Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inženýr VW se přiznal k čachrům s emisemi, hrozí mu pět let vězení

Jeden z inženýrů německého automobilového koncernu Volkswagen se u amerického soudu přiznal k podílu na skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. Dohodl se, že bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování této aféry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B83ě92l24a 52H18o44r59á36k58o93v69á 1268932829890

Strůjce podvodu je testování které netestuje reálný provoz ale vymyšleninu co se dá odhalit a je jasné, že většina řidičů také jede trošku jinak když se na něj dívá policista...:-/

+1/0
12.9.2016 13:07

Z19d14e81n72ě71k 61D78u46f55e62k 2884434618

Tomu se říká obětovat pěšáky

+1/0
12.9.2016 10:08

K95a84r74e15l 74V50a86c41h39u24t 9623492979303

I kdyby to nakrásně byla pravda, tak stejně nikdo koncernu VW neodpáře, že asi vyvíjel na své specialisty "nepřiměřený tlak" - a vůbec, stejně je a vždy to bude firma (koncern) VW, kdo je zodpovědný za vše, co z jejich brány kdy vyjelo a vyjede. ;-)

+2/0
11.9.2016 9:53

J57i42ř25í 38J59e59z50d82i96n52s40k84ý 8288472473609

Já nevim co se pořád řeší? Auto splnilo podmínky testu. Nikdo výrobce aut nenutil, aby jejich auta vykazovaly stejné hodnoty v reálu jako při testu. Ten test sám o sobě je špatný...

Co udělal VW a jistě i ostatní výrobci (jinak by se už dávno ozvali) je maximálně tak nemorální.

+6/0
10.9.2016 22:52

A63n74t82o63n50í82n 88Z94e75l16e51n59ý 2944503411746

U nás by to byl bezdomovec, v USA inženýr. Jsou vyspělejší.

+3/−2
10.9.2016 21:24

T51o14m46a30s 26K13a38f91k77a 8975420434294

V automobilovom priemysle musí byť každá firma certifikovaná. ISO, VDA a podobne.

A v riadne certifikovanej firme si bez toho, aby to bolo riadne zdokumentované, zamestnanec ani na záchode neprdne. Takže hádzať to celé na nejakého Bum Kum Ča je úplný nezmysel. Alebo VW podvádzal aj pri certifikácii a následných recertifikačných auditoch ? Tak to vidím na odobratie certifikácie. A bez certifikátu by vôbec nemali vyrábať....

+4/−1
10.9.2016 19:40

J55a12n 49K79a75r48e79l 85N56o46v67a46k 5496314188106

certifikat :D :D :D ano a iso velice zasadni vec.. firmy s vami bez toho nebudou vubec jednat!! No realita vypada takto... ;) Proste papir podobne jako chrabri drzitele titulu MBA

0/0
10.9.2016 22:25

K55a42r64e76l 88T80k81a27d30l57e34c 1815140641186

Shodí to na malou rybu jako vždy v demokracii. šéfové koncernu kteří to řídili odešli s milionovými bony v Eurech ačkoliv zpúsobili miliardové škody.

+1/0
10.9.2016 17:46

M49i69c48h72a66l 70H82r55u69b55o27š 4140457982795

Obetný baránok!? Jasné, on je celé VW a on sám to spôsobil... ;-D

+7/0
10.9.2016 17:12

M93a93r37t46i45n 43K64r54o47u73p84a 2281323519660

Následky by měli nést všichni jeho nadřízení. Sám od sebe by s emisema asi takhle nečaroval. Je to pouze obětní beránek.:-P

+13/0
10.9.2016 14:38

J75a31n 47P96a97v96e76l 2640467273100

"Ahoj Liangu, hele, vem to na sebe, do báně si za nás na chvíli sedni, je ti 62, tak ti to za chvíli pro zdraví prominou. Dobře ti to zaplatíme. Co ty na to?"

+12/0
10.9.2016 14:15

P71e19t59r 83S45t81e47j35s62k95a45l 3689318534936

Americky Cinan, odbornik na naftu. ;-D

0/0
10.9.2016 15:42
Foto

J31i74ř87í 47D48v41o87ř93á34k 5795179460118

Pokud by sem nějaká firma dovážela produkty (běžné denní spotřeby ) , které by obsahovaly u nás zakázané chemikálie , to by bylo křiku . Ale pokud jde o adolfwágen , to se hledají konspirace ....

+3/−4
10.9.2016 14:15

P12e39t57r 20P45e72t33r 6153692128903

Jenze u potravin skodlivost urcuje odbornik a ne kdejakej jouda, kterej sel okolo.

