Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto pro rozvojový svět má jen to nejnutnější, kupovat se bude v krabici

Pro miliony lidí je každý den víceméně bojem o přežití a pro takové je auto opravdovým luxusem. Anebo nutností. Podružnosti rozmazlených motoristů neřeší, design a výkony jsou poslední, co je zajímá. Hlavní je jednoduchost a cenová dostupnost. Právě k nim míří OX.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35i56ř61í 56T82e90p66r 4307960615145

To už se dělalo!

http://img.yauto.cz/photos/41050/1446443/Multicar_M_25_M22_TRISTRANNY_SKLAPE.jpg

.....a stále se dělá.

http://www.servismulticar.cz/Multicar-M25_repase__mala.jpg

Je to MULTICAR !

0/0
29.9.2016 10:51

J92i73ř45í 42E73r64b10e12n 1713244246217

"Novodobý plechový mezek umí brodit metr třicet hlubokou vodou a naloží devatenáct metráků (sám váží 1,6 tuny)."

- škoda jen, že na videu se brodí jen betonovou vanou o výšce vody sotva třicet centimetrů. Poslal bych ho na tatrovácký polygon, ať tam předvede, co s tou přetíženou přední nápravou a odlehčenou zadní nápravou skutečně umí v terénu - takhle to vypadá jako osekaná Škoda 1203, jejíž jízdní (ne)vlastnosti máme mnozí v živé paměti.

I ta pohotovostní hmotnost 1600 kg je taky trochu přehnaná, československo-turecká Trekka a československo-pákistánský Skopak s podvozkem z Octavie měly hmotnost poloviční při podobné terénní průchodivosti (díky nezávislému zavěšení všech 17" kol, zadním kyvadlovým polonápravám a mnohem lepšímu rozložení hmotnosti na nápravy).

0/0
27.9.2016 11:18

A68d43a75m 73M40a53l43ý 4160167402971

V Evropě nemožné. To by zde nesměly platit úchylné normy a předpisy.

Jenže to by se pak vyráběly pořád stejné Nissany a Toyoty jako před 20 lety.

0/0
27.9.2016 7:49


J60i14ř75í 64E35r81b59e71n 1543104466687

Jestli jsou pro tebe úchylné předpisy pro bezpečnost vozidel (které mimochodem platí nejen v Evropě, ale i v USA, Rusku, Japonsku, Austrálii a dalších civilizovaných oblastech světa), tak si klidně denně jezdi třeba ve škodovce stovce s benzinovou nádrží vpředu a s deformační zónou zahrnující přední sedadla.

+1/0
27.9.2016 10:43

V72í77t 95B92r66z95o58b77o20h20a45t91ý 7220172263361

A kde, kromě zemí třetího světa, tyto dle Vás úchylné normy a předpisy neplatí?

+1/0
27.9.2016 15:31

F75r62a55n96t62i74š84e38k 96L10u74f29t 2223518698

Na tohle bych dneska holku neulovil

0/0
26.9.2016 22:20

J20a32k74u13b 94K44o59s 3756192570614

A co na experti klimatického panelu? Nekřičí hrůzou při představě nárůstu emisí CO2, až to vozítko zaplaví Afriku :-)

0/0
26.9.2016 21:43

M86i49l68a82n 52W27e65l33s95e90r 5542488168961

auto se vejde do standardniho "dvacetistopeho kontejneru" Opravdu nemuzeme pouzivat zdejsi pouzivane jednotky?

+1/−2
26.9.2016 17:20
Foto

D92a66v94i66d 31K39r65á67s50e34n69s46k14ý 7307900257

ISO kontejner má rozměry standardizované skutečně ve stopách. Jedna kontejnerová jednotka TEU odpovídá kontejneru o délce 20 stop, velký kontejner má 40 stop a je tedy roven 2 TEU.

+5/0
26.9.2016 19:40

M85a45r49t10i87n 44K68y24p56r 2562635874554

To měli napsat standardní 6,096m kontejner?;-D

+2/0
26.9.2016 19:42

M77i64l82a68n 15W12e76l64s19e86r 5272958288981

ano.

0/−1
27.9.2016 18:11
Foto

T43o23m16á22š 44D41v79o15ř18á98k 7155186587971

Teď už jenom na korbičku přidělat kulomet, a máme mini "ótéčko"...

+1/0
26.9.2016 12:33

M80a19r74t75i76n 22N71e69b85e76s97k28ý 7236600757572

Nebojte, to bude to první, na co to cílová skupina použije, Toyota je přeci jen drahá.

