Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i64ř87í 64S47t65r67ž60í78n73e12k 3685538686809

VW a asi i další automobilky samozřejmě podváděly (podvádí) už jen tím, že uvádí oficiálně nereálnou průměrnou spotřebu automobilů, která se liší cca o 20% od reálné provozní spotřeby.

Jen touto obecně tolerovanou evropskou lží se de facto o 20% papírově sníží vypouštěné emise na 100 ujetých km.

Druhou stránkou tohoto problému jsou nereálně nastavené cíle od EU na snižování emisí u automobilů. Je celkem logické předpokládat, že nejvyšší byrokraté EU museli vědět, že ve skutečnosti nelze tyto limity plnit.

Jako ve většině oblastí řízených EU je ovšem vždy důležitější jaké výsledky se protlačí do ročních tabulek plnění požadavků, než reálný výsledek v praxi, který bývá horší, ale nikdo se to nedozví.

Problém nastal pouze v tom, že USA k měření nepřistoupily socialisticky jak je zvykem v EU, ale změřily skutečné hodnoty. Je to více průšvih bruselských Jakešů a Brežněvů než automobilek.

0/0
16.9.2016 19:45

P84e19t41r 83Č39e45r49m24á91k 9698425899730

To co popisujete není podvod automobilek ale požadavek EU - ta jasně říká že oficiálně udávané hodnoty emisí (a tím pádem i spotřeby, protože ta se z nich vypočítává) se musí udávat podle přesně dané metodiky NEDC.

Problém v USA byl v něčem naprosto jiném - USA uznává NEDC, takže pakliže ten VW řádně plní (což bezpochyb plní, a proto také v EU není co řešit) nebyl by problém. Problém ale je že homologační legislativa je odlišná, a vyžaduje důsledně popsání všech elementů systému, a tam VW zcela zřetelně pochybylo a za to ho dnes oprávněně honí. Pohádka o tom jak EPA něco měrila v reálu a pak rok a půl čekala na uveřejnění je už součást jiné kampaně...

0/0
16.9.2016 21:58

J72i96ř77í 87S46t76r80ž10í18n30e59k 3165578756739

Ve výsledku stejně platí, že snižování emisí dle požadavků EU je Potěmkinova vesnice, prostě si lžeme (EU) do kapsy a Junker a spol. se plácají po ramenou.

0/0
16.9.2016 23:59


P40e26t75r 73Č72e41r56m23á71k 9718345479900

To bez pochyby, je to velmi účinný ekonomický nástroj.

0/0
17.9.2016 0:19

P49a94v94e15l 75G93ö87t81z94e 4233322752875

Vysvetlil uz nekdo, proc teda ten SW s moznosti sizeni u mereni emisi v tech autech je?

0/0
15.9.2016 11:02

P80e75t88r 81Č77e80r69m74á83k 9748925689260

Proč by někdo vysvětloval něco co neexistuje... ;-)

0/0
15.9.2016 20:41

J41a26n 83D16o25b21r39o89v59o22l35n53ý 1390633862916

Vždycky když slyším Jourová, tak si vzpomenu, jak byla pár měsíců v naší politice a šup do EU komise.

0/0
14.9.2016 6:49

V44l13a53s96t84i60m79i34l 88K93o53c76u25r64e29k 4116463580624

Jourová nemá vůbec žádné předpoklady být komisařkou EU, A tak by ani neměla do ničejo mluvit.

0/0
13.9.2016 21:36

J71a97r88e96k 20K45o97n30č63i62c38k47ý 5279810818490

Jourová-to je prototyp zla a servilnosti ,neschopnosti , posluhovačstv ía politické korupce EU v bruseliRvRvRvRvRv:-/

+1/−1
11.9.2016 20:58

T71o48m70á41š 79V45a58l27d31e67r 7613730949

Opravdu je společnost prohnilá a hloupá? když čtu příspěvky této diskuze. VW group podvádí svého zákazníka a ten je vlastně rád, že mu někdo věší bulíky na nos. Nic se přeci nestalo. Celý scénář vypadá následovně. Vlastně se nic nestalo, nyní to upravíme, bude to mít horší podmínky provozu, zákazník moc nepozná a jede se dál. Jen v USA nás mohou seknou přes prsty, tak jim raději zaplatíme kompenzace a na evropské bulíky kašleme.

