Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km

Dojezd elektromobilů se za tři roky výrazně zvýšil. Některé nejnovější modely ujedou na jedno nabití maximální dráhu dlouhou 400 až 500 kilometrů. Je to dvojnásobek hodnot uváděných před třemi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35u60d41v72í40k 63G78a72j34d89o89š77í93k 2755313944272

Automobilkami uváděný dojezd je maximální dosažitelný za ideálních podmínek. V praxi je průměrně asi o 1/4 nižší. V zimě sotva poloviční.

Pokud bude koncept elektromobilu i nadále dobíjecí baterie, reálný průměrný dojezd musí být takový, aby pokryl denní limit běžné jízdy. Tedy někde kolem 800–1 000 km.

Dobíjení je tak zdlouhavé, že je nutné provádět ho pouze v době, kdy je auto mimo provoz - v noci.

Dokud to takto nebude, je dojezd zásadním limitem pro funkčnost elektroaut.

0/0
1.10.2016 23:33

M76a93r74t76i31n 42K40a64r66á42s91e53k 9948943488338

bezne jezdite denne 1000km? to pro vas fakt EV asi nebude....

Jinak s dojezdem kolem 300 realnych uz neni moc problem, pokud by byly k dispozici nabijecky (nabijete za 30-40 minut coz je tak na kafe a wc).

+1/0
2.10.2016 12:44

R46o13b25i89n 47Ž18i52ž46k80a 2268484856146

No jde o to, abyste za těch 30-40 minut opravdu nabil na těch 300 kilometrů. Většinou tahle doba totiž stačí na rychlonabíjení na pár desítek procent. A i to je hodně na hraně použitelnosti - vždyť to jsou dvě hodiny jízdy. Problém je v přizpůsobivosti - musíte brát ohled na teplo/zimu, omezit rychlost i když je volná silnice apod. Prostě z hlediska praktičnosti je to pořád krok zpátky.

.

Navíc pokud si budete takhle pravidelně dávat to kafe, tak na záchodě rozhodně nebudete na delších cestách potřebovat tolik času...:-)

0/0
4.10.2016 18:03


M26a62r59t90i14n 41K75a34r49á13s27e11k 9188723308858

tech 30-40 minut staci na nabiti na 80%, coz u auta s papirovym dojezdem 500km staci v pohode na 300km pohodlne jizdy.... Jinak samozrejme - na dlouhe ceste je to jiste omezeni, na druhou stranu pri kratsich jizdach (coz je drtiva vetsina jizd) zas nemusite oproti spalovaku vubec na bezinku (jen doma za cca 10 sekund date auto do zasuvky). Pokud by bylo dost nabijecek, tak skoky po 300km jsou uz podle me naprosto v pohode, naprosto vyjimecne delam delsi useky be pauzy....

0/0
4.10.2016 18:31
Foto

J29a38n 93Č51e54r56m71á16k 4149788685507

no, kdysi jsem četl jak by šlo efektivně obejít problém s dobíjením baterií... Vtip byl v tom, že místo hodinového dobíjení baterek někde u stojanů by se na čerpačkách podobných dnešním pouze měnil elektrolyt... Jeho výměna by byla hotova dřív, než by člověk dopil kafe a rovněž by šla dělat samoobslužně, jako tankování u dnešních stojanů... A rovněž by se to z pohledu státu dobře sledovalo i danilo... ;-D

+1/0
1.10.2016 9:05

H38o95n15z93a 54T59a50r 3799412614902

Tekutý elektrolyt v praxi

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-2015-elektromobil-quantino-s-dojezdem-1000-km

0/0
1.10.2016 9:55

P62e71t98r 95K98o96r87b39é44l31y60i 3607868534449

To jsou čísla stejně pravdivá jako spotřeba auta v technickém průkazu.

