Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inženýr VW se přiznal k čachrům s emisemi, hrozí mu pět let vězení

Jeden z inženýrů německého automobilového koncernu Volkswagen se u amerického soudu přiznal k podílu na skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. Dohodl se, že bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování této aféry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B51ě19l74a 52H81o46r58á33k31o16v65á 1798802649290

Strůjce podvodu je testování které netestuje reálný provoz ale vymyšleninu co se dá odhalit a je jasné, že většina řidičů také jede trošku jinak když se na něj dívá policista...:-/

+1/0
12.9.2016 13:07

Z28d70e42n28ě93k 34D88u23f33e73k 2754754978

Tomu se říká obětovat pěšáky

+1/0
12.9.2016 10:08

K55a69r61e93l 77V67a71c19h13u34t 9243952869363

I kdyby to nakrásně byla pravda, tak stejně nikdo koncernu VW neodpáře, že asi vyvíjel na své specialisty "nepřiměřený tlak" - a vůbec, stejně je a vždy to bude firma (koncern) VW, kdo je zodpovědný za vše, co z jejich brány kdy vyjelo a vyjede. ;-)

+2/0
11.9.2016 9:53


J54i27ř93í 32J40e15z53d32i51n64s42k96ý 8648622943519

Já nevim co se pořád řeší? Auto splnilo podmínky testu. Nikdo výrobce aut nenutil, aby jejich auta vykazovaly stejné hodnoty v reálu jako při testu. Ten test sám o sobě je špatný...

Co udělal VW a jistě i ostatní výrobci (jinak by se už dávno ozvali) je maximálně tak nemorální.

+6/0
10.9.2016 22:52

A78n15t69o59n76í61n 53Z71e12l23e91n20ý 2244463281326

U nás by to byl bezdomovec, v USA inženýr. Jsou vyspělejší.

+3/−2
10.9.2016 21:24

T17o97m43a94s 38K51a45f70k54a 8325280964604

V automobilovom priemysle musí byť každá firma certifikovaná. ISO, VDA a podobne.

A v riadne certifikovanej firme si bez toho, aby to bolo riadne zdokumentované, zamestnanec ani na záchode neprdne. Takže hádzať to celé na nejakého Bum Kum Ča je úplný nezmysel. Alebo VW podvádzal aj pri certifikácii a následných recertifikačných auditoch ? Tak to vidím na odobratie certifikácie. A bez certifikátu by vôbec nemali vyrábať....

+4/−1
10.9.2016 19:40

J79a13n 19K23a61r55e18l 36N36o58v92a73k 5326304268226

certifikat :D :D :D ano a iso velice zasadni vec.. firmy s vami bez toho nebudou vubec jednat!! No realita vypada takto... ;) Proste papir podobne jako chrabri drzitele titulu MBA

0/0
10.9.2016 22:25

K42a18r15e46l 19T89k65a28d98l22e36c 1695970151546

Shodí to na malou rybu jako vždy v demokracii. šéfové koncernu kteří to řídili odešli s milionovými bony v Eurech ačkoliv zpúsobili miliardové škody.

+1/0
10.9.2016 17:46

M43i56c20h32a20l 81H95r61u89b19o95š 4790487492315

Obetný baránok!? Jasné, on je celé VW a on sám to spôsobil... ;-D

+7/0
10.9.2016 17:12

M16a30r28t57i21n 24K23r59o51u88p46a 2901243499280

Následky by měli nést všichni jeho nadřízení. Sám od sebe by s emisema asi takhle nečaroval. Je to pouze obětní beránek.:-P

+13/0
10.9.2016 14:38

J47a37n 31P14a59v27e21l 2970167403450

"Ahoj Liangu, hele, vem to na sebe, do báně si za nás na chvíli sedni, je ti 62, tak ti to za chvíli pro zdraví prominou. Dobře ti to zaplatíme. Co ty na to?"

+12/0
10.9.2016 14:15

P55e24t36r 23S19t27e77j77s15k16a50l 3499928394296

Americky Cinan, odbornik na naftu. ;-D

0/0
10.9.2016 15:42
Foto

J95i68ř42í 72D90v81o22ř71á71k 5675589440898

Pokud by sem nějaká firma dovážela produkty (běžné denní spotřeby ) , které by obsahovaly u nás zakázané chemikálie , to by bylo křiku . Ale pokud jde o adolfwágen , to se hledají konspirace ....

+3/−4
10.9.2016 14:15

P13e93t32r 22P27e75t67r 6973332378783

Jenze u potravin skodlivost urcuje odbornik a ne kdejakej jouda, kterej sel okolo.

