Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Názor: Auta na dvou kolejích, jedna z nich je nabitá penězi a elektřinou

Automobilky musí kvůli nesmyslným ekopředpisům investovat obrovské peníze do vývoje technologií, které si nakonec koupí jen promile zákazníků, ten zbytek pak chce normální auta. A ta se vyvíjejí na té druhé koleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e58t60r 22S95e36d70i45v36y 6557728125857

Tak ano, technologicky se to zda nesmysl, ale netreba byt tak kratkozraky. Nekdy se musite omezit, abyste nepodporoval osu zla, tedy vyvozce ropy. Cim drive snizime zavislot na rope, tim mozna oddalime treti svetovou valku. Jden se podivejte jak Rusko potichu sililo v dobe predrazene ropy. Investovalo do zbrojeni az se nam to vymstilo. Podivejte se, jak Saudove podporuji rozbiti Evropy prostrednictvim IS. Tenhle svet je o preziti a o ovladnuti a ne o komfortu a delsim dojezdu nasich plechovek. Prosim, zamyslete se. Kolik kazdy ze sveho prijmu date za energie? Spoctete do toho projete PHM, ale i naklady na vytapeni. Zjistite, ze neni neobvykle za to dat vse dat i 10,000 kc mesicne. Kurna to je slusny balik penez, i kdyz za hranice odtece jen pulka z toho ( po odecteni lokalnich dani ) A kolik nas je? To je penez na rakety, tanky, anexe...

0/0
11.11.2016 8:03

E83m94i28l 55M54i26n97á12ř 7980849269427

"Otázkou je, co by bylo se spalovacímimotory, kdyby se obrovské peníze investované do rozvoje elektromobility cpalydo nich."

a obráceně:

"Otázkou je, co by bylo s elektromotory a bateriemi, kdyby se obrovské peníze investované více než století do rozvoje spalovacích motorů cpaly do nich."

+1/−1
21.10.2016 12:40

M12i95k84u55l12á17š 94L13é94v65y 5212855884161

Mohu si jen blahopřát že tou dobou už jistě budu na důchodu a nebudu na auto bezpodmínečně odkázán - teď musím denně jezdit do práce 50 km. Vlakem by to časově moc nešlo.

Holt, EU jen dokazuje jak hrozný a škodlivý parazit to je - zlatá někdejší RVHP! A že na čele těchto kravin stojí Německo - kolébka automobilizmu, mne přivádí k úžasu...

0/0
21.10.2016 9:33


M44a80r38t64i31n 82L52e65p51k58a 2708445330338

"Diesel je dnes v očích veřejnosti „špinavější“ než kdy předtím"

Kdepak, tak to není, jen veřejnost dostala prvních pár informací o tom, jak moc jsou dieselová auta špinavá. A jde jen o špičku ledovce, protože nafťáky nejsou jenom špinavé, ale také rakovinotvorné, mutagenní a jedovaté.

To vše jsou nezpochybnitelná fakta, která si kdokoliv může dohledat a ověřit, jenže veřejnost byla roky ohlupována marketingem typu "čistý, ekologický, moderní, atd. diesel" což je jen lež a tak je to pro mnohé překvapení.

Za tohle prolomení informačního embarga můžeme děkovat Dieselgate, protože to je pro nás všechny jen dobře.

Elektromobily jsou skvělá šance, jak se vymanit z té špíny, kterou nám tady ropné lobby udržuje.

Jinak celý článek by se dal parafrázovat takto:

Azbest má skvělé chemické a fyzikální vlastnosti jako nehořlavost a žáruvzdornost. Jen je karcinogenní, tak nám ho chtějí zakázat a nutí nás používat alternativy, které nejsou nebezpečné. Těšíte se na takovou budoucnost?

Odpověď je: Ano těšíme! V případě azbestu už to prošlo, je zakázaný, používají se jiné materiály a svět funguje dál, jen naše zdraví ohrožuje o jeden vliv méně. Kéž by to stejně dopadlo i s dieselovými motory.

+2/−3
13.10.2016 16:08

P28e71t69r 58P75a94v63l34a74t59a 7806520647161

Dokud nebude rozumná alternativa, tak si nechte jen zdát. A ta zkrátka není.

