Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e61t38r 16Š97i11m46r71a95l 4917977255225

No, já mám čerstvou zkušenost. Dceři bylo v červnu krásných 18 let a tak v červenci přinesla tu zajímavou kartičku. Do té doby sice jezdila se mnou v autě, ale nikdy sama neřídila. Autoškolu dělala s malým autem s manuální převodovkou (to byl můj požadavek, aby měla řidičák pro všechny možnosti). Zahájil jsem přeškolení na Citroen C4 GP BMP 6 + C4 GP AT 6 (my to máme s manželkou sjednocené).

Autoškola dovede velmi dobře naučit dopravní předpisy (zde jsem nepocítil problém). Autoškola nedokáže žáky naučit řídit automobil.

Základní chyby:

a) jízda velmi, velmi vpravo -- > neschopnost odhadnout větší šíři auta.

b) nepředjíždění -- > za traktorem by dokázala dojet i ze Sokolova až do Nového Strašecí (pak už je dálnice). Přiznala, že nikdy v autoškole nikoho nepředjížděla. Při nařízeném předjíždění se vracela nepřirozeně brzo, až jsem jí musel šáhnout na volant, aby výrazně neohrozila předjížděný traktor či vozidlo Autoškoly při návratu do svého pruhu. Pravé zpětné zrcátko a viditelná světla předjížděného vozu v něm nefungovaly. Byť na to byla upozorňována. Stress byl viditelně příliš veliký.

c) příliš nízká rychlost vyrábí výraznou překážku provozu -- > to nesnáší hlavně řidiči kamiónů, předjíždí a pak oni sami vyrábí konfliktní situace.

d) na dálnici --> byl problém jí přinutit, aby držela alespoň rychlost s kamióny. Ale na o moc vyšší rychlost neměla a nemá ani po pěti stech km.

e) parkování -- > máme obě auta sice veliká, ale s parkovacími asistenty. I tak potřebovala na samostatné zaparkování přibližně o dva metry více místa, než manželka a o tři metry více než já.

f) Celkově -- > pořád je to lepší, než kdybych jí to měl od začátku učit já.

g) A to jsem učitel, pouze místo řidičů na silnicích učím strojvedoucí na železnici.

+68/0
doporučit
14.10.2016 1:20

D76a14v44i59d 83M47a97l85i56n51a 1230663290273

Zrovna nedávno odbočuji do vesnice s cisternou, 44 tun, na silnici tak akorát širokou pro dva motorkáre, protože jedu do tamní kompostárny. Najednou se ze zatáčky vyrítí Fiesta s 5 mladochama a brzdí i očima. Zastavím, zrcátko v kroví a kola skoro v príkopu, a čekám, jak to "KING OF THE ROAD" vyreší. A nestačil jsem zírat. Po jednom pokusu, když zjistil, že se opravdu asi metrovou mezerou neprorve, spolujezdec vzal telefon a začal vše natáčet, ridič vystoupil i s kumpány a začal neco ve smyslu, že blokuju provoz a at vycouvám. Tak jsem mu tak nejak polopaticky vysvetlil, že do križovatky s návesem opravdu couvat nehodlám a jestli má problém, tak celá situaci je natočená na palubní kamere a já volám policii, aby mu nekdo ujasnil pravidla. Načež, když slyšely vytáčení mobilu v reproduktorech, rychle sedli do auta a jali se couvat! Tedy reknu Vám, že možná by bylo opravdu bezpečnejší couvat s tím návesem do križovatky, než sledovat to couvání té Fiesty. Museli couvat asi 200 m a z toho málem skončili 5x v levém a 10x v pravém príkopu. Gratulace, že to ve zdraví prežili. Doufám že se potom bavili u záberu na mobilu jejich spolujezdce stejne, jako my u záberu z palubní kamery v kamionu, které jsem si pro pobavení ješte dlouho v kancelári poušteli. ;-)

+47/0
doporučit
14.10.2016 9:46

M65a23r19t25i24n 14C17e34r68n66y 2468352608313

Ridicak mam dvanact let. Jelikoz mam kamarada instruktora tak jsem si nekolikrat od dob ziskani ridicaku zkousel udelat testy. Vzdy jsem prosel s maximalne jednou chybou. Nejdulezitejsi je vsak praxe za volantem. To co kazdy den vidim na nasich silnicich je az k neuvereni. Je to snad jen dilem nahody a bezpecnejsich aut, ze tech mrtvych neni daleko vice. Agrese arogance a pocit nesmrtelnosti prevlada na slusnosti a ohleduplnosti. Doslova nejvic me vytaci lidi nepouzivajici blinkry, svitici mlhovkama v momente kdy neni po mlze ani pamatky a zhasinajici dalkova svetla v momente kdy uz vam sviti do ksichtu. Samostatnou kapitolou jsou pak lepici na kufr kterym bych sebral ridicak do konce zivota. Dokonce si na me nedavno jeden ztroubil a zablikal protoze jsem pred vjezdem do obce zpomalil dle gps na 54 km/h a jeste na me ukazoval ze jsem jednicka. Dokud se budou lidi na silnicich chovat jako dobytek tak se situace rozhodne nezlepsi.

