Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K32a50r72e91l 54M29a79l62ý 6966854500611

Taky jsem dostal doporuceny ci jaky dopis. Problem je, ze do znackoveho servisu, kde zaplatim za "dobry den" nejezdim. Olej si menim sam a zbytek dela "garazmachr" :-) a tak to i zustane.

0/0
19.9.2016 23:40

P83e14t86r 55M15i74c10h34a75l 2630844581302

Není to povinné.

0/0
20.9.2016 0:04

P62e97t37r 94M18i59c76h53a84l 2140664761392

Včera jsem jel za stodvacítkou asi 5 km v dopravním omezení, chvíli jsme stáli na semaforech. Ten smrad byl na šavli. A tohle nikdo neřeší, staré vraky.

0/0
18.9.2016 14:04

R54o59m27a83n 12K41r32a34t73o27c79h18v76í72l 6866547866684

Těch 120-tek už tolik nejezdí, aby se to muselo řešit.

+5/−3
18.9.2016 15:34

P64e23t71r 90M31i51c67h87a36l 2720184981982

Jezdí jiné vraky, tohle byl konkrétní příklad. Myslel jsem, že je to z příspěvku zřejmé.

0/0
18.9.2016 16:34

P30e78t74r 29K49n17ě91b60o53r35t 8952878799570

To nemáš vnitřní cirkulaci vzduchu?

+1/−1
18.9.2016 19:38

R85i41c85h89a98r97d 45H11e62j67z62l38a74r 4266245149590

Sotva jí má s přidáváním kyslíku, náměstku.

0/0
18.9.2016 22:15

P25e74t28r 59M39i11c52h46a47l 2940184211862

Mám. Ale když to nekouří a už to začne smrdět vevnitř, je pozdě.

0/0
19.9.2016 20:54

P74a13v50e93l 80V56a49c82e18k 1100632285251

Já jsem zase jel za moderním SUV a ten nasládlej smrad byl taktéž na šavli.

+1/0
19.9.2016 21:17

P17e66t21r 41M74i45c49h75a79l 2220614971562

To jezdilo na medovinu?

0/0
19.9.2016 21:45

K39a43r53e60l 13H36o89r74á92k 2588879793443

Reálná spotřeba je spotřeba při 90 km/h zvýšená o jednu třetinu. Schválně si to spočítejte.

0/0
18.9.2016 12:45

M66a63r75t16i74n 63K40a23r93á84s34e15k 9298713718208

no u mne timhle vypoctem vyjde mene nez je spotreba dle TP....

0/0
19.9.2016 14:17

R93a89d87e95k 34H26o16l39í57k 1958364380496

...a zase jenom camcy, camcy co kdyby, jak kdyby, bude, nebude, bezduché mlácení prázdné slámy......proč páni redaktoři neudělají test typu Octávia 2 tdi, Octávia 2TSI, Octávia 1L třívalec a k tomu Mazda 6 s benzínovým 2L atmosferickým motorem. Auta zatížit 150 kg + řidič, a v koloně objet trasu cca 300 km dálnice, kopečky, vesnice - prostě nasimulovat reálný provoz svižnou jízdou dle pravidel. Pak vyhodnotit spotřebu (ne dle palubního počítače) ale reálně podle dotankování. Pak posuzujme.....porovnejme s parametry uváděnými v TP.....pišme články.

+2/0
18.9.2016 11:40

V23l18a32d61i40s77l84a10v 72B47u96r66y42š45e57k 3283556832644

takových testů je poměrně dost, nikoho nezajímají, jen nevím, co si všichni slibujete od nového dvoulitru mazdy, sice nemá turbo, ale jedná se o poněkud technicky složitý motor, takže v konečném důsledku se dají očekávat větší problémy než u jednoduchých motorů s turbem, emise taky nic moc a spotřeba stejná jako u turbobenzínů, takže nechápu, ten bezmeznej obdiv

+1/−3
18.9.2016 12:18

R27a63d97e68k 10H83o20l50í57k 1468584770376

....nevím o žádném takovém testu....možná Honza Koubek - ale to jsou většinou starší auta a na spotřebu občas zapomíná....