+3/0
16.10.2016 20:47

T81o87m38a16s 69D64o20l63e30z70e29l 2946599592397

K ekologičnosti elektro aut: V Singapuru se platí daně za emise, která auta vypouštějí. Platí se podle spotřeby. U aut Tesla tam byl přepočítán na ekvivalent cca 7+ l paliva na 100 km. Tolik k ekologičnosti el. aut, pokud se na ně nedíváme jen optikou EU.

+2/−1
21.10.2016 9:50

V42á95c40l71a71v 79Z75e92l51i37n22k20a 2802550633152

Jenže existuje také hledisko technické. Elektřinu zatím stále vyrábíme s účinností tak 30 - 40% a k tomu z velké části ve fosilních elektrárnách. A co hůře, ani výhledy nejsou v tomto směru příliš moc optimistické, jakkoli se zelení věrozvěsti chytře napojení na struktury EU snaží hlásat opak. S menší hmotností elektromotoru a menším záborem místa máte sice pravdu, ale je to jenom polovina pravdy. Srovnejte k tomu také hmotnost a zábor místa u klasické palivové nádrže a u akumulátoru v elektromobilu. Ta více jak půltuna váhy u tolik velebené Tesly je něco šíleného. Vývoj by se spíše měl soustředit na dosažení co největšího pokroku u hybridních automobilů tak, aby po městech šlo maximálně jezdit na elektřinu a rekuperovat energii během přískoků na semaforech. Na dlouhé jízdy pak ať běží spalovací motor s případnou pomocí elektřiny při akceleraci.

+5/0
13.10.2016 11:11

V49á39c86l59a69v 70Z41e37l63i67n18k18a 2482860563982

Patří to pod pana Kotase, ale nějak si stránka zažertovala.

0/0
13.10.2016 11:12

P14e74t44r 26Č83e22r92v44e12n21ý 3446649417519

Ale vždyť hybridy na tímto způsobem fungují už dnes! Jen je zákazníci málo kupují, protože jsou o pár desítek tisíc dražší.8-o

0/0
22.10.2016 0:46

P98a81v74e17l 24K55u29t71i79l 9720356973449

Jinými slovy nechte mi můj svět nechci o tom nic vědět, ještě bych byl za vola...

Tak jen vězte, že já v zimě, v době kdy soused jde do auta s tím, že to ani možná nenahodí, už sedám do vytopeného interiéru (takže vytopeno ještě na zásuvce= -0km z dojezdu) a v létě když vylezu z obchodáku, tak mám v autě pořád 22°, nechávám klimu puštěnou.

+3/0
13.10.2016 10:40

J17a21n 67K84o12t49a65s 9219760802286

Čistě z fyzikálního hlediska je elektromotor 3x účinnější než spalovák. Takže už po delší dobu jsou elektromotory v automobilismu mantra, jak dosáhnout nevídaných výkonů od nejnižších otáček. Navíc elektromotory zabírají i významně menší prostor než jejich spalovací alternativa a umožnuji rekuperaci energie při brždění a jízdě z kopce. Jejich nástup by nastal tak jako tak, proto tady máme hybridy.. No a elektromobily jsou pak další krok, i když zatím šeredně předražený. Kvůli tomuhle bych se budoucnosti určitě nebál.

+3/−1
13.10.2016 9:00

J87i65n27d93ř24i66c58h 95M72i31t25t19e35r 6734795411536

Je třeba ale započíst účinnost výroby , přenosu a skladování el. energie a jsme okamžitě na max.40%. Na to zapomínáte.

+1/0
13.10.2016 10:38

P83e12t63r 52P58a23v57l36a90t53a 7596610917851

Neexistuje efektivní a cenově dostupné uložiště energie. Elektromotor může být dobrý jak chce, ale pokud na rozumný dojezd potřebuju baterku za dva miliony a životností pět let, tak je to prostě nepoužitelné.

+2/−1
16.10.2016 20:46

P87e15t92r 87Č35e88r12v77e64n15ý 3756119707859

Jak jste přišel na životnost pět let?

0/0
22.10.2016 0:49

P94e58t58r 38B69á34č66a 8915786645445

Ve sve garazi nikdy nebude zadny samoriditelny kram nebo nejaka parodie na auto na elektriku i kdyby jste to davali zdarma!!

Kazdej nastesti nema mozek vypalen od slunce.

+1/−2
12.10.2016 19:54

P16e13t45r 87B75á15č46a 8205386395305

Slunickari vsech zemi seberte si svoje ekomoudra a ty svoje elektrokramy a jdete tam kam slunce nesviti !!

