Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K19a29r92e93l 73M45a96l14ý 6666964750691

Taky jsem dostal doporuceny ci jaky dopis. Problem je, ze do znackoveho servisu, kde zaplatim za "dobry den" nejezdim. Olej si menim sam a zbytek dela "garazmachr" :-) a tak to i zustane.

0/0
19.9.2016 23:40

P19e62t85r 63M91i69c31h95a26l 2550194851862

Není to povinné.

0/0
20.9.2016 0:04

P35e45t14r 67M61i19c48h37a39l 2470324971772

Včera jsem jel za stodvacítkou asi 5 km v dopravním omezení, chvíli jsme stáli na semaforech. Ten smrad byl na šavli. A tohle nikdo neřeší, staré vraky.

0/0
18.9.2016 14:04


R15o23m27a78n 13K34r65a95t17o52c78h97v87í29l 6856987896634

Těch 120-tek už tolik nejezdí, aby se to muselo řešit.

+5/−3
18.9.2016 15:34

P20e16t16r 47M98i92c46h15a86l 2360424781242

Jezdí jiné vraky, tohle byl konkrétní příklad. Myslel jsem, že je to z příspěvku zřejmé.

0/0
18.9.2016 16:34

P62e65t24r 64K17n78ě46b51o83r29t 8902278929350

To nemáš vnitřní cirkulaci vzduchu?

+1/−1
18.9.2016 19:38

R68i72c88h62a38r49d 83H22e90j70z66l24a34r 4426975469380

Sotva jí má s přidáváním kyslíku, náměstku.

0/0
18.9.2016 22:15

P63e38t37r 26M42i73c64h77a30l 2530214351852

Mám. Ale když to nekouří a už to začne smrdět vevnitř, je pozdě.

0/0
19.9.2016 20:54

P25a29v16e66l 76V42a96c73e13k 1390402495731

Já jsem zase jel za moderním SUV a ten nasládlej smrad byl taktéž na šavli.

+1/0
19.9.2016 21:17

P52e96t92r 53M14i53c47h90a36l 2880644181362

To jezdilo na medovinu?

0/0
19.9.2016 21:45

K97a34r83e17l 95H72o86r14á55k 2468179673653

Reálná spotřeba je spotřeba při 90 km/h zvýšená o jednu třetinu. Schválně si to spočítejte.

0/0
18.9.2016 12:45

M65a48r63t59i98n 96K75a67r30á66s83e76k 9488673878948

no u mne timhle vypoctem vyjde mene nez je spotreba dle TP....

0/0
19.9.2016 14:17

R87a40d50e58k 50H43o72l88í95k 1438674620696

...a zase jenom camcy, camcy co kdyby, jak kdyby, bude, nebude, bezduché mlácení prázdné slámy......proč páni redaktoři neudělají test typu Octávia 2 tdi, Octávia 2TSI, Octávia 1L třívalec a k tomu Mazda 6 s benzínovým 2L atmosferickým motorem. Auta zatížit 150 kg + řidič, a v koloně objet trasu cca 300 km dálnice, kopečky, vesnice - prostě nasimulovat reálný provoz svižnou jízdou dle pravidel. Pak vyhodnotit spotřebu (ne dle palubního počítače) ale reálně podle dotankování. Pak posuzujme.....porovnejme s parametry uváděnými v TP.....pišme články.

+2/0
18.9.2016 11:40

V96l60a84d85i48s86l97a36v 75B89u67r42y67š77e66k 3103406562144

takových testů je poměrně dost, nikoho nezajímají, jen nevím, co si všichni slibujete od nového dvoulitru mazdy, sice nemá turbo, ale jedná se o poněkud technicky složitý motor, takže v konečném důsledku se dají očekávat větší problémy než u jednoduchých motorů s turbem, emise taky nic moc a spotřeba stejná jako u turbobenzínů, takže nechápu, ten bezmeznej obdiv

+1/−3
18.9.2016 12:18

R98a18d66e16k 65H18o24l32í75k 1748634650396

....nevím o žádném takovém testu....možná Honza Koubek - ale to jsou většinou starší auta a na spotřebu občas zapomíná....

