Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů stavěných pro rallyové závody bez jakéhokoliv omezení. Tragická sezona 1986 ovšem vnutila těmto rallyovým formulím předčasný odchod do důchodu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SP

S59e48i18d86l 11P17e26t85r

5. 12. 2016 23:22

Byly to doby, kdy automobilky předváděly svou technickou a technologickou vyspělost na závodním poli a současně něco z toho jim zpravidla jako by-product posloužilo i pro běžnou sériovou produkci.

Dnes je však jak sériová tak "závodní" produkce svázána tolika předpisy a byrokracií a zároveň zdeformována dotacemi, že v podstatě "autosport " již zcela pozbyl na významu ...;-(

0 0
možnosti
JS

ty s tím tedy krouťíš.....

takže z těch "monster" se do skutečné produkce něco přenášelo....

a dnes z aut, co mají skutečné produkci mnohem blíže se nic nepřenáší? 8-o;-D

0 2
možnosti
LH
LM

i Paris-Dakar uregulovali ... :-/

0 0
možnosti
KM

Jak řekl Juha Kankkunen.. WRC je pro kluky, skupina B byla pro muže... Tyhle závody byly pro mě ty bezkonkurenčně nejlepší. A zatím se jim nic ani nepřiblížo, a pravděpodobně ani nic nepřiblíží

15 0
možnosti
RV

Monstra, ale nádherné R^

5 0
možnosti
KM

K97a68r18e42l 48M34a44l68ý

5. 12. 2016 20:21

Foto 16/26, to hlinikove je nadobka ostrikovace?

0 0
možnosti
JS

ne není, to je várnice s čajem.....na dlouhé přejezdy a erzety

0 1
možnosti
MJ

Možná by taky stálo za zmínku, že Ferrari se také chtělo zúčastnit kategorie B a vyvíjelo proto Ferrari 288 GTO (pro mě určitě nejkrásnější Ferrari) ale právě díky tragickým nehodám se svého startu nedočkalo.

2 0
možnosti
KM

K36a18r34e10l 28M93a75l23ý

5. 12. 2016 20:16

uhořeli horcí kandidáti

2 0
možnosti
MB

Taky jsem si nestastneho obratu hned vsiml.

0 0
možnosti
TD

Konstruktéři tehdy v 80. letech předběhli dobu a formule, vozy rallye i motocykly byly rychlejší, než tehdejší okruhy a tratě snesly. Tragické havárie byly na dnešní poměry časté- umírali piloti i diváci. Bohužel nešlo jinak než zpomalit a zvýšit bezpečnostní opatření. Ti, komu dnešní závody připadají sterilní, mají pravdu. Na druhé straně se výjimečně setkají s tím, že jejich oblíbený pilot nepřežije závod. Někteří mí oblíbenci tohle štěstí neměli- z F1 Tom Pryce, Gilles Villeneuve, Ronnie Ptereson...

2 0
možnosti
VV

Neřekl bych, že to bylo tehdejšími okruhy nebo tratěmi. Spíš výkon předběhl mílovými kroky vývoj podvozku. Dnešní vozy dokáží být na stejných tratích rychlejší a bezpečnější právě díky skvělým podvozkům, které dokáží leccos pobrat. Tehdejší zavěšení a tlumiče včetně brzd tak skvělé vlastnosti neměly a to byla často příčina smrtelných nehod.

4 1
možnosti
JK

J16a63n 93K55r74p36e22c

5. 12. 2016 19:53

pro tvurce popisku u fotek. privazte si ruzovou pentlicku na levou ruku a modrou na pravou, at vite ktera je ktera a neplete se vam to.

0 0
možnosti
JJ

J28a52n 67J71e91ž85e20k

5. 12. 2016 21:57

> Vzhledem k britské produkci byly všechny vyrobené kusy samozřejmě levostranné.

Těžko říct, jak to autor myslel. Ale možná chtěl říct, že auto s pravostranným řízením je levostranné (jezdící vlevo).

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!