Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto pro rozvojový svět má jen to nejnutnější, kupovat se bude v krabici

Pro miliony lidí je každý den víceméně bojem o přežití a pro takové je auto opravdovým luxusem. Anebo nutností. Podružnosti rozmazlených motoristů neřeší, design a výkony jsou poslední, co je zajímá. Hlavní je jednoduchost a cenová dostupnost. Právě k nim míří OX.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i81ř63í 65T83e74p20r 4307240695795

To už se dělalo!

http://img.yauto.cz/photos/41050/1446443/Multicar_M_25_M22_TRISTRANNY_SKLAPE.jpg

.....a stále se dělá.

http://www.servismulticar.cz/Multicar-M25_repase__mala.jpg

Je to MULTICAR !

0/0
29.9.2016 10:51

J91i81ř48í 80E51r12b26e78n 1153944656277

"Novodobý plechový mezek umí brodit metr třicet hlubokou vodou a naloží devatenáct metráků (sám váží 1,6 tuny)."

- škoda jen, že na videu se brodí jen betonovou vanou o výšce vody sotva třicet centimetrů. Poslal bych ho na tatrovácký polygon, ať tam předvede, co s tou přetíženou přední nápravou a odlehčenou zadní nápravou skutečně umí v terénu - takhle to vypadá jako osekaná Škoda 1203, jejíž jízdní (ne)vlastnosti máme mnozí v živé paměti.

I ta pohotovostní hmotnost 1600 kg je taky trochu přehnaná, československo-turecká Trekka a československo-pákistánský Skopak s podvozkem z Octavie měly hmotnost poloviční při podobné terénní průchodivosti (díky nezávislému zavěšení všech 17" kol, zadním kyvadlovým polonápravám a mnohem lepšímu rozložení hmotnosti na nápravy).

0/0
27.9.2016 11:18

A42d59a97m 45M22a12l96ý 4860907312931

V Evropě nemožné. To by zde nesměly platit úchylné normy a předpisy.

Jenže to by se pak vyráběly pořád stejné Nissany a Toyoty jako před 20 lety.

0/0
27.9.2016 7:49

J92i81ř88í 85E40r72b30e75n 1343344826697

Jestli jsou pro tebe úchylné předpisy pro bezpečnost vozidel (které mimochodem platí nejen v Evropě, ale i v USA, Rusku, Japonsku, Austrálii a dalších civilizovaných oblastech světa), tak si klidně denně jezdi třeba ve škodovce stovce s benzinovou nádrží vpředu a s deformační zónou zahrnující přední sedadla.

+1/0
27.9.2016 10:43

V77í47t 18B43r45z36o14b29o22h59a64t30ý 7150852393971

A kde, kromě zemí třetího světa, tyto dle Vás úchylné normy a předpisy neplatí?

+1/0
27.9.2016 15:31

F28r27a82n87t70i86š55e97k 62L25u84f15t 2833288408

Na tohle bych dneska holku neulovil

0/0
26.9.2016 22:20

J91a59k88u30b 96K14o67s 3606602860124

A co na experti klimatického panelu? Nekřičí hrůzou při představě nárůstu emisí CO2, až to vozítko zaplaví Afriku :-)

0/0
26.9.2016 21:43

M81i42l27a67n 79W54e43l31s57e17r 5512948988891

auto se vejde do standardniho "dvacetistopeho kontejneru" Opravdu nemuzeme pouzivat zdejsi pouzivane jednotky?

+1/−2
26.9.2016 17:20
Foto

D91a19v80i29d 50K97r44á92s29e71n70s26k64ý 7417930597

ISO kontejner má rozměry standardizované skutečně ve stopách. Jedna kontejnerová jednotka TEU odpovídá kontejneru o délce 20 stop, velký kontejner má 40 stop a je tedy roven 2 TEU.

+5/0
26.9.2016 19:40

M65a32r10t68i15n 22K79y93p45r 2392705614694

To měli napsat standardní 6,096m kontejner?;-D

+2/0
26.9.2016 19:42

M33i49l63a89n 39W14e93l86s41e19r 5872668878221

ano.

0/−1
27.9.2016 18:11
Foto

T54o95m62á89š 12D37v97o51ř29á94k 7405846787391

Teď už jenom na korbičku přidělat kulomet, a máme mini "ótéčko"...

+1/0
26.9.2016 12:33

M85a82r21t37i81n 32N95e31b16e36s34k36ý 7106710337222

Nebojte, to bude to první, na co to cílová skupina použije, Toyota je přeci jen drahá.

