Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K27a43r98e58l 36M52a72l81ý 6906424490731

Taky jsem dostal doporuceny ci jaky dopis. Problem je, ze do znackoveho servisu, kde zaplatim za "dobry den" nejezdim. Olej si menim sam a zbytek dela "garazmachr" :-) a tak to i zustane.

0/0
19.9.2016 23:40

P96e34t21r 38M32i29c59h56a63l 2550264711892

Není to povinné.

0/0
20.9.2016 0:04

P36e75t87r 27M22i41c19h42a83l 2610984851442

Včera jsem jel za stodvacítkou asi 5 km v dopravním omezení, chvíli jsme stáli na semaforech. Ten smrad byl na šavli. A tohle nikdo neřeší, staré vraky.

0/0
18.9.2016 14:04


R14o47m33a45n 84K34r22a74t39o12c23h15v64í98l 6836367136714

Těch 120-tek už tolik nejezdí, aby se to muselo řešit.

+5/−3
18.9.2016 15:34

P26e37t68r 10M76i83c64h77a10l 2390404231722

Jezdí jiné vraky, tohle byl konkrétní příklad. Myslel jsem, že je to z příspěvku zřejmé.

0/0
18.9.2016 16:34

P22e52t87r 24K21n33ě28b69o91r58t 8242958729740

To nemáš vnitřní cirkulaci vzduchu?

+1/−1
18.9.2016 19:38

R21i57c41h35a16r79d 88H81e57j74z14l69a49r 4796165339820

Sotva jí má s přidáváním kyslíku, náměstku.

0/0
18.9.2016 22:15

P44e26t39r 11M62i75c83h71a13l 2830114331782

Mám. Ale když to nekouří a už to začne smrdět vevnitř, je pozdě.

0/0
19.9.2016 20:54

P53a13v14e19l 53V30a68c14e34k 1420822395931

Já jsem zase jel za moderním SUV a ten nasládlej smrad byl taktéž na šavli.

+1/0
19.9.2016 21:17

P22e20t50r 82M48i62c68h75a79l 2790434731572

To jezdilo na medovinu?

0/0
19.9.2016 21:45

K81a56r62e13l 95H87o57r78á31k 2118659403363

Reálná spotřeba je spotřeba při 90 km/h zvýšená o jednu třetinu. Schválně si to spočítejte.

0/0
18.9.2016 12:45

M85a63r77t20i82n 55K70a67r62á73s30e29k 9458473648138

no u mne timhle vypoctem vyjde mene nez je spotreba dle TP....

0/0
19.9.2016 14:17

R73a32d70e44k 94H47o21l50í31k 1468934800246

...a zase jenom camcy, camcy co kdyby, jak kdyby, bude, nebude, bezduché mlácení prázdné slámy......proč páni redaktoři neudělají test typu Octávia 2 tdi, Octávia 2TSI, Octávia 1L třívalec a k tomu Mazda 6 s benzínovým 2L atmosferickým motorem. Auta zatížit 150 kg + řidič, a v koloně objet trasu cca 300 km dálnice, kopečky, vesnice - prostě nasimulovat reálný provoz svižnou jízdou dle pravidel. Pak vyhodnotit spotřebu (ne dle palubního počítače) ale reálně podle dotankování. Pak posuzujme.....porovnejme s parametry uváděnými v TP.....pišme články.

+2/0
18.9.2016 11:40

V90l18a84d52i21s76l14a96v 68B96u86r12y88š28e82k 3423826602504

takových testů je poměrně dost, nikoho nezajímají, jen nevím, co si všichni slibujete od nového dvoulitru mazdy, sice nemá turbo, ale jedná se o poněkud technicky složitý motor, takže v konečném důsledku se dají očekávat větší problémy než u jednoduchých motorů s turbem, emise taky nic moc a spotřeba stejná jako u turbobenzínů, takže nechápu, ten bezmeznej obdiv

+1/−3
18.9.2016 12:18

R92a75d56e77k 94H94o40l47í52k 1378874450616

....nevím o žádném takovém testu....možná Honza Koubek - ale to jsou většinou starší auta a na spotřebu občas zapomíná....

