Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km

Dojezd elektromobilů se za tři roky výrazně zvýšil. Některé nejnovější modely ujedou na jedno nabití maximální dráhu dlouhou 400 až 500 kilometrů. Je to dvojnásobek hodnot uváděných před třemi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L44u40d81v49í51k 59G55a44j63d47o49š79í71k 2795203824342

Automobilkami uváděný dojezd je maximální dosažitelný za ideálních podmínek. V praxi je průměrně asi o 1/4 nižší. V zimě sotva poloviční.

Pokud bude koncept elektromobilu i nadále dobíjecí baterie, reálný průměrný dojezd musí být takový, aby pokryl denní limit běžné jízdy. Tedy někde kolem 800–1 000 km.

Dobíjení je tak zdlouhavé, že je nutné provádět ho pouze v době, kdy je auto mimo provoz - v noci.

Dokud to takto nebude, je dojezd zásadním limitem pro funkčnost elektroaut.

0/0
1.10.2016 23:33

M91a74r59t21i33n 78K88a93r53á89s40e39k 9278303348618

bezne jezdite denne 1000km? to pro vas fakt EV asi nebude....

Jinak s dojezdem kolem 300 realnych uz neni moc problem, pokud by byly k dispozici nabijecky (nabijete za 30-40 minut coz je tak na kafe a wc).

+1/0
2.10.2016 12:44

R78o67b61i57n 42Ž13i11ž75k77a 2148284166506

No jde o to, abyste za těch 30-40 minut opravdu nabil na těch 300 kilometrů. Většinou tahle doba totiž stačí na rychlonabíjení na pár desítek procent. A i to je hodně na hraně použitelnosti - vždyť to jsou dvě hodiny jízdy. Problém je v přizpůsobivosti - musíte brát ohled na teplo/zimu, omezit rychlost i když je volná silnice apod. Prostě z hlediska praktičnosti je to pořád krok zpátky.

.

Navíc pokud si budete takhle pravidelně dávat to kafe, tak na záchodě rozhodně nebudete na delších cestách potřebovat tolik času...:-)

0/0
4.10.2016 18:03

M32a97r36t87i93n 35K72a19r48á21s61e92k 9548973698248

tech 30-40 minut staci na nabiti na 80%, coz u auta s papirovym dojezdem 500km staci v pohode na 300km pohodlne jizdy.... Jinak samozrejme - na dlouhe ceste je to jiste omezeni, na druhou stranu pri kratsich jizdach (coz je drtiva vetsina jizd) zas nemusite oproti spalovaku vubec na bezinku (jen doma za cca 10 sekund date auto do zasuvky). Pokud by bylo dost nabijecek, tak skoky po 300km jsou uz podle me naprosto v pohode, naprosto vyjimecne delam delsi useky be pauzy....

0/0
4.10.2016 18:31
Foto

J14a46n 26Č24e28r91m21á58k 4359908885737

no, kdysi jsem četl jak by šlo efektivně obejít problém s dobíjením baterií... Vtip byl v tom, že místo hodinového dobíjení baterek někde u stojanů by se na čerpačkách podobných dnešním pouze měnil elektrolyt... Jeho výměna by byla hotova dřív, než by člověk dopil kafe a rovněž by šla dělat samoobslužně, jako tankování u dnešních stojanů... A rovněž by se to z pohledu státu dobře sledovalo i danilo... ;-D

+1/0
1.10.2016 9:05

H82o42n28z59a 81T52a30r 3919132514322

Tekutý elektrolyt v praxi

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-2015-elektromobil-quantino-s-dojezdem-1000-km

0/0
1.10.2016 9:55

P93e60t51r 40K56o98r63b86é15l40y60i 3737678114909

To jsou čísla stejně pravdivá jako spotřeba auta v technickém průkazu.

