Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Z Paříže vyhnali auta

Pařížané vyměnili auta za kola a pohodné obutí. Neděli 25. září vyhlásila pařížská radnice za den bez aut. Podívejte se na místa, která známe obvykle zaplněná auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D45a71n17i84e66l 77D75r85n59e16c 6311859896422

30 000 aut se spotřebou 6 l/100 km vypustí méně emisí než 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km. Nejen z tohoto důvodu by měla být snaha o maximálně plynulou automobilovou dopravu, tedy MÚK apod. Nárůst počtu aut vlivem dopravní indukce se dá omezit současnou podporou MHD a cyklistiky, např. pod dnešní 6-pruhovou komunikací uděláme tunel, na povrchu tak můžeme ubrat min 2 jízdní pruhy a se zefektivněním využití prostoru na povrchu (změna šířky jízdních pruhů, chodníků, zeleně, přesun parkoviště do garáží, ...) se rázem najde místo pro cyklostezku i tramvajový pás. Pod plácky, které by mohly sloužit jako prostory pro setkávání, můžeme udělat podzemní garáže, případně je také možné postavit parkovací dům v proluce vedle zmíněného plácku (když se na něj vypíše architektonická soutěž, nemusí to být jen nudný betonový skelet). Když je vůle, jde vyhovět všem (kromě aktivistů).

Automati a spol ale raději vidí těch 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km nebo i více, protože auto je původcem veškerého zla světa na světě a čím méně aut, tím lépe, bez ohledu na to, jaké to bude mít ekologické (ale i ekonomické) důsledky. Nová stavba pro auta znamená více aut a to je automaticky špatně. Jinak je zajímavé, že pořád rejí do Blanky, tvrdí například, jakou vyvolala dopravní indukci, protože je to stavba pro auta a pro nikoho jiného, a jak by se těch 40 mld mohlo investovat do MHD, která je tak finančně znevýhodněna apod. Zapomínají přitom ale, že se pár měsíců před Blankou otevřelo metro za 20 mld, že do dopravního podniku se ročně sype dalších 10 mld. a že problémy na Praze 6 způsobily hlavně regulace té špatné automobilové dopravy, které jsou přitom dle nich dílem božím :-P

0/0
27.9.2016 22:46

J63i18n94d65ř45i30c82h 24M63i60t21t71e97r 6234875731746

Auta jsou haram. Stačí počkat až je islamisti zakážou jako všechno západní a bude klid.

0/0
27.9.2016 10:25

J94o64z83e94f 89H65r22i92c24i11š30i26n 4483850610356

Omezit nékde dopravu je velký zásah. Radnice Paříže ale tuší že prostor pokrytý auty by se dal využít jinak. A tak už nékolik desetiletí dělá akce aby si občané mohli vyzkoušet co uvažované opatření přinese včetně nevýhod. Pamatuji si jak se nesměle zavíral jeden břeh Seiny o víkendech a lidi pak přišli na to že se můžou v bezpečí a pohdolí projet na kole a bruslích. Pak se na celé léto břeh zavřel a lidi měli Paris Plage a zjistili že o prázdninách vůbec nemusí z města pryč anebo ne tak často atd. atd. Zpousta malých plácků původně vyplněna auty se proměnila na místa s lavičkou, fontánkou, postavili se trasy pro běh kolo i brusle.

Samozřejmě že se pak komplikovala situace pro auta a tak se posilovali autobusy, budovali tramvajové trasy s vyhrazenými pruhy aby se lidi v rámci hodiny dostali z jakéhokoliv místa na jakékoliv. Pro situace kdy je auto opravdu výhodou funguje carsharing.

Je to dlouhodobý proces.. investičně náročný, je potřeba aby se lidé se situací zžívali postupně aby radnice s obyvateli komunikovala.

A jelikož si velká část lidí našla způsob jak žít v Paříži i bez aut tak jsem se paradoxně posledně při cestě z předměstí dostal vcelku solidně do centra i autem. (až na cenu parkovného)

+1/0
27.9.2016 9:59


M20a44r27e92k 13M55a47l74ý 1302178551720

U nás jsou taky takové nesmělé pokusy, říkají tomu zažít město jinak :-)

http://dfens-cz.com/zazil-jsem-mesto-jinak/

0/0
27.9.2016 8:19

M93i78r62o97s84l41a36v 31B16u46d73a 9512812727312

Jo, nejlepší je když to tam nevezou pomocí dodávek. Že si to neodtáhnou na hrbu nebo na kole.;-D

0/0
27.9.2016 12:26

J28a61n 97M25o74r58a46v87e78c 7697791710480

kdyby radsi vyhnali bubaky ...

0/0
27.9.2016 8:09

J26a19k74u81b 19R49e97i44t48e32r 2415170598404

Vhlký sen soudruhů z Automatu. Akorát do doby, kdy jim dojde jídlo a nábytek budou muset přitáhnout na hrbu.

+2/0
27.9.2016 7:40

J28a72n 69D74l21o40u34h28ý 7224329910809

At ty auta vyzenou az bude minus deset a pul metru snehu. Jsem zvedavej kolik se jich ram sejde ;-)

+2/0
27.9.2016 7:12

M23i57r89o82s37l14a68v 87B15u95d71a 9912422417732

To ani nemusí. Stačí, když je vyženou na týden - měsíc a mají umrtvené centrum města. Přestanou fungovat obchody, služby a živnostníci. Pak se pokorně vrátí k autům protože zjistí, že bez nich to prostě nejde.:-) Samozřejmě až přijde horší počasí, tak se jim tam nikdo promenádovat nebude. On se tam nebude nikdo promenádovat ani tak, to se děje jen při těchto "hurá akcích";-D

+2/−1
27.9.2016 7:29
Foto

R85a79d39i66m 18K24r28o27u25t18i94l 7680411236969

Přesně. Je to pokrytectví.