+1/0
18.9.2016 12:25

V11l73a79d76i12s53l88a92v 86B20u31r52y89š38e91k 3803576212114

tak snad na každé auto se dají najít nějaké srovnávací testy, otázka je, co z nich zjistíte, tento týden jsem koupil auto, které v testech žralo 9 litrů po městě a já s ním ujel 500 km po městě se spotřebou 6,3 litrů a to vypínám startstop, takže asi tak

0/0
18.9.2016 12:33

P22e71t20r 84S25p48á32l76e29n37k36a 2633242695697

Počítače ve VW group měří dobře

0/0
18.9.2016 21:00

R65a68d64e80k 25H11o93l70í40k 1538764260196

nevím o jediné škodovce, kde by měřily dobře.....

0/0
19.9.2016 13:50

K55a28r68e10l 34V56a64c64h89u87t 9643372799753

Někteří majitelé dieselů mohou být klidní jen proto, že jen sotva mohou jezdit sami za sebou... (a tedy jen sotva mohou vidět, co se jim valí z výfuků) :-/

+1/−4
18.9.2016 10:17

J68i65n59d56ř17i81c29h 72Š33k26o76p94e98k 4285111790415

pokud dodržuješ bezpečný odstup, tak problém s emise z předtebou jedoucího auta mít nemůžeš.

Pokud jsi ale lepič, tak ti to patří. Ze stejného důvodu jsem rád, že nemusím mít na autě zadní zástěrky

+6/−1
18.9.2016 10:32

J48i32ř22í 31K11o68c35u38r66e14k 6155744795108

Mno stačí aby se tomu vepředeu začal regenerovat DPF. A na křižovatce, či v koloně taky nic moc.

+1/0
18.9.2016 12:28

P52e45t35r 35S14p79á96l69e43n89k81a 2943522325397

Já na to mám takové tlačítko. Uzavře vnitřní okruh

0/0
18.9.2016 21:03

P56a46v63e20l 55Š25e14d66l54b67a96u34e27r 7498761242965

Ale může. Kouřívá to, jako kamna na uhlí. Většinou ta "německá kvalita," kterou reálně asi nikdo nikdy neviděl...

0/0
18.9.2016 15:30

J52i26n34d59ř73i92c95h 98Š44k78o88p32e48k 4155251120985

jaký bys musel mít výkon topení, abys na minálně 50 m dokázal nasát emise předtebou jedoucího vozu ?

+1/0
18.9.2016 15:40

J19a67n 50H64á33j83e47k 2786796663175

Odstup dodržuji, ale bez vnitřní cirkulace se za autem, které kouří jak sviňa, jet nedá. Každý rozjezd oblak dýmu, kopec zase pro změnu znamená souvislý dým... A neříkám značku, starší auta čudí víc, ale i novější nejsou bez obláčku.

Diesel jsem provozoval. Spotřeba je radost. Ale to je vše. Smrdí, nákladné opravy. Benzin a LPG (i z pohledu emisí) lepší volba.

Nevýhoda LPG je nemožnost parkování v podzemních garážích.

A pak si vyberte! Už aby elektromobily stály 200 a ujely 200, pak by nebylo co řešit. :-):-):-)

0/0
18.9.2016 15:43

P55e78t29r 65S74p84a51t35z97i79e82r53e67r 7214212465254

Je tomu asi 14 dní když jsem psal do fóra u článku že Renault bude končit s naftovymi motory. Říkal jsem že naftové motory už pomalu končí a za chvíli se bude přecházet na elektro. Byl jsem hodně minusovanej. Ale jak se ukazuje tak konec dieselu se opravdu blíží. A nikdo s tím nic neudělá. Neexistuje tu rčení že poptávka určuje nabídku.

+2/−4
18.9.2016 9:52

R43e15n61é 80T31y28c 9405195728411

Elektromobily se vyráběly už před sto lety a už tehdy věřili že se rozšíří. Jsem pro, ale ne aby to někdo silou a bez rozumu prosadil. Aby v rámci nějaké ideologie to nakonec nebyla násobně dražší technologie, která výrobně bude zatěžovat naše prostředí více a totálně zdevastuje zdroje. Rovněž technické parametry se zatím spalovací motorům nemohou vyrovnat. Možná jsou dobrá elektrokola... uvidíme jak se třeba masivně prosadí a co to přinese...

+4/−1
18.9.2016 10:19

M28a41r85t79i92n 35K87a52r65á58s33e56k 9628633898148

No z technickych parametru je problematicky jediny a to je dojezd, coz se jednak rok od roku rapidne zlepsuje a pro velkou cast aut to je celkem jedno...

