Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a95n 10P76š43e11n75i36č87k64a 2270128753582

Na celen elektromobilismu mi prijde nejvtipnejsi jakej to bude zlatej dul pro sberace kovu. Takovejch kabelu co se bude valet po ulicich....

0/0
5.10.2016 17:54

P98e57t65r 87N91ě87m24e14č76e71k 1492814362763

Co je to za název článku? Jakkoliv nesouvisí s textem......8-o

+1/0
5.10.2016 7:47

M85i74c43h22a69e50l 28K61o22n81e25č77n94ý 6142683769469

Digitálkový Meďour:-P

0/0
4.10.2016 22:25
Foto

J46i39ř30í 60D67v40o47ř50á71k 5475679240738

Tak někdy v roce 1986 ukázal mercedes koncept , kde místo volantu byla mezi sedadly taková páka s divným názvem ( pro čtenáře v ČSSR ) " džojstik (eng. joystick) . Měla ovládat změnu směru , akceleraci i brždění .

0/0
4.10.2016 19:47
Foto

J98a57n 36M41a23c27k 5247982502625

Az to bude mit dojezd aspon 1000km, tak mozna zacnu tyhle clanky cist.

+2/0
4.10.2016 17:01

J75a83r79o70m83í32r 21K76r67á46l 4510879234949

Pokud za 5 minut můžete natankovat v každé dědíně, stačí i menší dojezd.

+2/0
4.10.2016 19:05
Foto

J39i44ř12í 94D54v55o75ř28á14k 5855499110598

Jenom přesvěčit obyvatele , aby si během tankování vypli el. spotřebiče.

+1/−1
4.10.2016 19:49

M79a14r27t23i69n 62K59a58r75á44s29e69k 9828353958788

Vetsina lidi nastesti nejezdi 1000km streky bez zastavky... uz dneska muzete nahradit elektrikou velke mnozstvi aut, ani by jakkoli utrpel uzivatelsky komfort, resp uzivatelsky komfort se zlepsi. Jedine co brani tomu, aby se prodavaly ve velkem je zatim cena...

0/0
5.10.2016 8:51

J10a77n 69P23š34e45n68i71č47k79a 2450768363812

To je teorie. V podstate bych musel vydrzovat dve auta. Jedno na denni provoz jak naznacujes. A druhe na ten zbytek. A asi nebudu planovat vylet podle toho jestli je v cili vhodna zasuvka.

Aby bylo jasno, nejsem proti elektromobilum, ale ta doba tu zatim stale jeste neni.

Spis jen pro ilustraci: http://www.auto.cz/ny-times-kritizuje-kratky-dojezd-tesly-model-s-vyrobce-odmita-72880

+1/0
5.10.2016 9:22

M29a89r78t14i96n 17K15a86r91á22s77e74k 9698613768988

Tak pisu velke mnozstvi aut, ne vsechna auta, dneska uz pomalu vetsina domacnosti ma 2 a vice aut, pricemz jedno nikdy realne zadnou dlouhou cestu nepojede (my mame treba maleho yarise jako druhe auto, a tim bych proste nikam dal nejel), v takovem pripade (a to jsou statisice aut jen v CR) neni problem to auto vymenit za EV klidne dnes, a uzovatelsky na tom clovek bude jeste lip (nemusi na benzinku)....

0/0
5.10.2016 9:32

J74a55n 97P58š90e60n13i41č87k42a 2340818453432

To o yarisovi muzes tvrdit jen do te doby, nez bude nucen nahle prevzit ulohy hlavniho auta. Nechci malovat certa na zed, ale nehoda, zavazna porucha ci odcizeni auta se muze stat opravdu kazdemu.

A druha vec, proc to neudelas kdyz je to tak prima? Ja treba uvazoval o elektromopedu, ale kdyz vynecham uvahu o investici, tak ho stejne nemam doma kam dat.

0/0
5.10.2016 17:35

M79a39r67t96i39n 32K62a76r47á13s66e31k 9128103608578

Neudelam to protoze dneska jsou EV drahe, proto taky pisu od zacatku ze hlavni prekazkou masovejsiho rozsireni je cena ne?

0/0
5.10.2016 19:23

P46e92t25r 49M31a54r26e32š 6493418578544

Není to takové nějaké sterilní? Nevim jestli se chci cítit v autě jako v Apple Store (nic proti němu).