+44/0
doporučit
14.10.2016 0:54


P81a77v68e77l 48Š34v71a20r23c12e77r 1110208192277

Líbí se mě americký systém, děcka můžou řídit dřív, ale pod dohledem zkušeného.

+25/0
doporučit
14.10.2016 8:28

M20a24r48t77i83n 80K57ř85í75ž 9833202150517

Snad už jen jedinou poznámku:

- ODSTUP není nutně jenom volání po demisi současného jihomoravského hejtmana

- RESPEKT není jenom časopis

Když si tohle všichni uvědomí(me), bude nám všem na silnicích líp. Platí pro začátečníky i zkušenější řidiče.

+23/0
doporučit
14.10.2016 14:06

F44r77a22n58t85i76š13e78k 81B45a28r94t54ů55n10ě16k 4465222935968

Řidičák mám deset let, jezdím pravidelně, ale že bych se během hustého deště cítil za volantem superpříjemně, to taky nemůžu říct.

+22/0
doporučit
14.10.2016 8:53

K16a58r51e96l 56S76o50c33h90ů91r92e37k 2280306759455

To není nic nového, dnes jezdím "na spotřebu", klídek, pohoda. Když mě někdo předjede, tak si řeknu, že asi spěchá, a jedu dál - klídek, pohoda. Jenže když mi bylo 18-20, tak jsem dost riskoval, předjížděl třeba kolonu 10 aut na okresce, dokonce jsem jezdil i ožralej. Byl jsem prostě DEBIL (cenzore, nemazat, píšu o sobě a navíc pravdu). Zaplať pánbůh, že se nikomu nic nestalo.

+18/0
doporučit
14.10.2016 14:24

V88á28c24l42a16v 48K37u78t30n81a38r 7340577798393

Tak autoškola vás možná naučí pravidla, (která si pak stejně musíte přizpůsobit realitě), lepší autoškola vám předá několik dobrých rad, na které si třeba někdy vzpomenete, ale žádná vás nenaučí řídit. To prostě za třicet hodin nejde. Nejdřív se musíte odnaučit zlozvyky že školy, (řazení, předjíždění, jízda v pruzích, odstranění fanatického dodržování rychlosti) a pak pravidelným a častým ježděním zlepšovat a zlepšovat.

+16/0
doporučit
14.10.2016 8:41

K70a26r18e44l 84V35a25c11h18u36t 9793862889523

97% mladých dnešních lidí ví, jak bravurně zacházet se svým mobilem - ale 100% z nich se na chodníku ani neumí VYHNOUT tomu, kdo jde proti nim - jednoduše proto, že ty lidi okolo sebe vůbec nevnímají. :-(

Jak si asi každý domyslí, tak za volantem se těchto svých "zvyklostí" jen těžko zbaví.

+18/−1
doporučit
16.10.2016 21:20

K90a76r34e78l 64S26t28r96ž61a89n67o30v72s76k74ý 1488255755

Já byl v autoškole už skoro před dvaceti lety. A dodnes si pamatuju tu obrovskou nejistotu, když jsem měl jet poprvé někam sám. A už deset kilometrů předem jsem se obával křižovatky, kde se musí zastavit do kopce. Ale stačilo jezdit tak, jak jsem si troufal, že se nic nestane. A časem jsem se vyjezdil. Stejně to musí dělat všichni noví řidiči. Problém je v tom, na co si troufnou.

+13/0
doporučit
14.10.2016 13:30

V21l62a31d21a 20S84i89m19o73n27i16k 3159363603485

Tak nevím ...já když jsem na střední škole dělal řidičák T a pak ve čtvrťáku B,D, tak jsme najezdili sami napřed kilometry okolo dílen (rozjezdy, řazení, brzdění..)a couvali jsme do zblbnutí pořád do jednoho přístřešku. Trenažér jsme neviděl ani z rychlíku. Takže když jsme vyjeli na silnici, žádné zápasy s pedály ani s řadicí pákou se neodehrávaly. V devatenácti jsme uměli škodovku opravit na ulici. Praxe a dril . Nic jiného na naučení nefunguje. Pokud holku, která nikdy na sedadle řidiče neseděla, navede učitel do městkého provozu ve druhé hodině, pak to nikomu neprospěje.

