Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O77n75d53r91e34j 78M15a35r62e16c70e86k 3550658820455

Volva jsou jedny z nejkrásnějších kombíků. Já osobně mám pro ně slabost, takže kdyby byl cash jdu do nej...

+4/0
19.9.2016 16:26

J20o62s24e10f 31N18o72v73a57k 5188452946568

Hezký auto. Věřím, že na pořádných gumách se to auto v lehčím terénu neztratí.

Na těchhle nízkoprofilových gumách budou dobrodružstvím na hraně i polní cesty. :-)

0/0
19.9.2016 9:44
Foto

P49r48e26m16y60s62l 94K23y42s64e90l83a10k 5215173224129

Hezká krabice, jako vždy. jen s tím terénem bych to nepřeháněl. Nevhodné obutí a původní silniční konstrukce vozu bude vždy proti vám.

+4/0
19.9.2016 8:58

J45i63ř78í 67Z14ý74k36a 9769343561660

jaká krabice? Vždyť je to jak vocumlanej bonbon, kulatý jak Suberb. Éra krabic, tedy rovných vík kufru evidentně bohužel skončila.

+2/0
19.9.2016 18:54

M79a27t75ě69j 68J39a15r65o31š 6695481140293

Auto vizuálně krásné, ale co ty čtyřválcové motory, to je do tak velkého vehiklu ostuda...

+5/0
19.9.2016 8:42
Foto

Š49t95ě30p59á19n 46B18i61n66k45o 3166984413766

Doporučuji se svézt. Až na to kvůli legislativě přejdou všichni, Volvo bude mít citelný náskok.

0/0
19.9.2016 8:52

R81a44d51i78m 83K38a48l55a61s 2460246232411

A Vy jste od BMW přešel na Volvo?:-)

+1/0
19.9.2016 9:13

O80n12d55r80e75j 24M73a47r63e77c16e26k 3240198580285

já ano... Z pětky do V70... dvě odlišná auta, která nelze srovnat. Ale na denní dojždění 100km tam a zpět, o víkendu naložit surf a věci na něj... Volvo vede. Hlavně praktičností. Co se týče jízdy pětka je mi příjemnější ale velikostí v70 vede a to bylo pro mě prioritou...

0/0
19.9.2016 16:27

P60e40t63r 68Č96e37r83m85á28k 9698305909110

Kdo se svezl s poslední XC90 tak ví že Volvo vsadilo na špatnou kartu a náskok konkurence se opět vzdálil. Pravda že v menších modelech se to jakžtakž ztratí, protože kvůli technice si stejné Volvo nikdo nekupuje, a design se jim naopak velmi daří.

+1/0
19.9.2016 17:32

R50a67d22i93m 33K76a79l63a88s 2340336272131

Myslím, že zrovna Volvo není o nějakých motorových orgiích, ale o pohodlném a bezpečném svezení se silným autem. A výkon nechybí. Takže bych řekl, že čtyřválce nejsou zrovna v tomto případě problém.

+2/0
19.9.2016 9:10

P44e80t72r 72Č66e23r38m95á43k 9848835589710

Jak v kterém modelu, ve větších modelech ty větší motory výrazně chybí (a papírový výkon to nedožene) u menších se to dá akceptovat.

+2/−1
19.9.2016 17:34

J82i73ř71í 93S56c53h53w56a61c36h 8478134308856

pod pojmem "papírový výkon" rozumím, že skutečný výkon by měl být jako menší, než ten "udávaný na papíru". To ale asi určitě nebude pravda ;-)

+1/0
19.9.2016 20:25

P81e48t96r 50Č38e44r79m34á48k 9158545959630

To zcela urćitě pravda je, protože jak jsme si již mnohokrát vysvětlili, tak udávaná hodnota výkonu je pouze statický údaj o jeho maximální hodnotě, nic neříká o průběhu jeho a točivého momentu. ;-)

0/0
19.9.2016 21:29

J76i71ř53í 33S37c19h73w14a95c88h 8278404768726

"papírový (maximální) výkon" např. 200 koní při 5000 otáčkách je obvykle dosahován i ve skutečnosti při výše uvedených parametrech. Takže není papírový ale i skutečný.

A krouťák a tedy i výkon při nižších otáčkách má menší turbomotor vždy větší než odpovídající větší atmosféra se stejným maximálním výkonem (jak jsme si již mnohokrát vysvětlili....) ;-)

0/0
20.9.2016 16:23

P59e87t28r 46Č34e62r92m51á24k 9948875439290

Papírový výkon to je proto, protože jej lze dosáhnout především na papíře. ;-) Aneb papírové parametry motoru jsou stále stejné ať je montován do jakkoliv velkého modelu, k jakékoliv převodovce atd., přitom v reálu se motor bude chovat diametrálně odlišně. Proto obzvlášt u větších a těžších modelů jede objemnéjší motor lépe, přestože "papírově" bude mít výkon nižší. R^ To je celý příběh downsizingu, kterým zmíněná XC90 neskutečně trpí.

0/0
20.9.2016 20:51

J36i13ř49í 32S87c12h57w88a78c88h 8828244758206

1. Označovat maximální výkon za papírový je nesmysl protože je to při uváděných otáčkách i výkon skutečný.

2. Výkon motoru je na převodovce (při zanedbání ztrát) nezávislý

3. pojmy "neskutečně trpí" jsou jen o subjektivních pocitech. Vždyť to má méně válců a nemá to ten objem, tak to prostě musí trpět... a je úplně jedno, že u těch menších motorů jsou objektivně naměřené parametry stejné, nebo dokonce lepší....

