Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a62n 82P24š94e30n69i41č32k88a 2350168153222

Na celen elektromobilismu mi prijde nejvtipnejsi jakej to bude zlatej dul pro sberace kovu. Takovejch kabelu co se bude valet po ulicich....

0/0
5.10.2016 17:54

P15e91t54r 51N83ě10m54e16č16e21k 1732434672133

Co je to za název článku? Jakkoliv nesouvisí s textem......8-o

+1/0
5.10.2016 7:47

M21i35c14h92a37e63l 37K92o93n23e84č61n89ý 6812693469809

Digitálkový Meďour:-P

0/0
4.10.2016 22:25
Foto

J40i78ř26í 79D33v20o49ř40á48k 5805509550768

Tak někdy v roce 1986 ukázal mercedes koncept , kde místo volantu byla mezi sedadly taková páka s divným názvem ( pro čtenáře v ČSSR ) " džojstik (eng. joystick) . Měla ovládat změnu směru , akceleraci i brždění .

0/0
4.10.2016 19:47
Foto

J12a30n 86M12a38c21k 5637302222765

Az to bude mit dojezd aspon 1000km, tak mozna zacnu tyhle clanky cist.

+2/0
4.10.2016 17:01

J58a77r98o60m37í98r 47K63r34á46l 4730919124879

Pokud za 5 minut můžete natankovat v každé dědíně, stačí i menší dojezd.

+2/0
4.10.2016 19:05
Foto

J85i41ř11í 92D53v95o24ř56á51k 5475469810408

Jenom přesvěčit obyvatele , aby si během tankování vypli el. spotřebiče.

+1/−1
4.10.2016 19:49

M13a78r40t35i27n 19K66a48r30á55s20e87k 9138493428868

Vetsina lidi nastesti nejezdi 1000km streky bez zastavky... uz dneska muzete nahradit elektrikou velke mnozstvi aut, ani by jakkoli utrpel uzivatelsky komfort, resp uzivatelsky komfort se zlepsi. Jedine co brani tomu, aby se prodavaly ve velkem je zatim cena...

0/0
5.10.2016 8:51

J31a40n 37P38š83e23n51i79č61k37a 2680808433312

To je teorie. V podstate bych musel vydrzovat dve auta. Jedno na denni provoz jak naznacujes. A druhe na ten zbytek. A asi nebudu planovat vylet podle toho jestli je v cili vhodna zasuvka.

Aby bylo jasno, nejsem proti elektromobilum, ale ta doba tu zatim stale jeste neni.

Spis jen pro ilustraci: http://www.auto.cz/ny-times-kritizuje-kratky-dojezd-tesly-model-s-vyrobce-odmita-72880

+1/0
5.10.2016 9:22

M57a23r90t26i17n 60K54a15r48á74s92e31k 9478203558818

Tak pisu velke mnozstvi aut, ne vsechna auta, dneska uz pomalu vetsina domacnosti ma 2 a vice aut, pricemz jedno nikdy realne zadnou dlouhou cestu nepojede (my mame treba maleho yarise jako druhe auto, a tim bych proste nikam dal nejel), v takovem pripade (a to jsou statisice aut jen v CR) neni problem to auto vymenit za EV klidne dnes, a uzovatelsky na tom clovek bude jeste lip (nemusi na benzinku)....

0/0
5.10.2016 9:32

J64a92n 73P23š63e26n16i53č12k28a 2650878553652

To o yarisovi muzes tvrdit jen do te doby, nez bude nucen nahle prevzit ulohy hlavniho auta. Nechci malovat certa na zed, ale nehoda, zavazna porucha ci odcizeni auta se muze stat opravdu kazdemu.

A druha vec, proc to neudelas kdyz je to tak prima? Ja treba uvazoval o elektromopedu, ale kdyz vynecham uvahu o investici, tak ho stejne nemam doma kam dat.

0/0
5.10.2016 17:35

M81a97r67t85i33n 62K74a22r33á35s36e75k 9348883638908

Neudelam to protoze dneska jsou EV drahe, proto taky pisu od zacatku ze hlavni prekazkou masovejsiho rozsireni je cena ne?

0/0
5.10.2016 19:23

P91e14t69r 15M54a13r86e68š 6173928968844

Není to takové nějaké sterilní? Nevim jestli se chci cítit v autě jako v Apple Store (nic proti němu).

