Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a93n 47P84š88e24n53i94č97k48a 2490848423262

Na celen elektromobilismu mi prijde nejvtipnejsi jakej to bude zlatej dul pro sberace kovu. Takovejch kabelu co se bude valet po ulicich....

0/0
5.10.2016 17:54

P59e20t25r 92N83ě94m65e64č31e98k 1442404412333

Co je to za název článku? Jakkoliv nesouvisí s textem......8-o

+1/0
5.10.2016 7:47

M88i14c56h78a25e49l 24K25o84n51e38č63n52ý 6172503809329

Digitálkový Meďour:-P

0/0
4.10.2016 22:25


Foto

J32i87ř37í 21D98v11o31ř80á67k 5315479720478

Tak někdy v roce 1986 ukázal mercedes koncept , kde místo volantu byla mezi sedadly taková páka s divným názvem ( pro čtenáře v ČSSR ) " džojstik (eng. joystick) . Měla ovládat změnu směru , akceleraci i brždění .

0/0
4.10.2016 19:47
Foto

J50a57n 81M30a16c92k 5907702682925

Az to bude mit dojezd aspon 1000km, tak mozna zacnu tyhle clanky cist.

+2/0
4.10.2016 17:01

J11a44r35o73m64í29r 52K57r24á50l 4760229524149

Pokud za 5 minut můžete natankovat v každé dědíně, stačí i menší dojezd.

+2/0
4.10.2016 19:05
Foto

J21i89ř13í 35D96v57o27ř75á52k 5475109790808

Jenom přesvěčit obyvatele , aby si během tankování vypli el. spotřebiče.

+1/−1
4.10.2016 19:49

M32a11r56t88i60n 62K93a35r75á72s36e65k 9608253728338

Vetsina lidi nastesti nejezdi 1000km streky bez zastavky... uz dneska muzete nahradit elektrikou velke mnozstvi aut, ani by jakkoli utrpel uzivatelsky komfort, resp uzivatelsky komfort se zlepsi. Jedine co brani tomu, aby se prodavaly ve velkem je zatim cena...

0/0
5.10.2016 8:51

J32a70n 38P14š77e18n26i89č64k73a 2210758353912

To je teorie. V podstate bych musel vydrzovat dve auta. Jedno na denni provoz jak naznacujes. A druhe na ten zbytek. A asi nebudu planovat vylet podle toho jestli je v cili vhodna zasuvka.

Aby bylo jasno, nejsem proti elektromobilum, ale ta doba tu zatim stale jeste neni.

Spis jen pro ilustraci: http://www.auto.cz/ny-times-kritizuje-kratky-dojezd-tesly-model-s-vyrobce-odmita-72880

+1/0
5.10.2016 9:22

M86a73r84t48i30n 56K67a60r25á59s58e77k 9458263758698

Tak pisu velke mnozstvi aut, ne vsechna auta, dneska uz pomalu vetsina domacnosti ma 2 a vice aut, pricemz jedno nikdy realne zadnou dlouhou cestu nepojede (my mame treba maleho yarise jako druhe auto, a tim bych proste nikam dal nejel), v takovem pripade (a to jsou statisice aut jen v CR) neni problem to auto vymenit za EV klidne dnes, a uzovatelsky na tom clovek bude jeste lip (nemusi na benzinku)....

0/0
5.10.2016 9:32

J45a42n 53P52š29e76n71i74č13k24a 2840658343862

To o yarisovi muzes tvrdit jen do te doby, nez bude nucen nahle prevzit ulohy hlavniho auta. Nechci malovat certa na zed, ale nehoda, zavazna porucha ci odcizeni auta se muze stat opravdu kazdemu.

A druha vec, proc to neudelas kdyz je to tak prima? Ja treba uvazoval o elektromopedu, ale kdyz vynecham uvahu o investici, tak ho stejne nemam doma kam dat.

0/0
5.10.2016 17:35

M50a28r10t83i85n 62K80a22r94á26s64e70k 9548773558988

Neudelam to protoze dneska jsou EV drahe, proto taky pisu od zacatku ze hlavni prekazkou masovejsiho rozsireni je cena ne?

0/0
5.10.2016 19:23

P71e98t23r 93M38a78r31e81š 6713208118194

Není to takové nějaké sterilní? Nevim jestli se chci cítit v autě jako v Apple Store (nic proti němu).

