Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Z Paříže vyhnali auta

Pařížané vyměnili auta za kola a pohodné obutí. Neděli 25. září vyhlásila pařížská radnice za den bez aut. Podívejte se na místa, která známe obvykle zaplněná auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D87a97n41i47e81l 66D25r49n97e21c 6111219846492

30 000 aut se spotřebou 6 l/100 km vypustí méně emisí než 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km. Nejen z tohoto důvodu by měla být snaha o maximálně plynulou automobilovou dopravu, tedy MÚK apod. Nárůst počtu aut vlivem dopravní indukce se dá omezit současnou podporou MHD a cyklistiky, např. pod dnešní 6-pruhovou komunikací uděláme tunel, na povrchu tak můžeme ubrat min 2 jízdní pruhy a se zefektivněním využití prostoru na povrchu (změna šířky jízdních pruhů, chodníků, zeleně, přesun parkoviště do garáží, ...) se rázem najde místo pro cyklostezku i tramvajový pás. Pod plácky, které by mohly sloužit jako prostory pro setkávání, můžeme udělat podzemní garáže, případně je také možné postavit parkovací dům v proluce vedle zmíněného plácku (když se na něj vypíše architektonická soutěž, nemusí to být jen nudný betonový skelet). Když je vůle, jde vyhovět všem (kromě aktivistů).

Automati a spol ale raději vidí těch 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km nebo i více, protože auto je původcem veškerého zla světa na světě a čím méně aut, tím lépe, bez ohledu na to, jaké to bude mít ekologické (ale i ekonomické) důsledky. Nová stavba pro auta znamená více aut a to je automaticky špatně. Jinak je zajímavé, že pořád rejí do Blanky, tvrdí například, jakou vyvolala dopravní indukci, protože je to stavba pro auta a pro nikoho jiného, a jak by se těch 40 mld mohlo investovat do MHD, která je tak finančně znevýhodněna apod. Zapomínají přitom ale, že se pár měsíců před Blankou otevřelo metro za 20 mld, že do dopravního podniku se ročně sype dalších 10 mld. a že problémy na Praze 6 způsobily hlavně regulace té špatné automobilové dopravy, které jsou přitom dle nich dílem božím :-P

0/0
27.9.2016 22:46

J24i49n96d35ř98i52c46h 67M52i97t67t68e82r 6174475931936

Auta jsou haram. Stačí počkat až je islamisti zakážou jako všechno západní a bude klid.

0/0
27.9.2016 10:25

J84o54z35e84f 56H16r15i86c65i10š22i75n 4743420430646

Omezit nékde dopravu je velký zásah. Radnice Paříže ale tuší že prostor pokrytý auty by se dal využít jinak. A tak už nékolik desetiletí dělá akce aby si občané mohli vyzkoušet co uvažované opatření přinese včetně nevýhod. Pamatuji si jak se nesměle zavíral jeden břeh Seiny o víkendech a lidi pak přišli na to že se můžou v bezpečí a pohdolí projet na kole a bruslích. Pak se na celé léto břeh zavřel a lidi měli Paris Plage a zjistili že o prázdninách vůbec nemusí z města pryč anebo ne tak často atd. atd. Zpousta malých plácků původně vyplněna auty se proměnila na místa s lavičkou, fontánkou, postavili se trasy pro běh kolo i brusle.

Samozřejmě že se pak komplikovala situace pro auta a tak se posilovali autobusy, budovali tramvajové trasy s vyhrazenými pruhy aby se lidi v rámci hodiny dostali z jakéhokoliv místa na jakékoliv. Pro situace kdy je auto opravdu výhodou funguje carsharing.

Je to dlouhodobý proces.. investičně náročný, je potřeba aby se lidé se situací zžívali postupně aby radnice s obyvateli komunikovala.

A jelikož si velká část lidí našla způsob jak žít v Paříži i bez aut tak jsem se paradoxně posledně při cestě z předměstí dostal vcelku solidně do centra i autem. (až na cenu parkovného)

+1/0
27.9.2016 9:59


M22a10r82e81k 25M79a91l33ý 1302548421780

U nás jsou taky takové nesmělé pokusy, říkají tomu zažít město jinak :-)

http://dfens-cz.com/zazil-jsem-mesto-jinak/

0/0
27.9.2016 8:19

M22i82r18o11s14l26a26v 65B59u64d66a 9422912477422

Jo, nejlepší je když to tam nevezou pomocí dodávek. Že si to neodtáhnou na hrbu nebo na kole.;-D

0/0
27.9.2016 12:26

J52a34n 90M77o64r34a14v69e17c 7647211780140

kdyby radsi vyhnali bubaky ...

0/0
27.9.2016 8:09

J61a12k63u11b 72R36e73i81t90e20r 2705570258764

Vhlký sen soudruhů z Automatu. Akorát do doby, kdy jim dojde jídlo a nábytek budou muset přitáhnout na hrbu.

+2/0
27.9.2016 7:40

J14a57n 42D49l89o76u46h49ý 7984389760779

At ty auta vyzenou az bude minus deset a pul metru snehu. Jsem zvedavej kolik se jich ram sejde ;-)

+2/0
27.9.2016 7:12

M53i17r22o11s46l92a47v 22B13u56d10a 9652682647732

To ani nemusí. Stačí, když je vyženou na týden - měsíc a mají umrtvené centrum města. Přestanou fungovat obchody, služby a živnostníci. Pak se pokorně vrátí k autům protože zjistí, že bez nich to prostě nejde.:-) Samozřejmě až přijde horší počasí, tak se jim tam nikdo promenádovat nebude. On se tam nebude nikdo promenádovat ani tak, to se děje jen při těchto "hurá akcích";-D

+2/−1
27.9.2016 7:29
Foto

R59a60d23i29m 30K49r56o98u22t73i25l 7300121666219

Přesně. Je to pokrytectví.