0/0
27.9.2016 13:29

J21o11s26e98f 34R96i82c49h67t34e71r 9816305687593

1) není ten přední náhon trošku problém? 2) proč je to tak hnusný??

+3/−1
26.9.2016 12:26

M54a34r63t11i58n 97N60e83b65e26s32k89ý 7366640757372

1) úspora výrobních nákladů

2) úspora výrobních nákladů, opravitelnost kýmkoli kdekoli, univerzálnost, on Multicar taky nebyl od Pininfariny.

0/0
27.9.2016 13:31

P35e27t16r 82H38e67j79h14a87l 4101704688577

V rámci jednoduchosti turbo agregát TDCi :-) Turbo spraví každý kovář...

+2/0
26.9.2016 12:01

Ř60e23h11o46ř 75V79l11a45s70á74k 2244604271606

Já jako motorista taky nestojím o spoustu poruchového elektronického balastu!

+11/0
26.9.2016 11:01

V81í11t 17B55r84z91o96b45o63h23a85t30ý 7850542593221

Jojo takové výkřiky jsou velmi časté, ale téměř každý s podobným názorem stejně šáhne má-li možnost výběru po autě s vyšší výbavou protože pohodlí ....

+1/−1
26.9.2016 11:23

M58i36r91o36s14l12a31v 52B59u83d73a 9902642527902

No jasně, polezete do toho v gumákách od hnoje ale bude vám jistě chybět elektrické seřizování sedaček, například...8-o

+5/0
26.9.2016 11:29

V32í21t 17B96r12z80o53b84o75h59a24t59ý 7870602553921

Jojo ono se v české republice jezdí v gumákách od hnoje naprosto běžně....

+1/−2
26.9.2016 11:32

M55i84r58o26s87l68a89v 55B78u79d63a 9942102277152

Nebavíme se o jízdě na dovolenou, že? Co vám sakra tak vadí že se do toho s takovou vervou opíráte?

+2/0
26.9.2016 11:36

V80í21t 31B63r19z78o57b57o41h14a50t25ý 7750892523421

Tak mi prosím řekněte o čem se bavíme. Pokud o ježdění s hnojem, tak mi přijde daleko vhodnější a levnější traktor/malotraktor. Kromě toho, že traktor je pro takovou práci daleko vhodnější a pro zemědělce i tak nezbytný, je na něj i levnější pojištění, technická jednou za 4 roky a mnoho dalších věcí, které auto nenabídne. Problém ovšem je že drtivá většina potencionálních zájemců o auto s ním má potřebu občas vyrazit dál než na své pole za vesnicí. Proto nerozumím komu byste takové auto chtěl nabízet? Jistě nová auta bez zbytečné elektroniky se již na trhu párkrát ukázala ale není o to zájem, protože všechny tyto pokusy "zabíjí" trh s levnými ojetinami.

+1/−3
26.9.2016 11:49

J91i14ř90í 28E16r16b36e13n 1623304606277

Nechápu, jak Ti někdo může mínusovat suchá fakta...

0/0
27.9.2016 10:44

V31í26t 58B84r57z54o43b48o65h95a45t23ý 7960372273221

Já tomu rozumím, u nás na vesnici jsou lidé jeden týden schopni básnit o své supr-dupr octávii, jak má skvělou výbavu, jak je perfektní tempomat, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, esp........ no a další týden nadávat, jak jsou ty auta strašně složitý, jak by chtěl mít auto bez všech těch elektických věcí, protože se to akorát kazí a je to k ničemu. No a tak se to točí stále dokola. - lidé jsou pokrytci - rádi mluví o tom, že by chtěli auto jako z tohohle článku, ale drtivá většina těch co to tvrdí by si něco takového nikdy nekoupila.

+1/0
27.9.2016 10:52

M46a52r24t65i36n 47N71e90b19e98s98k74ý 7846270107882

Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné.

Řeč je o spartánském dělníkovi s výbavou na úrovni Žuka do provozu, kde nebude mít téměř žádnou údržbu, kde pokud bude někdo mít auto, tak jen toto jediné na stavbu i svatbu, na pole i do města, v podmínkách, kam by většina diskutujících včetně mne nepáchla, kde mít traktor/malotraktor je zbytečný a nedosažitelný luxus,kde to bude nejspíš řídit možná ani ne řidič, ale někdo, kdo to trochu umí.

Naše podmínky neskonalého luxusu nejsou s těmi, pro které je vozidlo určeno, ani vzdáleně srovnatelné.

