Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Frajeři s mokrými řidičáky: riskují, nezvládají krizi, kašlou na předpisy

Autoškoly chrlí na silnice nové a nové řidiče. Rozsáhlý průzkum společnosti Goodyear EMEA ale ukázal, že čerství řidiči jsou velkým rizikem. Podle instruktorů totiž riskují mnohem více než předchozí generace. Polovina z nich se navíc v autoškolách nedozvěděla, jak se zachovat při krizi na silnici. Mladí Češi se za volantem obávají jízdy za tmy a deště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39a82d97e51k 72S52ý56k80o96r62a 9657691109551

"Nejčastějšími prohřešky, kterých se novopečení řidiči dopouštějí, jsou telefonování za jízdy, odesílání textových zpráv, brouzdání po internetu či sociálních sítích a rychlá jízda. Mladí muži jsou v tomto směru aktivnější než ženy za volantem. Rovněž tak častěji přiznávají jízdu pod vlivem alkoholu či agresivitu za volantem."

Tohle asi ani nepotřebuje další komentář, jen mne zaráží, že tohle všechno přijde někomu jako normální chování za volantem.

+2/0
24.10.2016 11:34

M54i62r89o15s79l43a21v 87B43u78d81a 9332902207192

Většina nových řidičů seděla poprvé za volantem až v autoškole a to vidím jako největší problém. Další problém je, že jsou odkázáni jen na jízdy v autoškole. Zavedl bych institut domácího učitele jízdy, kdy by mohl například rodič nebo jiný řidič jezdit s adeptem i mimo autoškolu při splnění určitých podmínek.

0/0
24.10.2016 10:46

M86i45r44o83s96l62a47v 76B20u49d41a 9502572167802

V autoškole bych se snažil přiblížit výuku reálnému provozu tak, že bych učil adepty jezdit rychlostí, která je běžná a ne 30 - 50 pod limitem!

0/0
24.10.2016 10:51

M73i85l28a14n 14V36a42l49á82š27e29k 5733212161370

Tuhle jsem čekal v Náchodě na náměstí na známého a tak jsem pozoroval řidiče u výjezdu z náměstí .jen každé třetí auto dalo přednost zprava -základní věc řidiče;-(

0/0
23.10.2016 3:00

D67a59v28i58d 84E55r30b67e15n 5719487807266

Jo jo, čeští řidiči mají často rozbitý blinkry a přišli o pravou ruku...;-€

0/0
26.10.2016 11:09

J28o60s38e16f 60V10o38l98f16í71k 4468975809173

"Mladý řidič jel v Plzni na červenou, po střetu na místě zemřel

Tragická dopravní nehoda se stala v sobotu večer poblíž centra Plzně. Mladý řidič projížděl jednu z nejrušnějších křižovatek ve městě na červenou. Boční náraz druhého vozu přes veškerou snahu přivolaných záchranářů nepřežil."

------------------

O kousek níže je můj první příspěvek. Přesně koresponduje s výše uvedeným kouskem článku, který se objevil 22.10. večer.

0/0
22.10.2016 20:21

J75o34s78e13f 62L31a89n80z 8355781184348

Podle mého by začátek první (nebo každé) lekce měl začínat: "...provoz není PC hra a máte jenom jeden pokus (život) !"

+4/0
22.10.2016 13:18

J64o54s34e89f 96V53o36l14f50í75k 4558825749393

...Podle průzkumu si dvě třetiny učitelů autoškol myslí, že za nebezpečné chování mladých řidičů může chybějící povědomí o možných následcích nehod...

--

Pokud budou takto učitelé uvažovat, tak to lepší nebude a ukazuje to jen, že učitelé jsou troubové. Jistě umí jezdit a bezpečně, ale mladí se chovají nebezpečně ne proto, že by něco nevěděli o následcích. Ať ví, nebo neví, kašlou na to, proč? Protože od školky je jim vtloukáno do hlavy, že se musí prosadit a jsou prostě super a in. Děs. Když jsme byli mladí, blbostí jsme nadělali také dost, ale určitou úctu před zákony (prosím, jen některými) jsme měli přece jen větší. Pokud kdekdo jde jako chodec na červenou a ještě klofe do mobilu, jak se asi bude chovat za volantem? Stejně hovadsky. Co by asi udělali, kdyby jim policie, a oprávněně, chtěla dát pokutu za to, že na červenou přešli?