+3/0
1.10.2016 2:34

T32o40m85á77š 61Z12e46m98a35n 3155918114205

Osobně se mi nejvíc líbil koncept vozu s thoriovým reaktorem -

palivo na 10 let, možnost napájet s tím dům, když je auto v garáži, naprostá nezávislost na síti.

A, a to především:

Takový zdvižený prostředníček všem ekopošukům.

-

500 km je dost málo, když uvážíte žej e to nejvyšší teoretický nájezd, něoc jako když někdo jede ekorally s 2.0TDI octaviíí a dojede 2000 km na nádrž. V reálu a při topení/klimatizování je to méně a nemluvě o tom, že většina populace bydlí v bytovkách - auto je někde na ulici. Navíc spalovacímu motoru je jedno jestli máte 100% paliva nebo 5% - jede furt stejně, ale výkon elektormobilu s vybíjejícími se bateriemi dost klesá..

+2/−1
30.9.2016 23:20

T12o76m77á20š 62R23i31t63t75e60r 2631588705141

No, jako koncept se mi to taky libi, jinak to je nesmysl, viz https://www.youtube.com/watch?v=568iDYn8pjc.

Jake ekoposuky myslite mimochodem (pokud anti-jadrace, tak souhlas)?

0/0
30.9.2016 23:44

B83o42h32u68s60l57a90v 30B89i15n35k88a 1309576618260

Protože jsem potrefená husa (ekopošuk) rád bych se zeptal, zda máte nějakou informaci o funkčním dlouhodobém úložišti jaderného odpadu, protože produkovat něco, co tu bude 70 000 let po nás a nemít na to úložiště zaručující bezpečnost obyvatel mi jako extrakt rozumnosti nepřijde. Když něco dělám mám mít vyřešené i nakládání s tím, co z toho jako odpad vzniká. A o to víc, oč je je odpad nebezpečnější.

+3/−1
1.10.2016 13:14

J35a64k97u53b 84K37o62s 3506212540794

Dlouhodobé úložiště tu není právě kvůli ekopošukům:-/

+2/−2
1.10.2016 14:31

T36o55m79á31š 29R90i96t62t65e13r 2461418525281

Omlouvam se, pokud to vyznelo tak, ze nazyvam odpurce jadra ekoposuky (stupidni slovo), jenom s nimi nesohlasim. Proste se ten odpad bude uskladnovat podobne jako doted a casem se to muze pripadne vystrelovat do kosmu (anebo ne, udrzba takoveho uloziste neni narocna).

0/0
1.10.2016 20:49

T80o86m72á84š 72R91i73t11t59e34r 2981608265291

Dva hlavni problemy elektromobilu jsou cena a nabijeci sit. Jakmile to bude vyreseno, tak budou elektromobily chtit (skoro) vsichni.

Ano, asi budou mit porad mensi dojezd (coz je mensi problem, nez si lide mysli, nabijet se bude vetsinou na parkovisti ci v garazi) jinak maji elektromobily same vyhody:

- Pohodlnejsi rizeni, plynula akcelerace.

- Tichy provoz.

- Mene udrzby.

- Nizsi cena za kilometr (i kdyby benzin nebyl zatizen spotrebni dani).

- Vice prostoru diky absenci spalovaciho motoru.

- A to nejdulezitejsi, nulove prime a nizsi celkove emise (cim dal tim vic). Mene sklenikovych plynu v atmosfere, mene smogu ve mestech.

+2/0
30.9.2016 22:26

Z55d79e80n57ě15k 77Z63á73l19i82š 2165964337933

Až se elektromobily skutečně rozšíří začnou politici vymýšlet jak je skasírovat. V současnosti má stát z každého prodaného litru paliva přes dvacet Kč. Další problém bude energetická síť . Ta není dimensována na přenos těchto příkonů. Ani elektrická energie se nikde neobjeví. Musí ji vyrobit elektrárny. To znamená postavit několik nových Temelínů. Příkon rodinného domu je okolo 10 kw. Výkon auta se pohybuje od 30 do 200kw i více. To není právě málo.

