- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Historicky prvni transaxle by tank M4-Sherman. Motor vzadu, prevodovka vpredu.
Transaxle použili u prototypu automobilu v Jawě už ve třicátých letech. Ale jestli byli první, nevím.
Mel jsem moznost jezdit s Porsche 944 2.5i a musim rici, ze to je vyborne auto. Skoda, ze jsem ho tenkrat nekoupil, kdyz byla moznost kupu okolo 40 tisic za model v top stavu
Měl jsem Porsche 944 S2 a perfektní svezení 3.0l motor 211 koní a design z 944 Turbo, příplatková 10 repro soustava strčila do kapsy i současná auta
Bol som v oboch Stuttgartskych muzeach v 2013 a mozem potvrdit, ze na Porsche muzeum nie je treba ani zdaleka tolko casu, ako na to Mercedesove. Stravili sme tam asi 2-3 hodinky, a to len vdaka tomu, ze Porsche oslavovalo 50 rocne vyrocie a bolo tam kopec aut, ktore by tam (vraj) inak neboli. Hovorili sme si akurat, co by tam inak bolo nebyt tych "50 rocnych" aut. A co ma ma zarazilo snad uplne najviac, ze tam nemali Carreru GT, iba motor z nej.
V Mercedesovom muzeu sme sravili fakt velku cast dna, je tam toho fakt strasne vela. Ono je fakt vidiet, ze boli v automobilovom biznise uplne od zaciatku automobilizmu, a tak maju co ukazovat. Co bol ale najvacsi pruser, aspon v tej dobe, ze sme nemohli mat nic so sebou (ruksak, kufor, atd.) a nikde v celom muzeu nebolo mozne zakupit ziadne jedlo ani pitie. Zena mala nastastie apson malu flasticku v kabelke, ktoru doplnala na toaletach, plus nejake 2 tycinky, ale vzhladom na to, ako dlho tam clovek vie zostat je to docela nepochopitelne. Kazdopadne vystava aut fakt neskutocna, vacsie mnozstvo autotechniky sme videli snad len v technickom muzeu Sinsheim a Speyer.
Byl jsem tam v 2009 a Carrera tam byla:
http://www.mojefotogalerie.com/phpgallery/index.php?/category/174
Ale možná ji odklidili, kvůli těm výročním exponátům. Byl jsem i v Mercedes muzeu a normálně jsme tam jedli, jen si nepamatuji, jestli to náhodou už nebylo po prohlídce, ale určitě to bylo v tom muzeu. A co ještě doporučuji, tak je v článku zmíněný Motorworld v Boblingenu, taky nádhera pro milovníky starších aut, ale jsou tam i prodejny nových exkluzivních aut jako McLaren a podobně :-) A na kafe se dá zajít do tamního hotelu V8.
Proč je na první fotce auto, které má motor vzadu?
no taky me to zarazi, podle me je to jasne motor vzadu, sice vzhledem k te hrideli asi 4x4 ale souvislost s transaxle nevidim.
No nevím ale podle popisu Transaxle má toto každé auto s předním pohonem a motorem vepředu, ne?
Pokud jsem pochopil článek - kouzlo je v tom, že motor je vepředu, a převodovka na zadní nápravě, takže není tak lehká, jako u klasiky, kdy převodovka je u motoru.
Předokolky s motorem vepředu je jen jeden blok kovů a plastů.