Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda 120 slaví 40 let. Zastaralý pokrok byl provizoriem na tři pětiletky

Stodvacítka je ukázkovým příkladem teorie autorelativity. O co všednější byla v letech osmdesátých a o co opovrhovanější byla v letech devadesátých, tak o to více kladných emocí budí dnes, když se naleštěná objeví na některém z veteránských srazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a84r17e91k 77C33h96a21r58v51á22t 2896136550154

Je hezké, že se tu píše o 105/120, ale nikde se nepíše o Škodě 130 :-/

0/0
16.10.2016 15:29

J28á19n 32K78o81t83ú85č 2236364378656

Je to sranda vlastniť to ako hračku, ako veterána (to by som bral), ale som rád, že v dnešnej dobe môže mať normálny človek spoľahlivejšie rodinné auto. Ja mám úplne obyčajné auto (ojetina nižšej strednej triedy, motor 80 kW), ale viem, že keď otočím kľúčom, tak vždy naštartuje, a že v pohode zvládne cestu k moru aj cez Alpské priesmyky.

0/0
28.9.2016 13:00

J71a66n 46H69e24n22d86r67y91c57h 9627381270589

Se slzou v oku vzpomínám, jak jsem jezdil za budoucí ženou do Vrchlabí, ráno polil rychlovarkou zámek ( u Labe pěkně mrzlo ) a s vyškrábaným tankovým okýnkem vyrazil do Jičína do práce. 105S R.I.P.

0/0
18.9.2016 18:24


P70a22v93e63l 64P70o18s58p96í43š50i30l 3941584403675

a ted je nahon vzadu zase moderni, viz Bmw;)

0/0
18.9.2016 10:42

V71i79l63i21a60m 40N74o88v37a10k 7134457620569

nahon - neboli pohon zadnich kol byl "moderni" vzdycky. V konceptu motor vpredu nahon vzadu (tak jako to ma zminovane BMW a hodne jinych znacek). Pohon vzadu a motor vzadu byl domenou sportovnich aut (vyjimkou byl VW brouk, ktery byl odvozen od Porsche ze stejnym konceptem). Skoda 105/120 nebyla sportovni auto a doufam ze ani nemela ambice byt sportovnim autem. Mel to byt rodinny vuz a jako taky mel mit velky zavazadlovy prostor. U rodinneho vozu mit zavazadla vpredu je hodne bizarni, neprakticke a dokonce mozna i nebezpecne. Je to uplne jedno - byl to typicky nepodarek te doby z tehle zeme. Nedostatkova ekonomika ukazala sve limity.

+3/0
18.9.2016 10:50

J65i80ř14í 30S20c70h91w58a71c66h 8578234698126

S pohonem "vše vzadu" nebyl VW brouk nebyl až taková vyjímka. Kromě škodovek ho měl třeba Renault 8, Fiaty 500, 600, 850, Chevrolet Corvair....

0/0
18.9.2016 18:51
Foto

R28o92m27a37n 36K34o84z81e73l 4167966403464

Akorát že to bylo moderní v 60.letech, na začátku 70.let už bylo jasné, že tato koncepce ztratila perspektivu, ale škodovka na to nemohla reagovat, i když připravené nástupce měla (typ 720).

+1/0
19.9.2016 9:07

P15e36t64r 66J71a95n49o76š 5695261740475

Nejsem si jistý, jestli Porsche jako samostatná automobilka vyráběla už ve 30. letech. Spíš se uvádí, že Ferdinand Porsche dostal úkolem vytvořit lidový vůz, na němž v podstatě vyrostla značka VW. Porsche se při návrhu Brouka inspiroval v Tatře 97, včetně koncepce vše vzadu se vzduchem chlazeným boxerem.