+6/0
30.9.2016 22:59

T94o22m88á32š 54R34i13t49t88e64r 2471618155351

No, predpokladam, ze smysl spotrebnich dani je snizit emise. Takze vetsi smysl dava nahradit ten vypadek zvysenim jinych dani.

Energeticka sit - to ze to nevladne je pouze nicim nepodlozeny odhad. Co jsem cetl, v USA lze nahradit 70% aut elektrickymi beze zmeny rozvodne site. (http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html)

Nedostatek elektriny - to je zase jenom vas odhad. Nedival bych se na to tak, kolik elektraren se musi postavit, ale jak to zvysi cenu elektriny. Podle me maximalne o 10 %, pravdepodobne vubec nebo zlevni. A myslim, ze i pri uplnem prechodu na elektroauta nebude podil na celkove spotrebe zasadni (nad 25%).

+3/−8
30.9.2016 23:33

J95a54r32o67s73l77a16v 84P31e87l35d73a

Uživatel požádal o vymazání
+6/−1
1.10.2016 8:47

T64o17m76á88š 78R74i68t78t16e46r 2451758155901

Podle vas, nevidim duvod proc bych tomu mel verit.

0/−1
1.10.2016 10:55

R25o16b89i25n 19Ž53i71ž38k76a 2648604476336

Spotřební daň je institut několik století starý a zahrnuje historicky celou škálu produktů a služeb, na kterou je/byl uvalená. Proboha dovzdělejte se, než tu ze sebe začněte dělat troubu.

0/0
4.10.2016 18:08

M54a86r19t90i10n 96K79a69r95á71s10e85k 9718923358288

No co se tyce vyroby elektriny, tak soucasna kapacita v CR by s reezrvou stacila pro napajeni vsech osobaku kdyby byly na elektrinu a jeste by zbylo na vyvoz, takze to problem opravdu neni :-D

Paterni sit je dimenzovana s velkou rezervou a nebyl by to pro ni sebemensi problem, jedine co, tak by se postune musely navysovat kapacity na transofmatorech na koncich siti (kousek predtim, nez to jde do domu), coz neni nijak zasadni nebo extrmne drahy problem...

0/0
2.10.2016 12:48

P59a19v55e62l 81K61u10t93i15l 9780816123359

Příkon rodiného domu s nejrozšířenějším jističem 3x25A je 17kw. V noci nabíjející se elektromobil má spotřebu asi jako rychlovarná konvice=2kW Kdybychom všichni v noci nabíjeli elektromobily, pořád by spotřeba nebyla ani jako v denní špičce. Navíc bychom ušetřily neuvěřitelné množství elektřiny spotřebované při rafinaci ropy.

0/0
3.10.2016 21:55

R39a22d38e41k 51H23o91d95a54ň 9446787351303

Argumentace "nižší cenou na kilometr" je nesmysl. Vozidlo se spalovacím a elektromobil prostě nebudou nikdy srovnatelné 1:1, takže vždycky skončíte u toho, že cena za kilometr jsou přímé náklady na ten km (tedy elektřina, benzín), a (cena nákupní - cena prodejní) / počet km. A u toho skončíte vždy u toho, že elektromobil prostě bude výhodný pro lidi co toho denně hodně najezdí, a současně je nebude limitovat dojezd.

No a tady je to komplikované, protože ČR je s kupní silou úplně jinde než USA/Norsko. Množství lidí co dojíždí tyhle vzdálenosti (100-150 km do práce a totéž zpět) je výrazně nižší než třeba v USA protože to nikdo nezaplatí nemluvě o čase atd. A pro člověka co najezdí nějaký ten průměrný nájezd cca 10 000 km prostě elektromobil nikdy nebude, kvůli ceně akumulátorů - protože teoreticky by mu mohlo stačit vozidlo s dojezdem 100 km max, jenže to je zase natolik limitující, že i cesta Praha - Ostrava by byla peklo.

