Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První mrtvý řidič Tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D76a57n17i87e67l 13M43u43n73z48a72r 1129228502716

tak meli jenom vytahnout tu prodluzovacku ze zastrcky!

0/0
27.9.2016 22:25

I38r25e57n55a 38P73l16a34c58h58e10t39k26o49v83á 3354354850847

kdyz si uzivatel mysli, ze tempomat je autopilot

+1/0
26.9.2016 1:27

H37o12n27z42a 16T84a25r 3689132464852

Ps: Tempomat je v základu, za pokročilý adaptabilní tempomat (autopilot ) se musí připlatit 3 900 Euro

https://www.youtube.com/watch?v=tH1ipC4MBZ0

0/0
8.10.2016 11:47

K79a54t28e66ř71i41n90a 28V31ý18b31o28r42n81á 6430539849

Pojízdné krematorium pro opravdové a zároveň bohaté fandy.

+2/−1
23.9.2016 13:36

P42a44t32r32i28k 85M24a84r52e87k 8542377958676

Tak hlavne aby nemeli baterie od Samsungu , to by teprve byla explozivni jizda. Osobne mne elektro auta nelakaji, ale kdyz se to nekomu libi

+2/0
23.9.2016 5:40

D30a18n89i54e63l 52M45u93n65z68a63r 1539928182806

a co vas laka?

0/0
27.9.2016 22:28

P19a20t87r52i42k 35M59a60r52e45k 8322957488856

Treba V12 ve Ferrari F12

+1/0
28.9.2016 0:07

H27o16n74z42a 63T93a32r 3749612344622

Dobrá volba Ferrari taky dobře hoří.R^

http://www.autoforum.cz/bleskovky/problem-ferrari-s-hrozbou-pozaru-je-vetsi-nez-se-zdalo-zastaveny-byly-i-prodeje-488-gtb/

0/0
9.10.2016 14:44

R39a78d90i85m 37N61e27b59e41l 5596785739279

Kolik je tady řidičů, kteří by se chtěli nechat vozit robotem a připravit se o požitek z řízení a jízdy?:-/ Já tedy určitě ne.

+8/−1
19.9.2016 22:27

K79a76r74e63l 93S12a10r10d71a 3682299777

Já klidně a moc rád. Aspoň bych nepotkával na silnicích idioty, potřebující se předvádět a ohrožující tak životy ostatních řidičů.

+3/−3
20.9.2016 7:43

M36a86r43t47i54n 26K64o77u80š10a 6955304724

Velká otázka je, zda je víc nebezpečný idiot, který rád řídí a většinou to celkem umí, nebo idiot, který se svou směsí nešikovnosti a pohrdání automobilismem svěří řízení stroji, který nikdy nebude umět řešit náhodné situace.

+8/−1
20.9.2016 20:56

H54o46n67z85a 68T66a74r 3259632894752

Jenže ten idiot co to "umí" balancuje na hraně a tím ohrožuje ostatní účastníky provozu více než naprogramovaný automat, který jede podle předpisu a nehledá hranice toho co auto ještě zvládne a co už ne .

Větší nebezpečí v Tesle vidím v tom, že to auto, má velmi výkonný elektropohon. Tak výkonné auto, už potřebuje zkušeného řidiče, aby se nestalo neštěstí .

https://www.youtube.com/watch?v=x9CWdj0_DMo

0/0
8.10.2016 11:20

P46a94t83r59i98k 45M76a89r85e65k 8922967818146

tak ono zalezi jak moc dobre to bude fungovat, jet autem do prace, auto pak poslat pro dite do skoly a pak mne vyzvedne vecer v hospode ... takovy autopilot by se mne docela libil

+3/0
23.9.2016 5:41

K71a45r35e72l 67B24l98á92h62a 1965806371549

Až to bude lépe vypipláno, tak by se mi to líbilo s možností vypnutí. On řídit např. několik set km není pro řidiče žádný požitek.

+1/0
25.9.2016 8:56

S34t11a42n 19N68o22v27á83k 5647505275824

Mně se zdá, že robotů už jezdí na silnicích spousta. Aspoň já jich spoustu potkávám, potože tak blbě by snad neřídila ani teta Běta z Horní Dolní.

