Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i80r22i 93D44o54m91i60n79i93k 1661308171820

Nikdy a nikým nepotvrzené spekulace o iCar se rozplynuly.:-)

0/0
13.9.2016 21:26

K50a19r85e12l 14H77o10r37á92k 2948329443163

Budoucnost dopravy je ve sdílení aut / hromadné dopravě. V individuální dopravě se tyhle autonomní nesmysly neuplatní.

0/−4
13.9.2016 10:52

P82a20v69e12l 29M20a72t61o90u75š93e55k 4338220464

Sdílení aut samozřejmě žádnou budoucnost nemá. Kdo nechce vlastnit vůz, má již dnes milion možností jak cestovat bez toho. A i kdyby snad ano, ani to nic nezmění na tom, že ta sdílená auta velmi pravděpodobně časem nebude potřeba aktivně řídit.

0/0
13.9.2016 13:50

V69l45a26d76i28m28í94r 33B67r44a48d34a 1863864273701

Tak jako pan Matoušek ve sdílení aut zářnou budoucnost nevidím. A pokud se má tenhle model alespoň nějak rozšířit, tak to bude právě díky autonomnímu řízení. Největší problém ve sdílení aut totiž je zajistit aby sdíleči ve stejnou dobu jeli stejným směrem (v případě spolujízdy) či aby cíl cesty jednoho byl začátek cesty druhého (v případě spoluvlastnictví).

0/0
13.9.2016 14:21

H10o48n18z49a 20K90l47v20á43n30e58k 9439917565790

No možná je to dobře. Čert ví jak by vypadala sedmá verze tohoto auta....

bez oken? bez nádrže?

+1/0
13.9.2016 9:32
Foto

P64e62t73r 32N58o16v66o87t64ň24á45k 1445831703478

Tisíc vývojářů, je k ničemu, když nemají v čele vizionáře, přitom by se dalo navrhnout nádherné auto, krásně a účelně propojené se vším, co už mají vyvinuté v jiných oblastech. Spojení exkluzivity, designu a nejnovější technologie by bylo jako ušité pro bohatší sortu lidí, kteří by se o to jen prali. Je škoda že na to nemají lidi, tahouny.

+1/0
12.9.2016 21:21

M74a13r57e32k 55M84a14l96ý 1522788971160

Pro bohatší sortu lidí je tu dnes Tesla S a X. Je otázka, jak by Apple jako dokázal konkurovat, vybudovat síť dealerů, nabíječky, servisu, atd., atd...

0/0
13.9.2016 10:44

P42a96v68e61l 40M21a63t82o70u22š64e67k 4648420604

Taková auta už dávno existují a prodávají se, takže by nová značka musela zákonitě být natolik dobrá, aby brala klientelu zavedeným automobilkám se stoletou historií a image...

0/0
13.9.2016 14:01

M53a34r73t56i62n 48K94a55r55á84s68e11k 9948603658318

No to je otazka, jestli by apple, jako vyrobce masovek, chtel delat nejakou exkluxivni drahou maloseriovku...

0/0
13.9.2016 14:07

J52a60n 98N34o89v94á62k 6154324

Nevypadlo tam něco?

Apple, Apple, Apple... pak nnásleduje odstavec:

"Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu."

A pokračuje to Apple, Apple, Apple...

+2/−1
12.9.2016 21:12

M29a86r76i62á47n 88B67e22d33n59á71r77i32k 9441661460518

Já bych řekl, že Apple přišlo o mozek, když přišli o Jobse. Bez něj už nemají vítr do plachet a nejsou leader, nýbrž se horko-těžko snaží udržet na špici, ale už jim dochází vítr a jedou spíš setrvačností. Pár let to ještě asi vydrží, ale to nejlepší mají asi už za sebou. Google je míle před nimi a začíná jim ujíždět.

+10/0
12.9.2016 21:01

J23i75ř71í 19P68o32d15s90k21a17l64s18k70ý 1579716687332

K tomu vizionářství - iPhone 1 byl uveden v roce 2007, Windows Mobile v roce 2002 a Pocket PC ještě o dva roky dříve. Také iPod přicházel na trh přesycený MP3 přehrávači . Jobs (a jeho kolegové) uměl výborně čtyři věci:

1. Přijít s úžasnou "user experience". Sladit inženýrský návrh, estetický design, HW i SW do zařízení, které vybalíte z krabice a nemůže bez něj být. Dokázal se výborně poučit z chyb předchůdců (dotykové pero pro Win Mobile vs. ovládání prsty)

2. Vytvořit nový obchodní model kombinací existujících ale nepropojených věcí: prodej hudby do iPodu přes iTunes, prodej aplikací třetích stran přes AppStore.

