Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i29r18i 21D20o68m14i92n67i71k 1891588401120

Nikdy a nikým nepotvrzené spekulace o iCar se rozplynuly.:-)

0/0
13.9.2016 21:26

K41a71r76e71l 46H37o71r31á76k 2128369973923

Budoucnost dopravy je ve sdílení aut / hromadné dopravě. V individuální dopravě se tyhle autonomní nesmysly neuplatní.

0/−4
13.9.2016 10:52

P77a74v74e62l 10M53a58t27o96u92š83e38k 4868770904

Sdílení aut samozřejmě žádnou budoucnost nemá. Kdo nechce vlastnit vůz, má již dnes milion možností jak cestovat bez toho. A i kdyby snad ano, ani to nic nezmění na tom, že ta sdílená auta velmi pravděpodobně časem nebude potřeba aktivně řídit.

0/0
13.9.2016 13:50

V81l15a57d24i92m13í16r 16B65r17a89d58a 1163754513161

Tak jako pan Matoušek ve sdílení aut zářnou budoucnost nevidím. A pokud se má tenhle model alespoň nějak rozšířit, tak to bude právě díky autonomnímu řízení. Největší problém ve sdílení aut totiž je zajistit aby sdíleči ve stejnou dobu jeli stejným směrem (v případě spolujízdy) či aby cíl cesty jednoho byl začátek cesty druhého (v případě spoluvlastnictví).

0/0
13.9.2016 14:21

H84o21n74z36a 27K92l18v89á14n81e83k 9449777925430

No možná je to dobře. Čert ví jak by vypadala sedmá verze tohoto auta....

bez oken? bez nádrže?

+1/0
13.9.2016 9:32
Foto

P59e58t79r 48N71o54v22o15t89ň71á67k 1185541193948

Tisíc vývojářů, je k ničemu, když nemají v čele vizionáře, přitom by se dalo navrhnout nádherné auto, krásně a účelně propojené se vším, co už mají vyvinuté v jiných oblastech. Spojení exkluzivity, designu a nejnovější technologie by bylo jako ušité pro bohatší sortu lidí, kteří by se o to jen prali. Je škoda že na to nemají lidi, tahouny.

+1/0
12.9.2016 21:21

M51a50r55e86k 97M26a21l51ý 1722888951660

Pro bohatší sortu lidí je tu dnes Tesla S a X. Je otázka, jak by Apple jako dokázal konkurovat, vybudovat síť dealerů, nabíječky, servisu, atd., atd...

0/0
13.9.2016 10:44

P19a21v28e71l 38M72a73t40o98u36š37e78k 4618720164

Taková auta už dávno existují a prodávají se, takže by nová značka musela zákonitě být natolik dobrá, aby brala klientelu zavedeným automobilkám se stoletou historií a image...

0/0
13.9.2016 14:01

M84a63r59t83i62n 79K19a39r43á87s90e93k 9278483178168

No to je otazka, jestli by apple, jako vyrobce masovek, chtel delat nejakou exkluxivni drahou maloseriovku...

0/0
13.9.2016 14:07

J58a74n 86N12o92v71á10k 6394454

Nevypadlo tam něco?

Apple, Apple, Apple... pak nnásleduje odstavec:

"Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu."

A pokračuje to Apple, Apple, Apple...

+2/−1
12.9.2016 21:12

M80a78r94i24á23n 75B35e35d19n36á86r23i15k 9431861980808

Já bych řekl, že Apple přišlo o mozek, když přišli o Jobse. Bez něj už nemají vítr do plachet a nejsou leader, nýbrž se horko-těžko snaží udržet na špici, ale už jim dochází vítr a jedou spíš setrvačností. Pár let to ještě asi vydrží, ale to nejlepší mají asi už za sebou. Google je míle před nimi a začíná jim ujíždět.

+10/0
12.9.2016 21:01

J84i82ř46í 77P55o90d91s29k78a13l73s69k23ý 1239636297472

K tomu vizionářství - iPhone 1 byl uveden v roce 2007, Windows Mobile v roce 2002 a Pocket PC ještě o dva roky dříve. Také iPod přicházel na trh přesycený MP3 přehrávači . Jobs (a jeho kolegové) uměl výborně čtyři věci:

1. Přijít s úžasnou "user experience". Sladit inženýrský návrh, estetický design, HW i SW do zařízení, které vybalíte z krabice a nemůže bez něj být. Dokázal se výborně poučit z chyb předchůdců (dotykové pero pro Win Mobile vs. ovládání prsty)

2. Vytvořit nový obchodní model kombinací existujících ale nepropojených věcí: prodej hudby do iPodu přes iTunes, prodej aplikací třetích stran přes AppStore.

