Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ariel Aero-P znovu objevuje vysavač na podvozku, který zakázali v F1

Prakticky všechna sportovní a závodní auta mají různé spojlery a křídla. Ty vytvářejí přítlak potřebný k tomu, aby vůz držel na trati. Ale koncept Ariel Aero-P nic takového nepotřebuje, využívá přísavného efektu podvozku, který kdysi vzbudil velký rozruch ve Formuli 1. A tak ho pro jistotu zakázali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62e94t88r 20N97o96v65e89k 6642162942526

když bude v zatáčce nerovnost ,kvůli které auto nechtěně nasaje vzduch (takže gumová "sukýnka" nebude až k cestě) , tak je po srandě ?8-o

0/0
22.9.2016 23:30

P96a54v30e63l 72Z34a58j72í27č40e51k 8484310906850

to by se mi libilo mit na aute :)

0/0
20.9.2016 8:39

M82a15r34c86e67l 74P31a65v84l47í90k 7861324838759

kto si spomenie na č/s patent s prítlakom vyvolaným výfukovými plynmi?

0/0
19.9.2016 12:46

J83i71ř39í 56S28c78h31w39a31c47h 8578374418936

možná nějaký takový čs patent existoval, ale asi měl jen čs. platnost. Ve světě využití principu podtlakového ejektoru bylo mnoho a asi i dříve než vznikl ten čs. patent. Pro jeho využití existuje jeden "katastrofický scénář". Jedu pod plynem do zatáčky, mám přítlak navýšený o podtlak ejektoru. Zjišťuji však, že jsem příliš rychlý, musím ubrat plyn a právě ve chvíli, kdy potřebuji maximální přítlak, tak jeho část ztratím.....což muže mít celkem fatální následky.

0/0
19.9.2016 15:14
Foto

P29e67t54r 22Č58e74r13n42i32c29k67ý 6345257720

Přečtěte si článek, na který odkazuji níže. Z něj se mimo jiné dozvíte, že to co jste napsal platí pouze pro řešení, kdy podtlakové ventilátory roztáčí motor vozu. U vozidla Chaparral 2J bylo použito jiné řešení - konkrétně ventilátory roztáčel vlastní motor a tak auto bylo schopné dosahovat konstantní hodnoty přítlaku v jakékoliv rychlosti.

0/0
20.9.2016 7:58

J50i79ř82í 23S16c37h70w28a37c92h 8748214638426

já psal o podtlakové ejektoru, který vyvolává podtlak prouděním výfukových spalin.

0/0
20.9.2016 11:42
Foto

P97e45t27r 23Č74e23r86n89i71c64k31ý 6595737150

Aha - špatně jsem četl...omlouvám se.

0/0
20.9.2016 11:46

D71e92n67i13s 19H64u62m30l 4402865685186

To se davno pouzivalo v F1 v osmdesatych letech. Renesanci prinesli dvojte difuzory Brawn GP. Dnes museji mit proto formule vyfuk az dozadu pod zadni kridlo.

0/0
19.9.2016 23:58
Foto

P93e45t10r 88Č54e41r56n12i12c65k98ý 6395317190

Toto řešení aerodynamického přítlaku se samozřejmě používalo mnohem dříve, než v F1.

Tím vozem byl na konci šedesátých a začátku sedmdesátých let minulého století Chaparral 2J:

http://fanda.nova.cz/clanek/tech-cars/chaparral-2j-splasena-zavodni-krabice-nebo-brutalni-vysavac.html

... jen tak mimochodem...schopnostem, respektive rychlostem tohoto stroje nemohli monoposty F1 tehdejší doby absolutně konkurovat.

0/0
20.9.2016 7:51

J60i47ř69í 27S60c85h95w83a58c28h 8978394218746

hlavní nebezpečí není až v tak mechanickém selhání ventilátoru. To nenastane až tak často a je různými způsoby "eliminovatelné". Hlavní problém je náhlé zvětšení "štěrbiny" pod autem například na nerovnosti a s tím související ztráta přítlaku. A při rychlostech nad 250 km i relativně rovný povrch je najednou tak nějak "hrbolatější".

+2/0
19.9.2016 9:49

T87o66m88á24š 20M19í24č57e68k 2618146821889

Dalším problémem bylo, že to sbíralo veškerý bor.el ze země a házelo na auta jedoucí za ním. A pochybuju, že by dnešní závodní tratě nebo letiště na tom byla líp, nemluvě o běžných silnicích.

+3/0
19.9.2016 10:14

M56i54c85h96a83e53l 90K66o33n19e65č98n12ý 6292783359899

Zejména po opravě vozovky způsobem - asfaltová emulse a poházení štěrkem asi solidní masakr;-D

+3/0
19.9.2016 10:31

M74i95c72h94a97e29l 75K52o83n45e22č75n92ý 6782593379769

Myslel jsem, že EU zakázala vysavače nad 1500W? ;-);-D

+7/0
19.9.2016 6:28

M40a84r56e98k 28P13i30l98k90a 1926926269904

Mam pocit ze Ariel je z Anglie, takže ti uz EU řešit nemusí ;-) Možná čekali na Brexit aby s tim mohli začít :-D

+6/0
19.9.2016 7:40

J42i70ř72í 33S48c37h89w20a95c27h 8188654988956

nj a budou se konečně moci vrátit i ke svým běžcům s červeným praporkem před každým automobilem....;-)

0/−1
19.9.2016 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.