+3/0
1.10.2016 2:34

T59o68m89á53š 85Z34e72m35a95n 3525978334565

Osobně se mi nejvíc líbil koncept vozu s thoriovým reaktorem -

palivo na 10 let, možnost napájet s tím dům, když je auto v garáži, naprostá nezávislost na síti.

A, a to především:

Takový zdvižený prostředníček všem ekopošukům.

-

500 km je dost málo, když uvážíte žej e to nejvyšší teoretický nájezd, něoc jako když někdo jede ekorally s 2.0TDI octaviíí a dojede 2000 km na nádrž. V reálu a při topení/klimatizování je to méně a nemluvě o tom, že většina populace bydlí v bytovkách - auto je někde na ulici. Navíc spalovacímu motoru je jedno jestli máte 100% paliva nebo 5% - jede furt stejně, ale výkon elektormobilu s vybíjejícími se bateriemi dost klesá..

+2/−1
30.9.2016 23:20

T57o32m50á53š 66R47i41t79t55e60r 2711188265481

No, jako koncept se mi to taky libi, jinak to je nesmysl, viz https://www.youtube.com/watch?v=568iDYn8pjc.

Jake ekoposuky myslite mimochodem (pokud anti-jadrace, tak souhlas)?

0/0
30.9.2016 23:44

B33o29h76u44s27l49a20v 10B81i88n87k75a 1659896468130

Protože jsem potrefená husa (ekopošuk) rád bych se zeptal, zda máte nějakou informaci o funkčním dlouhodobém úložišti jaderného odpadu, protože produkovat něco, co tu bude 70 000 let po nás a nemít na to úložiště zaručující bezpečnost obyvatel mi jako extrakt rozumnosti nepřijde. Když něco dělám mám mít vyřešené i nakládání s tím, co z toho jako odpad vzniká. A o to víc, oč je je odpad nebezpečnější.

+3/−1
1.10.2016 13:14

J52a11k72u41b 80K22o80s 3166932490224

Dlouhodobé úložiště tu není právě kvůli ekopošukům:-/

+2/−2
1.10.2016 14:31

T63o14m18á27š 44R69i84t49t16e28r 2171798835461

Omlouvam se, pokud to vyznelo tak, ze nazyvam odpurce jadra ekoposuky (stupidni slovo), jenom s nimi nesohlasim. Proste se ten odpad bude uskladnovat podobne jako doted a casem se to muze pripadne vystrelovat do kosmu (anebo ne, udrzba takoveho uloziste neni narocna).

0/0
1.10.2016 20:49

T57o49m60á65š 89R80i50t43t52e17r 2701448835671

Dva hlavni problemy elektromobilu jsou cena a nabijeci sit. Jakmile to bude vyreseno, tak budou elektromobily chtit (skoro) vsichni.

Ano, asi budou mit porad mensi dojezd (coz je mensi problem, nez si lide mysli, nabijet se bude vetsinou na parkovisti ci v garazi) jinak maji elektromobily same vyhody:

- Pohodlnejsi rizeni, plynula akcelerace.

- Tichy provoz.

- Mene udrzby.

- Nizsi cena za kilometr (i kdyby benzin nebyl zatizen spotrebni dani).

- Vice prostoru diky absenci spalovaciho motoru.

- A to nejdulezitejsi, nulove prime a nizsi celkove emise (cim dal tim vic). Mene sklenikovych plynu v atmosfere, mene smogu ve mestech.

+2/0
30.9.2016 22:26

Z20d47e70n50ě77k 36Z55á95l73i71š 2535164797493

Až se elektromobily skutečně rozšíří začnou politici vymýšlet jak je skasírovat. V současnosti má stát z každého prodaného litru paliva přes dvacet Kč. Další problém bude energetická síť . Ta není dimensována na přenos těchto příkonů. Ani elektrická energie se nikde neobjeví. Musí ji vyrobit elektrárny. To znamená postavit několik nových Temelínů. Příkon rodinného domu je okolo 10 kw. Výkon auta se pohybuje od 30 do 200kw i více. To není právě málo.

