Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Soumrak normálních aut propuká naplno, teď frčí SUV

Je to paradox. Stále dostupnější a lepší auta jezdí po stále lepších silnicích, ale svět blázní po autech pro špatné cesty. A tak je autosalon v Paříži plný SUV. Normálních "nevysokých" aut se tu představilo dohromady pět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i34n95d21ř82i64c32h 11Š55k56o40p89e86k 4145361830265

SUV je auto pro špatné cesty ? ;-D;-D

Když se podíváte na spodek SUV, tak je sice vyšší, ale pak se najde minimálně jedna část, která o tolik vůči běžnému autu výše není. Takže SUV je takový teoretický model pro špatné cesty

0/0
4.10.2016 20:03

V71l11a30d13i26s91l95a22v 63B73u44r83y47š53e42k 1199832177684

tak špatnou cestou se zřejmě nemyslí koryto potoka, já jezdil 30 let po našich silnicích v obyčejných autech a čas od času jsem vždycky poškodil na běžné silnici podvozek, u brava jsem na neoznačeném výmolu tak bouchl výfukem o asfalt, že se musel vymontovat, rozřezat a znovu svařit, posledních 10 let jezdím SUV a v pohodě, často SUV blahořečím a říkám, tak tohle udělat normálním autem, to by bylo drahý

0/0
5.10.2016 17:23

M82i24r26o77s17l28a13v 70J32a25r25o76š 6180922789447

Zkuste se na ta auta podívat trochu jinak. Vyšší podvozek umožní lepší nasedání, lepší výhled, vyšší komfort jízdy na našich silnicích. Ty plasty ochrání auto před různými drobnými ťukanci u obrubníků a na parkovištích.

Osobně jsem bohužel při couvání s Nissanem Qashqai "líznul" bok nové Octavie. Já měl odřený plast lemu zadního blatníku a nárazník, on měl lavor v zadním blatníku a rozbitou zadní lampu.

Ta auta jsou zkrátka ideálním hybridem pro jízdu ve městě i na delší trasy.

0/0
4.10.2016 17:54

J38i65n25d44ř41i10c98h 28Š90k86o27p18e12k 4965801120955

no když odřeš menší auto, je to jasný.

Když se o tebe otře dodávka, taky dopadneš hůř, než když se otřeš o pasata

+1/0
4.10.2016 20:04

M67a11r12t54i33n 23N83e23b31e73s95k48ý 7966360907682

Víte, kde potkáte nejvíc SUV ?

Před školkami a před školami, když maminky s pocitem bezpečí vykládají svá robátka.

Zkuste se dívat.

Tam jsou jejich vlastnosti asi nejvíce potřeba....

+1/0
4.10.2016 17:06

K19a14r52e68l 71N36o81v25o96t86n29y 6119931679345

SUV jsou zoufale neprakticka auta, tudiz naprosto k nicemu. Jen doufam, ze si budu moct vzdycky koupit neco normalniho.

+3/0
4.10.2016 15:39

M44i23l79o50s91l76a88v 14S52e40d31l20á36č13e79k 6924604354481

Abych pravdu řekl, SUV mi nic moc neříká, vypadají jako takové malé tanky.

+1/0
4.10.2016 10:00

V92l91a37d42i34m40í28r 85R56e45t92t81i28n62g48e60r 5345276845975

Ještě mně napadla jedna věc. Úpadek fyzické kondice obyvatel , nebot' do sedanu sednete dolu a nahoru musíte být aspon trochu pružní, aby člověk vylezl. Z SUV vylezete krásně. To je pro mě jediné plus suv.

+1/−2
3.10.2016 18:10

J91i30ř98í 98J37u50r25á55š21e27k 8927685750557

Byste se divil. Mě třeba z častého vysedávání z SUV bolí kyčel a to nejsem žádný stařík. Prostě z toho auta když vypadnete, musíte udělat takový pohyb, který ten kloub nemá rád. :-)

0/0
4.10.2016 8:54

V74l41a16d79i54m19í73r 89R41e68t59t57i12n57g86e51r 5545756745365

Tuhle modu SUV nechápu. To auto má všechno špatně, spotřebu, odpor vzduchu, citlivost na boční vítr, nehodí se do města, je velké těžké, nehodí se do terénu, jako leštěnka se tam zničí a po cestách, kudy můře jezdit projedou všechny sedany. Navíc se do toho leze jak do nákladaku. Mně to teda dost míjí

