Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O85n92d15r47e31j 96M46a88r43e31c15e63k 3440468850525

Volva jsou jedny z nejkrásnějších kombíků. Já osobně mám pro ně slabost, takže kdyby byl cash jdu do nej...

+4/0
19.9.2016 16:26

J19o10s77e43f 67N17o55v91a19k 5738182876128

Hezký auto. Věřím, že na pořádných gumách se to auto v lehčím terénu neztratí.

Na těchhle nízkoprofilových gumách budou dobrodružstvím na hraně i polní cesty. :-)

0/0
19.9.2016 9:44
Foto

P63r27e79m29y80s14l 37K19y11s29e29l92a24k 5975883134619

Hezká krabice, jako vždy. jen s tím terénem bych to nepřeháněl. Nevhodné obutí a původní silniční konstrukce vozu bude vždy proti vám.

+4/0
19.9.2016 8:58


J19i13ř89í 85Z25ý27k47a 9109853771470

jaká krabice? Vždyť je to jak vocumlanej bonbon, kulatý jak Suberb. Éra krabic, tedy rovných vík kufru evidentně bohužel skončila.

+2/0
19.9.2016 18:54

M23a37t57ě88j 57J86a78r13o34š 6445631420583

Auto vizuálně krásné, ale co ty čtyřválcové motory, to je do tak velkého vehiklu ostuda...

+5/0
19.9.2016 8:42
Foto

Š43t17ě79p58á50n 52B18i65n87k56o 3646144963256

Doporučuji se svézt. Až na to kvůli legislativě přejdou všichni, Volvo bude mít citelný náskok.

0/0
19.9.2016 8:52

R48a98d42i29m 93K35a88l95a72s 2710396442371

A Vy jste od BMW přešel na Volvo?:-)

+1/0
19.9.2016 9:13

O29n84d77r27e54j 70M41a52r17e46c88e59k 3420698800345

já ano... Z pětky do V70... dvě odlišná auta, která nelze srovnat. Ale na denní dojždění 100km tam a zpět, o víkendu naložit surf a věci na něj... Volvo vede. Hlavně praktičností. Co se týče jízdy pětka je mi příjemnější ale velikostí v70 vede a to bylo pro mě prioritou...

0/0
19.9.2016 16:27

P80e92t84r 60Č70e40r14m91á24k 9688175689470

Kdo se svezl s poslední XC90 tak ví že Volvo vsadilo na špatnou kartu a náskok konkurence se opět vzdálil. Pravda že v menších modelech se to jakžtakž ztratí, protože kvůli technice si stejné Volvo nikdo nekupuje, a design se jim naopak velmi daří.

+1/0
19.9.2016 17:32

R44a18d28i15m 24K88a80l20a38s 2190426642721

Myslím, že zrovna Volvo není o nějakých motorových orgiích, ale o pohodlném a bezpečném svezení se silným autem. A výkon nechybí. Takže bych řekl, že čtyřválce nejsou zrovna v tomto případě problém.

+2/0
19.9.2016 9:10

P40e61t52r 69Č60e65r17m70á91k 9788545839650

Jak v kterém modelu, ve větších modelech ty větší motory výrazně chybí (a papírový výkon to nedožene) u menších se to dá akceptovat.

+2/−1
19.9.2016 17:34

J88i80ř84í 12S84c63h71w15a72c38h 8698534288796

pod pojmem "papírový výkon" rozumím, že skutečný výkon by měl být jako menší, než ten "udávaný na papíru". To ale asi určitě nebude pravda ;-)

+1/0
19.9.2016 20:25

P10e23t51r 82Č51e94r97m98á51k 9488545189500

To zcela urćitě pravda je, protože jak jsme si již mnohokrát vysvětlili, tak udávaná hodnota výkonu je pouze statický údaj o jeho maximální hodnotě, nic neříká o průběhu jeho a točivého momentu. ;-)

0/0
19.9.2016 21:29

J60i75ř51í 39S73c31h57w10a10c34h 8368334788926

"papírový (maximální) výkon" např. 200 koní při 5000 otáčkách je obvykle dosahován i ve skutečnosti při výše uvedených parametrech. Takže není papírový ale i skutečný.

A krouťák a tedy i výkon při nižších otáčkách má menší turbomotor vždy větší než odpovídající větší atmosféra se stejným maximálním výkonem (jak jsme si již mnohokrát vysvětlili....) ;-)

0/0
20.9.2016 16:23

P66e66t33r 82Č25e42r84m17á56k 9508945139870

Papírový výkon to je proto, protože jej lze dosáhnout především na papíře. ;-) Aneb papírové parametry motoru jsou stále stejné ať je montován do jakkoliv velkého modelu, k jakékoliv převodovce atd., přitom v reálu se motor bude chovat diametrálně odlišně. Proto obzvlášt u větších a těžších modelů jede objemnéjší motor lépe, přestože "papírově" bude mít výkon nižší. R^ To je celý příběh downsizingu, kterým zmíněná XC90 neskutečně trpí.

0/0
20.9.2016 20:51

J67i88ř38í 45S57c76h22w21a38c31h 8978954328696

1. Označovat maximální výkon za papírový je nesmysl protože je to při uváděných otáčkách i výkon skutečný.

2. Výkon motoru je na převodovce (při zanedbání ztrát) nezávislý

3. pojmy "neskutečně trpí" jsou jen o subjektivních pocitech. Vždyť to má méně válců a nemá to ten objem, tak to prostě musí trpět... a je úplně jedno, že u těch menších motorů jsou objektivně naměřené parametry stejné, nebo dokonce lepší....

