Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e36t59r 87H83o98f43m49a61n51n 6289684735690

A mela I servo rizeni. Nez jsem zaparkoval, byl jsem celej servanej.

+43/−2
doporučit
15.9.2016 12:32

J43a24n 43D27u96d89e31k 2280342917173

Moje první auto, které jsem dostal v 18cti jako dárek od prarodičů, protože si kupovali něco jiného. Bylo s tím neuvěřitelné dobrodružstí. Takových historek člověk zažije jenom s takovým autem. Přiznám se, že jsem s tím měl i drobné nehody, ale opravy stály v řádu stovek. Bylo to super auto. Vzpomínám s láskouV

+28/−1
doporučit
15.9.2016 12:58

M80a24r98t93i29n 51Z68a57c10h 5204690182412

Maxík teda slyším poprvé a že jsem škodováckejch srazů něco absolvoval... vždy to bylo eMko. Jinak pro mladý kluky, aby se něco s autama naučili to byl ideální vůz, protože se furt něco opravovalo a běžnej servis se taky dal dělat kdekoli v garáži.

+23/0
doporučit
15.9.2016 12:59


J17a28n 41S39t83a67r42ý 8417570822295

Nostalgie je hezká věc. Můžeme se tu nostalgicky plácat jaké to byly super zážitky. No, nicméně já jsem rád, že doba už dávno pokročila a už v těch střepech nemusím jezdit..

+25/−1
doporučit
15.9.2016 13:32

P24e77t47r 26P29r30u49s 7117665799132

Rodice se 120 prejeli Alpy - horem, aby usetrili za tunel. Cestou nahoru odeslo chlazeni a cestou dolu brzdeni. Na druhe strane Alp z toho bylo uplne jine auto. ;-D Ale nakonec se statecne dobelhalo az do Benatek.R^

+19/0
doporučit
15.9.2016 13:29

A84l44e55x41a98n59d20e72r 58P72o16m12p19o78š 8579902448663

Nahodou, mel jsem tu kamarady ze zahranici a chteli ji ode me koupit. Poskakovali jsme v kolone a ja s hruzou sledoval jak teplota vesele stoupa a stoupa. A vedel jsem,ze je zle. Samozrejme jsem uvaril. Odstavil jsem Drakouse a svihal do nejblizsi prodejny pro vodu, protoze jsem sebou zadnou nemel. A kamaradi se smali az se za bricho popadali a za co to prodam. Ze auto co jezdi na vodu jeste nevideli. Jizda v tom byl adrenalinovy zazitek. A kupodivu jsem jeste nedavno sveho Drakouse potkal na silnici. I s napisem Drakous misto Skoda. Naprosto jsem nechapal, ze to jeste jezdi. Zbavil jsem se ho pred vice nez 20 lety a uz tehdy to byl strep. Ale byla to nostalgie

+13/0
doporučit
15.9.2016 14:48

D58a75n32i41e79l 79K51r13o52n37e79r 7704674506607

Stodvacitka byla charakteristicka nekolika typickyma vlastnostma:

1. silene to rezavelo

2. spatne to startovalo

3. do kufru se neveslo prakticky nic...navic byl vpredu, takze kratka jizda s pootevrenym kufrem nebyla mozna

4. zavirani dveri doprovazel typicky "brinkavy zvuk", ktery jsem u zadneho jineho auta neslysel

5. pri toceni volantem bylo treba vynalozit mnoho energie

6. v zatackach to dost plavalo

+29/−6
doporučit
15.9.2016 13:02

P14e42t96r 83K51r67á82t30k84ý 5339556186741

s tím autem se dalo jezdit velice úsporně z kopce - s vypnutým motorem:-) jezdil tak děda, když jezdil jednu trasu, kde byl pozvolný kopec táhnoucí se asi 10km - motor prostě vypnul a hrozně si chválil, jak šetří - posilovače to nemělo, takže vypnutý motor neměl na točení volantem a brzdy vliv, rovněž volant nešel zamknout, pokud klíč zůstal v zapalování - tedy alespoň ta jeho verze 105