+1/0
18.9.2016 12:25

V89l53a71d64i45s75l33a69v 59B15u14r34y82š42e16k 3293386182474

tak snad na každé auto se dají najít nějaké srovnávací testy, otázka je, co z nich zjistíte, tento týden jsem koupil auto, které v testech žralo 9 litrů po městě a já s ním ujel 500 km po městě se spotřebou 6,3 litrů a to vypínám startstop, takže asi tak

0/0
18.9.2016 12:33

P85e53t86r 48S43p39á89l57e80n38k61a 2693802615357

Počítače ve VW group měří dobře

0/0
18.9.2016 21:00

R22a45d56e27k 95H17o36l79í43k 1698514520216

nevím o jediné škodovce, kde by měřily dobře.....

0/0
19.9.2016 13:50

K61a34r28e24l 28V50a59c17h12u14t 9373352559283

Někteří majitelé dieselů mohou být klidní jen proto, že jen sotva mohou jezdit sami za sebou... (a tedy jen sotva mohou vidět, co se jim valí z výfuků) :-/

+1/−4
18.9.2016 10:17

J51i41n96d45ř33i72c57h 30Š69k72o20p21e40k 4585731530785

pokud dodržuješ bezpečný odstup, tak problém s emise z předtebou jedoucího auta mít nemůžeš.

Pokud jsi ale lepič, tak ti to patří. Ze stejného důvodu jsem rád, že nemusím mít na autě zadní zástěrky

+6/−1
18.9.2016 10:32

J91i85ř77í 94K56o20c47u50r39e11k 6285194405288

Mno stačí aby se tomu vepředeu začal regenerovat DPF. A na křižovatce, či v koloně taky nic moc.

+1/0
18.9.2016 12:28

P91e50t87r 84S47p45á33l27e79n63k41a 2633542135177

Já na to mám takové tlačítko. Uzavře vnitřní okruh

0/0
18.9.2016 21:03

P19a11v42e58l 35Š45e48d76l33b94a30u59e94r 7938711392205

Ale může. Kouřívá to, jako kamna na uhlí. Většinou ta "německá kvalita," kterou reálně asi nikdo nikdy neviděl...

0/0
18.9.2016 15:30

J38i53n28d69ř51i73c35h 17Š54k73o16p24e62k 4925641430435

jaký bys musel mít výkon topení, abys na minálně 50 m dokázal nasát emise předtebou jedoucího vozu ?

+1/0
18.9.2016 15:40

J29a10n 84H60á15j81e53k 2736646883275

Odstup dodržuji, ale bez vnitřní cirkulace se za autem, které kouří jak sviňa, jet nedá. Každý rozjezd oblak dýmu, kopec zase pro změnu znamená souvislý dým... A neříkám značku, starší auta čudí víc, ale i novější nejsou bez obláčku.

Diesel jsem provozoval. Spotřeba je radost. Ale to je vše. Smrdí, nákladné opravy. Benzin a LPG (i z pohledu emisí) lepší volba.

Nevýhoda LPG je nemožnost parkování v podzemních garážích.

A pak si vyberte! Už aby elektromobily stály 200 a ujely 200, pak by nebylo co řešit. :-):-):-)

0/0
18.9.2016 15:43

P84e37t33r 17S33p31a34t10z84i46e66r36e16r 7504792715414

Je tomu asi 14 dní když jsem psal do fóra u článku že Renault bude končit s naftovymi motory. Říkal jsem že naftové motory už pomalu končí a za chvíli se bude přecházet na elektro. Byl jsem hodně minusovanej. Ale jak se ukazuje tak konec dieselu se opravdu blíží. A nikdo s tím nic neudělá. Neexistuje tu rčení že poptávka určuje nabídku.

+2/−4
18.9.2016 9:52

R61e69n11é 65T26y61c 9735705538581

Elektromobily se vyráběly už před sto lety a už tehdy věřili že se rozšíří. Jsem pro, ale ne aby to někdo silou a bez rozumu prosadil. Aby v rámci nějaké ideologie to nakonec nebyla násobně dražší technologie, která výrobně bude zatěžovat naše prostředí více a totálně zdevastuje zdroje. Rovněž technické parametry se zatím spalovací motorům nemohou vyrovnat. Možná jsou dobrá elektrokola... uvidíme jak se třeba masivně prosadí a co to přinese...

+4/−1
18.9.2016 10:19

M33a71r74t95i86n 83K18a32r27á49s98e89k 9418673638588

No z technickych parametru je problematicky jediny a to je dojezd, coz se jednak rok od roku rapidne zlepsuje a pro velkou cast aut to je celkem jedno...