0/0
26.9.2016 21:43

F96r50a96n84t94a 63N59u12d92l70i83s 5695533278637

Nechat se vozit robotem nemusím, ale to zrychlení v Tesle je fakt mazec. Svezl mě jeden majitel S-ka a byl jsem nadšenej. Je to trochu zvláštní, když motor neřve a jen bzučí, ale zatlačí to do sedačky parádně. Ale pořád to má víc much než se mi líbí, tak bych do toho nešel i kdybych na to měl. A chyběl by mi smrad benzínu a řev starejch 8-válců :-)

0/0
27.9.2016 13:00

T12o78m79a83s 65H45a47c95e62k 6404407905637

Cele se mi to zda nejake divne. Nevsiml jsem si ze by hasici pri haseni baraku nejpre hledali privod proudu nez zacnou hasit. Z verim ze kolikrat zasahnou i nedo pod proudem. Nejsem hasis, mozna nekdo z diskutujich hasic je a muze to osvetlit, ale verim ze tohle uz nejak vymyslene maji. Navic v pripade elektrickeho pozaru bych cekal ze budou hasi nejakou penou. A pokud by lezli k ridicovi - v kombineze s prilbou jim je nejakych +/- 400V k smichu.

Spis vidim problem v te stale horici a tezko uhasitelne baterii. Kdo videl na youtube horici LiPol baterii tak vi ze to neni zadna sranda a ten ohen je pomerne dost smerovy, pomalu jak z autogenu, s vysokou teplotou (kolem 1300C). Pokud nevim kdy a kde a jakym smerem vyslehne dalsi vytrysk takoveho plamene pak je ceho se bat, protoze 1300C je dost i na ochranny oblek.

Jak rikam, nejsem hasic, ale ja osobne bych se v ochrannem obleku bal tohodle nez zasahu elektrickym proudem - a mozna to tak bylo, jen se to v novinach prekroutilo :-)

+5/0
18.9.2016 12:20

J72i45ř58í 27Š50t17ě26d95r25a 5950222101947

U kolika zásahu jste si toho nevšiml? "Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu" doslova uvádí:

i) v místnostech domů se odpojí zdroj elektrického proudu v postiženém úseku, při pochybnostech zda je ohrožený úsek vypnut a při požáru nebo zátopě se vypne hlavní domovní přívod,

ii) při požáru celých objektů musí být vypnuto venkovní vedení silového zařízení po vedení v okruhu 30 m,

iii) přípojku nebo přívod vysokého napětí pro obec nebo závod může vypnout osoba v obci nebo v závodě k tomu rozvodným energetických podnikem určená, která rovněž zajistí vypnutý stav v souladu s ČSN 34 3100,

iv) při vypnutí elektrického proudu je třeba zjistit, zda nedošlo k přerušení dodávky elektrického proudu pro důležitá zařízení, která by mohla havarovat, požární čerpadla, nouzové osvětlení evakuačních cest, zařízení nutné k evakuaci lidí a materiálu (výtahy apod.),

v) není-li možno elektrický proud vypnout, musí být o tom vyrozuměn velitel

zásahu.

Myslíte, že někdo bude lit kvanta vody do objektu pod proudem a zároveň se plazit kolem zapnutého silnoproudého rozvaděče?

+5/0
19.9.2016 15:59

M41a90r74t97i49n 47H83a52r73t66i10g 9479484122226

Tak se zkuste hasičů zeptat jak budou postupovat při hašení domu se solárními panely na střeše... Budete se asi dost divit, ale dům dopadne stejně jako ona Tesla...

+2/0
22.9.2016 13:25

P19e11t91r 66H50á36j50e73k 4680422961294

a to rozhodne solarni panely nedaji takovy proud jako baterie....

0/0
29.9.2016 14:39

M14i57l60o78š 55A34d63á54m45e78k 5344700656476

Stacilo si na internetu najit kde se to vypina. Tesla ma nekolik mist, kde se da vypnout rozvody vysokeho napeti.

