Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T12o12m77á33š 81K29u87c63h63a20ř 3897251238141

Pro ty, co to tu zesměšňují, takto exploduje při poškození baterie běžného mobilu:

https://www.youtube.com/watch?v=JebU6ZKA9oI

https://www.youtube.com/watch?v=DNxvt8Wco5E

(Ti co mobil nosíte jako já v přední kapse kalhot a máte dobrou představivost, tak se snad raději nedívejte, třeba byste pak už mobil tak blízko svého nádobíčka dávat nechtěli.;-))

Tato baterie (pro hnidopychy akumulátor) má kapacitu cca 3V x 2 Ah = 6 Wh.

Baterie v Tesle má 10 000 x vyšší kapacitu. Kdo z vás bude chtít stát poblíž v okamžiku jejího poškození? Kolk z vás dokáže vlézt do hořícího auta, když pravděpodobně krom hoření dochází k výbuchům jednotlivých článků a efetním projevům zkratů velkých proudů?

Vývojáři nepochybně udělali co mohli, aby baterie v případě havárie napáchala co nejmíň škod, bohužel tato opatření jdou proti nárokům, které jsou na vysoce zatěžovanou baterii kladeny. Navíc je potřeba si uvědomit, že zatímco na zabezpečení třeba nádrže s benzínem už se pracuje víc jak 100 roků, s elektromobily ještě zdaleka tolk zkušeností není. Právě třeba havárie jako je tato, mají velkou šanci pomoci vývojářům to posunout zase o kus dál. Ano, kdo si už nyní koupí elektromobil, musí počítat s tím, že je tak trochu betatesterem. Ale někdo to vyzkoušet musí. :-)

+75/0
doporučit
8.9.2016 19:33

J97o63z21e63f 80K50o35s83t53e31l54a33n60s89k48ý 8825462119576

Tesla produkuje ročne už desaťtisíce elektromobilov, po celom svete ich jazdí takmer 200.000, takže by to bolo zvláštne, keby v týchto autách občas niekto nezomrel. Len je zvláštne, akú pozornosť týmto nehodám média venujú...

+87/−8
doporučit
8.9.2016 18:19

R20i29c95h74a45r88d 29B84a26r55t86o97š 4759315309421

Z článku je tak nějak cítit negativní propaganda výrobců běžných motorových automobilů nebo ropné lobby.

+69/−6
doporučit
8.9.2016 18:37


V66o90j58t69ě54c47h 28S57t55r78n57a68d 4964241802735

S dvěma mrtvými je model S stále na špici žebříčku nejbezpečnějších aut. A když už se v něm někdo zabije, píšou o něm noviny po celém světě, to se vám v žádném jiném autě nestane.

+61/−5
doporučit
8.9.2016 19:55

T87o67m13á83š 11M88r74n73k60a 7659183384666

Rodině řidiče upřímnou soustrast. Jinak měl jsem možnost se Teslou S krátce svézt. Auto na mne udělalo velký dojem. Dost místa na všech sedačkách, na tak prostorné auto neskutečné zrychlení, vnitřek sci-fi, slyšíte jen valící se pneu. Na reálné posouzení kvalit 20 min. vyjížďka samozřejmě nestačí, ale dojem udělalo.

+27/0
doporučit
8.9.2016 18:43

O33t77o 12P39a57l81d91u86s 1403128710114

V jiných značkách se denně zabíjí stovky řidičů a nikomu to nepřijde divné. Asi konkurence.:-/

+24/0
doporučit
12.9.2016 19:27

M48a28r66t41i60n 86K11a74r23á19s17e28k 9458403768258

Nadpis jak noha.... co tak udelat clanek "stotisicy mrtvy ridic VW v Evrope, hasici se bali vybuchu CNG lahve"?

+29/−3
doporučit
8.9.2016 18:58

M83a18r87t38i88n 90J32a10n55d38a 7494427873856

To jej pohřbili na místě?

