- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám mazdu premacy 2l tdi, rv 03 a váží cca 1500kg, ale jezdí za 6l/100km a to by při klidnější a úspornější jízdě mohla být i menší spotřeba :-)
Mám otázku: zvládají to nové a modernější auta za lepší spotřebu?? Já jsem s tím spokojený a to jezdím 90% jenom do práce 15km
Premacy váží cca jen 1300 kg
stejně výkonné diesely mají dnes objem okolo 1.6. A při stejném způsobu užití bude jejich spotřeba cca 5-6 l
Zrovna SUV není to, čím lze šetřit palivo.
Q7 mi spíše připomíná tank a podle toho má i spotřebu. Pokud šetřit palivo, tak taková auta pokud možno nestavět. I když zrovna SUV jsou teď až příliš v kurzu.
A zbývá ještě aby za auta jezdila za to co mají uvedeno v technických datech. Ne jak moje nové s papírovou spotřebou 3,9 a realita 5,5 po deseti tisících km.
jsou i takoví, co nyní v zimě přijdou ráno k autu, nastartují, pět minut čistí okna a "nahřívají" vnitřek, pak ujedou cca 5km někdy i v koloně a na konci jim ukazuje kompjůtr 15l/100km.
Úspora 1kg na brzdovém pedálu? Pokud by tohle udělali v jiné automobilce tak to váží 200gramů...
mám obavy, že kdybys pořádně prošlápl 200 gramový brzdový pedál při nouzovém brždění, tak by vcelku nezůstal....
Stačí, aby auta pořád nebyly větší a větší. Dnešní POLO už v pohodě nahradilo původní GOLF atd. Takže původní POLO musel nahradit nový UP. Střední třída mívala 4,5 metru, dnes má skoro 5 m. Tato délka byla určena luxusním vozům. Na jedné straně se šetří každý cent na dílech. Na druhé straně se plýtvá neskutečným "naplastováním" v kabině. Stačí se podívat na studie a následně výsledný sériový produkt. Toto vše dnešní konzervativní zákazník bohužel vyžaduje. A tak se šetří tam, kde to jde na úkor životnosti vozu. I dnešní novinář vyčítá plechové víko v sedanu. Proč? Jde jen o víko. Proč by mělo mít polstrování? A tak bychom mohli projít celý vůz. Pouze by stačilo nešetřit tam, kde to má smysl a účelovost. I hnusná světle šedá by mohla pomalu z interiéru zmizet.
Dal bych přednost autu stejně těžkému z vysokopevnostních ocelí a tedy daleko odolnějšímu.
Vidím vyšší úsporu v tom, že nebudu potřebovat nové auto za 10-15 let než že ušetřím 2 deci na 100 km.
Jako ze to auto bude malo pevne rozpadne se? To asi ne....
Co to je velkosériové auto? Audi A8 určitě ne.
Ale pracovník audi něco takového musel říci, protože jinak by musel odkázat na konkurenci Hondu. Protože právě Honda přišla s prvním sériovým autem s hliníkovou karosérií.
No dělá se jich přes třicet tisíc ročně. Takže ano, je to velkosériové auto. A kolik těch celohlíníkových aut že vyrábí Honda?
Mě by zajímalo, jak to bude se zajištěním bezpečnosti.
Pokud budou plechy hubnout a budou za chvíli jako papír anebo budou plechy z měkčího kovu, tak auto sice bude lehčí, ale také se bude více mačkat.
Jsem jen obyčejný člověk, který výrobě auta moc nerozumí, ale materiály musí mít nějakou pevnost v tahu a aby se moc nebortily.
Menší motor je sice hezký, ale odpovídá pak jeho výkon váze vozu a také spotřební hmotnosti (řidič+další cestující+zavazadla + popřípadě i vozík?)
No, nechme se překvapit, co si na nás vývojáři a jiní inženýři vynaleznou, vymyslí a představí ... :-)
Prostě to není plechová karoserie jako před pár desetiletíi, ale nový druh kovu, který je pevnější než klasika. Popřípadě jiný druh materiálu. Koukal jswm na dokument o F1. Kde popisovali komponenty, postupně se tyto technologie použijí i na sériová auta. Třeba nádrž která je jak látkový vak neprostřelili ani kuší z 10 metrů, hřídel z uhlíkových vláken má několikanásobně vyšší odolnost atd.
Vy možná ne, ale jiní jej dávají i do Mondea.
první golf gti 810kg, golf gti VI 1339kg, golf gti VII 1311kg... no, tímto tempem mají ještě co dělat
No taky první golf byl velikosti tak na úrovni Fabie. Ona nam ta auta krapejtek vyrostla.