Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i31ř17í 60S32t94r78ž24í62n16e85k 3535798966459

VW a asi i další automobilky samozřejmě podváděly (podvádí) už jen tím, že uvádí oficiálně nereálnou průměrnou spotřebu automobilů, která se liší cca o 20% od reálné provozní spotřeby.

Jen touto obecně tolerovanou evropskou lží se de facto o 20% papírově sníží vypouštěné emise na 100 ujetých km.

Druhou stránkou tohoto problému jsou nereálně nastavené cíle od EU na snižování emisí u automobilů. Je celkem logické předpokládat, že nejvyšší byrokraté EU museli vědět, že ve skutečnosti nelze tyto limity plnit.

Jako ve většině oblastí řízených EU je ovšem vždy důležitější jaké výsledky se protlačí do ročních tabulek plnění požadavků, než reálný výsledek v praxi, který bývá horší, ale nikdo se to nedozví.

Problém nastal pouze v tom, že USA k měření nepřistoupily socialisticky jak je zvykem v EU, ale změřily skutečné hodnoty. Je to více průšvih bruselských Jakešů a Brežněvů než automobilek.

0/0
16.9.2016 19:45

P22e84t33r 52Č60e83r17m82á45k 9908445849560

To co popisujete není podvod automobilek ale požadavek EU - ta jasně říká že oficiálně udávané hodnoty emisí (a tím pádem i spotřeby, protože ta se z nich vypočítává) se musí udávat podle přesně dané metodiky NEDC.

Problém v USA byl v něčem naprosto jiném - USA uznává NEDC, takže pakliže ten VW řádně plní (což bezpochyb plní, a proto také v EU není co řešit) nebyl by problém. Problém ale je že homologační legislativa je odlišná, a vyžaduje důsledně popsání všech elementů systému, a tam VW zcela zřetelně pochybylo a za to ho dnes oprávněně honí. Pohádka o tom jak EPA něco měrila v reálu a pak rok a půl čekala na uveřejnění je už součást jiné kampaně...

0/0
16.9.2016 21:58

J19i32ř37í 79S43t94r17ž79í70n93e19k 3935508796949

Ve výsledku stejně platí, že snižování emisí dle požadavků EU je Potěmkinova vesnice, prostě si lžeme (EU) do kapsy a Junker a spol. se plácají po ramenou.

0/0
16.9.2016 23:59

P88e93t21r 42Č12e14r80m12á28k 9148775279520

To bez pochyby, je to velmi účinný ekonomický nástroj.

0/0
17.9.2016 0:19

P69a46v77e19l 82G31ö54t39z70e 4933172342595

Vysvetlil uz nekdo, proc teda ten SW s moznosti sizeni u mereni emisi v tech autech je?

0/0
15.9.2016 11:02

P39e90t19r 77Č18e83r71m20á69k 9238265619250

Proč by někdo vysvětloval něco co neexistuje... ;-)

0/0
15.9.2016 20:41

J14a14n 49D52o13b53r36o68v26o24l32n82ý 1770933952116

Vždycky když slyším Jourová, tak si vzpomenu, jak byla pár měsíců v naší politice a šup do EU komise.

0/0
14.9.2016 6:49

V70l92a65s94t57i52m23i23l 88K32o51c96u78r71e94k 4226333790274

Jourová nemá vůbec žádné předpoklady být komisařkou EU, A tak by ani neměla do ničejo mluvit.

0/0
13.9.2016 21:36

J89a75r96e30k 53K49o44n94č18i16c24k28ý 5759620268980

Jourová-to je prototyp zla a servilnosti ,neschopnosti , posluhovačstv ía politické korupce EU v bruseliRvRvRvRvRv:-/

+1/−1
11.9.2016 20:58

T12o71m91á98š 16V35a76l56d89e30r 7563500359

Opravdu je společnost prohnilá a hloupá? když čtu příspěvky této diskuze. VW group podvádí svého zákazníka a ten je vlastně rád, že mu někdo věší bulíky na nos. Nic se přeci nestalo. Celý scénář vypadá následovně. Vlastně se nic nestalo, nyní to upravíme, bude to mít horší podmínky provozu, zákazník moc nepozná a jede se dál. Jen v USA nás mohou seknou přes prsty, tak jim raději zaplatíme kompenzace a na evropské bulíky kašleme.