+4/0
22.10.2016 12:50

J97i60t43k80a 24J95a62n64ý48r41o36v62á 6248263700936

Učitel je autorita a hodně mladých dnes autority nerespektují a nebo z nich mají prču.

0/0
25.10.2016 13:49

J70a40n 62P34l95a87c32h60ý 1880707680820

Moje první zkušenost ve vojenské autoškole byla, že nám hned první hodinu pustili autentické policejní záběry z tragických dopravních nehod. Na něco takového jsem neměl žaludek, ale od prvního okamžiku jsme věděl, jaké muže mít následky chvilková nepozornost.

+3/0
20.10.2016 3:40

M56i42c52h63a17l 98C65h50a48l98u25p93a 6178920609633

Ono by asi nebylo na škodu zkusit systém, co je myslím v Americe, kde mohou řídit už někdy od šestnácti, ale pod dohledem dospělé osoby s ŘP a po nějaké době dostanou řidičák. Za těch cca 20 hodin v autoškole se člověk řídit fakt nenaučí.

+1/0
18.10.2016 22:59

J58a43n 28D39ř25e27v25ě65n21ý 1169560511289

Toto je i ve Francii (tuším od 17?). Jsem pro zavedení u nás, dává to smysl.

0/0
19.10.2016 12:45

J89a26n 16L95u96k24á98š 7427203683162

Nicmene, povinnou autoskolou by se melo zacit.

V USA je totiz jasny trend, ze deti prebiraji od svych rodicu veskere jejich systematicke chyby, kterych se pri rizeni dopousti, jelikoz se uci ridit vylucne od nich.

0/0
19.10.2016 16:57

K33a20r39e22l 96V43a93c79h69u17t 9933762649213

97% mladých dnešních lidí ví, jak bravurně zacházet se svým mobilem - ale 100% z nich se na chodníku ani neumí VYHNOUT tomu, kdo jde proti nim - jednoduše proto, že ty lidi okolo sebe vůbec nevnímají. :-(

Jak si asi každý domyslí, tak za volantem se těchto svých "zvyklostí" jen těžko zbaví.

+18/−1
16.10.2016 21:20

V40l37a51d36a 57S21i12m51o50n16i87k 3569863833825

Tak nevím ...já když jsem na střední škole dělal řidičák T a pak ve čtvrťáku B,D, tak jsme najezdili sami napřed kilometry okolo dílen (rozjezdy, řazení, brzdění..)a couvali jsme do zblbnutí pořád do jednoho přístřešku. Trenažér jsme neviděl ani z rychlíku. Takže když jsme vyjeli na silnici, žádné zápasy s pedály ani s řadicí pákou se neodehrávaly. V devatenácti jsme uměli škodovku opravit na ulici. Praxe a dril . Nic jiného na naučení nefunguje. Pokud holku, která nikdy na sedadle řidiče neseděla, navede učitel do městkého provozu ve druhé hodině, pak to nikomu neprospěje.

+11/0
15.10.2016 10:42

M31a51r61t10i34n 59K55o20l30a88c55e93k 6255239754630

pravda. Nicméně by si měla během jízd ošahat vše. Je pěkné se naučit couvat do přístřešku a umět do naprosto dokonale, ale při průjezdu městem srazit chodce, který ve spěchu a bez přemýšlní skočií do cesty, protože mu na druhé straně stojí tramvaj. Ano , jistě to ebude zavinění řidiče, protože chodec se nepodíval a nepřecházel po přechodu, ale realita je taková , že né vše funguje přesně a ideálně a proto zatím neřídí počítače, ale řidič co má předvídat.

0/0
15.10.2016 16:39

V68l94a93d54a 72S92i53m63o81n32i50k 3889873603955

Nemám nic proti jízdám v provozu, naopak.Jenom říkám, že určité věci si začátečník musí vštípit drilem tak, aby o nich nemusel přemýšlet. Pak se bude klidnější v tom, co se po něm chce na ulici .Dávat pozor na chodce, křižovatky, tramvaje. Schválně zkuste vypozorovat, koik lidí na parkovišti umí couvat. Je div divoucí, že všichni okolstojící či okolojdoucí odejdou po svých, o škodách na odřených či podrcaných autech ani nehovořím.