+12/0
doporučit
15.9.2016 13:45

J37a46n 70P38o14k44o18r14n79ý 1533639740893

Míval jsem dost dlouhou dobu Š Octavia - Spartak. To bylo auto Nezmar, ale jízdním komfortem moc neoplýval. Potom jsem si koupil Š 120 GLS, sice ojetou, ale v cajku. Dodnes nemohu zapomenout na pocity z první jízdy. S porovnáním se Spartakem jsem si připadal, že jedu v nějakém západním bouráku, nejspíše Cadillacem. Takový to byl rozdíl. No sloužila dobře až na to upadlé kolo v Itálii. Sjezdil jsem s ní půlku Evropy a dnes, kdy máme auta "na úrovni" na ni a zážitky s ní vzpomínáme. Býval to člen rodiny. Dnes jsou auta spíše spotřebáky.:-/

+16/−2
doporučit
15.9.2016 12:57
Foto

P94e16t81r 91P87r14o64c51h15á45z60k16a 3912976742544

Nikdy jsem ji neměl a přeci na ni nedám dopustit. Byla slušným zdrojem mých příjmů. Vzhledem k tomu, že zvláště ty první používaly regulátor alternátoru na keramické desce s mizernou spolehlivostí měl jsem co chvíli nějaký na opravu. Pak už jsem dělal i vylepšenou verzi s možností plynulé regulace. Spoustu tyristorových zapalování, které zlepšovalo jízdní vlastnosti a snižovalo spotřebu.Výměnu přerušovače blinkrů bimetal za elektroniku aby to na křižovatce i s vozíkem stále stejně blikalo a ne jen svítilo. Cyklovače stěračů, automatické vypínání trysky volno běhu, výměny diod v alternátorech a podobně. To vše zlepšovalo mou ekonomickou situaci. Proto si tohoto auta vážím a nedám na ně dopustit.... :-)

+11/0
doporučit
15.9.2016 16:52

J46i17t34k70a 75P75o15l66a51k65o33v42a 5562334885428

Pěkný článek, díky.

A je fakt, že když jsem nedávno vyrazila v naší rodinné škodovce stodvacítce na výlet, lidi se otáčeli a byl to takový fajn pocit. V tom autě jsem se v osmnácti učila řídit a mám na to krásné vzpomínky. Naťapat benzín, zatáhnout sytič, poprat se s volantem... <3

+10/0
doporučit
15.9.2016 13:39

J18o61s71e75f 47Č92i44h50á53k 7331329110196

Mám na 120 ls hezké vzpomínky z dětství a žádné auto tak hezky nevoní :-)

+10/0
doporučit
15.9.2016 13:10

P32a21v46l42a 59H43r45a39d14i23l29o11v25a 3507321801324

Kdo se ucil ridit se skodovkou, zvladne ridit kazde vozidlo. Vcetne traktoru a tanku ;-D

+12/−1
doporučit
15.9.2016 13:20

P94e80t56r 27N96ě40m35e97č16e53k 1712824272523

Zastaralé a špatné už v době vzniku......

+18/−4
doporučit
15.9.2016 12:56

J52a14n 56S28t53a85r98ý 8957890522135

Můj nejlepší zážitek se škodovkou byl ten, jak jsem se ji v 90.letech zbavil a přesedl do mírně ojetého auta kapitalistické provinience, tehdy evropským autem roku...s posilovačem řízení, el.okny, centrálem, funkčním topením, kufrem, motorem který jede, převodovkou která funguje, dveřmi která zavírají, atd, a klimatizací ;-)

+11/−1
doporučit
15.9.2016 13:39

O14n47d52ř74e32j 52N22o69v30á38k 9517534919349

Nešlo jenom o to, že to auto vařilo ... a stačila trocha jízdy po dálnici ... anebo nějaký kopec v naloženém autě ...

Problémem taky byla upadávající kola z důvodu špatné konstrukce ... a ono jet po dálnici nějakých 100 -110 km hod a vidět, jak mne předjíždí moje vlastní kolo .... nic moc zážitek ....

Dokonce - první exportní kusy do Británie, když je tam testovali, tak jim ta kola upadla ....

+10/−1
doporučit
15.9.2016 12:18

R80u20d44a 52P88á72s56e85k 6702758955672

Hezký šlánek. Díky. Zavzpomínal jsem si.

