Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i14ř51í 66S26t20r46ž42í64n72e20k 3505638406899

VW a asi i další automobilky samozřejmě podváděly (podvádí) už jen tím, že uvádí oficiálně nereálnou průměrnou spotřebu automobilů, která se liší cca o 20% od reálné provozní spotřeby.

Jen touto obecně tolerovanou evropskou lží se de facto o 20% papírově sníží vypouštěné emise na 100 ujetých km.

Druhou stránkou tohoto problému jsou nereálně nastavené cíle od EU na snižování emisí u automobilů. Je celkem logické předpokládat, že nejvyšší byrokraté EU museli vědět, že ve skutečnosti nelze tyto limity plnit.

Jako ve většině oblastí řízených EU je ovšem vždy důležitější jaké výsledky se protlačí do ročních tabulek plnění požadavků, než reálný výsledek v praxi, který bývá horší, ale nikdo se to nedozví.

Problém nastal pouze v tom, že USA k měření nepřistoupily socialisticky jak je zvykem v EU, ale změřily skutečné hodnoty. Je to více průšvih bruselských Jakešů a Brežněvů než automobilek.

0/0
16.9.2016 19:45

P55e15t61r 80Č62e40r77m85á91k 9468315229140

To co popisujete není podvod automobilek ale požadavek EU - ta jasně říká že oficiálně udávané hodnoty emisí (a tím pádem i spotřeby, protože ta se z nich vypočítává) se musí udávat podle přesně dané metodiky NEDC.

Problém v USA byl v něčem naprosto jiném - USA uznává NEDC, takže pakliže ten VW řádně plní (což bezpochyb plní, a proto také v EU není co řešit) nebyl by problém. Problém ale je že homologační legislativa je odlišná, a vyžaduje důsledně popsání všech elementů systému, a tam VW zcela zřetelně pochybylo a za to ho dnes oprávněně honí. Pohádka o tom jak EPA něco měrila v reálu a pak rok a půl čekala na uveřejnění je už součást jiné kampaně...

0/0
16.9.2016 21:58

J95i13ř54í 68S91t74r94ž84í24n98e49k 3895988296779

Ve výsledku stejně platí, že snižování emisí dle požadavků EU je Potěmkinova vesnice, prostě si lžeme (EU) do kapsy a Junker a spol. se plácají po ramenou.

0/0
16.9.2016 23:59


P26e97t59r 89Č73e55r27m25á27k 9448485339780

To bez pochyby, je to velmi účinný ekonomický nástroj.

0/0
17.9.2016 0:19

P28a59v30e94l 97G41ö46t61z27e 4513582872445

Vysvetlil uz nekdo, proc teda ten SW s moznosti sizeni u mereni emisi v tech autech je?

0/0
15.9.2016 11:02

P14e41t16r 22Č89e63r21m10á68k 9938865409480

Proč by někdo vysvětloval něco co neexistuje... ;-)

0/0
15.9.2016 20:41

J58a78n 86D37o33b53r51o25v66o64l77n53ý 1910673822256

Vždycky když slyším Jourová, tak si vzpomenu, jak byla pár měsíců v naší politice a šup do EU komise.

0/0
14.9.2016 6:49

V97l56a10s11t38i50m84i19l 15K53o84c22u78r59e65k 4436633590814

Jourová nemá vůbec žádné předpoklady být komisařkou EU, A tak by ani neměla do ničejo mluvit.

0/0
13.9.2016 21:36

J67a74r89e27k 15K46o28n47č76i38c67k97ý 5949380838690

Jourová-to je prototyp zla a servilnosti ,neschopnosti , posluhovačstv ía politické korupce EU v bruseliRvRvRvRvRv:-/

+1/−1
11.9.2016 20:58

T46o85m38á19š 18V92a77l32d79e67r 7383460169

Opravdu je společnost prohnilá a hloupá? když čtu příspěvky této diskuze. VW group podvádí svého zákazníka a ten je vlastně rád, že mu někdo věší bulíky na nos. Nic se přeci nestalo. Celý scénář vypadá následovně. Vlastně se nic nestalo, nyní to upravíme, bude to mít horší podmínky provozu, zákazník moc nepozná a jede se dál. Jen v USA nás mohou seknou přes prsty, tak jim raději zaplatíme kompenzace a na evropské bulíky kašleme.

