Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda 120 slaví 40 let. Zastaralý pokrok byl provizoriem na tři pětiletky

Stodvacítka je ukázkovým příkladem teorie autorelativity. O co všednější byla v letech osmdesátých a o co opovrhovanější byla v letech devadesátých, tak o to více kladných emocí budí dnes, když se naleštěná objeví na některém z veteránských srazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a86r78e22k 88C82h92a11r73v91á96t 2696126370864

Je hezké, že se tu píše o 105/120, ale nikde se nepíše o Škodě 130 :-/

0/0
16.10.2016 15:29

J20á15n 54K72o69t25ú89č 2106284618116

Je to sranda vlastniť to ako hračku, ako veterána (to by som bral), ale som rád, že v dnešnej dobe môže mať normálny človek spoľahlivejšie rodinné auto. Ja mám úplne obyčajné auto (ojetina nižšej strednej triedy, motor 80 kW), ale viem, že keď otočím kľúčom, tak vždy naštartuje, a že v pohode zvládne cestu k moru aj cez Alpské priesmyky.

0/0
28.9.2016 13:00

J47a29n 26H79e36n58d80r39y75c37h 9747751880579

Se slzou v oku vzpomínám, jak jsem jezdil za budoucí ženou do Vrchlabí, ráno polil rychlovarkou zámek ( u Labe pěkně mrzlo ) a s vyškrábaným tankovým okýnkem vyrazil do Jičína do práce. 105S R.I.P.

0/0
18.9.2016 18:24

P62a77v72e60l 44P57o64s97p68í48š19i22l 3501314173615

a ted je nahon vzadu zase moderni, viz Bmw;)

0/0
18.9.2016 10:42

V23i19l95i98a81m 73N49o72v54a77k 7524327100379

nahon - neboli pohon zadnich kol byl "moderni" vzdycky. V konceptu motor vpredu nahon vzadu (tak jako to ma zminovane BMW a hodne jinych znacek). Pohon vzadu a motor vzadu byl domenou sportovnich aut (vyjimkou byl VW brouk, ktery byl odvozen od Porsche ze stejnym konceptem). Skoda 105/120 nebyla sportovni auto a doufam ze ani nemela ambice byt sportovnim autem. Mel to byt rodinny vuz a jako taky mel mit velky zavazadlovy prostor. U rodinneho vozu mit zavazadla vpredu je hodne bizarni, neprakticke a dokonce mozna i nebezpecne. Je to uplne jedno - byl to typicky nepodarek te doby z tehle zeme. Nedostatkova ekonomika ukazala sve limity.

+3/0
18.9.2016 10:50

J39i75ř78í 45S94c48h11w51a65c83h 8378854848686

S pohonem "vše vzadu" nebyl VW brouk nebyl až taková vyjímka. Kromě škodovek ho měl třeba Renault 8, Fiaty 500, 600, 850, Chevrolet Corvair....

0/0
18.9.2016 18:51
Foto

R24o38m89a42n 29K63o85z53e68l 4377446523814

Akorát že to bylo moderní v 60.letech, na začátku 70.let už bylo jasné, že tato koncepce ztratila perspektivu, ale škodovka na to nemohla reagovat, i když připravené nástupce měla (typ 720).

+1/0
19.9.2016 9:07

P73e77t70r 18J91a53n89o94š 5865221220905

Nejsem si jistý, jestli Porsche jako samostatná automobilka vyráběla už ve 30. letech. Spíš se uvádí, že Ferdinand Porsche dostal úkolem vytvořit lidový vůz, na němž v podstatě vyrostla značka VW. Porsche se při návrhu Brouka inspiroval v Tatře 97, včetně koncepce vše vzadu se vzduchem chlazeným boxerem.

