Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrá plaketa v Německu se odkládá. Zatím vítězí diesely

Plán Německa, že v roce 2017 zavede pro vjezd do center měst modré plakety, je u ledu. Konstatoval to ministr životního prostředí Jochen Flaschbarth. Německo odložilo boj o další snižování emisí oxidu dusíku kvůli mase lidí, která by se neměla jak dopravovat domů a do práce. Prozatím tak vítězí dieselová auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M77i12r79o83s43l36a12v 11S84t97e89i37n61e15r 1685515488103

Na místech, kde NOX překračuje normu, by stačilo mlžit nebo kropit. Kysličníky se s vodou okamžitě spojí a jdou k zemi.

Volkswagen s tím nemá co dělat, většinu emisí způsobí topeniště.

LPG nebo CNG nesmí do společné garáže. Takže by se kvůli tomu musely stavět otevřená zastřešená parkoviště mimo obytné budovy.

+1/0
17.10.2016 20:35

J68á37n 45K64o43t60ú60č 2386104938676

CNG podľa mňa môže. Pretože je obrovský principiálny rozdiel medzi LPG a CNG.

+1/−1
18.10.2016 17:12

D31a25n67i14e85l 85C61i96v70i57š 3362433271666

A divíte se, to by Volkswagen stálo další miliardy a to němci nikdy nepřipustí.

0/0
17.10.2016 20:30


L55u48b56o94m23í58r 22V62r20t90a32l 6340237681291

Mám řešení. JEDNOMÍSTNÉ, LEVNÉ (to znamená do 100.000 za nové v plné výbavě) auto. A pohon samozřejmě na CNG nebo LPG. To je to nejrozšířenější ekopalivo u nás. Je na trhu? Není. Tak co se tu řeší?

0/−4
17.10.2016 20:08

L33u14b35o18m42í62r 82V32r32t75a28l 6160547761511

Vezměte konečně v potaz historii. Každý jedinec měl svého koně. Čili by šlo realizovat vizi - kombík na rodinné výlety ale jednomístné auto na cesty jedinců. A těch je nejvíc.

0/0
17.10.2016 20:10

T42o92m27á96š 87M21a13t43ě86j 9445548683142

Ok. takže jedno rvoje vozítko pro mě.

Na časténježdění po městě, a jen o málo méně časté ježdění na vzdálenosti 200-800km den.

Jo aha.. jak to jen nakombinovat, když ráno beru jedno prče do školy... a odpolefne vlastně donabírám celou rodinu (4)...

a o víkendech celý ten cirkus...

0/0
17.10.2016 20:23

L76u80b60o71m92í77r 47V53r10t34a84l 6140717261341

V pohodě. Za dvacet let tam budou jezdit na velbloudech.

+4/0
17.10.2016 20:07

L29a93d52i66s84l68a58v 39T16r25i80s17k29a 4705487730

Vize budoucnosti v Německu a EU

No, už nejspíš nejsme daleko od chvíle, kdy začnou měřit splodiny i nám lidem a ti kdo bydlí v centru pak budou mít zakázáno jíst čočku, hrách nebo česnek a nebo se budou muset odstěhovat z centra.

Krávy (podle některých odborníků prý vytvářejí nejvíce skleníkových plynů, inu tráva je tráva) pak budou na svých ušních štítcích označny písmeny AAA až F podle množství naměřených produkovaných splodin. V okolí měst pak budou určeny perimetry, do kterých budou mít krávy přístup jen podle jejich zatřídění (písmena na uchu). Ve městě budou smět žít pouze krávy AA+ a případně AAA+, ostatní jen na venkově. Krávy s označením F pak budou určeny pro export do zemí mimo EU jako pomoc rozvojovým zemím.

+1/0
17.10.2016 17:47

J87a92n 78M55r50á24z56e22k 9767383971415

když se podíváte, kolik jezdí po Praze aut osazených pouze řidičem, tak to doopravdy volá po nějaké revoluci v dopravě

+3/−8
17.10.2016 15:38

M67a42r92t25i93n 78K24a92r90á86s82e45k 9278513548568

To jo, jen jeste nidko nevymyslel, jak by ta revoluce mela vypadat... Ono lidi temi auto nejezdi jen tak pro srandu...

+3/0
17.10.2016 15:39

L22u69d28v81í60k 60G95a20j92d70o82š14í47k 2395893564692

Pokud vlastní pohodlí a mnohdy i lenost neberete jako srandu...

