Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla s křídly sokola už je v Česku. Prozkoumali jsme ji

Loď Moravia opíše po Vltavě netradiční velký oblouk a namíří si to k levému břehu. Kapitán na nás volá z okna svého můstku, co že je to za auto. Teslu s majestátně rozpaženými křídly dveří si chtěl prohlédnout z blízka. Dlouho očekávaný Model X už je v Česku. A budí obrovskou pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a17n 67D42v56o91ř32á26k 4623842233547

Pomineme-li vstupní investici, která je na úrovni špičkově vybavených limuzín, je provoz elektromobilu levný.

;-D;-D;-D

A ta vstupní investice jsou jen drobné, takže jí lze zanedbat.

0/0
24.10.2016 23:09

T65o46m97á63š 34B26a24ř76i77n85a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 17:58

T72o83m92á81š 50B48a93ř11i85n41a 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 18:01

R18i34c53h60a36r53d 26M38i43c64h28a71l97o55w22s47k64i 1431449405856

Já si myslím, že největší radost musí mít občané bydlící v blízkosti uhelných elektráren. Ti bezpochyby fandí těmto ekologickým nesmyslům a jen se těší na další miliony tun spáleného uhlí.

+1/−4
28.9.2016 18:29

J22á59n 70B30a94d58i62o19v81s76k68ý 2829364226576

vy jste přesně ten typ člověka, který by kritizoval uhelné elektrárny v době jejich vzniku... To je úplně jedno proč. Prostě si na nové věci vždy něco najde...

0/0
30.9.2016 12:42

R22a54d12e97k 71T96o48m43š31ů 3535213942351

Tak na jedné straně sice ekologický provoz v místě, skvělý design a jízdní vlastnosti, ve srovnání s konkurencí na podobné cenové hladině asi bezkonkurenční, ale tím končí pozitiva. Ano, pokud nebudete chtít jezdit moc daleko, je to použitelné. Ale zapomeňte na dálničních 130 a delší cesty, to už se bude snižovat dojezd na 300km a vzhledem k absenci dostatku dobíjecích míst, to bude trošku komplikované. O časové náročnosti nemluvě. Asi je zbytečné řešit provozní náklady, to asi neřeší člověk, který si koupí auto za téměř 5 milionů ;-)

Na druhou stranu už opakovaně slyším, že ceny od Tesly rozhodně nejdou dolů, což by naznačovalo postupné zpřístupnění širšímu publiku, ale jsou po záloze spíše navyšovány. Tedy to srovnání s nástupem mobilních telefonů a postupným zlevňováním zatím dost pokulhává. Ta výsledná cena tohoto modelu mě docela zarazila. Ostatně i cena modelu 3 je zatím startovní a i tak vysoká (skoro milion), takže stále Tesla zůstává autem, které není pro střední třídu vyjma těch nejbohatších zemí. Možná se to změní po roce 2020, ale zatím je tu spousta neznámých - například zda stihne Musk výrobu v dostatečném množství na pokrytí poptávky, což se mu zatím nedařilo. Navíc je v Tesla Motors příliš mnoho křížových financování (zálohy vs. investice, dotace), ze kterých není úplně jasně patrné, jak je projekt úspěšný. Vize je jedna věc a bylo by to úžasné. Zatím se veze na vlně WOW efektu, který ale nepotrvá věčně. Pak začne vítězit praktičnost a ukáže se, zda má tento projekt šanci v širším měřítku nebo zůstane jen autem pro bohaté. :-)

+1/0
28.9.2016 8:58

M37a10r38t67i51n 10H31e22j93t89m15á58n66e75k 7336825518136

Omezený dojezd Tesly, pomalé cestovní rychlosti z důvodu dosažení udávaného dojezdu a neexistence dostatku dobíjecích stanic jsou dnes skutečně neopodstatněné předsudky, které se vláčí tiskem naprosto zbytečně a pravda je vážně poněkud jiná.

Pokud vyrážím z Prahy na dlouhou cestu, mám Tesla Supercharger od baráku v rozmezí od 95 do 253 km, podle směru, kterým se vydávám:

směr Passau - 225 km (60% není po dálnici), směr Nurnberg - 199 km, směr Bayreuth - 219 km, směr Drážďany - 184 km, směr Linz - 253 km (80 % není po dálnici), směr Brno - 95 km, směr Wroclaw 243 km (tipuji že 60% není dálnice). Jen směr více na východ je zatím na Superchargery slabší. Zatím je další jen v Bánské Bystrici...

