Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony budoucnosti pojedou bez řidiče a v nádrži nebudou mít naftu

To je budoucnost nákladní dopravy, V Hannoveru je do 29. září k vidění více než 320 světových a 100 evropských premiér. Navštívili jsme 66. veletrh užitkových aut IAA 2016 a zachytili pro vás ty největší zajímavosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a30r13t46i11n 80J61i43r86o48u96s80e61k 7706645635588

Pouze energetická krize zastaví kamionové šílenství. a slovo šílenství je ještě slabé slovo. 33 litrů nafty/100km/1kamion. Je to energetické inferno.

0/0
29.9.2016 21:42

M21a40r38t25i39n 63N24e90r22m88u42t 9847207418489

To je znak toho, že je nákladní doprava velice levná. Za 33 litrů můžete odvézt 30 tun nebo taky jenom pět lidí v autech

0/0
29.9.2016 22:49

V19í80t 84K32o64u43b51a 6116560984428

Doufám, že až budou kamiony bez řidičů, že už nebudu na světě

0/0
29.9.2016 21:39

J50a31k63u84b 14N69o66v60o15t24n30ý 1614498860275

Až někde havaruje auto s nádrží plnou 175 litrů vodíku, to bude teprve fičák.

0/0
29.9.2016 13:54

P36a69v42e52l 61N12o25v41o47t20n69ý 6175646268696

tak, tak a ještě k tomu to bude nějaký hacker od počítače :-P

0/0
29.9.2016 21:21

L18u73b40o35m92í56r 40V17r73t22a32l 6700547301811

Ekologie. Hm. A co elektrifikovaná železnice. Co vyvinout v tomto směru levnější provoz? Jeden vlak pojme náklad jako kolik kamionů? Jako 10? Nebo jako 100? A taky jede na proud, navíc u něj autonomní řízení v dnešní době nepředstavuje nic technicky nemožného. To co vyvíjí Siemens, budiž na malé vzdálenosti. ALE pořád tu je potřeba častějších oprav silnic, pořád to je omezování provozu pro osobáky a pořád je to daleko menší obsah nákladu než přeprava vlakem.

0/0
28.9.2016 20:22

R21a51d79i13m 40P35o69l19á87š72e43k 9666473259949

To už asi bude lepší zboží převážet rovnou v upraveném kontejneru.

Je téměř jedno, jestli železnice převáží celé kamiony nebo jen kontejnery se zbožím. Pokud bude přeložení kontejneru na kamion rychlé a technicky jednoduché. S organizačními věcmi není problém, jakmile se provoz na železnici digitalizuje, nebude problém potřebu kamiónů pro odvoz kontejnerů vědět minimálně s několkahodinovým předstihem a tudíž bude možné ten přesun kontejnerů provádět bez jakéhokoliv čekání vagónu a vlaku.

Ale asi se k tomu moc nehodí dnešní standartizované kontejnery.

0/0
29.9.2016 11:17

R94a36d35i21m 66P89o54l74á73š94e65k 9256223699509

A zapomněl jsem dodat, že pokud se převáží celý kamión, převáží se navíc na každý náklad zbytečné odhaduji cca 3 tuny toho kamiónu. To znamená vyšší spotřeba energie. Plus jsou ještě další náklady na "převoz" řidiče a pokud to nejde společně v jednom vlaku, tak pro zesynchronizování obou převozů.

0/0
29.9.2016 11:20

M59a44r38t16i84n 98J97i75r52o35u51s36e25k 7396975305148

Kamiony na železnici nedostanete. To by se musely začít stavět osmi či desetiproudé železnice, jako ve hře Transport Tycoon.

+1/0
29.9.2016 21:36

J94a17n 31H77l94e79d34í26k 8948399208616

nejpozději pak Rusáci a Arabáši vyhlásí třetí a poslední sětovou válku, protože mimo nafty nic nemají a nic neumí, tedy vyjma vraždění.