+1/−2
11.9.2016 1:24

P97e44t89r 42Č84e24r50m18á38k 9948635209120

Je zajimavé že o hlouposti tu mluví člověk co neví ani základní fakta, ale chce tu mudrovat;-)

VW v Evropě nepodváděl nikoho, tedy ani zákazníka. Logicky tedy nebude platit něco co nemusí. Snaha vyždímat z toho i tak nějakou finanční reparaci je pak pouze ukázkou nenažranosti některých lidi. R^

+1/0
11.9.2016 14:42

T18o80m47á54š 88V82a93l88d28e57r 7343500729

Když to tak vidíte. V normální nekorupční společnosti, by se všem postiženým vozidlům sebral technický průkaz, jelikož nesplňují homologační podmínky (a po úpravě a opětovném proměření vozu jinou metodikou, by se technické průkazy opět vrátily majitelům a ti by mohli vůz opět používat). A to by se všichni majitelé asi dost divili. Pak by to už byl podvod? Taky nemohu provozovat vůz, který nemá homologovanou nějakou část, nebo homologace není platná. AHA ZAPOMNĚL JSEM, že nepatřím do stáda :-)Jádro pudla není jestli mohou dosáhnout homologačních limitů, ale jestli dosahují. Mimochodem jaký je podle vás technický rozdíl dieselgate USA a v Evropě? Na závěr pokud nepochopíte jádro problému, není to má vina, ale nejspíše nositelů genů ze kterých jste vznikl. Diskuze je pro názory, nejsem váš nepřítel a využívám jen slova na obranu proti hulvátovi.

0/0
13.9.2016 21:51

P73e96t67r 46Č46e17r81m41á77k 9928765659200

Musím se opakovat - obdivuhodné diskutovat o věci o které nic nevíte. ;-)

Základ věci - který vy evidentně nechápete - je ten, že homologace nebyly nijak porušeny, a jsou tedy platné. Právě proto mohou všechna auta jezdit dále, právě proto VW v Evropě nic neřeší.

Kdybyste měl skutečně zájem si o věci něco zjistit s neplácat nesmysly, začněte právě u nich.

Homologační podmínky jsou jasně dané a předem známé. Jejich plnění se zjišťuje metodikou NEDC. Tato metodika má opět přesně dané podmínky a sekvenci na které se každý vůz testuje. Homologace je tedy získána pakliže automobil plní podmínky právě za této sekvence - nikoliv za žádných jiných. Je to kvůli porovnatelnosti, aby každý vůz musel absolvovat identické podmínky a výsledky byly porovnatelné. VW tedy řádně absolvoval tuto homologaci a logicky proto platí... R^

0/0
14.9.2016 23:02

T23o43m61á17š 89V74a98l16d84e95r 7833340789

Točíme se pořád dokola. VW upravil program, aby při měření byly emise v normě. Při používání běžným způsobem, normy ani homologační měření nesplňuje. Takže podvodem získal homologaci, která by neměla být platná. Mě je jasné, že nyní je homologace platná. Já bych ji jako úředník zrušil jedním šmahem, dokud se nevyřeší základní problém s emisemi. Ani jeden vůz s EA199 nesplňuje nařízení EURO4 (5) za jakých má fungovat. Tzn. nesplňuje max. limity, které může vůz do ovzduší vypouštět. Tudíž by měl vůz být odstaven do vyřešení problému. Asi také vlastníte vůz s oním motorem a nelíbí se vám to. Chápu to. Mě by se taky nelíbilo chování VW ke mě jako k zákazníkovi. Logicky každá úprava SW, nebo motoru zhorší jeho parametry až na emise, které se zlepší. Je otázka o kolik.

0/0
16.9.2016 3:44

P55e51t26r 79Č85e64r91m21á50k 9538495909570

Dokola se točíme protože tomu nerozumíte a evidentně porozumět ani nechcete a pořád opakujete svojí mylnou doměnku.

Škoda že jste se neřídil mou radou a nevěnoval trochu času zjištění více informací o způsobu homologací.

Zkusíme to tedy znovu - existují homologační kriteria, která říkají jaké hodnoty emisí jsou dovoleny, a podmínky při kterých musí být splněny. Jedná se tedy o splnění zadání za přesně daných kriterií. V žádných jiných kriteriích to neplatí ( je tedy naprosto jedno jaké emise to pak kde má, důležité jsou pouze stanovené a sledované režimy)! Proto je stanoven ten homologační cyklus který má simulovat běžnou jízdu, a k tomu se to vztahuje. Žádná jiné "běžné" uživání neexistuje.