+1/0
18.9.2016 12:25

V22l97a32d16i97s90l10a79v 88B68u22r50y82š26e81k 3653156882644

tak snad na každé auto se dají najít nějaké srovnávací testy, otázka je, co z nich zjistíte, tento týden jsem koupil auto, které v testech žralo 9 litrů po městě a já s ním ujel 500 km po městě se spotřebou 6,3 litrů a to vypínám startstop, takže asi tak

0/0
18.9.2016 12:33

P85e62t63r 60S40p53á29l76e33n64k31a 2613222345387

Počítače ve VW group měří dobře

0/0
18.9.2016 21:00

R29a69d54e59k 11H49o55l33í19k 1498534650826

nevím o jediné škodovce, kde by měřily dobře.....

0/0
19.9.2016 13:50

K91a42r66e69l 84V97a78c75h58u47t 9913622789233

Někteří majitelé dieselů mohou být klidní jen proto, že jen sotva mohou jezdit sami za sebou... (a tedy jen sotva mohou vidět, co se jim valí z výfuků) :-/

+1/−4
18.9.2016 10:17

J76i25n67d17ř10i26c54h 96Š22k20o54p87e25k 4405381540205

pokud dodržuješ bezpečný odstup, tak problém s emise z předtebou jedoucího auta mít nemůžeš.

Pokud jsi ale lepič, tak ti to patří. Ze stejného důvodu jsem rád, že nemusím mít na autě zadní zástěrky

+6/−1
18.9.2016 10:32

J85i87ř45í 83K89o97c60u75r23e54k 6615694315628

Mno stačí aby se tomu vepředeu začal regenerovat DPF. A na křižovatce, či v koloně taky nic moc.

+1/0
18.9.2016 12:28

P96e31t35r 77S18p50á42l53e49n37k94a 2303552245957

Já na to mám takové tlačítko. Uzavře vnitřní okruh

0/0
18.9.2016 21:03

P82a47v46e13l 36Š15e73d42l39b86a27u16e40r 7868701912365

Ale může. Kouřívá to, jako kamna na uhlí. Většinou ta "německá kvalita," kterou reálně asi nikdo nikdy neviděl...

0/0
18.9.2016 15:30

J89i57n57d65ř89i62c30h 13Š77k42o48p18e87k 4695511450795

jaký bys musel mít výkon topení, abys na minálně 50 m dokázal nasát emise předtebou jedoucího vozu ?

+1/0
18.9.2016 15:40

J40a17n 24H65á94j56e33k 2886956903905

Odstup dodržuji, ale bez vnitřní cirkulace se za autem, které kouří jak sviňa, jet nedá. Každý rozjezd oblak dýmu, kopec zase pro změnu znamená souvislý dým... A neříkám značku, starší auta čudí víc, ale i novější nejsou bez obláčku.

Diesel jsem provozoval. Spotřeba je radost. Ale to je vše. Smrdí, nákladné opravy. Benzin a LPG (i z pohledu emisí) lepší volba.

Nevýhoda LPG je nemožnost parkování v podzemních garážích.

A pak si vyberte! Už aby elektromobily stály 200 a ujely 200, pak by nebylo co řešit. :-):-):-)

0/0
18.9.2016 15:43

P44e12t66r 77S44p68a39t97z66i40e91r84e26r 7104582715344

Je tomu asi 14 dní když jsem psal do fóra u článku že Renault bude končit s naftovymi motory. Říkal jsem že naftové motory už pomalu končí a za chvíli se bude přecházet na elektro. Byl jsem hodně minusovanej. Ale jak se ukazuje tak konec dieselu se opravdu blíží. A nikdo s tím nic neudělá. Neexistuje tu rčení že poptávka určuje nabídku.

+2/−4
18.9.2016 9:52

R34e50n26é 74T69y59c 9555625768691

Elektromobily se vyráběly už před sto lety a už tehdy věřili že se rozšíří. Jsem pro, ale ne aby to někdo silou a bez rozumu prosadil. Aby v rámci nějaké ideologie to nakonec nebyla násobně dražší technologie, která výrobně bude zatěžovat naše prostředí více a totálně zdevastuje zdroje. Rovněž technické parametry se zatím spalovací motorům nemohou vyrovnat. Možná jsou dobrá elektrokola... uvidíme jak se třeba masivně prosadí a co to přinese...

+4/−1
18.9.2016 10:19

M94a10r33t76i92n 70K38a68r74á75s69e72k 9298393538778

No z technickych parametru je problematicky jediny a to je dojezd, coz se jednak rok od roku rapidne zlepsuje a pro velkou cast aut to je celkem jedno...