+1/−4
3.10.2016 17:45
Foto

J56i71r91k38a 15V83a24n71o74u39r51e33k 6167724868160

No, tak vas to holt miji :-) .. Jini v tom zase treba spatruji obrovskou prakticnost, kterou ten, kdo si to nezkusi nebo nepotrebuje, nepozna

+1/0
3.10.2016 19:13

V53l54a71d74i34m12í87r 40R48e79t47t67i68n69g71e27r 5935486975125

Jakou praktičnost? Viděl jsem to v rodine, Nissan Quasqai, auto velke jak kráva, ale nešel jim tam ani vložit kočárek. Ten nakonec dali na zádní sedadla,ale svagrovi rekli at jede vlakem, pac uz se do toho auta nevesel. Ted kupuji použitelného kombíka.

+1/0
3.10.2016 20:08
Foto

M48i77r74o69s94l11a25v 11S26t36e51i38n69e79r 6968104133985

Asijský barok nehledí na užitkové hodnoty, ale na krásné křivky. Qusqai je ovšem malý, kompaktní SUV, kočárek ale nepůjde ani do Touarega nebo X5 bez sklopení zadní lavice.

0/0
3.10.2016 22:20

P11e54t83r 61Č88e35r46m55á13k 9148665349390

Kočárek se vejde i do A3, Do velkých SUV naprosto s přehledem.

0/0
5.10.2016 14:05
Foto

J66i74r84k67a 75V79a12n79o33u86r85e23k 6227374188970

Tak asi kazdy spatrujeme vyznam oznaceni SUV jinak ..vami zminene auto do teto kategorie podle me zcela urcite nepatri .. Mozna si meli poridit kocarek, ktery nema objem mensi skrine, ale nejaky standardnejsi ;-D

+1/0
3.10.2016 23:04

V87l72a71d23i93m46í52r 28R86e87t49t33i48n96g20e44r 5905966835635

Mne ta auta prijdou jako male tanky bez užitných vlastností. Nicméně každého věc, mně to ovšem bude trápit, až nepůjde koupit normální auto.

+1/0
4.10.2016 13:13

V83i22l30é29m 11P28ř77í67h96o47d75a 2964379573247

"...ale svět blázní po autech pro špatné cesty." SUV? ;-D Možná pro občas vyšší světlou výšku vhodnou na naše dálniční tankodromy.

0/0
3.10.2016 15:20

L40u94d21v44í30k 31G65a79j86d40o77š41í35k 2755513324252

SUV si lidé většinou nepořizují proto, chtějí mít auto do terénu. Motivace jsou dvě.

- Bezpečnost související s vyšším posezem.

- Pohodlí nastupování.

Kdo jednou vyzkoušel ježdění s autem, kde má nad hlavou dost místa a při nastupování se nemusí ohýbat, už o jiném než vysokém autě ani neuvažuje.

Důvodem pro nízké auto byly vždy jízdní vlastnosti - čím nižší těžiště, tím vůz lépe sedí. Dnes to ale s elektronickými asistenty a pohonem 4x4 přestává být argument.

+4/0
3.10.2016 11:09

M53i54r23o75s51l51a21v 75S68u84c31h48y 5210519950900

Kromě těchto racionálních důvodů existují i ty ostatní. Chtěl bych jezdit v zimě na lyže, v létě do přírody - a z předsevzetí nezbude nic. Kolik lidí si kupuje běžecké boty, a přitom neudělá jeden rychlejší krok? Ale předsevzetí tu bylo.

+3/0
3.10.2016 13:36

J81a78r48o79s61l62a41v 28P41o43r88t 7329867519905

Kdy bude frčet stavba parkovacích míst , když frčí SUV ?

+2/0
2.10.2016 18:40

P54a25v60e52l 81J43e48ř88á52b10e68k 7611462444417

Parkoviště nejsou nárok - musíme si kupovat auta podle parkoviště a ne požadovat z veřejných peněz dělat velké parkovací plochy, protože si kupujeme velká auta.

Umím si představit, že veřejné finance místi na super parkoviště někde opraví kus zbořené kanalizace, či díry na okresce, v postranní ulici obce apod.

0/0
2.10.2016 19:34
Foto

J74i87r81k50a 52V95a12n51o62u89r23e94k 6447184628870

Naprosta vetsina techto aut nezabira vic mista :-)

0/0
3.10.2016 19:14

M88a26r92t75i32n 60K98a23r56á43s89e95k 9798923118948

No vetsina prodavanych SUV nejsou obri typu Audi Q7, ale auta standardni velikosti (casto dokonce na prakticky stejnem podovzku, jako jejich neSUV sourozenci, jen o par cm prizvednutem) a pri parkovani je uplne jedno jestli mate auto trochu nizsi nebo vyssi, sirka je stejna...

