Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla s křídly sokola už je v Česku. Prozkoumali jsme ji

Loď Moravia opíše po Vltavě netradiční velký oblouk a namíří si to k levému břehu. Kapitán na nás volá z okna svého můstku, co že je to za auto. Teslu s majestátně rozpaženými křídly dveří si chtěl prohlédnout z blízka. Dlouho očekávaný Model X už je v Česku. A budí obrovskou pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a98n 31D14v29o39ř70á95k 4823582523497

Pomineme-li vstupní investici, která je na úrovni špičkově vybavených limuzín, je provoz elektromobilu levný.

;-D;-D;-D

A ta vstupní investice jsou jen drobné, takže jí lze zanedbat.

0/0
24.10.2016 23:09

T29o87m56á80š 19B54a14ř21i27n80a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 17:58

T49o25m86á35š 97B43a66ř89i25n95a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 18:01

R63i63c16h94a38r47d 11M82i82c10h93a72l59o94w12s46k86i 1731549545416

Já si myslím, že největší radost musí mít občané bydlící v blízkosti uhelných elektráren. Ti bezpochyby fandí těmto ekologickým nesmyslům a jen se těší na další miliony tun spáleného uhlí.

+1/−4
28.9.2016 18:29

J10á21n 14B94a12d74i58o42v86s46k39ý 2199324606716

vy jste přesně ten typ člověka, který by kritizoval uhelné elektrárny v době jejich vzniku... To je úplně jedno proč. Prostě si na nové věci vždy něco najde...

0/0
30.9.2016 12:42

R16a47d35e14k 43T85o39m77š65ů 3615883882911

Tak na jedné straně sice ekologický provoz v místě, skvělý design a jízdní vlastnosti, ve srovnání s konkurencí na podobné cenové hladině asi bezkonkurenční, ale tím končí pozitiva. Ano, pokud nebudete chtít jezdit moc daleko, je to použitelné. Ale zapomeňte na dálničních 130 a delší cesty, to už se bude snižovat dojezd na 300km a vzhledem k absenci dostatku dobíjecích míst, to bude trošku komplikované. O časové náročnosti nemluvě. Asi je zbytečné řešit provozní náklady, to asi neřeší člověk, který si koupí auto za téměř 5 milionů ;-)

Na druhou stranu už opakovaně slyším, že ceny od Tesly rozhodně nejdou dolů, což by naznačovalo postupné zpřístupnění širšímu publiku, ale jsou po záloze spíše navyšovány. Tedy to srovnání s nástupem mobilních telefonů a postupným zlevňováním zatím dost pokulhává. Ta výsledná cena tohoto modelu mě docela zarazila. Ostatně i cena modelu 3 je zatím startovní a i tak vysoká (skoro milion), takže stále Tesla zůstává autem, které není pro střední třídu vyjma těch nejbohatších zemí. Možná se to změní po roce 2020, ale zatím je tu spousta neznámých - například zda stihne Musk výrobu v dostatečném množství na pokrytí poptávky, což se mu zatím nedařilo. Navíc je v Tesla Motors příliš mnoho křížových financování (zálohy vs. investice, dotace), ze kterých není úplně jasně patrné, jak je projekt úspěšný. Vize je jedna věc a bylo by to úžasné. Zatím se veze na vlně WOW efektu, který ale nepotrvá věčně. Pak začne vítězit praktičnost a ukáže se, zda má tento projekt šanci v širším měřítku nebo zůstane jen autem pro bohaté. :-)

+1/0
28.9.2016 8:58

M41a52r51t93i60n 42H57e67j76t57m37á63n27e81k 7886375438766

Omezený dojezd Tesly, pomalé cestovní rychlosti z důvodu dosažení udávaného dojezdu a neexistence dostatku dobíjecích stanic jsou dnes skutečně neopodstatněné předsudky, které se vláčí tiskem naprosto zbytečně a pravda je vážně poněkud jiná.

Pokud vyrážím z Prahy na dlouhou cestu, mám Tesla Supercharger od baráku v rozmezí od 95 do 253 km, podle směru, kterým se vydávám:

směr Passau - 225 km (60% není po dálnici), směr Nurnberg - 199 km, směr Bayreuth - 219 km, směr Drážďany - 184 km, směr Linz - 253 km (80 % není po dálnici), směr Brno - 95 km, směr Wroclaw 243 km (tipuji že 60% není dálnice). Jen směr více na východ je zatím na Superchargery slabší. Zatím je další jen v Bánské Bystrici...