3. Nastavit dodavatelský logistický řetězec tak, aby na povel dokázal chrlit milionová množství jeho žádaných produktů za minimální náklady.

4. A hlavně proměnit na masovém trhu zákazníky ve fanoušky a vytvořit svého druhu kult osobnosti či značky.

Co z toho je použitelné pro iCar?

+9/−1
12.9.2016 20:34

M43i60c28h92a17l 94S10n87o70p10e92k 7521308255427

vlastne vsechno, i tak je ale trochu rozdil delat pc nebo auto. Myslim ze by to apple urcite zvladl, ale sami moc dobre vi, ze se nemusi poustet do kazdeho projektu, na kazdy trh..

+3/0
12.9.2016 20:43
Foto

R86o47m81a85n 42V22i60e64t70z70e 9361802139140

Pardon mělo být +

0/0
13.9.2016 7:06

J62a12k10u19b 97S11ú15k27e58n15í80k 1708310969

Škoda, těšil jsem se na dotykový displej místo volantu a revoluci v počtu kol:-(

0/0
12.9.2016 19:17

M32i22c48h89a91l 32D30o32l74e84ž35e21l 8819953571317

ja bych mel pro Apple projekt, kam se posunout. Udelat globalniho operatora. Maji 230 mld, za to uz se da postavit druzicova celosvetova sit. Nemam obavu, ze je to nenapadlo. Problem by byl asi s tim, ze by tim obesli a zruinovali ty, kteri je zivi - mobilni operatory. Ale s tema penezma by to podle me ustali a to by byl presne ten krok c. 2, kterej bych cekal od Jobse

+2/−1
12.9.2016 18:25

M80a23r96t83i17n 96P91a43v32e23l36e68k 5870757155715

Bez šance - představte si co by s nimi provedla EK.Stačí se podívat jak dusí Google a Microsoft.

0/−2
12.9.2016 18:32

M90i63c42h57a32l 45D88o79l83e40ž37e25l 8829863291197

cekal jsem teda nejakej vytribenejsi argument - jako treba, ze nad rovnikem uz neni misto, omezeni kapacity atp. Ale budiz, jestli si fakt myslite, ze to nejde kvuli EK, tak to potespanbuh

+2/−1
12.9.2016 18:41

M69a37r34t66i72n 47P88a34v30e14l67e77k 5940607435975

V první dvacítce největších světových firem jsou 3 operátoři a žádný z nich neuvažuje o celosvětové síti,i když pro ně by to na rozdíl od Apple bylo relativně jednoduché.Proč asi?;-)

+1/0
12.9.2016 19:05

M79i63c29h28a63l 98D97o44l34e27ž10e76l 8699763591457

treba prave protoze maji tu infrastrukturu vybudovanou ci nakoupenou na ,,zemi,,? Co to je proboha za otazku?

+1/0
12.9.2016 19:36

M93a27r98t60i51n 47P97a53v73e17l37e27k 5760207845325

Začínám chápat vaše duševní pochody - tak vy si myslíte,že globální světová síť je jen o vypuštění pár družic.

No,co k tomu dodat - oslovte Apple.;-)

0/0
12.9.2016 19:54

M95a38r44t29i66n 10K54a69r38á88s42e55k 9468223638528

No satelitni sit existuje, ale pro masove vyuziti neni prilis vhodna, proc se asi stavi mistni vysilace nahusto?

0/0
13.9.2016 14:10

P54e32t82r 77K61o82l56á42ř 2648757534551

Apple ztrácí dech ... Od dob Jobse zapadl v podstatě s ničím novým nepřišel ...

+6/−2
12.9.2016 17:18

M70a80r66t23i42n 76P80a40v41e40l77e93k 5710387325615

Podle Forbesu se přesto jedná o nejúspěšnější IT firmu na světě.V oboru zřejmě není potřeba přicházet s něčím novým - nebo o tom nic nevíte.;-)

0/−5
12.9.2016 18:05

P14e52t16r 61K53o83l72á54ř 2378177694231

O čem nic nevím? Že firma, která má dobré jméno si nějakou dobu udrží postavení i bez inovací? To ano, ale jen omezenou chvíli ...

