Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o20m57á36š 14M63a29t52ě54j 9265788573392

Líbí se mi jak tady všichni nadávají na diesel a myslí si, že rozumí problému ve stylu "diesel = zlo" ... jenže ono to není tak černobílé.

1) Automobilky mají nad sebou naprosto nereálný bič limitu CO2. Ten se počítá tak - že průměr modelové řady musí mít zjednodušeně CO2 pod X na km.

2) Aby ten limit splnily - tak musí krutě snižovat spotřebu. To znamená vyšší tlaky atd... a přebytek vzduchu ve válci a málo paliva znamená, že tam vzniká NO... (které se pak redukujce na vyšší NO2, NO3 ... obecně NOx). Tenhle problém tíží všechny motory - není to výsada dieselů - jen diesely pracují s vyššími tlaky než benzíny... takže se tam ten problém projevil dříve.

3) Jenže tady to nekončí... při tlaku na snížení CO2 - jdou stejnou cestou jako diesely i benzíny (downsizing, přeplňování vzduchem, vyšší tlaky).... a v současném stavu se blíží situaci, kdy NOx bude problém i pro ně.

4) Pokud jde o nanočástice - ty vznikají úplně stejně ve všech přímovstřikových motorech. Benzín... nafta... akorát u benzínu se tím nikdo moc nezabýval - protože tady byly dobře viditelné saze u nafty, které jsou sice prakticky neškodné... ale lidi na ně "slyší".

5) CO2 se počítá průřezem na modelovou řadu... a benzíny jsou v CO2 / km na tom hůře než nafta. Při současném nastavení legislativy - jsou diesely nezbytné - jinak prostě limity CO2 nejdou splnit (respektive budou je papírově splňovat jen hodně malé motory, které ovšem v reálném provozu budou peklo). Samozřejmě pro bruselského úředníka to nachvíli pořeší hybridy - které v testu budou vykazovat nulové emise atd... jenže to je jen založeno na další hybridgate.

Celé je to prostě vrtěti psem ...

+26/−2
doporučit
17.10.2016 9:37

P25e73t48r 35B14á11č17a 8645576735845

R^ Aspon jednou vyhral rozum na pomatenym zelenym eko mozkem.

+13/−1
doporučit
17.10.2016 14:28
Foto

P83e57t58r 64N66o32v59o73t22ň20á67k 1385111833618

Jako mala firma o dvou zamestnancich potřebujeme k převozu materiálu a naradi na stavby dodávku. Neumím si dost dobře představit, jak bych provozoval elektrododavku. Už jenom ty počáteční náklady, kdyby se to vůbec vyrábělo.

+10/0
doporučit
17.10.2016 9:28


P86e35t70r 79P27o21s56p60í29š22i12l 4898164526366

Na jedné straně se volá po upouštění od hromadného automobilismu, ale na druhé straně je na automobilismu a jeho růstu postavena celá ekonomika. To je jako s kouřením. Všichni se naoko tváří, jako že je trápí škodlivost kouření na zdraví, ale na druhé straně si přejí, aby kouřili všichni, protože příjmy z daní jsou potřebné. A taky není zrovna žádoucí, aby se lidé dožívali ve zdraví stovky let.

+9/0
doporučit
17.10.2016 12:22

I15v42a46n72a 52N55o15v64á 2842322669148

já myslela, že auta v N budou od příštího roku jen na obnovitelné zdroje. Když tak razantně zrušili jádro.

+9/0
doporučit
17.10.2016 7:37

K45a28r57e45l 47V50a52c23h80u92t 9773552729363

Skutečnou aférou "dieselgate" je to, že diesely vítězí nad zdravím lidí... :-/

Mamon a sobectví tak vítězí nad zdravým rozumem.

+10/−1
doporučit
17.10.2016 6:21

J96a38n 51D64l41o52u31h84ý 7144349910379

Tady nejde o nejake zdravi obcanu, ale o dalsi dan, kterou by nastesti nemel kdo platit. Tak ji nezavedou a jeste to svadej na lidi... Pres 60% evropanu cestuje vzdy a vsude autem, cili zakazovat to je naprosto mimo. Kdyby radsi hledali spolecnou cestu skrze vyrobce automobilu namisto prikazovani EU norem, ktere nemaji zaklad v realnem svete.

