Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inženýr VW se přiznal k čachrům s emisemi, hrozí mu pět let vězení

Jeden z inženýrů německého automobilového koncernu Volkswagen se u amerického soudu přiznal k podílu na skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. Dohodl se, že bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování této aféry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B41ě11l17a 13H83o66r21á78k11o23v48á 1488512279240

Strůjce podvodu je testování které netestuje reálný provoz ale vymyšleninu co se dá odhalit a je jasné, že většina řidičů také jede trošku jinak když se na něj dívá policista...:-/

+1/0
12.9.2016 13:07

Z47d91e68n84ě62k 45D50u13f27e38k 2934284308

Tomu se říká obětovat pěšáky

+1/0
12.9.2016 10:08

K51a66r83e79l 28V81a19c53h48u36t 9473132189543

I kdyby to nakrásně byla pravda, tak stejně nikdo koncernu VW neodpáře, že asi vyvíjel na své specialisty "nepřiměřený tlak" - a vůbec, stejně je a vždy to bude firma (koncern) VW, kdo je zodpovědný za vše, co z jejich brány kdy vyjelo a vyjede. ;-)

+2/0
11.9.2016 9:53

J41i95ř25í 29J29e89z81d46i62n12s64k31ý 8108892963899

Já nevim co se pořád řeší? Auto splnilo podmínky testu. Nikdo výrobce aut nenutil, aby jejich auta vykazovaly stejné hodnoty v reálu jako při testu. Ten test sám o sobě je špatný...

Co udělal VW a jistě i ostatní výrobci (jinak by se už dávno ozvali) je maximálně tak nemorální.

+6/0
10.9.2016 22:52

A74n89t48o89n36í44n 38Z67e30l69e18n69ý 2974653301806

U nás by to byl bezdomovec, v USA inženýr. Jsou vyspělejší.

+3/−2
10.9.2016 21:24

T54o90m19a17s 11K18a73f38k48a 8155140814254

V automobilovom priemysle musí byť každá firma certifikovaná. ISO, VDA a podobne.

A v riadne certifikovanej firme si bez toho, aby to bolo riadne zdokumentované, zamestnanec ani na záchode neprdne. Takže hádzať to celé na nejakého Bum Kum Ča je úplný nezmysel. Alebo VW podvádzal aj pri certifikácii a následných recertifikačných auditoch ? Tak to vidím na odobratie certifikácie. A bez certifikátu by vôbec nemali vyrábať....

+4/−1
10.9.2016 19:40

J95a80n 28K56a58r61e57l 64N27o27v96a66k 5576974598816

certifikat :D :D :D ano a iso velice zasadni vec.. firmy s vami bez toho nebudou vubec jednat!! No realita vypada takto... ;) Proste papir podobne jako chrabri drzitele titulu MBA

0/0
10.9.2016 22:25

K21a47r96e81l 82T75k19a80d89l88e65c 1255190511316

Shodí to na malou rybu jako vždy v demokracii. šéfové koncernu kteří to řídili odešli s milionovými bony v Eurech ačkoliv zpúsobili miliardové škody.

+1/0
10.9.2016 17:46

M39i56c52h34a87l 88H23r48u13b72o26š 4360737212495

Obetný baránok!? Jasné, on je celé VW a on sám to spôsobil... ;-D

+7/0
10.9.2016 17:12

M53a19r24t55i36n 66K16r10o42u30p71a 2461663699940

Následky by měli nést všichni jeho nadřízení. Sám od sebe by s emisema asi takhle nečaroval. Je to pouze obětní beránek.:-P

+13/0
10.9.2016 14:38

J41a54n 75P95a66v20e15l 2730707913970

"Ahoj Liangu, hele, vem to na sebe, do báně si za nás na chvíli sedni, je ti 62, tak ti to za chvíli pro zdraví prominou. Dobře ti to zaplatíme. Co ty na to?"

+12/0
10.9.2016 14:15

P97e92t18r 66S49t44e68j49s45k55a11l 3639258634336

Americky Cinan, odbornik na naftu. ;-D

0/0
10.9.2016 15:42
Foto

J56i20ř13í 25D51v56o78ř17á40k 5705609760548

Pokud by sem nějaká firma dovážela produkty (běžné denní spotřeby ) , které by obsahovaly u nás zakázané chemikálie , to by bylo křiku . Ale pokud jde o adolfwágen , to se hledají konspirace ....

+3/−4
10.9.2016 14:15

P39e48t45r 52P63e37t67r 6223902748803

Jenze u potravin skodlivost urcuje odbornik a ne kdejakej jouda, kterej sel okolo.