0/−3
17.10.2016 15:55

J26i70n73d32ř64i22c49h 56K55u81c10h19a43ř 4376973698

Vlastní pohodlí je i MHD. Lidé přece mohou chodit pěšky

+2/0
17.10.2016 15:59

M98a10r17t20i26n 80K17a45r81á32s33e95k 9198553608968

No jo, taky jezdim autem, pro vastni pohodli a predevsim proto, ze je to nesrovnatelne rychlejsi nez hromadna doprava.....

+3/0
17.10.2016 16:01

L36u74d11v79í79k 34G56a56j77d34o15š77í95k 2105593434842

No jistě. Dokud to tak bude, nic se nezmění.

Řešení je buď silně znevýhodnit individuální dopravu. Zákazy, modré zóny, mýto atd., nebo se to časem vyřeší samo tím, že doprava zhoustně na neúnosnou mez a ježdění vlastním vozem přestane být pro lidi zajímavé.

+1/−4
17.10.2016 16:08

M44a47r39t82i45n 53K45a63r38á49s42e88k 9538473108308

Tak ona je individualni doprava uz dneska hodne zdanena, zatimco hromadna bohate dotovana....

+4/0
17.10.2016 16:12

P12e81t67r 35Č27e88r74m52á59k 9418905749380

To nefunguje, všechny tyto prvky se používají napříč Evropou, a jediný efekt je ekonomický, nějaký zaznamenatelný pokles dopravy nikdy nikde nenastal.

Je to asi tak jako když budete mít město více obyvatel a stoupne tak potřeba odbavit více splaškové vody. Budete řešit adekvátním navýšením kapacity čističek a sítě a nebo přesvědčováním lidí že nemají splachovat?

+1/0
17.10.2016 16:20

J48á81n 72K88o20t73ú17č 2316244898316

Dobrá poznámka. Podľa mňa v mnohých európskych veľkomestách je dnes natoľko atraktívna verejná doprava, že sa ľuďom neoplatí po meste jazdiť autom. Buď ho vôbec nepoužijú, alebo ho odstavia na P+R parkovisku. Napríklad Viedeň a Zurich tak krásne fungujú. Bratislava má každý pracovný deň ráno aj večer paralyzujúce zácpy, ale Viedeň nič také nepozná.

+1/0
17.10.2016 16:39

P65e26t51r 83Č24e67r33m86á15k 9568925289900

K tomu jsou potřeba dva důležité faktory - jednak co je to kriterium toho co se komu vyplatí. Cena? Rychlost? Komfort? Každý to má trochu jinak a univerzální odpověď neexistuje. Takže stejně jako existuje skupina lidí pro které jsou vlastnosti mhd zcela vyhovující nebo nutné, existuje skupina pro kterou to je za určitých podmínek alternativa, ale také skupina pro kterou jsou ty parametry mhd naopak zcela nevyhovující.

A P+R jsou rozhodně správný prvek, nicméně ty řeší primárně ty co dojíždí, to gró městského provozu je ale jinde. A s tím že by Vídeň neznala zácpy mám teda poněkud hodně jiné zkušenosti ;-D

+1/0
17.10.2016 21:02

P17e66t55r 71M86i32c14h61a69l 2340884671692

Náhodou, v půl čtvrté ráno jsem projel Vídeň od A2 na B7 ani ne za půl hodiny. :-)

0/0
18.10.2016 13:21

J98á42n 73K91o98t87ú91č 2466684118476

V Bratislave je najväčší problém práve z toho, že sa ľudia hromadne sťahujú do okolitých obcí, ale verejná doprava za hranicami mesta je katastrofálna, ľudia nemajú inú možnosť než auto. Keby sa podarilo týchto ľudí presvedčiť, aby nechali auto na P+R parkovisku a ďalej pokračovali vlakom alebo električkou, tak to bude obrovská úľava pre cesty.

0/0
18.10.2016 17:11

P89e37t90r 17Č14e69r81m55á63k 9808815539280

Ani ne, v západní Evropě je takto obsazených aut daleko více, a doprava tam funguje přitom stále minimálně stejně a mnohdy lépe než u nás, takže problém je jinde ;-)

0/0
17.10.2016 15:41

J45a44n 90M85r69á95z90e62k 9267543681905

no projet centrem ve špičce je docela peklo a mnohdy by to bylo rychlejší snad i na kole

0/0
17.10.2016 15:46

P22e23t57r 15Č36e54r47m65á17k 9808585419950

No a?