0/0
1.10.2016 10:33

T29o43m89á39š 47R59i46t19t26e55r 2141848505911

To mate pravdu, taky na zacatku rikam ze jeden ze dvou hlavnich problemu je vyssi cena elektromobilu. S tim jak bude klesat nakupni cena, bude se zvysovat podil lidi, pro ktere je celkove vyhodnejsi elektromobil.

+1/0
1.10.2016 11:03

L86u25d84v31í24k 77G44a65j59d70o54š29í78k 2435323144732

Má to ale dva háčky:

- Masové rozšíření povede zákonitě k uvalení spotřební daně na elektřinu a protože nelze oddělit elektřinu pro auta a pro domácnosti, dojde ke zvýšení životních nákladů i pro ty, co auto vůbec nepoužívají. Elektřina dramaticky zdraží už jen proto, že jí bude potřeba pro provoz aut asi 8× tolik než nyní. To dále způsobí problémy v rozvodné síti, která bude vyžadovat dramatické posílení - další náklady rozpuštěné v ceně elektřiny.

- Masová výroba baterií pro auta není možná, protože na jejich výrobu v jejich současné podobě není na světě dostatek surovin. Především mědi a lithia.

Cena baterií sice momentálně klesá, ale to jsme v situaci, kdy jsou elektromobily v provozu zastoupeny pouze 1 %. Jakmile nastane větší poptávka, suroviny začnou být nedostatkové a cena poletí prudce nahoru. Přitom baterie tvoří dnes zhruba 1/3 ceny elektromobilu.

+1/−1
2.10.2016 0:02

P75e36t60r 42K65o14n75d40e31r64l25a 2228652347550

Co pořád máte s tím dojezdem? Drtivá většina lidí jezdí 360 dní v roce nanejvýš do práce, na nákupy nebo nějaké sportovní či kulturní akce. Málokdy ujedou víc než 50 - 100Km denně. Kdo jezdí na chalupu, tak to má v drtivé většině opět od 100 do 300Km, což už je v dosahu elektromobilů. A paradoxně, jakmile se dostanete za hranice naši zoufale, zaostalé vlasti plné lidí, kteří nejsou schopni chápat jakýkoliv pokrok (viz např. neuvěřitelná negramotnost v IT), tak vás nějaký dojezd už vůbec trápit nemusí, protože narazíte na rychlonabíječky vždy v dostupné vzdálenosti... Jinak jistě, elektromobil tu byl mnohem dřív než auto se spal. motorem, ale vývoj nikdy nebyl konzistentní. Vždy tam byly mnohaleté výpadky a vlastně až Tesla někdy před několika roky toto definitivně "zlomila" a "donutila" všechny automobilky, aby začaly brát vývoj a výrobu elektromobilů vážně. Nápad nepoužívat několik těžkých akumulátorů a místo toho použít stovky či tisíce akumulátorů stejných jako se používá v tabletech nebo v mobilech a dát je "do podvozku" byl k nezaplacení, i když inženýři museli honě zapracovat na tom, aby jim auta nehořela. Zabili tím ale dvě mouchy jednou ranou. Získali skvělé jízdní vlastnosti a velký zavazadlový prostor. Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba, protože nemáte převodovku, spojku, svíčky, rozvody, výfukové potrubí, olej, atd...Takže jediná nevýhoda zatím je, a to uznávám, v pořizovacích nákladech, ale kdo na to má...

