Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inženýr VW se přiznal k čachrům s emisemi, hrozí mu pět let vězení

Jeden z inženýrů německého automobilového koncernu Volkswagen se u amerického soudu přiznal k podílu na skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. Dohodl se, že bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování této aféry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B76ě54l56a 33H17o73r90á32k74o95v38á 1368882379370

Strůjce podvodu je testování které netestuje reálný provoz ale vymyšleninu co se dá odhalit a je jasné, že většina řidičů také jede trošku jinak když se na něj dívá policista...:-/

+1/0
12.9.2016 13:07

Z84d38e98n78ě39k 55D82u67f89e52k 2594204928

Tomu se říká obětovat pěšáky

+1/0
12.9.2016 10:08

K97a96r93e14l 51V76a11c85h96u77t 9693262519833

I kdyby to nakrásně byla pravda, tak stejně nikdo koncernu VW neodpáře, že asi vyvíjel na své specialisty "nepřiměřený tlak" - a vůbec, stejně je a vždy to bude firma (koncern) VW, kdo je zodpovědný za vše, co z jejich brány kdy vyjelo a vyjede. ;-)

+2/0
11.9.2016 9:53

J42i43ř40í 92J97e96z72d29i59n67s27k98ý 8638922863669

Já nevim co se pořád řeší? Auto splnilo podmínky testu. Nikdo výrobce aut nenutil, aby jejich auta vykazovaly stejné hodnoty v reálu jako při testu. Ten test sám o sobě je špatný...

Co udělal VW a jistě i ostatní výrobci (jinak by se už dávno ozvali) je maximálně tak nemorální.

+6/0
10.9.2016 22:52

A80n56t63o97n34í76n 12Z33e83l21e36n50ý 2874593391626

U nás by to byl bezdomovec, v USA inženýr. Jsou vyspělejší.

+3/−2
10.9.2016 21:24

T87o70m50a33s 59K59a61f23k29a 8785470354864

V automobilovom priemysle musí byť každá firma certifikovaná. ISO, VDA a podobne.

A v riadne certifikovanej firme si bez toho, aby to bolo riadne zdokumentované, zamestnanec ani na záchode neprdne. Takže hádzať to celé na nejakého Bum Kum Ča je úplný nezmysel. Alebo VW podvádzal aj pri certifikácii a následných recertifikačných auditoch ? Tak to vidím na odobratie certifikácie. A bez certifikátu by vôbec nemali vyrábať....

+4/−1
10.9.2016 19:40

J52a23n 17K98a39r95e22l 61N52o59v64a41k 5166184858696

certifikat :D :D :D ano a iso velice zasadni vec.. firmy s vami bez toho nebudou vubec jednat!! No realita vypada takto... ;) Proste papir podobne jako chrabri drzitele titulu MBA

0/0
10.9.2016 22:25

K32a40r98e38l 63T20k91a52d63l17e31c 1945500771556

Shodí to na malou rybu jako vždy v demokracii. šéfové koncernu kteří to řídili odešli s milionovými bony v Eurech ačkoliv zpúsobili miliardové škody.

+1/0
10.9.2016 17:46

M39i76c46h41a96l 28H51r57u62b26o10š 4440217842915

Obetný baránok!? Jasné, on je celé VW a on sám to spôsobil... ;-D

+7/0
10.9.2016 17:12

M52a50r74t52i96n 47K47r96o32u41p30a 2641453329740

Následky by měli nést všichni jeho nadřízení. Sám od sebe by s emisema asi takhle nečaroval. Je to pouze obětní beránek.:-P

+13/0
10.9.2016 14:38

J27a21n 73P13a35v64e69l 2750877513790

"Ahoj Liangu, hele, vem to na sebe, do báně si za nás na chvíli sedni, je ti 62, tak ti to za chvíli pro zdraví prominou. Dobře ti to zaplatíme. Co ty na to?"

+12/0
10.9.2016 14:15

P82e45t21r 63S75t80e67j71s63k79a30l 3979808184916

Americky Cinan, odbornik na naftu. ;-D

0/0
10.9.2016 15:42
Foto

J78i23ř10í 76D63v16o34ř87á98k 5885699180598

Pokud by sem nějaká firma dovážela produkty (běžné denní spotřeby ) , které by obsahovaly u nás zakázané chemikálie , to by bylo křiku . Ale pokud jde o adolfwágen , to se hledají konspirace ....

+3/−4
10.9.2016 14:15

P37e82t73r 85P10e26t63r 6113842688653

Jenze u potravin skodlivost urcuje odbornik a ne kdejakej jouda, kterej sel okolo.

