Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda 120 slaví 40 let. Zastaralý pokrok byl provizoriem na tři pětiletky

Stodvacítka je ukázkovým příkladem teorie autorelativity. O co všednější byla v letech osmdesátých a o co opovrhovanější byla v letech devadesátých, tak o to více kladných emocí budí dnes, když se naleštěná objeví na některém z veteránských srazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a24r25e10k 86C35h85a17r48v74á13t 2906176470954

Je hezké, že se tu píše o 105/120, ale nikde se nepíše o Škodě 130 :-/

0/0
16.10.2016 15:29

J70á21n 45K12o64t86ú78č 2836104128206

Je to sranda vlastniť to ako hračku, ako veterána (to by som bral), ale som rád, že v dnešnej dobe môže mať normálny človek spoľahlivejšie rodinné auto. Ja mám úplne obyčajné auto (ojetina nižšej strednej triedy, motor 80 kW), ale viem, že keď otočím kľúčom, tak vždy naštartuje, a že v pohode zvládne cestu k moru aj cez Alpské priesmyky.

0/0
28.9.2016 13:00

J33a90n 65H12e65n94d25r94y23c15h 9107641250299

Se slzou v oku vzpomínám, jak jsem jezdil za budoucí ženou do Vrchlabí, ráno polil rychlovarkou zámek ( u Labe pěkně mrzlo ) a s vyškrábaným tankovým okýnkem vyrazil do Jičína do práce. 105S R.I.P.

0/0
18.9.2016 18:24

P56a50v56e72l 52P31o10s91p93í54š71i83l 3131554593725

a ted je nahon vzadu zase moderni, viz Bmw;)

0/0
18.9.2016 10:42

V13i90l18i30a32m 30N21o33v79a89k 7844167810799

nahon - neboli pohon zadnich kol byl "moderni" vzdycky. V konceptu motor vpredu nahon vzadu (tak jako to ma zminovane BMW a hodne jinych znacek). Pohon vzadu a motor vzadu byl domenou sportovnich aut (vyjimkou byl VW brouk, ktery byl odvozen od Porsche ze stejnym konceptem). Skoda 105/120 nebyla sportovni auto a doufam ze ani nemela ambice byt sportovnim autem. Mel to byt rodinny vuz a jako taky mel mit velky zavazadlovy prostor. U rodinneho vozu mit zavazadla vpredu je hodne bizarni, neprakticke a dokonce mozna i nebezpecne. Je to uplne jedno - byl to typicky nepodarek te doby z tehle zeme. Nedostatkova ekonomika ukazala sve limity.

+3/0
18.9.2016 10:50

J50i64ř94í 54S91c44h56w82a17c18h 8648604168616

S pohonem "vše vzadu" nebyl VW brouk nebyl až taková vyjímka. Kromě škodovek ho měl třeba Renault 8, Fiaty 500, 600, 850, Chevrolet Corvair....

0/0
18.9.2016 18:51
Foto

R56o15m32a22n 13K15o83z77e44l 4147956753604

Akorát že to bylo moderní v 60.letech, na začátku 70.let už bylo jasné, že tato koncepce ztratila perspektivu, ale škodovka na to nemohla reagovat, i když připravené nástupce měla (typ 720).

+1/0
19.9.2016 9:07

P70e65t69r 51J58a37n97o10š 5795491550715

Nejsem si jistý, jestli Porsche jako samostatná automobilka vyráběla už ve 30. letech. Spíš se uvádí, že Ferdinand Porsche dostal úkolem vytvořit lidový vůz, na němž v podstatě vyrostla značka VW. Porsche se při návrhu Brouka inspiroval v Tatře 97, včetně koncepce vše vzadu se vzduchem chlazeným boxerem.

