Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O97n33d68r32e66j 41M94a40r45e51c52e60k 3770388490295

Volva jsou jedny z nejkrásnějších kombíků. Já osobně mám pro ně slabost, takže kdyby byl cash jdu do nej...

+4/0
19.9.2016 16:26

J76o79s13e48f 24N38o26v68a61k 5978702966738

Hezký auto. Věřím, že na pořádných gumách se to auto v lehčím terénu neztratí.

Na těchhle nízkoprofilových gumách budou dobrodružstvím na hraně i polní cesty. :-)

0/0
19.9.2016 9:44
Foto

P43r13e36m35y18s52l 66K57y25s93e59l32a32k 5395353874269

Hezká krabice, jako vždy. jen s tím terénem bych to nepřeháněl. Nevhodné obutí a původní silniční konstrukce vozu bude vždy proti vám.

+4/0
19.9.2016 8:58

J60i58ř15í 35Z70ý59k39a 9579853831930

jaká krabice? Vždyť je to jak vocumlanej bonbon, kulatý jak Suberb. Éra krabic, tedy rovných vík kufru evidentně bohužel skončila.

+2/0
19.9.2016 18:54

M52a63t14ě42j 33J42a71r18o49š 6335521300963

Auto vizuálně krásné, ale co ty čtyřválcové motory, to je do tak velkého vehiklu ostuda...

+5/0
19.9.2016 8:42
Foto

Š61t28ě63p19á87n 90B16i86n43k73o 3816194483686

Doporučuji se svézt. Až na to kvůli legislativě přejdou všichni, Volvo bude mít citelný náskok.

0/0
19.9.2016 8:52

R18a42d75i94m 59K65a82l62a72s 2400556892981

A Vy jste od BMW přešel na Volvo?:-)

+1/0
19.9.2016 9:13

O63n78d76r36e15j 83M37a19r40e74c47e96k 3920878650295

já ano... Z pětky do V70... dvě odlišná auta, která nelze srovnat. Ale na denní dojždění 100km tam a zpět, o víkendu naložit surf a věci na něj... Volvo vede. Hlavně praktičností. Co se týče jízdy pětka je mi příjemnější ale velikostí v70 vede a to bylo pro mě prioritou...

0/0
19.9.2016 16:27

P39e59t23r 93Č12e10r16m57á57k 9708415789650

Kdo se svezl s poslední XC90 tak ví že Volvo vsadilo na špatnou kartu a náskok konkurence se opět vzdálil. Pravda že v menších modelech se to jakžtakž ztratí, protože kvůli technice si stejné Volvo nikdo nekupuje, a design se jim naopak velmi daří.

+1/0
19.9.2016 17:32

R90a78d42i11m 17K89a78l93a15s 2810426832791

Myslím, že zrovna Volvo není o nějakých motorových orgiích, ale o pohodlném a bezpečném svezení se silným autem. A výkon nechybí. Takže bych řekl, že čtyřválce nejsou zrovna v tomto případě problém.

+2/0
19.9.2016 9:10

P32e45t29r 21Č67e89r73m16á20k 9268395849110

Jak v kterém modelu, ve větších modelech ty větší motory výrazně chybí (a papírový výkon to nedožene) u menších se to dá akceptovat.

+2/−1
19.9.2016 17:34

J78i69ř78í 57S23c95h40w74a83c68h 8648904808746

pod pojmem "papírový výkon" rozumím, že skutečný výkon by měl být jako menší, než ten "udávaný na papíru". To ale asi určitě nebude pravda ;-)

+1/0
19.9.2016 20:25

P49e44t54r 41Č60e28r30m83á21k 9378585729870

To zcela urćitě pravda je, protože jak jsme si již mnohokrát vysvětlili, tak udávaná hodnota výkonu je pouze statický údaj o jeho maximální hodnotě, nic neříká o průběhu jeho a točivého momentu. ;-)

0/0
19.9.2016 21:29

J90i84ř68í 26S71c31h88w28a25c44h 8128834708826

"papírový (maximální) výkon" např. 200 koní při 5000 otáčkách je obvykle dosahován i ve skutečnosti při výše uvedených parametrech. Takže není papírový ale i skutečný.

A krouťák a tedy i výkon při nižších otáčkách má menší turbomotor vždy větší než odpovídající větší atmosféra se stejným maximálním výkonem (jak jsme si již mnohokrát vysvětlili....) ;-)

0/0
20.9.2016 16:23

P91e70t45r 52Č12e97r92m40á69k 9808845539490

Papírový výkon to je proto, protože jej lze dosáhnout především na papíře. ;-) Aneb papírové parametry motoru jsou stále stejné ať je montován do jakkoliv velkého modelu, k jakékoliv převodovce atd., přitom v reálu se motor bude chovat diametrálně odlišně. Proto obzvlášt u větších a těžších modelů jede objemnéjší motor lépe, přestože "papírově" bude mít výkon nižší. R^ To je celý příběh downsizingu, kterým zmíněná XC90 neskutečně trpí.

0/0
20.9.2016 20:51

J42i58ř85í 66S30c64h32w51a82c97h 8108484298586

1. Označovat maximální výkon za papírový je nesmysl protože je to při uváděných otáčkách i výkon skutečný.

2. Výkon motoru je na převodovce (při zanedbání ztrát) nezávislý

3. pojmy "neskutečně trpí" jsou jen o subjektivních pocitech. Vždyť to má méně válců a nemá to ten objem, tak to prostě musí trpět... a je úplně jedno, že u těch menších motorů jsou objektivně naměřené parametry stejné, nebo dokonce lepší....

