Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i37r58i 81D15o25m56i55n42i83k 1451968111400

Nikdy a nikým nepotvrzené spekulace o iCar se rozplynuly.:-)

0/0
13.9.2016 21:26

K40a45r47e91l 14H14o69r72á26k 2718169843313

Budoucnost dopravy je ve sdílení aut / hromadné dopravě. V individuální dopravě se tyhle autonomní nesmysly neuplatní.

0/−4
13.9.2016 10:52

P16a73v38e29l 35M75a60t84o68u43š98e18k 4378310934

Sdílení aut samozřejmě žádnou budoucnost nemá. Kdo nechce vlastnit vůz, má již dnes milion možností jak cestovat bez toho. A i kdyby snad ano, ani to nic nezmění na tom, že ta sdílená auta velmi pravděpodobně časem nebude potřeba aktivně řídit.

0/0
13.9.2016 13:50


V96l12a79d68i93m76í35r 65B75r78a50d49a 1243944203851

Tak jako pan Matoušek ve sdílení aut zářnou budoucnost nevidím. A pokud se má tenhle model alespoň nějak rozšířit, tak to bude právě díky autonomnímu řízení. Největší problém ve sdílení aut totiž je zajistit aby sdíleči ve stejnou dobu jeli stejným směrem (v případě spolujízdy) či aby cíl cesty jednoho byl začátek cesty druhého (v případě spoluvlastnictví).

0/0
13.9.2016 14:21

H29o93n49z80a 13K64l19v31á50n54e71k 9129477825750

No možná je to dobře. Čert ví jak by vypadala sedmá verze tohoto auta....

bez oken? bez nádrže?

+1/0
13.9.2016 9:32
Foto

P91e46t90r 54N80o17v61o49t84ň36á45k 1885571563338

Tisíc vývojářů, je k ničemu, když nemají v čele vizionáře, přitom by se dalo navrhnout nádherné auto, krásně a účelně propojené se vším, co už mají vyvinuté v jiných oblastech. Spojení exkluzivity, designu a nejnovější technologie by bylo jako ušité pro bohatší sortu lidí, kteří by se o to jen prali. Je škoda že na to nemají lidi, tahouny.

+1/0
12.9.2016 21:21

M88a43r81e23k 93M46a69l47ý 1522328631630

Pro bohatší sortu lidí je tu dnes Tesla S a X. Je otázka, jak by Apple jako dokázal konkurovat, vybudovat síť dealerů, nabíječky, servisu, atd., atd...

0/0
13.9.2016 10:44

P37a94v73e66l 49M30a95t92o38u37š49e67k 4738510244

Taková auta už dávno existují a prodávají se, takže by nová značka musela zákonitě být natolik dobrá, aby brala klientelu zavedeným automobilkám se stoletou historií a image...

0/0
13.9.2016 14:01

M33a93r15t64i23n 55K23a93r42á98s61e80k 9778313988488

No to je otazka, jestli by apple, jako vyrobce masovek, chtel delat nejakou exkluxivni drahou maloseriovku...

0/0
13.9.2016 14:07

J31a27n 53N33o54v21á68k 6954684

Nevypadlo tam něco?

Apple, Apple, Apple... pak nnásleduje odstavec:

"Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu."

A pokračuje to Apple, Apple, Apple...

+2/−1
12.9.2016 21:12

M61a63r94i60á93n 24B49e51d31n46á53r47i66k 9491181240108

Já bych řekl, že Apple přišlo o mozek, když přišli o Jobse. Bez něj už nemají vítr do plachet a nejsou leader, nýbrž se horko-těžko snaží udržet na špici, ale už jim dochází vítr a jedou spíš setrvačností. Pár let to ještě asi vydrží, ale to nejlepší mají asi už za sebou. Google je míle před nimi a začíná jim ujíždět.

+10/0
12.9.2016 21:01

J40i67ř86í 48P28o70d39s88k27a50l29s27k69ý 1219346187952

K tomu vizionářství - iPhone 1 byl uveden v roce 2007, Windows Mobile v roce 2002 a Pocket PC ještě o dva roky dříve. Také iPod přicházel na trh přesycený MP3 přehrávači . Jobs (a jeho kolegové) uměl výborně čtyři věci:

1. Přijít s úžasnou "user experience". Sladit inženýrský návrh, estetický design, HW i SW do zařízení, které vybalíte z krabice a nemůže bez něj být. Dokázal se výborně poučit z chyb předchůdců (dotykové pero pro Win Mobile vs. ovládání prsty)

2. Vytvořit nový obchodní model kombinací existujících ale nepropojených věcí: prodej hudby do iPodu přes iTunes, prodej aplikací třetích stran přes AppStore.