Škoda 105/120 byla z nouze ctnost, původně mělo mít MB jiného nástupce, ale strana rozhodla jinak. Doporučuji dokument z cyklu Zašlapané projekty: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061009-zapomente-na-skodovku/

0/0
25.9.2016 1:12

V69i75l23i18a96m 62N47o70v72a69k 7434817750199

Bylo to technologicky zaostale auto a dilenske provedeni na zoufale urovni. Koncept vzadu motor a pohon zadni napravy u aut, ktere meli byt "family cars" byl prezity jiz v 60-tych letech. Startovani vozidla - katastrofa, uzitkove vlastnosti - totez, chlazeni - ostuda. Auto jsem mel od roku 1977 do roku 1986 a bylo to rozhodne to nejhorsi co jsem mohl mit. Objevovali se tam problemy, ktere byli u aut na Zapade vyreseny jiz v 50-tych letech. Klasicka ukazka kam to dopracoval komunisticky prumysl. Favorit tomu pak dal jenom ranu z milosti. Nastesti se Skoda MB prodala VW coz je velice odpovedny investor a dokonce dokaze dat nasim lidem iluzi "ceskeho auta". Vsem, co tady vzpominaji na leta kdyz na opravu stacil drat a par kusu naradi doporucuji, aby presedli ze svych soucasnych aut a pustili se do oprav po ceste do Chorvatska nebo kam jezdi. S 120 jim to umozni bohate. Bez jakychkoliv iluzi : byl to zmetek a zustava to zmetkem bez ohledu na historickou hodnotu veteranu

+3/−5
17.9.2016 12:09
Foto

R37o71m83a17n 97K32o79z33e86l 4317176983854

Naši měli několik trabantů a to bylo ještě horší...

0/0
17.9.2016 22:01

V27i29l34i58a76m 52N88o65v58a71k 7724757520589

Trabant ale nebyl povazovan za konkurenta S105/120. Bylo to neco, jako dnes tzv. start-up auta. Trabant byl dvoutakt s extremne jednoduchou konstrukci a bez jakekoliv technologie. Cenove byl skoro na polovine S105/120. Taky to bylo nespolehlive a na svou dobu spatne auto, technicky hodne zaostale, ale jak jsem jiz rekl - melo to byt to nejlevnejsi co se da poridit. To Skoda mela byt neco lepsi

+1/0
18.9.2016 8:57
Foto

R69o73m44a92n 81K90o61z67e77l 4927626273514

I to byl paskvil, který měl podle původních plánů skončit v roce 1967. Ve Světě motorů se to jen hemžilo články, jak z toho trochu udělat auto, na co konstruktéři zapomněli a v testech zdůrazňovali, že trabanty nelze hodnotit jako jiná auta.

0/0
18.9.2016 12:41

V67i46l88i90a11m 97N76o30v50a47k 7214667390859

Jestli o tohle tema mate doopravdy zajem - prectete si to co jsem napsal o odstavec nad timhle prispevkem. Trabant byl vychodisko z nouze a ne pokus o rodinny vuz. Prumysl v NDR byl na tom jeste radove hur nez u nas - vsechno znicene, co zustalo odvezli Rusove do SSSR a Nemci zacinali bez technologicke podpory od zacatku. Zavod v Zwickau byl toho dukazem. Trabant nelze srovnavat s nicim - mozna s auty jako byl rakousky Steyr Puch nebo bizarni BMW s dvermi vepredu. Prehlednete si to na google

+1/0
18.9.2016 16:14

J52a77r98o20s40l54a72v 19B58i51r38n34e17r 4338585512418

R^R^

0/0
18.9.2016 16:06
Foto

V95a58c10l31a29v 69V79a71v77r75a 3387284365337

Zato dnes nevlastníte ve škodovce nic než ty české ručičky. Zisky jdou majitelům do Německa.

A mohl bych vám ukázat co dělali komunisti v celém českém průmyslu a co děláte vy. Věřte že by nebylo se čím chlubit. Vy jste si průmysl VEŠKERÝ oddělali sami a srovnali se zemí. Jednou se o tom bude smět psát u vás a vaše pravnoučata z vás budou mít srandu.