+7/0
doporučit
17.10.2016 7:43

J40i15n81d70ř85i57c60h 16K21u41c71h76a64ř 4496633398

Ty řeči o škodlivosti dieselu... Ještě před cca 4 roky byl diesel ukazován jako vrchol ekologičnosti, státy jej dodnes daňově zvýhodňují. Takže si spousta lidí koupilo diesel. A když ho "všichni" mají, tak se najednou ukáže jak je to škodlivé a začíná se tlačit benzín (jsem přesvědčen že do pár let bude daňové zvýhodnění). A čekám že za pár let se ukáže jak je vlastně ten benzín škodlivý a bude se opět tlačit diesel... K hromadnému rozšíření elektro aut dle mého ještě tak 15 let nedojde.

+5/0
doporučit
17.10.2016 9:05

J55a22n 64T90a98r26a58b76a 4226306909239

Že by v Německu někdo konečně objevil fakt, že nesmysl je nesmysl?

+6/−1
doporučit
17.10.2016 0:33

L82u60b24o32m52í19r 20V46r41t20a17l 6290947651241

V pohodě. Za dvacet let tam budou jezdit na velbloudech.

+4/0
doporučit
17.10.2016 20:07

P64e65t73r 98P90o88s91p39í90š68i10l 4388244556156

Kdyby se hypoteticky zrušila všechna dieselová osobní auta a majitelé přešli hromadně na benzín, byl by benzínu dostatek pro všechny? Nebo by došlo k výraznému nárůstu ceny benzínu v důsledku zvýšené poptávky? Uvědomte si, že v Evropě tvoří dieselová auta cca 60% všech prodejů a v kategorii vysokých kilometrových nájezdů je to ještě mnohem vyšší procento.

+3/0
doporučit
17.10.2016 12:17

R57a64d66i46m 33S60v27o48b33o55d38a 9263979446152

tak at zavedou stejnou spotrebni dan na benzin jako je na naftu a casem se to srovna. diesel se pak fakt oplati jen tem co najezdi 40-50kkm/rok

+2/0
doporučit
17.10.2016 9:26
Foto

M44i95c43h11a93l 20N48a30j98m34a90n 7309323636520

Tak hlavním problémem by byly dodávky, které zajišťují logistiku v centru měst. Dodávky velikosti transita jsou totiž hezkou řádku let k dispozici pouze s dieselem.

+2/0
doporučit
17.10.2016 6:15

J80a94n 89M35r61á51z62e57k 9427633471275

když se podíváte, kolik jezdí po Praze aut osazených pouze řidičem, tak to doopravdy volá po nějaké revoluci v dopravě

+3/−8
doporučit
17.10.2016 15:38

J49i53n61d71ř93i93c85h 33K14u93c22h61a94ř 4196443668

Rozumným řešením by dle mého bylo říci, že od roku 2020 bude zákaz prodeje nových dieselu do 3,5tuny, od roku 2030 zákaz prodeje jakéhokoliv dieselu do 3,5t a od roku 2035 zákaz provozu dieselu do 3,5t. Tak se může každý připravit a nově prodaná auta dožijí svých 15let

+2/−4
doporučit
17.10.2016 13:46
Foto

M22i42r39o93s84l80a74v 42S35t71e81i62n81e48r 1115475568913

Na místech, kde NOX překračuje normu, by stačilo mlžit nebo kropit. Kysličníky se s vodou okamžitě spojí a jdou k zemi.

Volkswagen s tím nemá co dělat, většinu emisí způsobí topeniště.

LPG nebo CNG nesmí do společné garáže. Takže by se kvůli tomu musely stavět otevřená zastřešená parkoviště mimo obytné budovy.

+1/0
doporučit
17.10.2016 20:35

L97a76d46i61s96l36a46v 39T47r85i82s38k40a 4525177950

Vize budoucnosti v Německu a EU

No, už nejspíš nejsme daleko od chvíle, kdy začnou měřit splodiny i nám lidem a ti kdo bydlí v centru pak budou mít zakázáno jíst čočku, hrách nebo česnek a nebo se budou muset odstěhovat z centra.