+1/0
10.9.2016 14:47
Foto

J29i22ř46í 43D22v96o87ř38á73k 5395309520648

U potravin je to odborník , ale u adolfwákenu kdejakej okolojdoucí jouda ..... . A právě proto se firma k podvodu přiznala .

0/−1
10.9.2016 14:55

J42i48ř63í 43B52r64a55d60a 5815878735215

Adolfwágen? To je tak neskonale vtipné, že už se 10 minut směju, až se za břicho popadám. :-/

+2/0
10.9.2016 16:35

J82i38n31d26ř70i31c72h 40Š62k53o78p44e77k 4595731780295

už by mohli přeladit na jiné téma. Tohle je prázdné, popsané ze všech stran a velmi nudné

0/0
10.9.2016 13:16

M69i59r82o50s67l78a78v 21D34u55s67í80k 1289469335720

Tak konečně nějakou ovci na kterou to mohli hodit našli ..... . Je mi z toho na zvracení.

+1/0
10.9.2016 12:37

M32a38r68e65k 21Š13v18i57h21e12l 8878699280648

Tak obetniho beranka uz nasli. Byla to zase jedna z klasickych americkych akci. Nebudete spolupracovat Angelo? Tak zacneme VW...

+6/−7
10.9.2016 10:18

B91o90h75d41a21n 37M89a69r25e58k 5525146467744

V USA a Evropě funguje justuice trošku jinak, bohužel pro Evropu :-(

+4/0
10.9.2016 10:48

J15i59r44k17a 54K71o55p30a15c22e17k 4668513346393

Jo, to je opravdu pěknej konspirační blábol. ;-D

Samozřejmě ten blábol vůbec nesedí, konspirátoři jako Vy Angele právě vyčítají tu dobrou spolupráci s USA.. a ne že by nespolupracovala a Amíci by ji za to nyní trestali!

+1/0
10.9.2016 11:52

T65o89m19á92š 68D62o76m15i86n35i95k 7815625234205

Přijde mi to směšné. Martin Winterkom, který pravděpodobně o podvodu věděl, odešel se zlatým padákem a u soudu stojí "zlí inženýři", kterým se údajně nedařilo vyvinout motorizace pro USA. Vlk se nažral a koza zůstala celá...Dieselgate je aféra globálního rozsahu, postiženy jsou motorizace od malých (čistě evropských) tříválců až po šestiválce užívané převážně v Audi, zkrátka celá jedna generace motorů prodávaných v USA stejně tak, jako v EU. Evidentně šlo o příkaz shora a nějaký inženýr Liang je ten poslední, kdo za to nese odpovědnost.

+33/0
10.9.2016 10:05

M23a16r65t43i52n 61S66e80d24o56n19a 5717853620339

Souhlasim s vami. Proto me prekvapuje, proc tolik lidi stale veri VW a dieselgate nevnimaji jako podvod od VW ale mstu US na chudakovi automobilce. Celkove je zajimave jak diky reklame lide VW veri, z TUV reportu a podle pojistoven VW nenabizi zadna excelentni auta a jejich motory jsou vyrazne kazovejsi nez ma konkurecne. Jednoduse VW ma dobry marketing a stokrat opakovana lez se u lidi stava pravdou.

+7/0
10.9.2016 11:40

J53i85ř65í 39H59l67i42s21n76i21k37o53v56s80k57ý 9883911172931

Podstata pro pochopení - EU byla pod vlivem lobby i VW. Proto neřešila kancerogenní NOx, ale jen CO2. USA jsou daleko ekologičtější, na NOx mají 6x přísnější limity než EU (podobně Japonsko). Proto diesely měly problémy a VW podváděl, jinak by své diesely v USA nebyl schopen prodat. A podvod ve velkém - vymahatelnost práva v USA je větší než v EU. Ostatní automobilky věděly, že v USA VW podvádí.

Že v ČR lidem nevadí kancerogeny z dieselů, to se divím. Kolik nekuřáků má rakovinu plic?

Na okraj - moderní diesely v kamiónech jsou dobře ošetřené. Ale v osobácích by byly velmi drahé.