+1/0
10.9.2016 14:47
Foto

J46i91ř68í 54D30v16o98ř93á12k 5765329880268

U potravin je to odborník , ale u adolfwákenu kdejakej okolojdoucí jouda ..... . A právě proto se firma k podvodu přiznala .

0/−1
10.9.2016 14:55

J97i84ř21í 77B84r78a76d97a 5795448955155

Adolfwágen? To je tak neskonale vtipné, že už se 10 minut směju, až se za břicho popadám. :-/

+2/0
10.9.2016 16:35

J85i98n94d96ř48i34c29h 83Š50k54o78p85e67k 4865341850145

už by mohli přeladit na jiné téma. Tohle je prázdné, popsané ze všech stran a velmi nudné

0/0
10.9.2016 13:16

M69i78r22o23s58l34a34v 93D48u35s91í13k 1209119955630

Tak konečně nějakou ovci na kterou to mohli hodit našli ..... . Je mi z toho na zvracení.

+1/0
10.9.2016 12:37

M68a30r21e11k 54Š77v57i47h48e70l 8288989530908

Tak obetniho beranka uz nasli. Byla to zase jedna z klasickych americkych akci. Nebudete spolupracovat Angelo? Tak zacneme VW...

+6/−7
10.9.2016 10:18

B60o92h72d38a11n 32M82a55r60e74k 5105586237414

V USA a Evropě funguje justuice trošku jinak, bohužel pro Evropu :-(

+4/0
10.9.2016 10:48

J25i72r48k58a 25K27o46p74a32c40e35k 4218403736513

Jo, to je opravdu pěknej konspirační blábol. ;-D

Samozřejmě ten blábol vůbec nesedí, konspirátoři jako Vy Angele právě vyčítají tu dobrou spolupráci s USA.. a ne že by nespolupracovala a Amíci by ji za to nyní trestali!

+1/0
10.9.2016 11:52

T39o35m79á13š 87D41o28m73i19n78i23k 7185185544205

Přijde mi to směšné. Martin Winterkom, který pravděpodobně o podvodu věděl, odešel se zlatým padákem a u soudu stojí "zlí inženýři", kterým se údajně nedařilo vyvinout motorizace pro USA. Vlk se nažral a koza zůstala celá...Dieselgate je aféra globálního rozsahu, postiženy jsou motorizace od malých (čistě evropských) tříválců až po šestiválce užívané převážně v Audi, zkrátka celá jedna generace motorů prodávaných v USA stejně tak, jako v EU. Evidentně šlo o příkaz shora a nějaký inženýr Liang je ten poslední, kdo za to nese odpovědnost.

+33/0
10.9.2016 10:05

M52a41r45t41i74n 10S22e13d80o16n25a 2375626476269

Souhlasim s vami. Proto me prekvapuje, proc tolik lidi stale veri VW a dieselgate nevnimaji jako podvod od VW ale mstu US na chudakovi automobilce. Celkove je zajimave jak diky reklame lide VW veri, z TUV reportu a podle pojistoven VW nenabizi zadna excelentni auta a jejich motory jsou vyrazne kazovejsi nez ma konkurecne. Jednoduse VW ma dobry marketing a stokrat opakovana lez se u lidi stava pravdou.

+7/0
10.9.2016 11:40

J69i57ř40í 25H34l94i96s70n80i23k51o63v68s44k17ý 9193901642791

Podstata pro pochopení - EU byla pod vlivem lobby i VW. Proto neřešila kancerogenní NOx, ale jen CO2. USA jsou daleko ekologičtější, na NOx mají 6x přísnější limity než EU (podobně Japonsko). Proto diesely měly problémy a VW podváděl, jinak by své diesely v USA nebyl schopen prodat. A podvod ve velkém - vymahatelnost práva v USA je větší než v EU. Ostatní automobilky věděly, že v USA VW podvádí.

Že v ČR lidem nevadí kancerogeny z dieselů, to se divím. Kolik nekuřáků má rakovinu plic?

Na okraj - moderní diesely v kamiónech jsou dobře ošetřené. Ale v osobácích by byly velmi drahé.

