Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto pro rozvojový svět má jen to nejnutnější, kupovat se bude v krabici

Pro miliony lidí je každý den víceméně bojem o přežití a pro takové je auto opravdovým luxusem. Anebo nutností. Podružnosti rozmazlených motoristů neřeší, design a výkony jsou poslední, co je zajímá. Hlavní je jednoduchost a cenová dostupnost. Právě k nim míří OX.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i65ř65í 53T39e52p72r 4757730295645

To už se dělalo!

http://img.yauto.cz/photos/41050/1446443/Multicar_M_25_M22_TRISTRANNY_SKLAPE.jpg

.....a stále se dělá.

http://www.servismulticar.cz/Multicar-M25_repase__mala.jpg

Je to MULTICAR !

0/0
29.9.2016 10:51

J25i45ř92í 63E16r53b49e53n 1933234636227

"Novodobý plechový mezek umí brodit metr třicet hlubokou vodou a naloží devatenáct metráků (sám váží 1,6 tuny)."

- škoda jen, že na videu se brodí jen betonovou vanou o výšce vody sotva třicet centimetrů. Poslal bych ho na tatrovácký polygon, ať tam předvede, co s tou přetíženou přední nápravou a odlehčenou zadní nápravou skutečně umí v terénu - takhle to vypadá jako osekaná Škoda 1203, jejíž jízdní (ne)vlastnosti máme mnozí v živé paměti.

I ta pohotovostní hmotnost 1600 kg je taky trochu přehnaná, československo-turecká Trekka a československo-pákistánský Skopak s podvozkem z Octavie měly hmotnost poloviční při podobné terénní průchodivosti (díky nezávislému zavěšení všech 17" kol, zadním kyvadlovým polonápravám a mnohem lepšímu rozložení hmotnosti na nápravy).

0/0
27.9.2016 11:18

A42d55a50m 95M94a68l33ý 4270467182261

V Evropě nemožné. To by zde nesměly platit úchylné normy a předpisy.

Jenže to by se pak vyráběly pořád stejné Nissany a Toyoty jako před 20 lety.

0/0
27.9.2016 7:49

J63i86ř64í 80E83r55b48e97n 1793144216177

Jestli jsou pro tebe úchylné předpisy pro bezpečnost vozidel (které mimochodem platí nejen v Evropě, ale i v USA, Rusku, Japonsku, Austrálii a dalších civilizovaných oblastech světa), tak si klidně denně jezdi třeba ve škodovce stovce s benzinovou nádrží vpředu a s deformační zónou zahrnující přední sedadla.

+1/0
27.9.2016 10:43

V19í55t 89B73r16z81o85b38o36h92a52t32ý 7960872563771

A kde, kromě zemí třetího světa, tyto dle Vás úchylné normy a předpisy neplatí?

+1/0
27.9.2016 15:31

F17r50a12n27t17i29š38e75k 50L71u64f96t 2553258838

Na tohle bych dneska holku neulovil

0/0
26.9.2016 22:20

J17a31k48u41b 49K14o93s 3266442600784

A co na experti klimatického panelu? Nekřičí hrůzou při představě nárůstu emisí CO2, až to vozítko zaplaví Afriku :-)

0/0
26.9.2016 21:43

M88i69l43a42n 82W95e98l69s89e38r 5122928988891

auto se vejde do standardniho "dvacetistopeho kontejneru" Opravdu nemuzeme pouzivat zdejsi pouzivane jednotky?

+1/−2
26.9.2016 17:20
Foto

D27a24v33i43d 26K87r81á21s19e45n11s58k56ý 7167720237

ISO kontejner má rozměry standardizované skutečně ve stopách. Jedna kontejnerová jednotka TEU odpovídá kontejneru o délce 20 stop, velký kontejner má 40 stop a je tedy roven 2 TEU.

+5/0
26.9.2016 19:40

M33a66r66t37i39n 67K41y18p87r 2682975844354

To měli napsat standardní 6,096m kontejner?;-D

+2/0
26.9.2016 19:42

M54i14l38a48n 50W32e89l69s81e28r 5712968778601

ano.

0/−1
27.9.2016 18:11
Foto

T97o40m34á48š 91D96v75o14ř45á35k 7715606587811

Teď už jenom na korbičku přidělat kulomet, a máme mini "ótéčko"...

+1/0
26.9.2016 12:33

M25a54r57t89i95n 84N64e41b71e20s15k82ý 7826520517482

Nebojte, to bude to první, na co to cílová skupina použije, Toyota je přeci jen drahá.

