Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P69a10v92e18l 67N58e61k92v13a64s11i52l 2778893241662

Současná elektroauta jsou stále pro většinu lidí i přes dotace a podobné socialistické pobídky neplnohodnotnou nedostupnou alternativou s velmi nepraktickým skladováním energie. I přes zvýšený dojezd to stále znamená plánovat dopředu, neboť při vybití někde na okresce to znamená odtah, čekat na nabití.....

+8/−1
doporučit
11.10.2016 23:14

M29a51r33t25i19n 14H47o57r95á95k 9813839504

Konečně článek o elektromobilech, který mi mluví z duše.

Prostě jsou zajímavé, ale pro masy zatím nejsou určené.

+12/−4
doporučit
12.10.2016 0:40

J50a41n 96W85a22l76t68e52r 7249677427876

Dokud nebude stát elektromobil stejně jako diesel a přitom nebude ekonomicky výhodnější,lidé si ho masově sami kupovat nebudou.To chtěl autor říct.Nezbývá než zakázat,přikázat,danit a dotovat tak jak to ekofašisté z EU umí.A místní zelené mozky nad tím budou ještě hýkat nadšením.

+9/−3
doporučit
12.10.2016 0:09


V72á85c25l73a92v 29Z84e11l87i49n24k22a 2722650643622

Jenže existuje také hledisko technické. Elektřinu zatím stále vyrábíme s účinností tak 30 - 40% a k tomu z velké části ve fosilních elektrárnách. A co hůře, ani výhledy nejsou v tomto směru příliš moc optimistické, jakkoli se zelení věrozvěsti chytře napojení na struktury EU snaží hlásat opak. S menší hmotností elektromotoru a menším záborem místa máte sice pravdu, ale je to jenom polovina pravdy. Srovnejte k tomu také hmotnost a zábor místa u klasické palivové nádrže a u akumulátoru v elektromobilu. Ta více jak půltuna váhy u tolik velebené Tesly je něco šíleného. Vývoj by se spíše měl soustředit na dosažení co největšího pokroku u hybridních automobilů tak, aby po městech šlo maximálně jezdit na elektřinu a rekuperovat energii během přískoků na semaforech. Na dlouhé jízdy pak ať běží spalovací motor s případnou pomocí elektřiny při akceleraci.

+5/0
doporučit
13.10.2016 11:11

J45i21n70d76ř76i52c61h 32Š14k65o64p23e55k 4235141820895

"A diesel je dnes v očích veřejnosti „špinavější“ než kdy předtím"

Normálním lidem smrdí pořád stejně a je jedno, zda spaluje naftu či benzin. Normální člověk si totiž dokáže (na základě chemie ze zš) spočítat, že pokud je lží spotřeba v tp, logicky budou i emise rovněž vylhané.

Že si pár lidí (včetně části novinářů) myslelo, že s vyšší spotřebou zůstanou papírově nízké emise, jsou to hlupáci

+8/−3
doporučit
11.10.2016 20:14

V36í45t 28V32á83l12e75k 8964812624119

Elektromobily jsou v praxi nepoužitelné. Mají omezený dojezd, zdlouhavé nabíjení a ve finále tu energii dodávanou na jejich provoz stejně musí vyrobit elektrárna.

+11/−6
doporučit
11.10.2016 21:56

P26e84t23r 55D21v15o17ř13á96k 9644207302340

Zbytečné povídačky. Dokud to nebude mít dojezdové vlastnosti jako auta s klasickými motory, nikdy se neuchytí. Takhle to je maximálně na příměstské poskakování a dobíjení přes noc.

+5/−1
doporučit
12.10.2016 8:56

J91a68n 36V63e71s55e73l45ý 5404313452291

Ty "nesmyslné ekopředpisy" mají ve skutečnosti smyslů hned několik:

- Přes růst intenzity dopravy díky nim mírně klesá znečištění ovzduší (oxidy dusíku, fotochemický smog) ve městech.

- Nižší spotřeba ropy znamená nižší vydíratelnost ze strany Arabů/Putina.

- Efektivně blokují vstup čínské a indické konkurence na nejlukrativnější trhy.

