Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K13a11r95e25l 31M50a41l78ý 6966534100571

Taky jsem dostal doporuceny ci jaky dopis. Problem je, ze do znackoveho servisu, kde zaplatim za "dobry den" nejezdim. Olej si menim sam a zbytek dela "garazmachr" :-) a tak to i zustane.

0/0
19.9.2016 23:40

P87e85t74r 75M61i19c11h45a41l 2540224421692

Není to povinné.

0/0
20.9.2016 0:04

P68e66t44r 22M43i40c47h19a18l 2890904691922

Včera jsem jel za stodvacítkou asi 5 km v dopravním omezení, chvíli jsme stáli na semaforech. Ten smrad byl na šavli. A tohle nikdo neřeší, staré vraky.

0/0
18.9.2016 14:04

R98o94m32a67n 91K68r21a80t47o31c46h98v21í54l 6436867636374

Těch 120-tek už tolik nejezdí, aby se to muselo řešit.

+5/−3
18.9.2016 15:34

P35e44t16r 30M15i98c34h84a20l 2400884301502

Jezdí jiné vraky, tohle byl konkrétní příklad. Myslel jsem, že je to z příspěvku zřejmé.

0/0
18.9.2016 16:34

P62e41t30r 71K90n36ě50b62o51r49t 8692728439750

To nemáš vnitřní cirkulaci vzduchu?

+1/−1
18.9.2016 19:38

R30i74c29h65a70r85d 53H91e57j48z64l18a68r 4396655349150

Sotva jí má s přidáváním kyslíku, náměstku.

0/0
18.9.2016 22:15

P60e41t32r 21M24i11c23h54a65l 2230744931232

Mám. Ale když to nekouří a už to začne smrdět vevnitř, je pozdě.

0/0
19.9.2016 20:54

P44a38v77e58l 70V42a70c69e25k 1860732415661

Já jsem zase jel za moderním SUV a ten nasládlej smrad byl taktéž na šavli.

+1/0
19.9.2016 21:17

P15e29t50r 96M70i93c11h14a64l 2740464631492

To jezdilo na medovinu?

0/0
19.9.2016 21:45

K24a15r38e63l 41H76o56r34á20k 2528549633713

Reálná spotřeba je spotřeba při 90 km/h zvýšená o jednu třetinu. Schválně si to spočítejte.

0/0
18.9.2016 12:45

M21a70r31t63i73n 50K80a39r53á39s77e48k 9428373218388

no u mne timhle vypoctem vyjde mene nez je spotreba dle TP....

0/0
19.9.2016 14:17

R18a37d60e10k 47H68o65l59í22k 1378774260866

...a zase jenom camcy, camcy co kdyby, jak kdyby, bude, nebude, bezduché mlácení prázdné slámy......proč páni redaktoři neudělají test typu Octávia 2 tdi, Octávia 2TSI, Octávia 1L třívalec a k tomu Mazda 6 s benzínovým 2L atmosferickým motorem. Auta zatížit 150 kg + řidič, a v koloně objet trasu cca 300 km dálnice, kopečky, vesnice - prostě nasimulovat reálný provoz svižnou jízdou dle pravidel. Pak vyhodnotit spotřebu (ne dle palubního počítače) ale reálně podle dotankování. Pak posuzujme.....porovnejme s parametry uváděnými v TP.....pišme články.

+2/0
18.9.2016 11:40

V98l90a85d64i92s47l76a93v 22B29u81r91y37š52e83k 3743896902954

takových testů je poměrně dost, nikoho nezajímají, jen nevím, co si všichni slibujete od nového dvoulitru mazdy, sice nemá turbo, ale jedná se o poněkud technicky složitý motor, takže v konečném důsledku se dají očekávat větší problémy než u jednoduchých motorů s turbem, emise taky nic moc a spotřeba stejná jako u turbobenzínů, takže nechápu, ten bezmeznej obdiv

+1/−3
18.9.2016 12:18

R26a79d79e73k 16H31o43l10í41k 1228354220496

....nevím o žádném takovém testu....možná Honza Koubek - ale to jsou většinou starší auta a na spotřebu občas zapomíná....

