Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i98ř33í 91S94t61r67ž24í57n71e62k 3485238176239

VW a asi i další automobilky samozřejmě podváděly (podvádí) už jen tím, že uvádí oficiálně nereálnou průměrnou spotřebu automobilů, která se liší cca o 20% od reálné provozní spotřeby.

Jen touto obecně tolerovanou evropskou lží se de facto o 20% papírově sníží vypouštěné emise na 100 ujetých km.

Druhou stránkou tohoto problému jsou nereálně nastavené cíle od EU na snižování emisí u automobilů. Je celkem logické předpokládat, že nejvyšší byrokraté EU museli vědět, že ve skutečnosti nelze tyto limity plnit.

Jako ve většině oblastí řízených EU je ovšem vždy důležitější jaké výsledky se protlačí do ročních tabulek plnění požadavků, než reálný výsledek v praxi, který bývá horší, ale nikdo se to nedozví.

Problém nastal pouze v tom, že USA k měření nepřistoupily socialisticky jak je zvykem v EU, ale změřily skutečné hodnoty. Je to více průšvih bruselských Jakešů a Brežněvů než automobilek.

0/0
16.9.2016 19:45

P81e97t60r 90Č89e48r34m39á49k 9218125919320

To co popisujete není podvod automobilek ale požadavek EU - ta jasně říká že oficiálně udávané hodnoty emisí (a tím pádem i spotřeby, protože ta se z nich vypočítává) se musí udávat podle přesně dané metodiky NEDC.

Problém v USA byl v něčem naprosto jiném - USA uznává NEDC, takže pakliže ten VW řádně plní (což bezpochyb plní, a proto také v EU není co řešit) nebyl by problém. Problém ale je že homologační legislativa je odlišná, a vyžaduje důsledně popsání všech elementů systému, a tam VW zcela zřetelně pochybylo a za to ho dnes oprávněně honí. Pohádka o tom jak EPA něco měrila v reálu a pak rok a půl čekala na uveřejnění je už součást jiné kampaně...

0/0
16.9.2016 21:58

J41i10ř68í 83S18t22r30ž17í36n39e50k 3885458486979

Ve výsledku stejně platí, že snižování emisí dle požadavků EU je Potěmkinova vesnice, prostě si lžeme (EU) do kapsy a Junker a spol. se plácají po ramenou.

0/0
16.9.2016 23:59

P74e24t29r 55Č27e83r60m23á73k 9968345679590

To bez pochyby, je to velmi účinný ekonomický nástroj.

0/0
17.9.2016 0:19

P69a83v79e91l 69G44ö82t57z13e 4783402112855

Vysvetlil uz nekdo, proc teda ten SW s moznosti sizeni u mereni emisi v tech autech je?

0/0
15.9.2016 11:02

P16e55t67r 20Č11e53r98m36á63k 9348915569740

Proč by někdo vysvětloval něco co neexistuje... ;-)

0/0
15.9.2016 20:41

J48a79n 86D93o86b83r54o69v46o51l58n57ý 1290113652496

Vždycky když slyším Jourová, tak si vzpomenu, jak byla pár měsíců v naší politice a šup do EU komise.

0/0
14.9.2016 6:49

V71l45a88s54t40i77m15i54l 63K94o79c68u33r16e59k 4876453930954

Jourová nemá vůbec žádné předpoklady být komisařkou EU, A tak by ani neměla do ničejo mluvit.

0/0
13.9.2016 21:36

J13a70r19e91k 56K56o26n68č13i18c61k80ý 5529430858910

Jourová-to je prototyp zla a servilnosti ,neschopnosti , posluhovačstv ía politické korupce EU v bruseliRvRvRvRvRv:-/

+1/−1
11.9.2016 20:58

T87o13m11á44š 70V74a41l39d90e13r 7843460399

Opravdu je společnost prohnilá a hloupá? když čtu příspěvky této diskuze. VW group podvádí svého zákazníka a ten je vlastně rád, že mu někdo věší bulíky na nos. Nic se přeci nestalo. Celý scénář vypadá následovně. Vlastně se nic nestalo, nyní to upravíme, bude to mít horší podmínky provozu, zákazník moc nepozná a jede se dál. Jen v USA nás mohou seknou přes prsty, tak jim raději zaplatíme kompenzace a na evropské bulíky kašleme.