+1/0
10.9.2016 14:47
Foto

J36i76ř26í 34D48v39o90ř60á41k 5435639940698

U potravin je to odborník , ale u adolfwákenu kdejakej okolojdoucí jouda ..... . A právě proto se firma k podvodu přiznala .

0/−1
10.9.2016 14:55

J54i49ř51í 29B84r76a95d87a 5665248205965

Adolfwágen? To je tak neskonale vtipné, že už se 10 minut směju, až se za břicho popadám. :-/

+2/0
10.9.2016 16:35

J20i57n98d86ř94i20c64h 44Š32k88o73p39e54k 4685111780985

už by mohli přeladit na jiné téma. Tohle je prázdné, popsané ze všech stran a velmi nudné

0/0
10.9.2016 13:16

M45i20r74o52s74l97a23v 85D48u36s23í78k 1919689625160

Tak konečně nějakou ovci na kterou to mohli hodit našli ..... . Je mi z toho na zvracení.

+1/0
10.9.2016 12:37

M37a38r81e91k 73Š46v33i97h59e47l 8658749220748

Tak obetniho beranka uz nasli. Byla to zase jedna z klasickych americkych akci. Nebudete spolupracovat Angelo? Tak zacneme VW...

+6/−7
10.9.2016 10:18

B26o75h26d88a31n 13M44a53r44e59k 5845106567824

V USA a Evropě funguje justuice trošku jinak, bohužel pro Evropu :-(

+4/0
10.9.2016 10:48

J50i64r40k29a 21K33o26p39a28c86e35k 4978863766923

Jo, to je opravdu pěknej konspirační blábol. ;-D

Samozřejmě ten blábol vůbec nesedí, konspirátoři jako Vy Angele právě vyčítají tu dobrou spolupráci s USA.. a ne že by nespolupracovala a Amíci by ji za to nyní trestali!

+1/0
10.9.2016 11:52

T37o41m48á73š 73D20o46m61i13n46i59k 7705835924325

Přijde mi to směšné. Martin Winterkom, který pravděpodobně o podvodu věděl, odešel se zlatým padákem a u soudu stojí "zlí inženýři", kterým se údajně nedařilo vyvinout motorizace pro USA. Vlk se nažral a koza zůstala celá...Dieselgate je aféra globálního rozsahu, postiženy jsou motorizace od malých (čistě evropských) tříválců až po šestiválce užívané převážně v Audi, zkrátka celá jedna generace motorů prodávaných v USA stejně tak, jako v EU. Evidentně šlo o příkaz shora a nějaký inženýr Liang je ten poslední, kdo za to nese odpovědnost.

+33/0
10.9.2016 10:05

M16a72r89t50i56n 93S16e45d63o87n57a 2865576396639

Souhlasim s vami. Proto me prekvapuje, proc tolik lidi stale veri VW a dieselgate nevnimaji jako podvod od VW ale mstu US na chudakovi automobilce. Celkove je zajimave jak diky reklame lide VW veri, z TUV reportu a podle pojistoven VW nenabizi zadna excelentni auta a jejich motory jsou vyrazne kazovejsi nez ma konkurecne. Jednoduse VW ma dobry marketing a stokrat opakovana lez se u lidi stava pravdou.

+7/0
10.9.2016 11:40

J33i25ř67í 59H17l27i46s36n81i72k13o12v37s81k61ý 9623421462951

Podstata pro pochopení - EU byla pod vlivem lobby i VW. Proto neřešila kancerogenní NOx, ale jen CO2. USA jsou daleko ekologičtější, na NOx mají 6x přísnější limity než EU (podobně Japonsko). Proto diesely měly problémy a VW podváděl, jinak by své diesely v USA nebyl schopen prodat. A podvod ve velkém - vymahatelnost práva v USA je větší než v EU. Ostatní automobilky věděly, že v USA VW podvádí.

Že v ČR lidem nevadí kancerogeny z dieselů, to se divím. Kolik nekuřáků má rakovinu plic?

Na okraj - moderní diesely v kamiónech jsou dobře ošetřené. Ale v osobácích by byly velmi drahé.

