Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Názor: Auta na dvou kolejích, jedna z nich je nabitá penězi a elektřinou

Automobilky musí kvůli nesmyslným ekopředpisům investovat obrovské peníze do vývoje technologií, které si nakonec koupí jen promile zákazníků, ten zbytek pak chce normální auta. A ta se vyvíjejí na té druhé koleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e59t15r 16S41e91d17i22v48y 6967918305757

Tak ano, technologicky se to zda nesmysl, ale netreba byt tak kratkozraky. Nekdy se musite omezit, abyste nepodporoval osu zla, tedy vyvozce ropy. Cim drive snizime zavislot na rope, tim mozna oddalime treti svetovou valku. Jden se podivejte jak Rusko potichu sililo v dobe predrazene ropy. Investovalo do zbrojeni az se nam to vymstilo. Podivejte se, jak Saudove podporuji rozbiti Evropy prostrednictvim IS. Tenhle svet je o preziti a o ovladnuti a ne o komfortu a delsim dojezdu nasich plechovek. Prosim, zamyslete se. Kolik kazdy ze sveho prijmu date za energie? Spoctete do toho projete PHM, ale i naklady na vytapeni. Zjistite, ze neni neobvykle za to dat vse dat i 10,000 kc mesicne. Kurna to je slusny balik penez, i kdyz za hranice odtece jen pulka z toho ( po odecteni lokalnich dani ) A kolik nas je? To je penez na rakety, tanky, anexe...

0/0
11.11.2016 8:03

E13m58i31l 95M12i80n29á50ř 7730659749777

"Otázkou je, co by bylo se spalovacímimotory, kdyby se obrovské peníze investované do rozvoje elektromobility cpalydo nich."

a obráceně:

"Otázkou je, co by bylo s elektromotory a bateriemi, kdyby se obrovské peníze investované více než století do rozvoje spalovacích motorů cpaly do nich."

+1/−1
21.10.2016 12:40

M24i21k87u55l46á38š 14L94é35v33y 5782325724261

Mohu si jen blahopřát že tou dobou už jistě budu na důchodu a nebudu na auto bezpodmínečně odkázán - teď musím denně jezdit do práce 50 km. Vlakem by to časově moc nešlo.

Holt, EU jen dokazuje jak hrozný a škodlivý parazit to je - zlatá někdejší RVHP! A že na čele těchto kravin stojí Německo - kolébka automobilizmu, mne přivádí k úžasu...

0/0
21.10.2016 9:33


M78a82r92t95i29n 59L59e94p13k48a 2428355580818

"Diesel je dnes v očích veřejnosti „špinavější“ než kdy předtím"

Kdepak, tak to není, jen veřejnost dostala prvních pár informací o tom, jak moc jsou dieselová auta špinavá. A jde jen o špičku ledovce, protože nafťáky nejsou jenom špinavé, ale také rakovinotvorné, mutagenní a jedovaté.

To vše jsou nezpochybnitelná fakta, která si kdokoliv může dohledat a ověřit, jenže veřejnost byla roky ohlupována marketingem typu "čistý, ekologický, moderní, atd. diesel" což je jen lež a tak je to pro mnohé překvapení.

Za tohle prolomení informačního embarga můžeme děkovat Dieselgate, protože to je pro nás všechny jen dobře.

Elektromobily jsou skvělá šance, jak se vymanit z té špíny, kterou nám tady ropné lobby udržuje.

Jinak celý článek by se dal parafrázovat takto:

Azbest má skvělé chemické a fyzikální vlastnosti jako nehořlavost a žáruvzdornost. Jen je karcinogenní, tak nám ho chtějí zakázat a nutí nás používat alternativy, které nejsou nebezpečné. Těšíte se na takovou budoucnost?

Odpověď je: Ano těšíme! V případě azbestu už to prošlo, je zakázaný, používají se jiné materiály a svět funguje dál, jen naše zdraví ohrožuje o jeden vliv méně. Kéž by to stejně dopadlo i s dieselovými motory.

+2/−3
13.10.2016 16:08

P10e33t47r 93P40a38v27l79a28t65a 7126670867351

Dokud nebude rozumná alternativa, tak si nechte jen zdát. A ta zkrátka není.