Škoda 105/120 byla z nouze ctnost, původně mělo mít MB jiného nástupce, ale strana rozhodla jinak. Doporučuji dokument z cyklu Zašlapané projekty: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061009-zapomente-na-skodovku/

0/0
25.9.2016 1:12

V40i81l76i23a57m 97N39o17v65a44k 7674917830189

Bylo to technologicky zaostale auto a dilenske provedeni na zoufale urovni. Koncept vzadu motor a pohon zadni napravy u aut, ktere meli byt "family cars" byl prezity jiz v 60-tych letech. Startovani vozidla - katastrofa, uzitkove vlastnosti - totez, chlazeni - ostuda. Auto jsem mel od roku 1977 do roku 1986 a bylo to rozhodne to nejhorsi co jsem mohl mit. Objevovali se tam problemy, ktere byli u aut na Zapade vyreseny jiz v 50-tych letech. Klasicka ukazka kam to dopracoval komunisticky prumysl. Favorit tomu pak dal jenom ranu z milosti. Nastesti se Skoda MB prodala VW coz je velice odpovedny investor a dokonce dokaze dat nasim lidem iluzi "ceskeho auta". Vsem, co tady vzpominaji na leta kdyz na opravu stacil drat a par kusu naradi doporucuji, aby presedli ze svych soucasnych aut a pustili se do oprav po ceste do Chorvatska nebo kam jezdi. S 120 jim to umozni bohate. Bez jakychkoliv iluzi : byl to zmetek a zustava to zmetkem bez ohledu na historickou hodnotu veteranu

+3/−5
17.9.2016 12:09
Foto

R70o46m95a56n 25K59o51z78e72l 4177226113634

Naši měli několik trabantů a to bylo ještě horší...

0/0
17.9.2016 22:01

V17i24l60i31a84m 98N46o41v50a73k 7614387540669

Trabant ale nebyl povazovan za konkurenta S105/120. Bylo to neco, jako dnes tzv. start-up auta. Trabant byl dvoutakt s extremne jednoduchou konstrukci a bez jakekoliv technologie. Cenove byl skoro na polovine S105/120. Taky to bylo nespolehlive a na svou dobu spatne auto, technicky hodne zaostale, ale jak jsem jiz rekl - melo to byt to nejlevnejsi co se da poridit. To Skoda mela byt neco lepsi

+1/0
18.9.2016 8:57
Foto

R39o34m74a47n 62K52o56z84e97l 4217786503744

I to byl paskvil, který měl podle původních plánů skončit v roce 1967. Ve Světě motorů se to jen hemžilo články, jak z toho trochu udělat auto, na co konstruktéři zapomněli a v testech zdůrazňovali, že trabanty nelze hodnotit jako jiná auta.

0/0
18.9.2016 12:41

V93i82l66i27a71m 77N34o32v93a63k 7804607770339

Jestli o tohle tema mate doopravdy zajem - prectete si to co jsem napsal o odstavec nad timhle prispevkem. Trabant byl vychodisko z nouze a ne pokus o rodinny vuz. Prumysl v NDR byl na tom jeste radove hur nez u nas - vsechno znicene, co zustalo odvezli Rusove do SSSR a Nemci zacinali bez technologicke podpory od zacatku. Zavod v Zwickau byl toho dukazem. Trabant nelze srovnavat s nicim - mozna s auty jako byl rakousky Steyr Puch nebo bizarni BMW s dvermi vepredu. Prehlednete si to na google

+1/0
18.9.2016 16:14

J85a85r46o59s24l73a84v 88B50i28r49n82e76r 4878685612188

R^R^

0/0
18.9.2016 16:06
Foto

V73a10c11l35a62v 10V97a66v54r86a 3497664555507

Zato dnes nevlastníte ve škodovce nic než ty české ručičky. Zisky jdou majitelům do Německa.

A mohl bych vám ukázat co dělali komunisti v celém českém průmyslu a co děláte vy. Věřte že by nebylo se čím chlubit. Vy jste si průmysl VEŠKERÝ oddělali sami a srovnali se zemí. Jednou se o tom bude smět psát u vás a vaše pravnoučata z vás budou mít srandu.

