Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muzeum v Brně získalo vzácnou pragovku: stěhování bylo natěsno

Moravské zemské muzeum získalo do svých sbírek cenný historický automobil Praga Alfa XIX. Stane se součástí nové stálé expozice Středoevropská křižovatka: Morava ve 20. století. Vůz už je v Dietrichsteinském paláci, nebylo však snadné dostat jej přes úzký vchod dovnitř. „Nakonec to bylo na milimetry, ale povedlo se,“ popsala náměstkyně ředitele Eva Pánková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i28ř30í 27Z91ý88k95a 9349483171210

netuší někdo, jak se to vyvíjí s Zbuzanským muzeem Praga?

0/0
14.9.2016 22:52

P65e62t42r 70M68u45d72r92y54c94h 7464792487843

Před časem byla někde zpráva že panu Příhodovi byl po zásahu soudu umožněn přístup k jeho sbírce, jinak to celé co se děje kolem největší soukromé sbírky od jedné značky na světě je hodně smutný příběh.

0/0
15.9.2016 10:22
Foto

M69i35r45o72s80l47a22v 48S91t91e93i24n18e63r 1645285388533

Tentýž vůz jsme my, dva studenti, koupili za 2000 Kčs v roce 1957 od docenta ČVUT. Byl zelené barvy, říkalo se mu "zelený Anton" a používala ho púvodně pražská policie. Uvnitř jako v salónu, i když už dost vybydleném, ale motor, šestiválec pouhých 1800 ccm byl vylágrovaný. Při parkování, vtipkovali jsme, nepotřebuje elektřinu, světélkuje shnilé dřevo. Ale vůz měl ještě ústřední rám, takže karoserie nebyla samonosná. Do zatáček ukazoval vyklápěcími šipkami, přední sklo se dalo vyklopit dopředu nahoru, takže o čerstvý vzduch nebyla nouze.

Motor jsem tehdy sám rozebral, byl jsem čerstvý absolvent autoškoly ve Střešovicích. Klikovku jsem vyleštil skelným papírem, pánvičky v ojnici trochu zkrátil a přitáhl tak, aby byly bez vůle. Motor byl SV, jako u sekaček Briggs & Stratton, velmi jednoduchý. Po Praze jsme s tím autem jezdili docela suverénně. Až nás jednou napadlo, vyjet si do Jihlavy. U Havl.Brodu se nám ten motor zase vylágroval a tak jsme dojeli na laně. Dotažen zpět na Břevnov stál na ulici, až se tam střechou propadly hrající se děti a to byl konec. Na státovce to auto vyvinulo neobyčejnou raychlost, téměř 90 km/h, ale dnes bych ty jízdní vlastnosti označil za nebezpečné. Zejména v zatáčkách se ta kaleše nakláněla jako kočár.

0/0
14.9.2016 21:01


Foto

M95i91r38o48s66l41a15v 84S62t71e88i30n91e48r 1815425328623

Ještě jednu zvláštnost měl ten vůz. Vpředu normální lavice, další řada sedadel byla čelem vzad a třetí řada byla opět ve směru jízdy. Zda to bylo speciální uspořádání pro policii, nevím. Vzadu tak seděla skupina lidí kolem středu.

0/0
14.9.2016 22:30

J60u61l66i69u98s 27P70u50f76l54e37r 9184380369

Můj děda měl také Pragovku. V noci si pro ní přijelo gestapo. Navím kde pak skončila.

0/0
14.9.2016 22:35
Foto

D65a92g83m55a56r 31M68a13r67k94o84v50i59č70o98v55á 5416749405111

To je ale krasavice.V

0/0
14.9.2016 13:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.