+1/0
18.9.2016 12:25

V43l70a87d78i65s21l64a20v 33B39u27r50y95š16e98k 3913706472924

tak snad na každé auto se dají najít nějaké srovnávací testy, otázka je, co z nich zjistíte, tento týden jsem koupil auto, které v testech žralo 9 litrů po městě a já s ním ujel 500 km po městě se spotřebou 6,3 litrů a to vypínám startstop, takže asi tak

0/0
18.9.2016 12:33

P54e84t87r 43S25p25á95l72e96n31k95a 2233482225607

Počítače ve VW group měří dobře

0/0
18.9.2016 21:00

R57a37d21e70k 49H77o50l61í55k 1918104180936

nevím o jediné škodovce, kde by měřily dobře.....

0/0
19.9.2016 13:50

K65a33r75e12l 94V83a25c43h43u77t 9263412729653

Někteří majitelé dieselů mohou být klidní jen proto, že jen sotva mohou jezdit sami za sebou... (a tedy jen sotva mohou vidět, co se jim valí z výfuků) :-/

+1/−4
18.9.2016 10:17

J78i31n89d23ř12i54c32h 19Š77k94o57p98e79k 4935361590315

pokud dodržuješ bezpečný odstup, tak problém s emise z předtebou jedoucího auta mít nemůžeš.

Pokud jsi ale lepič, tak ti to patří. Ze stejného důvodu jsem rád, že nemusím mít na autě zadní zástěrky

+6/−1
18.9.2016 10:32

J54i74ř28í 32K44o74c14u22r39e27k 6935344615198

Mno stačí aby se tomu vepředeu začal regenerovat DPF. A na křižovatce, či v koloně taky nic moc.

+1/0
18.9.2016 12:28

P74e64t61r 17S28p76á75l68e44n38k85a 2113842875927

Já na to mám takové tlačítko. Uzavře vnitřní okruh

0/0
18.9.2016 21:03

P39a92v33e64l 82Š67e42d92l70b52a70u67e68r 7368361102735

Ale může. Kouřívá to, jako kamna na uhlí. Většinou ta "německá kvalita," kterou reálně asi nikdo nikdy neviděl...

0/0
18.9.2016 15:30

J12i90n44d68ř61i10c12h 97Š22k78o20p65e24k 4255971380535

jaký bys musel mít výkon topení, abys na minálně 50 m dokázal nasát emise předtebou jedoucího vozu ?

+1/0
18.9.2016 15:40

J94a88n 17H32á75j31e81k 2356686823635

Odstup dodržuji, ale bez vnitřní cirkulace se za autem, které kouří jak sviňa, jet nedá. Každý rozjezd oblak dýmu, kopec zase pro změnu znamená souvislý dým... A neříkám značku, starší auta čudí víc, ale i novější nejsou bez obláčku.

Diesel jsem provozoval. Spotřeba je radost. Ale to je vše. Smrdí, nákladné opravy. Benzin a LPG (i z pohledu emisí) lepší volba.

Nevýhoda LPG je nemožnost parkování v podzemních garážích.

A pak si vyberte! Už aby elektromobily stály 200 a ujely 200, pak by nebylo co řešit. :-):-):-)

0/0
18.9.2016 15:43

P93e17t35r 51S66p43a39t27z29i66e12r91e59r 7614912325734

Je tomu asi 14 dní když jsem psal do fóra u článku že Renault bude končit s naftovymi motory. Říkal jsem že naftové motory už pomalu končí a za chvíli se bude přecházet na elektro. Byl jsem hodně minusovanej. Ale jak se ukazuje tak konec dieselu se opravdu blíží. A nikdo s tím nic neudělá. Neexistuje tu rčení že poptávka určuje nabídku.

+2/−4
18.9.2016 9:52

R40e69n49é 72T54y88c 9265695848571

Elektromobily se vyráběly už před sto lety a už tehdy věřili že se rozšíří. Jsem pro, ale ne aby to někdo silou a bez rozumu prosadil. Aby v rámci nějaké ideologie to nakonec nebyla násobně dražší technologie, která výrobně bude zatěžovat naše prostředí více a totálně zdevastuje zdroje. Rovněž technické parametry se zatím spalovací motorům nemohou vyrovnat. Možná jsou dobrá elektrokola... uvidíme jak se třeba masivně prosadí a co to přinese...

+4/−1
18.9.2016 10:19

M14a62r90t73i71n 92K78a31r90á96s83e95k 9408613148308

No z technickych parametru je problematicky jediny a to je dojezd, coz se jednak rok od roku rapidne zlepsuje a pro velkou cast aut to je celkem jedno...

