Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrá plaketa v Německu se odkládá. Zatím vítězí diesely

Plán Německa, že v roce 2017 zavede pro vjezd do center měst modré plakety, je u ledu. Konstatoval to ministr životního prostředí Jochen Flaschbarth. Německo odložilo boj o další snižování emisí oxidu dusíku kvůli mase lidí, která by se neměla jak dopravovat domů a do práce. Prozatím tak vítězí dieselová auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M60i65r89o48s19l35a74v 49S79t73e23i41n41e75r 6678464973925

Na místech, kde NOX překračuje normu, by stačilo mlžit nebo kropit. Kysličníky se s vodou okamžitě spojí a jdou k zemi.

Volkswagen s tím nemá co dělat, většinu emisí způsobí topeniště.

LPG nebo CNG nesmí do společné garáže. Takže by se kvůli tomu musely stavět otevřená zastřešená parkoviště mimo obytné budovy.

+1/0
17.10.2016 20:35

J62á17n 38K83o51t90ú82č 2196764478826

CNG podľa mňa môže. Pretože je obrovský principiálny rozdiel medzi LPG a CNG.

+1/−1
18.10.2016 17:12

D97a51n26i74e58l 25C77i84v14i92š 3492103651196

A divíte se, to by Volkswagen stálo další miliardy a to němci nikdy nepřipustí.

0/0
17.10.2016 20:30

L65u53b16o39m81í41r 94V57r66t28a22l 6640777671471

Mám řešení. JEDNOMÍSTNÉ, LEVNÉ (to znamená do 100.000 za nové v plné výbavě) auto. A pohon samozřejmě na CNG nebo LPG. To je to nejrozšířenější ekopalivo u nás. Je na trhu? Není. Tak co se tu řeší?

0/−4
17.10.2016 20:08

L32u43b76o58m71í94r 68V29r90t41a20l 6570797541861

Vezměte konečně v potaz historii. Každý jedinec měl svého koně. Čili by šlo realizovat vizi - kombík na rodinné výlety ale jednomístné auto na cesty jedinců. A těch je nejvíc.

0/0
17.10.2016 20:10

T33o34m96á87š 92M34a63t95ě21j 9695258593292

Ok. takže jedno rvoje vozítko pro mě.

Na časténježdění po městě, a jen o málo méně časté ježdění na vzdálenosti 200-800km den.

Jo aha.. jak to jen nakombinovat, když ráno beru jedno prče do školy... a odpolefne vlastně donabírám celou rodinu (4)...

a o víkendech celý ten cirkus...

0/0
17.10.2016 20:23

L82u97b98o53m82í25r 83V11r18t88a17l 6390217651821

V pohodě. Za dvacet let tam budou jezdit na velbloudech.

+4/0
17.10.2016 20:07

L14a84d52i11s33l13a32v 11T94r62i17s28k48a 4455777150

Vize budoucnosti v Německu a EU

No, už nejspíš nejsme daleko od chvíle, kdy začnou měřit splodiny i nám lidem a ti kdo bydlí v centru pak budou mít zakázáno jíst čočku, hrách nebo česnek a nebo se budou muset odstěhovat z centra.

Krávy (podle některých odborníků prý vytvářejí nejvíce skleníkových plynů, inu tráva je tráva) pak budou na svých ušních štítcích označny písmeny AAA až F podle množství naměřených produkovaných splodin. V okolí měst pak budou určeny perimetry, do kterých budou mít krávy přístup jen podle jejich zatřídění (písmena na uchu). Ve městě budou smět žít pouze krávy AA+ a případně AAA+, ostatní jen na venkově. Krávy s označením F pak budou určeny pro export do zemí mimo EU jako pomoc rozvojovým zemím.

+1/0
17.10.2016 17:47

J88a78n 84M28r82á52z12e28k 9687873131285

když se podíváte, kolik jezdí po Praze aut osazených pouze řidičem, tak to doopravdy volá po nějaké revoluci v dopravě

+3/−8
17.10.2016 15:38

M49a53r86t69i30n 41K94a25r16á17s41e79k 9478303928648

To jo, jen jeste nidko nevymyslel, jak by ta revoluce mela vypadat... Ono lidi temi auto nejezdi jen tak pro srandu...

+3/0
17.10.2016 15:39

L13u39d64v27í65k 86G88a70j32d62o63š64í41k 2655403124712

Pokud vlastní pohodlí a mnohdy i lenost neberete jako srandu...