Nevidím žádný důvod proč se nevydat s Teslou do Chorvatska, Itálie, Francie, Švýcarsko + část Španělska. Vše jsem bez jediného problému procestoval a zastávka (i na dobíjení cca 40 minut) je po 200 - 300 kilometrech pro rodinu se dvěma malými dětmi snad naprostá povinnost.

Ano, když mi bylo 30, taky jsem udělal Praha - Lago di Garda (800 km) s jediným jídlem + 1 tankování a max na dvě čůrání. Dnes si to ale vážně představit neumím. Celá západní Evropa je Superchargery doslova posetá v rozestupech od 60 do 250 km, což Teslu nikterak nelimituje, aby musela jezdit po dálnicích úsporně. Jezdím všude na dálnicích do 140 km/h, a v SRN běžně 160 km/h a nikdy nebyl s dojezdem žádný problém + pochopitelně s non stop puštěnou klimatizací.

Někdo tu také psal, že plánovat trasu podle Superchargerů musí být otravné a neefektivní, ale dnes jsou tyto dobíječky vlastně na všech hlavních tazích Evropou, takže si kvůli dobíjení zajedete na každých 1000 km od 20 do 40ti km, což je pro mě únosné. Navíc dlouhé trasy si velice efektivně plánují Tesly samy a současně podrobně informují řidiče o průběžném stavu baterie a predikci dojezdu i v cíli.

+3/−1
28.9.2016 18:15

H56o58n24z71a 42T29a22r 3539302954262

Chtěl bych se zeptat jak jsou dveře falconwing stavěny na zimní provoz ?

Když budete za hustého sněžení někde stát a otevřete dveře falconwing máte rázem interier plný sněhu a nečistot . Při velké vrstvě a otevření obou současně může sníh blokovat ( poškodit ) mechanizmus otevírání .

Co mrznoucí déšť, který na střeše zamrzne ? Je tam nějaký systém ohřevu aby se dveře v zimně nezablokovaly ?

0/0
6.10.2016 21:49

M11a30r52t41i70n 94H57e37j17t57m59á54n34e80k 7436915278136

Zimní provoz prozatím ověřen v praxi nemám. Falkony se otevírají též v tzv. režimu "umbrella" (deštník), kdy za špatného počasí svým tvarem při neúplném otevření zcela zamezují napršení nebo nasněžení do interiéru a přitom stále ještě umožňují pohodlné nastoupení či vystoupení. Toto neúplné otevření se automaticky aktivuje i v garážích s nižším stropem.

Po otevření falkonů si moc neumím představit jak by se interiér zasypal sněhem. Otevírání falkonů lze přirovnat k otevírání pátých dveří, kdy při otevření kufru také nezasypete nákladový prostor sněhem či vodou, protože okraj otvoru je tomuto přizpůsoben, aby stékající vodu odvedl mimo interiér. A s přimrznutím falkonů to vidím stejně jako s rizikem přimrznutí víka kufru. Mě se u žádného auta nikdy nestalo, abych díky mrznoucímu dešti neotevřel víko kufru.

O otevření falkonů pod opravdu silnou vrstvou sněhu se domnívám, že se falkony neotevřou vůbec, protože to neumožní čidla kontrolující překážky v dráze dveří. V takovém případě bych vzniklou situaci řešil opět stejně jako u jiného auta. Smetáček a sníh nejprve odstranit.

Úvaha o poškození pohonu falkonů při otevření proti překážce je nesprávná i z toho důvodu, že mechanizmus je kromě čidel vybaven navíc tlakovým senzorem, který otevírání včas zastaví. Stejnou funkci má i víko kufru - jednak se může naprogramovat výška, kam se mají páté dveře otevírat, dále čidlo kontroluje zda víko nenarazí do stropu či do překladu v nižších garážích a zároveň lze kdykoliv otevírání víka kufru zastavit rukou, a to v jakékoliv poloze.

Tyto úvahy o nevhodnosti falkonů shledávám jako neopodstatněné, na rozdíl od zjištění, které mě skutečně vyděsilo a doufám, že v jednom z příštích aktualizací firmwaru dojde ke změně: Včera se mi podařilo omylem vycouvat z garáže i s otevřeným falkonem! Vůz výstražně pípal, ale to šlo snadno zaměnit se zvukem parkovacího senzoru společně s otravným zvukem nepřipoutání. Jak je to možné? Přitom Model S se po rozjetí s otevřenými dveřmi vždy sám zastaví!

