Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km

Dojezd elektromobilů se za tři roky výrazně zvýšil. Některé nejnovější modely ujedou na jedno nabití maximální dráhu dlouhou 400 až 500 kilometrů. Je to dvojnásobek hodnot uváděných před třemi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L52u73d92v21í81k 73G97a36j15d97o29š14í78k 2345123414692

Automobilkami uváděný dojezd je maximální dosažitelný za ideálních podmínek. V praxi je průměrně asi o 1/4 nižší. V zimě sotva poloviční.

Pokud bude koncept elektromobilu i nadále dobíjecí baterie, reálný průměrný dojezd musí být takový, aby pokryl denní limit běžné jízdy. Tedy někde kolem 800–1 000 km.

Dobíjení je tak zdlouhavé, že je nutné provádět ho pouze v době, kdy je auto mimo provoz - v noci.

Dokud to takto nebude, je dojezd zásadním limitem pro funkčnost elektroaut.

0/0
1.10.2016 23:33

M85a39r84t21i27n 12K32a37r75á14s68e54k 9568573288838

bezne jezdite denne 1000km? to pro vas fakt EV asi nebude....

Jinak s dojezdem kolem 300 realnych uz neni moc problem, pokud by byly k dispozici nabijecky (nabijete za 30-40 minut coz je tak na kafe a wc).

+1/0
2.10.2016 12:44

R42o92b75i18n 29Ž33i22ž83k38a 2478374356686

No jde o to, abyste za těch 30-40 minut opravdu nabil na těch 300 kilometrů. Většinou tahle doba totiž stačí na rychlonabíjení na pár desítek procent. A i to je hodně na hraně použitelnosti - vždyť to jsou dvě hodiny jízdy. Problém je v přizpůsobivosti - musíte brát ohled na teplo/zimu, omezit rychlost i když je volná silnice apod. Prostě z hlediska praktičnosti je to pořád krok zpátky.

.

Navíc pokud si budete takhle pravidelně dávat to kafe, tak na záchodě rozhodně nebudete na delších cestách potřebovat tolik času...:-)

0/0
4.10.2016 18:03


M43a28r85t86i33n 66K16a35r60á80s49e97k 9608733288228

tech 30-40 minut staci na nabiti na 80%, coz u auta s papirovym dojezdem 500km staci v pohode na 300km pohodlne jizdy.... Jinak samozrejme - na dlouhe ceste je to jiste omezeni, na druhou stranu pri kratsich jizdach (coz je drtiva vetsina jizd) zas nemusite oproti spalovaku vubec na bezinku (jen doma za cca 10 sekund date auto do zasuvky). Pokud by bylo dost nabijecek, tak skoky po 300km jsou uz podle me naprosto v pohode, naprosto vyjimecne delam delsi useky be pauzy....

0/0
4.10.2016 18:31
Foto

J90a80n 70Č72e70r26m48á20k 4109478845447

no, kdysi jsem četl jak by šlo efektivně obejít problém s dobíjením baterií... Vtip byl v tom, že místo hodinového dobíjení baterek někde u stojanů by se na čerpačkách podobných dnešním pouze měnil elektrolyt... Jeho výměna by byla hotova dřív, než by člověk dopil kafe a rovněž by šla dělat samoobslužně, jako tankování u dnešních stojanů... A rovněž by se to z pohledu státu dobře sledovalo i danilo... ;-D

+1/0
1.10.2016 9:05

H61o26n10z77a 66T45a16r 3599442184632

Tekutý elektrolyt v praxi

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-2015-elektromobil-quantino-s-dojezdem-1000-km

0/0
1.10.2016 9:55

P30e76t96r 94K62o69r40b76é12l20y54i 3267708524639

To jsou čísla stejně pravdivá jako spotřeba auta v technickém průkazu.