0/0
21.9.2016 0:22
Foto

M22i77r51o17s32l97a67v 16S74t60e85i18n70e10r 6838294393385

Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají. Jinak předpokládám, že Volvo zůstal u tradičního Haldexu, takže v terénu sice ano, ale jenom výjimečně, Haldex tím trpí a opotřebuje se.

Do zasněžené krajiny ovšem, až na ty pneu, vhodné, podobně jako 4 x 4 u VW nebo BMW. Menší disky (17") a pneu s profilem 65 mm jsou do terénu jistě vhodnější, je to běžný rozměr.

+4/−1
19.9.2016 8:06

J49i75ř53í 76P91e49l93n51á74ř 6255693186389

Na těch obrázcích nejsou osmnáctky, ale dvacítky. Ty jsou pro skutečné auto do terénu a na špatné cesty nejlepší volba... ;-D

0/0
19.9.2016 8:26

J62i20ř86í 82S39c45h52w79a21c31h 8688964748716

jako u každýho SUV tak i u tohoto se předpokládá, že naprostou většinu času (99%) stráví na normálním asfaltu. Lovci na safari nebo lesáci i nadále budou používat úplně jiná auta. ;-)

0/0
19.9.2016 20:59

J11i92ř85í 87N94e68u52m84e35i43s67t10e58r 2672375553911

Číslo profilu neznamená milimetry.

+1/0
19.9.2016 10:04

M90i15c51h57a54l 60H23o10r89á92k 6844699634316

Vážený pane Stinere. Existují dvě možnosti. Buď si myslíte, že 45% z 245 je 50 nebo se snažíte zasvěceně diskutovat o něčem, čemu vůbec nerozumíte. Ať už je to tak nebo tak, tak vy si myslíte, že jste borec a ostatní si myslí, že jste ..... doplňte sám (nápověda: rýmuje se to).

0/0
19.9.2016 13:06
Foto

M18i94r73o32s49l80a38v 80S23t68e20i34n60e48r 6708454923225

Terén vyžaduje vysoký profil a široké mezery mezi bloky, aby se rychle nezanášel. Na měkkém, bahnitém podkladu je třeba, aby auto stálo !jelo na co největší ploše, t.j. spedifický tlak na podložku musí být udržován co nejnižší. Takže tohle auto s těmi koly se do terénu, i lehkého, nehodí. Na zasněžené asfaltce, prosím ano, tam se 4 x 4 uplatní.

Třeba v Sahaře jezdí snad výhradně Toyoty Landcruiser a ty mají bachraté pneu s možností velké deformace. Na těch dvacítkách, jak píšete, by kdejaký kámen v pistě narážel do drahých disků.

V současnosti je móda těch velkých kol, bude je mít i Škodak, má je i Tiguan II a Atera. Ale je to na úkor pohyblivosti a prostoru, velké podběhy ubírají na vnitřku karoserie a omezují rejd předních kol. V terénu je zase rejd někdy velmi potřebný a tak vždy dojde ke kompromisu.

XC 90 je jistě na pohled hezké auto, ale do lesa by mi ho bylo líto.

+2/0
19.9.2016 19:47

M82a74r75e15k 69M29a53l47ý 1352748931780

Takový dlouhý příspěvek a úplně mimo.

Ta reakce od pana Horáka (podobně jako od pana Neumeistera) směrovala k tomu, že patrně nevíte, co znamená profilové číslo, když píšete:

"Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají."

Z této vaší věty plyne, že si myslíte, že profilové číslo (např. 50) znamená výšku pneumatiky 50mm, jak zmiňujete. Ne, není to tak. Výška pneumatiky je dána poměrem šířky a profilového čísla (procenta).

Takže ten teoretický výklad o Sahaře a Landcruiser jste si mohl ušetřit :-)

+1/0
20.9.2016 15:28
Foto

M58i10r65o79s45l91a63v 92S14t16e21i61n33e38r 6878444353625

Nic teoretického, Landcruiser jsem v Maroku na trase přes Saharu řídil.

Jak se označují pneumetiky najdete u každého prodejce, ale na skutečných vozech do pouště najdete výhradně balonové pneu, které nemusí kapitulovat před hromadami kamení.

0/0
21.9.2016 18:10

M61a28r57e90k 56M80a56l41ý 1882148131940

Přesně jak jsem si myslel... vůbec jste nepochopil, co jsem vám vyčítal :-) Ale nic, v pohodě...

0/0
22.9.2016 9:54

J42u13l16i28a88n 60B34r94o68d35s53k39ý 8284778685642

Kde děláte? Jen by mě zajímalo, kdo vás zaměstnává, že máte čas a prostor si honit ego na idnesu. Přes gumy jste asi expert, možná i servisák, ale zase nebudete v životě řídit Landcruiser v Maroku. Takže asi tak, někdo ví to a druhý ho*no. Ale nenechte si kazit den.R^

0/0
22.9.2016 13:45

M89a64r13e10k 22M42a60l11ý 1182188971880

Nejsem servisák, ale to, že profilové číslo u gumy neznamená výšku v milimetrech, ale že výška je poměrem šířky a právě profilového čísla, snad ví každý uživatel auta, nebo ne? Ale o to ani tak nešlo, spíš o to, že pan Steiner pořád opakuje to svoje a nechápe, co jsem se mu snažil říct. Ale jak říkám, je to jedno :-)

JO, máte nejspíš pravdu, už asi nikdy nebudu řídit Landcruiser v Maroku. Jednak už jsem tam byl a to mi stačilo a jednak mám jiné touhy a koníčky. A den mám docela dobrý, zkazit si jej nenechám, děkuji. Práci mám hotovou, takže pohoda...

0/0
22.9.2016 13:52

J59á73n 88B11a20d77i58o27v19s97k82ý 2109664916926

Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Jen malinke jen.

0/0
19.9.2016 7:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.