+1/0
10.9.2016 14:47
Foto

J49i95ř73í 68D93v96o23ř92á93k 5425849550758

U potravin je to odborník , ale u adolfwákenu kdejakej okolojdoucí jouda ..... . A právě proto se firma k podvodu přiznala .

0/−1
10.9.2016 14:55

J21i87ř73í 58B57r22a73d15a 5715188445795

Adolfwágen? To je tak neskonale vtipné, že už se 10 minut směju, až se za břicho popadám. :-/

+2/0
10.9.2016 16:35

J16i43n96d64ř54i89c92h 54Š44k36o66p42e64k 4925121750765

už by mohli přeladit na jiné téma. Tohle je prázdné, popsané ze všech stran a velmi nudné

0/0
10.9.2016 13:16

M23i26r51o37s97l73a22v 51D15u52s72í93k 1599769875380

Tak konečně nějakou ovci na kterou to mohli hodit našli ..... . Je mi z toho na zvracení.

+1/0
10.9.2016 12:37

M88a87r62e25k 37Š49v52i90h11e41l 8848309410928

Tak obetniho beranka uz nasli. Byla to zase jedna z klasickych americkych akci. Nebudete spolupracovat Angelo? Tak zacneme VW...

+6/−7
10.9.2016 10:18

B63o20h97d37a58n 90M91a51r17e69k 5835226497464

V USA a Evropě funguje justuice trošku jinak, bohužel pro Evropu :-(

+4/0
10.9.2016 10:48

J30i59r83k58a 77K13o75p15a48c59e49k 4728723596363

Jo, to je opravdu pěknej konspirační blábol. ;-D

Samozřejmě ten blábol vůbec nesedí, konspirátoři jako Vy Angele právě vyčítají tu dobrou spolupráci s USA.. a ne že by nespolupracovala a Amíci by ji za to nyní trestali!

+1/0
10.9.2016 11:52

T66o88m90á20š 21D88o62m94i32n28i95k 7465465804925

Přijde mi to směšné. Martin Winterkom, který pravděpodobně o podvodu věděl, odešel se zlatým padákem a u soudu stojí "zlí inženýři", kterým se údajně nedařilo vyvinout motorizace pro USA. Vlk se nažral a koza zůstala celá...Dieselgate je aféra globálního rozsahu, postiženy jsou motorizace od malých (čistě evropských) tříválců až po šestiválce užívané převážně v Audi, zkrátka celá jedna generace motorů prodávaných v USA stejně tak, jako v EU. Evidentně šlo o příkaz shora a nějaký inženýr Liang je ten poslední, kdo za to nese odpovědnost.

+33/0
10.9.2016 10:05

M41a25r10t15i70n 50S56e35d52o38n27a 2585706486879

Souhlasim s vami. Proto me prekvapuje, proc tolik lidi stale veri VW a dieselgate nevnimaji jako podvod od VW ale mstu US na chudakovi automobilce. Celkove je zajimave jak diky reklame lide VW veri, z TUV reportu a podle pojistoven VW nenabizi zadna excelentni auta a jejich motory jsou vyrazne kazovejsi nez ma konkurecne. Jednoduse VW ma dobry marketing a stokrat opakovana lez se u lidi stava pravdou.

+7/0
10.9.2016 11:40

J85i28ř41í 25H50l79i92s11n37i57k67o64v60s40k80ý 9653381342551

Podstata pro pochopení - EU byla pod vlivem lobby i VW. Proto neřešila kancerogenní NOx, ale jen CO2. USA jsou daleko ekologičtější, na NOx mají 6x přísnější limity než EU (podobně Japonsko). Proto diesely měly problémy a VW podváděl, jinak by své diesely v USA nebyl schopen prodat. A podvod ve velkém - vymahatelnost práva v USA je větší než v EU. Ostatní automobilky věděly, že v USA VW podvádí.

Že v ČR lidem nevadí kancerogeny z dieselů, to se divím. Kolik nekuřáků má rakovinu plic?

Na okraj - moderní diesely v kamiónech jsou dobře ošetřené. Ale v osobácích by byly velmi drahé.