0/−1
27.9.2016 22:33

J79o89s41e12f 13V72a45l89a 9930883533673

kamiony budoucnosti se jmenuji zeleznice. A protoze je zeleznice drazsi nez kamiony, tak jezdi kamiony. Na tom nezmeni nic ani vodik ani autonomni rizeni

+2/0
27.9.2016 18:13

J21i95ř23í 45K84r59a66u52s 2276693451866

To sa onehdy plakalo , že stroje berú luďom prácu.....

Pokrok nezastavíš.

Vodiči sa preorientujú na údržbu a servis to robot neurobí.....

A prečo nestrčiť dopravu do uzavretých koridorov ?

A sme u vlakov.... auto vlakov ap.

Potom to bude naozaj jednoduché , niekde sa naloží a inde vyloží , mechanická drina , na ktorú je naozaj lepší stroj a človek len dozerá.

a mimochodom Čína je najvačším producentom prvkov vzácnych zemín.

apropo...mobily,LCD,veškeré čipy a vačšina polovodičov - Čína.

Mimochodom aj CZ má ložiská Lítia /Cínovec , Krupka/.

0/0
27.9.2016 12:19

V52í55t30ě34z75s35l93a67v 94Ř71í79p89a 5608422354841

Každý se tady ohání ekologii, kdyby se přestaly vozit zbytečnosti v kamionech

po celé Evropě, tak by bylo minimum problémů. Ať mi někdo vysvětlí, proč se např. vozí jablka až z Itálie, když tady máme spousty jablek vlastních a těch příkladů by se našlo mraky. Kdysi jsme byli v oblasti zemědělství soběstační, teď tady jezdíme s bramborama bůh ví z které tramtárie, česnek vozíme z Číny . A pak řešíme ekologii a tání ledovců , je to všechno jedna velká komedie.

+10/0
27.9.2016 11:36

W39a19l18t80e71r 46D27i37v37i17š 6557592522672

A jaké navrhujete řešení? Zakázat dovoz? Přikázat nakupovat tuzemské zboží, i když bude dražší?

Řekněte sám - kupujete si všechny potraviny takové, které byly vypěstovány, odchovány a připraveny co nejblíž vašeho bydliště? U každého kusu zkoumáte lokalitu a když zjistíte, že máte na výběr něco bližšího, tak volíte to bez ohledu na cenu, chuť či kvalitu?

0/0
28.9.2016 21:17
Foto

P16e59t65r 64S76z19i14l50i27c23z98a92i 3355840206838

A vědí hlavy moudré, že řidič náklaďáku dělá i jinou práci? Připravuje vozidlo k nakládce/vykladce, sem tam se pokaź i něvo na cestě atd. To pak bude dělat kdo?

+1/0
27.9.2016 9:05

J36a76n 77P94a15ř98í41z18e78k 9956950767656

To už nebude řidič, ale údržbář

+1/0
27.9.2016 9:27

J69i74n38d13ř27i62c74h 49Š42k28o36p91e14k 4335961960445

řidič a něco opraví na cestě ? No to nevím, platilo dříve, dnes uřčitě ne. Dnes neumí ani nasadit řetězy, tak co by asi tak na autě měli umět opravit

0/0
27.9.2016 22:00

J69a49k42u31b 18H24e50g72e70n20b82a98r94t 9115804119324

Když se něco pokazí na cestě, vyrazí k vozidlu nejbližší jednotka, která o problému bude navíc okamžitě vědět. Pokud budou problémy vzácné, bude takových jednotek zapotřebí mnohem méně než těch nákladních vozidel.

0/0
23.10.2016 14:25
Foto

P64r48e59m59y16s58l 28K79y12s78e79l59a45k 5585983864709

Pak taky doufám, že budou jezdit v k tomu určených koridorech oddělených od normální vozovky betonovou zdí.

0/0
27.9.2016 8:52

J81a54n 13V93a59l91o38u18c25h 6812737268760

Spíš než řešit jestli vozidlo splňuje E3 či E6 (anebo je to super hybrid) bych spočítal, kolik emisí vzniká v kolonách při nesmyslně dlouhých a opakovaných uzavírkách...