0/0
27.9.2016 13:29

J31o14s68e44f 35R10i50c43h28t55e74r 9726555837633

1) není ten přední náhon trošku problém? 2) proč je to tak hnusný??

+3/−1
26.9.2016 12:26

M95a53r78t82i10n 22N51e28b16e36s73k37ý 7386240267282

1) úspora výrobních nákladů

2) úspora výrobních nákladů, opravitelnost kýmkoli kdekoli, univerzálnost, on Multicar taky nebyl od Pininfariny.

0/0
27.9.2016 13:31

P29e38t60r 76H11e49j23h71a80l 4671404568317

V rámci jednoduchosti turbo agregát TDCi :-) Turbo spraví každý kovář...

+2/0
26.9.2016 12:01

Ř46e98h23o12ř 23V11l73a44s76á75k 2444784841616

Já jako motorista taky nestojím o spoustu poruchového elektronického balastu!

+11/0
26.9.2016 11:01

V17í61t 72B22r29z11o37b55o44h94a16t61ý 7560392173111

Jojo takové výkřiky jsou velmi časté, ale téměř každý s podobným názorem stejně šáhne má-li možnost výběru po autě s vyšší výbavou protože pohodlí ....

+1/−1
26.9.2016 11:23

M42i81r93o95s69l36a59v 34B24u22d51a 9822512617252

No jasně, polezete do toho v gumákách od hnoje ale bude vám jistě chybět elektrické seřizování sedaček, například...8-o

+5/0
26.9.2016 11:29

V96í25t 86B15r20z18o54b20o54h92a90t64ý 7270952603541

Jojo ono se v české republice jezdí v gumákách od hnoje naprosto běžně....

+1/−2
26.9.2016 11:32

M43i37r75o42s62l83a87v 91B79u11d47a 9962172597532

Nebavíme se o jízdě na dovolenou, že? Co vám sakra tak vadí že se do toho s takovou vervou opíráte?

+2/0
26.9.2016 11:36

V13í81t 79B18r46z68o34b95o92h86a70t49ý 7130772713421

Tak mi prosím řekněte o čem se bavíme. Pokud o ježdění s hnojem, tak mi přijde daleko vhodnější a levnější traktor/malotraktor. Kromě toho, že traktor je pro takovou práci daleko vhodnější a pro zemědělce i tak nezbytný, je na něj i levnější pojištění, technická jednou za 4 roky a mnoho dalších věcí, které auto nenabídne. Problém ovšem je že drtivá většina potencionálních zájemců o auto s ním má potřebu občas vyrazit dál než na své pole za vesnicí. Proto nerozumím komu byste takové auto chtěl nabízet? Jistě nová auta bez zbytečné elektroniky se již na trhu párkrát ukázala ale není o to zájem, protože všechny tyto pokusy "zabíjí" trh s levnými ojetinami.

+1/−3
26.9.2016 11:49

J38i63ř66í 17E55r75b28e62n 1233364936347

Nechápu, jak Ti někdo může mínusovat suchá fakta...

0/0
27.9.2016 10:44

V18í69t 57B13r94z48o86b81o46h86a24t84ý 7190402813551

Já tomu rozumím, u nás na vesnici jsou lidé jeden týden schopni básnit o své supr-dupr octávii, jak má skvělou výbavu, jak je perfektní tempomat, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, esp........ no a další týden nadávat, jak jsou ty auta strašně složitý, jak by chtěl mít auto bez všech těch elektických věcí, protože se to akorát kazí a je to k ničemu. No a tak se to točí stále dokola. - lidé jsou pokrytci - rádi mluví o tom, že by chtěli auto jako z tohohle článku, ale drtivá většina těch co to tvrdí by si něco takového nikdy nekoupila.

+1/0
27.9.2016 10:52

M90a44r84t23i18n 67N19e43b49e51s97k37ý 7626270947192

Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné.

Řeč je o spartánském dělníkovi s výbavou na úrovni Žuka do provozu, kde nebude mít téměř žádnou údržbu, kde pokud bude někdo mít auto, tak jen toto jediné na stavbu i svatbu, na pole i do města, v podmínkách, kam by většina diskutujících včetně mne nepáchla, kde mít traktor/malotraktor je zbytečný a nedosažitelný luxus,kde to bude nejspíš řídit možná ani ne řidič, ale někdo, kdo to trochu umí.

Naše podmínky neskonalého luxusu nejsou s těmi, pro které je vozidlo určeno, ani vzdáleně srovnatelné.