+11/0
doporučit
15.10.2016 10:42

L36u39k15á13š 55N91a62v21r73á63t27i76l 8647619482366

Já si myslím, že užitečná změna ve výuce v autoškole by byla jízda na okruhu či letišti. A naopak bych místo 44kw, o kterých se píše níže, doporučil auto, které má výkonu víc. Drtivá většina mladých řidičů přecení své zkušenosti a schopnost auta.

Spoléhají se na všechny ty asistenty, které nás v televizi a manuálech bombardují a "přece když se to pokazí, tak mně to má zachránit život". Pokud by měli možnost si na okruhu vyzkoušet, co způsobí brzdění v zatáčce, jak vypadá nedotáčivost/přetáčivost nebo jak vlastně (ne)fungují ty asistenty - rychle by si rozmysleli, jakým způsobem budou v provozu jezdit.

Ta druhá část mladých řidičů, ti kteří jezdí pomalu a nejistě - tam je to jen otázka času. Svým způsobem, pokud řidiči za nimi jsou shovívaví, nejsou pro okolí ani nijak nebezpeční.

+11/0
doporučit
14.10.2016 13:57

V69í21t 13V75č35e30l79i65š 9492881542526

...no upřímně, když mě bylo 18, měl jsem mokrej řidičák, tak jsem se taky "cejtil" jako Niki Lauda. Ovšem tenkrát jsem měl "jen" škodu rapid 136, bohužel dnes každý 20 let starý BMW3 za 10.tis.Kč jezdí 200km/h a předpisy, tak ty má dnešní omladina asi tak 10x v p**i, než jsme je měli my v 18-ti (cca 1990-1995). Je to generační evoluce, za 30 let to bude zase o level horší.... Možná inspirace v Itálii, kde mají řidičák na zkoušku a pak tuším, že 1 nebo 2 roky řízení pouze z dozorem osoby, která má ŘP více jak 10 let. Díky tomu se kultura na italských silnicích změnila k nepoznání. Ještě před 20 lety to byla opravdu Itálie, troubení, gesta, vytlačování, dneska absolutní slušnost a ohleduplnost. Když to jde tam, půjde to i u nás, chybí už jen politická vůle, uzákonit k tomu potřebné...!!

+11/0
doporučit
14.10.2016 12:48

J10o90s55e63f 16Š81o46l47t68e44s 8684828580513

Musím říct, že někdy jsou instruktoři v autoškole totální tragédi, kteří místo, aby se snažili slečnu něco naučit, tak si to s ní jako odřídí (a přitom ji nenaučí ani pořádně řadit) a zkouškami ji protlačí, aby měli pokoj. Nebránil bych se tomu, aby se dávaly řidičáky na zkoušku klidně od 16 jako v USA. Podle mého názoru by to děckám hodně pomohlo.

+11/0
doporučit
14.10.2016 1:42

P57e56t91r 17N35e56c35h90a45n93i32c83k22ý 7153586498630

Já jezdím na skútru a z té pozice sledovat divokost řízení některých lidí je teprve něco. Myslím, že nejhorší řidiči na sobě nemají nápis Z, ale Česká Pošta

+8/0
doporučit
14.10.2016 9:43

P65e46t19r 20M81i18c62h70a81l 2250104661352

Když čtu názory těch novopečených řidičů, nedivím se už vůbec ničemu. Zvlášť když autoškoly je učí jezdit 30 po městě a 60 mimo. A hned po autoškole je to buď samý king, nebo tvůrce kolon.

