Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebezpečné airbagy Takata: na začátku se šetřilo na nepravém místě

V automobilovém světě platí jedno nepsané pravidlo: při vývoji se smí šetřit na čemkoliv, jen na bezpečnosti ne. Rozkrývání pozadí aféry s airbagy Takata, která se může týkat více než 70 milionů aut, však ukazuje, že na začátku bylo právě jeho porušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B98o50h30u32m69i55l 23M63á73c33a 5151112926423

Kontrolní mechanismy v Technetu jsou asi na podobné úrovni jako v Takatě.

Nekontrolovaně exploduje navlhlý či nahřátý dusičnan amonný, nikoiv dusičnan sodný.

Dusičnan guanidinový je nesmyslný název. Správně je to guanidinium-nitrát. Obstát by mohl i dusičnan guanidinu.

+2/0
23.9.2016 21:20

D25a78v88i56d 91H61e17r86i55a64n 6164706737341

Stejně TAKATA vyrábí dál, nikdo jiný to skoro neumí, takže jsou v pohodě.

0/0
23.9.2016 13:22

J17a72r94o31s47l98a17v 10R88y11c62h96t82á11ř 2374559849966

Dusičnan guanidinový?

0/0
23.9.2016 8:58


V87a98š95e48k 91P49l92u13s64k22a93l 2657258980811

guanidin – NH2–C(NH)–NH2

0/0
23.9.2016 11:07

J88a55r10o38s82l62a93v 34R24y89c86h93t93á77ř 2164589109786

a na této organické látce je někde připojena NO3 skupina tak, aby tato organická látka měla oxidační číslo VI+?

+1/0
23.9.2016 16:46

V18a81š74e38k 67P80l55u37s44k44a93l 2167338840621

Takhle to myslíte? Zcela evidentně název není podle nomenklatury. V tom máte pravdu.

0/0
24.9.2016 8:20

V25á93c54l36a27v 11P44a93v73e80l58e14k 1540976356574

A automobilovém světě se šetří na všem. nová generace vozu = lehčí a levnější komponenty. A takřka u všech to jde na úkor životnosti.

Bylo by zábavné rozebrat Octávii první generace s tou stávající a to by majitelé vozu koukali, jak velký rozdíl v životnosti tam je.

+2/0
23.9.2016 8:52

J63i92ř85í 16M26o17r59a86v29a81n55s28k59ý 8409186651126

No pokud jsem zaznenal v textu správně řádově stovky problémů z asi 70 milionů vyrobených kusů, tak pri poruchovosti v řádu 1:100000 se zase tolik neděje. Byt jsem před rokem či dvěma tuto výměnu na autě pri prohlídce absolvoval.

0/−3
23.9.2016 7:08

K40a78r82e60l 31K82o77š73ť87á10l 8567191760115

Nejde o skutečnou poruchovost, ale o zdokumentované případy poranění těmi střepinami. Mimo tak zůstávají případy, kdy se vyvíječ sice roztrhnul, ale nikoho nezranil a pak určitě mnoho dalších případů, kdy nikoho nenapadlo hledat původ nějakých kousků kovu, nebo kvůli jiným zraněním nikdo neřešil další kousky kovu navíc a podobně. Navíc výměna nic neřeší, když tam dají stejnou sloučeninu.

+4/0
23.9.2016 7:53

M38a18r85e40k 22M47a77l46ý 1182448661170

To, co píšete, ten poměr, je naprostý nesmysl :-) Drtivá většina z těch 70 milionů airbagů nikdy nevystřelí a přesto nikdo neví jaká část z nich je vadná, to by pak ten váš poměr byl úplně jiný. Správně by se měla poruchovost počítat (když už) jako poměr špatných, nebezpečných airbagů k počtu vystřelených. A to už jsou úplně jiná čísla.

+3/0
23.9.2016 8:46
Foto

T44o54m25á44š 43D72v91o11ř23á29k 7515966417201

Takže Takata z nás vlastně dělá kamikaze?

+2/0
23.9.2016 6:11

A17l41e37š 16J12a77n52á80č26e19k 3723984956283

Kontrolní mechanismy se v montovnách obchází :-) Třeba tlakovky, stačí ucpat ventil prstem a kus je OK na únik ....

+5/−1
23.9.2016 1:41

V33l93a70d48i93m23í48r 32M58é53n66e83r 6277744860199

Myslim, ze pokud se toto Takata docte a pan autor nema jasne dukazy o (zdrojich) zvernejnenych tvrzenich, existuje moznost vzniku par problemu.:-/

+1/−16
23.9.2016 0:13

M66a88r97t12i39n 46N18o11v41á88k 6643637389161

já si naopak myslím, že společnosti typu Takata jsou neskutečné štěnice, které jen parazitují a je nutné je vyhubit všemi prostředky..

+15/0
23.9.2016 1:02

T70o43m75á73š 77V29e58l13č13o27v70s83k82ý 4833498279598

Vinni jsou ti, co od nich berou. Ti je drží při životě.

0/0
25.9.2016 22:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.