Takže jako úředník byste mohl velký kulový, protože se musíte řídit zákony a předpisy, a ty hovoří jasně - vw má homologace získané zcela řádně dle zadání. Všechny vozy splňují přesně to co mají a co norma vyžaduje. Problém asi je že vy netušíte co ta norma říká - a ta neříká jenom maximálmí hodnoty těch emisí, ale také režimy kdy tyto maximální hodnoty platí, v žádných jiných režimech tedy tyto limity neplatí!!

Tím je pohádky konec R^

0/0
16.9.2016 21:48

J55o37s70e39f 86V69a88l77a 9690603373203

neda se jednani pani komisarky hodnotit pravne jako velezrada ?

0/0
10.9.2016 15:28

J66a59n 50H66r88o10m82a22s 3670610392244

Jourová patří do nápravného zařízení a ne do europarlamentu.

+2/−1
10.9.2016 14:55

J96a17r22e72k 98K72o89n21č26i41c28k70ý 5459540198240

R^R^R^R^

+1/0
11.9.2016 20:59

J44a10k84u90b 88F69e29i14f50a54r 7619529666789

No tak ať mám paní Jourová jasně sdělí, kde, kdy a jak utrpěl spotřebitel.

Spíš nemá co na práci, tak se chtěla zviditelnit a obhájit důležitost a potřebnost své židle:-/

+1/0
10.9.2016 9:35

J89a93r97e55k 41K79o56n26č78i96c69k25ý 5939340418790

R^

+1/0
11.9.2016 21:00

P30a43v89e68l 76J67o76n47á34š 5371865189325

Kdyby bylo nejhůř, mohou jim zkontrolovat, jestli měli zaplacené daně z darů jako v případě jedné paní z našich luhů a hájů. Snad se něco najde....

0/0
10.9.2016 6:42

J53u21r46a54j 46N51e33d71ě88l23a 8390667286302

Za mě se podvádět namá a oni podváděli. A tak zaslouží minimálně nějaký trest !

0/−5
9.9.2016 20:11

J87o31s72e74f 93V71a69l33a 9270623973123

plati pouze pro Kalifornii. Pro Evropu nebyl porusen zadny predpis a cinknuty SW se ani nikde pri testech nemohl uplatnit, protoze tyhle testy se delali pouze v USA. Navic se uz davno vi, ze terba Fiat-Chrysler pouzil podobnou vychytavku-ale s mnohem horsimi ekologickymi dusledky. Po 22 minutach provozu vypne cely system cisteni vyfukovych plynu a basta a zapne je az pri naslednem startu zase jenom na 22 minut

+4/−1
9.9.2016 21:05

J32u26r60a31j 13N91e48d92ě34l85a 8330707566822

Proč ten podvodný software tedy instalovali do všech dieslových aut? Podle Vaší zaslepenosti to bylo nejspíše, aby vytvořili další pracovní mista, co? :-/

0/0
10.9.2016 19:16

P17e17t40r 30Č59e11r57m46á87k 9268605629920

Protože se nejedná o žádný podvodný sw ale vlastnost toho sw.;-)

0/0
11.9.2016 14:44

T45o61m30á92š 83V56e44s29e17l21ý 5675198470289

ale oni přece nepodváděli - prostě jsou nesmyslně dané podmínky které má motor plnit a oni přesně ty podmínky plní

+3/−2
9.9.2016 21:45

J35a94r12o96m12í27r 20Č64e61c91h 1963128967532

A nase poslankyne se potrebuje zvyditelnit po mnesicich nicnedelani.Asi nema tuseni ze ekonomika CR je vicemene postavena na automobilovem prumyslu.VW ma ne nem velky podil,asi chce hodne zvednout nezamestnanost.

+4/0
9.9.2016 19:51

J84o37s44e69f 50V97a13l40a 9140913493243

rekl bych, ze pokud by na jejim miste byl Francouz a pustil by se takhle s vervou treba do koncernu PSA, tak ho pri navratu do Parize uz na letisti chytnou a nepusti domu, dokud tu zalobu neodvola. Ne ze bych chtel hajit podvody, ale ty normy jsou samy o sobe techicky nesmyslne, navic (jak se probezne prokazuje) podvadi vic atomobilek ( asi vsechny) a evropske normy asi vubec nijak dotceny nebyly. Tedy jedna se asi o politickou snahu pani komisarky zviditelnit se pred CR tim, ze si nakali do vlastniho hnizda

+5/0
9.9.2016 19:02

J22o63s10e95f 72V20a22l81a 9320503853283

druha-smutnejsi-varianta duvodu jednani pani komisarky by byla vydirat Skodovku a chtit predvolebni vypalne pro ANO

+2/0
9.9.2016 19:07

J58a44n 81D80v98o37ř94á80k 4593892433787

...směrnice o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách...

