Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

N66i17k10o75l62a 19Č93e65c67h 9111559166

Celkem by mě zajímalo, jak moc nutná je ta doporučená prohlídka v autorizovaném servisu, protože 600 euro každých 20kkm přidá k těm úžasným 60hal za km dalších 80, což už se pomalu blíží nákladům na benzín nebo naftu v normálním autě, které má pravidelné prohlídky o poznání levnější a v delších intervalech a navíc se dají často odbýt v levnějších neautorizovaných servisech.

Samozřejmě je mi jasné, že auto skoro za 5 mega není pro lidi, co honí každou korunu, ale chvástat se nízkými náklady na provoz je trochu zavádějící.

+23/0
doporučit
22.9.2016 14:36

M73a73r15e83k 13J54a14n 2693652704532

Nedělejte si zde moc starostí o tu Teslu. Je jasný pokud někdo jede z třeba Paříže do Berlína tak není až tak košer. U ní je ale, jedno velké ALE. Jednou usednout za volante. Ten rozjezd je prostě úžasný, bezvadný, senza ,raketový. Nezlobte se i ten nejlepší benzíňák renomovaných značek na to nemá. Všem přeji ten zážitek za volantem .Ihned po té pochopíte o čem je Tesla.:-)

+21/−1
doporučit
22.9.2016 6:32

J20i55ř76í 95S66c14h55w68a59c38h 8858314798796

to auto má spoustu nevýhod ale taky výhod.

Velký autům s velkými motory ve městě díky režii spalovacího motoru neskutečně narůstá spotřeba, čím takové auto jede pomaleji tím více žere. V Tesle se nic takového neděje.

Tesla X je poměrně velká, vysoká a hodně těžká, ale těžiště je neskutečně nízko, takže jízdní vlastnosti jsou podobné jako u mnohem lehčích a hlavně nižších aut se spalovákem.

Dynamika Tesly X je neskutečná, odpovídá supersportu s nějakými 600-800 koníky (dle hmotnosti), a ty rozhodně laciné nejsou. Asi neexistuje dynamičtější auto s 5-7 sedadly

Jezdit v tom autě bude nejspíše i zábava a současně vyřeší problém s odvozem mnoha lidí, což žádný supersport nedokáže.

K dojezdu, ano to je dnes zatím problém, na druhou stranu jezdit v supersportu delší vzdálenosti je taky celkem dost utrpení.....a já třeba autem delší trasy jak 250 km vůbec nejezdím, a takových lidí je určitě více.

Takže to shrnu. Na podobná auta ať v elektrice nebo v benzínu nemám a asi mít nikdy nebudu (asi jsem ve škole zrovna chyběl, když se probíralo vydělávaní miliónů) ale Tesle fandím....;-)

+22/−2
doporučit
22.9.2016 11:18


Foto

L95u21k80á23š 53N61o76v13o69t80n45ý 6436867888148

Jako než si kupovat nějakou obludu typu X6 z Mnichova, tak tohle může být hodně zajímavá alternativa. Za mne R^

+21/−2
doporučit
22.9.2016 7:50

P70e77t33r 94K62o89n29í84č22e37k 8614222425945

Když to celé začalo, naivně jsem si myslel, že elektroauta budou dělat zavedené automobilky. Že budou možná o něco pomalejsi, ale aspoň přestaneme magorit na silnicích. A že budou za normální ceny. Ne že to bude hlavně pro lidi, které už nebaví medvěd kupe v plné palbě.

+15/−1
doporučit
22.9.2016 8:02

J76o87s52e34f 14Š16o43l32t55e22s 8194768160853

Jako fajn. Ale některá ta řešení jsou strašně neergonomická. Výměna čelního skla bude stát jako menší nové auto, ty dveře jsou problematické, obecně je kvalita sllícování a dotažení interiéru mizerná (rozhodně ne na úrovni konkurence) apod. Jednoduše je to auto pro nadšence a lidi, kteří mají moc peněz a nevědí co s nimi.

+18/−3
doporučit
22.9.2016 0:14

P95e59t33r 26S65i63m88e60k 6611353279894

pracuju jako THP, maželka ve zdravotnictví, svátky, noční, víkendy, máme 2 malé děti, dům. Tesla a ostatní elektroauta je a budou pro střední třídu v ČR zcela nedostupná auta. Mám takovej dojem, že cena bude stále vysoká, něco jako další americký produkt Apple. Dokonalý marketingový produkt, skvělé služby, servis, reklama,...