Škoda 105/120 byla z nouze ctnost, původně mělo mít MB jiného nástupce, ale strana rozhodla jinak. Doporučuji dokument z cyklu Zašlapané projekty: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061009-zapomente-na-skodovku/

0/0
25.9.2016 1:12

V51i63l47i39a12m 67N75o25v87a21k 7754837100379

Bylo to technologicky zaostale auto a dilenske provedeni na zoufale urovni. Koncept vzadu motor a pohon zadni napravy u aut, ktere meli byt "family cars" byl prezity jiz v 60-tych letech. Startovani vozidla - katastrofa, uzitkove vlastnosti - totez, chlazeni - ostuda. Auto jsem mel od roku 1977 do roku 1986 a bylo to rozhodne to nejhorsi co jsem mohl mit. Objevovali se tam problemy, ktere byli u aut na Zapade vyreseny jiz v 50-tych letech. Klasicka ukazka kam to dopracoval komunisticky prumysl. Favorit tomu pak dal jenom ranu z milosti. Nastesti se Skoda MB prodala VW coz je velice odpovedny investor a dokonce dokaze dat nasim lidem iluzi "ceskeho auta". Vsem, co tady vzpominaji na leta kdyz na opravu stacil drat a par kusu naradi doporucuji, aby presedli ze svych soucasnych aut a pustili se do oprav po ceste do Chorvatska nebo kam jezdi. S 120 jim to umozni bohate. Bez jakychkoliv iluzi : byl to zmetek a zustava to zmetkem bez ohledu na historickou hodnotu veteranu

+3/−5
17.9.2016 12:09
Foto

R47o74m53a87n 44K83o35z73e15l 4347796193644

Naši měli několik trabantů a to bylo ještě horší...

0/0
17.9.2016 22:01

V80i66l16i83a62m 67N73o72v13a26k 7124297250849

Trabant ale nebyl povazovan za konkurenta S105/120. Bylo to neco, jako dnes tzv. start-up auta. Trabant byl dvoutakt s extremne jednoduchou konstrukci a bez jakekoliv technologie. Cenove byl skoro na polovine S105/120. Taky to bylo nespolehlive a na svou dobu spatne auto, technicky hodne zaostale, ale jak jsem jiz rekl - melo to byt to nejlevnejsi co se da poridit. To Skoda mela byt neco lepsi

+1/0
18.9.2016 8:57
Foto

R98o75m69a37n 32K75o14z49e62l 4267536753504

I to byl paskvil, který měl podle původních plánů skončit v roce 1967. Ve Světě motorů se to jen hemžilo články, jak z toho trochu udělat auto, na co konstruktéři zapomněli a v testech zdůrazňovali, že trabanty nelze hodnotit jako jiná auta.

0/0
18.9.2016 12:41

V47i71l53i82a58m 44N61o90v61a30k 7464137800839

Jestli o tohle tema mate doopravdy zajem - prectete si to co jsem napsal o odstavec nad timhle prispevkem. Trabant byl vychodisko z nouze a ne pokus o rodinny vuz. Prumysl v NDR byl na tom jeste radove hur nez u nas - vsechno znicene, co zustalo odvezli Rusove do SSSR a Nemci zacinali bez technologicke podpory od zacatku. Zavod v Zwickau byl toho dukazem. Trabant nelze srovnavat s nicim - mozna s auty jako byl rakousky Steyr Puch nebo bizarni BMW s dvermi vepredu. Prehlednete si to na google

+1/0
18.9.2016 16:14

J35a28r59o68s87l68a23v 96B50i39r29n39e56r 4488365902648

R^R^

0/0
18.9.2016 16:06

V46a89c23l89a24v 67V63a20v66r94a 3477954935857

Zato dnes nevlastníte ve škodovce nic než ty české ručičky. Zisky jdou majitelům do Německa.

A mohl bych vám ukázat co dělali komunisti v celém českém průmyslu a co děláte vy. Věřte že by nebylo se čím chlubit. Vy jste si průmysl VEŠKERÝ oddělali sami a srovnali se zemí. Jednou se o tom bude smět psát u vás a vaše pravnoučata z vás budou mít srandu.