+14/−1
10.9.2016 9:58

J79i61n18d46ř29i97c31h 94Š84k84o25p32e88k 4325481230435

proč pořád řešít karcinogenní látky jen z dieslů ? Pokud znáš základy fyziky a chemie, tak NOx vznikají při rostoucí teplotě a tlaku spalovacího procesu. Tj. EU prosazované piditurbomotory spalující benzín začínají tyto látky produkovat v čím dál větším měřítku

+4/0
10.9.2016 13:26

P12e33t85r 15M69i46k17y76s52k91a 5782634125358

Jenže třícestný katalyzátor je schopen je redukovat. Oxidační katalyzátory dieselu ne. Jedině s využitím selektivní katalytické redukce močovinou.

0/0
10.9.2016 13:38

J24i50n61d58ř11i24c78h 48Š61k85o31p61e50k 4655491240795

pokud katalyzátor funguje tak jak má, tak ano.

Mnohem jednodušší by bylo opustit cestu turbomotůrků s minimálním objemem

0/0
10.9.2016 13:41
Foto

V87o68j27t59ě18c59h 89P20a25v10l68í75k 5164511414828

To se ale nikdy nestane, protože mají z fyzikálních důvodů (vyšší tlaky, vyšší teplota spalování, menší pohybující se hmoty, menší tření) lepší účinnost.

0/0
10.9.2016 16:42

J58a11r81o37m73í47r 97K64r62á71l 4100829174949

Jenomže v běžném provozu se to nijak významně neprojeví a celkové náklady na provoz jsou vyšší.

+2/0
10.9.2016 17:33

O51n37d38ř21e89j 93L83o75š16o89t70h 9470852244192

Kdyby byl katalyzátor v benzínu schopný je redukovat, tak by nesly do výroby DPF pro turbobenzínové motory v příštím roce.

0/0
10.9.2016 13:51
Foto

V72o55j43t88ě77c90h 64P66a85v16l49í69k 5624951464598

DPF ovšem není redukční (je neutrální při provozu a oxidační při regeneraci) a neřeší NOx.

Možná máte na mysli LNT či SCR? Ano, i turbobenzíny budou muset řešit NOx, dělají se postupně s čím dál vyšší teplotou spalování (to je nutné kvůli účinnosti - spotřebě), a proto mají čím dál větší tendenci vyrábět NOx.

0/−1
10.9.2016 16:48

M17a12r29t58i41n 46K93a61r46á97s82e93k 9918663358618

No ono tech emisi jsou ruzne druhy - nektere jde eliminovat katalytickou redukci, nektere (saze) se musi filtrovat. Neni jeden univerzalni postup na odstraneni vsech skodlivych emisi..

0/0
12.9.2016 11:38

J83i54ř89í 26H66l93i39s13n85i69k51o15v49s34k30ý 9783681402621

Take s tim zacal VW... Co dodat. Srackoidni firma.

0/−5
10.9.2016 13:49

L44u65b64o77m35í60r 81N51ě79m17e69c 7745290809871

Hon na čarodějnice. Nicméně nechápu, proč Američan dostane pěkné odškodnění a domácí na to nemají nárok. Je to celé od začátku podivné.

+1/−4
10.9.2016 8:50

P85a18v15e30l 92Z23a72j25í72č70e94k 8884210226770

podle me to neni hon na carodejnice ale podvod... nejsem uzivatelem dieslu ale pokud bych si koupil takoveto nove auto tak by mi to vadilo... protoze ja osobne si vybiram auta podle technickych parametru...

+1/0
10.9.2016 8:55

L14u35b61o13m89í94r 28N75ě64m64e83c 7515590959251

Parametr, který se řeší, není v souvislosti s koupí vozu spojován. Řeší se vždy uhlík, dusík ne. Samozřejmě, že dohledat lze, ale při rozhodování zákazníka není upřednostněn.

0/0
10.9.2016 9:17

J94i31r34k61a 47K22o72p47a47c49e71k 4498913176403

Obecná garance dodržování (všech) předpisů a zákonů je ale zákazníkem upřednostňována naprosto prioritně. A to i těch, které nejsou výslovně uvedeny v základních technických parametrech vozu při koupi

Proto se také upřednostňuje "značkovost" a "velikost firmy". Aby byla jistota, že při objevení problému nebude takový problém chybu napravit.

VW zákony nedodržel.. a platí za to celkem dost.

0/0
10.9.2016 9:24

L71u69b39o11m13í44r 23N26ě89m91e66c 7415500649181

Platí, ale v USA. Tady ne. To mně vadí. A zákazníkem je ve velké míře upřednostňována cena. Na zákony a předpisy neslyší. Pravděpodobně žijete v nějaké izolaci.

