- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokuty jsou jen symbolické. Až budou drastické, jako např. v Belgii, kde vám klidně napálí 1000 EUR a když nezaplatíte, (můžete kartou) zabaví vám auto a nejpozději do 5 dnů , když nezaplatíte, tak jde pod cenou do trhu. A nebo švýcarsko - tam se mi líbilo, že když jedete mezi městy po normální silnici předpisově 80 km/hod, tak vás nepředjede ani jedno auto. U nás prakticky všechna... ve švýcarsku je nejvíce kamer v evropě a i když jste cizinec, klidně vám pošlou dopis s fotkou kamkoliv. A pokud pojedete hodně rychle, tak pokuty jsou od 500 franků až po 2 roky v kriminálu. Tomu říkám postihy, které skutečně fungují .
Z takových zemí musíte být úplně vzrušený, že? A vyzkoušel jste si někdy jízdu ve Švýcarsku?
Já ano, vícekrát a je to mnohem horší než v Itálii. Velká část řidičů akorát čumí na tachometr a max. před sebe, ale co se děje za nima a vpravo/vlevo, je jim naprosto buřt. Jsou to naprostí ignoranti.
Za dobrého počasí a rozumného provozu jezdím na normální silnici 110 km/h a na dálnici 150 km/h (tachometrových) a dosud, až na pár pětistovkových pokut, žádný problém. Pokud má člověk dobrý odhad a cit pro řízení, tak není problém vyšší rychlost. U někoho je nebezpečných i 60 km/h. Záleží hlavně na řidiči.
Jasný signál našim zákonodárcům, aby zrušili rychlostní limity. V demokraciích to takhle chodí.
vím o jediné a to jen na dálnicích. A zdaleka ne na všec
tak třeba já překračuji rychlostní limity zcela vědomě mnohokrát za den a to od roku 1977, za těch více jak 39 let denodenního ježdění jsem za to zaplatil mnoho desítek pokut, ale neměl jsem žádnou nehodu, tedy mám celkem oprávněně pochybnosti o tom, že dodržování limitů má nějakou souvislost s bezpečností, tedy u mě rozhodně ne, kdyby totiž za posledních 39 let jezdili a porušovali limity, tak jako já,všichni, tak za postledních 39 let se na světě nestala jediná nehoda, podle teorie, že omezení přispívá k bezpečnosti by nejnebezpečnějším místem na světě musely být německé dálnice, které jsou odjakživa trnem v oku všem zakazovačům, někteří se dokonce snaží neomezenost rychlosti na německých dálnicích zpochybnit, já ještě pomatuju dobu, kdy i u nás na dálnici, v obci i mimo obec záleželo jen na řidiči, jak rychle pojede a po zavedení limitů k žádnému zvýšení bezpečnosti nedošlo
Jsou řidiči, kteří dokážou odhadnout, kdy je překročení rychlosti bezpečné, a kdy naopak musí ubrat. Někomu je to dáno shůry, jiný se k tomu dopracuje zkušenostmi. Najezdím ročně cca 35.000 km a potkávám mnoho řidičů, kteří ty rychlostní limity nedodržují. Už na stylu jízdy poznám, kdo je machr, a kdo si koleduje o malér. A právě ta druhá ktegorie řidičů je voda na mlýn regulátorům. Za sebe bych se přimlouval k regulacím odpovídajícím charakteru silnice, méně kontrolám a přísnějším postihům v případě způsobení nehody.
Dokud jsou limity nastavene "na jistotu" a urednik rovnou pocita s tim, ze se budou prekracovat, nelze se divit, ze se prekracuji
Limity jsou nastavené tak, aby ta stanovená rychlost byla bezpečná pro kamion. Když tam jedete s osobním vozem, tak je logické, že to se stejnou mírou bezpečnosti můžete projet rychleji. Jenže tohle úředník, který rozhoduje o umístění dopravního značení nikdy nepochopí, protože nejspíš nemá ani řidičák natož nějaké zkušenosti z provozu.
rychlost nepřekračuju, nebaví mě neustále dostávat dopisy o úhradě výpalného z automatických radarů, tomu se v dnešní době už snad nedá ani uniknout...
Mimo obec (někdy i v obci) vás automatický radar zaznamená až při výraznějším překročení rychlosti. Nevěřím tomu, že rychlost nepřekračujete, například při předjíždění.
No to je průzkum jako blázen, 4000 řidičů ze 17ti zemí, takže cca 235 hlav na jeden stát, no to kdyby jste trošku pohledali vhodné adepty v ČR tak budem nejpředpisovější a nejlepšíííí :-D Ale asi zapomněly na slováky, teď jsem tam byl na podzimní dovolené a vzhledem k tomu že tam poměrně často měřej tak ale stejně spousta z nich ani nemaj tušení co ty bílé cedule u silnic s číslovkou v červeném kruhu znamenají . Další skupinou v dodržování, nebo spíš nedodržování předpisů jsou autobusáci, teda s vyjímkou I-diote COMpany, ty by naopak měli dostat medaily za nejpomalejší jízdy. Ostatně jak je vlastně možné že autobus plný lidí, většinou nepřipoutaných, letí po dálnici 100-110, a kamion který veze pomeranče se musí ploužit 90 a všichni pak na něj nadávají když předjíždí dejchavičného rumuna naloženéhu Dustrama který frčí 87? :-D
§ 38: „Jízdní rychlost budiž zvolena za všech okolností tak, aby byl řidič pánem své rychlosti a aby bezpečnost osob a majetku nebyla ohrožována. Řidič vozidla má zmírniti přiměřeně jízdnou rychlost, třeba-li také zůstati státi a zaraziti motor, kdyby nehody nebo poruchy dopravy mohly býti způsobeny jeho vozidlem. Těchto opatrností budiž zejména šetřeno, blíží-li se zapřažené vozy nebo hnaný dobytek.“
§ 39: „Rychlost jízdy v uzavřených osadách nesmí býti nikdy větší nežli 15 kilometrů za hodinu (rychlost lehkého rychlého povozu). Mimo uzavřené osady jízdná rychlost nesmí býti stupňována přes 45 kilometrů za hodinu. Nikdy rychleji nežli 6 kilometrů za hodinu (tempo koně v kroku) nesmí býti ježděno: když mlhavé počasí zamezuje rozhled do dálky, jakož i na takových místech, kde silnice nemůže býti přehlédnuta, jako zejména na křižovatkách, při silných záhybech silnice, při vjíždění do vrat, vyjíždění z domů, pak na mostech, v úzkých ulicích, kde dva vozy nemohou vedle sebe jeti, při kromobyčejné živosti cesty a při velikém nahromadění lidu.“
Zla, zla rychlost. Proto v uzavirkach montuji usekove radary, a pritom silnicare zabijeji kamiony, ktere tu 80 z principu dodrzuji
....silničáře a kohokoliv jiného zabije kamion i při 10km za hodinu, jak bys tento problém asi tak řešil?
Pokud pravidla prekracuje vetsina, tak bude nejspis chyba v tech pravidlech, ne?
no někde v civilizaci by to tak asi bylo.. U nás je to půl napůl lemplovství těch co jsou zodpovědní za značení a kašlání na jakákoliv pravidla ze strany řidičů...