+1/−2
16.9.2016 15:53

P64a95t47r20i14k 44M66a14r47e66k 8672697408636

asi nemeli v telefonech dostatecny datovy plan

0/0
23.9.2016 5:43
Foto

K21a16r58e21l 95H12r48u95š69k26a 2281511898267

A kde to "vysoké napětí" má jako Tesla mít?

0/0
29.9.2016 7:51

V62i54l55é56m 87P25ř65í84h35o14d46a 2584189103227

Koukám, že řidič Tesly se může cítit jako pilot raketového ME-163, který se občas rozpustil v uniklém palivu.

+1/0
15.9.2016 15:22

R92o73m17a67n 95L83a15n25g23e63r 9164354672932

Tak hlavně nehasit vodou ani pěnovými přístroji. A až vyndají černou skříňku, bude svět zase chytřejší. ;-D

0/0
15.9.2016 14:32

J98a24r43o28s48l62a57v 49S14t24e83r16n33w90a92l36d 2707965

do hořícího benzíňáku by taky nikdo nelezl

+5/0
15.9.2016 10:33
Foto

K11a47r61e26l 16M57a25l18ý 6946584710511

No, měl to i s kremací

0/−1
15.9.2016 9:31

F71r11a11n77t98a 46N52u58d93l65i92s 5545213598277

... a bude pohřben i se svým milovaným autem

0/0
27.9.2016 13:03

J90a68r30o18s88l71a23v 98K95o95s 7966751806127

S tim si EU poradi.Vydaji narizeni, kazdy elektromobil bude muset mit tazne a na kare vozit presepsane mnozstvi pisku s predepsanou velikosti zrna (tzv.europisek).... Nechapu tu senzaci,porad je to jen auto a v nem bohuzel lide umiraji....

+17/−2
14.9.2016 7:02

M42i14r41e40k 19S65á22l 1645601888904

to na obrázku je hromádka popela co po vozu s řidičem zbyla?

+7/0
13.9.2016 14:16

O57t70o 60P58a87l66d59u22s 1133148580764

V jiných značkách se denně zabíjí stovky řidičů a nikomu to nepřijde divné. Asi konkurence.:-/

+27/0
12.9.2016 19:27

J66a12n 30C63h22o38b64o10t 5492554618271

Jak velké je napájecí napětí takové Tesly, není to trošku zbytečná hzsterie, vzhledem k tomu, že vůči zemi bude mít ten vůz nulový potenciál?

Proč prostě nezastříkat baterii pěnou, ať dělá, co umí, a zatím se nevěnovat stříhání kabiny?

0/0
12.9.2016 17:08

M83i90c21h16a27l 85J81a13r18o53š 7384820322515

Je to jen moje domněnka, ale z toho, co jsem zatím četl, tak napětí asi bude podobné jako u jejich Powerwallu 350-450V.

Hlavní problém je, že baterie je z mnoha modulů, které jsou (tajemně) propojeny, takže hypoteticky je velká šance, že napětí mezi místy, kterých se rukama držíte, bude větší než 100V.

0/0
13.9.2016 11:28

V35i45l47é87m 23P52ř30í11h37o81d41a 2974209443967

Jestli to stále platí, tak baterie Tesly vypadá takto - hmotnost baterie je 540 kg, napětí baterie je cca 400V. Baterie obsahuje celkem 7104 ks LiIon článků velikosti 18650 v 16 modulech zapojených v sérii. Každý modul obsahuje 6 skupin zapojených do série, přičemž každá skupina je složená ze 74 článků zapojených paralelně. Je ve formě výměnného plochého hliníkového bloku, který je umístěn v podlaze kabiny.

0/0
15.9.2016 15:27

H76o61n92z70a 21T13a36r 3499742304902

Každý článek v tom akuboxu je připojen tenkým drátkem, který zároveň funguje i jako tavná pojistka. je kapalinové oběhové temperování akumulátorů.

Na výběr jsou modely o rozdílné kapacitě akumulátorů od 60 kWh až po

vrcholný model P100D

u Tesly S si můžete vybrat mezi zadním náhonem a pohonem na všechny kola.

