Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Názor: Auta na dvou kolejích, jedna z nich je nabitá penězi a elektřinou

Automobilky musí kvůli nesmyslným ekopředpisům investovat obrovské peníze do vývoje technologií, které si nakonec koupí jen promile zákazníků, ten zbytek pak chce normální auta. A ta se vyvíjejí na té druhé koleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e57t21r 72S98e42d37i38v19y 6307448675747

Tak ano, technologicky se to zda nesmysl, ale netreba byt tak kratkozraky. Nekdy se musite omezit, abyste nepodporoval osu zla, tedy vyvozce ropy. Cim drive snizime zavislot na rope, tim mozna oddalime treti svetovou valku. Jden se podivejte jak Rusko potichu sililo v dobe predrazene ropy. Investovalo do zbrojeni az se nam to vymstilo. Podivejte se, jak Saudove podporuji rozbiti Evropy prostrednictvim IS. Tenhle svet je o preziti a o ovladnuti a ne o komfortu a delsim dojezdu nasich plechovek. Prosim, zamyslete se. Kolik kazdy ze sveho prijmu date za energie? Spoctete do toho projete PHM, ale i naklady na vytapeni. Zjistite, ze neni neobvykle za to dat vse dat i 10,000 kc mesicne. Kurna to je slusny balik penez, i kdyz za hranice odtece jen pulka z toho ( po odecteni lokalnich dani ) A kolik nas je? To je penez na rakety, tanky, anexe...

0/0
11.11.2016 8:03

E63m86i66l 46M42i95n68á90ř 7670429179747

"Otázkou je, co by bylo se spalovacímimotory, kdyby se obrovské peníze investované do rozvoje elektromobility cpalydo nich."

a obráceně:

"Otázkou je, co by bylo s elektromotory a bateriemi, kdyby se obrovské peníze investované více než století do rozvoje spalovacích motorů cpaly do nich."

+1/−1
21.10.2016 12:40

M21i69k88u42l62á25š 27L19é68v73y 5622585664501

Mohu si jen blahopřát že tou dobou už jistě budu na důchodu a nebudu na auto bezpodmínečně odkázán - teď musím denně jezdit do práce 50 km. Vlakem by to časově moc nešlo.

Holt, EU jen dokazuje jak hrozný a škodlivý parazit to je - zlatá někdejší RVHP! A že na čele těchto kravin stojí Německo - kolébka automobilizmu, mne přivádí k úžasu...

0/0
21.10.2016 9:33

M19a16r93t72i39n 68L39e56p82k95a 2478245970208

"Diesel je dnes v očích veřejnosti „špinavější“ než kdy předtím"

Kdepak, tak to není, jen veřejnost dostala prvních pár informací o tom, jak moc jsou dieselová auta špinavá. A jde jen o špičku ledovce, protože nafťáky nejsou jenom špinavé, ale také rakovinotvorné, mutagenní a jedovaté.

To vše jsou nezpochybnitelná fakta, která si kdokoliv může dohledat a ověřit, jenže veřejnost byla roky ohlupována marketingem typu "čistý, ekologický, moderní, atd. diesel" což je jen lež a tak je to pro mnohé překvapení.

Za tohle prolomení informačního embarga můžeme děkovat Dieselgate, protože to je pro nás všechny jen dobře.

Elektromobily jsou skvělá šance, jak se vymanit z té špíny, kterou nám tady ropné lobby udržuje.

Jinak celý článek by se dal parafrázovat takto:

Azbest má skvělé chemické a fyzikální vlastnosti jako nehořlavost a žáruvzdornost. Jen je karcinogenní, tak nám ho chtějí zakázat a nutí nás používat alternativy, které nejsou nebezpečné. Těšíte se na takovou budoucnost?

Odpověď je: Ano těšíme! V případě azbestu už to prošlo, je zakázaný, používají se jiné materiály a svět funguje dál, jen naše zdraví ohrožuje o jeden vliv méně. Kéž by to stejně dopadlo i s dieselovými motory.

+2/−3
13.10.2016 16:08

P66e75t32r 20P77a76v40l50a69t95a 7116540327971

Dokud nebude rozumná alternativa, tak si nechte jen zdát. A ta zkrátka není.