+14/−1
10.9.2016 9:58

J98i10n10d17ř81i76c97h 19Š93k45o59p90e90k 4515631800205

proč pořád řešít karcinogenní látky jen z dieslů ? Pokud znáš základy fyziky a chemie, tak NOx vznikají při rostoucí teplotě a tlaku spalovacího procesu. Tj. EU prosazované piditurbomotory spalující benzín začínají tyto látky produkovat v čím dál větším měřítku

+4/0
10.9.2016 13:26

P26e32t62r 51M80i94k88y31s24k17a 5192984655668

Jenže třícestný katalyzátor je schopen je redukovat. Oxidační katalyzátory dieselu ne. Jedině s využitím selektivní katalytické redukce močovinou.

0/0
10.9.2016 13:38

J26i64n90d63ř32i52c77h 83Š62k61o57p47e74k 4275301460125

pokud katalyzátor funguje tak jak má, tak ano.

Mnohem jednodušší by bylo opustit cestu turbomotůrků s minimálním objemem

0/0
10.9.2016 13:41
Foto

V92o10j47t72ě69c53h 52P28a15v21l85í66k 5684871194378

To se ale nikdy nestane, protože mají z fyzikálních důvodů (vyšší tlaky, vyšší teplota spalování, menší pohybující se hmoty, menší tření) lepší účinnost.

0/0
10.9.2016 16:42

J77a42r35o10m86í40r 38K42r41á68l 4110929424299

Jenomže v běžném provozu se to nijak významně neprojeví a celkové náklady na provoz jsou vyšší.

+2/0
10.9.2016 17:33

O71n11d77ř15e25j 98L28o93š56o21t48h 9450262414902

Kdyby byl katalyzátor v benzínu schopný je redukovat, tak by nesly do výroby DPF pro turbobenzínové motory v příštím roce.

0/0
10.9.2016 13:51
Foto

V26o92j72t48ě19c96h 83P93a46v24l62í71k 5154401104518

DPF ovšem není redukční (je neutrální při provozu a oxidační při regeneraci) a neřeší NOx.

Možná máte na mysli LNT či SCR? Ano, i turbobenzíny budou muset řešit NOx, dělají se postupně s čím dál vyšší teplotou spalování (to je nutné kvůli účinnosti - spotřebě), a proto mají čím dál větší tendenci vyrábět NOx.

0/−1
10.9.2016 16:48

M58a84r85t49i84n 88K63a71r20á19s83e85k 9248613518248

No ono tech emisi jsou ruzne druhy - nektere jde eliminovat katalytickou redukci, nektere (saze) se musi filtrovat. Neni jeden univerzalni postup na odstraneni vsech skodlivych emisi..

0/0
12.9.2016 11:38

J95i50ř25í 75H37l54i32s32n86i16k40o89v62s37k23ý 9623551682891

Take s tim zacal VW... Co dodat. Srackoidni firma.

0/−5
10.9.2016 13:49

L59u40b90o16m37í39r 11N37ě10m22e97c 7795840729471

Hon na čarodějnice. Nicméně nechápu, proč Američan dostane pěkné odškodnění a domácí na to nemají nárok. Je to celé od začátku podivné.

+1/−4
10.9.2016 8:50

P74a63v25e34l 23Z13a62j63í61č77e57k 8724180826950

podle me to neni hon na carodejnice ale podvod... nejsem uzivatelem dieslu ale pokud bych si koupil takoveto nove auto tak by mi to vadilo... protoze ja osobne si vybiram auta podle technickych parametru...

+1/0
10.9.2016 8:55

L30u39b54o70m90í83r 14N43ě86m45e36c 7265310199871

Parametr, který se řeší, není v souvislosti s koupí vozu spojován. Řeší se vždy uhlík, dusík ne. Samozřejmě, že dohledat lze, ale při rozhodování zákazníka není upřednostněn.

0/0
10.9.2016 9:17

J36i55r26k24a 62K58o47p30a54c85e95k 4758393386793

Obecná garance dodržování (všech) předpisů a zákonů je ale zákazníkem upřednostňována naprosto prioritně. A to i těch, které nejsou výslovně uvedeny v základních technických parametrech vozu při koupi

Proto se také upřednostňuje "značkovost" a "velikost firmy". Aby byla jistota, že při objevení problému nebude takový problém chybu napravit.

VW zákony nedodržel.. a platí za to celkem dost.

0/0
10.9.2016 9:24

L66u91b54o13m91í67r 34N23ě81m63e69c 7295380889861

Platí, ale v USA. Tady ne. To mně vadí. A zákazníkem je ve velké míře upřednostňována cena. Na zákony a předpisy neslyší. Pravděpodobně žijete v nějaké izolaci.