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

0/0
8.10.2016 11:38
Foto

V96a40c90l83a97v 21V20a83v55r42a 3587244205237

Ano, v Evropě bájná Tesla. V USA mají mrtvé řidiče nejméně dva.

Tesla jak známo, je vysoce prodělečný podnik - firma jež na každém prodaném voze prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) a žije v podsatě ze sponzorování několika bank a dalších sponzorů, kteří si nemohou dovolit je dnes po takovém zadlužení odstřihnout od svých milodarů.

Letos se Tesla chystala vyrobit a prodat snad 50,000 aut, což je v porovnání s ostatní výrobou aut v celé USA pakatel. Nic.

To vyrobí samotný Ford za 2 měsíce, a vyrábí ty v Ameice ještě kolos GM, Chrysler, Toyota,Honda, Kia, Hyundai, Nissan, ba i VW něco málo a Mercedes nějaké SUV.

Vozy s pohonem na baterie - elektromobily prodává už léta i Nissan, GM (Volt), Ford i Chrysler, nicméně rozumný člověk ví že elektromobily nejsou dosud dovyvinuté natolik aby to rozumný člověk koupil. Akologická Kalifornie je ovšem jiný případ. Vyrábět elektroauta je neekonomické. A kdo ví jestli někdy bude.

Každý kdo aspoň týden pojezdil v elektromobilu, ví, že jeho pohled jako magnet přitahuje v tom autě přístroj kde se ukazuje na jak dlouho a na kolik km má v autě "šťávu" a jestli dojede bezpečně domů k nabíječce. Běda, pokud ho zastaví někde na dálnici ucpaný provoz, nebo nehoda. Volt od GM si však baterii může dobít pomocí nabíjecího malého motorku na benzín. Tuto možnost nemá žádný jiný prodávaný elektromobil. Chevy Volt se vyrábí léta.

A jak dlouho vydrží baterie než se vyhodí jako nepotřebná? Záruku 7 let dává na Volta GM ale ta výdrž baterie úměrně s roky provozu klesá. A Tesla není výjimka.

Až podraží benzín, přijdou ke slovu vodíkové palivové články, (přímé spalování vodíku je nesmysl) a kdoví co přijde po nich.

+15/−13
12.9.2016 16:09

P39a69v48o90l 14K89u14b50r14a97n 6189400150692

Píšete nezmysly - viete o tom?

+7/−6
13.9.2016 13:37

M57i63c34h44a60l 73J76a98r20o39š 7504490232215

Musíte ho omluvit, ještě si ani neposbíral věci, co mu rozházela Hermína.

+2/−1
13.9.2016 19:36

R33o86m92a15n 59L22a96n91g22e19r 9144814982912

Ne, nepíše. Ale o tom vy nemáte ani ponění, co? ;-D

+7/0
15.9.2016 14:46

L50u86d43ě92k 22J11e52l49í71n10e59k 5857787779950

Já bych spíše ohledně té výroby položil otázku: "Kolik aut vámi vyjmenovaných značek stojí ladem ve skladech a kolik je neprodaných Tesel?" To, že firmy vyrábějí na sklad, snad přece ještě neznamená, že jsou veleúspěšné.

+2/−1
14.9.2016 15:25

P70a91t93r59i62k 10M89a85r84e53k 8222637968506

no jestli jim ze 2 milion aut zustane na skladu 200,000 tak je to porad lepsi nez prodat jenom 50 tisic

Tesla je neco jako apple, umi prodavat a ma kolem sebe jakysi mytus ze je to neco lepsiho

nevim, ale jestli Teslu 95D nebo Porsche Panamera 4s, tak opravdu radeji to Porsche ;)

+3/−1
23.9.2016 5:49

J36a51k47u64b 72H26e21g46e10n62b79a27r20t 9845494649874

Tesla není zatím zisková, protože investuje do masivních výrobních prostředků, které jiné automobilky již mají, a nemůže je jednoduše koupit, protože její automobily nemají standardní součásti jako spalovací motory a převodovky, takže musí vyvinout vlastní výrobní zařízení.

