Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Soumrak normálních aut propuká naplno, teď frčí SUV

Je to paradox. Stále dostupnější a lepší auta jezdí po stále lepších silnicích, ale svět blázní po autech pro špatné cesty. A tak je autosalon v Paříži plný SUV. Normálních "nevysokých" aut se tu představilo dohromady pět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i13n66d82ř31i94c43h 78Š90k94o74p88e97k 4745201170585

SUV je auto pro špatné cesty ? ;-D;-D

Když se podíváte na spodek SUV, tak je sice vyšší, ale pak se najde minimálně jedna část, která o tolik vůči běžnému autu výše není. Takže SUV je takový teoretický model pro špatné cesty

0/0
4.10.2016 20:03

V68l80a53d55i63s41l60a59v 27B71u90r76y58š66e73k 1949322117944

tak špatnou cestou se zřejmě nemyslí koryto potoka, já jezdil 30 let po našich silnicích v obyčejných autech a čas od času jsem vždycky poškodil na běžné silnici podvozek, u brava jsem na neoznačeném výmolu tak bouchl výfukem o asfalt, že se musel vymontovat, rozřezat a znovu svařit, posledních 10 let jezdím SUV a v pohodě, často SUV blahořečím a říkám, tak tohle udělat normálním autem, to by bylo drahý

0/0
5.10.2016 17:23

M94i22r65o53s28l97a70v 80J76a47r17o60š 6200872319577

Zkuste se na ta auta podívat trochu jinak. Vyšší podvozek umožní lepší nasedání, lepší výhled, vyšší komfort jízdy na našich silnicích. Ty plasty ochrání auto před různými drobnými ťukanci u obrubníků a na parkovištích.

Osobně jsem bohužel při couvání s Nissanem Qashqai "líznul" bok nové Octavie. Já měl odřený plast lemu zadního blatníku a nárazník, on měl lavor v zadním blatníku a rozbitou zadní lampu.

Ta auta jsou zkrátka ideálním hybridem pro jízdu ve městě i na delší trasy.

0/0
4.10.2016 17:54

J67i47n79d51ř71i16c32h 14Š32k51o12p42e37k 4105921740735

no když odřeš menší auto, je to jasný.

Když se o tebe otře dodávka, taky dopadneš hůř, než když se otřeš o pasata

+1/0
4.10.2016 20:04

M25a22r45t12i37n 35N56e91b60e82s22k20ý 7216800877362

Víte, kde potkáte nejvíc SUV ?

Před školkami a před školami, když maminky s pocitem bezpečí vykládají svá robátka.

Zkuste se dívat.

Tam jsou jejich vlastnosti asi nejvíce potřeba....

+1/0
4.10.2016 17:06

K19a15r57e52l 58N33o88v89o61t30n75y 6959381529755

SUV jsou zoufale neprakticka auta, tudiz naprosto k nicemu. Jen doufam, ze si budu moct vzdycky koupit neco normalniho.

+3/0
4.10.2016 15:39

M54i41l86o94s75l84a54v 39S22e32d58l21á32č20e93k 6214704234151

Abych pravdu řekl, SUV mi nic moc neříká, vypadají jako takové malé tanky.

+1/0
4.10.2016 10:00

V28l94a45d32i24m90í33r 55R50e17t58t59i63n17g16e66r 5775336845225

Ještě mně napadla jedna věc. Úpadek fyzické kondice obyvatel , nebot' do sedanu sednete dolu a nahoru musíte být aspon trochu pružní, aby člověk vylezl. Z SUV vylezete krásně. To je pro mě jediné plus suv.

+1/−2
3.10.2016 18:10

J51i63ř74í 45J29u10r22á65š79e66k 8187145820337

Byste se divil. Mě třeba z častého vysedávání z SUV bolí kyčel a to nejsem žádný stařík. Prostě z toho auta když vypadnete, musíte udělat takový pohyb, který ten kloub nemá rád. :-)

0/0
4.10.2016 8:54

V34l80a19d18i72m13í52r 39R14e32t62t71i94n13g25e52r 5255866845115

Tuhle modu SUV nechápu. To auto má všechno špatně, spotřebu, odpor vzduchu, citlivost na boční vítr, nehodí se do města, je velké těžké, nehodí se do terénu, jako leštěnka se tam zničí a po cestách, kudy můře jezdit projedou všechny sedany. Navíc se do toho leze jak do nákladaku. Mně to teda dost míjí