+8/0
doporučit
15.9.2016 13:12

P31e77t93r 33M97á89l13e24k 1919913819331

Měl jsem 105L a když jsem ji vezl ekologicky zlikvidovat i slza ukápla. Spousta vzpomínek a v některých případech překvapivě kompatibilní auto. ;-D

+7/0
doporučit
15.9.2016 15:23

R83i11c59h23a96r23d 11T59o63m92e72č75e64k 7536115796561

Každý na to auto kouká dnešníma očima. Na svou dobu celkem běžné, pohodlné auto slušné kvality. Výhodou byl zadní náhon s motorem vzadu, takže v zimě auto vyjelo i tam kde jiná auta stála, ovšem na úkor zavazadlového prostoru. Ale i tak se dalo, kočárek po složení zapad tak akorát do kufru, na něj ještě nějaké tašky, zbytek za zadní sedadla a kola na zahrádku. Do servisu výjimečně, údržba i opravy většinou na ulici se základním nářadím. Občas vařilo, většinou to bylo únikem kapaliny ve spojích, nebo vadným termostatem, či ventilátorem. Odvozilo děti od mimin po pubertu a nestalo se, že by zůstalo na cestě nepojízdné a na místě neopravitelné. Motor šel do GO ve 130 000 km, ale to už auto pomalu dosluhovalo jako celek. Dnes tato auta na vesnicích ještě jezdí, mnohdy i dobře vypadají, což se o některých novějších autech jiných výrobců říci nedá. Ať si říká kdo chce co chce já na to auto vzpomínám v dobrém i s nostalgií, oba jsme tenkrát byli mladí.

+8/−1
doporučit
15.9.2016 13:57

F28i76l75i77p 63V30a44l74d96e40r 1608508774414

Ukápla slza a vrátily se vzpomínky na dětství (specifická "vůně" interiéru, spaní napříč na zadních sedadlech, koukání dopředu mezi sedadly, zabouchnuté klíčky a otevírání drátem, 12hodinové cesty napříč ČSFR).

Zároveň první auto, které jsem řídil po absolvování autoškole a ještě dlouho poté. Ale dneska už bych s tím autem asi neuměl jezdit.

+6/0
doporučit
15.9.2016 16:37

R87a37d20e68k 87B23a42r88t56o74š 7464149374146

Tak není se moc čemu divit, že se Škodovka stodvacítkou nikde nechlubí. Bylo to asi nejhorší auto v její historii. Vždycky si vzpomenu na jeden západní film z devadesátých let, kde slečna přišla do autobazaru a na otázku, jaké auto by chtěla odpověděla: "Mně je to úplně jedno, jenom ne Škodovku..." ;-D

+6/0
doporučit
15.9.2016 16:18

J28i68ř54í 88Z32ý66k73a 9259163541290

také jsem měl Š120, rv1986. Moje první vozidlo. Bazarnicky zgenerálkované (spousta kitu, pod ním spousta rezu a přes to nový lak), kupované někdy kolem roku 2002. Ale že bych na ní s láskou vzpomínal, to se říci nedá. Nestíhala mou snahu dynamicky stačit modernějším vozům. Oddělal jsem na ní tři motory. Prodal jsem jí ve chvíli, kdy jsem chtěl mrknout na zadní brzdy a hever se mi klasicky zařízl do prahu ;-D

Vzpomínám si i na to, že mě vyhodili z STK kvůli slepým blinkrům. Tak jsem kupoval nové, 650Kč/kus. Made in Germany. Československé byly tou dobou již vyprodané. Dražší jak na Opel, který jsem si pořídil po této Škodovce.

Kdybych si náhodou chtěl někdy připomenout, čím že jsem to jezdíval, tak leda koupí modelu 1:43 do poličky.

+7/−1
doporučit
15.9.2016 13:11

J79i24n48d98ř82i50c19h 85L60u84k47e53š 3839224653230

Táta má Š 105 dodnes, původní, téměř veteránský stav, rád na dětsví a cestování(pro mě příjemné) vzpomínám, ale zároveň si vždycky u tohohle auta vzpomenu, co byl komunismus za zrůdnej systém. Potopit prototyp Š 720, který byl krásný a opravdu konkurenceschopný (máme tu šikovné lidi), jen pouhým rozhodnutím nějakého zasedání ÚV... Neskutečné.

+8/−2
doporučit
15.9.2016 13:26

K39a30t11e41ř59i92n39a 55V38ý84b70o27r20n67á 6710319659

Byla to drahá auta o třídu horší než Žigulíky.

+5/0
doporučit
15.9.2016 13:15

M48a18r97t93i88n 72C34e36r27n75y 2298802248693

Nejvic me chybi ten naprosto jedinecny zvuk dvernich pantu. :-)

+5/−1
doporučit
15.9.2016 18:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.