+17/0
doporučit
8.9.2016 19:08

M56i64l41a82n 62N70o17v42y 4103789170630

No, nevim. Auto jiste bylo "pod proudem", ale potencial proti zemi je nula. Tudiz abych dostal slupku, musel bych se dotknout obou polu akumulatoru naraz. Dotyk jednim i kovovym predmetem (napriklad hydraulickymi nuzkami) zcela bez rizika.

Ac konceptu firmy Tesla neverim (a neverim, ze si do konce zivota elektromobil kooupim), tento clanek je pouze honbou za senzaci.

+15/0
doporučit
9.9.2016 11:00

D52a23v70i83d 92R26y14c76h12e31t23s42k21ý 9576941660850

Ano, nehodě Tesly se věnuje velká pozornost a je třeba se vyhnout zbytečné hysterii. Myslím, že to je bezpečné auto, ale pořád je to totální ekonomický i ekologický nesmysl. Z ceny benzínu je 65% daň a elektro je všemožně dotováno a stejně je to X-krát dražší.

Už jenom to, že elektřina stojí cca 1 Kč/km je zamlčováno a "jezdí to zdarma". Pokud by benzín nebyl zdaněn, jste hluboko pod 1Kč/km, což je trochu vidět na LPG. A benzínové auto stojí 250 tis, ne dva miliony a ujede 1000 km na nádrž s pětiminutovým tankováním, nemusíte řešit životnost baterií...

+20/−3
doporučit
9.9.2016 9:39

J31a46r68o85s36l61a51v 85K62o77s 7166171516187

S tim si EU poradi.Vydaji narizeni, kazdy elektromobil bude muset mit tazne a na kare vozit presepsane mnozstvi pisku s predepsanou velikosti zrna (tzv.europisek).... Nechapu tu senzaci,porad je to jen auto a v nem bohuzel lide umiraji....

+16/−2
doporučit
14.9.2016 7:02

V19l31a35s47t18a 39S71v44o33b37o21d83a 4359519974

Je to stejné jako fotovoltatika na střeše, to taky nikdo nechce hasit, protože to nelze vypnout.

+11/0
doporučit
11.9.2016 15:34

J70o14z74e50f 56M78r41v47á76ň 8255602287969

V severní smyčce na Ringu udělal tovární jezdec koenigsegg měsíc zpátky z jednoho ze sedmi vyrobených kusů plechovku... Opakuji na světě bylo jen 7 těchto aut. V bulváru ani slovo. Někdo rozflakne teslu S o strom, a je z toho úvodní článek na 2 dny... GASS H8RS

+20/−4
doporučit
8.9.2016 21:31

P40e47t96r 68Š60a23p14o21v84a19l85o36v 3247863238403

Bohužel se asi nikdy nebude psát o tom, kolika nehodám tyto pokročilé systémy zabrání. To se jen těžko zjistí, přestože je podle mého názoru bilance pozitivní.

+10/0
doporučit
9.9.2016 5:56

D74a52n36i10e87l 90K73u41t66á94č 3387774826589

jednou mi shořela maličká (700mAh) lithiová baterie z modelu RC vrtulníku, taktak jsem ji stihl vynést z domu na zahradu. kdo nezažil, neuvěří. tohle ničím neuhasíte než pískem. Obávám se, že na hašení Tesly by toho písku padlo opravdu hodně. Ledaže by hasiči měli nějaký fígl.

+10/0
doporučit
8.9.2016 20:45

T32o57m21á73š 14V84a39l52d33e21r 7463860859

Opět Tesla nedá někomu spát. A existují i elektromobily jiných značek. A také bourají, hoří. A čtete o nich snad tady? Totéž se dá napsat i o konvečních vozidlech se spalovacím motorem.

+18/−4
doporučit
8.9.2016 21:19

L93a87ď23k42a 90K27o17l11a71ř34í27k 4182484734653

Bylo prokázáno, že řidič jel příliš rychle. Pak je jedno, v jakém autě sedí.