+1/−4
3.10.2016 17:45
Foto

J62i63r29k98a 12V23a78n66o74u82r97e54k 6767394828350

No, tak vas to holt miji :-) .. Jini v tom zase treba spatruji obrovskou prakticnost, kterou ten, kdo si to nezkusi nebo nepotrebuje, nepozna

+1/0
3.10.2016 19:13

V57l68a60d81i68m21í59r 52R82e57t14t18i49n36g50e30r 5285816695705

Jakou praktičnost? Viděl jsem to v rodine, Nissan Quasqai, auto velke jak kráva, ale nešel jim tam ani vložit kočárek. Ten nakonec dali na zádní sedadla,ale svagrovi rekli at jede vlakem, pac uz se do toho auta nevesel. Ted kupuji použitelného kombíka.

+1/0
3.10.2016 20:08
Foto

M61i19r16o58s34l84a63v 30S33t17e94i65n30e89r 6938564353135

Asijský barok nehledí na užitkové hodnoty, ale na krásné křivky. Qusqai je ovšem malý, kompaktní SUV, kočárek ale nepůjde ani do Touarega nebo X5 bez sklopení zadní lavice.

0/0
3.10.2016 22:20

P41e51t13r 76Č26e54r19m69á27k 9488425779350

Kočárek se vejde i do A3, Do velkých SUV naprosto s přehledem.

0/0
5.10.2016 14:05
Foto

J94i68r21k73a 48V62a12n57o83u57r39e28k 6747624488870

Tak asi kazdy spatrujeme vyznam oznaceni SUV jinak ..vami zminene auto do teto kategorie podle me zcela urcite nepatri .. Mozna si meli poridit kocarek, ktery nema objem mensi skrine, ale nejaky standardnejsi ;-D

+1/0
3.10.2016 23:04

V59l42a93d93i24m50í28r 67R83e92t60t48i63n67g25e86r 5555806985955

Mne ta auta prijdou jako male tanky bez užitných vlastností. Nicméně každého věc, mně to ovšem bude trápit, až nepůjde koupit normální auto.

+1/0
4.10.2016 13:13

V18i26l54é92m 33P55ř56í93h72o58d50a 2914699813677

"...ale svět blázní po autech pro špatné cesty." SUV? ;-D Možná pro občas vyšší světlou výšku vhodnou na naše dálniční tankodromy.

0/0
3.10.2016 15:20

L15u47d82v21í54k 50G53a88j55d11o63š92í26k 2415513714922

SUV si lidé většinou nepořizují proto, chtějí mít auto do terénu. Motivace jsou dvě.

- Bezpečnost související s vyšším posezem.

- Pohodlí nastupování.

Kdo jednou vyzkoušel ježdění s autem, kde má nad hlavou dost místa a při nastupování se nemusí ohýbat, už o jiném než vysokém autě ani neuvažuje.

Důvodem pro nízké auto byly vždy jízdní vlastnosti - čím nižší těžiště, tím vůz lépe sedí. Dnes to ale s elektronickými asistenty a pohonem 4x4 přestává být argument.

+4/0
3.10.2016 11:09

M62i52r78o42s86l10a70v 68S92u33c93h35y 5510689770810

Kromě těchto racionálních důvodů existují i ty ostatní. Chtěl bych jezdit v zimě na lyže, v létě do přírody - a z předsevzetí nezbude nic. Kolik lidí si kupuje běžecké boty, a přitom neudělá jeden rychlejší krok? Ale předsevzetí tu bylo.

+3/0
3.10.2016 13:36

J10a19r49o72s69l54a55v 64P36o98r91t 7699627409615

Kdy bude frčet stavba parkovacích míst , když frčí SUV ?

+2/0
2.10.2016 18:40

P30a85v56e38l 27J12e34ř27á46b21e52k 7601262594637

Parkoviště nejsou nárok - musíme si kupovat auta podle parkoviště a ne požadovat z veřejných peněz dělat velké parkovací plochy, protože si kupujeme velká auta.

Umím si představit, že veřejné finance místi na super parkoviště někde opraví kus zbořené kanalizace, či díry na okresce, v postranní ulici obce apod.

0/0
2.10.2016 19:34
Foto

J13i41r84k21a 26V31a12n98o33u18r95e24k 6167864188110

Naprosta vetsina techto aut nezabira vic mista :-)

0/0
3.10.2016 19:14

M15a61r71t72i49n 93K40a59r78á75s91e13k 9608273928388

No vetsina prodavanych SUV nejsou obri typu Audi Q7, ale auta standardni velikosti (casto dokonce na prakticky stejnem podovzku, jako jejich neSUV sourozenci, jen o par cm prizvednutem) a pri parkovani je uplne jedno jestli mate auto trochu nizsi nebo vyssi, sirka je stejna...

