Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony budoucnosti pojedou bez řidiče a v nádrži nebudou mít naftu

To je budoucnost nákladní dopravy, V Hannoveru je do 29. září k vidění více než 320 světových a 100 evropských premiér. Navštívili jsme 66. veletrh užitkových aut IAA 2016 a zachytili pro vás ty největší zajímavosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a66r77t25i68n 82J91i92r26o46u35s30e75k 7436465445118

Pouze energetická krize zastaví kamionové šílenství. a slovo šílenství je ještě slabé slovo. 33 litrů nafty/100km/1kamion. Je to energetické inferno.

0/0
29.9.2016 21:42

M19a30r36t77i13n 87N76e50r54m16u19t 9407487318899

To je znak toho, že je nákladní doprava velice levná. Za 33 litrů můžete odvézt 30 tun nebo taky jenom pět lidí v autech

0/0
29.9.2016 22:49

V66í87t 92K34o29u15b87a 6756910734918

Doufám, že až budou kamiony bez řidičů, že už nebudu na světě

0/0
29.9.2016 21:39


J69a63k35u34b 61N28o74v53o55t81n36ý 1434438780105

Až někde havaruje auto s nádrží plnou 175 litrů vodíku, to bude teprve fičák.

0/0
29.9.2016 13:54

P73a23v75e81l 62N76o25v45o62t87n49ý 6215256958316

tak, tak a ještě k tomu to bude nějaký hacker od počítače :-P

0/0
29.9.2016 21:21

L54u43b14o20m28í23r 25V30r53t90a64l 6940747171401

Ekologie. Hm. A co elektrifikovaná železnice. Co vyvinout v tomto směru levnější provoz? Jeden vlak pojme náklad jako kolik kamionů? Jako 10? Nebo jako 100? A taky jede na proud, navíc u něj autonomní řízení v dnešní době nepředstavuje nic technicky nemožného. To co vyvíjí Siemens, budiž na malé vzdálenosti. ALE pořád tu je potřeba častějších oprav silnic, pořád to je omezování provozu pro osobáky a pořád je to daleko menší obsah nákladu než přeprava vlakem.

0/0
28.9.2016 20:22

R53a59d55i28m 40P74o98l20á21š24e53k 9276723459219

To už asi bude lepší zboží převážet rovnou v upraveném kontejneru.

Je téměř jedno, jestli železnice převáží celé kamiony nebo jen kontejnery se zbožím. Pokud bude přeložení kontejneru na kamion rychlé a technicky jednoduché. S organizačními věcmi není problém, jakmile se provoz na železnici digitalizuje, nebude problém potřebu kamiónů pro odvoz kontejnerů vědět minimálně s několkahodinovým předstihem a tudíž bude možné ten přesun kontejnerů provádět bez jakéhokoliv čekání vagónu a vlaku.

Ale asi se k tomu moc nehodí dnešní standartizované kontejnery.

0/0
29.9.2016 11:17

R16a59d57i34m 37P92o39l32á60š86e58k 9916323909969

A zapomněl jsem dodat, že pokud se převáží celý kamión, převáží se navíc na každý náklad zbytečné odhaduji cca 3 tuny toho kamiónu. To znamená vyšší spotřeba energie. Plus jsou ještě další náklady na "převoz" řidiče a pokud to nejde společně v jednom vlaku, tak pro zesynchronizování obou převozů.

0/0
29.9.2016 11:20

M81a50r38t32i43n 89J65i95r65o55u55s33e92k 7956735955518

Kamiony na železnici nedostanete. To by se musely začít stavět osmi či desetiproudé železnice, jako ve hře Transport Tycoon.

+1/0
29.9.2016 21:36

J84a41n 83H15l46e49d79í46k 8248369948416

nejpozději pak Rusáci a Arabáši vyhlásí třetí a poslední sětovou válku, protože mimo nafty nic nemají a nic neumí, tedy vyjma vraždění.