+3/0
16.10.2016 20:47

T50o79m79a98s 33D85o12l46e57z76e46l 2246279292187

K ekologičnosti elektro aut: V Singapuru se platí daně za emise, která auta vypouštějí. Platí se podle spotřeby. U aut Tesla tam byl přepočítán na ekvivalent cca 7+ l paliva na 100 km. Tolik k ekologičnosti el. aut, pokud se na ně nedíváme jen optikou EU.

+2/−1
21.10.2016 9:50

V49á23c21l79a31v 94Z11e85l84i90n43k98a 2972630363932

Jenže existuje také hledisko technické. Elektřinu zatím stále vyrábíme s účinností tak 30 - 40% a k tomu z velké části ve fosilních elektrárnách. A co hůře, ani výhledy nejsou v tomto směru příliš moc optimistické, jakkoli se zelení věrozvěsti chytře napojení na struktury EU snaží hlásat opak. S menší hmotností elektromotoru a menším záborem místa máte sice pravdu, ale je to jenom polovina pravdy. Srovnejte k tomu také hmotnost a zábor místa u klasické palivové nádrže a u akumulátoru v elektromobilu. Ta více jak půltuna váhy u tolik velebené Tesly je něco šíleného. Vývoj by se spíše měl soustředit na dosažení co největšího pokroku u hybridních automobilů tak, aby po městech šlo maximálně jezdit na elektřinu a rekuperovat energii během přískoků na semaforech. Na dlouhé jízdy pak ať běží spalovací motor s případnou pomocí elektřiny při akceleraci.

+5/0
13.10.2016 11:11

V60á71c34l53a33v 67Z42e11l72i79n62k75a 2692560253212

Patří to pod pana Kotase, ale nějak si stránka zažertovala.

0/0
13.10.2016 11:12

P96e71t77r 52Č90e86r64v39e48n92ý 3936179887859

Ale vždyť hybridy na tímto způsobem fungují už dnes! Jen je zákazníci málo kupují, protože jsou o pár desítek tisíc dražší.8-o

0/0
22.10.2016 0:46

P13a82v30e82l 84K52u91t74i83l 9800796193179

Jinými slovy nechte mi můj svět nechci o tom nic vědět, ještě bych byl za vola...

Tak jen vězte, že já v zimě, v době kdy soused jde do auta s tím, že to ani možná nenahodí, už sedám do vytopeného interiéru (takže vytopeno ještě na zásuvce= -0km z dojezdu) a v létě když vylezu z obchodáku, tak mám v autě pořád 22°, nechávám klimu puštěnou.

+3/0
13.10.2016 10:40

J51a41n 35K26o37t75a32s 9129360842836

Čistě z fyzikálního hlediska je elektromotor 3x účinnější než spalovák. Takže už po delší dobu jsou elektromotory v automobilismu mantra, jak dosáhnout nevídaných výkonů od nejnižších otáček. Navíc elektromotory zabírají i významně menší prostor než jejich spalovací alternativa a umožnuji rekuperaci energie při brždění a jízdě z kopce. Jejich nástup by nastal tak jako tak, proto tady máme hybridy.. No a elektromobily jsou pak další krok, i když zatím šeredně předražený. Kvůli tomuhle bych se budoucnosti určitě nebál.

+3/−1
13.10.2016 9:00

J13i73n17d93ř15i39c72h 35M22i85t75t79e54r 6854705721286

Je třeba ale započíst účinnost výroby , přenosu a skladování el. energie a jsme okamžitě na max.40%. Na to zapomínáte.

+1/0
13.10.2016 10:38

P32e86t96r 71P80a79v23l97a22t75a 7666400657831

Neexistuje efektivní a cenově dostupné uložiště energie. Elektromotor může být dobrý jak chce, ale pokud na rozumný dojezd potřebuju baterku za dva miliony a životností pět let, tak je to prostě nepoužitelné.

+2/−1
16.10.2016 20:46

P76e97t45r 78Č21e44r97v69e53n17ý 3546959307749

Jak jste přišel na životnost pět let?

0/0
22.10.2016 0:49

P61e80t39r 65B13á14č79a 8485876225315

Ve sve garazi nikdy nebude zadny samoriditelny kram nebo nejaka parodie na auto na elektriku i kdyby jste to davali zdarma!!

Kazdej nastesti nema mozek vypalen od slunce.

+1/−2
12.10.2016 19:54

P92e92t95r 92B63á16č93a 8555126985815

Slunickari vsech zemi seberte si svoje ekomoudra a ty svoje elektrokramy a jdete tam kam slunce nesviti !!