+3/0
16.10.2016 20:47

T84o30m34a51s 29D33o37l93e37z19e75l 2666659142747

K ekologičnosti elektro aut: V Singapuru se platí daně za emise, která auta vypouštějí. Platí se podle spotřeby. U aut Tesla tam byl přepočítán na ekvivalent cca 7+ l paliva na 100 km. Tolik k ekologičnosti el. aut, pokud se na ně nedíváme jen optikou EU.

+2/−1
21.10.2016 9:50

V25á12c92l84a69v 36Z71e36l48i59n55k82a 2422830833942

Jenže existuje také hledisko technické. Elektřinu zatím stále vyrábíme s účinností tak 30 - 40% a k tomu z velké části ve fosilních elektrárnách. A co hůře, ani výhledy nejsou v tomto směru příliš moc optimistické, jakkoli se zelení věrozvěsti chytře napojení na struktury EU snaží hlásat opak. S menší hmotností elektromotoru a menším záborem místa máte sice pravdu, ale je to jenom polovina pravdy. Srovnejte k tomu také hmotnost a zábor místa u klasické palivové nádrže a u akumulátoru v elektromobilu. Ta více jak půltuna váhy u tolik velebené Tesly je něco šíleného. Vývoj by se spíše měl soustředit na dosažení co největšího pokroku u hybridních automobilů tak, aby po městech šlo maximálně jezdit na elektřinu a rekuperovat energii během přískoků na semaforech. Na dlouhé jízdy pak ať běží spalovací motor s případnou pomocí elektřiny při akceleraci.

+5/0
13.10.2016 11:11

V62á38c88l86a86v 93Z91e91l10i34n45k51a 2802890543482

Patří to pod pana Kotase, ale nějak si stránka zažertovala.

0/0
13.10.2016 11:12

P45e22t60r 29Č44e88r27v32e69n28ý 3406659587959

Ale vždyť hybridy na tímto způsobem fungují už dnes! Jen je zákazníci málo kupují, protože jsou o pár desítek tisíc dražší.8-o

0/0
22.10.2016 0:46

P64a67v88e58l 29K82u32t30i90l 9300486643959

Jinými slovy nechte mi můj svět nechci o tom nic vědět, ještě bych byl za vola...

Tak jen vězte, že já v zimě, v době kdy soused jde do auta s tím, že to ani možná nenahodí, už sedám do vytopeného interiéru (takže vytopeno ještě na zásuvce= -0km z dojezdu) a v létě když vylezu z obchodáku, tak mám v autě pořád 22°, nechávám klimu puštěnou.

+3/0
13.10.2016 10:40

J82a49n 76K44o55t59a31s 9479900122926

Čistě z fyzikálního hlediska je elektromotor 3x účinnější než spalovák. Takže už po delší dobu jsou elektromotory v automobilismu mantra, jak dosáhnout nevídaných výkonů od nejnižších otáček. Navíc elektromotory zabírají i významně menší prostor než jejich spalovací alternativa a umožnuji rekuperaci energie při brždění a jízdě z kopce. Jejich nástup by nastal tak jako tak, proto tady máme hybridy.. No a elektromobily jsou pak další krok, i když zatím šeredně předražený. Kvůli tomuhle bych se budoucnosti určitě nebál.

+3/−1
13.10.2016 9:00

J49i23n91d75ř35i66c59h 12M74i76t63t27e21r 6244415571826

Je třeba ale započíst účinnost výroby , přenosu a skladování el. energie a jsme okamžitě na max.40%. Na to zapomínáte.

+1/0
13.10.2016 10:38

P77e33t11r 10P61a65v95l41a49t78a 7746690747561

Neexistuje efektivní a cenově dostupné uložiště energie. Elektromotor může být dobrý jak chce, ale pokud na rozumný dojezd potřebuju baterku za dva miliony a životností pět let, tak je to prostě nepoužitelné.

+2/−1
16.10.2016 20:46

P87e32t43r 97Č96e44r41v28e96n79ý 3356729297579

Jak jste přišel na životnost pět let?

0/0
22.10.2016 0:49

P82e27t41r 79B82á66č30a 8785866615905

Ve sve garazi nikdy nebude zadny samoriditelny kram nebo nejaka parodie na auto na elektriku i kdyby jste to davali zdarma!!

Kazdej nastesti nema mozek vypalen od slunce.

+1/−2
12.10.2016 19:54

P39e23t52r 33B65á96č45a 8785446245475

Slunickari vsech zemi seberte si svoje ekomoudra a ty svoje elektrokramy a jdete tam kam slunce nesviti !!

