Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e91t92r 64N36o45v22e89k 6662182272836

když bude v zatáčce nerovnost ,kvůli které auto nechtěně nasaje vzduch (takže gumová "sukýnka" nebude až k cestě) , tak je po srandě ?8-o

0/0
doporučit
22.9.2016 23:30

P98a72v11e43l 95Z50a25j43í24č70e93k 8734980296910

to by se mi libilo mit na aute :)

0/0
doporučit
20.9.2016 8:39

M55a76r49c98e26l 53P55a18v25l63í47k 7971184118639

kto si spomenie na č/s patent s prítlakom vyvolaným výfukovými plynmi?

0/0
doporučit
19.9.2016 12:46


J13i48ř79í 49S47c96h23w14a17c44h 8568174948696

možná nějaký takový čs patent existoval, ale asi měl jen čs. platnost. Ve světě využití principu podtlakového ejektoru bylo mnoho a asi i dříve než vznikl ten čs. patent. Pro jeho využití existuje jeden "katastrofický scénář". Jedu pod plynem do zatáčky, mám přítlak navýšený o podtlak ejektoru. Zjišťuji však, že jsem příliš rychlý, musím ubrat plyn a právě ve chvíli, kdy potřebuji maximální přítlak, tak jeho část ztratím.....což muže mít celkem fatální následky.

0/0
doporučit
19.9.2016 15:14

P96e29t64r 16Č52e66r23n26i18c10k40ý 6525647850

Přečtěte si článek, na který odkazuji níže. Z něj se mimo jiné dozvíte, že to co jste napsal platí pouze pro řešení, kdy podtlakové ventilátory roztáčí motor vozu. U vozidla Chaparral 2J bylo použito jiné řešení - konkrétně ventilátory roztáčel vlastní motor a tak auto bylo schopné dosahovat konstantní hodnoty přítlaku v jakékoliv rychlosti.

0/0
doporučit
20.9.2016 7:58

J79i58ř51í 16S42c59h66w55a92c58h 8818944428716

já psal o podtlakové ejektoru, který vyvolává podtlak prouděním výfukových spalin.

0/0
doporučit
20.9.2016 11:42

P42e63t69r 46Č59e47r27n44i81c90k65ý 6445507860

Aha - špatně jsem četl...omlouvám se.

0/0
doporučit
20.9.2016 11:46

D39e79n19i93s 42H37u34m58l 4922495735456

To se davno pouzivalo v F1 v osmdesatych letech. Renesanci prinesli dvojte difuzory Brawn GP. Dnes museji mit proto formule vyfuk az dozadu pod zadni kridlo.

0/0
doporučit
19.9.2016 23:58

P13e50t36r 15Č34e57r33n50i82c54k39ý 6925917260

Toto řešení aerodynamického přítlaku se samozřejmě používalo mnohem dříve, než v F1.

Tím vozem byl na konci šedesátých a začátku sedmdesátých let minulého století Chaparral 2J:

http://fanda.nova.cz/clanek/tech-cars/chaparral-2j-splasena-zavodni-krabice-nebo-brutalni-vysavac.html

... jen tak mimochodem...schopnostem, respektive rychlostem tohoto stroje nemohli monoposty F1 tehdejší doby absolutně konkurovat.

0/0
doporučit
20.9.2016 7:51

J67i44ř75í 59S49c97h18w79a26c22h 8498864618146

hlavní nebezpečí není až v tak mechanickém selhání ventilátoru. To nenastane až tak často a je různými způsoby "eliminovatelné". Hlavní problém je náhlé zvětšení "štěrbiny" pod autem například na nerovnosti a s tím související ztráta přítlaku. A při rychlostech nad 250 km i relativně rovný povrch je najednou tak nějak "hrbolatější".

+2/0
doporučit
19.9.2016 9:49

T47o83m70á30š 71M24í44č76e18k 2768656181209

Dalším problémem bylo, že to sbíralo veškerý bor.el ze země a házelo na auta jedoucí za ním. A pochybuju, že by dnešní závodní tratě nebo letiště na tom byla líp, nemluvě o běžných silnicích.

+3/0
doporučit
19.9.2016 10:14

M98i13c83h49a26e11l 26K69o88n81e42č10n75ý 6362323349239

Zejména po opravě vozovky způsobem - asfaltová emulse a poházení štěrkem asi solidní masakr;-D

+3/0
doporučit
19.9.2016 10:31

M65i47c94h29a13e98l 83K19o30n77e80č90n36ý 6982923419869

Myslel jsem, že EU zakázala vysavače nad 1500W? ;-);-D

+7/0
doporučit
19.9.2016 6:28

M18a76r41e72k 33P84i45l44k57a 1116376299954

Mam pocit ze Ariel je z Anglie, takže ti uz EU řešit nemusí ;-) Možná čekali na Brexit aby s tim mohli začít :-D

+6/0
doporučit
19.9.2016 7:40

J87i21ř51í 93S21c28h22w89a95c13h 8108394948336

nj a budou se konečně moci vrátit i ke svým běžcům s červeným praporkem před každým automobilem....;-)

0/−1
doporučit
19.9.2016 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.