0/0
7.10.2016 14:47

H18o73n25z75a 72T96a56r 3489882584892

Díky za reakci. Asi to bude v pohodě, když je

Tesla Model X: druhé nejprodávanější auto v Norsku

V Norsku se za září 2016 prodalo celkem 601 kusů Modelu X

0/0
7.10.2016 21:03

D61a13v73i79d 19H49o92l19m81a37n 5544550597

Až jsem si z toho na zadek sednul.........8-o

0/0
26.9.2016 12:58

J85a28n 42D86l81o51u29h74ý 7914569140939

3.8 milionu :-D :-D :-D dojezd realne 300km. No nevim... To uz je levnejsi Porsche Caynne s osmivalcem na LPG ;-) a muzu si koupit rovnou dva :-D

0/0
26.9.2016 7:19

M94i58r87e80k 45S23á67l 1495781568134

nebo rolls royce na dřevoplyn

+1/0
26.9.2016 10:33

J35i73ř90í 87S25c87h19w39a91c97h 8528774258576

jen ten Cayenne za poloviční cenu bude "poloviční šnek", oproti té Tesle.

+1/0
26.9.2016 14:42

M67i89c98h96a86l 86T32o64m40á25n40e21k 9807379816

snizit porizovaci cenu aspon na 700k kc, zvednout dojezd na 500km a pro me nej taxi auto co muze byt

0/0
26.9.2016 1:20

V93a68c41l53a40v 59V44a61v76r37a 3277864625187

Do 500 mil tedy 750km je auto. Letdlo od 1000 mil.

Matematicky to brát nemůžeš, ale až v tom tu vzdálenost pojedeš jako já mnohokrát, budeš se často a upřeně dívat na magický přístroj s odhadem na kolik km máš energie. A pak kde nabiješ. A to v USA není ani jedna nabíjecí stanice z mnoha tisíc ZPOPLATNĚNA. Jsme v Americe, kde je elektrická energie za hubičku.

Elektromobil NENÍ budoucnost a nikdy ani nebude ani se zdražením klasických paliv. Tesla kdyby neměla bankovní sponzory, tak dávno zašla protože na každém prodaném vozidle prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč).

A cena baterie? Už vás váš tisk informoval a nebo je to o tupých ovcí? Jak dlouho vám ta baterie vydrží než bude na vyhození? Tolik kolik udává výrobce že na nabitou baterii ujedete, klidně zapomeňte. Roli hraje celý komplex příčin.

To chce tak 6-7 let a začne se měnit názor těch nadšenců, co to v poslední době koupili. Benzín vezmu na každím km všude ale energii nikoliv. Musím na to myslet po celou dobu jízdy. A kdo nedojede včas, má smůlu.

Chevy Volt pravda má malý dobíjecí motorek na benzín v případě potřeby ale to Tesla nemá. Ford se nabíjí asi 8 hodin, Nissan Leaf značně déle, a ostatní výrobci také nejsou elektromobily nadšeni. Budoucnost to rozhodně nemá. To spíš přijdou dnes už spolehlivé a dokonce lehké a cenově velmi rozumné palivové články (Fuel cells) třeba na spalování vodíku. (Přímé spalování vodíku nepřipadá v úvahu).

+3/−2
25.9.2016 19:25

J45i16ř76í 51S67c77h72w87a92c74h 8318394438846

a co je od 500 do 1000 mil pěško-bus?

+2/0
25.9.2016 19:45

M75a10r15t58i27n 40H49e30j36t29m57á67n68e91k 7216205638316

Automobilku Tesla Motors sleduji od roku 2012, kdy spustila výrobu Modelu S. Z výsledovek hospodaření vyplývá, že Tesla hodně investuje, proto je ve ztrátě, ale z každého vozu má zisk převyšující 20%. Vaše informace o ztrátě na každém voze 4000 USD máte z webu, kde se vyjadřují o ekonomice lidé, kteří ji nerozumí.

Nás v Evropě (jak říkáte "tupé ovce") cena baterie určitě zajímá, ale až ji bude potřeba vyměnit. Klidně vás chytré amíky poučím: Tesla dává na baterii záruku 8 let na 80% původní kapacity a to bez ohledu na ujeté kilometry, čili bez ohledu na počet dobytí.

Abych předešel tupému nepochopení, které si zde dovoluji předpokládat, řekněme si to v číslech:

Můj kdysi nový Model S (P85+) měl na počátku reálný dojezd 402 km na jedno nabití. Automobilka dává na tento vůz záruku, že po osmi letech neklesne dojezd na jedno nabití pod 80% původní kapacity, tj. pod 321 km. Můj bez mála tříletý Model S dnes vykazuje dojezd 382 km a proto nemám důvod si myslet, že po osmi letech baterie bude pod deklarovaným opotřebením.

