Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K60a55r66e18l 98M28a25l43ý 6266264790841

Taky jsem dostal doporuceny ci jaky dopis. Problem je, ze do znackoveho servisu, kde zaplatim za "dobry den" nejezdim. Olej si menim sam a zbytek dela "garazmachr" :-) a tak to i zustane.

0/0
19.9.2016 23:40

P66e14t11r 31M69i32c63h88a73l 2190134281642

Není to povinné.

0/0
20.9.2016 0:04

P32e13t64r 44M23i32c38h11a25l 2720314911612

Včera jsem jel za stodvacítkou asi 5 km v dopravním omezení, chvíli jsme stáli na semaforech. Ten smrad byl na šavli. A tohle nikdo neřeší, staré vraky.

0/0
18.9.2016 14:04

R59o77m45a22n 57K13r87a41t36o59c13h93v79í43l 6376427816514

Těch 120-tek už tolik nejezdí, aby se to muselo řešit.

+5/−3
18.9.2016 15:34

P52e48t52r 75M25i60c97h13a92l 2510824511402

Jezdí jiné vraky, tohle byl konkrétní příklad. Myslel jsem, že je to z příspěvku zřejmé.

0/0
18.9.2016 16:34

P78e39t17r 72K84n52ě60b61o10r39t 8332958529600

To nemáš vnitřní cirkulaci vzduchu?

+1/−1
18.9.2016 19:38

R50i42c88h11a68r42d 31H78e52j19z82l62a84r 4236545199460

Sotva jí má s přidáváním kyslíku, náměstku.

0/0
18.9.2016 22:15

P57e83t28r 33M63i71c69h51a89l 2300884511182

Mám. Ale když to nekouří a už to začne smrdět vevnitř, je pozdě.

0/0
19.9.2016 20:54

P28a79v72e98l 57V69a14c49e24k 1180192985851

Já jsem zase jel za moderním SUV a ten nasládlej smrad byl taktéž na šavli.

+1/0
19.9.2016 21:17

P97e89t32r 66M46i17c90h91a75l 2210334371852

To jezdilo na medovinu?

0/0
19.9.2016 21:45

K70a28r58e77l 22H41o37r43á89k 2138889853653

Reálná spotřeba je spotřeba při 90 km/h zvýšená o jednu třetinu. Schválně si to spočítejte.

0/0
18.9.2016 12:45

M83a15r95t42i74n 19K33a77r73á79s29e32k 9828813608268

no u mne timhle vypoctem vyjde mene nez je spotreba dle TP....

0/0
19.9.2016 14:17

R52a67d48e71k 71H98o84l90í46k 1948774710516

...a zase jenom camcy, camcy co kdyby, jak kdyby, bude, nebude, bezduché mlácení prázdné slámy......proč páni redaktoři neudělají test typu Octávia 2 tdi, Octávia 2TSI, Octávia 1L třívalec a k tomu Mazda 6 s benzínovým 2L atmosferickým motorem. Auta zatížit 150 kg + řidič, a v koloně objet trasu cca 300 km dálnice, kopečky, vesnice - prostě nasimulovat reálný provoz svižnou jízdou dle pravidel. Pak vyhodnotit spotřebu (ne dle palubního počítače) ale reálně podle dotankování. Pak posuzujme.....porovnejme s parametry uváděnými v TP.....pišme články.

+2/0
18.9.2016 11:40

V42l80a80d32i84s95l43a46v 24B13u18r95y48š38e55k 3393586752274

takových testů je poměrně dost, nikoho nezajímají, jen nevím, co si všichni slibujete od nového dvoulitru mazdy, sice nemá turbo, ale jedná se o poněkud technicky složitý motor, takže v konečném důsledku se dají očekávat větší problémy než u jednoduchých motorů s turbem, emise taky nic moc a spotřeba stejná jako u turbobenzínů, takže nechápu, ten bezmeznej obdiv

+1/−3
18.9.2016 12:18

R46a45d49e24k 93H84o30l14í95k 1788404610356

....nevím o žádném takovém testu....možná Honza Koubek - ale to jsou většinou starší auta a na spotřebu občas zapomíná....