0/0
19.9.2016 11:02

R48e47n31é 97T65y45c 9835975638551

Ano problémy, které trvají již více než 100 let. Zatím se používají jen akumulátory, těžké, drahé, kvůli omezeným zdrojům, nebezpečný odpad.. dlouhá doba dobíjení... prostě problém na problém. Třeba by to ale ta elektrokola mohla nějak vyřešit a přinést nějaké nové řešení a vynálezy. Dříve se také dělala nejprve motokola a až pak automobily.

0/0
19.9.2016 21:54

J74i26n73d51ř20i25c66h 97Š44k96o42p62e98k 4245861410835

jednou bude konec všech spalovacích motorů.

0/0
18.9.2016 10:41

R95e64n61é 30T85y30c 9905215188411

Samé nesmysly a buzerace pro auta která jsou v dobrém stavu. Kolik potkám auťáků co skutečně kouří, že se za nimi nedá jet. Takový vydá za 1000 normálních. Tyhle vyšponované předpisy k ničemu dobrému nevedou. Stejná hloupost jako omezovat rychlost tam, kde to je nesmysl. Nechtěl bych žít v kopci pod kterým je omezena rychlost na 50 a všichni se pak na trojku rozjíždějí a vytáčejí motory a dále řadí... Ale naše slavná policie bude právě tady s radarem...

+16/0
18.9.2016 8:38

J78a14r58o25s35l22a47v 95Š22k93o32d64a 6544158309941

daleko horsi je kdyz se rozhodli na sídlišti nechat pres noc zapnuty semafor, ktery dal zelenou az kdyz auto prijelo a zastavilo. Kazdej se musel znova rozjet a v horke letni noci vsem zahral do otevrenych oken.

Po mesici to zase vypli.

+1/0
18.9.2016 17:21

R55a45d85e48k 17P20a33s61t87o43r 3126345876943

Někdo už by se měl konečně zabývat tím, že spotřeba a emise z ní vzniklé jsou jen jedna strana mince. Tou druhou je spolehlivost motorů, jejich životnost a potřeba servisu. Je k ničemu že motor plní Euro 6, ale na to co majitel potřebuje ujet se musí vyrobit dva oproti motoru s Euro 2 a navíc x-krát častěji se musí servisovat.

+11/0
18.9.2016 6:53

J81a40n 11H82a87v93r84d81a 3176494602276

A o to výrobcům snad jde. Proc by dělaly vozidla, ktera sloužící v plně kondici a odpovídají legislativě dele než 3 -5 let?

+1/−1
18.9.2016 8:20

J74a47k60u40b 19T55r98e90n74k 3558355692346

Tak zcela určitě o to výrobcům jde, konečně mnoho z nich má záruky delší a i firmy odepisují déle, takže by se výrobcům takto krátká životnost nevyplatila. Problém je spíše s tím, že moderní technologie potřebují určité zacházení a údržbu, kterou většinou nedostávají.

+1/0
18.9.2016 8:23

V68l79a96d37i91s20l22a17v 27B21u91r63y70š27e36k 3193736372454

tak to je samozřejmě hloupost, životnost motorů se zvyšuje, zvyšuje se spolehlivost a snižují se servisní intervaly, jezdím 40 let a aut mě prošlo za tu dobu rukama celá řada, jelikož kupuji každé 4 roky nové auto, samozřejmě nelze srovnávat životnost 20 let starého drahého mercedesu s fábií tříválcem, tuhle chybu asi děláte, jinak jsem si koupil kdysi škodovku, novou a tam se měnil olej po 5 tisíci kilometrech, opravovalo se pořád a když měla najeto 55 tisíc, tak byl motor zralej do šrotu, žigulík už vydržel 70 tisíc kilometrů, pak už žral 2 litry oleje na 100 km, tento týden jsem kupoval nové auto a servisní interval je 30 tisíc kilometrů, jinak předchozí auto, které prodávám s mororem 2,0 TDCi 110 kW od PSA má na svém kontě 100 tisíc kilometrů bez závad a oprav, pouze běžná údržba, takže nevěřte blábolům,

+3/−3
18.9.2016 8:22

J86a88k45u85b 10T56r33e55n34k 3968305362156

Tak zase tyhle intervaly 30 000km jsou takové k*rvítko, rozumná řidič doporučení výrobce v této oblasti ignoruje olej a filtry mění častěji.