Jsem ANTIKOMUNISTA ale těm co vedli podniky včetně Škodovky nesaháte po kotníky. Kde je SONP Kladno které vyváželo ocel i do USA a Kanady za dumpingové ceny, kde je 100,,000 bytů OK řekněme králíkáren keré se ročně postavily? Víte kolik se jich staví dnes a co stojí? Kdo si je může dovolit? Kde je textilní průmysl a trhy které jste Asiatům nacpali ochotně do chřtánu? Kašmír co šel i do zemí původu, kde je Skloexport co šel na všechny kontinenty? Bytový textil? Textilní stroje? Škodovky se prodávaly i v Kanadě.

Na CNC mašinách jsem zaučoval (zde v USA) obsluhy programovat jejich stroje v r.1985 !! než jsem šel na opravdový job.

Dnes má škodovka jen logo na kapotě. Ostatní je VW a zisky jdou do Německa. V Čechách zůstávají jen daně. Tedy opravdová MONTOVNA.

Hotový výrobek na export? Jaký proboha? Je takového něco v Česku? Bižu? Swarovski kupuje v Jablonci "šmelc" za haléře na kila a vyrábí i z nich úžasné šperky a vyváží na všechny kontinenty zatímco Bižu zkrachovala a jede snad jen Preciosa.

Co s tím? Nic. Kašlat na to, doly jsou zabetonované i s uhlím a tak to nikdo nerozkrade. SONP se prodalo konkurenci a ta haly zlikvidovala a šrot odvezla domů. O ceně se raději bavit nebudem a dokonale jste si zlikvidovali průmysl všeho druhu. Pracovní síla je v Česku značně vyspělá technicky a vědomostmi a tak i vyhledávaná, ale to je vše.

+4/−7
17.9.2016 3:40
Foto

V35a51c15l18a88v 77V81a32v71r77a 3577864465627

Doufám že máte na mysli osobní Tatry?

Kde byste na to měli? Na to měli komunisti, ti uměli vyrábět a prosperovat, vyvážet do celého světa, Dnes už nikdo neexistuje kdo by dokázal navrhnout nové auto aa dokonce po letech uděůat zbrusu novou koncepci. Kde byste vzali mozek?

Vždyť už máte jen jednu automobilku která vám snad něco i vydělá a jinak nic! Osobák Tatra tedy nepřichází v úvahu. Kolín a Boleslav patří cizincům kteří dovolují Čechům v nich pracovat a vybírají zisky jež investují v Německu. A co dál? Kde byste vzali jiného Laurina a Klementa? nebo komunistu co by dokázal vyvinout český moderní motor a převody?

Vyrábíte VW se značkou Škody aby se to doma snadněji prodávalo. Tady v Americe je VW debakl. Oni nemají auto pro americký trh, lidi to nekupují. Kde jsou ty časy kdy na americkém trhu v tabulce nejprodávanějších byl VW Jetta diesel...od té doby v tabulce není tedy žádný zástupce Evropy. Proč asi? V Americe se letos prodá 16 milionů aut, všech asijských a amerických značek.

0/−5
17.9.2016 3:24
Foto

V75a89c52l71a98v 15V25a18v38r63a 3337184295477

Porovnávt starou škodovku s Porsche je hodné v...

Podívejte co vyráběli východní Němci. .

+1/0
17.9.2016 3:09
Foto

V61a78c44l89a31v 27V12a82v12r25a 3687724585737

Taky jsem dokázal vydělat za měsíc mezi 4 až 5,000 Kčs. Že by škodovka pro mně byla drahá? Měl jsem Ladu. Auto měl ve staré republice kdekdo a uživil ho na rozdíl od dneška. Povinné ručení byl za drobné, benzín za 2 Kčs a na konci za 8 Kčs,

Podívejte se kolik lidí uživí auto dnes.

Zcela mimochodem, nebyl po té vaší revoluci problém škodovku nechat zmodernizovat Francií nebo Německem a vyrábět v ní cokoliv v licenci. To jen chytré mozky za všimné prodali Škodovku a zisky jdou do Německa. Docela chápu že úhlavní nepřátelé Němců Laurin a Klement se dodnes v hrobě obrací. To jistě netuší kam se poěl veškerý natož těžký průmysl bývalého Československa. Kolik dnešních firem vlastní Češi a kolik cizinci. Jednou budete pro srandu pra pravnuků.