+6/0
30.9.2016 22:59

T39o83m45á30š 88R94i33t71t29e50r 2131678705301

No, predpokladam, ze smysl spotrebnich dani je snizit emise. Takze vetsi smysl dava nahradit ten vypadek zvysenim jinych dani.

Energeticka sit - to ze to nevladne je pouze nicim nepodlozeny odhad. Co jsem cetl, v USA lze nahradit 70% aut elektrickymi beze zmeny rozvodne site. (http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html)

Nedostatek elektriny - to je zase jenom vas odhad. Nedival bych se na to tak, kolik elektraren se musi postavit, ale jak to zvysi cenu elektriny. Podle me maximalne o 10 %, pravdepodobne vubec nebo zlevni. A myslim, ze i pri uplnem prechodu na elektroauta nebude podil na celkove spotrebe zasadni (nad 25%).

+3/−8
30.9.2016 23:33

J60a10r55o98s84l27a38v 67P57e66l12d56a 1909614751887

Predpokladate spatne. Cilem spotrenich dani je zisk. Nic vic, nic min.

+6/−1
1.10.2016 8:47

T21o83m10á10š 13R67i70t50t55e88r 2431478285291

Podle vas, nevidim duvod proc bych tomu mel verit.

0/−1
1.10.2016 10:55

R46o19b64i34n 44Ž72i25ž54k30a 2618214716366

Spotřební daň je institut několik století starý a zahrnuje historicky celou škálu produktů a služeb, na kterou je/byl uvalená. Proboha dovzdělejte se, než tu ze sebe začněte dělat troubu.

0/0
4.10.2016 18:08

M77a27r41t14i71n 95K40a38r29á66s70e27k 9928393158528

No co se tyce vyroby elektriny, tak soucasna kapacita v CR by s reezrvou stacila pro napajeni vsech osobaku kdyby byly na elektrinu a jeste by zbylo na vyvoz, takze to problem opravdu neni :-D

Paterni sit je dimenzovana s velkou rezervou a nebyl by to pro ni sebemensi problem, jedine co, tak by se postune musely navysovat kapacity na transofmatorech na koncich siti (kousek predtim, nez to jde do domu), coz neni nijak zasadni nebo extrmne drahy problem...

0/0
2.10.2016 12:48

P95a83v89e49l 37K30u91t90i65l 9270136723669

Příkon rodiného domu s nejrozšířenějším jističem 3x25A je 17kw. V noci nabíjející se elektromobil má spotřebu asi jako rychlovarná konvice=2kW Kdybychom všichni v noci nabíjeli elektromobily, pořád by spotřeba nebyla ani jako v denní špičce. Navíc bychom ušetřily neuvěřitelné množství elektřiny spotřebované při rafinaci ropy.

0/0
3.10.2016 21:55

R63a47d88e40k 41H92o32d23a84ň 9716517861893

Argumentace "nižší cenou na kilometr" je nesmysl. Vozidlo se spalovacím a elektromobil prostě nebudou nikdy srovnatelné 1:1, takže vždycky skončíte u toho, že cena za kilometr jsou přímé náklady na ten km (tedy elektřina, benzín), a (cena nákupní - cena prodejní) / počet km. A u toho skončíte vždy u toho, že elektromobil prostě bude výhodný pro lidi co toho denně hodně najezdí, a současně je nebude limitovat dojezd.

No a tady je to komplikované, protože ČR je s kupní silou úplně jinde než USA/Norsko. Množství lidí co dojíždí tyhle vzdálenosti (100-150 km do práce a totéž zpět) je výrazně nižší než třeba v USA protože to nikdo nezaplatí nemluvě o čase atd. A pro člověka co najezdí nějaký ten průměrný nájezd cca 10 000 km prostě elektromobil nikdy nebude, kvůli ceně akumulátorů - protože teoreticky by mu mohlo stačit vozidlo s dojezdem 100 km max, jenže to je zase natolik limitující, že i cesta Praha - Ostrava by byla peklo.