0/0
27.9.2016 13:29

J93o39s61e17f 43R76i63c30h16t87e58r 9496685127753

1) není ten přední náhon trošku problém? 2) proč je to tak hnusný??

+3/−1
26.9.2016 12:26

M89a73r17t54i36n 69N81e10b91e94s66k68ý 7236420187232

1) úspora výrobních nákladů

2) úspora výrobních nákladů, opravitelnost kýmkoli kdekoli, univerzálnost, on Multicar taky nebyl od Pininfariny.

0/0
27.9.2016 13:31

P33e62t95r 41H41e97j50h48a48l 4901374838187

V rámci jednoduchosti turbo agregát TDCi :-) Turbo spraví každý kovář...

+2/0
26.9.2016 12:01

Ř36e24h71o69ř 43V25l19a75s97á24k 2774214391686

Já jako motorista taky nestojím o spoustu poruchového elektronického balastu!

+11/0
26.9.2016 11:01

V21í76t 18B49r86z96o73b35o86h71a70t43ý 7900322683161

Jojo takové výkřiky jsou velmi časté, ale téměř každý s podobným názorem stejně šáhne má-li možnost výběru po autě s vyšší výbavou protože pohodlí ....

+1/−1
26.9.2016 11:23

M45i42r97o90s64l79a93v 98B78u27d97a 9472342487282

No jasně, polezete do toho v gumákách od hnoje ale bude vám jistě chybět elektrické seřizování sedaček, například...8-o

+5/0
26.9.2016 11:29

V29í12t 38B39r70z39o50b49o85h43a11t37ý 7980972983331

Jojo ono se v české republice jezdí v gumákách od hnoje naprosto běžně....

+1/−2
26.9.2016 11:32

M86i16r91o77s44l23a47v 14B40u81d19a 9692692977362

Nebavíme se o jízdě na dovolenou, že? Co vám sakra tak vadí že se do toho s takovou vervou opíráte?

+2/0
26.9.2016 11:36

V10í47t 53B51r41z61o92b96o75h93a92t22ý 7570622523931

Tak mi prosím řekněte o čem se bavíme. Pokud o ježdění s hnojem, tak mi přijde daleko vhodnější a levnější traktor/malotraktor. Kromě toho, že traktor je pro takovou práci daleko vhodnější a pro zemědělce i tak nezbytný, je na něj i levnější pojištění, technická jednou za 4 roky a mnoho dalších věcí, které auto nenabídne. Problém ovšem je že drtivá většina potencionálních zájemců o auto s ním má potřebu občas vyrazit dál než na své pole za vesnicí. Proto nerozumím komu byste takové auto chtěl nabízet? Jistě nová auta bez zbytečné elektroniky se již na trhu párkrát ukázala ale není o to zájem, protože všechny tyto pokusy "zabíjí" trh s levnými ojetinami.

+1/−3
26.9.2016 11:49

J10i79ř92í 21E40r42b69e82n 1163634346977

Nechápu, jak Ti někdo může mínusovat suchá fakta...

0/0
27.9.2016 10:44

V88í30t 79B79r86z17o11b89o55h56a67t70ý 7930192253821

Já tomu rozumím, u nás na vesnici jsou lidé jeden týden schopni básnit o své supr-dupr octávii, jak má skvělou výbavu, jak je perfektní tempomat, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, esp........ no a další týden nadávat, jak jsou ty auta strašně složitý, jak by chtěl mít auto bez všech těch elektických věcí, protože se to akorát kazí a je to k ničemu. No a tak se to točí stále dokola. - lidé jsou pokrytci - rádi mluví o tom, že by chtěli auto jako z tohohle článku, ale drtivá většina těch co to tvrdí by si něco takového nikdy nekoupila.

+1/0
27.9.2016 10:52

M51a11r89t50i87n 86N18e89b75e86s94k66ý 7766690457772

Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné.

Řeč je o spartánském dělníkovi s výbavou na úrovni Žuka do provozu, kde nebude mít téměř žádnou údržbu, kde pokud bude někdo mít auto, tak jen toto jediné na stavbu i svatbu, na pole i do města, v podmínkách, kam by většina diskutujících včetně mne nepáchla, kde mít traktor/malotraktor je zbytečný a nedosažitelný luxus,kde to bude nejspíš řídit možná ani ne řidič, ale někdo, kdo to trochu umí.

Naše podmínky neskonalého luxusu nejsou s těmi, pro které je vozidlo určeno, ani vzdáleně srovnatelné.