+1/−2
11.9.2016 1:24

P91e70t22r 34Č15e62r78m61á52k 9418975249180

Je zajimavé že o hlouposti tu mluví člověk co neví ani základní fakta, ale chce tu mudrovat;-)

VW v Evropě nepodváděl nikoho, tedy ani zákazníka. Logicky tedy nebude platit něco co nemusí. Snaha vyždímat z toho i tak nějakou finanční reparaci je pak pouze ukázkou nenažranosti některých lidi. R^

+1/0
11.9.2016 14:42

T11o45m12á24š 37V34a46l24d70e83r 7443590349

Když to tak vidíte. V normální nekorupční společnosti, by se všem postiženým vozidlům sebral technický průkaz, jelikož nesplňují homologační podmínky (a po úpravě a opětovném proměření vozu jinou metodikou, by se technické průkazy opět vrátily majitelům a ti by mohli vůz opět používat). A to by se všichni majitelé asi dost divili. Pak by to už byl podvod? Taky nemohu provozovat vůz, který nemá homologovanou nějakou část, nebo homologace není platná. AHA ZAPOMNĚL JSEM, že nepatřím do stáda :-)Jádro pudla není jestli mohou dosáhnout homologačních limitů, ale jestli dosahují. Mimochodem jaký je podle vás technický rozdíl dieselgate USA a v Evropě? Na závěr pokud nepochopíte jádro problému, není to má vina, ale nejspíše nositelů genů ze kterých jste vznikl. Diskuze je pro názory, nejsem váš nepřítel a využívám jen slova na obranu proti hulvátovi.

0/0
13.9.2016 21:51

P37e38t78r 10Č52e70r78m39á21k 9478485559460

Musím se opakovat - obdivuhodné diskutovat o věci o které nic nevíte. ;-)

Základ věci - který vy evidentně nechápete - je ten, že homologace nebyly nijak porušeny, a jsou tedy platné. Právě proto mohou všechna auta jezdit dále, právě proto VW v Evropě nic neřeší.

Kdybyste měl skutečně zájem si o věci něco zjistit s neplácat nesmysly, začněte právě u nich.

Homologační podmínky jsou jasně dané a předem známé. Jejich plnění se zjišťuje metodikou NEDC. Tato metodika má opět přesně dané podmínky a sekvenci na které se každý vůz testuje. Homologace je tedy získána pakliže automobil plní podmínky právě za této sekvence - nikoliv za žádných jiných. Je to kvůli porovnatelnosti, aby každý vůz musel absolvovat identické podmínky a výsledky byly porovnatelné. VW tedy řádně absolvoval tuto homologaci a logicky proto platí... R^

0/0
14.9.2016 23:02

T80o16m39á45š 70V12a30l62d72e95r 7363760749

Točíme se pořád dokola. VW upravil program, aby při měření byly emise v normě. Při používání běžným způsobem, normy ani homologační měření nesplňuje. Takže podvodem získal homologaci, která by neměla být platná. Mě je jasné, že nyní je homologace platná. Já bych ji jako úředník zrušil jedním šmahem, dokud se nevyřeší základní problém s emisemi. Ani jeden vůz s EA199 nesplňuje nařízení EURO4 (5) za jakých má fungovat. Tzn. nesplňuje max. limity, které může vůz do ovzduší vypouštět. Tudíž by měl vůz být odstaven do vyřešení problému. Asi také vlastníte vůz s oním motorem a nelíbí se vám to. Chápu to. Mě by se taky nelíbilo chování VW ke mě jako k zákazníkovi. Logicky každá úprava SW, nebo motoru zhorší jeho parametry až na emise, které se zlepší. Je otázka o kolik.

0/0
16.9.2016 3:44

P59e10t25r 30Č85e77r74m79á34k 9508815519870

Dokola se točíme protože tomu nerozumíte a evidentně porozumět ani nechcete a pořád opakujete svojí mylnou doměnku.

Škoda že jste se neřídil mou radou a nevěnoval trochu času zjištění více informací o způsobu homologací.

Zkusíme to tedy znovu - existují homologační kriteria, která říkají jaké hodnoty emisí jsou dovoleny, a podmínky při kterých musí být splněny. Jedná se tedy o splnění zadání za přesně daných kriterií. V žádných jiných kriteriích to neplatí ( je tedy naprosto jedno jaké emise to pak kde má, důležité jsou pouze stanovené a sledované režimy)! Proto je stanoven ten homologační cyklus který má simulovat běžnou jízdu, a k tomu se to vztahuje. Žádná jiné "běžné" uživání neexistuje.

