Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muzeum v Brně získalo vzácnou pragovku: stěhování bylo natěsno

Moravské zemské muzeum získalo do svých sbírek cenný historický automobil Praga Alfa XIX. Stane se součástí nové stálé expozice Středoevropská křižovatka: Morava ve 20. století. Vůz už je v Dietrichsteinském paláci, nebylo však snadné dostat jej přes úzký vchod dovnitř. „Nakonec to bylo na milimetry, ale povedlo se,“ popsala náměstkyně ředitele Eva Pánková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i65ř17í 14Z93ý46k81a 9169253111860

netuší někdo, jak se to vyvíjí s Zbuzanským muzeem Praga?

0/0
14.9.2016 22:52

P82e18t45r 68M93u73d80r55y19c74h 7474592277563

Před časem byla někde zpráva že panu Příhodovi byl po zásahu soudu umožněn přístup k jeho sbírce, jinak to celé co se děje kolem největší soukromé sbírky od jedné značky na světě je hodně smutný příběh.

0/0
15.9.2016 10:22
Foto

M97i11r89o84s80l77a41v 31S85t46e80i92n42e69r 6708854553645

Tentýž vůz jsme my, dva studenti, koupili za 2000 Kčs v roce 1957 od docenta ČVUT. Byl zelené barvy, říkalo se mu "zelený Anton" a používala ho púvodně pražská policie. Uvnitř jako v salónu, i když už dost vybydleném, ale motor, šestiválec pouhých 1800 ccm byl vylágrovaný. Při parkování, vtipkovali jsme, nepotřebuje elektřinu, světélkuje shnilé dřevo. Ale vůz měl ještě ústřední rám, takže karoserie nebyla samonosná. Do zatáček ukazoval vyklápěcími šipkami, přední sklo se dalo vyklopit dopředu nahoru, takže o čerstvý vzduch nebyla nouze.

Motor jsem tehdy sám rozebral, byl jsem čerstvý absolvent autoškoly ve Střešovicích. Klikovku jsem vyleštil skelným papírem, pánvičky v ojnici trochu zkrátil a přitáhl tak, aby byly bez vůle. Motor byl SV, jako u sekaček Briggs & Stratton, velmi jednoduchý. Po Praze jsme s tím autem jezdili docela suverénně. Až nás jednou napadlo, vyjet si do Jihlavy. U Havl.Brodu se nám ten motor zase vylágroval a tak jsme dojeli na laně. Dotažen zpět na Břevnov stál na ulici, až se tam střechou propadly hrající se děti a to byl konec. Na státovce to auto vyvinulo neobyčejnou raychlost, téměř 90 km/h, ale dnes bych ty jízdní vlastnosti označil za nebezpečné. Zejména v zatáčkách se ta kaleše nakláněla jako kočár.

0/0
14.9.2016 21:01
Foto

M98i32r47o58s95l24a83v 95S35t81e60i84n64e70r 6698314873305

Ještě jednu zvláštnost měl ten vůz. Vpředu normální lavice, další řada sedadel byla čelem vzad a třetí řada byla opět ve směru jízdy. Zda to bylo speciální uspořádání pro policii, nevím. Vzadu tak seděla skupina lidí kolem středu.

0/0
14.9.2016 22:30

J80u28l42i91u50s 23P24u71f86l47e63r 9164170589

Můj děda měl také Pragovku. V noci si pro ní přijelo gestapo. Navím kde pak skončila.

0/0
14.9.2016 22:35
Foto

D57a90g61m25a66r 22M30a21r52k59o90v94i49č92o13v21á 5316569245161

To je ale krasavice.V

0/0
14.9.2016 13:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.