Svítící pedály + a - ? To abych si nespletl bzrdu a plyn? A řídit se bude v bačkorách?

0/0
4.10.2016 16:53

M44a15r71t11i36n 37K18a39r76á61s40e23k 9888323468378

Slysel jste nekdo slovo koncept? Ty vypadaji podobne ulitle at uz jsou to elektricke nebo spalovaci auta...

+2/0
4.10.2016 16:59

J86o58z31e92f29a 14N51o84v52a39k58o70v96a 7286215740604

Je opravdu pekne se divat, v cem budou lide jezdit za 200 let :-)

0/0
4.10.2016 16:32

T70o76m88á53š 63K44u26c69h26a31ř 3207681988151

Čísílka pro neelektrikáře:

Domácnosti v Praze ročně spotřebují 1500 GWh elektřiny.

Když pro začátek každé druhé auto v Praze nahradíme eletromobilem, je to 500 000 elektromobilů. Když každý bude chtít za den nabít jen 30% kapacity akumulátorů, je to za rok 365 dní X 20 kWh X 500 000 aut = 3650 GWh, tedy víc jak 200% nynější spotřeby domácností, a to nepočítám, že dodávky, náklaďáky, autobusy s mnohem vyšší spotřebou bude také potřeba nahradit. Těch 3650 GWh se musí někde vyrobit a násobně se musí i posílit distribuční síť.

Těch jen pro začátek a jen v Praze chybějících 3650 GWh získáte, když si za Prahou postavíte ještě jednu elektrárnu Tušimice II a budete si tam jezdit dobíjet. ;-)

+8/−3
4.10.2016 16:15

T15o41m92á93š 23M88o17r89a40v63č85í57k 3957786463425

A teď si představte, když před 100 lety s hrůzou počítali, co by způsobilo, kdyby každá domácnost měla jednu žárovku. Taky to muselo být děsivé.

+13/−1
4.10.2016 16:22
Foto

J58i49ř64í 61D27v54o57ř82á33k 5245149330128

V té době slavil elektromobil asi 81. let .

+2/0
4.10.2016 19:40

T81o40m25á52š 34M53o39r13a33v97č85í52k 3807466343675

Jinak ČR vyváží 17,4 terawatthodin, takže jsou ta čísla potřebné energie ve srovnání s vývozem směšná.

+7/0
4.10.2016 16:25

J15i47ř47í 32K82o71c70u14r46e86k 6595824205708

Směšná? Praha je 10 % obyvatel. Jestliže pro Prahu vyšlo 3,65 TWh, tak pro ČR vychází 36,5 TWh. Což vedle vašich 17,4 vypadá ... jako starší brácha.

0/0
4.10.2016 23:36

T97o83m83á86š 57M33o70r15a70v35č17í39k 3357506773195

Pro Prahu nevyšlo 3,65 TWh. To byl jen tip, který nekoresponduje s realitou spotřeby paliv. Musíte si uvědomit, že dnes mají auta i batolata (na hlavu) a průměrně má auto spotřebu méně než 1 litr benzínu na den (to je realita podle spotřeby paliv). To co vyvážíme by v pohodě stačilo, ale je to zbytečné, nevím o tom, že by Češi plánovali nákup milionů elektromobilů.

+2/0
5.10.2016 0:22

J46a18n 33P25š28e75n65i11č29k19a 2680218153462

Neplanuji, protoze jsou predrazene a provozne stoji za starou belu.

0/−1
5.10.2016 9:15

J92a55n 92P62š98e12n68i93č87k10a 2960108763222

Stejne jako tip je 1 litr na den, nebo to ozdrojuj

+1/0
5.10.2016 9:16

T24o53m46á29š 35M37o50r51a59v93č52í32k 3277826673485

Vydělil jsem spotřebu pohonných hmot počtem aut a 365 dní v roce.

+1/0
5.10.2016 10:44

J64a58n 98P34š41e61n46i72č51k75a 2490518293332

A jak jsi od toho oddelil naftova auta?

Spotreba je je cca 2mld litru a osobaku je cca 5,1mil. to by ti sedelo, ale z toho je klidne pulka na naftu+lpg+cng+etanol+hybrid... kulha ti to,

0/0
5.10.2016 17:37

T28o28m98á53š 85M74o71r48a85v76č95í51k 3957976193755

Ale vzal jsem v potaz jen benzínová auta a benzín, protože nafta se používá i do kamionů, na železnici, v MHD aj.....