Takže jako úředník byste mohl velký kulový, protože se musíte řídit zákony a předpisy, a ty hovoří jasně - vw má homologace získané zcela řádně dle zadání. Všechny vozy splňují přesně to co mají a co norma vyžaduje. Problém asi je že vy netušíte co ta norma říká - a ta neříká jenom maximálmí hodnoty těch emisí, ale také režimy kdy tyto maximální hodnoty platí, v žádných jiných režimech tedy tyto limity neplatí!!

Tím je pohádky konec R^

0/0
16.9.2016 21:48

J37o44s78e88f 97V62a67l89a 9530393843353

neda se jednani pani komisarky hodnotit pravne jako velezrada ?

0/0
10.9.2016 15:28

J23a41n 39H71r64o42m52a33s 3760200782234

Jourová patří do nápravného zařízení a ne do europarlamentu.

+2/−1
10.9.2016 14:55

J90a60r70e80k 66K55o65n56č92i81c74k84ý 5839830968720

R^R^R^R^

+1/0
11.9.2016 20:59

J18a84k15u69b 40F93e72i45f44a18r 7699189396289

No tak ať mám paní Jourová jasně sdělí, kde, kdy a jak utrpěl spotřebitel.

Spíš nemá co na práci, tak se chtěla zviditelnit a obhájit důležitost a potřebnost své židle:-/

+1/0
10.9.2016 9:35

J20a26r65e64k 96K47o90n86č33i97c73k37ý 5429400658540

R^

+1/0
11.9.2016 21:00

P87a79v44e78l 25J91o14n18á82š 5951865359455

Kdyby bylo nejhůř, mohou jim zkontrolovat, jestli měli zaplacené daně z darů jako v případě jedné paní z našich luhů a hájů. Snad se něco najde....

0/0
10.9.2016 6:42

J57u85r56a27j 73N70e57d29ě29l85a 8580807316612

Za mě se podvádět namá a oni podváděli. A tak zaslouží minimálně nějaký trest !

0/−5
9.9.2016 20:11

J17o94s12e61f 42V79a89l30a 9880723603123

plati pouze pro Kalifornii. Pro Evropu nebyl porusen zadny predpis a cinknuty SW se ani nikde pri testech nemohl uplatnit, protoze tyhle testy se delali pouze v USA. Navic se uz davno vi, ze terba Fiat-Chrysler pouzil podobnou vychytavku-ale s mnohem horsimi ekologickymi dusledky. Po 22 minutach provozu vypne cely system cisteni vyfukovych plynu a basta a zapne je az pri naslednem startu zase jenom na 22 minut

+4/−1
9.9.2016 21:05

J28u22r56a80j 11N59e65d50ě74l21a 8260207676682

Proč ten podvodný software tedy instalovali do všech dieslových aut? Podle Vaší zaslepenosti to bylo nejspíše, aby vytvořili další pracovní mista, co? :-/

0/0
10.9.2016 19:16

P17e35t68r 92Č85e96r92m40á95k 9238805449540

Protože se nejedná o žádný podvodný sw ale vlastnost toho sw.;-)

0/0
11.9.2016 14:44

T55o55m37á96š 83V66e70s52e45l71ý 5475848980259

ale oni přece nepodváděli - prostě jsou nesmyslně dané podmínky které má motor plnit a oni přesně ty podmínky plní

+3/−2
9.9.2016 21:45

J80a85r95o78m91í92r 72Č71e64c60h 1943868627192

A nase poslankyne se potrebuje zvyditelnit po mnesicich nicnedelani.Asi nema tuseni ze ekonomika CR je vicemene postavena na automobilovem prumyslu.VW ma ne nem velky podil,asi chce hodne zvednout nezamestnanost.

+4/0
9.9.2016 19:51

J86o25s43e10f 65V14a20l93a 9460243423523

rekl bych, ze pokud by na jejim miste byl Francouz a pustil by se takhle s vervou treba do koncernu PSA, tak ho pri navratu do Parize uz na letisti chytnou a nepusti domu, dokud tu zalobu neodvola. Ne ze bych chtel hajit podvody, ale ty normy jsou samy o sobe techicky nesmyslne, navic (jak se probezne prokazuje) podvadi vic atomobilek ( asi vsechny) a evropske normy asi vubec nijak dotceny nebyly. Tedy jedna se asi o politickou snahu pani komisarky zviditelnit se pred CR tim, ze si nakali do vlastniho hnizda

+5/0
9.9.2016 19:02

J95o26s70e62f 30V18a86l81a 9220533103433

druha-smutnejsi-varianta duvodu jednani pani komisarky by byla vydirat Skodovku a chtit predvolebni vypalne pro ANO

+2/0
9.9.2016 19:07

J87a50n 81D82v90o76ř11á95k 4133612643307

...směrnice o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách...