Na druhou stranu je pravda, že dokud nebudou Tesly osmileté, budeme se muset spokojit s odhady. Můj odhad se opírá o vůz, který mám v garáži a váš předpoklad opíráte o co?

+2/−2
27.9.2016 22:41

R91a48d98e14k 58T83o97m42š23ů 3625243102921

Co se týká životnosti baterií, z toho je asi momentálně nejmenší obava. Ostatně prozatímní data zatím ukazují, že to není nijak špatné. Viz např.

http://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm

Otázkou je, co se bude dít s bateriemi po pátém šestém roce, ale to zatím nikdo neví. Málokdo už používá telefon po 6.roce života baterie. Úskalí technologie je prozatím hlavně vysoká cena a dostatek (rychlých) nabíjecích míst. Jinak díky za reakce, to se cení a na nadávající příliš nehleďte ;-)

+1/0
28.9.2016 9:12

M95a97r67t33i58n 49H64e78j26t11m68á63n18e73k 7936885798226

Životnost baterie a omezený dojezd EV je nejčastějším tématem všech úvah. Často se setkáváme u výrobců s údajem o době dobití baterie na 80% kapacity a to má hned několik důvodů:

1) posledních 20% kapacity se dobíjí i u Tesly stejně dlouho jako nabíjení od 0 do 80% (40+40 minut);

2) Tesla doporučuje pro každodenní běžné dobíjení vůz dobíjet ideálně na 80%, maximálně na 90% své maximální kapacity z důvodu výrazného prodloužení životnosti baterie.

Plné dobití výrobce doporučuje provádět jen bezprostředně před jízdou. Dobití baterie na 100% s tím, že vůz takto zůstane stát v garáži je pro baterii stejně škodlivé, jako zbytečné nechání vozu bez dobíjení s téměř vybitou baterií.

Vozy Tesla mají management dobíjení uživatelsky přívětivý a sám vůz si řekne, co je pro baterii vhodné, takže šetrné zacházení není pro uživatele žádná věda.

K bateriím v mobilu se nikdo nechová tak obezřetně, jak by se choval k bateriím ve svém drahém voze. To je důvod, proč nelze životnosti těchto baterií vůbec srovnávat.

A děkuji za povzbuzení k dalším reakcím. Všiml jsem si konečně, že vyloženě negativní příspěvky zde píše pořád dokola jen několik málo jedinců a tak se mi hnedle trošku ulevilo...

0/0
28.9.2016 17:16

H71o45n86z53a 67T84a69r 3519872274762

Degradace baterií v elektromobilu Tesla

www.hybrid.cz/degradace-baterie-v-tesla-model-s-4-po-100-000-km

www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
29.9.2016 18:07

H20o22n10z78a 61T88a74r 3569812574872

Cenově dostupné palivové články ?

Palivové články mají omezenou životnost .

Automobil s palivovými články je složitější na výrobu než elektromobil a proto také dražší .

Sít čerpacích stanic je za tím v plenkách .

Podchlazený Vodík je v tepelně izolovaných tlakových nádržích pod velmi vysokým tlakem 700 bar .

Když automobil stojí. Musí se Vodík, který se pomalu ohřívá a tím se zvyšuje jeho tlak s nádrží upouštět / spotřebovávat .

Velký potenciál pro vodík je v nákladní dopravě, kde vysokou pořizovací cenu vyváží velký nájezd Km . V osobní dopravě je vodíkový pohon pro svou nákladnost neekonomický .Automobil Honda FCX Clarity (2008) s vodíkovým palivovým článkem, už je delší dobu na trhu Déle než Toyota Mirai . Přesto si ani jeden model zákazníky nehledá snadno. Vodíkových Čerpacích stanic je doslova jako šafránu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

http://www.hybrid.cz/tagy/vodikovy-pohon

+1/0
29.9.2016 18:03

V70a82c91l43a50v 30V60a50v83r78a 3987624305147

a jak bude nadšený až dojde životnost baterie? Už ví na kolik ho přijde?

Jestlipak už se někdo v Čechách odvážil napsat že Tesla prodělává na každém autě v přepočtu 100,000 Kč? Nic?

Při současné ceně tradičních paliv, je nesmysl kupovat elektromobil. Měl jsem možnost jezdit s jinými elektromobily a vím jak propastný rozdíl je mezi tradičním pohonem a baterií. Velmi propastný.

Před časem jsm také psal, že diesel patří do traktoru a ne do menšího auta. Mno sklidil jsem posměch... a automobilky UŽ NA TO TAKÉ PŘIŠLY. A tak je to se vším. Evropa je opravdu velký kus za Amerikou. Však také v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu není až do 35. místa ani jediné evropské vozidlo. Zato už přes dvacet le jím Ford řady F. Tedy v rozměrech pro dospělé chlapy a na dálnici KING. A zkuste mě vybrzdit. (To se tu v usa ale nezná. Škoda.)

