Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečné airbagy Takata: na začátku se šetřilo na nepravém místě

V automobilovém světě platí jedno nepsané pravidlo: při vývoji se smí šetřit na čemkoliv, jen na bezpečnosti ne. Rozkrývání pozadí aféry s airbagy Takata, která se může týkat více než 70 milionů aut, však ukazuje, že na začátku bylo právě jeho porušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B41o32h55u69m66i70l 61M72á96c32a 5861662396243

Kontrolní mechanismy v Technetu jsou asi na podobné úrovni jako v Takatě.

Nekontrolovaně exploduje navlhlý či nahřátý dusičnan amonný, nikoiv dusičnan sodný.

Dusičnan guanidinový je nesmyslný název. Správně je to guanidinium-nitrát. Obstát by mohl i dusičnan guanidinu.

+2/0
23.9.2016 21:20

D91a78v50i29d 17H53e51r70i30a58n 6834116927261

Stejně TAKATA vyrábí dál, nikdo jiný to skoro neumí, takže jsou v pohodě.

0/0
23.9.2016 13:22

J34a43r51o86s53l56a93v 15R16y49c22h26t83á85ř 2244389879286

Dusičnan guanidinový?

0/0
23.9.2016 8:58


V11a63š30e69k 90P68l69u25s70k69a11l 2967858650761

guanidin – NH2–C(NH)–NH2

0/0
23.9.2016 11:07

J45a48r62o79s10l22a81v 30R85y72c11h16t90á69ř 2654569919696

a na této organické látce je někde připojena NO3 skupina tak, aby tato organická látka měla oxidační číslo VI+?

+1/0
23.9.2016 16:46

V64a98š39e94k 63P51l82u27s38k85a33l 2137188630551

Takhle to myslíte? Zcela evidentně název není podle nomenklatury. V tom máte pravdu.

0/0
24.9.2016 8:20

V49á47c47l60a57v 87P16a28v42e43l96e89k 1610776546144

A automobilovém světě se šetří na všem. nová generace vozu = lehčí a levnější komponenty. A takřka u všech to jde na úkor životnosti.

Bylo by zábavné rozebrat Octávii první generace s tou stávající a to by majitelé vozu koukali, jak velký rozdíl v životnosti tam je.

+2/0
23.9.2016 8:52

J23i19ř36í 30M65o46r49a83v21a96n82s83k94ý 8969816631466

No pokud jsem zaznenal v textu správně řádově stovky problémů z asi 70 milionů vyrobených kusů, tak pri poruchovosti v řádu 1:100000 se zase tolik neděje. Byt jsem před rokem či dvěma tuto výměnu na autě pri prohlídce absolvoval.

0/−3
23.9.2016 7:08

K60a51r31e27l 95K43o81š58ť80á95l 8617661610305

Nejde o skutečnou poruchovost, ale o zdokumentované případy poranění těmi střepinami. Mimo tak zůstávají případy, kdy se vyvíječ sice roztrhnul, ale nikoho nezranil a pak určitě mnoho dalších případů, kdy nikoho nenapadlo hledat původ nějakých kousků kovu, nebo kvůli jiným zraněním nikdo neřešil další kousky kovu navíc a podobně. Navíc výměna nic neřeší, když tam dají stejnou sloučeninu.

+4/0
23.9.2016 7:53

M48a82r80e19k 93M80a42l88ý 1122978621490

To, co píšete, ten poměr, je naprostý nesmysl :-) Drtivá většina z těch 70 milionů airbagů nikdy nevystřelí a přesto nikdo neví jaká část z nich je vadná, to by pak ten váš poměr byl úplně jiný. Správně by se měla poruchovost počítat (když už) jako poměr špatných, nebezpečných airbagů k počtu vystřelených. A to už jsou úplně jiná čísla.

+3/0
23.9.2016 8:46
Foto

T60o14m32á33š 45D60v43o52ř11á36k 7325856277741

Takže Takata z nás vlastně dělá kamikaze?

+2/0
23.9.2016 6:11

A54l71e84š 50J87a27n58á76č43e10k 3233864876813

Kontrolní mechanismy se v montovnách obchází :-) Třeba tlakovky, stačí ucpat ventil prstem a kus je OK na únik ....

+5/−1
23.9.2016 1:41

V14l70a49d33i64m56í82r 76M36é57n59e10r 6337184280229

Myslim, ze pokud se toto Takata docte a pan autor nema jasne dukazy o (zdrojich) zvernejnenych tvrzenich, existuje moznost vzniku par problemu.:-/

+1/−16
23.9.2016 0:13

M59a94r91t28i36n 70N14o60v20á45k 6893827709311

já si naopak myslím, že společnosti typu Takata jsou neskutečné štěnice, které jen parazitují a je nutné je vyhubit všemi prostředky..

+15/0
23.9.2016 1:02

T19o57m72á60š 48V40e86l98č31o70v91s76k45ý 4373898869928

Vinni jsou ti, co od nich berou. Ti je drží při životě.

0/0
25.9.2016 22:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.