+1/−2
11.9.2016 1:24

P91e33t17r 80Č11e25r93m55á15k 9438605859400

Je zajimavé že o hlouposti tu mluví člověk co neví ani základní fakta, ale chce tu mudrovat;-)

VW v Evropě nepodváděl nikoho, tedy ani zákazníka. Logicky tedy nebude platit něco co nemusí. Snaha vyždímat z toho i tak nějakou finanční reparaci je pak pouze ukázkou nenažranosti některých lidi. R^

+1/0
11.9.2016 14:42

T25o70m60á55š 36V94a42l25d57e62r 7743270819

Když to tak vidíte. V normální nekorupční společnosti, by se všem postiženým vozidlům sebral technický průkaz, jelikož nesplňují homologační podmínky (a po úpravě a opětovném proměření vozu jinou metodikou, by se technické průkazy opět vrátily majitelům a ti by mohli vůz opět používat). A to by se všichni majitelé asi dost divili. Pak by to už byl podvod? Taky nemohu provozovat vůz, který nemá homologovanou nějakou část, nebo homologace není platná. AHA ZAPOMNĚL JSEM, že nepatřím do stáda :-)Jádro pudla není jestli mohou dosáhnout homologačních limitů, ale jestli dosahují. Mimochodem jaký je podle vás technický rozdíl dieselgate USA a v Evropě? Na závěr pokud nepochopíte jádro problému, není to má vina, ale nejspíše nositelů genů ze kterých jste vznikl. Diskuze je pro názory, nejsem váš nepřítel a využívám jen slova na obranu proti hulvátovi.

0/0
13.9.2016 21:51

P35e48t71r 74Č51e82r33m35á71k 9398305669250

Musím se opakovat - obdivuhodné diskutovat o věci o které nic nevíte. ;-)

Základ věci - který vy evidentně nechápete - je ten, že homologace nebyly nijak porušeny, a jsou tedy platné. Právě proto mohou všechna auta jezdit dále, právě proto VW v Evropě nic neřeší.

Kdybyste měl skutečně zájem si o věci něco zjistit s neplácat nesmysly, začněte právě u nich.

Homologační podmínky jsou jasně dané a předem známé. Jejich plnění se zjišťuje metodikou NEDC. Tato metodika má opět přesně dané podmínky a sekvenci na které se každý vůz testuje. Homologace je tedy získána pakliže automobil plní podmínky právě za této sekvence - nikoliv za žádných jiných. Je to kvůli porovnatelnosti, aby každý vůz musel absolvovat identické podmínky a výsledky byly porovnatelné. VW tedy řádně absolvoval tuto homologaci a logicky proto platí... R^

0/0
14.9.2016 23:02

T65o87m93á65š 14V19a54l49d29e86r 7653750419

Točíme se pořád dokola. VW upravil program, aby při měření byly emise v normě. Při používání běžným způsobem, normy ani homologační měření nesplňuje. Takže podvodem získal homologaci, která by neměla být platná. Mě je jasné, že nyní je homologace platná. Já bych ji jako úředník zrušil jedním šmahem, dokud se nevyřeší základní problém s emisemi. Ani jeden vůz s EA199 nesplňuje nařízení EURO4 (5) za jakých má fungovat. Tzn. nesplňuje max. limity, které může vůz do ovzduší vypouštět. Tudíž by měl vůz být odstaven do vyřešení problému. Asi také vlastníte vůz s oním motorem a nelíbí se vám to. Chápu to. Mě by se taky nelíbilo chování VW ke mě jako k zákazníkovi. Logicky každá úprava SW, nebo motoru zhorší jeho parametry až na emise, které se zlepší. Je otázka o kolik.

0/0
16.9.2016 3:44

P66e40t78r 43Č70e41r62m28á89k 9558835399900

Dokola se točíme protože tomu nerozumíte a evidentně porozumět ani nechcete a pořád opakujete svojí mylnou doměnku.

Škoda že jste se neřídil mou radou a nevěnoval trochu času zjištění více informací o způsobu homologací.

Zkusíme to tedy znovu - existují homologační kriteria, která říkají jaké hodnoty emisí jsou dovoleny, a podmínky při kterých musí být splněny. Jedná se tedy o splnění zadání za přesně daných kriterií. V žádných jiných kriteriích to neplatí ( je tedy naprosto jedno jaké emise to pak kde má, důležité jsou pouze stanovené a sledované režimy)! Proto je stanoven ten homologační cyklus který má simulovat běžnou jízdu, a k tomu se to vztahuje. Žádná jiné "běžné" uživání neexistuje.

