Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

N49i77k12o21l32a 44Č39e45c83h 9551449676

Celkem by mě zajímalo, jak moc nutná je ta doporučená prohlídka v autorizovaném servisu, protože 600 euro každých 20kkm přidá k těm úžasným 60hal za km dalších 80, což už se pomalu blíží nákladům na benzín nebo naftu v normálním autě, které má pravidelné prohlídky o poznání levnější a v delších intervalech a navíc se dají často odbýt v levnějších neautorizovaných servisech.

Samozřejmě je mi jasné, že auto skoro za 5 mega není pro lidi, co honí každou korunu, ale chvástat se nízkými náklady na provoz je trochu zavádějící.

+22/0
doporučit
22.9.2016 14:36

M97a66r47e70k 54J68a48n 2803542544252

Nedělejte si zde moc starostí o tu Teslu. Je jasný pokud někdo jede z třeba Paříže do Berlína tak není až tak košer. U ní je ale, jedno velké ALE. Jednou usednout za volante. Ten rozjezd je prostě úžasný, bezvadný, senza ,raketový. Nezlobte se i ten nejlepší benzíňák renomovaných značek na to nemá. Všem přeji ten zážitek za volantem .Ihned po té pochopíte o čem je Tesla.:-)

+19/−1
doporučit
22.9.2016 6:32

J96i68ř84í 83S65c85h61w69a52c62h 8698664708356

to auto má spoustu nevýhod ale taky výhod.

Velký autům s velkými motory ve městě díky režii spalovacího motoru neskutečně narůstá spotřeba, čím takové auto jede pomaleji tím více žere. V Tesle se nic takového neděje.

Tesla X je poměrně velká, vysoká a hodně těžká, ale těžiště je neskutečně nízko, takže jízdní vlastnosti jsou podobné jako u mnohem lehčích a hlavně nižších aut se spalovákem.

Dynamika Tesly X je neskutečná, odpovídá supersportu s nějakými 600-800 koníky (dle hmotnosti), a ty rozhodně laciné nejsou. Asi neexistuje dynamičtější auto s 5-7 sedadly

Jezdit v tom autě bude nejspíše i zábava a současně vyřeší problém s odvozem mnoha lidí, což žádný supersport nedokáže.

K dojezdu, ano to je dnes zatím problém, na druhou stranu jezdit v supersportu delší vzdálenosti je taky celkem dost utrpení.....a já třeba autem delší trasy jak 250 km vůbec nejezdím, a takových lidí je určitě více.

Takže to shrnu. Na podobná auta ať v elektrice nebo v benzínu nemám a asi mít nikdy nebudu (asi jsem ve škole zrovna chyběl, když se probíralo vydělávaní miliónů) ale Tesle fandím....;-)

+20/−2
doporučit
22.9.2016 11:18


Foto

L57u26k23á46š 16N60o54v65o73t26n22ý 6716947908948

Jako než si kupovat nějakou obludu typu X6 z Mnichova, tak tohle může být hodně zajímavá alternativa. Za mne R^

+18/−2
doporučit
22.9.2016 7:50

J65a69n 70B94i61n15d52e47r 1594738583327

Je to hezke, ale vcelku ku hov...u. Auto za 3,8 melounu s dojezdem 380km. Krapet by me zajimalo, jak dlouho do toho Spanelska jel. Pokud vsak nekdo jezdi jenom po cechach, tak proc ne :-)

+25/−5
doporučit
22.9.2016 0:22

P84e91t15r 38S10i75m45e95k 6521353449484

pracuju jako THP, maželka ve zdravotnictví, svátky, noční, víkendy, máme 2 malé děti, dům. Tesla a ostatní elektroauta je a budou pro střední třídu v ČR zcela nedostupná auta. Mám takovej dojem, že cena bude stále vysoká, něco jako další americký produkt Apple. Dokonalý marketingový produkt, skvělé služby, servis, reklama,...

+26/−6
doporučit
22.9.2016 7:08

P92e70t41r 93K67o71n92í90č69e73k 8864912975705

Když to celé začalo, naivně jsem si myslel, že elektroauta budou dělat zavedené automobilky. Že budou možná o něco pomalejsi, ale aspoň přestaneme magorit na silnicích. A že budou za normální ceny. Ne že to bude hlavně pro lidi, které už nebaví medvěd kupe v plné palbě.

+14/−1
doporučit
22.9.2016 8:02

J19o29s14e77f 62N71o56v37a69k 5738682876228

Moc hezký! Pro milionáře. Doufám, že jim nebudeme muset formou ekodotací a ekopokut přispívat na něco, o čem sami můžeme jen snít...