0/−1
27.9.2016 22:33

J80o81s76e28f 23V42a13l88a 9500113313503

kamiony budoucnosti se jmenuji zeleznice. A protoze je zeleznice drazsi nez kamiony, tak jezdi kamiony. Na tom nezmeni nic ani vodik ani autonomni rizeni

+2/0
27.9.2016 18:13

J63i90ř78í 81K68r46a36u85s 2906163171896

To sa onehdy plakalo , že stroje berú luďom prácu.....

Pokrok nezastavíš.

Vodiči sa preorientujú na údržbu a servis to robot neurobí.....

A prečo nestrčiť dopravu do uzavretých koridorov ?

A sme u vlakov.... auto vlakov ap.

Potom to bude naozaj jednoduché , niekde sa naloží a inde vyloží , mechanická drina , na ktorú je naozaj lepší stroj a človek len dozerá.

a mimochodom Čína je najvačším producentom prvkov vzácnych zemín.

apropo...mobily,LCD,veškeré čipy a vačšina polovodičov - Čína.

Mimochodom aj CZ má ložiská Lítia /Cínovec , Krupka/.

0/0
27.9.2016 12:19

V16í90t45ě11z57s84l29a63v 70Ř63í83p73a 5778142784621

Každý se tady ohání ekologii, kdyby se přestaly vozit zbytečnosti v kamionech

po celé Evropě, tak by bylo minimum problémů. Ať mi někdo vysvětlí, proč se např. vozí jablka až z Itálie, když tady máme spousty jablek vlastních a těch příkladů by se našlo mraky. Kdysi jsme byli v oblasti zemědělství soběstační, teď tady jezdíme s bramborama bůh ví z které tramtárie, česnek vozíme z Číny . A pak řešíme ekologii a tání ledovců , je to všechno jedna velká komedie.

+10/0
27.9.2016 11:36

W70a16l11t82e20r 42D51i54v69i97š 6767772982182

A jaké navrhujete řešení? Zakázat dovoz? Přikázat nakupovat tuzemské zboží, i když bude dražší?

Řekněte sám - kupujete si všechny potraviny takové, které byly vypěstovány, odchovány a připraveny co nejblíž vašeho bydliště? U každého kusu zkoumáte lokalitu a když zjistíte, že máte na výběr něco bližšího, tak volíte to bez ohledu na cenu, chuť či kvalitu?

0/0
28.9.2016 21:17
Foto

P50e74t73r 85S21z32i95l11i40c64z81a67i 3795980176158

A vědí hlavy moudré, že řidič náklaďáku dělá i jinou práci? Připravuje vozidlo k nakládce/vykladce, sem tam se pokaź i něvo na cestě atd. To pak bude dělat kdo?

+1/0
27.9.2016 9:05

J13a64n 66P72a25ř83í14z34e78k 9726490897406

To už nebude řidič, ale údržbář

+1/0
27.9.2016 9:27

J58i17n51d63ř61i23c19h 98Š90k91o56p65e68k 4755461110515

řidič a něco opraví na cestě ? No to nevím, platilo dříve, dnes uřčitě ne. Dnes neumí ani nasadit řetězy, tak co by asi tak na autě měli umět opravit

0/0
27.9.2016 22:00

J62a51k47u64b 94H22e20g35e91n66b69a49r16t 9475814169704

Když se něco pokazí na cestě, vyrazí k vozidlu nejbližší jednotka, která o problému bude navíc okamžitě vědět. Pokud budou problémy vzácné, bude takových jednotek zapotřebí mnohem méně než těch nákladních vozidel.

0/0
23.10.2016 14:25
Foto

P80r56e39m13y27s85l 97K15y21s71e20l16a55k 5175673334369

Pak taky doufám, že budou jezdit v k tomu určených koridorech oddělených od normální vozovky betonovou zdí.

0/0
27.9.2016 8:52

J20a96n 51V74a63l94o40u37c69h 6552497598830

Spíš než řešit jestli vozidlo splňuje E3 či E6 (anebo je to super hybrid) bych spočítal, kolik emisí vzniká v kolonách při nesmyslně dlouhých a opakovaných uzavírkách...