+4/−3
12.10.2016 19:51

P29a80v90e15l 63K81u33t97i46l 9810216853499

Třeba do číny, tam přes výfukové plyny skutečne nesvítí.

+1/0
12.10.2016 19:54

P94e93t10r 33B32á61č30a 8235246335905

Jste tam byl nebo cetl jen nejaky prechytraly eko clanek? :-P

+1/−1
12.10.2016 19:55

J82i97ř42í 76S39c70h64w60a56c64h 8378394578776

byl tam bačo, byl a viděl to :-P

0/0
12.10.2016 22:47

P28e12t19r 54B65á96č34a 8905586475795

Delal si mu spolecnost, ze to tak vis?

+1/0
13.10.2016 15:20

P20a46v85e16l 77K10u16t66i67l 9240806823909

A vy jste někdy jel v elektrickém autě? Anebo jste jen od Pepy slyšel, že Karel povídal, jaký je to krám?

+1/0
14.10.2016 15:51

J31a17r20d56a 35F92i40c66e70k 1756539423272

Pokusy o přečůrání fyziky a chemie končily vždy úspěšně, pro F. a CH. Energii stále získáváme z paliv (většinou fosilních) s nějakou účinností, s další ji umíme skladovat a dále přeměňovat. Víc kroků=větší ztráty.

+2/0
12.10.2016 15:42

J13a68n 66V92e57s17e82l38ý 5584593272731

Aha, takže je asi fakt nesmysl těžit ten mazlavý černý hnus s velkým úsilím někde v zamrzlé prdeli, za velkých energetických nároků to přepumpovat tisíce kilometrů do Kralup a Litvínova, energeticky náročně to krakovat a destilovat, přepumpovat výrobek do cisteren a rozvézt do republice, napumpovat do do aut a následně to spálit, v ideálních podmínkách s 30% (reálně <20%) účinností.

+4/−4
12.10.2016 17:53

J50o86s36e32f 90Š20o14l31t36e62s 8444898230433

To víte, není účinnost jako účinnost. U elektromobilu je třeba započítat vše, ale u spalovacích motorů jenom konečnou účinnost v motoru. To by hrálo, aby nám to nevyšlo ;) ;-D;-D

+5/−2
12.10.2016 19:55

M32a54r49t53i75n 20H61e45i82s12l96e11r 4304326752179

Na rovinu, doteď se na e-auta hodně kašlalo. Nově se automobilky budou snažit. Ona by cena e-auta byla jinde, kdyby se jich vyrábělo řádově více. Pokud německá pošta umí udělat e-dodávku za 5000 euro, tak musí jít udělat e-auto na denní ježdění za stejnou cenu. Jenže to by automobilky neměly takové zisky (a náklady - strašně se investuje do designu a nových modelů, jenže ty staré by mohly vydělávat také).

Problém je s infrastrukturou - a tady je cesta v plug-in hybridech. Pro ty bude mít cenu mít na pumpě vedle stojanu na palivo i zásuvku. Optimálně napojenou na větrník poblíž. Kdyby byla infrastruktura a přijatelná cena, tak už tady e-auta dávno jsou.

+3/−1
12.10.2016 14:47

L91u57b60o39š 61H52o53l39í47k 5847430382950

Možná, že se dočkám toho, že dojedu služebně z Prahy do Ostravy a zatímco budu u zákazníka pracovat, nabiju si na jeho parkovišti baterii na zpáteční cestu. Ale obávám se, že je to opravdu hudba hodně vzdálené budoucnosti, takže zatím možná tak plug-in hybrid, aby nesmrděl ve městě při drobném popojíždění (samozřejmě by bylo lepší, pokud by nestál řádově více než jen spalovací verze).

+1/−3
12.10.2016 12:50

M76a16r31t13i44n 72H59e83i19s15l51e62r 4874516532299

A nebylo by lepší dojet na nádraží, tak nechat nabíjet prcka v garážích a v Ostravě (po dvou hodinách jízdy vlakem) si půjčit jiného prcka? Toho bych se dočkal rád já.

+1/0
12.10.2016 14:48

L92u19b82o97š 59H54o51l41í61k 5147700122950

Když potáhnu kufr s počítačem a propojovacími kabely, kufr s měřáky, kufr s nářadím, krabici s náhradními díly a tašku s montérkama, nebude to bohužel úplně jednoduché. Není každý IT, který na servis může chodit jen s hlavou a s rukama v kapsách.:-)

+2/0
12.10.2016 17:26

P24e37t35r 28B16á85č35a 8905786275875

Jedete sluzebne, tak muzete mit na haku za co a cim tam jedete.