Nevidím žádný důvod proč se nevydat s Teslou do Chorvatska, Itálie, Francie, Švýcarsko + část Španělska. Vše jsem bez jediného problému procestoval a zastávka (i na dobíjení cca 40 minut) je po 200 - 300 kilometrech pro rodinu se dvěma malými dětmi snad naprostá povinnost.

Ano, když mi bylo 30, taky jsem udělal Praha - Lago di Garda (800 km) s jediným jídlem + 1 tankování a max na dvě čůrání. Dnes si to ale vážně představit neumím. Celá západní Evropa je Superchargery doslova posetá v rozestupech od 60 do 250 km, což Teslu nikterak nelimituje, aby musela jezdit po dálnicích úsporně. Jezdím všude na dálnicích do 140 km/h, a v SRN běžně 160 km/h a nikdy nebyl s dojezdem žádný problém + pochopitelně s non stop puštěnou klimatizací.

Někdo tu také psal, že plánovat trasu podle Superchargerů musí být otravné a neefektivní, ale dnes jsou tyto dobíječky vlastně na všech hlavních tazích Evropou, takže si kvůli dobíjení zajedete na každých 1000 km od 20 do 40ti km, což je pro mě únosné. Navíc dlouhé trasy si velice efektivně plánují Tesly samy a současně podrobně informují řidiče o průběžném stavu baterie a predikci dojezdu i v cíli.

+3/−1
28.9.2016 18:15

H25o29n98z89a 52T88a42r 3429242244212

Chtěl bych se zeptat jak jsou dveře falconwing stavěny na zimní provoz ?

Když budete za hustého sněžení někde stát a otevřete dveře falconwing máte rázem interier plný sněhu a nečistot . Při velké vrstvě a otevření obou současně může sníh blokovat ( poškodit ) mechanizmus otevírání .

Co mrznoucí déšť, který na střeše zamrzne ? Je tam nějaký systém ohřevu aby se dveře v zimně nezablokovaly ?

0/0
6.10.2016 21:49

M36a98r50t47i66n 83H53e75j39t24m83á21n36e10k 7606215928226

Zimní provoz prozatím ověřen v praxi nemám. Falkony se otevírají též v tzv. režimu "umbrella" (deštník), kdy za špatného počasí svým tvarem při neúplném otevření zcela zamezují napršení nebo nasněžení do interiéru a přitom stále ještě umožňují pohodlné nastoupení či vystoupení. Toto neúplné otevření se automaticky aktivuje i v garážích s nižším stropem.

Po otevření falkonů si moc neumím představit jak by se interiér zasypal sněhem. Otevírání falkonů lze přirovnat k otevírání pátých dveří, kdy při otevření kufru také nezasypete nákladový prostor sněhem či vodou, protože okraj otvoru je tomuto přizpůsoben, aby stékající vodu odvedl mimo interiér. A s přimrznutím falkonů to vidím stejně jako s rizikem přimrznutí víka kufru. Mě se u žádného auta nikdy nestalo, abych díky mrznoucímu dešti neotevřel víko kufru.

O otevření falkonů pod opravdu silnou vrstvou sněhu se domnívám, že se falkony neotevřou vůbec, protože to neumožní čidla kontrolující překážky v dráze dveří. V takovém případě bych vzniklou situaci řešil opět stejně jako u jiného auta. Smetáček a sníh nejprve odstranit.

Úvaha o poškození pohonu falkonů při otevření proti překážce je nesprávná i z toho důvodu, že mechanizmus je kromě čidel vybaven navíc tlakovým senzorem, který otevírání včas zastaví. Stejnou funkci má i víko kufru - jednak se může naprogramovat výška, kam se mají páté dveře otevírat, dále čidlo kontroluje zda víko nenarazí do stropu či do překladu v nižších garážích a zároveň lze kdykoliv otevírání víka kufru zastavit rukou, a to v jakékoliv poloze.

Tyto úvahy o nevhodnosti falkonů shledávám jako neopodstatněné, na rozdíl od zjištění, které mě skutečně vyděsilo a doufám, že v jednom z příštích aktualizací firmwaru dojde ke změně: Včera se mi podařilo omylem vycouvat z garáže i s otevřeným falkonem! Vůz výstražně pípal, ale to šlo snadno zaměnit se zvukem parkovacího senzoru společně s otravným zvukem nepřipoutání. Jak je to možné? Přitom Model S se po rozjetí s otevřenými dveřmi vždy sám zastaví!

