- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jezdím druhý rokem na celoročních michelinkách a zatím ok. pravda bydlím u Olomoce, na nějaky ježdění po horách to není , ale na jízdu do práce , město na nákupy to stačí.
Já prezouvam, chci mít zimní pneu s co největším vzorkem, tak si je setrim. Díky tomu na sněhu zvládám i složitější situace bez stresu.
Jako majitel pneuservisu nebudu asi objektivní, ale já osobně jezdím v zimě Nokian a v létě Bridgestone. Passat 4x4 a každé dva roky obuji nové a mnou ojeté pošlu do světa, třeba řidičům TAXI. Nikdy jsem nového kvalitního obutí nelitoval. A už vůbec nechápu při dnešních cenách koupi protektoru. Celoroční pneu je dle mého názoru nebezpečný kompromis. Průměr až podprůměr v každé situaci a počasí.
Měl jsem celoroční gumy dva roky a i když se nic nestalo, musím konstatovat, že to prostě nebylo ono. V zimě při opatrné jízdě ok, ale pořád tomu chyběla určitá jistota, na kterou je zvyklý řidič u klasických zimních gum. Takže ano, jako cenový kompromis dobrý, pro oblasti s mírnou zimou taky v pořádku, ale pro naprostou jistotu v jízdě na všech zimních cestách to doporučit opravdu nejde.
Zajímavá je ta interpretace výsledků pro ČR. Testů celoroček je pro letošek celkem dost: http://www.testpneumatik.eu/celorocni a ze všech vychází víceméně to stejné - celoročná pneumatiky dokáží konkurovat zimním na sněhu a ledu a leckde je i předčit, například v letošním testu zimních pneumatik Autoexpress 205/55 R16 by Nokian Weatherproof skončila druhá (!!), tedy problém není v zimních vlastnostech, zima je s moderními celoročkami (Vector 4Seasons G1, Crossclimate, Weatherproof) v pohodě, problém je mokro a sucho, a to ani ne proti zimní pneumatice, ale proti letní, kde jsou rozdíly celkem velké. Já problém nevidím úplně v jízdních vlastnostech jako spíš v tom, že se celoroční víceméně se zimní směsí prostě nevyplatí.
Pro toho, kdo v zime nemusi vyjizdet, kdyz je na silnici snih, a v lete nema potrebu na silnici zavodit v zatackach, tak muze hodne usetrit prave pouzivanim celorocnich pneumatik.
Celoroční pneumatiky obvykle používají konstrukci letní pneumatiky a zimní směs a dezén. To je ale špatně, správně by celoroční pneumatiky měly používat konstrukci a dezén zimní pneumatiky a letní směs. Nakonec nejlepší celoroční pneumatikou je letní pneumatika označená M+S.
No tak moje zkušenost je, mám už třetí rok celoroční pneu Vredestein, mám na nich nájezd kolem 20-25 tis. za rok a ještě příští rok vydrží. Je pravda, že je to kompromis jak v létě tak v zimě. Ikdyž na zasněžený silnici se chovali úplně v pohodě. Denně jezdím s autem 40km (jedna cesta) do práce, převážně dálnice a město. Jezdím spíš klidněji a ani při prudkém brzdění neměli problém. A sněhu a ledu na silnicích v okolí Prahy moc nepotkám, tak mě ty celoroční pneumatiky plně vyhovují.
Až na tu hrubku ve slově chovali s Vámi souhlasím.