+3/0
1.10.2016 2:34

T89o12m85á92š 45Z68e18m63a80n 3485338304265

Osobně se mi nejvíc líbil koncept vozu s thoriovým reaktorem -

palivo na 10 let, možnost napájet s tím dům, když je auto v garáži, naprostá nezávislost na síti.

A, a to především:

Takový zdvižený prostředníček všem ekopošukům.

-

500 km je dost málo, když uvážíte žej e to nejvyšší teoretický nájezd, něoc jako když někdo jede ekorally s 2.0TDI octaviíí a dojede 2000 km na nádrž. V reálu a při topení/klimatizování je to méně a nemluvě o tom, že většina populace bydlí v bytovkách - auto je někde na ulici. Navíc spalovacímu motoru je jedno jestli máte 100% paliva nebo 5% - jede furt stejně, ale výkon elektormobilu s vybíjejícími se bateriemi dost klesá..

+2/−1
30.9.2016 23:20

T23o54m11á18š 32R32i54t54t70e21r 2391868305791

No, jako koncept se mi to taky libi, jinak to je nesmysl, viz https://www.youtube.com/watch?v=568iDYn8pjc.

Jake ekoposuky myslite mimochodem (pokud anti-jadrace, tak souhlas)?

0/0
30.9.2016 23:44

B43o43h77u92s66l59a24v 30B51i39n76k16a 1939326708290

Protože jsem potrefená husa (ekopošuk) rád bych se zeptal, zda máte nějakou informaci o funkčním dlouhodobém úložišti jaderného odpadu, protože produkovat něco, co tu bude 70 000 let po nás a nemít na to úložiště zaručující bezpečnost obyvatel mi jako extrakt rozumnosti nepřijde. Když něco dělám mám mít vyřešené i nakládání s tím, co z toho jako odpad vzniká. A o to víc, oč je je odpad nebezpečnější.

+3/−1
1.10.2016 13:14

J63a59k76u83b 82K18o59s 3756532500724

Dlouhodobé úložiště tu není právě kvůli ekopošukům:-/

+2/−2
1.10.2016 14:31

T41o29m89á56š 16R25i88t73t30e12r 2541658705111

Omlouvam se, pokud to vyznelo tak, ze nazyvam odpurce jadra ekoposuky (stupidni slovo), jenom s nimi nesohlasim. Proste se ten odpad bude uskladnovat podobne jako doted a casem se to muze pripadne vystrelovat do kosmu (anebo ne, udrzba takoveho uloziste neni narocna).

0/0
1.10.2016 20:49

T92o12m70á41š 25R37i31t82t50e57r 2781198455961

Dva hlavni problemy elektromobilu jsou cena a nabijeci sit. Jakmile to bude vyreseno, tak budou elektromobily chtit (skoro) vsichni.

Ano, asi budou mit porad mensi dojezd (coz je mensi problem, nez si lide mysli, nabijet se bude vetsinou na parkovisti ci v garazi) jinak maji elektromobily same vyhody:

- Pohodlnejsi rizeni, plynula akcelerace.

- Tichy provoz.

- Mene udrzby.

- Nizsi cena za kilometr (i kdyby benzin nebyl zatizen spotrebni dani).

- Vice prostoru diky absenci spalovaciho motoru.

- A to nejdulezitejsi, nulove prime a nizsi celkove emise (cim dal tim vic). Mene sklenikovych plynu v atmosfere, mene smogu ve mestech.

+2/0
30.9.2016 22:26

Z34d82e12n49ě25k 86Z81á10l61i81š 2695904157573

Až se elektromobily skutečně rozšíří začnou politici vymýšlet jak je skasírovat. V současnosti má stát z každého prodaného litru paliva přes dvacet Kč. Další problém bude energetická síť . Ta není dimensována na přenos těchto příkonů. Ani elektrická energie se nikde neobjeví. Musí ji vyrobit elektrárny. To znamená postavit několik nových Temelínů. Příkon rodinného domu je okolo 10 kw. Výkon auta se pohybuje od 30 do 200kw i více. To není právě málo.

