Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Celoroční gumy jsou podle testu nouzové řešení pro specifické uživatele

Německý autoklub ADAC a jeho partneři testovali celoroční pneumatiky. Zkoušky porovnávaly jednotlivé značky mezi sebou, ale také srovnávaly celoroční pláště s letním a zimním obutím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a42r49e13l 98B76a75r52t49a27k 9326121415516

A co kdyby se měnila auta - zimní x letní. To by se výrobcům určitě líbilo.

0/0
28.10.2016 7:41

A77l34e40š 71P20e36l49i86k74á39n 2305118969922

jezdím druhý rokem na celoročních michelinkách a zatím ok. pravda bydlím u Olomoce, na nějaky ježdění po horách to není , ale na jízdu do práce , město na nákupy to stačí.

+1/0
22.10.2016 7:35

P89e54t20r 74B45u38k88o36v89s42k70i 6813517801876

Já prezouvam, chci mít zimní pneu s co největším vzorkem, tak si je setrim. Díky tomu na sněhu zvládám i složitější situace bez stresu.

0/0
21.10.2016 20:36

J47a98n 75S52l50a35d56k79ý 3691372233

Jako majitel pneuservisu nebudu asi objektivní, ale já osobně jezdím v zimě Nokian a v létě Bridgestone. Passat 4x4 a každé dva roky obuji nové a mnou ojeté pošlu do světa, třeba řidičům TAXI. Nikdy jsem nového kvalitního obutí nelitoval. A už vůbec nechápu při dnešních cenách koupi protektoru. Celoroční pneu je dle mého názoru nebezpečný kompromis. Průměr až podprůměr v každé situaci a počasí.

+1/−2
21.10.2016 13:50

P31e89t67r 20H82o97r78s81k61ý 9945173578666

Měl jsem celoroční gumy dva roky a i když se nic nestalo, musím konstatovat, že to prostě nebylo ono. V zimě při opatrné jízdě ok, ale pořád tomu chyběla určitá jistota, na kterou je zvyklý řidič u klasických zimních gum. Takže ano, jako cenový kompromis dobrý, pro oblasti s mírnou zimou taky v pořádku, ale pro naprostou jistotu v jízdě na všech zimních cestách to doporučit opravdu nejde.

0/−1
21.10.2016 9:24

J12i61ř50í 43C97h11o37m83á68t 9987372404536

Zajímavá je ta interpretace výsledků pro ČR. Testů celoroček je pro letošek celkem dost: http://www.testpneumatik.eu/celorocni a ze všech vychází víceméně to stejné - celoročná pneumatiky dokáží konkurovat zimním na sněhu a ledu a leckde je i předčit, například v letošním testu zimních pneumatik Autoexpress 205/55 R16 by Nokian Weatherproof skončila druhá (!!), tedy problém není v zimních vlastnostech, zima je s moderními celoročkami (Vector 4Seasons G1, Crossclimate, Weatherproof) v pohodě, problém je mokro a sucho, a to ani ne proti zimní pneumatice, ale proti letní, kde jsou rozdíly celkem velké. Já problém nevidím úplně v jízdních vlastnostech jako spíš v tom, že se celoroční víceméně se zimní směsí prostě nevyplatí.

0/0
21.10.2016 8:00

J57a56r67o43m73i50r 46H31o17b97l68i79k 1595717125

OR6 na Škoda 110

+1/0
20.10.2016 23:41

M69i28r91e40k 50G19a49j87e84r 5221816679100

Pro toho, kdo v zime nemusi vyjizdet, kdyz je na silnici snih, a v lete nema potrebu na silnici zavodit v zatackach, tak muze hodne usetrit prave pouzivanim celorocnich pneumatik.

+7/0
20.10.2016 17:46

K38a62r89e39l 79H38o49r32á24k 2288319653213

Celoroční pneumatiky obvykle používají konstrukci letní pneumatiky a zimní směs a dezén. To je ale špatně, správně by celoroční pneumatiky měly používat konstrukci a dezén zimní pneumatiky a letní směs. Nakonec nejlepší celoroční pneumatikou je letní pneumatika označená M+S.

+1/−3
20.10.2016 16:43

J44i94r62i 80S63t48a38v34a 2240497161964

No tak moje zkušenost je, mám už třetí rok celoroční pneu Vredestein, mám na nich nájezd kolem 20-25 tis. za rok a ještě příští rok vydrží. Je pravda, že je to kompromis jak v létě tak v zimě. Ikdyž na zasněžený silnici se chovali úplně v pohodě. Denně jezdím s autem 40km (jedna cesta) do práce, převážně dálnice a město. Jezdím spíš klidněji a ani při prudkém brzdění neměli problém. A sněhu a ledu na silnicích v okolí Prahy moc nepotkám, tak mě ty celoroční pneumatiky plně vyhovují.