0/0
27.9.2016 10:25
Foto

M13a34r33t94i81n 65L69ö89w 8724775197132

To si nemyslim. Nevim ja k v Parizi ale treba v cetru Brna jsou denne tisice lidi a jen zlomek z nich prijel autem - v opacnem pripade by tam musela byt auta naskladana na sebe v nekolika vrstvach. Naopak spousta lidi z centra mizi prave kvuli huste doprave a smogu.

0/0
27.9.2016 10:43

M72i57r56o76s79l35a12v 85B88u84d18a 9562382957182

Nemusela by být nikde naskládána! Přijedou třeba ze satelitů města nebo z vesnice a zaparkují dále od centra. Pokud něco potřebují v centru vyložit, naložit, tak se samozřejmě snaží zajet až tam. A znovu opakuji, kolo není žádná alternativa k autu. Tohle může tvrdit jen mentálně méně zdatný jedinec!

0/0
27.9.2016 12:16

M10i36r31o71s45l54a90v 53B75u41d73a 9822172897692

Jakou alternativu místo auta to ti dobroserové vlastně nabízejí?

+5/0
27.9.2016 6:40
Foto

M49a50r20t45i83n 51L64ö95w 8444945987792

MHD, kolo, nohy, pokud to opravdu nejde jinak (ztp) tak auto - ktere pak projede mnohem snaz nez dnes.

0/−6
27.9.2016 10:45

M32i27r25o76s66l84a57v 68B62u51d16a 9732572817132

Chtěl jsem alternativu k osobnímu dopravnímu prostředku, který by alespoň stejně nebo lépe nahradil auto. Jak se vrátit zpátky na stromy asi tuším;-D

MHD k nám nejezdí, na kole jezdím jen pro zábavu a když je hezky a pěšky to mám všude daleko! Tak co, Martine? Vy ekologové jste opravdu mírně řečeno pošuci.

0/0
27.9.2016 12:05

M80a45r16e51k 94M95a28l44ý 1672468911220

Kolo jako dopravní prostředek opravdu není alternativa k autu, ani náhodou :-)

+1/0
27.9.2016 12:31

J65a44n 40K85r76p45e74c 5686353594642

dejmě tomu že lidé změní své návyky a všichni se okamžitě zřeknou automobilů. jen nevím co pak dělat s tím hladomorem a v podstatě okamžitým bankrotem veřejných rozpočtů.

0/0
27.9.2016 0:48

P16e96t59r 31B17á96č44a 8455866125475

no to je vazne parada, jsem myslel, ze FRancie ma jine starosti nez nesmysly ekoteroristu.

+5/−1
26.9.2016 23:26

V60í38t 52K14o83u13b82a 6576390744718

Všichni si do roku 2020 pořídí koně. Co ale s tím hnojem a smradem ze stájí budou v centru Paříže dělat?

+2/0
26.9.2016 22:07

S90t34a32n 65N38o37v82á22k 5767315805984

Chlubí se bulvárem plným chodců. Měli by ale ještě ukázat jak v tu chvíli vypadají ty ostatní ulice, kde autům nezakázali vjezd.

0/0
26.9.2016 21:49

J54i44ř74í 21M46ě32l10n14i20c28k60ý 1793565340412

Takhle: https://www.youtube.com/watch?v=E_82mtuGiyU

0/0
26.9.2016 21:56

J89i64ř52í 11K34o41c35u68r95e84k 6415164185148

Ano je třeba vyhnat auta. Auto totiž není člověk, narozdíl od cyklisty. To by tak hrálo, aby to města jezdily auta. Cyklista ano, to je člověk. Je totiž třeba přesvědčit širokou veřejnost, že auto není od toho aby se člověk přpravoval. Aby široká veřejnost přestala vnímat přítomnost ridiče/cestujícího v autě. Na silnici jsou auta, autobusy, cyklisté a chodci. Jen posledně jmenovaní jsou lidé.

Už chybí jenom oprášit Norimberské zákony a místo žida tam dát řidiče. ;-€

+5/−1
26.9.2016 21:15
Foto

M88a70r62t78i39n 96L68ö19w 8914455357392

Auto zabira vic mista, je hlucne a travi vzduch. Ziju v centru mesta a kolony coudicich aut jsou v podstate hlavni duvod proc se chystam odstehovat pryc. S kolonou cyklistu bych nemel zadny problem. Druha vec je omezeni pohybu chodcu - zejmena deti. Ve meste je par enklav kde muzete deti pustit na par metru od sebe beze strachu o jejich zivot.

0/0
27.9.2016 10:41

M69i61r72o73s51l19a14v 95B91u57d34a 9292552677292

Jenže kolo auto nenahradí, ani náhodou a jinou alternativu nenabízíte! Já tedy bych na kole v zimě nebo v dešti nejezdil a už vůbec ne denně 16 km s dvěma děckama! Zastávku autobusu máme 6 km daleko! Ani kdyby byla přímo u baráku tak bych mastnou tyčí plnou smradlavých vágusů nejezdil!

+1/0
27.9.2016 12:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.