+6/0
30.9.2016 22:59

T49o27m18á92š 15R81i88t16t87e43r 2371238505571

No, predpokladam, ze smysl spotrebnich dani je snizit emise. Takze vetsi smysl dava nahradit ten vypadek zvysenim jinych dani.

Energeticka sit - to ze to nevladne je pouze nicim nepodlozeny odhad. Co jsem cetl, v USA lze nahradit 70% aut elektrickymi beze zmeny rozvodne site. (http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html)

Nedostatek elektriny - to je zase jenom vas odhad. Nedival bych se na to tak, kolik elektraren se musi postavit, ale jak to zvysi cenu elektriny. Podle me maximalne o 10 %, pravdepodobne vubec nebo zlevni. A myslim, ze i pri uplnem prechodu na elektroauta nebude podil na celkove spotrebe zasadni (nad 25%).

+3/−8
30.9.2016 23:33

J77a42r76o95s78l90a48v 47P98e15l50d82a 1289924501887

Predpokladate spatne. Cilem spotrenich dani je zisk. Nic vic, nic min.

+6/−1
1.10.2016 8:47

T71o34m32á72š 42R33i49t84t14e63r 2181288935681

Podle vas, nevidim duvod proc bych tomu mel verit.

0/−1
1.10.2016 10:55

R21o12b45i34n 31Ž29i14ž72k21a 2238194126276

Spotřební daň je institut několik století starý a zahrnuje historicky celou škálu produktů a služeb, na kterou je/byl uvalená. Proboha dovzdělejte se, než tu ze sebe začněte dělat troubu.

0/0
4.10.2016 18:08

M13a52r32t62i94n 65K98a71r13á90s77e25k 9548923918918

No co se tyce vyroby elektriny, tak soucasna kapacita v CR by s reezrvou stacila pro napajeni vsech osobaku kdyby byly na elektrinu a jeste by zbylo na vyvoz, takze to problem opravdu neni :-D

Paterni sit je dimenzovana s velkou rezervou a nebyl by to pro ni sebemensi problem, jedine co, tak by se postune musely navysovat kapacity na transofmatorech na koncich siti (kousek predtim, nez to jde do domu), coz neni nijak zasadni nebo extrmne drahy problem...

0/0
2.10.2016 12:48

P25a82v30e53l 40K92u48t47i93l 9700316833979

Příkon rodiného domu s nejrozšířenějším jističem 3x25A je 17kw. V noci nabíjející se elektromobil má spotřebu asi jako rychlovarná konvice=2kW Kdybychom všichni v noci nabíjeli elektromobily, pořád by spotřeba nebyla ani jako v denní špičce. Navíc bychom ušetřily neuvěřitelné množství elektřiny spotřebované při rafinaci ropy.

0/0
3.10.2016 21:55

R22a18d63e40k 16H45o42d80a10ň 9226627931953

Argumentace "nižší cenou na kilometr" je nesmysl. Vozidlo se spalovacím a elektromobil prostě nebudou nikdy srovnatelné 1:1, takže vždycky skončíte u toho, že cena za kilometr jsou přímé náklady na ten km (tedy elektřina, benzín), a (cena nákupní - cena prodejní) / počet km. A u toho skončíte vždy u toho, že elektromobil prostě bude výhodný pro lidi co toho denně hodně najezdí, a současně je nebude limitovat dojezd.

No a tady je to komplikované, protože ČR je s kupní silou úplně jinde než USA/Norsko. Množství lidí co dojíždí tyhle vzdálenosti (100-150 km do práce a totéž zpět) je výrazně nižší než třeba v USA protože to nikdo nezaplatí nemluvě o čase atd. A pro člověka co najezdí nějaký ten průměrný nájezd cca 10 000 km prostě elektromobil nikdy nebude, kvůli ceně akumulátorů - protože teoreticky by mu mohlo stačit vozidlo s dojezdem 100 km max, jenže to je zase natolik limitující, že i cesta Praha - Ostrava by byla peklo.