0/0
21.9.2016 0:22
Foto

M79i98r87o25s58l71a12v 40S41t28e65i39n74e64r 1525285118443

Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají. Jinak předpokládám, že Volvo zůstal u tradičního Haldexu, takže v terénu sice ano, ale jenom výjimečně, Haldex tím trpí a opotřebuje se.

Do zasněžené krajiny ovšem, až na ty pneu, vhodné, podobně jako 4 x 4 u VW nebo BMW. Menší disky (17") a pneu s profilem 65 mm jsou do terénu jistě vhodnější, je to běžný rozměr.

+4/−1
19.9.2016 8:06

J69i42ř89í 20P71e88l77n56á66ř 6815373456349

Na těch obrázcích nejsou osmnáctky, ale dvacítky. Ty jsou pro skutečné auto do terénu a na špatné cesty nejlepší volba... ;-D

0/0
19.9.2016 8:26

J85i91ř72í 15S18c67h35w45a41c85h 8368574198786

jako u každýho SUV tak i u tohoto se předpokládá, že naprostou většinu času (99%) stráví na normálním asfaltu. Lovci na safari nebo lesáci i nadále budou používat úplně jiná auta. ;-)

0/0
19.9.2016 20:59

J28i12ř56í 67N20e30u63m36e89i78s68t37e98r 2462125153301

Číslo profilu neznamená milimetry.

+1/0
19.9.2016 10:04

M13i95c93h79a46l 11H59o44r59á75k 6974389554636

Vážený pane Stinere. Existují dvě možnosti. Buď si myslíte, že 45% z 245 je 50 nebo se snažíte zasvěceně diskutovat o něčem, čemu vůbec nerozumíte. Ať už je to tak nebo tak, tak vy si myslíte, že jste borec a ostatní si myslí, že jste ..... doplňte sám (nápověda: rýmuje se to).

0/0
19.9.2016 13:06
Foto

M62i61r19o59s53l19a24v 27S25t69e59i12n92e46r 1795685878423

Terén vyžaduje vysoký profil a široké mezery mezi bloky, aby se rychle nezanášel. Na měkkém, bahnitém podkladu je třeba, aby auto stálo !jelo na co největší ploše, t.j. spedifický tlak na podložku musí být udržován co nejnižší. Takže tohle auto s těmi koly se do terénu, i lehkého, nehodí. Na zasněžené asfaltce, prosím ano, tam se 4 x 4 uplatní.

Třeba v Sahaře jezdí snad výhradně Toyoty Landcruiser a ty mají bachraté pneu s možností velké deformace. Na těch dvacítkách, jak píšete, by kdejaký kámen v pistě narážel do drahých disků.

V současnosti je móda těch velkých kol, bude je mít i Škodak, má je i Tiguan II a Atera. Ale je to na úkor pohyblivosti a prostoru, velké podběhy ubírají na vnitřku karoserie a omezují rejd předních kol. V terénu je zase rejd někdy velmi potřebný a tak vždy dojde ke kompromisu.

XC 90 je jistě na pohled hezké auto, ale do lesa by mi ho bylo líto.

+2/0
19.9.2016 19:47

M35a65r33e60k 25M98a80l10ý 1962328591540

Takový dlouhý příspěvek a úplně mimo.

Ta reakce od pana Horáka (podobně jako od pana Neumeistera) směrovala k tomu, že patrně nevíte, co znamená profilové číslo, když píšete:

"Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají."

Z této vaší věty plyne, že si myslíte, že profilové číslo (např. 50) znamená výšku pneumatiky 50mm, jak zmiňujete. Ne, není to tak. Výška pneumatiky je dána poměrem šířky a profilového čísla (procenta).

Takže ten teoretický výklad o Sahaře a Landcruiser jste si mohl ušetřit :-)

+1/0
20.9.2016 15:28
Foto

M65i96r43o25s16l75a89v 85S57t94e15i84n80e33r 1295445188233

Nic teoretického, Landcruiser jsem v Maroku na trase přes Saharu řídil.

Jak se označují pneumetiky najdete u každého prodejce, ale na skutečných vozech do pouště najdete výhradně balonové pneu, které nemusí kapitulovat před hromadami kamení.

0/0
21.9.2016 18:10

M64a90r86e64k 12M89a39l11ý 1462198771530

Přesně jak jsem si myslel... vůbec jste nepochopil, co jsem vám vyčítal :-) Ale nic, v pohodě...

0/0
22.9.2016 9:54

J22u90l66i70a14n 61B67r77o39d14s78k11ý 8844408595472

Kde děláte? Jen by mě zajímalo, kdo vás zaměstnává, že máte čas a prostor si honit ego na idnesu. Přes gumy jste asi expert, možná i servisák, ale zase nebudete v životě řídit Landcruiser v Maroku. Takže asi tak, někdo ví to a druhý ho*no. Ale nenechte si kazit den.R^

0/0
22.9.2016 13:45

M79a90r78e46k 91M83a66l68ý 1662108941530

Nejsem servisák, ale to, že profilové číslo u gumy neznamená výšku v milimetrech, ale že výška je poměrem šířky a právě profilového čísla, snad ví každý uživatel auta, nebo ne? Ale o to ani tak nešlo, spíš o to, že pan Steiner pořád opakuje to svoje a nechápe, co jsem se mu snažil říct. Ale jak říkám, je to jedno :-)

JO, máte nejspíš pravdu, už asi nikdy nebudu řídit Landcruiser v Maroku. Jednak už jsem tam byl a to mi stačilo a jednak mám jiné touhy a koníčky. A den mám docela dobrý, zkazit si jej nenechám, děkuji. Práci mám hotovou, takže pohoda...

0/0
22.9.2016 13:52

J84á14n 38B79a18d14i82o24v27s19k29ý 2679754396826

Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Jen malinke jen.

0/0
19.9.2016 7:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.