+4/−3
12.10.2016 19:51

P18a17v59e37l 30K62u42t88i26l 9840586473469

Třeba do číny, tam přes výfukové plyny skutečne nesvítí.

+1/0
12.10.2016 19:54

P71e32t16r 74B82á27č16a 8985946465435

Jste tam byl nebo cetl jen nejaky prechytraly eko clanek? :-P

+1/−1
12.10.2016 19:55

J54i58ř60í 27S16c65h92w97a70c71h 8848594418856

byl tam bačo, byl a viděl to :-P

0/0
12.10.2016 22:47

P27e84t51r 86B65á44č41a 8715666685235

Delal si mu spolecnost, ze to tak vis?

+1/0
13.10.2016 15:20

P93a61v77e86l 31K20u37t20i82l 9950526253729

A vy jste někdy jel v elektrickém autě? Anebo jste jen od Pepy slyšel, že Karel povídal, jaký je to krám?

+1/0
14.10.2016 15:51

J94a93r56d29a 14F17i86c72e73k 1886659413632

Pokusy o přečůrání fyziky a chemie končily vždy úspěšně, pro F. a CH. Energii stále získáváme z paliv (většinou fosilních) s nějakou účinností, s další ji umíme skladovat a dále přeměňovat. Víc kroků=větší ztráty.

+2/0
12.10.2016 15:42

J21a39n 11V12e82s91e91l13ý 5214133242211

Aha, takže je asi fakt nesmysl těžit ten mazlavý černý hnus s velkým úsilím někde v zamrzlé prdeli, za velkých energetických nároků to přepumpovat tisíce kilometrů do Kralup a Litvínova, energeticky náročně to krakovat a destilovat, přepumpovat výrobek do cisteren a rozvézt do republice, napumpovat do do aut a následně to spálit, v ideálních podmínkách s 30% (reálně <20%) účinností.

+4/−4
12.10.2016 17:53

J49o60s56e48f 57Š89o74l69t77e91s 8704878210673

To víte, není účinnost jako účinnost. U elektromobilu je třeba započítat vše, ale u spalovacích motorů jenom konečnou účinnost v motoru. To by hrálo, aby nám to nevyšlo ;) ;-D;-D

+5/−2
12.10.2016 19:55

M58a81r50t29i72n 22H55e66i98s97l19e80r 4234596332699

Na rovinu, doteď se na e-auta hodně kašlalo. Nově se automobilky budou snažit. Ona by cena e-auta byla jinde, kdyby se jich vyrábělo řádově více. Pokud německá pošta umí udělat e-dodávku za 5000 euro, tak musí jít udělat e-auto na denní ježdění za stejnou cenu. Jenže to by automobilky neměly takové zisky (a náklady - strašně se investuje do designu a nových modelů, jenže ty staré by mohly vydělávat také).

Problém je s infrastrukturou - a tady je cesta v plug-in hybridech. Pro ty bude mít cenu mít na pumpě vedle stojanu na palivo i zásuvku. Optimálně napojenou na větrník poblíž. Kdyby byla infrastruktura a přijatelná cena, tak už tady e-auta dávno jsou.

+3/−1
12.10.2016 14:47

L82u89b41o17š 64H55o39l34í26k 5987890702840

Možná, že se dočkám toho, že dojedu služebně z Prahy do Ostravy a zatímco budu u zákazníka pracovat, nabiju si na jeho parkovišti baterii na zpáteční cestu. Ale obávám se, že je to opravdu hudba hodně vzdálené budoucnosti, takže zatím možná tak plug-in hybrid, aby nesmrděl ve městě při drobném popojíždění (samozřejmě by bylo lepší, pokud by nestál řádově více než jen spalovací verze).

+1/−3
12.10.2016 12:50

M28a67r23t89i24n 43H19e61i91s40l12e65r 4814616582399

A nebylo by lepší dojet na nádraží, tak nechat nabíjet prcka v garážích a v Ostravě (po dvou hodinách jízdy vlakem) si půjčit jiného prcka? Toho bych se dočkal rád já.

+1/0
12.10.2016 14:48

L76u75b25o46š 18H19o79l56í14k 5127120512260

Když potáhnu kufr s počítačem a propojovacími kabely, kufr s měřáky, kufr s nářadím, krabici s náhradními díly a tašku s montérkama, nebude to bohužel úplně jednoduché. Není každý IT, který na servis může chodit jen s hlavou a s rukama v kapsách.:-)

+2/0
12.10.2016 17:26

P13e72t32r 83B80á79č40a 8945896975265

Jedete sluzebne, tak muzete mit na haku za co a cim tam jedete.