0/−3
17.10.2016 15:55

J37i84n87d54ř75i47c11h 25K83u50c84h48a29ř 4106273648

Vlastní pohodlí je i MHD. Lidé přece mohou chodit pěšky

+2/0
17.10.2016 15:59

M22a56r45t34i48n 63K18a86r55á67s58e13k 9198363608418

No jo, taky jezdim autem, pro vastni pohodli a predevsim proto, ze je to nesrovnatelne rychlejsi nez hromadna doprava.....

+3/0
17.10.2016 16:01

L93u77d31v45í52k 78G64a20j63d10o10š73í41k 2345963234982

No jistě. Dokud to tak bude, nic se nezmění.

Řešení je buď silně znevýhodnit individuální dopravu. Zákazy, modré zóny, mýto atd., nebo se to časem vyřeší samo tím, že doprava zhoustně na neúnosnou mez a ježdění vlastním vozem přestane být pro lidi zajímavé.

+1/−4
17.10.2016 16:08

M55a53r20t72i53n 67K28a57r37á23s80e68k 9798783408708

Tak ona je individualni doprava uz dneska hodne zdanena, zatimco hromadna bohate dotovana....

+4/0
17.10.2016 16:12

P29e38t65r 10Č27e90r79m32á47k 9218485179640

To nefunguje, všechny tyto prvky se používají napříč Evropou, a jediný efekt je ekonomický, nějaký zaznamenatelný pokles dopravy nikdy nikde nenastal.

Je to asi tak jako když budete mít město více obyvatel a stoupne tak potřeba odbavit více splaškové vody. Budete řešit adekvátním navýšením kapacity čističek a sítě a nebo přesvědčováním lidí že nemají splachovat?

+1/0
17.10.2016 16:20

J76á81n 24K89o84t60ú98č 2476594348976

Dobrá poznámka. Podľa mňa v mnohých európskych veľkomestách je dnes natoľko atraktívna verejná doprava, že sa ľuďom neoplatí po meste jazdiť autom. Buď ho vôbec nepoužijú, alebo ho odstavia na P+R parkovisku. Napríklad Viedeň a Zurich tak krásne fungujú. Bratislava má každý pracovný deň ráno aj večer paralyzujúce zácpy, ale Viedeň nič také nepozná.

+1/0
17.10.2016 16:39

P52e15t81r 59Č36e54r63m81á18k 9938195869850

K tomu jsou potřeba dva důležité faktory - jednak co je to kriterium toho co se komu vyplatí. Cena? Rychlost? Komfort? Každý to má trochu jinak a univerzální odpověď neexistuje. Takže stejně jako existuje skupina lidí pro které jsou vlastnosti mhd zcela vyhovující nebo nutné, existuje skupina pro kterou to je za určitých podmínek alternativa, ale také skupina pro kterou jsou ty parametry mhd naopak zcela nevyhovující.

A P+R jsou rozhodně správný prvek, nicméně ty řeší primárně ty co dojíždí, to gró městského provozu je ale jinde. A s tím že by Vídeň neznala zácpy mám teda poněkud hodně jiné zkušenosti ;-D

+1/0
17.10.2016 21:02

P74e91t90r 75M37i58c62h81a66l 2580884621562

Náhodou, v půl čtvrté ráno jsem projel Vídeň od A2 na B7 ani ne za půl hodiny. :-)

0/0
18.10.2016 13:21

J69á36n 72K58o21t92ú83č 2116274188956

V Bratislave je najväčší problém práve z toho, že sa ľudia hromadne sťahujú do okolitých obcí, ale verejná doprava za hranicami mesta je katastrofálna, ľudia nemajú inú možnosť než auto. Keby sa podarilo týchto ľudí presvedčiť, aby nechali auto na P+R parkovisku a ďalej pokračovali vlakom alebo električkou, tak to bude obrovská úľava pre cesty.

0/0
18.10.2016 17:11

P69e44t60r 46Č56e26r88m49á33k 9608175289120

Ani ne, v západní Evropě je takto obsazených aut daleko více, a doprava tam funguje přitom stále minimálně stejně a mnohdy lépe než u nás, takže problém je jinde ;-)

0/0
17.10.2016 15:41

J20a83n 13M63r71á78z56e70k 9657513521455

no projet centrem ve špičce je docela peklo a mnohdy by to bylo rychlejší snad i na kole

0/0
17.10.2016 15:46

P73e22t33r 73Č35e49r27m74á12k 9358135969550

No a?