Svítící pedály + a - ? To abych si nespletl bzrdu a plyn? A řídit se bude v bačkorách?

0/0
4.10.2016 16:53

M71a14r41t88i26n 92K18a20r33á79s33e31k 9298893808508

Slysel jste nekdo slovo koncept? Ty vypadaji podobne ulitle at uz jsou to elektricke nebo spalovaci auta...

+2/0
4.10.2016 16:59

J87o37z49e80f64a 48N36o72v83a84k60o37v93a 7796275260684

Je opravdu pekne se divat, v cem budou lide jezdit za 200 let :-)

0/0
4.10.2016 16:32

T37o60m30á93š 85K17u95c54h80a67ř 3337451828341

Čísílka pro neelektrikáře:

Domácnosti v Praze ročně spotřebují 1500 GWh elektřiny.

Když pro začátek každé druhé auto v Praze nahradíme eletromobilem, je to 500 000 elektromobilů. Když každý bude chtít za den nabít jen 30% kapacity akumulátorů, je to za rok 365 dní X 20 kWh X 500 000 aut = 3650 GWh, tedy víc jak 200% nynější spotřeby domácností, a to nepočítám, že dodávky, náklaďáky, autobusy s mnohem vyšší spotřebou bude také potřeba nahradit. Těch 3650 GWh se musí někde vyrobit a násobně se musí i posílit distribuční síť.

Těch jen pro začátek a jen v Praze chybějících 3650 GWh získáte, když si za Prahou postavíte ještě jednu elektrárnu Tušimice II a budete si tam jezdit dobíjet. ;-)

+8/−3
4.10.2016 16:15

T22o16m28á29š 64M56o13r17a65v15č25í42k 3177576823385

A teď si představte, když před 100 lety s hrůzou počítali, co by způsobilo, kdyby každá domácnost měla jednu žárovku. Taky to muselo být děsivé.

+13/−1
4.10.2016 16:22
Foto

J98i16ř15í 59D21v53o88ř66á43k 5635739670928

V té době slavil elektromobil asi 81. let .

+2/0
4.10.2016 19:40

T55o15m59á49š 76M12o81r73a97v96č14í31k 3337536633875

Jinak ČR vyváží 17,4 terawatthodin, takže jsou ta čísla potřebné energie ve srovnání s vývozem směšná.

+7/0
4.10.2016 16:25

J69i74ř88í 95K96o39c34u39r76e73k 6105614385618

Směšná? Praha je 10 % obyvatel. Jestliže pro Prahu vyšlo 3,65 TWh, tak pro ČR vychází 36,5 TWh. Což vedle vašich 17,4 vypadá ... jako starší brácha.

0/0
4.10.2016 23:36

T31o92m39á48š 71M58o20r81a67v80č80í56k 3357176183555

Pro Prahu nevyšlo 3,65 TWh. To byl jen tip, který nekoresponduje s realitou spotřeby paliv. Musíte si uvědomit, že dnes mají auta i batolata (na hlavu) a průměrně má auto spotřebu méně než 1 litr benzínu na den (to je realita podle spotřeby paliv). To co vyvážíme by v pohodě stačilo, ale je to zbytečné, nevím o tom, že by Češi plánovali nákup milionů elektromobilů.

+2/0
5.10.2016 0:22

J89a29n 45P12š54e92n97i78č95k58a 2740358193982

Neplanuji, protoze jsou predrazene a provozne stoji za starou belu.

0/−1
5.10.2016 9:15

J37a80n 21P69š44e81n38i93č14k91a 2390598913302

Stejne jako tip je 1 litr na den, nebo to ozdrojuj

+1/0
5.10.2016 9:16

T25o26m82á97š 32M68o28r20a41v92č58í75k 3107406683755

Vydělil jsem spotřebu pohonných hmot počtem aut a 365 dní v roce.

+1/0
5.10.2016 10:44

J10a44n 55P57š80e53n74i24č47k72a 2720618353402

A jak jsi od toho oddelil naftova auta?

Spotreba je je cca 2mld litru a osobaku je cca 5,1mil. to by ti sedelo, ale z toho je klidne pulka na naftu+lpg+cng+etanol+hybrid... kulha ti to,

0/0
5.10.2016 17:37

T20o25m42á15š 57M80o42r91a37v86č40í19k 3697786763845

Ale vzal jsem v potaz jen benzínová auta a benzín, protože nafta se používá i do kamionů, na železnici, v MHD aj.....