3. Nastavit dodavatelský logistický řetězec tak, aby na povel dokázal chrlit milionová množství jeho žádaných produktů za minimální náklady.

4. A hlavně proměnit na masovém trhu zákazníky ve fanoušky a vytvořit svého druhu kult osobnosti či značky.

Co z toho je použitelné pro iCar?

+9/−1
12.9.2016 20:34

M80i11c23h24a30l 22S65n68o18p21e29k 7911528415107

vlastne vsechno, i tak je ale trochu rozdil delat pc nebo auto. Myslim ze by to apple urcite zvladl, ale sami moc dobre vi, ze se nemusi poustet do kazdeho projektu, na kazdy trh..

+3/0
12.9.2016 20:43
Foto

R12o22m86a27n 91V66i35e86t12z94e 9431722609640

Pardon mělo být +

0/0
13.9.2016 7:06

J95a23k33u93b 66S61ú84k84e65n63í70k 1808190469

Škoda, těšil jsem se na dotykový displej místo volantu a revoluci v počtu kol:-(

0/0
12.9.2016 19:17

M78i72c37h35a70l 73D66o10l35e46ž36e80l 8559243211297

ja bych mel pro Apple projekt, kam se posunout. Udelat globalniho operatora. Maji 230 mld, za to uz se da postavit druzicova celosvetova sit. Nemam obavu, ze je to nenapadlo. Problem by byl asi s tim, ze by tim obesli a zruinovali ty, kteri je zivi - mobilni operatory. Ale s tema penezma by to podle me ustali a to by byl presne ten krok c. 2, kterej bych cekal od Jobse

+2/−1
12.9.2016 18:25

M85a49r15t13i22n 97P94a97v84e79l24e27k 5560327555215

Bez šance - představte si co by s nimi provedla EK.Stačí se podívat jak dusí Google a Microsoft.

0/−2
12.9.2016 18:32

M57i87c17h39a66l 17D11o85l96e94ž86e86l 8669853161697

cekal jsem teda nejakej vytribenejsi argument - jako treba, ze nad rovnikem uz neni misto, omezeni kapacity atp. Ale budiz, jestli si fakt myslite, ze to nejde kvuli EK, tak to potespanbuh

+2/−1
12.9.2016 18:41

M73a45r77t31i75n 15P34a80v77e38l49e90k 5580497525135

V první dvacítce největších světových firem jsou 3 operátoři a žádný z nich neuvažuje o celosvětové síti,i když pro ně by to na rozdíl od Apple bylo relativně jednoduché.Proč asi?;-)

+1/0
12.9.2016 19:05

M89i25c32h66a17l 81D61o77l48e28ž16e26l 8219173411977

treba prave protoze maji tu infrastrukturu vybudovanou ci nakoupenou na ,,zemi,,? Co to je proboha za otazku?

+1/0
12.9.2016 19:36

M72a54r52t21i53n 34P44a51v63e36l61e38k 5660197365565

Začínám chápat vaše duševní pochody - tak vy si myslíte,že globální světová síť je jen o vypuštění pár družic.

No,co k tomu dodat - oslovte Apple.;-)

0/0
12.9.2016 19:54

M51a82r96t50i63n 48K62a91r82á98s82e56k 9988173688698

No satelitni sit existuje, ale pro masove vyuziti neni prilis vhodna, proc se asi stavi mistni vysilace nahusto?

0/0
13.9.2016 14:10

P96e51t28r 14K96o41l59á64ř 2798797134801

Apple ztrácí dech ... Od dob Jobse zapadl v podstatě s ničím novým nepřišel ...

+6/−2
12.9.2016 17:18

M30a33r20t38i91n 58P73a38v20e89l44e34k 5910597375545

Podle Forbesu se přesto jedná o nejúspěšnější IT firmu na světě.V oboru zřejmě není potřeba přicházet s něčím novým - nebo o tom nic nevíte.;-)

0/−5
12.9.2016 18:05

P51e87t52r 55K66o90l41á25ř 2898317594191

O čem nic nevím? Že firma, která má dobré jméno si nějakou dobu udrží postavení i bez inovací? To ano, ale jen omezenou chvíli ...