+8/0
18.9.2016 8:24

V41l58a29d24i87s53l25a39v 47B19u57r35y67š76e47k 3383726802104

rozhodně to doporučuju

0/0
18.9.2016 8:27
Foto

I28v88a81n 44K33o93p95t79a 5677632871207

Jezdím interval 30000 a nemam s tim problem. Najezd 500.000 km a motor v původním stavu včetně spojky.

0/0
18.9.2016 11:27

R95a84d86e31k 22H97o22l31í29k 1218154480786

Kolík máte roční nájezd a po jakých komunikacích?

+1/0
18.9.2016 11:48
Foto

I86v59a42n 78K85o27p60t25a 5297172251587

Rocne 60-80000km. Polovina dálnice zbytek mix všech komunikaci. Každ den min 50 km po dvojce trojce + mesto(prace a zpět)

0/0
18.9.2016 11:58

V24l94a29d90i73m57í74r 59Z98a60u50š80k55a 5351402607593

Při takovémto ročním nájezdu měníte olej 2x ročně, takže nestihne zdegenerovat a na dálnici se zase tolik neopotřebuje, proto Vám tak dlouhý servisní interval stačí. pro řidiče nevyužívajího auto k práci, je ale lépe interval zkrátit- nakonec to výrobci tak sami uvádějí a u aut s kontrolkou výměny oleje na to kára i sama upozorní třeba po 17-20 000km.

+1/0
19.9.2016 8:57

V79l16a83d42i64s45l43a63v 10B81u46r36y93š76e76k 3713726972124

tak při ideálním provozování to asi jde, mě teď auto dokonce přepočítává reálné kilometry na ekvivalentní, takže z 30 tisíc může být klidně třeba 20 tisíc kilometrů za podmínky výměny každý rok

+1/0
18.9.2016 11:50

J91a39r55o63m39í88r 79K36r19á61l 4330599864109

;-D To vykládejte technikům v servisu. A že se chováte neekologicky, to je další problém.

0/0
18.9.2016 8:43

J65a48k10u41b 25T58r59e85n37k 3728745382336

Tuhle informaci mám od techniků v servisu ;-D

0/0
18.9.2016 8:48

J15a83r72o19m81í36r 37K68r30á34l 4520539534849

Tak si z Vás asi dělají legraci. :-) Mám tu v účetnictví údaje o 32 autech za 15 let. A řada těch starých má náklady podstatně nižší, než nová "superturba". Letitý Passat 1,8 a trojkové Golfy 1,6 potřebují jen běžnou údržbu a přitom mají spotřebu jen o půl litru větší, než skoro nový (3 roky) TSI, který stál na údržbě už 60 tisíc.

0/0
18.9.2016 9:26

V18l33a12d75i31s58l35a38v 37B75u39r56y49š51e15k 3113816872104

tomu věřím, mě škodovka 105ka stála ročně tak 200 korun, olej stál 20korun litr,.promazaly se čepy v přední náptavě, vyfoukal filtr, rozvody to nemělo, bylo to OHV, tak se nic neměnilo, filtr oleje prišel na 50 korun a dnešní superturbo mě klidně stojí 10 tisíc ročně, to máte jistě pravdu

0/0
18.9.2016 11:57

J65a73r52o46m51í50r 33K58r40á45l 4240579874719

Musíte srovnávat dnes nové se starým, ne stav před 30 lety.

0/0
18.9.2016 17:22

V72l51a62d35i95s53l79a96v 76B55u95r78y35š86e85k 3633296522634

však to jsem přesně udělal, tento týden jsem koupil auto a srovnávám ho se starým 40 let, co jsem měl, 20 let, 10 let, 4 roky a a je to pořád dražší, když to srovnám s pivem, tak před 40 lety jsem chodil na pivo za 1,70 korun a včera jsem byl v brněnským pegasu na pivu za 48 korun, tak se nedivím, že když v účetnictví srovnáváte 32 aut za 15 let, tak vám výjdou ta stará levnější, při srovnání za 40 let by byla ještě levnější

+1/0
18.9.2016 17:41

J52i87n21d64ř85i59c35h 97Š10k94o92p23e28k 4515841760105

no pokud se v motorech tak vyznáš, měl by jsi vědět, že interval výměny 30 000 km je nesmysl šířený automobilkama

Na žádném balení oleje takový interval není. Výrobci ví proč

0/0
18.9.2016 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.