+1/−2
11.9.2016 1:24

P47e35t62r 34Č53e60r15m62á85k 9508765809890

Je zajimavé že o hlouposti tu mluví člověk co neví ani základní fakta, ale chce tu mudrovat;-)

VW v Evropě nepodváděl nikoho, tedy ani zákazníka. Logicky tedy nebude platit něco co nemusí. Snaha vyždímat z toho i tak nějakou finanční reparaci je pak pouze ukázkou nenažranosti některých lidi. R^

+1/0
11.9.2016 14:42

T96o24m85á60š 58V97a71l46d28e64r 7423580709

Když to tak vidíte. V normální nekorupční společnosti, by se všem postiženým vozidlům sebral technický průkaz, jelikož nesplňují homologační podmínky (a po úpravě a opětovném proměření vozu jinou metodikou, by se technické průkazy opět vrátily majitelům a ti by mohli vůz opět používat). A to by se všichni majitelé asi dost divili. Pak by to už byl podvod? Taky nemohu provozovat vůz, který nemá homologovanou nějakou část, nebo homologace není platná. AHA ZAPOMNĚL JSEM, že nepatřím do stáda :-)Jádro pudla není jestli mohou dosáhnout homologačních limitů, ale jestli dosahují. Mimochodem jaký je podle vás technický rozdíl dieselgate USA a v Evropě? Na závěr pokud nepochopíte jádro problému, není to má vina, ale nejspíše nositelů genů ze kterých jste vznikl. Diskuze je pro názory, nejsem váš nepřítel a využívám jen slova na obranu proti hulvátovi.

0/0
13.9.2016 21:51

P49e50t58r 93Č89e24r90m44á13k 9538385769980

Musím se opakovat - obdivuhodné diskutovat o věci o které nic nevíte. ;-)

Základ věci - který vy evidentně nechápete - je ten, že homologace nebyly nijak porušeny, a jsou tedy platné. Právě proto mohou všechna auta jezdit dále, právě proto VW v Evropě nic neřeší.

Kdybyste měl skutečně zájem si o věci něco zjistit s neplácat nesmysly, začněte právě u nich.

Homologační podmínky jsou jasně dané a předem známé. Jejich plnění se zjišťuje metodikou NEDC. Tato metodika má opět přesně dané podmínky a sekvenci na které se každý vůz testuje. Homologace je tedy získána pakliže automobil plní podmínky právě za této sekvence - nikoliv za žádných jiných. Je to kvůli porovnatelnosti, aby každý vůz musel absolvovat identické podmínky a výsledky byly porovnatelné. VW tedy řádně absolvoval tuto homologaci a logicky proto platí... R^

0/0
14.9.2016 23:02

T80o36m11á87š 85V41a49l18d62e40r 7383350869

Točíme se pořád dokola. VW upravil program, aby při měření byly emise v normě. Při používání běžným způsobem, normy ani homologační měření nesplňuje. Takže podvodem získal homologaci, která by neměla být platná. Mě je jasné, že nyní je homologace platná. Já bych ji jako úředník zrušil jedním šmahem, dokud se nevyřeší základní problém s emisemi. Ani jeden vůz s EA199 nesplňuje nařízení EURO4 (5) za jakých má fungovat. Tzn. nesplňuje max. limity, které může vůz do ovzduší vypouštět. Tudíž by měl vůz být odstaven do vyřešení problému. Asi také vlastníte vůz s oním motorem a nelíbí se vám to. Chápu to. Mě by se taky nelíbilo chování VW ke mě jako k zákazníkovi. Logicky každá úprava SW, nebo motoru zhorší jeho parametry až na emise, které se zlepší. Je otázka o kolik.

0/0
16.9.2016 3:44

P96e79t85r 95Č76e68r44m39á69k 9708595429220

Dokola se točíme protože tomu nerozumíte a evidentně porozumět ani nechcete a pořád opakujete svojí mylnou doměnku.

Škoda že jste se neřídil mou radou a nevěnoval trochu času zjištění více informací o způsobu homologací.

Zkusíme to tedy znovu - existují homologační kriteria, která říkají jaké hodnoty emisí jsou dovoleny, a podmínky při kterých musí být splněny. Jedná se tedy o splnění zadání za přesně daných kriterií. V žádných jiných kriteriích to neplatí ( je tedy naprosto jedno jaké emise to pak kde má, důležité jsou pouze stanovené a sledované režimy)! Proto je stanoven ten homologační cyklus který má simulovat běžnou jízdu, a k tomu se to vztahuje. Žádná jiné "běžné" uživání neexistuje.