0/0
1.10.2016 10:33

T26o52m93á16š 50R43i19t11t34e77r 2301328975571

To mate pravdu, taky na zacatku rikam ze jeden ze dvou hlavnich problemu je vyssi cena elektromobilu. S tim jak bude klesat nakupni cena, bude se zvysovat podil lidi, pro ktere je celkove vyhodnejsi elektromobil.

+1/0
1.10.2016 11:03

L35u50d47v54í92k 66G71a65j28d80o86š61í45k 2825393204212

Má to ale dva háčky:

- Masové rozšíření povede zákonitě k uvalení spotřební daně na elektřinu a protože nelze oddělit elektřinu pro auta a pro domácnosti, dojde ke zvýšení životních nákladů i pro ty, co auto vůbec nepoužívají. Elektřina dramaticky zdraží už jen proto, že jí bude potřeba pro provoz aut asi 8× tolik než nyní. To dále způsobí problémy v rozvodné síti, která bude vyžadovat dramatické posílení - další náklady rozpuštěné v ceně elektřiny.

- Masová výroba baterií pro auta není možná, protože na jejich výrobu v jejich současné podobě není na světě dostatek surovin. Především mědi a lithia.

Cena baterií sice momentálně klesá, ale to jsme v situaci, kdy jsou elektromobily v provozu zastoupeny pouze 1 %. Jakmile nastane větší poptávka, suroviny začnou být nedostatkové a cena poletí prudce nahoru. Přitom baterie tvoří dnes zhruba 1/3 ceny elektromobilu.

+1/−1
2.10.2016 0:02

P48e61t47r 13K49o96n59d75e68r62l65a 2388692677170

Co pořád máte s tím dojezdem? Drtivá většina lidí jezdí 360 dní v roce nanejvýš do práce, na nákupy nebo nějaké sportovní či kulturní akce. Málokdy ujedou víc než 50 - 100Km denně. Kdo jezdí na chalupu, tak to má v drtivé většině opět od 100 do 300Km, což už je v dosahu elektromobilů. A paradoxně, jakmile se dostanete za hranice naši zoufale, zaostalé vlasti plné lidí, kteří nejsou schopni chápat jakýkoliv pokrok (viz např. neuvěřitelná negramotnost v IT), tak vás nějaký dojezd už vůbec trápit nemusí, protože narazíte na rychlonabíječky vždy v dostupné vzdálenosti... Jinak jistě, elektromobil tu byl mnohem dřív než auto se spal. motorem, ale vývoj nikdy nebyl konzistentní. Vždy tam byly mnohaleté výpadky a vlastně až Tesla někdy před několika roky toto definitivně "zlomila" a "donutila" všechny automobilky, aby začaly brát vývoj a výrobu elektromobilů vážně. Nápad nepoužívat několik těžkých akumulátorů a místo toho použít stovky či tisíce akumulátorů stejných jako se používá v tabletech nebo v mobilech a dát je "do podvozku" byl k nezaplacení, i když inženýři museli honě zapracovat na tom, aby jim auta nehořela. Zabili tím ale dvě mouchy jednou ranou. Získali skvělé jízdní vlastnosti a velký zavazadlový prostor. Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba, protože nemáte převodovku, spojku, svíčky, rozvody, výfukové potrubí, olej, atd...Takže jediná nevýhoda zatím je, a to uznávám, v pořizovacích nákladech, ale kdo na to má...