+7/0
2.10.2016 22:11

V15i72l95é59m 83P51ř24í40h28o85d33a 2304309873277

Typickým příkladem je Captur, což je v zásadě Clio na velkých kolech. Zvenku dojem, zevnitř klaustrofobie.

0/0
3.10.2016 15:23

M40a37r20e46k 97H54l85a23v18n11i34č41k49a 3398983483

Vyssi hmotnost, celni odpor vzduchu, valivy odpor, tim padem spotřeba paliva i kysliku, produkce skodlivin. Ale tlustym zadkum se do toho pohodlneji naseda a da se s tim jet v supermarketu skoro az k pokladne. Pritom je to jen jen produkt lidske pychy. Hlavne, ze je to vetsi, nez ma soused! Dal budu rad jezdit auty, které jsou nizke a s nizkym tezistem... ;-)

+9/−8
2.10.2016 18:04

V15l24a67d18i42s90l57a26v 63B47u40r54y63š70e19k 1399892577614

tak ještě jde o to, jestli to děláš z nějakého ekologického uvědomění a nebo nemáš na pořídný auto peníze, tipl bych, že to druhé bude pravda

+5/−1
2.10.2016 18:17

P74a50v79e93l 83J29e58ř87á58b59e19k 7731102294467

Má pravdu. Velká spotřeba proti klasickému autu, problémy s parkováním, problémy ostatních , když parkují u nepřehledných míst, jako jsou hranice křižovatek, přechody, hloupý pocit bezpečí, který se podvědomě přenáší do stylu jízdy.

Bohužel - má SUV s pohonem obou náprav s ohledem na charakter cest, kde jezdím

+2/−1
2.10.2016 19:32

T27o15m62á79š 83Z48e79m92a81n 3605238404595

Hádám, že jezdíš leda na skejtu.. ten má těžiště opravdu nízko;)

+1/0
2.10.2016 19:20

P47a90v94e50l 91J77e33ř97á34b30e82k 7881832124987

obávám se, že u skejtu je těžiště hodně vysoko, jen má tu možnost, že osádka to těžiště může v některých případech snížit.

Asi jste chtěl napsat, že skej má nízkou světlost podvozku

0/0
2.10.2016 19:36

P66e53t72r 39D34v26o52r14a75k 5209728222933

Me fascinuje, jak se pod kazdym clankem o SUV okamzite objevi hromada nenavistnych komentu, Zajimave je, ze se totez nedeje pod clanky o nejakych, pro me nesmyslnych' "sportovnich" autech...

Pripomina mi to vtip: "Jak poznas vegetariana?" "protoze ti to rekne."

+8/−1
2.10.2016 17:55

V56l96a43d69i87s98l50a67v 64B67u81r32y94š48e91k 1849782897104

tak ať chceme nebo ne, tak pro hodně lidí, kteří splácejí roomstra 1,4 HTP z áček, který má nalítáno 220 tisíc tachometrových je každé SUV symbolem přepychu, který majitel nečestně získal, pak není divu, že se tyto vozy snaží hanit, že nejsou bezpečná, že mají vysokou spotřebu, nesedí v zatáčkách či že se do nich nevejdou 3 metráky brambor a dětský kočárek

+4/0
2.10.2016 18:14

M45i80r35e38k 86G82a15j42e93r 5861286409280

To, ze maji vysokou spotrebu a nesedi tak v zatackach, je naprosta pravda. Vyhodou zas je, ze prave do tech zatacek se s nima neda jet moc rychle a ridic to citi, takze v dusledku jezdi tato auta pomaleji a bouraji mene. Nejvetsi nevyhodou je velmi velky odpor vzduchu pri dalnicnich rychlostech a tedy vyrazne vetsi spotreba paliva nez u sedanu. Jenze lidi radi ukazuji, ze "na to maji" a u auta je to mnohem lepe videt nez u hodinek, ktere ani nemaji zadne vyuziti.

