Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů stavěných pro rallyové závody bez jakéhokoliv omezení. Tragická sezona 1986 ovšem vnutila těmto rallyovým formulím předčasný odchod do důchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S74e56i48d95l 66P70e84t84r 1181921475814

Byly to doby, kdy automobilky předváděly svou technickou a technologickou vyspělost na závodním poli a současně něco z toho jim zpravidla jako by-product posloužilo i pro běžnou sériovou produkci.

Dnes je však jak sériová tak "závodní" produkce svázána tolika předpisy a byrokracií a zároveň zdeformována dotacemi, že v podstatě "autosport " již zcela pozbyl na významu ...;-(

0/0
5.12.2016 23:22

J30i31ř94í 37S55c57h26w39a86c74h 8848414438816

ty s tím tedy krouťíš.....

takže z těch "monster" se do skutečné produkce něco přenášelo....

a dnes z aut, co mají skutečné produkci mnohem blíže se nic nepřenáší? 8-o;-D

0/−2
6.12.2016 1:06

V75á26c75l70a84v 78M24á91c61h18a 1912803379367

a proč ta pravidla asi přišla? protože to byla už před třiceti lety taková monstra, že to nebylo bezpečné pro nikoho. Kdybychom měli autosport bez pravidel, byla by to sice parádní podívaná naživo, ale velice krátká

+1/0
6.12.2016 3:54

P78a16v63e15l 89Z34a34j64í33č87e53k 8524130686230

a? kdyz postavite auto a najdete pro nej pilota no problem ;) kazdy s nich vedel a vi do ceho seda.

+2/0
6.12.2016 8:36

J43i22ř65í 29S50c93h24w98a38c77h 8558294218386

kdyby byli piloti proti, tak se žádná omezení a bezpečnostní opatření ani v rally ani v F1 nekonají a motoGP by se dnes stále jezdilo přes Bosonohy..... ;-)

0/−1
6.12.2016 11:16

M23i98c28h78a19l 75F81r83ý60d16a 1772579863722

Tak ti piloti do toho mají nejmíň co kecat...

0/0
6.12.2016 17:17

J33i67ř26í 65S80c78h94w88a51c86h 8238364498386

No jistěéé, těch se týká úplně nejméně:-)

0/0
6.12.2016 17:53

L17a85d78i95s20l65a14v 19H43a75š30k83a 4623366441180

Regulace je hnus no

+2/0
5.12.2016 22:49

L41i76b70o55r 81M72o96u75č33k32a 1858367855912

i Paris-Dakar uregulovali ... :-/

0/0
6.12.2016 8:38

K38r80y67š95t15o63f 94M22a53l77o38c56h 2465424138537

Jak řekl Juha Kankkunen.. WRC je pro kluky, skupina B byla pro muže... Tyhle závody byly pro mě ty bezkonkurenčně nejlepší. A zatím se jim nic ani nepřiblížo, a pravděpodobně ani nic nepřiblíží

+15/0
5.12.2016 21:27

R44a86d56i74m 26V67e53n75g40l40a61ř 3552197831799

Monstra, ale nádherné R^

+5/0
5.12.2016 21:24

J22a79r61o18s34l77a97v 40L31e63b63e47d23a 3186499697530

Nádherný auta.

+1/0
5.12.2016 20:40
Foto

K41a45r75e21l 19M27a47l61ý 6506364430581

Foto 16/26, to hlinikove je nadobka ostrikovace?

0/0
5.12.2016 20:21

J54i21ř42í 41S96c75h48w22a63c14h 8228224338926

ne není, to je várnice s čajem.....na dlouhé přejezdy a erzety

0/−1
5.12.2016 20:41

M36i13l58o13š 16J85i98r26á79k 3970739614733

Možná by taky stálo za zmínku, že Ferrari se také chtělo zúčastnit kategorie B a vyvíjelo proto Ferrari 288 GTO (pro mě určitě nejkrásnější Ferrari) ale právě díky tragickým nehodám se svého startu nedočkalo.

+2/0
5.12.2016 20:19
Foto

K27a21r80e89l 29M53a29l88ý 6326654710731

uhořeli horcí kandidáti

+2/0
5.12.2016 20:16

M95i85l64a40n 29B22u81b84e16n68i43k 6553630379270

Taky jsem si nestastneho obratu hned vsiml.