3. Nastavit dodavatelský logistický řetězec tak, aby na povel dokázal chrlit milionová množství jeho žádaných produktů za minimální náklady.

4. A hlavně proměnit na masovém trhu zákazníky ve fanoušky a vytvořit svého druhu kult osobnosti či značky.

Co z toho je použitelné pro iCar?

+9/−1
12.9.2016 20:34

M61i91c28h43a48l 84S21n38o55p84e54k 7111648775457

vlastne vsechno, i tak je ale trochu rozdil delat pc nebo auto. Myslim ze by to apple urcite zvladl, ale sami moc dobre vi, ze se nemusi poustet do kazdeho projektu, na kazdy trh..

+3/0
12.9.2016 20:43
Foto

R19o53m80a11n 18V29i43e91t65z70e 9761722299340

Pardon mělo být +

0/0
13.9.2016 7:06

J61a34k28u38b 70S86ú26k94e66n91í81k 1758190719

Škoda, těšil jsem se na dotykový displej místo volantu a revoluci v počtu kol:-(

0/0
12.9.2016 19:17

M85i83c87h61a72l 83D17o25l40e33ž98e75l 8289983611717

ja bych mel pro Apple projekt, kam se posunout. Udelat globalniho operatora. Maji 230 mld, za to uz se da postavit druzicova celosvetova sit. Nemam obavu, ze je to nenapadlo. Problem by byl asi s tim, ze by tim obesli a zruinovali ty, kteri je zivi - mobilni operatory. Ale s tema penezma by to podle me ustali a to by byl presne ten krok c. 2, kterej bych cekal od Jobse

+2/−1
12.9.2016 18:25

M70a21r91t14i92n 59P36a71v93e89l28e23k 5860877285425

Bez šance - představte si co by s nimi provedla EK.Stačí se podívat jak dusí Google a Microsoft.

0/−2
12.9.2016 18:32

M20i70c15h81a82l 24D10o44l26e45ž93e93l 8389933671267

cekal jsem teda nejakej vytribenejsi argument - jako treba, ze nad rovnikem uz neni misto, omezeni kapacity atp. Ale budiz, jestli si fakt myslite, ze to nejde kvuli EK, tak to potespanbuh

+2/−1
12.9.2016 18:41

M43a93r30t70i82n 15P77a36v56e25l67e81k 5640927385525

V první dvacítce největších světových firem jsou 3 operátoři a žádný z nich neuvažuje o celosvětové síti,i když pro ně by to na rozdíl od Apple bylo relativně jednoduché.Proč asi?;-)

+1/0
12.9.2016 19:05

M15i66c65h57a93l 79D88o56l21e57ž86e57l 8649413421987

treba prave protoze maji tu infrastrukturu vybudovanou ci nakoupenou na ,,zemi,,? Co to je proboha za otazku?

+1/0
12.9.2016 19:36

M31a12r79t91i66n 57P59a14v91e78l34e66k 5550277785325

Začínám chápat vaše duševní pochody - tak vy si myslíte,že globální světová síť je jen o vypuštění pár družic.

No,co k tomu dodat - oslovte Apple.;-)

0/0
12.9.2016 19:54

M16a51r88t71i38n 20K32a62r14á73s58e35k 9278303708248

No satelitni sit existuje, ale pro masove vyuziti neni prilis vhodna, proc se asi stavi mistni vysilace nahusto?

0/0
13.9.2016 14:10

P82e68t59r 62K23o45l84á57ř 2178607654251

Apple ztrácí dech ... Od dob Jobse zapadl v podstatě s ničím novým nepřišel ...

+6/−2
12.9.2016 17:18

M55a32r10t92i77n 63P50a23v52e69l69e21k 5790267875925

Podle Forbesu se přesto jedná o nejúspěšnější IT firmu na světě.V oboru zřejmě není potřeba přicházet s něčím novým - nebo o tom nic nevíte.;-)

0/−5
12.9.2016 18:05

P97e33t85r 70K17o19l82á86ř 2678267194691

O čem nic nevím? Že firma, která má dobré jméno si nějakou dobu udrží postavení i bez inovací? To ano, ale jen omezenou chvíli ...

