Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e91t14r 61H98o73f28m79a93n63n 6189764335140

A mela I servo rizeni. Nez jsem zaparkoval, byl jsem celej servanej.

+43/−2
doporučit
15.9.2016 12:32

J58a90n 95D83u61d76e80k 2140352597843

Moje první auto, které jsem dostal v 18cti jako dárek od prarodičů, protože si kupovali něco jiného. Bylo s tím neuvěřitelné dobrodružstí. Takových historek člověk zažije jenom s takovým autem. Přiznám se, že jsem s tím měl i drobné nehody, ale opravy stály v řádu stovek. Bylo to super auto. Vzpomínám s láskouV

+28/−1
doporučit
15.9.2016 12:58

M71a83r37t26i98n 68Z78a88c86h 5524760512462

Maxík teda slyším poprvé a že jsem škodováckejch srazů něco absolvoval... vždy to bylo eMko. Jinak pro mladý kluky, aby se něco s autama naučili to byl ideální vůz, protože se furt něco opravovalo a běžnej servis se taky dal dělat kdekoli v garáži.

+23/0
doporučit
15.9.2016 12:59


J35a26n 86S16t38a48r98ý 8467650892405

Nostalgie je hezká věc. Můžeme se tu nostalgicky plácat jaké to byly super zážitky. No, nicméně já jsem rád, že doba už dávno pokročila a už v těch střepech nemusím jezdit..

+25/−1
doporučit
15.9.2016 13:32

P95e84t72r 66P87r23u47s 7667545769372

Rodice se 120 prejeli Alpy - horem, aby usetrili za tunel. Cestou nahoru odeslo chlazeni a cestou dolu brzdeni. Na druhe strane Alp z toho bylo uplne jine auto. ;-D Ale nakonec se statecne dobelhalo az do Benatek.R^

+19/0
doporučit
15.9.2016 13:29

A88l89e63x94a94n39d86e45r 61P81o48m59p57o45š 8889742748853

Nahodou, mel jsem tu kamarady ze zahranici a chteli ji ode me koupit. Poskakovali jsme v kolone a ja s hruzou sledoval jak teplota vesele stoupa a stoupa. A vedel jsem,ze je zle. Samozrejme jsem uvaril. Odstavil jsem Drakouse a svihal do nejblizsi prodejny pro vodu, protoze jsem sebou zadnou nemel. A kamaradi se smali az se za bricho popadali a za co to prodam. Ze auto co jezdi na vodu jeste nevideli. Jizda v tom byl adrenalinovy zazitek. A kupodivu jsem jeste nedavno sveho Drakouse potkal na silnici. I s napisem Drakous misto Skoda. Naprosto jsem nechapal, ze to jeste jezdi. Zbavil jsem se ho pred vice nez 20 lety a uz tehdy to byl strep. Ale byla to nostalgie

+13/0
doporučit
15.9.2016 14:48

D59a47n15i93e96l 29K23r95o22n10e73r 7144194966687

Stodvacitka byla charakteristicka nekolika typickyma vlastnostma:

1. silene to rezavelo

2. spatne to startovalo

3. do kufru se neveslo prakticky nic...navic byl vpredu, takze kratka jizda s pootevrenym kufrem nebyla mozna

4. zavirani dveri doprovazel typicky "brinkavy zvuk", ktery jsem u zadneho jineho auta neslysel

5. pri toceni volantem bylo treba vynalozit mnoho energie

6. v zatackach to dost plavalo

+29/−6
doporučit
15.9.2016 13:02

P96e36t95r 51K43r53á69t58k30ý 5379576576351

s tím autem se dalo jezdit velice úsporně z kopce - s vypnutým motorem:-) jezdil tak děda, když jezdil jednu trasu, kde byl pozvolný kopec táhnoucí se asi 10km - motor prostě vypnul a hrozně si chválil, jak šetří - posilovače to nemělo, takže vypnutý motor neměl na točení volantem a brzdy vliv, rovněž volant nešel zamknout, pokud klíč zůstal v zapalování - tedy alespoň ta jeho verze 105

