- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To nic neni. To muj deda zkousel koncept autonomniho rizeni se Skodou Spartak v sedesatych letech. Bez kamer, vodicich vodicu pod vozovkou. Cely vyzkum byl vedlejsi produkt spatne zabrzdeneho vozidla na placku u stodoly. Vozidlo skoncilo pod kopcem bez vetsich skod!
Celý zastaralý masový automobilismus je k smíchu. Zatím nepřekonal ani schopnosti koňského povozu, který na rozdíl od automobilu uměl sám jet po cestě.
Tuším to bolo v r. 1978, keď sa spolužiakov otec, oficiálne pracujúci v RVHP v Moskve, vrátil z Japonska a o.i. doniesol aj krátke video kde išlo za sebou niekoľko autobusov (cca 5-6 ) a len v prvom sedel vodič. Veľa si už nepamätám, ale na videu boli aj ukážky, ako zvládajú prechod cez priecestia či semafóry, keď naskočí červená a rozdelí ich.
Tak víte co? Já vám řeknu tajmeství. Oni nejen že uměli na dálku řídit auto, ale dokonce tenkrát dálkově řídili i letadla, rakety a dokonce i satelity na oběžné dráze! Fakt! To je, co?
To vime davno, ze nejsou, jenom tenkrat nemeli ekoteroristi takovou podporu jako v dnensi poblaznene dobe
Pardon, mělo být mínus. Dávat pohodlí cestujících do souvislosti s ekoterorismem, to je nějaká diagnóza.
Nikdo se nebude přivazovat řetězem ke svodidlu, aby vás donutil pustit volant. A navíc reálně hrozí, že autonomní řízení naopak zvedne počet najetých kilometrů (umožní samostatné cestování i neřidičům, třeba starým lidem).
Až nebude pseudonovinář psát o autopilotu v Tesle, pak i ostatní čtenáři pochopí o co jde. Podobně se může házet hrách na zeď a výsledek je stejný. Článek dobrý, ale místy jsou v něm pěkné pitomosti, co jej velmi snižují. Poslední dobou ani profesionální novináři ani neexistují. Vypouštějí z citátů důležitá slova, nebo slovní spojení. Překrucují slova nemluvě o myšlence, jen aby poškodily svého potenciálního (třídního) nepřítele. Nebo jen z hlouposti?
Došlo k několika smrtelným nehodám. Asistenční Systém autonomního řízení není dokonalý, kdyby nedošlo k žádné kolizi. Tak by to vzhledem k počtu milionů najetých kilometrů, které už Tesly najezdily, by to znamenalo revoluci v dopravě.
Přesto Je to obrovský pokrok Zvýšení bezpečnosti v dopravě.
Po přečtení článku, mi vrtá hlavou, jak to tak mladá automobilka jako je Tesla Motors
dokázala v tak krátkém čase uvést do praxe .
Podle testu je I přes své nedostatky autonomní řízení (pokročilý adaptabilní tempomat ) od Tesla motors v porovnání s konkurencí nejlépe odladěný.
Možná:
Je dnes mnohem výkonnější a především levnější výpočetní technika a lepší senzory.
Je více "mozkových kapacit" a jako "trendy" firma s odvážným rozpočtem si můžete vybírat ty nejlpší.
A dříve po takovém systému nebyla taková poptávka - což souvisí jednak s cenou, tak i se "vstřícností" společnosti k novinkám.
Testování vozů bez řidiče je dokonce ještě starší. Společnost Continental zkoušela na začátku sedmdesátých letech na své dráze s klopenými zatáčkami automobil Mercedes Benz 250 řízený rádiem, který se pohyboval nad vodícím kabelem uloženým ve vozovce. Vůz uháněl po zkušebním polygonu stokilometrovou rychlostí. Cestující sedící v automobilu byli údajně "šokováni" a pasažéři měli také nutkání "naklánět se dopředu a chytat na volant". Zdroj: Miloš Skořepa: Z depa senzací,Olympie, 1971.