+7/−8
30.9.2016 21:34

A42n45t96o72n47í27n 58S29v27o60b33o22d29a 3874963369702

kdo je fanda, tak si Teslu koupí. Jinak na západě se dotuje a zakazuje se běžným autům vjezd do měst. Norsko umožňuje jízdu elektromobilu v pruhu pro autobusy a má další bonusy. Je to o nákladech na provoz auta, na západě to podporují, u nás je to pro fandy. Praha slibovala pro plynová auta výhody, tak jim dnes namalovala další zóny a do podzemních parkovišť nemohou. Krnáčová dnes slibuje výhody pro elektromobily, té se nedá věřit ani pozdravení, pro ty plynová auta již dávno mohla něco udělat, ale jsou podporou pod úrovni nafťáků. Takže do Prahy místo plynového auta jezdíme klasikou

+2/0
30.9.2016 21:45

P23e65t81r 70M59a54r85e53č86e77k 1333141169368

Fanda = pozér? :-) V Norsku jim říkají vyčůránci. Ovšem jadrněším výrazem. Nebo "ekohomse".

0/0
1.10.2016 10:26

P58a23v78e28l 10K85u66t72i93l 9880416293519

Nevím co slibuje Krnda, ale elektromobil platí ročně na modré jen 100kč. To je realita, žádný slib do budoucna.

0/0
3.10.2016 22:00

A25n83t40o86n70í35n 93S24v13o84b46o81d90a 3204293599482

radnice slibovala pro plynová auta již před mnoha lety snadné parkování a skutek utek

0/0
3.10.2016 22:42

Z34d25e21n33ě74k 98Z49á68l96i50š 2145504717913

Víte co pane Konderla. Napište nám s jakým autem jezdíte.

+2/0
30.9.2016 21:47

P38e40t12r 69K69o56n90d61e77r21l22a 2548372427460

Autem nejezdím.

0/−1
30.9.2016 22:41

Z19d74e47n23ě55k 64Z26á17l27i50š 2835904277733

To vše vysvětluje.

+3/0
30.9.2016 23:03

T83o89m73á41š 91Z18e51m87a50n 3595128574715

Jo, to nám už došlo..

+1/0
30.9.2016 23:14

P47e10t21r 29B71á16č32a 8875756665365

"Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba";-D;-D

To je neskutecna snuska polopravd a vymyslu a tohle je ten nejlepsi.

+1/−1
30.9.2016 22:25

J26i37ř22í 32S83c28h84w65a72c87h 8928314478236

svému "sportovnímu japonskému autu" už neříkej sportovní, protože rodinný elektromobil si s ním na semaforu vytře pozadí :-P

+2/0
30.9.2016 22:45

A44n34t93o30n33í87n 21S96v91o77b17o16d31a 3224833939852

sportovnímu japonskému autu ujede na křižovatce i moje žena s automatem s 60 kW :-)

0/0
30.9.2016 22:56

R18a33d46e24k 64H95o28d13a31ň 9736457831833

Vždyť má pravdu. Já když sedám k někomu cizímu do auta na pět minut, tak obvykle taky neřeším údržbu jeho vozidla ;-)

+2/0
30.9.2016 23:18

M54a77r72t15i36n 81K37a66r51á77s25e28k 9448433258778

No ono kdyz se projedete ve spouste aut s cenovkou 2,5 - 5 milionu tak je to zivotni zazitek...

0/0
2.10.2016 12:51

P96e72t81r 77M12a83r97e11č97e78k 1383751269128

Dsost často jsem za hranicemi naší negramotné a zaostalé vlasti. A kupř v SRN jsem na Teslu či jinou elektrostylovku narazil asi zrovna často jako u nás. Čím to asi bude? To v ekosocialistickém Norsku to je jiná. Tam totiž vlastníci klasických aut sponzorují movitým spoluobčanům nákup i provoz takových hraček. Ovšem nenarazil jsem tam na nikoho kdo by tím byl nadšen.

+4/0
1.10.2016 10:00

R23a74d22e18k 33H38o42d25a84ň 9116667291653

Ono hlavně záleží kterým směrem tu "negramotnou a zaostalou" vlast opustí. Jakkoli se všichni rádi porovnávají s Německem nebo Rakouskem, ta 3-4krát nižší mzda je prostě vidět. Reálně je tak logičtější srovnávat s Polskem, Slovenskem či Maďarskem, a tam teda žádný boom elektromobilů nevidím. Po pravdě ho moc nevidím ani v Rakousku či SRN.