Jsem ANTIKOMUNISTA ale těm co vedli podniky včetně Škodovky nesaháte po kotníky. Kde je SONP Kladno které vyváželo ocel i do USA a Kanady za dumpingové ceny, kde je 100,,000 bytů OK řekněme králíkáren keré se ročně postavily? Víte kolik se jich staví dnes a co stojí? Kdo si je může dovolit? Kde je textilní průmysl a trhy které jste Asiatům nacpali ochotně do chřtánu? Kašmír co šel i do zemí původu, kde je Skloexport co šel na všechny kontinenty? Bytový textil? Textilní stroje? Škodovky se prodávaly i v Kanadě.

Na CNC mašinách jsem zaučoval (zde v USA) obsluhy programovat jejich stroje v r.1985 !! než jsem šel na opravdový job.

Dnes má škodovka jen logo na kapotě. Ostatní je VW a zisky jdou do Německa. V Čechách zůstávají jen daně. Tedy opravdová MONTOVNA.

Hotový výrobek na export? Jaký proboha? Je takového něco v Česku? Bižu? Swarovski kupuje v Jablonci "šmelc" za haléře na kila a vyrábí i z nich úžasné šperky a vyváží na všechny kontinenty zatímco Bižu zkrachovala a jede snad jen Preciosa.

Co s tím? Nic. Kašlat na to, doly jsou zabetonované i s uhlím a tak to nikdo nerozkrade. SONP se prodalo konkurenci a ta haly zlikvidovala a šrot odvezla domů. O ceně se raději bavit nebudem a dokonale jste si zlikvidovali průmysl všeho druhu. Pracovní síla je v Česku značně vyspělá technicky a vědomostmi a tak i vyhledávaná, ale to je vše.

+4/−7
17.9.2016 3:40

V11a14c25l45a60v 93V12a56v34r21a 3277414965437

Doufám že máte na mysli osobní Tatry?

Kde byste na to měli? Na to měli komunisti, ti uměli vyrábět a prosperovat, vyvážet do celého světa, Dnes už nikdo neexistuje kdo by dokázal navrhnout nové auto aa dokonce po letech uděůat zbrusu novou koncepci. Kde byste vzali mozek?

Vždyť už máte jen jednu automobilku která vám snad něco i vydělá a jinak nic! Osobák Tatra tedy nepřichází v úvahu. Kolín a Boleslav patří cizincům kteří dovolují Čechům v nich pracovat a vybírají zisky jež investují v Německu. A co dál? Kde byste vzali jiného Laurina a Klementa? nebo komunistu co by dokázal vyvinout český moderní motor a převody?

Vyrábíte VW se značkou Škody aby se to doma snadněji prodávalo. Tady v Americe je VW debakl. Oni nemají auto pro americký trh, lidi to nekupují. Kde jsou ty časy kdy na americkém trhu v tabulce nejprodávanějších byl VW Jetta diesel...od té doby v tabulce není tedy žádný zástupce Evropy. Proč asi? V Americe se letos prodá 16 milionů aut, všech asijských a amerických značek.

0/−5
17.9.2016 3:24

V31a53c96l53a70v 16V56a87v23r29a 3257604635307

Porovnávt starou škodovku s Porsche je hodné v...

Podívejte co vyráběli východní Němci. .

+1/0
17.9.2016 3:09

V91a73c36l94a46v 23V82a78v61r45a 3797654535287

Taky jsem dokázal vydělat za měsíc mezi 4 až 5,000 Kčs. Že by škodovka pro mně byla drahá? Měl jsem Ladu. Auto měl ve staré republice kdekdo a uživil ho na rozdíl od dneška. Povinné ručení byl za drobné, benzín za 2 Kčs a na konci za 8 Kčs,

Podívejte se kolik lidí uživí auto dnes.

Zcela mimochodem, nebyl po té vaší revoluci problém škodovku nechat zmodernizovat Francií nebo Německem a vyrábět v ní cokoliv v licenci. To jen chytré mozky za všimné prodali Škodovku a zisky jdou do Německa. Docela chápu že úhlavní nepřátelé Němců Laurin a Klement se dodnes v hrobě obrací. To jistě netuší kam se poěl veškerý natož těžký průmysl bývalého Československa. Kolik dnešních firem vlastní Češi a kolik cizinci. Jednou budete pro srandu pra pravnuků.

