Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Soumrak normálních aut propuká naplno, teď frčí SUV

Je to paradox. Stále dostupnější a lepší auta jezdí po stále lepších silnicích, ale svět blázní po autech pro špatné cesty. A tak je autosalon v Paříži plný SUV. Normálních "nevysokých" aut se tu představilo dohromady pět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i35n47d15ř90i16c45h 76Š64k17o58p68e29k 4105371300165

SUV je auto pro špatné cesty ? ;-D;-D

Když se podíváte na spodek SUV, tak je sice vyšší, ale pak se najde minimálně jedna část, která o tolik vůči běžnému autu výše není. Takže SUV je takový teoretický model pro špatné cesty

0/0
4.10.2016 20:03

V73l64a19d27i51s20l22a22v 33B49u11r13y75š16e37k 1919422237814

tak špatnou cestou se zřejmě nemyslí koryto potoka, já jezdil 30 let po našich silnicích v obyčejných autech a čas od času jsem vždycky poškodil na běžné silnici podvozek, u brava jsem na neoznačeném výmolu tak bouchl výfukem o asfalt, že se musel vymontovat, rozřezat a znovu svařit, posledních 10 let jezdím SUV a v pohodě, často SUV blahořečím a říkám, tak tohle udělat normálním autem, to by bylo drahý

0/0
5.10.2016 17:23

M33i83r37o68s48l25a55v 42J13a61r79o87š 6760412109567

Zkuste se na ta auta podívat trochu jinak. Vyšší podvozek umožní lepší nasedání, lepší výhled, vyšší komfort jízdy na našich silnicích. Ty plasty ochrání auto před různými drobnými ťukanci u obrubníků a na parkovištích.

Osobně jsem bohužel při couvání s Nissanem Qashqai "líznul" bok nové Octavie. Já měl odřený plast lemu zadního blatníku a nárazník, on měl lavor v zadním blatníku a rozbitou zadní lampu.

Ta auta jsou zkrátka ideálním hybridem pro jízdu ve městě i na delší trasy.

0/0
4.10.2016 17:54


J35i81n72d23ř25i34c92h 67Š65k43o72p87e10k 4305751860865

no když odřeš menší auto, je to jasný.

Když se o tebe otře dodávka, taky dopadneš hůř, než když se otřeš o pasata

+1/0
4.10.2016 20:04

M55a96r32t46i95n 70N12e94b77e18s59k52ý 7616330717752

Víte, kde potkáte nejvíc SUV ?

Před školkami a před školami, když maminky s pocitem bezpečí vykládají svá robátka.

Zkuste se dívat.

Tam jsou jejich vlastnosti asi nejvíce potřeba....

+1/0
4.10.2016 17:06

K58a12r20e68l 10N65o97v89o68t12n14y 6519661419825

SUV jsou zoufale neprakticka auta, tudiz naprosto k nicemu. Jen doufam, ze si budu moct vzdycky koupit neco normalniho.

+3/0
4.10.2016 15:39

M84i92l11o31s43l76a20v 39S21e70d27l47á26č43e25k 6134194114221

Abych pravdu řekl, SUV mi nic moc neříká, vypadají jako takové malé tanky.

+1/0
4.10.2016 10:00

V51l28a65d27i85m88í97r 42R76e92t66t59i37n45g35e73r 5585606125375

Ještě mně napadla jedna věc. Úpadek fyzické kondice obyvatel , nebot' do sedanu sednete dolu a nahoru musíte být aspon trochu pružní, aby člověk vylezl. Z SUV vylezete krásně. To je pro mě jediné plus suv.

+1/−2
3.10.2016 18:10

J97i47ř71í 97J97u81r28á81š56e52k 8977945500537

Byste se divil. Mě třeba z častého vysedávání z SUV bolí kyčel a to nejsem žádný stařík. Prostě z toho auta když vypadnete, musíte udělat takový pohyb, který ten kloub nemá rád. :-)

0/0
4.10.2016 8:54

V88l64a29d74i24m42í45r 43R43e46t54t20i89n11g90e68r 5665526175725

Tuhle modu SUV nechápu. To auto má všechno špatně, spotřebu, odpor vzduchu, citlivost na boční vítr, nehodí se do města, je velké těžké, nehodí se do terénu, jako leštěnka se tam zničí a po cestách, kudy můře jezdit projedou všechny sedany. Navíc se do toho leze jak do nákladaku. Mně to teda dost míjí