+27/−7
doporučit
22.9.2016 7:08

J75a35n 67B85i90n49d44e17r 1924928923187

Je to hezke, ale vcelku ku hov...u. Auto za 3,8 melounu s dojezdem 380km. Krapet by me zajimalo, jak dlouho do toho Spanelska jel. Pokud vsak nekdo jezdi jenom po cechach, tak proc ne :-)

+26/−7
doporučit
22.9.2016 0:22

P82e81t69r 47D31l21o85u84h82ý 3435881622148

Takže 1km jízdy stojí 0,60Kč? Opravdu? Asi dělám chybu ve výpočtu, ale jen pravidelná prohlídka stojí 600€ na každých 20 000 km, tzn. 0,81Kč na km. Takže mi někdo platí za ujetý km? Jo, já jsem zapomněl. U "zelených" aut se počítá jen to, co se hodí do krámu. O pořizovací ceně a ekologické výrobě baterií ani nemluvě. Ale co, rejpnul jsem si a za ty mínusy od ekonadšenců to stojí.:-)

+53/−20
doporučit
22.9.2016 0:34

J45o55s77e15f 25N35o26v17a23k 5408182636698

Moc hezký! Pro milionáře. Doufám, že jim nebudeme muset formou ekodotací a ekopokut přispívat na něco, o čem sami můžeme jen snít...

+14/−2
doporučit
22.9.2016 7:31

F30i69l42i97p 92V13a65l24d42e82r 1928518394504

Jedno se nesmí upřít: Konečně elektromobily vypadaji jako auta, navíc velmi sympaticky vyhlížející auta.

+9/0
doporučit
22.9.2016 14:42

O49n41d16ř41e45j 15P81o55d92ě65b12r76a66d76s11k68ý 3514617821608

Jako technicka zajimavost, libustka pro fajnsmekry za hromadu penez proc ne, ...ale planetu s tim asi nezachranime :-)

+10/−1
doporučit
22.9.2016 7:13

J89i25ř52í 84S50c84h95w88a12c71h 8838634858846

Není to úplně totéž, ale současná situace okolo EM mi připomíná situaci okolo nástupu mobilů. Tehdy měl člověk pevnou linku doma, měl pevnou linku v práci, na ulicích byly telefonní budky. První mobily velikosti kufříku byly těžké a nesmírně drahé, každá minuta volání byla drahá, nic jiného než volání to neumělo, protistrana měla obvykle jen pevnou linku, takže když nebyla doma, tak se z toho mobilu nedalo dovolat. Prostě pro normálního člověka byl mobil jen ohromně drahá hračka. Ale kdyby se tehdy nenašel vůbec nikdo, kdo ho byl za ty prachy ochoten provozovat, tak bychom dodnes všichni fungovali na těch pevných linkách.... ;-)

+11/−2
doporučit
22.9.2016 21:34
Foto

M75i74c17h97a71l 58N86a74j75m75a95n 7259453876220

Zajímavé auto. Na svezení určitě pohodlné. Ale baterie mají pořád své omezení. Viz dojezd 385 km - ten vypadá pěkně, ale jedním dechem se musí dodat ,že se po dálnici musí jet jen kolem 100 km/h.

Nabíjení doma v garáži nebo u superchargeru, pro toho kdo jezdí po celé republice a není každý den doma je to auto téměř nepoužitelné. Ekonomika provozu také není tak růžová. Cena za el. energii je sice krásných 0,9 kč/km, ale po celkové náklady na 1 km jsou stále vysoké.

+14/−4
doporučit
22.9.2016 6:29

J72o41s41e67f 77V59a34l88a 9310903593183

jenom pro zajimavost - pred 2 tydny otestovali redaktori televize ARD v provozu jiny elektromobil - Nissan Leaf. Slo o to dojet z televizniho studia v Berline do 500 km vzdaleneho studia v Koline n.R. Cesta vcetne nabijeni trvala pres 24 hod - diky castemu nabijeni, hledani funcnich nabijecek a casove prodleve pri pouziti odtahove sluzby. Normalne je to cesta na 5-6 hodin.

+9/−1
doporučit
22.9.2016 6:22

J91i52ř31í 81J47u89r81s11a 4354616535884

Když si čtu všechny ty negativní příspěvky, je mi smutno. Lidi, kteří to nikdy nezkusili, nikdy v tom nejeli, lidi bez pořádných informací, lidi líní hledat, lidi líní změnit svůj zarezlý názor... Je mi z toho blbě.

+16/−6
doporučit
22.9.2016 17:55

M34i73r25o48s75l87a35v 49B17u75d38a 9402512947172

Opravdu by mně strašně zajímalo, jak dlouho jel do toho Španělska, kolikrát musel nabíjet, jak dlouho mu to nabíjení celkově trvalo a co by dělal, kdyby jeden z těch po cestě naplánovaných chargerů nefungoval nebo by byl obsazený na delší dobu.Také bych byl zvědav na průměrnou rychlost počítanou bez zastávek.