+1/0
27.9.2016 13:47

V37í93t 18B54r24z22o34b49o61h62a48t53ý 7210322273311

Jojo naprostá většina morotistů u nás jsou dělníci, kteří sní o autě na úrovni Žuka do provozu. Víte - my se v tomto vlákně nebavíme o africe, ale o českém venkově, který tu mí předřečníci omýlají. Já pouze tvrdím, že toto auto by v ČR mělo mizivý odbyt - tak možná jako multikára, ale rozhodně by nepomohlo "motorizaci venkova" což se tu někteří snaží propagovat.

+1/0
27.9.2016 15:22

J26i86ř41í 14E72r83b19e11n 1223894136107

Přesně tak. Motorizaci venkova stihli provést už komunisti s octaviemi a embéčky, a dnes ji bezproblémově obstarávají letité felicie, peugeoty 205 a hlavně kupa golfů, které nikdo nebude nahrazovat vozidlem, které má slabší vlastnosti než hojně rozšířené fordy tranzit a VW transportery...

0/0
28.9.2016 13:44

M22a43r22t85i21n 88N43e98b11e70s68k38ý 7756500877352

S komunálním vozidlem typu Multicar, Unimog ,Destacar se v lakýrkách obvykle nejezdí.

0/0
27.9.2016 13:38

J48i64ř77í 53E69r73b50e89n 1383404146537

Obávám se, že zakladatel vlákna kolega Vlasák sice taky obvykle nejezdí v gumákách od hnoje, ale "jednoduché spolehlivé bezpečné auto bez elektroniky" (tj. něco typu Oltcit) by chtěl taky. ;-)

0/0
27.9.2016 14:20

V84í16t 41B34r18z33o37b28o50h62a42t31ý 7870272303551

O komunální vozidlo typu Multicar zase nesní většina motoristů .... -než budete reagovat na mé příspěvky, tak si přečtete souvislosti - diskutující zde často zmiňují, že by takové auto bylo vhodné pro zemědělce, nebo pro obyvatele venkova, s čímž nesouhlasím. Auto by mohlo sloužit přesně jako vozidla, která jste zmínil, ale takové jsou pro většinu českých zemědělců zbytečná, stejně jako pro obyvatele českého venkova.

0/0
27.9.2016 15:26

D27a12v37i32d 94R83i61e57s21z 8594400

Beru rovnou celý kontejner.

+1/0
26.9.2016 10:55

J48a91r31o56m79í84r 89K24r93á38l 4440309524229

A bude mít homologaci ? Pochybuji.

+1/0
26.9.2016 10:57

D69a84v85i32d 56R64i51e53s94z 8724360

Na to kašlu. Ani by to nevyrazilo na oficiální silnici.

+1/0
26.9.2016 11:00

J12i80ř57í 10E53r83b22e58n 1913884356287

Stejně jako všechny ty domácí samohyby přestavěné ze starých octavií, piccol, tudorů...

+1/0
27.9.2016 10:45

M15i61l46a97n 13V35o26l82e81k 5849203346989

Jak pro rozvojový svět? Dnes je auto nezbytností i na českém venkově a určitě není řeč o autech, kde musíte i s prasklou žárovkou jet do autorizovaného servisu.

+9/−1
26.9.2016 10:49

V75í35t 64B94r88z94o96b57o30h77a14t41ý 7230492543311

na českém venkově je problém s auty?

+2/−2
26.9.2016 10:53

M70i59r33o44s65l79a69v 19B65u47d27a 9782892547272

"Dnes je auto nezbytností i na českém venkově"...vidíte tam někde slovo problém?

+2/0
26.9.2016 10:58

V70í32t 11B77r58z57o63b13o92h37a69t84ý 7830422663891

V tom případě bych podotknul, že auto na českém venkově je nezbytností již pěknou řádku let a proto si ho tamní obyvatelé pořizují. Jelikož s tím skutečně žádný problém není, nevidím důvod proč na český venkov upozorňovat v článku pojednávajícím o autě pro rozvojový svět.

+2/−1
26.9.2016 11:01

M85i71r60o20s34l85a89v 43B95u64d54a 9382502767282

Protože by se takové jednoduché auto na venkov hodilo, proto!

+3/0
26.9.2016 11:02

Z67d75e60n42ě18k 21W71e94r72n17h56a39r16t 6947945852768

jenže se na český venkov nedostane, neodpovídá totiž normám, které nás - proti naší vůli - chrání před tím, abychom měli něco jednoduchého, funkčního a spolehlivého.

+7/0
26.9.2016 11:26

Z98d57e40n16ě38k 43W91e84r42n67h81a92r13t 6347625262198

... a hlavně laciného.

