Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ariel Aero-P znovu objevuje vysavač na podvozku, který zakázali v F1

Prakticky všechna sportovní a závodní auta mají různé spojlery a křídla. Ty vytvářejí přítlak potřebný k tomu, aby vůz držel na trati. Ale koncept Ariel Aero-P nic takového nepotřebuje, využívá přísavného efektu podvozku, který kdysi vzbudil velký rozruch ve Formuli 1. A tak ho pro jistotu zakázali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e52t57r 23N73o17v19e86k 6572582132886

když bude v zatáčce nerovnost ,kvůli které auto nechtěně nasaje vzduch (takže gumová "sukýnka" nebude až k cestě) , tak je po srandě ?8-o

0/0
22.9.2016 23:30

P35a33v80e57l 15Z22a61j10í17č52e63k 8714300786200

to by se mi libilo mit na aute :)

0/0
20.9.2016 8:39

M28a82r65c40e62l 79P55a28v58l69í83k 7161224868819

kto si spomenie na č/s patent s prítlakom vyvolaným výfukovými plynmi?

0/0
19.9.2016 12:46


J37i58ř19í 21S57c77h19w61a41c92h 8538894928186

možná nějaký takový čs patent existoval, ale asi měl jen čs. platnost. Ve světě využití principu podtlakového ejektoru bylo mnoho a asi i dříve než vznikl ten čs. patent. Pro jeho využití existuje jeden "katastrofický scénář". Jedu pod plynem do zatáčky, mám přítlak navýšený o podtlak ejektoru. Zjišťuji však, že jsem příliš rychlý, musím ubrat plyn a právě ve chvíli, kdy potřebuji maximální přítlak, tak jeho část ztratím.....což muže mít celkem fatální následky.

0/0
19.9.2016 15:14

P88e84t91r 93Č95e89r13n90i28c49k19ý 6795157320

Přečtěte si článek, na který odkazuji níže. Z něj se mimo jiné dozvíte, že to co jste napsal platí pouze pro řešení, kdy podtlakové ventilátory roztáčí motor vozu. U vozidla Chaparral 2J bylo použito jiné řešení - konkrétně ventilátory roztáčel vlastní motor a tak auto bylo schopné dosahovat konstantní hodnoty přítlaku v jakékoliv rychlosti.

0/0
20.9.2016 7:58

J86i30ř15í 48S22c35h24w14a62c19h 8318424198316

já psal o podtlakové ejektoru, který vyvolává podtlak prouděním výfukových spalin.

0/0
20.9.2016 11:42

P33e46t18r 88Č62e19r68n84i90c22k25ý 6965787460

Aha - špatně jsem četl...omlouvám se.

0/0
20.9.2016 11:46

D40e68n11i77s 71H86u73m20l 4862145765666

To se davno pouzivalo v F1 v osmdesatych letech. Renesanci prinesli dvojte difuzory Brawn GP. Dnes museji mit proto formule vyfuk az dozadu pod zadni kridlo.

0/0
19.9.2016 23:58

P92e83t32r 82Č72e63r79n80i66c80k41ý 6305277940

Toto řešení aerodynamického přítlaku se samozřejmě používalo mnohem dříve, než v F1.

Tím vozem byl na konci šedesátých a začátku sedmdesátých let minulého století Chaparral 2J:

http://fanda.nova.cz/clanek/tech-cars/chaparral-2j-splasena-zavodni-krabice-nebo-brutalni-vysavac.html

... jen tak mimochodem...schopnostem, respektive rychlostem tohoto stroje nemohli monoposty F1 tehdejší doby absolutně konkurovat.

0/0
20.9.2016 7:51

J62i11ř39í 92S33c25h56w77a73c92h 8178534698316

hlavní nebezpečí není až v tak mechanickém selhání ventilátoru. To nenastane až tak často a je různými způsoby "eliminovatelné". Hlavní problém je náhlé zvětšení "štěrbiny" pod autem například na nerovnosti a s tím související ztráta přítlaku. A při rychlostech nad 250 km i relativně rovný povrch je najednou tak nějak "hrbolatější".

+2/0
19.9.2016 9:49

T56o23m59á13š 22M94í26č84e62k 2188496601269

Dalším problémem bylo, že to sbíralo veškerý bor.el ze země a házelo na auta jedoucí za ním. A pochybuju, že by dnešní závodní tratě nebo letiště na tom byla líp, nemluvě o běžných silnicích.

+3/0
19.9.2016 10:14

M96i78c58h37a80e59l 76K34o71n80e92č80n60ý 6202243209389

Zejména po opravě vozovky způsobem - asfaltová emulse a poházení štěrkem asi solidní masakr;-D

+3/0
19.9.2016 10:31

M74i28c92h58a33e53l 31K37o17n31e77č77n48ý 6312533719989

Myslel jsem, že EU zakázala vysavače nad 1500W? ;-);-D

+7/0
19.9.2016 6:28

M58a97r25e64k 36P92i92l96k83a 1426656329604

Mam pocit ze Ariel je z Anglie, takže ti uz EU řešit nemusí ;-) Možná čekali na Brexit aby s tim mohli začít :-D

+6/0
19.9.2016 7:40

J83i12ř73í 33S42c30h67w66a72c35h 8368104728386

nj a budou se konečně moci vrátit i ke svým běžcům s červeným praporkem před každým automobilem....;-)

0/−1
19.9.2016 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.