+1/0
27.9.2016 13:47

V73í98t 87B32r39z67o53b63o90h88a94t50ý 7490802963241

Jojo naprostá většina morotistů u nás jsou dělníci, kteří sní o autě na úrovni Žuka do provozu. Víte - my se v tomto vlákně nebavíme o africe, ale o českém venkově, který tu mí předřečníci omýlají. Já pouze tvrdím, že toto auto by v ČR mělo mizivý odbyt - tak možná jako multikára, ale rozhodně by nepomohlo "motorizaci venkova" což se tu někteří snaží propagovat.

+1/0
27.9.2016 15:22

J92i72ř70í 77E50r79b26e49n 1593244626537

Přesně tak. Motorizaci venkova stihli provést už komunisti s octaviemi a embéčky, a dnes ji bezproblémově obstarávají letité felicie, peugeoty 205 a hlavně kupa golfů, které nikdo nebude nahrazovat vozidlem, které má slabší vlastnosti než hojně rozšířené fordy tranzit a VW transportery...

0/0
28.9.2016 13:44

M50a58r29t29i91n 14N21e20b52e59s25k32ý 7906310327282

S komunálním vozidlem typu Multicar, Unimog ,Destacar se v lakýrkách obvykle nejezdí.

0/0
27.9.2016 13:38

J72i68ř92í 68E53r83b44e89n 1553264686927

Obávám se, že zakladatel vlákna kolega Vlasák sice taky obvykle nejezdí v gumákách od hnoje, ale "jednoduché spolehlivé bezpečné auto bez elektroniky" (tj. něco typu Oltcit) by chtěl taky. ;-)

0/0
27.9.2016 14:20

V82í47t 71B25r15z10o23b42o69h75a57t44ý 7690862713431

O komunální vozidlo typu Multicar zase nesní většina motoristů .... -než budete reagovat na mé příspěvky, tak si přečtete souvislosti - diskutující zde často zmiňují, že by takové auto bylo vhodné pro zemědělce, nebo pro obyvatele venkova, s čímž nesouhlasím. Auto by mohlo sloužit přesně jako vozidla, která jste zmínil, ale takové jsou pro většinu českých zemědělců zbytečná, stejně jako pro obyvatele českého venkova.

0/0
27.9.2016 15:26

D56a47v85i29d 57R96i76e90s30z 8924980

Beru rovnou celý kontejner.

+1/0
26.9.2016 10:55

J66a24r38o72m74í45r 27K36r14á86l 4100279904189

A bude mít homologaci ? Pochybuji.

+1/0
26.9.2016 10:57

D88a58v96i20d 58R97i65e21s11z 8424180

Na to kašlu. Ani by to nevyrazilo na oficiální silnici.

+1/0
26.9.2016 11:00

J40i48ř44í 85E70r80b94e21n 1103554286407

Stejně jako všechny ty domácí samohyby přestavěné ze starých octavií, piccol, tudorů...

+1/0
27.9.2016 10:45

M12i81l98a52n 60V66o55l55e30k 5949203686479

Jak pro rozvojový svět? Dnes je auto nezbytností i na českém venkově a určitě není řeč o autech, kde musíte i s prasklou žárovkou jet do autorizovaného servisu.

+9/−1
26.9.2016 10:49

V79í79t 71B93r42z54o22b95o64h44a95t81ý 7500432163151

na českém venkově je problém s auty?

+2/−2
26.9.2016 10:53

M16i89r61o70s28l93a38v 58B55u15d54a 9542852867442

"Dnes je auto nezbytností i na českém venkově"...vidíte tam někde slovo problém?

+2/0
26.9.2016 10:58

V38í75t 47B89r10z33o26b66o11h15a44t47ý 7470132693191

V tom případě bych podotknul, že auto na českém venkově je nezbytností již pěknou řádku let a proto si ho tamní obyvatelé pořizují. Jelikož s tím skutečně žádný problém není, nevidím důvod proč na český venkov upozorňovat v článku pojednávajícím o autě pro rozvojový svět.

+2/−1
26.9.2016 11:01

M32i49r50o24s14l58a97v 29B84u51d22a 9482372107672

Protože by se takové jednoduché auto na venkov hodilo, proto!

+3/0
26.9.2016 11:02

Z19d76e10n67ě15k 13W52e15r81n88h32a60r64t 6827565892558

jenže se na český venkov nedostane, neodpovídá totiž normám, které nás - proti naší vůli - chrání před tím, abychom měli něco jednoduchého, funkčního a spolehlivého.

+7/0
26.9.2016 11:26

Z84d94e31n15ě45k 72W39e79r77n27h15a58r20t 6777395112478

... a hlavně laciného.