0/−8
17.9.2016 3:08

V85i31l72i41a32m 27N95o87v33a65k 7294317180279

I kdyz tvrdite, ze jste antikomunista jste ve skutecnosti obdivovatel komunismu. Komuniste znicili vsechno - vcetne te Skodovky a zustal pouze zaostaly a neefektivni prumysl. Lepsi bylo Skodu MB prodat VW jako nechat z ni zustat to, co zustalo treba z Moskvice. Takhle Skoda vydelava a cesky clovek ma pocit kdyz startuje Oktvku nebo Fabii, ze jede na ceskem aute. Nevim co mate proti Nemcum. A uz vubec nechapu co delate v USA (pokud je to pravda). Porovnavate ceny z let pred pul stoletim bez ohledu na kupni silu tehdejsi meny, coz je typicke pro lidi co nicemu nerozumi.

+14/0
17.9.2016 10:38
Foto

M22a50r84t80i58n 44B69a92l43l67u65c28h 8599926873371

4-5 000 Kčs? Aktuálna priemerná mzda DĚLNÍKA v automobilovom priemysle v ČR číní 36 000Kč, pričom kurz USD je dnes podobný ako vtedy.

Bajky o ,,starých dobrých časoch," si šetrite pre vnúčatá.

+8/0
17.9.2016 11:07

P12e35t55r 51B31u17r90d90a 3840115519737

5000 Kčs měsíčně. Za socíka. Jako celá rodina, nebo sám? Jestli sám, tak jako příslušník StB nebo člen nejméně OV KSČ?

Na konci 80. let byla slušná výplata kolem 2000 Kčs, otec měl i s odlučným jako montér kolem 2300.

+5/0
17.9.2016 22:31

V55i77l70i98a19m 84N69o61v39a87k 7244247130929

Absolventsky plat v roce 1988 = 1990 Kcs. Bylo to plosne a pokud clovek nemel priplatky tak se nedostal ani o korunu navrch. Mozna kdyz delal policajta nebo lampasaka tak mel o dve stovky vic. Plat reditele PZO Strojexport 4800 Kcs v te same dobe plus sluzebni auto (Lada 1500).

+1/0
18.9.2016 9:01

D87a15v75i13d 66V13i10k94t63o92r75a 9664954155587

Záleželo na pracovní pozici. Můj táta měl v roce 1980 mezi 9 000 a 10 000 Kčs hrubého, tedy i včetně příplatků za risikovou práci a přesčasy. Jezdil s kropičkou a byl členem havarijní čety TSK, co měla na starost údržbu městské kanalisace. Nebyla to leckdy zrovna voňavá práce, to je fakt, ale když člověk makal, mohl si vydělat.

0/0
23.9.2016 0:17

J92i94r56i 92R95u46s64n95o65k 4195742327353

Tata mel nadhernou nabliskanou 120 LS, na ktere jsem se naucil ridit. Dokonce jsem miloval jizdu na sedadle spolujezdce, kde jsem si mohl krasne natahnout levou nohu a pravou zvednout a oprit o tu stenu, ktera kryla prave predni kolo. Mam na ni krasne vzpominky. Urcite ji mam radsi nez pozdejsi Felicii, ci Octavii.

0/0
16.9.2016 18:06
Foto

R96o23m20a40n 47K38o28z84e24l 4807436473734

Ať byly jaké byly, tak se jich vyrobily 2 miliony a ve velkém přispěly k motorizaci u nás. A jak se tu v posledních dnech objevilo několik článků o příliš starém vozovém parku u nás, tak právě tyto škodovky jsou důkazem, že se auta obměńují přirozenou cestou a žádné zásahy nejsou potřeba. Před 20 lety těchto škodovek jezdilo 800 tisíc, dnes pokud zahlédnu jednu denně, tak je to ještě moc.

