Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony budoucnosti pojedou bez řidiče a v nádrži nebudou mít naftu

To je budoucnost nákladní dopravy, V Hannoveru je do 29. září k vidění více než 320 světových a 100 evropských premiér. Navštívili jsme 66. veletrh užitkových aut IAA 2016 a zachytili pro vás ty největší zajímavosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a79r44t16i14n 32J28i90r56o31u74s91e85k 7106905405638

Pouze energetická krize zastaví kamionové šílenství. a slovo šílenství je ještě slabé slovo. 33 litrů nafty/100km/1kamion. Je to energetické inferno.

0/0
29.9.2016 21:42

M60a51r58t60i97n 20N59e68r85m70u82t 9867657738269

To je znak toho, že je nákladní doprava velice levná. Za 33 litrů můžete odvézt 30 tun nebo taky jenom pět lidí v autech

0/0
29.9.2016 22:49

V56í11t 89K17o77u57b35a 6266620974718

Doufám, že až budou kamiony bez řidičů, že už nebudu na světě

0/0
29.9.2016 21:39

J89a44k43u44b 41N96o76v26o45t53n35ý 1334488300835

Až někde havaruje auto s nádrží plnou 175 litrů vodíku, to bude teprve fičák.

0/0
29.9.2016 13:54

P18a93v72e58l 14N84o48v87o36t21n82ý 6445396728536

tak, tak a ještě k tomu to bude nějaký hacker od počítače :-P

0/0
29.9.2016 21:21

L73u11b34o80m56í60r 96V95r36t48a52l 6330757491401

Ekologie. Hm. A co elektrifikovaná železnice. Co vyvinout v tomto směru levnější provoz? Jeden vlak pojme náklad jako kolik kamionů? Jako 10? Nebo jako 100? A taky jede na proud, navíc u něj autonomní řízení v dnešní době nepředstavuje nic technicky nemožného. To co vyvíjí Siemens, budiž na malé vzdálenosti. ALE pořád tu je potřeba častějších oprav silnic, pořád to je omezování provozu pro osobáky a pořád je to daleko menší obsah nákladu než přeprava vlakem.

0/0
28.9.2016 20:22

R65a46d80i53m 19P15o41l54á14š97e40k 9396583949539

To už asi bude lepší zboží převážet rovnou v upraveném kontejneru.

Je téměř jedno, jestli železnice převáží celé kamiony nebo jen kontejnery se zbožím. Pokud bude přeložení kontejneru na kamion rychlé a technicky jednoduché. S organizačními věcmi není problém, jakmile se provoz na železnici digitalizuje, nebude problém potřebu kamiónů pro odvoz kontejnerů vědět minimálně s několkahodinovým předstihem a tudíž bude možné ten přesun kontejnerů provádět bez jakéhokoliv čekání vagónu a vlaku.

Ale asi se k tomu moc nehodí dnešní standartizované kontejnery.

0/0
29.9.2016 11:17

R70a64d43i11m 24P62o79l74á28š59e36k 9466223619189

A zapomněl jsem dodat, že pokud se převáží celý kamión, převáží se navíc na každý náklad zbytečné odhaduji cca 3 tuny toho kamiónu. To znamená vyšší spotřeba energie. Plus jsou ještě další náklady na "převoz" řidiče a pokud to nejde společně v jednom vlaku, tak pro zesynchronizování obou převozů.

0/0
29.9.2016 11:20

M58a10r45t12i44n 42J13i72r35o71u29s91e28k 7496125555978

Kamiony na železnici nedostanete. To by se musely začít stavět osmi či desetiproudé železnice, jako ve hře Transport Tycoon.

+1/0
29.9.2016 21:36

J64a95n 89H56l79e15d84í95k 8648329288736

nejpozději pak Rusáci a Arabáši vyhlásí třetí a poslední sětovou válku, protože mimo nafty nic nemají a nic neumí, tedy vyjma vraždění.

