Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e34t42r 56H70o35f14m55a85n70n 6289274615480

A mela I servo rizeni. Nez jsem zaparkoval, byl jsem celej servanej.

+43/−2
doporučit
15.9.2016 12:32

J58a39n 18D41u56d71e55k 2950942807193

Moje první auto, které jsem dostal v 18cti jako dárek od prarodičů, protože si kupovali něco jiného. Bylo s tím neuvěřitelné dobrodružstí. Takových historek člověk zažije jenom s takovým autem. Přiznám se, že jsem s tím měl i drobné nehody, ale opravy stály v řádu stovek. Bylo to super auto. Vzpomínám s láskouV

+28/−1
doporučit
15.9.2016 12:58

M25a57r60t14i47n 14Z65a42c10h 5764820502332

Maxík teda slyším poprvé a že jsem škodováckejch srazů něco absolvoval... vždy to bylo eMko. Jinak pro mladý kluky, aby se něco s autama naučili to byl ideální vůz, protože se furt něco opravovalo a běžnej servis se taky dal dělat kdekoli v garáži.

+23/0
doporučit
15.9.2016 12:59


J47a65n 83S43t74a35r74ý 8677240922215

Nostalgie je hezká věc. Můžeme se tu nostalgicky plácat jaké to byly super zážitky. No, nicméně já jsem rád, že doba už dávno pokročila a už v těch střepech nemusím jezdit..

+25/−1
doporučit
15.9.2016 13:32

P13e72t35r 67P37r37u95s 7397615469552

Rodice se 120 prejeli Alpy - horem, aby usetrili za tunel. Cestou nahoru odeslo chlazeni a cestou dolu brzdeni. Na druhe strane Alp z toho bylo uplne jine auto. ;-D Ale nakonec se statecne dobelhalo az do Benatek.R^

+19/0
doporučit
15.9.2016 13:29

A76l52e51x47a66n62d83e60r 70P75o87m84p93o89š 8879212318693

Nahodou, mel jsem tu kamarady ze zahranici a chteli ji ode me koupit. Poskakovali jsme v kolone a ja s hruzou sledoval jak teplota vesele stoupa a stoupa. A vedel jsem,ze je zle. Samozrejme jsem uvaril. Odstavil jsem Drakouse a svihal do nejblizsi prodejny pro vodu, protoze jsem sebou zadnou nemel. A kamaradi se smali az se za bricho popadali a za co to prodam. Ze auto co jezdi na vodu jeste nevideli. Jizda v tom byl adrenalinovy zazitek. A kupodivu jsem jeste nedavno sveho Drakouse potkal na silnici. I s napisem Drakous misto Skoda. Naprosto jsem nechapal, ze to jeste jezdi. Zbavil jsem se ho pred vice nez 20 lety a uz tehdy to byl strep. Ale byla to nostalgie

+13/0
doporučit
15.9.2016 14:48

D16a51n10i64e49l 11K74r77o96n15e72r 7804534886867

Stodvacitka byla charakteristicka nekolika typickyma vlastnostma:

1. silene to rezavelo

2. spatne to startovalo

3. do kufru se neveslo prakticky nic...navic byl vpredu, takze kratka jizda s pootevrenym kufrem nebyla mozna

4. zavirani dveri doprovazel typicky "brinkavy zvuk", ktery jsem u zadneho jineho auta neslysel

5. pri toceni volantem bylo treba vynalozit mnoho energie

6. v zatackach to dost plavalo

+29/−6
doporučit
15.9.2016 13:02

P90e87t41r 91K36r67á22t82k62ý 5329456246861

s tím autem se dalo jezdit velice úsporně z kopce - s vypnutým motorem:-) jezdil tak děda, když jezdil jednu trasu, kde byl pozvolný kopec táhnoucí se asi 10km - motor prostě vypnul a hrozně si chválil, jak šetří - posilovače to nemělo, takže vypnutý motor neměl na točení volantem a brzdy vliv, rovněž volant nešel zamknout, pokud klíč zůstal v zapalování - tedy alespoň ta jeho verze 105