+1/−4
3.10.2016 17:45
Foto

J24i13r55k66a 29V14a69n25o85u33r93e70k 6197824568700

No, tak vas to holt miji :-) .. Jini v tom zase treba spatruji obrovskou prakticnost, kterou ten, kdo si to nezkusi nebo nepotrebuje, nepozna

+1/0
3.10.2016 19:13

V54l82a46d68i91m63í14r 35R53e86t91t26i90n86g85e55r 5875766395855

Jakou praktičnost? Viděl jsem to v rodine, Nissan Quasqai, auto velke jak kráva, ale nešel jim tam ani vložit kočárek. Ten nakonec dali na zádní sedadla,ale svagrovi rekli at jede vlakem, pac uz se do toho auta nevesel. Ted kupuji použitelného kombíka.

+1/0
3.10.2016 20:08
Foto

M18i61r55o19s71l29a57v 19S51t82e10i16n54e30r 1245825168473

Asijský barok nehledí na užitkové hodnoty, ale na krásné křivky. Qusqai je ovšem malý, kompaktní SUV, kočárek ale nepůjde ani do Touarega nebo X5 bez sklopení zadní lavice.

0/0
3.10.2016 22:20

P80e59t97r 29Č23e41r21m53á34k 9978475489820

Kočárek se vejde i do A3, Do velkých SUV naprosto s přehledem.

0/0
5.10.2016 14:05
Foto

J41i53r69k61a 91V37a36n96o71u16r94e83k 6707864858710

Tak asi kazdy spatrujeme vyznam oznaceni SUV jinak ..vami zminene auto do teto kategorie podle me zcela urcite nepatri .. Mozna si meli poridit kocarek, ktery nema objem mensi skrine, ale nejaky standardnejsi ;-D

+1/0
3.10.2016 23:04

V69l71a13d49i50m95í79r 86R87e48t23t96i28n94g58e71r 5135986675615

Mne ta auta prijdou jako male tanky bez užitných vlastností. Nicméně každého věc, mně to ovšem bude trápit, až nepůjde koupit normální auto.

+1/0
4.10.2016 13:13

V83i67l31é54m 78P49ř19í53h12o45d51a 2544359803637

"...ale svět blázní po autech pro špatné cesty." SUV? ;-D Možná pro občas vyšší světlou výšku vhodnou na naše dálniční tankodromy.

0/0
3.10.2016 15:20

L36u43d98v42í45k 73G82a72j53d24o38š77í75k 2565333794702

SUV si lidé většinou nepořizují proto, chtějí mít auto do terénu. Motivace jsou dvě.

- Bezpečnost související s vyšším posezem.

- Pohodlí nastupování.

Kdo jednou vyzkoušel ježdění s autem, kde má nad hlavou dost místa a při nastupování se nemusí ohýbat, už o jiném než vysokém autě ani neuvažuje.

Důvodem pro nízké auto byly vždy jízdní vlastnosti - čím nižší těžiště, tím vůz lépe sedí. Dnes to ale s elektronickými asistenty a pohonem 4x4 přestává být argument.

+4/0
3.10.2016 11:09

M28i33r86o12s50l57a69v 10S86u35c83h51y 5950689710460

Kromě těchto racionálních důvodů existují i ty ostatní. Chtěl bych jezdit v zimě na lyže, v létě do přírody - a z předsevzetí nezbude nic. Kolik lidí si kupuje běžecké boty, a přitom neudělá jeden rychlejší krok? Ale předsevzetí tu bylo.

+3/0
3.10.2016 13:36

J40a32r37o13s66l31a87v 11P94o76r40t 7499717429965

Kdy bude frčet stavba parkovacích míst , když frčí SUV ?

+2/0
2.10.2016 18:40

P78a64v79e35l 12J93e61ř84á85b38e42k 7581472974307

Parkoviště nejsou nárok - musíme si kupovat auta podle parkoviště a ne požadovat z veřejných peněz dělat velké parkovací plochy, protože si kupujeme velká auta.

Umím si představit, že veřejné finance místi na super parkoviště někde opraví kus zbořené kanalizace, či díry na okresce, v postranní ulici obce apod.

0/0
2.10.2016 19:34
Foto

J57i54r66k40a 45V33a95n76o14u95r44e85k 6167724278290

Naprosta vetsina techto aut nezabira vic mista :-)

0/0
3.10.2016 19:14

M37a53r38t15i86n 25K42a68r52á78s46e51k 9738333728508

No vetsina prodavanych SUV nejsou obri typu Audi Q7, ale auta standardni velikosti (casto dokonce na prakticky stejnem podovzku, jako jejich neSUV sourozenci, jen o par cm prizvednutem) a pri parkovani je uplne jedno jestli mate auto trochu nizsi nebo vyssi, sirka je stejna...