0/0
10.9.2016 9:28

J71i23r29k56a 74K72o63p58a73c64e40k 4868233626283

V izolaci nejspíše žijete sám. Pokud by zákazníkem byla upřednostňována jen cena před renomovaností a vyspělostí výrobce a značky (včetně vyspělosti ve smyslu dodržování psaných i nepsaných zákonů), tak zákazník nekupuje VW a obecně německé značky, ale jen levné čínské nebo ruské značky!

0/0
10.9.2016 12:00

P55e36t68r 33P92e23t22r 6573912808813

Stryc ma autoservis a autosalon. Za tech 20 let, co auta prodava jeste nemel zakaznika, ktery by se rozhodoval podle emisi a uz vubec ne podle americkych norem. Vase pohadka o parametrech je vetsi fantasy jak letopisy narnie

+2/0
10.9.2016 14:51
Foto

J15i43ř68í 80D79v32o82ř38á77k 5575309440428

??

0/0
10.9.2016 14:03

J67i17r21k64a 46K71o56p98a63c71e46k 4408723266713

1.) Pokud je čarodějnice současně i podvodnicí, pak je ten hon naprosto oprávněn.

2.) Že Amíci dostanou odškodnění je způsobeno jak tím, že tam jsou limity přísnější

tudíž jejich překročení bylo markantnější, tak tím, že právní zodpovědnost je v USA lépe a tvrději vymahatelná ... i od velkých firem (což se také stalo).

A za 3.).. podivného na daném případě není vůbec nic !

+7/0
10.9.2016 9:27

J93i58n65d37ř74i92c67h 30Š88k92o84p18e14k 4845831690345

divné je, že v USA dostanou odškodné. Nechápu za co. Pokud by auto bylo menší, než uvádí výrobce, mělo menší výkon atd.,tak by to pochopil. Ale kdo kupuje auta dle emisí ?

Nikdo

0/0
10.9.2016 13:42
Foto

J90i35ř65í 85D12v56o21ř30á34k 5815509710328

Možná nechápeš právo , ele existuje proces " schválení do provozu , prodeje " , kde se kontroluje , zda daný výrobek splňuje všechny zákoné požadavky platné pro určitý stát .

+1/0
10.9.2016 14:10

J49i16r15k20a 44K28o91p92a68c48e10k 4868313706603

Divné na tom nic není. Ale jestli něco, pak leda tvůj ohromný údiv nad tím,

že někdo dostane slevu na nekvalitní výrobek.

(A že zákazník nemůže sledovat všechny ze zákona povinné parametry

na tom nic nemění!)

0/0
10.9.2016 14:26
Foto

J62i51ř24í 78D11v21o49ř46á59k 5855909120548

Tak třeba dudlík pro děti , který obsahuje těžké kovy , ftaláty , ....... , se může prodávat se slevou ?

0/0
10.9.2016 14:47

P16e50t20r 26P57e66t52r 6773132928493

Pokud by bylo povoleno napr 10mg/kg vyrobku a vyrobce by tam mel 12mg/kg vyrobku (ackoliv jeste pres 10 lety bylo povoleno 50mg/kg) tak ano. U ftalatu byla prokazana nebezpecnost. U emisi take. Bud at emise zlikviduji uplne a zrusi prodej spalovacich motoru nebo at prestanou sikanovat vyrobce. Tohle kazdorocni snizovani za hranice fyziky je vic jak smesne

0/0
10.9.2016 14:55

J65i77n41d31ř86i65c97h 80Š84k59o66p81e67k 4715691200105

slevu dostaneš, když výrobek nemá parametry, které jsi požadoval.

Trvám na tom, že nikdo nekupuje auto dle emisí, takže je kravina dávat odškodné za emise

To už raději hnát automobilky k soudu za nereálné údaje o spotřebě. Tam vzniká majitelům škoda.

+1/0
10.9.2016 14:56
Foto

J69i54ř34í 52D26v46o85ř27á38k 5825389630278

Za prvé o nezávadnosti výrobku a povolení prodeje rozhoduje stát ( minimálně u aut ) , takže zákazník předpokládá , že kupuje legální zboží . A za druhé , ta nízká udávaná spotřeba má zase důvod v emisích CO 2.

0/0
10.9.2016 15:04

J82i59n58d73ř23i33c78h 27Š59k93o86p20e26k 4935491680515

pokud má nízká spotřeba důvod v emisích, tak nevím proč se emise řeší teď, když všichni roky ví, že v TP jsou údaje týkající se spotřeby jednou velkou vymyšlenou kravinou

0/0
10.9.2016 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.