Jsem ANTIKOMUNISTA ale těm co vedli podniky včetně Škodovky nesaháte po kotníky. Kde je SONP Kladno které vyváželo ocel i do USA a Kanady za dumpingové ceny, kde je 100,,000 bytů OK řekněme králíkáren keré se ročně postavily? Víte kolik se jich staví dnes a co stojí? Kdo si je může dovolit? Kde je textilní průmysl a trhy které jste Asiatům nacpali ochotně do chřtánu? Kašmír co šel i do zemí původu, kde je Skloexport co šel na všechny kontinenty? Bytový textil? Textilní stroje? Škodovky se prodávaly i v Kanadě.

Na CNC mašinách jsem zaučoval (zde v USA) obsluhy programovat jejich stroje v r.1985 !! než jsem šel na opravdový job.

Dnes má škodovka jen logo na kapotě. Ostatní je VW a zisky jdou do Německa. V Čechách zůstávají jen daně. Tedy opravdová MONTOVNA.

Hotový výrobek na export? Jaký proboha? Je takového něco v Česku? Bižu? Swarovski kupuje v Jablonci "šmelc" za haléře na kila a vyrábí i z nich úžasné šperky a vyváží na všechny kontinenty zatímco Bižu zkrachovala a jede snad jen Preciosa.

Co s tím? Nic. Kašlat na to, doly jsou zabetonované i s uhlím a tak to nikdo nerozkrade. SONP se prodalo konkurenci a ta haly zlikvidovala a šrot odvezla domů. O ceně se raději bavit nebudem a dokonale jste si zlikvidovali průmysl všeho druhu. Pracovní síla je v Česku značně vyspělá technicky a vědomostmi a tak i vyhledávaná, ale to je vše.

+4/−7
17.9.2016 3:40
Foto

V25a67c88l75a34v 29V87a91v64r37a 3447684915427

Doufám že máte na mysli osobní Tatry?

Kde byste na to měli? Na to měli komunisti, ti uměli vyrábět a prosperovat, vyvážet do celého světa, Dnes už nikdo neexistuje kdo by dokázal navrhnout nové auto aa dokonce po letech uděůat zbrusu novou koncepci. Kde byste vzali mozek?

Vždyť už máte jen jednu automobilku která vám snad něco i vydělá a jinak nic! Osobák Tatra tedy nepřichází v úvahu. Kolín a Boleslav patří cizincům kteří dovolují Čechům v nich pracovat a vybírají zisky jež investují v Německu. A co dál? Kde byste vzali jiného Laurina a Klementa? nebo komunistu co by dokázal vyvinout český moderní motor a převody?

Vyrábíte VW se značkou Škody aby se to doma snadněji prodávalo. Tady v Americe je VW debakl. Oni nemají auto pro americký trh, lidi to nekupují. Kde jsou ty časy kdy na americkém trhu v tabulce nejprodávanějších byl VW Jetta diesel...od té doby v tabulce není tedy žádný zástupce Evropy. Proč asi? V Americe se letos prodá 16 milionů aut, všech asijských a amerických značek.

0/−5
17.9.2016 3:24
Foto

V81a36c15l81a21v 85V92a90v26r25a 3217854455347

Porovnávt starou škodovku s Porsche je hodné v...

Podívejte co vyráběli východní Němci. .

+1/0
17.9.2016 3:09
Foto

V61a73c85l32a94v 40V10a26v31r46a 3537924295977

Taky jsem dokázal vydělat za měsíc mezi 4 až 5,000 Kčs. Že by škodovka pro mně byla drahá? Měl jsem Ladu. Auto měl ve staré republice kdekdo a uživil ho na rozdíl od dneška. Povinné ručení byl za drobné, benzín za 2 Kčs a na konci za 8 Kčs,

Podívejte se kolik lidí uživí auto dnes.

Zcela mimochodem, nebyl po té vaší revoluci problém škodovku nechat zmodernizovat Francií nebo Německem a vyrábět v ní cokoliv v licenci. To jen chytré mozky za všimné prodali Škodovku a zisky jdou do Německa. Docela chápu že úhlavní nepřátelé Němců Laurin a Klement se dodnes v hrobě obrací. To jistě netuší kam se poěl veškerý natož těžký průmysl bývalého Československa. Kolik dnešních firem vlastní Češi a kolik cizinci. Jednou budete pro srandu pra pravnuků.