+4/−3
12.10.2016 19:51

P45a54v65e11l 94K54u88t13i13l 9260346773449

Třeba do číny, tam přes výfukové plyny skutečne nesvítí.

+1/0
12.10.2016 19:54

P68e53t12r 49B27á73č69a 8905636255395

Jste tam byl nebo cetl jen nejaky prechytraly eko clanek? :-P

+1/−1
12.10.2016 19:55

J24i61ř40í 44S87c94h58w76a33c26h 8298944118476

byl tam bačo, byl a viděl to :-P

0/0
12.10.2016 22:47

P52e81t42r 42B95á89č44a 8685626305625

Delal si mu spolecnost, ze to tak vis?

+1/0
13.10.2016 15:20

P80a21v11e10l 55K93u43t14i47l 9370346633359

A vy jste někdy jel v elektrickém autě? Anebo jste jen od Pepy slyšel, že Karel povídal, jaký je to krám?

+1/0
14.10.2016 15:51

J87a72r11d71a 46F98i79c57e52k 1726939563502

Pokusy o přečůrání fyziky a chemie končily vždy úspěšně, pro F. a CH. Energii stále získáváme z paliv (většinou fosilních) s nějakou účinností, s další ji umíme skladovat a dále přeměňovat. Víc kroků=větší ztráty.

+2/0
12.10.2016 15:42

J94a61n 76V86e42s29e97l48ý 5974603892231

Aha, takže je asi fakt nesmysl těžit ten mazlavý černý hnus s velkým úsilím někde v zamrzlé prdeli, za velkých energetických nároků to přepumpovat tisíce kilometrů do Kralup a Litvínova, energeticky náročně to krakovat a destilovat, přepumpovat výrobek do cisteren a rozvézt do republice, napumpovat do do aut a následně to spálit, v ideálních podmínkách s 30% (reálně <20%) účinností.

+4/−4
12.10.2016 17:53

J12o63s47e83f 98Š47o96l86t97e37s 8574628190143

To víte, není účinnost jako účinnost. U elektromobilu je třeba započítat vše, ale u spalovacích motorů jenom konečnou účinnost v motoru. To by hrálo, aby nám to nevyšlo ;) ;-D;-D

+5/−2
12.10.2016 19:55

M88a79r48t63i10n 74H45e90i41s53l79e83r 4684726212859

Na rovinu, doteď se na e-auta hodně kašlalo. Nově se automobilky budou snažit. Ona by cena e-auta byla jinde, kdyby se jich vyrábělo řádově více. Pokud německá pošta umí udělat e-dodávku za 5000 euro, tak musí jít udělat e-auto na denní ježdění za stejnou cenu. Jenže to by automobilky neměly takové zisky (a náklady - strašně se investuje do designu a nových modelů, jenže ty staré by mohly vydělávat také).

Problém je s infrastrukturou - a tady je cesta v plug-in hybridech. Pro ty bude mít cenu mít na pumpě vedle stojanu na palivo i zásuvku. Optimálně napojenou na větrník poblíž. Kdyby byla infrastruktura a přijatelná cena, tak už tady e-auta dávno jsou.

+3/−1
12.10.2016 14:47

L85u84b69o73š 67H44o44l47í31k 5507170952140

Možná, že se dočkám toho, že dojedu služebně z Prahy do Ostravy a zatímco budu u zákazníka pracovat, nabiju si na jeho parkovišti baterii na zpáteční cestu. Ale obávám se, že je to opravdu hudba hodně vzdálené budoucnosti, takže zatím možná tak plug-in hybrid, aby nesmrděl ve městě při drobném popojíždění (samozřejmě by bylo lepší, pokud by nestál řádově více než jen spalovací verze).

+1/−3
12.10.2016 12:50

M81a34r44t63i30n 13H20e95i26s48l92e48r 4374816612869

A nebylo by lepší dojet na nádraží, tak nechat nabíjet prcka v garážích a v Ostravě (po dvou hodinách jízdy vlakem) si půjčit jiného prcka? Toho bych se dočkal rád já.

+1/0
12.10.2016 14:48

L81u57b20o82š 95H23o32l76í69k 5457540762730

Když potáhnu kufr s počítačem a propojovacími kabely, kufr s měřáky, kufr s nářadím, krabici s náhradními díly a tašku s montérkama, nebude to bohužel úplně jednoduché. Není každý IT, který na servis může chodit jen s hlavou a s rukama v kapsách.:-)

+2/0
12.10.2016 17:26

P30e28t43r 75B27á89č67a 8135226745855

Jedete sluzebne, tak muzete mit na haku za co a cim tam jedete.