Pokud jde o mrtvé řidiče, přinejmenším modely S mají naježděno přes jeden a půl miliardy kilometrů, takže by bylo divné, kdyby se alespoň pár řidičů nezabilo, když třeba v USA je průměrný nájezd na jedno úmrtí asi desetkrát nižší.

+8/−1
15.9.2016 2:57

H22o46n16z43a 40T18a21r 3169972894342

Tvrdit že automobilka která maximum svých finančních prostředku přesouvá do investic je ztrátový podnik je Mimo mísu.

---Tesla motors Staví gigatovárnu_1 na akumulátory .

https://www.tesla.com/en_EU/gigafactory?redirect=no

---Tesla motors buduje celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic Supercharger

https://www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no

---Tesla motors připravuje do výroby další modely elektromobilů

https://www.tesla.com/en_EU/model3

---Tesla motors vyrábí uložiště el. energie

https://www.tesla.com/en_EU/powerwall

0/0
23.9.2016 23:42

A43l13e35š 26Z98e37l18i12n18k58a 1364402406

dobré a čichl jste někdy k účetnictví? Víte jak dlouho se odepisují takové investice ?

+1/0
28.9.2016 0:39

H96o75n82z23a 61T46a20r 3689742674712

Kdyby při těch milionech najetých kilometrů, co už Tesly najezdily. Nebyl žádný mrtvy, tak to by byla revoluce v dopravě. Prostě dokonalý automobil .

Volt od GM má spalovací motor mechanicky spojený s poháněnou nápravou takže to je podobné technické řešení jako Verze plug- in- hybrid Prius T.

Asi vám uniklo, že existuje BMW i3 rex a právě ten má palubní generátor na výrobu el energie .

Elektromobil je v koloně aut mnohem efektivnější, protože když stojí má minimální spotřebu el. energie.

Ford studie energetické navrtanosti elektromobilu

http://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

Akumulátory po ukončení své životnosti v elektromobilu Budou použity ke stabilizaci energetické sítě, až pak budou recyklovávány

http://www.hybrid.cz/bmw-bosch-postavili-obri-28mwh-baterii-pro-energetiku

0/0
23.9.2016 23:42

F97r19a38n89t44a 14N33u64d14l14i48s 5205383468247

No a? Najděte si, kolik "vydělává" třeba VW na jednom autě a budete se divit.

0/0
27.9.2016 13:06

V83l68a50s37t79a 20S37v57o17b10o76d23a 4409259764

Je to stejné jako fotovoltatika na střeše, to taky nikdo nechce hasit, protože to nelze vypnout.

+12/0
11.9.2016 15:34

J71a95n 91C66h51o40b64o19t 5912794688901

Ano, stejně jako tato fotovoltaika - jaké je napětí na výstupu celého systému kolektorů, opravdu bývá více, než nízké násobky 12V? Že z toho mají hasiči strach, už jsem četl, ale nená jmi jasné proč, jestli se FV opravdu spojuje do nějakého vyššího napětí, než řekněme 48V?

+3/0
12.9.2016 17:10

M35i16c42h70a77l 74C51h18a73l53u89p98a 6318700399273

Taky jsem něco takového četl. Myslím, že jo, prostě je to víc panelů a propojuje se to. Kolik tam je napětí nevím, ale možná to mohou být i stovky Voltů a pak se to transformuje. Lít na to vodu fakt nebude moc bezpečné.

0/0
13.9.2016 21:24

L61a86d95i33s86l90a73v 33Ž42e65n49í31š26e27k 6206714698278

Nechci tady příliš zabíhat do detailů, samotné články vyrábějí napětí stejnosměrné, a jednotlivě i napětí malé, které transformovat pochopitelně nejde... k tomu slouží měniče, které ze stejnosměrného vyrábí proud střídavý, o stejných hodnotách, jako je normálně v domácí síti , tedy 230/400V , problémem je ovšem v tom, že články vyrábějí proud kdykoli jsou dostatečně osvíceny ...

+1/0
13.9.2016 22:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.