Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na dietě: speciální materiály šetří kila a litry paliva

Zatímco lidé začínají hubnout po Vánocích nebo do plavek, auta shazují pořád. Nižší hmotnost je totiž jednou z cest k menší spotřebě, která je dnes hlavním motorem vývoje nových aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S41t61a40n79i31s13l49a14v 16A60d22á81m67e27k 7835192893559

Mám mazdu premacy 2l tdi, rv 03 a váží cca 1500kg, ale jezdí za 6l/100km a to by při klidnější a úspornější jízdě mohla být i menší spotřeba :-)

Mám otázku: zvládají to nové a modernější auta za lepší spotřebu?? Já jsem s tím spokojený a to jezdím 90% jenom do práce 15km

0/0
16.2.2017 11:11

J95i90ř96í 21S38c27h57w48a72c18h 8728554338656

Premacy váží cca jen 1300 kg ;-)

stejně výkonné diesely mají dnes objem okolo 1.6. A při stejném způsobu užití bude jejich spotřeba cca 5-6 l ;-)

0/0
16.2.2017 13:16

M84a83r48t49i87n 58H12o65r35á58k 9433629514

Zrovna SUV není to, čím lze šetřit palivo.

Q7 mi spíše připomíná tank a podle toho má i spotřebu. Pokud šetřit palivo, tak taková auta pokud možno nestavět. I když zrovna SUV jsou teď až příliš v kurzu.

+1/0
16.2.2017 9:02

M50a92r34t56i75n 89P16o92s73p47í68š52i66l 8345961466637

A zbývá ještě aby za auta jezdila za to co mají uvedeno v technických datech. Ne jak moje nové s papírovou spotřebou 3,9 a realita 5,5 po deseti tisících km.

0/0
16.2.2017 7:09

J29i67ř21í 33S32c64h61w58a60c55h 8928534508146

jsou i takoví, co nyní v zimě přijdou ráno k autu, nastartují, pět minut čistí okna a "nahřívají" vnitřek, pak ujedou cca 5km někdy i v koloně a na konci jim ukazuje kompjůtr 15l/100km. ;-)

0/0
16.2.2017 13:21

M86a80r50t66i42n 79K44a35r85á79s97e60k 9858113848688

Njn, ono holt pri stani je spotreba v zasade nekonecno na sto km, ale spotreba se na vytrvale stani v kolone (stejne jako jizdu ve vysoke rychlosti po dalnci) nenormuje....

0/0
16.2.2017 15:54

M90a90r41t13i92n 81P14o90s93p98í80š15i71l 8135341516177

Stát 5 minut nemám potřebu a mluvím o průměru za prvních deset tisíc km, jistě jsem celých deset tisíc nejel v koloně do kopce a v září zima nebyla.

0/0
16.2.2017 21:34

J15i87ř18í 41S47c27h47w13a42c65h 8358644408736

No vidíš. A proto nemáš spotřebu 15 na sto, ale jen 5,5....;-)

0/0
17.2.2017 11:38

J29i54ř66í 73J88e61z55d14i15n75s78k63ý 8178382363299

Úspora 1kg na brzdovém pedálu? Pokud by tohle udělali v jiné automobilce tak to váží 200gramů...

0/0
15.2.2017 21:45

J96i70ř66í 22S68c62h81w35a35c64h 8768714288616

mám obavy, že kdybys pořádně prošlápl 200 gramový brzdový pedál při nouzovém brždění, tak by vcelku nezůstal....;-)

+1/0
15.2.2017 22:22

T58o33m29á20š 28V58a66l96d58e71r 7533960599

Stačí, aby auta pořád nebyly větší a větší. Dnešní POLO už v pohodě nahradilo původní GOLF atd. Takže původní POLO musel nahradit nový UP. Střední třída mívala 4,5 metru, dnes má skoro 5 m. Tato délka byla určena luxusním vozům. Na jedné straně se šetří každý cent na dílech. Na druhé straně se plýtvá neskutečným "naplastováním" v kabině. Stačí se podívat na studie a následně výsledný sériový produkt. Toto vše dnešní konzervativní zákazník bohužel vyžaduje. A tak se šetří tam, kde to jde na úkor životnosti vozu. I dnešní novinář vyčítá plechové víko v sedanu. Proč? Jde jen o víko. Proč by mělo mít polstrování? A tak bychom mohli projít celý vůz. Pouze by stačilo nešetřit tam, kde to má smysl a účelovost. I hnusná světle šedá by mohla pomalu z interiéru zmizet.