0/0
19.9.2016 11:02

R27e52n31é 72T92y58c 9115245328761

Ano problémy, které trvají již více než 100 let. Zatím se používají jen akumulátory, těžké, drahé, kvůli omezeným zdrojům, nebezpečný odpad.. dlouhá doba dobíjení... prostě problém na problém. Třeba by to ale ta elektrokola mohla nějak vyřešit a přinést nějaké nové řešení a vynálezy. Dříve se také dělala nejprve motokola a až pak automobily.

0/0
19.9.2016 21:54

J33i11n11d83ř61i20c96h 93Š65k71o40p50e42k 4165111570395

jednou bude konec všech spalovacích motorů.

0/0
18.9.2016 10:41

R41e10n68é 76T69y51c 9635905418731

Samé nesmysly a buzerace pro auta která jsou v dobrém stavu. Kolik potkám auťáků co skutečně kouří, že se za nimi nedá jet. Takový vydá za 1000 normálních. Tyhle vyšponované předpisy k ničemu dobrému nevedou. Stejná hloupost jako omezovat rychlost tam, kde to je nesmysl. Nechtěl bych žít v kopci pod kterým je omezena rychlost na 50 a všichni se pak na trojku rozjíždějí a vytáčejí motory a dále řadí... Ale naše slavná policie bude právě tady s radarem...

+16/0
18.9.2016 8:38

J54a95r98o41s73l30a50v 29Š85k72o88d82a 6604298169601

daleko horsi je kdyz se rozhodli na sídlišti nechat pres noc zapnuty semafor, ktery dal zelenou az kdyz auto prijelo a zastavilo. Kazdej se musel znova rozjet a v horke letni noci vsem zahral do otevrenych oken.

Po mesici to zase vypli.

+1/0
18.9.2016 17:21

R46a65d41e34k 78P36a85s70t73o89r 3696325526713

Někdo už by se měl konečně zabývat tím, že spotřeba a emise z ní vzniklé jsou jen jedna strana mince. Tou druhou je spolehlivost motorů, jejich životnost a potřeba servisu. Je k ničemu že motor plní Euro 6, ale na to co majitel potřebuje ujet se musí vyrobit dva oproti motoru s Euro 2 a navíc x-krát častěji se musí servisovat.

+11/0
18.9.2016 6:53

J52a61n 51H29a33v24r17d49a 3186674612156

A o to výrobcům snad jde. Proc by dělaly vozidla, ktera sloužící v plně kondici a odpovídají legislativě dele než 3 -5 let?

+1/−1
18.9.2016 8:20

J58a96k67u78b 27T56r83e77n73k 3188805532476

Tak zcela určitě o to výrobcům jde, konečně mnoho z nich má záruky delší a i firmy odepisují déle, takže by se výrobcům takto krátká životnost nevyplatila. Problém je spíše s tím, že moderní technologie potřebují určité zacházení a údržbu, kterou většinou nedostávají.

+1/0
18.9.2016 8:23

V44l95a93d17i88s26l50a58v 85B28u18r69y59š83e17k 3403936142884

tak to je samozřejmě hloupost, životnost motorů se zvyšuje, zvyšuje se spolehlivost a snižují se servisní intervaly, jezdím 40 let a aut mě prošlo za tu dobu rukama celá řada, jelikož kupuji každé 4 roky nové auto, samozřejmě nelze srovnávat životnost 20 let starého drahého mercedesu s fábií tříválcem, tuhle chybu asi děláte, jinak jsem si koupil kdysi škodovku, novou a tam se měnil olej po 5 tisíci kilometrech, opravovalo se pořád a když měla najeto 55 tisíc, tak byl motor zralej do šrotu, žigulík už vydržel 70 tisíc kilometrů, pak už žral 2 litry oleje na 100 km, tento týden jsem kupoval nové auto a servisní interval je 30 tisíc kilometrů, jinak předchozí auto, které prodávám s mororem 2,0 TDCi 110 kW od PSA má na svém kontě 100 tisíc kilometrů bez závad a oprav, pouze běžná údržba, takže nevěřte blábolům,

+3/−3
18.9.2016 8:22

J14a55k21u78b 31T64r32e17n26k 3938735842816

Tak zase tyhle intervaly 30 000km jsou takové k*rvítko, rozumná řidič doporučení výrobce v této oblasti ignoruje olej a filtry mění častěji.