0/0
1.10.2016 10:33

T18o21m67á19š 76R36i22t80t95e40r 2871578855191

To mate pravdu, taky na zacatku rikam ze jeden ze dvou hlavnich problemu je vyssi cena elektromobilu. S tim jak bude klesat nakupni cena, bude se zvysovat podil lidi, pro ktere je celkove vyhodnejsi elektromobil.

+1/0
1.10.2016 11:03

L14u83d68v34í43k 25G72a89j82d23o83š48í56k 2585203244702

Má to ale dva háčky:

- Masové rozšíření povede zákonitě k uvalení spotřební daně na elektřinu a protože nelze oddělit elektřinu pro auta a pro domácnosti, dojde ke zvýšení životních nákladů i pro ty, co auto vůbec nepoužívají. Elektřina dramaticky zdraží už jen proto, že jí bude potřeba pro provoz aut asi 8× tolik než nyní. To dále způsobí problémy v rozvodné síti, která bude vyžadovat dramatické posílení - další náklady rozpuštěné v ceně elektřiny.

- Masová výroba baterií pro auta není možná, protože na jejich výrobu v jejich současné podobě není na světě dostatek surovin. Především mědi a lithia.

Cena baterií sice momentálně klesá, ale to jsme v situaci, kdy jsou elektromobily v provozu zastoupeny pouze 1 %. Jakmile nastane větší poptávka, suroviny začnou být nedostatkové a cena poletí prudce nahoru. Přitom baterie tvoří dnes zhruba 1/3 ceny elektromobilu.

+1/−1
2.10.2016 0:02

P67e58t43r 83K36o78n84d92e94r70l27a 2268762747810

Co pořád máte s tím dojezdem? Drtivá většina lidí jezdí 360 dní v roce nanejvýš do práce, na nákupy nebo nějaké sportovní či kulturní akce. Málokdy ujedou víc než 50 - 100Km denně. Kdo jezdí na chalupu, tak to má v drtivé většině opět od 100 do 300Km, což už je v dosahu elektromobilů. A paradoxně, jakmile se dostanete za hranice naši zoufale, zaostalé vlasti plné lidí, kteří nejsou schopni chápat jakýkoliv pokrok (viz např. neuvěřitelná negramotnost v IT), tak vás nějaký dojezd už vůbec trápit nemusí, protože narazíte na rychlonabíječky vždy v dostupné vzdálenosti... Jinak jistě, elektromobil tu byl mnohem dřív než auto se spal. motorem, ale vývoj nikdy nebyl konzistentní. Vždy tam byly mnohaleté výpadky a vlastně až Tesla někdy před několika roky toto definitivně "zlomila" a "donutila" všechny automobilky, aby začaly brát vývoj a výrobu elektromobilů vážně. Nápad nepoužívat několik těžkých akumulátorů a místo toho použít stovky či tisíce akumulátorů stejných jako se používá v tabletech nebo v mobilech a dát je "do podvozku" byl k nezaplacení, i když inženýři museli honě zapracovat na tom, aby jim auta nehořela. Zabili tím ale dvě mouchy jednou ranou. Získali skvělé jízdní vlastnosti a velký zavazadlový prostor. Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba, protože nemáte převodovku, spojku, svíčky, rozvody, výfukové potrubí, olej, atd...Takže jediná nevýhoda zatím je, a to uznávám, v pořizovacích nákladech, ale kdo na to má...