Takže jako úředník byste mohl velký kulový, protože se musíte řídit zákony a předpisy, a ty hovoří jasně - vw má homologace získané zcela řádně dle zadání. Všechny vozy splňují přesně to co mají a co norma vyžaduje. Problém asi je že vy netušíte co ta norma říká - a ta neříká jenom maximálmí hodnoty těch emisí, ale také režimy kdy tyto maximální hodnoty platí, v žádných jiných režimech tedy tyto limity neplatí!!

Tím je pohádky konec R^

0/0
16.9.2016 21:48

J76o61s15e53f 41V39a88l20a 9380543313903

neda se jednani pani komisarky hodnotit pravne jako velezrada ?

0/0
10.9.2016 15:28

J57a65n 71H42r15o60m15a98s 3200260922554

Jourová patří do nápravného zařízení a ne do europarlamentu.

+2/−1
10.9.2016 14:55

J37a67r88e13k 96K75o42n20č35i23c41k91ý 5439740558360

R^R^R^R^

+1/0
11.9.2016 20:59

J86a31k38u85b 57F52e23i74f90a85r 7839939776409

No tak ať mám paní Jourová jasně sdělí, kde, kdy a jak utrpěl spotřebitel.

Spíš nemá co na práci, tak se chtěla zviditelnit a obhájit důležitost a potřebnost své židle:-/

+1/0
10.9.2016 9:35

J80a60r68e58k 26K72o49n84č23i62c22k20ý 5649440338780

R^

+1/0
11.9.2016 21:00

P97a40v15e77l 22J88o87n16á96š 5831545239215

Kdyby bylo nejhůř, mohou jim zkontrolovat, jestli měli zaplacené daně z darů jako v případě jedné paní z našich luhů a hájů. Snad se něco najde....

0/0
10.9.2016 6:42

J20u90r47a41j 94N41e80d33ě83l58a 8810857116172

Za mě se podvádět namá a oni podváděli. A tak zaslouží minimálně nějaký trest !

0/−5
9.9.2016 20:11

J74o73s46e86f 77V51a21l87a 9530883103273

plati pouze pro Kalifornii. Pro Evropu nebyl porusen zadny predpis a cinknuty SW se ani nikde pri testech nemohl uplatnit, protoze tyhle testy se delali pouze v USA. Navic se uz davno vi, ze terba Fiat-Chrysler pouzil podobnou vychytavku-ale s mnohem horsimi ekologickymi dusledky. Po 22 minutach provozu vypne cely system cisteni vyfukovych plynu a basta a zapne je az pri naslednem startu zase jenom na 22 minut

+4/−1
9.9.2016 21:05

J90u72r61a61j 41N28e35d72ě12l70a 8730787696122

Proč ten podvodný software tedy instalovali do všech dieslových aut? Podle Vaší zaslepenosti to bylo nejspíše, aby vytvořili další pracovní mista, co? :-/

0/0
10.9.2016 19:16

P51e55t23r 80Č32e90r20m80á22k 9428595969750

Protože se nejedná o žádný podvodný sw ale vlastnost toho sw.;-)

0/0
11.9.2016 14:44

T71o10m31á47š 58V41e76s50e17l70ý 5325268630609

ale oni přece nepodváděli - prostě jsou nesmyslně dané podmínky které má motor plnit a oni přesně ty podmínky plní

+3/−2
9.9.2016 21:45

J37a15r13o10m67í27r 75Č98e65c74h 1713668187162

A nase poslankyne se potrebuje zvyditelnit po mnesicich nicnedelani.Asi nema tuseni ze ekonomika CR je vicemene postavena na automobilovem prumyslu.VW ma ne nem velky podil,asi chce hodne zvednout nezamestnanost.

+4/0
9.9.2016 19:51

J19o60s29e11f 44V51a63l72a 9790333253473

rekl bych, ze pokud by na jejim miste byl Francouz a pustil by se takhle s vervou treba do koncernu PSA, tak ho pri navratu do Parize uz na letisti chytnou a nepusti domu, dokud tu zalobu neodvola. Ne ze bych chtel hajit podvody, ale ty normy jsou samy o sobe techicky nesmyslne, navic (jak se probezne prokazuje) podvadi vic atomobilek ( asi vsechny) a evropske normy asi vubec nijak dotceny nebyly. Tedy jedna se asi o politickou snahu pani komisarky zviditelnit se pred CR tim, ze si nakali do vlastniho hnizda

+5/0
9.9.2016 19:02

J91o60s44e84f 89V64a68l40a 9820753183423

druha-smutnejsi-varianta duvodu jednani pani komisarky by byla vydirat Skodovku a chtit predvolebni vypalne pro ANO

+2/0
9.9.2016 19:07

J91a78n 98D71v44o56ř74á91k 4323692403567

...směrnice o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách...

