Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chevrolet Corvair: Auto, které zabila kniha ambiciózního právníka

Koncem 50. let vzniklo v konstrukčních kancelářích koncernu General Motors revoluční auto, které mělo odrazit invazi německých Brouků na americký trh. Mělo všechno a díky jedné ukřičené knize také skoro všechno ztratilo. Byl prý totiž „nebezpečný v každé rychlosti“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e47t25r 52H80e65j44h47a93l 4651344738917

Nad převodem těch jednotek bych se na místě autora zamyslel.

0,15 až 0,3 MPa je 1,5-3 Atm ,--- tedy hodnoty s čím jezdí 90% současných aut

vzadu 0,8 až 0,21 MPa to je 8Atm až 2,1Atm (rozpětí od většího k menšímu) ?? tlak dnes naopak příliš velký. Atm = Atmosféra = hodnota cca 100 000 Pa = 0,1 Mpa

;-D

0/0
4.11.2016 7:05

A34m48i54n31a 54A29m77i14n 3696479845222

zajimave video k renovaci Corvairu, jako je to mejdlo, ale hodi se k tematu...

https://www.youtube.com/watch?v=Ic6Wi5Jj8ws

0/0
30.10.2016 13:49

J34a57n 14J64e68l93í93n93e85k 8543665542866

Chevrolet předepisoval vpředu nezvykle nízký tlak 0,15 až 0,3 MPa a vzadu 0,8 až 0,21 MPa.

Vážně výrobce povoloval rozdíl 0,6 MPa?

0/0
18.10.2016 23:10

J10i93ř71í 72K16o25c21u82r81e89k 6405594935928

To mě taky zarazilo. A formulace "více" až "méně" je taky divná.

0/0
19.10.2016 19:54

J24a27n 47V19a98c40h39o55u17s39e81k 5357708390

Skoda ze se podobne auto neda v prepoctu na dnesnich 12000 USD koupit i dnes. Me se libi.

0/0
18.10.2016 23:05

M78a15r78e80k 98K43l54u34f16a 3418634324726

Děkuji redakci za obrázek č.3, připomněl mi obrázky průřezů automobilů, které kdysi vycházely v časopisu AutoMobil. Měl jsem tyto průřezy moc rád.

+2/0
18.10.2016 16:42

J39o52s67e73f 14K74r10o79u76p48a 1459672246568

I na svou dobu docela ošklivé autoRv

+1/0
18.10.2016 14:06

J53i85ř41í 89N80e53u81m13e75i20s59t60e59r 2482885203151

Kdyby se takové tenkrát povedlo u nás, nebo nedejbože v Rusku...to by byla jiná. ;-D

+5/0
18.10.2016 14:21

J55i76ř66í 98N13e49u65m76e59i69s58t12e66r 2432225833861

..pardon, v Sovětském svazu.

0/0
18.10.2016 14:22

J11u48l73i50u81s 77P90u36f76l56e23r 9534240619

Záporožec byl podobný.

0/0
19.10.2016 0:22

J90i65ř42í 89N90e57u56m49e45i75s22t30e82r 2322105183761

Záporožec byl opacované NSU Prinz. Inu Rusáci.

+1/0
19.10.2016 9:42

L46u75b72o47š 50H46o64l72í97k 5747720352920

Na první pohled se mi zdálo, že na první fotce stojí u auta inspektor Columbo. Až pak jsem si všiml že 1) má svou typickou barvu, ale není to plášť ale sako a 2) v autě by pak zřejmě seděla paní Columbová - ale tu nikdy nikdo neviděl...

+2/0
18.10.2016 10:40
Foto

K51a33r45e18l 67B46a34r52t31a36k 9396601125976

Poručík Columbo měl Peugeot 403.

+5/0
18.10.2016 11:08

J37a60n 93B68a35r68t78o76š 6765507233499

Ralph Nader není a nebyl žádný karierista a extremista. Jeho kniha zachránila mnoho životů, bez něj by nebyly airbagy a bezpečnostní pásy, auta by se snadno vzňala při nárazu ze zadu. Pro manažery velké detroitské trojky již nebylo snadné rozhodování, zdali je levnější odstranit konstrukční vadu vozidla, anebo vyplatit soudní spory se zmrzačenými lidmi. Přečtěte si knihu, anebo alespoň něco málo o Ralph Naderovi, nežli začnete psát o karieristech. To, že po běžné nehodě máte dnes šanci vylézt z auta bez většího zranění je i zásluha Ralpha Nadera. R^;-D;-D;-D

+9/−3
18.10.2016 7:56

J29a77r26o91m81i83r 24F52a33r88e83k 4742633637

Kdyz uz jsme u knih, jeho jmeno pak bylo pouzito v knize Eon od Grega Beara.

0/0
18.10.2016 8:23

K82a33r25e48l 43T86r47o48n36n21e14r 2166464660234

Ani bych neřekl, pane Bartoši. Knihu o R.N. nelze brát vážně, je to klasický idealizovaný životopis, napsaný na zakázku.

Ralpha Nadera jsem zažil vícekrát v americké TV, dramaticky odsuzoval kde co: toaletní papír od firmy, jejíž jméno už jsem zapomněl, kečup firmy Heinz, několik druhů kuchyňských spotřebičů a bůhví co ještě. Podle mne vždycky vystartoval po nějakém výrobci a nedal pokoj, dokud nedostal bokem nějaké výkupné.

Mimochodem, na Ralpha Nadera jsem si v poslední době několikrát vzpomněl v souvislosti s "mladým aktivistou" Jakubem Čechem z Prostějova. Stejný typ prudiče.

+8/−2
18.10.2016 12:12

J74i55ř94í 93K27ř27í56ž 2367384536546

Co udělal "mladý aktivista" špatného?

+2/0
18.10.2016 12:30

K46a58r73e48l 76T29r14o71n84n54e60r 2386164360124

Dle mého názoru nerespektoval právní řád ČR v oblasti, která upravuje práva nezletilých osob.

+1/0
18.10.2016 12:37

J79i50ř14í 87K75ř46í56ž 2397584426886

Opravdu? Nechci se vás dotknout, ale máte názor starého ouřady. Evidentně je právní řád zkostnatělý a on pouze poukázal na pár nedostatků. A mimochodem vyhrál.

Jsem rád, že jsou mladí rejpalové jako on a potřebujeme jich více.

Ale tohle nespadá do této diskuze. Přeji vám hezký den.

+1/0
18.10.2016 18:38

J79i45ř46í 36V96o86g93e87l 6502872746868

V podstatě neudělal nic špatného. Jenže v poslední době mám pocit, že je spousta těch, kteří chtějí hlídat druhé. A hrozně málo těch, kteří jsou shopni ze sebe něco vyprodukovat sami. Tedy špatného neudělal nic, ale s ohledem na to, jak se o něm píše, tak nevidím ani nic dobrého a hlavně žádný produkt.

0/0
18.10.2016 23:20

A44d84a12m 74K81ř67i23v27s87k66ý 1253464150323

Tohle "Bez XY bychom neměli / by nebylo /..." je jako říct, že kdyby se nenarodil Kolumbus, tak dodnes neznáme Ameriku.

+1/0
18.10.2016 20:05

J49i77ř18í 88K29o24c16u87r48e67k 6345584575728

Kdyby se nepředepsaly přední světla, tak by je nidko neměl. 8-o

+1/0
19.10.2016 19:53

P43e27t85r 23M15i63c68h13a72l 2710734711442

Pěkný kousek.

0/0
18.10.2016 3:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.