0/−8
17.9.2016 3:08

V58i26l56i91a23m 66N66o95v88a90k 7174797650859

I kdyz tvrdite, ze jste antikomunista jste ve skutecnosti obdivovatel komunismu. Komuniste znicili vsechno - vcetne te Skodovky a zustal pouze zaostaly a neefektivni prumysl. Lepsi bylo Skodu MB prodat VW jako nechat z ni zustat to, co zustalo treba z Moskvice. Takhle Skoda vydelava a cesky clovek ma pocit kdyz startuje Oktvku nebo Fabii, ze jede na ceskem aute. Nevim co mate proti Nemcum. A uz vubec nechapu co delate v USA (pokud je to pravda). Porovnavate ceny z let pred pul stoletim bez ohledu na kupni silu tehdejsi meny, coz je typicke pro lidi co nicemu nerozumi.

+14/0
17.9.2016 10:38
Foto

M52a61r25t68i29n 75B60a86l97l44u62c45h 8969516863521

4-5 000 Kčs? Aktuálna priemerná mzda DĚLNÍKA v automobilovom priemysle v ČR číní 36 000Kč, pričom kurz USD je dnes podobný ako vtedy.

Bajky o ,,starých dobrých časoch," si šetrite pre vnúčatá.

+8/0
17.9.2016 11:07

P34e22t89r 98B95u10r62d58a 3640745389837

5000 Kčs měsíčně. Za socíka. Jako celá rodina, nebo sám? Jestli sám, tak jako příslušník StB nebo člen nejméně OV KSČ?

Na konci 80. let byla slušná výplata kolem 2000 Kčs, otec měl i s odlučným jako montér kolem 2300.

+5/0
17.9.2016 22:31

V93i70l18i92a60m 67N20o41v69a28k 7784557830949

Absolventsky plat v roce 1988 = 1990 Kcs. Bylo to plosne a pokud clovek nemel priplatky tak se nedostal ani o korunu navrch. Mozna kdyz delal policajta nebo lampasaka tak mel o dve stovky vic. Plat reditele PZO Strojexport 4800 Kcs v te same dobe plus sluzebni auto (Lada 1500).

+1/0
18.9.2016 9:01

D79a58v49i35d 23V41i82k98t90o21r79a 9124374875867

Záleželo na pracovní pozici. Můj táta měl v roce 1980 mezi 9 000 a 10 000 Kčs hrubého, tedy i včetně příplatků za risikovou práci a přesčasy. Jezdil s kropičkou a byl členem havarijní čety TSK, co měla na starost údržbu městské kanalisace. Nebyla to leckdy zrovna voňavá práce, to je fakt, ale když člověk makal, mohl si vydělat.

0/0
23.9.2016 0:17

J85i83r35i 15R51u93s46n75o52k 4135372327183

Tata mel nadhernou nabliskanou 120 LS, na ktere jsem se naucil ridit. Dokonce jsem miloval jizdu na sedadle spolujezdce, kde jsem si mohl krasne natahnout levou nohu a pravou zvednout a oprit o tu stenu, ktera kryla prave predni kolo. Mam na ni krasne vzpominky. Urcite ji mam radsi nez pozdejsi Felicii, ci Octavii.

0/0
16.9.2016 18:06
Foto

R96o50m26a19n 50K55o74z49e26l 4807746463724

Ať byly jaké byly, tak se jich vyrobily 2 miliony a ve velkém přispěly k motorizaci u nás. A jak se tu v posledních dnech objevilo několik článků o příliš starém vozovém parku u nás, tak právě tyto škodovky jsou důkazem, že se auta obměńují přirozenou cestou a žádné zásahy nejsou potřeba. Před 20 lety těchto škodovek jezdilo 800 tisíc, dnes pokud zahlédnu jednu denně, tak je to ještě moc.