+4/0
16.9.2016 17:58

M59i24c76h33a52l 87M63a12l45ý 5922664319173

Měli jsme 130GLX, taky skvost. Vařilo to poměrně často a někdy to i uvařilo hliníkovou hlavu válců. Ta byla jiná než na 120 a velmi špatně se sháněla, i v 90. letech, navíc byla drahá jako pes. Otec musel jednou napsat "dopis rozčileného čtenáře" do Lidovek, aby mu hlavu v Boleslavi kdesi přednostně opatřili.

Zajímavé bylo i to, že automobil byl polotovar, bylo třeba, aby si majitelé nechali vystříkat dutiny vozu nějakým asfaltem, jinak to korodovalo zevnitř. Jinak to bylo progresivní v tom, že to mělo posilovač brzdy. to dřívější generace neměly.

+1/0
16.9.2016 15:54

S55t32e18p20a93n 91T79o73t97h 8498829445288

ja měl 130GLS... nedám na ní dopustit...

0/0
13.12.2016 13:11

M66i86c73h78a23l 22M54a32l86ý 5502294419653

A opět v idnesu oblíbené slovo "legendární" - tentokrát hned dvakrát, přičemž jedno označuje popelnici Favorita, který byl asi tak legendární jako Rudé Právo nebo mlíko v pytlíku...

+1/0
16.9.2016 15:45

S85t67a33n 60N30o52v19á40k 5817945765144

Měl jsem různé "stodvacítky" pětadvacet let. Nikdy mne žádná nevypekla. Pokud někdy zůstala stát, stačilo na to kladivo, šrubovák, kombinačky a kus drátu.

Pak jsem měl Forda - tomu prasknul rozvodový řemen a potkaly se ventily.

Potom novou Oktávku - 100 kiláků od domova odešel modul zapalování (dodnes nevím, kde to tam vůbec je).

Nemluvě o tom, že u obou posledních aut byly problémy s volnoběhem a musel na to být servis s počítačem. U "stodvácy" stačil šroubovák a 5 vteřin práce.

Je pravdou, že rádio za jízdy jsem začal poslouchat až ve Fordu... :-)

U stodvacítky to nemělo cenu. Ale nějak mi to vůbec nevadilo...

0/0
16.9.2016 13:48

T86o51m66á98š 60V73a93l88d33e30r 7763380669

Nerozumím termínu- žádná mě nevypekla.Pokud zůstala stát, stačilo kladivo... A tady začínaje báje pohádky, kdy si idealizujeme starou věc.

+2/0
16.9.2016 15:24

S78t53a75n 83N67o80v88á78k 5377155225494

Žádná mne nevypekla znamená, že když jsem z domova autem odjel, tak jsem se s ním zase domů vrátil. Což o Fordu nebo Oktávce říci nemohu. To je při 25 letech ježdění z dnešního pohledu úžasný výkon. Ford nedojel šestý rok z celkových osmi a Oktávka vybouchla hned po roce.

A kladivo určitě nebylo na rozbíjení auta. Nešlo všechno povolit rukou.

Je pravdou, že starou věc si člověk idealizuje a ta spolehlivost byla vykoupena hodinami práce. To bylo ještě v dobách, kdy bylo koníčkem se v autě vrtat. V Mototechně jste sehnal kdejaký díl, a za babku, třeba i šály na klikovku...

