Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ariel Aero-P znovu objevuje vysavač na podvozku, který zakázali v F1

Prakticky všechna sportovní a závodní auta mají různé spojlery a křídla. Ty vytvářejí přítlak potřebný k tomu, aby vůz držel na trati. Ale koncept Ariel Aero-P nic takového nepotřebuje, využívá přísavného efektu podvozku, který kdysi vzbudil velký rozruch ve Formuli 1. A tak ho pro jistotu zakázali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e78t87r 45N92o40v11e86k 6802712242976

když bude v zatáčce nerovnost ,kvůli které auto nechtěně nasaje vzduch (takže gumová "sukýnka" nebude až k cestě) , tak je po srandě ?8-o

0/0
22.9.2016 23:30

P63a58v82e45l 39Z80a87j74í68č40e90k 8834940236320

to by se mi libilo mit na aute :)

0/0
20.9.2016 8:39

M42a15r41c80e38l 62P26a24v43l17í26k 7851674548549

kto si spomenie na č/s patent s prítlakom vyvolaným výfukovými plynmi?

0/0
19.9.2016 12:46

J78i23ř92í 68S87c69h39w60a98c41h 8488254668286

možná nějaký takový čs patent existoval, ale asi měl jen čs. platnost. Ve světě využití principu podtlakového ejektoru bylo mnoho a asi i dříve než vznikl ten čs. patent. Pro jeho využití existuje jeden "katastrofický scénář". Jedu pod plynem do zatáčky, mám přítlak navýšený o podtlak ejektoru. Zjišťuji však, že jsem příliš rychlý, musím ubrat plyn a právě ve chvíli, kdy potřebuji maximální přítlak, tak jeho část ztratím.....což muže mít celkem fatální následky.

0/0
19.9.2016 15:14

P87e14t50r 78Č17e67r80n48i89c85k44ý 6465437480

Přečtěte si článek, na který odkazuji níže. Z něj se mimo jiné dozvíte, že to co jste napsal platí pouze pro řešení, kdy podtlakové ventilátory roztáčí motor vozu. U vozidla Chaparral 2J bylo použito jiné řešení - konkrétně ventilátory roztáčel vlastní motor a tak auto bylo schopné dosahovat konstantní hodnoty přítlaku v jakékoliv rychlosti.

0/0
20.9.2016 7:58

J37i23ř93í 29S29c24h61w76a89c35h 8358624128546

já psal o podtlakové ejektoru, který vyvolává podtlak prouděním výfukových spalin.

0/0
20.9.2016 11:42

P42e48t88r 47Č58e94r55n13i74c16k59ý 6855727390

Aha - špatně jsem četl...omlouvám se.

0/0
20.9.2016 11:46

D33e17n34i50s 36H90u32m85l 4472295955526

To se davno pouzivalo v F1 v osmdesatych letech. Renesanci prinesli dvojte difuzory Brawn GP. Dnes museji mit proto formule vyfuk az dozadu pod zadni kridlo.

0/0
19.9.2016 23:58

P66e20t23r 25Č52e54r65n35i16c50k96ý 6965867470

Toto řešení aerodynamického přítlaku se samozřejmě používalo mnohem dříve, než v F1.

Tím vozem byl na konci šedesátých a začátku sedmdesátých let minulého století Chaparral 2J:

http://fanda.nova.cz/clanek/tech-cars/chaparral-2j-splasena-zavodni-krabice-nebo-brutalni-vysavac.html

... jen tak mimochodem...schopnostem, respektive rychlostem tohoto stroje nemohli monoposty F1 tehdejší doby absolutně konkurovat.

0/0
20.9.2016 7:51

J92i34ř47í 86S68c42h50w32a53c82h 8108844358216

hlavní nebezpečí není až v tak mechanickém selhání ventilátoru. To nenastane až tak často a je různými způsoby "eliminovatelné". Hlavní problém je náhlé zvětšení "štěrbiny" pod autem například na nerovnosti a s tím související ztráta přítlaku. A při rychlostech nad 250 km i relativně rovný povrch je najednou tak nějak "hrbolatější".

+2/0
19.9.2016 9:49

T32o55m11á69š 50M16í38č44e88k 2598636151309

Dalším problémem bylo, že to sbíralo veškerý bor.el ze země a házelo na auta jedoucí za ním. A pochybuju, že by dnešní závodní tratě nebo letiště na tom byla líp, nemluvě o běžných silnicích.

+3/0
19.9.2016 10:14

M47i32c81h20a37e62l 88K96o96n48e60č59n62ý 6112443669399

Zejména po opravě vozovky způsobem - asfaltová emulse a poházení štěrkem asi solidní masakr;-D

+3/0
19.9.2016 10:31

M24i67c29h53a13e60l 49K36o55n79e19č58n44ý 6862333639229

Myslel jsem, že EU zakázala vysavače nad 1500W? ;-);-D

+7/0
19.9.2016 6:28

M13a10r70e72k 72P32i46l24k34a 1176506199874

Mam pocit ze Ariel je z Anglie, takže ti uz EU řešit nemusí ;-) Možná čekali na Brexit aby s tim mohli začít :-D

+6/0
19.9.2016 7:40

J15i92ř76í 58S44c94h84w75a43c71h 8418824818816

nj a budou se konečně moci vrátit i ke svým běžcům s červeným praporkem před každým automobilem....;-)

0/−1
19.9.2016 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.