+4/0
16.9.2016 17:58

M24i67c80h15a73l 80M35a16l64ý 5762844199173

Měli jsme 130GLX, taky skvost. Vařilo to poměrně často a někdy to i uvařilo hliníkovou hlavu válců. Ta byla jiná než na 120 a velmi špatně se sháněla, i v 90. letech, navíc byla drahá jako pes. Otec musel jednou napsat "dopis rozčileného čtenáře" do Lidovek, aby mu hlavu v Boleslavi kdesi přednostně opatřili.

Zajímavé bylo i to, že automobil byl polotovar, bylo třeba, aby si majitelé nechali vystříkat dutiny vozu nějakým asfaltem, jinak to korodovalo zevnitř. Jinak to bylo progresivní v tom, že to mělo posilovač brzdy. to dřívější generace neměly.

+1/0
16.9.2016 15:54

S52t76e30p26a26n 25T89o66t89h 8508649155628

ja měl 130GLS... nedám na ní dopustit...

0/0
13.12.2016 13:11

M20i16c21h48a21l 21M47a70l87ý 5712944269963

A opět v idnesu oblíbené slovo "legendární" - tentokrát hned dvakrát, přičemž jedno označuje popelnici Favorita, který byl asi tak legendární jako Rudé Právo nebo mlíko v pytlíku...

+1/0
16.9.2016 15:45

S72t55a33n 87N42o72v42á29k 5397575335364

Měl jsem různé "stodvacítky" pětadvacet let. Nikdy mne žádná nevypekla. Pokud někdy zůstala stát, stačilo na to kladivo, šrubovák, kombinačky a kus drátu.

Pak jsem měl Forda - tomu prasknul rozvodový řemen a potkaly se ventily.

Potom novou Oktávku - 100 kiláků od domova odešel modul zapalování (dodnes nevím, kde to tam vůbec je).

Nemluvě o tom, že u obou posledních aut byly problémy s volnoběhem a musel na to být servis s počítačem. U "stodvácy" stačil šroubovák a 5 vteřin práce.

Je pravdou, že rádio za jízdy jsem začal poslouchat až ve Fordu... :-)

U stodvacítky to nemělo cenu. Ale nějak mi to vůbec nevadilo...

0/0
16.9.2016 13:48

T24o84m95á18š 19V14a69l97d62e42r 7233930269

Nerozumím termínu- žádná mě nevypekla.Pokud zůstala stát, stačilo kladivo... A tady začínaje báje pohádky, kdy si idealizujeme starou věc.

+2/0
16.9.2016 15:24

S16t95a46n 22N35o78v57á70k 5927375565924

Žádná mne nevypekla znamená, že když jsem z domova autem odjel, tak jsem se s ním zase domů vrátil. Což o Fordu nebo Oktávce říci nemohu. To je při 25 letech ježdění z dnešního pohledu úžasný výkon. Ford nedojel šestý rok z celkových osmi a Oktávka vybouchla hned po roce.

A kladivo určitě nebylo na rozbíjení auta. Nešlo všechno povolit rukou.

Je pravdou, že starou věc si člověk idealizuje a ta spolehlivost byla vykoupena hodinami práce. To bylo ještě v dobách, kdy bylo koníčkem se v autě vrtat. V Mototechně jste sehnal kdejaký díl, a za babku, třeba i šály na klikovku...

