Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na dietě: speciální materiály šetří kila a litry paliva

Zatímco lidé začínají hubnout po Vánocích nebo do plavek, auta shazují pořád. Nižší hmotnost je totiž jednou z cest k menší spotřebě, která je dnes hlavním motorem vývoje nových aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S35t43a72n97i24s39l18a74v 86A21d83á42m37e66k 7625922523909

Mám mazdu premacy 2l tdi, rv 03 a váží cca 1500kg, ale jezdí za 6l/100km a to by při klidnější a úspornější jízdě mohla být i menší spotřeba :-)

Mám otázku: zvládají to nové a modernější auta za lepší spotřebu?? Já jsem s tím spokojený a to jezdím 90% jenom do práce 15km

0/0
16.2.2017 11:11

J64i46ř19í 13S54c35h59w61a97c21h 8698424948266

Premacy váží cca jen 1300 kg ;-)

stejně výkonné diesely mají dnes objem okolo 1.6. A při stejném způsobu užití bude jejich spotřeba cca 5-6 l ;-)

0/0
16.2.2017 13:16

M33a48r73t37i64n 15H67o46r36á77k 9413199174

Zrovna SUV není to, čím lze šetřit palivo.

Q7 mi spíše připomíná tank a podle toho má i spotřebu. Pokud šetřit palivo, tak taková auta pokud možno nestavět. I když zrovna SUV jsou teď až příliš v kurzu.

+1/0
16.2.2017 9:02

M88a18r98t78i58n 85P38o15s60p78í26š40i27l 8715631776197

A zbývá ještě aby za auta jezdila za to co mají uvedeno v technických datech. Ne jak moje nové s papírovou spotřebou 3,9 a realita 5,5 po deseti tisících km.

0/0
16.2.2017 7:09

J62i27ř78í 88S26c13h28w87a65c87h 8848954108816

jsou i takoví, co nyní v zimě přijdou ráno k autu, nastartují, pět minut čistí okna a "nahřívají" vnitřek, pak ujedou cca 5km někdy i v koloně a na konci jim ukazuje kompjůtr 15l/100km. ;-)

0/0
16.2.2017 13:21

M34a23r26t52i72n 89K21a90r83á18s87e28k 9878933208348

Njn, ono holt pri stani je spotreba v zasade nekonecno na sto km, ale spotreba se na vytrvale stani v kolone (stejne jako jizdu ve vysoke rychlosti po dalnci) nenormuje....

0/0
16.2.2017 15:54

M87a95r81t58i68n 77P90o38s98p91í95š60i69l 8305501306647

Stát 5 minut nemám potřebu a mluvím o průměru za prvních deset tisíc km, jistě jsem celých deset tisíc nejel v koloně do kopce a v září zima nebyla.

0/0
16.2.2017 21:34

J78i43ř16í 14S55c21h14w29a50c36h 8938794378846

No vidíš. A proto nemáš spotřebu 15 na sto, ale jen 5,5....;-)

0/0
17.2.2017 11:38

J39i92ř54í 63J96e10z27d32i65n45s34k23ý 8728962253399

Úspora 1kg na brzdovém pedálu? Pokud by tohle udělali v jiné automobilce tak to váží 200gramů...

0/0
15.2.2017 21:45

J23i87ř47í 96S33c25h75w27a82c49h 8708544488366

mám obavy, že kdybys pořádně prošlápl 200 gramový brzdový pedál při nouzovém brždění, tak by vcelku nezůstal....;-)

+1/0
15.2.2017 22:22

T64o43m29á63š 20V30a75l75d86e32r 7633600209

Stačí, aby auta pořád nebyly větší a větší. Dnešní POLO už v pohodě nahradilo původní GOLF atd. Takže původní POLO musel nahradit nový UP. Střední třída mívala 4,5 metru, dnes má skoro 5 m. Tato délka byla určena luxusním vozům. Na jedné straně se šetří každý cent na dílech. Na druhé straně se plýtvá neskutečným "naplastováním" v kabině. Stačí se podívat na studie a následně výsledný sériový produkt. Toto vše dnešní konzervativní zákazník bohužel vyžaduje. A tak se šetří tam, kde to jde na úkor životnosti vozu. I dnešní novinář vyčítá plechové víko v sedanu. Proč? Jde jen o víko. Proč by mělo mít polstrování? A tak bychom mohli projít celý vůz. Pouze by stačilo nešetřit tam, kde to má smysl a účelovost. I hnusná světle šedá by mohla pomalu z interiéru zmizet.