0/0
5.10.2016 10:46

T83o85m36á49š 45M47o10r52a79v62č17í73k 3777586873975

Teď, když jsem přečetl celou diskuzi viz p. Karásek níže. Ten operuje s tím co já.

0/0
5.10.2016 10:56

J31a35n 74P33š33e73n95i91č75k25a 2720318373892

Operuje, ale blbe.

0/0
5.10.2016 17:37

T65o47m62á74š 91K62u25c79h86a80ř 3277561728331

Ale těžko si koupí dražší elektromobil ten, co málo jezdí. To by jaxi postrádalo smysl. ;-)

0/0
5.10.2016 23:47

M67a96r70t36i88n 96K30a69r32á85s51e20k 9898433738308

Nebo jiny vypocet vychazejici z realnych cisel a ne domnenek, ze kazde auto dobije kazdy den 30% baterky (to je neskutecny overkill tolik auta realne nikdy nenajedou).

V CR se spotrebuji cca 2 miliardy bezinu do aut (aut na benzin je vic jak polovina). Prumerne auto na benzin ma spotrebu realne kolem 7 litru na 100km, elektricke 15-20, pro jendodussi vypocet prepdokladejme pesimisticky spotrebu 21 kWh/100km. To nam dava evivalent spotreby 3 kWh na litr benzinu. Tj pro nahradu vsech bezinaku spotrebujete cca 6 TWh rocne. Pro srovnani rocni export elektriny z CR je cca trojnasovek teto hodnoty a elektrarny maji spoustu volne kapacity v noci, kdy je nizsi spotreba, a je to idealni cas pro dobijeni aut, tak teoreticky by soucasne kapacity utahly i dvojnasobek vsech osobnich aut, kdyby byly na elektrinu...

+5/0
4.10.2016 16:54
Foto

J74i77ř24í 89D96v68o21ř12á66k 5345819500478

A siť ?

0/−1
4.10.2016 19:52

M93a16r76t11i71n 33K77a53r45á42s39e69k 9948253768328

Ze dne na den by to samozrejme neslo (a raky pocet EV se bude zvysovat jen velmi zvolna) ale uzke misto je ve vetsine pripadu az v koncovych transformatorech, coz neni nijak extremne draha uprava, paterni sit je na to dimenzovana uz dnes s velkou rezervou

+1/0
4.10.2016 22:13

M81i72l80o16š 66V15o49n41d81r36u97š85k67a 5695631257784

Zde bude spíše problém s řízením sítě, než sítí samotné. Je zde koncept Smart Grid, ve kterém by např. elektromobily mohli sehrát důležítou roli, Elektromobily by mohly být dobíjeny pouze v době, kdy je energie nadbytek, optimistické teorie jdou ještě dále, že baterky elektromobilů by mohly síť stabilizovat a v době nedostatku energie a se právě odsud mohla brát. Síť (a také tarify) se bude muset měnit tak jako tak, otázka je jak rychle ty změny implementujeme. Pokud bude tlak, tak asi rychle.

A omlouvám se za mínus, chtěl jsem dát rply a ono to bylo mínus :-(

0/0
5.10.2016 11:23

T31o37m78á74š 19K27u20c94h75a38ř 3447831308111

Ale logicky si přece elektromobil nekoupí ti a malým nájezdem, co jedou jednou týdně do lídlu. Pro ty je nejvýhodnější nějaká haťapka. Koupí si ho prvně ti, co najezdí víc, aby tam byla aspoň nějaká návratnost.

0/0
5.10.2016 23:50

J53i44ř79í 84P61o10d44s79k88a65l45s28k45ý 1359916857752

Baterie potřebují vydatný "thermal management", takže maska vpředu by úplně od věci nebyla. Nicméně bez ní je aerodynamický odpor nižší.

0/0
4.10.2016 16:10

K78a24r89e72l 86M96á57c72a 7542706206908

hned elektrokáru od meďoura beru, ale zatím to vypadá jak nějakej japonec či korejec;-) Tak trochu zapracovat na designu kluci

0/0
4.10.2016 15:28

K76a14r56e61l 34N54o50v87á84k 8114241430516

Super. A už ty kamery a displeje místo zrcátek umí zobrazovat prostorově jako ta stupidní nemoderní zrcátka?