+14/−1
doporučit
22.9.2016 7:31

P95e58t93r 52D39l34o32u11h90ý 3725571792868

Takže 1km jízdy stojí 0,60Kč? Opravdu? Asi dělám chybu ve výpočtu, ale jen pravidelná prohlídka stojí 600€ na každých 20 000 km, tzn. 0,81Kč na km. Takže mi někdo platí za ujetý km? Jo, já jsem zapomněl. U "zelených" aut se počítá jen to, co se hodí do krámu. O pořizovací ceně a ekologické výrobě baterií ani nemluvě. Ale co, rejpnul jsem si a za ty mínusy od ekonadšenců to stojí.:-)

+53/−19
doporučit
22.9.2016 0:34

J79o67s61e20f 15Š22o39l38t65e25s 8904738710713

Jako fajn. Ale některá ta řešení jsou strašně neergonomická. Výměna čelního skla bude stát jako menší nové auto, ty dveře jsou problematické, obecně je kvalita sllícování a dotažení interiéru mizerná (rozhodně ne na úrovni konkurence) apod. Jednoduše je to auto pro nadšence a lidi, kteří mají moc peněz a nevědí co s nimi.

+17/−3
doporučit
22.9.2016 0:14

F90i65l10i66p 35V79a58l96d41e74r 1318568674754

Jedno se nesmí upřít: Konečně elektromobily vypadaji jako auta, navíc velmi sympaticky vyhlížející auta.

+8/0
doporučit
22.9.2016 14:42

J69i28ř56í 55S97c74h91w88a75c58h 8678564578836

Není to úplně totéž, ale současná situace okolo EM mi připomíná situaci okolo nástupu mobilů. Tehdy měl člověk pevnou linku doma, měl pevnou linku v práci, na ulicích byly telefonní budky. První mobily velikosti kufříku byly těžké a nesmírně drahé, každá minuta volání byla drahá, nic jiného než volání to neumělo, protistrana měla obvykle jen pevnou linku, takže když nebyla doma, tak se z toho mobilu nedalo dovolat. Prostě pro normálního člověka byl mobil jen ohromně drahá hračka. Ale kdyby se tehdy nenašel vůbec nikdo, kdo ho byl za ty prachy ochoten provozovat, tak bychom dodnes všichni fungovali na těch pevných linkách.... ;-)

+11/−2
doporučit
22.9.2016 21:34
Foto

M39i43c13h77a66l 62N40a45j89m16a32n 7989373826360

Zajímavé auto. Na svezení určitě pohodlné. Ale baterie mají pořád své omezení. Viz dojezd 385 km - ten vypadá pěkně, ale jedním dechem se musí dodat ,že se po dálnici musí jet jen kolem 100 km/h.

Nabíjení doma v garáži nebo u superchargeru, pro toho kdo jezdí po celé republice a není každý den doma je to auto téměř nepoužitelné. Ekonomika provozu také není tak růžová. Cena za el. energii je sice krásných 0,9 kč/km, ale po celkové náklady na 1 km jsou stále vysoké.

+14/−4
doporučit
22.9.2016 6:29

O85n88d57ř53e62j 67P46o68d44ě75b95r79a12d88s51k98ý 3784317741668

Jako technicka zajimavost, libustka pro fajnsmekry za hromadu penez proc ne, ...ale planetu s tim asi nezachranime :-)

+9/−1
doporučit
22.9.2016 7:13

J97o71s53e88f 15V44a33l38a 9490333973473

jenom pro zajimavost - pred 2 tydny otestovali redaktori televize ARD v provozu jiny elektromobil - Nissan Leaf. Slo o to dojet z televizniho studia v Berline do 500 km vzdaleneho studia v Koline n.R. Cesta vcetne nabijeni trvala pres 24 hod - diky castemu nabijeni, hledani funcnich nabijecek a casove prodleve pri pouziti odtahove sluzby. Normalne je to cesta na 5-6 hodin.

+9/−1
doporučit
22.9.2016 6:22

J18i62ř88í 69J20u12r93s25a 4914736675124

Když si čtu všechny ty negativní příspěvky, je mi smutno. Lidi, kteří to nikdy nezkusili, nikdy v tom nejeli, lidi bez pořádných informací, lidi líní hledat, lidi líní změnit svůj zarezlý názor... Je mi z toho blbě.

+15/−6
doporučit
22.9.2016 17:55

J70o81z38e55f 47K16o53s76t62e26l37a23n45s68k48ý 8275442189286

Pomaly, resp. pomerne rýchlo sa to rozbieha. Ako kedysi pred 25 rokmi mobilné siete a telefóny. Prvé telefóny boli nekresťansky drahé, ťažké, s malou výdržou a dalo sa s nimi volať len vo veľkých mestách. Účty za telefonovanie boli tak 10 x väčšie ako dnes.