+1/0
27.9.2016 13:47

V28í40t 35B24r55z65o66b31o56h14a75t94ý 7680762303771

Jojo naprostá většina morotistů u nás jsou dělníci, kteří sní o autě na úrovni Žuka do provozu. Víte - my se v tomto vlákně nebavíme o africe, ale o českém venkově, který tu mí předřečníci omýlají. Já pouze tvrdím, že toto auto by v ČR mělo mizivý odbyt - tak možná jako multikára, ale rozhodně by nepomohlo "motorizaci venkova" což se tu někteří snaží propagovat.

+1/0
27.9.2016 15:22

J87i24ř66í 19E16r94b89e83n 1543664746587

Přesně tak. Motorizaci venkova stihli provést už komunisti s octaviemi a embéčky, a dnes ji bezproblémově obstarávají letité felicie, peugeoty 205 a hlavně kupa golfů, které nikdo nebude nahrazovat vozidlem, které má slabší vlastnosti než hojně rozšířené fordy tranzit a VW transportery...

0/0
28.9.2016 13:44

M55a68r63t48i95n 56N94e66b11e12s65k79ý 7856920197322

S komunálním vozidlem typu Multicar, Unimog ,Destacar se v lakýrkách obvykle nejezdí.

0/0
27.9.2016 13:38

J70i75ř31í 42E78r30b85e69n 1603894826337

Obávám se, že zakladatel vlákna kolega Vlasák sice taky obvykle nejezdí v gumákách od hnoje, ale "jednoduché spolehlivé bezpečné auto bez elektroniky" (tj. něco typu Oltcit) by chtěl taky. ;-)

0/0
27.9.2016 14:20

V51í69t 87B90r18z75o87b49o37h98a22t80ý 7630762853571

O komunální vozidlo typu Multicar zase nesní většina motoristů .... -než budete reagovat na mé příspěvky, tak si přečtete souvislosti - diskutující zde často zmiňují, že by takové auto bylo vhodné pro zemědělce, nebo pro obyvatele venkova, s čímž nesouhlasím. Auto by mohlo sloužit přesně jako vozidla, která jste zmínil, ale takové jsou pro většinu českých zemědělců zbytečná, stejně jako pro obyvatele českého venkova.

0/0
27.9.2016 15:26

D86a33v23i84d 67R23i77e45s41z 8784340

Beru rovnou celý kontejner.

+1/0
26.9.2016 10:55

J81a92r86o15m72í71r 26K59r42á77l 4880769274319

A bude mít homologaci ? Pochybuji.

+1/0
26.9.2016 10:57

D81a42v76i19d 61R24i53e98s22z 8724660

Na to kašlu. Ani by to nevyrazilo na oficiální silnici.

+1/0
26.9.2016 11:00

J69i47ř81í 38E91r52b58e38n 1503154566497

Stejně jako všechny ty domácí samohyby přestavěné ze starých octavií, piccol, tudorů...

+1/0
27.9.2016 10:45

M93i48l19a46n 27V53o78l97e56k 5959633856799

Jak pro rozvojový svět? Dnes je auto nezbytností i na českém venkově a určitě není řeč o autech, kde musíte i s prasklou žárovkou jet do autorizovaného servisu.

+9/−1
26.9.2016 10:49

V10í35t 79B63r80z81o79b24o48h13a33t44ý 7300502353391

na českém venkově je problém s auty?

+2/−2
26.9.2016 10:53

M47i75r25o34s91l82a70v 52B77u36d55a 9432742197732

"Dnes je auto nezbytností i na českém venkově"...vidíte tam někde slovo problém?

+2/0
26.9.2016 10:58

V82í95t 57B90r26z77o73b68o32h75a35t54ý 7440842123951

V tom případě bych podotknul, že auto na českém venkově je nezbytností již pěknou řádku let a proto si ho tamní obyvatelé pořizují. Jelikož s tím skutečně žádný problém není, nevidím důvod proč na český venkov upozorňovat v článku pojednávajícím o autě pro rozvojový svět.

+2/−1
26.9.2016 11:01

M13i53r67o18s29l47a60v 86B27u63d37a 9852542357462

Protože by se takové jednoduché auto na venkov hodilo, proto!

+3/0
26.9.2016 11:02

Z48d38e39n50ě48k 72W58e18r60n73h17a92r57t 6667375352678

jenže se na český venkov nedostane, neodpovídá totiž normám, které nás - proti naší vůli - chrání před tím, abychom měli něco jednoduchého, funkčního a spolehlivého.

+7/0
26.9.2016 11:26

Z74d40e52n88ě17k 11W54e45r44n69h72a62r50t 6867235952398

... a hlavně laciného.