+3/−1
2.10.2016 18:28

V65l38a50d37i86s23l11a83v 61B40u12r84y90š17e39k 1779592297954

není to pravda, kompaktní SUV řekněme kuga, tiguán, audi Q3 jezdí běžně za 6 l nafty, to mě jako vysoká spotřeba nepřipadá a jízdní vlastnosti, jak sedí v zatáčkách by zapřísáhlého odpůrce esúvéček jistě překvapily, ona totíž esúvéčka mají širší peu, zadní víceprvkovou nápravu, pohon 4x4, kterým si dokážou v zatáčkách pomáhat, stejně jako třeba pribrždováním vnitřního kola a jinými technickými vymoženostmi, tak samozřejmě to nesmí být dácia duster

+6/0
2.10.2016 18:41

M30i72r75e23k 30G68a55j85e81r 5651556799450

A kdyz tohle vsechno vybaveni dostanete v nizsim aute, tak ma nejen lepsi jizdni vlastnosti, ale i nizsi spotrebu. Rikam i to z vlastni zkusenosti, jezdil jsem s obema typy aut. Sice mam ted s SUV nizsi spotrebu, ale jde o mazdu a ta se vyrabi se stejnym motorem take jako Mazda 6 a ta ma, divte se, zase jeste nizsi spotrebu diky nizsi hmotnosti a mensimu odporu vzduchu.

+1/0
2.10.2016 18:51

V37l63a66d65i96s64l96a65v 87B25u83r49y33š52e94k 1759752647444

já mám taky zkušenosti s oběma typy aut, vybavení 4x4, široký gumy a víceprvkovou nápravu v žádném nižším autě nedostanu, takové neznám, jinak je samozřejmě jasný, že třeba kuga nemůže spotřebou konkurovat citigo s litrovým třiválcem, až pojedete 1500 km v kuse za 14 hodin SUVéčkem jako jezdím já a pak to stejné zkusíte s mazdou 3 nebo citigo, tak teprve budete vědět, o čem mluvím

0/0
2.10.2016 19:02

P67a31v19e54l 89J25e30ř67á40b36e29k 7281162604667

1500 km v kuse za 14 hodin je na psychiatra, protože je to o bezohlednosti k ostatním účastníkům silničního provozu.

Široký pneumatiky mají zákonitě větší odpor a tedy vyšší spotřeba auta.

A auta, která jsou vybavena elektronikou pro hloupé řidiče, nejsou auta. Už to není o tom, že řidič si hodně musel rozmyslet, co s autem bude dělat (popravdě - dost nepřemýšlelo, tak skončilo). když vidím, co všechno za mě elektronika řeší, tak si říkám, jestli si nemám sednout na zadní sedačku a palcem u nohy za provázek netahat pedálem plynu.:-)

+3/−1
2.10.2016 19:52

V57l37a50d72i80s93l31a40v 41B56u91r73y96š26e59k 1209152117204

rozhodně to bezohlednost není, asi jseš sám bezohlednej a podle toho soudíš i ostatní, jinak samozřejmě každej nemůže být tak chytrej jako ty, takže měj pochopení i pro auta pro hloupé řidiče, chce to trochu tolerance, ta ti chybí

0/0
3.10.2016 8:14

M22a23r27t18i76n 50K75a96r66á39s68e96k 9768883668948

4x4, sirsi pneu a viceprvek dostanete na kazde rozumnejsi auto, kde vyrobce nabizi vetsi moznosti vybavy i ne SUV (napr i na octavii z mistni produkce)....

Nejak jsem z vaseho prispevkyu nepochopil v cem je vyhoda je 1500km v SUV oproti normalnimu autu? Krom toho, ze to zere o neco malo vic..

0/0
2.10.2016 22:16

V67l35a12d83i50s45l90a77v 97B96u50r33y50š80e25k 1239272947474

výhoda je v tom, že v normálním autě sedím zadkem na silnici a nohy mám před sebou a v nenormálním SUV sedím jako na židli a jen mačkám ovládání tempomatu, nohy mám pod sebou, nevím jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já docela dobré, jinak samozřejmě dostat víceprvek a 4X4 lze i na normální auto, ale je to dost nestandardní a proto drahé, zatímco 4X4 řekněme yeti, mokka se pořídí za 450 tisíc, tak astra či oktávka příjde v 4X4 jistě dráž

0/0
3.10.2016 8:09

M52a39r29t73i32n 14K95a64r11á72s59e24k 9848393318918

No nevim jakym normalnim autem jste kdyz jezdil, ze sedite zadkem na silnici? Ja mam teda naprosto standardni auto (Citroen C4) a jezdim presne tak jak popisujete vy (nohy pod sebou a jen tukam na tempomat).