0/0
7.10.2016 14:47

H39o72n19z47a 12T17a78r 3169372204852

Díky za reakci. Asi to bude v pohodě, když je

Tesla Model X: druhé nejprodávanější auto v Norsku

V Norsku se za září 2016 prodalo celkem 601 kusů Modelu X

0/0
7.10.2016 21:03

D78a19v67i17d 96H81o63l15m17a29n 5184490397

Až jsem si z toho na zadek sednul.........8-o

0/0
26.9.2016 12:58

J74a73n 10D44l87o63u52h37ý 7304499110839

3.8 milionu :-D :-D :-D dojezd realne 300km. No nevim... To uz je levnejsi Porsche Caynne s osmivalcem na LPG ;-) a muzu si koupit rovnou dva :-D

0/0
26.9.2016 7:19

M48i26r61e48k 39S87á77l 1255651538454

nebo rolls royce na dřevoplyn

+1/0
26.9.2016 10:33

J74i53ř29í 12S77c57h86w15a20c64h 8698184368436

jen ten Cayenne za poloviční cenu bude "poloviční šnek", oproti té Tesle.

+1/0
26.9.2016 14:42

M78i70c49h56a43l 50T87o28m15á23n43e47k 9537679886

snizit porizovaci cenu aspon na 700k kc, zvednout dojezd na 500km a pro me nej taxi auto co muze byt

0/0
26.9.2016 1:20
Foto

V29a71c23l19a30v 64V68a43v44r49a 3597714625947

Do 500 mil tedy 750km je auto. Letdlo od 1000 mil.

Matematicky to brát nemůžeš, ale až v tom tu vzdálenost pojedeš jako já mnohokrát, budeš se často a upřeně dívat na magický přístroj s odhadem na kolik km máš energie. A pak kde nabiješ. A to v USA není ani jedna nabíjecí stanice z mnoha tisíc ZPOPLATNĚNA. Jsme v Americe, kde je elektrická energie za hubičku.

Elektromobil NENÍ budoucnost a nikdy ani nebude ani se zdražením klasických paliv. Tesla kdyby neměla bankovní sponzory, tak dávno zašla protože na každém prodaném vozidle prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč).

A cena baterie? Už vás váš tisk informoval a nebo je to o tupých ovcí? Jak dlouho vám ta baterie vydrží než bude na vyhození? Tolik kolik udává výrobce že na nabitou baterii ujedete, klidně zapomeňte. Roli hraje celý komplex příčin.

To chce tak 6-7 let a začne se měnit názor těch nadšenců, co to v poslední době koupili. Benzín vezmu na každím km všude ale energii nikoliv. Musím na to myslet po celou dobu jízdy. A kdo nedojede včas, má smůlu.

Chevy Volt pravda má malý dobíjecí motorek na benzín v případě potřeby ale to Tesla nemá. Ford se nabíjí asi 8 hodin, Nissan Leaf značně déle, a ostatní výrobci také nejsou elektromobily nadšeni. Budoucnost to rozhodně nemá. To spíš přijdou dnes už spolehlivé a dokonce lehké a cenově velmi rozumné palivové články (Fuel cells) třeba na spalování vodíku. (Přímé spalování vodíku nepřipadá v úvahu).

+3/−2
25.9.2016 19:25

J72i83ř56í 52S22c95h18w16a75c18h 8198934858356

a co je od 500 do 1000 mil pěško-bus?

+2/0
25.9.2016 19:45

M23a88r44t20i42n 46H31e44j97t94m27á23n23e11k 7156225928906

Automobilku Tesla Motors sleduji od roku 2012, kdy spustila výrobu Modelu S. Z výsledovek hospodaření vyplývá, že Tesla hodně investuje, proto je ve ztrátě, ale z každého vozu má zisk převyšující 20%. Vaše informace o ztrátě na každém voze 4000 USD máte z webu, kde se vyjadřují o ekonomice lidé, kteří ji nerozumí.

Nás v Evropě (jak říkáte "tupé ovce") cena baterie určitě zajímá, ale až ji bude potřeba vyměnit. Klidně vás chytré amíky poučím: Tesla dává na baterii záruku 8 let na 80% původní kapacity a to bez ohledu na ujeté kilometry, čili bez ohledu na počet dobytí.

Abych předešel tupému nepochopení, které si zde dovoluji předpokládat, řekněme si to v číslech:

Můj kdysi nový Model S (P85+) měl na počátku reálný dojezd 402 km na jedno nabití. Automobilka dává na tento vůz záruku, že po osmi letech neklesne dojezd na jedno nabití pod 80% původní kapacity, tj. pod 321 km. Můj bez mála tříletý Model S dnes vykazuje dojezd 382 km a proto nemám důvod si myslet, že po osmi letech baterie bude pod deklarovaným opotřebením.