+2/0
26.9.2016 11:26

V12í18t 33B98r57z77o24b75o86h12a76t55ý 7820472103781

Když se podíváte do historie, tak ceny vozidel a zejména ojetin jsou v dnešní době v poměru k platům (a to i těm minimálním) nejnižší jaké kdy u nás byly. Samozřejmě i mě vadí spousta omezení, momentálně asi nejvíc ekologické výpalné, nicméně i tak lze v dnešní době koupit za málo peněz docela rozumné auto. A obávám se, že pokud by vozidlo, které je uvedeno v článku stálo okolo 100000Kč, což jsou reálné náklady na motor a součástky, tak stejně spousta lidí zvolí raději moderní ojetinu, protože je drtivá většina lidí moderní dobou zhýčkaná....

+1/0
26.9.2016 11:43

M76i38r91o45s21l38a41v 67B57u75d53a 9892122697812

Bohužel, přesně tak to je.

0/0
26.9.2016 11:29

V93í23t 96B91r85z62o77b51o79h26a40t50ý 7410242383581

Komu? Víte, já na venkově žiji dost dlouho, abych věděl, že o starých autech, které lidé opravili na koleni často hovoří z nostalgie v hospodě u piva, ale stejně každý z nich touží po něčem jako Octavia ve vyšší výbavě apod.... Inu zkuste si do podobného auta jako z článku naložit rodinku na dovolenou nebo na nákupy, kromě toho, že je to šíleně nepohodlné, to bude i dosti nebezpečné. V zemích třetího světa se tak nějak na bezpečnost ani pohodlí nehraje - jsou tam jiné priority. Já si fakt nedokážu představit, kdo by z venkova takové auto (a hlavně k čemu) vlastnil ..... Možná by se to uchytilo jako náhrada multikáry, ale to je poněkud jiné použití než jako motorizace venkova.

0/0
26.9.2016 11:31

M29i80r24o35s94l69a79v 96B72u75d64a 9502802347332

Jste docela mimo, tohle opravdu není auto na dovolenou!

+1/0
26.9.2016 11:35

V73í27t 29B82r41z85o55b23o26h98a86t22ý 7290792873101

Lidé z venkova na kterém žiji ale chtějí mít auto, kterým se dostanou do města na nákupy, k lékaři, za které zapřáhnou vozík a dovezou materiál ze stavebnin, kterým mohou dojíždět denně do práce a mimoto jet na výlety a na dovolenou....... Proto se docela logicky ptám k čemu by bylo na venkově auto z článku, protože si moc situací v kterých by se někomu takové auto hodilo nedokážu představit.

0/0
26.9.2016 11:38

Z52d29e27n33ě18k 86W43e86r33n43h10a29r20t 6967365692558

Tohle ale nikdo nemyslí jako náhradu ojeté Oktávky, ale spíš nějaké multikáry, 1203 nebo malé Avie. Spíš než prorodinu si dovedu představit, že se v tom vozí krmení pro dobytek, osivo a podobné věci, na nějaké farmě. Když vidím, že dnes běžně jezdí s poloprázdným vlekem za ohromným traktorem, tak mám dojem, že by se takový malý nenáročný náklaďáček uživil, kdyby byl dostatečně laciný.

+4/0
26.9.2016 12:01

V91í66t 33B21r41z95o72b73o66h96a36t17ý 7570592263841

Jenomže ten vlek a ohromný traktor na té farmě musí mít tak jako tak, tím že nakoupí další stroj, byť levný a jednoduchý, tak nic neušetří, ale naopak to je jako výdaj navíc. Upřímě si myslím, že daleko výhodnější na farmu je koupit malotraktor, který bude mít daleko širší využití. Jinak souhlasím s tím, že náhrada multikáry apod to může být, ale tím se dost podstatně zužuje cílová skupina kupujících až na naprosté minimum a to je právě to co tu píšu - s motorizací venkova to tedy nemá nic společného - dokonce si myslím, že taková náhrada multikáry nalezne širší využití ve městech (technické služby, opraváři apod....)

+1/0
26.9.2016 13:40

J22i31ř63í 10E24r85b83e42n 1593974846357

Tihle malozemědělci spíš využívají neplnopohonné Zetory, se kterými odvedou víc práce než s takovouto kisnou.

0/0
28.9.2016 13:46

M13i29l71a27n 66V36o23l64e88k 5219323536599

Které auto nově prodávané v ČR byste doporučil jako levné a nenáročné na údržbu?

0/0
26.9.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.