Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J45a18n 23D90o95č40e30k80a26l 1634136641645

Volant přidržuju zásadně kolenem! Jak ho asi mám držet rukou, když mám v jedné ruce cigáro a druhou telefonuju??? :-P

+75/−2
doporučit
28.9.2016 0:52

A74l55e73š 44Z47e85l12i49n53k58a 1724672126

Chtěl bych vidět člověka který s úchopem 10:10 ujede třeba 400 km ;-)

+31/−1
doporučit
28.9.2016 0:23

M87i45c82h44a17l 15V60o59j91á28č21e16k 6623293883381

Po přečtení článku jsem nabyl dojmu, že je nepravděpodobné, abych přežil. :)

+24/0
doporučit
28.9.2016 12:31


P82a41v61e81l 81G45ö82t38z41e 4633442972575

Teorie o tom, ze celou cestu sedi ridic v jedne poloze a ruce ma celou dobu taktez v jedne poloze, to muze vyplodit jen akademik.

+22/0
doporučit
28.9.2016 13:51
Foto

J91a58r49o33m93í52r 84H96l80u56b97e14k 2146810374621

Celý článek jen o nehodách, co takhle jezdit tak, aby k nehodě nedošlo. To je moje krédo a upřímně řečeno, nedovedl bych popsat jak sedím, sedím tak abych měl dobrý výhled, a ani po několika hodinách mne nebolely ruce nebo nohy. K tomu automaticky včas směrovky, jedno oko v zrcátku a ohleduplnost.

+27/−2
doporučit
28.9.2016 3:36

M38a84r65e22k 20S70l27a21b85i29h51o61u53d12e52k 7698611122103

Jel jsem kdysi v Itálii s tureckým kamioňákem, který po dálnici řídil svým obřím pupkem, jelikož hrál na mandolínu!

+14/0
doporučit
28.9.2016 11:44

M69a71r81e67k 76S14l41a11b84i62h77o76u63d55e75k 7138781772853

Alfasamec řídí s trupem nakloněným doprava kvůli ruce opřené o loketní opěrku a volent drží pouze levou rukou v poloze jedna pět.

+14/0
doporučit
28.9.2016 8:25

M46i31c41h38a47l 73S10e33m53r77á13d 3372516117809

Upřímně... nevidím důvod, pro většinu řidičů, držet volant na 9-3, když v případě potřeby úhybného manévru drtivá většina z nich neví jak se správně dělá...

Do kritických situací se dostává člověk zřídka a velice často jen jednou za život (naposledy)

Místo těchto obecných rad by měli lidem doporučit zajít si někam vyzkoušet, jak se chová vozidlo při prudkých změnách směru, jak se vyrovnává smyk, co mají v tu chvíli dělat nohy... Dokud toto nemáte "zažité", ale máte jen teoretické znalosti, v případě potřeby nereagujete správně...

Člověk by se měl nárazu (zejména čelnímu) pokusit předejít. Navíc si ve většině případů (když už nelze nehodě předejít) můžete vybrat, kde skončíte...

+13/0
doporučit
28.9.2016 10:50

J67a90k55u26b 88T17r78e68n41k 3578175522876

Hm to jsou zase rady. Dost rozhodující je taky jak je člověk velký. Já jsem například vysoký a rozložitý, takže se do většiny aut tak tak vejdu, sedačku musím mít co nejdál a nejníž. Paradoxně s tím se už většinou při nastavování volantu nepočítá. Další věc je kde řídím. V pražské zácpě žádné rychlé reakce nepotřebuju, na dálnici většinou taky ne. Oběma rukama řídím jen ve vyších rychlostech a v neznámém terénu.

+12/0
doporučit
28.9.2016 10:21

J15a77n 98P73r91o75c65h78a37z42k44a 1927755809867

Potom, co najezdíte za 50 let millión km bez nehody, už si těžko změníte návyky jak sedět a jak držet volant. A to i v případě, že sedíte a volant držíte zcela v rozporu s doporučením článu.

+18/−3
doporučit
28.9.2016 0:47

S33e80i35d35l 74P81e87t84r 1571611875774

Nechápu jak jsem se mohl dožít ujetí skoro 2 milionů kilometrů a přitom celou dobu netušil , že u toho špatně sedím a držím volant ...8-o

Ó děkuji ti IDnesi za prozření a hned od zítřka se polepším. Slibuju! :-)

+11/0
doporučit
28.9.2016 22:14

M66i61l98a80n 39T31r21i27b75u78č38e45k 5744457124390

Nevím, ale při poloze třičtvrtě na tři, mi na tříramenném volantu vychází ruce na ramena volantu, což mi zas tak super nepříjde :-(

+11/0
doporučit
28.9.2016 10:31

M57i20r33o23s35l91a45v 60S32u81c76h16y 5260919500220

Nás v autoškole učili držet volant v 10:10 - kvůli ručkování od jedné krajní polohy do druhé - vždy chytit o 1/3 otáčky. Když se vám na staré škodovce utrhl zadek, tak jste to museli umět, jinak jste dopadli špatně. Pak jsem potkal jednoho dederóna, co držel volant zhruba 7:25 - ručkoval před pupkem tak, že si volant podával od ruky k ruce. Také tvrdil, že tak je to správně, že tak ho to učili v autoškole. No a teď je správně 9:15. Upřímně řečeno, některá auta mají tak silný posilovač, že i případné krkolomné manévry zvládnete malíčkem jedné ruky. Ale, jak často se dostanete do těch krkolomných situací? Takže za mě: hlavně se v autě musí řidič cítit pohodlně.