Co přestavil SOR?:

http://www.cs-dopravak.cz/aktuality/

+1/0
27.9.2016 8:20
Foto

J54i73ř59í 97D93v88o70ř48á45k 5645499580838

A dožijí se toho děti našich dětí ?

+5/0
27.9.2016 5:25

J50a10r28o45s58l11a26v 79P37í83š64a 2944278610977

Aha... A ti řidiči skončí kde? Na pracáku... Ahááá.... To je panečku pokrok ;-D

+1/0
27.9.2016 1:36

J74a56n 39P57š55e36n27i46č56k57a 2230778613872

Vsak uz padaji prvni nesmele navrhy na dan z robotizace, aby bylo z ceho financovat "zmeny na trhu prace"

+4/0
27.9.2016 7:02

P73e41t12r 25N79i54v40n18i33c96k47ý 3422144265887

A kde skončili třeba kováři? Byli v každé vesnici.

Opravdu chceš udržovat zaměstnání, která málokdo chce dělat? Pokrok nezastavíš.

+3/0
27.9.2016 11:15

M93a12r76t37i72n 72Č87a35p90e13k 6560331637714

Šli dělat něco jiného, jenže dnes automatizace nahradí lidi všude. Takže jiné práce moc nebude.

0/0
28.9.2016 11:09

R86a45d32i63m 90P63o51l62á78š46e17k 9666653339429

To právě nikdo neví přesně, kolik se objeví jiné práce samo od sebe a kolik bude třeba té jiné práce vytvářet uměle či aspoň dotovat.

Například kdysi za RakouskaUherska byl cestář v každé vesnici a po dešti byla díra v cestě hned zasypána a příkopy a kanály zaplácané bahnem rychle pročištěny, nepořádek na cestě rychle uklizen...

Dneska se to nedělá, protože takový samostatný člověk s kolečkem, lopatou, kladivem atd je na dnešní poměry tak neproduktivní, že by dnes taková údržba vyšla strašně draho.

Proto se čeká, dokud není téměř havárie a potom se objedná specializovaná firma se stroji.

Pokud automatizací vznikne potřeba práci vytvářet třeba dotacemi, klidně zase takový samostatný cestář může být. Navíc až lidem dojde, že jemné prachové emise z dopravy se dají výrazně omezit kontinuálním čištěním cest od prachu, zatímco dnes leckde závěje prachu na cestách, vytvořené v zimě sypáním sněhu kamennou drtí, zůstávají klidně až do další zimy.

0/0
29.9.2016 11:32

J19a22n 31K10r56p62e55c 5456493884252

no a co? je to úplně jedno. až se pořádně alternativní pohony zdaní, tak se nákladově nic neušetří, ba naopak. nebo si snad někdo myslí že se vlády dobrovolně vzdají příjmů ze spotřební daně? z čeho by pak látaly veřejné rozpočty. a emise jsou zrovna u kamionu dost jedno, protože nejvíce času jezdí někde na dálnicích v polích. elektřinu nebo vodík stejně musíte někde vyrobit tudíš si nedovedu představit že by uhlíková stopě nejak výrazně klesla.

+7/0
27.9.2016 0:45
Foto

M84i16c20h22a32l 30N76a46j45m60a25n 7789233616460

Aha, takže emise mim o obydlené části nejsou škodlivé?

+1/0
27.9.2016 6:43

J41a32n 40K30r15p16e64c 5916803894352

jsou, relativne. ale vy asi vychazite z blahove predstavy, ze pohon na alternativni paliva nevytvari zadne emise. ze elektricke baterie rostou na stromech, ono potrebne lithium bere ten strom primo ze zeme korenovym systemem a baterie se nabiji cistou laskou k bohyni gaie? to same obdobne plati o vodiku.