+3/−1
20.10.2016 13:36

J88a44n 17M67a82c30e91k 6811460912530

Až na tu hrubku ve slově chovali s Vámi souhlasím.

0/0
20.10.2016 19:23

P18a39v10e30l 31Š78e54d98l70b73a39u73e54r 7348131572425

A "neměli..."

0/0
20.10.2016 22:48

L39u74d24ě22k 82D42o89l92e41ž64e41l 5970398823746

A "mě vyhovují.. "

0/0
22.10.2016 19:06

L51u50b54o 51S63t27a16s54t68n49y 9458325592700

PR jak vysite... Dobra rada pred zimou - za volantem sem-tam i premyslet a odhadovat rizika. Ne, ze mam michelinky z formule 1 tak pojedu hlava-nehlava snih, led, mlha...

+4/−2
20.10.2016 13:10

R62a42d78e72k 58Č52e70r76v41e34n95k19a 5364881244232

toho asi moc nenajezdíte, co? pokud se potkáte z blbcem tak můžete odhadovat a přemýšlet kolik chcete

0/−3
20.10.2016 19:29
Foto

J11i41ř89í 63D32v14o79ř61á93k 5255329290558

Pokud se potkáš z blbcem , můžeš mít v zimě pneumatiky s hřeby a je ti to plat prdný .

+1/0
20.10.2016 20:23

J72a47r19o39m32i78r 32H61o35b80l40i13k 1735197295

setkání s blbcem pneu nevyřeší, pomůže jen vlastní předvídavost. Pokud sám nejsem blbcem. Pak to můžu svádět i na pneumatiky a stejně mi to nikdo neodpáře.

0/0
20.10.2016 23:45

D54e53j89a26n 40T54a48d13i41c 7942476577617

Kdyz budu jezdit v lete na zimnich a na zimu je nebudu prezouvat, je to taky celorocni pneumatika, ne?

+1/0
20.10.2016 12:44

M27i77r42e29k 51G31a68j86e85r 5791146209900

Ano, jenom je podstatne drazsi, protoze vam vydrzi mozna polovicni dobu nez ta pro celorocni jizdu urcena.

+1/0
20.10.2016 17:48

J60a75n 60M59a60c57e94k 6591160492340

A brzdná dráha na suchu bude výrazně delší.

+1/−1
20.10.2016 19:24

R15a87d11e33k 43Č77e44r83v31e69n44k56a 5474201614522

a v ostřejší zatáčce to má snahu ustřelit

+1/0
20.10.2016 19:30
Foto

J49i42ř67í 73D85v16o48ř92á71k 5525819440898

Při nájezdu 5 - 10 000 km/rok je to nepodstatné .

0/0
20.10.2016 20:24

J62a12r20o38m18i24r 62H30o44b52l18i44k 1295877315

Pokud při nájezdu 15-17tkm ročně nemám problém jednou za 4 roky vyhodit sadu jinak dobrých gum (to je to, do čeho nás gumaři chtí natlačit) a nejsem ochoten jezdit podle toho co mám na kolech (určeno pro silniční de..ly a závodníky), tak mějte letní i zimní top gumy a přezouvejte. Já na sadu Barum Polaris 3 dojíždím 5. sezonu trvalého ježdění (dovolené na horách i u Balatonu) aniž bych měl s adhezí sebemenší problém. Vydrží celoroční guma 150000km?

0/0
20.10.2016 23:55

J26i29ř23í 48K98o15n54d26r48á74t 4485981498

Už rok mám Michelin CrossClimate XL a maximální spokojenost. V létě se chvá stejně jako kvalitní letňák na sněhu není bezzubá. Nebydlím na horách (tam bych to řešil jinak). Jinak většinu roku se teplota pohybuje kolem 0 až 10 stupni, na pomezí mezi letní a zimní pneu. Takže masírka o zimních a letních gumách je mimo protože tady na to nemáme počasí. :-)

+8/−2
20.10.2016 11:59

O17n61d90ř94e10j 93F68r66a34n27c 4399951978

Až na ten konec souhlasím. Už jenom na rozbředlém sněhu jsou prostě zimní znát a to není u nás výjimečné počasí. Takže to není žádná masírka, měnit je prostě lepší řešení i přesto, že někomu mohou v pohodě stačit univerzály.

+2/0
20.10.2016 13:11

J32a15n 89M58a38c66e27k 6271760522380

Ale sucho v zimě také u nás není výjimečné, a na suchu má celoroční výrazně kratší brzdnou dráhu než ta zimní.