+2/0
15.2.2017 20:52

T49o67m30á96š 40Z32e35m95a80n 3915898864165

Dal bych přednost autu stejně těžkému z vysokopevnostních ocelí a tedy daleko odolnějšímu.

Vidím vyšší úsporu v tom, že nebudu potřebovat nové auto za 10-15 let než že ušetřím 2 deci na 100 km.

+2/0
15.2.2017 20:01

M77a77r45t23i59n 56K77a27r18á68s78e53k 9438143198468

Jako ze to auto bude malo pevne rozpadne se? To asi ne....

0/0
16.2.2017 15:55

J21i60ř74í 68H64l64i77s24n28i72k23o26v11s68k62ý 9363731332231

Co to je velkosériové auto? Audi A8 určitě ne.

Ale pracovník audi něco takového musel říci, protože jinak by musel odkázat na konkurenci Hondu. Protože právě Honda přišla s prvním sériovým autem s hliníkovou karosérií.

0/0
15.2.2017 14:42
Foto

I97v96a51n 19K14o13p42t32a 5597612281867

No dělá se jich přes třicet tisíc ročně. Takže ano, je to velkosériové auto. A kolik těch celohlíníkových aut že vyrábí Honda?

0/0
15.2.2017 17:49

J88i30ř86í 43H79l38i22s47n23i22k67o97v40s83k64ý 9113171102261

Ta už dávno výrobu NSX první generace skončila. Tu ještě ladil Hondě Ayrton Senna.

0/0
15.2.2017 19:14

J26i68ř80í 94H48l24i19s64n63i60k32o54v64s66k53ý 9353361802811

Ne celohliníkových. Karosérie z hliníku, to se v článku zmiňuje.

0/0
15.2.2017 19:16
Foto

I28v56a44n 21K75o83p84t82a 5207722291767

Tak myšleno .

0/0
16.2.2017 16:50

D31a51n61i12e70l 29S49e91m94e65r29á56k 1826628889228

Mě by zajímalo, jak to bude se zajištěním bezpečnosti.

Pokud budou plechy hubnout a budou za chvíli jako papír anebo budou plechy z měkčího kovu, tak auto sice bude lehčí, ale také se bude více mačkat.

Jsem jen obyčejný člověk, který výrobě auta moc nerozumí, ale materiály musí mít nějakou pevnost v tahu a aby se moc nebortily.

Menší motor je sice hezký, ale odpovídá pak jeho výkon váze vozu a také spotřební hmotnosti (řidič+další cestující+zavazadla + popřípadě i vozík?)

No, nechme se překvapit, co si na nás vývojáři a jiní inženýři vynaleznou, vymyslí a představí ... :-)

+1/0
15.2.2017 14:02

V42l73a39d39i73m36í28r 96F68i33b68i29g63e38r 5354531901404

Prostě to není plechová karoserie jako před pár desetiletíi, ale nový druh kovu, který je pevnější než klasika. Popřípadě jiný druh materiálu. Koukal jswm na dokument o F1. Kde popisovali komponenty, postupně se tyto technologie použijí i na sériová auta. Třeba nádrž která je jak látkový vak neprostřelili ani kuší z 10 metrů, hřídel z uhlíkových vláken má několikanásobně vyšší odolnost atd.

+1/0
15.2.2017 14:18

J55a32n 23H15r51u64z17a 8404888339897

V sériové výrobě nebude nikdo používat karbonové díly. Je to neskutečně drahé. Stačí se podívat na Teslu. Aby auto odlehčil dělá karosérie z hliníku a proto stojí skoro 2 mio. Pak tam naloží 300 kg baterií a úspora hmotnosti je pryč.;-D

0/0
15.2.2017 15:11

J25a64k91u31b 94Š70a77f98a88n47d57a 7255427151111

Co je na tom k smíchu? Prostě vědí, kolik budou vážit baterky tak se snaží ubrat hmotnost jinde. Je to stejné, jako se smát, že se letadla dělají z lehkých slitin a pak se do nich natankuje 100t paliva.