+8/0
doporučit
14.10.2016 0:17

P51e30t27r 82S72p33a72t41z62i97e26r18e55r 7614412315684

v článku je také pravda, že většina mladých chce mít všechno hned..to znamená i čas na cestu chtějí mít minimální....takže tomu přizpůsobují jízdu..a v kombinaci s dnešním provozem je pak zaděláno na průšvih...dnešní doba je moc uspěchaná a všude se moc tlačí na čas...je potřeba trochu zvolnit...a to ve všem

+11/−2
doporučit
14.10.2016 8:00

P41ř87e29m79e13k 45P48a41v75k47a 8398462528411

Tak když já jsem měl ještě teplý řidičák, měl jsem docela respekt, hlavně se rychleji rozjet, protože v autoškole se člověk jen tak šoulal po městě, ale vyjet ven, rozjet to, to už znamenalo mohem rychlejší reakce, které jsem samozřejmě jako nezkušený řidič neměl. Ale nestačím se divit, kolik je u nás na silnici nadlidí, každou chvíli někdo nalepený na zádi zběsile blikající, protože ho při předjíždění kamionu zdržuju, to se mi v Rakousku nestávalo. A jízda přes les v noci - i na rovné cestě si netroufnu jet rychleji než 80 a to už se mi několikrát vyplatilo (srny a jednou stádo divočáků). Když mě předjíždějí lidi stodvacítkou, nechápu, jak mohou včas zareagovat, pokud jim tam něco ze tmy skočí.

+9/−1
doporučit
14.10.2016 13:46

J34a33n 20K51a12š66p38a42r 9351753310127

Připravenost nazout kola se zimními pneumatikami při poklesu teploty vzduchu pod +7 stupňů Celsia

Pneu lobby to už protlačila i do autoškol.

Přitom testy ADAC dokázaly, že do cca 0 stupňů Celsia mají letní gumy na mokrém povrchu kratší brzdnou dráhu než zimní !

+9/−1
doporučit
14.10.2016 6:37

M48a91r11t35i56n 31K48ř23í83ž 9223472540487

Zatím je to dobrý, ale počkejte ten hukot, až si udělá řidičák pan Báča.

+10/−2
doporučit
14.10.2016 10:23

F83r78a51n96t84i43š94e20k 65B91e84r45d19a 5392646399981

Řízení motorového vozidla je lidská činnost jako jakákoliv jiná. Tedy někdo pro ni vlohy má, někdo nikoliv a v současné době je taková společenská poptávka po této dovednosti, že si řidičák pořizují i lidé, kteří by na to v minulosti ani nepomysleli a nejedná se jen o mladé lidi. Podívejte se na pracovní inzeráty - vzdělání, jazyky, béčko řidičák.

Moje čtyřicetiletá kolegyně si musela udělat řidičák, aby nepřišla o místo a důvodem bylo pouze to, že jako hlavní účetní "musí"jezdit každé čtvrtletí - tedy čtyřikrát do roka - na 120 km vzdálenou pobočku. Vlastní auto nemá a dovede si asi představit, jak to vypadá.

A o úrovni autoškol netřeba dlouze vyprávět. Stát přehodil své povinnosti na soukromé subjekty a ty zajímá předevšim byznys.

+7/0
doporučit
14.10.2016 15:11

P61ř52e57m10y95s55l 39L49u90k17á97š 2395572220841

Ridicaky jsou prilis snadno udelovany, jsou prilis levne, malo se toho pri jejich ziskavani absolventi nauci. Dusledek je to, co vidime dnes a denne na ulici. Dokud bude ziskani ridicaku "povinnosti" pro kazdeho, bez ohledu na jeho kvality a schopnosti, nic se nezmeni..

+7/0
doporučit
14.10.2016 13:31
Foto

M64i12c27h86a86l 44N50a41j36m91a82n 7109263896460

Každý nějak začínal a nelze počítat s tím, že z autoškoly budou vylejzat profesionální řidiči. Kdysi takový čerství řidič měl za zadním oknem cedulku s písmenem "Z". Ostatní řidiči hned věděli, že si musí dávat více pozor.

Jen je dnes problém v tom, že je daleko větší provoz a řidiči jsou k sobě méně tolerantní - bohužel.

+7/0
doporučit
14.10.2016 7:15

Z90d82e82n84ě59k 93S95v48o86b32o22d56a 4926354966807

Připadá mi, že je to pořád stejný. Kdo z vás má pocit, že ho autoškola naučila řídit auto. Předpisy ano, ale řídit jsme se snad všichni museli naučit sami. :-/

+6/0
doporučit
14.10.2016 13:58

B18ě79l98a 79H17o21r76á52k63o21v21á 1318172239540

Čím to asi bude, že někdo má problém s lepiči a někdo ne? Když jedu sama na hranici povoleného a někdo chce být rychlejší, tak mu prostě uhnu a ještě naznačím volno blinkrem. Když řídí opatrnější dcera, tak jí nabádám k obdobnému chování a světe div se, problém nemáme ani jedna a ještě někteří řidiči poděkují;-)

+8/−2
doporučit
14.10.2016 12:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.