+1/0
18.9.2016 12:25

V65l92a86d50i11s59l74a30v 19B31u34r68y62š12e45k 3623896652284

tak snad na každé auto se dají najít nějaké srovnávací testy, otázka je, co z nich zjistíte, tento týden jsem koupil auto, které v testech žralo 9 litrů po městě a já s ním ujel 500 km po městě se spotřebou 6,3 litrů a to vypínám startstop, takže asi tak

0/0
18.9.2016 12:33

P95e34t70r 50S91p66á85l46e64n90k47a 2663822515827

Počítače ve VW group měří dobře

0/0
18.9.2016 21:00

R40a54d51e14k 37H98o11l96í37k 1238244540406

nevím o jediné škodovce, kde by měřily dobře.....

0/0
19.9.2016 13:50

K83a51r15e23l 22V64a10c94h52u93t 9823252239203

Někteří majitelé dieselů mohou být klidní jen proto, že jen sotva mohou jezdit sami za sebou... (a tedy jen sotva mohou vidět, co se jim valí z výfuků) :-/

+1/−4
18.9.2016 10:17

J38i71n64d51ř27i79c71h 90Š20k84o37p29e93k 4365421360765

pokud dodržuješ bezpečný odstup, tak problém s emise z předtebou jedoucího auta mít nemůžeš.

Pokud jsi ale lepič, tak ti to patří. Ze stejného důvodu jsem rád, že nemusím mít na autě zadní zástěrky

+6/−1
18.9.2016 10:32

J21i54ř62í 80K48o41c52u69r85e81k 6445124565308

Mno stačí aby se tomu vepředeu začal regenerovat DPF. A na křižovatce, či v koloně taky nic moc.

+1/0
18.9.2016 12:28

P22e84t90r 67S65p58á72l37e60n21k91a 2413292845917

Já na to mám takové tlačítko. Uzavře vnitřní okruh

0/0
18.9.2016 21:03

P70a73v61e25l 26Š71e69d59l38b89a39u21e80r 7408971362875

Ale může. Kouřívá to, jako kamna na uhlí. Většinou ta "německá kvalita," kterou reálně asi nikdo nikdy neviděl...

0/0
18.9.2016 15:30

J62i63n25d44ř13i68c76h 77Š14k82o93p51e87k 4175211670775

jaký bys musel mít výkon topení, abys na minálně 50 m dokázal nasát emise předtebou jedoucího vozu ?

+1/0
18.9.2016 15:40

J25a18n 81H86á40j58e51k 2346616773355

Odstup dodržuji, ale bez vnitřní cirkulace se za autem, které kouří jak sviňa, jet nedá. Každý rozjezd oblak dýmu, kopec zase pro změnu znamená souvislý dým... A neříkám značku, starší auta čudí víc, ale i novější nejsou bez obláčku.

Diesel jsem provozoval. Spotřeba je radost. Ale to je vše. Smrdí, nákladné opravy. Benzin a LPG (i z pohledu emisí) lepší volba.

Nevýhoda LPG je nemožnost parkování v podzemních garážích.

A pak si vyberte! Už aby elektromobily stály 200 a ujely 200, pak by nebylo co řešit. :-):-):-)

0/0
18.9.2016 15:43

P47e90t95r 61S83p13a77t64z68i57e66r14e84r 7474212875744

Je tomu asi 14 dní když jsem psal do fóra u článku že Renault bude končit s naftovymi motory. Říkal jsem že naftové motory už pomalu končí a za chvíli se bude přecházet na elektro. Byl jsem hodně minusovanej. Ale jak se ukazuje tak konec dieselu se opravdu blíží. A nikdo s tím nic neudělá. Neexistuje tu rčení že poptávka určuje nabídku.

+2/−4
18.9.2016 9:52

R18e50n82é 28T53y13c 9255895538111

Elektromobily se vyráběly už před sto lety a už tehdy věřili že se rozšíří. Jsem pro, ale ne aby to někdo silou a bez rozumu prosadil. Aby v rámci nějaké ideologie to nakonec nebyla násobně dražší technologie, která výrobně bude zatěžovat naše prostředí více a totálně zdevastuje zdroje. Rovněž technické parametry se zatím spalovací motorům nemohou vyrovnat. Možná jsou dobrá elektrokola... uvidíme jak se třeba masivně prosadí a co to přinese...

+4/−1
18.9.2016 10:19

M32a15r73t19i51n 89K50a39r23á85s42e66k 9838383558978

No z technickych parametru je problematicky jediny a to je dojezd, coz se jednak rok od roku rapidne zlepsuje a pro velkou cast aut to je celkem jedno...