0/−8
17.9.2016 3:08

V75i81l46i69a45m 70N32o85v93a17k 7834297440429

I kdyz tvrdite, ze jste antikomunista jste ve skutecnosti obdivovatel komunismu. Komuniste znicili vsechno - vcetne te Skodovky a zustal pouze zaostaly a neefektivni prumysl. Lepsi bylo Skodu MB prodat VW jako nechat z ni zustat to, co zustalo treba z Moskvice. Takhle Skoda vydelava a cesky clovek ma pocit kdyz startuje Oktvku nebo Fabii, ze jede na ceskem aute. Nevim co mate proti Nemcum. A uz vubec nechapu co delate v USA (pokud je to pravda). Porovnavate ceny z let pred pul stoletim bez ohledu na kupni silu tehdejsi meny, coz je typicke pro lidi co nicemu nerozumi.

+14/0
17.9.2016 10:38
Foto

M56a12r82t42i13n 72B80a77l91l19u17c28h 8559596403731

4-5 000 Kčs? Aktuálna priemerná mzda DĚLNÍKA v automobilovom priemysle v ČR číní 36 000Kč, pričom kurz USD je dnes podobný ako vtedy.

Bajky o ,,starých dobrých časoch," si šetrite pre vnúčatá.

+8/0
17.9.2016 11:07

P81e93t63r 55B46u32r94d23a 3200625869907

5000 Kčs měsíčně. Za socíka. Jako celá rodina, nebo sám? Jestli sám, tak jako příslušník StB nebo člen nejméně OV KSČ?

Na konci 80. let byla slušná výplata kolem 2000 Kčs, otec měl i s odlučným jako montér kolem 2300.

+5/0
17.9.2016 22:31

V38i25l10i19a45m 91N41o11v12a20k 7464267240429

Absolventsky plat v roce 1988 = 1990 Kcs. Bylo to plosne a pokud clovek nemel priplatky tak se nedostal ani o korunu navrch. Mozna kdyz delal policajta nebo lampasaka tak mel o dve stovky vic. Plat reditele PZO Strojexport 4800 Kcs v te same dobe plus sluzebni auto (Lada 1500).

+1/0
18.9.2016 9:01

D77a73v88i66d 77V22i77k75t60o34r87a 9694594615477

Záleželo na pracovní pozici. Můj táta měl v roce 1980 mezi 9 000 a 10 000 Kčs hrubého, tedy i včetně příplatků za risikovou práci a přesčasy. Jezdil s kropičkou a byl členem havarijní čety TSK, co měla na starost údržbu městské kanalisace. Nebyla to leckdy zrovna voňavá práce, to je fakt, ale když člověk makal, mohl si vydělat.

0/0
23.9.2016 0:17

J37i95r79i 76R66u67s38n32o25k 4895402587313

Tata mel nadhernou nabliskanou 120 LS, na ktere jsem se naucil ridit. Dokonce jsem miloval jizdu na sedadle spolujezdce, kde jsem si mohl krasne natahnout levou nohu a pravou zvednout a oprit o tu stenu, ktera kryla prave predni kolo. Mam na ni krasne vzpominky. Urcite ji mam radsi nez pozdejsi Felicii, ci Octavii.

0/0
16.9.2016 18:06
Foto

R37o88m62a62n 52K35o85z78e97l 4777846223124

Ať byly jaké byly, tak se jich vyrobily 2 miliony a ve velkém přispěly k motorizaci u nás. A jak se tu v posledních dnech objevilo několik článků o příliš starém vozovém parku u nás, tak právě tyto škodovky jsou důkazem, že se auta obměńují přirozenou cestou a žádné zásahy nejsou potřeba. Před 20 lety těchto škodovek jezdilo 800 tisíc, dnes pokud zahlédnu jednu denně, tak je to ještě moc.