+1/−2
25.9.2016 19:12

H93o37n74z19a 82T92a70r 3479762574462

U Tesly je záruka na akumulátor 8let bez omezení počtu najetých km .

Která automobilka nabízí záruku bez omezení počtu najetých km na spalovací motor. V ceně vozu je zahrnuto nabíjení ( Supercharger ) bez poplatku Po celou životnost elektromobilu. Která automobilka vám k autu nabízí palivo po celou životnost automobilu . Přesto probíhá 95% nabíjení pomalým zpoplatněným nabíjením doma v garážích.

Tvrdit že automobilka, která všechny příjmy spět investuje do rozvoje je ztrátová Není objektivní postoj . Tesla připravuje výrobu svého klíčového modelu 3 a to stojí sakra velké peníze Rozjet výrobu nového automobilu.

Také staví Gigafaktory společně s firmou Panasonic bez které není možné výrobu modelu 3 rozjet, protože dosavadní výrobní kapacity nedokáži pokrýt poptávku po akumulátorech . Značné množství vyrobených akumulátoru je totiž použito do energetických uložišt pro FV, které Tesla také vyrábí

Největší počet majitelů Tesla motors přešlo od značky BMW.

Jednoho majitele Tesla S se ptali. Proč vyměnil své luxusní BMW za Teslu S.

On odpověděl, že pro velký nájezd km měl u BMW velké náklady na servis a palivo.Tesla má výkonný Bezúdržbový pohonný agregát s 8_letou zárukou a palivo pro pohon zdarma a to nikdo jiný nenabízí.

Americká vláda podporuje elektromobily, protože klasické spalovací motory se značně podílejí na znečištění ovzduší ve městech . Mladá populace trpí chronickými dýchacím potížemi a léčba je velmi nákladná.

Automobilky přestávají nabízet naftové agregáty u malých automobilů ne proto, že by to bylo k ničemu, ale proto, že poptávka na trhu klesla do té míry, že nemá smysl tyto motorizace nabízet.

"Evropa je opravdu velký kus za Amerikou" Jestli jste si nevšiml tak Tesla motors sídlí v USA

Evropské automobily se ve v USA spatně prodávají, protože jsou prostě drahé a k tomu je potřeba i nákladnější zákonné pojištění . K čemu je výkonný pohonný agregát, když na dálnicích v USA platí ještě přísnější rychlostní limity než v Evropě a překročení ry

+2/−1
25.9.2016 22:46

H59o89n24z83a 24T76a18r 3769832904282

Evropě a překročení rychlosti je tvrdě trestáno . Protáčení kol při rozjezdu tzv. gumování je také pokutováno .

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

0/0
25.9.2016 22:51

D68a96v42i81d 33H20o16l64m20a43n 5474880857

U služební Octávky (334.000,-Kč) mám za pět let najeto 205.000km. Náklady na palivo činí 390.000,- Kč. Za tři roky bude bude mít auto najeto cca 300.000km a šoupne se do bazaru. Celkové náklady i s palivem 334 + 390 + 185 + 120(údržba) -50(za prodej)= 979.000,- Kč celkem za 8 let provozu a najetých 300.000km. Kde je ta výhoda dotované Tesly ?? Já vidím jen mediální propagaci velkého nesmyslu, který dotují zejména Ti, kteří se na Teslu nikdy nevzmohou. Celé to začne dávat smysl ve chvíli, až do auta půjde strčit "energetická krabička" v ceně do 20.000,-Kč, o velikosti akumulátoru, která bude mít energii na dojezd >1000km, která bude snadno doplněnitelná energií do 10min a bude mít životnost min 2-3 roky. V této chvíli říkám : ano, dává to smysl a i bez masivních dotací se to prosadí naprosto samo, ve velmi krátkém časovém horizontu. Do té doby je to prostě jen hračka pro snoby, či poblázněné rádobyekology - a pište si argumentů třeba milion.

+2/−2
26.9.2016 13:20

J42i92ř97í 93S85c14h77w48a51c23h 8888784758706

Srovnávat auto s dynamikou supersportu s octávkou je poněkud mimo....

