Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autonomní auta nejsou žádná novinka, Mercedes je zkoušel před 30 lety

To, co se dnes zdá být stále nedostižným cílem, ve skutečnosti fungovalo už v polovině devadesátých let. Projekt Prometheus, z nějž vzešel autonomní Mercedes třídy S, oficiálně odstartoval 1. října 1986.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K93a21r24e87l 84N13e68d55o19p75i10l 7648296609664

To nic neni. To muj deda zkousel koncept autonomniho rizeni se Skodou Spartak v sedesatych letech. Bez kamer, vodicich vodicu pod vozovkou. Cely vyzkum byl vedlejsi produkt spatne zabrzdeneho vozidla na placku u stodoly. Vozidlo skoncilo pod kopcem bez vetsich skod!

0/0
3.10.2016 9:32

P37a46v93e25l 42Ř96a64p48e94k 7602576259885

Celý zastaralý masový automobilismus je k smíchu. Zatím nepřekonal ani schopnosti koňského povozu, který na rozdíl od automobilu uměl sám jet po cestě.

+1/−1
2.10.2016 21:54

A29l72b74e35r96t 33K21á63m40e10n 9384758139811

Tuším to bolo v r. 1978, keď sa spolužiakov otec, oficiálne pracujúci v RVHP v Moskve, vrátil z Japonska a o.i. doniesol aj krátke video kde išlo za sebou niekoľko autobusov (cca 5-6 ) a len v prvom sedel vodič. Veľa si už nepamätám, ale na videu boli aj ukážky, ako zvládajú prechod cez priecestia či semafóry, keď naskočí červená a rozdelí ich.

0/0
2.10.2016 3:28

P67a33v83e51l 41S74o62u74č63e70k 7254192627455

Tak víte co? Já vám řeknu tajmeství. Oni nejen že uměli na dálku řídit auto, ale dokonce tenkrát dálkově řídili i letadla, rakety a dokonce i satelity na oběžné dráze! Fakt! To je, co?:-P

+2/−2
1.10.2016 18:46

P94e34t67r 22B38á42č58a 8855636465345

To vime davno, ze nejsou, jenom tenkrat nemeli ekoteroristi takovou podporu jako v dnensi poblaznene dobe Rv

+1/−4
1.10.2016 16:12

Ř29e32h90o34ř 63V36l91a58s55á33k 2724424851936

Pardon, mělo být mínus. Dávat pohodlí cestujících do souvislosti s ekoterorismem, to je nějaká diagnóza.

Nikdo se nebude přivazovat řetězem ke svodidlu, aby vás donutil pustit volant. A navíc reálně hrozí, že autonomní řízení naopak zvedne počet najetých kilometrů (umožní samostatné cestování i neřidičům, třeba starým lidem).

0/−1
1.10.2016 17:34

P54e72t20r 19B38á39č71a 8645986345965

"pohodli" ;-D

Autonomni rizeni leda tak zabiji a je to totalni nesmysl, jen hlupak sveri svuj zivot do ruk pocitace.

0/−3
1.10.2016 19:03

F51r51a21n66t57i48š10e92k 26M76o48r70a25v17e47c 8527764762

:D Jo jo... sladká nevědomost.

0/0
1.10.2016 20:30

P51e50t60r 57B12á10č12a 8855306645215

S povime za par let

0/0
1.10.2016 21:06

T36o77m79á78š 67V16a86l90d65e38r 7553330719

Až nebude pseudonovinář psát o autopilotu v Tesle, pak i ostatní čtenáři pochopí o co jde. Podobně se může házet hrách na zeď a výsledek je stejný. Článek dobrý, ale místy jsou v něm pěkné pitomosti, co jej velmi snižují. Poslední dobou ani profesionální novináři ani neexistují. Vypouštějí z citátů důležitá slova, nebo slovní spojení. Překrucují slova nemluvě o myšlence, jen aby poškodily svého potenciálního (třídního) nepřítele. Nebo jen z hlouposti?

+4/0
1.10.2016 11:01

H69o85n17z30a 42T42a85r 3889212174962

Došlo k několika smrtelným nehodám. Asistenční Systém autonomního řízení není dokonalý, kdyby nedošlo k žádné kolizi. Tak by to vzhledem k počtu milionů najetých kilometrů, které už Tesly najezdily, by to znamenalo revoluci v dopravě.

Přesto Je to obrovský pokrok Zvýšení bezpečnosti v dopravě.

https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0

+2/−1
1.10.2016 9:49

H34o93n64z30a 56T54a31r 3709292234582

Po přečtení článku, mi vrtá hlavou, jak to tak mladá automobilka jako je Tesla Motors

dokázala v tak krátkém čase uvést do praxe .

http://www.caranddriver.com/features/semi-autonomous-cars-compared-tesla-vs-bmw-mercedes-and-infiniti-feature

Podle testu je I přes své nedostatky autonomní řízení (pokročilý adaptabilní tempomat ) od Tesla motors v porovnání s konkurencí nejlépe odladěný.

https://www.youtube.com/results?search_query=automomy+drive

+1/−1
1.10.2016 9:25

L70u61b78o59š 77H90o29l15í17k 5657420402240

Možná:

Je dnes mnohem výkonnější a především levnější výpočetní technika a lepší senzory.

Je více "mozkových kapacit" a jako "trendy" firma s odvážným rozpočtem si můžete vybírat ty nejlpší.

A dříve po takovém systému nebyla taková poptávka - což souvisí jednak s cenou, tak i se "vstřícností" společnosti k novinkám.

0/0
2.10.2016 22:54

M69a23r23t74i23n 67L86a41v22a59y 9327227832

Testování vozů bez řidiče je dokonce ještě starší. Společnost Continental zkoušela na začátku sedmdesátých letech na své dráze s klopenými zatáčkami automobil Mercedes Benz 250 řízený rádiem, který se pohyboval nad vodícím kabelem uloženým ve vozovce. Vůz uháněl po zkušebním polygonu stokilometrovou rychlostí. Cestující sedící v automobilu byli údajně "šokováni" a pasažéři měli také nutkání "naklánět se dopředu a chytat na volant". Zdroj: Miloš Skořepa: Z depa senzací,Olympie, 1971.

0/0
1.10.2016 9:15

V26í70t 51O79ž83a71n91a 1198178255114

Mýlíte se, zkoušeli to už staří egypťané :))

0/0
1.10.2016 11:23

O36n34d30ř55e79j 91Č36a20p80k89a 6171881663894

Egypťané to měli na rozdíl od nás jednoduché. Když navigace udělala chybu, stačilo vzít bič... :-)

+6/0
1.10.2016 16:09

J58i69ř90í 45K85o45c18u17r97e17k 6565234965578

Kdepak, byli to babyloňané. Použivali kameny s podélně vytesanou prohlubní pro vedení kola. Bylo to zapomenuto celá století, až někoho napadlo místo kamene použít železným plechem pobité dřevěné trámy. Potom někoho napadlo posadit na zem L profil, stojina měla za účel směrové vedení.

+1/0
2.10.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.