+7/0
2.10.2016 22:11

V13i73l29é84m 82P40ř96í72h82o87d75a 2384669173547

Typickým příkladem je Captur, což je v zásadě Clio na velkých kolech. Zvenku dojem, zevnitř klaustrofobie.

0/0
3.10.2016 15:23

M21a68r19e14k 14H18l91a43v41n22i96č86k66a 3868543123

Vyssi hmotnost, celni odpor vzduchu, valivy odpor, tim padem spotřeba paliva i kysliku, produkce skodlivin. Ale tlustym zadkum se do toho pohodlneji naseda a da se s tim jet v supermarketu skoro az k pokladne. Pritom je to jen jen produkt lidske pychy. Hlavne, ze je to vetsi, nez ma soused! Dal budu rad jezdit auty, které jsou nizke a s nizkym tezistem... ;-)

+9/−8
2.10.2016 18:04

V80l33a93d81i42s53l41a46v 96B56u65r32y97š49e14k 1129442337344

tak ještě jde o to, jestli to děláš z nějakého ekologického uvědomění a nebo nemáš na pořídný auto peníze, tipl bych, že to druhé bude pravda

+5/−1
2.10.2016 18:17

P82a64v28e67l 41J20e39ř86á72b84e53k 7391852374857

Má pravdu. Velká spotřeba proti klasickému autu, problémy s parkováním, problémy ostatních , když parkují u nepřehledných míst, jako jsou hranice křižovatek, přechody, hloupý pocit bezpečí, který se podvědomě přenáší do stylu jízdy.

Bohužel - má SUV s pohonem obou náprav s ohledem na charakter cest, kde jezdím

+2/−1
2.10.2016 19:32

T94o15m72á35š 21Z67e36m72a17n 3575528694455

Hádám, že jezdíš leda na skejtu.. ten má těžiště opravdu nízko;)

+1/0
2.10.2016 19:20

P91a17v94e51l 42J61e71ř46á61b64e61k 7711122664677

obávám se, že u skejtu je těžiště hodně vysoko, jen má tu možnost, že osádka to těžiště může v některých případech snížit.

Asi jste chtěl napsat, že skej má nízkou světlost podvozku

0/0
2.10.2016 19:36

P60e52t26r 79D93v21o54r98a38k 5199218662553

Me fascinuje, jak se pod kazdym clankem o SUV okamzite objevi hromada nenavistnych komentu, Zajimave je, ze se totez nedeje pod clanky o nejakych, pro me nesmyslnych' "sportovnich" autech...

Pripomina mi to vtip: "Jak poznas vegetariana?" "protoze ti to rekne."

+8/−1
2.10.2016 17:55

V90l20a20d87i49s93l93a64v 89B11u96r33y65š48e42k 1499202627194

tak ať chceme nebo ne, tak pro hodně lidí, kteří splácejí roomstra 1,4 HTP z áček, který má nalítáno 220 tisíc tachometrových je každé SUV symbolem přepychu, který majitel nečestně získal, pak není divu, že se tyto vozy snaží hanit, že nejsou bezpečná, že mají vysokou spotřebu, nesedí v zatáčkách či že se do nich nevejdou 3 metráky brambor a dětský kočárek

+4/0
2.10.2016 18:14

M11i67r22e63k 40G72a75j33e47r 5181656419310

To, ze maji vysokou spotrebu a nesedi tak v zatackach, je naprosta pravda. Vyhodou zas je, ze prave do tech zatacek se s nima neda jet moc rychle a ridic to citi, takze v dusledku jezdi tato auta pomaleji a bouraji mene. Nejvetsi nevyhodou je velmi velky odpor vzduchu pri dalnicnich rychlostech a tedy vyrazne vetsi spotreba paliva nez u sedanu. Jenze lidi radi ukazuji, ze "na to maji" a u auta je to mnohem lepe videt nez u hodinek, ktere ani nemaji zadne vyuziti.