Co přestavil SOR?:

http://www.cs-dopravak.cz/aktuality/

+1/0
27.9.2016 8:20
Foto

J79i76ř42í 96D74v78o27ř42á89k 5695819840588

A dožijí se toho děti našich dětí ?

+5/0
27.9.2016 5:25

J25a63r12o88s64l78a14v 45P19í51š92a 2174828730427

Aha... A ti řidiči skončí kde? Na pracáku... Ahááá.... To je panečku pokrok ;-D

+1/0
27.9.2016 1:36

J81a35n 80P85š81e36n98i61č27k55a 2880268113212

Vsak uz padaji prvni nesmele navrhy na dan z robotizace, aby bylo z ceho financovat "zmeny na trhu prace"

+4/0
27.9.2016 7:02

P66e89t10r 15N93i23v33n72i16c39k80ý 3192934165437

A kde skončili třeba kováři? Byli v každé vesnici.

Opravdu chceš udržovat zaměstnání, která málokdo chce dělat? Pokrok nezastavíš.

+3/0
27.9.2016 11:15

M59a71r92t92i45n 15Č89a17p64e39k 6680971627894

Šli dělat něco jiného, jenže dnes automatizace nahradí lidi všude. Takže jiné práce moc nebude.

0/0
28.9.2016 11:09

R32a74d77i98m 50P94o28l30á10š53e92k 9336873299479

To právě nikdo neví přesně, kolik se objeví jiné práce samo od sebe a kolik bude třeba té jiné práce vytvářet uměle či aspoň dotovat.

Například kdysi za RakouskaUherska byl cestář v každé vesnici a po dešti byla díra v cestě hned zasypána a příkopy a kanály zaplácané bahnem rychle pročištěny, nepořádek na cestě rychle uklizen...

Dneska se to nedělá, protože takový samostatný člověk s kolečkem, lopatou, kladivem atd je na dnešní poměry tak neproduktivní, že by dnes taková údržba vyšla strašně draho.

Proto se čeká, dokud není téměř havárie a potom se objedná specializovaná firma se stroji.

Pokud automatizací vznikne potřeba práci vytvářet třeba dotacemi, klidně zase takový samostatný cestář může být. Navíc až lidem dojde, že jemné prachové emise z dopravy se dají výrazně omezit kontinuálním čištěním cest od prachu, zatímco dnes leckde závěje prachu na cestách, vytvořené v zimě sypáním sněhu kamennou drtí, zůstávají klidně až do další zimy.

0/0
29.9.2016 11:32

J35a20n 43K16r26p21e64c 5816613704522

no a co? je to úplně jedno. až se pořádně alternativní pohony zdaní, tak se nákladově nic neušetří, ba naopak. nebo si snad někdo myslí že se vlády dobrovolně vzdají příjmů ze spotřební daně? z čeho by pak látaly veřejné rozpočty. a emise jsou zrovna u kamionu dost jedno, protože nejvíce času jezdí někde na dálnicích v polích. elektřinu nebo vodík stejně musíte někde vyrobit tudíš si nedovedu představit že by uhlíková stopě nejak výrazně klesla.

+7/0
27.9.2016 0:45
Foto

M67i37c20h81a29l 44N34a31j20m21a60n 7189503226190

Aha, takže emise mim o obydlené části nejsou škodlivé?

+1/0
27.9.2016 6:43

J71a51n 55K67r35p71e83c 5896533744852

jsou, relativne. ale vy asi vychazite z blahove predstavy, ze pohon na alternativni paliva nevytvari zadne emise. ze elektricke baterie rostou na stromech, ono potrebne lithium bere ten strom primo ze zeme korenovym systemem a baterie se nabiji cistou laskou k bohyni gaie? to same obdobne plati o vodiku.