+7/−8
30.9.2016 21:34

A29n36t37o96n41í86n 28S78v32o28b38o53d34a 3384783629692

kdo je fanda, tak si Teslu koupí. Jinak na západě se dotuje a zakazuje se běžným autům vjezd do měst. Norsko umožňuje jízdu elektromobilu v pruhu pro autobusy a má další bonusy. Je to o nákladech na provoz auta, na západě to podporují, u nás je to pro fandy. Praha slibovala pro plynová auta výhody, tak jim dnes namalovala další zóny a do podzemních parkovišť nemohou. Krnáčová dnes slibuje výhody pro elektromobily, té se nedá věřit ani pozdravení, pro ty plynová auta již dávno mohla něco udělat, ale jsou podporou pod úrovni nafťáků. Takže do Prahy místo plynového auta jezdíme klasikou

+2/0
30.9.2016 21:45

P80e69t30r 98M52a35r76e14č82e41k 1483531559728

Fanda = pozér? :-) V Norsku jim říkají vyčůránci. Ovšem jadrněším výrazem. Nebo "ekohomse".

0/0
1.10.2016 10:26

P15a47v11e28l 29K31u23t81i82l 9480786203659

Nevím co slibuje Krnda, ale elektromobil platí ročně na modré jen 100kč. To je realita, žádný slib do budoucna.

0/0
3.10.2016 22:00

A97n35t59o64n25í17n 57S44v17o54b82o76d10a 3604913589552

radnice slibovala pro plynová auta již před mnoha lety snadné parkování a skutek utek

0/0
3.10.2016 22:42

Z78d35e76n54ě32k 16Z33á19l58i41š 2555974857803

Víte co pane Konderla. Napište nám s jakým autem jezdíte.

+2/0
30.9.2016 21:47

P29e41t68r 77K78o32n75d33e45r97l37a 2968922287510

Autem nejezdím.

0/−1
30.9.2016 22:41

Z29d69e30n33ě37k 69Z53á43l21i74š 2285364547653

To vše vysvětluje.

+3/0
30.9.2016 23:03

T74o11m46á31š 72Z62e44m40a81n 3225358784545

Jo, to nám už došlo..

+1/0
30.9.2016 23:14

P88e77t26r 35B22á14č66a 8395716345745

"Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba";-D;-D

To je neskutecna snuska polopravd a vymyslu a tohle je ten nejlepsi.

+1/−1
30.9.2016 22:25

J58i21ř74í 96S57c12h59w94a31c67h 8698964908756

svému "sportovnímu japonskému autu" už neříkej sportovní, protože rodinný elektromobil si s ním na semaforu vytře pozadí :-P

+2/0
30.9.2016 22:45

A30n64t17o87n87í18n 97S57v24o64b64o94d49a 3164323879352

sportovnímu japonskému autu ujede na křižovatce i moje žena s automatem s 60 kW :-)

0/0
30.9.2016 22:56

R13a75d71e72k 60H87o46d82a78ň 9616397571863

Vždyť má pravdu. Já když sedám k někomu cizímu do auta na pět minut, tak obvykle taky neřeším údržbu jeho vozidla ;-)

+2/0
30.9.2016 23:18

M28a80r34t59i91n 49K59a51r82á26s75e10k 9968203428628

No ono kdyz se projedete ve spouste aut s cenovkou 2,5 - 5 milionu tak je to zivotni zazitek...

0/0
2.10.2016 12:51

P62e53t72r 43M42a66r31e29č13e68k 1763691149188

Dsost často jsem za hranicemi naší negramotné a zaostalé vlasti. A kupř v SRN jsem na Teslu či jinou elektrostylovku narazil asi zrovna často jako u nás. Čím to asi bude? To v ekosocialistickém Norsku to je jiná. Tam totiž vlastníci klasických aut sponzorují movitým spoluobčanům nákup i provoz takových hraček. Ovšem nenarazil jsem tam na nikoho kdo by tím byl nadšen.

+4/0
1.10.2016 10:00

R55a67d10e37k 46H83o69d89a24ň 9816377821303

Ono hlavně záleží kterým směrem tu "negramotnou a zaostalou" vlast opustí. Jakkoli se všichni rádi porovnávají s Německem nebo Rakouskem, ta 3-4krát nižší mzda je prostě vidět. Reálně je tak logičtější srovnávat s Polskem, Slovenskem či Maďarskem, a tam teda žádný boom elektromobilů nevidím. Po pravdě ho moc nevidím ani v Rakousku či SRN.

