Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrá plaketa v Německu se odkládá. Zatím vítězí diesely

Plán Německa, že v roce 2017 zavede pro vjezd do center měst modré plakety, je u ledu. Konstatoval to ministr životního prostředí Jochen Flaschbarth. Německo odložilo boj o další snižování emisí oxidu dusíku kvůli mase lidí, která by se neměla jak dopravovat domů a do práce. Prozatím tak vítězí dieselová auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M69i19r79o76s70l16a26v 44S29t89e58i52n57e15r 6688514113775

Na místech, kde NOX překračuje normu, by stačilo mlžit nebo kropit. Kysličníky se s vodou okamžitě spojí a jdou k zemi.

Volkswagen s tím nemá co dělat, většinu emisí způsobí topeniště.

LPG nebo CNG nesmí do společné garáže. Takže by se kvůli tomu musely stavět otevřená zastřešená parkoviště mimo obytné budovy.

+1/0
17.10.2016 20:35

J36á38n 78K91o29t69ú84č 2886714568726

CNG podľa mňa môže. Pretože je obrovský principiálny rozdiel medzi LPG a CNG.

+1/−1
18.10.2016 17:12

D59a14n83i91e33l 52C78i16v77i31š 3952133831346

A divíte se, to by Volkswagen stálo další miliardy a to němci nikdy nepřipustí.

0/0
17.10.2016 20:30

L22u48b54o81m27í86r 12V60r43t32a21l 6380777891201

Mám řešení. JEDNOMÍSTNÉ, LEVNÉ (to znamená do 100.000 za nové v plné výbavě) auto. A pohon samozřejmě na CNG nebo LPG. To je to nejrozšířenější ekopalivo u nás. Je na trhu? Není. Tak co se tu řeší?

0/−4
17.10.2016 20:08

L91u81b43o68m70í69r 85V73r59t34a61l 6880457331551

Vezměte konečně v potaz historii. Každý jedinec měl svého koně. Čili by šlo realizovat vizi - kombík na rodinné výlety ale jednomístné auto na cesty jedinců. A těch je nejvíc.

0/0
17.10.2016 20:10

T39o35m94á67š 17M30a39t16ě54j 9695708973692

Ok. takže jedno rvoje vozítko pro mě.

Na časténježdění po městě, a jen o málo méně časté ježdění na vzdálenosti 200-800km den.

Jo aha.. jak to jen nakombinovat, když ráno beru jedno prče do školy... a odpolefne vlastně donabírám celou rodinu (4)...

a o víkendech celý ten cirkus...

0/0
17.10.2016 20:23

L61u80b93o73m88í94r 84V49r61t43a22l 6630357741941

V pohodě. Za dvacet let tam budou jezdit na velbloudech.

+4/0
17.10.2016 20:07

L56a64d96i65s37l87a91v 85T43r20i81s88k62a 4745887980

Vize budoucnosti v Německu a EU

No, už nejspíš nejsme daleko od chvíle, kdy začnou měřit splodiny i nám lidem a ti kdo bydlí v centru pak budou mít zakázáno jíst čočku, hrách nebo česnek a nebo se budou muset odstěhovat z centra.

Krávy (podle některých odborníků prý vytvářejí nejvíce skleníkových plynů, inu tráva je tráva) pak budou na svých ušních štítcích označny písmeny AAA až F podle množství naměřených produkovaných splodin. V okolí měst pak budou určeny perimetry, do kterých budou mít krávy přístup jen podle jejich zatřídění (písmena na uchu). Ve městě budou smět žít pouze krávy AA+ a případně AAA+, ostatní jen na venkově. Krávy s označením F pak budou určeny pro export do zemí mimo EU jako pomoc rozvojovým zemím.

+1/0
17.10.2016 17:47

J10a71n 25M21r77á39z87e10k 9507483151765

když se podíváte, kolik jezdí po Praze aut osazených pouze řidičem, tak to doopravdy volá po nějaké revoluci v dopravě

+3/−8
17.10.2016 15:38

M90a81r13t80i55n 44K58a89r71á14s70e80k 9688933608638

To jo, jen jeste nidko nevymyslel, jak by ta revoluce mela vypadat... Ono lidi temi auto nejezdi jen tak pro srandu...

+3/0
17.10.2016 15:39

L16u15d31v74í72k 43G22a91j19d62o26š27í76k 2965253874822

Pokud vlastní pohodlí a mnohdy i lenost neberete jako srandu...