Na druhou stranu je pravda, že dokud nebudou Tesly osmileté, budeme se muset spokojit s odhady. Můj odhad se opírá o vůz, který mám v garáži a váš předpoklad opíráte o co?

+2/−2
27.9.2016 22:41

R26a64d19e49k 59T90o11m55š91ů 3215643472101

Co se týká životnosti baterií, z toho je asi momentálně nejmenší obava. Ostatně prozatímní data zatím ukazují, že to není nijak špatné. Viz např.

http://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm

Otázkou je, co se bude dít s bateriemi po pátém šestém roce, ale to zatím nikdo neví. Málokdo už používá telefon po 6.roce života baterie. Úskalí technologie je prozatím hlavně vysoká cena a dostatek (rychlých) nabíjecích míst. Jinak díky za reakce, to se cení a na nadávající příliš nehleďte ;-)

+1/0
28.9.2016 9:12

M20a70r82t18i30n 59H24e61j29t58m51á49n57e57k 7946825948156

Životnost baterie a omezený dojezd EV je nejčastějším tématem všech úvah. Často se setkáváme u výrobců s údajem o době dobití baterie na 80% kapacity a to má hned několik důvodů:

1) posledních 20% kapacity se dobíjí i u Tesly stejně dlouho jako nabíjení od 0 do 80% (40+40 minut);

2) Tesla doporučuje pro každodenní běžné dobíjení vůz dobíjet ideálně na 80%, maximálně na 90% své maximální kapacity z důvodu výrazného prodloužení životnosti baterie.

Plné dobití výrobce doporučuje provádět jen bezprostředně před jízdou. Dobití baterie na 100% s tím, že vůz takto zůstane stát v garáži je pro baterii stejně škodlivé, jako zbytečné nechání vozu bez dobíjení s téměř vybitou baterií.

Vozy Tesla mají management dobíjení uživatelsky přívětivý a sám vůz si řekne, co je pro baterii vhodné, takže šetrné zacházení není pro uživatele žádná věda.

K bateriím v mobilu se nikdo nechová tak obezřetně, jak by se choval k bateriím ve svém drahém voze. To je důvod, proč nelze životnosti těchto baterií vůbec srovnávat.

A děkuji za povzbuzení k dalším reakcím. Všiml jsem si konečně, že vyloženě negativní příspěvky zde píše pořád dokola jen několik málo jedinců a tak se mi hnedle trošku ulevilo...

0/0
28.9.2016 17:16

H69o95n25z12a 69T69a13r 3499842294402

Degradace baterií v elektromobilu Tesla

www.hybrid.cz/degradace-baterie-v-tesla-model-s-4-po-100-000-km

www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
29.9.2016 18:07

H90o38n33z42a 57T26a12r 3529282964902

Cenově dostupné palivové články ?

Palivové články mají omezenou životnost .

Automobil s palivovými články je složitější na výrobu než elektromobil a proto také dražší .

Sít čerpacích stanic je za tím v plenkách .

Podchlazený Vodík je v tepelně izolovaných tlakových nádržích pod velmi vysokým tlakem 700 bar .

Když automobil stojí. Musí se Vodík, který se pomalu ohřívá a tím se zvyšuje jeho tlak s nádrží upouštět / spotřebovávat .

Velký potenciál pro vodík je v nákladní dopravě, kde vysokou pořizovací cenu vyváží velký nájezd Km . V osobní dopravě je vodíkový pohon pro svou nákladnost neekonomický .Automobil Honda FCX Clarity (2008) s vodíkovým palivovým článkem, už je delší dobu na trhu Déle než Toyota Mirai . Přesto si ani jeden model zákazníky nehledá snadno. Vodíkových Čerpacích stanic je doslova jako šafránu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

http://www.hybrid.cz/tagy/vodikovy-pohon

+1/0
29.9.2016 18:03
Foto

V42a75c63l44a60v 96V20a42v52r60a 3197254595767

a jak bude nadšený až dojde životnost baterie? Už ví na kolik ho přijde?

Jestlipak už se někdo v Čechách odvážil napsat že Tesla prodělává na každém autě v přepočtu 100,000 Kč? Nic?

Při současné ceně tradičních paliv, je nesmysl kupovat elektromobil. Měl jsem možnost jezdit s jinými elektromobily a vím jak propastný rozdíl je mezi tradičním pohonem a baterií. Velmi propastný.

Před časem jsm také psal, že diesel patří do traktoru a ne do menšího auta. Mno sklidil jsem posměch... a automobilky UŽ NA TO TAKÉ PŘIŠLY. A tak je to se vším. Evropa je opravdu velký kus za Amerikou. Však také v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu není až do 35. místa ani jediné evropské vozidlo. Zato už přes dvacet le jím Ford řady F. Tedy v rozměrech pro dospělé chlapy a na dálnici KING. A zkuste mě vybrzdit. (To se tu v usa ale nezná. Škoda.)