+12/0
doporučit
15.9.2016 13:45

J41a77n 49P25o74k69o54r93n54ý 1223139490713

Míval jsem dost dlouhou dobu Š Octavia - Spartak. To bylo auto Nezmar, ale jízdním komfortem moc neoplýval. Potom jsem si koupil Š 120 GLS, sice ojetou, ale v cajku. Dodnes nemohu zapomenout na pocity z první jízdy. S porovnáním se Spartakem jsem si připadal, že jedu v nějakém západním bouráku, nejspíše Cadillacem. Takový to byl rozdíl. No sloužila dobře až na to upadlé kolo v Itálii. Sjezdil jsem s ní půlku Evropy a dnes, kdy máme auta "na úrovni" na ni a zážitky s ní vzpomínáme. Býval to člen rodiny. Dnes jsou auta spíše spotřebáky.:-/

+16/−2
doporučit
15.9.2016 12:57
Foto

P88e64t78r 87P89r31o97c96h12á12z55k29a 3932116932684

Nikdy jsem ji neměl a přeci na ni nedám dopustit. Byla slušným zdrojem mých příjmů. Vzhledem k tomu, že zvláště ty první používaly regulátor alternátoru na keramické desce s mizernou spolehlivostí měl jsem co chvíli nějaký na opravu. Pak už jsem dělal i vylepšenou verzi s možností plynulé regulace. Spoustu tyristorových zapalování, které zlepšovalo jízdní vlastnosti a snižovalo spotřebu.Výměnu přerušovače blinkrů bimetal za elektroniku aby to na křižovatce i s vozíkem stále stejně blikalo a ne jen svítilo. Cyklovače stěračů, automatické vypínání trysky volno běhu, výměny diod v alternátorech a podobně. To vše zlepšovalo mou ekonomickou situaci. Proto si tohoto auta vážím a nedám na ně dopustit.... :-)

+11/0
doporučit
15.9.2016 16:52

J47i42t13k85a 86P45o29l64a56k15o82v44a 5912464755378

Pěkný článek, díky.

A je fakt, že když jsem nedávno vyrazila v naší rodinné škodovce stodvacítce na výlet, lidi se otáčeli a byl to takový fajn pocit. V tom autě jsem se v osmnácti učila řídit a mám na to krásné vzpomínky. Naťapat benzín, zatáhnout sytič, poprat se s volantem... <3

+10/0
doporučit
15.9.2016 13:39

J51o64s78e56f 14Č74i42h23á25k 7891399740926

Mám na 120 ls hezké vzpomínky z dětství a žádné auto tak hezky nevoní :-)

+10/0
doporučit
15.9.2016 13:10

P95a80v67l60a 35H17r79a98d63i83l52o44v23a 3407831481634

Kdo se ucil ridit se skodovkou, zvladne ridit kazde vozidlo. Vcetne traktoru a tanku ;-D

+12/−1
doporučit
15.9.2016 13:20

P14e65t36r 27N76ě38m32e46č63e71k 1102884692963

Zastaralé a špatné už v době vzniku......

+18/−4
doporučit
15.9.2016 12:56

J16a53n 71S60t34a25r82ý 8667380942385

Můj nejlepší zážitek se škodovkou byl ten, jak jsem se ji v 90.letech zbavil a přesedl do mírně ojetého auta kapitalistické provinience, tehdy evropským autem roku...s posilovačem řízení, el.okny, centrálem, funkčním topením, kufrem, motorem který jede, převodovkou která funguje, dveřmi která zavírají, atd, a klimatizací ;-)

+11/−1
doporučit
15.9.2016 13:39

O87n80d36ř22e90j 43N57o74v61á84k 9727484749289

Nešlo jenom o to, že to auto vařilo ... a stačila trocha jízdy po dálnici ... anebo nějaký kopec v naloženém autě ...

Problémem taky byla upadávající kola z důvodu špatné konstrukce ... a ono jet po dálnici nějakých 100 -110 km hod a vidět, jak mne předjíždí moje vlastní kolo .... nic moc zážitek ....

Dokonce - první exportní kusy do Británie, když je tam testovali, tak jim ta kola upadla ....

+10/−1
doporučit
15.9.2016 12:18

R51u44d24a 70P44á78s20e92k 6852458895502

Hezký šlánek. Díky. Zavzpomínal jsem si.