0/0
27.9.2016 10:25
Foto

M96a51r88t37i36n 49L53ö64w 8944365477712

To si nemyslim. Nevim ja k v Parizi ale treba v cetru Brna jsou denne tisice lidi a jen zlomek z nich prijel autem - v opacnem pripade by tam musela byt auta naskladana na sebe v nekolika vrstvach. Naopak spousta lidi z centra mizi prave kvuli huste doprave a smogu.

0/0
27.9.2016 10:43

M35i31r11o77s42l79a65v 48B48u81d65a 9832652937392

Nemusela by být nikde naskládána! Přijedou třeba ze satelitů města nebo z vesnice a zaparkují dále od centra. Pokud něco potřebují v centru vyložit, naložit, tak se samozřejmě snaží zajet až tam. A znovu opakuji, kolo není žádná alternativa k autu. Tohle může tvrdit jen mentálně méně zdatný jedinec!

0/0
27.9.2016 12:16

M74i74r42o45s37l73a17v 98B29u12d14a 9142332417252

Jakou alternativu místo auta to ti dobroserové vlastně nabízejí?

+5/0
27.9.2016 6:40
Foto

M44a39r69t52i92n 94L24ö39w 8614875757732

MHD, kolo, nohy, pokud to opravdu nejde jinak (ztp) tak auto - ktere pak projede mnohem snaz nez dnes.

0/−6
27.9.2016 10:45

M58i24r85o15s71l41a20v 78B89u62d89a 9202962277322

Chtěl jsem alternativu k osobnímu dopravnímu prostředku, který by alespoň stejně nebo lépe nahradil auto. Jak se vrátit zpátky na stromy asi tuším;-D

MHD k nám nejezdí, na kole jezdím jen pro zábavu a když je hezky a pěšky to mám všude daleko! Tak co, Martine? Vy ekologové jste opravdu mírně řečeno pošuci.

0/0
27.9.2016 12:05

M80a75r38e74k 41M17a32l47ý 1352248231110

Kolo jako dopravní prostředek opravdu není alternativa k autu, ani náhodou :-)

+1/0
27.9.2016 12:31

J43a60n 44K79r56p61e10c 5576843434952

dejmě tomu že lidé změní své návyky a všichni se okamžitě zřeknou automobilů. jen nevím co pak dělat s tím hladomorem a v podstatě okamžitým bankrotem veřejných rozpočtů.

0/0
27.9.2016 0:48

P42e72t23r 61B34á80č49a 8595556745725

no to je vazne parada, jsem myslel, ze FRancie ma jine starosti nez nesmysly ekoteroristu.

+5/−1
26.9.2016 23:26

V42í63t 33K22o43u65b35a 6756590904588

Všichni si do roku 2020 pořídí koně. Co ale s tím hnojem a smradem ze stájí budou v centru Paříže dělat?

+2/0
26.9.2016 22:07

S40t75a27n 54N81o42v58á95k 5697465475784

Chlubí se bulvárem plným chodců. Měli by ale ještě ukázat jak v tu chvíli vypadají ty ostatní ulice, kde autům nezakázali vjezd.

0/0
26.9.2016 21:49

J95i12ř27í 54M97ě65l85n63i66c35k70ý 1283805560442

Takhle: https://www.youtube.com/watch?v=E_82mtuGiyU

0/0
26.9.2016 21:56

J27i44ř31í 18K82o15c83u41r47e44k 6795984165108

Ano je třeba vyhnat auta. Auto totiž není člověk, narozdíl od cyklisty. To by tak hrálo, aby to města jezdily auta. Cyklista ano, to je člověk. Je totiž třeba přesvědčit širokou veřejnost, že auto není od toho aby se člověk přpravoval. Aby široká veřejnost přestala vnímat přítomnost ridiče/cestujícího v autě. Na silnici jsou auta, autobusy, cyklisté a chodci. Jen posledně jmenovaní jsou lidé.

Už chybí jenom oprášit Norimberské zákony a místo žida tam dát řidiče. ;-€

+5/−1
26.9.2016 21:15
Foto

M58a15r35t93i83n 37L20ö25w 8204375207722

Auto zabira vic mista, je hlucne a travi vzduch. Ziju v centru mesta a kolony coudicich aut jsou v podstate hlavni duvod proc se chystam odstehovat pryc. S kolonou cyklistu bych nemel zadny problem. Druha vec je omezeni pohybu chodcu - zejmena deti. Ve meste je par enklav kde muzete deti pustit na par metru od sebe beze strachu o jejich zivot.

0/0
27.9.2016 10:41

M36i90r14o15s97l73a34v 97B40u61d47a 9382642727222

Jenže kolo auto nenahradí, ani náhodou a jinou alternativu nenabízíte! Já tedy bych na kole v zimě nebo v dešti nejezdil a už vůbec ne denně 16 km s dvěma děckama! Zastávku autobusu máme 6 km daleko! Ani kdyby byla přímo u baráku tak bych mastnou tyčí plnou smradlavých vágusů nejezdil!

+1/0
27.9.2016 12:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.