+14/−1
10.9.2016 9:58

J97i88n79d65ř73i38c36h 54Š72k87o59p77e80k 4565481310815

proč pořád řešít karcinogenní látky jen z dieslů ? Pokud znáš základy fyziky a chemie, tak NOx vznikají při rostoucí teplotě a tlaku spalovacího procesu. Tj. EU prosazované piditurbomotory spalující benzín začínají tyto látky produkovat v čím dál větším měřítku

+4/0
10.9.2016 13:26

P91e82t59r 23M80i59k32y89s20k40a 5772954715248

Jenže třícestný katalyzátor je schopen je redukovat. Oxidační katalyzátory dieselu ne. Jedině s využitím selektivní katalytické redukce močovinou.

0/0
10.9.2016 13:38

J59i57n63d57ř46i13c83h 12Š88k79o31p19e20k 4135411930245

pokud katalyzátor funguje tak jak má, tak ano.

Mnohem jednodušší by bylo opustit cestu turbomotůrků s minimálním objemem

0/0
10.9.2016 13:41
Foto

V47o61j24t35ě41c51h 97P48a65v88l55í42k 5604391824588

To se ale nikdy nestane, protože mají z fyzikálních důvodů (vyšší tlaky, vyšší teplota spalování, menší pohybující se hmoty, menší tření) lepší účinnost.

0/0
10.9.2016 16:42

J37a12r24o32m20í45r 47K79r13á13l 4380139694569

Jenomže v běžném provozu se to nijak významně neprojeví a celkové náklady na provoz jsou vyšší.

+2/0
10.9.2016 17:33

O90n95d95ř92e25j 81L45o82š18o58t25h 9900562574502

Kdyby byl katalyzátor v benzínu schopný je redukovat, tak by nesly do výroby DPF pro turbobenzínové motory v příštím roce.

0/0
10.9.2016 13:51
Foto

V50o58j95t72ě80c18h 88P18a83v78l10í81k 5214311124478

DPF ovšem není redukční (je neutrální při provozu a oxidační při regeneraci) a neřeší NOx.

Možná máte na mysli LNT či SCR? Ano, i turbobenzíny budou muset řešit NOx, dělají se postupně s čím dál vyšší teplotou spalování (to je nutné kvůli účinnosti - spotřebě), a proto mají čím dál větší tendenci vyrábět NOx.

0/−1
10.9.2016 16:48

M38a91r74t92i58n 49K45a57r46á74s29e53k 9978413628868

No ono tech emisi jsou ruzne druhy - nektere jde eliminovat katalytickou redukci, nektere (saze) se musi filtrovat. Neni jeden univerzalni postup na odstraneni vsech skodlivych emisi..

0/0
12.9.2016 11:38

J95i38ř53í 16H65l32i61s66n81i22k27o92v43s69k23ý 9803691302321

Take s tim zacal VW... Co dodat. Srackoidni firma.

0/−5
10.9.2016 13:49

L26u63b97o11m15í10r 59N96ě61m64e89c 7765300909131

Hon na čarodějnice. Nicméně nechápu, proč Američan dostane pěkné odškodnění a domácí na to nemají nárok. Je to celé od začátku podivné.

+1/−4
10.9.2016 8:50

P52a66v24e46l 25Z76a34j91í80č41e55k 8114860326930

podle me to neni hon na carodejnice ale podvod... nejsem uzivatelem dieslu ale pokud bych si koupil takoveto nove auto tak by mi to vadilo... protoze ja osobne si vybiram auta podle technickych parametru...

+1/0
10.9.2016 8:55

L58u32b74o24m97í88r 94N33ě53m56e67c 7695950769151

Parametr, který se řeší, není v souvislosti s koupí vozu spojován. Řeší se vždy uhlík, dusík ne. Samozřejmě, že dohledat lze, ale při rozhodování zákazníka není upřednostněn.

0/0
10.9.2016 9:17

J90i36r88k89a 13K97o43p53a52c97e33k 4828653546133

Obecná garance dodržování (všech) předpisů a zákonů je ale zákazníkem upřednostňována naprosto prioritně. A to i těch, které nejsou výslovně uvedeny v základních technických parametrech vozu při koupi

Proto se také upřednostňuje "značkovost" a "velikost firmy". Aby byla jistota, že při objevení problému nebude takový problém chybu napravit.

VW zákony nedodržel.. a platí za to celkem dost.

0/0
10.9.2016 9:24

L22u36b13o12m41í24r 61N32ě11m18e29c 7235670779551

Platí, ale v USA. Tady ne. To mně vadí. A zákazníkem je ve velké míře upřednostňována cena. Na zákony a předpisy neslyší. Pravděpodobně žijete v nějaké izolaci.