A kdyz vas to nebavi, jedte tim vlakem nebo zmente zamestnani.

0/−1
12.10.2016 20:00

J63o27s50e30f 49Š70o56l47t28e97s 8374128780233

A pak si do elektromobilu sednete a zjistíte, jak se to úžasně řídí, jak je to úžasně pohodlné a že vlastně jste ochoten si klidně připlatit.

+5/−5
12.10.2016 11:54

J51i93n52d85ř53i47c17h 96M73i48t78t57e92r 6604175401686

To jsem zkusi na pouti s autíčkama na elektriku, co maj nad sebou ten sběrač. Nic moc, ale těch bouraček, sranda to byla.

+5/−2
12.10.2016 11:57

J47o81s92e91f 37Š20o19l12t82e81s 8374358520803

Jako pokud o vtip dobrý. Ale máte trochu pravdu. BMW i3 přesně takhle jezdí.

0/0
12.10.2016 12:02

J57i85n37d97ř90i39c11h 43M60i44t68t73e63r 6764115621596

Jistě byl to vtip, ne moc dobrej. Mě se spíš líbí i8 to je dobrý. Pořád tam je ten benzíňák. Já si koupil ojetý BMW650i osmiválec, benzín, paráda, jede to jak z praku a ten zvuk... Pokud bych dostal za srovnatelnou cenu (do 1 mil. Kč) elektromobil s dojezdem 500 km a nabitím za 30 minut, klidně bych to bral. Ale to by muselo dojet i v zimě, kdy je -15 , musí se topit a baterky nemají tu kapacitu jako v teple. A nabíječky ne dál než 20-30 km, jinak to nemá smysl.

0/0
12.10.2016 13:26

J73o78s28e79f 18Š27o16l20t35e14s 8144608540783

Všechno bude. Do 5 let i auto pro vás s vámi uváděnými parametry.

+2/−3
12.10.2016 13:34

J86i64n46d95ř75i65c34h 64M59i20t60t53e93r 6104965181746

Rád bych tomu věřil, ale pokrok ve skladování energie je dost pomalý. A jak to bude s infrastrukturou, když všichni přijedou domů z práce a doma si zapojí auta do nabíječek s odběrem 32 A ? To bude nápor na distribuční síť. Do toho přijdou poplatky za kapacitu jističe. Nevěřím, že si stát nechá ujít 100 mld Kč na spotřebních daních za paliva. Dostanou to z nás jinak. Ale bylo by fajn vidět jak se ropné arabské země a Rusko budou tvářit až to nastane.

+5/−1
12.10.2016 13:42

J51o47s22e62f 71Š74o78l93t36e63s 8284718590913

Tak ono na 500 km ve vašich podmínkách vám bude stačit zhruba 100 kWh. A tato meta se dnes již běžně používá. A cena opravdu leze raketovou rychlostí dolů. Co se týče rozvodné sítě, to lze řešit HDO, tedy stanovením různých časů nízkého tarifu. Lidé pak budou nabíjet v tu dobu a ne všichni naráz. A poplatky za kapacitu jističe či spotřební daň za elektřinu je nesmysl, protože je neprosaditelná. Spotřeba aut i v případě plné elektronizace dopravy nepřesáhne cca 30 % celkové spotřeby elektřiny. Zdanění je tedy silně nepravděpodobné. Možná se zavede silniční daň pro všechny. To se ale uvidí.

+2/−1
12.10.2016 13:46

J25i53n33d42ř69i59c26h 55M83i72t19t42e32r 6144525921516

Tak to jste optimista a možná to tak bude. Pak si nechám svoje staré BMW jako veterána, třeba bude mít někdy historickou cenu a pořídím si elektrické Porsche Panamera. Jen s tou spotřební daní na elektřinu si nejsem tak jist. Když se jim podařilo celkem bez odporu prosadit fotovoltaiku, která nás bude stát 1000 mld na poplatcích za OZE, tak nevidím žádné omezení v tom, co by nám ještě mohli udělat. Lidi jsou ovce.

+1/0
12.10.2016 14:00

P60a24v53e59l 65K54u80t77i88l 9940576623129

V noci se nabíjí pomaleji. Stačí 10A, takže jako rychlovarka. Nápor na síť se konat nebude. Kdyby všichni doma v noci nabíjeli, stejně nebude síť zatížena jako ve dne..