Takže už je jasné, že emisní pravidla VW v EU neporušil. Snaží se jej tedy utáhnout na nějaké obecné normy. Podle nich může dostat pokutu i Mařenka v konzumu, když prodá lízátko za 5 Kč místo avizovaných 4.

+3/0
9.9.2016 18:41

K50a31r81e21l 95K64r34o79l 6835290357254

Jourová by si měla uvědomit, že existují nějaké fyzikální zákony a množství emisí ve výfukových plynech prostě nelze snižovat do nekonečna. Že si tam pár jejich debilních kolegů vyspokojenělých půlmilionovým platem v EP jednou za čas usmyslí snížení CO a NO o deset nebo více procent, nemůže dopadnout jinak, než tak jak to dopadlo loni a to tak, že si s Jourovou a jí podobnými vytřou VW a spol prdel.

+5/−1
9.9.2016 18:26

M64i80l83o17š 97S76a33l43o51š86e18k 7644513911383

Za ty prachy,co bere se musí snažit...............;-D

+2/0
9.9.2016 15:15

M33i58c33h24a31l 30S86e43m68r82á56d 3442286507389

Vtip je v tom, že nemusí... koukněte se na Ransdorfa... ;-)

Ať si ty prachy berou, ale ať proboha neškodí...

+3/0
9.9.2016 17:00

J57a71n 53P83š16e63n71i67č92k54a 2460968143632

Ten se, diky Bohu, dosnazil.

+1/0
9.9.2016 18:23

Z22d26e68n13ě35k 11D30u60f15e13k 2934774468

Paní Jourová se pustila do války z druhým největším výrobcem vozidel. Měla by si uvědomit, že dává práci desetitisícům, možná statisícům lidí ve vlastních firmách a ve firmách subdodavatelů. Takže by se podle by se podle toho měla řídit a jít spíš cestou komunikace a hledáním cest než vyhrožováním. Vymyslet třeba takové normy, které budou reálně splnitelné a ne chiméry lidí, kteří ničemu nerozumí. Viz EURO normy a jejich limity.

+7/−6
9.9.2016 14:36

P25a34v50e42l 15Z91a23j39í45č21e66k 8854740606900

Principielne je jedno kdo koho zamestnava...

+2/−1
9.9.2016 14:40

M39a68r84t32i81n 79K55a65r86á40s91e49k 9178953668498

No nevim - EURO normy byly dlouho dopredu odsouhlasene se zastupci automobilek. A jsou mimochodem mene prisne nez podobne normy v USA a Japonsku. A ten samy VW, ktery "podvadel" u motoru pro EURO 5 ted vyrabi motory splnujici mnohem prisnejsi EURO 6, tak nevim kde vidite problem.

+2/−1
9.9.2016 15:31

M88i37c26h55a42l 52S22e40m14r89á34d 3752146117279

EURO normy byly výrobcům vnuceny a v podstatě nikdo je bezezbytku neplní (malé motory jsou sice papírově čistší, ale ve výsledku mají spotřebu jako velké, pokud chcete aby to trochu jelo, točíte to jako blázen) - prostě se v rámci portfolia nabízí hodně malé motory, které skoro nikdo nechce, aby to v průměru nějak vyšlo...

V podstatě se jde cestou zmenšování motorů a jejich většího ždímání za cenu snižování životnosti, což rozhodně není ekologické... ta ECO nálepka slouží jen pro udržování spotřeby, která je hybatelem ekonomiky...

+4/−1
9.9.2016 16:52

M60a49r39t31i45n 27K71a94r66á69s67e63k 9128223518168

EURO normy nemaji vybec nic spolecneho se spotrebou, nebo portfoliem automobilek, plantate do sebe ruzne veci, ktere spolu nesouvisi:

1) emisni normy (aktualne norma EURO) - plati pro kazde jedno auto a reguluji emise JEDOVATYCH latek motoru, auto ktere je nesplni se nemuze v EU prodavat (stejne to funguje ve vsech vyspelych zemich, USA a Japonci maji ty normy jeste prisnejsi nez EU).

2) dodatecne zdaneni automobilek pokud jejich portfolio auto ma vyssi nez vyhlasenou spotrebu (emise CO2), nidko nikomu nebrani vyrabet auta se spotrebou 20 litru na 100km, jen to bude trochu drazsi

Zivotnosti dnesnich motoru neni sebemensi problem (pokud nedo nevyrobi vylozene zmetek, jako nektere serie motoru TSI, ktere se mohly potkat), motory i dneska zpravidla prezijou samotne auto...