+2/0
15.2.2017 20:52

T80o21m49á55š 80Z89e73m12a53n 3385158194525

Dal bych přednost autu stejně těžkému z vysokopevnostních ocelí a tedy daleko odolnějšímu.

Vidím vyšší úsporu v tom, že nebudu potřebovat nové auto za 10-15 let než že ušetřím 2 deci na 100 km.

+2/0
15.2.2017 20:01

M82a47r22t39i37n 36K92a86r26á22s65e58k 9658823318478

Jako ze to auto bude malo pevne rozpadne se? To asi ne....

0/0
16.2.2017 15:55

J88i54ř71í 22H81l90i61s32n20i47k65o19v19s75k85ý 9173801892321

Co to je velkosériové auto? Audi A8 určitě ne.

Ale pracovník audi něco takového musel říci, protože jinak by musel odkázat na konkurenci Hondu. Protože právě Honda přišla s prvním sériovým autem s hliníkovou karosérií.

0/0
15.2.2017 14:42
Foto

I73v20a41n 59K86o48p92t96a 5897122661357

No dělá se jich přes třicet tisíc ročně. Takže ano, je to velkosériové auto. A kolik těch celohlíníkových aut že vyrábí Honda?

0/0
15.2.2017 17:49

J28i61ř30í 62H76l81i97s14n26i38k12o63v51s28k22ý 9953921482541

Ta už dávno výrobu NSX první generace skončila. Tu ještě ladil Hondě Ayrton Senna.

0/0
15.2.2017 19:14

J26i16ř95í 82H53l90i64s69n55i55k72o98v12s57k69ý 9833201142591

Ne celohliníkových. Karosérie z hliníku, to se v článku zmiňuje.

0/0
15.2.2017 19:16
Foto

I56v14a27n 48K14o60p24t48a 5217422311867

Tak myšleno .

0/0
16.2.2017 16:50

D11a16n58i74e70l 58S16e73m89e76r79á50k 1446428279978

Mě by zajímalo, jak to bude se zajištěním bezpečnosti.

Pokud budou plechy hubnout a budou za chvíli jako papír anebo budou plechy z měkčího kovu, tak auto sice bude lehčí, ale také se bude více mačkat.

Jsem jen obyčejný člověk, který výrobě auta moc nerozumí, ale materiály musí mít nějakou pevnost v tahu a aby se moc nebortily.

Menší motor je sice hezký, ale odpovídá pak jeho výkon váze vozu a také spotřební hmotnosti (řidič+další cestující+zavazadla + popřípadě i vozík?)

No, nechme se překvapit, co si na nás vývojáři a jiní inženýři vynaleznou, vymyslí a představí ... :-)

+1/0
15.2.2017 14:02

V13l93a23d94i56m87í86r 40F77i94b62i61g65e88r 5574201791834

Prostě to není plechová karoserie jako před pár desetiletíi, ale nový druh kovu, který je pevnější než klasika. Popřípadě jiný druh materiálu. Koukal jswm na dokument o F1. Kde popisovali komponenty, postupně se tyto technologie použijí i na sériová auta. Třeba nádrž která je jak látkový vak neprostřelili ani kuší z 10 metrů, hřídel z uhlíkových vláken má několikanásobně vyšší odolnost atd.

+1/0
15.2.2017 14:18

J23a92n 37H66r92u13z68a 8684278399167

V sériové výrobě nebude nikdo používat karbonové díly. Je to neskutečně drahé. Stačí se podívat na Teslu. Aby auto odlehčil dělá karosérie z hliníku a proto stojí skoro 2 mio. Pak tam naloží 300 kg baterií a úspora hmotnosti je pryč.;-D

0/0
15.2.2017 15:11

J23a53k90u65b 66Š59a33f11a52n90d47a 7545917841231

Co je na tom k smíchu? Prostě vědí, kolik budou vážit baterky tak se snaží ubrat hmotnost jinde. Je to stejné, jako se smát, že se letadla dělají z lehkých slitin a pak se do nich natankuje 100t paliva.

