- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nikdy a nikým nepotvrzené spekulace o iCar se rozplynuly.
Budoucnost dopravy je ve sdílení aut / hromadné dopravě. V individuální dopravě se tyhle autonomní nesmysly neuplatní.
Sdílení aut samozřejmě žádnou budoucnost nemá. Kdo nechce vlastnit vůz, má již dnes milion možností jak cestovat bez toho. A i kdyby snad ano, ani to nic nezmění na tom, že ta sdílená auta velmi pravděpodobně časem nebude potřeba aktivně řídit.
No možná je to dobře. Čert ví jak by vypadala sedmá verze tohoto auta....
bez oken? bez nádrže?
Tisíc vývojářů, je k ničemu, když nemají v čele vizionáře, přitom by se dalo navrhnout nádherné auto, krásně a účelně propojené se vším, co už mají vyvinuté v jiných oblastech. Spojení exkluzivity, designu a nejnovější technologie by bylo jako ušité pro bohatší sortu lidí, kteří by se o to jen prali. Je škoda že na to nemají lidi, tahouny.
Pro bohatší sortu lidí je tu dnes Tesla S a X. Je otázka, jak by Apple jako dokázal konkurovat, vybudovat síť dealerů, nabíječky, servisu, atd., atd...
Nevypadlo tam něco?
Apple, Apple, Apple... pak nnásleduje odstavec:
"Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu."
A pokračuje to Apple, Apple, Apple...
Já bych řekl, že Apple přišlo o mozek, když přišli o Jobse. Bez něj už nemají vítr do plachet a nejsou leader, nýbrž se horko-těžko snaží udržet na špici, ale už jim dochází vítr a jedou spíš setrvačností. Pár let to ještě asi vydrží, ale to nejlepší mají asi už za sebou. Google je míle před nimi a začíná jim ujíždět.
K tomu vizionářství - iPhone 1 byl uveden v roce 2007, Windows Mobile v roce 2002 a Pocket PC ještě o dva roky dříve. Také iPod přicházel na trh přesycený MP3 přehrávači . Jobs (a jeho kolegové) uměl výborně čtyři věci:
1. Přijít s úžasnou "user experience". Sladit inženýrský návrh, estetický design, HW i SW do zařízení, které vybalíte z krabice a nemůže bez něj být. Dokázal se výborně poučit z chyb předchůdců (dotykové pero pro Win Mobile vs. ovládání prsty)
2. Vytvořit nový obchodní model kombinací existujících ale nepropojených věcí: prodej hudby do iPodu přes iTunes, prodej aplikací třetích stran přes AppStore.
3. Nastavit dodavatelský logistický řetězec tak, aby na povel dokázal chrlit milionová množství jeho žádaných produktů za minimální náklady.
4. A hlavně proměnit na masovém trhu zákazníky ve fanoušky a vytvořit svého druhu kult osobnosti či značky.
Co z toho je použitelné pro iCar?
vlastne vsechno, i tak je ale trochu rozdil delat pc nebo auto. Myslim ze by to apple urcite zvladl, ale sami moc dobre vi, ze se nemusi poustet do kazdeho projektu, na kazdy trh..
Škoda, těšil jsem se na dotykový displej místo volantu a revoluci v počtu kol:-(
ja bych mel pro Apple projekt, kam se posunout. Udelat globalniho operatora. Maji 230 mld, za to uz se da postavit druzicova celosvetova sit. Nemam obavu, ze je to nenapadlo. Problem by byl asi s tim, ze by tim obesli a zruinovali ty, kteri je zivi - mobilni operatory. Ale s tema penezma by to podle me ustali a to by byl presne ten krok c. 2, kterej bych cekal od Jobse
Bez šance - představte si co by s nimi provedla EK.Stačí se podívat jak dusí Google a Microsoft.
Apple ztrácí dech ... Od dob Jobse zapadl v podstatě s ničím novým nepřišel ...
Podle Forbesu se přesto jedná o nejúspěšnější IT firmu na světě.V oboru zřejmě není potřeba přicházet s něčím novým - nebo o tom nic nevíte.