0/0
19.9.2016 11:02

R29e36n24é 82T53y22c 9465315448741

Ano problémy, které trvají již více než 100 let. Zatím se používají jen akumulátory, těžké, drahé, kvůli omezeným zdrojům, nebezpečný odpad.. dlouhá doba dobíjení... prostě problém na problém. Třeba by to ale ta elektrokola mohla nějak vyřešit a přinést nějaké nové řešení a vynálezy. Dříve se také dělala nejprve motokola a až pak automobily.

0/0
19.9.2016 21:54

J15i36n34d60ř87i55c11h 53Š33k92o21p98e88k 4275781670555

jednou bude konec všech spalovacích motorů.

0/0
18.9.2016 10:41

R87e91n86é 51T97y90c 9265975148941

Samé nesmysly a buzerace pro auta která jsou v dobrém stavu. Kolik potkám auťáků co skutečně kouří, že se za nimi nedá jet. Takový vydá za 1000 normálních. Tyhle vyšponované předpisy k ničemu dobrému nevedou. Stejná hloupost jako omezovat rychlost tam, kde to je nesmysl. Nechtěl bych žít v kopci pod kterým je omezena rychlost na 50 a všichni se pak na trojku rozjíždějí a vytáčejí motory a dále řadí... Ale naše slavná policie bude právě tady s radarem...

+16/0
18.9.2016 8:38

J89a87r15o94s64l45a28v 30Š61k27o15d70a 6764558199391

daleko horsi je kdyz se rozhodli na sídlišti nechat pres noc zapnuty semafor, ktery dal zelenou az kdyz auto prijelo a zastavilo. Kazdej se musel znova rozjet a v horke letni noci vsem zahral do otevrenych oken.

Po mesici to zase vypli.

+1/0
18.9.2016 17:21

R95a91d30e47k 95P13a85s66t58o39r 3576325166453

Někdo už by se měl konečně zabývat tím, že spotřeba a emise z ní vzniklé jsou jen jedna strana mince. Tou druhou je spolehlivost motorů, jejich životnost a potřeba servisu. Je k ničemu že motor plní Euro 6, ale na to co majitel potřebuje ujet se musí vyrobit dva oproti motoru s Euro 2 a navíc x-krát častěji se musí servisovat.

+11/0
18.9.2016 6:53

J17a61n 83H60a21v64r27d97a 3566624692966

A o to výrobcům snad jde. Proc by dělaly vozidla, ktera sloužící v plně kondici a odpovídají legislativě dele než 3 -5 let?

+1/−1
18.9.2016 8:20

J27a49k50u27b 25T40r42e67n94k 3348775662976

Tak zcela určitě o to výrobcům jde, konečně mnoho z nich má záruky delší a i firmy odepisují déle, takže by se výrobcům takto krátká životnost nevyplatila. Problém je spíše s tím, že moderní technologie potřebují určité zacházení a údržbu, kterou většinou nedostávají.

+1/0
18.9.2016 8:23

V85l12a48d46i34s87l95a23v 26B20u52r85y25š43e54k 3223966442664

tak to je samozřejmě hloupost, životnost motorů se zvyšuje, zvyšuje se spolehlivost a snižují se servisní intervaly, jezdím 40 let a aut mě prošlo za tu dobu rukama celá řada, jelikož kupuji každé 4 roky nové auto, samozřejmě nelze srovnávat životnost 20 let starého drahého mercedesu s fábií tříválcem, tuhle chybu asi děláte, jinak jsem si koupil kdysi škodovku, novou a tam se měnil olej po 5 tisíci kilometrech, opravovalo se pořád a když měla najeto 55 tisíc, tak byl motor zralej do šrotu, žigulík už vydržel 70 tisíc kilometrů, pak už žral 2 litry oleje na 100 km, tento týden jsem kupoval nové auto a servisní interval je 30 tisíc kilometrů, jinak předchozí auto, které prodávám s mororem 2,0 TDCi 110 kW od PSA má na svém kontě 100 tisíc kilometrů bez závad a oprav, pouze běžná údržba, takže nevěřte blábolům,

+3/−3
18.9.2016 8:22

J76a97k85u45b 26T41r24e26n89k 3488495822826

Tak zase tyhle intervaly 30 000km jsou takové k*rvítko, rozumná řidič doporučení výrobce v této oblasti ignoruje olej a filtry mění častěji.