+7/−8
30.9.2016 21:34

A11n31t14o80n69í23n 63S56v85o62b82o29d84a 3274803129862

kdo je fanda, tak si Teslu koupí. Jinak na západě se dotuje a zakazuje se běžným autům vjezd do měst. Norsko umožňuje jízdu elektromobilu v pruhu pro autobusy a má další bonusy. Je to o nákladech na provoz auta, na západě to podporují, u nás je to pro fandy. Praha slibovala pro plynová auta výhody, tak jim dnes namalovala další zóny a do podzemních parkovišť nemohou. Krnáčová dnes slibuje výhody pro elektromobily, té se nedá věřit ani pozdravení, pro ty plynová auta již dávno mohla něco udělat, ale jsou podporou pod úrovni nafťáků. Takže do Prahy místo plynového auta jezdíme klasikou

+2/0
30.9.2016 21:45

P21e81t37r 57M88a58r31e21č19e89k 1923221289538

Fanda = pozér? :-) V Norsku jim říkají vyčůránci. Ovšem jadrněším výrazem. Nebo "ekohomse".

0/0
1.10.2016 10:26

P93a46v97e27l 56K39u51t44i60l 9210796743799

Nevím co slibuje Krnda, ale elektromobil platí ročně na modré jen 100kč. To je realita, žádný slib do budoucna.

0/0
3.10.2016 22:00

A81n83t89o22n50í62n 38S10v82o95b97o22d71a 3824683609322

radnice slibovala pro plynová auta již před mnoha lety snadné parkování a skutek utek

0/0
3.10.2016 22:42

Z70d44e67n19ě88k 82Z85á10l33i71š 2445764317253

Víte co pane Konderla. Napište nám s jakým autem jezdíte.

+2/0
30.9.2016 21:47

P76e23t77r 48K36o28n77d52e58r88l52a 2208492107150

Autem nejezdím.

0/−1
30.9.2016 22:41

Z84d56e81n83ě37k 49Z45á16l70i92š 2115144227263

To vše vysvětluje.

+3/0
30.9.2016 23:03

T89o92m33á61š 79Z30e97m92a43n 3425418544285

Jo, to nám už došlo..

+1/0
30.9.2016 23:14

P84e77t65r 78B42á85č93a 8485256625925

"Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba";-D;-D

To je neskutecna snuska polopravd a vymyslu a tohle je ten nejlepsi.

+1/−1
30.9.2016 22:25

J92i75ř41í 17S17c55h34w24a64c35h 8688954288576

svému "sportovnímu japonskému autu" už neříkej sportovní, protože rodinný elektromobil si s ním na semaforu vytře pozadí :-P

+2/0
30.9.2016 22:45

A69n78t16o90n22í49n 51S82v31o60b38o14d24a 3684273289772

sportovnímu japonskému autu ujede na křižovatce i moje žena s automatem s 60 kW :-)

0/0
30.9.2016 22:56

R74a40d40e67k 14H88o90d85a87ň 9176277891923

Vždyť má pravdu. Já když sedám k někomu cizímu do auta na pět minut, tak obvykle taky neřeším údržbu jeho vozidla ;-)

+2/0
30.9.2016 23:18

M26a81r47t30i71n 17K86a57r12á23s50e20k 9538803778128

No ono kdyz se projedete ve spouste aut s cenovkou 2,5 - 5 milionu tak je to zivotni zazitek...

0/0
2.10.2016 12:51

P41e65t95r 46M57a92r64e87č89e65k 1893251149348

Dsost často jsem za hranicemi naší negramotné a zaostalé vlasti. A kupř v SRN jsem na Teslu či jinou elektrostylovku narazil asi zrovna často jako u nás. Čím to asi bude? To v ekosocialistickém Norsku to je jiná. Tam totiž vlastníci klasických aut sponzorují movitým spoluobčanům nákup i provoz takových hraček. Ovšem nenarazil jsem tam na nikoho kdo by tím byl nadšen.

+4/0
1.10.2016 10:00

R41a33d91e37k 44H56o66d93a95ň 9206407291723

Ono hlavně záleží kterým směrem tu "negramotnou a zaostalou" vlast opustí. Jakkoli se všichni rádi porovnávají s Německem nebo Rakouskem, ta 3-4krát nižší mzda je prostě vidět. Reálně je tak logičtější srovnávat s Polskem, Slovenskem či Maďarskem, a tam teda žádný boom elektromobilů nevidím. Po pravdě ho moc nevidím ani v Rakousku či SRN.