+2/0
15.2.2017 15:16

M95a79r71e40k 36M93a12l91ý 1312438891290

No... přidejte, baterka v tesle má půl tuny.

0/0
15.2.2017 19:03

V67l87a74d66a 94S38i72m77o18n14i37k 3419433643755

Moderní vysokopevnostní, speciálně telepně zpracované oceli - díl je menší, lehčí, a přesto pevnější. karoserie už zdaleka není z jednoho druhu oceli.

0/0
15.2.2017 20:13

J90i51ř18í 74J96e71z46d62i21n60s27k91ý 8638302613989

To je překvápko, že auto za 2 mega je z velké části z hliníku... By bylo překvápko kdyby bylo z S235... A to si pište, že se budou používat nové materiály i v levnějších autech. Protože ono to jednou prostě výjde levněji

0/0
15.2.2017 21:49

J10i61ř80í 57S40c11h72w90a30c14h 8418324868756

vysokopevnostní oceli se říká vysokopevnostní proto, že má vyšší pevnost, tj plech o menší tlouštce je lehčí a přitom stejně pevný nebo dokonce pevnější než tlustý plech z obyč. oceli. Tuhost karoserie samozřejmě ovlivňuje i tvar do jakého je materiál "přetvořen". Příkladem budiž obyčejná plná kulatina a trubka o stejné hmotnosti (stejný materiál). Ta trubka je na ohyb nebo vzpěr násobně pevnější.....

+1/0
15.2.2017 18:40

V92l39a36d10a 78S35i24m31o95n51i21k 3549443213805

Dnešní karoserie není z jednoho materiálu, právě ty nové materiály jsou lehčí a zároveň pevnější.

0/0
15.2.2017 20:11

P90e34t97e30r 36V65a36ň44u59š60a45n84i92k 4607186986332

sorac, ale 1.0TSI motor do oktavie, to bych nedal ani do RC autickaRv

+3/0
15.2.2017 11:16

M16a67r20t55i18n 49F38i89l40i54p37c46z80y31k 3591381865523

Vy možná ne, ale jiní jej dávají i do Mondea.

+1/0
15.2.2017 11:19

R95a27d39i20m 54S27v90o25b89o83d47a 9903739536322

davat je davaji ale kolik se jich proda?

treba na sbarau vidim hodne 2.0tdci ale 1.0 ecoboost myslim ze ani jeden

0/0
15.2.2017 12:36

R33a60d74i35m 59S45v25o57b90o45d34a 9803169226792

ne myslim ale vim. neni tam ani jeden

0/0
15.2.2017 12:39
Foto

I23v35a63n 72K64o13p15t76a 5567642371277

No a podobné to bude s Octaviemi.

0/0
16.2.2017 6:36

J34i48ř15í 91S62c63h91w58a96c98h 8638614928596

ten motor s tím hýbe mnohem lépe, než než staré 1,4-1.6/55kW co se tam dávaly dříve..

0/0
15.2.2017 18:57

P11e81t28r 19M91i19c18h76a13l 2340654201802

To sice jo, ale ta 1,6/55kW byla skoro nesmrtelná. Osobně bych nechtěl ani jeden z těch motorů.

+1/0
15.2.2017 20:52

J66i30ř54í 97S77c93h18w97a33c52h 8398424288526

dobře, ale kolega Vaňušanik neřeší ve sém RC autíčku problém výdrže motoru....;-)

0/0
15.2.2017 22:29

V30á31c26l36a10v 20S70v53o14b93o37d55a 3441179250700

první golf gti 810kg, golf gti VI 1339kg, golf gti VII 1311kg... no, tímto tempem mají ještě co dělat :-/

+3/0
15.2.2017 11:10
Foto

I12v67a96n 53K21o90p76t53a 5647822971517

No taky první golf byl velikosti tak na úrovni Fabie. Ona nam ta auta krapejtek vyrostla.