Takže už je jasné, že emisní pravidla VW v EU neporušil. Snaží se jej tedy utáhnout na nějaké obecné normy. Podle nich může dostat pokutu i Mařenka v konzumu, když prodá lízátko za 5 Kč místo avizovaných 4.

+3/0
9.9.2016 18:41

K38a47r28e93l 14K85r49o81l 6455480957564

Jourová by si měla uvědomit, že existují nějaké fyzikální zákony a množství emisí ve výfukových plynech prostě nelze snižovat do nekonečna. Že si tam pár jejich debilních kolegů vyspokojenělých půlmilionovým platem v EP jednou za čas usmyslí snížení CO a NO o deset nebo více procent, nemůže dopadnout jinak, než tak jak to dopadlo loni a to tak, že si s Jourovou a jí podobnými vytřou VW a spol prdel.

+5/−1
9.9.2016 18:26

M10i12l40o85š 10S80a95l42o25š98e21k 7244323371133

Za ty prachy,co bere se musí snažit...............;-D

+2/0
9.9.2016 15:15

M69i22c45h49a44l 60S50e33m82r89á91d 3762366147279

Vtip je v tom, že nemusí... koukněte se na Ransdorfa... ;-)

Ať si ty prachy berou, ale ať proboha neškodí...

+3/0
9.9.2016 17:00

J97a48n 54P35š81e88n46i24č95k32a 2640318153392

Ten se, diky Bohu, dosnazil.

+1/0
9.9.2016 18:23

Z35d13e70n76ě81k 79D68u10f98e61k 2944594778

Paní Jourová se pustila do války z druhým největším výrobcem vozidel. Měla by si uvědomit, že dává práci desetitisícům, možná statisícům lidí ve vlastních firmách a ve firmách subdodavatelů. Takže by se podle by se podle toho měla řídit a jít spíš cestou komunikace a hledáním cest než vyhrožováním. Vymyslet třeba takové normy, které budou reálně splnitelné a ne chiméry lidí, kteří ničemu nerozumí. Viz EURO normy a jejich limity.

+7/−6
9.9.2016 14:36

P56a95v17e13l 69Z38a96j11í72č69e96k 8544240336970

Principielne je jedno kdo koho zamestnava...

+2/−1
9.9.2016 14:40

M48a27r78t38i45n 93K56a85r31á10s53e34k 9588973498918

No nevim - EURO normy byly dlouho dopredu odsouhlasene se zastupci automobilek. A jsou mimochodem mene prisne nez podobne normy v USA a Japonsku. A ten samy VW, ktery "podvadel" u motoru pro EURO 5 ted vyrabi motory splnujici mnohem prisnejsi EURO 6, tak nevim kde vidite problem.

+2/−1
9.9.2016 15:31

M39i32c20h88a27l 88S28e94m92r17á37d 3622426737319

EURO normy byly výrobcům vnuceny a v podstatě nikdo je bezezbytku neplní (malé motory jsou sice papírově čistší, ale ve výsledku mají spotřebu jako velké, pokud chcete aby to trochu jelo, točíte to jako blázen) - prostě se v rámci portfolia nabízí hodně malé motory, které skoro nikdo nechce, aby to v průměru nějak vyšlo...

V podstatě se jde cestou zmenšování motorů a jejich většího ždímání za cenu snižování životnosti, což rozhodně není ekologické... ta ECO nálepka slouží jen pro udržování spotřeby, která je hybatelem ekonomiky...

+4/−1
9.9.2016 16:52

M66a55r69t60i80n 82K65a23r82á10s20e84k 9128263138478

EURO normy nemaji vybec nic spolecneho se spotrebou, nebo portfoliem automobilek, plantate do sebe ruzne veci, ktere spolu nesouvisi:

1) emisni normy (aktualne norma EURO) - plati pro kazde jedno auto a reguluji emise JEDOVATYCH latek motoru, auto ktere je nesplni se nemuze v EU prodavat (stejne to funguje ve vsech vyspelych zemich, USA a Japonci maji ty normy jeste prisnejsi nez EU).

2) dodatecne zdaneni automobilek pokud jejich portfolio auto ma vyssi nez vyhlasenou spotrebu (emise CO2), nidko nikomu nebrani vyrabet auta se spotrebou 20 litru na 100km, jen to bude trochu drazsi

Zivotnosti dnesnich motoru neni sebemensi problem (pokud nedo nevyrobi vylozene zmetek, jako nektere serie motoru TSI, ktere se mohly potkat), motory i dneska zpravidla prezijou samotne auto...