+7/0
2.10.2016 22:11

V82i98l67é11m 50P45ř97í94h51o72d96a 2614689473137

Typickým příkladem je Captur, což je v zásadě Clio na velkých kolech. Zvenku dojem, zevnitř klaustrofobie.

0/0
3.10.2016 15:23

M79a89r21e79k 44H52l68a18v24n88i68č92k19a 3168163713

Vyssi hmotnost, celni odpor vzduchu, valivy odpor, tim padem spotřeba paliva i kysliku, produkce skodlivin. Ale tlustym zadkum se do toho pohodlneji naseda a da se s tim jet v supermarketu skoro az k pokladne. Pritom je to jen jen produkt lidske pychy. Hlavne, ze je to vetsi, nez ma soused! Dal budu rad jezdit auty, které jsou nizke a s nizkym tezistem... ;-)

+9/−8
2.10.2016 18:04

V69l88a28d22i44s50l60a47v 52B27u97r33y58š62e46k 1549182407194

tak ještě jde o to, jestli to děláš z nějakého ekologického uvědomění a nebo nemáš na pořídný auto peníze, tipl bych, že to druhé bude pravda

+5/−1
2.10.2016 18:17

P16a67v23e65l 51J23e89ř53á22b81e51k 7881872454117

Má pravdu. Velká spotřeba proti klasickému autu, problémy s parkováním, problémy ostatních , když parkují u nepřehledných míst, jako jsou hranice křižovatek, přechody, hloupý pocit bezpečí, který se podvědomě přenáší do stylu jízdy.

Bohužel - má SUV s pohonem obou náprav s ohledem na charakter cest, kde jezdím

+2/−1
2.10.2016 19:32

T37o72m49á35š 67Z39e38m72a36n 3265548454585

Hádám, že jezdíš leda na skejtu.. ten má těžiště opravdu nízko;)

+1/0
2.10.2016 19:20

P60a51v23e83l 78J95e10ř13á55b32e75k 7971532964487

obávám se, že u skejtu je těžiště hodně vysoko, jen má tu možnost, že osádka to těžiště může v některých případech snížit.

Asi jste chtěl napsat, že skej má nízkou světlost podvozku

0/0
2.10.2016 19:36

P65e10t38r 19D86v57o34r73a14k 5829718792763

Me fascinuje, jak se pod kazdym clankem o SUV okamzite objevi hromada nenavistnych komentu, Zajimave je, ze se totez nedeje pod clanky o nejakych, pro me nesmyslnych' "sportovnich" autech...

Pripomina mi to vtip: "Jak poznas vegetariana?" "protoze ti to rekne."

+8/−1
2.10.2016 17:55

V93l85a49d95i77s41l91a69v 67B67u20r91y45š96e81k 1499722377244

tak ať chceme nebo ne, tak pro hodně lidí, kteří splácejí roomstra 1,4 HTP z áček, který má nalítáno 220 tisíc tachometrových je každé SUV symbolem přepychu, který majitel nečestně získal, pak není divu, že se tyto vozy snaží hanit, že nejsou bezpečná, že mají vysokou spotřebu, nesedí v zatáčkách či že se do nich nevejdou 3 metráky brambor a dětský kočárek

+4/0
2.10.2016 18:14

M42i89r17e36k 87G44a57j11e35r 5761196119160

To, ze maji vysokou spotrebu a nesedi tak v zatackach, je naprosta pravda. Vyhodou zas je, ze prave do tech zatacek se s nima neda jet moc rychle a ridic to citi, takze v dusledku jezdi tato auta pomaleji a bouraji mene. Nejvetsi nevyhodou je velmi velky odpor vzduchu pri dalnicnich rychlostech a tedy vyrazne vetsi spotreba paliva nez u sedanu. Jenze lidi radi ukazuji, ze "na to maji" a u auta je to mnohem lepe videt nez u hodinek, ktere ani nemaji zadne vyuziti.