0/0
12.10.2016 19:59

P62e88t79e26r 34V89a74ň37u47š25a59n96i24k 4797926216582

k cemu vam je takeove auto probuh8-o

0/0
12.10.2016 15:45

J32i20n62d54ř85i49c55h 49M32i12t72t28e26r 6984595111126

Pro radost. Na dálnici jedete 160, jen to tak ševelí, pokud potřebuji předjet tak na to šlápnu a rychle a bezpečně zmizím, sedí to skvěle v zatáčkách. Bylo to 5 let staré a koupil jsem to za 1/4 ceny nového. Najeto 20 000 km. Bylo to levné, protože většina lidí je jako vy a takové auto nechce. Nedivím se. Taky si asi pořídím něco praktičtějšího , na sněhu se s tím moc jezdit nedá, je to horor. Ale na druhou stranu je toho sněhu rok od roku méně, tak uvidím.

+1/0
12.10.2016 15:54

P94e29t47e73r 51V49a39ň61u79š97a28n68i89k 4267426616392

na dalnici muzete jit max 130 takze maximalne na nemecke dalnici... ale 5L motor, to musi zrat neskutecne paliva...

0/0
13.10.2016 4:42

J97i43n81d18ř50i40c57h 16M71i45t88t87e91r 6754375931516

To je právě omyl, můžete jet tak rychle jak chcete , jen vás nesmí chytit;-D. A žere mi to 11.5 l/100 km to není tolik a je mi to úplně jedno.

0/0
13.10.2016 10:35

P61a76v22e97l 30K17u66t34i48l 9750136983919

Jojo, pro auta s 5l motorem fyzikální zákony neplatí. Pro ty ostatní bohužel odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti.

0/0
14.10.2016 16:05

J50i91n29d96ř40i69c84h 68M43i89t48t39e68r 6414885311326

Fyzikální zákony platí pro každého, zákony tvořící právní systém v zemi jen pro někoho.

0/0
14.10.2016 16:29

T91o56m33á11š 38L50u84d11v13í91k 1300417384412

Je to úžasné jak to těm politikům žerete. Ti samí lidé co lobují za zákaz benzínových a dieselových aut se nevozí v ničem menším než dvanáctiválcovém Audi A8. Ti samí lidé kteří lobují za omezení rychlosti na silnicích ji sami nemusí dodržovat. Ti samí lidé kteří chtějí omezovač rychlosti na 250km/h ho mají odstraněný. Jestli chcete pohodlné auto tak si kupte ojetou vládní limuzínu za zlomek toho co nejlevnější elektromobil.

+2/0
12.10.2016 12:15

J36o97s14e20f 50Š21o87l75t45e53s 8584418780813

Ale no tak. Já mám doma taky S-max 2,2 TDCi. Ale zároveň budu mít i i3. A proč? Protože se mi líbí, chci ji, výjimečně si ji můžu dovolit a naprosto mě uchvátilo její řízení. A s tím autem je prostě obrovská zábava! Že je drahé? Je. Rozhodně. Ale co? Za poskytované vlastnosti mi to stojí!

+2/−1
12.10.2016 12:20

L38u45b47o33š 44H98o45l44í67k 5127280692370

Takže super - až zakážou spalovací motory, budete míste S-maxem jezdit i3 (rovnou třemi najednou, abyste zvládl odvézt to co S-maxem).

0/−1
12.10.2016 12:42

J50o16s67e56f 28Š57o87l44t47e47s 8984608880943

Ne, zákaz je nesmysl a populistický kec. Třeba se k tomu jednou dohrabeme, ale podle mého názoru to bude trvat déle.

0/0
12.10.2016 12:52

L92u51b22o59š 26H61o19l65í59k 5427880622560

Bohužel věřím tomu, že zákaz provozu spalovacích motorů ve městech se mílovými kroky blíží.

I když Vy budete vysmátý - i3kou na Černý Most a tam přesednout.;-)

+1/0
12.10.2016 13:02

J13o90s60e79f 75Š51o75l53t18e42s 8344888140373

Tou dobou doufám, že budu mít v i3 větší 33 kWh baterii, na kterou dám Prahu v pohodě tam po dálnici rychlostí 130 km/h. V Praze nabiju na rychlonabíječce a zpátky to samé.

0/0
12.10.2016 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.