+2/−2
16.9.2016 20:01

M47a28r39t34i87n 84P90i95s74á36r 6700872324356

;-Dto víš, Ford je Lord, kromě několika typů motoru(Scorpio II, který má řetěz), tak ty rozvody to chce opravdu někdy vyměnit :-) .. , jinak za auto Škoda je škoda peněz ;-D;-D , v poho, taky se dá říct: tam Fordem, zpátky vlakem ;-D;-D, taky mi ve starším Escortu prdnul rozvoďák, nebylo to tak hrozný, pár dílů z vrakáče, ventily pochopitelně nový(jeden sací, druhý výfukový), jasně, kdysi jsem měl 120 žehličku, 105M, před tím moskala 408, potom 2140, u tý 408mi(rozebral jsem asi tři), pokud se nepletu, tak tam byl zajímavý systém rozvodů, říkalo se kdysi, hodně dávno, že to jsou oplácký motory, ten rozvod byl řešen snad šnekem ? u 105 a 120 se při generálce motoru měnily kromě futer na klikovce ještě vložky válců, pístní kroužky a těsnění někde pod těmi vložkami válců, u mí 408 ještě nebyly výmněné , tak že jsem ten motor musel rozebrat do šroubku, a ten blok motoru potom odvézt někam k Berounsku, kde mi to přebrousili a pak jsem to celé zas poskládal, ..čtyři srandy kopec, kdyz se na to dívám z té obrovské vzdálenosti času, .. tak to dá i za pět ..

0/0
16.9.2016 16:25

S76t34a51n 42N65o90v94á92k 5517975435554

U mne to taky byl Escort, resp. Tournier nebo jak se to jmenovalo...

0/0
16.9.2016 20:03

D24a23v86i34d 58V46i54k59t23o54r63a 9644454455857

Rozvody u 408 byly řešené plastovými ozubenými koly s hypoidním ozubením. Sám jsem na to kdysi koukal jako puk, když jsem jeden motor ze 408 pitval; bylo to nesmrtelné řešení.

0/0
23.9.2016 0:21

M41a91r52t82i87n 61P42i14s63á36r 6940492304536

Spíš to bylo jako pertinax, než nějakej plast, ale i tak dobrý, kolikrát jsem ho musel startovat klikou :-) :-)

0/0
23.9.2016 6:02

J53i76r40i 90D41o69m76i19n49i77k 1341438711220

Měl jsem 120L ještě loni, než mne ukecal jeden sběratel a tak šla pryč. Ale mé první auto 110 LS nepustím. A je stále, jako nové. :-)

+1/0
16.9.2016 11:22

J31i69ř86í 95S29c15h63w11a98c25h 8558924808186

Š 105/120 bylo v té době podprůměrný auto už v rámci RVHP.. Žigulík jehož konstrukce vznikala (v Itálii) v polovině 60. let bylo o hodně lepší a konstrukčně modernější auto.

+3/0
15.9.2016 22:58

P32e97t62r 95Č33e15r68m77á33k 9728135749180

Tak nějak, přinejlepším průměrné, samozřejmě žigulíky, polský fiaty nebo dacie svoje západní vzory nezapřely, a i třeba konstrukčně horší wartburg svojí koncepcí dokázal škodovce zdatně konkurovat.

0/0
15.9.2016 23:52

M31a52r73t58i54n 88N30e82r93m49u97t 9307257888529

Jedinou výhodu, ale dost výraznou, měli škodovkáři v zimě

+5/0
16.9.2016 11:22

J77i25r45i 47D87o67m86i50n24i37k 1191668521520

Jakou ?

0/0
16.9.2016 11:23

J46i23ř91í 53S95c42h57w34a65c10h 8148604358386

poháněná a zatížená zadní kola

+1/0
16.9.2016 11:29

M57a64r75t17i26n 26N10e18r37m65u85t 9497437118599

Proti žigulíkům, dobře seděla na sněhu nebo do kopce na mokré trávě. Samozřejmě museli napřed nastartovat. Jak psal jeden: se startováním za mrazu nemám problém, akumulátor si beru přes noc domů a ráno startuju max. napětkrát

+5/0
16.9.2016 12:14

P31e44t32r 76M39i56c35h15a75l 2280564931522

To už je nostalgie. Měl jsem 120 M 5R. Předělal jsem spínač ventilátoru chladiče na ruku a kromě 2x vybité baterky jsem neměl závažný problém. Se 100 tisíci km jsem ji ještě prodal. Dodnes vzpomínám na blbnutí v serpentinách na sněhu.