Svítící pedály + a - ? To abych si nespletl bzrdu a plyn? A řídit se bude v bačkorách?

0/0
4.10.2016 16:53

M32a60r72t35i57n 34K25a48r52á16s83e38k 9948183348948

Slysel jste nekdo slovo koncept? Ty vypadaji podobne ulitle at uz jsou to elektricke nebo spalovaci auta...

+2/0
4.10.2016 16:59

J57o39z12e66f48a 71N92o12v36a29k20o39v96a 7206515170704

Je opravdu pekne se divat, v cem budou lide jezdit za 200 let :-)

0/0
4.10.2016 16:32

T88o51m88á78š 51K82u59c92h76a28ř 3517841908531

Čísílka pro neelektrikáře:

Domácnosti v Praze ročně spotřebují 1500 GWh elektřiny.

Když pro začátek každé druhé auto v Praze nahradíme eletromobilem, je to 500 000 elektromobilů. Když každý bude chtít za den nabít jen 30% kapacity akumulátorů, je to za rok 365 dní X 20 kWh X 500 000 aut = 3650 GWh, tedy víc jak 200% nynější spotřeby domácností, a to nepočítám, že dodávky, náklaďáky, autobusy s mnohem vyšší spotřebou bude také potřeba nahradit. Těch 3650 GWh se musí někde vyrobit a násobně se musí i posílit distribuční síť.

Těch jen pro začátek a jen v Praze chybějících 3650 GWh získáte, když si za Prahou postavíte ještě jednu elektrárnu Tušimice II a budete si tam jezdit dobíjet. ;-)

+8/−3
4.10.2016 16:15

T72o25m23á65š 11M69o63r52a95v41č61í94k 3597236723405

A teď si představte, když před 100 lety s hrůzou počítali, co by způsobilo, kdyby každá domácnost měla jednu žárovku. Taky to muselo být děsivé.

+13/−1
4.10.2016 16:22
Foto

J81i27ř42í 48D25v65o51ř45á64k 5615839240628

V té době slavil elektromobil asi 81. let .

+2/0
4.10.2016 19:40

T79o49m38á20š 16M54o38r37a56v98č20í39k 3367556383655

Jinak ČR vyváží 17,4 terawatthodin, takže jsou ta čísla potřebné energie ve srovnání s vývozem směšná.

+7/0
4.10.2016 16:25

J77i51ř76í 74K43o78c35u28r49e18k 6185624395508

Směšná? Praha je 10 % obyvatel. Jestliže pro Prahu vyšlo 3,65 TWh, tak pro ČR vychází 36,5 TWh. Což vedle vašich 17,4 vypadá ... jako starší brácha.

0/0
4.10.2016 23:36

T47o88m24á23š 84M34o17r65a32v66č73í30k 3527906853205

Pro Prahu nevyšlo 3,65 TWh. To byl jen tip, který nekoresponduje s realitou spotřeby paliv. Musíte si uvědomit, že dnes mají auta i batolata (na hlavu) a průměrně má auto spotřebu méně než 1 litr benzínu na den (to je realita podle spotřeby paliv). To co vyvážíme by v pohodě stačilo, ale je to zbytečné, nevím o tom, že by Češi plánovali nákup milionů elektromobilů.

+2/0
5.10.2016 0:22

J59a87n 98P67š88e28n14i88č44k40a 2400298563762

Neplanuji, protoze jsou predrazene a provozne stoji za starou belu.

0/−1
5.10.2016 9:15

J13a89n 48P42š85e34n14i28č89k16a 2980148303342

Stejne jako tip je 1 litr na den, nebo to ozdrojuj

+1/0
5.10.2016 9:16

T83o57m68á75š 40M49o50r29a44v34č61í13k 3577826923375

Vydělil jsem spotřebu pohonných hmot počtem aut a 365 dní v roce.

+1/0
5.10.2016 10:44

J57a14n 74P83š34e87n94i47č71k95a 2130598823782

A jak jsi od toho oddelil naftova auta?

Spotreba je je cca 2mld litru a osobaku je cca 5,1mil. to by ti sedelo, ale z toho je klidne pulka na naftu+lpg+cng+etanol+hybrid... kulha ti to,

0/0
5.10.2016 17:37

T43o14m69á44š 22M14o89r89a10v22č51í50k 3867896583915

Ale vzal jsem v potaz jen benzínová auta a benzín, protože nafta se používá i do kamionů, na železnici, v MHD aj.....