+4/0
16.9.2016 17:58

M70i46c87h41a69l 41M16a23l41ý 5602834779863

Měli jsme 130GLX, taky skvost. Vařilo to poměrně často a někdy to i uvařilo hliníkovou hlavu válců. Ta byla jiná než na 120 a velmi špatně se sháněla, i v 90. letech, navíc byla drahá jako pes. Otec musel jednou napsat "dopis rozčileného čtenáře" do Lidovek, aby mu hlavu v Boleslavi kdesi přednostně opatřili.

Zajímavé bylo i to, že automobil byl polotovar, bylo třeba, aby si majitelé nechali vystříkat dutiny vozu nějakým asfaltem, jinak to korodovalo zevnitř. Jinak to bylo progresivní v tom, že to mělo posilovač brzdy. to dřívější generace neměly.

+1/0
16.9.2016 15:54

S45t97e96p31a97n 49T89o62t84h 8308759665428

ja měl 130GLS... nedám na ní dopustit...

0/0
13.12.2016 13:11

M69i98c84h83a69l 92M96a67l89ý 5532194239283

A opět v idnesu oblíbené slovo "legendární" - tentokrát hned dvakrát, přičemž jedno označuje popelnici Favorita, který byl asi tak legendární jako Rudé Právo nebo mlíko v pytlíku...

+1/0
16.9.2016 15:45

S92t70a89n 67N57o55v48á21k 5747125115214

Měl jsem různé "stodvacítky" pětadvacet let. Nikdy mne žádná nevypekla. Pokud někdy zůstala stát, stačilo na to kladivo, šrubovák, kombinačky a kus drátu.

Pak jsem měl Forda - tomu prasknul rozvodový řemen a potkaly se ventily.

Potom novou Oktávku - 100 kiláků od domova odešel modul zapalování (dodnes nevím, kde to tam vůbec je).

Nemluvě o tom, že u obou posledních aut byly problémy s volnoběhem a musel na to být servis s počítačem. U "stodvácy" stačil šroubovák a 5 vteřin práce.

Je pravdou, že rádio za jízdy jsem začal poslouchat až ve Fordu... :-)

U stodvacítky to nemělo cenu. Ale nějak mi to vůbec nevadilo...

0/0
16.9.2016 13:48

T41o85m25á80š 72V95a97l77d83e20r 7403560989

Nerozumím termínu- žádná mě nevypekla.Pokud zůstala stát, stačilo kladivo... A tady začínaje báje pohádky, kdy si idealizujeme starou věc.

+2/0
16.9.2016 15:24

S89t84a91n 12N75o14v10á62k 5187945795484

Žádná mne nevypekla znamená, že když jsem z domova autem odjel, tak jsem se s ním zase domů vrátil. Což o Fordu nebo Oktávce říci nemohu. To je při 25 letech ježdění z dnešního pohledu úžasný výkon. Ford nedojel šestý rok z celkových osmi a Oktávka vybouchla hned po roce.

A kladivo určitě nebylo na rozbíjení auta. Nešlo všechno povolit rukou.

Je pravdou, že starou věc si člověk idealizuje a ta spolehlivost byla vykoupena hodinami práce. To bylo ještě v dobách, kdy bylo koníčkem se v autě vrtat. V Mototechně jste sehnal kdejaký díl, a za babku, třeba i šály na klikovku...