0/0
5.12.2016 20:57

M77i56l46a80n 67N78ě64m67e31c 1445600916336

Jo, to je krásná formulace. Možná to auto chytlo od nich.

0/0
5.12.2016 21:02

J10a36n 63C38h61a27r50v54á78t 9131969223676

To asi psal fanoušek Járy Cimrmana - viz. Jan Hus v Českém nebi.

0/0
5.12.2016 23:43

T91o39m71á56š 52D72u50š95e82k 1177646852167

Konstruktéři tehdy v 80. letech předběhli dobu a formule, vozy rallye i motocykly byly rychlejší, než tehdejší okruhy a tratě snesly. Tragické havárie byly na dnešní poměry časté- umírali piloti i diváci. Bohužel nešlo jinak než zpomalit a zvýšit bezpečnostní opatření. Ti, komu dnešní závody připadají sterilní, mají pravdu. Na druhé straně se výjimečně setkají s tím, že jejich oblíbený pilot nepřežije závod. Někteří mí oblíbenci tohle štěstí neměli- z F1 Tom Pryce, Gilles Villeneuve, Ronnie Ptereson...

+2/0
5.12.2016 19:58

V74l51a14d48i95m21í55r 30V77á17v26r14a 9187584237798

Neřekl bych, že to bylo tehdejšími okruhy nebo tratěmi. Spíš výkon předběhl mílovými kroky vývoj podvozku. Dnešní vozy dokáží být na stejných tratích rychlejší a bezpečnější právě díky skvělým podvozkům, které dokáží leccos pobrat. Tehdejší zavěšení a tlumiče včetně brzd tak skvělé vlastnosti neměly a to byla často příčina smrtelných nehod.

+4/−1
5.12.2016 20:31

K43r78y88š37t17o17f 24M58a92l63o19c25h 2455504578317

Hodně nehod bylo i díky divákům. Stačí si projet na youtube pár videí, jak tam ti ...... uskakují z cesty dva metry před autem

0/0
5.12.2016 21:29

M86a75r46t16i82n 90P51l91z88á84k 2237669478934

Nerekl bych, ze predbehli dobu... spis tehdy nebylo vsechno tak svazane predpisy, omezenimi apod

0/0
5.12.2016 20:32

J58a69n 62K14r28p36e78c 5986903254572

pro tvurce popisku u fotek. privazte si ruzovou pentlicku na levou ruku a modrou na pravou, at vite ktera je ktera a neplete se vam to.

0/0
5.12.2016 19:53

J49a38n 80J75e14ž72e55k 3291495677125

> Vzhledem k britské produkci byly všechny vyrobené kusy samozřejmě levostranné.

Těžko říct, jak to autor myslel. Ale možná chtěl říct, že auto s pravostranným řízením je levostranné (jezdící vlevo).

0/0
5.12.2016 21:57

J74a31n 37K51r88p14e24c 5496683304982

anebo pouzit to jednodussi vysvetleni, ze nevi ktera je leva a prava... nejak jsem nepostrehl, ze by v zavodech rallye jezdila auta v obou smerech.

0/0
5.12.2016 22:46

M33i11l14o95s 18L70a57j40d70a 8286958768126

lancia delta forever..... viva lancia

+2/−1
5.12.2016 19:52

M25i46c29h42a64l 72F97r45ý28d36a 1412219243242

Lancia ano.... ale STRATOSR^R^R^

0/0
6.12.2016 17:20

J22o38s39e70f 26Š34o48l33t83e66s 8434248250583

Zbabělci. K závodům smrt patří. Když nechtějí a neumí řídit, tak ať nejezdí. Proč to zakazovat?

+2/−6
5.12.2016 19:49

J31i70ř34í 72S16c89h32w55a48c50h 8508334118726

zakázat přilby, odřezat trubkové rámy a přidat skryté nádoby s olejem s možností vypouštění v zatáčkách.....;-)

0/−1
5.12.2016 22:19

J90o88s89e81f 95Š42o28l68t54e93s 8574528270583

Ne, nic bych nezakazoval. Dal bych naprosto volná pravidla, samozřejmě bez možnosti vzájemného poškozování, vše fair play. Ale ať jezdí, čím chtějí. Jsou snad dospělí.

+1/0
5.12.2016 22:47

J13i14ř27í 16S51c36h21w54a30c50h 8888674748706

diváci na TdF jsou taky "dospělí", ale spousta se tam chová jak naprostí blázni.