+1/−2
9.9.2016 17:05

J42a78n 70V77a57l57o14u57c85h 6562537288910

Ano, jenže to vede k maloobjemovým motorům, které sice papírově škodlivin vypouštějí méně, ale v běžném provozu, kdy je musíte točit, jsou na tom v absolutních číslech (a mnohdy i spotřebou) hůře než nějaká objemově větší EURO3, se kterou se dá v pohodě jezdit v otáčkách blízkých testovaným (při kterých jsou emise měřeny).

Nehledě na to, že výroba auta zatíží životní prostředí více něž nějaký rozdíl v emisích.

+3/0
9.9.2016 17:58

M55a78r61t84i22n 40K10a76r74á30s32e27k 9428593858748

Nic proti, ale maly turbomotor v realu tocit nemusite, na rozdil od atmosfery....

0/−1
9.9.2016 18:26

P88e20t28r 62Č83e90r96m42á33k 9698135459810

Malý turbomotor se samozřejmě točit musí, stačí se podívat na průběhy výkonových charakteristik.

0/0
10.9.2016 12:35

J44a88r73o53m13í20r 90Č16e77c88h 1813518397662

Emisni normy nemaji nic spolecneho se spotrebou?Takze auto ktere spotrebuje 20 L na 100Km podle vas vypusti stejne mnozstvi emisi, jako to co veme 5 L.Proc se tedy zmensuje objem motoru pro dosazeni mensiho mnozstvi emisi.Chtel bych to od vas vysvetlit?

+1/−1
9.9.2016 20:06

P58e48t59r 24Č96e28r82m96á46k 9358645189630

Euronormy samozřejmě se s potřebou mají co dělat - spotřeba se totiž vypočítává z vypuštěných emisí co2 ;-)

Životnost nevím jestli je problém, každopádně je výrazně nižší než bývala, souvisí to práve se zvyšováním výkonu za současného šetření na použitých materiálech.

0/0
10.9.2016 12:33

M81a28r60t52i36n 63K94a39r40á57s73e39k 9488943688208

Spotreba = emise CO2, ale emisni normy EURO neresi emise CO2, resi esmise jedovatych latek....

0/0
10.9.2016 13:15

P30e45t20r 53Č34e47r92m73á54k 9158275979460

Nejde o to že euronormy nestanovují konkrétní limity pro co2, jde o to že co2 je závislé na těch plynech které normy sledují, tudíž se nedá tvrdit že euronormy a hodnoty co2 spolu nemají co dělat. Mají R^

0/0
11.9.2016 15:03

M47a87r93t56i19n 86K26a45r54á86s44e36k 9278893848848

Ne opravdu nemaji, uz nevim jak vam to mam vysvetlit, neexistuje zadna prima umera mezi CO2 a jedovatymi emisemi (ty jedovate emise klesly za poslednich 20 let o cca 90 procent, emise CO2 ani ne o polovinu....

Nebyt norem EURO, tak motory maji mensi emise CO2 (mensi spotrebu), ale jedovatech latek by chrlily klidne stonasobne vice nez dneska

0/0
12.9.2016 0:38

P58e33t24r 85Č25e89r54m63á39k 9438345869970

Nemůžete vysvětlit něco co neexistije. Spojitost tam samozřejmě je, CO a CO2 jsou sice dva různé plyny, avšak stejného prvku, nejde hýbat jedním aniž by to mělo vliv na ten druhý - což ostatně sám nevědomky potvrzujete tím když říkáte že snižováním pouze CO2 by naopak rostlo CO. R^

0/0
12.9.2016 21:14

T31o46m95á92š 87B20a85š44a91n84d80a 2932839902320

Toto je klasický vyděračský přístup velkých společností, např. i Mittalu na Ostravsku, kdy kvůli překračovaní emisních limitů vyhrožují propouštěním tisíců lidí, pokud jim to nebude tolerováno. Takže ať jdou tyhle fabriky do zádele. Lidi si najdou jinou práci, nebo přijde jiný zaměstnavatel a nahradí ty podvodníky. Tak prostě funguje trh.

Přizpůsobovat normy komukoli, zvláště pak podvodným soukromým společnostem, je naprostý nesmysl.

+1/−4
9.9.2016 17:52

J19a96n 30P12š88e69n56i93č83k60a 2360578423402

Tak to rekni Sobotkovi, at se na dotovani OKD vyprdne, at to klidne zavrou, pac tezba samozrejme neni nic ekologickyho a ve finale nasledne spalovani toho, co vytezi je taky nic moc.

0/−1
9.9.2016 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.