+1/0
20.10.2016 19:30

A42l45e83š 17P84e71l62i68k25á23n 2225828609232

má stejnou zkušenost:-)

0/0
22.10.2016 7:39

P44e34t29r 63M91i11c82h52a10l 2820484361882

Nejlepší celoroční gumy byly OR 34 na stodvacítce. :-)

+7/0
20.10.2016 11:22

P45e81t80r 31V40o18c62í61l63k19a 1604817618647

Ti kritici, kteri hlasaji, ze to nemuze fungovat, by to meli napred vyzkouset a nespolehat se na to, co slyseli, nebo zkusili pred dvaceti lety.

Konkretne CrossClimatka je na suchu a mokru lepsi, nez predchozi ciste letni Michelin Pilotky a v lete v testech ve srovnani s klasickou letni zaostava tak mozna o 1% za vitezem testu.

V zime jsem jeste nezkousel, ale podle ohlasu ma byt take vice nez dostacujici, i kdyz zde samozrejme vitezum testu konkurovat nebude. Ale je to pro vetsinu lidi potreba?

Urcite je tahle guma lepsi, nez jezdit na dvou sadach neznackovych gum, ci jezdit trvale na zimnich.

A konretne pro mne, tj pro Prahu a najezd do 15tkm, zcela jasna volba.

+11/0
20.10.2016 10:51

J69i80ř84í 19K32o39n45d93r41á96t 4625831518

Přesně

+2/0
20.10.2016 12:01

J54o88s45e11f 67Š57o82l26t86e43s 8904818730973

Hlavně ušetříte za druhou sadu, nemusíte přezouvat, samé finančně velmi citelné výhody.

0/0
20.10.2016 21:45

M60i79r25o68s80l39a45v 23M71e24d 3724266

Specifický uživatel je dle mého názoru někdo, kdo jezdí málo, krátké vzdálenosti a žije někde v nížině (například důchodce na vsi, který jednou v týdnu vyrazí s babkou do pět kilometrů vzdáleného kostela, jeho vrstevník z města, kterého ta jeho občas přesvědčí aby s ní objel akce v supermarketech a jinak s autem vyjede z garáže jen proto, aby ho umyl).

+2/−1
20.10.2016 10:27

T96o52m51á49š 82L68u55d66v17í72k 1280177924332

A dalších 90% obyvatel ;-D

+5/0
20.10.2016 10:42

J78i47ř81í 46K93o37c58u40r84e23k 6265384805538

Nebo jezdí 250x ročně 10 km do práce a 10 zpátky. Kupodivu to vychází na 5000 km za rok.

0/0
20.10.2016 12:53

O15n41d27ř30e38j 51Č60a39p73k46a 6601321353164

Nebo dojíždění denně ze satelitu do kanclu v Praze, občas služební cesta do Brna/Ostravy... i když nasněží, pojede na tom maximálně ten kousek, než se dostane na hlavní tah, kde už to silničáři odhrnují a solí.

0/0
20.10.2016 13:45

P90e87t60r 17M75i57c59h97a40l 2350304451672

Pak je jednou za čas kalamita, silničáři nestíhají, sůl nezabírá a kvůli trotlům je na vysočině na dálnici řetězovka.

+2/−1
20.10.2016 15:34

O65n66d38ř33e54j 86Č11a61p74k54a 6971781503714

Trotl to zablokuje i na nejlepších zimních, protože pojede jak za sucha v létě a vyseká se. Podle testu jsou ty lepší univerzální gumy na sněhu na úrovni průměrných zimních, takže i v té kalamitě fungovat budou. Jen to chce přizpůsobit rychlost.

+4/0
20.10.2016 17:34

S48t73a45n85i71s11l51a49v 96N61ý18v62l33t 2934165113

My v taxisluzbe davame celorocni. Jsou tam vzdycky tak rok. Od nové do hola.

Mesto je vzdy protahle, mene zasnezene a rychlosti jsou do 70kmh.

+3/0
20.10.2016 10:24

J90i10ř91í 83K94o72c45u23r16e44k 6335544255428

V Praze na sněhu nemají zimní význam. Byly by potřeba pneu na zácpu a ne na sníh.

+2/−1
20.10.2016 12:54

R62a37d34e84k 20H33o94d49a57ň 9436257251693

Když pneumatiky otestují na suchu, mokru a ve sněhu, a pak z toho určí "průměr" tak chápu že pneumatiku označí jako nouzovou. Jenže je to už z principu pitomost: sníh nepokrývá silnice třetinu roku. U nás ve městě naposledy "vážněji" sněžilo nějakých 6 let zpět, počet dní kdy je průměrná teplota pod nulou je tak kolem 6ti ročně. A ani to nezaručuje sníh, přičemž případné sněžení je okamžitě rozježděno na mokro.