0/−3
17.10.2016 15:55

J25i93n61d16ř11i43c28h 25K98u37c95h11a44ř 4526833778

Vlastní pohodlí je i MHD. Lidé přece mohou chodit pěšky

+2/0
17.10.2016 15:59

M34a92r44t26i40n 14K56a68r21á70s92e27k 9418223738878

No jo, taky jezdim autem, pro vastni pohodli a predevsim proto, ze je to nesrovnatelne rychlejsi nez hromadna doprava.....

+3/0
17.10.2016 16:01

L81u97d53v98í98k 56G15a71j13d59o73š16í26k 2905743204422

No jistě. Dokud to tak bude, nic se nezmění.

Řešení je buď silně znevýhodnit individuální dopravu. Zákazy, modré zóny, mýto atd., nebo se to časem vyřeší samo tím, že doprava zhoustně na neúnosnou mez a ježdění vlastním vozem přestane být pro lidi zajímavé.

+1/−4
17.10.2016 16:08

M48a52r13t80i71n 51K21a47r91á94s40e50k 9108823858628

Tak ona je individualni doprava uz dneska hodne zdanena, zatimco hromadna bohate dotovana....

+4/0
17.10.2016 16:12

P17e28t45r 97Č83e78r76m87á71k 9228805399500

To nefunguje, všechny tyto prvky se používají napříč Evropou, a jediný efekt je ekonomický, nějaký zaznamenatelný pokles dopravy nikdy nikde nenastal.

Je to asi tak jako když budete mít město více obyvatel a stoupne tak potřeba odbavit více splaškové vody. Budete řešit adekvátním navýšením kapacity čističek a sítě a nebo přesvědčováním lidí že nemají splachovat?

+1/0
17.10.2016 16:20

J51á30n 94K81o84t91ú69č 2696164198556

Dobrá poznámka. Podľa mňa v mnohých európskych veľkomestách je dnes natoľko atraktívna verejná doprava, že sa ľuďom neoplatí po meste jazdiť autom. Buď ho vôbec nepoužijú, alebo ho odstavia na P+R parkovisku. Napríklad Viedeň a Zurich tak krásne fungujú. Bratislava má každý pracovný deň ráno aj večer paralyzujúce zácpy, ale Viedeň nič také nepozná.

+1/0
17.10.2016 16:39

P41e61t16r 61Č73e31r13m75á86k 9528195719390

K tomu jsou potřeba dva důležité faktory - jednak co je to kriterium toho co se komu vyplatí. Cena? Rychlost? Komfort? Každý to má trochu jinak a univerzální odpověď neexistuje. Takže stejně jako existuje skupina lidí pro které jsou vlastnosti mhd zcela vyhovující nebo nutné, existuje skupina pro kterou to je za určitých podmínek alternativa, ale také skupina pro kterou jsou ty parametry mhd naopak zcela nevyhovující.

A P+R jsou rozhodně správný prvek, nicméně ty řeší primárně ty co dojíždí, to gró městského provozu je ale jinde. A s tím že by Vídeň neznala zácpy mám teda poněkud hodně jiné zkušenosti ;-D

+1/0
17.10.2016 21:02

P21e57t69r 74M25i18c58h70a80l 2960494731442

Náhodou, v půl čtvrté ráno jsem projel Vídeň od A2 na B7 ani ne za půl hodiny. :-)

0/0
18.10.2016 13:21

J24á89n 25K91o10t18ú88č 2666324718256

V Bratislave je najväčší problém práve z toho, že sa ľudia hromadne sťahujú do okolitých obcí, ale verejná doprava za hranicami mesta je katastrofálna, ľudia nemajú inú možnosť než auto. Keby sa podarilo týchto ľudí presvedčiť, aby nechali auto na P+R parkovisku a ďalej pokračovali vlakom alebo električkou, tak to bude obrovská úľava pre cesty.

0/0
18.10.2016 17:11

P23e50t18r 14Č51e96r42m57á65k 9708375329940

Ani ne, v západní Evropě je takto obsazených aut daleko více, a doprava tam funguje přitom stále minimálně stejně a mnohdy lépe než u nás, takže problém je jinde ;-)

0/0
17.10.2016 15:41

J54a97n 60M84r60á64z66e86k 9397633881845

no projet centrem ve špičce je docela peklo a mnohdy by to bylo rychlejší snad i na kole

0/0
17.10.2016 15:46

P71e60t18r 62Č49e54r35m97á58k 9118675499650

No a?