0/0
17.10.2016 16:02

J63a64n 47M14r59á91z97e56k 9267863541505

doprava je hustší také proto, že většina lidí okolo sebe vozí další čtyři sedačky - auta by mohla být menší (→lehčí a s menší spotřebou), případně užší (například pouze pro dvě osoby sedící za sebou) a potom by jízdní pruhy mohly být užší nebo využitelné souběžně dvěma vozidly najednou....já nevím, prostě to automobilový trh musí vymyslet sám, konstruktéři v automobilkách snad musí vidět potenciál i u dojíždějících jedinců...

0/0
17.10.2016 16:15

P40e65t53r 95Č72e94r19m20á28k 9808235629460

Ano to by samozřejmě mohlo, ale pořád to neřeší to že u nás je zatím aut v porovnání se západem stále málo, a přesto už ta infrastruktura nestíhá.

+1/0
17.10.2016 16:22

L36u15d52v62í63k 15G34a20j65d24o62š68í25k 2245203854902

To je docela hloupý vtip, že v západní Evropě jim doprava funguje.

Organizují ji o něco lépe, ale zato je podstatně hustší. Výsledek je daleko horší než u nás. Nemusíte jezdit ani moc daleko. Stačí pár kilometrů za hranice do Mnichova.

0/0
17.10.2016 16:02

P76e48t37r 64Č24e30r45m60á48k 9878755919120

To je holá realita, právě Mnichov je krásný příklad - jen o málo větší než Praha, aut neskonale víc, přesto doprava nekolabuje ani zdaleka tak často jako v Praze - a to právě proto že je na to přizpůsobená tamní infrastruktura.

Samozřejmě nemluvíme o obchvatu a tranzitu, kde když táhne půl východní evropy na lyže do alp, tak je to každý víkend parkoviště.

0/0
17.10.2016 16:05

L11u11d42v79í49k 35G82a93j56d70o39š39í54k 2735753564452

Evidentně jste nikdy nezažil v Mnichově ranní a odpolední špičku.

+1/0
17.10.2016 16:10

P40e93t88r 82Č30e74r73m69á44k 9128515619300

Několikrát měsíčně, spíš vy jste asi dlouho nebyl v Praze. ;-)

0/0
17.10.2016 16:14

L34a83d83i81s29l15a96v 84T83r65i22s25k30a 4135967700

Vy jste mne rozesmál :). V Mnichvě že nekolabuje doprava? Byl jste tam někdy?

0/0
17.10.2016 17:50

P35e47t25r 85Č73e27r41m88á60k 9498795189940

Chtělo by to číst lépe celý text ;-)

0/0
17.10.2016 20:30

J64á53n 63K88o58t84ú54č 2736424588556

Neviem ako je na tom Mníchov, ale ja občas lietam služobne do Zurichu, a to je úplne iný svet. Áno, na vjazdom do mesta je ráno zhustená doprava (to je nič oproti situácii v Bratislave), ale je tam tak kvalitná infraštruktúra verejnej dopravy, že kto nechce, auto vôbec nemusí použiť, alebo ho len odstaví na P+R parkovisku. A pritom nemajú metro! V meste je omnoho lepší vzduch a pritom celá aglomerácia má trikrát toľko obyvateľov než Bratislava. Okrem kvalitnej MHD je samozrejme za tým aj drahé parkovné. Tam sa len tak zadarmo ani nadivoko parkovať nedá.

0/0
17.10.2016 16:44

M53a47r68e68k 51M67a43l10ý 1562388541500

Ano, v Zurichu jsem byl nedávno a neznal jsem to tam. Jel jsem tam autem a dopředu jsem si už na mapě hledal parkoviště... ani to není potřeba, jak se vejde do města, tak každou chvíli je nějaký Parkhaus, kde se dá zaparkovat. Já parkoval docela blízko centra (resp. hlavní stanice) a za půl dne jsem dal nějakých 6 franků, což bylo v pohodě. Jinak ve městě pěšky nebo autobusy. Jako jo, dalo se...

0/0
18.10.2016 9:12

J11i80n22d38ř29i40c28h 40Š55k21o39p20e33k 4625681750645

když uděláš před Prahou záchytná parkoviště a hned vedle bude stanice metra, tak lidi do centra většinou nepojedou.