+5/0
12.9.2016 18:19

M65a41r64t77i54n 16P17a81v72e65l57e63k 5790567715225

Ony jsou jediné inovace v oboru právě od Apple - jinak prázdno.Koneckonců kterou inovaci v oblasti PC nebo smartphonů považujete za největší? Ohnutý displej od Samsungu je sice designově efektní,ale v praxi k ničemu.Kterých pár inovací zaujalo vás a přebije čtečku otisků,3D touch a 64bit architekturu od Apple?

0/−2
12.9.2016 18:30

M97a47r81i95á57n 90B58e82d73n93á17r45i48k 9231351600548

Doporučuji návštěvu lékaře, nebo občas číst co píšete. Nechci vědět co děláte, stačí mi číst co tady píšete, abych věděl, že nevíte o čem píšete.

Apple není inovátorem od iPhone 0. Oni jsou pouze dobrý optimalizátoři a markeťáci. Nic víc nejsou. Nevytvořili nic, vůbec nic nového nevyvinuli. Pouze evolvují již existující a nebo objednají u jiných na základě jejich parametrů. Protože sami neumí ani vyvinout výrobní proces toho co vytvořili na papíře.

+2/0
12.9.2016 21:09

M79a56r21t14i91n 66P72a18v16e30l41e75k 5320907605475

Cinty,které tu čteme roky.Pak Apple něco představí a ostatní výrobci to obšlehnou.

Nicméně není potřeba zbytečně agitovat - který výrobce je podle vás nejinovativnější a co skvělého představil?Dávám vám příležitost chválit a to je pro normálního člověka přirozenější než dokolečka pomlouvat.;-)

+1/−1
12.9.2016 21:16

J69a88k29u44b 22S22ú74k81e81n13í59k 1988710429

P,

0/0
12.9.2016 21:46

M59a40r95t18i98n 98Š60i18m15e80k 4180874518705

Tak pro Google to už dělá Fiat, což je smrtonosné spojení ;-D;-D

+4/−3
12.9.2016 16:51

L26u17d50ě13k 56N97e77k33u15d26a 4417676813384

Fiat vlastní i Ferari.

+2/0
12.9.2016 20:21

O88n16d72ř46e72j 69N11o78v24á90k 9607854619839

Dovolil by to Steve?

Nebo by si tvrdohlavě šel za svým a představil by auto, které by ostatním vyrazilo dech?

Podle mého - další známka toho, že Apple se začíná čím dál rychleji přesouvat do běžné obyčejné značky, která postupně zanikne ...

+8/−1
12.9.2016 13:12

G47a35b34r70i14e65l 74H61o56r52t72e64n 9351349793754

Spíš si myslím, že by do toho zatím nešel vůbec. iPhone si mohl vymyslet téměř celý, auto má naproti tomu tolik jasně daných pravidel, že moc prostoru k inovacím není, případně je extrémně drahé je nechat schválit.

+2/−2
12.9.2016 13:21

O41n27d31ř84e25j 73N44o50v77á10k 9247374369219

On měl nadání vidět netušené ... a dokud to neudělal, tak to nikho ani nenapadlo, jakmile to vymyslel, tak si každý říkal, jak je možné, že nás to nenapadlo.

To, že nevidíte žádnou možnost inovace u auta, neznamená, že ji nelze vymyslet.

+6/0
12.9.2016 13:22

M94a21r25e49k 67J89a17n95e77č72k57a 1367596303721

Můžete být sebevětší vizionář, ale ono je dosti podstatný rozdíl dělat něco na "poli neoraném", kde nejsou zatím nastaveny žádné mantinely a něco, kde jsou velmi úzké mantinely pro inovace a zlepšení, které mnohdy narážejí na dosti přísnou legislativu.

+7/0
12.9.2016 13:46
Foto

J18i44ř76í 97R47o59h43a63n 5764678737895

Mantinely se dají posunovat, legislativa se může změnit. Před pár lety se objevily první použitelné elektromobily a narušili tak monopol aut na benzín/naftu. Teď se směřuje k tomu, že auto může řídit počítač. Co příjde zítra, neví nikdo.