0/0
17.10.2016 16:02

J38a98n 16M25r77á96z86e67k 9307473121575

doprava je hustší také proto, že většina lidí okolo sebe vozí další čtyři sedačky - auta by mohla být menší (→lehčí a s menší spotřebou), případně užší (například pouze pro dvě osoby sedící za sebou) a potom by jízdní pruhy mohly být užší nebo využitelné souběžně dvěma vozidly najednou....já nevím, prostě to automobilový trh musí vymyslet sám, konstruktéři v automobilkách snad musí vidět potenciál i u dojíždějících jedinců...

0/0
17.10.2016 16:15

P14e15t66r 15Č38e83r85m29á29k 9798465349940

Ano to by samozřejmě mohlo, ale pořád to neřeší to že u nás je zatím aut v porovnání se západem stále málo, a přesto už ta infrastruktura nestíhá.

+1/0
17.10.2016 16:22

L25u25d11v34í45k 52G39a20j28d31o64š59í70k 2605653124262

To je docela hloupý vtip, že v západní Evropě jim doprava funguje.

Organizují ji o něco lépe, ale zato je podstatně hustší. Výsledek je daleko horší než u nás. Nemusíte jezdit ani moc daleko. Stačí pár kilometrů za hranice do Mnichova.

0/0
17.10.2016 16:02

P51e23t15r 14Č44e48r67m92á30k 9278805309460

To je holá realita, právě Mnichov je krásný příklad - jen o málo větší než Praha, aut neskonale víc, přesto doprava nekolabuje ani zdaleka tak často jako v Praze - a to právě proto že je na to přizpůsobená tamní infrastruktura.

Samozřejmě nemluvíme o obchvatu a tranzitu, kde když táhne půl východní evropy na lyže do alp, tak je to každý víkend parkoviště.

0/0
17.10.2016 16:05

L57u62d81v30í62k 80G84a43j83d93o71š47í85k 2835123544662

Evidentně jste nikdy nezažil v Mnichově ranní a odpolední špičku.

+1/0
17.10.2016 16:10

P32e30t27r 12Č38e32r28m89á80k 9768425419250

Několikrát měsíčně, spíš vy jste asi dlouho nebyl v Praze. ;-)

0/0
17.10.2016 16:14

L35a57d89i80s72l11a76v 50T97r84i26s82k66a 4285437660

Vy jste mne rozesmál :). V Mnichvě že nekolabuje doprava? Byl jste tam někdy?

0/0
17.10.2016 17:50

P58e64t65r 47Č62e93r60m12á43k 9298395639390

Chtělo by to číst lépe celý text ;-)

0/0
17.10.2016 20:30

J81á14n 52K11o68t68ú24č 2576144208106

Neviem ako je na tom Mníchov, ale ja občas lietam služobne do Zurichu, a to je úplne iný svet. Áno, na vjazdom do mesta je ráno zhustená doprava (to je nič oproti situácii v Bratislave), ale je tam tak kvalitná infraštruktúra verejnej dopravy, že kto nechce, auto vôbec nemusí použiť, alebo ho len odstaví na P+R parkovisku. A pritom nemajú metro! V meste je omnoho lepší vzduch a pritom celá aglomerácia má trikrát toľko obyvateľov než Bratislava. Okrem kvalitnej MHD je samozrejme za tým aj drahé parkovné. Tam sa len tak zadarmo ani nadivoko parkovať nedá.

0/0
17.10.2016 16:44

M77a26r34e44k 11M29a70l14ý 1842328311210

Ano, v Zurichu jsem byl nedávno a neznal jsem to tam. Jel jsem tam autem a dopředu jsem si už na mapě hledal parkoviště... ani to není potřeba, jak se vejde do města, tak každou chvíli je nějaký Parkhaus, kde se dá zaparkovat. Já parkoval docela blízko centra (resp. hlavní stanice) a za půl dne jsem dal nějakých 6 franků, což bylo v pohodě. Jinak ve městě pěšky nebo autobusy. Jako jo, dalo se...

0/0
18.10.2016 9:12

J76i93n61d40ř96i86c47h 53Š70k23o20p26e80k 4735801970595

když uděláš před Prahou záchytná parkoviště a hned vedle bude stanice metra, tak lidi do centra většinou nepojedou.