+10/0
doporučit
28.9.2016 12:21

M13a96r98t27i38n 61Š15i70m63e63k 4210534528885

Chtěl bych vidět redaktory po 600 km jízdy v sociálních sedačkách z Fabie II

+12/−1
doporučit
28.9.2016 9:23

M59a39r79t58i36n 46H37a74l51á74š26e48k 2580562548154

Najel jsem už přes 2 000 000 km a většinou mám na volatnu jen jednu ruku. Mám v autech hands free, ale už za jízdy nejím.

+9/0
doporučit
28.9.2016 12:33

M10a82r37t26i41n 77K45u84ř10í95t15k62a 6587716798905

A jak má potom sedět za volantem přerostlý člověk typu High Tower z Policejní akademie v Polském Fiatu?

+9/0
doporučit
28.9.2016 8:05

M18a42r31t46i36n 67S64e14d83o38n55a 5347103890139

Rekl bych ze vetsina lidi ma k rizeni spatne auto - myslim moc male. Pokud ma clovek vysku nad 190 cm je nuceny mit ve vetsine aut sedacku na podlaze. To pri delsi ceste neni prijemne na zada, volant nelze moc prisunout k sobe.

Prave prostor pro nohy (hlavne pravou) byl jeden z duvodu proc jsem nesel pred 4. roky do koncernoveho auta. Diky tvarovani autoradia/stredove konzole, jsme mel kolena navrano v uzke sterbine. V pripade nehody byt o nej musel prijit. Skoda dela kvalitni auta, ale pro vetsi rodiny nebo vyssi lidi toho moc v nabidce nema.

+10/−1
doporučit
28.9.2016 9:21

J57o26s57e62f 37K26a35r57f81í92k 7932575406410

Mě spíš vadí děsně "citlivé" pásy. Se na křižovatce chci pořádně rozhlídnou a první co, tak se mi zasekne pás:-P

+8/0
doporučit
29.9.2016 8:19

P74e25t78r 93J34a40r25o35š 2174781425287

Az vyberou firurantku co ma dve metry, ktera se nasouka do libovolneho auta a upravi si pohodlne sezeni, tak teprve na takove video se rad podivam.

Jinak me tyhle poucny kecy nezajimaji, protoze k realite maji daleko jak babisovi parky k masu.

+8/0
doporučit
28.9.2016 14:58

A33n41t13o32n21í83n 20S91e56b45e10r19a 7513738810849

Kdyz vidim nekoho v aute s rukama za 10 dve a jeste sedi jak pravitko, tak vzdy ridi jak idiot...

+11/−2
doporučit
28.9.2016 20:29

J48a53r41o19s33l71a19v 23K75a39d74l58e86c 5311199782291

Je úplně jedno, jak kdo sedí v autě. Problém je, jak ho umí řídit a jak umí předvídat v provozu.

+10/−2
doporučit
28.9.2016 17:45

P19e92t93r 53B59u80k20o47v48s83k38i 6243687511596

Ta pěst nad hlavou je pěkná rada, ale při mých 190cm jsem ještě nepoznal osobák, kde by to šlo?! Sedačku mám vždy nejniz, volant co nejblíž a nejvýš. Hlavou smrdlam o tapec. Kde asi soudruzi na ergonomii aut dělají chybu?

+7/0
doporučit
28.9.2016 19:35

M57i40c86h62a47l 32K93r60e31j89č55a 5818186606153

To jsou recicky pro prumerny rust. Ja mam jen 190cm, ale zkste spocitat auta u kterych budu mit nad hlavou jeste misto na pest a v kterych si sednu do kresla a mohu si ho s volantem upravit tak, aby bylo o.k. Ted jsem napr. jezdil Octavkou 3 a s hruzou jsem zjistil, ze se mi do ni nastupuje hur nez do stare felicie (u niz mimochodem nazyvam nastup vlezem do tanku). A ty otevrene dvere "1/2 km" od auta -to abych si pri zavirani nejlepe oddelal hlavu a vratil si ji po zavreni. Zlaty Sharan.

+6/0
doporučit
28.9.2016 12:13
Foto

T35o36m31a89s 42K80w86o40l87e71k 4309714840875

Obhajci za sedet dve. Uvedomte si , ze jen v poloze trictvrte na tri vykruzujete rukama na volantu kruznici. Ve vami obhajovane poloze to je zcela jiny pohyb pri nema mate tendenci pohybovat i rameny. V poloze 3/4 na tri rameny jsou nehybna. Takto ridi vsichni zavodnici protoze maji vetsinou kontrolu nas autem.

+5/0
doporučit
29.9.2016 17:32

P79e97t16r 86J25a11r56o44š 2554411955257

Prestante delat auta pro skritky a bude se nam sedet dobre. Tyhle pruzkumy a rady si do te doby strcte do brusele.

+5/0
doporučit
28.9.2016 13:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.