Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autonomní auta nejsou žádná novinka, Mercedes je zkoušel před 30 lety

To, co se dnes zdá být stále nedostižným cílem, ve skutečnosti fungovalo už v polovině devadesátých let. Projekt Prometheus, z nějž vzešel autonomní Mercedes třídy S, oficiálně odstartoval 1. října 1986.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59a75r85e94l 22N53e35d46o11p54i27l 7668546169734

To nic neni. To muj deda zkousel koncept autonomniho rizeni se Skodou Spartak v sedesatych letech. Bez kamer, vodicich vodicu pod vozovkou. Cely vyzkum byl vedlejsi produkt spatne zabrzdeneho vozidla na placku u stodoly. Vozidlo skoncilo pod kopcem bez vetsich skod!

0/0
3.10.2016 9:32

P28a27v78e89l 64Ř67a54p51e89k 7872606669795

Celý zastaralý masový automobilismus je k smíchu. Zatím nepřekonal ani schopnosti koňského povozu, který na rozdíl od automobilu uměl sám jet po cestě.

+1/−1
2.10.2016 21:54

A15l37b90e70r22t 60K32á57m39e33n 9174208849501

Tuším to bolo v r. 1978, keď sa spolužiakov otec, oficiálne pracujúci v RVHP v Moskve, vrátil z Japonska a o.i. doniesol aj krátke video kde išlo za sebou niekoľko autobusov (cca 5-6 ) a len v prvom sedel vodič. Veľa si už nepamätám, ale na videu boli aj ukážky, ako zvládajú prechod cez priecestia či semafóry, keď naskočí červená a rozdelí ich.

0/0
2.10.2016 3:28

P94a63v68e92l 95S14o23u42č96e81k 7824882447685

Tak víte co? Já vám řeknu tajmeství. Oni nejen že uměli na dálku řídit auto, ale dokonce tenkrát dálkově řídili i letadla, rakety a dokonce i satelity na oběžné dráze! Fakt! To je, co?:-P

+2/−2
1.10.2016 18:46

P21e28t50r 70B63á46č85a 8445736225395

To vime davno, ze nejsou, jenom tenkrat nemeli ekoteroristi takovou podporu jako v dnensi poblaznene dobe Rv

+1/−4
1.10.2016 16:12

Ř62e44h61o66ř 93V31l60a40s59á44k 2664484921956

Pardon, mělo být mínus. Dávat pohodlí cestujících do souvislosti s ekoterorismem, to je nějaká diagnóza.

Nikdo se nebude přivazovat řetězem ke svodidlu, aby vás donutil pustit volant. A navíc reálně hrozí, že autonomní řízení naopak zvedne počet najetých kilometrů (umožní samostatné cestování i neřidičům, třeba starým lidem).

0/−1
1.10.2016 17:34

P96e86t18r 33B77á38č24a 8775496675935

"pohodli" ;-D

Autonomni rizeni leda tak zabiji a je to totalni nesmysl, jen hlupak sveri svuj zivot do ruk pocitace.

0/−3
1.10.2016 19:03

F63r95a91n43t79i40š26e82k 57M32o90r83a78v62e30c 8267944222

:D Jo jo... sladká nevědomost.

0/0
1.10.2016 20:30

P18e80t67r 16B13á25č53a 8885476865145

S povime za par let

0/0
1.10.2016 21:06

T15o84m15á46š 87V54a63l65d75e63r 7513330679

Až nebude pseudonovinář psát o autopilotu v Tesle, pak i ostatní čtenáři pochopí o co jde. Podobně se může házet hrách na zeď a výsledek je stejný. Článek dobrý, ale místy jsou v něm pěkné pitomosti, co jej velmi snižují. Poslední dobou ani profesionální novináři ani neexistují. Vypouštějí z citátů důležitá slova, nebo slovní spojení. Překrucují slova nemluvě o myšlence, jen aby poškodily svého potenciálního (třídního) nepřítele. Nebo jen z hlouposti?

+4/0
1.10.2016 11:01

H61o78n23z39a 85T42a92r 3589612574322

Došlo k několika smrtelným nehodám. Asistenční Systém autonomního řízení není dokonalý, kdyby nedošlo k žádné kolizi. Tak by to vzhledem k počtu milionů najetých kilometrů, které už Tesly najezdily, by to znamenalo revoluci v dopravě.

Přesto Je to obrovský pokrok Zvýšení bezpečnosti v dopravě.

https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0

+2/−1
1.10.2016 9:49

H72o81n55z24a 33T36a76r 3259722934192

Po přečtení článku, mi vrtá hlavou, jak to tak mladá automobilka jako je Tesla Motors

dokázala v tak krátkém čase uvést do praxe .

http://www.caranddriver.com/features/semi-autonomous-cars-compared-tesla-vs-bmw-mercedes-and-infiniti-feature

Podle testu je I přes své nedostatky autonomní řízení (pokročilý adaptabilní tempomat ) od Tesla motors v porovnání s konkurencí nejlépe odladěný.

https://www.youtube.com/results?search_query=automomy+drive

+1/−1
1.10.2016 9:25

L45u86b78o93š 56H83o37l49í58k 5517140142630

Možná:

Je dnes mnohem výkonnější a především levnější výpočetní technika a lepší senzory.

Je více "mozkových kapacit" a jako "trendy" firma s odvážným rozpočtem si můžete vybírat ty nejlpší.

A dříve po takovém systému nebyla taková poptávka - což souvisí jednak s cenou, tak i se "vstřícností" společnosti k novinkám.

0/0
2.10.2016 22:54

M78a56r91t19i34n 56L27a72v90a56y 9837407322

Testování vozů bez řidiče je dokonce ještě starší. Společnost Continental zkoušela na začátku sedmdesátých letech na své dráze s klopenými zatáčkami automobil Mercedes Benz 250 řízený rádiem, který se pohyboval nad vodícím kabelem uloženým ve vozovce. Vůz uháněl po zkušebním polygonu stokilometrovou rychlostí. Cestující sedící v automobilu byli údajně "šokováni" a pasažéři měli také nutkání "naklánět se dopředu a chytat na volant". Zdroj: Miloš Skořepa: Z depa senzací,Olympie, 1971.

0/0
1.10.2016 9:15

V90í83t 30O48ž28a95n90a 1468168285294

Mýlíte se, zkoušeli to už staří egypťané :))

0/0
1.10.2016 11:23

O50n54d24ř64e15j 72Č93a32p33k13a 6201281723964

Egypťané to měli na rozdíl od nás jednoduché. Když navigace udělala chybu, stačilo vzít bič... :-)

+6/0
1.10.2016 16:09

J67i80ř84í 83K87o68c15u12r10e98k 6965274665678

Kdepak, byli to babyloňané. Použivali kameny s podélně vytesanou prohlubní pro vedení kola. Bylo to zapomenuto celá století, až někoho napadlo místo kamene použít železným plechem pobité dřevěné trámy. Potom někoho napadlo posadit na zem L profil, stojina měla za účel směrové vedení.

+1/0
2.10.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.