+7/−5
doporučit
11.10.2016 21:50

M46i40c61h18a93l 79R94e88i60t15e29r 7525193114

Autor je zrejme zapalenym fanouskem nafty. Nejsem zadny zapaleny ekolog, ale kourici naftaky mi proste ve mestech vadi. Pokud spalujete svinstvo (napr. naftu) z vyfuku vzdy pujde svinstvo a ve meste se zakonite koncentruje. Libi se mi pristup zapadnich zemi, ktere uz zakazaly nebo zpoplatnily vjezd starych naftaku do center. Auta mohou klidne dozit nekde na venkove a lidi to bude motivovat k vozum na LPG, CNG nebo hybridum. Mozna pak nebudou treba ani modre zony v Praze :-)

+11/−11
doporučit
11.10.2016 21:31
Foto

R49a16d11i85m 34K25r25o92u39t24i74l 7220351366889

Do puntíku souhlasím s celým článkem.

Elektromobily jsou cesta k socialismu, čili cesta do pekel, s mafiánskými praktikami národních vlád.

+11/−11
doporučit
11.10.2016 20:30

J64a85n 62J76e36l74í74n54e93k 8123845252406

"Protože dnes je tu politická poptávka po čistých energiích a to spalovací motor zrovna splnit nedokáže."

Co to je za nesmysl? Dnešní spalovací motory jsou na tom s emisama velmi dobře. Nová auta prakticky nejsou cítit. Elektromobil má jen výfuk o 100 km dál v pravděpodobně uhelné, nebo plynové elektrárně. Výraba a likvidace baterek a doly na lithium, to také není moc ekologické. A ve výsledku ten provoz elektromobilů o moc levnější není. kWh stojí 5kč a když máte 100 kWh baterii a ujedete 400km, tak vás jedno nabití stojí cca 500Kč. To teda nic moc.

+5/−3
doporučit
11.10.2016 23:34

P73a85v49e83l 54K69u16t66i43l 9540966293149

Jinými slovy nechte mi můj svět nechci o tom nic vědět, ještě bych byl za vola...

Tak jen vězte, že já v zimě, v době kdy soused jde do auta s tím, že to ani možná nenahodí, už sedám do vytopeného interiéru (takže vytopeno ještě na zásuvce= -0km z dojezdu) a v létě když vylezu z obchodáku, tak mám v autě pořád 22°, nechávám klimu puštěnou.

+3/0
doporučit
13.10.2016 10:40

J53i10n46d42ř81i54c67h 10M94i29t65t74e81r 6354735601176

Já si určitě auto se spalovacím motorem nechám. Jsem zvědav jak to budou realizovat, to nám ty auta zabaví, zbourají pumpy soukromníkům ? Jinak elektroauto jako druhý vůz do rodiny pro poskakování ve městě. A to by muselo být za jinou cenu. Na delší cesty pořádný auto.

+3/0
doporučit
12.10.2016 10:24

M83a49r10t83i28n 53K74l90u66v64á29n31e31k 9402658573313

Autor je zas nejaký pesimista. Nech si nechá svoju pravdu, nám sa páčia naše ideály... ;-)

+6/−5
doporučit
11.10.2016 20:53

J31a74n 18V60e29s40e56l40ý 5784653832181

Elektromobily už mají v EU a USA okolo 1% trhu osobních vozů a Tesla S 25% trhu ve svém segmentu.

Prodeje BMW i3 klesají, protože už je to 3 roky starý model a na dnešní dobu má malou baterku, proto BMW udělá to samé, co ostatní, nacpe jich do podvozku víc.

Obrovské peníze do vývoje cpou do elektriky i spalováků. Stále více mám ovšem pocit, že drahé je to hlavně kvůli strašlivé neefektivitě vývoje. Elektromobil z běžně dostupných součástek zvládlo vyvinout a homologovat na VŠB pár asáků a studentů. Stálo to okolo 150k EUR. GM dostalo kompletní pohon pro Chevy Bolt darem od LG Chem, přidali kola, kastli a interiér a mají hotové auto. Stačilo se zavázat k odběru baterií za výhodnou cenu.

Petrolheadovi Dvořákovi doporučuju sednout si do Tesly S a trochu se povozit. Uvidí ten rozdíl, rozdíl, který udělal Ford T v době, kdy lidi chtěli rychlejšího koně.

Jako bonus posílám odkaz na reakci na elektromobil BMW i3 od člověka, který si před tím několik let vozil prdel ve služební Audi A8: https://www.vsb.cz/cs/blog/?id=254&login=von05

+4/−2
doporučit
11.10.2016 22:09

J71a44n 41K15o36t70a56s 9299290342566

Čistě z fyzikálního hlediska je elektromotor 3x účinnější než spalovák. Takže už po delší dobu jsou elektromotory v automobilismu mantra, jak dosáhnout nevídaných výkonů od nejnižších otáček. Navíc elektromotory zabírají i významně menší prostor než jejich spalovací alternativa a umožnuji rekuperaci energie při brždění a jízdě z kopce. Jejich nástup by nastal tak jako tak, proto tady máme hybridy.. No a elektromobily jsou pak další krok, i když zatím šeredně předražený. Kvůli tomuhle bych se budoucnosti určitě nebál.