+1/0
15.2.2017 11:50

V13á57c74l78a59v 90S65v56o81b17o39d19a 3691959760500

+500kg z 800kg to je o trochu víc než trochu, tak velký ten golf zase není ;-)

0/0
15.2.2017 12:44

V13l49a47d72i90m17í81r 37F74i31b98i19g39e49r 5814451371714

Když ty plasty jsou docela těžký, udělat přístrojovku a panely z pogumovaného plechu, možná by taky pár kilo ušetřili, ale plechová přístrojovka je víc práce, než stříknoit horký plast do formy.

0/0
15.2.2017 14:20
Foto

I12v11a45n 62K76o84p25t59a 5237292591667

On povyrostl o celkem nezanedbatelných 494mm do délky a 169 mm do šířky + necelých 100 mm do výšky.

také nemíval, klimatizaci, abs, esp, okna v elektrice a spoustu dalších vymožeností. Které chceme a něco váží.

+3/0
15.2.2017 17:37

V43l50a94d10a 13S60i42m60o77n21i50k 3929503843695

A hlavně nesplňoval dnešní bezpečnostní parametry.

0/0
15.2.2017 20:14

P65e47t51r 67S57t73e41j33s74k49a66l 3869698874746

Jenom at to nedopadne jako u Mazdy. Date tenci plechy a ty reznou, date tenci okna a pronikne vic hluku.

0/0
15.2.2017 11:06

T57o68m17á24š 63K65u67c44h48a78ř 3837931218331

Celé to jde vytrvale špatným směrem. Je nesmysl, aby něco, co má odvézt jednu osobu jen 20 km do práce vážilo 1300 kg.

+5/−1
15.2.2017 10:18

M88a94r68e36k 98M55a92l75ý 1772908191680

A např. u vlaku je ten poměr lepší? Nevím... když jede nějaká lokálka typicky z vesnice do města do práce, lokomotiva a dva vagony, nějakých 50-100 lidí.

0/0
15.2.2017 10:21

J18i70ř35í 62E92r55b89e88n 1463924346427

Kolik takových jezdí? Já obvykle potkávám soupravy motorových vozů bez lokomotivy. Nemluvě o tom, že ten železniční vůz pendluje tam a zpět, zatímco auto je v provozu dvacet-třicet minut denně...

0/0
15.2.2017 12:36

J69i16ř10í 78K16o28c77u88r47e22k 6505604715278

Jak často používáte doma vysavač? No vidíte, odsávačka na CNC fréze jede 12 hodin denně.

Asi tak.

0/0
15.2.2017 12:58

M43a87r29e63k 91M39a32l53ý 1952588731230

To je jedno, jestli lokomotiva nebo motorák. Podstatný je ten poměr hmotnosti k počtu cestujících, resp. člověkokilometrů. Jestli je to výhodnějšá než auto. A v tomto kontextu je úplně jedno, jak dlouho je co v provozu.

0/0
15.2.2017 13:00

J25i90ř48í 30S43c51h12w44a93c38h 8488924958706

hmotnost u vlaku není až tak důležítá. Na jeho rozpohybování stačí zlomek výkonu na tunu oproti autu, když není potřeba vysoké zrychlení. Valivý odpor je násobně nižší, lépe se dá hospodařit se setrvačností, takže celková efektivita pohybu vlaku je mnohem lepší než u auta.

0/0
15.2.2017 18:53

M72a41r79e70k 57M83a12l31ý 1372568111270

To je možné, já reagoval na ten hmotnostní poměr auto a člověk a vlak a člověk.. Pokud budeme znát spotřebu energie vlaku na 1 km, pak se můžeme bavit o energetické náročnosti přepravy člověkokilometru autem a vlakem.

0/0
15.2.2017 19:01

J38a41n 12V47a62l14o30u42c14h 6622977978910

Naopak - na osobácích je akcelerace celkem postatná, když jsou zastávky pár km od sebe. A pokud bude malá, pak budete jen zrychlovat nebo brzdit, tu úsporu nízkým valibým odporem vyrušíte absencí jízdy výběhem (aby z couráku nebyl šneko-courák).

0/0
16.2.2017 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.