+2/0
1.10.2016 13:26

I54v31a95n 30M61a13r35e33k 6104638162

500km? Že by "perpetum mobile" ? 8-o

0/0
30.9.2016 21:19

H81o69n79z71a 16T56a53r 3619492494642

S akumulátorem 100 kWh v Tesla-S P100D realita

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

+1/0
1.10.2016 10:00

L50u16k35á19š 85A45d80a87m80e21c 3817283520797

Pokud se radikálně nezmenší potřeba vzácných kovů pro výrobu baterií, tak elektromobily zůstanou jen takovou zajímavostí pro pár boháčů. Celý svět prostě nemůže jezdit na současné baterky.

0/−1
30.9.2016 19:53

T12o58m75á71š 90R77i22t21t16e36r 2631588695181

Neverim, jak jste k tomuhle zaveru dospel?

0/−2
30.9.2016 21:44

Z37d56e14n78ě26k 89Z79á89l93i52š 2275884527223

Elektromobily mají budoucnost. Já nejsem jejich odpůrce. Mají skvělé pohony s rekuperací, regulátory, o tom žádná. Vývojáři odvedli velký kus práce. Jenže stále čekají na zázračný cenově dostupný zdroj, nebo akumulátor energie. Byť mnohokrát zvěstovaný, stále nepřichází. Píši úmyslně zdroj energie, ne jen baterie. Ve hře je více možností. Zatím stále platí, že nejlepším zdrojem energie pro automobil je palivová nádrž. Držím elektromobilům palce, ale nedám se nějakými buď slepými, nebo placenými diskutéry oblbovat, jak jsou elektromobily připraveny k masivnímu nasazení. ;-)

+3/−1
30.9.2016 19:07

F82i93l98i51p 36V91a14l97d77e89r 1588708514394

Nevím, proč třeba nejde fyzicky ty články na "čerpací stanici" z auta vytáhnout (nejsnáze asi zespod) a vrazit do něj nabité články. Časově by to vyšlo stejně jako načerpání plné nádrže u auta se spalovacím motorem.

0/0
30.9.2016 19:13
Foto

J98i97ř55í 37D75v71o59ř33á17k 5135119620988

Baterie stárnou . Jaká by byla tvoje reakce , kdyby ti při opravě v servisu řekli : Tak jsme vám dali motor z jiného auta . Sice má najeto o 100 000 km víc , ale třeba příště dostanete motor , který má najeto míň .

0/−1
30.9.2016 19:20

Z22d63e33n54ě11k 35Z98á37l21i37š 2225314767143

Předpoklad. Baterie by nebyla v ceně vozu. Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. V ceně výměny nabité baterie, by byla i amortizace baterie.

+2/0
30.9.2016 19:28

Z39d78e23n30ě55k 47Z50á89l95i96š 2895234797623

Pro spekulanty. Pochopitelně baterie by šla dobít i doma. V tom případě by při výměně nahlásila počet dobití mimo dok a připočetla amortizaci baterie k ceně za normální výměnu. Jinak by společnost zkrachovala.

+1/0
30.9.2016 19:34
Foto

J58i86ř94í 49D72v92o91ř43á53k 5455569440518

Baterie není mana nebeská , někdo ji zaplatit musí . A : " Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. " by její cenu určitě nesnížilo .

0/0
30.9.2016 20:06

Z11d87e69n42ě15k 97Z67á30l53i92š 2825554247573

Cenu baterie by museli zaplatit uživatelé za dobu její životnosti a nejen to. Dále náklady a zisk společnosti, která by síť provozovala. (Určitě by se nejednalo o charitu) Tuto síť by finančně utáhl pouze velký počet uživatelů.Ta poslední podmínka je v současnosti naprosto nereálná.

+2/0
30.9.2016 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.