+8/0
doporučit
15.9.2016 13:12

P79e58t32r 80M47á36l40e88k 1879573959341

Měl jsem 105L a když jsem ji vezl ekologicky zlikvidovat i slza ukápla. Spousta vzpomínek a v některých případech překvapivě kompatibilní auto. ;-D

+7/0
doporučit
15.9.2016 15:23

R71i38c51h24a18r22d 42T14o95m41e82č80e68k 7946925256271

Každý na to auto kouká dnešníma očima. Na svou dobu celkem běžné, pohodlné auto slušné kvality. Výhodou byl zadní náhon s motorem vzadu, takže v zimě auto vyjelo i tam kde jiná auta stála, ovšem na úkor zavazadlového prostoru. Ale i tak se dalo, kočárek po složení zapad tak akorát do kufru, na něj ještě nějaké tašky, zbytek za zadní sedadla a kola na zahrádku. Do servisu výjimečně, údržba i opravy většinou na ulici se základním nářadím. Občas vařilo, většinou to bylo únikem kapaliny ve spojích, nebo vadným termostatem, či ventilátorem. Odvozilo děti od mimin po pubertu a nestalo se, že by zůstalo na cestě nepojízdné a na místě neopravitelné. Motor šel do GO ve 130 000 km, ale to už auto pomalu dosluhovalo jako celek. Dnes tato auta na vesnicích ještě jezdí, mnohdy i dobře vypadají, což se o některých novějších autech jiných výrobců říci nedá. Ať si říká kdo chce co chce já na to auto vzpomínám v dobrém i s nostalgií, oba jsme tenkrát byli mladí.

+8/−1
doporučit
15.9.2016 13:57

F94i93l89i31p 49V63a97l52d80e47r 1468188854394

Ukápla slza a vrátily se vzpomínky na dětství (specifická "vůně" interiéru, spaní napříč na zadních sedadlech, koukání dopředu mezi sedadly, zabouchnuté klíčky a otevírání drátem, 12hodinové cesty napříč ČSFR).

Zároveň první auto, které jsem řídil po absolvování autoškole a ještě dlouho poté. Ale dneska už bych s tím autem asi neuměl jezdit.

+6/0
doporučit
15.9.2016 16:37

R92a47d89e97k 16B37a94r84t73o12š 7844549474756

Tak není se moc čemu divit, že se Škodovka stodvacítkou nikde nechlubí. Bylo to asi nejhorší auto v její historii. Vždycky si vzpomenu na jeden západní film z devadesátých let, kde slečna přišla do autobazaru a na otázku, jaké auto by chtěla odpověděla: "Mně je to úplně jedno, jenom ne Škodovku..." ;-D

+6/0
doporučit
15.9.2016 16:18

J51i21ř51í 43Z24ý70k92a 9639163121320

také jsem měl Š120, rv1986. Moje první vozidlo. Bazarnicky zgenerálkované (spousta kitu, pod ním spousta rezu a přes to nový lak), kupované někdy kolem roku 2002. Ale že bych na ní s láskou vzpomínal, to se říci nedá. Nestíhala mou snahu dynamicky stačit modernějším vozům. Oddělal jsem na ní tři motory. Prodal jsem jí ve chvíli, kdy jsem chtěl mrknout na zadní brzdy a hever se mi klasicky zařízl do prahu ;-D

Vzpomínám si i na to, že mě vyhodili z STK kvůli slepým blinkrům. Tak jsem kupoval nové, 650Kč/kus. Made in Germany. Československé byly tou dobou již vyprodané. Dražší jak na Opel, který jsem si pořídil po této Škodovce.

Kdybych si náhodou chtěl někdy připomenout, čím že jsem to jezdíval, tak leda koupí modelu 1:43 do poličky.

+7/−1
doporučit
15.9.2016 13:11

J73i53n71d37ř74i95c95h 20L11u89k42e78š 3959864873320

Táta má Š 105 dodnes, původní, téměř veteránský stav, rád na dětsví a cestování(pro mě příjemné) vzpomínám, ale zároveň si vždycky u tohohle auta vzpomenu, co byl komunismus za zrůdnej systém. Potopit prototyp Š 720, který byl krásný a opravdu konkurenceschopný (máme tu šikovné lidi), jen pouhým rozhodnutím nějakého zasedání ÚV... Neskutečné.

+8/−2
doporučit
15.9.2016 13:26

M20a30r86t45i93n 26C32e10r68n94y 2128932248463

Nejvic me chybi ten naprosto jedinecny zvuk dvernich pantu. :-)

+5/−1
doporučit
15.9.2016 18:18

K38a41t86e75ř42i83n33a 56V98ý15b88o44r45n85á 6190429559

Byla to drahá auta o třídu horší než Žigulíky.

+5/−1
doporučit
15.9.2016 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.