+5/0
15.10.2016 20:49

J18a43n 34Š59e85s15t30á69k 3948279619874

jasně, slyšel jsem že snad někde ve Skandinávii se dělá řidičák tak, že je na parkovišti vůle snad metr a cosi, a adept musí zacouvat a vyjet, a když to zvládne, má řidičák - ono dopředu zvládne jet i malý dítě;-D

0/0
20.10.2016 10:35

M67i62r27o56s77l56a61v 34B73u63d43a 9922422907642

Když umí ovládat vozidlo a nemusí přemýšlet například nad řazením, má mnohem více času na sledování provozu.

0/0
24.10.2016 10:59

M90a90r34t94i33n 25K67o85l97a97c61e87k 6955169774460

Tak nějak nechápu, co je tedy problém. To že se za hustého deště, zhoršených podmínek někdo cítí nesvůj je přece dobře. To samozřejmě znamená, že zostražitím, zvolním a nebudu dělat zbytečné blbosti. To že někdo jezdí stejně ostře za sucha i mokra je snad důkaz, že nemá žádné řidičské instinkty

+5/0
14.10.2016 21:47

J75o25s41e29f 88Š27o88l56t55e95s 8954158270183

V té zprávě se uvádí, že se za těch situacích necítí dobře, ale velká část z nich nic neudělá, nezpomalí, jede stále stejně.

+1/0
14.10.2016 22:44

M39a36r69t46i44n 71K96o65l72a90c61e83k 6795799624250

A to je kámen úrazu. Moderní doba nás všechny nutí být za všech okolností suverén a nebát se ničeho, místo toho aby člověk zdravě vyhodnotil rizika a pracoval s pocity. Nebát se, je nelidské.

+5/0
15.10.2016 0:11

K42a44r56l74a 86N47o46v94á58k72o81v94á 1682620788328

Já si hlavně myslím, že spousta vyučujících je naprosto laxních a učit vůbec neumí. Nechají studenty jezdit třicítkou na padesátce, čekat týden na křižovatce, atd. Ti pak jsou naprosto nepřipravení na reálný provoz a dělají nesmysly. Můj instruktor mě v autoškole tak nervoval (jela jsem 45 km/h na 50, čekala jsem minutu na křižovatce...), že už mě žádné stresy nepřekvapí. Od autoškoly uběhlo 11 let, řídím každý den a ani jedna nehoda.

+1/0
14.10.2016 20:29

K23a11r42l87a 95N44o31v96á65k23o98v97á 1832420528118

Samozřejmě chybí část věty: křičel nds mě pokud jsem jela 45km...

0/0
14.10.2016 20:35

P18a19v11e46l 42J45e23ř69á72b90e23k 7301702644777

Jen malá prosba - 11 let bez nehody neznamená, že jiní co jezdí rok a udělají nehodu jsou horší řidiči.

Mnoho nehod se prostě přihodí okolnostmi.

Naopak, někdy si říkám, že drobná nehoda není na závadu.

Je to něco jako kule ve škole.

+3/−1
14.10.2016 21:23

J76o56s39e86f 23Š66o62l27t58e12s 8144728770383

Mám dojem, že se počítají jen zaviněné nehody. Já jezdím 12 let a pár ťukanců už bylo, ale ani jeden zaviněný.

0/0
14.10.2016 22:45

P44e57t26r 37B67á34č94a 8705646115525

Moje rec, ti jsou naprosto k nicemu.

Autoskola svoji 30 km/h zaseka pulu mesta a ti si v klidu popiji kaficko, pak to ma neco umet.

0/0
14.10.2016 23:44

P45e63t20r 48B14á44č82a 8985596815485

Dokud jsem necetl tenhle clanek ani me nenapadlo, ze by nekdo mohl mit strach ze tmy nebo z deste ;-D To uz je fakt vrchol co za neridice se tady mezi nama pohybuje.

Ale hlavne opet a jako vzdy je tu prezentovan problem zcela opacne.

Frajirku z autoskol je naprosto zanedbatelny mnozstvi oproti vsem tem nemehlum co vylezou a neumi ani otocit volantem. Dneska jsem po ceste domu projizdel jeden semafor na treti zelenou jenom protoze zenske prede mnou to dvakrat zdechlo.