+2/0
15.2.2017 15:16

M35a89r75e82k 52M83a50l38ý 1582388851640

No... přidejte, baterka v tesle má půl tuny.

0/0
15.2.2017 19:03

V17l80a12d96a 30S73i27m70o61n18i74k 3519123283945

Moderní vysokopevnostní, speciálně telepně zpracované oceli - díl je menší, lehčí, a přesto pevnější. karoserie už zdaleka není z jednoho druhu oceli.

0/0
15.2.2017 20:13

J67i46ř90í 19J59e84z27d87i79n76s36k88ý 8838832633629

To je překvápko, že auto za 2 mega je z velké části z hliníku... By bylo překvápko kdyby bylo z S235... A to si pište, že se budou používat nové materiály i v levnějších autech. Protože ono to jednou prostě výjde levněji

0/0
15.2.2017 21:49

J37i35ř29í 85S46c27h43w20a28c39h 8288984258156

vysokopevnostní oceli se říká vysokopevnostní proto, že má vyšší pevnost, tj plech o menší tlouštce je lehčí a přitom stejně pevný nebo dokonce pevnější než tlustý plech z obyč. oceli. Tuhost karoserie samozřejmě ovlivňuje i tvar do jakého je materiál "přetvořen". Příkladem budiž obyčejná plná kulatina a trubka o stejné hmotnosti (stejný materiál). Ta trubka je na ohyb nebo vzpěr násobně pevnější.....

+1/0
15.2.2017 18:40

V92l41a78d72a 21S97i83m40o54n23i22k 3469193633685

Dnešní karoserie není z jednoho materiálu, právě ty nové materiály jsou lehčí a zároveň pevnější.

0/0
15.2.2017 20:11

P34e81t54e64r 65V11a61ň60u57š37a28n90i92k 4547916856182

sorac, ale 1.0TSI motor do oktavie, to bych nedal ani do RC autickaRv

+3/0
15.2.2017 11:16

M17a65r37t14i53n 39F49i50l65i27p71c60z61y63k 3711771535263

Vy možná ne, ale jiní jej dávají i do Mondea.

+1/0
15.2.2017 11:19

R77a67d51i86m 86S11v47o34b80o34d88a 9763749266182

davat je davaji ale kolik se jich proda?

treba na sbarau vidim hodne 2.0tdci ale 1.0 ecoboost myslim ze ani jeden

0/0
15.2.2017 12:36

R68a16d68i23m 12S16v20o92b13o12d38a 9823169406592

ne myslim ale vim. neni tam ani jeden

0/0
15.2.2017 12:39
Foto

I59v48a16n 66K89o47p83t35a 5407482371787

No a podobné to bude s Octaviemi.

0/0
16.2.2017 6:36

J22i41ř81í 58S58c57h57w55a52c78h 8748514878946

ten motor s tím hýbe mnohem lépe, než než staré 1,4-1.6/55kW co se tam dávaly dříve..

0/0
15.2.2017 18:57

P61e21t37r 37M62i41c66h89a86l 2140504431772

To sice jo, ale ta 1,6/55kW byla skoro nesmrtelná. Osobně bych nechtěl ani jeden z těch motorů.

+1/0
15.2.2017 20:52

J80i88ř92í 37S40c53h56w61a44c56h 8588594178636

dobře, ale kolega Vaňušanik neřeší ve sém RC autíčku problém výdrže motoru....;-)

0/0
15.2.2017 22:29

V52á63c96l37a77v 39S37v15o27b44o53d43a 3851449440590

první golf gti 810kg, golf gti VI 1339kg, golf gti VII 1311kg... no, tímto tempem mají ještě co dělat :-/

+3/0
15.2.2017 11:10
Foto

I91v64a30n 26K14o97p89t43a 5277912371867

No taky první golf byl velikosti tak na úrovni Fabie. Ona nam ta auta krapejtek vyrostla.