+12/0
doporučit
15.9.2016 13:45

J24a30n 98P47o71k79o94r38n31ý 1943929440803

Míval jsem dost dlouhou dobu Š Octavia - Spartak. To bylo auto Nezmar, ale jízdním komfortem moc neoplýval. Potom jsem si koupil Š 120 GLS, sice ojetou, ale v cajku. Dodnes nemohu zapomenout na pocity z první jízdy. S porovnáním se Spartakem jsem si připadal, že jedu v nějakém západním bouráku, nejspíše Cadillacem. Takový to byl rozdíl. No sloužila dobře až na to upadlé kolo v Itálii. Sjezdil jsem s ní půlku Evropy a dnes, kdy máme auta "na úrovni" na ni a zážitky s ní vzpomínáme. Býval to člen rodiny. Dnes jsou auta spíše spotřebáky.:-/

+16/−2
doporučit
15.9.2016 12:57
Foto

P97e26t86r 70P56r71o50c89h59á18z91k33a 3412426892884

Nikdy jsem ji neměl a přeci na ni nedám dopustit. Byla slušným zdrojem mých příjmů. Vzhledem k tomu, že zvláště ty první používaly regulátor alternátoru na keramické desce s mizernou spolehlivostí měl jsem co chvíli nějaký na opravu. Pak už jsem dělal i vylepšenou verzi s možností plynulé regulace. Spoustu tyristorových zapalování, které zlepšovalo jízdní vlastnosti a snižovalo spotřebu.Výměnu přerušovače blinkrů bimetal za elektroniku aby to na křižovatce i s vozíkem stále stejně blikalo a ne jen svítilo. Cyklovače stěračů, automatické vypínání trysky volno běhu, výměny diod v alternátorech a podobně. To vše zlepšovalo mou ekonomickou situaci. Proto si tohoto auta vážím a nedám na ně dopustit.... :-)

+11/0
doporučit
15.9.2016 16:52

J84i65t48k70a 87P81o90l11a35k41o38v12a 5392754405138

Pěkný článek, díky.

A je fakt, že když jsem nedávno vyrazila v naší rodinné škodovce stodvacítce na výlet, lidi se otáčeli a byl to takový fajn pocit. V tom autě jsem se v osmnácti učila řídit a mám na to krásné vzpomínky. Naťapat benzín, zatáhnout sytič, poprat se s volantem... <3

+10/0
doporučit
15.9.2016 13:39

J16o62s54e52f 70Č58i80h84á16k 7441639220166

Mám na 120 ls hezké vzpomínky z dětství a žádné auto tak hezky nevoní :-)

+10/0
doporučit
15.9.2016 13:10

P24a40v47l14a 49H46r39a53d72i91l26o35v84a 3457251431484

Kdo se ucil ridit se skodovkou, zvladne ridit kazde vozidlo. Vcetne traktoru a tanku ;-D

+12/−1
doporučit
15.9.2016 13:20

P60e83t76r 88N27ě78m87e46č27e35k 1842624642523

Zastaralé a špatné už v době vzniku......

+18/−4
doporučit
15.9.2016 12:56

J27a78n 94S21t11a90r96ý 8897380112585

Můj nejlepší zážitek se škodovkou byl ten, jak jsem se ji v 90.letech zbavil a přesedl do mírně ojetého auta kapitalistické provinience, tehdy evropským autem roku...s posilovačem řízení, el.okny, centrálem, funkčním topením, kufrem, motorem který jede, převodovkou která funguje, dveřmi která zavírají, atd, a klimatizací ;-)

+11/−1
doporučit
15.9.2016 13:39

O42n69d37ř27e85j 23N65o51v66á83k 9787444269969

Nešlo jenom o to, že to auto vařilo ... a stačila trocha jízdy po dálnici ... anebo nějaký kopec v naloženém autě ...

Problémem taky byla upadávající kola z důvodu špatné konstrukce ... a ono jet po dálnici nějakých 100 -110 km hod a vidět, jak mne předjíždí moje vlastní kolo .... nic moc zážitek ....

Dokonce - první exportní kusy do Británie, když je tam testovali, tak jim ta kola upadla ....

+10/−1
doporučit
15.9.2016 12:18

R60u58d67a 31P21á53s90e18k 6482978555892

Hezký šlánek. Díky. Zavzpomínal jsem si.