+2/0
26.9.2016 11:26

V35í69t 47B45r64z16o79b44o68h34a80t96ý 7420462383601

Když se podíváte do historie, tak ceny vozidel a zejména ojetin jsou v dnešní době v poměru k platům (a to i těm minimálním) nejnižší jaké kdy u nás byly. Samozřejmě i mě vadí spousta omezení, momentálně asi nejvíc ekologické výpalné, nicméně i tak lze v dnešní době koupit za málo peněz docela rozumné auto. A obávám se, že pokud by vozidlo, které je uvedeno v článku stálo okolo 100000Kč, což jsou reálné náklady na motor a součástky, tak stejně spousta lidí zvolí raději moderní ojetinu, protože je drtivá většina lidí moderní dobou zhýčkaná....

+1/0
26.9.2016 11:43

M66i62r41o78s61l72a13v 69B86u36d84a 9472552707212

Bohužel, přesně tak to je.

0/0
26.9.2016 11:29

V92í59t 26B57r85z52o20b30o88h51a69t76ý 7480572813451

Komu? Víte, já na venkově žiji dost dlouho, abych věděl, že o starých autech, které lidé opravili na koleni často hovoří z nostalgie v hospodě u piva, ale stejně každý z nich touží po něčem jako Octavia ve vyšší výbavě apod.... Inu zkuste si do podobného auta jako z článku naložit rodinku na dovolenou nebo na nákupy, kromě toho, že je to šíleně nepohodlné, to bude i dosti nebezpečné. V zemích třetího světa se tak nějak na bezpečnost ani pohodlí nehraje - jsou tam jiné priority. Já si fakt nedokážu představit, kdo by z venkova takové auto (a hlavně k čemu) vlastnil ..... Možná by se to uchytilo jako náhrada multikáry, ale to je poněkud jiné použití než jako motorizace venkova.

0/0
26.9.2016 11:31

M80i75r96o53s24l97a32v 84B61u66d76a 9572372317412

Jste docela mimo, tohle opravdu není auto na dovolenou!

+1/0
26.9.2016 11:35

V87í96t 22B87r47z25o87b52o17h55a42t51ý 7360902953641

Lidé z venkova na kterém žiji ale chtějí mít auto, kterým se dostanou do města na nákupy, k lékaři, za které zapřáhnou vozík a dovezou materiál ze stavebnin, kterým mohou dojíždět denně do práce a mimoto jet na výlety a na dovolenou....... Proto se docela logicky ptám k čemu by bylo na venkově auto z článku, protože si moc situací v kterých by se někomu takové auto hodilo nedokážu představit.

0/0
26.9.2016 11:38

Z21d15e90n13ě71k 57W26e95r94n36h41a95r28t 6757625922678

Tohle ale nikdo nemyslí jako náhradu ojeté Oktávky, ale spíš nějaké multikáry, 1203 nebo malé Avie. Spíš než prorodinu si dovedu představit, že se v tom vozí krmení pro dobytek, osivo a podobné věci, na nějaké farmě. Když vidím, že dnes běžně jezdí s poloprázdným vlekem za ohromným traktorem, tak mám dojem, že by se takový malý nenáročný náklaďáček uživil, kdyby byl dostatečně laciný.

+4/0
26.9.2016 12:01

V19í81t 78B35r69z43o29b91o32h89a97t81ý 7550942923651

Jenomže ten vlek a ohromný traktor na té farmě musí mít tak jako tak, tím že nakoupí další stroj, byť levný a jednoduchý, tak nic neušetří, ale naopak to je jako výdaj navíc. Upřímě si myslím, že daleko výhodnější na farmu je koupit malotraktor, který bude mít daleko širší využití. Jinak souhlasím s tím, že náhrada multikáry apod to může být, ale tím se dost podstatně zužuje cílová skupina kupujících až na naprosté minimum a to je právě to co tu píšu - s motorizací venkova to tedy nemá nic společného - dokonce si myslím, že taková náhrada multikáry nalezne širší využití ve městech (technické služby, opraváři apod....)

+1/0
26.9.2016 13:40

J11i64ř51í 45E27r69b39e79n 1253914206837

Tihle malozemědělci spíš využívají neplnopohonné Zetory, se kterými odvedou víc práce než s takovouto kisnou.

0/0
28.9.2016 13:46

M91i33l41a92n 49V83o27l19e26k 5389513706719

Které auto nově prodávané v ČR byste doporučil jako levné a nenáročné na údržbu?

0/0
26.9.2016 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.