+2/−2
16.9.2016 20:01

M66a37r15t76i73n 22P53i46s71á93r 6900942564586

;-Dto víš, Ford je Lord, kromě několika typů motoru(Scorpio II, který má řetěz), tak ty rozvody to chce opravdu někdy vyměnit :-) .. , jinak za auto Škoda je škoda peněz ;-D;-D , v poho, taky se dá říct: tam Fordem, zpátky vlakem ;-D;-D, taky mi ve starším Escortu prdnul rozvoďák, nebylo to tak hrozný, pár dílů z vrakáče, ventily pochopitelně nový(jeden sací, druhý výfukový), jasně, kdysi jsem měl 120 žehličku, 105M, před tím moskala 408, potom 2140, u tý 408mi(rozebral jsem asi tři), pokud se nepletu, tak tam byl zajímavý systém rozvodů, říkalo se kdysi, hodně dávno, že to jsou oplácký motory, ten rozvod byl řešen snad šnekem ? u 105 a 120 se při generálce motoru měnily kromě futer na klikovce ještě vložky válců, pístní kroužky a těsnění někde pod těmi vložkami válců, u mí 408 ještě nebyly výmněné , tak že jsem ten motor musel rozebrat do šroubku, a ten blok motoru potom odvézt někam k Berounsku, kde mi to přebrousili a pak jsem to celé zas poskládal, ..čtyři srandy kopec, kdyz se na to dívám z té obrovské vzdálenosti času, .. tak to dá i za pět ..

0/0
16.9.2016 16:25

S66t93a42n 55N95o71v21á82k 5477245915224

U mne to taky byl Escort, resp. Tournier nebo jak se to jmenovalo...

0/0
16.9.2016 20:03

D83a27v19i18d 64V81i24k27t63o10r27a 9394274825357

Rozvody u 408 byly řešené plastovými ozubenými koly s hypoidním ozubením. Sám jsem na to kdysi koukal jako puk, když jsem jeden motor ze 408 pitval; bylo to nesmrtelné řešení.

0/0
23.9.2016 0:21

M78a34r77t41i54n 39P80i22s14á15r 6590382854166

Spíš to bylo jako pertinax, než nějakej plast, ale i tak dobrý, kolikrát jsem ho musel startovat klikou :-) :-)

0/0
23.9.2016 6:02

J21i40r42i 65D90o73m38i54n59i19k 1731848471920

Měl jsem 120L ještě loni, než mne ukecal jeden sběratel a tak šla pryč. Ale mé první auto 110 LS nepustím. A je stále, jako nové. :-)

+1/0
16.9.2016 11:22

J84i78ř24í 90S94c54h81w65a64c87h 8228874168846

Š 105/120 bylo v té době podprůměrný auto už v rámci RVHP.. Žigulík jehož konstrukce vznikala (v Itálii) v polovině 60. let bylo o hodně lepší a konstrukčně modernější auto.

+3/0
15.9.2016 22:58

P78e83t68r 19Č21e14r71m41á32k 9168515929230

Tak nějak, přinejlepším průměrné, samozřejmě žigulíky, polský fiaty nebo dacie svoje západní vzory nezapřely, a i třeba konstrukčně horší wartburg svojí koncepcí dokázal škodovce zdatně konkurovat.

0/0
15.9.2016 23:52

M42a13r12t10i79n 70N48e29r67m65u53t 9177907298449

Jedinou výhodu, ale dost výraznou, měli škodovkáři v zimě

+5/0
16.9.2016 11:22

J87i83r35i 19D50o42m71i13n87i30k 1681198251680

Jakou ?

0/0
16.9.2016 11:23

J13i85ř33í 23S58c58h22w94a97c54h 8128824638986

poháněná a zatížená zadní kola

+1/0
16.9.2016 11:29

M22a30r89t53i47n 28N33e40r85m17u15t 9397177938619

Proti žigulíkům, dobře seděla na sněhu nebo do kopce na mokré trávě. Samozřejmě museli napřed nastartovat. Jak psal jeden: se startováním za mrazu nemám problém, akumulátor si beru přes noc domů a ráno startuju max. napětkrát

+5/0
16.9.2016 12:14

P67e17t67r 59M97i98c56h37a47l 2870434211742

To už je nostalgie. Měl jsem 120 M 5R. Předělal jsem spínač ventilátoru chladiče na ruku a kromě 2x vybité baterky jsem neměl závažný problém. Se 100 tisíci km jsem ji ještě prodal. Dodnes vzpomínám na blbnutí v serpentinách na sněhu.