0/0
10.9.2016 9:28

J85i41r54k73a 51K11o55p93a29c46e82k 4198983846933

V izolaci nejspíše žijete sám. Pokud by zákazníkem byla upřednostňována jen cena před renomovaností a vyspělostí výrobce a značky (včetně vyspělosti ve smyslu dodržování psaných i nepsaných zákonů), tak zákazník nekupuje VW a obecně německé značky, ale jen levné čínské nebo ruské značky!

0/0
10.9.2016 12:00

P17e74t15r 16P78e44t70r 6273262298113

Stryc ma autoservis a autosalon. Za tech 20 let, co auta prodava jeste nemel zakaznika, ktery by se rozhodoval podle emisi a uz vubec ne podle americkych norem. Vase pohadka o parametrech je vetsi fantasy jak letopisy narnie

+2/0
10.9.2016 14:51
Foto

J42i44ř59í 91D38v19o41ř67á10k 5645319640858

??

0/0
10.9.2016 14:03

J77i20r97k34a 66K19o58p34a38c86e56k 4938243316203

1.) Pokud je čarodějnice současně i podvodnicí, pak je ten hon naprosto oprávněn.

2.) Že Amíci dostanou odškodnění je způsobeno jak tím, že tam jsou limity přísnější

tudíž jejich překročení bylo markantnější, tak tím, že právní zodpovědnost je v USA lépe a tvrději vymahatelná ... i od velkých firem (což se také stalo).

A za 3.).. podivného na daném případě není vůbec nic !

+7/0
10.9.2016 9:27

J52i24n23d37ř53i50c68h 20Š43k37o18p72e76k 4415841390855

divné je, že v USA dostanou odškodné. Nechápu za co. Pokud by auto bylo menší, než uvádí výrobce, mělo menší výkon atd.,tak by to pochopil. Ale kdo kupuje auta dle emisí ?

Nikdo

0/0
10.9.2016 13:42
Foto

J20i29ř37í 67D45v45o60ř17á69k 5755149570138

Možná nechápeš právo , ele existuje proces " schválení do provozu , prodeje " , kde se kontroluje , zda daný výrobek splňuje všechny zákoné požadavky platné pro určitý stát .

+1/0
10.9.2016 14:10

J97i24r86k31a 25K84o51p92a21c45e19k 4988633966583

Divné na tom nic není. Ale jestli něco, pak leda tvůj ohromný údiv nad tím,

že někdo dostane slevu na nekvalitní výrobek.

(A že zákazník nemůže sledovat všechny ze zákona povinné parametry

na tom nic nemění!)

0/0
10.9.2016 14:26
Foto

J45i81ř92í 53D57v69o83ř94á92k 5515169770618

Tak třeba dudlík pro děti , který obsahuje těžké kovy , ftaláty , ....... , se může prodávat se slevou ?

0/0
10.9.2016 14:47

P30e82t73r 63P62e39t38r 6923842558253

Pokud by bylo povoleno napr 10mg/kg vyrobku a vyrobce by tam mel 12mg/kg vyrobku (ackoliv jeste pres 10 lety bylo povoleno 50mg/kg) tak ano. U ftalatu byla prokazana nebezpecnost. U emisi take. Bud at emise zlikviduji uplne a zrusi prodej spalovacich motoru nebo at prestanou sikanovat vyrobce. Tohle kazdorocni snizovani za hranice fyziky je vic jak smesne

0/0
10.9.2016 14:55

J98i86n91d98ř82i28c68h 80Š48k12o70p87e82k 4605101430245

slevu dostaneš, když výrobek nemá parametry, které jsi požadoval.

Trvám na tom, že nikdo nekupuje auto dle emisí, takže je kravina dávat odškodné za emise

To už raději hnát automobilky k soudu za nereálné údaje o spotřebě. Tam vzniká majitelům škoda.

+1/0
10.9.2016 14:56
Foto

J29i93ř78í 19D16v88o72ř37á70k 5545469340688

Za prvé o nezávadnosti výrobku a povolení prodeje rozhoduje stát ( minimálně u aut ) , takže zákazník předpokládá , že kupuje legální zboží . A za druhé , ta nízká udávaná spotřeba má zase důvod v emisích CO 2.

0/0
10.9.2016 15:04

J64i59n35d76ř53i69c76h 84Š21k74o82p34e39k 4595581940895

pokud má nízká spotřeba důvod v emisích, tak nevím proč se emise řeší teď, když všichni roky ví, že v TP jsou údaje týkající se spotřeby jednou velkou vymyšlenou kravinou

0/0
10.9.2016 15:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.