Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O myších a lidech. Topolino zahájilo revoluci v motorizaci Itálie

V souvislosti se značkou Fiat vytanou většině lidí na mysli zpravidla nejmenší automobily prohánějící se po všech možných cestách i necestách, ty automobily, do kterých člověk sotva vlezl, ale přesto do nich lezl opakovaně a s láskou. Aby také ne, vždyť slavná turínská firma se v segmentu trpasličích aut stala dle mnohých nekorunovaným králem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i65c27h86a22l 95H12o34r 9210303832758

Tuším, že motor poválečné škody měl původ ve Fiatu.

0/0
23.10.2016 0:26

J30i80ř78í 13E78r80b92e57n 1603144276247

Tušíte špatně. Motory tudorů, sedanů, octavií, stejšnů i 1203 vycházely z předválečného popularu.

A embéčkové až fabiácké hliníkovky byly původní konstrukcí Jiřího Müllera z AZNP.

0/0
25.10.2016 11:16

P41e96t88r 15L83a81n34g51e22r 6675885720712

R^

0/0
22.10.2016 12:20

A23l76b19e28r43t 41K32á18m17e38n 9944808689491

Tak to počujem prvý krát, že Fiat Nuova 500 sa vyrábal až do roku 1975 a dokonca vraj mal boxer motor.

Fiat 110 Nuova 500 sa vyrábal od 1957 do 1960 sa zvykol označovať aj Fiat 500N

Fiat 110 Nuova 500 SPORT 1957 - 1960 alias Fiat 500 SPORT

Fiat 110 Nuova 500 D alias Fiat 500 D sa prestal vyrábať v marci 1961.

Od tohoto dátumu sa začal vyrábať model Fiat 110 F, Berlina a od r. 1968 do r. 1072 sa paralelne vyrábal aj model Fiat 110 Berlina 500 L

Od r.1972 do 1975 sa vyrábal model Fiat 110 F/II Berlina 500 označovaný aj 500 R, ktorý sa vyrábal už paralelne s Fiatom 126 a s motorom 595 ccm a synchronizovanou prevodovkou.

Na prvý pohľad sa Nuova od Berliny dá rozoznať podľa dverí "proti vetru", v nemecky hovoriacich krajinách "samovražedné" dvere.

Kombi verzia mala označenie Fiat 120 Nuova 500 Giardiniera.

Okrem toho sa robila plážová verzia JOLLY a športové verzie od Abarthu (4 rôzne upravy motora) a Giannini (tuším až 12 verzií)

Žiaden z týchto modelov nemal boxer motor !!

+1/0
21.10.2016 19:39

A33l31b50e87r14t 81K45á62m70e83n 9434448479581

zabudol som na verzie my car Francis Lombardi - niektoré verzie nemali plátenú strechu, mali veľký rošt ako prednú masku, inú palubovku vrátane tachometra, otváracie (výklopné) bočné zadné okná . . .

0/0
21.10.2016 19:56

R70a97d20e61k 45F70o56l72p85r28e64c33h57t

Moje chyba s boxerem (nevím, na co jsem myslel (a to jsem to po sobě četl)), díky, opravím.

0/0
21.10.2016 20:09

J74i17ř75í 47S27c79h10w87a88c50h 8838554378336

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova_500

zmínka o boxeru tam je ;-)

0/0
21.10.2016 20:16

J64i16ř20í 17S80c95h60w61a44c52h 8758254458916

ale vypadá to, že jen v prototypu ;-)

0/0
21.10.2016 20:17

R58a23d74e49k 85F11o44l73p81r42e58c88h19t

S boxerem původně počítal Agnelli, ale to nedopadlo. Chyba v článku vznikla ale mnohem "brutálněji" - paralelně jsem psal článek o hadimrškách, tady jsem chtěl rychle doplnit závěrečný odstavec o nových pětistovkách a automaticky jsem místo "motor" napsal "boxer".

+1/0
21.10.2016 20:36

R34a15d90e98k 54F64o74l94p20r50e75c88h18t

už blbnu, počítal s tím samozřejmě Dante Giacosa

+1/0
22.10.2016 13:26

J21i82ř58í 62S72c76h92w97a53c25h 8688504958486

tady to tvrdí, že prostě "pětistovka" se dělala až do roku 1975....