+2/0
15.9.2016 21:40

M34a75r95t54i43n 27P10i15s65á68r 6950942774586

taky jsem si musel přidělat manual spínač na ventilátor

+3/0
16.9.2016 15:04

M47i14r88o27s72l14a88v 67S47i17n31d95e90l54a69r 2905537904892

Zajimave jsou ceny tech aut a treba i ceny ND. Treba v roce 2000 stal zachovalej rapid cca 50.000 v roce 2010 80.000 a dnes dvojnasobek toho. Ceny ND, zejmena pokud jde o puvodni dily ci alespon tuzemskou vyrobu, jsou take hodne vysoke.

Skoda, ze ta auta nemela v roce 76 tu spolehlivost a vlastnosti jako v roce 89, to by byla tehdy (v roce 76) celkem pouzitelna. Poslednich cca 20 let provozuju ze zajmu posledni model s celohlinikovym motorem a musim rici, ze za cca 170tkm zadna zasadni zavada nenastala. Uvarilo resp. prehralo se to jednou, kdyz se sesmekla hadice, kde jsem neutahnul sponku. Jinak nic, pri obvykle udrzbe.

Pokud je chladici soustava v poradku a motor ma v poradku tesneni uvarit se to v podstate neda. V poradku znamena i to, ze soustava udrzi tlak, coz predpoklada mit v poradku zatku expanzky a jeji tesnici gumicku a neridit se hospodskou radou, ze proti vareni pomaha povolene vicko expanzky.

Na nejake delsi jezdeni je treba mit model s petirychlostni prevodovkou a vlecenou napravou, jinak je to bida.

Upadla zadni kola jdou na "kyvce", v drtive vetsine pripadu, na vrub nedorzeni servisniho postupu opravy zadnich brzd. Na "vlecce" obvykle nic nepada.

0/0
15.9.2016 21:39

P85e51t52r 95Č40e15r40m97á16k 9338895669540

Ty ceny máte vysoce nadsazené, zachovalý rapid nestojí 80tis ani dnes, natož v roce 2010. Neplést s tím že občas to někdo za podobnou cenu zkouší inzerovat, takovou hodnotu má však jeden kus ze sta nabízených.

S ND to také není zrovna jak píšete - z té původní výroby je dnes použitelné jen něco, hodně toho už zestárlo, zpuchřelo, zkorodovalo. Nové jsou až směšně levné, ale kvalita bývá často mizerná, a kvalitní díl se musí hledat.

Jinak modely 135 a 135 mají identické motory z favorita, které jsou značně upravené, a km proběh tomu tedy odpovídá, tam skutečně ve 170 není důvod mít problém.

S chlazením je to horší - termostatem počínaje, spínačem větráku konče, vidět dnes každodenně používaný kus bez úprav s plně funkčním systém chlazení je v podstatě raria, ten ikonický spínač na chlazení měl svoje opodstatnění.

0/0
15.9.2016 22:33

M41i39r59o41s68l38a94v 16S84i16n12d90e65l74a78r 2915827694772

To jsou ceny, za ktere se to da koupit, ne hypoteticke nebo nahodne (za ktere to nekdy velkou nahodou jde) a obcas se to za ne i proda. To, ze nekdo nabizi predrazeny kram, na tom nic nemeni. Ale dobre, tak mi takoveho do 80.000Kc sezente. Tj. zachovaly puvodni stav vc. inetrieru, karoserie bez nutnosti jakehokoliv zasahu, barva 8302 nebo 1305, motorizace 136.

Je videt, ze s temi dily moc zkusenosti nemate. Zpuchrele budou leda nejake stare gumove dily. Smesne levne? Jednak to neni pravda a jednak je kvalita v drtive vetsine neakceptovatelna (nesedici hrbaty blatniky, cinsky plagiaty blinkru, plecharina, ktera se originalu ani nepodoba napr. kryty motoroveho prostoru, trubek pod autem, supernekvalitni cinska olejova cidla....) Nehlede na to, ze vzhledove odlisne dily na youngtimera nikdo davat nebude. Ale hlavne jsou ty dily bezne nedostupne, sezente mi treba nove soukoli staleho prevodo 3.9 na 5q prevodovku nebo novy blok 742.135(6).... Samozrejme nemluvim o brzdovych destickach, olejovem filtru atd... Nastesti alespon vetsina lozisek je normovanych, takze clovek nemusi kupovat nejaky predrazeny hruzy, takze si clovek muze koupit SKF nebo Nachi za unosnou cenu.