+2/0
1.10.2016 13:26

I27v88a56n 59M17a23r83e55k 6514308522

500km? Že by "perpetum mobile" ? 8-o

0/0
30.9.2016 21:19

H44o32n26z59a 40T16a26r 3719522764802

S akumulátorem 100 kWh v Tesla-S P100D realita

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

+1/0
1.10.2016 10:00

L26u27k26á46š 31A44d47a68m85e15c 3377303460977

Pokud se radikálně nezmenší potřeba vzácných kovů pro výrobu baterií, tak elektromobily zůstanou jen takovou zajímavostí pro pár boháčů. Celý svět prostě nemůže jezdit na současné baterky.

0/−1
30.9.2016 19:53

T42o15m81á12š 29R77i89t12t49e92r 2211398175631

Neverim, jak jste k tomuhle zaveru dospel?

0/−2
30.9.2016 21:44

Z89d92e68n76ě94k 45Z71á38l43i70š 2905484187813

Elektromobily mají budoucnost. Já nejsem jejich odpůrce. Mají skvělé pohony s rekuperací, regulátory, o tom žádná. Vývojáři odvedli velký kus práce. Jenže stále čekají na zázračný cenově dostupný zdroj, nebo akumulátor energie. Byť mnohokrát zvěstovaný, stále nepřichází. Píši úmyslně zdroj energie, ne jen baterie. Ve hře je více možností. Zatím stále platí, že nejlepším zdrojem energie pro automobil je palivová nádrž. Držím elektromobilům palce, ale nedám se nějakými buď slepými, nebo placenými diskutéry oblbovat, jak jsou elektromobily připraveny k masivnímu nasazení. ;-)

+3/−1
30.9.2016 19:07

F44i46l16i12p 79V61a96l10d44e68r 1328978904234

Nevím, proč třeba nejde fyzicky ty články na "čerpací stanici" z auta vytáhnout (nejsnáze asi zespod) a vrazit do něj nabité články. Časově by to vyšlo stejně jako načerpání plné nádrže u auta se spalovacím motorem.

0/0
30.9.2016 19:13
Foto

J77i32ř34í 90D37v83o77ř92á46k 5605349110358

Baterie stárnou . Jaká by byla tvoje reakce , kdyby ti při opravě v servisu řekli : Tak jsme vám dali motor z jiného auta . Sice má najeto o 100 000 km víc , ale třeba příště dostanete motor , který má najeto míň .

0/−1
30.9.2016 19:20

Z13d71e20n20ě79k 69Z17á67l12i85š 2195594557653

Předpoklad. Baterie by nebyla v ceně vozu. Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. V ceně výměny nabité baterie, by byla i amortizace baterie.

+2/0
30.9.2016 19:28

Z89d57e98n53ě95k 54Z58á60l20i46š 2985214347133

Pro spekulanty. Pochopitelně baterie by šla dobít i doma. V tom případě by při výměně nahlásila počet dobití mimo dok a připočetla amortizaci baterie k ceně za normální výměnu. Jinak by společnost zkrachovala.

+1/0
30.9.2016 19:34
Foto

J50i10ř55í 76D77v35o93ř38á33k 5575519380828

Baterie není mana nebeská , někdo ji zaplatit musí . A : " Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. " by její cenu určitě nesnížilo .

0/0
30.9.2016 20:06

Z55d75e46n25ě41k 81Z27á87l44i47š 2165384557763

Cenu baterie by museli zaplatit uživatelé za dobu její životnosti a nejen to. Dále náklady a zisk společnosti, která by síť provozovala. (Určitě by se nejednalo o charitu) Tuto síť by finančně utáhl pouze velký počet uživatelů.Ta poslední podmínka je v současnosti naprosto nereálná.

+2/0
30.9.2016 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.