0/0
19.9.2016 11:02

R29e57n13é 95T48y28c 9705755268201

Ano problémy, které trvají již více než 100 let. Zatím se používají jen akumulátory, těžké, drahé, kvůli omezeným zdrojům, nebezpečný odpad.. dlouhá doba dobíjení... prostě problém na problém. Třeba by to ale ta elektrokola mohla nějak vyřešit a přinést nějaké nové řešení a vynálezy. Dříve se také dělala nejprve motokola a až pak automobily.

0/0
19.9.2016 21:54

J93i17n93d87ř80i71c40h 12Š55k59o94p48e24k 4245441170975

jednou bude konec všech spalovacích motorů.

0/0
18.9.2016 10:41

R11e42n50é 66T53y71c 9545825668861

Samé nesmysly a buzerace pro auta která jsou v dobrém stavu. Kolik potkám auťáků co skutečně kouří, že se za nimi nedá jet. Takový vydá za 1000 normálních. Tyhle vyšponované předpisy k ničemu dobrému nevedou. Stejná hloupost jako omezovat rychlost tam, kde to je nesmysl. Nechtěl bych žít v kopci pod kterým je omezena rychlost na 50 a všichni se pak na trojku rozjíždějí a vytáčejí motory a dále řadí... Ale naše slavná policie bude právě tady s radarem...

+16/0
18.9.2016 8:38

J56a62r13o43s96l91a40v 95Š43k45o34d15a 6704368819821

daleko horsi je kdyz se rozhodli na sídlišti nechat pres noc zapnuty semafor, ktery dal zelenou az kdyz auto prijelo a zastavilo. Kazdej se musel znova rozjet a v horke letni noci vsem zahral do otevrenych oken.

Po mesici to zase vypli.

+1/0
18.9.2016 17:21

R95a13d80e42k 88P61a41s30t69o43r 3746535506443

Někdo už by se měl konečně zabývat tím, že spotřeba a emise z ní vzniklé jsou jen jedna strana mince. Tou druhou je spolehlivost motorů, jejich životnost a potřeba servisu. Je k ničemu že motor plní Euro 6, ale na to co majitel potřebuje ujet se musí vyrobit dva oproti motoru s Euro 2 a navíc x-krát častěji se musí servisovat.

+11/0
18.9.2016 6:53

J48a14n 23H84a82v48r51d25a 3966554832276

A o to výrobcům snad jde. Proc by dělaly vozidla, ktera sloužící v plně kondici a odpovídají legislativě dele než 3 -5 let?

+1/−1
18.9.2016 8:20

J11a70k72u94b 71T24r83e69n75k 3518125342966

Tak zcela určitě o to výrobcům jde, konečně mnoho z nich má záruky delší a i firmy odepisují déle, takže by se výrobcům takto krátká životnost nevyplatila. Problém je spíše s tím, že moderní technologie potřebují určité zacházení a údržbu, kterou většinou nedostávají.

+1/0
18.9.2016 8:23

V93l30a82d73i63s26l85a54v 97B96u30r91y85š52e42k 3403796152344

tak to je samozřejmě hloupost, životnost motorů se zvyšuje, zvyšuje se spolehlivost a snižují se servisní intervaly, jezdím 40 let a aut mě prošlo za tu dobu rukama celá řada, jelikož kupuji každé 4 roky nové auto, samozřejmě nelze srovnávat životnost 20 let starého drahého mercedesu s fábií tříválcem, tuhle chybu asi děláte, jinak jsem si koupil kdysi škodovku, novou a tam se měnil olej po 5 tisíci kilometrech, opravovalo se pořád a když měla najeto 55 tisíc, tak byl motor zralej do šrotu, žigulík už vydržel 70 tisíc kilometrů, pak už žral 2 litry oleje na 100 km, tento týden jsem kupoval nové auto a servisní interval je 30 tisíc kilometrů, jinak předchozí auto, které prodávám s mororem 2,0 TDCi 110 kW od PSA má na svém kontě 100 tisíc kilometrů bez závad a oprav, pouze běžná údržba, takže nevěřte blábolům,

+3/−3
18.9.2016 8:22

J58a70k60u69b 56T73r71e60n69k 3798685952116

Tak zase tyhle intervaly 30 000km jsou takové k*rvítko, rozumná řidič doporučení výrobce v této oblasti ignoruje olej a filtry mění častěji.