+4/−3
26.9.2016 14:38

M84a26r77t58i35n 75N29o28v91á25k 6213557939881

já mám takový pocit, že až dojde životnost těch baterií + další ekonomické faktory v dané době cca okolo roku 2020-2025 mohou vyústit v totální krach Tesly a tedy řešit nějakou reklamaci bude opravdu naprosto MIMO..

btw.. Nevím, zdali "OBDIVOVAT" nějakého tzv. "metro-intelektuála", že si pořídí auto za 3 mil + (aby ušetřil náklady na palivo + to obhájil "nekompromisním" - šetřím životní prostředí) - když každé druhé auto se spalovacím motorem vč. HYBRIDU!!! přijdu na 1/2 a za celou dobu jeho existence NAPROSTO nemůže i při abnormální spotřebě paliva utratit více, než za tu Teslu...

lidi jsou zkrátka buď a) magoři.. b) totálně ulítlí nadšenci (chápu u věcí, které si dokáže za svůj plat pořidit průměrně vydělávající člověk, který kvůli tomu nezkrachuje) c) osvícení průkopnící (= ti ale většinou vynalézají nové věci).. nebo totálně namyšlení a sebestřední zbohatlíci (at již díky dědictví nebo úspěchu na burze), co se potřebují pokaždé zviditelnit.. (jejich IQ je často nižší, než běžného obchodního manažera - žel, ale mají peníze, tak se chovají jako prasata).

0/−3
26.9.2016 1:27

M39a97r56t44i16n 98H16e16j10t33m84á65n32e30k 7356255198716

Proč mě titulujete metro-intelektuálem a totálně namyšleným sebestředným zbohatlíkem? A z čeho usuzujete, že se chovám jako prase? Milý pane, myslím, že článek není o mě, ale o autu, ale chápu, že se každému nemusí líbit. Ostatně i já měl na výběr a Tesla byla moje volba. Ostatně i když se zamyslím zpětně, vážně mě nenapadá v této cenové hladině žádné lepší auto. Přesto nikomu neberu názor, že by si raději za tytéž peníze koupil 10 Oktávií, 15 Hjondé anebo 20 Kijí.

No asi bych měl ještě říci, že na auto jsem ani nešetřil a ani jsem na něj nenakradl. Je to drahý vůz, ale jeho cena prostě odpovídá mým příjmům a těm také odpovídá i mé daňové přiznání.

Teslu jsem si určitě nepořídil proto, abych následně šetřil za palivo. Nízké náklady na pohon a servis jsou bezesporu určitou výhodou oproti všem ostatním vozům dané cenové kategorie, ale tím veškerá ekonomická výhoda končí.

Je zde hodně negativních příspěvků, hodně zavádějících dezinformací a mýtů. O něčem to svědčí a z toho mi je trošku smutno. Vím, že to nemohu změnit, ale možná se pokusím na některé příspěvky odpovědět. Samotného mě překvapilo, že některé věci mi ještě nejsou úplně fuk...

+1/0
27.9.2016 20:23

M26a55r95t30i71n 54K60a56l92e43n98d22a 1880173640

nic si z toho nedělejte martine, předpokládám podle jména spojení kaprovkou takže opravdu nikdo nepochybuje že jste na ni musel šetřit nebo nedejbože že by jste si ji nemohl dovolit. tím ovšem ekonomika provozu takového auta končí. majítelé tesel to nechtějí slyšet ale hustota energie v článcích preferuje k city-caru a ne k autu na lago (to se dá dát za 6 hodin tj s jedním čůráním a jedním) a to se bavíme o klidné jízdě nepřekračující 160km/h v de a 135 v it (IGL raději nevidět neslyšet). sám zůstanu u auta za 2.5 ač jsem o ní uvažoval tak prostě ekonomicky to za životnost při mém nájezdu (60tkm) prostě nevychází. to nehovořím o situaci kdy jsem měl v brně jednání a díky nehodě na 59 km jsem zjistil že jsem nechal ipad v restauraci v brně. tj bez problémů jsem dojel na 105l litrů domov-praha-brno-59-brno-praha-domov. představa že bych mojí rychlostí 179 v noci ani nedojel zpět do brna a někde 40 minut přešlapoval mě fakt děsila.

0/0
30.9.2016 21:37

M35a62r43t23i18n 89H54e17j67t51m81á16n57e37k 7136795688276

Pokud mě někdo ještě po sedmi letech stále dokáže propojit jak říkáte s "Kaprovkou", tak to mě vážně potěšilo. Děkuji Martine. Jinak s Vaší argumentací musím souhlasit, tedy z Vašeho úhlu pohledu.

