Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i86ř32í 90Z19ý84k25a 9659803981390

netuší někdo, jak se to vyvíjí s Zbuzanským muzeem Praga?

0/0
doporučit
14.9.2016 22:52

P82e26t85r 13M66u23d59r62y71c11h 7874762127703

Před časem byla někde zpráva že panu Příhodovi byl po zásahu soudu umožněn přístup k jeho sbírce, jinak to celé co se děje kolem největší soukromé sbírky od jedné značky na světě je hodně smutný příběh.

0/0
doporučit
15.9.2016 10:22
Foto

M37i25r70o68s92l14a74v 67S74t90e53i54n71e74r 1835925818833

Tentýž vůz jsme my, dva studenti, koupili za 2000 Kčs v roce 1957 od docenta ČVUT. Byl zelené barvy, říkalo se mu "zelený Anton" a používala ho púvodně pražská policie. Uvnitř jako v salónu, i když už dost vybydleném, ale motor, šestiválec pouhých 1800 ccm byl vylágrovaný. Při parkování, vtipkovali jsme, nepotřebuje elektřinu, světélkuje shnilé dřevo. Ale vůz měl ještě ústřední rám, takže karoserie nebyla samonosná. Do zatáček ukazoval vyklápěcími šipkami, přední sklo se dalo vyklopit dopředu nahoru, takže o čerstvý vzduch nebyla nouze.

Motor jsem tehdy sám rozebral, byl jsem čerstvý absolvent autoškoly ve Střešovicích. Klikovku jsem vyleštil skelným papírem, pánvičky v ojnici trochu zkrátil a přitáhl tak, aby byly bez vůle. Motor byl SV, jako u sekaček Briggs & Stratton, velmi jednoduchý. Po Praze jsme s tím autem jezdili docela suverénně. Až nás jednou napadlo, vyjet si do Jihlavy. U Havl.Brodu se nám ten motor zase vylágroval a tak jsme dojeli na laně. Dotažen zpět na Břevnov stál na ulici, až se tam střechou propadly hrající se děti a to byl konec. Na státovce to auto vyvinulo neobyčejnou raychlost, téměř 90 km/h, ale dnes bych ty jízdní vlastnosti označil za nebezpečné. Zejména v zatáčkách se ta kaleše nakláněla jako kočár.

0/0
doporučit
14.9.2016 21:01


Foto

M50i63r59o73s86l69a75v 69S53t46e79i10n13e19r 1295305808683

Ještě jednu zvláštnost měl ten vůz. Vpředu normální lavice, další řada sedadel byla čelem vzad a třetí řada byla opět ve směru jízdy. Zda to bylo speciální uspořádání pro policii, nevím. Vzadu tak seděla skupina lidí kolem středu.

0/0
doporučit
14.9.2016 22:30

J54u96l87i94u64s 25P51u94f59l22e51r 9844770789

Můj děda měl také Pragovku. V noci si pro ní přijelo gestapo. Navím kde pak skončila.

0/0
doporučit
14.9.2016 22:35
Foto

D29a14g35m48a20r 63M38a11r92k32o59v37i86č73o86v43á 5346509925251

To je ale krasavice.V

0/0
doporučit
14.9.2016 13:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.