+2/−2
12.9.2016 14:01

M82a91r13i50á46n 35B45e57d61n48á85r66i89k 9681441490588

No ono je to jako puzzle, když vidíte souvislosti, tak můžete vidět obraz dříve než bude složen. Jobs byl takový, viděl věci, které už byly a jen je dal do kupy. Vzal displej od LG, procesor od Samsungu a jejich RAM a vytáhl ze šuplíku něco na čem pracoval před lety, ale nešlo to realizovat, protože nebyly technologie, měl jen vizi a čekal až někdo udělá to ostatní. Až bylo vše potřebné uděláno někým jiným, on to jen složil a předvedl svou vizi všem, tím odstartoval nový trend. Dalších jeho vizí se již nedočkáme, bohužel si vše vzal s sebou.

0/0
12.9.2016 21:17

L36u88k24á24š 77M69a65l47v38i88n60s61k56y 2488814923988

taky bych řekl, že Jobs by do toho spíš nešel, on když s něčím přišel, tak to nějak plynule navazovalo na dosavadní portfolio Apple a byla tam synergie s něčím co už měli (Itunes -> IPod -> Iphone -> Ipad ). U IAuta, ne že by tam ty synergie nebyly, ale není jich až tolik.

0/0
12.9.2016 14:19

D34r14a73h31o21m10í23r 72S20t68r57o19u18h78a24l 4935158502774

To, že auto přímo nebudou dělat, ještě neznamená, že nemůžou mít vliv na design. Z pozice Applu si dokážu představit, že vypracují studii na nějaké platformě a automoblika, se kterou budou mít smlouvu, to vyrobí.

0/0
12.9.2016 14:07

P58e75t14r 31T47y12č17k46a 6835942159982

Audi Apple S7

0/0
12.9.2016 15:58

P14e72t89r 43T40y74č36k25a 6875102519662

Mysl�m ze ho auta moc nezaj�mali.

0/0
12.9.2016 15:56

P10e17t37r 30K19o46l67á51ř 2978137444331

No fuj ... :-P

+1/0
12.9.2016 16:59

J29i81ř35í 29E13i63s39c76h15m69a53n46n 7272448833286

Tesla docela jasně ukazuje, že vybudovat dnes automobilku na zelené louce, je sakra těžký úkol. Ke vší úctě k mobilům, dát dohromady výrobní proces a celý dodavatelský řetězec pro konkurenceschopné auto tak, aby to škálovalo v milionech jednotek, je trochu jiný level.

Navíc v automobilovém průmyslu jsou mnohem nižší marže. U mobilu nebo tabletu může platit, že člověk dá místo 10 tisíc 20, aby měl mobil s odladěným systémem, takže si může Apple dovolit 70% marži. Kolik lidí si koupí "úžasné" auto od Applu, když bude stát třeba 1,2 milionu korun, zatímco srovnatelné od konkurence, akorát ne tak kool, bude stát 0,5 milionu? To už není o tom vytáhnout pár tisíc navíc z kapsy...

+2/0
12.9.2016 15:58

P33e46t30r 40T73y86č36k47a 6375622119102

Ferrari má menší marže než Apple? U luxusních aut jsou marže dost vysoké. Naopak u mobilů má vysoké marže pouze Apple.

0/0
12.9.2016 16:08

J38i66ř23í 57E49i17s22c34h70m74a61n40n 7622908123746

A Ferrari má 20 % trhu jako Apple v mobilech? Pokud chtějí dělat kusovky pro pár milionářů, tak proč ne, ale pochybuju, že je to to, po čem by Apple chtěl jít. Apple dělá drahá zařízení, ale u mobilu to znamená rozdíl 10 tisíc, takže je to pořád masovka. U auta klidně milion a to už se na poptávce podepíše.

A mimochodem ano, Ferrari má výrazně menší marži než Apple - 18 % ;-)

+1/0
12.9.2016 16:28

R35a78d69e22k 64H87o58l84u88b 8776828845617

Teď jsem někde slyšel, že marže u Ferrari je cca 15%. Auta jsou fakt blbej artikl.

0/0
12.9.2016 17:18

M84a88r88t37i85n 52K66a41r95á54s62e96k 9978783368188

No blby, rekneme pekelne blby atrikl. Na to ze jde asi o nejvetsi prumyslove odvetvi, tak je jeho ziskovost dost tristni. Na druhou stranu to dost napovida o tom, ze trh je v autech hodne konurecni..

0/0
13.9.2016 23:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.