A kdyz vas to nebavi, jedte tim vlakem nebo zmente zamestnani.

0/−1
12.10.2016 20:00

J23o17s90e59f 38Š51o82l93t80e94s 8484328740333

A pak si do elektromobilu sednete a zjistíte, jak se to úžasně řídí, jak je to úžasně pohodlné a že vlastně jste ochoten si klidně připlatit.

+5/−5
12.10.2016 11:54

J76i19n86d66ř85i22c40h 66M45i88t66t78e80r 6104805281436

To jsem zkusi na pouti s autíčkama na elektriku, co maj nad sebou ten sběrač. Nic moc, ale těch bouraček, sranda to byla.

+5/−2
12.10.2016 11:57

J86o77s97e32f 11Š27o30l27t61e29s 8184708300633

Jako pokud o vtip dobrý. Ale máte trochu pravdu. BMW i3 přesně takhle jezdí.

0/0
12.10.2016 12:02

J50i57n59d14ř70i52c38h 13M84i85t55t70e11r 6924595691816

Jistě byl to vtip, ne moc dobrej. Mě se spíš líbí i8 to je dobrý. Pořád tam je ten benzíňák. Já si koupil ojetý BMW650i osmiválec, benzín, paráda, jede to jak z praku a ten zvuk... Pokud bych dostal za srovnatelnou cenu (do 1 mil. Kč) elektromobil s dojezdem 500 km a nabitím za 30 minut, klidně bych to bral. Ale to by muselo dojet i v zimě, kdy je -15 , musí se topit a baterky nemají tu kapacitu jako v teple. A nabíječky ne dál než 20-30 km, jinak to nemá smysl.

0/0
12.10.2016 13:26

J22o62s60e61f 54Š75o10l75t90e66s 8494338920313

Všechno bude. Do 5 let i auto pro vás s vámi uváděnými parametry.

+2/−3
12.10.2016 13:34

J95i24n34d26ř31i30c95h 20M74i15t82t91e22r 6764395251366

Rád bych tomu věřil, ale pokrok ve skladování energie je dost pomalý. A jak to bude s infrastrukturou, když všichni přijedou domů z práce a doma si zapojí auta do nabíječek s odběrem 32 A ? To bude nápor na distribuční síť. Do toho přijdou poplatky za kapacitu jističe. Nevěřím, že si stát nechá ujít 100 mld Kč na spotřebních daních za paliva. Dostanou to z nás jinak. Ale bylo by fajn vidět jak se ropné arabské země a Rusko budou tvářit až to nastane.

+5/−1
12.10.2016 13:42

J67o91s46e94f 18Š69o11l95t80e59s 8384788850883

Tak ono na 500 km ve vašich podmínkách vám bude stačit zhruba 100 kWh. A tato meta se dnes již běžně používá. A cena opravdu leze raketovou rychlostí dolů. Co se týče rozvodné sítě, to lze řešit HDO, tedy stanovením různých časů nízkého tarifu. Lidé pak budou nabíjet v tu dobu a ne všichni naráz. A poplatky za kapacitu jističe či spotřební daň za elektřinu je nesmysl, protože je neprosaditelná. Spotřeba aut i v případě plné elektronizace dopravy nepřesáhne cca 30 % celkové spotřeby elektřiny. Zdanění je tedy silně nepravděpodobné. Možná se zavede silniční daň pro všechny. To se ale uvidí.

+2/−1
12.10.2016 13:46

J79i91n63d58ř55i76c76h 37M49i84t12t86e55r 6784615631336

Tak to jste optimista a možná to tak bude. Pak si nechám svoje staré BMW jako veterána, třeba bude mít někdy historickou cenu a pořídím si elektrické Porsche Panamera. Jen s tou spotřební daní na elektřinu si nejsem tak jist. Když se jim podařilo celkem bez odporu prosadit fotovoltaiku, která nás bude stát 1000 mld na poplatcích za OZE, tak nevidím žádné omezení v tom, co by nám ještě mohli udělat. Lidi jsou ovce.

+1/0
12.10.2016 14:00

P45a74v39e80l 41K55u36t87i54l 9320306493709

V noci se nabíjí pomaleji. Stačí 10A, takže jako rychlovarka. Nápor na síť se konat nebude. Kdyby všichni doma v noci nabíjeli, stejně nebude síť zatížena jako ve dne..