+1/−2
25.9.2016 19:12

H14o93n67z22a 48T27a20r 3399422884672

U Tesly je záruka na akumulátor 8let bez omezení počtu najetých km .

Která automobilka nabízí záruku bez omezení počtu najetých km na spalovací motor. V ceně vozu je zahrnuto nabíjení ( Supercharger ) bez poplatku Po celou životnost elektromobilu. Která automobilka vám k autu nabízí palivo po celou životnost automobilu . Přesto probíhá 95% nabíjení pomalým zpoplatněným nabíjením doma v garážích.

Tvrdit že automobilka, která všechny příjmy spět investuje do rozvoje je ztrátová Není objektivní postoj . Tesla připravuje výrobu svého klíčového modelu 3 a to stojí sakra velké peníze Rozjet výrobu nového automobilu.

Také staví Gigafaktory společně s firmou Panasonic bez které není možné výrobu modelu 3 rozjet, protože dosavadní výrobní kapacity nedokáži pokrýt poptávku po akumulátorech . Značné množství vyrobených akumulátoru je totiž použito do energetických uložišt pro FV, které Tesla také vyrábí

Největší počet majitelů Tesla motors přešlo od značky BMW.

Jednoho majitele Tesla S se ptali. Proč vyměnil své luxusní BMW za Teslu S.

On odpověděl, že pro velký nájezd km měl u BMW velké náklady na servis a palivo.Tesla má výkonný Bezúdržbový pohonný agregát s 8_letou zárukou a palivo pro pohon zdarma a to nikdo jiný nenabízí.

Americká vláda podporuje elektromobily, protože klasické spalovací motory se značně podílejí na znečištění ovzduší ve městech . Mladá populace trpí chronickými dýchacím potížemi a léčba je velmi nákladná.

Automobilky přestávají nabízet naftové agregáty u malých automobilů ne proto, že by to bylo k ničemu, ale proto, že poptávka na trhu klesla do té míry, že nemá smysl tyto motorizace nabízet.

"Evropa je opravdu velký kus za Amerikou" Jestli jste si nevšiml tak Tesla motors sídlí v USA

Evropské automobily se ve v USA spatně prodávají, protože jsou prostě drahé a k tomu je potřeba i nákladnější zákonné pojištění . K čemu je výkonný pohonný agregát, když na dálnicích v USA platí ještě přísnější rychlostní limity než v Evropě a překročení ry

+2/−1
25.9.2016 22:46

H23o25n25z10a 77T79a52r 3859722144812

Evropě a překročení rychlosti je tvrdě trestáno . Protáčení kol při rozjezdu tzv. gumování je také pokutováno .

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

0/0
25.9.2016 22:51

D36a16v34i51d 51H74o86l87m40a28n 5174820797

U služební Octávky (334.000,-Kč) mám za pět let najeto 205.000km. Náklady na palivo činí 390.000,- Kč. Za tři roky bude bude mít auto najeto cca 300.000km a šoupne se do bazaru. Celkové náklady i s palivem 334 + 390 + 185 + 120(údržba) -50(za prodej)= 979.000,- Kč celkem za 8 let provozu a najetých 300.000km. Kde je ta výhoda dotované Tesly ?? Já vidím jen mediální propagaci velkého nesmyslu, který dotují zejména Ti, kteří se na Teslu nikdy nevzmohou. Celé to začne dávat smysl ve chvíli, až do auta půjde strčit "energetická krabička" v ceně do 20.000,-Kč, o velikosti akumulátoru, která bude mít energii na dojezd >1000km, která bude snadno doplněnitelná energií do 10min a bude mít životnost min 2-3 roky. V této chvíli říkám : ano, dává to smysl a i bez masivních dotací se to prosadí naprosto samo, ve velmi krátkém časovém horizontu. Do té doby je to prostě jen hračka pro snoby, či poblázněné rádobyekology - a pište si argumentů třeba milion.

+2/−2
26.9.2016 13:20

J21i17ř83í 16S57c72h31w46a30c55h 8928834938276

Srovnávat auto s dynamikou supersportu s octávkou je poněkud mimo....

