Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Z Paříže vyhnali auta

Pařížané vyměnili auta za kola a pohodné obutí. Neděli 25. září vyhlásila pařížská radnice za den bez aut. Podívejte se na místa, která známe obvykle zaplněná auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D18a94n15i91e20l 46D36r15n84e42c 6541929216342

30 000 aut se spotřebou 6 l/100 km vypustí méně emisí než 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km. Nejen z tohoto důvodu by měla být snaha o maximálně plynulou automobilovou dopravu, tedy MÚK apod. Nárůst počtu aut vlivem dopravní indukce se dá omezit současnou podporou MHD a cyklistiky, např. pod dnešní 6-pruhovou komunikací uděláme tunel, na povrchu tak můžeme ubrat min 2 jízdní pruhy a se zefektivněním využití prostoru na povrchu (změna šířky jízdních pruhů, chodníků, zeleně, přesun parkoviště do garáží, ...) se rázem najde místo pro cyklostezku i tramvajový pás. Pod plácky, které by mohly sloužit jako prostory pro setkávání, můžeme udělat podzemní garáže, případně je také možné postavit parkovací dům v proluce vedle zmíněného plácku (když se na něj vypíše architektonická soutěž, nemusí to být jen nudný betonový skelet). Když je vůle, jde vyhovět všem (kromě aktivistů).

Automati a spol ale raději vidí těch 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km nebo i více, protože auto je původcem veškerého zla světa na světě a čím méně aut, tím lépe, bez ohledu na to, jaké to bude mít ekologické (ale i ekonomické) důsledky. Nová stavba pro auta znamená více aut a to je automaticky špatně. Jinak je zajímavé, že pořád rejí do Blanky, tvrdí například, jakou vyvolala dopravní indukci, protože je to stavba pro auta a pro nikoho jiného, a jak by se těch 40 mld mohlo investovat do MHD, která je tak finančně znevýhodněna apod. Zapomínají přitom ale, že se pár měsíců před Blankou otevřelo metro za 20 mld, že do dopravního podniku se ročně sype dalších 10 mld. a že problémy na Praze 6 způsobily hlavně regulace té špatné automobilové dopravy, které jsou přitom dle nich dílem božím :-P

0/0
27.9.2016 22:46

J63i86n83d80ř62i29c76h 73M72i40t30t50e92r 6774305371426

Auta jsou haram. Stačí počkat až je islamisti zakážou jako všechno západní a bude klid.

0/0
27.9.2016 10:25

J91o25z20e68f 74H88r72i10c70i28š67i37n 4893130430516

Omezit nékde dopravu je velký zásah. Radnice Paříže ale tuší že prostor pokrytý auty by se dal využít jinak. A tak už nékolik desetiletí dělá akce aby si občané mohli vyzkoušet co uvažované opatření přinese včetně nevýhod. Pamatuji si jak se nesměle zavíral jeden břeh Seiny o víkendech a lidi pak přišli na to že se můžou v bezpečí a pohdolí projet na kole a bruslích. Pak se na celé léto břeh zavřel a lidi měli Paris Plage a zjistili že o prázdninách vůbec nemusí z města pryč anebo ne tak často atd. atd. Zpousta malých plácků původně vyplněna auty se proměnila na místa s lavičkou, fontánkou, postavili se trasy pro běh kolo i brusle.

Samozřejmě že se pak komplikovala situace pro auta a tak se posilovali autobusy, budovali tramvajové trasy s vyhrazenými pruhy aby se lidi v rámci hodiny dostali z jakéhokoliv místa na jakékoliv. Pro situace kdy je auto opravdu výhodou funguje carsharing.

Je to dlouhodobý proces.. investičně náročný, je potřeba aby se lidé se situací zžívali postupně aby radnice s obyvateli komunikovala.

A jelikož si velká část lidí našla způsob jak žít v Paříži i bez aut tak jsem se paradoxně posledně při cestě z předměstí dostal vcelku solidně do centra i autem. (až na cenu parkovného)

+1/0
27.9.2016 9:59

M35a42r67e92k 46M60a72l50ý 1402308411600

U nás jsou taky takové nesmělé pokusy, říkají tomu zažít město jinak :-)

http://dfens-cz.com/zazil-jsem-mesto-jinak/

0/0
27.9.2016 8:19

M88i94r42o37s63l14a21v 11B95u23d93a 9222932187612

Jo, nejlepší je když to tam nevezou pomocí dodávek. Že si to neodtáhnou na hrbu nebo na kole.;-D

0/0
27.9.2016 12:26

J57a58n 16M45o49r26a17v51e51c 7867691490540

kdyby radsi vyhnali bubaky ...

0/0
27.9.2016 8:09

J63a47k28u43b 68R40e49i80t32e34r 2105350988314

Vhlký sen soudruhů z Automatu. Akorát do doby, kdy jim dojde jídlo a nábytek budou muset přitáhnout na hrbu.

+2/0
27.9.2016 7:40

J50a38n 28D72l79o51u52h21ý 7914819240959

At ty auta vyzenou az bude minus deset a pul metru snehu. Jsem zvedavej kolik se jich ram sejde ;-)

+2/0
27.9.2016 7:12

M97i25r56o43s60l96a54v 13B89u70d17a 9472122527312

To ani nemusí. Stačí, když je vyženou na týden - měsíc a mají umrtvené centrum města. Přestanou fungovat obchody, služby a živnostníci. Pak se pokorně vrátí k autům protože zjistí, že bez nich to prostě nejde.:-) Samozřejmě až přijde horší počasí, tak se jim tam nikdo promenádovat nebude. On se tam nebude nikdo promenádovat ani tak, to se děje jen při těchto "hurá akcích";-D

+2/−1
27.9.2016 7:29
Foto

R49a49d27i81m 43K83r66o91u46t30i64l 7610341156279

Přesně. Je to pokrytectví.