+1/0
15.2.2017 11:50

V96á68c72l39a35v 63S36v62o80b86o15d89a 3441949540580

+500kg z 800kg to je o trochu víc než trochu, tak velký ten golf zase není ;-)

0/0
15.2.2017 12:44

V77l48a87d36i44m40í58r 67F26i88b70i24g76e98r 5674141101124

Když ty plasty jsou docela těžký, udělat přístrojovku a panely z pogumovaného plechu, možná by taky pár kilo ušetřili, ale plechová přístrojovka je víc práce, než stříknoit horký plast do formy.

0/0
15.2.2017 14:20
Foto

I51v89a81n 71K56o79p54t10a 5637462161527

On povyrostl o celkem nezanedbatelných 494mm do délky a 169 mm do šířky + necelých 100 mm do výšky.

také nemíval, klimatizaci, abs, esp, okna v elektrice a spoustu dalších vymožeností. Které chceme a něco váží.

+3/0
15.2.2017 17:37

V77l26a71d55a 13S68i33m21o96n36i54k 3959393663595

A hlavně nesplňoval dnešní bezpečnostní parametry.

0/0
15.2.2017 20:14

P36e60t39r 95S33t27e87j25s10k58a23l 3119808824666

Jenom at to nedopadne jako u Mazdy. Date tenci plechy a ty reznou, date tenci okna a pronikne vic hluku.

0/0
15.2.2017 11:06

T23o85m22á23š 30K47u13c79h72a23ř 3177691448901

Celé to jde vytrvale špatným směrem. Je nesmysl, aby něco, co má odvézt jednu osobu jen 20 km do práce vážilo 1300 kg.

+5/−1
15.2.2017 10:18

M63a30r42e59k 55M36a21l48ý 1462568381750

A např. u vlaku je ten poměr lepší? Nevím... když jede nějaká lokálka typicky z vesnice do města do práce, lokomotiva a dva vagony, nějakých 50-100 lidí.

0/0
15.2.2017 10:21

J44i87ř87í 88E81r20b97e75n 1873504256657

Kolik takových jezdí? Já obvykle potkávám soupravy motorových vozů bez lokomotivy. Nemluvě o tom, že ten železniční vůz pendluje tam a zpět, zatímco auto je v provozu dvacet-třicet minut denně...

0/0
15.2.2017 12:36

J52i51ř65í 25K47o41c13u83r37e68k 6725464735648

Jak často používáte doma vysavač? No vidíte, odsávačka na CNC fréze jede 12 hodin denně.

Asi tak.

0/0
15.2.2017 12:58

M34a54r90e77k 97M34a33l47ý 1362148131830

To je jedno, jestli lokomotiva nebo motorák. Podstatný je ten poměr hmotnosti k počtu cestujících, resp. člověkokilometrů. Jestli je to výhodnějšá než auto. A v tomto kontextu je úplně jedno, jak dlouho je co v provozu.

0/0
15.2.2017 13:00

J71i91ř14í 91S49c97h14w94a28c52h 8518834798726

hmotnost u vlaku není až tak důležítá. Na jeho rozpohybování stačí zlomek výkonu na tunu oproti autu, když není potřeba vysoké zrychlení. Valivý odpor je násobně nižší, lépe se dá hospodařit se setrvačností, takže celková efektivita pohybu vlaku je mnohem lepší než u auta.

0/0
15.2.2017 18:53

M19a63r21e20k 43M96a20l83ý 1852738381610

To je možné, já reagoval na ten hmotnostní poměr auto a člověk a vlak a člověk.. Pokud budeme znát spotřebu energie vlaku na 1 km, pak se můžeme bavit o energetické náročnosti přepravy člověkokilometru autem a vlakem.

0/0
15.2.2017 19:01

J46a22n 80V79a59l61o33u97c43h 6972887188260

Naopak - na osobácích je akcelerace celkem postatná, když jsou zastávky pár km od sebe. A pokud bude malá, pak budete jen zrychlovat nebo brzdit, tu úsporu nízkým valibým odporem vyrušíte absencí jízdy výběhem (aby z couráku nebyl šneko-courák).

0/0
16.2.2017 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.