+2/0
15.9.2016 21:40

M58a44r43t36i42n 58P91i59s60á11r 6490352524386

taky jsem si musel přidělat manual spínač na ventilátor

+3/0
16.9.2016 15:04

M85i36r66o55s97l56a73v 44S65i80n83d94e80l32a58r 2105877684312

Zajimave jsou ceny tech aut a treba i ceny ND. Treba v roce 2000 stal zachovalej rapid cca 50.000 v roce 2010 80.000 a dnes dvojnasobek toho. Ceny ND, zejmena pokud jde o puvodni dily ci alespon tuzemskou vyrobu, jsou take hodne vysoke.

Skoda, ze ta auta nemela v roce 76 tu spolehlivost a vlastnosti jako v roce 89, to by byla tehdy (v roce 76) celkem pouzitelna. Poslednich cca 20 let provozuju ze zajmu posledni model s celohlinikovym motorem a musim rici, ze za cca 170tkm zadna zasadni zavada nenastala. Uvarilo resp. prehralo se to jednou, kdyz se sesmekla hadice, kde jsem neutahnul sponku. Jinak nic, pri obvykle udrzbe.

Pokud je chladici soustava v poradku a motor ma v poradku tesneni uvarit se to v podstate neda. V poradku znamena i to, ze soustava udrzi tlak, coz predpoklada mit v poradku zatku expanzky a jeji tesnici gumicku a neridit se hospodskou radou, ze proti vareni pomaha povolene vicko expanzky.

Na nejake delsi jezdeni je treba mit model s petirychlostni prevodovkou a vlecenou napravou, jinak je to bida.

Upadla zadni kola jdou na "kyvce", v drtive vetsine pripadu, na vrub nedorzeni servisniho postupu opravy zadnich brzd. Na "vlecce" obvykle nic nepada.

0/0
15.9.2016 21:39

P56e58t92r 31Č59e17r84m18á10k 9698425819510

Ty ceny máte vysoce nadsazené, zachovalý rapid nestojí 80tis ani dnes, natož v roce 2010. Neplést s tím že občas to někdo za podobnou cenu zkouší inzerovat, takovou hodnotu má však jeden kus ze sta nabízených.

S ND to také není zrovna jak píšete - z té původní výroby je dnes použitelné jen něco, hodně toho už zestárlo, zpuchřelo, zkorodovalo. Nové jsou až směšně levné, ale kvalita bývá často mizerná, a kvalitní díl se musí hledat.

Jinak modely 135 a 135 mají identické motory z favorita, které jsou značně upravené, a km proběh tomu tedy odpovídá, tam skutečně ve 170 není důvod mít problém.

S chlazením je to horší - termostatem počínaje, spínačem větráku konče, vidět dnes každodenně používaný kus bez úprav s plně funkčním systém chlazení je v podstatě raria, ten ikonický spínač na chlazení měl svoje opodstatnění.

0/0
15.9.2016 22:33

M86i28r49o78s19l72a58v 47S78i24n77d61e52l47a76r 2695117604222

To jsou ceny, za ktere se to da koupit, ne hypoteticke nebo nahodne (za ktere to nekdy velkou nahodou jde) a obcas se to za ne i proda. To, ze nekdo nabizi predrazeny kram, na tom nic nemeni. Ale dobre, tak mi takoveho do 80.000Kc sezente. Tj. zachovaly puvodni stav vc. inetrieru, karoserie bez nutnosti jakehokoliv zasahu, barva 8302 nebo 1305, motorizace 136.

Je videt, ze s temi dily moc zkusenosti nemate. Zpuchrele budou leda nejake stare gumove dily. Smesne levne? Jednak to neni pravda a jednak je kvalita v drtive vetsine neakceptovatelna (nesedici hrbaty blatniky, cinsky plagiaty blinkru, plecharina, ktera se originalu ani nepodoba napr. kryty motoroveho prostoru, trubek pod autem, supernekvalitni cinska olejova cidla....) Nehlede na to, ze vzhledove odlisne dily na youngtimera nikdo davat nebude. Ale hlavne jsou ty dily bezne nedostupne, sezente mi treba nove soukoli staleho prevodo 3.9 na 5q prevodovku nebo novy blok 742.135(6).... Samozrejme nemluvim o brzdovych destickach, olejovem filtru atd... Nastesti alespon vetsina lozisek je normovanych, takze clovek nemusi kupovat nejaky predrazeny hruzy, takze si clovek muze koupit SKF nebo Nachi za unosnou cenu.