+2/−2
16.9.2016 20:01

M56a30r35t56i39n 83P90i35s52á13r 6120422114896

;-Dto víš, Ford je Lord, kromě několika typů motoru(Scorpio II, který má řetěz), tak ty rozvody to chce opravdu někdy vyměnit :-) .. , jinak za auto Škoda je škoda peněz ;-D;-D , v poho, taky se dá říct: tam Fordem, zpátky vlakem ;-D;-D, taky mi ve starším Escortu prdnul rozvoďák, nebylo to tak hrozný, pár dílů z vrakáče, ventily pochopitelně nový(jeden sací, druhý výfukový), jasně, kdysi jsem měl 120 žehličku, 105M, před tím moskala 408, potom 2140, u tý 408mi(rozebral jsem asi tři), pokud se nepletu, tak tam byl zajímavý systém rozvodů, říkalo se kdysi, hodně dávno, že to jsou oplácký motory, ten rozvod byl řešen snad šnekem ? u 105 a 120 se při generálce motoru měnily kromě futer na klikovce ještě vložky válců, pístní kroužky a těsnění někde pod těmi vložkami válců, u mí 408 ještě nebyly výmněné , tak že jsem ten motor musel rozebrat do šroubku, a ten blok motoru potom odvézt někam k Berounsku, kde mi to přebrousili a pak jsem to celé zas poskládal, ..čtyři srandy kopec, kdyz se na to dívám z té obrovské vzdálenosti času, .. tak to dá i za pět ..

0/0
16.9.2016 16:25

S18t62a13n 12N55o49v36á50k 5307465625704

U mne to taky byl Escort, resp. Tournier nebo jak se to jmenovalo...

0/0
16.9.2016 20:03

D67a64v95i78d 31V37i74k81t61o73r84a 9164374885207

Rozvody u 408 byly řešené plastovými ozubenými koly s hypoidním ozubením. Sám jsem na to kdysi koukal jako puk, když jsem jeden motor ze 408 pitval; bylo to nesmrtelné řešení.

0/0
23.9.2016 0:21

M91a83r15t16i38n 59P32i75s12á31r 6650852364556

Spíš to bylo jako pertinax, než nějakej plast, ale i tak dobrý, kolikrát jsem ho musel startovat klikou :-) :-)

0/0
23.9.2016 6:02

J93i59r66i 91D43o15m69i96n77i30k 1491688251820

Měl jsem 120L ještě loni, než mne ukecal jeden sběratel a tak šla pryč. Ale mé první auto 110 LS nepustím. A je stále, jako nové. :-)

+1/0
16.9.2016 11:22

J80i72ř92í 20S71c43h30w22a70c24h 8858684468976

Š 105/120 bylo v té době podprůměrný auto už v rámci RVHP.. Žigulík jehož konstrukce vznikala (v Itálii) v polovině 60. let bylo o hodně lepší a konstrukčně modernější auto.

+3/0
15.9.2016 22:58

P19e52t74r 43Č25e25r68m40á79k 9468395219880

Tak nějak, přinejlepším průměrné, samozřejmě žigulíky, polský fiaty nebo dacie svoje západní vzory nezapřely, a i třeba konstrukčně horší wartburg svojí koncepcí dokázal škodovce zdatně konkurovat.

0/0
15.9.2016 23:52

M51a24r88t33i57n 85N39e65r39m86u44t 9727647418179

Jedinou výhodu, ale dost výraznou, měli škodovkáři v zimě

+5/0
16.9.2016 11:22

J89i30r92i 33D61o94m63i61n15i80k 1371458461500

Jakou ?

0/0
16.9.2016 11:23

J61i13ř67í 56S54c96h64w83a83c30h 8398584628466

poháněná a zatížená zadní kola

+1/0
16.9.2016 11:29

M86a42r36t35i93n 74N16e27r50m75u58t 9837707858539

Proti žigulíkům, dobře seděla na sněhu nebo do kopce na mokré trávě. Samozřejmě museli napřed nastartovat. Jak psal jeden: se startováním za mrazu nemám problém, akumulátor si beru přes noc domů a ráno startuju max. napětkrát

+5/0
16.9.2016 12:14

P86e16t34r 35M96i82c42h47a18l 2790564851602

To už je nostalgie. Měl jsem 120 M 5R. Předělal jsem spínač ventilátoru chladiče na ruku a kromě 2x vybité baterky jsem neměl závažný problém. Se 100 tisíci km jsem ji ještě prodal. Dodnes vzpomínám na blbnutí v serpentinách na sněhu.

