Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autonomní auta nejsou žádná novinka, Mercedes je zkoušel před 30 lety

To, co se dnes zdá být stále nedostižným cílem, ve skutečnosti fungovalo už v polovině devadesátých let. Projekt Prometheus, z nějž vzešel autonomní Mercedes třídy S, oficiálně odstartoval 1. října 1986.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K57a72r42e57l 66N75e48d33o78p70i87l 7288796719754

To nic neni. To muj deda zkousel koncept autonomniho rizeni se Skodou Spartak v sedesatych letech. Bez kamer, vodicich vodicu pod vozovkou. Cely vyzkum byl vedlejsi produkt spatne zabrzdeneho vozidla na placku u stodoly. Vozidlo skoncilo pod kopcem bez vetsich skod!

0/0
3.10.2016 9:32

P58a17v44e40l 34Ř81a35p83e11k 7912246249365

Celý zastaralý masový automobilismus je k smíchu. Zatím nepřekonal ani schopnosti koňského povozu, který na rozdíl od automobilu uměl sám jet po cestě.

+1/−1
2.10.2016 21:54

A96l29b54e52r91t 61K83á47m65e90n 9184638679371

Tuším to bolo v r. 1978, keď sa spolužiakov otec, oficiálne pracujúci v RVHP v Moskve, vrátil z Japonska a o.i. doniesol aj krátke video kde išlo za sebou niekoľko autobusov (cca 5-6 ) a len v prvom sedel vodič. Veľa si už nepamätám, ale na videu boli aj ukážky, ako zvládajú prechod cez priecestia či semafóry, keď naskočí červená a rozdelí ich.

0/0
2.10.2016 3:28


P32a45v37e34l 34S96o35u50č57e41k 7594672267325

Tak víte co? Já vám řeknu tajmeství. Oni nejen že uměli na dálku řídit auto, ale dokonce tenkrát dálkově řídili i letadla, rakety a dokonce i satelity na oběžné dráze! Fakt! To je, co?:-P

+2/−2
1.10.2016 18:46

P88e41t64r 51B60á22č36a 8585266455355

To vime davno, ze nejsou, jenom tenkrat nemeli ekoteroristi takovou podporu jako v dnensi poblaznene dobe Rv

+1/−4
1.10.2016 16:12

Ř28e87h37o92ř 25V35l75a65s54á12k 2474734661886

Pardon, mělo být mínus. Dávat pohodlí cestujících do souvislosti s ekoterorismem, to je nějaká diagnóza.

Nikdo se nebude přivazovat řetězem ke svodidlu, aby vás donutil pustit volant. A navíc reálně hrozí, že autonomní řízení naopak zvedne počet najetých kilometrů (umožní samostatné cestování i neřidičům, třeba starým lidem).

0/−1
1.10.2016 17:34

P27e10t55r 71B23á91č34a 8445606585335

"pohodli" ;-D

Autonomni rizeni leda tak zabiji a je to totalni nesmysl, jen hlupak sveri svuj zivot do ruk pocitace.

0/−3
1.10.2016 19:03

F35r65a13n55t10i73š29e91k 97M15o18r96a57v41e15c 8827114712

:D Jo jo... sladká nevědomost.

0/0
1.10.2016 20:30

P30e50t67r 97B61á42č21a 8795866125525

S povime za par let

0/0
1.10.2016 21:06

T11o83m36á77š 68V88a69l72d20e53r 7383270819

Až nebude pseudonovinář psát o autopilotu v Tesle, pak i ostatní čtenáři pochopí o co jde. Podobně se může házet hrách na zeď a výsledek je stejný. Článek dobrý, ale místy jsou v něm pěkné pitomosti, co jej velmi snižují. Poslední dobou ani profesionální novináři ani neexistují. Vypouštějí z citátů důležitá slova, nebo slovní spojení. Překrucují slova nemluvě o myšlence, jen aby poškodily svého potenciálního (třídního) nepřítele. Nebo jen z hlouposti?

+4/0
1.10.2016 11:01

H68o83n18z13a 97T39a18r 3199332724402

Došlo k několika smrtelným nehodám. Asistenční Systém autonomního řízení není dokonalý, kdyby nedošlo k žádné kolizi. Tak by to vzhledem k počtu milionů najetých kilometrů, které už Tesly najezdily, by to znamenalo revoluci v dopravě.

Přesto Je to obrovský pokrok Zvýšení bezpečnosti v dopravě.

https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0

+2/−1
1.10.2016 9:49

H18o65n37z13a 69T44a30r 3859262484962

Po přečtení článku, mi vrtá hlavou, jak to tak mladá automobilka jako je Tesla Motors

dokázala v tak krátkém čase uvést do praxe .

http://www.caranddriver.com/features/semi-autonomous-cars-compared-tesla-vs-bmw-mercedes-and-infiniti-feature

Podle testu je I přes své nedostatky autonomní řízení (pokročilý adaptabilní tempomat ) od Tesla motors v porovnání s konkurencí nejlépe odladěný.

https://www.youtube.com/results?search_query=automomy+drive

+1/−1
1.10.2016 9:25

L31u81b28o87š 51H44o20l89í27k 5907320842380

Možná:

Je dnes mnohem výkonnější a především levnější výpočetní technika a lepší senzory.

Je více "mozkových kapacit" a jako "trendy" firma s odvážným rozpočtem si můžete vybírat ty nejlpší.

A dříve po takovém systému nebyla taková poptávka - což souvisí jednak s cenou, tak i se "vstřícností" společnosti k novinkám.

0/0
2.10.2016 22:54

M77a34r17t81i56n 93L43a77v20a94y 9697127612

Testování vozů bez řidiče je dokonce ještě starší. Společnost Continental zkoušela na začátku sedmdesátých letech na své dráze s klopenými zatáčkami automobil Mercedes Benz 250 řízený rádiem, který se pohyboval nad vodícím kabelem uloženým ve vozovce. Vůz uháněl po zkušebním polygonu stokilometrovou rychlostí. Cestující sedící v automobilu byli údajně "šokováni" a pasažéři měli také nutkání "naklánět se dopředu a chytat na volant". Zdroj: Miloš Skořepa: Z depa senzací,Olympie, 1971.

0/0
1.10.2016 9:15

V65í12t 75O33ž51a11n42a 1718618365834

Mýlíte se, zkoušeli to už staří egypťané :))

0/0
1.10.2016 11:23

O19n86d72ř98e42j 54Č48a84p79k98a 6341451363474

Egypťané to měli na rozdíl od nás jednoduché. Když navigace udělala chybu, stačilo vzít bič... :-)

+6/0
1.10.2016 16:09

J38i31ř15í 29K20o85c58u85r89e78k 6175244935498

Kdepak, byli to babyloňané. Použivali kameny s podélně vytesanou prohlubní pro vedení kola. Bylo to zapomenuto celá století, až někoho napadlo místo kamene použít železným plechem pobité dřevěné trámy. Potom někoho napadlo posadit na zem L profil, stojina měla za účel směrové vedení.

+1/0
2.10.2016 13:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.