0/0
12.10.2016 19:59

P67e41t87e25r 13V10a58ň27u82š48a59n39i52k 4617926306232

k cemu vam je takeove auto probuh8-o

0/0
12.10.2016 15:45

J32i43n27d35ř91i13c56h 17M47i45t36t70e11r 6534555861776

Pro radost. Na dálnici jedete 160, jen to tak ševelí, pokud potřebuji předjet tak na to šlápnu a rychle a bezpečně zmizím, sedí to skvěle v zatáčkách. Bylo to 5 let staré a koupil jsem to za 1/4 ceny nového. Najeto 20 000 km. Bylo to levné, protože většina lidí je jako vy a takové auto nechce. Nedivím se. Taky si asi pořídím něco praktičtějšího , na sněhu se s tím moc jezdit nedá, je to horor. Ale na druhou stranu je toho sněhu rok od roku méně, tak uvidím.

+1/0
12.10.2016 15:54

P27e69t97e39r 74V60a14ň15u61š36a78n51i88k 4937436666402

na dalnici muzete jit max 130 takze maximalne na nemecke dalnici... ale 5L motor, to musi zrat neskutecne paliva...

0/0
13.10.2016 4:42

J10i85n32d44ř74i37c41h 18M64i63t31t55e81r 6934135511736

To je právě omyl, můžete jet tak rychle jak chcete , jen vás nesmí chytit;-D. A žere mi to 11.5 l/100 km to není tolik a je mi to úplně jedno.

0/0
13.10.2016 10:35

P43a32v32e83l 56K82u22t30i39l 9760766653589

Jojo, pro auta s 5l motorem fyzikální zákony neplatí. Pro ty ostatní bohužel odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti.

0/0
14.10.2016 16:05

J51i92n14d69ř53i69c64h 43M51i42t65t30e20r 6964825581796

Fyzikální zákony platí pro každého, zákony tvořící právní systém v zemi jen pro někoho.

0/0
14.10.2016 16:29

T41o74m98á25š 59L21u44d56v52í13k 1190247454602

Je to úžasné jak to těm politikům žerete. Ti samí lidé co lobují za zákaz benzínových a dieselových aut se nevozí v ničem menším než dvanáctiválcovém Audi A8. Ti samí lidé kteří lobují za omezení rychlosti na silnicích ji sami nemusí dodržovat. Ti samí lidé kteří chtějí omezovač rychlosti na 250km/h ho mají odstraněný. Jestli chcete pohodlné auto tak si kupte ojetou vládní limuzínu za zlomek toho co nejlevnější elektromobil.

+2/0
12.10.2016 12:15

J63o52s16e21f 38Š51o22l50t43e86s 8404918880653

Ale no tak. Já mám doma taky S-max 2,2 TDCi. Ale zároveň budu mít i i3. A proč? Protože se mi líbí, chci ji, výjimečně si ji můžu dovolit a naprosto mě uchvátilo její řízení. A s tím autem je prostě obrovská zábava! Že je drahé? Je. Rozhodně. Ale co? Za poskytované vlastnosti mi to stojí!

+2/−1
12.10.2016 12:20

L62u46b85o39š 70H59o44l12í65k 5427900812680

Takže super - až zakážou spalovací motory, budete míste S-maxem jezdit i3 (rovnou třemi najednou, abyste zvládl odvézt to co S-maxem).

0/−1
12.10.2016 12:42

J23o11s66e55f 28Š16o80l12t77e13s 8844548160663

Ne, zákaz je nesmysl a populistický kec. Třeba se k tomu jednou dohrabeme, ale podle mého názoru to bude trvat déle.

0/0
12.10.2016 12:52

L90u41b22o83š 67H31o77l93í15k 5267780532840

Bohužel věřím tomu, že zákaz provozu spalovacích motorů ve městech se mílovými kroky blíží.

I když Vy budete vysmátý - i3kou na Černý Most a tam přesednout.;-)

+1/0
12.10.2016 13:02

J25o61s85e72f 30Š56o81l98t48e75s 8414218840183

Tou dobou doufám, že budu mít v i3 větší 33 kWh baterii, na kterou dám Prahu v pohodě tam po dálnici rychlostí 130 km/h. V Praze nabiju na rychlonabíječce a zpátky to samé.

0/0
12.10.2016 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.