+2/0
15.9.2016 21:40

M71a40r86t73i61n 37P36i20s15á30r 6270942744126

taky jsem si musel přidělat manual spínač na ventilátor

+3/0
16.9.2016 15:04

M29i96r69o10s20l57a59v 57S33i55n25d24e37l17a84r 2495737324442

Zajimave jsou ceny tech aut a treba i ceny ND. Treba v roce 2000 stal zachovalej rapid cca 50.000 v roce 2010 80.000 a dnes dvojnasobek toho. Ceny ND, zejmena pokud jde o puvodni dily ci alespon tuzemskou vyrobu, jsou take hodne vysoke.

Skoda, ze ta auta nemela v roce 76 tu spolehlivost a vlastnosti jako v roce 89, to by byla tehdy (v roce 76) celkem pouzitelna. Poslednich cca 20 let provozuju ze zajmu posledni model s celohlinikovym motorem a musim rici, ze za cca 170tkm zadna zasadni zavada nenastala. Uvarilo resp. prehralo se to jednou, kdyz se sesmekla hadice, kde jsem neutahnul sponku. Jinak nic, pri obvykle udrzbe.

Pokud je chladici soustava v poradku a motor ma v poradku tesneni uvarit se to v podstate neda. V poradku znamena i to, ze soustava udrzi tlak, coz predpoklada mit v poradku zatku expanzky a jeji tesnici gumicku a neridit se hospodskou radou, ze proti vareni pomaha povolene vicko expanzky.

Na nejake delsi jezdeni je treba mit model s petirychlostni prevodovkou a vlecenou napravou, jinak je to bida.

Upadla zadni kola jdou na "kyvce", v drtive vetsine pripadu, na vrub nedorzeni servisniho postupu opravy zadnich brzd. Na "vlecce" obvykle nic nepada.

0/0
15.9.2016 21:39

P29e52t88r 48Č32e72r65m65á36k 9908415329160

Ty ceny máte vysoce nadsazené, zachovalý rapid nestojí 80tis ani dnes, natož v roce 2010. Neplést s tím že občas to někdo za podobnou cenu zkouší inzerovat, takovou hodnotu má však jeden kus ze sta nabízených.

S ND to také není zrovna jak píšete - z té původní výroby je dnes použitelné jen něco, hodně toho už zestárlo, zpuchřelo, zkorodovalo. Nové jsou až směšně levné, ale kvalita bývá často mizerná, a kvalitní díl se musí hledat.

Jinak modely 135 a 135 mají identické motory z favorita, které jsou značně upravené, a km proběh tomu tedy odpovídá, tam skutečně ve 170 není důvod mít problém.

S chlazením je to horší - termostatem počínaje, spínačem větráku konče, vidět dnes každodenně používaný kus bez úprav s plně funkčním systém chlazení je v podstatě raria, ten ikonický spínač na chlazení měl svoje opodstatnění.

0/0
15.9.2016 22:33

M98i22r42o37s60l30a98v 62S14i55n25d58e66l75a87r 2625877694112

To jsou ceny, za ktere se to da koupit, ne hypoteticke nebo nahodne (za ktere to nekdy velkou nahodou jde) a obcas se to za ne i proda. To, ze nekdo nabizi predrazeny kram, na tom nic nemeni. Ale dobre, tak mi takoveho do 80.000Kc sezente. Tj. zachovaly puvodni stav vc. inetrieru, karoserie bez nutnosti jakehokoliv zasahu, barva 8302 nebo 1305, motorizace 136.

Je videt, ze s temi dily moc zkusenosti nemate. Zpuchrele budou leda nejake stare gumove dily. Smesne levne? Jednak to neni pravda a jednak je kvalita v drtive vetsine neakceptovatelna (nesedici hrbaty blatniky, cinsky plagiaty blinkru, plecharina, ktera se originalu ani nepodoba napr. kryty motoroveho prostoru, trubek pod autem, supernekvalitni cinska olejova cidla....) Nehlede na to, ze vzhledove odlisne dily na youngtimera nikdo davat nebude. Ale hlavne jsou ty dily bezne nedostupne, sezente mi treba nove soukoli staleho prevodo 3.9 na 5q prevodovku nebo novy blok 742.135(6).... Samozrejme nemluvim o brzdovych destickach, olejovem filtru atd... Nastesti alespon vetsina lozisek je normovanych, takze clovek nemusi kupovat nejaky predrazeny hruzy, takze si clovek muze koupit SKF nebo Nachi za unosnou cenu.