+3/−1
2.10.2016 18:28

V93l25a55d50i54s73l32a18v 71B13u69r51y29š55e37k 1729212597284

není to pravda, kompaktní SUV řekněme kuga, tiguán, audi Q3 jezdí běžně za 6 l nafty, to mě jako vysoká spotřeba nepřipadá a jízdní vlastnosti, jak sedí v zatáčkách by zapřísáhlého odpůrce esúvéček jistě překvapily, ona totíž esúvéčka mají širší peu, zadní víceprvkovou nápravu, pohon 4x4, kterým si dokážou v zatáčkách pomáhat, stejně jako třeba pribrždováním vnitřního kola a jinými technickými vymoženostmi, tak samozřejmě to nesmí být dácia duster

+6/0
2.10.2016 18:41

M56i12r65e86k 78G56a79j25e73r 5691566569330

A kdyz tohle vsechno vybaveni dostanete v nizsim aute, tak ma nejen lepsi jizdni vlastnosti, ale i nizsi spotrebu. Rikam i to z vlastni zkusenosti, jezdil jsem s obema typy aut. Sice mam ted s SUV nizsi spotrebu, ale jde o mazdu a ta se vyrabi se stejnym motorem take jako Mazda 6 a ta ma, divte se, zase jeste nizsi spotrebu diky nizsi hmotnosti a mensimu odporu vzduchu.

+1/0
2.10.2016 18:51

V68l74a38d49i92s91l93a46v 40B10u38r64y51š21e20k 1269472597354

já mám taky zkušenosti s oběma typy aut, vybavení 4x4, široký gumy a víceprvkovou nápravu v žádném nižším autě nedostanu, takové neznám, jinak je samozřejmě jasný, že třeba kuga nemůže spotřebou konkurovat citigo s litrovým třiválcem, až pojedete 1500 km v kuse za 14 hodin SUVéčkem jako jezdím já a pak to stejné zkusíte s mazdou 3 nebo citigo, tak teprve budete vědět, o čem mluvím

0/0
2.10.2016 19:02

P58a47v84e28l 38J37e75ř93á74b57e57k 7471252554467

1500 km v kuse za 14 hodin je na psychiatra, protože je to o bezohlednosti k ostatním účastníkům silničního provozu.

Široký pneumatiky mají zákonitě větší odpor a tedy vyšší spotřeba auta.

A auta, která jsou vybavena elektronikou pro hloupé řidiče, nejsou auta. Už to není o tom, že řidič si hodně musel rozmyslet, co s autem bude dělat (popravdě - dost nepřemýšlelo, tak skončilo). když vidím, co všechno za mě elektronika řeší, tak si říkám, jestli si nemám sednout na zadní sedačku a palcem u nohy za provázek netahat pedálem plynu.:-)

+3/−1
2.10.2016 19:52

V82l53a26d86i79s29l64a80v 26B11u36r32y37š44e68k 1989352197304

rozhodně to bezohlednost není, asi jseš sám bezohlednej a podle toho soudíš i ostatní, jinak samozřejmě každej nemůže být tak chytrej jako ty, takže měj pochopení i pro auta pro hloupé řidiče, chce to trochu tolerance, ta ti chybí

0/0
3.10.2016 8:14

M96a85r82t56i10n 22K27a96r29á88s81e61k 9228183148388

4x4, sirsi pneu a viceprvek dostanete na kazde rozumnejsi auto, kde vyrobce nabizi vetsi moznosti vybavy i ne SUV (napr i na octavii z mistni produkce)....

Nejak jsem z vaseho prispevkyu nepochopil v cem je vyhoda je 1500km v SUV oproti normalnimu autu? Krom toho, ze to zere o neco malo vic..

0/0
2.10.2016 22:16

V65l98a59d79i16s93l65a68v 26B12u15r47y59š15e58k 1329372947574

výhoda je v tom, že v normálním autě sedím zadkem na silnici a nohy mám před sebou a v nenormálním SUV sedím jako na židli a jen mačkám ovládání tempomatu, nohy mám pod sebou, nevím jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já docela dobré, jinak samozřejmě dostat víceprvek a 4X4 lze i na normální auto, ale je to dost nestandardní a proto drahé, zatímco 4X4 řekněme yeti, mokka se pořídí za 450 tisíc, tak astra či oktávka příjde v 4X4 jistě dráž

0/0
3.10.2016 8:09

M60a98r96t26i74n 62K31a44r91á43s48e24k 9238323158128

No nevim jakym normalnim autem jste kdyz jezdil, ze sedite zadkem na silnici? Ja mam teda naprosto standardni auto (Citroen C4) a jezdim presne tak jak popisujete vy (nohy pod sebou a jen tukam na tempomat).

