.cz/bmw-bosch-postavili-obri-28mwh-baterii-pro-energetiku

0/0
23.9.2016 23:42

F75r80a92n22t64a 73N73u66d31l49i23s 5665543668877

No a? Najděte si, kolik "vydělává" třeba VW na jednom autě a budete se divit.

0/0
27.9.2016 13:06

V23l98a12s98t51a 37S94v83o28b10o17d24a 4309599764

Je to stejné jako fotovoltatika na střeše, to taky nikdo nechce hasit, protože to nelze vypnout.

+12/0
11.9.2016 15:34

J84a24n 32C66h68o22b63o38t 5282104898271

Ano, stejně jako tato fotovoltaika - jaké je napětí na výstupu celého systému kolektorů, opravdu bývá více, než nízké násobky 12V? Že z toho mají hasiči strach, už jsem četl, ale nená jmi jasné proč, jestli se FV opravdu spojuje do nějakého vyššího napětí, než řekněme 48V?

+3/0
12.9.2016 17:10

M32i78c72h29a38l 92C66h19a29l90u61p91a 6158490539233

Taky jsem něco takového četl. Myslím, že jo, prostě je to víc panelů a propojuje se to. Kolik tam je napětí nevím, ale možná to mohou být i stovky Voltů a pak se to transformuje. Lít na to vodu fakt nebude moc bezpečné.

0/0
13.9.2016 21:24

L89a96d97i76s15l68a52v 64Ž55e40n88í45š22e19k 6946934118778

Nechci tady příliš zabíhat do detailů, samotné články vyrábějí napětí stejnosměrné, a jednotlivě i napětí malé, které transformovat pochopitelně nejde... k tomu slouží měniče, které ze stejnosměrného vyrábí proud střídavý, o stejných hodnotách, jako je normálně v domácí síti , tedy 230/400V , problémem je ovšem v tom, že články vyrábějí proud kdykoli jsou dostatečně osvíceny ...

+1/0
13.9.2016 22:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.