0/0
5.10.2016 10:46

T95o56m24á24š 32M74o26r34a85v22č60í64k 3257566703175

Teď, když jsem přečetl celou diskuzi viz p. Karásek níže. Ten operuje s tím co já.

0/0
5.10.2016 10:56

J24a73n 89P49š98e67n92i91č25k16a 2620878923742

Operuje, ale blbe.

0/0
5.10.2016 17:37

T94o98m90á56š 81K80u84c66h53a56ř 3917191788951

Ale těžko si koupí dražší elektromobil ten, co málo jezdí. To by jaxi postrádalo smysl. ;-)

0/0
5.10.2016 23:47

M56a29r82t85i47n 61K11a87r32á65s98e80k 9508613358388

Nebo jiny vypocet vychazejici z realnych cisel a ne domnenek, ze kazde auto dobije kazdy den 30% baterky (to je neskutecny overkill tolik auta realne nikdy nenajedou).

V CR se spotrebuji cca 2 miliardy bezinu do aut (aut na benzin je vic jak polovina). Prumerne auto na benzin ma spotrebu realne kolem 7 litru na 100km, elektricke 15-20, pro jendodussi vypocet prepdokladejme pesimisticky spotrebu 21 kWh/100km. To nam dava evivalent spotreby 3 kWh na litr benzinu. Tj pro nahradu vsech bezinaku spotrebujete cca 6 TWh rocne. Pro srovnani rocni export elektriny z CR je cca trojnasovek teto hodnoty a elektrarny maji spoustu volne kapacity v noci, kdy je nizsi spotreba, a je to idealni cas pro dobijeni aut, tak teoreticky by soucasne kapacity utahly i dvojnasobek vsech osobnich aut, kdyby byly na elektrinu...

+5/0
4.10.2016 16:54
Foto

J98i30ř35í 94D65v78o83ř40á88k 5275599320648

A siť ?

0/−1
4.10.2016 19:52

M20a52r51t48i19n 16K77a53r61á10s70e19k 9948283508948

Ze dne na den by to samozrejme neslo (a raky pocet EV se bude zvysovat jen velmi zvolna) ale uzke misto je ve vetsine pripadu az v koncovych transformatorech, coz neni nijak extremne draha uprava, paterni sit je na to dimenzovana uz dnes s velkou rezervou

+1/0
4.10.2016 22:13

M55i51l84o45š 27V61o36n39d94r64u66š11k32a 5635811517574

Zde bude spíše problém s řízením sítě, než sítí samotné. Je zde koncept Smart Grid, ve kterém by např. elektromobily mohli sehrát důležítou roli, Elektromobily by mohly být dobíjeny pouze v době, kdy je energie nadbytek, optimistické teorie jdou ještě dále, že baterky elektromobilů by mohly síť stabilizovat a v době nedostatku energie a se právě odsud mohla brát. Síť (a také tarify) se bude muset měnit tak jako tak, otázka je jak rychle ty změny implementujeme. Pokud bude tlak, tak asi rychle.

A omlouvám se za mínus, chtěl jsem dát rply a ono to bylo mínus :-(

0/0
5.10.2016 11:23

T45o83m55á92š 12K95u98c35h67a89ř 3347171538691

Ale logicky si přece elektromobil nekoupí ti a malým nájezdem, co jedou jednou týdně do lídlu. Pro ty je nejvýhodnější nějaká haťapka. Koupí si ho prvně ti, co najezdí víc, aby tam byla aspoň nějaká návratnost.

0/0
5.10.2016 23:50

J32i41ř54í 53P98o97d95s34k24a87l83s46k85ý 1519946127142

Baterie potřebují vydatný "thermal management", takže maska vpředu by úplně od věci nebyla. Nicméně bez ní je aerodynamický odpor nižší.

0/0
4.10.2016 16:10

K63a86r62e11l 25M54á94c30a 7832946206208

hned elektrokáru od meďoura beru, ale zatím to vypadá jak nějakej japonec či korejec;-) Tak trochu zapracovat na designu kluci

0/0
4.10.2016 15:28

K17a65r17e62l 20N23o12v34á67k 8564361690606

Super. A už ty kamery a displeje místo zrcátek umí zobrazovat prostorově jako ta stupidní nemoderní zrcátka?