+9/0
doporučit
9.9.2016 4:14
Foto

J11á64c83h35y37m 36L86u38k25e49š 2829381103322

Proč je tohle vůbec ve zprávách? Ten člověk jel 155. kdyby jel v benzinovém autě, byl by z toho obrovský fireball.

+13/−3
doporučit
9.9.2016 14:20

M29i24r62e11k 15S78á53l 1525621468594

to na obrázku je hromádka popela co po vozu s řidičem zbyla?

+7/0
doporučit
13.9.2016 14:16

P75a56v59o33l 92K65u64b21r73a50n 6679360210592

NO ... prijde mi to "kapánek" naháňanie senzácie. V popiske v galérii máte, že vodič "uhořel". Ak si ale pozriete fotografie nehody z iných zdrojov, vidíte, že horeli iba batérie vypadnuté z auta na ceste, samotné auto nehorelo ani batérie, ktoré ostali v aute nehoreli. Takže vodič jaksi "uhořet" nemohol ... Rv

+7/0
doporučit
9.9.2016 12:06

T58o17m58á97š 91T18ř88í16s78k52a 7195636174425

Všichni tu řeší jak je tesla revoluční/zbytečná, ale nikdo tu neřeší to, že řidič jel zcela určitě jako prase a zemřel by v jakémkoliv autě, když ho nedokázalo ochránit to, které má nejlepší možné hodnocení na crash testech... ;-O!!

+8/−1
doporučit
9.9.2016 0:41

R93a22d58i12m 46N74e60b78e36l 5156315829279

Kolik je tady řidičů, kteří by se chtěli nechat vozit robotem a připravit se o požitek z řízení a jízdy?:-/ Já tedy určitě ne.

+7/−1
doporučit
19.9.2016 22:27

F26i36l80i60p 87G51a50j55d71o93š 4548690382702

Neskutečné, jakou negativní pozornost věnují všechna média této značce. Proč? Protože předběhla dobu? :D směšné...

+12/−6
doporučit
8.9.2016 22:44

T69o76m17a24s 39H57a32c26e61k 6914647895457

Cele se mi to zda nejake divne. Nevsiml jsem si ze by hasici pri haseni baraku nejpre hledali privod proudu nez zacnou hasit. Z verim ze kolikrat zasahnou i nedo pod proudem. Nejsem hasis, mozna nekdo z diskutujich hasic je a muze to osvetlit, ale verim ze tohle uz nejak vymyslene maji. Navic v pripade elektrickeho pozaru bych cekal ze budou hasi nejakou penou. A pokud by lezli k ridicovi - v kombineze s prilbou jim je nejakych +/- 400V k smichu.

Spis vidim problem v te stale horici a tezko uhasitelne baterii. Kdo videl na youtube horici LiPol baterii tak vi ze to neni zadna sranda a ten ohen je pomerne dost smerovy, pomalu jak z autogenu, s vysokou teplotou (kolem 1300C). Pokud nevim kdy a kde a jakym smerem vyslehne dalsi vytrysk takoveho plamene pak je ceho se bat, protoze 1300C je dost i na ochranny oblek.

Jak rikam, nejsem hasic, ale ja osobne bych se v ochrannem obleku bal tohodle nez zasahu elektrickym proudem - a mozna to tak bylo, jen se to v novinach prekroutilo :-)

+5/0
doporučit
18.9.2016 12:20

T98o79m79á52š 75K19u90c71h78a97ř 3907301228651

Já jen doufám, že s elektromobily to nebude jako s mobily, kde jsme byli zvyklí na výdrž 14 ní a od nástupu "chytrých" telefonů musíme nabíjet každý den a nezdá se, že by se to mělo zlepšit. U elektromobilů to bohužel zatím vypadá podobně. :-/

+6/−1
doporučit
8.9.2016 23:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.