Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečné airbagy Takata: na začátku se šetřilo na nepravém místě

V automobilovém světě platí jedno nepsané pravidlo: při vývoji se smí šetřit na čemkoliv, jen na bezpečnosti ne. Rozkrývání pozadí aféry s airbagy Takata, která se může týkat více než 70 milionů aut, však ukazuje, že na začátku bylo právě jeho porušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B67o55h11u58m96i80l 11M37á25c69a 5821152836283

Kontrolní mechanismy v Technetu jsou asi na podobné úrovni jako v Takatě.

Nekontrolovaně exploduje navlhlý či nahřátý dusičnan amonný, nikoiv dusičnan sodný.

Dusičnan guanidinový je nesmyslný název. Správně je to guanidinium-nitrát. Obstát by mohl i dusičnan guanidinu.

+2/0
23.9.2016 21:20

D10a87v19i34d 93H54e35r89i64a89n 6974536897401

Stejně TAKATA vyrábí dál, nikdo jiný to skoro neumí, takže jsou v pohodě.

0/0
23.9.2016 13:22

J43a85r26o87s15l60a54v 62R59y23c25h71t16á76ř 2504449479916

Dusičnan guanidinový?

0/0
23.9.2016 8:58

V38a58š24e30k 70P12l75u35s59k23a64l 2707258210641

guanidin – NH2–C(NH)–NH2

0/0
23.9.2016 11:07

J23a32r64o25s29l55a70v 12R37y81c42h82t58á17ř 2424609169746

a na této organické látce je někde připojena NO3 skupina tak, aby tato organická látka měla oxidační číslo VI+?

+1/0
23.9.2016 16:46

V76a82š86e63k 18P35l12u33s43k44a43l 2977468900591

Takhle to myslíte? Zcela evidentně název není podle nomenklatury. V tom máte pravdu.

0/0
24.9.2016 8:20

V56á85c31l78a42v 19P20a95v74e65l23e38k 1510696596824

A automobilovém světě se šetří na všem. nová generace vozu = lehčí a levnější komponenty. A takřka u všech to jde na úkor životnosti.

Bylo by zábavné rozebrat Octávii první generace s tou stávající a to by majitelé vozu koukali, jak velký rozdíl v životnosti tam je.

+2/0
23.9.2016 8:52

J40i76ř16í 16M84o61r89a87v29a80n31s19k79ý 8519806941206

No pokud jsem zaznenal v textu správně řádově stovky problémů z asi 70 milionů vyrobených kusů, tak pri poruchovosti v řádu 1:100000 se zase tolik neděje. Byt jsem před rokem či dvěma tuto výměnu na autě pri prohlídce absolvoval.

0/−3
23.9.2016 7:08

K13a26r96e32l 64K40o19š63ť54á45l 8937581520715

Nejde o skutečnou poruchovost, ale o zdokumentované případy poranění těmi střepinami. Mimo tak zůstávají případy, kdy se vyvíječ sice roztrhnul, ale nikoho nezranil a pak určitě mnoho dalších případů, kdy nikoho nenapadlo hledat původ nějakých kousků kovu, nebo kvůli jiným zraněním nikdo neřešil další kousky kovu navíc a podobně. Navíc výměna nic neřeší, když tam dají stejnou sloučeninu.

+4/0
23.9.2016 7:53

M55a37r38e57k 46M56a13l40ý 1742648211980

To, co píšete, ten poměr, je naprostý nesmysl :-) Drtivá většina z těch 70 milionů airbagů nikdy nevystřelí a přesto nikdo neví jaká část z nich je vadná, to by pak ten váš poměr byl úplně jiný. Správně by se měla poruchovost počítat (když už) jako poměr špatných, nebezpečných airbagů k počtu vystřelených. A to už jsou úplně jiná čísla.

+3/0
23.9.2016 8:46
Foto

T89o38m24á84š 70D49v25o15ř85á38k 7505286857401

Takže Takata z nás vlastně dělá kamikaze?

+2/0
23.9.2016 6:11

A22l57e42š 88J43a60n89á33č83e62k 3763214156403

Kontrolní mechanismy se v montovnách obchází :-) Třeba tlakovky, stačí ucpat ventil prstem a kus je OK na únik ....

+5/−1
23.9.2016 1:41

V98l14a36d68i18m78í69r 68M48é48n59e64r 6177334840259

Myslim, ze pokud se toto Takata docte a pan autor nema jasne dukazy o (zdrojich) zvernejnenych tvrzenich, existuje moznost vzniku par problemu.:-/

+1/−16
23.9.2016 0:13

M24a80r25t56i22n 51N49o51v79á58k 6313777339821

já si naopak myslím, že společnosti typu Takata jsou neskutečné štěnice, které jen parazitují a je nutné je vyhubit všemi prostředky..

+15/0
23.9.2016 1:02

T85o65m23á55š 96V16e68l80č79o47v80s56k49ý 4183148289458

Vinni jsou ti, co od nich berou. Ti je drží při životě.

0/0
25.9.2016 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.