0/0
17.10.2016 16:02

J56a10n 52M43r14á87z27e88k 9547563641955

doprava je hustší také proto, že většina lidí okolo sebe vozí další čtyři sedačky - auta by mohla být menší (→lehčí a s menší spotřebou), případně užší (například pouze pro dvě osoby sedící za sebou) a potom by jízdní pruhy mohly být užší nebo využitelné souběžně dvěma vozidly najednou....já nevím, prostě to automobilový trh musí vymyslet sám, konstruktéři v automobilkách snad musí vidět potenciál i u dojíždějících jedinců...

0/0
17.10.2016 16:15

P15e75t72r 19Č84e73r81m32á26k 9908565349490

Ano to by samozřejmě mohlo, ale pořád to neřeší to že u nás je zatím aut v porovnání se západem stále málo, a přesto už ta infrastruktura nestíhá.

+1/0
17.10.2016 16:22

L36u36d43v87í20k 63G84a58j89d22o95š48í28k 2225663514122

To je docela hloupý vtip, že v západní Evropě jim doprava funguje.

Organizují ji o něco lépe, ale zato je podstatně hustší. Výsledek je daleko horší než u nás. Nemusíte jezdit ani moc daleko. Stačí pár kilometrů za hranice do Mnichova.

0/0
17.10.2016 16:02

P67e65t91r 18Č30e77r74m55á32k 9178755199780

To je holá realita, právě Mnichov je krásný příklad - jen o málo větší než Praha, aut neskonale víc, přesto doprava nekolabuje ani zdaleka tak často jako v Praze - a to právě proto že je na to přizpůsobená tamní infrastruktura.

Samozřejmě nemluvíme o obchvatu a tranzitu, kde když táhne půl východní evropy na lyže do alp, tak je to každý víkend parkoviště.

0/0
17.10.2016 16:05

L64u52d28v92í76k 60G82a10j44d91o78š46í25k 2625763694652

Evidentně jste nikdy nezažil v Mnichově ranní a odpolední špičku.

+1/0
17.10.2016 16:10

P60e25t79r 24Č33e89r41m40á16k 9578675419870

Několikrát měsíčně, spíš vy jste asi dlouho nebyl v Praze. ;-)

0/0
17.10.2016 16:14

L56a18d49i20s57l52a30v 35T45r15i67s11k32a 4735227700

Vy jste mne rozesmál :). V Mnichvě že nekolabuje doprava? Byl jste tam někdy?

0/0
17.10.2016 17:50

P15e24t96r 85Č65e55r60m38á64k 9408625859610

Chtělo by to číst lépe celý text ;-)

0/0
17.10.2016 20:30

J69á13n 24K67o55t44ú70č 2966144158346

Neviem ako je na tom Mníchov, ale ja občas lietam služobne do Zurichu, a to je úplne iný svet. Áno, na vjazdom do mesta je ráno zhustená doprava (to je nič oproti situácii v Bratislave), ale je tam tak kvalitná infraštruktúra verejnej dopravy, že kto nechce, auto vôbec nemusí použiť, alebo ho len odstaví na P+R parkovisku. A pritom nemajú metro! V meste je omnoho lepší vzduch a pritom celá aglomerácia má trikrát toľko obyvateľov než Bratislava. Okrem kvalitnej MHD je samozrejme za tým aj drahé parkovné. Tam sa len tak zadarmo ani nadivoko parkovať nedá.

0/0
17.10.2016 16:44

M49a40r24e20k 22M22a10l25ý 1282698101420

Ano, v Zurichu jsem byl nedávno a neznal jsem to tam. Jel jsem tam autem a dopředu jsem si už na mapě hledal parkoviště... ani to není potřeba, jak se vejde do města, tak každou chvíli je nějaký Parkhaus, kde se dá zaparkovat. Já parkoval docela blízko centra (resp. hlavní stanice) a za půl dne jsem dal nějakých 6 franků, což bylo v pohodě. Jinak ve městě pěšky nebo autobusy. Jako jo, dalo se...

0/0
18.10.2016 9:12

J70i55n31d10ř57i20c55h 26Š88k43o72p74e12k 4525421750385

když uděláš před Prahou záchytná parkoviště a hned vedle bude stanice metra, tak lidi do centra většinou nepojedou.