+5/0
12.9.2016 18:19

M33a41r70t82i45n 80P71a58v87e53l64e49k 5430407585175

Ony jsou jediné inovace v oboru právě od Apple - jinak prázdno.Koneckonců kterou inovaci v oblasti PC nebo smartphonů považujete za největší? Ohnutý displej od Samsungu je sice designově efektní,ale v praxi k ničemu.Kterých pár inovací zaujalo vás a přebije čtečku otisků,3D touch a 64bit architekturu od Apple?

0/−2
12.9.2016 18:30

M16a93r22i46á14n 14B22e91d37n57á24r38i91k 9941471690988

Doporučuji návštěvu lékaře, nebo občas číst co píšete. Nechci vědět co děláte, stačí mi číst co tady píšete, abych věděl, že nevíte o čem píšete.

Apple není inovátorem od iPhone 0. Oni jsou pouze dobrý optimalizátoři a markeťáci. Nic víc nejsou. Nevytvořili nic, vůbec nic nového nevyvinuli. Pouze evolvují již existující a nebo objednají u jiných na základě jejich parametrů. Protože sami neumí ani vyvinout výrobní proces toho co vytvořili na papíře.

+2/0
12.9.2016 21:09

M63a14r77t29i61n 88P20a87v77e65l97e32k 5130227355425

Cinty,které tu čteme roky.Pak Apple něco představí a ostatní výrobci to obšlehnou.

Nicméně není potřeba zbytečně agitovat - který výrobce je podle vás nejinovativnější a co skvělého představil?Dávám vám příležitost chválit a to je pro normálního člověka přirozenější než dokolečka pomlouvat.;-)

+1/−1
12.9.2016 21:16

J33a19k95u19b 22S15ú28k29e77n55í86k 1668430669

P,

0/0
12.9.2016 21:46

M92a15r93t50i78n 35Š79i86m53e14k 4120584358485

Tak pro Google to už dělá Fiat, což je smrtonosné spojení ;-D;-D

+4/−3
12.9.2016 16:51

L23u68d33ě44k 87N94e67k84u50d60a 4857576853584

Fiat vlastní i Ferari.

+2/0
12.9.2016 20:21

O50n16d11ř52e53j 21N72o92v38á62k 9437104619469

Dovolil by to Steve?

Nebo by si tvrdohlavě šel za svým a představil by auto, které by ostatním vyrazilo dech?

Podle mého - další známka toho, že Apple se začíná čím dál rychleji přesouvat do běžné obyčejné značky, která postupně zanikne ...

+8/−1
12.9.2016 13:12

G64a91b16r63i79e79l 15H18o31r52t78e47n 9981179633434

Spíš si myslím, že by do toho zatím nešel vůbec. iPhone si mohl vymyslet téměř celý, auto má naproti tomu tolik jasně daných pravidel, že moc prostoru k inovacím není, případně je extrémně drahé je nechat schválit.

+2/−2
12.9.2016 13:21

O63n30d49ř31e46j 47N13o58v14á24k 9747304409709

On měl nadání vidět netušené ... a dokud to neudělal, tak to nikho ani nenapadlo, jakmile to vymyslel, tak si každý říkal, jak je možné, že nás to nenapadlo.

To, že nevidíte žádnou možnost inovace u auta, neznamená, že ji nelze vymyslet.

+6/0
12.9.2016 13:22

M11a87r42e31k 29J58a53n31e77č16k52a 1427846573721

Můžete být sebevětší vizionář, ale ono je dosti podstatný rozdíl dělat něco na "poli neoraném", kde nejsou zatím nastaveny žádné mantinely a něco, kde jsou velmi úzké mantinely pro inovace a zlepšení, které mnohdy narážejí na dosti přísnou legislativu.

+7/0
12.9.2016 13:46
Foto

J16i22ř64í 38R93o97h22a59n 5404988277875

Mantinely se dají posunovat, legislativa se může změnit. Před pár lety se objevily první použitelné elektromobily a narušili tak monopol aut na benzín/naftu. Teď se směřuje k tomu, že auto může řídit počítač. Co příjde zítra, neví nikdo.