+5/0
12.9.2016 18:19

M81a12r63t90i55n 98P97a57v32e29l23e69k 5410327215235

Ony jsou jediné inovace v oboru právě od Apple - jinak prázdno.Koneckonců kterou inovaci v oblasti PC nebo smartphonů považujete za největší? Ohnutý displej od Samsungu je sice designově efektní,ale v praxi k ničemu.Kterých pár inovací zaujalo vás a přebije čtečku otisků,3D touch a 64bit architekturu od Apple?

0/−2
12.9.2016 18:30

M53a88r15i32á60n 94B37e21d69n91á12r86i17k 9221851340168

Doporučuji návštěvu lékaře, nebo občas číst co píšete. Nechci vědět co děláte, stačí mi číst co tady píšete, abych věděl, že nevíte o čem píšete.

Apple není inovátorem od iPhone 0. Oni jsou pouze dobrý optimalizátoři a markeťáci. Nic víc nejsou. Nevytvořili nic, vůbec nic nového nevyvinuli. Pouze evolvují již existující a nebo objednají u jiných na základě jejich parametrů. Protože sami neumí ani vyvinout výrobní proces toho co vytvořili na papíře.

+2/0
12.9.2016 21:09

M66a58r39t75i86n 47P72a39v74e39l84e39k 5460307305725

Cinty,které tu čteme roky.Pak Apple něco představí a ostatní výrobci to obšlehnou.

Nicméně není potřeba zbytečně agitovat - který výrobce je podle vás nejinovativnější a co skvělého představil?Dávám vám příležitost chválit a to je pro normálního člověka přirozenější než dokolečka pomlouvat.;-)

+1/−1
12.9.2016 21:16

J58a10k47u11b 47S62ú86k74e51n30í62k 1968210499

P,

0/0
12.9.2016 21:46

M20a43r87t62i73n 73Š81i46m66e50k 4410914848655

Tak pro Google to už dělá Fiat, což je smrtonosné spojení ;-D;-D

+4/−3
12.9.2016 16:51

L51u81d33ě71k 81N23e57k21u47d33a 4687146713634

Fiat vlastní i Ferari.

+2/0
12.9.2016 20:21

O33n65d83ř75e28j 34N28o51v50á82k 9567554909229

Dovolil by to Steve?

Nebo by si tvrdohlavě šel za svým a představil by auto, které by ostatním vyrazilo dech?

Podle mého - další známka toho, že Apple se začíná čím dál rychleji přesouvat do běžné obyčejné značky, která postupně zanikne ...

+8/−1
12.9.2016 13:12

G43a95b68r54i76e30l 33H69o96r90t24e97n 9911989943644

Spíš si myslím, že by do toho zatím nešel vůbec. iPhone si mohl vymyslet téměř celý, auto má naproti tomu tolik jasně daných pravidel, že moc prostoru k inovacím není, případně je extrémně drahé je nechat schválit.

+2/−2
12.9.2016 13:21

O92n68d11ř27e23j 10N66o65v73á60k 9467984409499

On měl nadání vidět netušené ... a dokud to neudělal, tak to nikho ani nenapadlo, jakmile to vymyslel, tak si každý říkal, jak je možné, že nás to nenapadlo.

To, že nevidíte žádnou možnost inovace u auta, neznamená, že ji nelze vymyslet.

+6/0
12.9.2016 13:22

M25a35r31e45k 76J50a63n23e37č50k40a 1637686923601

Můžete být sebevětší vizionář, ale ono je dosti podstatný rozdíl dělat něco na "poli neoraném", kde nejsou zatím nastaveny žádné mantinely a něco, kde jsou velmi úzké mantinely pro inovace a zlepšení, které mnohdy narážejí na dosti přísnou legislativu.

+7/0
12.9.2016 13:46
Foto

J30i42ř29í 55R85o88h86a54n 5734978437395

Mantinely se dají posunovat, legislativa se může změnit. Před pár lety se objevily první použitelné elektromobily a narušili tak monopol aut na benzín/naftu. Teď se směřuje k tomu, že auto může řídit počítač. Co příjde zítra, neví nikdo.