Mimochodem co se tyce ceny, tak octavia jako vyrazne vetsi auto nez yeti, je ve srovnatelne vybave se 4x4 LEVNEJSI....

0/0
3.10.2016 8:38

V98l74a39d23i13s29l24a39v 97B16u78r47y23š39e58k 1349272597534

mimochodem jsem se právě díval a oktávka, která je výrazně větší auto je ve srovnatelné výbavě a se srovnatelným motorem výrazně dražší než yeti s pohonem všech kol, s normálním autem jsem jezdil meganem, seděl jsem v něm těsně nad silnicí a nohy měl před sebou jako na bobech, řeknu vám, znám lepší posezení

0/0
3.10.2016 10:42
Foto

M38i68r82o84s27l83a58v 73S34t76e87i90n24e53r 1125595578973

Já si cením výškově nastavitelné sedačky a bederní podpěru nastavitelnou páčkou na boku opěradla. Můžu tak při delší trase, třeba Nijmegen- Mnichov cestou lehko měnit pozici. Samozřejmě, tempomat je použitelný výhradně tam, kde není příliš velký provoz.

Dříve jsem tam jezdil s E270CDI-T a jak říkáte, dole u silnice, nohy dost vysoko a i když bylo sedadlo široké a pohodlné, vystupoval jsem jako skládací metr. Z Yeti jednoduše skočím dolů.

0/0
3.10.2016 22:31

M80a54r41t84i67n 28K67a82r82á30s62e83k 9248953628788

Opet - nastavitelna sedacka se snad dava do kazdeho auta ne? A to jestli je elektricka nebo ne je veci vybavy a ne toho, jestli jde o SUV....

Jinak samo pokud se vam v SUV sedi lip, tak jezdete v SUV, ale vetsina tady zminenych vyhod je totalni blbost a ne relevantni argument...

0/0
4.10.2016 8:56

V75l43a25d89i21s38l54a55v 88B61u19r25y63š93e21k 1799112357454

tak hlavně je mylná představa, že dnes většina lidí, kteří kupují auta pro svoji potřebu a radost volí esúvěčka jen proto, protože jsou hloupí a jinej důvod v tom neni

0/0
4.10.2016 11:07

M15a22r53t10i63n 26K43a10r37á21s49e62k 9908373458768

Tak hlavni duvodu (ktere naprosto beru) jsou ty ktere se tu zminovaly ne? Jednak se lidem libi (ja si taky koupim boty za 3000, ktere se mi libi, i kdyz stejnou praci dovedou batovky v akci za litr), pak nekterym vic vohovuje trochu jiny posez, proti tomu nemuzu rict ani popel.

Ale haldy jako v SUV mam elektricke sedacky, nebo v normalnim aute nejde mit viceprkvek a 4x4? To je spis troleni v diskuzi....

0/0
4.10.2016 11:12

V67l43a66d85i52s98l85a94v 16B18u52r28y88š19e81k 1829882607564

není to trotlení, v normálním autě jde mít víceprvek a 4x4, jenže za podstatně větší peníze, duster, yeti, mokka, vitara atd se dají koupit v 4x4 do půl milionu korun, normální auta ne a jelikož o tom toho vím docela dost, tak mě věřte

0/0
4.10.2016 17:10

L66u32d43v61í72k 76G37a26j43d48o98š28í86k 2285263524462

Potíž je v tom, že tohle vybavení u nižšího auta většinou nedostanete.

Pokud ano, je to auto stejně drahé jako SUV a koupí si ho jen velmi málo lidí, protože ti kteří mají dost peněz neřeší nějakou nižší spotřebu. Naopak je zajímá pohodlí vyššího posezu.

Když je někdo ekolog a má prachy, tak si dnes nekoupí nízké auto, ale hybrida.

Smiřte se s tím, že klasicým sedanům vyšší třídy pomalu zvoní umíráček, protože nedokážou nabídnout to, co lidi zajímá.

+1/0
3.10.2016 11:28

T44o48m92á16š 36Z57e93m55a73n 3255218274385

Hlavně mnohá SUV mají proporce (rozchod/výška těžiště) zvětšených "hečbeků" - logicky pak jezdí podobně jako normální osobní auto..

+1/0
2.10.2016 19:22

R66a73d39i79m 77H53o34r81č92i19č24k82a 7516557163882

Mě smysluplnější připadají auta typu Multivan, Viano atd.

+2/0
2.10.2016 16:23

T64o10m71á66š 45Z48e49m67a50n 3405738484165

Smysluplnější na co?

0/0
2.10.2016 17:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.