A kdyz vas to nebavi, jedte tim vlakem nebo zmente zamestnani.

0/−1
12.10.2016 20:00

J13o57s18e48f 54Š86o97l63t11e84s 8274908340543

A pak si do elektromobilu sednete a zjistíte, jak se to úžasně řídí, jak je to úžasně pohodlné a že vlastně jste ochoten si klidně připlatit.

+5/−5
12.10.2016 11:54

J96i27n60d79ř70i81c67h 88M80i23t90t24e37r 6684445671936

To jsem zkusi na pouti s autíčkama na elektriku, co maj nad sebou ten sběrač. Nic moc, ale těch bouraček, sranda to byla.

+5/−2
12.10.2016 11:57

J12o39s65e19f 55Š96o43l92t17e27s 8724478930393

Jako pokud o vtip dobrý. Ale máte trochu pravdu. BMW i3 přesně takhle jezdí.

0/0
12.10.2016 12:02

J20i43n92d60ř88i17c39h 98M55i16t44t67e37r 6344635721696

Jistě byl to vtip, ne moc dobrej. Mě se spíš líbí i8 to je dobrý. Pořád tam je ten benzíňák. Já si koupil ojetý BMW650i osmiválec, benzín, paráda, jede to jak z praku a ten zvuk... Pokud bych dostal za srovnatelnou cenu (do 1 mil. Kč) elektromobil s dojezdem 500 km a nabitím za 30 minut, klidně bych to bral. Ale to by muselo dojet i v zimě, kdy je -15 , musí se topit a baterky nemají tu kapacitu jako v teple. A nabíječky ne dál než 20-30 km, jinak to nemá smysl.

0/0
12.10.2016 13:26

J66o27s32e88f 93Š88o86l70t62e46s 8764748500253

Všechno bude. Do 5 let i auto pro vás s vámi uváděnými parametry.

+2/−3
12.10.2016 13:34

J42i28n60d13ř92i75c82h 77M85i71t40t19e13r 6204385151676

Rád bych tomu věřil, ale pokrok ve skladování energie je dost pomalý. A jak to bude s infrastrukturou, když všichni přijedou domů z práce a doma si zapojí auta do nabíječek s odběrem 32 A ? To bude nápor na distribuční síť. Do toho přijdou poplatky za kapacitu jističe. Nevěřím, že si stát nechá ujít 100 mld Kč na spotřebních daních za paliva. Dostanou to z nás jinak. Ale bylo by fajn vidět jak se ropné arabské země a Rusko budou tvářit až to nastane.

+5/−1
12.10.2016 13:42

J52o53s12e53f 36Š21o86l54t98e70s 8114468750623

Tak ono na 500 km ve vašich podmínkách vám bude stačit zhruba 100 kWh. A tato meta se dnes již běžně používá. A cena opravdu leze raketovou rychlostí dolů. Co se týče rozvodné sítě, to lze řešit HDO, tedy stanovením různých časů nízkého tarifu. Lidé pak budou nabíjet v tu dobu a ne všichni naráz. A poplatky za kapacitu jističe či spotřební daň za elektřinu je nesmysl, protože je neprosaditelná. Spotřeba aut i v případě plné elektronizace dopravy nepřesáhne cca 30 % celkové spotřeby elektřiny. Zdanění je tedy silně nepravděpodobné. Možná se zavede silniční daň pro všechny. To se ale uvidí.

+2/−1
12.10.2016 13:46

J77i41n93d52ř93i16c12h 68M75i28t82t48e45r 6264635791836

Tak to jste optimista a možná to tak bude. Pak si nechám svoje staré BMW jako veterána, třeba bude mít někdy historickou cenu a pořídím si elektrické Porsche Panamera. Jen s tou spotřební daní na elektřinu si nejsem tak jist. Když se jim podařilo celkem bez odporu prosadit fotovoltaiku, která nás bude stát 1000 mld na poplatcích za OZE, tak nevidím žádné omezení v tom, co by nám ještě mohli udělat. Lidi jsou ovce.

+1/0
12.10.2016 14:00

P59a34v40e19l 31K95u22t88i90l 9480266483769

V noci se nabíjí pomaleji. Stačí 10A, takže jako rychlovarka. Nápor na síť se konat nebude. Kdyby všichni doma v noci nabíjeli, stejně nebude síť zatížena jako ve dne..