A to je tak se vsim, nejaci udajni pirati jak nase slavny media radi rikaji je mizive procento tudiz naprosto nulovy problem nasich silnic, oproti kazdymu tretimu tocvolantovi, ktery nevi kdo ma prednost kdyz nahodou krizovatku ridi policista misto vypleho semaforu. To je proste skoda mluvit.

Jinak system autoskol by se mel samozrejme naprosto zmenit, ale ne kvuli par frajirkum, ale kvuli tomu co se neumi ani rozjet na semaforu.

+3/−3
14.10.2016 16:16

F81r38a78n33t78a 73T52i30m14a76n 7870738111360

Každý nějak začíná a ne každý bere řízení jako pohodovou věc. Znám dost lidí, kteří, ač vlastní spoustu let řidičák, mají z řízení neskutečný strach. Je jim před řízením zima, jsou zpocení nebo furt lítají na WC. Projevů je víc. Nakonec do toho vlézt stejně musí, protože nemají možnost se dostat jinak do práce.

+1/0
14.10.2016 16:22

P21e77t34r 10B66á37č52a 8945136235165

Vlaky, busy, tramvaje, metro, taxi nejezdi?

Ja taky nedelam to, co neumim.

0/0
14.10.2016 16:24

F80r77a76n72t34a 49T98i64m90a37n 7210598791590

Když je někdo z dědiny, tak na metro nebo šaliny može zapomenout. A taxál je velice neekonomické řešení.

+2/0
14.10.2016 16:39

K93a44r52e33l 27E44n96d82l95e18r 3403680920785

Většinou může zapomenout i na ten bus - ten dnes jezdí na vesnici 2x denně, v dobu naprosto nevhodnou.

0/0
20.10.2016 9:31
Foto

M13i71c18h13a39l 34G24r81e25š18l54i96k 9371796652826

Tak prečo diskutujete k téme, ktorej nerozumiete? :-)

0/0
14.10.2016 17:47

F87r59a89n12t82a 41T43i63m43a30n 7360768151670

Diskutovat možu, protože řidičák mám, mám kartu řidiče jako všici ostatní. A k tomu su naprosto čistý - bez jediné nehody nebo přestupku ;-)

+1/0
14.10.2016 17:58
Foto

M69i94c25h83a82l 75G29r66e61š51l79i37k 9611646722376

Jj. potom prapravnuci objavia v te jehoj stodole neojazdeného veterána a budú boháči. :-)

0/−1
14.10.2016 19:26

P41e24t51r 61B54á96č48a 8655116965135

Taky nechapu co delate na ceskym webu.

+1/0
14.10.2016 18:54
Foto

M47i17c23h49a41l 15G95r51e91š55l57i51k 9141286242326

Platím tu dane. Ešte niečo zložité nechápete? :-)

0/0
14.10.2016 19:24

R57a87d41e78k 88H66o93d63a35ň 9796117301613

Když s něčím nepřicházíte do styku, zapomínáte to, to je přirozená vlastnost mozku. Když někdo vidí na křižovatce po 20ti letech policajta, je to logicky překvapení a ne každý si to pamatuje. Vy si nejspíš taky nepamatujete "technické" otázky o tom, v jaké výšce má být mlhovka apod. (což je logické v době, kdy i výměnu žárovky bývá u spousty aut lepší řešit v autoservisu).

No a řízení za tmy - já taky jezdím výrazně raději za světla a mám najeto přes 200 000 km. Jenže město, šero, lidi v černém/šedém/tmavěmodrém, do toho neviditelní cyklisté a do toho občas ještě lidi stále věřící na "absolutní přednost"...

+1/0
14.10.2016 18:24

P80e74t52r 76B79á77č73a 8165926375325

Posledni dobou jsem na policisty ridici krizovatku natrefil docela casto, tak ne nahodou jsem pouzil tenhle pripad, kdyz jsem videl co tam nekteri predvadi a vubec nevedeli co delat, ale to je zase o tom jak casto kdo jezdi.

Jinak ja samozrejme taky radeji jezdim za svetla hlavne kvuli srnkam, ale mit ze tmy strach? To je na zvazeni vraceni ridicaku :-P

+3/0
14.10.2016 18:54

K42a49r50l79a 53N81o71v72á86k12o84v40á 1312950828858

Pardon, chtěla jsem +

0/0
14.10.2016 20:30

P36a48v95e63l 35J28e76ř84á61b30e28k 7711772734527

Auto na křižovatce chcípne i muži.