0/0
19.9.2016 11:02

R96e62n72é 77T20y34c 9205215218931

Ano problémy, které trvají již více než 100 let. Zatím se používají jen akumulátory, těžké, drahé, kvůli omezeným zdrojům, nebezpečný odpad.. dlouhá doba dobíjení... prostě problém na problém. Třeba by to ale ta elektrokola mohla nějak vyřešit a přinést nějaké nové řešení a vynálezy. Dříve se také dělala nejprve motokola a až pak automobily.

0/0
19.9.2016 21:54

J87i60n68d75ř59i46c78h 71Š11k38o20p49e79k 4525971280625

jednou bude konec všech spalovacích motorů.

0/0
18.9.2016 10:41

R31e42n70é 38T43y11c 9675645218961

Samé nesmysly a buzerace pro auta která jsou v dobrém stavu. Kolik potkám auťáků co skutečně kouří, že se za nimi nedá jet. Takový vydá za 1000 normálních. Tyhle vyšponované předpisy k ničemu dobrému nevedou. Stejná hloupost jako omezovat rychlost tam, kde to je nesmysl. Nechtěl bych žít v kopci pod kterým je omezena rychlost na 50 a všichni se pak na trojku rozjíždějí a vytáčejí motory a dále řadí... Ale naše slavná policie bude právě tady s radarem...

+16/0
18.9.2016 8:38

J75a48r97o60s62l83a91v 95Š56k62o50d89a 6624218699661

daleko horsi je kdyz se rozhodli na sídlišti nechat pres noc zapnuty semafor, ktery dal zelenou az kdyz auto prijelo a zastavilo. Kazdej se musel znova rozjet a v horke letni noci vsem zahral do otevrenych oken.

Po mesici to zase vypli.

+1/0
18.9.2016 17:21

R34a48d56e81k 30P79a90s71t88o78r 3496655546583

Někdo už by se měl konečně zabývat tím, že spotřeba a emise z ní vzniklé jsou jen jedna strana mince. Tou druhou je spolehlivost motorů, jejich životnost a potřeba servisu. Je k ničemu že motor plní Euro 6, ale na to co majitel potřebuje ujet se musí vyrobit dva oproti motoru s Euro 2 a navíc x-krát častěji se musí servisovat.

+11/0
18.9.2016 6:53

J10a20n 48H48a13v32r13d77a 3566644862556

A o to výrobcům snad jde. Proc by dělaly vozidla, ktera sloužící v plně kondici a odpovídají legislativě dele než 3 -5 let?

+1/−1
18.9.2016 8:20

J50a64k21u41b 79T59r67e75n76k 3298175382766

Tak zcela určitě o to výrobcům jde, konečně mnoho z nich má záruky delší a i firmy odepisují déle, takže by se výrobcům takto krátká životnost nevyplatila. Problém je spíše s tím, že moderní technologie potřebují určité zacházení a údržbu, kterou většinou nedostávají.

+1/0
18.9.2016 8:23

V95l56a36d70i83s44l35a51v 97B62u39r50y23š17e46k 3633556902904

tak to je samozřejmě hloupost, životnost motorů se zvyšuje, zvyšuje se spolehlivost a snižují se servisní intervaly, jezdím 40 let a aut mě prošlo za tu dobu rukama celá řada, jelikož kupuji každé 4 roky nové auto, samozřejmě nelze srovnávat životnost 20 let starého drahého mercedesu s fábií tříválcem, tuhle chybu asi děláte, jinak jsem si koupil kdysi škodovku, novou a tam se měnil olej po 5 tisíci kilometrech, opravovalo se pořád a když měla najeto 55 tisíc, tak byl motor zralej do šrotu, žigulík už vydržel 70 tisíc kilometrů, pak už žral 2 litry oleje na 100 km, tento týden jsem kupoval nové auto a servisní interval je 30 tisíc kilometrů, jinak předchozí auto, které prodávám s mororem 2,0 TDCi 110 kW od PSA má na svém kontě 100 tisíc kilometrů bez závad a oprav, pouze běžná údržba, takže nevěřte blábolům,

+3/−3
18.9.2016 8:22

J93a73k39u36b 59T56r98e88n96k 3778815802136

Tak zase tyhle intervaly 30 000km jsou takové k*rvítko, rozumná řidič doporučení výrobce v této oblasti ignoruje olej a filtry mění častěji.