Mimochodem co se tyce ceny, tak octavia jako vyrazne vetsi auto nez yeti, je ve srovnatelne vybave se 4x4 LEVNEJSI....

0/0
3.10.2016 8:38

V84l13a26d69i75s31l49a20v 78B98u52r55y84š23e55k 1799802507234

mimochodem jsem se právě díval a oktávka, která je výrazně větší auto je ve srovnatelné výbavě a se srovnatelným motorem výrazně dražší než yeti s pohonem všech kol, s normálním autem jsem jezdil meganem, seděl jsem v něm těsně nad silnicí a nohy měl před sebou jako na bobech, řeknu vám, znám lepší posezení

0/0
3.10.2016 10:42
Foto

M64i48r61o79s79l53a80v 89S14t47e82i65n92e29r 6888404203105

Já si cením výškově nastavitelné sedačky a bederní podpěru nastavitelnou páčkou na boku opěradla. Můžu tak při delší trase, třeba Nijmegen- Mnichov cestou lehko měnit pozici. Samozřejmě, tempomat je použitelný výhradně tam, kde není příliš velký provoz.

Dříve jsem tam jezdil s E270CDI-T a jak říkáte, dole u silnice, nohy dost vysoko a i když bylo sedadlo široké a pohodlné, vystupoval jsem jako skládací metr. Z Yeti jednoduše skočím dolů.

0/0
3.10.2016 22:31

M35a70r30t88i19n 93K32a60r50á78s87e27k 9788423438258

Opet - nastavitelna sedacka se snad dava do kazdeho auta ne? A to jestli je elektricka nebo ne je veci vybavy a ne toho, jestli jde o SUV....

Jinak samo pokud se vam v SUV sedi lip, tak jezdete v SUV, ale vetsina tady zminenych vyhod je totalni blbost a ne relevantni argument...

0/0
4.10.2016 8:56

V65l52a33d32i46s25l94a41v 44B71u94r43y59š35e95k 1829452797554

tak hlavně je mylná představa, že dnes většina lidí, kteří kupují auta pro svoji potřebu a radost volí esúvěčka jen proto, protože jsou hloupí a jinej důvod v tom neni

0/0
4.10.2016 11:07

M78a92r74t39i66n 57K28a13r12á11s86e67k 9498313778628

Tak hlavni duvodu (ktere naprosto beru) jsou ty ktere se tu zminovaly ne? Jednak se lidem libi (ja si taky koupim boty za 3000, ktere se mi libi, i kdyz stejnou praci dovedou batovky v akci za litr), pak nekterym vic vohovuje trochu jiny posez, proti tomu nemuzu rict ani popel.

Ale haldy jako v SUV mam elektricke sedacky, nebo v normalnim aute nejde mit viceprkvek a 4x4? To je spis troleni v diskuzi....

0/0
4.10.2016 11:12

V45l17a86d62i19s75l87a53v 46B98u88r11y24š82e15k 1809982867634

není to trotlení, v normálním autě jde mít víceprvek a 4x4, jenže za podstatně větší peníze, duster, yeti, mokka, vitara atd se dají koupit v 4x4 do půl milionu korun, normální auta ne a jelikož o tom toho vím docela dost, tak mě věřte

0/0
4.10.2016 17:10

L32u90d23v65í74k 27G22a91j39d57o13š54í21k 2815713594742

Potíž je v tom, že tohle vybavení u nižšího auta většinou nedostanete.

Pokud ano, je to auto stejně drahé jako SUV a koupí si ho jen velmi málo lidí, protože ti kteří mají dost peněz neřeší nějakou nižší spotřebu. Naopak je zajímá pohodlí vyššího posezu.

Když je někdo ekolog a má prachy, tak si dnes nekoupí nízké auto, ale hybrida.

Smiřte se s tím, že klasicým sedanům vyšší třídy pomalu zvoní umíráček, protože nedokážou nabídnout to, co lidi zajímá.

+1/0
3.10.2016 11:28

T57o26m46á13š 14Z30e91m67a67n 3275888294955

Hlavně mnohá SUV mají proporce (rozchod/výška těžiště) zvětšených "hečbeků" - logicky pak jezdí podobně jako normální osobní auto..

+1/0
2.10.2016 19:22

R15a68d62i67m 54H71o31r50č21i44č96k82a 7576957423532

Mě smysluplnější připadají auta typu Multivan, Viano atd.

+2/0
2.10.2016 16:23

T77o28m51á32š 39Z33e81m50a60n 3275698314975

Smysluplnější na co?

0/0
2.10.2016 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.