Takže jako úředník byste mohl velký kulový, protože se musíte řídit zákony a předpisy, a ty hovoří jasně - vw má homologace získané zcela řádně dle zadání. Všechny vozy splňují přesně to co mají a co norma vyžaduje. Problém asi je že vy netušíte co ta norma říká - a ta neříká jenom maximálmí hodnoty těch emisí, ale také režimy kdy tyto maximální hodnoty platí, v žádných jiných režimech tedy tyto limity neplatí!!

Tím je pohádky konec R^

0/0
16.9.2016 21:48

J98o81s18e70f 22V96a73l27a 9570633823863

neda se jednani pani komisarky hodnotit pravne jako velezrada ?

0/0
10.9.2016 15:28

J16a70n 72H68r64o61m27a30s 3790610732414

Jourová patří do nápravného zařízení a ne do europarlamentu.

+2/−1
10.9.2016 14:55

J93a94r64e10k 98K27o40n75č87i66c32k59ý 5989560508980

R^R^R^R^

+1/0
11.9.2016 20:59

J79a36k16u26b 41F24e51i23f58a18r 7959279476269

No tak ať mám paní Jourová jasně sdělí, kde, kdy a jak utrpěl spotřebitel.

Spíš nemá co na práci, tak se chtěla zviditelnit a obhájit důležitost a potřebnost své židle:-/

+1/0
10.9.2016 9:35

J43a80r18e52k 80K31o85n59č35i13c82k39ý 5849170898460

R^

+1/0
11.9.2016 21:00

P62a48v29e12l 78J65o12n65á44š 5761575479655

Kdyby bylo nejhůř, mohou jim zkontrolovat, jestli měli zaplacené daně z darů jako v případě jedné paní z našich luhů a hájů. Snad se něco najde....

0/0
10.9.2016 6:42

J28u18r87a93j 65N80e71d34ě95l73a 8200237726452

Za mě se podvádět namá a oni podváděli. A tak zaslouží minimálně nějaký trest !

0/−5
9.9.2016 20:11

J63o92s93e48f 44V92a15l39a 9810703683953

plati pouze pro Kalifornii. Pro Evropu nebyl porusen zadny predpis a cinknuty SW se ani nikde pri testech nemohl uplatnit, protoze tyhle testy se delali pouze v USA. Navic se uz davno vi, ze terba Fiat-Chrysler pouzil podobnou vychytavku-ale s mnohem horsimi ekologickymi dusledky. Po 22 minutach provozu vypne cely system cisteni vyfukovych plynu a basta a zapne je az pri naslednem startu zase jenom na 22 minut

+4/−1
9.9.2016 21:05

J24u89r43a91j 37N29e78d62ě77l86a 8650737926272

Proč ten podvodný software tedy instalovali do všech dieslových aut? Podle Vaší zaslepenosti to bylo nejspíše, aby vytvořili další pracovní mista, co? :-/

0/0
10.9.2016 19:16

P10e91t83r 36Č17e39r30m18á59k 9148935869780

Protože se nejedná o žádný podvodný sw ale vlastnost toho sw.;-)

0/0
11.9.2016 14:44

T69o13m28á54š 11V38e60s92e71l28ý 5865548490789

ale oni přece nepodváděli - prostě jsou nesmyslně dané podmínky které má motor plnit a oni přesně ty podmínky plní

+3/−2
9.9.2016 21:45

J27a68r70o18m67í40r 14Č71e96c79h 1773768817262

A nase poslankyne se potrebuje zvyditelnit po mnesicich nicnedelani.Asi nema tuseni ze ekonomika CR je vicemene postavena na automobilovem prumyslu.VW ma ne nem velky podil,asi chce hodne zvednout nezamestnanost.

+4/0
9.9.2016 19:51

J54o86s25e47f 35V90a27l68a 9150673783293

rekl bych, ze pokud by na jejim miste byl Francouz a pustil by se takhle s vervou treba do koncernu PSA, tak ho pri navratu do Parize uz na letisti chytnou a nepusti domu, dokud tu zalobu neodvola. Ne ze bych chtel hajit podvody, ale ty normy jsou samy o sobe techicky nesmyslne, navic (jak se probezne prokazuje) podvadi vic atomobilek ( asi vsechny) a evropske normy asi vubec nijak dotceny nebyly. Tedy jedna se asi o politickou snahu pani komisarky zviditelnit se pred CR tim, ze si nakali do vlastniho hnizda

+5/0
9.9.2016 19:02

J53o47s82e32f 23V27a49l97a 9260463623343

druha-smutnejsi-varianta duvodu jednani pani komisarky by byla vydirat Skodovku a chtit predvolebni vypalne pro ANO

+2/0
9.9.2016 19:07

J26a19n 96D52v57o40ř38á62k 4123692753127

...směrnice o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách...