0/0
17.10.2016 17:29

P37e47t72r 53Č65e23r76m66á21k 9348245699800

Zajisté pravda, na druhou stranu to řeší jen malou část problému, vnitroměstský provoz stále zůstane.

0/0
17.10.2016 20:38
Foto

M87i87r35o15s40l61a61v 72S76t84e80i22n92e82r 6348634823915

Jednoduše MHD. Kde žijete?

0/0
17.10.2016 20:36

J67i45ř82í 43K70o92c28u12r51e74k 6395734805328

Přihodím jedno idylické video z doby před zhoubným automobilismem. Jak uvidíte, byla doprava zboží zcela nepotřebná a lidé cestovali jen tak pro nic za nic, teda kromě těch v tramvaji.

https://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg

PS: Tetanové bakterie jsou životu nebezpečné. Tehdy se ale neočkovalo, takže život musel být zdravější. To vám potvrdí každý bojovník proti automobilům.

0/0
17.10.2016 15:13

L89u98d62v64í65k 54G26a42j85d37o20š85í43k 2135133584572

Taky si všiměte, že nikdo nepřekročil rychchlost nějakých 15–20 km/h :-)

0/0
17.10.2016 16:20

D74a90v88i18d 63P35e90n12k 4480958669665

zavedl bych motory V8 i do fabií, jako v usa, pro podporu ekonomiky

0/0
17.10.2016 15:01
Foto

M12i41c57h90a66l 59N21a76j94m49a51n 7209543676420

Tak oni i dnes v USA dávají do aut jako základní motorizace čtyřválce......

0/0
17.10.2016 15:04

J32i85ř25í 26K80o38c26u36r13e39k 6495644165318

Kdepak, to není pravada. Celá hospoda ví, že nejméně pětilitra a pod dvacet to nejezdí. A celá hospoda to ví už 30 let, tak to musí být pravda.

0/0
17.10.2016 15:06

D96a85v78i50d 17P26e56n21k 4640198139305

tak čtyřválců jezdí v usa pomálu, možná za krize jich pár jezdilo, ted je vše při starém a uřvané osmiválce jsou i ve focusu

0/0
17.10.2016 15:08
Foto

M60i56c91h27a81l 56N28a49j33m87a42n 7479583196580

Davide a proč se držet tak při zemi? Proč ne rovnou dvanactiválce?

0/0
17.10.2016 15:10

V27í22ť96a 73K33r31u29t60i18š 1260844475927

ve focusu 8-o

Moc se v autech neorientujete, že ....

+2/0
17.10.2016 15:11

M26a85r79t66i44n 88K32a86r90á46s72e63k 9688513378158

V tom focusu, ktery se i v USA prodava standardne s litrovym trivalcem?

0/0
17.10.2016 15:18

M30a54r14e45k 12M45a42l20ý 1192198251630

Teda... že vás to baví dělat ze sebe hlupáka :-)

0/0
18.10.2016 9:15

P80e53t69r 56B34á72č67a 8315826425265

R^ Aspon jednou vyhral rozum na pomatenym zelenym eko mozkem.

+13/−1
17.10.2016 14:28

M16a52r31t32i88n 80K17a82r94á74s44e61k 9538433178198

Co je pomateneho na tom nechtit mit mesta zamorena jedovatymi zplodinami? Dlouho nam trvalo vyhnat z mest kourici fabriky, ted je treba postupne omezit dalsi dva hlavni zrodje znecistni (spalovaci auta a lokalni topeniste)....

+3/−6
17.10.2016 15:01

J28i15ř11í 63K11o28c86u49r61e55k 6915214575808

To víte, když se zákonodárný úřad v boji proti emisím zaměřil na téměř neškodný CO2 a zbytek ignoroval, tak to dopadlo, jak to dopadlo. Poděkujte úředníkům, že v honbě za gram CO2 šly mnohem jedovatější emise nahoru.

+6/0
17.10.2016 15:05

M15a27r46t49i68n 58K83a22r70á34s41e70k 9438623458908

Ktery zakonodarny urad se zameruje na neskodne CO2? Jednotne evropske emisni normy pro auta (dnes platne EURO 6) resi vyhradne jedovate emise, ne CO2. Omezeni vjezdu do mestskych centruch v ruznych mestech vychazi rovnez vyhradne z jedovatych emisi (CO2 se neresi).

+1/−3
17.10.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.