+8/0
18.9.2016 8:24

V26l61a34d62i77s61l32a74v 72B82u10r39y96š40e98k 3963876552964

rozhodně to doporučuju

0/0
18.9.2016 8:27
Foto

I89v21a88n 10K10o65p32t14a 5207702161747

Jezdím interval 30000 a nemam s tim problem. Najezd 500.000 km a motor v původním stavu včetně spojky.

0/0
18.9.2016 11:27

R75a37d69e68k 62H19o90l43í45k 1228904130246

Kolík máte roční nájezd a po jakých komunikacích?

+1/0
18.9.2016 11:48
Foto

I84v16a29n 11K24o29p12t91a 5527912701377

Rocne 60-80000km. Polovina dálnice zbytek mix všech komunikaci. Každ den min 50 km po dvojce trojce + mesto(prace a zpět)

0/0
18.9.2016 11:58

V61l34a96d55i56m21í13r 66Z18a34u12š36k70a 5451862957213

Při takovémto ročním nájezdu měníte olej 2x ročně, takže nestihne zdegenerovat a na dálnici se zase tolik neopotřebuje, proto Vám tak dlouhý servisní interval stačí. pro řidiče nevyužívajího auto k práci, je ale lépe interval zkrátit- nakonec to výrobci tak sami uvádějí a u aut s kontrolkou výměny oleje na to kára i sama upozorní třeba po 17-20 000km.

+1/0
19.9.2016 8:57

V61l77a29d84i84s24l59a13v 13B95u51r13y81š33e44k 3973416112834

tak při ideálním provozování to asi jde, mě teď auto dokonce přepočítává reálné kilometry na ekvivalentní, takže z 30 tisíc může být klidně třeba 20 tisíc kilometrů za podmínky výměny každý rok

+1/0
18.9.2016 11:50

J93a87r87o10m87í45r 16K60r14á91l 4390779414159

;-D To vykládejte technikům v servisu. A že se chováte neekologicky, to je další problém.

0/0
18.9.2016 8:43

J79a89k24u51b 51T76r20e47n52k 3538255602626

Tuhle informaci mám od techniků v servisu ;-D

0/0
18.9.2016 8:48

J35a11r66o37m38í44r 13K12r33á73l 4760419484779

Tak si z Vás asi dělají legraci. :-) Mám tu v účetnictví údaje o 32 autech za 15 let. A řada těch starých má náklady podstatně nižší, než nová "superturba". Letitý Passat 1,8 a trojkové Golfy 1,6 potřebují jen běžnou údržbu a přitom mají spotřebu jen o půl litru větší, než skoro nový (3 roky) TSI, který stál na údržbě už 60 tisíc.

0/0
18.9.2016 9:26

V62l54a20d72i27s20l97a11v 42B30u56r89y33š73e56k 3443436842364

tomu věřím, mě škodovka 105ka stála ročně tak 200 korun, olej stál 20korun litr,.promazaly se čepy v přední náptavě, vyfoukal filtr, rozvody to nemělo, bylo to OHV, tak se nic neměnilo, filtr oleje prišel na 50 korun a dnešní superturbo mě klidně stojí 10 tisíc ročně, to máte jistě pravdu

0/0
18.9.2016 11:57

J82a79r59o46m64í10r 43K38r13á56l 4260469194129

Musíte srovnávat dnes nové se starým, ne stav před 30 lety.

0/0
18.9.2016 17:22

V97l56a91d41i79s96l50a64v 33B67u46r80y48š20e38k 3543886392914

však to jsem přesně udělal, tento týden jsem koupil auto a srovnávám ho se starým 40 let, co jsem měl, 20 let, 10 let, 4 roky a a je to pořád dražší, když to srovnám s pivem, tak před 40 lety jsem chodil na pivo za 1,70 korun a včera jsem byl v brněnským pegasu na pivu za 48 korun, tak se nedivím, že když v účetnictví srovnáváte 32 aut za 15 let, tak vám výjdou ta stará levnější, při srovnání za 40 let by byla ještě levnější

+1/0
18.9.2016 17:41

J15i65n96d13ř17i55c71h 83Š81k93o54p26e82k 4465861350275

no pokud se v motorech tak vyznáš, měl by jsi vědět, že interval výměny 30 000 km je nesmysl šířený automobilkama

Na žádném balení oleje takový interval není. Výrobci ví proč

0/0
18.9.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.