0/0
17.10.2016 17:29

P51e73t10r 19Č71e45r35m40á49k 9268515399460

Zajisté pravda, na druhou stranu to řeší jen malou část problému, vnitroměstský provoz stále zůstane.

0/0
17.10.2016 20:38
Foto

M66i91r69o69s53l22a34v 44S22t85e58i88n45e15r 1665495178693

Jednoduše MHD. Kde žijete?

0/0
17.10.2016 20:36

J79i34ř86í 76K95o98c33u97r19e94k 6685174935138

Přihodím jedno idylické video z doby před zhoubným automobilismem. Jak uvidíte, byla doprava zboží zcela nepotřebná a lidé cestovali jen tak pro nic za nic, teda kromě těch v tramvaji.

https://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg

PS: Tetanové bakterie jsou životu nebezpečné. Tehdy se ale neočkovalo, takže život musel být zdravější. To vám potvrdí každý bojovník proti automobilům.

0/0
17.10.2016 15:13

L85u51d76v80í15k 41G97a30j51d93o38š86í51k 2295363404672

Taky si všiměte, že nikdo nepřekročil rychchlost nějakých 15–20 km/h :-)

0/0
17.10.2016 16:20
Foto

D90a42v56i71d 15P59e89n95k 4690458549125

zavedl bych motory V8 i do fabií, jako v usa, pro podporu ekonomiky

0/0
17.10.2016 15:01
Foto

M38i74c14h91a55l 13N92a38j85m43a75n 7709583816920

Tak oni i dnes v USA dávají do aut jako základní motorizace čtyřválce......

0/0
17.10.2016 15:04

J47i18ř57í 13K71o78c37u76r74e47k 6415794905858

Kdepak, to není pravada. Celá hospoda ví, že nejméně pětilitra a pod dvacet to nejezdí. A celá hospoda to ví už 30 let, tak to musí být pravda.

0/0
17.10.2016 15:06
Foto

D44a94v53i27d 22P28e34n94k 4950268429115

tak čtyřválců jezdí v usa pomálu, možná za krize jich pár jezdilo, ted je vše při starém a uřvané osmiválce jsou i ve focusu

0/0
17.10.2016 15:08
Foto

M81i56c65h85a22l 33N66a51j86m22a42n 7829333116960

Davide a proč se držet tak při zemi? Proč ne rovnou dvanactiválce?

0/0
17.10.2016 15:10

V39í54ť23a 32K11r51u10t98i79š 1270404685737

ve focusu 8-o

Moc se v autech neorientujete, že ....

+2/0
17.10.2016 15:11

M23a23r61t85i38n 76K54a30r18á60s28e56k 9348443978328

V tom focusu, ktery se i v USA prodava standardne s litrovym trivalcem?

0/0
17.10.2016 15:18

M62a69r93e21k 30M93a49l81ý 1932408591800

Teda... že vás to baví dělat ze sebe hlupáka :-)

0/0
18.10.2016 9:15

P57e85t68r 80B63á91č38a 8725596555545

R^ Aspon jednou vyhral rozum na pomatenym zelenym eko mozkem.

+13/−1
17.10.2016 14:28

M55a55r76t30i92n 94K75a76r17á12s75e26k 9568453578538

Co je pomateneho na tom nechtit mit mesta zamorena jedovatymi zplodinami? Dlouho nam trvalo vyhnat z mest kourici fabriky, ted je treba postupne omezit dalsi dva hlavni zrodje znecistni (spalovaci auta a lokalni topeniste)....

+3/−6
17.10.2016 15:01

J28i72ř79í 91K96o27c73u71r32e91k 6465914415168

To víte, když se zákonodárný úřad v boji proti emisím zaměřil na téměř neškodný CO2 a zbytek ignoroval, tak to dopadlo, jak to dopadlo. Poděkujte úředníkům, že v honbě za gram CO2 šly mnohem jedovatější emise nahoru.

+6/0
17.10.2016 15:05

M34a71r17t24i48n 64K52a73r56á85s27e62k 9528773808688

Ktery zakonodarny urad se zameruje na neskodne CO2? Jednotne evropske emisni normy pro auta (dnes platne EURO 6) resi vyhradne jedovate emise, ne CO2. Omezeni vjezdu do mestskych centruch v ruznych mestech vychazi rovnez vyhradne z jedovatych emisi (CO2 se neresi).

+1/−3
17.10.2016 15:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.