Takže už je jasné, že emisní pravidla VW v EU neporušil. Snaží se jej tedy utáhnout na nějaké obecné normy. Podle nich může dostat pokutu i Mařenka v konzumu, když prodá lízátko za 5 Kč místo avizovaných 4.

+3/0
9.9.2016 18:41

K22a28r74e30l 35K78r85o48l 6945490907164

Jourová by si měla uvědomit, že existují nějaké fyzikální zákony a množství emisí ve výfukových plynech prostě nelze snižovat do nekonečna. Že si tam pár jejich debilních kolegů vyspokojenělých půlmilionovým platem v EP jednou za čas usmyslí snížení CO a NO o deset nebo více procent, nemůže dopadnout jinak, než tak jak to dopadlo loni a to tak, že si s Jourovou a jí podobnými vytřou VW a spol prdel.

+5/−1
9.9.2016 18:26

M55i60l26o52š 59S71a29l11o38š83e18k 7714883571923

Za ty prachy,co bere se musí snažit...............;-D

+2/0
9.9.2016 15:15

M13i55c60h53a33l 22S13e46m74r31á98d 3172196897129

Vtip je v tom, že nemusí... koukněte se na Ransdorfa... ;-)

Ať si ty prachy berou, ale ať proboha neškodí...

+3/0
9.9.2016 17:00

J17a72n 59P34š33e55n11i54č53k39a 2790288193192

Ten se, diky Bohu, dosnazil.

+1/0
9.9.2016 18:23

Z71d24e75n12ě66k 82D11u30f28e90k 2974454698

Paní Jourová se pustila do války z druhým největším výrobcem vozidel. Měla by si uvědomit, že dává práci desetitisícům, možná statisícům lidí ve vlastních firmách a ve firmách subdodavatelů. Takže by se podle by se podle toho měla řídit a jít spíš cestou komunikace a hledáním cest než vyhrožováním. Vymyslet třeba takové normy, které budou reálně splnitelné a ne chiméry lidí, kteří ničemu nerozumí. Viz EURO normy a jejich limity.

+7/−6
9.9.2016 14:36

P24a44v86e22l 93Z77a82j81í63č27e59k 8764740926460

Principielne je jedno kdo koho zamestnava...

+2/−1
9.9.2016 14:40

M87a39r56t20i46n 63K72a11r80á26s21e54k 9418923388718

No nevim - EURO normy byly dlouho dopredu odsouhlasene se zastupci automobilek. A jsou mimochodem mene prisne nez podobne normy v USA a Japonsku. A ten samy VW, ktery "podvadel" u motoru pro EURO 5 ted vyrabi motory splnujici mnohem prisnejsi EURO 6, tak nevim kde vidite problem.

+2/−1
9.9.2016 15:31

M22i38c77h28a71l 89S21e30m50r44á25d 3352356467549

EURO normy byly výrobcům vnuceny a v podstatě nikdo je bezezbytku neplní (malé motory jsou sice papírově čistší, ale ve výsledku mají spotřebu jako velké, pokud chcete aby to trochu jelo, točíte to jako blázen) - prostě se v rámci portfolia nabízí hodně malé motory, které skoro nikdo nechce, aby to v průměru nějak vyšlo...

V podstatě se jde cestou zmenšování motorů a jejich většího ždímání za cenu snižování životnosti, což rozhodně není ekologické... ta ECO nálepka slouží jen pro udržování spotřeby, která je hybatelem ekonomiky...

+4/−1
9.9.2016 16:52

M55a45r47t57i26n 19K81a34r25á82s51e57k 9498803498158

EURO normy nemaji vybec nic spolecneho se spotrebou, nebo portfoliem automobilek, plantate do sebe ruzne veci, ktere spolu nesouvisi:

1) emisni normy (aktualne norma EURO) - plati pro kazde jedno auto a reguluji emise JEDOVATYCH latek motoru, auto ktere je nesplni se nemuze v EU prodavat (stejne to funguje ve vsech vyspelych zemich, USA a Japonci maji ty normy jeste prisnejsi nez EU).

2) dodatecne zdaneni automobilek pokud jejich portfolio auto ma vyssi nez vyhlasenou spotrebu (emise CO2), nidko nikomu nebrani vyrabet auta se spotrebou 20 litru na 100km, jen to bude trochu drazsi

Zivotnosti dnesnich motoru neni sebemensi problem (pokud nedo nevyrobi vylozene zmetek, jako nektere serie motoru TSI, ktere se mohly potkat), motory i dneska zpravidla prezijou samotne auto...