No, ale chápu že samozvaní dopravní experti nás zase potřebují přesvědčit, že při teplotě pod 15 stupňů se z vaší pneumatiky stane tvrdý kus betonu naprosto k nepotřebě.

+9/0
20.10.2016 10:13

T76o24m90á63š 17L54u73d63v96í85k 1660767754372

Samozřejmě že se musí jezdit opatrněji ale vyhodit za dvoje gumy, uskladnění a neustálé přezouvání ať si to platí kdo na to má já raději budu jezdit opatrně ;-D

+4/−1
20.10.2016 10:05

M31a79r36e77k 96M33a64l97ý 1802378471820

Je jedno, jestli koupíte jedny celoroční gumy a vydrží vám 2-3 roky nebo koupíte dvoje (letní a zimní) a vydrží vám 4-6 let, podle nájezdu.

Ušetříte akorát za přezouvání a uskladnění, pokud nemáte garáž na uskladnění.

+2/−3
20.10.2016 10:14

M81i15r51o51s58l67a78v 12M68e97d 3244806

Ták - pokud mám osm pneumatik, najedu na nich dvakrát tolik, než na čtyřech. Já jsem investoval nevelkou částku do sady zánovních disků a tak mám dvě sady a náklady na vyvážení před sezónou (letní a nebo zimní) jsou v porovnání s dalšími náklady na provoz vozidla zanedbatelné.

+1/−2
20.10.2016 10:32

A26n98t51o77n64í51n 66S17e44b94e72r68a 7313658280909

Ale jen na přezouvání a vyvažování je úspora okolo 5 tisíc. To je v mém případě cena 4 zimních pneu na 4 roky na autě v kuse......

+2/−1
20.10.2016 10:42

M14a77r43e62k 25M34a71l67ý 1212558371970

Vždyť to píšu, že s celoročními člověk ušetří jenom za to přezouvání. A když dojedete ty celoroční, tak i ty pak musíte přezout. A nechat vyvážit byste je měl taky častěji než jednou za X let. Nevím, jak dlouho vám vydrží, ale úspora 5000 KČ? Buď vám vydrží dlouho nebo máte drahý pneuservis. Ale pokud jezdíte málo, tak v pohodě...

+2/0
20.10.2016 10:51

M97a72r68t33i64n 54K61a97r81á85s43e38k 9708403488868

No v mem pripade - platim 400 za jendo prezuti, pri dvou sadach mam pneu na 4 roky, pri jedna tedy cca 2 roky, u unverzalu mam za dva roky naklad 400, u obyc 1200, tj za zivotnost univezralu usetrim 800 na prezouvani, coz ani nepokryje to, ze treba crossclimate jsou podstatne drazsi...

0/0
20.10.2016 13:05
Foto

P42e81t30r 92A49c86h97i90l63l60e65s 6906362830660

uz roky mam dve sady, letni a zimni a jeste se mi nestalo, abych jel do servisu prezouvat (pokud tedy nejsou gumy sjete), koupil jsem si lepsi hever nez z vybavy (stal 450) a prezouvam si sam. pneu vydrzi dve az tri sezony, takze vyvazuji vzdy pri novych gumach, nebo pokud projedu nejaky tankodrom a je to znat.

0/0
20.10.2016 15:07

M19a23r68t19i70n 36K48a14r75á14s30e19k 9288433148918

To bych musel poridit jeste dalsi sadu disku, a pri jeijch cene to je tak 7 let prezouvani....

+1/0
20.10.2016 15:09

J83a85n 84H34á38j35e43k 2586206743775

No, je potřeba použít hlavu. A jestli provozuji 1 auto a chci si to užít, tak proč nemít dvě sady a přezout si to.

Když provozuji 2 auta, tak už musím přemýšlet a počítat. A jestli jezdím v horách nebo v nížinách. A kolik ročně najedu.

A to nemluvím o takových specialitkách, jako měření tlaku. Ono buď máte klony nebo každou výměnu jedete prekódovat do servisu. Protože auto má paměť jen na 4 kódy a ne na 8...

0/0
20.10.2016 17:59

V68l14a88d69i70m97í28r 34F24i11b31i77g59e92r 5774531881294

Já to počítal a pokud ty univerzály vydrží 2-3 roky tak se to vyplatí oproti 2 sadám i když si je uskladním a přehodím sám. Michelin CClimate stojí kolem 2100 na 16" kola. Kvalitní letní stojí přes 2000 a zimní kolem 1800. Beru v potaz i energetické štítky pneumatik a očekávanou spotřebu.

0/−1
20.10.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.