+8/0
doporučit
15.9.2016 13:12

P33e23t52r 51M70á55l75e39k 1839193599281

Měl jsem 105L a když jsem ji vezl ekologicky zlikvidovat i slza ukápla. Spousta vzpomínek a v některých případech překvapivě kompatibilní auto. ;-D

+7/0
doporučit
15.9.2016 15:23

R41i21c28h21a96r68d 48T44o77m24e49č41e38k 7676265566671

Každý na to auto kouká dnešníma očima. Na svou dobu celkem běžné, pohodlné auto slušné kvality. Výhodou byl zadní náhon s motorem vzadu, takže v zimě auto vyjelo i tam kde jiná auta stála, ovšem na úkor zavazadlového prostoru. Ale i tak se dalo, kočárek po složení zapad tak akorát do kufru, na něj ještě nějaké tašky, zbytek za zadní sedadla a kola na zahrádku. Do servisu výjimečně, údržba i opravy většinou na ulici se základním nářadím. Občas vařilo, většinou to bylo únikem kapaliny ve spojích, nebo vadným termostatem, či ventilátorem. Odvozilo děti od mimin po pubertu a nestalo se, že by zůstalo na cestě nepojízdné a na místě neopravitelné. Motor šel do GO ve 130 000 km, ale to už auto pomalu dosluhovalo jako celek. Dnes tato auta na vesnicích ještě jezdí, mnohdy i dobře vypadají, což se o některých novějších autech jiných výrobců říci nedá. Ať si říká kdo chce co chce já na to auto vzpomínám v dobrém i s nostalgií, oba jsme tenkrát byli mladí.

+8/−1
doporučit
15.9.2016 13:57

F33i30l38i71p 94V89a51l98d24e22r 1338688854224

Ukápla slza a vrátily se vzpomínky na dětství (specifická "vůně" interiéru, spaní napříč na zadních sedadlech, koukání dopředu mezi sedadly, zabouchnuté klíčky a otevírání drátem, 12hodinové cesty napříč ČSFR).

Zároveň první auto, které jsem řídil po absolvování autoškole a ještě dlouho poté. Ale dneska už bych s tím autem asi neuměl jezdit.

+6/0
doporučit
15.9.2016 16:37

R51a98d48e88k 98B35a78r21t79o59š 7214219194726

Tak není se moc čemu divit, že se Škodovka stodvacítkou nikde nechlubí. Bylo to asi nejhorší auto v její historii. Vždycky si vzpomenu na jeden západní film z devadesátých let, kde slečna přišla do autobazaru a na otázku, jaké auto by chtěla odpověděla: "Mně je to úplně jedno, jenom ne Škodovku..." ;-D

+6/0
doporučit
15.9.2016 16:18

J20i23ř13í 38Z28ý71k60a 9879303561460

také jsem měl Š120, rv1986. Moje první vozidlo. Bazarnicky zgenerálkované (spousta kitu, pod ním spousta rezu a přes to nový lak), kupované někdy kolem roku 2002. Ale že bych na ní s láskou vzpomínal, to se říci nedá. Nestíhala mou snahu dynamicky stačit modernějším vozům. Oddělal jsem na ní tři motory. Prodal jsem jí ve chvíli, kdy jsem chtěl mrknout na zadní brzdy a hever se mi klasicky zařízl do prahu ;-D

Vzpomínám si i na to, že mě vyhodili z STK kvůli slepým blinkrům. Tak jsem kupoval nové, 650Kč/kus. Made in Germany. Československé byly tou dobou již vyprodané. Dražší jak na Opel, který jsem si pořídil po této Škodovce.

Kdybych si náhodou chtěl někdy připomenout, čím že jsem to jezdíval, tak leda koupí modelu 1:43 do poličky.

+7/−1
doporučit
15.9.2016 13:11

J31i76n21d81ř56i24c74h 91L11u97k42e89š 3779274313870

Táta má Š 105 dodnes, původní, téměř veteránský stav, rád na dětsví a cestování(pro mě příjemné) vzpomínám, ale zároveň si vždycky u tohohle auta vzpomenu, co byl komunismus za zrůdnej systém. Potopit prototyp Š 720, který byl krásný a opravdu konkurenceschopný (máme tu šikovné lidi), jen pouhým rozhodnutím nějakého zasedání ÚV... Neskutečné.

+8/−2
doporučit
15.9.2016 13:26

M22a50r78t59i83n 79C78e87r11n19y 2938492248613

Nejvic me chybi ten naprosto jedinecny zvuk dvernich pantu. :-)

+5/−1
doporučit
15.9.2016 18:18

K63a77t90e52ř77i57n67a 38V33ý44b45o28r17n74á 6770329349

Byla to drahá auta o třídu horší než Žigulíky.

+5/−1
doporučit
15.9.2016 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.