0/0
5.10.2016 10:46

T16o38m62á44š 25M38o24r45a72v44č72í17k 3837846943545

Teď, když jsem přečetl celou diskuzi viz p. Karásek níže. Ten operuje s tím co já.

0/0
5.10.2016 10:56

J58a16n 61P48š59e66n34i21č94k67a 2520288703502

Operuje, ale blbe.

0/0
5.10.2016 17:37

T43o15m44á70š 86K66u33c72h95a93ř 3857281688841

Ale těžko si koupí dražší elektromobil ten, co málo jezdí. To by jaxi postrádalo smysl. ;-)

0/0
5.10.2016 23:47

M45a69r84t52i12n 44K63a21r72á24s46e55k 9708373338308

Nebo jiny vypocet vychazejici z realnych cisel a ne domnenek, ze kazde auto dobije kazdy den 30% baterky (to je neskutecny overkill tolik auta realne nikdy nenajedou).

V CR se spotrebuji cca 2 miliardy bezinu do aut (aut na benzin je vic jak polovina). Prumerne auto na benzin ma spotrebu realne kolem 7 litru na 100km, elektricke 15-20, pro jendodussi vypocet prepdokladejme pesimisticky spotrebu 21 kWh/100km. To nam dava evivalent spotreby 3 kWh na litr benzinu. Tj pro nahradu vsech bezinaku spotrebujete cca 6 TWh rocne. Pro srovnani rocni export elektriny z CR je cca trojnasovek teto hodnoty a elektrarny maji spoustu volne kapacity v noci, kdy je nizsi spotreba, a je to idealni cas pro dobijeni aut, tak teoreticky by soucasne kapacity utahly i dvojnasobek vsech osobnich aut, kdyby byly na elektrinu...

+5/0
4.10.2016 16:54
Foto

J70i70ř27í 11D92v38o12ř49á23k 5185879340438

A siť ?

0/−1
4.10.2016 19:52

M65a53r73t47i64n 35K58a97r67á74s68e16k 9798923708558

Ze dne na den by to samozrejme neslo (a raky pocet EV se bude zvysovat jen velmi zvolna) ale uzke misto je ve vetsine pripadu az v koncovych transformatorech, coz neni nijak extremne draha uprava, paterni sit je na to dimenzovana uz dnes s velkou rezervou

+1/0
4.10.2016 22:13

M20i61l44o71š 73V25o56n51d83r51u40š82k13a 5875361757864

Zde bude spíše problém s řízením sítě, než sítí samotné. Je zde koncept Smart Grid, ve kterém by např. elektromobily mohli sehrát důležítou roli, Elektromobily by mohly být dobíjeny pouze v době, kdy je energie nadbytek, optimistické teorie jdou ještě dále, že baterky elektromobilů by mohly síť stabilizovat a v době nedostatku energie a se právě odsud mohla brát. Síť (a také tarify) se bude muset měnit tak jako tak, otázka je jak rychle ty změny implementujeme. Pokud bude tlak, tak asi rychle.

A omlouvám se za mínus, chtěl jsem dát rply a ono to bylo mínus :-(

0/0
5.10.2016 11:23

T39o58m92á81š 32K71u96c71h71a13ř 3517411868581

Ale logicky si přece elektromobil nekoupí ti a malým nájezdem, co jedou jednou týdně do lídlu. Pro ty je nejvýhodnější nějaká haťapka. Koupí si ho prvně ti, co najezdí víc, aby tam byla aspoň nějaká návratnost.

0/0
5.10.2016 23:50

J18i77ř67í 67P76o72d97s92k78a57l90s23k51ý 1169666837712

Baterie potřebují vydatný "thermal management", takže maska vpředu by úplně od věci nebyla. Nicméně bez ní je aerodynamický odpor nižší.

0/0
4.10.2016 16:10

K80a78r13e16l 41M95á55c38a 7382716736118

hned elektrokáru od meďoura beru, ale zatím to vypadá jak nějakej japonec či korejec;-) Tak trochu zapracovat na designu kluci

0/0
4.10.2016 15:28

K52a52r10e51l 63N81o73v35á29k 8674981230406

Super. A už ty kamery a displeje místo zrcátek umí zobrazovat prostorově jako ta stupidní nemoderní zrcátka?