+1/−2
9.9.2016 17:05

J62a90n 37V47a55l33o58u30c62h 6132197648890

Ano, jenže to vede k maloobjemovým motorům, které sice papírově škodlivin vypouštějí méně, ale v běžném provozu, kdy je musíte točit, jsou na tom v absolutních číslech (a mnohdy i spotřebou) hůře než nějaká objemově větší EURO3, se kterou se dá v pohodě jezdit v otáčkách blízkých testovaným (při kterých jsou emise měřeny).

Nehledě na to, že výroba auta zatíží životní prostředí více něž nějaký rozdíl v emisích.

+3/0
9.9.2016 17:58

M27a34r52t63i17n 38K29a25r20á86s24e72k 9568383238198

Nic proti, ale maly turbomotor v realu tocit nemusite, na rozdil od atmosfery....

0/−1
9.9.2016 18:26

P97e82t81r 93Č21e66r14m71á42k 9458895549300

Malý turbomotor se samozřejmě točit musí, stačí se podívat na průběhy výkonových charakteristik.

0/0
10.9.2016 12:35

J32a73r54o74m94í94r 66Č40e70c35h 1183918757482

Emisni normy nemaji nic spolecneho se spotrebou?Takze auto ktere spotrebuje 20 L na 100Km podle vas vypusti stejne mnozstvi emisi, jako to co veme 5 L.Proc se tedy zmensuje objem motoru pro dosazeni mensiho mnozstvi emisi.Chtel bych to od vas vysvetlit?

+1/−1
9.9.2016 20:06

P81e38t64r 73Č38e47r63m58á41k 9758295109710

Euronormy samozřejmě se s potřebou mají co dělat - spotřeba se totiž vypočítává z vypuštěných emisí co2 ;-)

Životnost nevím jestli je problém, každopádně je výrazně nižší než bývala, souvisí to práve se zvyšováním výkonu za současného šetření na použitých materiálech.

0/0
10.9.2016 12:33

M14a29r89t61i63n 34K30a53r55á52s47e48k 9458463698268

Spotreba = emise CO2, ale emisni normy EURO neresi emise CO2, resi esmise jedovatych latek....

0/0
10.9.2016 13:15

P53e27t30r 81Č29e49r23m11á68k 9698545579280

Nejde o to že euronormy nestanovují konkrétní limity pro co2, jde o to že co2 je závislé na těch plynech které normy sledují, tudíž se nedá tvrdit že euronormy a hodnoty co2 spolu nemají co dělat. Mají R^

0/0
11.9.2016 15:03

M53a63r22t40i70n 45K86a25r81á69s52e40k 9128223228208

Ne opravdu nemaji, uz nevim jak vam to mam vysvetlit, neexistuje zadna prima umera mezi CO2 a jedovatymi emisemi (ty jedovate emise klesly za poslednich 20 let o cca 90 procent, emise CO2 ani ne o polovinu....

Nebyt norem EURO, tak motory maji mensi emise CO2 (mensi spotrebu), ale jedovatech latek by chrlily klidne stonasobne vice nez dneska

0/0
12.9.2016 0:38

P55e17t64r 44Č18e27r73m59á39k 9278565119450

Nemůžete vysvětlit něco co neexistije. Spojitost tam samozřejmě je, CO a CO2 jsou sice dva různé plyny, avšak stejného prvku, nejde hýbat jedním aniž by to mělo vliv na ten druhý - což ostatně sám nevědomky potvrzujete tím když říkáte že snižováním pouze CO2 by naopak rostlo CO. R^

0/0
12.9.2016 21:14

T51o93m59á17š 67B37a64š77a92n16d67a 2132419172740

Toto je klasický vyděračský přístup velkých společností, např. i Mittalu na Ostravsku, kdy kvůli překračovaní emisních limitů vyhrožují propouštěním tisíců lidí, pokud jim to nebude tolerováno. Takže ať jdou tyhle fabriky do zádele. Lidi si najdou jinou práci, nebo přijde jiný zaměstnavatel a nahradí ty podvodníky. Tak prostě funguje trh.

Přizpůsobovat normy komukoli, zvláště pak podvodným soukromým společnostem, je naprostý nesmysl.

+1/−4
9.9.2016 17:52

J73a63n 15P15š83e93n19i24č40k71a 2520288243872

Tak to rekni Sobotkovi, at se na dotovani OKD vyprdne, at to klidne zavrou, pac tezba samozrejme neni nic ekologickyho a ve finale nasledne spalovani toho, co vytezi je taky nic moc.

0/−1
9.9.2016 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.