+8/0
18.9.2016 8:24

V19l70a17d74i76s17l72a30v 61B14u52r12y80š89e65k 3523306222304

rozhodně to doporučuju

0/0
18.9.2016 8:27
Foto

I37v25a43n 12K66o30p75t23a 5847542371727

Jezdím interval 30000 a nemam s tim problem. Najezd 500.000 km a motor v původním stavu včetně spojky.

0/0
18.9.2016 11:27

R25a80d36e40k 51H10o71l86í48k 1288704420686

Kolík máte roční nájezd a po jakých komunikacích?

+1/0
18.9.2016 11:48
Foto

I85v34a77n 66K42o46p75t64a 5617522861757

Rocne 60-80000km. Polovina dálnice zbytek mix všech komunikaci. Každ den min 50 km po dvojce trojce + mesto(prace a zpět)

0/0
18.9.2016 11:58

V68l49a54d10i92m87í75r 33Z41a36u30š54k59a 5231512587353

Při takovémto ročním nájezdu měníte olej 2x ročně, takže nestihne zdegenerovat a na dálnici se zase tolik neopotřebuje, proto Vám tak dlouhý servisní interval stačí. pro řidiče nevyužívajího auto k práci, je ale lépe interval zkrátit- nakonec to výrobci tak sami uvádějí a u aut s kontrolkou výměny oleje na to kára i sama upozorní třeba po 17-20 000km.

+1/0
19.9.2016 8:57

V80l19a54d11i42s79l94a96v 56B51u17r61y17š62e37k 3493646822594

tak při ideálním provozování to asi jde, mě teď auto dokonce přepočítává reálné kilometry na ekvivalentní, takže z 30 tisíc může být klidně třeba 20 tisíc kilometrů za podmínky výměny každý rok

+1/0
18.9.2016 11:50

J26a85r55o40m93í19r 37K58r14á33l 4160299944279

;-D To vykládejte technikům v servisu. A že se chováte neekologicky, to je další problém.

0/0
18.9.2016 8:43

J39a79k43u41b 74T35r69e59n12k 3458455682716

Tuhle informaci mám od techniků v servisu ;-D

0/0
18.9.2016 8:48

J33a72r91o14m93í39r 90K41r48á35l 4780609904149

Tak si z Vás asi dělají legraci. :-) Mám tu v účetnictví údaje o 32 autech za 15 let. A řada těch starých má náklady podstatně nižší, než nová "superturba". Letitý Passat 1,8 a trojkové Golfy 1,6 potřebují jen běžnou údržbu a přitom mají spotřebu jen o půl litru větší, než skoro nový (3 roky) TSI, který stál na údržbě už 60 tisíc.

0/0
18.9.2016 9:26

V30l89a73d50i32s22l43a77v 82B93u17r89y56š89e66k 3823196932354

tomu věřím, mě škodovka 105ka stála ročně tak 200 korun, olej stál 20korun litr,.promazaly se čepy v přední náptavě, vyfoukal filtr, rozvody to nemělo, bylo to OHV, tak se nic neměnilo, filtr oleje prišel na 50 korun a dnešní superturbo mě klidně stojí 10 tisíc ročně, to máte jistě pravdu

0/0
18.9.2016 11:57

J47a14r84o21m28í21r 88K13r84á89l 4540649804829

Musíte srovnávat dnes nové se starým, ne stav před 30 lety.

0/0
18.9.2016 17:22

V30l49a68d38i94s23l56a37v 55B89u97r96y14š81e11k 3743646252834

však to jsem přesně udělal, tento týden jsem koupil auto a srovnávám ho se starým 40 let, co jsem měl, 20 let, 10 let, 4 roky a a je to pořád dražší, když to srovnám s pivem, tak před 40 lety jsem chodil na pivo za 1,70 korun a včera jsem byl v brněnským pegasu na pivu za 48 korun, tak se nedivím, že když v účetnictví srovnáváte 32 aut za 15 let, tak vám výjdou ta stará levnější, při srovnání za 40 let by byla ještě levnější

+1/0
18.9.2016 17:41

J34i53n10d44ř78i54c38h 42Š18k57o86p37e38k 4365161360495

no pokud se v motorech tak vyznáš, měl by jsi vědět, že interval výměny 30 000 km je nesmysl šířený automobilkama

Na žádném balení oleje takový interval není. Výrobci ví proč

0/0
18.9.2016 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.