Auto neni jen motor. 135/6 nejsou uplne identicke s favoritem, ale co se tyce podstatnych soucasti, tak ano. S beznou zivotnosti tak 200tkm. Ale dlouhodobou zkusenost s nima nemam, pouzivam jejich vylepsene verze.

Termostat je takovy jaky se tam da, za tu dobu jsem ho menil jednou prevetivne. Kdyz se tam da kram.... Ja pouzivam Wahler a problemy nejsou. Spinac vetraku je to samy. Ovsem vzhledem k umisteni, je treba tak 4 za roky skontrolovat kontakty, pokud se jezdi v soli (coz nedelam).

0/0
15.9.2016 23:06

M50i35r86o15s56l23a12v 75S30i18n58d62e16l19a24r 2715107874252

"jednou za 4 roky"

0/0
15.9.2016 23:24

P58e24t40r 57Č26e22r56m88á54k 9978375169500

Ceny jsou od 0-x, záleží co kdo hledá, zdali auto ve stavu 1,2,3,4 ;-) Pod pojmem zachovalý se může skrývat ve vašem vnímaní cokoliv, obecně termín zachovalý sedí k 2,3. Stav 1 v podstatě neexistuje a nikdo ho nehledá - hodí se leda do muzea a tam se také většina z nich už dávno nachází. Stav 4 se dá bez problému sehnat za 30tis.

S dílama jste koukám na štíru - ano zpuchřelé jsou logicky ty gumové či spíše pryžové, což je obecně velká část všech komponent. Směšně levně bez pochyby nové jsou, levněji už to opravdu nejde, bavíme se o tom že to někdo vnímá jako investici do veterána, samozřejmě pokud to někdo bere z pohledu toho kdo s tím na vesnici pořád drandí, tak se mu i těch pár korun může zdát hodně. A to že cena je adekvátní kvalitě jsem psal. Nicméně i původní plechařina je vesměs už orezlá (zaolejovaný nebo zabalený ve voskovaným papíru to prostě dneska má jeden člověk z milionu), plasty zkřehlý atd... Ano najdou se díly co odolávají zubu času statečně a ceněné jsou, ale je jich málo.

Motory 135/136 jsou identické z favoritem, mají akorát jiné příslušenství. Životnost o řád výše než předchozí provedení, služebáky telecomu nebo pošty na tom běžně najeli půl milionu.

A chlazení se vyladit dá, ale jak sám potvrzujete - chce to se tomu věnovat. R^

0/0
15.9.2016 23:41

M58i20r73o70s71l60a18v 16S81i33n48d91e82l40a81r 2815167214722

Hovořím zhruba o stavu 2. Stav 4 nemá nyní smysl (alespoň pro mne) pořizovat, pokud existují kousky ve stavu 2.

Nevím tedy, co je směšně levné.... Levněji to nejde, to je fakt, protože cenu určuje trh a pokud funguje je cena nejnižší možná. A ta je nyní o půl řádu jinde než před 5ti lety. Ale ok, ono jakoukoliv cenu můžeme prohlásit za směšně nízkou :-). Já jsem uvedl příklad konkrétních dílů, když mi je za směšnou cenu nabídnete, budu jedině rád. :-) Jak jsem psal mnoho nyní běžně dostupných dílů je v podstatě nepoužitelných.

Motory 742.135(6) s favoritem identické nejsou, mají jiný blok, vanu, sací koš, klikovou hřídel a pokud budeme puntičkáři tak i hlavu, protože hlava z 742.136 se na řadě 781 nepoužívala.

0/0
16.9.2016 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.