+4/−3
26.9.2016 14:38

M52a81r38t72i72n 14N10o21v41á16k 6243757689631

já mám takový pocit, že až dojde životnost těch baterií + další ekonomické faktory v dané době cca okolo roku 2020-2025 mohou vyústit v totální krach Tesly a tedy řešit nějakou reklamaci bude opravdu naprosto MIMO..

btw.. Nevím, zdali "OBDIVOVAT" nějakého tzv. "metro-intelektuála", že si pořídí auto za 3 mil + (aby ušetřil náklady na palivo + to obhájil "nekompromisním" - šetřím životní prostředí) - když každé druhé auto se spalovacím motorem vč. HYBRIDU!!! přijdu na 1/2 a za celou dobu jeho existence NAPROSTO nemůže i při abnormální spotřebě paliva utratit více, než za tu Teslu...

lidi jsou zkrátka buď a) magoři.. b) totálně ulítlí nadšenci (chápu u věcí, které si dokáže za svůj plat pořidit průměrně vydělávající člověk, který kvůli tomu nezkrachuje) c) osvícení průkopnící (= ti ale většinou vynalézají nové věci).. nebo totálně namyšlení a sebestřední zbohatlíci (at již díky dědictví nebo úspěchu na burze), co se potřebují pokaždé zviditelnit.. (jejich IQ je často nižší, než běžného obchodního manažera - žel, ale mají peníze, tak se chovají jako prasata).

0/−3
26.9.2016 1:27

M55a10r36t93i18n 41H30e65j71t67m79á24n40e59k 7886845778576

Proč mě titulujete metro-intelektuálem a totálně namyšleným sebestředným zbohatlíkem? A z čeho usuzujete, že se chovám jako prase? Milý pane, myslím, že článek není o mě, ale o autu, ale chápu, že se každému nemusí líbit. Ostatně i já měl na výběr a Tesla byla moje volba. Ostatně i když se zamyslím zpětně, vážně mě nenapadá v této cenové hladině žádné lepší auto. Přesto nikomu neberu názor, že by si raději za tytéž peníze koupil 10 Oktávií, 15 Hjondé anebo 20 Kijí.

No asi bych měl ještě říci, že na auto jsem ani nešetřil a ani jsem na něj nenakradl. Je to drahý vůz, ale jeho cena prostě odpovídá mým příjmům a těm také odpovídá i mé daňové přiznání.

Teslu jsem si určitě nepořídil proto, abych následně šetřil za palivo. Nízké náklady na pohon a servis jsou bezesporu určitou výhodou oproti všem ostatním vozům dané cenové kategorie, ale tím veškerá ekonomická výhoda končí.

Je zde hodně negativních příspěvků, hodně zavádějících dezinformací a mýtů. O něčem to svědčí a z toho mi je trošku smutno. Vím, že to nemohu změnit, ale možná se pokusím na některé příspěvky odpovědět. Samotného mě překvapilo, že některé věci mi ještě nejsou úplně fuk...

+1/0
27.9.2016 20:23

M66a80r69t45i57n 88K44a19l75e21n95d52a 1980433960

nic si z toho nedělejte martine, předpokládám podle jména spojení kaprovkou takže opravdu nikdo nepochybuje že jste na ni musel šetřit nebo nedejbože že by jste si ji nemohl dovolit. tím ovšem ekonomika provozu takového auta končí. majítelé tesel to nechtějí slyšet ale hustota energie v článcích preferuje k city-caru a ne k autu na lago (to se dá dát za 6 hodin tj s jedním čůráním a jedním) a to se bavíme o klidné jízdě nepřekračující 160km/h v de a 135 v it (IGL raději nevidět neslyšet). sám zůstanu u auta za 2.5 ač jsem o ní uvažoval tak prostě ekonomicky to za životnost při mém nájezdu (60tkm) prostě nevychází. to nehovořím o situaci kdy jsem měl v brně jednání a díky nehodě na 59 km jsem zjistil že jsem nechal ipad v restauraci v brně. tj bez problémů jsem dojel na 105l litrů domov-praha-brno-59-brno-praha-domov. představa že bych mojí rychlostí 179 v noci ani nedojel zpět do brna a někde 40 minut přešlapoval mě fakt děsila.

0/0
30.9.2016 21:37

M62a81r74t55i65n 89H84e84j32t25m65á14n92e88k 7686605518306

Pokud mě někdo ještě po sedmi letech stále dokáže propojit jak říkáte s "Kaprovkou", tak to mě vážně potěšilo. Děkuji Martine. Jinak s Vaší argumentací musím souhlasit, tedy z Vašeho úhlu pohledu.