+4/0
4.10.2016 14:32

P48e22t39r 89B81á83č13a 8895626655695

Kdyz si myslite, ze po tech elektrokramech nekdo touzi, vas boj...

+6/−7
4.10.2016 14:21

P39e38t65r 47G31a21z16d38a 6348882219617

jenže i ty nejobyčejnější elektrokrámy budou mít větší výkon než klasické auto a lépe rozloženou hmotnost. TZN bude to pěkné svezení.. A za druhé až bude místo konceptu sériová výroba, budou baterie zase jinde a dojezd klidne 1000km. A konecne prestaneme cuchat smrady ;-D

+7/−6
4.10.2016 14:47

J87a65n 20M79a50c96h89a76c98e56k 1316481839282

A pak se probudite. Vykon jiste, ale dojezd, rychlost nabijeni a zivotnost baterii (a jejich cena) rikaji neco uplne jineho. Do bezneho auta proste na kazdem rohu nacerpate za 5 minut plnou nadrz a hura na dalsich 1000km. Adekvatni baterie neexistuji, a to ani vzdalene.

A kdo si od vas po par letech koupi ojetinu s vidinou, ze do ni nasype ctvrt mega za nove baterky..

+7/−3
4.10.2016 15:27

P81e71t85r 16K11o23l48á86ř 2328957874121

Kdo jezdí denně 1000 km?

+4/−5
4.10.2016 15:36

M65a72r93t84i19n 61K36ř60í50ž 9333712140627

ne denně,ale a ne 1000, ale z Prahy do Ostravy a zpět poměrně často.

0/0
4.10.2016 16:14

J91a71n 87M69a82c16h27a63c12e39k 1436511279862

Bylo mysleno, ze 1000km se o zadne "nabijeni" nemusite starat. U nas je treba problem zaparkovat, nekdy parkuju ve vedlejsi ulici, nekdy o nekolik ulic dal. Kde ze si to to uzasne elektroauto nabiju?

0/0
4.10.2016 16:30

M97a23r10t43i23n 90K48a40r27á81s23e46k 9688213328768

Dneska nikde, nikdo taky neceka, ze si dneska ve velkem budou kupovat EV lidi co bydli nekde na sidlisti a parkuji na ulici (to by byla fakt solidni blbost), nebo lidi co jezdi kazdy tyden na otocku trasu Plzen-Ostrava...

+1/−2
4.10.2016 16:57

P57a10t81r53i18k 50Z59a26b49r88a70n48s63k43y 1591439905733

kazdej neni cestak, prodejce drogerie, obchodni zastupce velke firmy - ten spis hodne lita. Jsou lidi co tisic km v kuse daji jednou za 2 roky - cca 98 procent lidi.

+5/0
4.10.2016 15:50

J38a47n 50B89i58n22d24e61r 1544158553457

No mám pocit, že tu energii do bateríí musí taky něco vyrobit ne. Takže budeme čuchat smrady z elektráren, pokud to tedy nebude všechno z " jádra " :)

+3/0
4.10.2016 15:42
Foto

T47o15m40á35š 80D43v69o73ř78á56k 7625826937331

Ne, všichni budeme mít povinně větrníky i na balkonech...:-P

0/0
4.10.2016 16:19

M30a98r76t83i31n 79K55a93r82á84s36e67k 9518693398568

Nic proti, ale dneska CR vyvazi vic elektriny, nez by spotrbovalo 100% osobaku v elektricke verzi, takze zadne smardy navic z elektraren moc nehrozi...

+2/−2
4.10.2016 16:59

J95a53n 69P13š51e64n17i37č61k26a 2720268943812

A diky tomu ma vyrazny prijem do statni kasy. 60% v CEZu je proste znat.

A ted si to predstav:

-15mld od CEZ

-25mld spotrebni dan z benzinu (12,84kc x 2 mld litru)

a prakticky nikym nevycislene a nevycslitelne naklady na infrastrukturu (napriklad jestli ma ted pumpa 6 stojanu a auto tankuje 5 minut odbavi za hodinu 72 aut, rychlodobijeni tak 20 minut a takze to mas 18 aut, tedy musis zvetsit plochu kde ta auta mohou stat. samozrejme je to pumpa od pumy. Navic zcela jiste nema bezna cerpaci stanice dostatecne dimenzovany privod)

0/0
5.10.2016 17:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.