0/−1
27.9.2016 22:33

J43o85s81e28f 67V85a78l31a 9100943173673

kamiony budoucnosti se jmenuji zeleznice. A protoze je zeleznice drazsi nez kamiony, tak jezdi kamiony. Na tom nezmeni nic ani vodik ani autonomni rizeni

+2/0
27.9.2016 18:13

J29i10ř96í 50K36r17a54u36s 2406853441656

To sa onehdy plakalo , že stroje berú luďom prácu.....

Pokrok nezastavíš.

Vodiči sa preorientujú na údržbu a servis to robot neurobí.....

A prečo nestrčiť dopravu do uzavretých koridorov ?

A sme u vlakov.... auto vlakov ap.

Potom to bude naozaj jednoduché , niekde sa naloží a inde vyloží , mechanická drina , na ktorú je naozaj lepší stroj a človek len dozerá.

a mimochodom Čína je najvačším producentom prvkov vzácnych zemín.

apropo...mobily,LCD,veškeré čipy a vačšina polovodičov - Čína.

Mimochodom aj CZ má ložiská Lítia /Cínovec , Krupka/.

0/0
27.9.2016 12:19

V62í53t61ě19z87s32l39a57v 17Ř17í13p53a 5558572414661

Každý se tady ohání ekologii, kdyby se přestaly vozit zbytečnosti v kamionech

po celé Evropě, tak by bylo minimum problémů. Ať mi někdo vysvětlí, proč se např. vozí jablka až z Itálie, když tady máme spousty jablek vlastních a těch příkladů by se našlo mraky. Kdysi jsme byli v oblasti zemědělství soběstační, teď tady jezdíme s bramborama bůh ví z které tramtárie, česnek vozíme z Číny . A pak řešíme ekologii a tání ledovců , je to všechno jedna velká komedie.

+10/0
27.9.2016 11:36

W82a87l22t84e73r 89D61i71v46i65š 6957672802912

A jaké navrhujete řešení? Zakázat dovoz? Přikázat nakupovat tuzemské zboží, i když bude dražší?

Řekněte sám - kupujete si všechny potraviny takové, které byly vypěstovány, odchovány a připraveny co nejblíž vašeho bydliště? U každého kusu zkoumáte lokalitu a když zjistíte, že máte na výběr něco bližšího, tak volíte to bez ohledu na cenu, chuť či kvalitu?

0/0
28.9.2016 21:17
Foto

P65e87t59r 51S41z32i29l26i77c47z84a29i 3455880526898

A vědí hlavy moudré, že řidič náklaďáku dělá i jinou práci? Připravuje vozidlo k nakládce/vykladce, sem tam se pokaź i něvo na cestě atd. To pak bude dělat kdo?

+1/0
27.9.2016 9:05

J42a32n 63P98a77ř97í29z60e76k 9496670867296

To už nebude řidič, ale údržbář

+1/0
27.9.2016 9:27

J36i60n92d91ř21i49c31h 60Š88k69o81p25e51k 4655911670955

řidič a něco opraví na cestě ? No to nevím, platilo dříve, dnes uřčitě ne. Dnes neumí ani nasadit řetězy, tak co by asi tak na autě měli umět opravit

0/0
27.9.2016 22:00

J51a75k52u10b 75H52e77g47e68n12b87a80r52t 9215714519764

Když se něco pokazí na cestě, vyrazí k vozidlu nejbližší jednotka, která o problému bude navíc okamžitě vědět. Pokud budou problémy vzácné, bude takových jednotek zapotřebí mnohem méně než těch nákladních vozidel.

0/0
23.10.2016 14:25
Foto

P19r59e65m91y84s94l 60K77y92s10e12l20a18k 5265133184219

Pak taky doufám, že budou jezdit v k tomu určených koridorech oddělených od normální vozovky betonovou zdí.

0/0
27.9.2016 8:52

J57a10n 90V76a59l18o91u25c67h 6712837918860

Spíš než řešit jestli vozidlo splňuje E3 či E6 (anebo je to super hybrid) bych spočítal, kolik emisí vzniká v kolonách při nesmyslně dlouhých a opakovaných uzavírkách...