+1/−2
9.9.2016 17:05

J13a32n 77V66a31l13o43u79c58h 6972837448370

Ano, jenže to vede k maloobjemovým motorům, které sice papírově škodlivin vypouštějí méně, ale v běžném provozu, kdy je musíte točit, jsou na tom v absolutních číslech (a mnohdy i spotřebou) hůře než nějaká objemově větší EURO3, se kterou se dá v pohodě jezdit v otáčkách blízkých testovaným (při kterých jsou emise měřeny).

Nehledě na to, že výroba auta zatíží životní prostředí více něž nějaký rozdíl v emisích.

+3/0
9.9.2016 17:58

M66a93r53t56i78n 85K77a87r46á67s18e72k 9188373888178

Nic proti, ale maly turbomotor v realu tocit nemusite, na rozdil od atmosfery....

0/−1
9.9.2016 18:26

P14e25t77r 89Č69e34r40m63á16k 9988625219890

Malý turbomotor se samozřejmě točit musí, stačí se podívat na průběhy výkonových charakteristik.

0/0
10.9.2016 12:35

J11a82r98o30m85í26r 15Č65e37c33h 1393348587652

Emisni normy nemaji nic spolecneho se spotrebou?Takze auto ktere spotrebuje 20 L na 100Km podle vas vypusti stejne mnozstvi emisi, jako to co veme 5 L.Proc se tedy zmensuje objem motoru pro dosazeni mensiho mnozstvi emisi.Chtel bych to od vas vysvetlit?

+1/−1
9.9.2016 20:06

P63e69t93r 23Č75e54r72m54á82k 9158545679410

Euronormy samozřejmě se s potřebou mají co dělat - spotřeba se totiž vypočítává z vypuštěných emisí co2 ;-)

Životnost nevím jestli je problém, každopádně je výrazně nižší než bývala, souvisí to práve se zvyšováním výkonu za současného šetření na použitých materiálech.

0/0
10.9.2016 12:33

M63a88r50t78i32n 65K97a45r84á19s51e32k 9218823508758

Spotreba = emise CO2, ale emisni normy EURO neresi emise CO2, resi esmise jedovatych latek....

0/0
10.9.2016 13:15

P48e64t20r 68Č75e93r22m85á86k 9658275569980

Nejde o to že euronormy nestanovují konkrétní limity pro co2, jde o to že co2 je závislé na těch plynech které normy sledují, tudíž se nedá tvrdit že euronormy a hodnoty co2 spolu nemají co dělat. Mají R^

0/0
11.9.2016 15:03

M92a75r27t83i51n 76K86a53r16á67s60e30k 9788593518898

Ne opravdu nemaji, uz nevim jak vam to mam vysvetlit, neexistuje zadna prima umera mezi CO2 a jedovatymi emisemi (ty jedovate emise klesly za poslednich 20 let o cca 90 procent, emise CO2 ani ne o polovinu....

Nebyt norem EURO, tak motory maji mensi emise CO2 (mensi spotrebu), ale jedovatech latek by chrlily klidne stonasobne vice nez dneska

0/0
12.9.2016 0:38

P63e71t31r 78Č90e66r88m57á72k 9878935379920

Nemůžete vysvětlit něco co neexistije. Spojitost tam samozřejmě je, CO a CO2 jsou sice dva různé plyny, avšak stejného prvku, nejde hýbat jedním aniž by to mělo vliv na ten druhý - což ostatně sám nevědomky potvrzujete tím když říkáte že snižováním pouze CO2 by naopak rostlo CO. R^

0/0
12.9.2016 21:14

T45o98m80á87š 84B25a75š15a36n40d73a 2872479412950

Toto je klasický vyděračský přístup velkých společností, např. i Mittalu na Ostravsku, kdy kvůli překračovaní emisních limitů vyhrožují propouštěním tisíců lidí, pokud jim to nebude tolerováno. Takže ať jdou tyhle fabriky do zádele. Lidi si najdou jinou práci, nebo přijde jiný zaměstnavatel a nahradí ty podvodníky. Tak prostě funguje trh.

Přizpůsobovat normy komukoli, zvláště pak podvodným soukromým společnostem, je naprostý nesmysl.

+1/−4
9.9.2016 17:52

J59a47n 95P44š70e95n32i93č94k76a 2180368853692

Tak to rekni Sobotkovi, at se na dotovani OKD vyprdne, at to klidne zavrou, pac tezba samozrejme neni nic ekologickyho a ve finale nasledne spalovani toho, co vytezi je taky nic moc.

0/−1
9.9.2016 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.