Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche slaví 40 let koncepce, na kterou však zanevřelo

Slavná automobilka Porsche má ve své historii mnoho vozů, na které by mohla v současnosti odkazovat. Minimálně na jednu éru ovšem rozhodně zatím nenaváže, byť teď značka slaví 40 let od jejího počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78o19s45e36f 19V35o78s51i36c78k14y 4483207196483

Historicky prvni transaxle by tank M4-Sherman. Motor vzadu, prevodovka vpredu.

0/0
21.9.2016 15:54

J26i42ř10í 30N25e69u45m79e82i96s91t32e64r 2152705883261

Transaxle použili u prototypu automobilu v Jawě už ve třicátých letech. Ale jestli byli první, nevím.

0/0
21.9.2016 18:40

P67e37t75r 66Č63e85r70m85á80k 9208655619550

Tak škodovka dělala ve 30.tých letech tuhle koncepci zcela běžně u několika modelových řad.

0/0
22.9.2016 17:50

J11a65n 84D41l89o96u28h59ý 7554189720649

Mel jsem moznost jezdit s Porsche 944 2.5i a musim rici, ze to je vyborne auto. Skoda, ze jsem ho tenkrat nekoupil, kdyz byla moznost kupu okolo 40 tisic za model v top stavu :-/

0/0
21.9.2016 15:41

M52a21r42t55i86n 31L17ž25i32č51a81ř 9725677622564

Měl jsem Porsche 944 S2 a perfektní svezení 3.0l motor 211 koní a design z 944 Turbo, příplatková 10 repro soustava strčila do kapsy i současná auta

0/0
21.9.2016 21:30

M38a43r44t59i79n 28B37a95n35á46k 9325243737702

Bol som v oboch Stuttgartskych muzeach v 2013 a mozem potvrdit, ze na Porsche muzeum nie je treba ani zdaleka tolko casu, ako na to Mercedesove. Stravili sme tam asi 2-3 hodinky, a to len vdaka tomu, ze Porsche oslavovalo 50 rocne vyrocie a bolo tam kopec aut, ktore by tam (vraj) inak neboli. Hovorili sme si akurat, co by tam inak bolo nebyt tych "50 rocnych" aut. A co ma ma zarazilo snad uplne najviac, ze tam nemali Carreru GT, iba motor z nej.

V Mercedesovom muzeu sme sravili fakt velku cast dna, je tam toho fakt strasne vela. Ono je fakt vidiet, ze boli v automobilovom biznise uplne od zaciatku automobilizmu, a tak maju co ukazovat. Co bol ale najvacsi pruser, aspon v tej dobe, ze sme nemohli mat nic so sebou (ruksak, kufor, atd.) a nikde v celom muzeu nebolo mozne zakupit ziadne jedlo ani pitie. Zena mala nastastie apson malu flasticku v kabelke, ktoru doplnala na toaletach, plus nejake 2 tycinky, ale vzhladom na to, ako dlho tam clovek vie zostat je to docela nepochopitelne. Kazdopadne vystava aut fakt neskutocna, vacsie mnozstvo autotechniky sme videli snad len v technickom muzeu Sinsheim a Speyer.

+1/0
21.9.2016 14:10

M66a22r28e12k 12M20a73l37ý 1392938871570

Byl jsem tam v 2009 a Carrera tam byla:

http://www.mojefotogalerie.com/phpgallery/index.php?/category/174

Ale možná ji odklidili, kvůli těm výročním exponátům. Byl jsem i v Mercedes muzeu a normálně jsme tam jedli, jen si nepamatuji, jestli to náhodou už nebylo po prohlídce, ale určitě to bylo v tom muzeu. A co ještě doporučuji, tak je v článku zmíněný Motorworld v Boblingenu, taky nádhera pro milovníky starších aut, ale jsou tam i prodejny nových exkluzivních aut jako McLaren a podobně :-) A na kafe se dá zajít do tamního hotelu V8.

0/0
25.10.2016 8:58

J46a32n 59P83r22o73c37h49á88z25k21a 5586922468257

Proč je na první fotce auto, které má motor vzadu?

+1/0
21.9.2016 11:10

Z25d17e19n63ě17k 43K53o64k38t62a69n 1658516823114

no taky me to zarazi, podle me je to jasne motor vzadu, sice vzhledem k te hrideli asi 4x4 ale souvislost s transaxle nevidim.

+1/0
21.9.2016 15:39

J13a49k71u31b 80Š14a46f50a33n58d86a 7335807501111

No nevím ale podle popisu Transaxle má toto každé auto s předním pohonem a motorem vepředu, ne?

0/−3
21.9.2016 8:23

P69a19v65e94l 57J30e30ř39á80b23e92k 7661302304527

Pokud jsem pochopil článek - kouzlo je v tom, že motor je vepředu, a převodovka na zadní nápravě, takže není tak lehká, jako u klasiky, kdy převodovka je u motoru.

Předokolky s motorem vepředu je jen jeden blok kovů a plastů.

+3/0
21.9.2016 9:34

P18a84v66e87l 21Z70a85j70í64č20e78k 8654840156290

transaxel vznikl hlavne kvuli co nejlepsi rozdeleni vahy... o tomhle se muze vetsine aut vse v predu jen zda i kdyz i tady existuji vyjimky

+3/0
21.9.2016 9:56

M20a72r24t37i92n 59N98e56b34e80s82k20ý 7906180877472

Ano, váhové rozdělení je rozhodně lepší, vyžaduje to ale pečlivější vyvážení kardanky, která má otáčky motoru.

Podobnou konstrukci měla Alfa Romeo Alfetta se zadními kotouči u rozvodovky.

+1/0
21.9.2016 17:36

J25i30ř80í 50E11r65b91e38n 1393824486107

Transaxle znamená motor vpředu, rychloběžný spojovací hřídel a převodovku u zadní hnané nápravy. Měla to například Škoda Popular a prototyp Škoda 740.

+3/0
21.9.2016 12:42

J83a78n 63D45l33o60u13h29ý 7524919370919

Mno pokud vim, tak to ma byt tak, ze motor vpredu, prevodovka a pohanena naprava vzadu.R^

0/0
21.9.2016 15:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.