+8/0
18.9.2016 8:24

V34l71a48d45i43s41l37a24v 24B69u61r13y59š89e11k 3163346912554

rozhodně to doporučuju

0/0
18.9.2016 8:27
Foto

I21v93a62n 36K65o10p13t98a 5217942471177

Jezdím interval 30000 a nemam s tim problem. Najezd 500.000 km a motor v původním stavu včetně spojky.

0/0
18.9.2016 11:27

R96a53d47e51k 66H23o65l18í31k 1648414160746

Kolík máte roční nájezd a po jakých komunikacích?

+1/0
18.9.2016 11:48
Foto

I45v88a37n 18K92o56p42t70a 5347912321657

Rocne 60-80000km. Polovina dálnice zbytek mix všech komunikaci. Každ den min 50 km po dvojce trojce + mesto(prace a zpět)

0/0
18.9.2016 11:58

V23l53a86d41i26m29í60r 42Z94a12u55š89k89a 5211862847583

Při takovémto ročním nájezdu měníte olej 2x ročně, takže nestihne zdegenerovat a na dálnici se zase tolik neopotřebuje, proto Vám tak dlouhý servisní interval stačí. pro řidiče nevyužívajího auto k práci, je ale lépe interval zkrátit- nakonec to výrobci tak sami uvádějí a u aut s kontrolkou výměny oleje na to kára i sama upozorní třeba po 17-20 000km.

+1/0
19.9.2016 8:57

V55l72a51d95i23s98l90a81v 43B78u87r71y71š17e25k 3393576202804

tak při ideálním provozování to asi jde, mě teď auto dokonce přepočítává reálné kilometry na ekvivalentní, takže z 30 tisíc může být klidně třeba 20 tisíc kilometrů za podmínky výměny každý rok

+1/0
18.9.2016 11:50

J94a83r39o42m75í91r 31K57r57á21l 4870429234469

;-D To vykládejte technikům v servisu. A že se chováte neekologicky, to je další problém.

0/0
18.9.2016 8:43

J68a78k11u41b 53T36r68e38n85k 3528765642296

Tuhle informaci mám od techniků v servisu ;-D

0/0
18.9.2016 8:48

J95a20r72o56m21í32r 25K22r50á39l 4430929844429

Tak si z Vás asi dělají legraci. :-) Mám tu v účetnictví údaje o 32 autech za 15 let. A řada těch starých má náklady podstatně nižší, než nová "superturba". Letitý Passat 1,8 a trojkové Golfy 1,6 potřebují jen běžnou údržbu a přitom mají spotřebu jen o půl litru větší, než skoro nový (3 roky) TSI, který stál na údržbě už 60 tisíc.

0/0
18.9.2016 9:26

V14l17a52d11i12s95l49a23v 59B13u50r25y96š43e36k 3143376102324

tomu věřím, mě škodovka 105ka stála ročně tak 200 korun, olej stál 20korun litr,.promazaly se čepy v přední náptavě, vyfoukal filtr, rozvody to nemělo, bylo to OHV, tak se nic neměnilo, filtr oleje prišel na 50 korun a dnešní superturbo mě klidně stojí 10 tisíc ročně, to máte jistě pravdu

0/0
18.9.2016 11:57

J65a61r28o70m68í20r 77K93r50á58l 4150549304309

Musíte srovnávat dnes nové se starým, ne stav před 30 lety.

0/0
18.9.2016 17:22

V20l55a86d56i18s82l78a85v 91B12u30r55y18š36e74k 3973906352914

však to jsem přesně udělal, tento týden jsem koupil auto a srovnávám ho se starým 40 let, co jsem měl, 20 let, 10 let, 4 roky a a je to pořád dražší, když to srovnám s pivem, tak před 40 lety jsem chodil na pivo za 1,70 korun a včera jsem byl v brněnským pegasu na pivu za 48 korun, tak se nedivím, že když v účetnictví srovnáváte 32 aut za 15 let, tak vám výjdou ta stará levnější, při srovnání za 40 let by byla ještě levnější

+1/0
18.9.2016 17:41

J77i87n97d76ř13i24c10h 79Š39k87o93p88e44k 4405471120925

no pokud se v motorech tak vyznáš, měl by jsi vědět, že interval výměny 30 000 km je nesmysl šířený automobilkama

Na žádném balení oleje takový interval není. Výrobci ví proč

0/0
18.9.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.