Auto neni jen motor. 135/6 nejsou uplne identicke s favoritem, ale co se tyce podstatnych soucasti, tak ano. S beznou zivotnosti tak 200tkm. Ale dlouhodobou zkusenost s nima nemam, pouzivam jejich vylepsene verze.

Termostat je takovy jaky se tam da, za tu dobu jsem ho menil jednou prevetivne. Kdyz se tam da kram.... Ja pouzivam Wahler a problemy nejsou. Spinac vetraku je to samy. Ovsem vzhledem k umisteni, je treba tak 4 za roky skontrolovat kontakty, pokud se jezdi v soli (coz nedelam).

0/0
15.9.2016 23:06

M80i14r95o78s92l15a17v 48S22i47n73d73e32l98a42r 2185627824782

"jednou za 4 roky"

0/0
15.9.2016 23:24

P89e25t20r 82Č76e44r24m69á16k 9698185479980

Ceny jsou od 0-x, záleží co kdo hledá, zdali auto ve stavu 1,2,3,4 ;-) Pod pojmem zachovalý se může skrývat ve vašem vnímaní cokoliv, obecně termín zachovalý sedí k 2,3. Stav 1 v podstatě neexistuje a nikdo ho nehledá - hodí se leda do muzea a tam se také většina z nich už dávno nachází. Stav 4 se dá bez problému sehnat za 30tis.

S dílama jste koukám na štíru - ano zpuchřelé jsou logicky ty gumové či spíše pryžové, což je obecně velká část všech komponent. Směšně levně bez pochyby nové jsou, levněji už to opravdu nejde, bavíme se o tom že to někdo vnímá jako investici do veterána, samozřejmě pokud to někdo bere z pohledu toho kdo s tím na vesnici pořád drandí, tak se mu i těch pár korun může zdát hodně. A to že cena je adekvátní kvalitě jsem psal. Nicméně i původní plechařina je vesměs už orezlá (zaolejovaný nebo zabalený ve voskovaným papíru to prostě dneska má jeden člověk z milionu), plasty zkřehlý atd... Ano najdou se díly co odolávají zubu času statečně a ceněné jsou, ale je jich málo.

Motory 135/136 jsou identické z favoritem, mají akorát jiné příslušenství. Životnost o řád výše než předchozí provedení, služebáky telecomu nebo pošty na tom běžně najeli půl milionu.

A chlazení se vyladit dá, ale jak sám potvrzujete - chce to se tomu věnovat. R^

0/0
15.9.2016 23:41

M19i30r11o46s89l48a56v 73S12i34n45d10e14l49a55r 2625207384242

Hovořím zhruba o stavu 2. Stav 4 nemá nyní smysl (alespoň pro mne) pořizovat, pokud existují kousky ve stavu 2.

Nevím tedy, co je směšně levné.... Levněji to nejde, to je fakt, protože cenu určuje trh a pokud funguje je cena nejnižší možná. A ta je nyní o půl řádu jinde než před 5ti lety. Ale ok, ono jakoukoliv cenu můžeme prohlásit za směšně nízkou :-). Já jsem uvedl příklad konkrétních dílů, když mi je za směšnou cenu nabídnete, budu jedině rád. :-) Jak jsem psal mnoho nyní běžně dostupných dílů je v podstatě nepoužitelných.

Motory 742.135(6) s favoritem identické nejsou, mají jiný blok, vanu, sací koš, klikovou hřídel a pokud budeme puntičkáři tak i hlavu, protože hlava z 742.136 se na řadě 781 nepoužívala.

0/0
16.9.2016 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.