+6/0
doporučit
22.9.2016 12:40

M34i50r85e84k 17G21a49j94e31r 5541936579340

"Provoz elektromobilu levný: jedna kilowatthodina stačí na pět kilometrů jízdy, kilometr pak vyjde na šedesát haléřů." Tak takhle se cena provozu opravdu pocitat neda. Predevsim musite zapocitat doporucene prohlidky v cene 600 euro po 20 tisicich km, cimz jsme na cene 1.41 Kc/km. K tomu cestu k teto prohlidce v cene podle vzdalenosti nekolik tisic az desitek tisic Kc. Spravne bychom meli pocitat odtah a dovoz auta zpet, protoze cas bohace je velmi drahy na to, aby tam jezdil, kdyz to neni jeho zaliba. A hned budeme na nekolika Kc/km. Ferove bychom take mohli argumentovat, ze lacinejsi provoz byl predplacen v kupni cene. Nejaka "ekonomika provozu" je v tomto pripade nesmyslny pojem a da se pouze srovnavat se zminenymi supersporty.

+7/−1
doporučit
23.9.2016 4:29

D63a86v86i20d 87R51y43c14h43e84t22s42k65ý 9206111250240

Ekonomická volovina pro boháče se zeleným egem. Kteří pak budou někde hodiny čumět při nabíjení.. :-)

+7/−1
doporučit
22.9.2016 11:39

J89o39z52e81f 56K59o48s76t45e76l83a78n93s92k80ý 8395102849306

Pomaly, resp. pomerne rýchlo sa to rozbieha. Ako kedysi pred 25 rokmi mobilné siete a telefóny. Prvé telefóny boli nekresťansky drahé, ťažké, s malou výdržou a dalo sa s nimi volať len vo veľkých mestách. Účty za telefonovanie boli tak 10 x väčšie ako dnes.

S elektromobilmi to bude podobné. Čím viac ich bude, tým viac bude nabíjacích staníc. A čím viac bude nabíjacích staníc, tým viac bude elektromobilov. A tak dokola. A čím viac sa bude vyrábať a predávať elektromobilov, tým budú lacnejšie. A čím budú lacnejšie, tým viac sa budú predávať. A tak dokola. :-)

Zlatým dolem budúcnosti bude výroba batérií. Na svete ich bude potrebných niekoľko milliárd...

Elektromobily sú pekným príkladom životného cyklu nejakej technológie. Každú novú technológiu si najskôr môžu dovoliť len bohatí nadšenci - ako pán v reportáži. Tým ako sa technológia stáva masovejšou, jej cena klesá a môže si ju dovoliť stále väčší okruh ľudí. Stačí si spomenúť, koľko stáli prvé CD napaľovačky (asi 350.000 korún), koľko stáli prvé ploché televízory (300.000 korún) atď. Pritom v porovnaní so súčasnými výrobkami za "hubičku" mali doslova katastrofálne vlastnosti: 1 rýchlostné napaľovanie či rozlíšenie 640 x 480 bodov u TV. Dodnes si spomínam, aký hrozný obraz mal môj šéf na svojej plazme za 100.000 korún.

+8/−2
doporučit
23.9.2016 20:30

T88o27m52á98š 60K13u90c65h72a51ř 3517111488781

Dvou a půl tunové přesouvátko? Nejde ten ekovývoj opačným směrem, než by měl jít? :-P

+6/−1
doporučit
22.9.2016 9:24

M16a64r64t15i51n 17Š36n48o43b51r 8730592356489

Před týdnem jsem byl na zkušební jízdě, paráda, ta rychlost je neuvěřitelná, uvnitř to působí dost futuristicky. Celkem inovační mi přijde ten displej a fakt, že se auto samo v noci třeba aktualizuje a ráno pak bude mít například zmenšenou spotřebu. Už aby jich bylo v Česku víc, fandím Elonovi. VR^

+7/−2
doporučit
22.9.2016 14:30

T90o40m13á64š 35L79u36d95v47í39k 1900787654932

Taková blbost za 5 mega a ještě to koupí v šedivý barvě ;-D

+8/−3
doporučit
22.9.2016 14:33

M74i34c93h75a45l 98Z86e38l26e33n57ý 6774923505836

Když se majitel Tesly tedy rozhodne jet na dovolenou do Chorvatska, má to na dvě dobíjení?

A má to vlastně kde cestou dobít?

Tomu říkám opravdu praktické auto :-)

+6/−2
doporučit
22.9.2016 14:43

L11u34k11á77š 51O73m41á48č85k74a 5671514201266

Skvělé, skvělé! R^

+5/−1
doporučit
23.9.2016 10:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.