+8/0
18.9.2016 8:24

V88l86a87d27i68s51l43a39v 97B71u12r73y51š13e85k 3713516392944

rozhodně to doporučuju

0/0
18.9.2016 8:27
Foto

I46v77a74n 36K43o60p35t98a 5917652261747

Jezdím interval 30000 a nemam s tim problem. Najezd 500.000 km a motor v původním stavu včetně spojky.

0/0
18.9.2016 11:27

R38a10d29e13k 98H63o24l70í38k 1708944600976

Kolík máte roční nájezd a po jakých komunikacích?

+1/0
18.9.2016 11:48
Foto

I57v94a14n 70K85o88p27t50a 5737592321237

Rocne 60-80000km. Polovina dálnice zbytek mix všech komunikaci. Každ den min 50 km po dvojce trojce + mesto(prace a zpět)

0/0
18.9.2016 11:58

V59l54a66d43i51m51í72r 80Z96a73u73š32k10a 5851172367673

Při takovémto ročním nájezdu měníte olej 2x ročně, takže nestihne zdegenerovat a na dálnici se zase tolik neopotřebuje, proto Vám tak dlouhý servisní interval stačí. pro řidiče nevyužívajího auto k práci, je ale lépe interval zkrátit- nakonec to výrobci tak sami uvádějí a u aut s kontrolkou výměny oleje na to kára i sama upozorní třeba po 17-20 000km.

+1/0
19.9.2016 8:57

V66l75a82d24i38s84l64a31v 38B16u76r97y34š64e49k 3953886482194

tak při ideálním provozování to asi jde, mě teď auto dokonce přepočítává reálné kilometry na ekvivalentní, takže z 30 tisíc může být klidně třeba 20 tisíc kilometrů za podmínky výměny každý rok

+1/0
18.9.2016 11:50

J57a37r85o28m31í78r 11K83r31á81l 4700989804909

;-D To vykládejte technikům v servisu. A že se chováte neekologicky, to je další problém.

0/0
18.9.2016 8:43

J81a16k83u48b 97T31r68e11n22k 3228455942826

Tuhle informaci mám od techniků v servisu ;-D

0/0
18.9.2016 8:48

J71a19r33o35m20í47r 96K78r39á79l 4560619454369

Tak si z Vás asi dělají legraci. :-) Mám tu v účetnictví údaje o 32 autech za 15 let. A řada těch starých má náklady podstatně nižší, než nová "superturba". Letitý Passat 1,8 a trojkové Golfy 1,6 potřebují jen běžnou údržbu a přitom mají spotřebu jen o půl litru větší, než skoro nový (3 roky) TSI, který stál na údržbě už 60 tisíc.

0/0
18.9.2016 9:26

V11l43a48d67i17s94l17a51v 57B65u56r89y26š49e55k 3253726812354

tomu věřím, mě škodovka 105ka stála ročně tak 200 korun, olej stál 20korun litr,.promazaly se čepy v přední náptavě, vyfoukal filtr, rozvody to nemělo, bylo to OHV, tak se nic neměnilo, filtr oleje prišel na 50 korun a dnešní superturbo mě klidně stojí 10 tisíc ročně, to máte jistě pravdu

0/0
18.9.2016 11:57

J94a38r74o96m55í59r 60K83r21á52l 4360369864629

Musíte srovnávat dnes nové se starým, ne stav před 30 lety.

0/0
18.9.2016 17:22

V93l67a67d72i54s38l10a75v 29B61u66r77y29š30e56k 3333236162744

však to jsem přesně udělal, tento týden jsem koupil auto a srovnávám ho se starým 40 let, co jsem měl, 20 let, 10 let, 4 roky a a je to pořád dražší, když to srovnám s pivem, tak před 40 lety jsem chodil na pivo za 1,70 korun a včera jsem byl v brněnským pegasu na pivu za 48 korun, tak se nedivím, že když v účetnictví srovnáváte 32 aut za 15 let, tak vám výjdou ta stará levnější, při srovnání za 40 let by byla ještě levnější

+1/0
18.9.2016 17:41

J35i49n96d36ř45i92c17h 55Š21k94o98p31e39k 4685371310815

no pokud se v motorech tak vyznáš, měl by jsi vědět, že interval výměny 30 000 km je nesmysl šířený automobilkama

Na žádném balení oleje takový interval není. Výrobci ví proč

0/0
18.9.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.