0/0
17.10.2016 17:29

P37e12t82r 79Č81e85r27m88á85k 9478585689670

Zajisté pravda, na druhou stranu to řeší jen malou část problému, vnitroměstský provoz stále zůstane.

0/0
17.10.2016 20:38
Foto

M78i75r34o34s32l42a46v 55S44t49e78i88n78e88r 6208664843715

Jednoduše MHD. Kde žijete?

0/0
17.10.2016 20:36

J84i56ř81í 66K52o17c91u42r22e42k 6625944155958

Přihodím jedno idylické video z doby před zhoubným automobilismem. Jak uvidíte, byla doprava zboží zcela nepotřebná a lidé cestovali jen tak pro nic za nic, teda kromě těch v tramvaji.

https://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg

PS: Tetanové bakterie jsou životu nebezpečné. Tehdy se ale neočkovalo, takže život musel být zdravější. To vám potvrdí každý bojovník proti automobilům.

0/0
17.10.2016 15:13

L97u18d65v94í70k 53G73a88j86d54o70š26í21k 2935343134592

Taky si všiměte, že nikdo nepřekročil rychchlost nějakých 15–20 km/h :-)

0/0
17.10.2016 16:20
Foto

D46a77v55i26d 55P34e26n80k 4290388339335

zavedl bych motory V8 i do fabií, jako v usa, pro podporu ekonomiky

0/0
17.10.2016 15:01
Foto

M80i59c72h94a15l 98N91a43j49m49a73n 7769603536310

Tak oni i dnes v USA dávají do aut jako základní motorizace čtyřválce......

0/0
17.10.2016 15:04

J30i73ř61í 74K85o86c26u80r75e75k 6715744375168

Kdepak, to není pravada. Celá hospoda ví, že nejméně pětilitra a pod dvacet to nejezdí. A celá hospoda to ví už 30 let, tak to musí být pravda.

0/0
17.10.2016 15:06
Foto

D32a74v48i73d 96P52e14n30k 4520438439805

tak čtyřválců jezdí v usa pomálu, možná za krize jich pár jezdilo, ted je vše při starém a uřvané osmiválce jsou i ve focusu

0/0
17.10.2016 15:08
Foto

M80i39c71h26a79l 39N67a18j44m15a52n 7669583946730

Davide a proč se držet tak při zemi? Proč ne rovnou dvanactiválce?

0/0
17.10.2016 15:10

V37í96ť55a 40K12r49u38t28i95š 1390434795717

ve focusu 8-o

Moc se v autech neorientujete, že ....

+2/0
17.10.2016 15:11

M91a58r56t80i45n 28K78a81r75á32s18e22k 9788633788348

V tom focusu, ktery se i v USA prodava standardne s litrovym trivalcem?

0/0
17.10.2016 15:18

M29a18r71e57k 23M85a33l23ý 1102628191870

Teda... že vás to baví dělat ze sebe hlupáka :-)

0/0
18.10.2016 9:15

P79e24t45r 44B21á87č35a 8675816435535

R^ Aspon jednou vyhral rozum na pomatenym zelenym eko mozkem.

+13/−1
17.10.2016 14:28

M78a40r93t12i77n 47K67a53r35á52s93e82k 9388793708828

Co je pomateneho na tom nechtit mit mesta zamorena jedovatymi zplodinami? Dlouho nam trvalo vyhnat z mest kourici fabriky, ted je treba postupne omezit dalsi dva hlavni zrodje znecistni (spalovaci auta a lokalni topeniste)....

+3/−6
17.10.2016 15:01

J22i43ř21í 46K34o39c53u24r93e87k 6635424475688

To víte, když se zákonodárný úřad v boji proti emisím zaměřil na téměř neškodný CO2 a zbytek ignoroval, tak to dopadlo, jak to dopadlo. Poděkujte úředníkům, že v honbě za gram CO2 šly mnohem jedovatější emise nahoru.

+6/0
17.10.2016 15:05

M75a55r80t49i27n 31K70a91r50á83s29e91k 9358753468138

Ktery zakonodarny urad se zameruje na neskodne CO2? Jednotne evropske emisni normy pro auta (dnes platne EURO 6) resi vyhradne jedovate emise, ne CO2. Omezeni vjezdu do mestskych centruch v ruznych mestech vychazi rovnez vyhradne z jedovatych emisi (CO2 se neresi).

+1/−3
17.10.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.