+2/−2
12.9.2016 14:01

M13a80r25i83á33n 38B57e74d88n75á55r31i54k 9101791400608

No ono je to jako puzzle, když vidíte souvislosti, tak můžete vidět obraz dříve než bude složen. Jobs byl takový, viděl věci, které už byly a jen je dal do kupy. Vzal displej od LG, procesor od Samsungu a jejich RAM a vytáhl ze šuplíku něco na čem pracoval před lety, ale nešlo to realizovat, protože nebyly technologie, měl jen vizi a čekal až někdo udělá to ostatní. Až bylo vše potřebné uděláno někým jiným, on to jen složil a předvedl svou vizi všem, tím odstartoval nový trend. Dalších jeho vizí se již nedočkáme, bohužel si vše vzal s sebou.

0/0
12.9.2016 21:17

L85u58k40á73š 15M52a28l26v53i53n59s37k79y 2578464423208

taky bych řekl, že Jobs by do toho spíš nešel, on když s něčím přišel, tak to nějak plynule navazovalo na dosavadní portfolio Apple a byla tam synergie s něčím co už měli (Itunes -> IPod -> Iphone -> Ipad ). U IAuta, ne že by tam ty synergie nebyly, ale není jich až tolik.

0/0
12.9.2016 14:19

D60r42a21h65o17m34í21r 27S70t54r85o97u11h85a19l 4565938862494

To, že auto přímo nebudou dělat, ještě neznamená, že nemůžou mít vliv na design. Z pozice Applu si dokážu představit, že vypracují studii na nějaké platformě a automoblika, se kterou budou mít smlouvu, to vyrobí.

0/0
12.9.2016 14:07

P12e65t96r 37T96y67č79k84a 6965462189272

Audi Apple S7

0/0
12.9.2016 15:58

P19e88t43r 48T47y28č93k78a 6335292559432

Mysl�m ze ho auta moc nezaj�mali.

0/0
12.9.2016 15:56

P97e42t28r 52K67o49l80á85ř 2708967394541

No fuj ... :-P

+1/0
12.9.2016 16:59

J62i14ř24í 97E37i49s23c79h61m36a75n18n 7662468713376

Tesla docela jasně ukazuje, že vybudovat dnes automobilku na zelené louce, je sakra těžký úkol. Ke vší úctě k mobilům, dát dohromady výrobní proces a celý dodavatelský řetězec pro konkurenceschopné auto tak, aby to škálovalo v milionech jednotek, je trochu jiný level.

Navíc v automobilovém průmyslu jsou mnohem nižší marže. U mobilu nebo tabletu může platit, že člověk dá místo 10 tisíc 20, aby měl mobil s odladěným systémem, takže si může Apple dovolit 70% marži. Kolik lidí si koupí "úžasné" auto od Applu, když bude stát třeba 1,2 milionu korun, zatímco srovnatelné od konkurence, akorát ne tak kool, bude stát 0,5 milionu? To už není o tom vytáhnout pár tisíc navíc z kapsy...

+2/0
12.9.2016 15:58

P10e17t25r 82T20y62č38k64a 6485372269562

Ferrari má menší marže než Apple? U luxusních aut jsou marže dost vysoké. Naopak u mobilů má vysoké marže pouze Apple.

0/0
12.9.2016 16:08

J65i32ř56í 22E58i88s85c42h13m94a51n83n 7152748813716

A Ferrari má 20 % trhu jako Apple v mobilech? Pokud chtějí dělat kusovky pro pár milionářů, tak proč ne, ale pochybuju, že je to to, po čem by Apple chtěl jít. Apple dělá drahá zařízení, ale u mobilu to znamená rozdíl 10 tisíc, takže je to pořád masovka. U auta klidně milion a to už se na poptávce podepíše.

A mimochodem ano, Ferrari má výrazně menší marži než Apple - 18 % ;-)

+1/0
12.9.2016 16:28

R65a19d84e30k 77H52o85l62u80b 8566448985747

Teď jsem někde slyšel, že marže u Ferrari je cca 15%. Auta jsou fakt blbej artikl.

0/0
12.9.2016 17:18

M59a58r10t33i66n 24K39a79r63á59s77e60k 9398333148658

No blby, rekneme pekelne blby atrikl. Na to ze jde asi o nejvetsi prumyslove odvetvi, tak je jeho ziskovost dost tristni. Na druhou stranu to dost napovida o tom, ze trh je v autech hodne konurecni..

0/0
13.9.2016 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.