+4/0
4.10.2016 14:32

P46e68t51r 17B92á94č70a 8805366335915

Kdyz si myslite, ze po tech elektrokramech nekdo touzi, vas boj...

+6/−7
4.10.2016 14:21

P98e73t12r 57G58a42z88d90a 6398272609767

jenže i ty nejobyčejnější elektrokrámy budou mít větší výkon než klasické auto a lépe rozloženou hmotnost. TZN bude to pěkné svezení.. A za druhé až bude místo konceptu sériová výroba, budou baterie zase jinde a dojezd klidne 1000km. A konecne prestaneme cuchat smrady ;-D

+7/−6
4.10.2016 14:47

J70a44n 61M83a47c74h43a13c49e92k 1596181609102

A pak se probudite. Vykon jiste, ale dojezd, rychlost nabijeni a zivotnost baterii (a jejich cena) rikaji neco uplne jineho. Do bezneho auta proste na kazdem rohu nacerpate za 5 minut plnou nadrz a hura na dalsich 1000km. Adekvatni baterie neexistuji, a to ani vzdalene.

A kdo si od vas po par letech koupi ojetinu s vidinou, ze do ni nasype ctvrt mega za nove baterky..

+7/−3
4.10.2016 15:27

P58e12t68r 86K28o18l90á14ř 2158607804221

Kdo jezdí denně 1000 km?

+4/−5
4.10.2016 15:36

M43a37r38t74i91n 89K12ř17í66ž 9683272600677

ne denně,ale a ne 1000, ale z Prahy do Ostravy a zpět poměrně často.

0/0
4.10.2016 16:14

J40a42n 72M82a48c73h52a54c89e54k 1706821479222

Bylo mysleno, ze 1000km se o zadne "nabijeni" nemusite starat. U nas je treba problem zaparkovat, nekdy parkuju ve vedlejsi ulici, nekdy o nekolik ulic dal. Kde ze si to to uzasne elektroauto nabiju?

0/0
4.10.2016 16:30

M55a26r89t31i28n 55K19a10r51á22s47e85k 9918493428488

Dneska nikde, nikdo taky neceka, ze si dneska ve velkem budou kupovat EV lidi co bydli nekde na sidlisti a parkuji na ulici (to by byla fakt solidni blbost), nebo lidi co jezdi kazdy tyden na otocku trasu Plzen-Ostrava...

+1/−2
4.10.2016 16:57

P90a71t35r23i44k 68Z27a61b59r69a35n51s60k88y 1251289755103

kazdej neni cestak, prodejce drogerie, obchodni zastupce velke firmy - ten spis hodne lita. Jsou lidi co tisic km v kuse daji jednou za 2 roky - cca 98 procent lidi.

+5/0
4.10.2016 15:50

J79a87n 21B59i27n19d54e91r 1554798433167

No mám pocit, že tu energii do bateríí musí taky něco vyrobit ne. Takže budeme čuchat smrady z elektráren, pokud to tedy nebude všechno z " jádra " :)

+3/0
4.10.2016 15:42
Foto

T34o61m82á63š 40D35v23o30ř60á95k 7555636797671

Ne, všichni budeme mít povinně větrníky i na balkonech...:-P

0/0
4.10.2016 16:19

M66a92r80t75i22n 67K97a80r89á24s39e45k 9788793438108

Nic proti, ale dneska CR vyvazi vic elektriny, nez by spotrbovalo 100% osobaku v elektricke verzi, takze zadne smardy navic z elektraren moc nehrozi...

+2/−2
4.10.2016 16:59

J62a91n 10P75š15e93n25i46č67k64a 2320298453982

A diky tomu ma vyrazny prijem do statni kasy. 60% v CEZu je proste znat.

A ted si to predstav:

-15mld od CEZ

-25mld spotrebni dan z benzinu (12,84kc x 2 mld litru)

a prakticky nikym nevycislene a nevycslitelne naklady na infrastrukturu (napriklad jestli ma ted pumpa 6 stojanu a auto tankuje 5 minut odbavi za hodinu 72 aut, rychlodobijeni tak 20 minut a takze to mas 18 aut, tedy musis zvetsit plochu kde ta auta mohou stat. samozrejme je to pumpa od pumy. Navic zcela jiste nema bezna cerpaci stanice dostatecne dimenzovany privod)

0/0
5.10.2016 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.