Krávy (podle některých odborníků prý vytvářejí nejvíce skleníkových plynů, inu tráva je tráva) pak budou na svých ušních štítcích označny písmeny AAA až F podle množství naměřených produkovaných splodin. V okolí měst pak budou určeny perimetry, do kterých budou mít krávy přístup jen podle jejich zatřídění (písmena na uchu). Ve městě budou smět žít pouze krávy AA+ a případně AAA+, ostatní jen na venkově. Krávy s označením F pak budou určeny pro export do zemí mimo EU jako pomoc rozvojovým zemím.

+1/0
doporučit
17.10.2016 17:47

P44e10t33r 52S42p68a78t29z45i31e21r32e51r 7654922745154

takže to vlastně zní tak, že radnice ten boj vzdávají a říkají...no co...lidi jsou tak hloupý, že si vlastně neuvědomují to co jim hrozí díky spalinám..nebo to nechtějí chápat a lenost a pohodlí je jim bližší než zdravé město....tak ať pojdou na rakovinu, když to tak chtějí. Takže je vidět, že i když každý ví, že už je ve městech nedýchatelno tak i přes pohodlí musí auty jezdit. Protože přeci nebudeme chodit pěšky nebo jezdit MHD..nejsme socky. Lidská blbost zase vítězí....a pak že nejsme odsouzeni k záhubě.

+2/−7
doporučit
17.10.2016 6:34

P12e21t67r 30S60p44a13t57z54i42e87r59e96r 7404392555854

plno lidí tu říká, že to jinak nejde a píší tu stovky důvodů proč to auto je vlastně potřeba a proč tedy nejde od aut trochu upustit, aby se zlepšilo životní prostředí.....velice často vzpomínám na větu svého šéfa, který ji používal.....neříkejte mi stovky důvodů proč to nejde, ale najděte jeden důvod jak by to jít mohlo.....takže když tak všichni říkají proč nejde upustit od aut ve městech..tak kdyby lidi nebyli líný, tak by spíš se snažili vymyslet ten jeden důvod jak to udělat...jenže to je holt moc práce a přemýšlení bolí.....

+1/−2
doporučit
17.10.2016 11:37

P13a10v23e13l 59M38a96t27o25u74š24e23k 5870817918174

Když tu čtu, jak je tady pro většinu lidí auto zcela NUTNÉ, tak vůbec nechápu, jak mohlo lidstvo bez něj vůbec dožít minulého století.

+1/−5
doporučit
17.10.2016 13:58

P33a38v41e48l 74M83a64t30o94u87š35e89k 5680487908814

Dojemné, jak jsou autíčkáři hájeni a ochraňováni, aby jim někdo nezkřivil vlásek! Že by se chudáčci nedostali domů a do práce! Jak je možné, že jiní to dokáží i bez aut, nebo je nechají zaparkovaná u nádraží a pokračují veřejnou dopravou? Navíc v Německu, kde veřejná doprava funguje skoro nejlépe na světě! Zase jeden z příkladů, jak je celé horování o ochraně ovzduší ve skutečnosti pokrytecké a zdraví lidí je až na posledním místě! Hlavně že se rekordně prodávají auta a ropné produkty!

+2/−16
doporučit
17.10.2016 9:56

L76u65b61o91m61í11r 51V81r69t13a44l 6690887441651

Mám řešení. JEDNOMÍSTNÉ, LEVNÉ (to znamená do 100.000 za nové v plné výbavě) auto. A pohon samozřejmě na CNG nebo LPG. To je to nejrozšířenější ekopalivo u nás. Je na trhu? Není. Tak co se tu řeší?

0/−4
doporučit
17.10.2016 20:08
Foto

D60a95v52i72d 11P96e16n20k 4290458919175

nojo ta cena ropy udělala své, auta se kupujou jak nikdy předtím, hlavně tedy opět čína, která jednou planetu zabije....bo miliardy lidí navíc v autech, to už nevydrží podle mého názoru

0/−2
doporučit
17.10.2016 12:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.