+2/0
26.9.2016 11:26

V86í26t 15B43r63z32o53b44o16h43a21t54ý 7120302893371

Když se podíváte do historie, tak ceny vozidel a zejména ojetin jsou v dnešní době v poměru k platům (a to i těm minimálním) nejnižší jaké kdy u nás byly. Samozřejmě i mě vadí spousta omezení, momentálně asi nejvíc ekologické výpalné, nicméně i tak lze v dnešní době koupit za málo peněz docela rozumné auto. A obávám se, že pokud by vozidlo, které je uvedeno v článku stálo okolo 100000Kč, což jsou reálné náklady na motor a součástky, tak stejně spousta lidí zvolí raději moderní ojetinu, protože je drtivá většina lidí moderní dobou zhýčkaná....

+1/0
26.9.2016 11:43

M69i21r24o82s56l41a36v 84B14u13d12a 9842552207852

Bohužel, přesně tak to je.

0/0
26.9.2016 11:29

V93í95t 28B78r20z30o33b20o17h98a54t10ý 7670422893421

Komu? Víte, já na venkově žiji dost dlouho, abych věděl, že o starých autech, které lidé opravili na koleni často hovoří z nostalgie v hospodě u piva, ale stejně každý z nich touží po něčem jako Octavia ve vyšší výbavě apod.... Inu zkuste si do podobného auta jako z článku naložit rodinku na dovolenou nebo na nákupy, kromě toho, že je to šíleně nepohodlné, to bude i dosti nebezpečné. V zemích třetího světa se tak nějak na bezpečnost ani pohodlí nehraje - jsou tam jiné priority. Já si fakt nedokážu představit, kdo by z venkova takové auto (a hlavně k čemu) vlastnil ..... Možná by se to uchytilo jako náhrada multikáry, ale to je poněkud jiné použití než jako motorizace venkova.

0/0
26.9.2016 11:31

M49i82r34o79s75l97a23v 81B55u89d30a 9392602307672

Jste docela mimo, tohle opravdu není auto na dovolenou!

+1/0
26.9.2016 11:35

V87í95t 57B27r57z82o51b78o17h46a10t17ý 7820112403681

Lidé z venkova na kterém žiji ale chtějí mít auto, kterým se dostanou do města na nákupy, k lékaři, za které zapřáhnou vozík a dovezou materiál ze stavebnin, kterým mohou dojíždět denně do práce a mimoto jet na výlety a na dovolenou....... Proto se docela logicky ptám k čemu by bylo na venkově auto z článku, protože si moc situací v kterých by se někomu takové auto hodilo nedokážu představit.

0/0
26.9.2016 11:38

Z51d23e69n62ě11k 31W39e20r94n82h45a33r30t 6987935592858

Tohle ale nikdo nemyslí jako náhradu ojeté Oktávky, ale spíš nějaké multikáry, 1203 nebo malé Avie. Spíš než prorodinu si dovedu představit, že se v tom vozí krmení pro dobytek, osivo a podobné věci, na nějaké farmě. Když vidím, že dnes běžně jezdí s poloprázdným vlekem za ohromným traktorem, tak mám dojem, že by se takový malý nenáročný náklaďáček uživil, kdyby byl dostatečně laciný.

+4/0
26.9.2016 12:01

V40í65t 14B20r25z42o58b96o14h26a43t74ý 7890392793241

Jenomže ten vlek a ohromný traktor na té farmě musí mít tak jako tak, tím že nakoupí další stroj, byť levný a jednoduchý, tak nic neušetří, ale naopak to je jako výdaj navíc. Upřímě si myslím, že daleko výhodnější na farmu je koupit malotraktor, který bude mít daleko širší využití. Jinak souhlasím s tím, že náhrada multikáry apod to může být, ale tím se dost podstatně zužuje cílová skupina kupujících až na naprosté minimum a to je právě to co tu píšu - s motorizací venkova to tedy nemá nic společného - dokonce si myslím, že taková náhrada multikáry nalezne širší využití ve městech (technické služby, opraváři apod....)

+1/0
26.9.2016 13:40

J31i77ř25í 89E67r66b66e65n 1473314746467

Tihle malozemědělci spíš využívají neplnopohonné Zetory, se kterými odvedou víc práce než s takovouto kisnou.

0/0
28.9.2016 13:46

M27i58l17a52n 49V30o52l45e35k 5589363806209

Které auto nově prodávané v ČR byste doporučil jako levné a nenáročné na údržbu?

0/0
26.9.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.