+5/−1
27.9.2016 7:45
Foto

M32i16c18h41a10l 81N74a74j77m45a51n 7669233856890

Já narážím na tu část, že emise jsou kamionů jedno.

Ano, při výrobě elektřiny vznikají také emise, ale na jednotku vyprodukované energie jej jich řádově méně (moderní uhelné elektrárny).

0/0
27.9.2016 8:04
Foto

P29r87e81m93y43s17l 47K19y31s32e15l29a83k 5195303244389

Jenže důležitá je celková energetická bilance produktu. Např. solární elektrárna. Do výroby jednoho panelu je potřeba vložit více energie, než za svou životnost vyrobí. a to je smutné. Podobně je tomu u elektromobilů. A hlavně nikdo neřeší, že při opakovaném a stálém používání bateriím klesá životnost. Jak dlouho vydrží baterie, než začne výrazně ztrácet kapacitu? Rok - dva? A pak vyměnit. Nedokážu si představit, že u aut s mizerným dojezdem bude ještě někdo ochoten jezdit s polovičkou. A nejnáročnější pro výrobu a životní prostředí z celého elektromobilu jsou právě baterie. A další je účinnost - účinnost uhelné elektrárny je kolem 20%. Zbytek letí do luftu. A co v nich chcete spalovat, když se v Evropě uhlí netěží? :-)

+1/−1
27.9.2016 9:01

P31e96t97r 70N37i13v60n42i13c47k83ý 3112884645267

A taky výrobní a hlavne distribuční kapacity elektřiny k dobíjecím stanicím obzvlášť v exponovaných časech.

0/0
27.9.2016 11:17

P44e24t86r 75V20o86d56i27č83k95a 5868182935

I kdyby energetická bilance vyšla nastejno (což nevyjde), tak to rozhodně není změna špatným směrem. To že je rapidně vyšší výskyt rakoviny u lidí, kteří žijí přímo u silnice, než těch, kteří mají dům o 3 ulice dál, není náhoda... A už byste měl přestat číst ty bludy na osel.cz apod. Solární panel vyrobí mnohonásobně víc energie, než je potřeba na jeho výrobu. Ten váš blud neplatil ani u prvních prototypů. A ta blbost se ztrátou kapacity akumulátorů. To jste vzal kde? To že vám odejde baterie u čínského telefonu (kde je použito to nejšpinavější Lithium, co bylo zrovna na trhu, a ještě se baterie neustále podvybíjí a pravidelně přehřívá) neznamená, že odejde i u Tesly.

+1/−1
27.9.2016 11:53

J62a90n 65H57r30u23z44a 8254868299907

Zkuste se seznámit co nám o degradaci baterií říkají uživatelé vozů Tesla. http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s když Vám články na osel.cz připadají lživé. 6% pokles kapacity prvních 50 tis. km není zrovna málo, že áno.;-D

+1/0
27.9.2016 14:20

P83e30t61r 39V69o63d18i41č66k87a 5838682315

Naopak ten váš graf ukazuje, že mají baterie sakra výdrž. 85% kapacity po půl milionu km vám přijde málo? Mimochodem těch vašich 6% při dojezdu 400km je pouhých 42km. A pak už to každých 50tis. klesá o 1%. Opravdu mi uniká jak tohle můžete prerzentovat jako nevýhodu, když kdejaké běžné auto při 200tis. km sotva mele z posledního a v Tesle můžete při troše snahy ujet klidně 1mil. km.

+2/0
27.9.2016 17:19

P53e13t51r 74V79o24d73i50č94k65a 5788222805

Pardon, 24km.

0/0
27.9.2016 17:38

M35a79r74t30i10n 56K94r94o91u88p35a 2261563299870

Přečtěte si článek ve Vašem odkazu ještě jednou. Mě teda pokles na 85% kapacity baterie po ujetí 500 000 km připadá jako výborný výsledek. Po takové vzdálenosti je velká část dnešních vozidel zralá na výměnu motoru.

+1/0
28.9.2016 0:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.