+2/0
1.10.2016 13:26

I58v94a71n 63M76a14r30e26k 6184668242

500km? Že by "perpetum mobile" ? 8-o

0/0
30.9.2016 21:19

H54o61n58z14a 55T32a71r 3889462734702

S akumulátorem 100 kWh v Tesla-S P100D realita

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

+1/0
1.10.2016 10:00

L18u10k69á73š 57A91d71a39m89e15c 3587453710347

Pokud se radikálně nezmenší potřeba vzácných kovů pro výrobu baterií, tak elektromobily zůstanou jen takovou zajímavostí pro pár boháčů. Celý svět prostě nemůže jezdit na současné baterky.

0/−1
30.9.2016 19:53

T40o15m98á64š 83R91i46t10t85e82r 2831348655431

Neverim, jak jste k tomuhle zaveru dospel?

0/−2
30.9.2016 21:44

Z90d19e48n46ě55k 86Z85á71l92i13š 2565374537773

Elektromobily mají budoucnost. Já nejsem jejich odpůrce. Mají skvělé pohony s rekuperací, regulátory, o tom žádná. Vývojáři odvedli velký kus práce. Jenže stále čekají na zázračný cenově dostupný zdroj, nebo akumulátor energie. Byť mnohokrát zvěstovaný, stále nepřichází. Píši úmyslně zdroj energie, ne jen baterie. Ve hře je více možností. Zatím stále platí, že nejlepším zdrojem energie pro automobil je palivová nádrž. Držím elektromobilům palce, ale nedám se nějakými buď slepými, nebo placenými diskutéry oblbovat, jak jsou elektromobily připraveny k masivnímu nasazení. ;-)

+3/−1
30.9.2016 19:07

F75i18l94i25p 86V78a25l27d72e33r 1618808334174

Nevím, proč třeba nejde fyzicky ty články na "čerpací stanici" z auta vytáhnout (nejsnáze asi zespod) a vrazit do něj nabité články. Časově by to vyšlo stejně jako načerpání plné nádrže u auta se spalovacím motorem.

0/0
30.9.2016 19:13
Foto

J24i86ř88í 33D36v38o48ř79á66k 5225899840488

Baterie stárnou . Jaká by byla tvoje reakce , kdyby ti při opravě v servisu řekli : Tak jsme vám dali motor z jiného auta . Sice má najeto o 100 000 km víc , ale třeba příště dostanete motor , který má najeto míň .

0/−1
30.9.2016 19:20

Z68d21e94n18ě56k 48Z68á34l76i86š 2685474857283

Předpoklad. Baterie by nebyla v ceně vozu. Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. V ceně výměny nabité baterie, by byla i amortizace baterie.

+2/0
30.9.2016 19:28

Z73d46e24n83ě73k 63Z77á56l16i24š 2325104247393

Pro spekulanty. Pochopitelně baterie by šla dobít i doma. V tom případě by při výměně nahlásila počet dobití mimo dok a připočetla amortizaci baterie k ceně za normální výměnu. Jinak by společnost zkrachovala.

+1/0
30.9.2016 19:34
Foto

J94i51ř82í 35D11v40o56ř15á76k 5245159420648

Baterie není mana nebeská , někdo ji zaplatit musí . A : " Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. " by její cenu určitě nesnížilo .

0/0
30.9.2016 20:06

Z82d46e98n30ě84k 49Z20á73l43i51š 2385254307693

Cenu baterie by museli zaplatit uživatelé za dobu její životnosti a nejen to. Dále náklady a zisk společnosti, která by síť provozovala. (Určitě by se nejednalo o charitu) Tuto síť by finančně utáhl pouze velký počet uživatelů.Ta poslední podmínka je v současnosti naprosto nereálná.

+2/0
30.9.2016 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.