+5/−1
27.9.2016 7:45
Foto

M46i90c47h63a46l 67N26a31j60m93a97n 7889423426240

Já narážím na tu část, že emise jsou kamionů jedno.

Ano, při výrobě elektřiny vznikají také emise, ale na jednotku vyprodukované energie jej jich řádově méně (moderní uhelné elektrárny).

0/0
27.9.2016 8:04
Foto

P46r17e37m63y67s87l 48K90y48s79e91l17a95k 5655313454719

Jenže důležitá je celková energetická bilance produktu. Např. solární elektrárna. Do výroby jednoho panelu je potřeba vložit více energie, než za svou životnost vyrobí. a to je smutné. Podobně je tomu u elektromobilů. A hlavně nikdo neřeší, že při opakovaném a stálém používání bateriím klesá životnost. Jak dlouho vydrží baterie, než začne výrazně ztrácet kapacitu? Rok - dva? A pak vyměnit. Nedokážu si představit, že u aut s mizerným dojezdem bude ještě někdo ochoten jezdit s polovičkou. A nejnáročnější pro výrobu a životní prostředí z celého elektromobilu jsou právě baterie. A další je účinnost - účinnost uhelné elektrárny je kolem 20%. Zbytek letí do luftu. A co v nich chcete spalovat, když se v Evropě uhlí netěží? :-)

+1/−1
27.9.2016 9:01

P28e81t76r 17N98i59v26n61i29c17k78ý 3942344445277

A taky výrobní a hlavne distribuční kapacity elektřiny k dobíjecím stanicím obzvlášť v exponovaných časech.

0/0
27.9.2016 11:17

P13e66t83r 45V98o14d93i93č38k94a 5818422115

I kdyby energetická bilance vyšla nastejno (což nevyjde), tak to rozhodně není změna špatným směrem. To že je rapidně vyšší výskyt rakoviny u lidí, kteří žijí přímo u silnice, než těch, kteří mají dům o 3 ulice dál, není náhoda... A už byste měl přestat číst ty bludy na osel.cz apod. Solární panel vyrobí mnohonásobně víc energie, než je potřeba na jeho výrobu. Ten váš blud neplatil ani u prvních prototypů. A ta blbost se ztrátou kapacity akumulátorů. To jste vzal kde? To že vám odejde baterie u čínského telefonu (kde je použito to nejšpinavější Lithium, co bylo zrovna na trhu, a ještě se baterie neustále podvybíjí a pravidelně přehřívá) neznamená, že odejde i u Tesly.

+1/−1
27.9.2016 11:53

J94a97n 49H82r85u98z39a 8254808949397

Zkuste se seznámit co nám o degradaci baterií říkají uživatelé vozů Tesla. http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s když Vám články na osel.cz připadají lživé. 6% pokles kapacity prvních 50 tis. km není zrovna málo, že áno.;-D

+1/0
27.9.2016 14:20

P37e42t38r 33V69o44d33i63č43k91a 5138112705

Naopak ten váš graf ukazuje, že mají baterie sakra výdrž. 85% kapacity po půl milionu km vám přijde málo? Mimochodem těch vašich 6% při dojezdu 400km je pouhých 42km. A pak už to každých 50tis. klesá o 1%. Opravdu mi uniká jak tohle můžete prerzentovat jako nevýhodu, když kdejaké běžné auto při 200tis. km sotva mele z posledního a v Tesle můžete při troše snahy ujet klidně 1mil. km.

+2/0
27.9.2016 17:19

P92e50t89r 84V80o80d18i58č75k40a 5618882915

Pardon, 24km.

0/0
27.9.2016 17:38

M97a98r94t17i83n 74K43r23o11u74p49a 2591113359920

Přečtěte si článek ve Vašem odkazu ještě jednou. Mě teda pokles na 85% kapacity baterie po ujetí 500 000 km připadá jako výborný výsledek. Po takové vzdálenosti je velká část dnešních vozidel zralá na výměnu motoru.

+1/0
28.9.2016 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.