Takže už je jasné, že emisní pravidla VW v EU neporušil. Snaží se jej tedy utáhnout na nějaké obecné normy. Podle nich může dostat pokutu i Mařenka v konzumu, když prodá lízátko za 5 Kč místo avizovaných 4.

+3/0
9.9.2016 18:41

K76a97r67e48l 25K93r90o19l 6575860147564

Jourová by si měla uvědomit, že existují nějaké fyzikální zákony a množství emisí ve výfukových plynech prostě nelze snižovat do nekonečna. Že si tam pár jejich debilních kolegů vyspokojenělých půlmilionovým platem v EP jednou za čas usmyslí snížení CO a NO o deset nebo více procent, nemůže dopadnout jinak, než tak jak to dopadlo loni a to tak, že si s Jourovou a jí podobnými vytřou VW a spol prdel.

+5/−1
9.9.2016 18:26

M63i65l29o86š 88S24a31l44o51š26e20k 7164263321403

Za ty prachy,co bere se musí snažit...............;-D

+2/0
9.9.2016 15:15

M76i96c67h64a32l 30S31e29m73r51á73d 3662376597769

Vtip je v tom, že nemusí... koukněte se na Ransdorfa... ;-)

Ať si ty prachy berou, ale ať proboha neškodí...

+3/0
9.9.2016 17:00

J69a70n 39P35š26e43n17i18č90k44a 2670978363602

Ten se, diky Bohu, dosnazil.

+1/0
9.9.2016 18:23

Z86d61e32n92ě62k 24D21u89f32e81k 2354414468

Paní Jourová se pustila do války z druhým největším výrobcem vozidel. Měla by si uvědomit, že dává práci desetitisícům, možná statisícům lidí ve vlastních firmách a ve firmách subdodavatelů. Takže by se podle by se podle toho měla řídit a jít spíš cestou komunikace a hledáním cest než vyhrožováním. Vymyslet třeba takové normy, které budou reálně splnitelné a ne chiméry lidí, kteří ničemu nerozumí. Viz EURO normy a jejich limity.

+7/−6
9.9.2016 14:36

P55a44v25e57l 93Z84a74j55í48č75e90k 8154960686880

Principielne je jedno kdo koho zamestnava...

+2/−1
9.9.2016 14:40

M75a29r63t31i93n 67K85a89r51á73s73e45k 9648793488578

No nevim - EURO normy byly dlouho dopredu odsouhlasene se zastupci automobilek. A jsou mimochodem mene prisne nez podobne normy v USA a Japonsku. A ten samy VW, ktery "podvadel" u motoru pro EURO 5 ted vyrabi motory splnujici mnohem prisnejsi EURO 6, tak nevim kde vidite problem.

+2/−1
9.9.2016 15:31

M98i83c95h61a72l 74S86e73m23r61á14d 3482846407869

EURO normy byly výrobcům vnuceny a v podstatě nikdo je bezezbytku neplní (malé motory jsou sice papírově čistší, ale ve výsledku mají spotřebu jako velké, pokud chcete aby to trochu jelo, točíte to jako blázen) - prostě se v rámci portfolia nabízí hodně malé motory, které skoro nikdo nechce, aby to v průměru nějak vyšlo...

V podstatě se jde cestou zmenšování motorů a jejich většího ždímání za cenu snižování životnosti, což rozhodně není ekologické... ta ECO nálepka slouží jen pro udržování spotřeby, která je hybatelem ekonomiky...

+4/−1
9.9.2016 16:52

M65a54r32t23i12n 27K14a47r77á68s53e73k 9828293488198

EURO normy nemaji vybec nic spolecneho se spotrebou, nebo portfoliem automobilek, plantate do sebe ruzne veci, ktere spolu nesouvisi:

1) emisni normy (aktualne norma EURO) - plati pro kazde jedno auto a reguluji emise JEDOVATYCH latek motoru, auto ktere je nesplni se nemuze v EU prodavat (stejne to funguje ve vsech vyspelych zemich, USA a Japonci maji ty normy jeste prisnejsi nez EU).

2) dodatecne zdaneni automobilek pokud jejich portfolio auto ma vyssi nez vyhlasenou spotrebu (emise CO2), nidko nikomu nebrani vyrabet auta se spotrebou 20 litru na 100km, jen to bude trochu drazsi

Zivotnosti dnesnich motoru neni sebemensi problem (pokud nedo nevyrobi vylozene zmetek, jako nektere serie motoru TSI, ktere se mohly potkat), motory i dneska zpravidla prezijou samotne auto...