S elektromobilmi to bude podobné. Čím viac ich bude, tým viac bude nabíjacích staníc. A čím viac bude nabíjacích staníc, tým viac bude elektromobilov. A tak dokola. A čím viac sa bude vyrábať a predávať elektromobilov, tým budú lacnejšie. A čím budú lacnejšie, tým viac sa budú predávať. A tak dokola. :-)

Zlatým dolem budúcnosti bude výroba batérií. Na svete ich bude potrebných niekoľko milliárd...

Elektromobily sú pekným príkladom životného cyklu nejakej technológie. Každú novú technológiu si najskôr môžu dovoliť len bohatí nadšenci - ako pán v reportáži. Tým ako sa technológia stáva masovejšou, jej cena klesá a môže si ju dovoliť stále väčší okruh ľudí. Stačí si spomenúť, koľko stáli prvé CD napaľovačky (asi 350.000 korún), koľko stáli prvé ploché televízory (300.000 korún) atď. Pritom v porovnaní so súčasnými výrobkami za "hubičku" mali doslova katastrofálne vlastnosti: 1 rýchlostné napaľovanie či rozlíšenie 640 x 480 bodov u TV. Dodnes si spomínam, aký hrozný obraz mal môj šéf na svojej plazme za 100.000 korún.

+7/−1
doporučit
23.9.2016 20:30

D21a76v58i71d 49R10y81c87h75e37t59s73k33ý 9146501280320

Ekonomická volovina pro boháče se zeleným egem. Kteří pak budou někde hodiny čumět při nabíjení.. :-)

+7/−1
doporučit
22.9.2016 11:39

T16o76m89á42š 78L30u83d91v34í75k 1340507624752

Taková blbost za 5 mega a ještě to koupí v šedivý barvě ;-D

+8/−2
doporučit
22.9.2016 14:33

M80i83r55o55s34l21a20v 88B55u65d28a 9762492127512

Opravdu by mně strašně zajímalo, jak dlouho jel do toho Španělska, kolikrát musel nabíjet, jak dlouho mu to nabíjení celkově trvalo a co by dělal, kdyby jeden z těch po cestě naplánovaných chargerů nefungoval nebo by byl obsazený na delší dobu.Také bych byl zvědav na průměrnou rychlost počítanou bez zastávek.

+5/0
doporučit
22.9.2016 12:40

T14o18m93á50š 25K21u66c27h84a42ř 3557731798251

Dvou a půl tunové přesouvátko? Nejde ten ekovývoj opačným směrem, než by měl jít? :-P

+6/−1
doporučit
22.9.2016 9:24

M34a57r47t23i60n 78Š89n76o58b26r 8160222276319

Před týdnem jsem byl na zkušební jízdě, paráda, ta rychlost je neuvěřitelná, uvnitř to působí dost futuristicky. Celkem inovační mi přijde ten displej a fakt, že se auto samo v noci třeba aktualizuje a ráno pak bude mít například zmenšenou spotřebu. Už aby jich bylo v Česku víc, fandím Elonovi. VR^

+7/−2
doporučit
22.9.2016 14:30

M34i24c11h80a80l 49Z29e66l39e10n46ý 6644233655706

Když se majitel Tesly tedy rozhodne jet na dovolenou do Chorvatska, má to na dvě dobíjení?

A má to vlastně kde cestou dobít?

Tomu říkám opravdu praktické auto :-)

+6/−2
doporučit
22.9.2016 14:43

L23u78k46á40š 73O31m18á79č63k88a 5331614371596

Skvělé, skvělé! R^

+5/−1
doporučit
23.9.2016 10:38

M76i43r13e92k 45G92a69j40e74r 5921396949660

"Provoz elektromobilu levný: jedna kilowatthodina stačí na pět kilometrů jízdy, kilometr pak vyjde na šedesát haléřů." Tak takhle se cena provozu opravdu pocitat neda. Predevsim musite zapocitat doporucene prohlidky v cene 600 euro po 20 tisicich km, cimz jsme na cene 1.41 Kc/km. K tomu cestu k teto prohlidce v cene podle vzdalenosti nekolik tisic az desitek tisic Kc. Spravne bychom meli pocitat odtah a dovoz auta zpet, protoze cas bohace je velmi drahy na to, aby tam jezdil, kdyz to neni jeho zaliba. A hned budeme na nekolika Kc/km. Ferove bychom take mohli argumentovat, ze lacinejsi provoz byl predplacen v kupni cene. Nejaka "ekonomika provozu" je v tomto pripade nesmyslny pojem a da se pouze srovnavat se zminenymi supersporty.

+5/−1
doporučit
23.9.2016 4:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.