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova_500

a je tam zmínka i o tom dvouválcovém boxeru. ;-)

0/0
21.10.2016 20:14

J39i10ř28í 18S36c40h85w66a33c11h 8988354378796

sorry, jen v prototypu

0/0
21.10.2016 20:17

A75l63b22e76r19t 18K46á29m65e72n 9174918709201

VersioniModificheDalAlI serie Luglio1957Settembre1957I serie migliorataint.Settembre1957Novembre1957II serie economicamecc.Novembre1957Marzo1958II serie normaleest./int./mecc.Novembre1957Marzo1958II serie normale Americaest.Dicembre1957Marzo1958III serie economicaint./mecc.Marzo1958Luglio1958III serie normaleint./mecc.Marzo1958Luglio1958III serie normale Americaest.Marzo1958Luglio1958sport Zagato gran turismoprototipoNovembre1957Novembre1957sport trasformabile I serieest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959sport berlina I serieest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959sport trasformabile I serie Americaest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959IV serie economicaint./mecc.Luglio1958Marzo1959IV serie normaleint./mecc.Luglio1958Marzo1959IV serie normale Americaest.Luglio1958Marzo1959V serie economica trasformabileest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribileest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribile Americaest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 trasformabile Americaest.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribile Americaest.Marzo1959Marzo1959VI serie 59 trasformabileest./int.Marzo1959Luglio1959VI serie 59 tetto apribileint.Marzo1959Luglio1959VI serie 59 trasformabile Americaest.Marzo1959Luglio1959VI serie tetto apribile Americaest.Marzo1959Luglio1959VII serie 59 trasformabileest.Luglio1959Luglio1959VII serie '59 tetto apribileest.Luglio1959Ottobre1959VII serie 59 trasformabile migliorataint.Luglio1959Ottobre1959VII serie '59 trasformabile Americaest.Luglio1959Novembre1959VII serie tetto apribile Americaest.Luglio1959Novembre1959VII serie 59 t.a. luxus (Germania)est.Settembre1959Novembre1959VIII serie 59 trasformabileest.Ottobre1959Novembre1959VIII serie 59 tetto apribileest.Ottobre1959Novembre1959sport berlina II serie 59est./int./mecc.Marzo1959Marzo1959sport trasformabile tetto apribile II serie 59est./int./mecc.Marzo1959Marzo1959sport trasformabile tetto apribile II serie 59 Americaest.Marzo1959Marzo1959sport berlina III serie 59int.Marzo1959Luglio1959spor

0/0
21.10.2016 21:18

A75l90b79e46r38t 43K18á52m27e73n 9884818839121

Škoda. Taká pekná tabuľka to bola. Tu je originál:

http://www.500clubitalia.it/informazioni-tecniche/modelli-fiat-500-storica

0/0
21.10.2016 21:20

J82i97ř60í 10E82r88b16e94n 1123774876557

V kontextu tohoto článku zní směšně stesky mnohých lidí, kteří tvrdí něco o tom, jak bylo meziválečné Československo na motoristické špici a nebejt bolševiků, tak Škodovka byla významnější než Volkswagen.

Ani náhodou. Největší objem výroby osobních automobilů v RČS byl v roce 1938, a to kolem 6000 aut z pěti automobilek, zatímco FIAT vychrlil přes 20 tisíc aut od jednoho typu. Jedinou československou konkurencí mu technicky byly aerovky (Praga Piccolo, Škoda Popular i Tatra 57 byly o třídu výš) vyráběné v pár stech kusů ročně. Pár desítek špičkových limuzín Tatra 77/77A/87 to nevyrovná.

+2/0
21.10.2016 10:48

J53i29ř34í 37K37o88c12u52r58e79k 6835354455558

Ano, vezmeme jeden ukazatel, a ten nám potvrdí naši teorii. Schválně: Kde byla největší meziválečná vagonka na světe.

0/0
21.10.2016 11:57

J94i72ř79í 23E25r18b34e56n 1223704706397

???

Co má vagonka společného s motorismem, resp. výrobou automobilů? 8-o

0/0
21.10.2016 12:41

J14i24ř65í 55E65r51b18e48n 1403644936467

Jinak se pochlubte svými vědomostmi, jsem zvědav, kteráže vagonka to byla.

0/0
21.10.2016 12:45

T89o63m45á38š 17V20a28v47e84r74k63a 7591810402164

Strejda Topolino :-)

0/0
21.10.2016 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.