Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Z Paříže vyhnali auta

Pařížané vyměnili auta za kola a pohodné obutí. Neděli 25. září vyhlásila pařížská radnice za den bez aut. Podívejte se na místa, která známe obvykle zaplněná auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D72a31n22i83e69l 72D84r56n57e74c 6971309726802

30 000 aut se spotřebou 6 l/100 km vypustí méně emisí než 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km. Nejen z tohoto důvodu by měla být snaha o maximálně plynulou automobilovou dopravu, tedy MÚK apod. Nárůst počtu aut vlivem dopravní indukce se dá omezit současnou podporou MHD a cyklistiky, např. pod dnešní 6-pruhovou komunikací uděláme tunel, na povrchu tak můžeme ubrat min 2 jízdní pruhy a se zefektivněním využití prostoru na povrchu (změna šířky jízdních pruhů, chodníků, zeleně, přesun parkoviště do garáží, ...) se rázem najde místo pro cyklostezku i tramvajový pás. Pod plácky, které by mohly sloužit jako prostory pro setkávání, můžeme udělat podzemní garáže, případně je také možné postavit parkovací dům v proluce vedle zmíněného plácku (když se na něj vypíše architektonická soutěž, nemusí to být jen nudný betonový skelet). Když je vůle, jde vyhovět všem (kromě aktivistů).

Automati a spol ale raději vidí těch 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km nebo i více, protože auto je původcem veškerého zla světa na světě a čím méně aut, tím lépe, bez ohledu na to, jaké to bude mít ekologické (ale i ekonomické) důsledky. Nová stavba pro auta znamená více aut a to je automaticky špatně. Jinak je zajímavé, že pořád rejí do Blanky, tvrdí například, jakou vyvolala dopravní indukci, protože je to stavba pro auta a pro nikoho jiného, a jak by se těch 40 mld mohlo investovat do MHD, která je tak finančně znevýhodněna apod. Zapomínají přitom ale, že se pár měsíců před Blankou otevřelo metro za 20 mld, že do dopravního podniku se ročně sype dalších 10 mld. a že problémy na Praze 6 způsobily hlavně regulace té špatné automobilové dopravy, které jsou přitom dle nich dílem božím :-P

0/0
27.9.2016 22:46

J20i73n67d95ř74i81c71h 29M92i84t57t25e20r 6724525291426

Auta jsou haram. Stačí počkat až je islamisti zakážou jako všechno západní a bude klid.

0/0
27.9.2016 10:25

J20o51z56e56f 52H36r32i30c80i86š42i57n 4733620140336

Omezit nékde dopravu je velký zásah. Radnice Paříže ale tuší že prostor pokrytý auty by se dal využít jinak. A tak už nékolik desetiletí dělá akce aby si občané mohli vyzkoušet co uvažované opatření přinese včetně nevýhod. Pamatuji si jak se nesměle zavíral jeden břeh Seiny o víkendech a lidi pak přišli na to že se můžou v bezpečí a pohdolí projet na kole a bruslích. Pak se na celé léto břeh zavřel a lidi měli Paris Plage a zjistili že o prázdninách vůbec nemusí z města pryč anebo ne tak často atd. atd. Zpousta malých plácků původně vyplněna auty se proměnila na místa s lavičkou, fontánkou, postavili se trasy pro běh kolo i brusle.

Samozřejmě že se pak komplikovala situace pro auta a tak se posilovali autobusy, budovali tramvajové trasy s vyhrazenými pruhy aby se lidi v rámci hodiny dostali z jakéhokoliv místa na jakékoliv. Pro situace kdy je auto opravdu výhodou funguje carsharing.

Je to dlouhodobý proces.. investičně náročný, je potřeba aby se lidé se situací zžívali postupně aby radnice s obyvateli komunikovala.

A jelikož si velká část lidí našla způsob jak žít v Paříži i bez aut tak jsem se paradoxně posledně při cestě z předměstí dostal vcelku solidně do centra i autem. (až na cenu parkovného)

+1/0
27.9.2016 9:59

M39a63r25e12k 48M41a75l13ý 1532388361360

U nás jsou taky takové nesmělé pokusy, říkají tomu zažít město jinak :-)

http://dfens-cz.com/zazil-jsem-mesto-jinak/

0/0
27.9.2016 8:19

M53i61r21o13s38l42a87v 78B26u33d67a 9472442757932

Jo, nejlepší je když to tam nevezou pomocí dodávek. Že si to neodtáhnou na hrbu nebo na kole.;-D

0/0
27.9.2016 12:26

J93a39n 70M28o32r52a91v80e19c 7377261920770

kdyby radsi vyhnali bubaky ...

0/0
27.9.2016 8:09

J74a52k13u23b 98R95e76i28t75e38r 2295410738354

Vhlký sen soudruhů z Automatu. Akorát do doby, kdy jim dojde jídlo a nábytek budou muset přitáhnout na hrbu.

+2/0
27.9.2016 7:40

J17a15n 95D77l66o72u47h80ý 7734819200149

At ty auta vyzenou az bude minus deset a pul metru snehu. Jsem zvedavej kolik se jich ram sejde ;-)

+2/0
27.9.2016 7:12

M83i60r79o12s75l21a48v 19B13u72d30a 9532482487982

To ani nemusí. Stačí, když je vyženou na týden - měsíc a mají umrtvené centrum města. Přestanou fungovat obchody, služby a živnostníci. Pak se pokorně vrátí k autům protože zjistí, že bez nich to prostě nejde.:-) Samozřejmě až přijde horší počasí, tak se jim tam nikdo promenádovat nebude. On se tam nebude nikdo promenádovat ani tak, to se děje jen při těchto "hurá akcích";-D

+2/−1
27.9.2016 7:29
Foto

R74a28d11i50m 85K58r27o83u75t23i58l 7580291396939

Přesně. Je to pokrytectví.