Asi by se lidé neměli příliš pozastavovat nad tím, že z majitele Tesly se během krátké doby stává Tesla nadšenec a nezřídka mnozí z nás jsou nakonec i Tesláckými fanatiky. Ono se to vážně může stát každému a může za to jen a pouze - jak jinak: Tesla. Asi nemá cenu tady rozepisovat jak a čím se to auto začne časem dostávat majiteli "pod kůži". Je to pochopitelně tím jeho pojetím, které bylo od počátku vyvíjeno jako "smart" auto. Zatím se nepovažuji za Tesla fanatika, ale Tesla nadšenec jsem určitě. Je ovšem pravda, že jsem měl všechna svoje auta docela rád, jenže právě proto o to těžší to měla Tesla se mnou.

Nakonec musím říci jedno. Ani kdybych tady tisíckrát popisoval výhody a odlišnosti jízdy Teslou, nikdy se to nevyrovná vlastní zkušenosti. Za sebe všem doporučuji, využijte příležitosti, pokud nastane a svezte se v Tesle jako řidič. Stačí 50 km a bude vymalováno. Neříkám, že to přesvědčí každého ke koupi, to určitě ne, ale ten zážitek a ta čirá radost za to prostě stojí.

0/0
1.10.2016 17:41

M66a62r44t95i15n 26H53e91j26t30m34á33n75e20k 7966675238936

Pokud jde o auta, tak tvrdíte, že Evropa je podle Vás velký kus za Amerikou? Normálně jsem si poprskal monitor, tak jsem se už dlouho nenasmál! Vždyť sám tvrdíte, že dvacet let je nejprodávanějším vozem na americkém trhu Ford řady F!!! A pak, že my v Evropě jsme tupé ovce... Vy jste ale šprýmař chlape!R^

+1/0
27.9.2016 22:48

R46a70d11e43k 10T17o23m43š54ů 3895863882121

Vávra aka Thyronx (bývalý zaměstnanec Fordu v USA) už nám ty moudra z USA dává na Idnes možná 20 let ;-)

+2/0
28.9.2016 7:57

H98o37n12z47a 36T40a41r 3519162664522

Model Tesla x Konfigurátor >>> Není to jako u klasického automobilu Kde se jako první vybírá motorizace u elektromobilu tvoří Základ ceny Kapacita akumulátoru Ta začíná u Modelu X na

74.800 € a může se vyšplhat až 146.800 €

https://www.tesla.com/en_EU/modelx/design

+2/0
25.9.2016 14:41

R21i30c30h81a80r28d 69M14i70c63h38a38l93o96w63s54k45i 1681199565356

Ekonomický a ekologický nesmysl s nizkou užitnou hodnotou.

+4/−6
25.9.2016 12:23

P17e56t56r86a 24K40o73v98á72ř71o75v13á 2190561391750

Nějak furt nechápu, proč všichni řeší dojezd.. elektro na krátké vzdálenosti, na dlouhé soukromý letoun, ne? :-P Ne vážně, probuďte se.. tohle přeci neni auto na sbalení rodiny na dovolenou do Chorvatska. To je prostě zatím na denní ježdění pro lidi s dvěma auty. Osobně na dlouhé jízdy a dovolené máme taky doma velkého kombíky, zato jiné na běžné ježdění do práce, kam jezdím denně už 22 let a dojezd 200 km s přehledem za ten den ani nespotřebuju. Je to jako byste si stěžovali na parametry při koupi sekačky na trávu a přitom potřebujete traktor.

+6/−3
23.9.2016 23:43

J82o89z86e59f 59K29o40s58t79e28l24a33n36s95k38ý 8535802899246

Pomaly, resp. pomerne rýchlo sa to rozbieha. Ako kedysi pred 25 rokmi mobilné siete a telefóny. Prvé telefóny boli nekresťansky drahé, ťažké, s malou výdržou a dalo sa s nimi volať len vo veľkých mestách. Účty za telefonovanie boli tak 10 x väčšie ako dnes.

S elektromobilmi to bude podobné. Čím viac ich bude, tým viac bude nabíjacích staníc. A čím viac bude nabíjacích staníc, tým viac bude elektromobilov. A tak dokola. A čím viac sa bude vyrábať a predávať elektromobilov, tým budú lacnejšie. A čím budú lacnejšie, tým viac sa budú predávať. A tak dokola. :-)

Zlatým dolem budúcnosti bude výroba batérií. Na svete ich bude potrebných niekoľko milliárd...

Elektromobily sú pekným príkladom životného cyklu nejakej technológie. Každú novú technológiu si najskôr môžu dovoliť len bohatí nadšenci - ako pán v reportáži. Tým ako sa technológia stáva masovejšou, jej cena klesá a môže si ju dovoliť stále väčší okruh ľudí. Stačí si spomenúť, koľko stáli prvé CD napaľovačky (asi 350.000 korún), koľko stáli prvé ploché televízory (300.000 korún) atď. Pritom v porovnaní so súčasnými výrobkami za "hubičku" mali doslova katastrofálne vlastnosti: 1 rýchlostné napaľovanie či rozlíšenie 640 x 480 bodov u TV. Dodnes si spomínam, aký hrozný obraz mal môj šéf na svojej plazme za 100.000 korún.