+4/0
4.10.2016 14:32

P64e23t33r 41B58á55č64a 8155296795595

Kdyz si myslite, ze po tech elektrokramech nekdo touzi, vas boj...

+6/−7
4.10.2016 14:21

P18e54t12r 45G71a21z47d43a 6368292769157

jenže i ty nejobyčejnější elektrokrámy budou mít větší výkon než klasické auto a lépe rozloženou hmotnost. TZN bude to pěkné svezení.. A za druhé až bude místo konceptu sériová výroba, budou baterie zase jinde a dojezd klidne 1000km. A konecne prestaneme cuchat smrady ;-D

+7/−6
4.10.2016 14:47

J47a22n 98M51a83c20h45a61c21e13k 1916111409422

A pak se probudite. Vykon jiste, ale dojezd, rychlost nabijeni a zivotnost baterii (a jejich cena) rikaji neco uplne jineho. Do bezneho auta proste na kazdem rohu nacerpate za 5 minut plnou nadrz a hura na dalsich 1000km. Adekvatni baterie neexistuji, a to ani vzdalene.

A kdo si od vas po par letech koupi ojetinu s vidinou, ze do ni nasype ctvrt mega za nove baterky..

+7/−3
4.10.2016 15:27

P15e95t22r 27K46o47l33á30ř 2908557374711

Kdo jezdí denně 1000 km?

+4/−5
4.10.2016 15:36

M88a57r56t60i78n 13K45ř45í28ž 9923462550227

ne denně,ale a ne 1000, ale z Prahy do Ostravy a zpět poměrně často.

0/0
4.10.2016 16:14

J30a18n 43M97a96c50h19a44c40e78k 1426471239112

Bylo mysleno, ze 1000km se o zadne "nabijeni" nemusite starat. U nas je treba problem zaparkovat, nekdy parkuju ve vedlejsi ulici, nekdy o nekolik ulic dal. Kde ze si to to uzasne elektroauto nabiju?

0/0
4.10.2016 16:30

M40a66r24t91i18n 95K56a48r56á14s63e51k 9228963938958

Dneska nikde, nikdo taky neceka, ze si dneska ve velkem budou kupovat EV lidi co bydli nekde na sidlisti a parkuji na ulici (to by byla fakt solidni blbost), nebo lidi co jezdi kazdy tyden na otocku trasu Plzen-Ostrava...

+1/−2
4.10.2016 16:57

P85a13t75r71i33k 27Z24a86b91r58a85n61s53k26y 1771289415893

kazdej neni cestak, prodejce drogerie, obchodni zastupce velke firmy - ten spis hodne lita. Jsou lidi co tisic km v kuse daji jednou za 2 roky - cca 98 procent lidi.

+5/0
4.10.2016 15:50

J44a15n 60B78i54n47d26e72r 1694858933427

No mám pocit, že tu energii do bateríí musí taky něco vyrobit ne. Takže budeme čuchat smrady z elektráren, pokud to tedy nebude všechno z " jádra " :)

+3/0
4.10.2016 15:42
Foto

T97o96m47á45š 82D55v43o46ř39á16k 7495986147251

Ne, všichni budeme mít povinně větrníky i na balkonech...:-P

0/0
4.10.2016 16:19

M46a70r86t12i86n 85K33a80r16á59s89e35k 9338313338178

Nic proti, ale dneska CR vyvazi vic elektriny, nez by spotrbovalo 100% osobaku v elektricke verzi, takze zadne smardy navic z elektraren moc nehrozi...

+2/−2
4.10.2016 16:59

J54a54n 10P97š26e86n64i16č79k93a 2720968523152

A diky tomu ma vyrazny prijem do statni kasy. 60% v CEZu je proste znat.

A ted si to predstav:

-15mld od CEZ

-25mld spotrebni dan z benzinu (12,84kc x 2 mld litru)

a prakticky nikym nevycislene a nevycslitelne naklady na infrastrukturu (napriklad jestli ma ted pumpa 6 stojanu a auto tankuje 5 minut odbavi za hodinu 72 aut, rychlodobijeni tak 20 minut a takze to mas 18 aut, tedy musis zvetsit plochu kde ta auta mohou stat. samozrejme je to pumpa od pumy. Navic zcela jiste nema bezna cerpaci stanice dostatecne dimenzovany privod)

0/0
5.10.2016 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.