Auto neni jen motor. 135/6 nejsou uplne identicke s favoritem, ale co se tyce podstatnych soucasti, tak ano. S beznou zivotnosti tak 200tkm. Ale dlouhodobou zkusenost s nima nemam, pouzivam jejich vylepsene verze.

Termostat je takovy jaky se tam da, za tu dobu jsem ho menil jednou prevetivne. Kdyz se tam da kram.... Ja pouzivam Wahler a problemy nejsou. Spinac vetraku je to samy. Ovsem vzhledem k umisteni, je treba tak 4 za roky skontrolovat kontakty, pokud se jezdi v soli (coz nedelam).

0/0
15.9.2016 23:06

M73i15r35o79s55l41a14v 72S28i25n36d50e33l43a82r 2865767854852

"jednou za 4 roky"

0/0
15.9.2016 23:24

P85e69t75r 29Č69e85r22m60á68k 9848945639610

Ceny jsou od 0-x, záleží co kdo hledá, zdali auto ve stavu 1,2,3,4 ;-) Pod pojmem zachovalý se může skrývat ve vašem vnímaní cokoliv, obecně termín zachovalý sedí k 2,3. Stav 1 v podstatě neexistuje a nikdo ho nehledá - hodí se leda do muzea a tam se také většina z nich už dávno nachází. Stav 4 se dá bez problému sehnat za 30tis.

S dílama jste koukám na štíru - ano zpuchřelé jsou logicky ty gumové či spíše pryžové, což je obecně velká část všech komponent. Směšně levně bez pochyby nové jsou, levněji už to opravdu nejde, bavíme se o tom že to někdo vnímá jako investici do veterána, samozřejmě pokud to někdo bere z pohledu toho kdo s tím na vesnici pořád drandí, tak se mu i těch pár korun může zdát hodně. A to že cena je adekvátní kvalitě jsem psal. Nicméně i původní plechařina je vesměs už orezlá (zaolejovaný nebo zabalený ve voskovaným papíru to prostě dneska má jeden člověk z milionu), plasty zkřehlý atd... Ano najdou se díly co odolávají zubu času statečně a ceněné jsou, ale je jich málo.

Motory 135/136 jsou identické z favoritem, mají akorát jiné příslušenství. Životnost o řád výše než předchozí provedení, služebáky telecomu nebo pošty na tom běžně najeli půl milionu.

A chlazení se vyladit dá, ale jak sám potvrzujete - chce to se tomu věnovat. R^

0/0
15.9.2016 23:41

M85i16r52o60s67l17a68v 19S44i92n57d38e69l72a37r 2815807894112

Hovořím zhruba o stavu 2. Stav 4 nemá nyní smysl (alespoň pro mne) pořizovat, pokud existují kousky ve stavu 2.

Nevím tedy, co je směšně levné.... Levněji to nejde, to je fakt, protože cenu určuje trh a pokud funguje je cena nejnižší možná. A ta je nyní o půl řádu jinde než před 5ti lety. Ale ok, ono jakoukoliv cenu můžeme prohlásit za směšně nízkou :-). Já jsem uvedl příklad konkrétních dílů, když mi je za směšnou cenu nabídnete, budu jedině rád. :-) Jak jsem psal mnoho nyní běžně dostupných dílů je v podstatě nepoužitelných.

Motory 742.135(6) s favoritem identické nejsou, mají jiný blok, vanu, sací koš, klikovou hřídel a pokud budeme puntičkáři tak i hlavu, protože hlava z 742.136 se na řadě 781 nepoužívala.

0/0
16.9.2016 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.