0/0
27.9.2016 10:25
Foto

M78a30r12t94i22n 25L48ö72w 8614175917642

To si nemyslim. Nevim ja k v Parizi ale treba v cetru Brna jsou denne tisice lidi a jen zlomek z nich prijel autem - v opacnem pripade by tam musela byt auta naskladana na sebe v nekolika vrstvach. Naopak spousta lidi z centra mizi prave kvuli huste doprave a smogu.

0/0
27.9.2016 10:43

M31i43r84o51s39l28a72v 72B62u71d40a 9342552657762

Nemusela by být nikde naskládána! Přijedou třeba ze satelitů města nebo z vesnice a zaparkují dále od centra. Pokud něco potřebují v centru vyložit, naložit, tak se samozřejmě snaží zajet až tam. A znovu opakuji, kolo není žádná alternativa k autu. Tohle může tvrdit jen mentálně méně zdatný jedinec!

0/0
27.9.2016 12:16

M14i87r26o62s28l78a19v 93B98u50d53a 9362832367542

Jakou alternativu místo auta to ti dobroserové vlastně nabízejí?

+5/0
27.9.2016 6:40
Foto

M49a43r92t92i94n 50L89ö70w 8294405567662

MHD, kolo, nohy, pokud to opravdu nejde jinak (ztp) tak auto - ktere pak projede mnohem snaz nez dnes.

0/−6
27.9.2016 10:45

M41i16r89o77s48l55a48v 43B84u44d54a 9722842217492

Chtěl jsem alternativu k osobnímu dopravnímu prostředku, který by alespoň stejně nebo lépe nahradil auto. Jak se vrátit zpátky na stromy asi tuším;-D

MHD k nám nejezdí, na kole jezdím jen pro zábavu a když je hezky a pěšky to mám všude daleko! Tak co, Martine? Vy ekologové jste opravdu mírně řečeno pošuci.

0/0
27.9.2016 12:05

M85a11r85e91k 88M45a17l32ý 1962408611700

Kolo jako dopravní prostředek opravdu není alternativa k autu, ani náhodou :-)

+1/0
27.9.2016 12:31

J35a23n 27K95r31p71e21c 5776863194712

dejmě tomu že lidé změní své návyky a všichni se okamžitě zřeknou automobilů. jen nevím co pak dělat s tím hladomorem a v podstatě okamžitým bankrotem veřejných rozpočtů.

0/0
27.9.2016 0:48

P14e80t45r 91B69á14č88a 8295186825105

no to je vazne parada, jsem myslel, ze FRancie ma jine starosti nez nesmysly ekoteroristu.

+5/−1
26.9.2016 23:26

V14í69t 43K48o66u30b33a 6826920474868

Všichni si do roku 2020 pořídí koně. Co ale s tím hnojem a smradem ze stájí budou v centru Paříže dělat?

+2/0
26.9.2016 22:07

S83t22a30n 66N47o32v11á72k 5437615755384

Chlubí se bulvárem plným chodců. Měli by ale ještě ukázat jak v tu chvíli vypadají ty ostatní ulice, kde autům nezakázali vjezd.

0/0
26.9.2016 21:49

J81i21ř53í 53M46ě28l17n20i53c86k34ý 1183565620822

Takhle: https://www.youtube.com/watch?v=E_82mtuGiyU

0/0
26.9.2016 21:56

J14i89ř54í 13K26o34c26u95r32e71k 6125664665288

Ano je třeba vyhnat auta. Auto totiž není člověk, narozdíl od cyklisty. To by tak hrálo, aby to města jezdily auta. Cyklista ano, to je člověk. Je totiž třeba přesvědčit širokou veřejnost, že auto není od toho aby se člověk přpravoval. Aby široká veřejnost přestala vnímat přítomnost ridiče/cestujícího v autě. Na silnici jsou auta, autobusy, cyklisté a chodci. Jen posledně jmenovaní jsou lidé.

Už chybí jenom oprášit Norimberské zákony a místo žida tam dát řidiče. ;-€

+5/−1
26.9.2016 21:15
Foto

M44a49r48t38i40n 61L37ö23w 8764855647842

Auto zabira vic mista, je hlucne a travi vzduch. Ziju v centru mesta a kolony coudicich aut jsou v podstate hlavni duvod proc se chystam odstehovat pryc. S kolonou cyklistu bych nemel zadny problem. Druha vec je omezeni pohybu chodcu - zejmena deti. Ve meste je par enklav kde muzete deti pustit na par metru od sebe beze strachu o jejich zivot.

0/0
27.9.2016 10:41

M37i43r96o86s21l19a84v 48B95u81d88a 9572592147642

Jenže kolo auto nenahradí, ani náhodou a jinou alternativu nenabízíte! Já tedy bych na kole v zimě nebo v dešti nejezdil a už vůbec ne denně 16 km s dvěma děckama! Zastávku autobusu máme 6 km daleko! Ani kdyby byla přímo u baráku tak bych mastnou tyčí plnou smradlavých vágusů nejezdil!

+1/0
27.9.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.