Co přestavil SOR?:

http://www.cs-dopravak.cz/aktuality/

+1/0
27.9.2016 8:20
Foto

J80i10ř71í 39D92v49o90ř85á91k 5195599250798

A dožijí se toho děti našich dětí ?

+5/0
27.9.2016 5:25

J90a98r54o67s98l77a72v 36P17í62š40a 2284198680887

Aha... A ti řidiči skončí kde? Na pracáku... Ahááá.... To je panečku pokrok ;-D

+1/0
27.9.2016 1:36

J41a75n 12P45š20e31n26i20č33k37a 2260418773282

Vsak uz padaji prvni nesmele navrhy na dan z robotizace, aby bylo z ceho financovat "zmeny na trhu prace"

+4/0
27.9.2016 7:02

P17e18t15r 84N49i57v76n44i76c71k38ý 3332864125367

A kde skončili třeba kováři? Byli v každé vesnici.

Opravdu chceš udržovat zaměstnání, která málokdo chce dělat? Pokrok nezastavíš.

+3/0
27.9.2016 11:15

M45a31r40t19i71n 75Č33a30p27e48k 6760551887334

Šli dělat něco jiného, jenže dnes automatizace nahradí lidi všude. Takže jiné práce moc nebude.

0/0
28.9.2016 11:09

R50a88d54i45m 20P75o83l21á21š11e63k 9136903279359

To právě nikdo neví přesně, kolik se objeví jiné práce samo od sebe a kolik bude třeba té jiné práce vytvářet uměle či aspoň dotovat.

Například kdysi za RakouskaUherska byl cestář v každé vesnici a po dešti byla díra v cestě hned zasypána a příkopy a kanály zaplácané bahnem rychle pročištěny, nepořádek na cestě rychle uklizen...

Dneska se to nedělá, protože takový samostatný člověk s kolečkem, lopatou, kladivem atd je na dnešní poměry tak neproduktivní, že by dnes taková údržba vyšla strašně draho.

Proto se čeká, dokud není téměř havárie a potom se objedná specializovaná firma se stroji.

Pokud automatizací vznikne potřeba práci vytvářet třeba dotacemi, klidně zase takový samostatný cestář může být. Navíc až lidem dojde, že jemné prachové emise z dopravy se dají výrazně omezit kontinuálním čištěním cest od prachu, zatímco dnes leckde závěje prachu na cestách, vytvořené v zimě sypáním sněhu kamennou drtí, zůstávají klidně až do další zimy.

0/0
29.9.2016 11:32

J10a43n 58K87r85p45e34c 5886943564862

no a co? je to úplně jedno. až se pořádně alternativní pohony zdaní, tak se nákladově nic neušetří, ba naopak. nebo si snad někdo myslí že se vlády dobrovolně vzdají příjmů ze spotřební daně? z čeho by pak látaly veřejné rozpočty. a emise jsou zrovna u kamionu dost jedno, protože nejvíce času jezdí někde na dálnicích v polích. elektřinu nebo vodík stejně musíte někde vyrobit tudíš si nedovedu představit že by uhlíková stopě nejak výrazně klesla.

+7/0
27.9.2016 0:45
Foto

M96i45c38h61a29l 40N37a67j30m82a15n 7819963566900

Aha, takže emise mim o obydlené části nejsou škodlivé?

+1/0
27.9.2016 6:43

J35a54n 55K96r60p74e68c 5276353304502

jsou, relativne. ale vy asi vychazite z blahove predstavy, ze pohon na alternativni paliva nevytvari zadne emise. ze elektricke baterie rostou na stromech, ono potrebne lithium bere ten strom primo ze zeme korenovym systemem a baterie se nabiji cistou laskou k bohyni gaie? to same obdobne plati o vodiku.