+8/−2
23.9.2016 20:30

J79a80n 30D18ě24t55á18k 4971304119390

Tahle skvělá nová technologie už se nám tu rozbíhá víc jak jedno století a furt nic, drahé je to neskutečně a ještě na tom Musk prodělává. Kde konkrétně očekáváte nějaké zlevnění, je mi naprostou záhadou. V tom krámu není žádná nová technologie, je tam trocha levné elektroniky made in China, ta už levnější asi nebude, akumulátor a elektromotory, které používáme nějakých 150 let a hliníková karoserie, která asi taky zásadně levnější v dohledné době nebude. Nechci vám kazit nadšení, ale čekáte v podstatě na zázrak.

+2/−3
24.9.2016 2:13

M25i50r67o 48M88o35r61i47c 5755524952353

Kapacita akumulátorov sa za posledných 20 rokov zväčšila 5x, ich cena klesla na 1/5 a počet nabíjacích cyklov stúpol 5x.

Za 5 rokov bude kapacita akumulátorov o 30% vyššia (pri rovnakej veľkosti a hmotnosti) a budú o 50% lacnejšie, ako teraz.

To sú fakty a zázrak to rozhodne nebude.

Len aplikácia masovej výroby, nič viac.

+4/0
24.9.2016 17:41

R57a12d77e23k 37H86o85d93a79ň 9276807491113

Pokud kapacita stoupla za 20 let 5x, tak mi vysvětlete proč má Tesla jen pětkrát větší dojezd než elektromobily staré více než 100 let.

+1/−1
24.9.2016 23:50

H40o80n33z57a 39T78a31r 3329532404552

Ano. Jenže ty elektromobily měly malou konstrukční rychlost Nižší energetické nároky na km. https://www.youtube.com/watch?v=v_05ddNt_-8

. Energetické nároky nejsou lineární se zvyšující se rychlosti.

Když pojedete s Teslou pomalu Tak jak jezdily ty první elektromobily ujedete mnohem víc km.

http://www.hybrid.cz/novy-rekord-88562-km-v-elektromobilu-tesla-model-s

+2/0
25.9.2016 9:52

J25i84ř56í 22S18c70h55w64a24c96h 8178774738566

plné nabití 90 kWh x tarif

tarif dle "konfigurace" cca od 1,50 do 5 Kč

takže cena 1 nabití (při účinnosti 90%) někde mezi 150 až 500 Kč

+1/0
23.9.2016 17:28

J73i11ř52í 16S80c53h31w33a82c19h 8328424578396

patří níže jako odpověď na otázku P. Vopičky

+1/0
23.9.2016 17:29

J37a95r12o79m88í50r 35K50r91á16l 4760979764789

K tomu tarifu ještě přidejte stálé platby.

+1/0
23.9.2016 17:30

J30i17ř33í 93S78c18h56w76a90c96h 8258694678726

nevím jak je to mezi obvyklým (standardním) 25A a 32 A ale mezi 25 a 16A je nyní rozdíl necelé 400 ročně (u EONu)

0/0
23.9.2016 17:33

J47a50r62o15m40í67r 16K28r43á31l 4100549304949

S 3x25A toho moc nenabijete. A u sazby "Standard" máte podstatně vyšší cenu za 1 MWh.

+1/0
23.9.2016 18:13

J70i61ř59í 30S47c24h60w75a74c13h 8298434348256

já vím, jen jsem se snažil "odhadnout" navýšení stálé platby při navýšení hlavního jističe z 25A na potřebných 32 A ;-)

0/0
23.9.2016 23:17

J23a39n 62D98l43o44u24h17ý 7104289670589

Tankuji plnou cca za 350kc a najedu na to minimalne 400km ;-) Tesla je ekonomicky nesmysl.

0/−1
26.9.2016 7:22

P11e96t23r 53V84o32p40i64č79k75a 5362567967306

zajimalo by me, kolik takove 6hodinové nabíjení 400V zásuvkou stojí, to musí být pěkný pohled na měsíční fakturu za elektřinu ...

0/0
23.9.2016 15:36

J31a84r44o31m47í33r 48K72r96á43l 4750789584589

Jen za jistič zaplatíte měsíčně o dost víc. Minimum je 3x32A, ale spíše 40.

0/0
23.9.2016 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.