+14/−1
10.9.2016 9:58

J28i33n71d67ř88i84c19h 62Š48k81o93p39e91k 4565441420775

proč pořád řešít karcinogenní látky jen z dieslů ? Pokud znáš základy fyziky a chemie, tak NOx vznikají při rostoucí teplotě a tlaku spalovacího procesu. Tj. EU prosazované piditurbomotory spalující benzín začínají tyto látky produkovat v čím dál větším měřítku

+4/0
10.9.2016 13:26

P14e30t39r 22M48i23k72y57s13k85a 5942944705718

Jenže třícestný katalyzátor je schopen je redukovat. Oxidační katalyzátory dieselu ne. Jedině s využitím selektivní katalytické redukce močovinou.

0/0
10.9.2016 13:38

J87i34n24d30ř63i23c59h 52Š40k40o27p53e29k 4435271740175

pokud katalyzátor funguje tak jak má, tak ano.

Mnohem jednodušší by bylo opustit cestu turbomotůrků s minimálním objemem

0/0
10.9.2016 13:41
Foto

V26o97j12t61ě18c93h 43P79a19v98l20í85k 5984231674768

To se ale nikdy nestane, protože mají z fyzikálních důvodů (vyšší tlaky, vyšší teplota spalování, menší pohybující se hmoty, menší tření) lepší účinnost.

0/0
10.9.2016 16:42

J19a15r15o76m36í79r 28K28r60á89l 4980949934939

Jenomže v běžném provozu se to nijak významně neprojeví a celkové náklady na provoz jsou vyšší.

+2/0
10.9.2016 17:33

O38n39d37ř77e78j 96L67o20š79o40t80h 9490532234492

Kdyby byl katalyzátor v benzínu schopný je redukovat, tak by nesly do výroby DPF pro turbobenzínové motory v příštím roce.

0/0
10.9.2016 13:51
Foto

V66o41j26t58ě76c20h 37P22a97v80l46í78k 5834101284948

DPF ovšem není redukční (je neutrální při provozu a oxidační při regeneraci) a neřeší NOx.

Možná máte na mysli LNT či SCR? Ano, i turbobenzíny budou muset řešit NOx, dělají se postupně s čím dál vyšší teplotou spalování (to je nutné kvůli účinnosti - spotřebě), a proto mají čím dál větší tendenci vyrábět NOx.

0/−1
10.9.2016 16:48

M47a85r25t69i80n 57K31a44r69á18s98e34k 9748953858358

No ono tech emisi jsou ruzne druhy - nektere jde eliminovat katalytickou redukci, nektere (saze) se musi filtrovat. Neni jeden univerzalni postup na odstraneni vsech skodlivych emisi..

0/0
12.9.2016 11:38

J15i77ř93í 57H81l45i26s83n10i26k39o95v42s28k83ý 9193611442421

Take s tim zacal VW... Co dodat. Srackoidni firma.

0/−5
10.9.2016 13:49

L63u37b52o68m18í20r 81N87ě68m20e13c 7475110949201

Hon na čarodějnice. Nicméně nechápu, proč Američan dostane pěkné odškodnění a domácí na to nemají nárok. Je to celé od začátku podivné.

+1/−4
10.9.2016 8:50

P72a15v16e69l 23Z12a68j41í68č63e28k 8344120516340

podle me to neni hon na carodejnice ale podvod... nejsem uzivatelem dieslu ale pokud bych si koupil takoveto nove auto tak by mi to vadilo... protoze ja osobne si vybiram auta podle technickych parametru...

+1/0
10.9.2016 8:55

L88u72b39o63m31í97r 61N19ě85m47e98c 7565570729961

Parametr, který se řeší, není v souvislosti s koupí vozu spojován. Řeší se vždy uhlík, dusík ne. Samozřejmě, že dohledat lze, ale při rozhodování zákazníka není upřednostněn.

0/0
10.9.2016 9:17

J77i37r10k31a 54K77o13p91a31c39e94k 4948823146883

Obecná garance dodržování (všech) předpisů a zákonů je ale zákazníkem upřednostňována naprosto prioritně. A to i těch, které nejsou výslovně uvedeny v základních technických parametrech vozu při koupi

Proto se také upřednostňuje "značkovost" a "velikost firmy". Aby byla jistota, že při objevení problému nebude takový problém chybu napravit.

VW zákony nedodržel.. a platí za to celkem dost.

0/0
10.9.2016 9:24

L84u78b46o43m30í39r 18N46ě73m22e21c 7955300319231

Platí, ale v USA. Tady ne. To mně vadí. A zákazníkem je ve velké míře upřednostňována cena. Na zákony a předpisy neslyší. Pravděpodobně žijete v nějaké izolaci.