+3/−1
2.10.2016 18:28

V26l32a18d69i82s79l29a22v 14B77u96r42y27š27e51k 1609522337404

není to pravda, kompaktní SUV řekněme kuga, tiguán, audi Q3 jezdí běžně za 6 l nafty, to mě jako vysoká spotřeba nepřipadá a jízdní vlastnosti, jak sedí v zatáčkách by zapřísáhlého odpůrce esúvéček jistě překvapily, ona totíž esúvéčka mají širší peu, zadní víceprvkovou nápravu, pohon 4x4, kterým si dokážou v zatáčkách pomáhat, stejně jako třeba pribrždováním vnitřního kola a jinými technickými vymoženostmi, tak samozřejmě to nesmí být dácia duster

+6/0
2.10.2016 18:41

M54i57r46e86k 86G59a60j61e30r 5391656929580

A kdyz tohle vsechno vybaveni dostanete v nizsim aute, tak ma nejen lepsi jizdni vlastnosti, ale i nizsi spotrebu. Rikam i to z vlastni zkusenosti, jezdil jsem s obema typy aut. Sice mam ted s SUV nizsi spotrebu, ale jde o mazdu a ta se vyrabi se stejnym motorem take jako Mazda 6 a ta ma, divte se, zase jeste nizsi spotrebu diky nizsi hmotnosti a mensimu odporu vzduchu.

+1/0
2.10.2016 18:51

V65l13a74d22i87s21l66a92v 18B11u37r21y19š92e69k 1279162497824

já mám taky zkušenosti s oběma typy aut, vybavení 4x4, široký gumy a víceprvkovou nápravu v žádném nižším autě nedostanu, takové neznám, jinak je samozřejmě jasný, že třeba kuga nemůže spotřebou konkurovat citigo s litrovým třiválcem, až pojedete 1500 km v kuse za 14 hodin SUVéčkem jako jezdím já a pak to stejné zkusíte s mazdou 3 nebo citigo, tak teprve budete vědět, o čem mluvím

0/0
2.10.2016 19:02

P52a77v55e58l 79J45e31ř19á31b28e98k 7811482844487

1500 km v kuse za 14 hodin je na psychiatra, protože je to o bezohlednosti k ostatním účastníkům silničního provozu.

Široký pneumatiky mají zákonitě větší odpor a tedy vyšší spotřeba auta.

A auta, která jsou vybavena elektronikou pro hloupé řidiče, nejsou auta. Už to není o tom, že řidič si hodně musel rozmyslet, co s autem bude dělat (popravdě - dost nepřemýšlelo, tak skončilo). když vidím, co všechno za mě elektronika řeší, tak si říkám, jestli si nemám sednout na zadní sedačku a palcem u nohy za provázek netahat pedálem plynu.:-)

+3/−1
2.10.2016 19:52

V76l24a51d38i71s40l66a46v 46B55u18r74y76š65e90k 1439242897824

rozhodně to bezohlednost není, asi jseš sám bezohlednej a podle toho soudíš i ostatní, jinak samozřejmě každej nemůže být tak chytrej jako ty, takže měj pochopení i pro auta pro hloupé řidiče, chce to trochu tolerance, ta ti chybí

0/0
3.10.2016 8:14

M49a79r19t54i94n 76K65a11r44á74s19e28k 9888363698268

4x4, sirsi pneu a viceprvek dostanete na kazde rozumnejsi auto, kde vyrobce nabizi vetsi moznosti vybavy i ne SUV (napr i na octavii z mistni produkce)....

Nejak jsem z vaseho prispevkyu nepochopil v cem je vyhoda je 1500km v SUV oproti normalnimu autu? Krom toho, ze to zere o neco malo vic..

0/0
2.10.2016 22:16

V55l74a76d77i51s85l41a19v 12B70u69r54y53š40e83k 1839912657444

výhoda je v tom, že v normálním autě sedím zadkem na silnici a nohy mám před sebou a v nenormálním SUV sedím jako na židli a jen mačkám ovládání tempomatu, nohy mám pod sebou, nevím jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já docela dobré, jinak samozřejmě dostat víceprvek a 4X4 lze i na normální auto, ale je to dost nestandardní a proto drahé, zatímco 4X4 řekněme yeti, mokka se pořídí za 450 tisíc, tak astra či oktávka příjde v 4X4 jistě dráž

0/0
3.10.2016 8:09

M68a66r68t56i61n 15K38a31r70á37s37e29k 9488163488448

No nevim jakym normalnim autem jste kdyz jezdil, ze sedite zadkem na silnici? Ja mam teda naprosto standardni auto (Citroen C4) a jezdim presne tak jak popisujete vy (nohy pod sebou a jen tukam na tempomat).

