Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche slaví 40 let koncepce, na kterou však zanevřelo

Slavná automobilka Porsche má ve své historii mnoho vozů, na které by mohla v současnosti odkazovat. Minimálně na jednu éru ovšem rozhodně zatím nenaváže, byť teď značka slaví 40 let od jejího počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o94s30e59f 82V31o20s92i35c82k38y 4683107266573

Historicky prvni transaxle by tank M4-Sherman. Motor vzadu, prevodovka vpredu.

0/0
21.9.2016 15:54

J13i46ř73í 85N84e47u96m18e33i27s62t93e65r 2132235543351

Transaxle použili u prototypu automobilu v Jawě už ve třicátých letech. Ale jestli byli první, nevím.

0/0
21.9.2016 18:40

P37e22t38r 72Č21e92r31m52á21k 9888875199510

Tak škodovka dělala ve 30.tých letech tuhle koncepci zcela běžně u několika modelových řad.

0/0
22.9.2016 17:50


J83a61n 28D49l49o32u22h89ý 7244229180649

Mel jsem moznost jezdit s Porsche 944 2.5i a musim rici, ze to je vyborne auto. Skoda, ze jsem ho tenkrat nekoupil, kdyz byla moznost kupu okolo 40 tisic za model v top stavu :-/

0/0
21.9.2016 15:41

M41a52r82t83i82n 73L81ž79i75č27a69ř 9945947532514

Měl jsem Porsche 944 S2 a perfektní svezení 3.0l motor 211 koní a design z 944 Turbo, příplatková 10 repro soustava strčila do kapsy i současná auta

0/0
21.9.2016 21:30

M10a43r60t12i64n 46B98a54n40á68k 9535513657842

Bol som v oboch Stuttgartskych muzeach v 2013 a mozem potvrdit, ze na Porsche muzeum nie je treba ani zdaleka tolko casu, ako na to Mercedesove. Stravili sme tam asi 2-3 hodinky, a to len vdaka tomu, ze Porsche oslavovalo 50 rocne vyrocie a bolo tam kopec aut, ktore by tam (vraj) inak neboli. Hovorili sme si akurat, co by tam inak bolo nebyt tych "50 rocnych" aut. A co ma ma zarazilo snad uplne najviac, ze tam nemali Carreru GT, iba motor z nej.

V Mercedesovom muzeu sme sravili fakt velku cast dna, je tam toho fakt strasne vela. Ono je fakt vidiet, ze boli v automobilovom biznise uplne od zaciatku automobilizmu, a tak maju co ukazovat. Co bol ale najvacsi pruser, aspon v tej dobe, ze sme nemohli mat nic so sebou (ruksak, kufor, atd.) a nikde v celom muzeu nebolo mozne zakupit ziadne jedlo ani pitie. Zena mala nastastie apson malu flasticku v kabelke, ktoru doplnala na toaletach, plus nejake 2 tycinky, ale vzhladom na to, ako dlho tam clovek vie zostat je to docela nepochopitelne. Kazdopadne vystava aut fakt neskutocna, vacsie mnozstvo autotechniky sme videli snad len v technickom muzeu Sinsheim a Speyer.

+1/0
21.9.2016 14:10

M17a46r96e26k 64M55a60l78ý 1692368161240

Byl jsem tam v 2009 a Carrera tam byla:

http://www.mojefotogalerie.com/phpgallery/index.php?/category/174

Ale možná ji odklidili, kvůli těm výročním exponátům. Byl jsem i v Mercedes muzeu a normálně jsme tam jedli, jen si nepamatuji, jestli to náhodou už nebylo po prohlídce, ale určitě to bylo v tom muzeu. A co ještě doporučuji, tak je v článku zmíněný Motorworld v Boblingenu, taky nádhera pro milovníky starších aut, ale jsou tam i prodejny nových exkluzivních aut jako McLaren a podobně :-) A na kafe se dá zajít do tamního hotelu V8.

0/0
25.10.2016 8:58

J36a70n 17P43r58o53c54h78á69z88k79a 5616152988937

Proč je na první fotce auto, které má motor vzadu?

+1/0
21.9.2016 11:10

Z53d37e53n23ě29k 40K24o90k19t32a97n 1778876943494

no taky me to zarazi, podle me je to jasne motor vzadu, sice vzhledem k te hrideli asi 4x4 ale souvislost s transaxle nevidim.

+1/0
21.9.2016 15:39

J64a89k75u58b 32Š71a83f32a34n94d97a 7205167471561

No nevím ale podle popisu Transaxle má toto každé auto s předním pohonem a motorem vepředu, ne?

0/−3
21.9.2016 8:23

P26a64v59e56l 66J35e41ř82á91b93e95k 7551262334357

Pokud jsem pochopil článek - kouzlo je v tom, že motor je vepředu, a převodovka na zadní nápravě, takže není tak lehká, jako u klasiky, kdy převodovka je u motoru.

Předokolky s motorem vepředu je jen jeden blok kovů a plastů.

+3/0
21.9.2016 9:34

P55a76v89e74l 49Z25a70j39í50č71e80k 8534300886340

transaxel vznikl hlavne kvuli co nejlepsi rozdeleni vahy... o tomhle se muze vetsine aut vse v predu jen zda i kdyz i tady existuji vyjimky

+3/0
21.9.2016 9:56

M42a14r83t71i75n 80N23e38b47e82s39k58ý 7926660377752

Ano, váhové rozdělení je rozhodně lepší, vyžaduje to ale pečlivější vyvážení kardanky, která má otáčky motoru.

Podobnou konstrukci měla Alfa Romeo Alfetta se zadními kotouči u rozvodovky.

+1/0
21.9.2016 17:36

J37i16ř10í 68E51r43b25e71n 1173114926297

Transaxle znamená motor vpředu, rychloběžný spojovací hřídel a převodovku u zadní hnané nápravy. Měla to například Škoda Popular a prototyp Škoda 740.

+3/0
21.9.2016 12:42

J16a93n 53D87l61o13u69h63ý 7514419610599

Mno pokud vim, tak to ma byt tak, ze motor vpredu, prevodovka a pohanena naprava vzadu.R^

0/0
21.9.2016 15:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.