Asi by se lidé neměli příliš pozastavovat nad tím, že z majitele Tesly se během krátké doby stává Tesla nadšenec a nezřídka mnozí z nás jsou nakonec i Tesláckými fanatiky. Ono se to vážně může stát každému a může za to jen a pouze - jak jinak: Tesla. Asi nemá cenu tady rozepisovat jak a čím se to auto začne časem dostávat majiteli "pod kůži". Je to pochopitelně tím jeho pojetím, které bylo od počátku vyvíjeno jako "smart" auto. Zatím se nepovažuji za Tesla fanatika, ale Tesla nadšenec jsem určitě. Je ovšem pravda, že jsem měl všechna svoje auta docela rád, jenže právě proto o to těžší to měla Tesla se mnou.

Nakonec musím říci jedno. Ani kdybych tady tisíckrát popisoval výhody a odlišnosti jízdy Teslou, nikdy se to nevyrovná vlastní zkušenosti. Za sebe všem doporučuji, využijte příležitosti, pokud nastane a svezte se v Tesle jako řidič. Stačí 50 km a bude vymalováno. Neříkám, že to přesvědčí každého ke koupi, to určitě ne, ale ten zážitek a ta čirá radost za to prostě stojí.

0/0
1.10.2016 17:41

M45a27r12t82i85n 64H78e14j72t31m53á54n75e25k 7796805438966

Pokud jde o auta, tak tvrdíte, že Evropa je podle Vás velký kus za Amerikou? Normálně jsem si poprskal monitor, tak jsem se už dlouho nenasmál! Vždyť sám tvrdíte, že dvacet let je nejprodávanějším vozem na americkém trhu Ford řady F!!! A pak, že my v Evropě jsme tupé ovce... Vy jste ale šprýmař chlape!R^

+1/0
27.9.2016 22:48

R17a20d32e91k 76T94o83m22š42ů 3335403262851

Vávra aka Thyronx (bývalý zaměstnanec Fordu v USA) už nám ty moudra z USA dává na Idnes možná 20 let ;-)

+2/0
28.9.2016 7:57

H52o44n10z78a 96T78a60r 3979872894862

Model Tesla x Konfigurátor >>> Není to jako u klasického automobilu Kde se jako první vybírá motorizace u elektromobilu tvoří Základ ceny Kapacita akumulátoru Ta začíná u Modelu X na

74.800 € a může se vyšplhat až 146.800 €

https://www.tesla.com/en_EU/modelx/design

+2/0
25.9.2016 14:41

R84i22c62h77a70r89d 87M22i18c34h63a44l20o23w35s34k87i 1111519455806

Ekonomický a ekologický nesmysl s nizkou užitnou hodnotou.

+4/−6
25.9.2016 12:23

P42e15t67r11a 41K25o10v82á64ř46o18v31á 2410141911820

Nějak furt nechápu, proč všichni řeší dojezd.. elektro na krátké vzdálenosti, na dlouhé soukromý letoun, ne? :-P Ne vážně, probuďte se.. tohle přeci neni auto na sbalení rodiny na dovolenou do Chorvatska. To je prostě zatím na denní ježdění pro lidi s dvěma auty. Osobně na dlouhé jízdy a dovolené máme taky doma velkého kombíky, zato jiné na běžné ježdění do práce, kam jezdím denně už 22 let a dojezd 200 km s přehledem za ten den ani nespotřebuju. Je to jako byste si stěžovali na parametry při koupi sekačky na trávu a přitom potřebujete traktor.

+6/−3
23.9.2016 23:43

J31o44z70e42f 51K13o77s27t80e64l68a83n52s35k20ý 8865472509146

Pomaly, resp. pomerne rýchlo sa to rozbieha. Ako kedysi pred 25 rokmi mobilné siete a telefóny. Prvé telefóny boli nekresťansky drahé, ťažké, s malou výdržou a dalo sa s nimi volať len vo veľkých mestách. Účty za telefonovanie boli tak 10 x väčšie ako dnes.

S elektromobilmi to bude podobné. Čím viac ich bude, tým viac bude nabíjacích staníc. A čím viac bude nabíjacích staníc, tým viac bude elektromobilov. A tak dokola. A čím viac sa bude vyrábať a predávať elektromobilov, tým budú lacnejšie. A čím budú lacnejšie, tým viac sa budú predávať. A tak dokola. :-)

Zlatým dolem budúcnosti bude výroba batérií. Na svete ich bude potrebných niekoľko milliárd...

Elektromobily sú pekným príkladom životného cyklu nejakej technológie. Každú novú technológiu si najskôr môžu dovoliť len bohatí nadšenci - ako pán v reportáži. Tým ako sa technológia stáva masovejšou, jej cena klesá a môže si ju dovoliť stále väčší okruh ľudí. Stačí si spomenúť, koľko stáli prvé CD napaľovačky (asi 350.000 korún), koľko stáli prvé ploché televízory (300.000 korún) atď. Pritom v porovnaní so súčasnými výrobkami za "hubičku" mali doslova katastrofálne vlastnosti: 1 rýchlostné napaľovanie či rozlíšenie 640 x 480 bodov u TV. Dodnes si spomínam, aký hrozný obraz mal môj šéf na svojej plazme za 100.000 korún.