0/0
10.9.2016 9:28

J79i56r86k89a 15K66o21p83a34c59e14k 4788763906253

V izolaci nejspíše žijete sám. Pokud by zákazníkem byla upřednostňována jen cena před renomovaností a vyspělostí výrobce a značky (včetně vyspělosti ve smyslu dodržování psaných i nepsaných zákonů), tak zákazník nekupuje VW a obecně německé značky, ale jen levné čínské nebo ruské značky!

0/0
10.9.2016 12:00

P32e49t29r 40P30e64t66r 6633612528683

Stryc ma autoservis a autosalon. Za tech 20 let, co auta prodava jeste nemel zakaznika, ktery by se rozhodoval podle emisi a uz vubec ne podle americkych norem. Vase pohadka o parametrech je vetsi fantasy jak letopisy narnie

+2/0
10.9.2016 14:51
Foto

J34i80ř70í 89D40v64o97ř72á50k 5455929600868

??

0/0
10.9.2016 14:03

J91i38r12k52a 96K61o47p69a16c77e67k 4988823466233

1.) Pokud je čarodějnice současně i podvodnicí, pak je ten hon naprosto oprávněn.

2.) Že Amíci dostanou odškodnění je způsobeno jak tím, že tam jsou limity přísnější

tudíž jejich překročení bylo markantnější, tak tím, že právní zodpovědnost je v USA lépe a tvrději vymahatelná ... i od velkých firem (což se také stalo).

A za 3.).. podivného na daném případě není vůbec nic !

+7/0
10.9.2016 9:27

J87i25n94d44ř31i80c85h 49Š93k92o93p16e16k 4355551320715

divné je, že v USA dostanou odškodné. Nechápu za co. Pokud by auto bylo menší, než uvádí výrobce, mělo menší výkon atd.,tak by to pochopil. Ale kdo kupuje auta dle emisí ?

Nikdo

0/0
10.9.2016 13:42
Foto

J61i37ř11í 28D21v68o12ř24á81k 5615559220718

Možná nechápeš právo , ele existuje proces " schválení do provozu , prodeje " , kde se kontroluje , zda daný výrobek splňuje všechny zákoné požadavky platné pro určitý stát .

+1/0
10.9.2016 14:10

J16i93r51k20a 56K55o10p70a79c11e52k 4448183586903

Divné na tom nic není. Ale jestli něco, pak leda tvůj ohromný údiv nad tím,

že někdo dostane slevu na nekvalitní výrobek.

(A že zákazník nemůže sledovat všechny ze zákona povinné parametry

na tom nic nemění!)

0/0
10.9.2016 14:26
Foto

J55i22ř24í 83D16v15o71ř80á28k 5125289230798

Tak třeba dudlík pro děti , který obsahuje těžké kovy , ftaláty , ....... , se může prodávat se slevou ?

0/0
10.9.2016 14:47

P61e68t34r 72P77e86t98r 6523942598783

Pokud by bylo povoleno napr 10mg/kg vyrobku a vyrobce by tam mel 12mg/kg vyrobku (ackoliv jeste pres 10 lety bylo povoleno 50mg/kg) tak ano. U ftalatu byla prokazana nebezpecnost. U emisi take. Bud at emise zlikviduji uplne a zrusi prodej spalovacich motoru nebo at prestanou sikanovat vyrobce. Tohle kazdorocni snizovani za hranice fyziky je vic jak smesne

0/0
10.9.2016 14:55

J54i60n91d60ř83i66c19h 61Š77k55o12p67e77k 4495171980345

slevu dostaneš, když výrobek nemá parametry, které jsi požadoval.

Trvám na tom, že nikdo nekupuje auto dle emisí, takže je kravina dávat odškodné za emise

To už raději hnát automobilky k soudu za nereálné údaje o spotřebě. Tam vzniká majitelům škoda.

+1/0
10.9.2016 14:56
Foto

J74i48ř91í 42D75v47o12ř54á38k 5745569190158

Za prvé o nezávadnosti výrobku a povolení prodeje rozhoduje stát ( minimálně u aut ) , takže zákazník předpokládá , že kupuje legální zboží . A za druhé , ta nízká udávaná spotřeba má zase důvod v emisích CO 2.

0/0
10.9.2016 15:04

J95i95n42d68ř32i24c54h 86Š24k18o49p50e66k 4775931900845

pokud má nízká spotřeba důvod v emisích, tak nevím proč se emise řeší teď, když všichni roky ví, že v TP jsou údaje týkající se spotřeby jednou velkou vymyšlenou kravinou

0/0
10.9.2016 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.