+1/−2
9.9.2016 17:05

J75a10n 28V90a30l10o16u25c10h 6422897188420

Ano, jenže to vede k maloobjemovým motorům, které sice papírově škodlivin vypouštějí méně, ale v běžném provozu, kdy je musíte točit, jsou na tom v absolutních číslech (a mnohdy i spotřebou) hůře než nějaká objemově větší EURO3, se kterou se dá v pohodě jezdit v otáčkách blízkých testovaným (při kterých jsou emise měřeny).

Nehledě na to, že výroba auta zatíží životní prostředí více něž nějaký rozdíl v emisích.

+3/0
9.9.2016 17:58

M63a47r15t20i85n 18K89a42r65á45s39e94k 9468283918288

Nic proti, ale maly turbomotor v realu tocit nemusite, na rozdil od atmosfery....

0/−1
9.9.2016 18:26

P11e13t53r 73Č52e37r47m65á49k 9668645489160

Malý turbomotor se samozřejmě točit musí, stačí se podívat na průběhy výkonových charakteristik.

0/0
10.9.2016 12:35

J22a69r36o95m14í24r 31Č48e63c96h 1213588767202

Emisni normy nemaji nic spolecneho se spotrebou?Takze auto ktere spotrebuje 20 L na 100Km podle vas vypusti stejne mnozstvi emisi, jako to co veme 5 L.Proc se tedy zmensuje objem motoru pro dosazeni mensiho mnozstvi emisi.Chtel bych to od vas vysvetlit?

+1/−1
9.9.2016 20:06

P64e87t95r 82Č81e23r95m98á38k 9458435899350

Euronormy samozřejmě se s potřebou mají co dělat - spotřeba se totiž vypočítává z vypuštěných emisí co2 ;-)

Životnost nevím jestli je problém, každopádně je výrazně nižší než bývala, souvisí to práve se zvyšováním výkonu za současného šetření na použitých materiálech.

0/0
10.9.2016 12:33

M10a48r70t29i53n 51K35a53r74á13s98e41k 9138703788468

Spotreba = emise CO2, ale emisni normy EURO neresi emise CO2, resi esmise jedovatych latek....

0/0
10.9.2016 13:15

P15e42t25r 74Č27e81r77m52á82k 9818345199220

Nejde o to že euronormy nestanovují konkrétní limity pro co2, jde o to že co2 je závislé na těch plynech které normy sledují, tudíž se nedá tvrdit že euronormy a hodnoty co2 spolu nemají co dělat. Mají R^

0/0
11.9.2016 15:03

M40a89r61t24i88n 31K10a92r77á67s17e50k 9658883848968

Ne opravdu nemaji, uz nevim jak vam to mam vysvetlit, neexistuje zadna prima umera mezi CO2 a jedovatymi emisemi (ty jedovate emise klesly za poslednich 20 let o cca 90 procent, emise CO2 ani ne o polovinu....

Nebyt norem EURO, tak motory maji mensi emise CO2 (mensi spotrebu), ale jedovatech latek by chrlily klidne stonasobne vice nez dneska

0/0
12.9.2016 0:38

P50e77t52r 26Č62e32r13m27á24k 9178275709270

Nemůžete vysvětlit něco co neexistije. Spojitost tam samozřejmě je, CO a CO2 jsou sice dva různé plyny, avšak stejného prvku, nejde hýbat jedním aniž by to mělo vliv na ten druhý - což ostatně sám nevědomky potvrzujete tím když říkáte že snižováním pouze CO2 by naopak rostlo CO. R^

0/0
12.9.2016 21:14

T45o70m26á25š 40B44a22š46a27n24d49a 2782539372740

Toto je klasický vyděračský přístup velkých společností, např. i Mittalu na Ostravsku, kdy kvůli překračovaní emisních limitů vyhrožují propouštěním tisíců lidí, pokud jim to nebude tolerováno. Takže ať jdou tyhle fabriky do zádele. Lidi si najdou jinou práci, nebo přijde jiný zaměstnavatel a nahradí ty podvodníky. Tak prostě funguje trh.

Přizpůsobovat normy komukoli, zvláště pak podvodným soukromým společnostem, je naprostý nesmysl.

+1/−4
9.9.2016 17:52

J18a33n 60P91š91e55n41i14č81k91a 2590178863442

Tak to rekni Sobotkovi, at se na dotovani OKD vyprdne, at to klidne zavrou, pac tezba samozrejme neni nic ekologickyho a ve finale nasledne spalovani toho, co vytezi je taky nic moc.

0/−1
9.9.2016 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.