0/0
12.10.2016 19:59

P21e76t49e95r 76V40a70ň25u85š21a61n49i84k 4367346536722

k cemu vam je takeove auto probuh8-o

0/0
12.10.2016 15:45

J50i38n44d90ř26i85c51h 32M68i19t97t39e14r 6244635521376

Pro radost. Na dálnici jedete 160, jen to tak ševelí, pokud potřebuji předjet tak na to šlápnu a rychle a bezpečně zmizím, sedí to skvěle v zatáčkách. Bylo to 5 let staré a koupil jsem to za 1/4 ceny nového. Najeto 20 000 km. Bylo to levné, protože většina lidí je jako vy a takové auto nechce. Nedivím se. Taky si asi pořídím něco praktičtějšího , na sněhu se s tím moc jezdit nedá, je to horor. Ale na druhou stranu je toho sněhu rok od roku méně, tak uvidím.

+1/0
12.10.2016 15:54

P51e70t71e95r 30V85a49ň22u43š48a28n56i80k 4207856646472

na dalnici muzete jit max 130 takze maximalne na nemecke dalnici... ale 5L motor, to musi zrat neskutecne paliva...

0/0
13.10.2016 4:42

J75i74n20d41ř30i59c63h 53M54i70t61t27e55r 6164465851426

To je právě omyl, můžete jet tak rychle jak chcete , jen vás nesmí chytit;-D. A žere mi to 11.5 l/100 km to není tolik a je mi to úplně jedno.

0/0
13.10.2016 10:35

P97a81v81e11l 54K17u57t50i14l 9510136133229

Jojo, pro auta s 5l motorem fyzikální zákony neplatí. Pro ty ostatní bohužel odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti.

0/0
14.10.2016 16:05

J37i86n53d49ř75i86c76h 27M19i49t21t41e75r 6404785601266

Fyzikální zákony platí pro každého, zákony tvořící právní systém v zemi jen pro někoho.

0/0
14.10.2016 16:29

T91o22m19á94š 77L87u81d65v74í30k 1120827794542

Je to úžasné jak to těm politikům žerete. Ti samí lidé co lobují za zákaz benzínových a dieselových aut se nevozí v ničem menším než dvanáctiválcovém Audi A8. Ti samí lidé kteří lobují za omezení rychlosti na silnicích ji sami nemusí dodržovat. Ti samí lidé kteří chtějí omezovač rychlosti na 250km/h ho mají odstraněný. Jestli chcete pohodlné auto tak si kupte ojetou vládní limuzínu za zlomek toho co nejlevnější elektromobil.

+2/0
12.10.2016 12:15

J21o50s51e58f 33Š39o12l66t70e97s 8654808710413

Ale no tak. Já mám doma taky S-max 2,2 TDCi. Ale zároveň budu mít i i3. A proč? Protože se mi líbí, chci ji, výjimečně si ji můžu dovolit a naprosto mě uchvátilo její řízení. A s tím autem je prostě obrovská zábava! Že je drahé? Je. Rozhodně. Ale co? Za poskytované vlastnosti mi to stojí!

+2/−1
12.10.2016 12:20

L88u22b41o26š 71H52o35l20í90k 5127420192640

Takže super - až zakážou spalovací motory, budete míste S-maxem jezdit i3 (rovnou třemi najednou, abyste zvládl odvézt to co S-maxem).

0/−1
12.10.2016 12:42

J67o19s22e56f 25Š36o69l65t30e35s 8884298370863

Ne, zákaz je nesmysl a populistický kec. Třeba se k tomu jednou dohrabeme, ale podle mého názoru to bude trvat déle.

0/0
12.10.2016 12:52

L89u54b48o95š 22H17o19l34í84k 5177700652170

Bohužel věřím tomu, že zákaz provozu spalovacích motorů ve městech se mílovými kroky blíží.

I když Vy budete vysmátý - i3kou na Černý Most a tam přesednout.;-)

+1/0
12.10.2016 13:02

J12o85s39e60f 55Š89o30l46t98e60s 8854188640453

Tou dobou doufám, že budu mít v i3 větší 33 kWh baterii, na kterou dám Prahu v pohodě tam po dálnici rychlostí 130 km/h. V Praze nabiju na rychlonabíječce a zpátky to samé.

0/0
12.10.2016 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.