0/0
21.9.2016 0:22
Foto

M85i31r28o19s38l75a56v 46S90t50e91i15n70e89r 6978534973445

Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají. Jinak předpokládám, že Volvo zůstal u tradičního Haldexu, takže v terénu sice ano, ale jenom výjimečně, Haldex tím trpí a opotřebuje se.

Do zasněžené krajiny ovšem, až na ty pneu, vhodné, podobně jako 4 x 4 u VW nebo BMW. Menší disky (17") a pneu s profilem 65 mm jsou do terénu jistě vhodnější, je to běžný rozměr.

+4/−1
19.9.2016 8:06

J86i77ř48í 85P66e58l45n63á16ř 6605503866469

Na těch obrázcích nejsou osmnáctky, ale dvacítky. Ty jsou pro skutečné auto do terénu a na špatné cesty nejlepší volba... ;-D

0/0
19.9.2016 8:26

J52i63ř78í 43S53c48h61w74a25c73h 8848224938266

jako u každýho SUV tak i u tohoto se předpokládá, že naprostou většinu času (99%) stráví na normálním asfaltu. Lovci na safari nebo lesáci i nadále budou používat úplně jiná auta. ;-)

0/0
19.9.2016 20:59

J38i58ř61í 60N84e54u11m13e42i80s47t45e61r 2592925223501

Číslo profilu neznamená milimetry.

+1/0
19.9.2016 10:04

M85i50c62h54a62l 16H20o63r98á59k 6824219624736

Vážený pane Stinere. Existují dvě možnosti. Buď si myslíte, že 45% z 245 je 50 nebo se snažíte zasvěceně diskutovat o něčem, čemu vůbec nerozumíte. Ať už je to tak nebo tak, tak vy si myslíte, že jste borec a ostatní si myslí, že jste ..... doplňte sám (nápověda: rýmuje se to).

0/0
19.9.2016 13:06
Foto

M10i54r64o28s35l56a97v 88S12t91e50i60n46e62r 6168134103255

Terén vyžaduje vysoký profil a široké mezery mezi bloky, aby se rychle nezanášel. Na měkkém, bahnitém podkladu je třeba, aby auto stálo !jelo na co největší ploše, t.j. spedifický tlak na podložku musí být udržován co nejnižší. Takže tohle auto s těmi koly se do terénu, i lehkého, nehodí. Na zasněžené asfaltce, prosím ano, tam se 4 x 4 uplatní.

Třeba v Sahaře jezdí snad výhradně Toyoty Landcruiser a ty mají bachraté pneu s možností velké deformace. Na těch dvacítkách, jak píšete, by kdejaký kámen v pistě narážel do drahých disků.

V současnosti je móda těch velkých kol, bude je mít i Škodak, má je i Tiguan II a Atera. Ale je to na úkor pohyblivosti a prostoru, velké podběhy ubírají na vnitřku karoserie a omezují rejd předních kol. V terénu je zase rejd někdy velmi potřebný a tak vždy dojde ke kompromisu.

XC 90 je jistě na pohled hezké auto, ale do lesa by mi ho bylo líto.

+2/0
19.9.2016 19:47

M32a60r44e36k 53M62a82l94ý 1552498311540

Takový dlouhý příspěvek a úplně mimo.

Ta reakce od pana Horáka (podobně jako od pana Neumeistera) směrovala k tomu, že patrně nevíte, co znamená profilové číslo, když píšete:

"Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají."

Z této vaší věty plyne, že si myslíte, že profilové číslo (např. 50) znamená výšku pneumatiky 50mm, jak zmiňujete. Ne, není to tak. Výška pneumatiky je dána poměrem šířky a profilového čísla (procenta).

Takže ten teoretický výklad o Sahaře a Landcruiser jste si mohl ušetřit :-)

+1/0
20.9.2016 15:28
Foto

M51i30r30o27s72l45a17v 94S73t85e92i86n60e60r 6618224543735

Nic teoretického, Landcruiser jsem v Maroku na trase přes Saharu řídil.

Jak se označují pneumetiky najdete u každého prodejce, ale na skutečných vozech do pouště najdete výhradně balonové pneu, které nemusí kapitulovat před hromadami kamení.

0/0
21.9.2016 18:10

M10a92r56e82k 95M40a23l64ý 1282208641510

Přesně jak jsem si myslel... vůbec jste nepochopil, co jsem vám vyčítal :-) Ale nic, v pohodě...

0/0
22.9.2016 9:54

J61u52l48i79a46n 97B40r25o44d42s67k91ý 8294578735512

Kde děláte? Jen by mě zajímalo, kdo vás zaměstnává, že máte čas a prostor si honit ego na idnesu. Přes gumy jste asi expert, možná i servisák, ale zase nebudete v životě řídit Landcruiser v Maroku. Takže asi tak, někdo ví to a druhý ho*no. Ale nenechte si kazit den.R^

0/0
22.9.2016 13:45

M48a91r11e31k 82M10a75l30ý 1612948461330

Nejsem servisák, ale to, že profilové číslo u gumy neznamená výšku v milimetrech, ale že výška je poměrem šířky a právě profilového čísla, snad ví každý uživatel auta, nebo ne? Ale o to ani tak nešlo, spíš o to, že pan Steiner pořád opakuje to svoje a nechápe, co jsem se mu snažil říct. Ale jak říkám, je to jedno :-)

JO, máte nejspíš pravdu, už asi nikdy nebudu řídit Landcruiser v Maroku. Jednak už jsem tam byl a to mi stačilo a jednak mám jiné touhy a koníčky. A den mám docela dobrý, zkazit si jej nenechám, děkuji. Práci mám hotovou, takže pohoda...

0/0
22.9.2016 13:52

J86á59n 79B88a83d18i44o41v43s22k79ý 2249234236576

Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Jen malinke jen.

0/0
19.9.2016 7:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.