Mimochodem co se tyce ceny, tak octavia jako vyrazne vetsi auto nez yeti, je ve srovnatelne vybave se 4x4 LEVNEJSI....

0/0
3.10.2016 8:38

V68l46a21d41i63s47l10a51v 34B16u21r57y14š90e34k 1369332917114

mimochodem jsem se právě díval a oktávka, která je výrazně větší auto je ve srovnatelné výbavě a se srovnatelným motorem výrazně dražší než yeti s pohonem všech kol, s normálním autem jsem jezdil meganem, seděl jsem v něm těsně nad silnicí a nohy měl před sebou jako na bobech, řeknu vám, znám lepší posezení

0/0
3.10.2016 10:42
Foto

M59i85r27o24s71l22a63v 69S80t74e50i30n47e15r 6948244463795

Já si cením výškově nastavitelné sedačky a bederní podpěru nastavitelnou páčkou na boku opěradla. Můžu tak při delší trase, třeba Nijmegen- Mnichov cestou lehko měnit pozici. Samozřejmě, tempomat je použitelný výhradně tam, kde není příliš velký provoz.

Dříve jsem tam jezdil s E270CDI-T a jak říkáte, dole u silnice, nohy dost vysoko a i když bylo sedadlo široké a pohodlné, vystupoval jsem jako skládací metr. Z Yeti jednoduše skočím dolů.

0/0
3.10.2016 22:31

M34a79r30t66i26n 32K55a93r80á27s79e13k 9108953568158

Opet - nastavitelna sedacka se snad dava do kazdeho auta ne? A to jestli je elektricka nebo ne je veci vybavy a ne toho, jestli jde o SUV....

Jinak samo pokud se vam v SUV sedi lip, tak jezdete v SUV, ale vetsina tady zminenych vyhod je totalni blbost a ne relevantni argument...

0/0
4.10.2016 8:56

V88l57a50d32i49s28l10a77v 28B76u82r84y73š51e18k 1759862557984

tak hlavně je mylná představa, že dnes většina lidí, kteří kupují auta pro svoji potřebu a radost volí esúvěčka jen proto, protože jsou hloupí a jinej důvod v tom neni

0/0
4.10.2016 11:07

M21a79r91t68i94n 68K76a40r46á88s77e73k 9548733428268

Tak hlavni duvodu (ktere naprosto beru) jsou ty ktere se tu zminovaly ne? Jednak se lidem libi (ja si taky koupim boty za 3000, ktere se mi libi, i kdyz stejnou praci dovedou batovky v akci za litr), pak nekterym vic vohovuje trochu jiny posez, proti tomu nemuzu rict ani popel.

Ale haldy jako v SUV mam elektricke sedacky, nebo v normalnim aute nejde mit viceprkvek a 4x4? To je spis troleni v diskuzi....

0/0
4.10.2016 11:12

V47l72a24d39i15s79l52a48v 49B48u69r30y38š18e13k 1259542957444

není to trotlení, v normálním autě jde mít víceprvek a 4x4, jenže za podstatně větší peníze, duster, yeti, mokka, vitara atd se dají koupit v 4x4 do půl milionu korun, normální auta ne a jelikož o tom toho vím docela dost, tak mě věřte

0/0
4.10.2016 17:10

L34u95d88v55í62k 72G87a62j87d49o13š37í21k 2405353704122

Potíž je v tom, že tohle vybavení u nižšího auta většinou nedostanete.

Pokud ano, je to auto stejně drahé jako SUV a koupí si ho jen velmi málo lidí, protože ti kteří mají dost peněz neřeší nějakou nižší spotřebu. Naopak je zajímá pohodlí vyššího posezu.

Když je někdo ekolog a má prachy, tak si dnes nekoupí nízké auto, ale hybrida.

Smiřte se s tím, že klasicým sedanům vyšší třídy pomalu zvoní umíráček, protože nedokážou nabídnout to, co lidi zajímá.

+1/0
3.10.2016 11:28

T71o26m93á41š 37Z53e29m56a98n 3565118374855

Hlavně mnohá SUV mají proporce (rozchod/výška těžiště) zvětšených "hečbeků" - logicky pak jezdí podobně jako normální osobní auto..

+1/0
2.10.2016 19:22

R61a29d57i39m 17H29o57r27č60i66č26k26a 7636977463202

Mě smysluplnější připadají auta typu Multivan, Viano atd.

+2/0
2.10.2016 16:23

T57o88m12á47š 10Z53e37m12a12n 3965518684985

Smysluplnější na co?

0/0
2.10.2016 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.