0/0
27.9.2016 10:25
Foto

M26a98r67t86i45n 37L19ö14w 8194815407632

To si nemyslim. Nevim ja k v Parizi ale treba v cetru Brna jsou denne tisice lidi a jen zlomek z nich prijel autem - v opacnem pripade by tam musela byt auta naskladana na sebe v nekolika vrstvach. Naopak spousta lidi z centra mizi prave kvuli huste doprave a smogu.

0/0
27.9.2016 10:43

M40i52r52o50s27l57a52v 73B11u56d82a 9432402247582

Nemusela by být nikde naskládána! Přijedou třeba ze satelitů města nebo z vesnice a zaparkují dále od centra. Pokud něco potřebují v centru vyložit, naložit, tak se samozřejmě snaží zajet až tam. A znovu opakuji, kolo není žádná alternativa k autu. Tohle může tvrdit jen mentálně méně zdatný jedinec!

0/0
27.9.2016 12:16

M63i95r40o42s92l77a84v 53B90u47d43a 9642852227392

Jakou alternativu místo auta to ti dobroserové vlastně nabízejí?

+5/0
27.9.2016 6:40
Foto

M23a71r61t52i13n 61L92ö76w 8234435767612

MHD, kolo, nohy, pokud to opravdu nejde jinak (ztp) tak auto - ktere pak projede mnohem snaz nez dnes.

0/−6
27.9.2016 10:45

M52i24r51o83s52l15a22v 60B49u23d51a 9972692617662

Chtěl jsem alternativu k osobnímu dopravnímu prostředku, který by alespoň stejně nebo lépe nahradil auto. Jak se vrátit zpátky na stromy asi tuším;-D

MHD k nám nejezdí, na kole jezdím jen pro zábavu a když je hezky a pěšky to mám všude daleko! Tak co, Martine? Vy ekologové jste opravdu mírně řečeno pošuci.

0/0
27.9.2016 12:05

M97a59r78e23k 86M86a88l27ý 1692718781700

Kolo jako dopravní prostředek opravdu není alternativa k autu, ani náhodou :-)

+1/0
27.9.2016 12:31

J55a12n 13K63r28p58e11c 5326113754952

dejmě tomu že lidé změní své návyky a všichni se okamžitě zřeknou automobilů. jen nevím co pak dělat s tím hladomorem a v podstatě okamžitým bankrotem veřejných rozpočtů.

0/0
27.9.2016 0:48

P59e22t80r 98B77á72č58a 8195536425985

no to je vazne parada, jsem myslel, ze FRancie ma jine starosti nez nesmysly ekoteroristu.

+5/−1
26.9.2016 23:26

V35í77t 63K64o62u74b65a 6356330234798

Všichni si do roku 2020 pořídí koně. Co ale s tím hnojem a smradem ze stájí budou v centru Paříže dělat?

+2/0
26.9.2016 22:07

S36t50a15n 46N19o87v78á21k 5607445965824

Chlubí se bulvárem plným chodců. Měli by ale ještě ukázat jak v tu chvíli vypadají ty ostatní ulice, kde autům nezakázali vjezd.

0/0
26.9.2016 21:49

J82i63ř73í 16M88ě48l95n23i68c27k22ý 1133765840642

Takhle: https://www.youtube.com/watch?v=E_82mtuGiyU

0/0
26.9.2016 21:56

J93i47ř57í 44K50o71c45u41r54e58k 6725364485308

Ano je třeba vyhnat auta. Auto totiž není člověk, narozdíl od cyklisty. To by tak hrálo, aby to města jezdily auta. Cyklista ano, to je člověk. Je totiž třeba přesvědčit širokou veřejnost, že auto není od toho aby se člověk přpravoval. Aby široká veřejnost přestala vnímat přítomnost ridiče/cestujícího v autě. Na silnici jsou auta, autobusy, cyklisté a chodci. Jen posledně jmenovaní jsou lidé.

Už chybí jenom oprášit Norimberské zákony a místo žida tam dát řidiče. ;-€

+5/−1
26.9.2016 21:15
Foto

M73a31r47t90i79n 79L81ö98w 8104585467842

Auto zabira vic mista, je hlucne a travi vzduch. Ziju v centru mesta a kolony coudicich aut jsou v podstate hlavni duvod proc se chystam odstehovat pryc. S kolonou cyklistu bych nemel zadny problem. Druha vec je omezeni pohybu chodcu - zejmena deti. Ve meste je par enklav kde muzete deti pustit na par metru od sebe beze strachu o jejich zivot.

0/0
27.9.2016 10:41

M27i66r66o33s91l43a42v 12B24u26d23a 9852622427202

Jenže kolo auto nenahradí, ani náhodou a jinou alternativu nenabízíte! Já tedy bych na kole v zimě nebo v dešti nejezdil a už vůbec ne denně 16 km s dvěma děckama! Zastávku autobusu máme 6 km daleko! Ani kdyby byla přímo u baráku tak bych mastnou tyčí plnou smradlavých vágusů nejezdil!

+1/0
27.9.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.