Někdy se prostě nedaří a leckoho první zdechnutí rozhodí natolik, že potom dělá chybu za chybou.

Podstatné je, že odjela.

Špatné je, že vás něco takového rozhodí. Asi byste měl odevzdat řidičák - zřejmě budete celkem silný cholerik a to se s řízením auta moc neslučuje.

A nebo hormony nabušený rádoby muž.

+6/0
14.10.2016 21:26

P14e16t68r 15B11á63č19a 8325136835275

A jak jste prisel na to, ze me to rozhodilo? ;-D

Fakt me podobne reakce vycucane z prstu tady vzdycky bavi.

+1/0
14.10.2016 23:42

M43a35r42t78i87n 51R61ů10ž88i53č72k18a 9604631758979

kdyby ne, tak o tom nepíšeš...

horší je když frajer vjede do obočovací vlevo protože rovně je plno a brzdí na zelenou šipku a vystartuje na oranžovou jak magor a šup rovně - brzdí pruh a ohrožuje ostatní

zásek při chcípnutí auta je normální a stane se i zkušenému...

+3/0
18.10.2016 11:27

M75a47r22t65i70n 33K91o61l36a47c77e49k 6605929694170

nevím jak vy, ale já mám najeto více než 100 000 km a při šeru, obvzláště na cestách v lese či loukách, jezdím obezřetněji. Strach je důležitá a přirozená část zdravého člověka. Samozřejmě člověk nesmí strachu podlehnout.

+3/0
14.10.2016 21:51

M22a72r27t87i41n 88K21o67l17a12c75e76k 6655929124440

krom toho, je mi nesvá ženská na semaforu příjemnější, než vyježděný taxikář , který bez skrupulí jezdí na červenou jako by se nechumelilo

+2/0
14.10.2016 21:53

J77i70ř57í 94B65l15a77ž82e41k 4729703751780

Kdosi to nazval strach, on to spíš je zdravý úsudek - v noci v lese, loukách předvídám možná střet se zvěří.

+1/0
24.10.2016 23:19

M44a22r56t64i60n 50R53ů61ž98i30č19k54a 9204311928619

"..nevi kdo ma prednost kdyz nahodou krizovatku ridi policista.." no podle policisty... ale ten policajt to taky musí umět

u nás řidil polcajt dopravu u nehody a stále pouštěl jeden směr, ale nějak zapomněl, že ta auta, která pouští nemohou odjet protože o 100m dál je křižovatka, kde mají stůj dej přednost... a z ní odbočovala do této ulice další auta... když si to uvědomil, tak začal pouštět nás, ale zase zapomněl, že si za zády natáhl auta, která byla v našem pruhu a my nemohli jet ... zmatek díky policajtovi ... ano, nebyl to dopravák, ale mozek má snad každý a řidičák taky.

0/0
18.10.2016 11:21
Foto

P44e65t70r 41A98c65h28i30l97l41e43s 6386142400760

ridim jiz 14 let a klidne se vam priznam, ze se za volantem citim nejiste kdyz prsi a je tma. pokud prsi pres den, nevadi, pokud je sucha tma, nevadi, ale pokud prsi v noci, mam s tim problem. se zbytkem souhlasim, byt dopravak, tak kazdy den spalim a rozstriham tak deset ridicaku.

0/0
20.10.2016 6:42

J37i69ř23í 55B13l54a66ž21e81k 4799503261360

To je spis zdravy rozum ze ze deste a tmy jedu opatrneji.

0/0
24.10.2016 23:22

J90a34k34u16b 22Š64k21o73d38a 9426497392817

Já vidím problém, že spousta lidí si udělá papíry a jede třikrát čtyřikrát. Já jsem si je nedělal když jsem nepotřeboval. Změna práce a od 05/2016 najeto 11tis. Když někdo veze mamku 5x do roka na nákup po vesnici, tak se moc nevyjezdí, ale není to je jen o čerstvých řidičích, on takovej děda, když jednou za rok vytáhne nákupní tašku nebo už veterána, tak je to taky radost...

+3/0
14.10.2016 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.