+8/−2
23.9.2016 20:30

J78a56n 20D68ě58t72á21k 4341694269360

Tahle skvělá nová technologie už se nám tu rozbíhá víc jak jedno století a furt nic, drahé je to neskutečně a ještě na tom Musk prodělává. Kde konkrétně očekáváte nějaké zlevnění, je mi naprostou záhadou. V tom krámu není žádná nová technologie, je tam trocha levné elektroniky made in China, ta už levnější asi nebude, akumulátor a elektromotory, které používáme nějakých 150 let a hliníková karoserie, která asi taky zásadně levnější v dohledné době nebude. Nechci vám kazit nadšení, ale čekáte v podstatě na zázrak.

+2/−3
24.9.2016 2:13

M87i80r31o 42M15o79r17i73c 5475894122883

Kapacita akumulátorov sa za posledných 20 rokov zväčšila 5x, ich cena klesla na 1/5 a počet nabíjacích cyklov stúpol 5x.

Za 5 rokov bude kapacita akumulátorov o 30% vyššia (pri rovnakej veľkosti a hmotnosti) a budú o 50% lacnejšie, ako teraz.

To sú fakty a zázrak to rozhodne nebude.

Len aplikácia masovej výroby, nič viac.

+4/0
24.9.2016 17:41

R83a60d59e41k 98H21o20d96a44ň 9936627871133

Pokud kapacita stoupla za 20 let 5x, tak mi vysvětlete proč má Tesla jen pětkrát větší dojezd než elektromobily staré více než 100 let.

+1/−1
24.9.2016 23:50

H73o34n12z83a 78T90a52r 3569632384792

Ano. Jenže ty elektromobily měly malou konstrukční rychlost Nižší energetické nároky na km. https://www.youtube.com/watch?v=v_05ddNt_-8

. Energetické nároky nejsou lineární se zvyšující se rychlosti.

Když pojedete s Teslou pomalu Tak jak jezdily ty první elektromobily ujedete mnohem víc km.

http://www.hybrid.cz/novy-rekord-88562-km-v-elektromobilu-tesla-model-s

+2/0
25.9.2016 9:52

J12i31ř92í 15S16c39h76w65a87c54h 8308844968226

plné nabití 90 kWh x tarif

tarif dle "konfigurace" cca od 1,50 do 5 Kč

takže cena 1 nabití (při účinnosti 90%) někde mezi 150 až 500 Kč

+1/0
23.9.2016 17:28

J79i35ř58í 16S39c53h86w68a54c11h 8168824718636

patří níže jako odpověď na otázku P. Vopičky

+1/0
23.9.2016 17:29

J21a20r46o36m96í31r 60K96r89á26l 4900379634859

K tomu tarifu ještě přidejte stálé platby.

+1/0
23.9.2016 17:30

J31i24ř28í 13S27c85h65w21a27c97h 8568974368246

nevím jak je to mezi obvyklým (standardním) 25A a 32 A ale mezi 25 a 16A je nyní rozdíl necelé 400 ročně (u EONu)

0/0
23.9.2016 17:33

J62a48r14o10m56í14r 12K76r43á82l 4570109904289

S 3x25A toho moc nenabijete. A u sazby "Standard" máte podstatně vyšší cenu za 1 MWh.

+1/0
23.9.2016 18:13

J37i68ř88í 47S25c32h82w32a85c86h 8788534768546

já vím, jen jsem se snažil "odhadnout" navýšení stálé platby při navýšení hlavního jističe z 25A na potřebných 32 A ;-)

0/0
23.9.2016 23:17

J98a29n 37D49l32o33u81h36ý 7774869370179

Tankuji plnou cca za 350kc a najedu na to minimalne 400km ;-) Tesla je ekonomicky nesmysl.

0/−1
26.9.2016 7:22

P80e29t47r 83V29o68p85i74č91k88a 5392677607216

zajimalo by me, kolik takove 6hodinové nabíjení 400V zásuvkou stojí, to musí být pěkný pohled na měsíční fakturu za elektřinu ...

0/0
23.9.2016 15:36

J90a79r25o27m23í76r 60K35r31á44l 4630309604679

Jen za jistič zaplatíte měsíčně o dost víc. Minimum je 3x32A, ale spíše 40.

0/0
23.9.2016 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.