+3/−1
doporučit
13.10.2016 9:00

M71a51r25t89i47n 77H72e88i98s27l60e14r 4974526552639

Na rovinu, doteď se na e-auta hodně kašlalo. Nově se automobilky budou snažit. Ona by cena e-auta byla jinde, kdyby se jich vyrábělo řádově více. Pokud německá pošta umí udělat e-dodávku za 5000 euro, tak musí jít udělat e-auto na denní ježdění za stejnou cenu. Jenže to by automobilky neměly takové zisky (a náklady - strašně se investuje do designu a nových modelů, jenže ty staré by mohly vydělávat také).

Problém je s infrastrukturou - a tady je cesta v plug-in hybridech. Pro ty bude mít cenu mít na pumpě vedle stojanu na palivo i zásuvku. Optimálně napojenou na větrník poblíž. Kdyby byla infrastruktura a přijatelná cena, tak už tady e-auta dávno jsou.

+3/−1
doporučit
12.10.2016 14:47

P19e52t53r 48B86á89č81a 8935306875255

Slunickari vsech zemi seberte si svoje ekomoudra a ty svoje elektrokramy a jdete tam kam slunce nesviti !!

+4/−3
doporučit
12.10.2016 19:51

M94a69r18e37k 12P95o28s45p19í14š49i19l 2615165761

Já to vidím pesimisticky s elektroautama. Stejně tu elektriku budou vyrábět uhelné elektrárny. Jo a mimochodem. Auto se spalovacím motorem není jenom emiter částic,ale i likvidátor. Auta se spalovacím motorem fungují taky mimojiné jako vysavače prachu a plynů. Elektromobil nikoliv. Ten jen emituje částice přímo(obrus pneu,brzdového obložení) + nepřímo(elektrárna uhelná,jaderná,i větrná se musí z něčeho vyrobit).Je nebezpečně tichej. A hlavně je problém při nehodě. Vše je tam pod proudem a záchranáři se toho budou bát.

Řešení je třeba syntetické palivo a nebo vodík ve spalovacím motoru.

http://www.enviweb.cz/clanek/energie/103856/nafta-z-vody-a-vzduchu

+4/−3
doporučit
11.10.2016 21:29

J83o90s21e39f 43Š62o79l16t47e76s 8754858680803

A pak si do elektromobilu sednete a zjistíte, jak se to úžasně řídí, jak je to úžasně pohodlné a že vlastně jste ochoten si klidně připlatit.

+5/−5
doporučit
12.10.2016 11:54

M68a30r69t59i62n 77P28l89z88á58k 2187799178464

Tleskam, vyborny clanek

+5/−5
doporučit
11.10.2016 22:53

L59u68d43v90í42k 20G16a90j82d89o54š62í24k 2625693604352

Jen by mě zajímalo, jaké má tedy pan autor článku jiné-lepší řešení.

Po světě jezdí miliarda aut se spalovacími motory a všechna mají výfuk z kterého vypouštějí sraćky, takže ekologii v automobilismu NELZE ignorovat nebo bagatelizovat. Tím neříkám, že dotovaná auta na baterky je to správné řešení.

+3/−2
doporučit
12.10.2016 0:05

V19í58t 63O49ž83a79n58a 1988378575924

Na spalováku už nelze nic vylepšit i kdyby dali do vývoje 5 bilionů eur.

+5/−7
doporučit
11.10.2016 20:25

J12a62r31d62a 55F42i55c78e43k 1846529583742

Pokusy o přečůrání fyziky a chemie končily vždy úspěšně, pro F. a CH. Energii stále získáváme z paliv (většinou fosilních) s nějakou účinností, s další ji umíme skladovat a dále přeměňovat. Víc kroků=větší ztráty.

+2/0
doporučit
12.10.2016 15:42

F77r46a78n15t10i62š64e29k 37M32a97r30e52k 4963751870836

je vždycky legrační, když někdo píše o něčem o čem evidentně nic neví, nebo jenom to co jedna paní povídala. ja jsem se svým e-autem za 23 měsíců najezdil 50 000km cena paliva cca 19.000Kč, cena servisu 1260,-Kč a nejsem žádnej ekoblázen a nikdo mi to nenařídil. prostě do Corvatska jedu s benzínem a pro chleba s el.

+2/0
doporučit
12.10.2016 0:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.