Diskuze

OBRAZEM: Z Paříže vyhnali auta

Pařížané vyměnili auta za kola a pohodné obutí. Neděli 25. září vyhlásila pařížská radnice za den bez aut. Podívejte se na místa, která známe obvykle zaplněná auty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

30 000 aut se spotřebou 6 l/100 km vypustí méně emisí než 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km. Nejen z tohoto důvodu by měla být snaha o maximálně plynulou automobilovou dopravu, tedy MÚK apod. Nárůst počtu aut vlivem dopravní indukce se dá omezit současnou podporou MHD a cyklistiky, např. pod dnešní 6-pruhovou komunikací uděláme tunel, na povrchu tak můžeme ubrat min 2 jízdní pruhy a se zefektivněním využití prostoru na povrchu (změna šířky jízdních pruhů, chodníků, zeleně, přesun parkoviště do garáží, ...) se rázem najde místo pro cyklostezku i tramvajový pás. Pod plácky, které by mohly sloužit jako prostory pro setkávání, můžeme udělat podzemní garáže, případně je také možné postavit parkovací dům v proluce vedle zmíněného plácku (když se na něj vypíše architektonická soutěž, nemusí to být jen nudný betonový skelet). Když je vůle, jde vyhovět všem (kromě aktivistů).

Automati a spol ale raději vidí těch 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km nebo i více, protože auto je původcem veškerého zla světa na světě a čím méně aut, tím lépe, bez ohledu na to, jaké to bude mít ekologické (ale i ekonomické) důsledky. Nová stavba pro auta znamená více aut a to je automaticky špatně. Jinak je zajímavé, že pořád rejí do Blanky, tvrdí například, jakou vyvolala dopravní indukci, protože je to stavba pro auta a pro nikoho jiného, a jak by se těch 40 mld mohlo investovat do MHD, která je tak finančně znevýhodněna apod. Zapomínají přitom ale, že se pár měsíců před Blankou otevřelo metro za 20 mld, že do dopravního podniku se ročně sype dalších 10 mld. a že problémy na Praze 6 způsobily hlavně regulace té špatné automobilové dopravy, které jsou přitom dle nich dílem božím :-P

0 0
možnosti

Auta jsou haram. Stačí počkat až je islamisti zakážou jako všechno západní a bude klid.

0 0
možnosti

Omezit nékde dopravu je velký zásah. Radnice Paříže ale tuší že prostor pokrytý auty by se dal využít jinak. A tak už nékolik desetiletí dělá akce aby si občané mohli vyzkoušet co uvažované opatření přinese včetně nevýhod. Pamatuji si jak se nesměle zavíral jeden břeh Seiny o víkendech a lidi pak přišli na to že se můžou v bezpečí a pohdolí projet na kole a bruslích. Pak se na celé léto břeh zavřel a lidi měli Paris Plage a zjistili že o prázdninách vůbec nemusí z města pryč anebo ne tak často atd. atd. Zpousta malých plácků původně vyplněna auty se proměnila na místa s lavičkou, fontánkou, postavili se trasy pro běh kolo i brusle.

Samozřejmě že se pak komplikovala situace pro auta a tak se posilovali autobusy, budovali tramvajové trasy s vyhrazenými pruhy aby se lidi v rámci hodiny dostali z jakéhokoliv místa na jakékoliv. Pro situace kdy je auto opravdu výhodou funguje carsharing.

Je to dlouhodobý proces.. investičně náročný, je potřeba aby se lidé se situací zžívali postupně aby radnice s obyvateli komunikovala.

A jelikož si velká část lidí našla způsob jak žít v Paříži i bez aut tak jsem se paradoxně posledně při cestě z předměstí dostal vcelku solidně do centra i autem. (až na cenu parkovného)

1 0
možnosti

M75a83r64e91k 88M90a33l79ý

27. 9. 2016 8:19

U nás jsou taky takové nesmělé pokusy, říkají tomu zažít město jinak :-)

http://dfens-cz.com/zazil-jsem-mesto-jinak/

0 0
možnosti

Jo, nejlepší je když to tam nevezou pomocí dodávek. Že si to neodtáhnou na hrbu nebo na kole.;-D

0 0
možnosti

kdyby radsi vyhnali bubaky ...

0 0
možnosti

Vhlký sen soudruhů z Automatu. Akorát do doby, kdy jim dojde jídlo a nábytek budou muset přitáhnout na hrbu.

2 0
možnosti

J98a89n 69D50l25o28u75h97ý

27. 9. 2016 7:12

At ty auta vyzenou az bude minus deset a pul metru snehu. Jsem zvedavej kolik se jich ram sejde ;-)

2 0
možnosti

To ani nemusí. Stačí, když je vyženou na týden - měsíc a mají umrtvené centrum města. Přestanou fungovat obchody, služby a živnostníci. Pak se pokorně vrátí k autům protože zjistí, že bez nich to prostě nejde.:-) Samozřejmě až přijde horší počasí, tak se jim tam nikdo promenádovat nebude. On se tam nebude nikdo promenádovat ani tak, to se děje jen při těchto "hurá akcích";-D

2 1
možnosti

Jakou alternativu místo auta to ti dobroserové vlastně nabízejí?

5 0
možnosti
Foto

M67a96r29t60i30n 65L71ö52w

27. 9. 2016 10:45

MHD, kolo, nohy, pokud to opravdu nejde jinak (ztp) tak auto - ktere pak projede mnohem snaz nez dnes.

0 6
možnosti

J79a55n 65K38r50p42e94c

27. 9. 2016 0:48

dejmě tomu že lidé změní své návyky a všichni se okamžitě zřeknou automobilů. jen nevím co pak dělat s tím hladomorem a v podstatě okamžitým bankrotem veřejných rozpočtů.

0 0
možnosti

P90e26t49r 69B25á28č33a

26. 9. 2016 23:26

no to je vazne parada, jsem myslel, ze FRancie ma jine starosti nez nesmysly ekoteroristu.

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!