+5/−1
27.9.2016 7:45
Foto

M55i54c73h62a13l 19N20a30j80m37a34n 7239643346510

Já narážím na tu část, že emise jsou kamionů jedno.

Ano, při výrobě elektřiny vznikají také emise, ale na jednotku vyprodukované energie jej jich řádově méně (moderní uhelné elektrárny).

0/0
27.9.2016 8:04
Foto

P71r86e97m41y22s74l 81K13y47s77e96l68a11k 5415103844639

Jenže důležitá je celková energetická bilance produktu. Např. solární elektrárna. Do výroby jednoho panelu je potřeba vložit více energie, než za svou životnost vyrobí. a to je smutné. Podobně je tomu u elektromobilů. A hlavně nikdo neřeší, že při opakovaném a stálém používání bateriím klesá životnost. Jak dlouho vydrží baterie, než začne výrazně ztrácet kapacitu? Rok - dva? A pak vyměnit. Nedokážu si představit, že u aut s mizerným dojezdem bude ještě někdo ochoten jezdit s polovičkou. A nejnáročnější pro výrobu a životní prostředí z celého elektromobilu jsou právě baterie. A další je účinnost - účinnost uhelné elektrárny je kolem 20%. Zbytek letí do luftu. A co v nich chcete spalovat, když se v Evropě uhlí netěží? :-)

+1/−1
27.9.2016 9:01

P91e11t15r 16N26i74v37n40i29c93k47ý 3802144735287

A taky výrobní a hlavne distribuční kapacity elektřiny k dobíjecím stanicím obzvlášť v exponovaných časech.

0/0
27.9.2016 11:17

P72e46t19r 44V74o62d43i52č23k42a 5988792985

I kdyby energetická bilance vyšla nastejno (což nevyjde), tak to rozhodně není změna špatným směrem. To že je rapidně vyšší výskyt rakoviny u lidí, kteří žijí přímo u silnice, než těch, kteří mají dům o 3 ulice dál, není náhoda... A už byste měl přestat číst ty bludy na osel.cz apod. Solární panel vyrobí mnohonásobně víc energie, než je potřeba na jeho výrobu. Ten váš blud neplatil ani u prvních prototypů. A ta blbost se ztrátou kapacity akumulátorů. To jste vzal kde? To že vám odejde baterie u čínského telefonu (kde je použito to nejšpinavější Lithium, co bylo zrovna na trhu, a ještě se baterie neustále podvybíjí a pravidelně přehřívá) neznamená, že odejde i u Tesly.

+1/−1
27.9.2016 11:53

J70a41n 33H21r36u91z23a 8784708599697

Zkuste se seznámit co nám o degradaci baterií říkají uživatelé vozů Tesla. http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s když Vám články na osel.cz připadají lživé. 6% pokles kapacity prvních 50 tis. km není zrovna málo, že áno.;-D

+1/0
27.9.2016 14:20

P81e91t25r 47V46o51d83i52č39k25a 5648372225

Naopak ten váš graf ukazuje, že mají baterie sakra výdrž. 85% kapacity po půl milionu km vám přijde málo? Mimochodem těch vašich 6% při dojezdu 400km je pouhých 42km. A pak už to každých 50tis. klesá o 1%. Opravdu mi uniká jak tohle můžete prerzentovat jako nevýhodu, když kdejaké běžné auto při 200tis. km sotva mele z posledního a v Tesle můžete při troše snahy ujet klidně 1mil. km.

+2/0
27.9.2016 17:19

P36e48t53r 57V36o51d71i72č60k94a 5418482945

Pardon, 24km.

0/0
27.9.2016 17:38

M76a48r80t61i91n 79K32r40o72u25p91a 2611603969930

Přečtěte si článek ve Vašem odkazu ještě jednou. Mě teda pokles na 85% kapacity baterie po ujetí 500 000 km připadá jako výborný výsledek. Po takové vzdálenosti je velká část dnešních vozidel zralá na výměnu motoru.

+1/0
28.9.2016 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.