Diskuze
Frajeři s mokrými řidičáky: riskují, nezvládají krizi, kašlou na předpisy
Děkujeme za pochopení.
R94a80d41e58k 64S74ý77k91o44r78a
"Nejčastějšími prohřešky, kterých se novopečení řidiči dopouštějí, jsou telefonování za jízdy, odesílání textových zpráv, brouzdání po internetu či sociálních sítích a rychlá jízda. Mladí muži jsou v tomto směru aktivnější než ženy za volantem. Rovněž tak častěji přiznávají jízdu pod vlivem alkoholu či agresivitu za volantem."
Tohle asi ani nepotřebuje další komentář, jen mne zaráží, že tohle všechno přijde někomu jako normální chování za volantem.
M86i69r79o97s90l32a29v 20B14u50d76a
Většina nových řidičů seděla poprvé za volantem až v autoškole a to vidím jako největší problém. Další problém je, že jsou odkázáni jen na jízdy v autoškole. Zavedl bych institut domácího učitele jízdy, kdy by mohl například rodič nebo jiný řidič jezdit s adeptem i mimo autoškolu při splnění určitých podmínek.
M52i21r43o22s31l52a60v 52B22u75d28a
V autoškole bych se snažil přiblížit výuku reálnému provozu tak, že bych učil adepty jezdit rychlostí, která je běžná a ne 30 - 50 pod limitem!
M87i86l33a41n 38V22a39l87á52š54e82k
Tuhle jsem čekal v Náchodě na náměstí na známého a tak jsem pozoroval řidiče u výjezdu z náměstí .jen každé třetí auto dalo přednost zprava -základní věc řidiče
D17a91v32i63d 73E16r53b41e65n
Jo jo, čeští řidiči mají často rozbitý blinkry a přišli o pravou ruku...
J69o91s27e59f 73V92o60l70f12í45k
"Mladý řidič jel v Plzni na červenou, po střetu na místě zemřel
Tragická dopravní nehoda se stala v sobotu večer poblíž centra Plzně. Mladý řidič projížděl jednu z nejrušnějších křižovatek ve městě na červenou. Boční náraz druhého vozu přes veškerou snahu přivolaných záchranářů nepřežil."
------------------
O kousek níže je můj první příspěvek. Přesně koresponduje s výše uvedeným kouskem článku, který se objevil 22.10. večer.
J77o75s37e46f 68L29a70n83z
Podle mého by začátek první (nebo každé) lekce měl začínat: "...provoz není PC hra a máte jenom jeden pokus (život) !"
J36o41s20e67f 23V59o38l88f47í69k
...Podle průzkumu si dvě třetiny učitelů autoškol myslí, že za nebezpečné chování mladých řidičů může chybějící povědomí o možných následcích nehod...
--
Pokud budou takto učitelé uvažovat, tak to lepší nebude a ukazuje to jen, že učitelé jsou troubové. Jistě umí jezdit a bezpečně, ale mladí se chovají nebezpečně ne proto, že by něco nevěděli o následcích. Ať ví, nebo neví, kašlou na to, proč? Protože od školky je jim vtloukáno do hlavy, že se musí prosadit a jsou prostě super a in. Děs. Když jsme byli mladí, blbostí jsme nadělali také dost, ale určitou úctu před zákony (prosím, jen některými) jsme měli přece jen větší. Pokud kdekdo jde jako chodec na červenou a ještě klofe do mobilu, jak se asi bude chovat za volantem? Stejně hovadsky. Co by asi udělali, kdyby jim policie, a oprávněně, chtěla dát pokutu za to, že na červenou přešli?
J74i93t32k26a 41J24a77n47ý46r36o80v52á
Učitel je autorita a hodně mladých dnes autority nerespektují a nebo z nich mají prču.
J11a56n 26P69l32a12c91h89ý
Moje první zkušenost ve vojenské autoškole byla, že nám hned první hodinu pustili autentické policejní záběry z tragických dopravních nehod. Na něco takového jsem neměl žaludek, ale od prvního okamžiku jsme věděl, jaké muže mít následky chvilková nepozornost.
M78i21c31h96a55l 41C87h70a35l32u85p75a
Ono by asi nebylo na škodu zkusit systém, co je myslím v Americe, kde mohou řídit už někdy od šestnácti, ale pod dohledem dospělé osoby s ŘP a po nějaké době dostanou řidičák. Za těch cca 20 hodin v autoškole se člověk řídit fakt nenaučí.
J89a10n 42D47ř28e45v15ě40n63ý
Toto je i ve Francii (tuším od 17?). Jsem pro zavedení u nás, dává to smysl.
K51a53r37e36l 95V56a90c62h72u34t
97% mladých dnešních lidí ví, jak bravurně zacházet se svým mobilem - ale 100% z nich se na chodníku ani neumí VYHNOUT tomu, kdo jde proti nim - jednoduše proto, že ty lidi okolo sebe vůbec nevnímají.
Jak si asi každý domyslí, tak za volantem se těchto svých "zvyklostí" jen těžko zbaví.
V69l98a35d17a 21S23i50m14o71n28i65k
Tak nevím ...já když jsem na střední škole dělal řidičák T a pak ve čtvrťáku B,D, tak jsme najezdili sami napřed kilometry okolo dílen (rozjezdy, řazení, brzdění..)a couvali jsme do zblbnutí pořád do jednoho přístřešku. Trenažér jsme neviděl ani z rychlíku. Takže když jsme vyjeli na silnici, žádné zápasy s pedály ani s řadicí pákou se neodehrávaly. V devatenácti jsme uměli škodovku opravit na ulici. Praxe a dril . Nic jiného na naučení nefunguje. Pokud holku, která nikdy na sedadle řidiče neseděla, navede učitel do městkého provozu ve druhé hodině, pak to nikomu neprospěje.
M58a36r69t89i63n 72K53o72l80a66c54e12k
pravda. Nicméně by si měla během jízd ošahat vše. Je pěkné se naučit couvat do přístřešku a umět do naprosto dokonale, ale při průjezdu městem srazit chodce, který ve spěchu a bez přemýšlní skočií do cesty, protože mu na druhé straně stojí tramvaj. Ano , jistě to ebude zavinění řidiče, protože chodec se nepodíval a nepřecházel po přechodu, ale realita je taková , že né vše funguje přesně a ideálně a proto zatím neřídí počítače, ale řidič co má předvídat.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...