+2/−2
12.9.2016 14:01

M56a59r65i14á83n 76B59e50d90n14á76r87i14k 9881421510428

No ono je to jako puzzle, když vidíte souvislosti, tak můžete vidět obraz dříve než bude složen. Jobs byl takový, viděl věci, které už byly a jen je dal do kupy. Vzal displej od LG, procesor od Samsungu a jejich RAM a vytáhl ze šuplíku něco na čem pracoval před lety, ale nešlo to realizovat, protože nebyly technologie, měl jen vizi a čekal až někdo udělá to ostatní. Až bylo vše potřebné uděláno někým jiným, on to jen složil a předvedl svou vizi všem, tím odstartoval nový trend. Dalších jeho vizí se již nedočkáme, bohužel si vše vzal s sebou.

0/0
12.9.2016 21:17

L77u13k61á54š 84M96a12l20v91i45n71s88k37y 2128314113708

taky bych řekl, že Jobs by do toho spíš nešel, on když s něčím přišel, tak to nějak plynule navazovalo na dosavadní portfolio Apple a byla tam synergie s něčím co už měli (Itunes -> IPod -> Iphone -> Ipad ). U IAuta, ne že by tam ty synergie nebyly, ale není jich až tolik.

0/0
12.9.2016 14:19

D95r70a22h12o68m65í34r 17S81t11r44o76u33h15a65l 4695268612954

To, že auto přímo nebudou dělat, ještě neznamená, že nemůžou mít vliv na design. Z pozice Applu si dokážu představit, že vypracují studii na nějaké platformě a automoblika, se kterou budou mít smlouvu, to vyrobí.

0/0
12.9.2016 14:07

P65e42t70r 61T63y92č91k40a 6865612629122

Audi Apple S7

0/0
12.9.2016 15:58

P55e85t43r 91T70y39č40k19a 6475372479132

Mysl�m ze ho auta moc nezaj�mali.

0/0
12.9.2016 15:56

P95e66t42r 67K40o16l28á20ř 2498357454381

No fuj ... :-P

+1/0
12.9.2016 16:59

J34i18ř57í 18E76i34s46c55h29m98a87n90n 7892228933406

Tesla docela jasně ukazuje, že vybudovat dnes automobilku na zelené louce, je sakra těžký úkol. Ke vší úctě k mobilům, dát dohromady výrobní proces a celý dodavatelský řetězec pro konkurenceschopné auto tak, aby to škálovalo v milionech jednotek, je trochu jiný level.

Navíc v automobilovém průmyslu jsou mnohem nižší marže. U mobilu nebo tabletu může platit, že člověk dá místo 10 tisíc 20, aby měl mobil s odladěným systémem, takže si může Apple dovolit 70% marži. Kolik lidí si koupí "úžasné" auto od Applu, když bude stát třeba 1,2 milionu korun, zatímco srovnatelné od konkurence, akorát ne tak kool, bude stát 0,5 milionu? To už není o tom vytáhnout pár tisíc navíc z kapsy...

+2/0
12.9.2016 15:58

P85e52t57r 37T93y67č65k95a 6595332989802

Ferrari má menší marže než Apple? U luxusních aut jsou marže dost vysoké. Naopak u mobilů má vysoké marže pouze Apple.

0/0
12.9.2016 16:08

J43i52ř61í 30E49i14s66c61h80m31a42n23n 7892918823966

A Ferrari má 20 % trhu jako Apple v mobilech? Pokud chtějí dělat kusovky pro pár milionářů, tak proč ne, ale pochybuju, že je to to, po čem by Apple chtěl jít. Apple dělá drahá zařízení, ale u mobilu to znamená rozdíl 10 tisíc, takže je to pořád masovka. U auta klidně milion a to už se na poptávce podepíše.

A mimochodem ano, Ferrari má výrazně menší marži než Apple - 18 % ;-)

+1/0
12.9.2016 16:28

R78a51d76e27k 21H87o34l96u76b 8176438665527

Teď jsem někde slyšel, že marže u Ferrari je cca 15%. Auta jsou fakt blbej artikl.

0/0
12.9.2016 17:18

M61a57r52t34i65n 22K76a46r67á50s84e55k 9428583638208

No blby, rekneme pekelne blby atrikl. Na to ze jde asi o nejvetsi prumyslove odvetvi, tak je jeho ziskovost dost tristni. Na druhou stranu to dost napovida o tom, ze trh je v autech hodne konurecni..

0/0
13.9.2016 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.