Nakonec by to dopadlo tak, že by těmi auty nejezdili ti nejlepší, ale jen blázni bez pudu sebezáchovy.

+1/−1
5.12.2016 22:55

L86a16d68i53s42l59a43v 12H69a10š95k55a 4133366231800

Já bych se rozhodně radši díval na psychopaty na kolečkách než na primadony

0/0
5.12.2016 23:08

J55i57ř86í 27S38c42h97w23a21c56h 8518494988316

no každej máme nějakou úchylku.....;-)

0/−1
5.12.2016 23:18

J16i35ř54í 21B10r11o60ž 5979195252877

Nádherné časy. Snad nejlepší v historii V

+2/−1
5.12.2016 19:47

M13a18r71t12i24n 23N39á98p72r63a71v39n41í71k 1722934215111

Zlaty casy. Tady je pro predstvu co to dokazalo: https://youtu.be/GmTOZ7wetuM

+1/0
5.12.2016 18:56

V92í59t 21G94a44b54r83i54e12l 5754253716397

Škoda že to nedotáhli až té sérii S. By mě zajímalo, jak by jezdilo Porsche 959.

+1/0
5.12.2016 18:40

H82o19n66z40a 82D10v81o56ř78á84k 1374915743625

...horcí kandidáti na titul uhořeli... neměli byste tam nějaké "nehořalvé" přídavné jméno?

+13/−1
5.12.2016 18:02

V81l26a87d98a66n 47Č96e30r53n57ý 8332266983486

Žhaví?

+3/0
5.12.2016 20:23
Foto

V96o66j69t13ě79c61h 71R11y88b72á22k 6640325172313

Zapálení pro věc.

0/0
5.12.2016 20:54

J30i80ř72í 67N66e13u19m77e73i18s25t35e85r 2502415443131

Planoucí.

0/0
5.12.2016 23:20

D24a86n74i15e75l 29C72i73v19i14š 3332763591266

Tyto skvělá auta když byla zakázána jezdila autokros tzv. plechová auta a bylo je možné vidět v Nové Pace ještě za komunistů, skvělí zážitek a možnost se podívat do depa a okouknout to. Zlaté časy a nezapomutelné. Dnešní WRC proti těmto nadupaným bestiím jsou jak sériové vozy. Hned bych vrátil skupinu B, ale WRC dopadnou stejně jako F1 a to je škoda.

+4/0
5.12.2016 17:51

M77a10r72t83i64n 58P95l39z29á91k 2607879548754

Předloni bylo Audi na Setkani mistru a zas jako takova pecka mi to neprislo...

0/0
5.12.2016 19:34

M31i69l53o68s 96L76a56j12d55a 8986568168636

rekl bych ze jste nevidel nazivo pana Berese treba na Barumce s audi s1, wrc bylo proti tomu smesneee

0/0
5.12.2016 19:55

M62a42r35t58i60n 95P18l51z50á30k 2907449158834

Nevidel. Proto taky komentuju to, co jsem videl

0/0
5.12.2016 20:33

M31a36r86t59i10n 96H13a30r49t16i56g 9309574692776

Ono je potřeba brát v úvahy i cenu a historickou hodnotu těch aut. On ne každý bude riskovat auto v ceně blížící se milionu EUR...

0/0
6.12.2016 18:57

J53i65ř30í 12S26c69h79w67a95c51h 8458144548406

silná slova od "hrdiny", kterému by, pokud by na sedadle spolujezdce absolvoval nějakou rychlostní zkoušku v dnešním WRC po lesních cestách nebo někde na Korsice, nejspíš museli utírat zadek.....

+1/−1
5.12.2016 19:47
Foto

P34e47t84r 75P49r69o51c55h12á52z85k24a 3552856152114

Nádherná doba, nádherná auta, bezva časy. Bohužel to se už nikdy nevrátí.

+16/−2
5.12.2016 17:32

P89e28t64r 85R29o28m73á73n35e25k 8354847504544

Nikdy neříkej nikdy...

0/0
5.12.2016 18:43
Foto

P54e65t78r 81P63r40o17c60h15á24z75k10a 3782166552404

V tomto případě to nejspíš platí. Eko pošuků je čím dál víc a těch, co nám diktují, co je pro nás dobře také.

+5/−2
5.12.2016 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.