0/0
10.9.2016 9:28

J54i21r68k71a 85K90o33p79a95c55e85k 4808173336363

V izolaci nejspíše žijete sám. Pokud by zákazníkem byla upřednostňována jen cena před renomovaností a vyspělostí výrobce a značky (včetně vyspělosti ve smyslu dodržování psaných i nepsaných zákonů), tak zákazník nekupuje VW a obecně německé značky, ale jen levné čínské nebo ruské značky!

0/0
10.9.2016 12:00

P12e77t15r 95P62e30t20r 6233512678693

Stryc ma autoservis a autosalon. Za tech 20 let, co auta prodava jeste nemel zakaznika, ktery by se rozhodoval podle emisi a uz vubec ne podle americkych norem. Vase pohadka o parametrech je vetsi fantasy jak letopisy narnie

+2/0
10.9.2016 14:51
Foto

J89i36ř19í 43D80v82o69ř18á83k 5825369210288

??

0/0
10.9.2016 14:03

J97i60r98k49a 86K44o58p10a22c46e19k 4428893336683

1.) Pokud je čarodějnice současně i podvodnicí, pak je ten hon naprosto oprávněn.

2.) Že Amíci dostanou odškodnění je způsobeno jak tím, že tam jsou limity přísnější

tudíž jejich překročení bylo markantnější, tak tím, že právní zodpovědnost je v USA lépe a tvrději vymahatelná ... i od velkých firem (což se také stalo).

A za 3.).. podivného na daném případě není vůbec nic !

+7/0
10.9.2016 9:27

J92i44n96d27ř14i25c10h 96Š69k62o73p12e20k 4985481520745

divné je, že v USA dostanou odškodné. Nechápu za co. Pokud by auto bylo menší, než uvádí výrobce, mělo menší výkon atd.,tak by to pochopil. Ale kdo kupuje auta dle emisí ?

Nikdo

0/0
10.9.2016 13:42
Foto

J65i86ř97í 11D31v69o35ř16á18k 5695769880988

Možná nechápeš právo , ele existuje proces " schválení do provozu , prodeje " , kde se kontroluje , zda daný výrobek splňuje všechny zákoné požadavky platné pro určitý stát .

+1/0
10.9.2016 14:10

J10i89r58k11a 25K49o85p19a17c12e96k 4638383856223

Divné na tom nic není. Ale jestli něco, pak leda tvůj ohromný údiv nad tím,

že někdo dostane slevu na nekvalitní výrobek.

(A že zákazník nemůže sledovat všechny ze zákona povinné parametry

na tom nic nemění!)

0/0
10.9.2016 14:26
Foto

J41i48ř11í 72D93v44o76ř13á35k 5665719730718

Tak třeba dudlík pro děti , který obsahuje těžké kovy , ftaláty , ....... , se může prodávat se slevou ?

0/0
10.9.2016 14:47

P20e94t55r 32P17e70t61r 6833532188823

Pokud by bylo povoleno napr 10mg/kg vyrobku a vyrobce by tam mel 12mg/kg vyrobku (ackoliv jeste pres 10 lety bylo povoleno 50mg/kg) tak ano. U ftalatu byla prokazana nebezpecnost. U emisi take. Bud at emise zlikviduji uplne a zrusi prodej spalovacich motoru nebo at prestanou sikanovat vyrobce. Tohle kazdorocni snizovani za hranice fyziky je vic jak smesne

0/0
10.9.2016 14:55

J98i66n65d58ř83i10c47h 91Š83k22o74p69e67k 4135941640335

slevu dostaneš, když výrobek nemá parametry, které jsi požadoval.

Trvám na tom, že nikdo nekupuje auto dle emisí, takže je kravina dávat odškodné za emise

To už raději hnát automobilky k soudu za nereálné údaje o spotřebě. Tam vzniká majitelům škoda.

+1/0
10.9.2016 14:56
Foto

J86i33ř44í 53D75v24o98ř21á55k 5745559670338

Za prvé o nezávadnosti výrobku a povolení prodeje rozhoduje stát ( minimálně u aut ) , takže zákazník předpokládá , že kupuje legální zboží . A za druhé , ta nízká udávaná spotřeba má zase důvod v emisích CO 2.

0/0
10.9.2016 15:04

J38i87n39d27ř73i37c77h 28Š29k35o28p78e89k 4585451350865

pokud má nízká spotřeba důvod v emisích, tak nevím proč se emise řeší teď, když všichni roky ví, že v TP jsou údaje týkající se spotřeby jednou velkou vymyšlenou kravinou

0/0
10.9.2016 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.